abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 11:09:43 #251
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_131837422
laiv, wat vervelend dat je je zo'n zorgen blijft maken! Had je dit bij je eerste ook?

wie heeft er nog meer bij boops-n-burps gekocht? Hoe lang duurde het tot ze leverden?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_131838199
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:09 schreef DaviniaHR het volgende:
laiv, wat vervelend dat je je zo'n zorgen blijft maken! Had je dit bij je eerste ook?

wie heeft er nog meer bij boops-n-burps gekocht? Hoe lang duurde het tot ze leverden?
Ook wel, maar denk dat ik het toen wat meer opkropte/wegstopte. Deze keer wil ik niet weer in zo'n grijs gat belanden, dus spui ik het meer. De ene dag zit ik er niet mee, de andere dag zie ik ineens overal beren op de weg.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:37:42 #253
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131841790
*O* Mijn ventje doet het zo goed..... O+

vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:40:47 #254
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131841898
Ow en een :* voor Ltiekje!
Naar dat je je af en toe zo onzeker voelt....
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:41:55 #255
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_131841935
juud, wat een geweldige curves! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 15:41:47 #256
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131845825
Wat doet hij het goed Juud *G*

Voeden in de Apenheul. Wat een groot kind zo :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_131848890
Juud, wat een mooie curve!!
pi_131849170
Wauw Juud, ik heb even gewacht met reageren tot ik een groter scherm ter beschikking had om eens goed te kijken.. maar is D. nu werkelijk al 6kg?! Dat gaat lekker zeg!
Dat was mijn meisje gister ook... ze is alleen 4 weken ouder, en anderhalf keer zo zwaar begonnen... :X
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb vandaag 3 keer gekolfd op m'n werk... pff... 35, 45 en 75 ml... maar goed, mijn borsten moeten er natuurlijk ook nog aan gaan wennen he. Ben benieuwd wat het volgende week gaat zijn...
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 18:28:46 #259
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131850349
Wordt vast weer een stijgende lijn shandaly :Y

Juud, prachtige lijntjes!

Kyara, echt ja!! :D Mooi O+
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 18:29:20 #260
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131850364
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 10:58 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Zo een heb ik dus ook net lopen verschonen. Een maatje 2 die vol zat. En dan voel ik me toch weer een beetje stom dat ik mij zo druk maak.
:D :*
pi_131852100
Juud!!! Wauw.
pi_131857107
Oh, en volgens mij is ze weer eens aan het regelen. Er heeft vandaag 1 keer 4 uur tussengezeten, en nu wil ze ergens heel graag aan de borst, maar zodra ze hem te pakken heeft is het wurmen en loslaten..

Zo maar lekker in bed gaan liggen en zien wat de nacht brengt.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 22:45:46 #263
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_131860301
Mooie foto's!

En Juud, je ventje, goed man!

Succes laiv.
De eerste paar weken kunnen zo verrekte lastig zijn :*
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 22:54:04 #264
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131860659
E doet steeds zo gek aan de borst; helemaal dr hoofd in dr nek gooien terwijl ze probeert te drinken. Lijkt me erg onhandig, en ze trekt daardoor natuurlijk ook aan mn tepel :X herkenbaar voor andere moeders?
pi_131861041
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:54 schreef LadyBlack het volgende:
E doet steeds zo gek aan de borst; helemaal dr hoofd in dr nek gooien terwijl ze probeert te drinken. Lijkt me erg onhandig, en ze trekt daardoor natuurlijk ook aan mn tepel :X herkenbaar voor andere moeders?
:Y En het liefst eerst die kaakjes goed op elkaar klemmen voordat jeje hoofd achterover gooit... En vervolgens mama met de onschuldigste glimlach aankijken "Dat was leuk he mam? Nog een keer?"
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 23:14:27 #266
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131861390
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 17:39 schreef Shandaly het volgende:
Wauw Juud, ik heb even gewacht met reageren tot ik een groter scherm ter beschikking had om eens goed te kijken.. maar is D. nu werkelijk al 6kg?! Dat gaat lekker zeg!
Dat was mijn meisje gister ook... ze is alleen 4 weken ouder, en anderhalf keer zo zwaar begonnen... :X
SPOILER
Ik heb vandaag 3 keer gekolfd op m'n werk... pff... 35, 45 en 75 ml... maar goed, mijn borsten moeten er natuurlijk ook nog aan gaan wennen he. Ben benieuwd wat het volgende week gaat zijn...
6100 gram en 60 cm was ie vandaag. Ik weet niet hoe ik het doe hoor, denk dat er room in mijn boobies zit.
En rust, had ik het vandaag met ze over, hij is veel thuis, ik let goed op zijn slaapbehoefte en voed veel en totaal op verzoek. Ik gok nu zo'n 9/10 keer per dag, soms maar 5/6 minuten en soms ook een half uur. Soms twee uur ertussen en ook wel eens 4 uur.

Het is een gezond ventje nu en daar zijn we vooral dolgelukkig mee. :-)
pi_131864023
Wauw mooi gewicht juud!
Laiveneertiekje hier ook wel eens ja dat ze aan de borst wil, tepelhoedje in haar open mond en dan maar haar hoofd alle kanten op bewegen (en dan boos worden omdat ze geen melk krijgt, terwijl ik dan denk hap dan je zit op de goede plaats).

Hier ook voor mezelf een jompel ook al post ik hier niet zo heel vaak, maar gister avond Eline geprobeerd te voeden zonder tepelhoedje, en het lukte ook nog eens en geen pijnlijke tepels ook niet!!

Alleen wel lichte twijfel of ze nu genoeg binnen krijgt, ze drinkt nu een stuk korter (ook als ik haar daarna met tepelhoedje nog even aan bied wil ze niet meer of maar een paar slokjes)
Wel drinkt ze nu volgens mij efficiënter, want waar ze met tepelhoedje veel uit haar mondhoeken lopen en had ik elke voeding een spuugdoekje drijfnat.. En nu is het drinken zonder lekken!!
pi_131865030
Wat ik heb begrepen van lactatiekundige is dat zonder tempelhoedje t drinken efficiënter is. De melk komt ook sneller los of zoiets. Sneller voldaan gevoel.

Hier ging t vorige week ook af en toe zonder tepelhoedje. Als ik die tijdens t voeden weggehaalde. Maar sinds F. wat verkouden is, lukt t niet. Hij wil niet eens aanhappen, dus maar melk via plastic :).
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_131866524
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:54 schreef LadyBlack het volgende:
Heel herkenbaar, hier betekent dat ofwel krampjes (vaak) of van kant wisselen (soms ).
Home is where the O+ is...
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 08:08:07 #270
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131867155
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:04 schreef Shandaly het volgende:

[..]

:Y En het liefst eerst die kaakjes goed op elkaar klemmen voordat jeje hoofd achterover gooit... En vervolgens mama met de onschuldigste glimlach aankijken "Dat was leuk he mam? Nog een keer?"
Herkenbaar ja :X
pi_131867234
Ik denk idd dat ze efficiënter drinkt! Ze werd vanmorgen wakker rond 7.15 :o ipv rond 5 uur. Ben benieuwd of dat toeval was of dat ze gewoon meer binnen had..

Had wel een beetje ploftieten vanmorgen trouwens.. :P

Dinsdag maar even laten wegen, kijken of ze dus idd efficiënter drinkt en goed aan komt
pi_131867735
Hoe lang drinkt ze nu, hillie? En 7.15, wow! Hier is het 11-2-5-8 en 's nachts ca 10 minuten drinken.
pi_131867990
Lekker hillie!

Ik had vannacht en vanmorgen zo goed als lege borsten. Geen stuwing, ze dronk ook maar 2 minuten ofzo, en dan valt ze weer in slaap. Ik was die onzekerheid zo zat dat ik even na ben gaan kolven, maar dan kolf ik ook maar weinig. Ik vrees dat mijn productie gekelderd is. Ik had ook wel herstel verwacht na gisteren eigenlijk. Ik bel vandaag de lactatiekundige nog voor advies, maar ik vrees dat dit het begin van het einde is. Ik trek dit zo niet.
pi_131868488
:( voor laiv. Hoop dat het allemaal meevalt en dat de lk je kan helpen. En het moet leuk blijven denk ik, al is het hier ook een paar keer om te janken geweest. Maar dat jij er aan onderdoor gaat lijkt mij zeer zeker niet de bedoeling.
Succes!
pi_131868599
Laiv, waarom zou je productie gekelderd zijn? Na het voeden nog kolven en dan niet zo veel eruit krijgen is toch niet zo gek? Ik vond haar curve ook niet zo raar hoor, er is veel energie in de lengtecurve gaan zitten.
Je voed op haar verzoek, minimaal 8 keer per etmaal? Had ze vannacht vaak gedronken?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 10:54:38 #276
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131868756
He laiv, wat vervelend -O-

Hopelijk kan de lk je nog helpen en/of geruststellen!
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 11:01:11 #277
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131868866
Wat Morretje zegt laïv.. :*

En kyara mooie foto!

En juud _O_ slagroomtieten!

En langvoeden schmangvoeden, iedereen doet wat in haar mogelijkheid ligt ofdat direct KV is combinatie of BV in fles of aan de borst. Elke mama doet haar best om haar kinderen te voeden op wat voor manier ook omdat iemand een stabielere productie heeft of langer de mogelijkheid heeft en daardoor langer kan voeden maakt haar niet specialer of jou een faler. Want uiteindelijk is er een ding belangrijk en dat us een goed gevoed en verzorgd kindje dat gelukkigen fijn in zijn/haar velletje zit.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_131869713
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 10:45 schreef Morretje het volgende:
Laiv, waarom zou je productie gekelderd zijn? Na het voeden nog kolven en dan niet zo veel eruit krijgen is toch niet zo gek? Ik vond haar curve ook niet zo raar hoor, er is veel energie in de lengtecurve gaan zitten.
Je voed op haar verzoek, minimaal 8 keer per etmaal? Had ze vannacht vaak gedronken?
Ze heeft er vannacht 6,5 uur tussengelaten, en wilde daarna ook niet echt drinken. Paar minuutjes maar, en ook maar aan 1 kant. Dan valt ze weer in slaap en is ze niet meer wakker te krijgen. Ik kolfde eerder een uur na de ochtendvoeding iets van 110, nu kolfde ik direct na de voeding iets van 50, terwijl ze nauwelijks gedronken had voor mijn idee.

En eerder had ze gewoon moeite de tsr weg te werken, was het echt tanken. Nu voel ik nauwelijks nog een tsr, en het is misschien 5 slokken even flink doordrinken.
Ik weet gewoon niet goed waar het nu nog mis kan zitten zeg maar.

Ik heb de lactatiekundige gebeld, en die komt dinsdag langs. Die heeft mij wel weer wat gerust weten te stellen. Dus we gaan zo verder. Ik blijf wel wat kolven tussendoor, en als ze wil geven we dat. En dan dinsdag maar even verder kijken.

[ Bericht 6% gewijzigd door laiveneertiekje op 05-10-2013 12:04:03 ]
  zondag 6 oktober 2013 @ 22:05:00 #279
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131918449
mag ik hier even de avent bekertjes komen vervloeken?
Je weet wel, die waar de dekseltjes soms niet lekker van sluiten waardoor ze uit je handen glippen en je zo 150 cc moedermelk op de grond hebt liggen.

^&%T*%%&^$%I%I(*)*)(&*^&R%#$@#$@#@%#@T

ik ben er gewoon even misselijk van.
pi_131918621
Da's kut, Kyara :(
Ik heb ze zelf ook, en ben ook altijd heel voorzichtig met de dekseltjes... Even op ooghoogte houden op te checken of ze wel recht erop zitten etc. Verder vind ik het hele systeem wel heel fijn. Straks ook ideale bakjes voor groente- en fruithapjes enzo...
  zondag 6 oktober 2013 @ 22:08:43 #281
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131918676
ik normaal ook, maar dreumes begon in zijn bed te gillen dus dan ben je toch weer afgeleid :(
  zondag 6 oktober 2013 @ 22:45:38 #282
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131920971
Kyara :X

Ik ben ook elke keer zooooo bang dat t over de grond gaat, maar meer dan een klein klotsje melk is het gelukkig nog nooit geweest hier.

*afklopt*
  zondag 6 oktober 2013 @ 22:49:36 #283
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_131921136
Dit was ook de eerste keer. Het moest er ook een keer van komen.... Gelukkig krijgen ze sws al kv dus dat is dan net iets minder zuur. Gelukkig nog wel 50 cc kunnen redden. Had gelukkig veel. :9
pi_131926835
Wat vervelend Laiv! Hopelijk kan de lk je morgen goed helpen.

Kyara, dat is balen. Ik had en heb het er nog steeds heel moeilijk als ik knoei met bv. Vrijdag had ik gekolfd, tas stond op een stoel, gooide ik het flesje om toen ik het open deed.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_131926999
quote:
17s.gif Op zondag 6 oktober 2013 22:05 schreef Kyara het volgende:
mag ik hier even de avent bekertjes komen vervloeken?
Je weet wel, die waar de dekseltjes soms niet lekker van sluiten waardoor ze uit je handen glippen en je zo 150 cc moedermelk op de grond hebt liggen.

^&%T*%%&^$%I%I(*)*)(&*^&R%#$@#$@#@%#@T

ik ben er gewoon even misselijk van.
Dat is zeker ontzettend k-u-t!!! Het is mij ook gebeurd, met die avent-bekers. Rotdingen zijn het :(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131927914
Kyara, wat balen zeg!

Tinuviel, thnx, ik hoop dat het gewoon een simpele oorzaak heeft en dat het dan weer goedkomt.
pi_131929419
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:12 schreef laiveneertiekje het volgende:
Kyara, wat balen zeg!

Tinuviel, thnx, ik hoop dat het gewoon een simpele oorzaak heeft en dat het dan weer goedkomt.
Zou je misschien ongesteld moeten worden? Het is wel vroeg maar dat kan je productie ook laten dippen...
Veel succes en de lk weet vast iets! :*
pi_131929463
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:24 schreef Cwen het volgende:

[..]

Zou je misschien ongesteld moeten worden? Het is wel vroeg maar dat kan je productie ook laten dippen...
Veel succes en de lk weet vast iets! :*
Ik weet het echt niet. Bij oudste had ik rond dit moment al spiraaltje, dus geen flauw idee hoe snel het toen weer terugkwam.

Ik ga vanmiddag nog maar weer even wegen, zien of ze inmiddels niet aan het afvallen is.
pi_131929605
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:26 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Ik weet het echt niet. Bij oudste had ik rond dit moment al spiraaltje, dus geen flauw idee hoe snel het toen weer terugkwam.

Ik ga vanmiddag nog maar weer even wegen, zien of ze inmiddels niet aan het afvallen is.
Hmmm... Komt ze ook minder vaak of lijkt ze nog hongerig na het voeden?
Ellie drinkt nl ook als een dweil 's nachts (want slaap), maar dat haalt ze overdag wel in qua frequentie.
pi_131929701
ze valt in slaap, ze wil ook niets meer. soms spuugt ze ook wat. ze lijkt nu soms weerwat langer te drinken, maar vraag me af of ze ook echt wat binnenkrijgt. Ze was gisteren overdag en vannacht wel continu onrustig. Vannacht sliep ze alleen maar bovenop mij of dicht tegen mij aan.

Nu is het ook huilen. Heb net gekolfd omdat ik dacht dat ze nog wel even zou slapen, maar het afgekolfde in een flesje wil ze ook niet. Ze werkt gewoon de speen eruit dan.

[ Bericht 49% gewijzigd door laiveneertiekje op 07-10-2013 10:53:04 ]
pi_131940176
Ze is iig niet aan het afvallen. *opgelucht*

En ze lijkt wel beter te drinken, maar ik durf het nog niet helemaal te geloven. Morgen gelukkig lactatiekundige langs, eens zien of we de boel gewoon goed op de rit kunnen krijgen nu.
pi_131951064
En post nr 3 op een rij.

Vanavond besloten dat ik even de stress even niet meer aankan, en dat ik misschien toch liever wil stoppen. Lactatiekundige gebeld, en over een tussenoplossing gehad, zij denkt nog steeds dat het het aanhappen is, maar ik maak mij nu iets teveel druk over die groei, dus ik ben bang dat dat niet zomaar over is als we daar mee bezig gaan morgen.

Dus voorlopig een tussenoplossing en nadenken over hoe uiteindelijk verder.
pi_131951393
Zou ze aan het regelen zijn laiv? En een sprongetje wellicht?

Wat is nu de voorgestelde oplossing? Hopelijk geeft het wat rust!
pi_131952225
Deels borst, deels fles met afgekolfde melk. Eerst dus even zorgen dat de productie weer omhoog gaat, en dat ze zo genoeg binnenkrijgt. En even kijken of ze met een tepelhoedje beter aangekoppeld blijft zeg maar. Mocht ik het dan zien zitten kunnen we altijd nog naar het aanhappen gaan kijken. En anders ga ik verder afbouwen en stoppen.

Want wat ze wel aangaf is dat de productie langzaamaan is gaan teruglopen door het verkeerde aanhappen, en dat je dat dus in het begin niet merkt omdat er toch meer dan genoeg productie is, maar bij het inregelen op elkaar gaat het dan dus mis.

En als ik het zo opschrijf heb ik echt zoiets van ik ga ervoor om het te laten slagen, maar op andere momenten zie ik het echt gewoon niet meer zitten. Ik voel me zo schuldig dat ik mijn meisje tekort doe.

[ Bericht 21% gewijzigd door laiveneertiekje op 07-10-2013 22:10:08 ]
pi_131960997
Laiv even een dikke :* en veel sterkte. Je gaat zeker wel het beste voor je kind kiezen, wat dat ook mag zijn. Je kon toch niet weten, dat de bv terug was gelopen. Je voelde aan, dat het niet goed zat en hebt direct actie ondernomen. Je doet het beste voor je baby!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_131961504
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 07:11 schreef Tinuviel het volgende:
Laiv even een dikke :* en veel sterkte. Je gaat zeker wel het beste voor je kind kiezen, wat dat ook mag zijn. Je kon toch niet weten, dat de bv terug was gelopen. Je voelde aan, dat het niet goed zat en hebt direct actie ondernomen. Je doet het beste voor je baby!
Dat is ook wel zo, maar ik heb me toch best een tijdje een roepende in de woestijn gevoeld zeg maar.

Vannacht heeft ze 50 ml uit de fles gedronken, vanmorgen ook zoiets uit de borst. Ik heb vannacht gekolfd, 135 ml, en vanmorgen nog eens 70. De produktie is er op dit moment schijnbaar wel. Maar waarom zij dan aan 50 ml genoeg denkt te hebben?
pi_131961604
Succes vandaag laiv. Hier zo'n zelfde situatie. Ga ook lk bellen al zit het qua groei wel snor. Laat je ons weten hoe het gegaan is? En hoe dan ook, je hebt gedaan wat jij denkt dat het allerbeste is voor jullie meisje. Dat maakt je de liefste mama!
pi_131962769
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 08:24 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Dat is ook wel zo, maar ik heb me toch best een tijdje een roepende in de woestijn gevoeld zeg maar.

Vannacht heeft ze 50 ml uit de fles gedronken, vanmorgen ook zoiets uit de borst. Ik heb vannacht gekolfd, 135 ml, en vanmorgen nog eens 70. De produktie is er op dit moment schijnbaar wel. Maar waarom zij dan aan 50 ml genoeg denkt te hebben?
Hoe weet je hoeveel ze uit de borst heeft gedronken?
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 10:10:07 #299
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131962877
Laiv, echt rot dat het zo loopt... laat je meisje vandaag lekker zoveel mogelijk drinken, misschien drinkt ze vaak kleine beetjes, maar da's alleen maar goed voor je productie ^O^

Kiwi, ook succes!

En hulde aan lactatiekundigen O+
pi_131963458
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:02 schreef L-E het volgende:

[..]

Hoe weet je hoeveel ze uit de borst heeft gedronken?
Ik kolfde uit de ene borst 10, uit de andere 60. Dus dan is mijn schatting dat ze wel rond de 50 gedronken zal hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')