abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 september 2013 @ 15:37:27 #76
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131413174
Ik slik vit D, al vanaf mijn zwangerschap van Lientje, niet heul consequent iedere dag, maar wel een paar keer per week. En nu ivm haaruitval weer vit B complex.

Loslaten en weer aanhappen is hier het sein voor een boer, daarna is het soms klaar, soms wil ie nog heel even drinken. Bij Lientje was het altijd het teken dat ze klaar was en dan haalde ik haar dus van de borst af.
pi_131415251
Kyara is een borstvoedingsketting iets voor jullie? Kunnen ze daarin knijpen.
pi_131415355
Ja, misschien daar maar eens naar kijken inderdaad. Mijn hele borst zit inmiddels onder de krasjes.
pi_131415796
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 16:23 schreef Sull het volgende:

[..]

Meestal geef ik nog 2 borsten, als ze voldaan is aan de ene kant verschonen en dan de andere kant nog even. Ze drinkt bij goed drinken 20-25 minuten, bij niet goed drinken 10-15 minuten.
Ze verslikt zich wel eens ja, en soms zit ze oo echt behoorlijk te klokken, maar niet als ze niet goed aanhapt (dan komt er wel melk aan het spugen en mondje te zien). Geen spruw kunnen ontdekken.
Het is wel begonnen na de regeldagen inderdaad! Daarvoor was het keurig om de 3 uur en goed drinken altijd!
Het zou kunnen dat je wat overproductie en daardoor een heftige tsr hebt na de regeldagen. Een beetje té goed geregeld, zeg maar ;). Daardoor zou ze meer lucht kunnen doorslikken, hence het onrustige drinken en de krampjes.

Wat ze dan vaak aanraden is haar na de eerste tsr even afkoppelen en laten boeren. Dan is ze het ergste kwijt. Voel je haar darmen ook rommelen bij het drinken? Dat is hier bij Ellie, en als ze onrustig hapt of drinkt komt het eigenlijk altijd daardoor. Ze is dan te afgeleid door haar eigen buik om op haar mond te letten, volgens mij. Plus, ik eet ook niet graag met buikpijn :).

Is dat niet goed aanhappen niet te verhelpen als je haar meteen weer loshaalt? Wil ze dan wel drinken of alleen zuigbehoefte bevredigen? Oftewel, hapt ze ook zo slecht na veel tijd tussen de voedingen?

Kyara, zelfs hier doet ze soms al knijpen en krassen. Gelukkig kan ik haar nu nog m'n shirt laten vasthouden... Ben benieuwd of zo'n ketting werkt! Qua vitamines slik ik nog de resterende zwangerschapsvitamines en daarna ook multi, denk ik.
Home is where the O+ is...
  zondag 22 september 2013 @ 00:15:42 #80
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131429809
Volgens mij begint het zijn vruchten af te werpen dat ik nu 's avonds kolf ipv voed; zojuist een (voor mij op dit tijdstip) whopping 80cc gekolfd *O* en overdag ook gewoon elke keer een goed drinkend meisje O+

Morgen maar weer een extra pilletje laten vallen, dan zit ik op 2x 10mg.
pi_131434016
Sull, ik hoop, dat je het onrustig drinken kunt oplossen.

LB *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_131434020
LB, wat fijn! *O*
pi_131434087
Fijn LadyBlack, hopelijk kun je zo ook een klein voorraadje opbouwen!
pi_131441202
Woooow ik had hier pas iets gevraagd over jeukende tepels tijdens en na voeden en iemand (weet even niet meer wie?) zei dat het wellicht tandjes konden zijn en toen was ik nog niet overtuigd maarrrrr voilà, een bovenland in doorbraak! Tepels met voorspellende gave. :P :+

En LB, elke dag 80cc 'over' is al heel fijn, heb je wat speling als je op werkdagen wat tekort komt!
pi_131441423
Olf een tandje *G*

Ben een beetje aan het dubben, wat te doen. Wil overdag niet meer kolven, heb het laatst gedaan van 8.40 uur tot 18/ 18.15 uur zonder kolven en toen wel wat druk gehad toen ik ging kolven. Op een werkdag zou het nog langer zijn: van 8 - 18.30 uur ongeveer en dan wordt er meestal maar kort gedronken. Dus ik weet niet of ik helemaal ermee stoppen al aan kan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 22 september 2013 @ 17:02:33 #86
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131446927
Het klopt dus echt Olf!! Cool :D

Tinu, misschien gewoon een (paar) keer proberen? En dan wel kolf mee voor als je t niet meer houdt :+
pi_131447277
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 september 2013 11:01 schreef Kyara het volgende:
Ik heb hier een bijtertje en een knijpertje. Bijten afleren gaat wel goed (ik spreek vermanend toe, zij gaat lachen, laat los want lachen en bijten gaat niet samen en hapt snel weer aan om verder te drinken) maar het knijpen begint wel irritant te worden. Ze wil ook niks anders vastpakken, alleen dat ene kleine stukje huid (of mijn andere tepel :X). Tips?

Oh en ze hebben ook de neiging om steeds los te laten tegen het einde. Slokslok, los om rond te kijken en dan weer even aanhappen voor nog een slok. Ik heb daar dan op een gegeven moment genoeg van dus dan is het klaar. Of doe ik hier verkeerd aan?
Ik heb een zelf geknoopt armbandje (jaren '90 style je weetz) waar dan bij de knoop allemaal losse touwtjes uitsteken zeg maar :P Daar zit ze altijd aan te aaien/friemelen! En mijn ketting vindt ze ook erg leuk om vast te houden!

Slokslok los en rondkijken/grote lachen is hier ook het teken dat ze genoeg heeft gehad!
pi_131450407
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 17:02 schreef LadyBlack het volgende:
Het klopt dus echt Olf!! Cool :D

Tinu, misschien gewoon een (paar) keer proberen? En dan wel kolf mee voor als je t niet meer houdt :+
Ja dat is een idee. Ik was mijn kolfbeurt ook al steeds aan het verlaten om mijn borsten zo eraan te wennen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131452905
Hier ook een vraag over kolven. Aankomende week ga ik voor t eerst een avond weg. Nu wil ik voor de zekerheid een fles gekolfd hebben. Wanneer kan ik dan het beste kolven?

Ons mannetje (5 weken oud) heeft al uit de fles gedronken, maar toen kolfde ik elke voeding die mijn vriend dan een voeding later gaf dit ivm borstontsteking. Ik ben bang dat ik weer te veel productie krijg als ik op dezelfde manier ga kolven. Borst met ontsteking zo veel mogelijk leeg kolven en de andere afkolven.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_131456309
Mij werd aangeraden een uur na de ochtendvoeding. Ik kolf dan redelijk wat, maar merk het wel terug in mijn productie.

De laatste dagen kwam ons meisje wat minder vaak overdag, maar tankte zich vol. Ik begon me er wat druk om te maken omdat ze rond de 5 a 6 voedingen zat. Nou, vandaag haalt ze dat weer in.

En er kwamen wat minder poepluiers, maar als ze nu poept, dan zit het op haar rug.. :')
  zondag 22 september 2013 @ 21:12:31 #91
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131457581
Wij zitten hier wel met een beetje ritme...vaak drinkt ie een borst, (dan spuugt ie minder), soms twee als ie nog ontevreden is. Poep is altijd wisselend hier, soms een dagje niet en dan opeens drie op een dag.
07.00
09.00
11.00
14.00
17.30
20.00
23.30
en dan in de nacht een of twee keer wat drinken, maar dan kijk ik niet op de klok.

Ik weet in ieder geval hoe het komt dat ie zo hard groeit.... O-)

Hij heeft nog net niet het formaat van een baby van 14 weken die niet prematuur geboren is, maar hij is hard op weg om totaal bij te trekken... als ik corrigeer wat betreft leeftijd, dan volgt ie het lijntje van Lientje ongeveer, wel grappig....
  zondag 22 september 2013 @ 21:51:22 #92
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131459825
Fijn Juud!

Kyara het friemelen aan de andere tepel schijnt ook een manier can tsr opwekken te Zijn voor ze.
Maar ik vind het ook vervelend voelen :) hier haal ik consequent zijn handje daar weg maar helpt weinig :')

Oh en 22 mnd is dat een sorongetjes periode , hij wordt weer ineens veel behoevender naar borst en naar geplak , maar draagdoek wil hij niet meer ;(
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_131460998
Klinkt goed Juud!

Kyara hopelijk helpt zo een ketting.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131469614
Even een ego-vraag, sorry alvast.. Ik heb gisteravond en vanochtend gekolfd omdat ik vanavond weg ben. Per kolfbeurt haalde ik er net aan 50cc uit, in tegenstelling tot mijn gebruikelijke 120 - 150cc ;(

L. drinkt als een natte krant de laatste tijd, is deze kolfopbrengt een teken dat mijn productie terug loopt? Ik leg hem al heel vaak aan, maar als hij niet wil drinken, drinkt hij gewoon niet, dus dat zet geen zoden aan de dijk. Extra gaan kolven, of gewoon laten gaan en erop vertrouwen dat hij het zelf wel regelt?
pi_131469637
Hoe lang is het al LE? Word je misschien ongesteld?
pi_131469691
Gisteravond voor het eerst gekolfd, de laatste keer kolven daarvoor was een week geleden en toen was alles nog als normaal.

Ik heb de mirena. Dus iets van een menstruatie zou kunnen, al had ik dat de vorige keer met mirena nooit. Mocht dit een cyclusdingetje zijn, trekt het dan vanzelf weer bij?
pi_131469762
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 09:01 schreef L-E het volgende:
Gisteravond voor het eerst gekolfd, de laatste keer kolven daarvoor was een week geleden en toen was alles nog als normaal.

Ik heb de mirena. Dus iets van een menstruatie zou kunnen, al had ik dat de vorige keer met mirena nooit. Mocht dit een cyclusdingetje zijn, trekt het dan vanzelf weer bij?
Bij mij is het dan een week redelijk bagger, en dan regelt baby het zelf weer maar dus wel met extra vaak voeden. Dus dan zou ik ook extra kolfmomenten inlassen...ik heb er trouwens maar 3 cycli last van gehad? Misschien is m'n productie nu stabiel genoeg nu ze groter is.
pi_131469815
Dan ga ik extra kolven ja. Vanavond dus ook maar kolf mee als ik niet thuis ben. Thanks! :)
pi_131469846
Hopelijk trekt het snel bij L-E! Ik heb hier ook de nodige productiedips achter de rug. Soms niet duidelijk wat de oorzaak was, maar het trok wel altijd weer bij. :*
pi_131472386
L-E, hopelijk trekt het snel bij.

Pff, ik baal eventjes. Ik had een rekening van de lactatiekundige hulp ingediend, in de voorwaarden die ik zag stond dat ze een (telefonische) afspraak vergoeden. Vergoeden ze het huisbezoek niet, en alleen maar telefonische/emailconsulten volgens de dame aan de telefoon.

Mag ik het grote onzin vinden! Met alleen telefoon/email consulten had ik het niet gered. Ik vind het maar stom.
pi_131472580
Oh en Juud, wat goed zeg!!

Ik heb minder voedingen op een dag, en ik ben er soms wel onzeker over of ze genoeg groeit, ook al zijn de getalletjes anders. Maar om nu elke week te blijven wegen vind ik ergens ook overdreven.

En in vergelijking met oudste groeit ze harder. Hij zat op de -1 lijn, en viel in de eerste periode soms zelfs nog af. Zij zit nu op het gemiddelde lijntje, en groeit tot nu toe prima. Dus ik heb geen signalen dat het niet zo is, maar toch vliegt het mij zo af en toe wel aan.
pi_131473673
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 11:02 schreef laiveneertiekje het volgende:
L-E, hopelijk trekt het snel bij.

Pff, ik baal eventjes. Ik had een rekening van de lactatiekundige hulp ingediend, in de voorwaarden die ik zag stond dat ze een (telefonische) afspraak vergoeden. Vergoeden ze het huisbezoek niet, en alleen maar telefonische/emailconsulten volgens de dame aan de telefoon.

Mag ik het grote onzin vinden! Met alleen telefoon/email consulten had ik het niet gered. Ik vind het maar stom.
Vervolg: ik heb zelf de polisvoorwaarden erbij gepakt en kon het niet vinden. Dus ik heb nogmaals gebeld en het nagevraagd en het was nu toch een vergissing, en de vergoeding wordt aangepast. Scheelt toch weer 60 euro
  maandag 23 september 2013 @ 13:43:47 #103
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131476773
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 11:09 schreef laiveneertiekje het volgende:
Oh en Juud, wat goed zeg!!

Ik heb minder voedingen op een dag, en ik ben er soms wel onzeker over of ze genoeg groeit, ook al zijn de getalletjes anders. Maar om nu elke week te blijven wegen vind ik ergens ook overdreven.

En in vergelijking met oudste groeit ze harder. Hij zat op de -1 lijn, en viel in de eerste periode soms zelfs nog af. Zij zit nu op het gemiddelde lijntje, en groeit tot nu toe prima. Dus ik heb geen signalen dat het niet zo is, maar toch vliegt het mij zo af en toe wel aan.
Ik gok dat het vanzelf wel wegzakt, dat zeker willen weten dat het goed gaat, duurde hier ook even hoor. ;)

Bij Lientje had ik ook minder voedingen volgens mij, zal het eens opzoeken. Het zeg allemaal niet zoveel he, groei en een tevreden en blij kind zegt meer.
pi_131482243
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 september 2013 17:14 schreef Kyara het volgende:
Ja, misschien daar maar eens naar kijken inderdaad. Mijn hele borst zit inmiddels onder de krasjes.
Kyara, ik heb toevallig een hele leuke Mama en Kind ketting gekregen van het merk Dushi. Ellie is nog wat te jong, maar het ziet er goed uit en is wellicht leuk voor jou en je meiden?
http://www.dushi.com/spee(...)ma-kind-juwelen.html

Laiv, kan het me goed voorstellen! Hier wel genoeg voedingen, maar volgens het cb afgelopen donderdag niet genoeg groei. Merk dat ondanks dat ze het prima doet, het toch een beetje aan me knaagt. Maar dat gaat idd vanzelf wrs beter!
pi_131485084
Ik vind het net iets te druk. Heb nu ketting op het oog van hugs & things.
pi_131485886
Oh, dat ziet er lief uit Kyara!
pi_131486247
Die van hugs & things zijn fijn, die heb ik ook!

Deze week voor het laatst kolven op mijn werk, dan heb ik een jaar gekolfd. Ik vind het mooi geweest (en mn kolftas ook, die is behoorlijk dood :') )
Maar spannend vind ik het wel.. Ze eet nog steeds zo slecht..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 23 september 2013 @ 18:26:49 #108
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131486770
Drinkt ze opvolgmelk eventueel?

Of vloek ik nu in de kerk? :+

Oh en ik kan me voorstellen dat je het wel gezien hebt met kolven! Genieten van de vrijheid nu!
pi_131487259
Opvolgmelk wil ik haar niet geven (en ze weigert het zelf ook ;) )
  maandag 23 september 2013 @ 18:50:58 #110
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131487520
Dan snap ik dat je het zo lang mogelijk hebt volgehouden dat kolven :Y maar het regelt zich uiteindelijk vast wel!
pi_131489958
Marjo, ik begrijp, dat jij klaar mee bent met kolven. Er zijn wel leukere dingen. Wat drinkt je kleine meid naast bv nu?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131490174
Een beetje water. En sap als ze de kans krijgt, maar dat krijgt ze niet vaak. Maar het is allemaal niet veel.
Ze heeft (thuis) de hele dag een rietjesbeker met water staan die ze kan pakken als ze wil, en ze drinkt bij mij thee en sap mee, maar dat zijn maar slokjes.
pi_131496207
Marjo, hier is uit mijn glas drinken ook de bom. Ik zorg wel dat hij ook altijd een eigen tuitbeker heeft staan en wissel af wat hij krijgt, s'ochtends thee, later op de dag water, diksap met water of verdunde sap of melk. Het drinken uit een beker is steeds meer geworden. Hoop dat het bij jullie ook zo gaat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131496938
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 14:29 schreef Tinuviel het volgende:
Olf een tandje *G*

Ben een beetje aan het dubben, wat te doen. Wil overdag niet meer kolven, heb het laatst gedaan van 8.40 uur tot 18/ 18.15 uur zonder kolven en toen wel wat druk gehad toen ik ging kolven. Op een werkdag zou het nog langer zijn: van 8 - 18.30 uur ongeveer en dan wordt er meestal maar kort gedronken. Dus ik weet niet of ik helemaal ermee stoppen al aan kan.
Hier gaat dat prima, op een random toeschietreflex af en toe na. :X
  maandag 23 september 2013 @ 22:44:47 #115
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_131497961
Marjolijntje, Aviva heeft ook heel lang nauwelijks iets anders gedronken. Ook tot ver na de eerste verjaardag. Komt goed dus. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_131503179
Marjolijntje
Wat is jullie voedingsschema (vaste voeding/bv?) zo ongeveer?

S kreeg na haar 1e verjaardag nog veel bv en verder water. Omdat ze geen bv in fles oid wilde en ik ging werken moest ze wel iets anders drinken. Eerst dronk ze erg weinig als ik weg was en kreeg ze veel bv als ik weer thuis was.
Op een gegeven moment merkte ik dat ik graag wilde dat ze ook gewoon ging eten en drinken. Na de goede medicatie kon dit ook en ben ik eerst drinken/eten aan gaan bieden ipv bv. Hierdoor ging ze meer vaste voeding eten.

Ook was ik niet zo dol op roos-vice vond het niet nodig maar het gaf wel meer rust als ze goed dronk. Er zijn dagen dat ze weinig drinkt maar ze krijgt het aangeboden.. Naast de drinkbeker met rietje drinkt ze ook graag uit een gewone beker of een gewoon rietje. Afwisseling zorgt ervoor dat ze beter drinkt.

En ik merk ook dat de nachtvoedingen ervoor zorgde dat ze overdag weinig at (wel bv). Toen ze snachts zonder voeding in slaap viel (door te knuffelen/aaien) at ze smorgens een broodje en eerder niet. Door het beter eten ging ze snachts ook beter slapen.
De nachtvoeding (toen nog 2x ipv 4+ ofzo) heb ik op een gegeven moment vervangen door 1x 140ml pap omdat ze begon te sabbelen ipv drinken en dat deed pijn. Anders was ik wel langer doorgegaan met bv.

S eet en drinkt nu nog niet veel vergeleken met sommige andere kindjes. Ze is ook lang en slank. Smorgens en smiddags 1 broodje. Tussendoor (smorgens en smiddags) een koekje. Avondeten en voor het slapen een broodje.
Fruit en melk kan ze nogsteeds niet goed verdragen.
pi_131503474
Wauw Marjolijntje, een jaar gekolfd! ^O^

Ik reageer hier niet meer zo vaak, maar ik lees/leef wel graag mee.
En ik wilde toch mijn mijlpaal met jullie delen, mijn meisje krijgt nu anderhalf jaar bv! O+
Het gaat heel goed, ze is dol op de borst, maar eet en drinkt gelukkig ook andere dingen. Dat geeft veel ruimte.
Alleen die nachtvoedingen, ik hoopte die al achter me te hebben gelaten tegen de 15 maanden, maar ze kom nog steeds zo'n 2 keer. Nouja, ze kan het goed gebruiken want ze is nog steeds een minimeisje. Met haar maat 74. :P
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_131504041
Yay Oeke!

Ik vraag me af, Marjolijntje, je noemt dat je het spannend vindt, maar zie je het weinig eten als probleem? Want er worden hier allerlei oplossingen aangedragen, terwijl ik geen echte probleemstelling voorbij heb zien komen ;)
  dinsdag 24 september 2013 @ 09:59:01 #119
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131504978
Oeke O+ lekker *O*

En ik herhaal mijn vraag nog even 22 mnd sprong of regeldagen?
  dinsdag 24 september 2013 @ 10:08:17 #120
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131505171
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 09:59 schreef _evenstar_ het volgende:
Oeke O+ lekker *O*

En ik herhaal mijn vraag nog even 22 mnd sprong of regeldagen?
Geen sprong iig volgens Oei ik Groei. Daar houden ze op met 76 weken (=1,5 ong.). Regeldagen zijn volgens bv.com dan ook niet meer 'standaard' maar wel bij ziekte oid:

Regeldagen komen voor rond de leeftijd van tien dagen, drie weken, drie maanden en zes maanden. Maar ook op andere momenten kunnen regeldagen voorkomen. Bijvoorbeeld als het kind een virus onder de leden heeft. Door vaak om de borst te vragen, krijgt het extra veel antistoffen binnen waardoor de ziekte bestreden wordt. Vaak merk je als ouder niet eens dat het virus er is, behalve dan aan het vele drinken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tante_Soesa op 24-09-2013 10:15:34 ]
pi_131505199
Alleaal bedankt voor jullie tips! Het gaat nu wat beter met doordrinken, ik koppel haar af en toe af om te boeren en dan gaat het vaak goed. Alleen 's nachts valt ze vaak in slaap na kort drinken, we proberen haar dan te verschonen om haar weer wat alerter te krijgen, maar dat werkt ook niet altijd.n En na een korte voeding komt ze zo vroeg weer en hebben we nog 2 a 3 nachtvoedingen helaas.

Marjolijntje en Oeke , al zolang volgehouden goed hoor!

Cwen, ik kan me goed voorstellen dat het knaagt. Je wil toch het beste voor je kind! Wanneer ga je weer wegen?
pi_131506005
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 09:11 schreef WupWup het volgende:
Yay Oeke!

Ik vraag me af, Marjolijntje, je noemt dat je het spannend vindt, maar zie je het weinig eten als probleem? Want er worden hier allerlei oplossingen aangedragen, terwijl ik geen echte probleemstelling voorbij heb zien komen ;)
Ik vind het spannend ja, denk dat het qua vochtinname wel goed gaat komen, maar ze gaat toch ook een hoop voedingsstoffen missen denk ik, als ze de borstvoeding op werkdagen niet meer krijgt. Ze drinkt nu nog 250-300cc op het KDV of bij oma. Ze krijgt dit in 2x en die flesjes gaan ook leeg.

Zoe: Ik heb geen schema qua borstvoeding, Faye drinkt als ze daar om vraagt :) Eten is sowieso met mij mee, ontbijt, lunch en avondeten. Tussendoor nog fruit / cracker/rijstwafel/rozijntjes, net hoe het uitkomt. Maar brood eet ze nauwelijks. Een halve boterham op de hele dag. Crackers hoeft ze momenteel niet. Rijstwafels gaan nu redelijk. Avondeten gaat wel redelijk, ze krijgt eerst een prutje en daarna eet ze wat wij ook eten, als ze dat nog wilt. En dan yoghurt met pap, pap met melk of water eet ze ook niet.

Ik denk dat ze overdag 4-6 keer drinkt en 's nachts tussen de 2 en 6 keer, afhankelijk van hoe goed ze slaapt.

Oeke al 1,5 jaar O+
  dinsdag 24 september 2013 @ 11:00:27 #123
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131506635
Dank je soesa :)

Hij heeft wel nog steeds snotneuzen en een naar hoestje wellicht daarom dan.

En marjolijntje misschien gaat ze ipv melk nu wel wat meer ander drinken en eten.
pi_131507831
Marjolijntje, dan zit het qua vochtinname volgens mij wel goed hoor! Ik kolf inmiddels ook niet meer op werkdagen, dan drinkt mijn jochie van 11 maanden alleen 's ochtends en 's avonds bij mij. Nachtvoedingen hebben we eigenlijk niet meer, bedenk ik me nu *O*

Qua voedingsstoffen: vorige week bij het CB geweest en ik heb speciaal ernaar gevraagd, omdat ik niet meer kolfde en ik ook bang was dat hij te weinig binnen zou krijgen. Maar volgens de arts was dat met ochtend en avond bij mij drinken en yoghurt prima in orde, ik hoefde geen fv te geven. En ik kreeg een pluim voor de bv, ze vond het fantastisch dat ik dat nog deed :D
pi_131508068
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 10:09 schreef Sull het volgende:

Cwen, ik kan me goed voorstellen dat het knaagt. Je wil toch het beste voor je kind! Wanneer ga je weer wegen?
Hier vannacht ook korte voedingen, maar met 2x een half uur vanochtend lijkt dat wel weer ingehaald. Donderdag weer wegen, ik ben benieuwd. ML vindt het allemaal wel prima, ik zou het fijn vinden om zijn houding over te kunnen nemen! :)
pi_131549507
Vandaag 8 maanden borstvoeding en een dikke vette pluim van het cb. Ze vond het super dat ik nog steeds bv geef en vond me een voorbeeld voor andere tweelingmoeders.

En prachtige stats:

pi_131551955
Wauw Kyara, dat ziet er goed uit! D is gewoon een dikkerd geworden O+ En J prachtig in verhouding. Goed man!
pi_131552014
Mooie curves Kyara!
  woensdag 25 september 2013 @ 14:56:35 #129
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131552476
Kyara, echt geweldig!! Zulke mooie curves, ongecorrigeerd!!! _O_
pi_131555108
Ik ben net nog even wezen wegen, en ze was 210 gram aangekomen in 9 dagen. Op de curve van het cb zit ze heel mooi op het gemiddelde lijntje, op die van bv.com zakt ze nog wat af, maar zie ik ook wel een soort van lijntje. Qua groei dus op zich niets te klagen, maar ze zou dus nog harder kunnen groeien op bv.
  woensdag 25 september 2013 @ 16:51:42 #131
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131556616
Curve please! oO<

Belangrijkste is idd dat ze groeit :Y en ze doen dat in spurtjes, dus wie weet hoe het de volgende keer is!
pi_131557250
Volgens mij is ze ook in de lengte flink aan het groeien, er is ineens van alles te klein geworden.

Curve is als volgt

Ik zie er ergens een eigen lijntje in, maar die loopt niet zo stijl als de gegeven lijntjes zeg maar.

Ik ben gewoon een stresskip, die soms niet kan geloven dat het ook gewoon goed kan gaan zeg maar. :')

[ Bericht 23% gewijzigd door laiveneertiekje op 25-09-2013 17:16:35 ]
  woensdag 25 september 2013 @ 18:04:18 #133
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131558996
Ik snap je hoor! Heb me ook helemaal suf zitten turen op die curve, of t nou een goee lijntje was of niet. Uiteindelijk gelukkig wel!

As we speak wordt er heerlijk gedronken terwijl ze stevig aan mijn haar trekt :') Gelukkig aait ze ook soms heel lief mijn borst O+
pi_131560877
Wow, Kyara, wat groeien ze hard op jouw melk!

Laiv, mooie curve!

Oeke voor 1,5 jaar bv *O*

Marjo, ze zal vast meer gaan eten en drinken als ze minder bv krijgt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131560974
Ze zakt nu wel een beetje in de curve idd, Laiv. Op dit moment geen probleem, maar dat moet ze niet maandenlang blijven doen natuurlijk. Heb je redenen om te denken dat het niet goed zou gaan?
pi_131561180
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 19:07 schreef WupWup het volgende:
Ze zakt nu wel een beetje in de curve idd, Laiv. Op dit moment geen probleem, maar dat moet ze niet maandenlang blijven doen natuurlijk. Heb je redenen om te denken dat het niet goed zou gaan?
Niet echt. Ze is nu net van 5/6 voedingen weer naar minimaal 8 voedingen over. Ze heeft niet elke luier meer een poepluier, plassen wisselt per luier. Ze is wel lekker wakker na een voeding en heeft dan veel oog voor de omgeving. Vind haar alleen wat onrustiger drinken, maar ze meldt zich ook vaker.
  donderdag 26 september 2013 @ 12:02:15 #137
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_131582037
Curves van mijn jongens:
Huubke:

En Harry (hoewel die nu niet meer voorzien wordt van bv ;) )

pi_131582149
Wow Kyara, ongecorrigeerde grafiekjes? Echt SUPER! Echt goed gedaan! _O_
pi_131594401
Hoi! Noodkreet!
Ik merkte 2 dagen geleden al op dat ik wat minder kolfde, maar dit was ook op 'even gauw kolven' momenten. Nu vanmorgen weer terwijl ok relaxed was. Gister wilde Fenne na 2 uur weer aan de borst, 3x dus 3 voedingen binnen 6 uur (van 3 kwartier per voeding).
Vanmorgen de reden gespot, ongesteld voor de tweede keer. Echte dip dus. Nu vanmiddag edn clusterend meisje, hele middag. Sinds 5 uur huilt ze nu. Ze heeft honger, VEEL honger. Net anderhalf uur aan de borst gelegen maar zelfs dan loslaten en huilen, en weer wild aanhappen en zuigen. Heb gekolfde melk in een fles gedaan, maar ze weigert echt. Terwijl ze dit goed kan! En ook wel vaker krijgt. Heb nog een ander flesje geprobeerd, maar ze ligt nu in bed, lees bekaf. En npg steeds honger.
Ik kan wel janken. Help?!
Is dit het begin van het einde? Ze red amper 3u tussen voedingen overdag en drinkt 3 kwartier en 2 borsten. Ik wil nog helemaal niet stoppen!

Net uit wanhoop mijn moeder gebeld, vriend werkt koopavond. Moeder heeft het over niet genoeg voedingsstoffen in mijn melk. Moet ik er wel bij zeggen dat ze niet meer als 110cc op kan per voeding, wat het ook is.

Tips trucs hulp please?
  donderdag 26 september 2013 @ 19:35:48 #140
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_131594804
Clusterkolven? Heb nu ff geen tijd maar moet je ff googlen! En anders domperidon nemen?

Wel snel ongesteld joh! -O-
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_131594912
Haha na 4 weken direct al!
Maar mijn meisje clustert nu, en er komt volgens mij bijna niks? Ook nog kolven er bij, dat lukt niet? Dan moet ik dat later weer met fles bij haar erin gieten want ze heeft al tekort?
Domperidom ga ik wel even scoren denk ik ja. Maar wat nu? Ik krijg er dus niks in.
Ze ligt nu stil te zijn in bed fus dlaapt. Maar hoelang? Zie nu al op tegen de nacht. Beter zelf kolven en haar fles geven?
pi_131594964
Bluh dat zijn een boel vragen he. Sorry, maar wel heel heul blij dat je online bent!
pi_131595728
Laten clusteren, duik samen met haar in bed, zo veel mogelijk! Aanleggen, aanleggen, aanleggen. Te weinig voedinggstoffen in de melk is zeer onwaarschijnlijk.
En iedere 2 uur voeden is ook prima he? Of iedere 1,5 uur. Er hoeft echt niet perse 3 uur tussen te zitten!
pi_131595984
Mijn uk heeft nooit 3 uur tussen de voedingen gelaten voor hij echt bijvoeding ging eten. Meestal elke 1,5-2 uur (ook 's nachts helaas). Dus zeker als je productie even wat minder is, is het helemaal niet gek dat ze de 3 uur niet redt. Aan toe geven, dan krikt ze het zelf in een paar dagen weer op. Zeker bij ongesteldheid weet je vrij zeker dat het tijdelijk is :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131596186
Trekt wel weer bij dus als ik niet meer ongesteld ben, of na de eerste dagen?
Ja toegeven deed ik al, gelukkig al een paar dagen. Dank jullie wel, zag even niet meer wat ik nog kon doen.
pi_131596341
Je doet het goed!
En hier zit nu pas (na 15 maanden) weleens 3 uur tussen voedingen
pi_131598581
Succes Kiwi, hopelijk heb je wat aan bovenstaande adviezen. Je doet het dus top en het is vrij normaal. Hopelijk maakt dat het iets makkelijker :*
pi_131600394
Jullie zijn lief!!!
pi_131600410
O en nu ga ik even huilen er om haha. Pff. Wat een rotdag.
pi_131609357
Kiwi, sterkte! Hier ook geen 3 uur tussen voedingen, net als bij Phaidra is 1,5-2 uur normaal en als ze vindt dat de productie omhoog moet, is elk uur ook wel naar Ellie's zin ;).

Hoe is je nacht gegaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')