abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133687316
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:39 schreef Kees22 het volgende:
Ik kijk naar een documentaire op NL2 over Hebron.
We're rednecks, we're rednecks,
and we don't know our ass from a hole in the ground.

Kleine jongetjes die uit verveling Arabieren pesten. Zelfs de Israelische soldaten zien wat daar oneerlijk aan is. Geen kutmarokkanen maar kutjoodjes.
Kutjoodjes... sorry hoor, maar als dat nou in verhouding stond met de 'treiterijen' omgekeerd, nu en in het verleden, had je misschien iets wat op een punt lijkt, gehad.

Nu kom je alleen maar over als een eenzijdige, vermoeiende zeurkous.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_133700065
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:13 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Voelt het lekker ?? Opgelucht dat je kutjoden hebt kunnen zeggen? Zal je vast goed doen.

Overigens is dit beetje oud nieuws, is al jren aan de gang daar (sinds 1920) Je loopt achter.
Nee. Het is joden na 1926 verboden om naar Hebron terug te gaan.
quote:
En ze pesten de Arabieren niet uit verveling maar ze willen ze weg hebben. Chevron wordt gezien als de heiligste plaats van het Jodendom.
Ik had het over de jongetjes, de ouders willen inderdaad de Palestijnen, van wie Abraham ook de aartsvader is, weghebben.
quote:
En de meeste van die kutjoodjes ,zoals jij zegt, zijn nakomelingen van de verdreven joodse gemeenschap in 1926.
Oh ja? Bewijs graag. En die joodse gemeenschap is toen niet door de Arabieren verdreven, maar door de gezaghebbers en het is onduidelijk wie dat waren.
quote:
Ennuh er worden ook misdaden gepleegt jegens deze (religieuze) Joden van Arabieren. Het is dus een conflict gebied.
Hoor het verhaal van de militairen: de joden beginnen stenen te gooien en de Arabieren gooien terug.
quote:
Maar waarom plaats je dit bericht in verschillende topics??
Relevantie en reuring.

quote:
18s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:32 schreef Karrs het volgende:

[..]

Kutjoodjes... sorry hoor, maar als dat nou in verhouding stond met de 'treiterijen' omgekeerd, nu en in het verleden, had je misschien iets wat op een punt lijkt, gehad.
Zoals ik al zei: de Israelische militairen in de hangmatten die constateren dat joden beginnen met stenen gooien en dat Arabieren dan teruggooien en dat ze daar weinig aan kunnen doen.
Dus afgaande op hun woorden heb ik wel degelijk een punt.
quote:
Nu kom je alleen maar over als een eenzijdige, vermoeiende zeurkous.
Tja. Heb je al nagedacht over mijn vraag?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Vlkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_133702818
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 01:36 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee. Het is joden na 1926 verboden om naar Hebron terug te gaan.
Nee , in 1929 vond er een slachting plaats (meer dan 100 doden)Voor exacte cijfers gelieve zelf uitzoeken. velen zijn terug gekeerd begin 1931,maar daarna weer verdreven

Anyway, dat gebied is al eeuwen een conflict gebied :)

quote:
Ik had het over de jongetjes, de ouders willen inderdaad de Palestijnen, van wie Abraham ook de aartsvader is, weghebben.
Ja en? Your point is? Dat gebied is al zolang bekend om geweld.

quote:
Oh ja? Bewijs graag. En die joodse gemeenschap is toen niet door de Arabieren verdreven, maar door de gezaghebbers en het is onduidelijk wie dat waren.
Ze zijn verdreven tussen 1936-1939 uit dat gebied ,door de Arabieren ja. Zoek anders eens op de zoekterm "1936-39 Arab revolt in Palestine"
Dan heb je ook weer duidelijkheid wie het waren :)

En ja de meeste van die jongetjes zijn nakomelingen van de verdreven Joden destijds.

quote:
Hoor het verhaal van de militairen: de joden beginnen stenen te gooien en de Arabieren gooien terug.
Jah

quote:
Zoals ik al zei: de Israelische militairen in de hangmatten die constateren dat joden beginnen met stenen gooien en dat Arabieren dan teruggooien en dat ze daar weinig aan kunnen doen.
Dus afgaande op hun woorden heb ik wel degelijk een punt.
Vroeger gooide ze met bommen en granaten.

Het gebied is al eeuwen een betwist gebied. Zo zijn er meedere op de wereld.

Het zal niet mogen. Gooi iedereen eruit , lijkt mij het beste oplossing. Ik hoor dat het nu wel 'redelijk' gaat , in de zin dat er Arabische universiteit zit e.d. Maar het is nog steeds een broei-nest. Tja en waarschijnlijk voor altijd. En dan elk jaar komt dezelfde documentaire op de Nederlandse tv en raken niet alleen kut joden gefrusteerd, maar ook kut nederlanders, en kut moslims.

Als ik jou was Kees zou ik een keer naar de staat Israel gaan :)
Maar dan wel in vrede, niet als een Jihadist, want geweld lost niks op, dat moet nu toch wel duidelijk zijn ? ...Nee toch niet. Achter feiten lopen wij mensen aan.

Succes !
pi_133728227
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 09:38 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Nee , in 1929 vond er een slachting plaats (meer dan 100 doden)Voor exacte cijfers gelieve zelf uitzoeken. velen zijn terug gekeerd begin 1931,maar daarna weer verdreven

Anyway, dat gebied is al eeuwen een conflict gebied :)
Je hebt gelijk wat betreft het jaar: 1929. Maar er werden maar 67 joden vermoord.
Zie o.a. http://en.wikipedia.org/wiki/1929_Hebron_massacre

Zoals je daar kunt lezen zijn er ook behoorlijke straffen uitgedeeld.
En de joden die terug wilden, zijn tegengehouden.
Verder moet je wel tot het einde lezen, interessant.
quote:
[..]

Ja en? Your point is? Dat gebied is al zolang bekend om geweld.
Lees nou die link maar tot het einde: de joden die in 1929 in Hebron woonden, hadden geen problemen met de Arabieren. Velen zijn zelfs door hun Arabische buren verborgen en beschermd!
quote:
[..]

Ze zijn verdreven tussen 1936-1939 uit dat gebied ,door de Arabieren ja. Zoek anders eens op de zoekterm "1936-39 Arab revolt in Palestine"
Dan heb je ook weer duidelijkheid wie het waren :)

En ja de meeste van die jongetjes zijn nakomelingen van de verdreven Joden destijds.
Ach welnee. En dan nog hoogstens achterkleinkinderen, dus die kunnen er echt geen herinneringen aan hebben.
quote:
[..]

Jah

[..]

Vroeger gooide ze met bommen en granaten.

Het gebied is al eeuwen een betwist gebied. Zo zijn er meedere op de wereld.

Het zal niet mogen. Gooi iedereen eruit , lijkt mij het beste oplossing. Ik hoor dat het nu wel 'redelijk' gaat , in de zin dat er Arabische universiteit zit e.d. Maar het is nog steeds een broei-nest. Tja en waarschijnlijk voor altijd. En dan elk jaar komt dezelfde documentaire op de Nederlandse tv en raken niet alleen kut joden gefrusteerd, maar ook kut nederlanders, en kut moslims.

Als ik jou was Kees zou ik een keer naar de staat Israel gaan :)
Maar dan wel in vrede, niet als een Jihadist, want geweld lost niks op, dat moet nu toch wel duidelijk zijn ? ...Nee toch niet. Achter feiten lopen wij mensen aan.

Succes !
Beetje narekenen, misschien?

Overigens ben ik wel met je eens, dat geweld niks oplost. Dat blijkt wel.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Vlkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_133730101
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:48 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk wat betreft het jaar: 1929. Maar er werden maar 67 joden vermoord.
Zie o.a. http://en.wikipedia.org/wiki/1929_Hebron_massacre
"" The massacre formed part of the 1929 Palestine riots, in which a total of 133 Jews were killed by Arabs, and brought the centuries-old Jewish presence in Hebron to an end" Niet dat het iets uitmaakt.

quote:
Lees nou die link maar tot het einde: de joden die in 1929 in Hebron woonden, hadden geen problemen met de Arabieren. Velen zijn zelfs door hun Arabische buren verborgen en beschermd!
Ja en nee, dat zie jij vooral zo, maar helaas is dit niet altijd het geval geweest. In 1834 is er een grote progrom geweest tegen de Joden ( 500 doden )

quote:
Ach welnee. En dan nog hoogstens achterkleinkinderen, dus die kunnen er echt geen herinneringen aan hebben.
Nakommelingen.

quote:
Overigens ben ik wel met je eens, dat geweld niks oplost. Dat blijkt wel.
Waar het verstand ophoudt, begint de woede. Daarom is de woede een teken van zwakte

Ik keur het niet goed hoor ( dat wist je gezien je mijn afkomst en visie weet). Niemand in de Staat Isral of de omringende landen begrijpt dit conflict. Want we zijn allemaal verblind

De taak van 'Isral' = wijsheid brengen aan de naties rondom ( ik ga niet zeggen wat, daar dit topic niet voor bestemt is) . En juist NU moet 'Isral de wijsheid gaan brengen. En het is aan de 'naties'' om "Isral" te dwingen tot deze taak. Het is geen probleem van Godsdienst of grondgebied en kan ook zo nooit opgelost worden als we dit blijven denken. Evenals conflicten in Iran , Pakistan of Syri . Het kan alleen opgelost worden tussen de verlangens in onze hart, en daar moeten we vrede in vinden.
pi_133730538
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:27 schreef Skillsy het volgende:

[..]

"" The massacre formed part of the 1929 Palestine riots, in which a total of 133 Jews were killed by Arabs, and brought the centuries-old Jewish presence in Hebron to an end" Niet dat het iets uitmaakt.

[..]

Ja en nee, dat zie jij vooral zo, maar helaas is dit niet altijd het geval geweest. In 1834 is er een grote progrom geweest tegen de Joden ( 500 doden )

[..]

Nakommelingen.
Jaja, we zijn allemaal nakomelingen van mensen die vervolgd, mishandeld of gepest zijn.
quote:
[..]

Waar het verstand ophoudt, begint de woede. Daarom is de woede een teken van zwakte

Ik keur het niet goed hoor ( dat wist je gezien je mijn afkomst en visie weet). Niemand in de Staat Isral of de omringende landen begrijpt dit conflict. Want we zijn allemaal verblind

De taak van 'Isral' = wijsheid brengen aan de naties rondom ( ik ga niet zeggen wat, daar dit topic niet voor bestemt is) . En juist NU moet 'Isral de wijsheid gaan brengen. En het is aan de 'naties'' om "Isral" te dwingen tot deze taak. Het is geen probleem van Godsdienst of grondgebied en kan ook zo nooit opgelost worden als we dit blijven denken. Evenals conflicten in Iran , Pakistan of Syri . Het kan alleen opgelost worden tussen de verlangens in onze hart, en daar moeten we vrede in vinden.
Tja, die taak vervult de staat Israel in elk geval niet.
pi_133730900
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:37 schreef Kees22 het volgende:

Tja, die taak vervult de staat Israel in elk geval niet.
Heb je mijn aanhalingstekens '' niet opgemerkt? Ik praat niet over de Staat Isral Kees
pi_133731172
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:45 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Heb je mijn aanhalingstekens '' niet opgemerkt? Ik praat niet over de Staat Isral Kees
Ja, dat weet ik wel. Daarom schreef ik ook wat ik schreef.

Maar ik vraag me af of het Israel dat jij bedoelt wel bestaat. Misschien verspreid in individuen?
pi_134251472
-Trouw mag niet als bron voor wat dan ook-

[ Bericht 33% gewijzigd door Specularium op 14-12-2013 01:07:42 ]
  zaterdag 14 december 2013 @ 23:34:55 #210
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_134276757
Hij heeft gelijk:

quote:
Former Pink Floyd frontman sparks fury by comparing Israelis to Nazis

Religious leaders react angrily to Roger Waters' latest outspoken attack on treatment of Palestinians
"The parallels with what went on in the 1930s in Germany are so crushingly obvious,"
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_134277770
Roger Waters, held! Toch mooi om te zien hoe boos en ongemakkelijk die joodjes worden als iemand de waarheid vertelt.
  zaterdag 14 december 2013 @ 23:59:28 #212
pi_134277924
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 23:55 schreef Nielsch het volgende:
Roger Waters, held! Toch mooi om te zien hoe boos en ongemakkelijk die joodjes worden als iemand de waarheid vertelt.
En hoe je op Fok! bestookt word met PM's als je iets controversieels in dit topic post.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_134278147
Zo weinig historisch besef had je van Roger Waters toch niet verwacht. Of wacht, misschien toch wel.
Ik zou er niet wakker om liggen als ik Isralir was. Teringherrie. :)
  zondag 15 december 2013 @ 00:20:28 #214
pi_134278597
quote:
11s.gif Op zondag 15 december 2013 00:05 schreef Rosario het volgende:
Zo weinig historisch besef had je van Roger Waters toch niet verwacht. Of wacht, misschien toch wel.
Ik zou er niet wakker om liggen als ik Isralir was. Teringherrie. :)
quote:
The former Pink Floyd frontman, who has recently toured the world with a show based on the influential 1979 album The Wall, went on to describe the Israeli rabbinate as "bizarre" and accused them of believing that Palestinians and other Arabs in the Middle East were "sub-human"Waters suggested the "Jewish lobby" was "extraordinarily powerful". On the subject of the Holocaust, he said: "There were many people that pretended that the oppression of the Jews was not going on. From 1933 until 1946. So this is not a new scenario. Except that this time it's the Palestinian people being murdered."
pi_134278966
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2013 00:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

Dat zeg ik.. Weinig historisch besef. Niemand ontkende de onderdrukking van de joden tussen 1933 en 1946, zelfs nazi's zelf niet. Echt een achterlijke stelling van een muzikant die overduidelijk een politiek doel zoekt om mee te dwepen.
  zondag 15 december 2013 @ 00:31:09 #216
pi_134278980
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 00:30 schreef Rosario het volgende:

[..]

Dat zeg ik.. Weinig historisch besef. Niemand ontkende de onderdrukking van de joden tussen 1933 en 1946, zelfs nazi's zelf niet.
Maar wel de massamoord.
pi_134279042
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2013 00:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar wel de massamoord.
:')
'Massamoord', alsjeblieft zeg.
  zondag 15 december 2013 @ 00:37:29 #218
pi_134279212
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 00:32 schreef Rosario het volgende:

[..]

:')
'Massamoord', alsjeblieft zeg.
Er was geen massamoord op de joden in WOII? :')
pi_134279271
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2013 00:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er was geen massamoord op de joden in WOII? :')
Jawel.. Niet op de Palestijnen nu, mocht je dat willen beweren. Dat dacht ik namelijk.
  zondag 15 december 2013 @ 00:42:04 #220
pi_134279359
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 00:38 schreef Rosario het volgende:

[..]

Jawel.. Niet op de Palestijnen nu, mocht je dat willen beweren. Dat dacht ik namelijk.
Oh, je ontkent het.
pi_134279599
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2013 00:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Oh, je ontkent het.
Ja.
Zes miljoen doden in twaalf jaar nazisme wil jij tegenover 14.500 aan twee kanten in 65 jaar Isral zetten? :?
Bron
  zondag 15 december 2013 @ 00:57:12 #222
pi_134279758
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 00:51 schreef Rosario het volgende:

[..]

Ja.
Zes miljoen doden in twaalf jaar nazisme wil jij tegenover 14.500 aan twee kanten in 65 jaar Isral zetten? :?
Bron
Ja, dat wil ik. Zeker gezien het Israelische gegil dat je geen volkeren mag onderdrukken en uitmoorden. (Tenzij ze het zelf doen)
pi_134279775
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2013 00:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja, dat wil ik. Zeker gezien het Israelische gegil dat je geen volkeren mag onderdrukken en uitmoorden. (Tenzij ze het zelf doen)
Nou, dan zijn we snel uitgepraat.
  zondag 15 december 2013 @ 00:58:58 #224
pi_134279797
quote:
14s.gif Op zondag 15 december 2013 00:57 schreef Rosario het volgende:

[..]

Nou, dan zijn we snel uitgepraat.
Je, dat zeggen Isreal adepten wel vaker als ze hun gelijk niet kunnen halen.
pi_134279958
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2013 00:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je, dat zeggen Isreal adepten wel vaker als ze hun gelijk niet kunnen halen.
Ik denk dat ze het vooral zeggen als hun gesprekspartner een volslagen idioot blijkt te zijn.
  zondag 15 december 2013 @ 01:08:40 #226
pi_134280064
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 01:04 schreef Rosario het volgende:

[..]

Ik denk dat ze het vooral zeggen als blijkt dat hun gesprekspartner een volslagen idioot blijkt te zijn.
Ja, dat zeggen Isreal adepten wel vaker als ze hun gelijk niet kunnen halen.
pi_134280340
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 december 2013 23:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hij heeft gelijk:

[..]

"The parallels with what went on in the 1930s in Germany are so crushingly obvious,"
Ze hebben daar een mooi nederlands spreekwoord voor.

"Schoenmaker, blijf bij je leest"
  zondag 15 december 2013 @ 01:22:57 #228
pi_134280386
quote:
14s.gif Op zondag 15 december 2013 01:21 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Ze hebben daar een mooi nederlands spreekwoord voor.

"Schoenmaker, blijf bij je leest"
Ja, dat zeggen Isreal adepten wel vaker als ze hun gelijk niet kunnen halen.
pi_134316803
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 00:51 schreef Rosario het volgende:

[..]

Ja.
Bron
Wat is ook al weer de spreuk die bij Yad Vashem (of Vad Yashem, dat vergeet ik steeds) hoort?
Wie een leven redt, redt de mensheid?
Of iets in die geest? Klinkt mooi hoor.

Maar geldt dan ook: wie een mens doodt (ook al is het een Palestijn) doodt de mensheid?

En dan nog: zes miljoen doden? Wat is dat nou op het totale aantal doden uit de Tweede Wereldoorlog?
pi_134316894
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 01:07 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat is ook al weer de spreuk die bij Yad Vashem (of Vad Yashem, dat vergeet ik steeds) hoort?

Maar geldt dan ook: wie een mens doodt (ook al is het een Palestijn) doodt de mensheid?

En dan nog: zes miljoen doden? Wat is dat nou op het totale aantal doden uit de Tweede Wereldoorlog?
Allemaal leuk en aardig, maar het gaat over de vergelijking die Roger Waters trekt. En die slaat natuurlijk nergens op.
pi_134317031
Jawel hoor. De nazis begonnen ook met het ontkennen van de gewone menselijkheid van de joodse inwoners van Duitsland. Alsof de joden minderwaardige burgers waren. Of zelfs gevaarlijke haters van de ware Duitsheid.

Vul voor joden in de bovenstaande tekst maar Palestijnen in en voor Duitsers maar joden of Israelieten. En voor nazis zionisten.

Zie onder ogen dat je niet afwijkt van de rest van de mensheid!
pi_134317291
Palestijnen :')

Nog niet begrijpen dat Isral eigendom van de joden is :')

Kom maar op met dat linkse/moslim haatreacties

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2013 01:47:29 ]
  Moderator maandag 16 december 2013 @ 02:47:15 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134317577
trololol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_134353023
Vandaag een klein berichtje in de krant.
Bijdragen vanuit het buitenland aan ngo's in Israel die kritisch zijn t.o.v. de illegale nederzettingen op de bezette westoever, worden belast met 45 %. Althans: dat is een wetsvoorstel.
Democratie? Vrijheid van meningsuiting en -vorming?
Zou de opbrengst ook meteen geoormerkt worden om de illegale bezetters te steunen?
pi_134354346
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 01:46 schreef vigen98 het volgende:
Palestijnen :')

Nog niet begrijpen dat Isral eigendom van de joden is :')

Kom maar op met dat linkse/moslim haatreacties
Linkse/moslim haatreacties? Je klinkt letterlijk als een mongool.

Waarom probeer je eigenlijk de oorlogmisdaden van Israel goed te praten? Vanwege je haat naar de moslims? Jij wilt het liefst dat alle Palestijnen zijn uitgeroeid? Gooi het nou maar eruit.
pi_134356220
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 01:26 schreef Kees22 het volgende:
Jawel hoor. De nazis begonnen ook met het ontkennen van de gewone menselijkheid van de joodse inwoners van Duitsland. Alsof de joden minderwaardige burgers waren. Of zelfs gevaarlijke haters van de ware Duitsheid.

Vul voor joden in de bovenstaande tekst maar Palestijnen in en voor Duitsers maar joden of Israelieten. En voor nazis zionisten.

Zie onder ogen dat je niet afwijkt van de rest van de mensheid!
Je hebt geen fucking idee waar je over spreekt dat is duidelijk. Wanneer ga je er iets aan doen tegen deze Joden??Grote mond maar je doet geen ruk, laat je die miljoenen Palestijnen gewoon aan hun lot over? Je hebt ook geen enkel besef wat zionisme (werkelijk) inhoudt.

Maar voor iemand die nog nooit in Israel is geweest en in elk joden topic op FOK!forum zijn mening uit (wat mag) getuigd serieus dat je je mening baseerd op je eigen (onderbuik) gevoelens. Opjectiviteit is altijd , als het om Joden gaat , zeer ver te zoeken bij jou.
pi_134378606
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 01:07 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Yad Vashem.

Maar de uitspraak komt uit de Misjna die stelt dat : ''Adam als een enkel mens werd geschapen om ons te leren dat als de ene mens een ander mens vermoordt, de Torah hem daarvoor verantwoordelijk houdt als voor de dood van een hele mensheid. En, als een mens het leven redt van n mens, beschouwt de Torah hem als iemand die de hele wereld heeft geredt' ( Sanhedrin 4:5)

quote:
Ja zie de quote uit de Misjna. Nu mijn vraag aan jou Kees, het conflict daar, wat is in jouw ogen de oorzaak?
pi_134392386
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:24 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Yad Vashem.

Maar de uitspraak komt uit de Misjna die stelt dat : ''Adam als een enkel mens werd geschapen om ons te leren dat als de ene mens een ander mens vermoordt, de Torah hem daarvoor verantwoordelijk houdt als voor de dood van een hele mensheid. En, als een mens het leven redt van n mens, beschouwt de Torah hem als iemand die de hele wereld heeft geredt' ( Sanhedrin 4:5)

[..]

Ja zie de quote uit de Misjna. Nu mijn vraag aan jou Kees, het conflict daar, wat is in jouw ogen de oorzaak?
De oorzaak? Daar stel je een lastige vraag.
Wat ik zelf als duidelijke oorzaak-gevolg-relatie zie is de sterke instroom van veelal westerse, joodse vreemdelingen in het voornamelijk Arabische en islamitische Palestina vanaf ongeveer 1900 en de daaruit voortvloeiende groeiende weerstand van de Arabische bewoners.
Grote instroom van vreemdelingen veroorzaakt altijd een grote weerstand vanuit de autochtone bevolking. Dat geldt al vanaf heel lage aantallen/percentages en wordt sterker bij groei van de instroom.
In het geval van Nederland met de binnengehaalde gastarbeiders in het verleden en de binnenkomende Oost-Europeanen gaat het om zeer geringe aantallen.
In het geval van Palestina rond 1900 ging het om doelgerichte nieuwkomers in grote golven.

Maar oorzaak? Ik weet niet of je algemeen voorkomende en aanvaarde menselijke reacties als normaal gevolg kunt zien.
pi_134394528
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 01:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De oorzaak? Daar stel je een lastige vraag.
Wat ik zelf als duidelijke oorzaak-gevolg-relatie zie is de sterke instroom van veelal westerse, joodse vreemdelingen in het voornamelijk Arabische en islamitische Palestina vanaf ongeveer 1900 en de daaruit voortvloeiende groeiende weerstand van de Arabische bewoners.
Grote instroom van vreemdelingen veroorzaakt altijd een grote weerstand vanuit de autochtone bevolking. Dat geldt al vanaf heel lage aantallen/percentages en wordt sterker bij groei van de instroom.
In het geval van Nederland met de binnengehaalde gastarbeiders in het verleden en de binnenkomende Oost-Europeanen gaat het om zeer geringe aantallen.
In het geval van Palestina rond 1900 ging het om doelgerichte nieuwkomers in grote golven.

Maar oorzaak? Ik weet niet of je algemeen voorkomende en aanvaarde menselijke reacties als normaal gevolg kunt zien.
Het is geen religieus conflict of grondprobleem en kan ook nooit zo worden gezien laat staan opgelost geworden. En dit geldt voor elk ander conflict (Libanon, Pakistan, Irak, de Balkan, en Syrie) Het conflict bestaat alleen in ons hart.

Er is geen vrede in de wereld omdat we niet kijken naar de oorzaak maar naar het gevolg en denken dan werkelijk dat dit ook zo is. Daarom herhaalt de geschiedenis ook steeds. We lopen achter de feiten aan. De wetten van de natuur blijven ongewijzigd. Tenzij we gaan starten om onze egoisme om te vormen in "naasten liefde". Zolang mensen dit niet doen zal er oorlogen woeden en menselijk leed.
pi_134396492
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 08:58 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Het is geen religieus conflict of grondprobleem en kan ook nooit zo worden gezien laat staan opgelost geworden.
_O-

Goed. Ik heb het gevoel dat ik de geschiedenis wel weer kan opdreunen, maar ik denk niet dat die info zal 'landen'. :')
pi_134398704
quote:
10s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:34 schreef Karrs het volgende:

[..]

_O-

Goed. Ik heb het gevoel dat ik de geschiedenis wel weer kan opdreunen, maar ik denk niet dat die info zal 'landen'. :')
Je hoeft 'de geschiedenis niet weer opdreunen' want dat gebeurd vanzelf , het zal vanzelf weer herhalen.

Tevens het vullen van mijn hersenen met 'info' heb ik, noch de wereld helemaal niets aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Skillsy op 18-12-2013 11:52:24 (TYPO) ]
pi_134399643
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:48 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Je hoeft 'de geschiedenis niet weer opdreunen' want dat gebeurd vanzelf , het zal vanzelf weer herhalen.
Dat de geschiedenis zich herhaalt, kan ik het wel mee eens zijn. Terwijl het niet nodig hoeft te zijn. Geschiedenis heeft als bij-effect dat het inzage kan geven in hedendaagse gebeurtenissen. Het helpt tevens om zaken in perspectief te zetten.
quote:
Tevens het vullen van mijn hersenen met 'info' heb ik, noch de wereld helemaal niets aan.
Integendeel. Het kan alles veranderen.

Maar dan moet de informatie wel 'landen' en dat is voor sommige partijen niet... wenselijk. Of soms gewoon niet eens mogelijk, voor de echt verstokten (en de meeste religieuzen).

Dat heeft weer tot gevolg dat de les die geschiedenis ons kan leren, inderdaad weer vergeten wordt, of stomweg wordt genegeerd wegens tegenstrijdige... belangen. Met alle gevolgen van dien. En de cirkel dan inderdaad weer rond is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Karrs op 18-12-2013 13:18:34 ]
pi_134410887
Niemand in de staat Isral noch in de omringende landen snappen het conflict, dit komt omdat het conflict al vanaf het begin aanwezig is. De naties eisen dat de Joden een licht zal zijn voor de wereld (correctie) Dit wordt niet vervuld. De Joden vervullen deze niet

Antisemitisme is een goed voorbeeld van deze 'eis'. Waarom is iedereen tegen de Joden?? Denk daar eens over na. De Joden in Isral ( Israeliten) noch de Joden in USA, Europa, Azi ( cultuur religieuze Joden) , noch de andere naties van deze wereld snapt de ware reden van antisemitisme niet. Ze denken dat het haat is jegens deze Joodse religie of cultuur of iemand die bidt in een Sjoel, of men denkt dat antisemitisme is ivm het doden van Jezus Christus (dat hoor je ook vaak) Je ziet antisemitisme ook tussen de ultra's en de seculiere joden. Maar de reden is onze menselijke natuur die egoistisch is en die haat correctie, hij wil namelijk niet gecorrigeerd worden. Namelijk: Isral zijn. Isral betekent letterlijk = direct verlangen naar de Schepper. Dit gebeurd niet door de Joden.

Baal HaSulam schrijft in zijn commentaar op de Zohar

" if Israel does not fulfill its calling in our times, then it makes the nations of the world feel that it is unnecessary and harmful to the world. Israel must give the method of correction to the world, or else the world will enter the ultimate crisis"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 18 december 2013 @ 22:04:37 #244
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134425636
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 01:15 schreef Rosario het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar het gaat over de vergelijking die Roger Waters trekt. En die slaat natuurlijk nergens op.
Het slaat in zoverre op dat het Zionisme een onderscheid maakt tussen mensen.
Het rare aan de situatie is dat de Zionisten denken het stuk land te mogen claimen op een oud geschrift. Zou dat mogelijk zijn mogen de Friezen de Noordzee kust vanaf Denemarken tot halverwege Frankrijk claimen.

We zitten nu in een situatie waar oorlog voordelig is voor Israel
1. het geeft hen een reden om de gebieden bezet te houden en nederzettingen te stichten.
2. Het is noodzakelijk voor het behalen van het Zionistische doel een joodse staat van vanaf de Eufraat tot aan de Sinai.
3. Het houdt de wapenindustrie in stand.

Gelukkig zal de wereld ingrijpen als Israel echt over gaat tot de volledig aanval.

De Palestijnen daar in tegen zitten ook in een rare situatie.
1. Ze worden onderdrukt.
2. Door de onderdrukking gaan ze steeds meer naar wanhopigere middelen grijpen. Dat geeft Israel weer voer om zielig te doen in de media.
3.Als ze dat doen grijpt Israel met een overmacht in en schiet alles kapot.
etc

We zitten in een cirkel die enkel door Israel kan worden doorbroken, maar Israel heeft daar geen baat bij,
pi_134435003
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 08:58 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Het is geen religieus conflict of grondprobleem en kan ook nooit zo worden gezien laat staan opgelost geworden. En dit geldt voor elk ander conflict (Libanon, Pakistan, Irak, de Balkan, en Syrie) Het conflict bestaat alleen in ons hart.

Er is geen vrede in de wereld omdat we niet kijken naar de oorzaak maar naar het gevolg en denken dan werkelijk dat dit ook zo is. Daarom herhaalt de geschiedenis ook steeds. We lopen achter de feiten aan. De wetten van de natuur blijven ongewijzigd. Tenzij we gaan starten om onze egoisme om te vormen in "naasten liefde". Zolang mensen dit niet doen zal er oorlogen woeden en menselijk leed.
Precies. Dat maakt je vraag ook zo lastig te beantwoorden.
Ik ging in mijn antwoord al uit van de bestaande toestand van de gewone menselijke geest/hart/daadkracht. Die op zich al oorzaak is van veel problemen.
Maar die zelf ook weer een oorzaak heeft.

quote:
10s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:34 schreef Karrs het volgende:

[..]

_O-

Je gelach is ongepast en het woord opdreunen kenschetst inderdaad de zinloze herhaling van doffe, vaste, gedachtenloze patronen.
Nog los van het feit dat jouw opdreuning uitgaat van een geheel ander patroon dan mijn, even geldige, parallele opdreuning.
pi_134435353
quote:
7s.gif Op woensdag 18 december 2013 12:21 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dat de geschiedenis zich herhaalt, kan ik het wel mee eens zijn. Terwijl het niet nodig hoeft te zijn. Geschiedenis heeft als bij-effect dat het zij inzage kan geven in hedendaagse gebeurtenissen. Het Zij helpt tevens om zaken in perspectief te zetten.

[..]

Integendeel. Het kan alles veranderen.

Maar dan moet de informatie wel 'landen' en dat is voor sommige partijen niet... wenselijk. Of soms gewoon niet eens mogelijk, voor de echt verstokten (en de meeste religieuzen).

Dat heeft weer tot gevolg dat de les die geschiedenis ons kan leren, inderdaad weer vergeten wordt, of stomweg wordt genegeerd wegens tegenstrijdige... belangen. Met alle gevolgen van dien. En de cirkel dan inderdaad weer rond is.
Geschiedenis is vrouwelijk.

Je hebt wel gelijk, maar daarom verbaast jouw discussie mij des te meer.
Aan Palestijnen en moslims ken je geheel eigenmachtig de meeste verwerpelijke motieven toe.
Maar als Israel iets verwerpelijks doet, zal het daarvoor wel zijn redenen hebben.

Hier pleit je voor opnemen van informatie, maar in je eigen bijdragen merk ik er weinig van dat jij ook open staat voor nieuwe informatie.

Let wel: ik bedoel opnemen van informatie. Niet eens: veranderen van standpunt. En al helemaal niet: eens zijn met mij.
pi_134438936
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 00:29 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je gelach is ongepast en het woord opdreunen kenschetst inderdaad de zinloze herhaling van doffe, vaste, gedachtenloze patronen.
Projectie (psychologie)

Projectie is onder andere een term uit de psychologie. Van projectie kan sprake zijn wanneer men eigenschappen of emoties van zichzelf tracht te ontkennen, verbergen of verdringen door deze toe te schrijven aan iets of iemand anders.
pi_134439624
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 17:31 schreef Skillsy het volgende:
Niemand in de staat Isral noch in de omringende landen snappen het conflict, dit komt omdat het conflict al vanaf het begin aanwezig is. De naties eisen dat de Joden een licht zal zijn voor de wereld (correctie) Dit wordt niet vervuld. De Joden vervullen deze niet

Antisemitisme is een goed voorbeeld van deze 'eis'. Waarom is iedereen tegen de Joden?? Denk daar eens over na. De Joden in Isral ( Israeliten) noch de Joden in USA, Europa, Azi ( cultuur religieuze Joden) , noch de andere naties van deze wereld snapt de ware reden van antisemitisme niet. Ze denken dat het haat is jegens deze Joodse religie of cultuur of iemand die bidt in een Sjoel, of men denkt dat antisemitisme is ivm het doden van Jezus Christus (dat hoor je ook vaak) Je ziet antisemitisme ook tussen de ultra's en de seculiere joden. Maar de reden is onze menselijke natuur die egoistisch is en die haat correctie, hij wil namelijk niet gecorrigeerd worden.
Hah. Waardere woorden zijn zelden gesproken. En voor praktijkvoorbeelden: welkom in dit topic.
quote:
Namelijk: Isral zijn. Isral betekent letterlijk = direct verlangen naar de Schepper. Dit gebeurd niet door de Joden.

Baal HaSulam schrijft in zijn commentaar op de Zohar

" if Israel does not fulfill its calling in our times, then it makes the nations of the world feel that it is unnecessary and harmful to the world. Israel must give the method of correction to the world, or else the world will enter the ultimate crisis"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind dit soort redenaties altijd wat eng. Niet de boodschap zelf (want dat moet je uiteindelijk natuurlijk helemaal zelf weten), maar de vrijbrief die het biedt aan types die met geweld hun wil aan anderen proberen op te leggen. Redevoeringen net als deze wordt vanuit de islamitische wereld eveneens aangedragen om de haat tegen Isral goed te praten (of te faciliteren - en vaak zelfs moreel te verplichten).

Dank voor jouw kijk op de zaak, trouwens. Die was nog niet vaak voorbij gekomen. Het biedt meer inzicht.

Maar ook voor jou geldt: helaas, pindakaas. Isral zal niet zonder slag of stoot verdwijnen en heeft totaal geen boodschap aan de redenen die jij, of Islamieten of wie dan ook, daarvoor aandraagt. En terecht, want niemand heeft het recht om een natie zijn bestaansrecht te ontnemen, om wat voor reden dan ook. Religieuze en spirituele redenen al helemaal niet.

Overigens vind ik je insteek op antisemitisme wel mooi.
pi_134449710
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 00:37 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Geschiedenis is vrouwelijk.

Je hebt wel gelijk, maar daarom verbaast jouw discussie mij des te meer.
En dat verbaast mij dus helemaal niets.

Wil je weten waarom ik discussie met jou uit de weg ga? Zal ik je laten zien:
quote:
Aan Palestijnen en moslims ken je geheel eigenmachtig de meeste verwerpelijke motieven toe.
Maar als Israel iets verwerpelijks doet, zal het daarvoor wel zijn redenen hebben.
Vals dilemma. Het ene sluit het andere niet uit. Drogredenatie.
quote:
Hier pleit je voor opnemen van informatie, maar in je eigen bijdragen merk ik er weinig van dat jij ook open staat voor nieuwe informatie.
Argumentum Ad Hominem en projectie, eveneens drogredenatie.

In een eerdere reactie projecteerde je ook al je eigen verstoktheid op mij (nota bene). Projectie is eveneens een denkfout, oftewel een drogreden.

Ik heb geen zin om daar telkens op in te gaan. Op die manier is discussiren erg vermoeiend. Zeker omdat er geen resultaat is.
pi_134450099
We zouden eigenlijk twee topics moeten hebben, n pro- en n anti-Isral.Hier kunnen mensen dan blijven doen alsof ze onpartijdig zijn.
pi_134452038
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 08:37 schreef Karrs het volgende:

[..]

Hah. Waardere woorden zijn zelden gesproken. En voor praktijkvoorbeelden: welkom in dit topic.

[..]

Ik vind dit soort redenaties altijd wat eng. Niet de boodschap zelf (want dat moet je uiteindelijk natuurlijk helemaal zelf weten), maar de vrijbrief die het biedt aan types die met geweld hun wil aan anderen proberen op te leggen. Redevoeringen net als deze wordt vanuit de islamitische wereld eveneens aangedragen om de haat tegen Isral goed te praten (of te faciliteren - en vaak zelfs moreel te verplichten).

Dank voor jouw kijk op de zaak, trouwens. Die was nog niet vaak voorbij gekomen. Het biedt meer inzicht.

Maar ook voor jou geldt: helaas, pindakaas. Isral zal niet zonder slag of stoot verdwijnen en heeft totaal geen boodschap aan de redenen die jij, of Islamieten of wie dan ook, daarvoor aandraagt. En terecht, want niemand heeft het recht om een natie zijn bestaansrecht te ontnemen, om wat voor reden dan ook. Religieuze en spirituele redenen al helemaal niet.

Overigens vind ik je insteek op antisemitisme wel mooi.
Ja maar Israel als land mag bestaan, ik heb daar niks op tegen. Vergeet niet wat zionisme eigenlijk betekent. " Mi Tszion Tize Torah" Tzion komt van Zion en heeft niks maar dan ook niks met het huidige zionisme te maken. Het komt van "Yetzirah" wat uitgang betekent. Het staat in de Torah en wat ze hiermee bedoelen is dat iemand uit zijn eogisme komt (Mi Tszion Tize Torah) = De Torah zal uit Zion komen. De Torah = naasten liefde , dat is de Wet/ Torah. Zion is geen letterlijke plaats ergens op aarde maar een Hebreeuws woord voor "uitgang".

Hetzelfde met Eretz Israel. Tegenwoordig is dit een Joodse concept waarin men gaat verhuizen naar "eretz Israel" of te wel: het nieuwe land, de staat Israel wat sinds 1948 gemaakt is (prima hoor) maar Eretz Israel is een spirituele staat die iemand bereikt. Eretz Israel is een term in de Torah waarbij iemand de spirituele land binnen treed. Goed voorbeeld is Moshe die streed met zichzelf ( zijn egoisme = Egypte) en hij door de "zee" gaat ( zee = correctie) maar dat hij niet de "staat" ( staat als in geestelijk) eretz Israel niet mocht binnen treden maar "het Volk" wel. Het gaat hier alleen om Moshe zelf, het "volk" in de Torah is een deel van Moshe. Er heeft geen letterlijke exodus plaats gevonden. De Bijbel spreekt over innerlijke rollen en is geen geschiedkundig boek.

Zie je hoe Joden /Christenen en mensen de Bijbel misbruiken om hun recht te krijgen? "Ja Joden horen daar want ze waren daar 2000 jaar geleden al" . Nou er bestaat geen Joodse volk. De Torah is geschreven voor Israel ( en dat is niet dat landje noch de Joden).

Zo veranderd men Torah teksten om hun doel te brereiken. Termen als zionisme is veranderd van een relatie tussen mens en G'd naar een politieke doeleind. Eretz Israel, een spituele wereld in de Torah is misbruikt om een land te maken voor hen, die zich Joden noemt.

DAT is het probleem. Een land die MISBRUIK maakt van de Torah en zijn mitzvot om wapens te produceren en mensen af te slachten. Die misbruik maakt van de holocaust, over de rug van miljoenen iets te rechtvaardigen. Daar zit mijn probleem. De Torah (Bijbel) is een boek van vrede, de wet is = heb je naaste lief als jezelf. Dit IS de wet. Hoe kun je in hemelsnaam termen van de Torah en naaste liefde gebruiken om een tereurstaat ervan te maken???? Zij hebben het misbruikt. Punt.

Het land mag van mij natuurlijk bestaan. Het is een mooi land. Ik ken vele Joden aldaar en ook Arabieren. Zij houden van het land en dat is prima, er is om gevochten en Israel (die hetzelfde naam draagt als de term "Israel" in de Torah) heeft gewonnen en zij (inwoners van Israel) moeten met elkaar omgaan. Of ze nu Joods van geloof zijn, Christenen of Moslims : eenheid . Dat is het antwoord. Zolang mensen geen eenheid vormen en elkaar niet lief hebben zullen we elllende blijven meemaken (iedereen)en waarschijnlijk in de toekomst zullen we nog veel harder getroffen worden.

Dat is mijn hele punt.
pi_134452316
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:36 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ja maar Israel als land mag bestaan, ik heb daar niks op tegen. Vergeet niet wat zionisme eigenlijk betekent. " Mi Tszion Tize Torah"
Wat kun jij goed Hebreeuws zeg..
Ik zou die uitspraak nog eens goed nakijken.
pi_134452844
quote:
2s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:43 schreef Rosario het volgende:

[..]

Wat kun jij goed Hebreeuws zeg..
Ik zou die uitspraak nog eens goed nakijken.
Jij, als niet-joodse zionist moet niet luisteren naar het Jodendom. Het huidige Jodendom is compleet anders dan die van 200 jaar geleden. Maar dat weet je zelf ook. Jij bent toch die user die het Jodendom wilde moderniseren? Dat hoeft , gebeurd vanzelf :)
pi_134452918
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:57 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Jij, als niet-joodse zionist moet niet luisteren naar het Jodendom. Het huidige Jodendom is compleet anders dan die van 200 jaar geleden. Maar dat weet je zelf ook. Jij bent toch die user die het Jodendom wilde moderniseren? Dat hoeft , gebeurd vanzelf :)
Ik wil het jodendom niet moderniseren, ik hoop dat het uit zichzelf gebeurt. En dat gebeurt ook, gelukkig.
Maar wat ik wilde zeggen is dat jij pretendeert Hebreeuws te kunnen.
מציון תצא תורה
wil je translitereren als "mi-tzsion tize torah"? Sorry hoor, maar als je het niet kunt lezen, doe dan ook niet alsof.
pi_134453090
quote:
In the news: The Israeli society keeps having debates about the Third Temple: Should the Temple be built? Should the Land of Israel be populated according to its historical borders? Is it necessary for all the Jews to gather in Zion? Is it necessary to create a Jewish government? And so on. There are many more questions than answers.
quote:
Answer: Many years ago I already wrote about the problem of "populating Zion." This does not mean building comfortable villas all over Israel, but "populating the heart" with the quality of love and bestowal.

Every time I remind people about our true mission, my words are met with renewed hatred for me. Nevertheless, these reminders will do their job ? and will be heard!
pi_134453400
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:59 schreef Rosario het volgende:

[..]

Ik wil het jodendom niet moderniseren, ik hoop dat het uit zichzelf gebeurt. En dat gebeurt ook, gelukkig.
Maar wat ik wilde zeggen is dat jij pretendeert Hebreeuws te kunnen.
????? ??? ????
wil je translitereren als "mi-tzsion tize torah"? Sorry hoor, maar als je het niet kunt lezen, doe dan ook niet alsof.
Het gaat om het concept Rosario , het concept "Zion"

Weet je wat Zionisme in de Torah betekent? Dit betekent niet mensen naar een land brengen en huisjes bouwen en mensen onderdrukken. Zionisme is een heel mooi concept, het gaat namelijk om correctie van je eigen egoisme. Het concept van haat naar liefde voor je naasten je medemens.

Ook zegt het Jodendom of het Christendom of de president van USA iets anders : het veranderd niks aan de term zionisme.

En neen , ik heb de Torah niet in allerlei Targoems gelezen (gelukkig niet) ik ben niet bekent met al deze talen (aramaic, Latijns, Hebreeuws, Arabisch). Overigens kun je met het Hebreeuws alle kanten op naar gelang je verlangens.
pi_134454034
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:14 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Het gaat om het concept Rosario , het concept "Zion"

Weet je wat Zionisme in de Torah betekent? Dit betekent niet mensen naar een land brengen en huisjes bouwen en mensen onderdrukken. Zionisme is een heel mooi concept, het gaat namelijk om correctie van je eigen egoisme. Het concept van haat naar liefde voor je naasten je medemens.

Ook zegt het Jodendom of het Christendom of de president van USA iets anders : het veranderd niks aan de term zionisme.

En neen , ik heb de Torah niet in allerlei Targoems gelezen (gelukkig niet) ik ben niet bekent met al deze talen (aramaic, Latijns, Hebreeuws, Arabisch). Overigens kun je met het Hebreeuws alle kanten op naar gelang je verlangens.
Zionisme in de Torah is een beetje een anachronisme.. Het Zionisme is een moderne politieke stroming. Maar kijk, dat jij heel anders tegen religie e.d. aankijkt dat is me wel duidelijk en dat is je goed recht. Ik ben verder ook niet echt thuis in dat mystieke gebeuren, dus prima.

Ik vind het wel raar dat je onwaarheden verkondigt over de Hebreeuwse taal. "Yetzira" betekent geen "uitgang", maar "schepping, creatie". " Yetziy'a is een modern woord voor uitgang, misschien ben je daarmee in de war. Zion is een berg naast Jeruzalem die symbool kwam te staan voor Jeruzalem en uiteindelijk voor heel Isral. De etymologie van dat woord is onduidelijk, maar heeft niks met "yetzira" noch "yetziy'a te maken. Daarnaast zeg je dat "tzion" komt van Zion? Moet dat niet andersom zijn.

Kortom, mijn punt is dus, prima dat je pretendeert veel van joodse mystiek en/of religieuze historie af te weten, maar ga niet met onwaarheden over de taal schuiven om je punt meer kracht bij te zetten.
pi_134455785
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:33 schreef Rosario het volgende:

[..]

Zionisme in de Torah is een beetje een anachronisme.. Het Zionisme is een moderne politieke stroming. Maar kijk, dat jij heel anders tegen religie e.d. aankijkt dat is me wel duidelijk en dat is je goed recht. Ik ben verder ook niet echt thuis in dat mystieke gebeuren, dus prima.

Ik vind het wel raar dat je onwaarheden verkondigt over de Hebreeuwse taal. "Yetzira" betekent geen "uitgang", maar "schepping, creatie". " Yetziy'a is een modern woord voor uitgang, misschien ben je daarmee in de war. Zion is een berg naast Jeruzalem die symbool kwam te staan voor Jeruzalem en uiteindelijk voor heel Isral. De etymologie van dat woord is onduidelijk, maar heeft niks met "yetzira" noch "yetziy'a te maken. Daarnaast zeg je dat "tzion" komt van Zion? Moet dat niet andersom zijn.

Kortom, mijn punt is dus, prima dat je pretendeert veel van joodse mystiek en/of religieuze historie af te weten, maar ga niet met onwaarheden over de taal schuiven om je punt meer kracht bij te zetten.
Ik roep geen onwaarheden af. Ja ik heb de woorden verdraait zat op mijn mobiel n ja ik bedoelde Yetzia. En nee ik kan geen Ivriet Arabisch , Aramees en Latijns.Maar ik zeg niks dat niet waar is. Zionisme is een politieke systeem dat gebaseerd is op de Torah. Eretz Israel is een concept dat gebruikt is om iets te rechtvaardigen, dat eveneens uit de Torah komt. Dat jij niet van het Joodse religie afweet betekent niet dat je mij kunt schilderen als leugenaar.Dat is veel te gemakkelijk. Natuurlijk heeft het conflict niks met religie te maken uiteindelijk.

Ik ben niet tegen het land, ik zie het land Israel hetzelfde als Congo of Nederland. Een normaal land met corruptie en criminaliteit en voor vele een vakantie land, en vele zien het als een Heilig land ook nog. Ied edereen mag politiek zionistisch zijn, maar mischien ook handig om eens af te vragen waar dit vandaan komt en hoe dit 'misbruikt' is. Maarja het doel heiligt de middelen
  donderdag 19 december 2013 @ 19:03:59 #259
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134459420
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:23 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ik roep geen onwaarheden af. Ja ik heb de woorden verdraait zat op mijn mobiel n ja ik bedoelde Yetzia. En nee ik kan geen Ivriet Arabisch , Aramees en Latijns.Maar ik zeg niks dat niet waar is. Zionisme is een politieke systeem dat gebaseerd is op de Torah. Eretz Israel is een concept dat gebruikt is om iets te rechtvaardigen, dat eveneens uit de Torah komt. Dat jij niet van het Joodse religie afweet betekent niet dat je mij kunt schilderen als leugenaar.Dat is veel te gemakkelijk. Natuurlijk heeft het conflict niks met religie te maken uiteindelijk.

Ik ben niet tegen het land, ik zie het land Israel hetzelfde als Congo of Nederland. Een normaal land met corruptie en criminaliteit en voor vele een vakantie land, en vele zien het als een Heilig land ook nog. Ied edereen mag politiek zionistisch zijn, maar mischien ook handig om eens af te vragen waar dit vandaan komt en hoe dit 'misbruikt' is. Maarja het doel heiligt de middelen
Het Zionisme is niet perse gebaseerd op de Thora. Het stichten van Israel gaat daar al tegen in. De Orthodoxe joden geloven dat ze pas terug mogen als de Messias is gekomen.
pi_134459695
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:03 schreef Goldar het volgende:

[..]

Het Zionisme is niet perse gebaseerd op de Thora. Het stichten van Israel gaat daar al tegen in. De Orthodoxe joden geloven dat ze pas terug mogen als de Messias is gekomen.
Mijn broertje gelooft in de smurfen

Zionisme is politiek geworden, misbruikt om een land te rechtvaardigen. En ze zitten allemaal bij de muur te bidden. We noemen dat ook wel het goude kalf. Afgoderij.
Als de Messias komt ( Ohr) is er geen sprake van land, zoals wij kennen, maar een toekomende wereld ( eretz Isral) Er zal voor iedereen vrede zijn.

Land kan NIET heilig zijn in de Torah. En het (huidige) Jodendom is niet gelijk aan de Torah h. Ook al claimen ze de waarheid
pi_134459973
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:23 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Dat jij niet van het Joodse religie afweet betekent niet dat je mij kunt schilderen als leugenaar.Dat is veel te gemakkelijk. Natuurlijk heeft het conflict niks met religie te maken uiteindelijk.
Dat jij denkt dingen te kunnen zeggen over een taal die je niet machtig bent, betekent niet dat ik niets van de Joodse religie af weet.
pi_134460722
quote:
12s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:19 schreef Rosario het volgende:

[..]

Dat jij denkt dingen te kunnen zeggen over een taal die je niet machtig bent, betekent niet dat ik niets van de Joodse religie af weet.
Ik heb het over de Torah h niet de Joodse religie. Er is een wereld van verschil tussen de Torah en de Joodse religie ( nog niet te spreken over het joodse religie nu met 200 jaar geleden enz)

De meesten snappen geen joedje van de Torah maar claimen wel de waarheid te hebben. Maar dat is met elk religie

Im gonna be iron like a f*cking lion in zion
  donderdag 19 december 2013 @ 19:52:35 #263
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134461277
quote:
12s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:40 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ik heb het over de Torah h niet de Joodse religie. Er is een wereld van verschil tussen de Torah en de Joodse religie ( nog niet te spreken over het joodse religie nu met 200 jaar geleden enz)

De meesten snappen geen joedje van de Torah maar claimen wel de waarheid te hebben. Maar dat is met elk religie

Im gonna be iron like a f*cking lion in zion
De Joodse religie is toch gebouwd op de Torah?
pi_134461572
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:52 schreef Goldar het volgende:

[..]

De Joodse religie is toch gebouwd op de Torah?
De rituelen, regels ect hebben wel een relatie met de principes in de Torah maar de mensen kennen ze niet of vaak zijn ze niet juist.
  donderdag 19 december 2013 @ 20:03:54 #265
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134461729
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:59 schreef Skillsy het volgende:

[..]

De rituelen, regels ect hebben wel een relatie met de principes in de Torah maar de mensen kennen ze niet of vaak zijn ze niet juist.
Omdat? Dergelijke boeken zijn heel moeilijk er zijn vaak meerdere "waarheden"
pi_134463429
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 20:03 schreef Goldar het volgende:

[..]

Omdat? Dergelijke boeken zijn heel moeilijk er zijn vaak meerdere "waarheden"
Nee
  donderdag 19 december 2013 @ 22:27:15 #267
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134468810
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 20:43 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Nee
Jawel dat zie je al aan de verschillende stromingen die er uit voort gekomen zijn.
pi_134470239
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:27 schreef Goldar het volgende:

[..]

Jawel dat zie je al aan de verschillende stromingen die er uit voort gekomen zijn.
De Torah (Kabbala )was altijd verborgen ( beSod) Om te zorgen dat het niet in verkeerde handen viel. En drie keer raden wat er is gebeurd? Precies.

Omdat mensen deze Torah teksten niet snappen ( ja je kan het letterlijk lezen) zijn er allerlei strommingen en hele religies ontstaan. En dit geeft te mensheid veel leed. De Torah is geschreven voor Isral. Isral ( Yashar Le El) is een direct verlangen naar de Schepper. Dit zit in ons. Maar ook de ''naties''. En het is juist aan de 'naties' om Isral te dwingen.

Maar dit wordt beetje F&L, en heb het daar ook genoeg uitgelegd. Om ontopic te blijven, hier een filmpje over het conflict in het MO ( heb het weleens meer geplaatst).

donderdag 19 december 2013 @ 22:58:33 #269
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134470284
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:57 schreef Skillsy het volgende:

[..]

De Torah (Kabbala )was altijd verborgen ( beSod) Om te zorgen dat het niet in verkeerde handen viel. En drie keer raden wat er is gebeurd? Precies.

Omdat mensen deze Torah teksten niet snappen ( ja je kan het letterlijk lezen) zijn er allerlei strommingen en hele religies ontstaan. En dit geeft te mensheid veel leed. De Torah is geschreven voor Isral. Isral ( Yashar Le El) is een direct verlangen naar de Schepper. Dit zit in ons. Maar ook de ''naties''. En het is juist aan de 'naties' om Isral te dwingen.

Maar dit wordt beetje F&L, en heb het daar ook genoeg uitgelegd. Om ontopic te blijven, hier een filmpje over het conflict in het MO ( heb het weleens meer geplaatst).

En tot welke stroming behoor jij?
pi_134470332
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:58 schreef Goldar het volgende:

[..]

En tot welke stroming behoor jij?
geen n
  donderdag 19 december 2013 @ 23:00:41 #271
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134470391
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:59 schreef Skillsy het volgende:

[..]

geen n
Je predikt wel anders dat 1 de juist is.
pi_134470678
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:00 schreef Goldar het volgende:

[..]

Je predikt wel anders dat 1 de juist is.
Ze zijn allemaal niet verkeerd

Lesjana haba' a biroesjalajim

B"H
pi_134475856
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:34 schreef Karrs het volgende:

[..]

En dat verbaast mij dus helemaal niets.

Wil je weten waarom ik discussie met jou uit de weg ga? Zal ik je laten zien:

[..]

Vals dilemma. Het ene sluit het andere niet uit. Drogredenatie.
Dat is geen vals dilemma, dat is meten met twee maten. De tegenstander is fout, de medestander krijgt het voordeel van de twijfel.
quote:
[..]

Argumentum Ad Hominem en projectie, eveneens drogredenatie.
Dat je voor het opnemen van informatie pleit is ook een ad hominem.
quote:
In een eerdere reactie projecteerde je ook al je eigen verstoktheid op mij (nota bene). Projectie is eveneens een denkfout, oftewel een drogreden.

Ik heb geen zin om daar telkens op in te gaan. Op die manier is discussiren erg vermoeiend. Zeker omdat er geen resultaat is.
Nee, dat ingaan op drogredeneringen is lastig en vermoeiend. En bovendien gevaarlijk: je zou je mening eens moet herzien.

Het verwijt van projectie kan ik terugwerpen: we zijn beiden verstokt en zijn beiden slim genoeg om steeds iets nieuws te verzinnen.

We kunnen het ook hebben over werkelijk geldige argumenten.
Zoals:
Welk basaal recht geeft iemand het recht om zich een stuk land toe te eigenen?
pi_134478602
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 01:23 schreef Kees22 het volgende:
Ik ga deze "discussie" niet voorzetten, Kees22.

Back on-topic.
pi_134498808
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 01:23 schreef Kees22 het volgende:

Welk basaal recht geeft iemand het recht om zich een stuk land toe te eigenen?
Simpel, omdat dit in de Bijbel staat.

Maar uiteraard is het gebied Kanan al eeuwen een toneel van strijd en bloed en slachting. dus deze strijd heeft niks met Bijbel/ Quran, Islam, Jodendom, Christendom of welk ander thesme te maken.

Gewoon ego's die botsen. En geen hond begrijpt het. Just like Syria , je weet toch hoe mensen zijn? Vechten als primitieve dieren, maar we weigeren ons zo te zien , ook zoiets typisch.

En verder: het doel heiligt de middelen.
pi_134512682
quote:
13s.gif Op vrijdag 20 december 2013 07:32 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ik ga deze "discussie" niet voorzetten, Kees22.

Back on-topic.
Daar zul je dan wel je redenen voor hebben. Die ik uiteraard niet ken.
Verbaast me niks, Karrs. Maar ik had wel gehoopt op meer opvulling/onderbouwing van je stoere taal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kees22 op 21-12-2013 00:50:13 ]
pi_134513201
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 19:40 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Simpel, omdat dit in de Bijbel staat.

Maar uiteraard is het gebied Kanan al eeuwen een toneel van strijd en bloed en slachting. dus deze strijd heeft niks met Bijbel/ Quran, Islam, Jodendom, Christendom of welk ander thesme te maken.

Gewoon ego's die botsen. En geen hond begrijpt het. Just like Syria , je weet toch hoe mensen zijn? Vechten als primitieve dieren, maar we weigeren ons zo te zien , ook zoiets typisch.

En verder: het doel heiligt de middelen.
Ik heb wel eens een vakje recht gedaan. En daarin werden de bronnen van het recht genoemd. Gewoonterecht, overlevering, afspraken, vastgestelde wetten, natuurwetten en dergelijke.
De bijbel of welk heilig verklaard boek dan ook werd niet genoemd.
Sinds de scheiding van kerk en staat wordt religie niet meer als een rechtsgrond beschouwd.

Ook het recht van de sterkste wordt al lang niet meer als rechtsgrond beschouwd: eigenrichting is al lang verboden. Slechts zelfverdediging is toegestaan.

Beschaafde landen hebben allerlei zaken uit het directe dierlijke en goddelijke gehaald en een systeem bedacht van redelijkheid en afweging van belangen. Maar ja: beschaving is maar een dun laagje, blijkbaar.
  zaterdag 21 december 2013 @ 02:25:27 #278
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_134515993
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
pi_134520271
quote:
Geen idee wat ze zeggen, maar zijn dit niet de fans van Beitar Jerusalem ? Dan zijn het domme hooligans
  zaterdag 21 december 2013 @ 14:12:07 #280
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134523310
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 00:49 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een vakje recht gedaan. En daarin werden de bronnen van het recht genoemd. Gewoonterecht, overlevering, afspraken, vastgestelde wetten, natuurwetten en dergelijke.
De bijbel of welk heilig verklaard boek dan ook werd niet genoemd.
Sinds de scheiding van kerk en staat wordt religie niet meer als een rechtsgrond beschouwd.

Ook het recht van de sterkste wordt al lang niet meer als rechtsgrond beschouwd: eigenrichting is al lang verboden. Slechts zelfverdediging is toegestaan.

Beschaafde landen hebben allerlei zaken uit het directe dierlijke en goddelijke gehaald en een systeem bedacht van redelijkheid en afweging van belangen. Maar ja: beschaving is maar een dun laagje, blijkbaar.
Secularisatie is een keuze. Neemt niet weg dat de wortels van onze rechtspraak in de bijbel liggen.
Ik denk dat we niet moeten denken dat wij de beschaafde wereld zijn, ook hier zijn er kromme dingen.
Poetin zei een paar maanden geleden dat het volkomen achterlijk is dat wij hier een Pedo vereniging hebben. Zo iets lijkt me ook niet een teken van beschaving.

Het probleem is dat men denkt dat beschaving en vrijheid hetzelfde zijn. Door te veel vrijheid gaat de beschaving achteruit, dat zien we nu ook hier gebeuren.
pi_134523655
quote:
Het zijn inderdaad Beitar-fans dus achterlijke ultra's, maar met een nationalistisch tintje. Ze zingen dit waarschijnlijk ook omdat ze in Sachnin zijn, waar een Isralisch-Arabische club is uit de Isralische Eredivisie, Bnei Sachnin.

Titel van het eerste filmpje is; "Geen idee wat 'Salim' hier doet - Gaza is een begraafplaats, Beitar Jeruzalem in Sachnin". Eerste deel van wat ze zingen is moeilijk te verstaan, de tendens is in ieder geval "Isral is joods". Dan iets met "alle Arabieren" en uiteindelijk "Gaza is een begraafplaats" herhaald tot in het oneindige.

Het tweede filmpje heet "La Familia (bijnaam van de ultra's van Beitar) bezoekt Sachnin, Joods [zijn] is ziel (?)". Eerste deel is door elkaar geschreeuwd, moet ik je onthouden, maar het ontaardt in "dood aan Arabieren"...

Geen fris clubje, deze mensen, maar helaas ook niets nieuws. Ze hebben ook al een keer een training ruw verstoord en een gebouw van de club in brand gestoken toen die islamitische spelers had gehuurd.
pi_134529074
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 14:24 schreef Rosario het volgende:

[..]

Het zijn inderdaad Beitar-fans dus achterlijke ultra's, maar met een nationalistisch tintje. Ze zingen dit waarschijnlijk ook omdat ze in Sachnin zijn, waar een Isralisch-Arabische club is uit de Isralische Eredivisie, Bnei Sachnin.

Titel van het eerste filmpje is; "Geen idee wat 'Salim' hier doet - Gaza is een begraafplaats, Beitar Jeruzalem in Sachnin". Eerste deel van wat ze zingen is moeilijk te verstaan, de tendens is in ieder geval "Isral is joods". Dan iets met "alle Arabieren" en uiteindelijk "Gaza is een begraafplaats" herhaald tot in het oneindige.

Het tweede filmpje heet "La Familia (bijnaam van de ultra's van Beitar) bezoekt Sachnin, Joods [zijn] is ziel (?)". Eerste deel is door elkaar geschreeuwd, moet ik je onthouden, maar het ontaardt in "dood aan Arabieren"...

Geen fris clubje, deze mensen, maar helaas ook niets nieuws. Ze hebben ook al een keer een training ruw verstoord en een gebouw van de club in brand gestoken toen die islamitische spelers had gehuurd.
Goh, het lijkt soms wel een echt land met echte inwoners, dat Isral... :P
Inclusief domme mensen en voetbalvandalen. Net als hier! Je verwacht het niet!

Maar raken de jodenh... pardon, anti-zionisten hier niet van in de war? Je moet het ze niet te moeilikk maken, h. Er mogen daar maar n soort mensen wonen die gemakkelijk over n kam te scheren zijn, anders wordt het zo moeilijk om ze collectief eigenschappen toe te schrijven...
pi_134529236
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 december 2013 18:00 schreef Karrs het volgende:

[..]

Maar raken de jodenh... pardon, anti-zionisten hier niet van in de war? Je moet het ze niet te moeilikk maken, h. Er mogen daar maar n soort mensen wonen die gemakkelijk over n kam te scheren zijn, anders wordt het zo moeilijk om ze collectief eigenschappen toe te schrijven...
Ik raad je aan om het boek 'In de naam van de Torah' te lezen van Yaakov Rabkin.

pi_134530198
quote:
Echt zo'n stukje dat je 'goed moet vinden' ofzo, ik snap echt niet waarom, hij accepteert de tranen niet maar gaat zelf een lekker potje janken. "My mother was here, my father was there.." OK, dus als je ouders dat allemaal hebben meegemaakt mag je ongefundeerde kritiek leveren? "If you had any heart, you would be crying for the Palestinians." Dus je mag wel huilen voor vijftienduizend Palestijnen die in zestig jaar tijd door gevechtshandelingen zijn omgekomen, maar niet voor zes miljoen Joden die industrieel zijn vernietigd in speciaal daarvoor bestemde kampen? Het schoolvoorbeeld van Joodse zelfhaat, deze man.
pi_134530241
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 december 2013 18:00 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ha, blijkbaar reageerde ik op iemand die een soort van retorisch filmpje wilde laten zien of zoiets. Mijn fout, ik dacht dat hij oprecht genteresseerd was in wat er in het filmpje gezegd werd.
pi_134530438
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 18:46 schreef Rosario het volgende:

[..]

Echt zo'n stukje dat je 'goed moet vinden' ofzo, ik snap echt niet waarom, hij accepteert de tranen niet maar gaat zelf een lekker potje janken. "My mother was here, my father was there.." OK, dus als je ouders dat allemaal hebben meegemaakt mag je ongefundeerde kritiek leveren? "If you had any heart, you would be crying for the Palestinians." Dus je mag wel huilen voor vijftienduizend Palestijnen die in zestig jaar tijd door gevechtshandelingen zijn omgekomen, maar niet voor zes miljoen Joden die industrieel zijn vernietigd in speciaal daarvoor bestemde kampen? Het schoolvoorbeeld van Joodse zelfhaat, deze man.
Zionisme is een vorm van fascisme. En mag nooit goedgekeurd worden. Maar altijd weer die kut holocaust wordt erbij gehaald. Lekker zielig doen...huilie huilie

En nu niet komen met 'je bent een jodenhater' want je weet mijn achtergrond niet. De staat Isral brengt weer Jodenhaat in de wereld. Waarvoor dank, namens mijn familie

Ksznm szpen Isral. Een dikke merci. Ga vooral zo door. De daden van de staat Isral brengt Joden in de gehele wereld in gevaar.
pi_134531623
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 18:56 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Zionisme is een vorm van fascisme.
Er waren veel joden fascistisch voor de oorlog... raar maar waar. :)
quote:
m En mag nooit goedgekeurd worden. Maar altijd weer die kut holocaust wordt erbij gehaald. Lekker zielig doen...huilie huilie

En nu niet komen met 'je bent een jodenhater' want je weet mijn achtergrond niet.
Ik bedoelde jou ook niet. Ik noem bovendien pas iemand een jodenhater als die onomstotelijk bewezen heeft racist te zijn met als voorkeurzondebok de joden. Kees22, bijvoorbeeld. En vele moslims (maar lang niet alle).
quote:
De staat Isral brengt weer Jodenhaat in de wereld. Waarvoor dank, namens mijn familie
Nee, ik geloof niet dat dat de juiste volgorde is. Ik geloof absoluut dat jodenhaat in stand wordt gehouden door Isral, maar niet dat het er een veroorzaker van is. Eerder omgekeerd. Isral is geboren uit jodenhaat...
quote:
Ksznm szpen Isral. Een dikke merci. Ga vooral zo door. De daden van de staat Isral brengt Joden in de gehele wereld in gevaar.
Ik denk dat de joden die Isral hebben gesticht, daar geen boodschap aan hadden, of in elk geval geen boodschap meer aan hadden. En de enigen die jou en je familie in gevaar brengen, zijn degenen die je wat aan willen doen.

Je zult toch moeten begrijpen dat zionisme maar n van de drijfveren is geweest voor het stichten van de staat Isral, of dat zionisme meerdere vormen kent. Of heeft gekend.
pi_134531858
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 18:56 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Zionisme is een vorm van fascisme. En mag nooit goedgekeurd worden. Maar altijd weer die kut holocaust wordt erbij gehaald. Lekker zielig doen...huilie huilie

En nu niet komen met 'je bent een jodenhater' want je weet mijn achtergrond niet. De staat Isral brengt weer Jodenhaat in de wereld. Waarvoor dank, namens mijn familie

Het ging me om Finkelstein, niet om jou.

Verder, wat Karrs zegt.. Isral is tegenwoordig een bron van antisemitisme maar de suggestie dat het "Jodenhaat weer in de wereld brengt" is ronduit lachwekkend.

Blijf je trouwens wel in je rol? Waarom opeens een Hongaarse term gebruiken?
  zaterdag 21 december 2013 @ 19:42:57 #289
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134531982
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 19:39 schreef Rosario het volgende:

[..]

Verder, wat Karrs zegt.. Isral is tegenwoordig een bron van antisemitisme maar de suggestie dat het "Jodenhaat weer in de wereld brengt" is ronduit lachwekkend.

Jodenhaat is er altijd geweest helaas.
Maar het is walgelijk om te zien dat, dat als excuus wordt gebruikt voor het gedrag van Israel.
pi_134532149
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 19:42 schreef Goldar het volgende:

[..]

Jodenhaat is er altijd geweest helaas.
Maar het is walgelijk om te zien dat, dat als excuus wordt gebruikt voor het gedrag van Israel.
Het wordt niet als excuus gebruikt. Het wordt als terechte grond voor het bestaansrecht van het land opgevoerd.
  zaterdag 21 december 2013 @ 19:50:45 #291
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134532279
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 19:47 schreef Rosario het volgende:

[..]

Het wordt niet als excuus gebruikt. Het wordt als terechte grond voor het bestaansrecht van het land opgevoerd.
Terecht?
Nee het is niet terecht omdat als bestaansrecht van een discriminerend regime te zien.
Het Zionisme met zijn drang om de oude joodse staat te herstellen was al ver voor de oorlog bezig, ze hebben de holocaust alleen uitgebuit voor dat doel.

Ik gun de joden net als ieder ander volk hun eigen staat, maar de manier waarop verdient geen schoonheidsprijs. Ik denk dat er geen ander volk in de wereld is die moet weten hoe het is om onderdrukt te worden en als minder gezien te worden. Helaas doen ze het nu zelf.
pi_134532442
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 19:50 schreef Goldar het volgende:

[..]

Terecht?
Nee het is niet terecht omdat als bestaansrecht van een discriminerend regime te zien.
Het Zionisme met zijn drang om de oude joodse staat te herstellen was al ver voor de oorlog bezig, ze hebben de holocaust alleen uitgebuit voor dat doel.

Ik gun de joden net als ieder ander volk hun eigen staat, maar de manier waarop verdient geen schoonheidsprijs. Ik denk dat er geen ander volk in de wereld is die moet weten hoe het is om onderdrukt te worden en als minder gezien te worden. Helaas doen ze het nu zelf.
Het gaat me ook niet om de manier waarop, het gaat me om de staat berhaupt.
'Uitbuiten' vind ik verder geen goede benaming, het is logisch dat overlevenden van de Holocaust geen andere uitweg zagen dan naar Palestina gaan. Een verklaarbaar gevolg na een massamoord als gevolg van eeuwenlange discriminatie en haat, me dunkt.
pi_134532488
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 december 2013 19:33 schreef Karrs het volgende:

[..]

Er waren veel joden fascistisch voor de oorlog... raar maar waar. :)
Hertzl ? :P

quote:
Nee, ik geloof niet dat dat de juiste volgorde is. Ik geloof absoluut dat jodenhaat in stand wordt gehouden door Isral, maar niet dat het er een veroorzaker van is. Eerder omgekeerd. Isral is geboren uit jodenhaat...
Die mening deel ik niet helemaal. Jah groot deel is ontstaan uit angst, klopt Maar die angst is niet gegrond is gebleken wat de Joden zijn er nog steeds!

Wist je dat Joden uit de wereld gelokt worden door Isral? Ze lokken joden in Azi bvb om naar de staat Isral te gaan en ze zeggen dan "Kom maar want je bent hier niet veilig, bij ons wel". En hoppaa zo verdwijnen er vele Joden in Azi . Terwijl ze bvb in Oezbekistan al duizenden jaren daar zitten, vrij beschermd. *tussenhaakjes*

quote:
Ik denk dat de joden die Isral hebben gesticht, daar geen boodschap aan hadden, of in elk geval geen boodschap meer aan hadden. En de enigen die jou en je familie in gevaar brengen, zijn degenen die je wat aan willen doen.
Mij doen ze niks, ik heb overigens een andere definitie van Jood :) , maar dat wist je al. Ik droeg in het verleden weleens mijn kipa in combinatie met mijn baard maar hier ben ik vanaf gestapt. In eerste instantie omdat ik meedere malen ben uitgescholden ( ja ook door Nederlanders) en een keer in mijn rug geschopt tijdens het winkelen. En altijd maar die vreselijke blikken (vooral van Moslims). En tweede omdat ik volgens de Halacha geen "Jood" ben. Dit komt omdat mijn vader Joods is en mijn oma bekeerde Jodin is ( haar oma en opa waren athestische Joden). Omdat je alleen Joods bent volgens de wet als je moeder Joods is (of in iedergeval tot 2e generatie gelovige Joden binnen moederslijn) viel ik altijd buiten. Dit werkte frusterend. Ik moest , als ik erbij wilde horen, de gioer in. Dit heeft mijn kijk op het Jodendom volledig veranderd.

Ten derde : ik praktiseer niet het huidige Jodendom, niet omdat ik me bedreigd voel maar omdat deze nutteloos is. (uiteraard op heilige plaatsen zoals de Sjoel wel) Maar niet meer op Sjabbat ofzo maar ook omdat ik dus de Torah volg ipv een religie zoals het Jodendom. Dit heeft mij bevrijd van het dogmatisch denken.

quote:
Je zult toch moeten begrijpen dat zionisme maar n van de drijfveren is geweest voor het stichten van de staat Isral, of dat zionisme meerdere vormen kent. Of heeft gekend.
Weet ik niet. het politieke zionisme is zo veranderd en onherkenbaar geworden door de Christelijke/ Joodse zionistische lobby in de wereld. Ik weet wel dat de Joden vroeger ( 15e eeuw tot aan? ) niet eens peinsde om naar Palestina te gaan.

Ik snap zionisme wel, alleen vind ik het uit de hand gelopen en kan ik het niet goed praten (zionistische gedachtengoed). Ik ben overigens niet tegen het land. Maar het land Isral en diens soldaten moeten vechten als zionisten niet als Joden. Het Jodendom is een religie van vrede, net als de Islam. Maar goed we blijven allemaal mensen. En dan nog niet te spreken wat Isral en Jood-zijn werkelijk betekent , maar daar is dit topic niet voor ;)
  zaterdag 21 december 2013 @ 19:57:30 #294
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134532521
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 19:55 schreef Rosario het volgende:

[..]

Het gaat me ook niet om de manier waarop, het gaat me om de staat berhaupt.
'Uitbuiten' vind ik verder geen goede benaming, het is logisch dat overlevenden van de Holocaust geen andere uitweg zagen dan naar Palestina gaan. Een verklaarbaar gevolg na een massamoord als gevolg van eeuwenlange discriminatie en haat, me dunkt.
Dat naar Palestina gaan waren ze al veel eerder van plan. Nogmaals het is hun goed recht. Maar het is net zo goed het recht dat de Palestijnen hebben om daar te wonen. Het Zionisme is een gevaarlijk iets, een ideologie die over lijken gaat tot aan samenwerking met de duivel (Hitler) aan toe)
pi_134532717
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 19:57 schreef Goldar het volgende:

[..]
Het Zionisme is een gevaarlijk iets, een ideologie die over lijken gaat tot aan samenwerking met de duivel (Hitler) aan toe)
Het is hun goed recht om erheen te gaan maar de ideologie die het propageerde is een gevaarlijk iets? Beetje raar. De groep die met Hitler wilde samenwerken was echt een randgroepering en geen onderdeel van het mainstream-Zionisme. Bovendien waren zij in zichzelf al fascistisch, dus tsja.
pi_134532741
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 19:56 schreef Skillsy het volgende:
Ik weet wel dat de Joden vroeger ( 15e eeuw tot aan? ) niet eens peinsde om naar Palestina te gaan.
Nog nooit van Maimonides gehoord of zo?
pi_134532878
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 19:39 schreef Rosario het volgende:

[..]

Jawel, door het gedrag van Isral denkt iedereen dat Joden pro Isral zijn. Als ik met Nederlanders of Moslims over het Jodendom praat krijg ik meteen verwijten naar mijn hoofd geslingerd over wat Isral doet. Pas als ik nadrukkelijk uitleg dat ik antizoinistisch ben nemen ze me serieus. De Joden over de gehele wereld worden verantwoordelijk gehouden van het gedrag van de staat Isral. En je bent ook al gauw een antisemitist als je antizionistisch bent , terwijl die dingen totaal niks met elkaar gemeen hebben, maar omdat zionisme zo ingeburgerd is ziet niemand meer het verschil, Kwadelijk

Je bent veel te naef om te denken dat het geen Jodenhaat brengt. Spreek anders een Joden buiten Nederland en EU ........ mischien veranderd dit je kijk.
pi_134532902
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 december 2013 20:03 schreef Rosario het volgende:

[..]

Nog nooit van Maimonides gehoord of zo?
Ik heb het over grote groepen.
pi_134532905
Isral is de enige staat die anno 2013 (bijna 2014!) andermans land koloniseert. Hun beschermheer de Verenigde Staten hebben ook een zwarte geschiedenis.
-
pi_134532959
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 20:08 schreef Charismatisch het volgende:
Isral is de enige staat die anno 2013 (bijna 2014!) andermans land koloniseert. Hun beschermheer de Verenigde Staten hebben ook een zwarte geschiedenis.
Heel veel landen hebben een zwarte geschiedenis. En nu?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')