Daar zul je dan wel je redenen voor hebben. Die ik uiteraard niet ken.quote:Op vrijdag 20 december 2013 07:32 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik ga deze "discussie" niet voorzetten, Kees22.
Back on-topic.
Ik heb wel eens een vakje recht gedaan. En daarin werden de bronnen van het recht genoemd. Gewoonterecht, overlevering, afspraken, vastgestelde wetten, natuurwetten en dergelijke.quote:Op vrijdag 20 december 2013 19:40 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Simpel, omdat dit in de Bijbel staat.
Maar uiteraard is het gebied Kana鋘 al eeuwen een toneel van strijd en bloed en slachting. dus deze strijd heeft niks met Bijbel/ Quran, Islam, Jodendom, Christendom of welk ander the飐me te maken.
Gewoon ego's die botsen. En geen hond begrijpt het. Just like Syria , je weet toch hoe mensen zijn? Vechten als primitieve dieren, maar we weigeren ons zo te zien , ook zoiets typisch.
En verder: het doel heiligt de middelen.
Geen idee wat ze zeggen, maar zijn dit niet de fans van Beitar Jerusalem ? Dan zijn het domme hooligansquote:Op zaterdag 21 december 2013 02:25 schreef rakotto het volgende:
En wie kent hier Hebreeuws en wilt dit vertalen?
Secularisatie is een keuze. Neemt niet weg dat de wortels van onze rechtspraak in de bijbel liggen.quote:Op zaterdag 21 december 2013 00:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een vakje recht gedaan. En daarin werden de bronnen van het recht genoemd. Gewoonterecht, overlevering, afspraken, vastgestelde wetten, natuurwetten en dergelijke.
De bijbel of welk heilig verklaard boek dan ook werd niet genoemd.
Sinds de scheiding van kerk en staat wordt religie niet meer als een rechtsgrond beschouwd.
Ook het recht van de sterkste wordt al lang niet meer als rechtsgrond beschouwd: eigenrichting is al lang verboden. Slechts zelfverdediging is toegestaan.
Beschaafde landen hebben allerlei zaken uit het directe dierlijke en goddelijke gehaald en een systeem bedacht van redelijkheid en afweging van belangen. Maar ja: beschaving is maar een dun laagje, blijkbaar.
Het zijn inderdaad Beitar-fans dus achterlijke ultra's, maar met een nationalistisch tintje. Ze zingen dit waarschijnlijk ook omdat ze in Sachnin zijn, waar een Isra雔isch-Arabische club is uit de Isra雔ische Eredivisie, Bnei Sachnin.quote:Op zaterdag 21 december 2013 02:25 schreef rakotto het volgende:
En wie kent hier Hebreeuws en wilt dit vertalen?
Goh, het lijkt soms wel een echt land met echte inwoners, dat Isra雔...quote:Op zaterdag 21 december 2013 14:24 schreef Rosario het volgende:
[..]
Het zijn inderdaad Beitar-fans dus achterlijke ultra's, maar met een nationalistisch tintje. Ze zingen dit waarschijnlijk ook omdat ze in Sachnin zijn, waar een Isra雔isch-Arabische club is uit de Isra雔ische Eredivisie, Bnei Sachnin.
Titel van het eerste filmpje is; "Geen idee wat 'Salim' hier doet - Gaza is een begraafplaats, Beitar Jeruzalem in Sachnin". Eerste deel van wat ze zingen is moeilijk te verstaan, de tendens is in ieder geval "Isra雔 is joods". Dan iets met "alle Arabieren" en uiteindelijk "Gaza is een begraafplaats" herhaald tot in het oneindige.
Het tweede filmpje heet "La Familia (bijnaam van de ultra's van Beitar) bezoekt Sachnin, Joods [zijn] is ziel (?)". Eerste deel is door elkaar geschreeuwd, moet ik je onthouden, maar het ontaardt in "dood aan Arabieren"...
Geen fris clubje, deze mensen, maar helaas ook niets nieuws. Ze hebben ook al een keer een training ruw verstoord en een gebouw van de club in brand gestoken toen die islamitische spelers had gehuurd.
Ik raad je aan om het boek 'In de naam van de Torah' te lezen van Yaakov Rabkin.quote:Op zaterdag 21 december 2013 18:00 schreef Karrs het volgende:
[..]
Goh, het lijkt soms wel een echt land met echte inwoners, dat Isra雔...
Inclusief domme mensen en voetbalvandalen. Net als hier! Je verwacht het niet!
Maar raken de jodenh... pardon, anti-zionisten hier niet van in de war? Je moet het ze niet te moeilikk maken, h. Er mogen daar maar 殚n soort mensen wonen die gemakkelijk over 殚n kam te scheren zijn, anders wordt het zo moeilijk om ze collectief eigenschappen toe te schrijven...
Echt zo'n stukje dat je 'goed moet vinden' ofzo, ik snap echt niet waarom, hij accepteert de tranen niet maar gaat zelf een lekker potje janken. "My mother was here, my father was there.." OK, dus als je ouders dat allemaal hebben meegemaakt mag je ongefundeerde kritiek leveren? "If you had any heart, you would be crying for the Palestinians." Dus je mag wel huilen voor vijftienduizend Palestijnen die in zestig jaar tijd door gevechtshandelingen zijn omgekomen, maar niet voor zes miljoen Joden die industrieel zijn vernietigd in speciaal daarvoor bestemde kampen? Het schoolvoorbeeld van Joodse zelfhaat, deze man.quote:
Ha, blijkbaar reageerde ik op iemand die een soort van retorisch filmpje wilde laten zien of zoiets. Mijn fout, ik dacht dat hij oprecht ge飊teresseerd was in wat er in het filmpje gezegd werd.quote:Op zaterdag 21 december 2013 18:00 schreef Karrs het volgende:
[..]
Goh, het lijkt soms wel een echt land met echte inwoners, dat Isra雔...
Inclusief domme mensen en voetbalvandalen. Net als hier! Je verwacht het niet!
Maar raken de jodenh... pardon, anti-zionisten hier niet van in de war? Je moet het ze niet te moeilikk maken, h. Er mogen daar maar 殚n soort mensen wonen die gemakkelijk over 殚n kam te scheren zijn, anders wordt het zo moeilijk om ze collectief eigenschappen toe te schrijven...
Zionisme is een vorm van fascisme. En mag nooit goedgekeurd worden. Maar altijd weer die kut holocaust wordt erbij gehaald. Lekker zielig doen...huilie huiliequote:Op zaterdag 21 december 2013 18:46 schreef Rosario het volgende:
[..]
Echt zo'n stukje dat je 'goed moet vinden' ofzo, ik snap echt niet waarom, hij accepteert de tranen niet maar gaat zelf een lekker potje janken. "My mother was here, my father was there.." OK, dus als je ouders dat allemaal hebben meegemaakt mag je ongefundeerde kritiek leveren? "If you had any heart, you would be crying for the Palestinians." Dus je mag wel huilen voor vijftienduizend Palestijnen die in zestig jaar tijd door gevechtshandelingen zijn omgekomen, maar niet voor zes miljoen Joden die industrieel zijn vernietigd in speciaal daarvoor bestemde kampen? Het schoolvoorbeeld van Joodse zelfhaat, deze man.
Er waren veel joden fascistisch voor de oorlog... raar maar waar.quote:Op zaterdag 21 december 2013 18:56 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Zionisme is een vorm van fascisme.
Ik bedoelde jou ook niet. Ik noem bovendien pas iemand een jodenhater als die onomstotelijk bewezen heeft racist te zijn met als voorkeurzondebok de joden. Kees22, bijvoorbeeld. En vele moslims (maar lang niet alle).quote:m En mag nooit goedgekeurd worden. Maar altijd weer die kut holocaust wordt erbij gehaald. Lekker zielig doen...huilie huilie
En nu niet komen met 'je bent een jodenhater' want je weet mijn achtergrond niet.
Nee, ik geloof niet dat dat de juiste volgorde is. Ik geloof absoluut dat jodenhaat in stand wordt gehouden door Isra雔, maar niet dat het er een veroorzaker van is. Eerder omgekeerd. Isra雔 is geboren uit jodenhaat...quote:De staat Isra雔 brengt weer Jodenhaat in de wereld. Waarvoor dank, namens mijn familie
Ik denk dat de joden die Isra雔 hebben gesticht, daar geen boodschap aan hadden, of in elk geval geen boodschap meer aan hadden. En de enigen die jou en je familie in gevaar brengen, zijn degenen die je wat aan willen doen.quote:K鰏z鰊鰉 sz閜en Isra雔. Een dikke merci. Ga vooral zo door. De daden van de staat Isra雔 brengt Joden in de gehele wereld in gevaar.
Het ging me om Finkelstein, niet om jou.quote:Op zaterdag 21 december 2013 18:56 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Zionisme is een vorm van fascisme. En mag nooit goedgekeurd worden. Maar altijd weer die kut holocaust wordt erbij gehaald. Lekker zielig doen...huilie huilie
En nu niet komen met 'je bent een jodenhater' want je weet mijn achtergrond niet. De staat Isra雔 brengt weer Jodenhaat in de wereld. Waarvoor dank, namens mijn familie
K鰏z鰊鰉 sz閜en Isra雔. Een dikke merci. Ga vooral zo door. De daden van de staat Isra雔 brengt Joden in de gehele wereld in gevaar.
Jodenhaat is er altijd geweest helaas.quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:39 schreef Rosario het volgende:
[..]
Het ging me om Finkelstein, niet om jou.
Verder, wat Karrs zegt.. Isra雔 is tegenwoordig een bron van antisemitisme maar de suggestie dat het "Jodenhaat weer in de wereld brengt" is ronduit lachwekkend.
Blijf je trouwens wel in je rol? Waarom opeens een Hongaarse term gebruiken?
Het wordt niet als excuus gebruikt. Het wordt als terechte grond voor het bestaansrecht van het land opgevoerd.quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:42 schreef Goldar het volgende:
[..]
Jodenhaat is er altijd geweest helaas.
Maar het is walgelijk om te zien dat, dat als excuus wordt gebruikt voor het gedrag van Israel.
Terecht?quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:47 schreef Rosario het volgende:
[..]
Het wordt niet als excuus gebruikt. Het wordt als terechte grond voor het bestaansrecht van het land opgevoerd.
Het gaat me ook niet om de manier waarop, het gaat me om de staat 黚erhaupt.quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:50 schreef Goldar het volgende:
[..]
Terecht?
Nee het is niet terecht omdat als bestaansrecht van een discriminerend regime te zien.
Het Zionisme met zijn drang om de oude joodse staat te herstellen was al ver voor de oorlog bezig, ze hebben de holocaust alleen uitgebuit voor dat doel.
Ik gun de joden net als ieder ander volk hun eigen staat, maar de manier waarop verdient geen schoonheidsprijs. Ik denk dat er geen ander volk in de wereld is die moet weten hoe het is om onderdrukt te worden en als minder gezien te worden. Helaas doen ze het nu zelf.
Hertzl ?quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:33 schreef Karrs het volgende:
[..]
Er waren veel joden fascistisch voor de oorlog... raar maar waar.![]()
Die mening deel ik niet helemaal. Jah groot deel is ontstaan uit angst, klopt Maar die angst is niet gegrond is gebleken wat de Joden zijn er nog steeds!quote:Nee, ik geloof niet dat dat de juiste volgorde is. Ik geloof absoluut dat jodenhaat in stand wordt gehouden door Isra雔, maar niet dat het er een veroorzaker van is. Eerder omgekeerd. Isra雔 is geboren uit jodenhaat...
Mij doen ze niks, ik heb overigens een andere definitie van Joodquote:Ik denk dat de joden die Isra雔 hebben gesticht, daar geen boodschap aan hadden, of in elk geval geen boodschap meer aan hadden. En de enigen die jou en je familie in gevaar brengen, zijn degenen die je wat aan willen doen.
Weet ik niet. het politieke zionisme is zo veranderd en onherkenbaar geworden door de Christelijke/ Joodse zionistische lobby in de wereld. Ik weet wel dat de Joden vroeger ( 15e eeuw tot aan? ) niet eens peinsde om naar Palestina te gaan.quote:Je zult toch moeten begrijpen dat zionisme maar 殚n van de drijfveren is geweest voor het stichten van de staat Isra雔, of dat zionisme meerdere vormen kent. Of heeft gekend.
Dat naar Palestina gaan waren ze al veel eerder van plan. Nogmaals het is hun goed recht. Maar het is net zo goed het recht dat de Palestijnen hebben om daar te wonen. Het Zionisme is een gevaarlijk iets, een ideologie die over lijken gaat tot aan samenwerking met de duivel (Hitler) aan toe)quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:55 schreef Rosario het volgende:
[..]
Het gaat me ook niet om de manier waarop, het gaat me om de staat 黚erhaupt.
'Uitbuiten' vind ik verder geen goede benaming, het is logisch dat overlevenden van de Holocaust geen andere uitweg zagen dan naar Palestina gaan. Een verklaarbaar gevolg na een massamoord als gevolg van eeuwenlange discriminatie en haat, me dunkt.
Het is hun goed recht om erheen te gaan maar de ideologie die het propageerde is een gevaarlijk iets? Beetje raar. De groep die met Hitler wilde samenwerken was echt een randgroepering en geen onderdeel van het mainstream-Zionisme. Bovendien waren zij in zichzelf al fascistisch, dus tsja.quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:57 schreef Goldar het volgende:
[..]
Het Zionisme is een gevaarlijk iets, een ideologie die over lijken gaat tot aan samenwerking met de duivel (Hitler) aan toe)
Nog nooit van Maimonides gehoord of zo?quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:56 schreef Skillsy het volgende:
Ik weet wel dat de Joden vroeger ( 15e eeuw tot aan? ) niet eens peinsde om naar Palestina te gaan.
Jawel, door het gedrag van Isra雔 denkt iedereen dat Joden pro Isra雔 zijn. Als ik met Nederlanders of Moslims over het Jodendom praat krijg ik meteen verwijten naar mijn hoofd geslingerd over wat Isra雔 doet. Pas als ik nadrukkelijk uitleg dat ik antizoinistisch ben nemen ze me serieus. De Joden over de gehele wereld worden verantwoordelijk gehouden van het gedrag van de staat Isra雔. En je bent ook al gauw een antisemitist als je antizionistisch bent , terwijl die dingen totaal niks met elkaar gemeen hebben, maar omdat zionisme zo ingeburgerd is ziet niemand meer het verschil, Kwadelijkquote:Op zaterdag 21 december 2013 19:39 schreef Rosario het volgende:
[..]
Het ging me om Finkelstein, niet om jou.
Verder, wat Karrs zegt.. Isra雔 is tegenwoordig een bron van antisemitisme maar de suggestie dat het "Jodenhaat weer in de wereld brengt" is ronduit lachwekkend.
Blijf je trouwens wel in je rol? Waarom opeens een Hongaarse term gebruiken?
Ik heb het over grote groepen.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:03 schreef Rosario het volgende:
[..]
Nog nooit van Maimonides gehoord of zo?
Heel veel landen hebben een zwarte geschiedenis. En nu?quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:08 schreef Charismatisch het volgende:
Isra雔 is de enige staat die anno 2013 (bijna 2014!) andermans land koloniseert. Hun beschermheer de Verenigde Staten hebben ook een zwarte geschiedenis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |