abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134459973
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:23 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Dat jij niet van het Joodse religie afweet betekent niet dat je mij kunt schilderen als leugenaar.Dat is veel te gemakkelijk. Natuurlijk heeft het conflict niks met religie te maken uiteindelijk.
Dat jij denkt dingen te kunnen zeggen over een taal die je niet machtig bent, betekent niet dat ik niets van de Joodse religie af weet.
pi_134460722
quote:
12s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:19 schreef Rosario het volgende:

[..]

Dat jij denkt dingen te kunnen zeggen over een taal die je niet machtig bent, betekent niet dat ik niets van de Joodse religie af weet.
Ik heb het over de Torah h้ niet de Joodse religie. Er is een wereld van verschil tussen de Torah en de Joodse religie ( nog niet te spreken over het joodse religie nu met 200 jaar geleden enz)

De meesten snappen geen joedje van de Torah maar claimen wel de waarheid te hebben. Maar dat is met elk religie

Im gonna be iron like a f*cking lion in zion
  donderdag 19 december 2013 @ 19:52:35 #263
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134461277
quote:
12s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:40 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ik heb het over de Torah h้ niet de Joodse religie. Er is een wereld van verschil tussen de Torah en de Joodse religie ( nog niet te spreken over het joodse religie nu met 200 jaar geleden enz)

De meesten snappen geen joedje van de Torah maar claimen wel de waarheid te hebben. Maar dat is met elk religie

Im gonna be iron like a f*cking lion in zion
De Joodse religie is toch gebouwd op de Torah?
pi_134461572
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:52 schreef Goldar het volgende:

[..]

De Joodse religie is toch gebouwd op de Torah?
De rituelen, regels ect hebben wel een relatie met de principes in de Torah maar de mensen kennen ze niet of vaak zijn ze niet juist.
  donderdag 19 december 2013 @ 20:03:54 #265
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134461729
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:59 schreef Skillsy het volgende:

[..]

De rituelen, regels ect hebben wel een relatie met de principes in de Torah maar de mensen kennen ze niet of vaak zijn ze niet juist.
Omdat? Dergelijke boeken zijn heel moeilijk er zijn vaak meerdere "waarheden"
pi_134463429
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 20:03 schreef Goldar het volgende:

[..]

Omdat? Dergelijke boeken zijn heel moeilijk er zijn vaak meerdere "waarheden"
Nee
  donderdag 19 december 2013 @ 22:27:15 #267
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134468810
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 20:43 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Nee
Jawel dat zie je al aan de verschillende stromingen die er uit voort gekomen zijn.
pi_134470239
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:27 schreef Goldar het volgende:

[..]

Jawel dat zie je al aan de verschillende stromingen die er uit voort gekomen zijn.
De Torah (Kabbala )was altijd verborgen ( beSod) Om te zorgen dat het niet in verkeerde handen viel. En drie keer raden wat er is gebeurd? Precies.

Omdat mensen deze Torah teksten niet snappen ( ja je kan het letterlijk lezen) zijn er allerlei strommingen en hele religies ontstaan. En dit geeft te mensheid veel leed. De Torah is geschreven voor Isra๋l. Isra๋l ( Yashar Le El) is een direct verlangen naar de Schepper. Dit zit in ons. Maar ook de ''naties''. En het is juist aan de 'naties' om Isra๋l te dwingen.

Maar dit wordt beetje F&L, en heb het daar ook genoeg uitgelegd. Om ontopic te blijven, hier een filmpje over het conflict in het MO ( heb het weleens meer geplaatst).

donderdag 19 december 2013 @ 22:58:33 #269
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134470284
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:57 schreef Skillsy het volgende:

[..]

De Torah (Kabbala )was altijd verborgen ( beSod) Om te zorgen dat het niet in verkeerde handen viel. En drie keer raden wat er is gebeurd? Precies.

Omdat mensen deze Torah teksten niet snappen ( ja je kan het letterlijk lezen) zijn er allerlei strommingen en hele religies ontstaan. En dit geeft te mensheid veel leed. De Torah is geschreven voor Isra๋l. Isra๋l ( Yashar Le El) is een direct verlangen naar de Schepper. Dit zit in ons. Maar ook de ''naties''. En het is juist aan de 'naties' om Isra๋l te dwingen.

Maar dit wordt beetje F&L, en heb het daar ook genoeg uitgelegd. Om ontopic te blijven, hier een filmpje over het conflict in het MO ( heb het weleens meer geplaatst).

En tot welke stroming behoor jij?
pi_134470332
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:58 schreef Goldar het volgende:

[..]

En tot welke stroming behoor jij?
geen ้้n
  donderdag 19 december 2013 @ 23:00:41 #271
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134470391
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:59 schreef Skillsy het volgende:

[..]

geen ้้n
Je predikt wel anders dat 1 de juist is.
pi_134470678
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:00 schreef Goldar het volgende:

[..]

Je predikt wel anders dat 1 de juist is.
Ze zijn allemaal niet verkeerd

Lesjana haba' a biroesjalajim

B"H
pi_134475856
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:34 schreef Karrs het volgende:

[..]

En dat verbaast mij dus helemaal niets.

Wil je weten waarom ik discussie met jou uit de weg ga? Zal ik je laten zien:

[..]

Vals dilemma. Het ene sluit het andere niet uit. Drogredenatie.
Dat is geen vals dilemma, dat is meten met twee maten. De tegenstander is fout, de medestander krijgt het voordeel van de twijfel.
quote:
[..]

Argumentum Ad Hominem en projectie, eveneens drogredenatie.
Dat je voor het opnemen van informatie pleit is ook een ad hominem.
quote:
In een eerdere reactie projecteerde je ook al je eigen verstoktheid op mij (nota bene). Projectie is eveneens een denkfout, oftewel een drogreden.

Ik heb geen zin om daar telkens op in te gaan. Op die manier is discussi๋ren erg vermoeiend. Zeker omdat er geen resultaat is.
Nee, dat ingaan op drogredeneringen is lastig en vermoeiend. En bovendien gevaarlijk: je zou je mening eens moet herzien.

Het verwijt van projectie kan ik terugwerpen: we zijn beiden verstokt en zijn beiden slim genoeg om steeds iets nieuws te verzinnen.

We kunnen het ook hebben over werkelijk geldige argumenten.
Zoals:
Welk basaal recht geeft iemand het recht om zich een stuk land toe te eigenen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, V๖lkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_134478602
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 01:23 schreef Kees22 het volgende:
Ik ga deze "discussie" niet voorzetten, Kees22.

Back on-topic.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_134498808
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 01:23 schreef Kees22 het volgende:

Welk basaal recht geeft iemand het recht om zich een stuk land toe te eigenen?
Simpel, omdat dit in de Bijbel staat.

Maar uiteraard is het gebied Kanaไn al eeuwen een toneel van strijd en bloed en slachting. dus deze strijd heeft niks met Bijbel/ Quran, Islam, Jodendom, Christendom of welk ander the๏sme te maken.

Gewoon ego's die botsen. En geen hond begrijpt het. Just like Syria , je weet toch hoe mensen zijn? Vechten als primitieve dieren, maar we weigeren ons zo te zien , ook zoiets typisch.

En verder: het doel heiligt de middelen.
pi_134512682
quote:
13s.gif Op vrijdag 20 december 2013 07:32 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ik ga deze "discussie" niet voorzetten, Kees22.

Back on-topic.
Daar zul je dan wel je redenen voor hebben. Die ik uiteraard niet ken.
Verbaast me niks, Karrs. Maar ik had wel gehoopt op meer opvulling/onderbouwing van je stoere taal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kees22 op 21-12-2013 00:50:13 ]
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, V๖lkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_134513201
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 19:40 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Simpel, omdat dit in de Bijbel staat.

Maar uiteraard is het gebied Kanaไn al eeuwen een toneel van strijd en bloed en slachting. dus deze strijd heeft niks met Bijbel/ Quran, Islam, Jodendom, Christendom of welk ander the๏sme te maken.

Gewoon ego's die botsen. En geen hond begrijpt het. Just like Syria , je weet toch hoe mensen zijn? Vechten als primitieve dieren, maar we weigeren ons zo te zien , ook zoiets typisch.

En verder: het doel heiligt de middelen.
Ik heb wel eens een vakje recht gedaan. En daarin werden de bronnen van het recht genoemd. Gewoonterecht, overlevering, afspraken, vastgestelde wetten, natuurwetten en dergelijke.
De bijbel of welk heilig verklaard boek dan ook werd niet genoemd.
Sinds de scheiding van kerk en staat wordt religie niet meer als een rechtsgrond beschouwd.

Ook het recht van de sterkste wordt al lang niet meer als rechtsgrond beschouwd: eigenrichting is al lang verboden. Slechts zelfverdediging is toegestaan.

Beschaafde landen hebben allerlei zaken uit het directe dierlijke en goddelijke gehaald en een systeem bedacht van redelijkheid en afweging van belangen. Maar ja: beschaving is maar een dun laagje, blijkbaar.
  zaterdag 21 december 2013 @ 02:25:27 #278
137562 rakotto
Anime, patat en video games
  zaterdag 21 december 2013 @ 14:12:07 #280
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134523310
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 00:49 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een vakje recht gedaan. En daarin werden de bronnen van het recht genoemd. Gewoonterecht, overlevering, afspraken, vastgestelde wetten, natuurwetten en dergelijke.
De bijbel of welk heilig verklaard boek dan ook werd niet genoemd.
Sinds de scheiding van kerk en staat wordt religie niet meer als een rechtsgrond beschouwd.

Ook het recht van de sterkste wordt al lang niet meer als rechtsgrond beschouwd: eigenrichting is al lang verboden. Slechts zelfverdediging is toegestaan.

Beschaafde landen hebben allerlei zaken uit het directe dierlijke en goddelijke gehaald en een systeem bedacht van redelijkheid en afweging van belangen. Maar ja: beschaving is maar een dun laagje, blijkbaar.
Secularisatie is een keuze. Neemt niet weg dat de wortels van onze rechtspraak in de bijbel liggen.
Ik denk dat we niet moeten denken dat wij de beschaafde wereld zijn, ook hier zijn er kromme dingen.
Poetin zei een paar maanden geleden dat het volkomen achterlijk is dat wij hier een Pedo vereniging hebben. Zo iets lijkt me ook niet een teken van beschaving.

Het probleem is dat men denkt dat beschaving en vrijheid hetzelfde zijn. Door te veel vrijheid gaat de beschaving achteruit, dat zien we nu ook hier gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')