abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134398704
quote:
10s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:34 schreef Karrs het volgende:

[..]

_O-

Goed. Ik heb het gevoel dat ik de geschiedenis wel weer kan opdreunen, maar ik denk niet dat die info zal 'landen'. :')
Je hoeft 'de geschiedenis niet weer opdreunen' want dat gebeurd vanzelf , het zal vanzelf weer herhalen.

Tevens het vullen van mijn hersenen met 'info' heb ik, noch de wereld helemaal niets aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Skillsy op 18-12-2013 11:52:24 (TYPO) ]
pi_134399643
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:48 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Je hoeft 'de geschiedenis niet weer opdreunen' want dat gebeurd vanzelf , het zal vanzelf weer herhalen.
Dat de geschiedenis zich herhaalt, kan ik het wel mee eens zijn. Terwijl het niet nodig hoeft te zijn. Geschiedenis heeft als bij-effect dat het inzage kan geven in hedendaagse gebeurtenissen. Het helpt tevens om zaken in perspectief te zetten.
quote:
Tevens het vullen van mijn hersenen met 'info' heb ik, noch de wereld helemaal niets aan.
Integendeel. Het kan alles veranderen.

Maar dan moet de informatie wel 'landen' en dat is voor sommige partijen niet... wenselijk. Of soms gewoon niet eens mogelijk, voor de echt verstokten (en de meeste religieuzen).

Dat heeft weer tot gevolg dat de les die geschiedenis ons kan leren, inderdaad weer vergeten wordt, of stomweg wordt genegeerd wegens tegenstrijdige... belangen. Met alle gevolgen van dien. En de cirkel dan inderdaad weer rond is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Karrs op 18-12-2013 13:18:34 ]
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_134410887
Niemand in de staat Israël noch in de omringende landen snappen het conflict, dit komt omdat het conflict al vanaf het begin aanwezig is. De naties eisen dat de Joden een licht zal zijn voor de wereld (correctie) Dit wordt niet vervuld. De Joden vervullen deze niet

Antisemitisme is een goed voorbeeld van deze 'eis'. Waarom is iedereen tegen de Joden?? Denk daar eens over na. De Joden in Israël ( Israeliten) noch de Joden in USA, Europa, Azië ( cultuur religieuze Joden) , noch de andere naties van deze wereld snapt de ware reden van antisemitisme niet. Ze denken dat het haat is jegens deze Joodse religie of cultuur of iemand die bidt in een Sjoel, of men denkt dat antisemitisme is ivm het doden van Jezus Christus (dat hoor je ook vaak) Je ziet antisemitisme ook tussen de ultra's en de seculiere joden. Maar de reden is onze menselijke natuur die egoistisch is en die haat correctie, hij wil namelijk niet gecorrigeerd worden. Namelijk: Israël zijn. Israël betekent letterlijk = direct verlangen naar de Schepper. Dit gebeurd niet door de Joden.

Baal HaSulam schrijft in zijn commentaar op de Zohar

" if Israel does not fulfill its calling in our times, then it makes the nations of the world feel that it is unnecessary and harmful to the world. Israel must give the method of correction to the world, or else the world will enter the ultimate crisis"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 18 december 2013 @ 22:04:37 #244
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134425636
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 01:15 schreef Rosario het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar het gaat over de vergelijking die Roger Waters trekt. En die slaat natuurlijk nergens op.
Het slaat in zoverre op dat het Zionisme een onderscheid maakt tussen mensen.
Het rare aan de situatie is dat de Zionisten denken het stuk land te mogen claimen op een oud geschrift. Zou dat mogelijk zijn mogen de Friezen de Noordzee kust vanaf Denemarken tot halverwege Frankrijk claimen.

We zitten nu in een situatie waar oorlog voordelig is voor Israel
1. het geeft hen een reden om de gebieden bezet te houden en nederzettingen te stichten.
2. Het is noodzakelijk voor het behalen van het Zionistische doel een joodse staat van vanaf de Eufraat tot aan de Sinai.
3. Het houdt de wapenindustrie in stand.

Gelukkig zal de wereld ingrijpen als Israel echt over gaat tot de volledig aanval.

De Palestijnen daar in tegen zitten ook in een rare situatie.
1. Ze worden onderdrukt.
2. Door de onderdrukking gaan ze steeds meer naar wanhopigere middelen grijpen. Dat geeft Israel weer voer om zielig te doen in de media.
3.Als ze dat doen grijpt Israel met een overmacht in en schiet alles kapot.
etc

We zitten in een cirkel die enkel door Israel kan worden doorbroken, maar Israel heeft daar geen baat bij,
pi_134435003
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 08:58 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Het is geen religieus conflict of grondprobleem en kan ook nooit zo worden gezien laat staan opgelost geworden. En dit geldt voor elk ander conflict (Libanon, Pakistan, Irak, de Balkan, en Syrie) Het conflict bestaat alleen in ons hart.

Er is geen vrede in de wereld omdat we niet kijken naar de oorzaak maar naar het gevolg en denken dan werkelijk dat dit ook zo is. Daarom herhaalt de geschiedenis ook steeds. We lopen achter de feiten aan. De wetten van de natuur blijven ongewijzigd. Tenzij we gaan starten om onze egoisme om te vormen in "naasten liefde". Zolang mensen dit niet doen zal er oorlogen woeden en menselijk leed.
Precies. Dat maakt je vraag ook zo lastig te beantwoorden.
Ik ging in mijn antwoord al uit van de bestaande toestand van de gewone menselijke geest/hart/daadkracht. Die op zich al oorzaak is van veel problemen.
Maar die zelf ook weer een oorzaak heeft.

quote:
10s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:34 schreef Karrs het volgende:

[..]

_O-

Goed. Ik heb het gevoel dat ik de geschiedenis wel weer kan opdreunen, maar ik denk niet dat die info zal 'landen'. :')
Je gelach is ongepast en het woord opdreunen kenschetst inderdaad de zinloze herhaling van doffe, vaste, gedachtenloze patronen.
Nog los van het feit dat jouw opdreuning uitgaat van een geheel ander patroon dan mijn, even geldige, parallele opdreuning.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_134435353
quote:
7s.gif Op woensdag 18 december 2013 12:21 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dat de geschiedenis zich herhaalt, kan ik het wel mee eens zijn. Terwijl het niet nodig hoeft te zijn. Geschiedenis heeft als bij-effect dat het zij inzage kan geven in hedendaagse gebeurtenissen. Het Zij helpt tevens om zaken in perspectief te zetten.

[..]

Integendeel. Het kan alles veranderen.

Maar dan moet de informatie wel 'landen' en dat is voor sommige partijen niet... wenselijk. Of soms gewoon niet eens mogelijk, voor de echt verstokten (en de meeste religieuzen).

Dat heeft weer tot gevolg dat de les die geschiedenis ons kan leren, inderdaad weer vergeten wordt, of stomweg wordt genegeerd wegens tegenstrijdige... belangen. Met alle gevolgen van dien. En de cirkel dan inderdaad weer rond is.
Geschiedenis is vrouwelijk.

Je hebt wel gelijk, maar daarom verbaast jouw discussie mij des te meer.
Aan Palestijnen en moslims ken je geheel eigenmachtig de meeste verwerpelijke motieven toe.
Maar als Israel iets verwerpelijks doet, zal het daarvoor wel zijn redenen hebben.

Hier pleit je voor opnemen van informatie, maar in je eigen bijdragen merk ik er weinig van dat jij ook open staat voor nieuwe informatie.

Let wel: ik bedoel opnemen van informatie. Niet eens: veranderen van standpunt. En al helemaal niet: eens zijn met mij.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_134438936
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 00:29 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je gelach is ongepast en het woord opdreunen kenschetst inderdaad de zinloze herhaling van doffe, vaste, gedachtenloze patronen.
Projectie (psychologie)

Projectie is onder andere een term uit de psychologie. Van projectie kan sprake zijn wanneer men eigenschappen of emoties van zichzelf tracht te ontkennen, verbergen of verdringen door deze toe te schrijven aan iets of iemand anders.
pi_134439624
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 17:31 schreef Skillsy het volgende:
Niemand in de staat Israël noch in de omringende landen snappen het conflict, dit komt omdat het conflict al vanaf het begin aanwezig is. De naties eisen dat de Joden een licht zal zijn voor de wereld (correctie) Dit wordt niet vervuld. De Joden vervullen deze niet

Antisemitisme is een goed voorbeeld van deze 'eis'. Waarom is iedereen tegen de Joden?? Denk daar eens over na. De Joden in Israël ( Israeliten) noch de Joden in USA, Europa, Azië ( cultuur religieuze Joden) , noch de andere naties van deze wereld snapt de ware reden van antisemitisme niet. Ze denken dat het haat is jegens deze Joodse religie of cultuur of iemand die bidt in een Sjoel, of men denkt dat antisemitisme is ivm het doden van Jezus Christus (dat hoor je ook vaak) Je ziet antisemitisme ook tussen de ultra's en de seculiere joden. Maar de reden is onze menselijke natuur die egoistisch is en die haat correctie, hij wil namelijk niet gecorrigeerd worden.
Hah. Waardere woorden zijn zelden gesproken. En voor praktijkvoorbeelden: welkom in dit topic.
quote:
Namelijk: Israël zijn. Israël betekent letterlijk = direct verlangen naar de Schepper. Dit gebeurd niet door de Joden.

Baal HaSulam schrijft in zijn commentaar op de Zohar

" if Israel does not fulfill its calling in our times, then it makes the nations of the world feel that it is unnecessary and harmful to the world. Israel must give the method of correction to the world, or else the world will enter the ultimate crisis"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind dit soort redenaties altijd wat eng. Niet de boodschap zelf (want dat moet je uiteindelijk natuurlijk helemaal zelf weten), maar de vrijbrief die het biedt aan types die met geweld hun wil aan anderen proberen op te leggen. Redevoeringen net als deze wordt vanuit de islamitische wereld eveneens aangedragen om de haat tegen Israël goed te praten (of te faciliteren - en vaak zelfs moreel te verplichten).

Dank voor jouw kijk op de zaak, trouwens. Die was nog niet vaak voorbij gekomen. Het biedt meer inzicht.

Maar ook voor jou geldt: helaas, pindakaas. Israël zal niet zonder slag of stoot verdwijnen en heeft totaal geen boodschap aan de redenen die jij, of Islamieten of wie dan ook, daarvoor aandraagt. En terecht, want niemand heeft het recht om een natie zijn bestaansrecht te ontnemen, om wat voor reden dan ook. Religieuze en spirituele redenen al helemaal niet.

Overigens vind ik je insteek op antisemitisme wel mooi.
pi_134449710
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 00:37 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Geschiedenis is vrouwelijk.

Je hebt wel gelijk, maar daarom verbaast jouw discussie mij des te meer.
En dat verbaast mij dus helemaal niets.

Wil je weten waarom ik discussie met jou uit de weg ga? Zal ik je laten zien:
quote:
Aan Palestijnen en moslims ken je geheel eigenmachtig de meeste verwerpelijke motieven toe.
Maar als Israel iets verwerpelijks doet, zal het daarvoor wel zijn redenen hebben.
Vals dilemma. Het ene sluit het andere niet uit. Drogredenatie.
quote:
Hier pleit je voor opnemen van informatie, maar in je eigen bijdragen merk ik er weinig van dat jij ook open staat voor nieuwe informatie.
Argumentum Ad Hominem en projectie, eveneens drogredenatie.

In een eerdere reactie projecteerde je ook al je eigen verstoktheid op mij (nota bene). Projectie is eveneens een denkfout, oftewel een drogreden.

Ik heb geen zin om daar telkens op in te gaan. Op die manier is discussiëren erg vermoeiend. Zeker omdat er geen resultaat is.
pi_134450099
We zouden eigenlijk twee topics moeten hebben, één pro- en één anti-Israël.Hier kunnen mensen dan blijven doen alsof ze onpartijdig zijn.
pi_134452038
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 08:37 schreef Karrs het volgende:

[..]

Hah. Waardere woorden zijn zelden gesproken. En voor praktijkvoorbeelden: welkom in dit topic.

[..]

Ik vind dit soort redenaties altijd wat eng. Niet de boodschap zelf (want dat moet je uiteindelijk natuurlijk helemaal zelf weten), maar de vrijbrief die het biedt aan types die met geweld hun wil aan anderen proberen op te leggen. Redevoeringen net als deze wordt vanuit de islamitische wereld eveneens aangedragen om de haat tegen Israël goed te praten (of te faciliteren - en vaak zelfs moreel te verplichten).

Dank voor jouw kijk op de zaak, trouwens. Die was nog niet vaak voorbij gekomen. Het biedt meer inzicht.

Maar ook voor jou geldt: helaas, pindakaas. Israël zal niet zonder slag of stoot verdwijnen en heeft totaal geen boodschap aan de redenen die jij, of Islamieten of wie dan ook, daarvoor aandraagt. En terecht, want niemand heeft het recht om een natie zijn bestaansrecht te ontnemen, om wat voor reden dan ook. Religieuze en spirituele redenen al helemaal niet.

Overigens vind ik je insteek op antisemitisme wel mooi.
Ja maar Israel als land mag bestaan, ik heb daar niks op tegen. Vergeet niet wat zionisme eigenlijk betekent. " Mi Tszion Tize Torah" Tzion komt van Zion en heeft niks maar dan ook niks met het huidige zionisme te maken. Het komt van "Yetzirah" wat uitgang betekent. Het staat in de Torah en wat ze hiermee bedoelen is dat iemand uit zijn eogisme komt (Mi Tszion Tize Torah) = De Torah zal uit Zion komen. De Torah = naasten liefde , dat is de Wet/ Torah. Zion is geen letterlijke plaats ergens op aarde maar een Hebreeuws woord voor "uitgang".

Hetzelfde met Eretz Israel. Tegenwoordig is dit een Joodse concept waarin men gaat verhuizen naar "eretz Israel" of te wel: het nieuwe land, de staat Israel wat sinds 1948 gemaakt is (prima hoor) maar Eretz Israel is een spirituele staat die iemand bereikt. Eretz Israel is een term in de Torah waarbij iemand de spirituele land binnen treed. Goed voorbeeld is Moshe die streed met zichzelf ( zijn egoisme = Egypte) en hij door de "zee" gaat ( zee = correctie) maar dat hij niet de "staat" ( staat als in geestelijk) eretz Israel niet mocht binnen treden maar "het Volk" wel. Het gaat hier alleen om Moshe zelf, het "volk" in de Torah is een deel van Moshe. Er heeft geen letterlijke exodus plaats gevonden. De Bijbel spreekt over innerlijke rollen en is geen geschiedkundig boek.

Zie je hoe Joden /Christenen en mensen de Bijbel misbruiken om hun recht te krijgen? "Ja Joden horen daar want ze waren daar 2000 jaar geleden al" . Nou er bestaat geen Joodse volk. De Torah is geschreven voor Israel ( en dat is niet dat landje noch de Joden).

Zo veranderd men Torah teksten om hun doel te brereiken. Termen als zionisme is veranderd van een relatie tussen mens en G'd naar een politieke doeleind. Eretz Israel, een spituele wereld in de Torah is misbruikt om een land te maken voor hen, die zich Joden noemt.

DAT is het probleem. Een land die MISBRUIK maakt van de Torah en zijn mitzvot om wapens te produceren en mensen af te slachten. Die misbruik maakt van de holocaust, over de rug van miljoenen iets te rechtvaardigen. Daar zit mijn probleem. De Torah (Bijbel) is een boek van vrede, de wet is = heb je naaste lief als jezelf. Dit IS de wet. Hoe kun je in hemelsnaam termen van de Torah en naaste liefde gebruiken om een tereurstaat ervan te maken???? Zij hebben het misbruikt. Punt.

Het land mag van mij natuurlijk bestaan. Het is een mooi land. Ik ken vele Joden aldaar en ook Arabieren. Zij houden van het land en dat is prima, er is om gevochten en Israel (die hetzelfde naam draagt als de term "Israel" in de Torah) heeft gewonnen en zij (inwoners van Israel) moeten met elkaar omgaan. Of ze nu Joods van geloof zijn, Christenen of Moslims : eenheid . Dat is het antwoord. Zolang mensen geen eenheid vormen en elkaar niet lief hebben zullen we elllende blijven meemaken (iedereen)en waarschijnlijk in de toekomst zullen we nog veel harder getroffen worden.

Dat is mijn hele punt.
pi_134452316
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:36 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ja maar Israel als land mag bestaan, ik heb daar niks op tegen. Vergeet niet wat zionisme eigenlijk betekent. " Mi Tszion Tize Torah"
Wat kun jij goed Hebreeuws zeg..
Ik zou die uitspraak nog eens goed nakijken.
pi_134452844
quote:
2s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:43 schreef Rosario het volgende:

[..]

Wat kun jij goed Hebreeuws zeg..
Ik zou die uitspraak nog eens goed nakijken.
Jij, als niet-joodse zionist moet niet luisteren naar het Jodendom. Het huidige Jodendom is compleet anders dan die van 200 jaar geleden. Maar dat weet je zelf ook. Jij bent toch die user die het Jodendom wilde moderniseren? Dat hoeft , gebeurd vanzelf :)
pi_134452918
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:57 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Jij, als niet-joodse zionist moet niet luisteren naar het Jodendom. Het huidige Jodendom is compleet anders dan die van 200 jaar geleden. Maar dat weet je zelf ook. Jij bent toch die user die het Jodendom wilde moderniseren? Dat hoeft , gebeurd vanzelf :)
Ik wil het jodendom niet moderniseren, ik hoop dat het uit zichzelf gebeurt. En dat gebeurt ook, gelukkig.
Maar wat ik wilde zeggen is dat jij pretendeert Hebreeuws te kunnen.
מציון תצא תורה
wil je translitereren als "mi-tzsion tize torah"? Sorry hoor, maar als je het niet kunt lezen, doe dan ook niet alsof.
pi_134453090
quote:
In the news: The Israeli society keeps having debates about the Third Temple: Should the Temple be built? Should the Land of Israel be populated according to its historical borders? Is it necessary for all the Jews to gather in Zion? Is it necessary to create a Jewish government? And so on. There are many more questions than answers.
quote:
Answer: Many years ago I already wrote about the problem of "populating Zion." This does not mean building comfortable villas all over Israel, but "populating the heart" with the quality of love and bestowal.

Every time I remind people about our true mission, my words are met with renewed hatred for me. Nevertheless, these reminders will do their job ? and will be heard!
pi_134453400
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:59 schreef Rosario het volgende:

[..]

Ik wil het jodendom niet moderniseren, ik hoop dat het uit zichzelf gebeurt. En dat gebeurt ook, gelukkig.
Maar wat ik wilde zeggen is dat jij pretendeert Hebreeuws te kunnen.
????? ??? ????
wil je translitereren als "mi-tzsion tize torah"? Sorry hoor, maar als je het niet kunt lezen, doe dan ook niet alsof.
Het gaat om het concept Rosario , het concept "Zion"

Weet je wat Zionisme in de Torah betekent? Dit betekent niet mensen naar een land brengen en huisjes bouwen en mensen onderdrukken. Zionisme is een heel mooi concept, het gaat namelijk om correctie van je eigen egoisme. Het concept van haat naar liefde voor je naasten je medemens.

Ook zegt het Jodendom of het Christendom of de president van USA iets anders : het veranderd niks aan de term zionisme.

En neen , ik heb de Torah niet in allerlei Targoems gelezen (gelukkig niet) ik ben niet bekent met al deze talen (aramaic, Latijns, Hebreeuws, Arabisch). Overigens kun je met het Hebreeuws alle kanten op naar gelang je verlangens.
pi_134454034
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:14 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Het gaat om het concept Rosario , het concept "Zion"

Weet je wat Zionisme in de Torah betekent? Dit betekent niet mensen naar een land brengen en huisjes bouwen en mensen onderdrukken. Zionisme is een heel mooi concept, het gaat namelijk om correctie van je eigen egoisme. Het concept van haat naar liefde voor je naasten je medemens.

Ook zegt het Jodendom of het Christendom of de president van USA iets anders : het veranderd niks aan de term zionisme.

En neen , ik heb de Torah niet in allerlei Targoems gelezen (gelukkig niet) ik ben niet bekent met al deze talen (aramaic, Latijns, Hebreeuws, Arabisch). Overigens kun je met het Hebreeuws alle kanten op naar gelang je verlangens.
Zionisme in de Torah is een beetje een anachronisme.. Het Zionisme is een moderne politieke stroming. Maar kijk, dat jij heel anders tegen religie e.d. aankijkt dat is me wel duidelijk en dat is je goed recht. Ik ben verder ook niet echt thuis in dat mystieke gebeuren, dus prima.

Ik vind het wel raar dat je onwaarheden verkondigt over de Hebreeuwse taal. "Yetzira" betekent geen "uitgang", maar "schepping, creatie". " Yetziy'a is een modern woord voor uitgang, misschien ben je daarmee in de war. Zion is een berg naast Jeruzalem die symbool kwam te staan voor Jeruzalem en uiteindelijk voor heel Israël. De etymologie van dat woord is onduidelijk, maar heeft niks met "yetzira" noch "yetziy'a te maken. Daarnaast zeg je dat "tzion" komt van Zion? Moet dat niet andersom zijn.

Kortom, mijn punt is dus, prima dat je pretendeert veel van joodse mystiek en/of religieuze historie af te weten, maar ga niet met onwaarheden over de taal schuiven om je punt meer kracht bij te zetten.
pi_134455785
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:33 schreef Rosario het volgende:

[..]

Zionisme in de Torah is een beetje een anachronisme.. Het Zionisme is een moderne politieke stroming. Maar kijk, dat jij heel anders tegen religie e.d. aankijkt dat is me wel duidelijk en dat is je goed recht. Ik ben verder ook niet echt thuis in dat mystieke gebeuren, dus prima.

Ik vind het wel raar dat je onwaarheden verkondigt over de Hebreeuwse taal. "Yetzira" betekent geen "uitgang", maar "schepping, creatie". " Yetziy'a is een modern woord voor uitgang, misschien ben je daarmee in de war. Zion is een berg naast Jeruzalem die symbool kwam te staan voor Jeruzalem en uiteindelijk voor heel Israël. De etymologie van dat woord is onduidelijk, maar heeft niks met "yetzira" noch "yetziy'a te maken. Daarnaast zeg je dat "tzion" komt van Zion? Moet dat niet andersom zijn.

Kortom, mijn punt is dus, prima dat je pretendeert veel van joodse mystiek en/of religieuze historie af te weten, maar ga niet met onwaarheden over de taal schuiven om je punt meer kracht bij te zetten.
Ik roep geen onwaarheden af. Ja ik heb de woorden verdraait zat op mijn mobiel n ja ik bedoelde Yetzia. En nee ik kan geen Ivriet Arabisch , Aramees en Latijns.Maar ik zeg niks dat niet waar is. Zionisme is een politieke systeem dat gebaseerd is op de Torah. Eretz Israel is een concept dat gebruikt is om iets te rechtvaardigen, dat eveneens uit de Torah komt. Dat jij niet van het Joodse religie afweet betekent niet dat je mij kunt schilderen als leugenaar.Dat is veel te gemakkelijk. Natuurlijk heeft het conflict niks met religie te maken uiteindelijk.

Ik ben niet tegen het land, ik zie het land Israel hetzelfde als Congo of Nederland. Een normaal land met corruptie en criminaliteit en voor vele een vakantie land, en vele zien het als een Heilig land ook nog. Ied edereen mag politiek zionistisch zijn, maar mischien ook handig om eens af te vragen waar dit vandaan komt en hoe dit 'misbruikt' is. Maarja het doel heiligt de middelen
  donderdag 19 december 2013 @ 19:03:59 #259
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134459420
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:23 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ik roep geen onwaarheden af. Ja ik heb de woorden verdraait zat op mijn mobiel n ja ik bedoelde Yetzia. En nee ik kan geen Ivriet Arabisch , Aramees en Latijns.Maar ik zeg niks dat niet waar is. Zionisme is een politieke systeem dat gebaseerd is op de Torah. Eretz Israel is een concept dat gebruikt is om iets te rechtvaardigen, dat eveneens uit de Torah komt. Dat jij niet van het Joodse religie afweet betekent niet dat je mij kunt schilderen als leugenaar.Dat is veel te gemakkelijk. Natuurlijk heeft het conflict niks met religie te maken uiteindelijk.

Ik ben niet tegen het land, ik zie het land Israel hetzelfde als Congo of Nederland. Een normaal land met corruptie en criminaliteit en voor vele een vakantie land, en vele zien het als een Heilig land ook nog. Ied edereen mag politiek zionistisch zijn, maar mischien ook handig om eens af te vragen waar dit vandaan komt en hoe dit 'misbruikt' is. Maarja het doel heiligt de middelen
Het Zionisme is niet perse gebaseerd op de Thora. Het stichten van Israel gaat daar al tegen in. De Orthodoxe joden geloven dat ze pas terug mogen als de Messias is gekomen.
pi_134459695
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:03 schreef Goldar het volgende:

[..]

Het Zionisme is niet perse gebaseerd op de Thora. Het stichten van Israel gaat daar al tegen in. De Orthodoxe joden geloven dat ze pas terug mogen als de Messias is gekomen.
Mijn broertje gelooft in de smurfen

Zionisme is politiek geworden, misbruikt om een land te rechtvaardigen. En ze zitten allemaal bij de muur te bidden. We noemen dat ook wel het goude kalf. Afgoderij.
Als de Messias komt ( Ohr) is er geen sprake van land, zoals wij kennen, maar een toekomende wereld ( eretz Israël) Er zal voor iedereen vrede zijn.

Land kan NIET heilig zijn in de Torah. En het (huidige) Jodendom is niet gelijk aan de Torah hé. Ook al claimen ze de waarheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')