Ja, dat zeggen Isreal adepten wel vaker als ze hun gelijk niet kunnen halen.quote:Op zondag 15 december 2013 01:04 schreef Rosario het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het vooral zeggen als blijkt dat hun gesprekspartner een volslagen idioot blijkt te zijn.
Ze hebben daar een mooi nederlands spreekwoord voor.quote:Op zaterdag 14 december 2013 23:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hij heeft gelijk:
[..]
"The parallels with what went on in the 1930s in Germany are so crushingly obvious,"
Ja, dat zeggen Isreal adepten wel vaker als ze hun gelijk niet kunnen halen.quote:Op zondag 15 december 2013 01:21 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Ze hebben daar een mooi nederlands spreekwoord voor.
"Schoenmaker, blijf bij je leest"
Wat is ook al weer de spreuk die bij Yad Vashem (of Vad Yashem, dat vergeet ik steeds) hoort?quote:Op zondag 15 december 2013 00:51 schreef Rosario het volgende:
[..]
Ja.
Zes miljoen doden in twaalf jaar nazisme wil jij tegenover 14.500 aan twee kanten in 65 jaar Israël zetten?
Bron
Allemaal leuk en aardig, maar het gaat over de vergelijking die Roger Waters trekt. En die slaat natuurlijk nergens op.quote:Op maandag 16 december 2013 01:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat is ook al weer de spreuk die bij Yad Vashem (of Vad Yashem, dat vergeet ik steeds) hoort?
Wie een leven redt, redt de mensheid?
Of iets in die geest? Klinkt mooi hoor.
Maar geldt dan ook: wie een mens doodt (ook al is het een Palestijn) doodt de mensheid?
En dan nog: zes miljoen doden? Wat is dat nou op het totale aantal doden uit de Tweede Wereldoorlog?
Linkse/moslim haatreacties? Je klinkt letterlijk als een mongool.quote:Op maandag 16 december 2013 01:46 schreef vigen98 het volgende:
Palestijnen![]()
Nog niet begrijpen dat Israël eigendom van de joden is
Kom maar op met dat linkse/moslim haatreacties
Je hebt geen fucking idee waar je over spreekt dat is duidelijk. Wanneer ga je er iets aan doen tegen deze Joden??Grote mond maar je doet geen ruk, laat je die miljoenen Palestijnen gewoon aan hun lot over? Je hebt ook geen enkel besef wat zionisme (werkelijk) inhoudt.quote:Op maandag 16 december 2013 01:26 schreef Kees22 het volgende:
Jawel hoor. De nazis begonnen ook met het ontkennen van de gewone menselijkheid van de joodse inwoners van Duitsland. Alsof de joden minderwaardige burgers waren. Of zelfs gevaarlijke haters van de ware Duitsheid.
Vul voor joden in de bovenstaande tekst maar Palestijnen in en voor Duitsers maar joden of Israelieten. En voor nazis zionisten.
Zie onder ogen dat je niet afwijkt van de rest van de mensheid!
Yad Vashem.quote:Op maandag 16 december 2013 01:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat is ook al weer de spreuk die bij Yad Vashem (of Vad Yashem, dat vergeet ik steeds) hoort?
Wie een leven redt, redt de mensheid?
Of iets in die geest? Klinkt mooi hoor.
Ja zie de quote uit de Misjna. Nu mijn vraag aan jou Kees, het conflict daar, wat is in jouw ogen de oorzaak?quote:Maar geldt dan ook: wie een mens doodt (ook al is het een Palestijn) doodt de mensheid?
De oorzaak? Daar stel je een lastige vraag.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:24 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Yad Vashem.
Maar de uitspraak komt uit de Misjna die stelt dat : ''Adam als een enkel mens werd geschapen om ons te leren dat als de ene mens een ander mens vermoordt, de Torah hem daarvoor verantwoordelijk houdt als voor de dood van een hele mensheid. En, als een mens het leven redt van één mens, beschouwt de Torah hem als iemand die de hele wereld heeft geredt' ( Sanhedrin 4:5)
[..]
Ja zie de quote uit de Misjna. Nu mijn vraag aan jou Kees, het conflict daar, wat is in jouw ogen de oorzaak?
Het is geen religieus conflict of grondprobleem en kan ook nooit zo worden gezien laat staan opgelost geworden. En dit geldt voor elk ander conflict (Libanon, Pakistan, Irak, de Balkan, en Syrie) Het conflict bestaat alleen in ons hart.quote:Op woensdag 18 december 2013 01:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De oorzaak? Daar stel je een lastige vraag.
Wat ik zelf als duidelijke oorzaak-gevolg-relatie zie is de sterke instroom van veelal westerse, joodse vreemdelingen in het voornamelijk Arabische en islamitische Palestina vanaf ongeveer 1900 en de daaruit voortvloeiende groeiende weerstand van de Arabische bewoners.
Grote instroom van vreemdelingen veroorzaakt altijd een grote weerstand vanuit de autochtone bevolking. Dat geldt al vanaf heel lage aantallen/percentages en wordt sterker bij groei van de instroom.
In het geval van Nederland met de binnengehaalde gastarbeiders in het verleden en de binnenkomende Oost-Europeanen gaat het om zeer geringe aantallen.
In het geval van Palestina rond 1900 ging het om doelgerichte nieuwkomers in grote golven.
Maar oorzaak? Ik weet niet of je algemeen voorkomende en aanvaarde menselijke reacties als normaal gevolg kunt zien.
quote:Op woensdag 18 december 2013 08:58 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Het is geen religieus conflict of grondprobleem en kan ook nooit zo worden gezien laat staan opgelost geworden.
Je hoeft 'de geschiedenis niet weer opdreunen' want dat gebeurd vanzelf , het zal vanzelf weer herhalen.quote:Op woensdag 18 december 2013 10:34 schreef Karrs het volgende:
[..]
Goed. Ik heb het gevoel dat ik de geschiedenis wel weer kan opdreunen, maar ik denk niet dat die info zal 'landen'.
Dat de geschiedenis zich herhaalt, kan ik het wel mee eens zijn. Terwijl het niet nodig hoeft te zijn. Geschiedenis heeft als bij-effect dat het inzage kan geven in hedendaagse gebeurtenissen. Het helpt tevens om zaken in perspectief te zetten.quote:Op woensdag 18 december 2013 11:48 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Je hoeft 'de geschiedenis niet weer opdreunen' want dat gebeurd vanzelf , het zal vanzelf weer herhalen.
Integendeel. Het kan alles veranderen.quote:Tevens het vullen van mijn hersenen met 'info' heb ik, noch de wereld helemaal niets aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het slaat in zoverre op dat het Zionisme een onderscheid maakt tussen mensen.quote:Op maandag 16 december 2013 01:15 schreef Rosario het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar het gaat over de vergelijking die Roger Waters trekt. En die slaat natuurlijk nergens op.
Precies. Dat maakt je vraag ook zo lastig te beantwoorden.quote:Op woensdag 18 december 2013 08:58 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Het is geen religieus conflict of grondprobleem en kan ook nooit zo worden gezien laat staan opgelost geworden. En dit geldt voor elk ander conflict (Libanon, Pakistan, Irak, de Balkan, en Syrie) Het conflict bestaat alleen in ons hart.
Er is geen vrede in de wereld omdat we niet kijken naar de oorzaak maar naar het gevolg en denken dan werkelijk dat dit ook zo is. Daarom herhaalt de geschiedenis ook steeds. We lopen achter de feiten aan. De wetten van de natuur blijven ongewijzigd. Tenzij we gaan starten om onze egoisme om te vormen in "naasten liefde". Zolang mensen dit niet doen zal er oorlogen woeden en menselijk leed.
Je gelach is ongepast en het woord opdreunen kenschetst inderdaad de zinloze herhaling van doffe, vaste, gedachtenloze patronen.quote:Op woensdag 18 december 2013 10:34 schreef Karrs het volgende:
[..]
Goed. Ik heb het gevoel dat ik de geschiedenis wel weer kan opdreunen, maar ik denk niet dat die info zal 'landen'.
Geschiedenis is vrouwelijk.quote:Op woensdag 18 december 2013 12:21 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat de geschiedenis zich herhaalt, kan ik het wel mee eens zijn. Terwijl het niet nodig hoeft te zijn. Geschiedenis heeft als bij-effect dat het zij inzage kan geven in hedendaagse gebeurtenissen. Het Zij helpt tevens om zaken in perspectief te zetten.
[..]
Integendeel. Het kan alles veranderen.
Maar dan moet de informatie wel 'landen' en dat is voor sommige partijen niet... wenselijk. Of soms gewoon niet eens mogelijk, voor de echt verstokten (en de meeste religieuzen).
Dat heeft weer tot gevolg dat de les die geschiedenis ons kan leren, inderdaad weer vergeten wordt, of stomweg wordt genegeerd wegens tegenstrijdige... belangen. Met alle gevolgen van dien. En de cirkel dan inderdaad weer rond is.
Projectie (psychologie)quote:Op donderdag 19 december 2013 00:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je gelach is ongepast en het woord opdreunen kenschetst inderdaad de zinloze herhaling van doffe, vaste, gedachtenloze patronen.
Hah. Waardere woorden zijn zelden gesproken. En voor praktijkvoorbeelden: welkom in dit topic.quote:Op woensdag 18 december 2013 17:31 schreef Skillsy het volgende:
Niemand in de staat Israël noch in de omringende landen snappen het conflict, dit komt omdat het conflict al vanaf het begin aanwezig is. De naties eisen dat de Joden een licht zal zijn voor de wereld (correctie) Dit wordt niet vervuld. De Joden vervullen deze niet
Antisemitisme is een goed voorbeeld van deze 'eis'. Waarom is iedereen tegen de Joden?? Denk daar eens over na. De Joden in Israël ( Israeliten) noch de Joden in USA, Europa, Azië ( cultuur religieuze Joden) , noch de andere naties van deze wereld snapt de ware reden van antisemitisme niet. Ze denken dat het haat is jegens deze Joodse religie of cultuur of iemand die bidt in een Sjoel, of men denkt dat antisemitisme is ivm het doden van Jezus Christus (dat hoor je ook vaak) Je ziet antisemitisme ook tussen de ultra's en de seculiere joden. Maar de reden is onze menselijke natuur die egoistisch is en die haat correctie, hij wil namelijk niet gecorrigeerd worden.
quote:Namelijk: Israël zijn. Israël betekent letterlijk = direct verlangen naar de Schepper. Dit gebeurd niet door de Joden.
Baal HaSulam schrijft in zijn commentaar op de Zohar
" if Israel does not fulfill its calling in our times, then it makes the nations of the world feel that it is unnecessary and harmful to the world. Israel must give the method of correction to the world, or else the world will enter the ultimate crisis"Ik vind dit soort redenaties altijd wat eng. Niet de boodschap zelf (want dat moet je uiteindelijk natuurlijk helemaal zelf weten), maar de vrijbrief die het biedt aan types die met geweld hun wil aan anderen proberen op te leggen. Redevoeringen net als deze wordt vanuit de islamitische wereld eveneens aangedragen om de haat tegen Israël goed te praten (of te faciliteren - en vaak zelfs moreel te verplichten).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank voor jouw kijk op de zaak, trouwens. Die was nog niet vaak voorbij gekomen. Het biedt meer inzicht.
Maar ook voor jou geldt: helaas, pindakaas. Israël zal niet zonder slag of stoot verdwijnen en heeft totaal geen boodschap aan de redenen die jij, of Islamieten of wie dan ook, daarvoor aandraagt. En terecht, want niemand heeft het recht om een natie zijn bestaansrecht te ontnemen, om wat voor reden dan ook. Religieuze en spirituele redenen al helemaal niet.
Overigens vind ik je insteek op antisemitisme wel mooi.Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
En dat verbaast mij dus helemaal niets.quote:Op donderdag 19 december 2013 00:37 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Geschiedenis is vrouwelijk.
Je hebt wel gelijk, maar daarom verbaast jouw discussie mij des te meer.
Vals dilemma. Het ene sluit het andere niet uit. Drogredenatie.quote:Aan Palestijnen en moslims ken je geheel eigenmachtig de meeste verwerpelijke motieven toe.
Maar als Israel iets verwerpelijks doet, zal het daarvoor wel zijn redenen hebben.
Argumentum Ad Hominem en projectie, eveneens drogredenatie.quote:Hier pleit je voor opnemen van informatie, maar in je eigen bijdragen merk ik er weinig van dat jij ook open staat voor nieuwe informatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |