Ja.quote:
Ja, dat wil ik. Zeker gezien het Israelische gegil dat je geen volkeren mag onderdrukken en uitmoorden. (Tenzij ze het zelf doen)quote:Op zondag 15 december 2013 00:51 schreef Rosario het volgende:
[..]
Ja.
Zes miljoen doden in twaalf jaar nazisme wil jij tegenover 14.500 aan twee kanten in 65 jaar Israël zetten?
Bron
Nou, dan zijn we snel uitgepraat.quote:Op zondag 15 december 2013 00:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, dat wil ik. Zeker gezien het Israelische gegil dat je geen volkeren mag onderdrukken en uitmoorden. (Tenzij ze het zelf doen)
Je, dat zeggen Isreal adepten wel vaker als ze hun gelijk niet kunnen halen.quote:
Ik denk dat ze het vooral zeggen als hun gesprekspartner een volslagen idioot blijkt te zijn.quote:Op zondag 15 december 2013 00:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je, dat zeggen Isreal adepten wel vaker als ze hun gelijk niet kunnen halen.
Ja, dat zeggen Isreal adepten wel vaker als ze hun gelijk niet kunnen halen.quote:Op zondag 15 december 2013 01:04 schreef Rosario het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het vooral zeggen als blijkt dat hun gesprekspartner een volslagen idioot blijkt te zijn.
Ze hebben daar een mooi nederlands spreekwoord voor.quote:Op zaterdag 14 december 2013 23:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hij heeft gelijk:
[..]
"The parallels with what went on in the 1930s in Germany are so crushingly obvious,"
Ja, dat zeggen Isreal adepten wel vaker als ze hun gelijk niet kunnen halen.quote:Op zondag 15 december 2013 01:21 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Ze hebben daar een mooi nederlands spreekwoord voor.
"Schoenmaker, blijf bij je leest"
Wat is ook al weer de spreuk die bij Yad Vashem (of Vad Yashem, dat vergeet ik steeds) hoort?quote:Op zondag 15 december 2013 00:51 schreef Rosario het volgende:
[..]
Ja.
Zes miljoen doden in twaalf jaar nazisme wil jij tegenover 14.500 aan twee kanten in 65 jaar Israël zetten?
Bron
Allemaal leuk en aardig, maar het gaat over de vergelijking die Roger Waters trekt. En die slaat natuurlijk nergens op.quote:Op maandag 16 december 2013 01:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat is ook al weer de spreuk die bij Yad Vashem (of Vad Yashem, dat vergeet ik steeds) hoort?
Wie een leven redt, redt de mensheid?
Of iets in die geest? Klinkt mooi hoor.
Maar geldt dan ook: wie een mens doodt (ook al is het een Palestijn) doodt de mensheid?
En dan nog: zes miljoen doden? Wat is dat nou op het totale aantal doden uit de Tweede Wereldoorlog?
Linkse/moslim haatreacties? Je klinkt letterlijk als een mongool.quote:Op maandag 16 december 2013 01:46 schreef vigen98 het volgende:
Palestijnen![]()
Nog niet begrijpen dat Israël eigendom van de joden is
Kom maar op met dat linkse/moslim haatreacties
Je hebt geen fucking idee waar je over spreekt dat is duidelijk. Wanneer ga je er iets aan doen tegen deze Joden??Grote mond maar je doet geen ruk, laat je die miljoenen Palestijnen gewoon aan hun lot over? Je hebt ook geen enkel besef wat zionisme (werkelijk) inhoudt.quote:Op maandag 16 december 2013 01:26 schreef Kees22 het volgende:
Jawel hoor. De nazis begonnen ook met het ontkennen van de gewone menselijkheid van de joodse inwoners van Duitsland. Alsof de joden minderwaardige burgers waren. Of zelfs gevaarlijke haters van de ware Duitsheid.
Vul voor joden in de bovenstaande tekst maar Palestijnen in en voor Duitsers maar joden of Israelieten. En voor nazis zionisten.
Zie onder ogen dat je niet afwijkt van de rest van de mensheid!
Yad Vashem.quote:Op maandag 16 december 2013 01:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat is ook al weer de spreuk die bij Yad Vashem (of Vad Yashem, dat vergeet ik steeds) hoort?
Wie een leven redt, redt de mensheid?
Of iets in die geest? Klinkt mooi hoor.
Ja zie de quote uit de Misjna. Nu mijn vraag aan jou Kees, het conflict daar, wat is in jouw ogen de oorzaak?quote:Maar geldt dan ook: wie een mens doodt (ook al is het een Palestijn) doodt de mensheid?
De oorzaak? Daar stel je een lastige vraag.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:24 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Yad Vashem.
Maar de uitspraak komt uit de Misjna die stelt dat : ''Adam als een enkel mens werd geschapen om ons te leren dat als de ene mens een ander mens vermoordt, de Torah hem daarvoor verantwoordelijk houdt als voor de dood van een hele mensheid. En, als een mens het leven redt van één mens, beschouwt de Torah hem als iemand die de hele wereld heeft geredt' ( Sanhedrin 4:5)
[..]
Ja zie de quote uit de Misjna. Nu mijn vraag aan jou Kees, het conflict daar, wat is in jouw ogen de oorzaak?
Het is geen religieus conflict of grondprobleem en kan ook nooit zo worden gezien laat staan opgelost geworden. En dit geldt voor elk ander conflict (Libanon, Pakistan, Irak, de Balkan, en Syrie) Het conflict bestaat alleen in ons hart.quote:Op woensdag 18 december 2013 01:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De oorzaak? Daar stel je een lastige vraag.
Wat ik zelf als duidelijke oorzaak-gevolg-relatie zie is de sterke instroom van veelal westerse, joodse vreemdelingen in het voornamelijk Arabische en islamitische Palestina vanaf ongeveer 1900 en de daaruit voortvloeiende groeiende weerstand van de Arabische bewoners.
Grote instroom van vreemdelingen veroorzaakt altijd een grote weerstand vanuit de autochtone bevolking. Dat geldt al vanaf heel lage aantallen/percentages en wordt sterker bij groei van de instroom.
In het geval van Nederland met de binnengehaalde gastarbeiders in het verleden en de binnenkomende Oost-Europeanen gaat het om zeer geringe aantallen.
In het geval van Palestina rond 1900 ging het om doelgerichte nieuwkomers in grote golven.
Maar oorzaak? Ik weet niet of je algemeen voorkomende en aanvaarde menselijke reacties als normaal gevolg kunt zien.
quote:Op woensdag 18 december 2013 08:58 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Het is geen religieus conflict of grondprobleem en kan ook nooit zo worden gezien laat staan opgelost geworden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |