Kutjoodjes... sorry hoor, maar als dat nou in verhouding stond met de 'treiterijen' omgekeerd, nu en in het verleden, had je misschien iets wat op een punt lijkt, gehad.quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:39 schreef Kees22 het volgende:
Ik kijk naar een documentaire op NL2 over Hebron.
We're rednecks, we're rednecks,
and we don't know our ass from a hole in the ground.
Kleine jongetjes die uit verveling Arabieren pesten. Zelfs de Israelische soldaten zien wat daar oneerlijk aan is. Geen kutmarokkanen maar kutjoodjes.
Nee. Het is joden na 1926 verboden om naar Hebron terug te gaan.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:13 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Voelt het lekker ?? Opgelucht dat je kutjoden hebt kunnen zeggen? Zal je vast goed doen.
Overigens is dit beetje oud nieuws, is al járen aan de gang daar (sinds 1920) Je loopt achter.
Ik had het over de jongetjes, de ouders willen inderdaad de Palestijnen, van wie Abraham ook de aartsvader is, weghebben.quote:En ze pesten de Arabieren niet uit verveling maar ze willen ze weg hebben. Chevron wordt gezien als de heiligste plaats van het Jodendom.
Oh ja? Bewijs graag. En die joodse gemeenschap is toen niet door de Arabieren verdreven, maar door de gezaghebbers en het is onduidelijk wie dat waren.quote:En de meeste van die kutjoodjes ,zoals jij zegt, zijn nakomelingen van de verdreven joodse gemeenschap in 1926.
Hoor het verhaal van de militairen: de joden beginnen stenen te gooien en de Arabieren gooien terug.quote:Ennuh er worden ook misdaden gepleegt jegens deze (religieuze) Joden van Arabieren. Het is dus een conflict gebied.
Relevantie en reuring.quote:Maar waarom plaats je dit bericht in verschillende topics??
Zoals ik al zei: de Israelische militairen in de hangmatten die constateren dat joden beginnen met stenen gooien en dat Arabieren dan teruggooien en dat ze daar weinig aan kunnen doen.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:32 schreef Karrs het volgende:
[..]
Kutjoodjes... sorry hoor, maar als dat nou in verhouding stond met de 'treiterijen' omgekeerd, nu en in het verleden, had je misschien iets wat op een punt lijkt, gehad.
Tja. Heb je al nagedacht over mijn vraag?quote:Nu kom je alleen maar over als een eenzijdige, vermoeiende zeurkous.
Nee , in 1929 vond er een slachting plaats (meer dan 100 doden)Voor exacte cijfers gelieve zelf uitzoeken. velen zijn terug gekeerd begin 1931,maar daarna weer verdrevenquote:Op donderdag 28 november 2013 01:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee. Het is joden na 1926 verboden om naar Hebron terug te gaan.
Ja en? Your point is? Dat gebied is al zolang bekend om geweld.quote:Ik had het over de jongetjes, de ouders willen inderdaad de Palestijnen, van wie Abraham ook de aartsvader is, weghebben.
Ze zijn verdreven tussen 1936-1939 uit dat gebied ,door de Arabieren ja. Zoek anders eens op de zoekterm "1936-39 Arab revolt in Palestine"quote:Oh ja? Bewijs graag. En die joodse gemeenschap is toen niet door de Arabieren verdreven, maar door de gezaghebbers en het is onduidelijk wie dat waren.
Jahquote:Hoor het verhaal van de militairen: de joden beginnen stenen te gooien en de Arabieren gooien terug.
Vroeger gooide ze met bommen en granaten.quote:Zoals ik al zei: de Israelische militairen in de hangmatten die constateren dat joden beginnen met stenen gooien en dat Arabieren dan teruggooien en dat ze daar weinig aan kunnen doen.
Dus afgaande op hun woorden heb ik wel degelijk een punt.
Je hebt gelijk wat betreft het jaar: 1929. Maar er werden maar 67 joden vermoord.quote:Op donderdag 28 november 2013 09:38 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Nee , in 1929 vond er een slachting plaats (meer dan 100 doden)Voor exacte cijfers gelieve zelf uitzoeken. velen zijn terug gekeerd begin 1931,maar daarna weer verdreven
Anyway, dat gebied is al eeuwen een conflict gebied
Lees nou die link maar tot het einde: de joden die in 1929 in Hebron woonden, hadden geen problemen met de Arabieren. Velen zijn zelfs door hun Arabische buren verborgen en beschermd!quote:[..]
Ja en? Your point is? Dat gebied is al zolang bekend om geweld.
Ach welnee. En dan nog hoogstens achterkleinkinderen, dus die kunnen er echt geen herinneringen aan hebben.quote:[..]
Ze zijn verdreven tussen 1936-1939 uit dat gebied ,door de Arabieren ja. Zoek anders eens op de zoekterm "1936-39 Arab revolt in Palestine"
Dan heb je ook weer duidelijkheid wie het waren
En ja de meeste van die jongetjes zijn nakomelingen van de verdreven Joden destijds.
Beetje narekenen, misschien?quote:[..]
Jah
[..]
Vroeger gooide ze met bommen en granaten.
Het gebied is al eeuwen een betwist gebied. Zo zijn er meedere op de wereld.
Het zal niet mogen. Gooi iedereen eruit , lijkt mij het beste oplossing. Ik hoor dat het nu wel 'redelijk' gaat , in de zin dat er Arabische universiteit zit e.d. Maar het is nog steeds een broei-nest. Tja en waarschijnlijk voor altijd. En dan elk jaar komt dezelfde documentaire op de Nederlandse tv en raken niet alleen kut joden gefrusteerd, maar ook kut nederlanders, en kut moslims.
Als ik jou was Kees zou ik een keer naar de staat Israel gaan
Maar dan wel in vrede, niet als een Jihadist, want geweld lost niks op, dat moet nu toch wel duidelijk zijn ? ...Nee toch niet. Achter feiten lopen wij mensen aan.
Succes !
"" The massacre formed part of the 1929 Palestine riots, in which a total of 133 Jews were killed by Arabs, and brought the centuries-old Jewish presence in Hebron to an end" Niet dat het iets uitmaakt.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk wat betreft het jaar: 1929. Maar er werden maar 67 joden vermoord.
Zie o.a. http://en.wikipedia.org/wiki/1929_Hebron_massacre
Ja en nee, dat zie jij vooral zo, maar helaas is dit niet altijd het geval geweest. In 1834 is er een grote progrom geweest tegen de Joden ( 500 doden )quote:Lees nou die link maar tot het einde: de joden die in 1929 in Hebron woonden, hadden geen problemen met de Arabieren. Velen zijn zelfs door hun Arabische buren verborgen en beschermd!
Nakommelingen.quote:Ach welnee. En dan nog hoogstens achterkleinkinderen, dus die kunnen er echt geen herinneringen aan hebben.
Waar het verstand ophoudt, begint de woede. Daarom is de woede een teken van zwaktequote:Overigens ben ik wel met je eens, dat geweld niks oplost. Dat blijkt wel.
Jaja, we zijn allemaal nakomelingen van mensen die vervolgd, mishandeld of gepest zijn.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:27 schreef Skillsy het volgende:
[..]
"" The massacre formed part of the 1929 Palestine riots, in which a total of 133 Jews were killed by Arabs, and brought the centuries-old Jewish presence in Hebron to an end" Niet dat het iets uitmaakt.
[..]
Ja en nee, dat zie jij vooral zo, maar helaas is dit niet altijd het geval geweest. In 1834 is er een grote progrom geweest tegen de Joden ( 500 doden )
[..]
Nakommelingen.
Tja, die taak vervult de staat Israel in elk geval niet.quote:[..]
Waar het verstand ophoudt, begint de woede. Daarom is de woede een teken van zwakte
Ik keur het niet goed hoor ( dat wist je gezien je mijn afkomst en visie weet). Niemand in de Staat Israël of de omringende landen begrijpt dit conflict. Want we zijn allemaal verblind
De taak van 'Israël' = wijsheid brengen aan de naties rondom ( ik ga niet zeggen wat, daar dit topic niet voor bestemt is) . En juist NU moet 'Israël de wijsheid gaan brengen. En het is aan de 'naties'' om "Israël" te dwingen tot deze taak. Het is geen probleem van Godsdienst of grondgebied en kan ook zo nooit opgelost worden als we dit blijven denken. Evenals conflicten in Iran , Pakistan of Syrië . Het kan alleen opgelost worden tussen de verlangens in onze hart, en daar moeten we vrede in vinden.
Heb je mijn aanhalingstekens '' niet opgemerkt? Ik praat niet over de Staat Israël Keesquote:Op donderdag 28 november 2013 23:37 schreef Kees22 het volgende:
Tja, die taak vervult de staat Israel in elk geval niet.
Ja, dat weet ik wel. Daarom schreef ik ook wat ik schreef.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:45 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Heb je mijn aanhalingstekens '' niet opgemerkt? Ik praat niet over de Staat Israël Kees
"The parallels with what went on in the 1930s in Germany are so crushingly obvious,"quote:Former Pink Floyd frontman sparks fury by comparing Israelis to Nazis
Religious leaders react angrily to Roger Waters' latest outspoken attack on treatment of Palestinians
En hoe je op Fok! bestookt word met PM's als je iets controversieels in dit topic post.quote:Op zaterdag 14 december 2013 23:55 schreef Nielsch het volgende:
Roger Waters, held! Toch mooi om te zien hoe boos en ongemakkelijk die joodjes worden als iemand de waarheid vertelt.
quote:Op zondag 15 december 2013 00:05 schreef Rosario het volgende:
Zo weinig historisch besef had je van Roger Waters toch niet verwacht. Of wacht, misschien toch wel.
Ik zou er niet wakker om liggen als ik Israëliër was. Teringherrie.
quote:The former Pink Floyd frontman, who has recently toured the world with a show based on the influential 1979 album The Wall, went on to describe the Israeli rabbinate as "bizarre" and accused them of believing that Palestinians and other Arabs in the Middle East were "sub-human"Waters suggested the "Jewish lobby" was "extraordinarily powerful". On the subject of the Holocaust, he said: "There were many people that pretended that the oppression of the Jews was not going on. From 1933 until 1946. So this is not a new scenario. Except that this time it's the Palestinian people being murdered."
Dat zeg ik.. Weinig historisch besef. Niemand ontkende de onderdrukking van de joden tussen 1933 en 1946, zelfs nazi's zelf niet. Echt een achterlijke stelling van een muzikant die overduidelijk een politiek doel zoekt om mee te dwepen.quote:
Maar wel de massamoord.quote:Op zondag 15 december 2013 00:30 schreef Rosario het volgende:
[..]
Dat zeg ik.. Weinig historisch besef. Niemand ontkende de onderdrukking van de joden tussen 1933 en 1946, zelfs nazi's zelf niet.
quote:Op zondag 15 december 2013 00:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar wel de massamoord.
Er was geen massamoord op de joden in WOII?quote:
Jawel.. Niet op de Palestijnen nu, mocht je dat willen beweren. Dat dacht ik namelijk.quote:Op zondag 15 december 2013 00:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er was geen massamoord op de joden in WOII?
Oh, je ontkent het.quote:Op zondag 15 december 2013 00:38 schreef Rosario het volgende:
[..]
Jawel.. Niet op de Palestijnen nu, mocht je dat willen beweren. Dat dacht ik namelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |