abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133367912
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 23:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Voor mij geldt dat omgekeerd, maar dan zijn we het tenminste over een punt eens.

[..]

Zoals?
Om de Palestijnen aan de onderhandelingstafel te dwingen, zoals iemand hier blijft beweren?
Om later met veel bombarie demonstratief te kunnen ontruimen en dan heel hard: "Wij geven terug!" te kunnen roepen?
Hebben ze al geprobeerd, werkt niet.

En hoe je het ook in jouw visie probeert te proppen: Israël heeft al héél wat meer gedaan dan de Palestijnen... indertijd met Gaza, nu weer met het vrijlaten van terroristen... ik weet niet hoor, maar ik heb de Palestijnen eigenlijk alleen nog maar eisen zien stellen.
quote:
Het is van mij niet slim om op een serieuze vraag meteen cynische suggesties te doen, maar bedenk maar eens een serieus en legitiem antwoord.
Ik zou 't niet weten.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_133399672
quote:
7s.gif Op maandag 18 november 2013 07:46 schreef Karrs het volgende:

[..]

Hebben ze al geprobeerd, werkt niet.

En hoe je het ook in jouw visie probeert te proppen: Israël heeft al héél wat meer gedaan dan de Palestijnen... indertijd met Gaza, nu weer met het vrijlaten van terroristen... ik weet niet hoor, maar ik heb de Palestijnen eigenlijk alleen nog maar eisen zien stellen.

[..]

Ik zou 't niet weten.
Ja, nou gaan we weer de al bekende argumenten en smoesjes uitwisselen, dat schiet niet op.

Maar jij veronderstelt dat Israel wel een goede reden zal hebben om door te gaan met de nederzettingen. Ik kan er geen bedenken. Dus doe eens een serieuze gooi, dan.
Ik kan wel een paar redenen bedenken, maar die zijn niet bepaald goed!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_133402817
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 00:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, nou gaan we weer de al bekende argumenten en smoesjes uitwisselen, dat schiet niet op.
Nee, want er wordt niet geluisterd.
quote:
Maar jij veronderstelt dat Israel wel een goede reden zal hebben om door te gaan met de nederzettingen. Ik kan er geen bedenken. Dus doe eens een serieuze gooi, dan.
quote:
7s.gif Op maandag 18 november 2013 07:46 schreef Karrs het volgende:
Ik zou 't niet weten.
... zei ik.
quote:
Ik kan wel een paar redenen bedenken, maar die zijn niet bepaald goed!
Ik denk niet dat die redenen rationeel zijn.
pi_133433386
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2013 08:20 schreef Karrs het volgende:

[..]

Nee, want er wordt niet geluisterd.

[..]

[..]

... zei ik.

[..]

Ik denk niet dat die redenen rationeel zijn.
Wat me vooral opvalt is dat je meestal vrij snel bent om anderen aan te spreken op vermeende redenen, opvattingen en bedoelingen (en dan druk ik me netjes uit) en dat je nu blijkbaar stopt met nadenken. "Ze zullen wel hun redenen hebben." klinkt uit jouw mond toch bijna als een capitulatie.

Dezelfde ijver waarmee je o.a. mij beschuldigt van antisemitisme zou je nu misschien kunnen gebruiken om de beweegredenen van Israel te doorgronden. Dezelfde ijver, dus, niet dezelfde vooringenomenheid.
Ik ben serieus benieuwd waar je dan op uitkomt.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_133436853
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 23:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat me vooral opvalt is dat je meestal vrij snel bent om anderen aan te spreken op vermeende redenen, opvattingen en bedoelingen (en dan druk ik me netjes uit) en dat je nu blijkbaar stopt met nadenken. "Ze zullen wel hun redenen hebben." klinkt uit jouw mond toch bijna als een capitulatie.
... :?

In jouw oren, misschien. Daar zal dan wel een flinke portie wensdenken bij zitten.

Tja, ik ben dan ook niet zo vooringenomen als jij als het om dit onderwerp gaat.
quote:
Dezelfde ijver waarmee je o.a. mij beschuldigt van antisemitisme zou je nu misschien kunnen gebruiken om de beweegredenen van Israel te doorgronden. Dezelfde ijver, dus, niet dezelfde vooringenomenheid.
Ah, projectie. Die misten we nog.
quote:
Ik ben serieus benieuwd waar je dan op uitkomt.
"Ik zou het niet weten" is een prima, valide antwoord en daar mag je 't mee doen.

Ik vind dit ergens wel leuk, hoe dat je blijkbaar tot razernij brengt... :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Karrs op 20-11-2013 13:31:05 ]
pi_133445096
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_133455005
Israël test nieuw raketschild

^O^

Tja, als je toch één voordeel moet bedenken aan het omringd zijn door landen en groeperingen die je haten, is het dat je prima defensiesystemen ontwikkelt.

Iron Dome, het korte-afstands verdedigingsraketsysteem, onderschepte vorig jaar meer dan 80% van de haatpijlen. Is toch geweldig? :)
pi_133472042
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 07:04 schreef Karrs het volgende:

[..]

... :?

In jouw oren, misschien. Daar zal dan wel een flinke portie wensdenken bij zitten.

Tja, ik ben dan ook niet zo vooringenomen als jij als het om dit onderwerp gaat.

[..]

Ah, projectie. Die misten we nog.

[..]

"Ik zou het niet weten" is een prima, valide antwoord en daar mag je 't mee doen.

Ik vind dit ergens wel leuk, hoe dat je blijkbaar tot razernij brengt... :)
Het brengt me helemaal niet tot razernij. Ik verbaasde me over je atypische reactie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar in plaats van nadenken over waarom je stopt met nadenken val je terug op je vaste patronen.
Jammer!
Maar soit.
pi_133472082
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:09 schreef Karrs het volgende:
Israël test nieuw raketschild

^O^

Tja, als je toch één voordeel moet bedenken aan het omringd zijn door landen en groeperingen die je haten, is het dat je prima defensiesystemen ontwikkelt.

Iron Dome, het korte-afstands verdedigingsraketsysteem, onderschepte vorig jaar meer dan 80% van de haatpijlen. Is toch geweldig? :)
Jaja. En wakosda?
Straks gaat zwaaien weer zeggen dat we Israel wel moeten steunen omdat het landje niet op eigen benen kan staan. Zodat de hardwerkende Nederlander meebetaalt aan de oorlogsverdwazing van Israel.
pi_133473824
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 00:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jaja. En wakosda?
Straks gaat zwaaien weer zeggen dat we Israel wel moeten steunen omdat het landje niet op eigen benen kan staan. Zodat de hardwerkende Nederlander meebetaalt aan de oorlogsverdwazing van Israel.
Oorlogsverdwazing, mooi woord. :)

Maar je draait natuurlijk oorzaak en gevolg om.
pi_133486135
quote:
Israël bombardeert Gaza; Bennett: vertrek was fout

De Israëlische luchtmacht heeft dinsdagavond meerdere doelen in Gaza aangevallen, waarbij volgens het leger een wapenfabriek en twee tunnels werden getroffen.

Volgens Palestijnse bronnen waren er geen doden of gewonden door de luchtaanval. De aanval was een reactie op het beschieten van Israëlische soldaten met mortiergranaten. Strijders uit Gaza hadden die afgeschoten naar soldaten die onderweg waren bij het grenshek. In een verklaring wees het leger er op, dat het geen aanvallen op Israëlische burgers zou tolereren.

De Israëlische minister van Handel Naftali Bennett verklaarde publiekelijk dat Israëls terugtrekking uit de Gazastrook een fout was. De toenmalige premier Ariel Sharon had in 2005, na lange interne politieke conflicten, de Israëlische terugtrekking uit de Gazastrook doorgezet, in combinatie met het ontruimen van alle Israëlische nederzettingen.

'Dat heeft ons 1000 keer zo veel gekost dan wanneer we in Gaza waren gebleven', benadrukte Bennett vandaag tijdens de Conferentie van Grote Joodse Organisaties, waar hem gevraagd werd wat de economische kosten zijn als Israël in Samaria en Judea blijft.

Na de Israëlische terugtrekking nam Hamas de macht over. Vanuit de kuststrook langs de Middellandse Zee werd Israël sindsdien herhaaldelijk bestookt met raketten. Bennett vroeg ook de kosten mee te rekenen die werden gemaakt in de beschoten gemeenschappen, of bijvoorbeeld de kosten van het raketafweersysteem Iron Dome, alsmede de kosten van de dood van Israëli's.

Tegen deze achtergrond wijst hij een terugtrekking af uit de Palestijnse gebieden, de Bijbelse gebieden Judea en Samaria , onderstreepte de minister. Indien Israël zich daarvandaan zou terugtrekken, dan kunnen Palestijnse terroristen het hele gebied van Tel Aviv bereiken met raketten: 'Dat zou een ramp zijn!'

De minister verzette zich ook tegen het de aanduiding 'bezette gebieden': 'Dit is ons huis. Hoe kunnen we ons eigen huis bezetten?' vroeg Bennett.

http://israeltoday.nl/hea(...)ett-vertrek-was-fout
pi_133489921
Wat vinden jullie?

1. Was de terugtrekking uit Gaza een vergissing?
2. Is Gaza terug bezetten een oplossing?
pi_133491370
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 18:15 schreef zwaaien het volgende:
Wat vinden jullie?
Vrede is belangrijker dan wat dan ook (Sifra Bechoekotai)
Groot is de vrede! Ruziemaken is weerzinwekkend ( Sifre over Naso 2)
pi_133504487
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2013 06:59 schreef Karrs het volgende:

[..]

Oorlogsverdwazing, mooi woord. :)

Maar je draait natuurlijk oorzaak en gevolg om.
Zie de bijdragen die hierop volgen.
Q.E.D.
Nee, nu ga je weer discussiëren. Daarmee vermijd je een antwoord op mijn vraag aan jou om verder na te denken.
pi_133504579
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 18:15 schreef zwaaien het volgende:
Wat vinden jullie?

1. Was de terugtrekking uit Gaza een vergissing?
2. Is Gaza terug bezetten een oplossing?
1) De terugtrekking uit Gaza was geen werkelijke terugtrekking. Eerst werden de vitale constructies zoals haven en vliegveld vernield, en de bruikbare huizen, vervolgens werden de grenzen vergrendeld.
Als je dat terugtrekking noemt, doe je aan taalvervalsing.
2) Nee. Vanuit Israelisch standpunt bezien zou ik Gaza nog strakker afgrendelen, zodat er zelfs geen babyvoedsel meer in kan. En dan tegen de buitenwereld zeggen dat je alleen strategische goederen tegenhoudt en dat je echt heus wel van goede wil bent. En dan gewoon wachten tot iedereen in de Gazastrook dood is. Kost een paar jaar, maar dan heb je ook wat.
pi_133663207
Ik kijk naar een documentaire op NL2 over Hebron.
We're rednecks, we're rednecks,
and we don't know our ass from a hole in the ground.

Kleine jongetjes die uit verveling Arabieren pesten. Zelfs de Israelische soldaten zien wat daar oneerlijk aan is. Geen kutmarokkanen maar kutjoodjes.
pi_133680651
quote:
Gaza-raket op Askelon; Israel oefent voor invasie

Het Israëlische leger heeft woensdag een grootschalige grondoefening van twee dagen afgesloten, waarin de invasie van de Gazastrook en het tot zwijgen brengen van raketbeschietingen van Hamas werden gesimuleerd.

De oefeningen gingen er vooral om, de bronnen van raketaanvallen met overweldigende vuurkracht te bestoken, en gelijktijdig grondtroepen diep in Gaza te laten oprukken.

Dinsdagavond hebben terroristen vanuit Gaza een raket afgeschoten op de zuidelijke Israëlische kustplaats Askelon. Degelijke aanvallen zijn er de afgelopen weken veel vaker geweest, en sommige Israëlische functionarissen geloven dat Hamas zich voorbereidt op zijn volgende grote confrontatie met de Joodse Staat

In de laatste Gaza-oorlog, in november 2012 , werd Israël door sterke internationale druk gedwongen om de tegenaanval voortijdig te stoppen, waarna Hamas zich tot overwinnaar uitriep en sterker werd. Het lijkt er op, dat Israël vastbesloten is de volgende keer hard en snel toe te slaan voordat de wereld Hamas te hulp kan komen.

http://israeltoday.nl/hea(...)-oefent-voor-invasie
Het is slechts kwestie van tijd voor de gemoederen opnieuw zullen verhit worden en dat Israël genoeg krijgt van al deze provocaties.
pi_133681165
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 17:29 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Het is slechts kwestie van tijd voor de gemoederen opnieuw zullen verhit worden en dat Israël genoeg krijgt van al deze provocaties.
Dat is algemeen bekend. Ik ben dan voornamelijk benieuwd hoe ze het zullen aanpakken.

't Is niet alleen een strijd met kogels, bommen en raketten, maar ook met pennen, toetsenborden en camera's. Israël vecht wat dat betreft altijd met de handen gebonden, omdat alles wat ze doen onder een vergrootglas wordt gehouden.
pi_133682452
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2013 17:45 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dat is algemeen bekend. Ik ben dan voornamelijk benieuwd hoe ze het zullen aanpakken.

't Is niet alleen een strijd met kogels, bommen en raketten, maar ook met pennen, toetsenborden en camera's. Israël vecht wat dat betreft altijd met de handen gebonden, omdat alles wat ze doen onder een vergrootglas wordt gehouden.
De antisemieten zullen terug onder hun stenen komen gekropen dan: "stop the palestinian genocide"

:') :r
pi_133683756
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:39 schreef Kees22 het volgende:
Ik kijk naar een documentaire op NL2 over Hebron.
We're rednecks, we're rednecks,
and we don't know our ass from a hole in the ground.

Kleine jongetjes die uit verveling Arabieren pesten. Zelfs de Israelische soldaten zien wat daar oneerlijk aan is. Geen kutmarokkanen maar kutjoodjes.
Voelt het lekker ?? Opgelucht dat je kutjoden hebt kunnen zeggen? Zal je vast goed doen.

Overigens is dit beetje oud nieuws, is al járen aan de gang daar (sinds 1920) Je loopt achter.
En ze pesten de Arabieren niet uit verveling maar ze willen ze weg hebben. Chevron wordt gezien als de heiligste plaats van het Jodendom. En de meeste van die kutjoodjes ,zoals jij zegt, zijn nakomelingen van de verdreven joodse gemeenschap in 1926.

Ennuh er worden ook misdaden gepleegt jegens deze (religieuze) Joden van Arabieren. Het is dus een conflict gebied.

Maar waarom plaats je dit bericht in verschillende topics??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')