Korte omschrijving depressie:quote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Korte uitleg van angststoornissen:quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Ik ben hard aan het werk om dat soort onzin de wereld uit te helpenquote:Op zondag 15 september 2013 22:09 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Als je in de wajong zit, kan je die protituees ook al vergeten
En als je dat dit jaar nog net wel trekt (wat ik knap zou vinden), dan kun je dat volgend jaar alsnog forgetten
Sorry to be the bringer of bad news
Het is niet bijzonder joh. Laat maar.quote:Op zondag 15 september 2013 22:09 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik heb dat niet gevolgd waar kan ik dat teruglezen?
O grootmeester! Betrek me bij uw plannen en ik zal uw trouwe sidekick wezen!quote:Op zondag 15 september 2013 22:14 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik ben hard aan het werk om dat soort onzin de wereld uit te helpen
Ik wil het graag horenquote:Op zondag 15 september 2013 22:14 schreef Comp_Lex het volgende:
Het is niet bijzonder joh. Laat maar.
Ik ben momenteel bezig om te laten zien aan mensen in hoe we in een fucked up wereld leven met grote (economische) problemen.quote:Op zondag 15 september 2013 22:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
O grootmeester! Betrek me bij uw plannen en ik zal uw trouwe sidekick wezen!
Komt op mij over (van Lex dan) als een onvermogen, maar dat kan ook weer met zijn psychiatrische eigenschappen te maken hebben.quote:Op zondag 15 september 2013 22:17 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik wil het graag horen(de houding dat je verhaal niet interessant zou zijn maakt het ook niet interessanter voor anderen om naar je te luisteren)
Het ging gewoon *gewoon* en dat ging dus niet verder zeg maar. Wel interesse van mijn kant, maar niet van haar kantquote:Op zondag 15 september 2013 22:17 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik wil het graag horen(de houding dat je verhaal niet interessant zou zijn maakt het ook niet interessanter voor anderen om naar je te luisteren)
Heb jij dat gemaakt??quote:Op zondag 15 september 2013 22:17 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik ben momenteel bezig om te laten zien aan mensen in hoe we in een fucked up wereld leven met grote (economische) problemen.
http://sokath.sourceforge.net/
Tis waarheidquote:Op zondag 15 september 2013 22:11 schreef minthy het volgende:
Van die TT alleen al kan je somber worden
De zachte warme wind die tegen je zongebruinde huid aanwaaitquote:Op zondag 15 september 2013 22:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Tis waarheid
De koude, natte, donkere, kille, door je botten waaiende......waarheid!
Ik ben nog steeds bezig om dat te makenquote:
Bleghquote:Op zondag 15 september 2013 22:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Tis waarheid
De koude, natte, donkere, kille, door je botten waaiende......waarheid!
Kou..blegh!quote:Op zondag 15 september 2013 22:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar even serieus, ik verheug me dus echt niet op de winter. Voor mij voelt de winter als overleven tot de lente er weer is
Ik tel dan letterlijk de weken totdat de dagen weer langer worden.
De winter is gewoon geen reet aan voor mij. Gerdoe met fietslampjes, pekel op m'n fiets, dikke lagen kleding aan moeten en...sneeuw!
Dat is allang al geconstateerd.quote:Op zondag 15 september 2013 22:24 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds bezig om dat te maken
Het moet in de nabije toekomst automatisch oplossingen genereren voor onze problemen.
Nu zie je dat "de vrije markt / free enterprise system / kapitalisme" whatever je ook wilt noemen, onze problemen niet oplost en dat The Powers That Be geen fuck geven om het welzijn van mensen. De wereld is echt verkankerd.
Oh dat komt nogquote:Op zondag 15 september 2013 22:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat is allang al geconstateerd.
Kijk, ik heb ook een periode gehad waarbij ik probeerde de wereld te begrijpen.
Ik zeg je, je zit op een doodlopend spoor. Te veel belanghebbenden die hun belangen willen beschermen.
Tenzij je echt rasse schreden gaat maken, denk ik dat je niet ver gaat komen.
Ehh..quote:Op zondag 15 september 2013 22:24 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds bezig om dat te maken
Het moet in de nabije toekomst automatisch oplossingen genereren voor onze problemen.
Nu zie je dat "de vrije markt / free enterprise system / kapitalisme" whatever je ook wilt noemen, onze problemen niet oplost en dat The Powers That Be geen fuck geven om het welzijn van mensen. De wereld is echt verkankerd.
Niet teveel belanghebbende.quote:Op zondag 15 september 2013 22:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat is allang al geconstateerd.
Kijk, ik heb ook een periode gehad waarbij ik probeerde de wereld te begrijpen.
Ik zeg je, je zit op een doodlopend spoor. Te veel belanghebbenden die hun belangen willen beschermen.
Tenzij je echt rasse schreden gaat maken, denk ik dat je niet ver gaat komen.
Dat. Als oud en nieuw maar weer achter de rug is dan krabbel ik doorgaans wel weer op. Moet er nog niet aan denkenquote:Op zondag 15 september 2013 22:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar even serieus, ik verheug me dus echt niet op de winter. Voor mij voelt de winter als overleven tot de lente er weer is
Ik tel dan letterlijk de weken totdat de dagen weer langer worden.
De winter is gewoon geen reet aan voor mij. Gerdoe met fietslampjes, pekel op m'n fiets, dikke lagen kleding aan moeten en...sneeuw!
Ik vind de winter leukquote:Op zondag 15 september 2013 22:33 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat. Als oud en nieuw maar weer achter de rug is dan krabbel ik doorgaans wel weer op. Moet er nog niet aan denken
Sneeuw kan ik nog enigszins geinig vinden maar daar houdt het ook wel mee op. M'n pa is overleden op oudjaarsdag en die feestdagen liggen elk jaar weer als een blok op m'n maag. Verre van gezelligquote:Op zondag 15 september 2013 22:35 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik vind de winter leuk![]()
Kerstboompjes![]()
Vuurwerk![]()
Gezelligheid
Dat roep ik ook elk jaarquote:Op zondag 15 september 2013 22:36 schreef MCH het volgende:
Positief blijven, nog maar 3 maanden en 1 week en de dagen worden alweer langer.
Oh dat is dan wel dubbel naar, Minthquote:Op zondag 15 september 2013 22:40 schreef minthy het volgende:
[..]
Sneeuw kan ik nog enigszins geinig vinden maar daar houdt het ook wel mee op. M'n pa is overleden op oudjaarsdag en die feestdagen liggen elk jaar weer als een blok op m'n maag. Verre van gezellig
Dat kan ik me voorstellen. Misschien moet je dat ontkoppelen van elkaar ofzo. Ik weet niet precies hoe. Misschien moet je overdag bezig met je pa en dan 's avonds genieten van het vuurwerk ofzo.quote:Op zondag 15 september 2013 22:40 schreef minthy het volgende:
[..]
Sneeuw kan ik nog enigszins geinig vinden maar daar houdt het ook wel mee op. M'n pa is overleden op oudjaarsdag en die feestdagen liggen elk jaar weer als een blok op m'n maag. Verre van gezellig
quote:Op zondag 15 september 2013 22:43 schreef kuolema het volgende:
[..]
Oh dat is dan wel dubbel naar, Minth![]()
Ik hou wel van sneeuw want dat bedekt die lelijke kale wereld zonder groen...
Wieltjes van mijn skateboard en snowboarden maar
Kerstbomen zijn leuk, ik ben altijd degene die de kerstboom optuigt. En kerstliedjesdie zing ik ook het hele jaar door.
Maar vuurwerk vind ik echt doodeng, ben altijd heel schrikkerig met die knallen en sowieso bang voor vuur.
Nja, die hele periode staat bol van de knusse gezelligheid, iets wat me niet meer lukt. Zou het best willen hoor maar zo ergens in november knalt de klotestemming er weer in.quote:Op zondag 15 september 2013 22:46 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen. Misschien moet je dat ontkoppelen van elkaar ofzo. Ik weet niet precies hoe. Misschien moet je overdag bezig met je pa en dan 's avonds genieten van het vuurwerk ofzo.
Maar je hebt nooit knusse gezelligheid. Wat nou als je die gezelligheid eens lekker ging opzoeken?quote:Op zondag 15 september 2013 22:51 schreef minthy het volgende:
[..]
Nja, die hele periode staat bol van de knusse gezelligheid, iets wat me niet meer lukt. Zou het best willen hoor maar zo ergens in november knalt de klotestemming er weer in.
En dan? Ik kan niet gezellig doen als ik me kut voel. Me beter voordoen dan ik me voel gaat me ontzettend goed af maar december schrijf ik bij voorbaat al af. Dan is het erger dan het je niet lekker in je vel voelenquote:Op zondag 15 september 2013 22:54 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Maar je hebt nooit knusse gezelligheid. Wat nou als je die gezelligheid eens lekker ging opzoeken?
Die maand duurt gevoelsmatig erg lang maar ik ben er elk jaar weer blij meequote:Op zondag 15 september 2013 23:00 schreef msmid het volgende:
januari is stukken erger dan december...
Voel je je niet kut, omdat je niet gezellig kan doen?quote:Op zondag 15 september 2013 22:59 schreef minthy het volgende:
[..]
En dan? Ik kan niet gezellig doen als ik me kut voel. Me beter voordoen dan ik me voel gaat me ontzettend goed af maar december schrijf ik bij voorbaat al af. Dan is het erger dan het je niet lekker in je vel voelen
Omdat december er dan op zit en het voorjaar niet meer zo ver weg isquote:
Misschien wel, maar het rakelt ook elk jaar een aantal overlijdens op. Alle nare zooi komt hier bij voorkeur aan het eind van het jaarquote:Op zondag 15 september 2013 23:03 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Voel je je niet kut, omdat je niet gezellig kan doen?
oh apart. ik associeer december met kadootjes, lekker eten, knusheid en gezelligheid en januari met het over zijn van die dingenquote:Op zondag 15 september 2013 23:04 schreef minthy het volgende:
[..]
Omdat december er dan op zit en het voorjaar niet meer zo ver weg is
Ik heb dus ECHT een schurfthekel aan vuurwerk en dan vooral aan die megolen die dat spul afstekenquote:Op zondag 15 september 2013 22:35 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik vind de winter leuk![]()
Kerstboompjes![]()
Vuurwerk![]()
Gezelligheid
Het zal voor meiden inderdaad een stuk makkelijker zijn inderdaad, dat geloof ik meteen.quote:Op zondag 15 september 2013 21:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hier wist ik al dat het om een vrouwelijke dater moest gaan!
Ik ben een man en als man luister ik uitsluitend naar de ervaringen van andere mannen en die zijn over het algemeen een stuk minder rooskleurig.
Cue heeft min of meer gelijk met het verschil dat je er een -heel- stuk harder aan moet trekken ipv 'wat' harder, je moet gewoon -echt- je uiterste best doen (tenzij je veel peon verdient en/of -heel- knap bent).
Ik verwacht er niets van, itt wat vrouwen ervan zouden kunnen verwachten met maar een kwart van de moeite.
Ik weet, het lijkt negatief, maar het is nou eenmaal zo. Zachte heelmeesters enzo
Lekker knus ja in m'n 1tje achter de computer die feestmaandenquote:Op zondag 15 september 2013 23:06 schreef msmid het volgende:
[..]
oh apart. ik associeer december met kadootjes, lekker eten, knusheid en gezelligheid en januari met het over zijn van die dingen
Dat moet je toch apart leren zien van de gezelligheid denk ik. Dat lijkt me het beste.quote:Op zondag 15 september 2013 23:05 schreef minthy het volgende:
[..]
Misschien wel, maar het rakelt ook elk jaar een aantal overlijdens op. Alle nare zooi komt hier bij voorkeur aan het eind van het jaar
Ja dat heb ik ook. Ik heb het eigenlijk over 31 december 00:00quote:Op zondag 15 september 2013 23:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb dus ECHT een schurfthekel aan vuurwerk en dan vooral aan die megolen die dat spul afsteken
Lastig, want de rest om me heen (familie) zit met hetzelfdequote:Op zondag 15 september 2013 23:08 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat moet je toch apart leren zien van de gezelligheid denk ik. Dat lijkt me het beste.
zoek mensen op danquote:Op zondag 15 september 2013 23:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Lekker knus ja in m'n 1tje achter de computer die feestmaanden![]()
ach ja..forever alone enzoquote:Op zondag 15 september 2013 23:07 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Het zal voor meiden inderdaad een stuk makkelijker zijn inderdaad, dat geloof ik meteen.
Omdat je dan gezellig samen 'moet' zijn.quote:Op zondag 15 september 2013 23:10 schreef msmid het volgende:
[..]
zoek mensen op dan
plus, als je niemand hebt in de feestdagen heb je ook niemand gedurende de rest van het jaar dus wat maakt december dan tot de kuttere maand?
Dit:quote:Op zondag 15 september 2013 23:10 schreef msmid het volgende:
[..]
zoek mensen op dan
plus, als je niemand hebt in de feestdagen heb je ook niemand gedurende de rest van het jaar dus wat maakt december dan tot de kuttere maand?
+ dat vuurwerk danquote:Op zondag 15 september 2013 22:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
Het blijkt dat we met z'n allen afstammen van 80% vrouwelijke oermensen en maar van 40% mannelijke oermensen. Volgens mij kloppen die percentages vandaag de dag nog steeds.quote:Op zondag 15 september 2013 23:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
ach ja..forever alone enzo
Ik ben wel positief voor jou dan, als je het zelf niet bent!quote:Op zondag 15 september 2013 23:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
ach ja..forever alone enzo
Nee, dat is het hem totaal niet voor mij. Die enkele dagen met familie zijn wel leuk en aardig, maar ik zou wel eens een keertje een kerst of sinterklaas met een vriendin willen vieren. Dat heb ik nog nooit mogen meemaken (ja, zelfs met schoonfamilie zou ik leuk vinden, al is het alleen al voor de verandering).quote:Op zondag 15 september 2013 23:11 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Omdat je dan gezellig samen 'moet' zijn.
in de zomer 'moet' je toch ook samen gaan zwemmen/naar het strand gaan/naar festivals? in de lente 'moet' je toch ook samen stedentripjes maken en weekjes weg boeken? in de herfst 'moet' je toch ook samen kastanjes rapen (ja sorry ik kon even niets verzinnen)quote:Op zondag 15 september 2013 23:11 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Omdat je dan gezellig samen 'moet' zijn.
Das lief van jequote:Op zondag 15 september 2013 23:12 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Ik ben wel positief voor jou dan, als je het zelf niet bent!
Ja dat 'moet' inderdaad. Als ik één van die dingen zou gaan doen, dan zou dat ook direct de eerste keer zijn.quote:Op zondag 15 september 2013 23:14 schreef msmid het volgende:
[..]
in de zomer 'moet' je toch ook samen gaan zwemmen/naar het strand gaan/naar festivals? in de lente 'moet' je toch ook samen stedentripjes maken en weekjes weg boeken? in de herfst 'moet' je toch ook samen kastanjes rapen (ja sorry ik kon even niets verzinnen)
Precies! Ik zou blij zijn als ik zoiets met een partner zou kunnen doen, maar ik heb die keus nooit gehad omdat die paar vriendinnen die ik heb gehad, nooit lang meegingenquote:Op zondag 15 september 2013 23:17 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ja dat 'moet' inderdaad. Als ik één van die dingen zou gaan doen, dan zou dat ook direct de eerste keer zijn.
Alle wintermaanden zijn nat, koud, donker, glad, vies, winderig, enz enz. En overal die stomme top 10000'squote:Op zondag 15 september 2013 23:19 schreef msmid het volgende:
uhu allemaal mooi en aardig maar ik probeer nog steeds te snappen waarom de decembermaand dan zo vreselijk is
Dat zal voor iedereen anders zijn, dat van mij staat een paar posts hiervoor (en volgens mij van meerdere mensen).quote:Op zondag 15 september 2013 23:19 schreef msmid het volgende:
uhu allemaal mooi en aardig maar ik probeer nog steeds te snappen waarom de decembermaand dan zo vreselijk is
Kijk dat is al een betere rede. Maar lekker warm binnenzitten terwijl de wind, sneeuw en hagel tegen je ruiten slaan is dan weer super!quote:Op zondag 15 september 2013 23:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Alle wintermaanden zijn nat, koud, donker, glad, vies, winderig, enz enz. En overal die stomme top 10000's
Edit: En in elke supermarkt diezelfde 'vrolijke' sinterklaas en kerst liedjes. Als ik zulke muziek zou willen luisteren, dan ga ik wel naar disneyland![]()
Ik heb daar geen hekel aan. Het is meer dat ik dat soort dingen gewoon niet kan doen wegens gebrek aan een leven.quote:Op zondag 15 september 2013 23:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Precies! Ik zou blij zijn als ik zoiets met een partner zou kunnen doen, maar ik heb die keus nooit gehad omdat die paar vriendinnen die ik heb gehad, nooit lang meegingen
Als jullie zo'n hekel hebben aan dat soort dingen, waarom dan een partner willen hebben?
Nee, want ik stook me dan een ongeluk ivm de zomermaanden. En ik kan er niet even op uit vanwege die kutkou/wind/hagel/nattigheid/gekloot met fietslampjes en ga zo maar doorquote:Op zondag 15 september 2013 23:23 schreef msmid het volgende:
[..]
Kijk dat is al een betere rede. Maar lekker warm binnenzitten terwijl de wind, sneeuw en hagel tegen je ruiten slaan is dan weer super!
Ik had het ook niet tegen jou Lexquote:Op zondag 15 september 2013 23:23 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb daar geen hekel aan. Het is meer dat ik dat soort dingen gewoon niet kan doen wegens gebrek aan een leven.
dan zoek een leven ofzo. ontmoet mensen.quote:Op zondag 15 september 2013 23:23 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb daar geen hekel aan. Het is meer dat ik dat soort dingen gewoon niet kan doen wegens gebrek aan een leven.
Goh en net had ik het er nog over dat geen enkele vrouw me moetquote:Op zondag 15 september 2013 23:25 schreef msmid het volgende:
[..]
dan zoek een leven ofzo. ontmoet mensen.
er bestaat meer dan één geslachtquote:Op zondag 15 september 2013 23:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Goh en net had ik het er nog over dat geen enkele vrouw me moet
Dat helpt niet. Ik heb moeite om leuk contact te hebben met mensen. Daar word ik binnenkort op getrained.quote:Op zondag 15 september 2013 23:25 schreef msmid het volgende:
[..]
dan zoek een leven ofzo. ontmoet mensen.
getrained? wat moet ik me daar precies bij voorstellen?quote:Op zondag 15 september 2013 23:29 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat helpt niet. Ik heb moeite om leuk contact te hebben met mensen. Daar word ik binnenkort op getrained.
Dat kan ik helaas moeilijk uitleggen. Ik schijn PUA-achtige dingen te moeten doen om een beetje beter te worden.quote:Op zondag 15 september 2013 23:31 schreef msmid het volgende:
[..]
getrained? wat moet ik me daar precies bij voorstellen?
Hm ok. Misschien word deze decembermaand dan wel de beste van je leven ^_^quote:Op zondag 15 september 2013 23:34 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat kan ik helaas moeilijk uitleggen. Ik schijn PUA-achtige dingen te moeten doen om een beetje beter te worden.
Misschienquote:Op zondag 15 september 2013 23:35 schreef msmid het volgende:
[..]
Hm ok. Misschien word deze decembermaand dan wel de beste van je leven ^_^
Jij geboren optimist jijquote:Op zondag 15 september 2013 23:35 schreef msmid het volgende:
[..]
Hm ok. Misschien word deze decembermaand dan wel de beste van je leven ^_^
O god ik ben door bepaalde gasten behoorlijk allergisch geworden voor dat spulquote:Op zondag 15 september 2013 23:34 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat kan ik helaas moeilijk uitleggen. Ik schijn PUA-achtige dingen te moeten doen om een beetje beter te worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
niet geboren, aangeleerd. optimisme is zonder twijfel het beste talent dat ik heb ontwikkeld, hoe lastig het ook was.quote:
Ik had al aangegeven dat ik moeite heb met studeren, maar daar kan de spv ook niets aan doen, behalve oxazepam geven. Dat faalangstgebeuren is niet iets waar ze een snelle oplossing voor hebben en therapie begint waarschijnlijk pas volgend jaar. Maar het gaat snel achteruit nu merk ik qua energie en gevoel. Maar wat kan de spv daaraan doen? Niets denk ik. Heb sowieso pas weer een gesprek over 3 weken. Dus nu loop ik vast. Overweeg wel om te bespreken of het nodig is om de dosering van de ad te verhogen.quote:Op zondag 15 september 2013 22:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zo voelde ik me ook toen ik nog studeerde en het ergste is, dat ik gewoon wel m'n uiterste best bleef doen, ook al viel m'n leven uit elkaar. Het hielp allemaal niets, maar ik had dan ook geen professionele hulp in die tijd.
Spreek hierover met je hulpverlener(s), wellicht dat zij jou kunnen helpen de juiste weg weer te vinden?
Ik vind sterretjes vasthouden al engquote:Op zondag 15 september 2013 23:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb dus ECHT een schurfthekel aan vuurwerk en dan vooral aan die megolen die dat spul afsteken
quote:
Het lijkt mij ook heel fijn om alleen met een lief vriendje kerst te vieren. Samen de kerstboom optuigen, lekker eten, romantisch doen...ik heb dat helaas nog nooit mogen meemaken. Waarom moet ik nu meteen weer denken aan mijn eerste vriendje?quote:Op zondag 15 september 2013 23:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee, dat is het hem totaal niet voor mij. Die enkele dagen met familie zijn wel leuk en aardig, maar ik zou wel eens een keertje een kerst of sinterklaas met een vriendin willen vieren. Dat heb ik nog nooit mogen meemaken (ja, zelfs met schoonfamilie zou ik leuk vinden, al is het alleen al voor de verandering).
Ik hoop voor je dat je niet straks net als Minthy eerder tegen een muur aanloopt en wel -moet- stoppenquote:Op maandag 16 september 2013 01:04 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik had al aangegeven dat ik moeite heb met studeren, maar daar kan de spv ook niets aan doen, behalve oxazepam geven. Dat faalangstgebeuren is niet iets waar ze een snelle oplossing voor hebben en therapie begint waarschijnlijk pas volgend jaar. Maar het gaat snel achteruit nu merk ik qua energie en gevoel. Maar wat kan de spv daaraan doen? Niets denk ik. Heb sowieso pas weer een gesprek over 3 weken. Dus nu loop ik vast. Overweeg wel om te bespreken of het nodig is om de dosering van de ad te verhogen.
Kan iemand even voor mij beslissen of ik morgen wel of niet naar college moet gaan?
Ik durf nog steeds niet want ik weet niet wat ik dan moet zeggen. En ik wil ook niet want waarom zou ik gaan als ik toch al weet dat ik dit vak niet ga halen?
Excuses voor mijn afhankelijke gedrag![]()
Moet wel zeggen dat ik me niet zo slecht voel als gisteren, dat is tenminste iets. Alleen dat gevoel dat ik niet weet wat er komen gaat, wat ik moet verwachten, wat ik wil, daar kan ik niet tegen. Kon ik maar zeggen 'ik stop met mijn studie'. Maar dat is geen optie.
quote:Op maandag 16 september 2013 01:04 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik vind sterretjes vasthouden al eng
Jazeker, maar ik denk dat het alsnog heel moeilijk voor me zou zijn (ik heb moeite met me lang te concentreren en weet niet of ik zoveel inzet kan opbrengen om genoeg resultaten te halen.quote:Op maandag 16 september 2013 01:04 schreef kuolema het volgende:
[..]
Heb jij nooit overwogen om, nu je wel hulp krijgt, weer te proberen om een studie te doen?
En hoe oud was jij dan en wat heeft ervoor gezorgd dat je uiteindelijk wel in de hulpverlening terecht kwam?
Ja precies! Met familie (en soms vrienden) is leuk, tuurlijk! Maar met je vriendinnetje of vriendje is natuurlijk weer heel anders! En dat wil ik ook eens een keer hebben meegemaaktquote:Op maandag 16 september 2013 01:04 schreef kuolema het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook heel fijn om alleen met een lief vriendje kerst te vieren. Samen de kerstboom optuigen, lekker eten, romantisch doen...ik heb dat helaas nog nooit mogen meemaken. Waarom moet ik nu meteen weer denken aan mijn eerste vriendje?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 16 september 2013 01:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat je niet straks net als Minthy eerder tegen een muur aanloopt en wel -moet- stoppen
Maar houd in elk geval in je achterhoofd wanneer -eventueel- het moment aanbreekt dat het niet meer realistisch is dat je het jaar nog gaat halen. Je weet maar nooit. Misschien gaat het hierna beter, misschien gaat het juist minder. Maar houd dat streng in de gaten!
[..]![]()
![]()
[..]
Jazeker, maar ik denk dat het alsnog heel moeilijk voor me zou zijn (ik heb moeite met me lang te concentreren en weet niet of ik zoveel inzet kan opbrengen om genoeg resultaten te halen.
Ik was een jaar of 21 ofzo toen ik ging studeren?
En ik was een jaar of 26 geloof ik toen ik in de hulpverlening terecht kwam en toen begon het hele circus voor mij pas.
En zelfs als ik het zou kunnen (weer studeren, weer op uni-niveau of desnoods HBO), ik zou het nooit kunnen betalen met het geld dat ik nu krijg (helaas).
[..]
Ja precies! Met familie (en soms vrienden) is leuk, tuurlijk! Maar met je vriendinnetje of vriendje is natuurlijk weer heel anders! En dat wil ik ook eens een keer hebben meegemaaktIk ga niet alles weer apart quoten hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet waar het probleem ligt, dat is in elk geval iets. Ik wil het toch wel even goed bespreken met iemand, spv of studieadviseur, zodat ik hopelijk wat meer overzicht krijg, kan kijken wat ik het beste kan doen.
Soms wil ik gewoon alles opgeven en zwerver worden of zo. Of zombie, die optie blijft open staan. Ik weet al hoe dat moet, dat heb ik al geoefend in de zomervakantie met vrienden. (serieus)
Armen naar voren, rechtervoet slepen, kreunen en gaan! Het is wel enigszins vermoeiend moet ik zeggen. Maar ik kan ook parttime zombie worden natuurlijk. 's Nachts. En dan ben ik overdag vampier want dan hoef ik toch alleen maar in een doodskist te liggen.
Dit plan zal ik voorleggen bij de GGZ, eens zien wat zij ervan vinden.
Had je voor je 26e nog nooit met hulpverlening te maken gehad? Dat is dan wel heel laat zeg. En zonde. Het lijkt mij, vooral in het begin, heel confronterend om je studie op te moeten geven. Vooral als je zo hard je best hebt gedaan. Hoe denk je daar nu over?
Het is helaas echt waar, dat van die sterretjes.![]()
Ik ga maar naar bed en vooralsnog ben ik van plan morgen naar college te gaan.
Trusten!Why are you wearing that stupid man suit?
Ja, ik ga ook maar eens naar bedquote:Op maandag 16 september 2013 02:05 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik ga niet alles weer apart quoten hoor
Ik weet waar het probleem ligt, dat is in elk geval iets. Ik wil het toch wel even goed bespreken met iemand, spv of studieadviseur, zodat ik hopelijk wat meer overzicht krijg, kan kijken wat ik het beste kan doen.
Soms wil ik gewoon alles opgeven en zwerver worden of zo. Of zombie, die optie blijft open staan. Ik weet al hoe dat moet, dat heb ik al geoefend in de zomervakantie met vrienden. (serieus)
Armen naar voren, rechtervoet slepen, kreunen en gaan! Het is wel enigszins vermoeiend moet ik zeggen. Maar ik kan ook parttime zombie worden natuurlijk. 's Nachts. En dan ben ik overdag vampier want dan hoef ik toch alleen maar in een doodskist te liggen.
Dit plan zal ik voorleggen bij de GGZ, eens zien wat zij ervan vinden.
Had je voor je 26e nog nooit met hulpverlening te maken gehad? Dat is dan wel heel laat zeg. En zonde. Het lijkt mij, vooral in het begin, heel confronterend om je studie op te moeten geven. Vooral als je zo hard je best hebt gedaan. Hoe denk je daar nu over?
Het is helaas echt waar, dat van die sterretjes.![]()
Ik ga maar naar bed en vooralsnog ben ik van plan morgen naar college te gaan.
Trusten!
quote:Op zondag 15 september 2013 23:39 schreef msmid het volgende:
[..]
niet geboren, aangeleerd. optimisme is zonder twijfel het beste talent dat ik heb ontwikkeld, hoe lastig het ook was.
Nou ik ben ook weer wakkerquote:Op maandag 16 september 2013 03:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja, ik ga ook maar eens naar bed![]()
Nee, had voor mijn 26e nooit met de hulpverlening te maken omdat ik niet wist dat het zo slecht met me ging. Heb dus jarenlang door gemodderd.
Tsja, het ging gewoon niet met m'n studies. Heb beiden geen jaar volgehouden. Gelukkig ook geen studieschuld opgebouwd in die tijd (m'n 2e studie betaalde ik helemaal zelf zonder stufi).
Succes met je college morgen!
Zinnig zijn hoeft niet altijd, vooral niet als het om gevoel gaat denk ikquote:Op maandag 16 september 2013 07:02 schreef JedimindhaX het volgende:
Ik heb t erg zwaar de laatste tijd. Dat wou ik even kwijt. Sorry als dat weinig zinnig is, maarja. Ik hoop dat t hier neerzetten somehow ietsje helpt.
quote:Op maandag 16 september 2013 07:02 schreef JedimindhaX het volgende:
Ik heb t erg zwaar de laatste tijd. Dat wou ik even kwijt. Sorry als dat weinig zinnig is, maarja. Ik hoop dat t hier neerzetten somehow ietsje helpt.
Omdat veel mensen geen issues hebben met het feit dat er veel mensen creperen in deze wereld. Die slapen er geen nacht minder om als ze 500 man op straat hebben gezet. Etc.quote:Op maandag 16 september 2013 06:39 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nou ik ben ook weer wakker![]()
Je kunt het ook zo zien: Je hebt een jaar eerder hulp gekregen dan ik
Jou persoonlijke situatie is ook weer een voorbeeld van de onzin in de wereld. Waarom konden mensen nou niet preventief handelen? Het is zo verschrikkelijk simpel om dat te doen! Als het blijkt dat mensen moeite hebben met hun studie, dan grijp je toch gewoon in? Wat een onzin....
Is dat om dat je op dit moment nergens om geeft?quote:Op maandag 16 september 2013 02:05 schreef kuolema het volgende:
Soms wil ik gewoon alles opgeven en zwerver worden of zo..
Dankquote:Op maandag 16 september 2013 03:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja, ik ga ook maar eens naar bed![]()
Nee, had voor mijn 26e nooit met de hulpverlening te maken omdat ik niet wist dat het zo slecht met me ging. Heb dus jarenlang door gemodderd.
Tsja, het ging gewoon niet met m'n studies. Heb beiden geen jaar volgehouden. Gelukkig ook geen studieschuld opgebouwd in die tijd (m'n 2e studie betaalde ik helemaal zelf zonder stufi).
Succes met je college morgen!
Okee, maar wat als:quote:Op maandag 16 september 2013 06:39 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Jou persoonlijke situatie is ook weer een voorbeeld van de onzin in de wereld. Waarom konden mensen nou niet preventief handelen? Het is zo verschrikkelijk simpel om dat te doen! Als het blijkt dat mensen moeite hebben met hun studie, dan grijp je toch gewoon in? Wat een onzin....
Het is niet omdat ik graag zwerver wil worden maar omdat alles zo moeizaam gaat en stressvol is. Ik heb er nauwelijks energie voor om mijn best te blijven doen. Wil het niet meer, dat constante vechten tegen alles waar ik bang voor ben. Maar goed als zwerver heb je ook heel wat zorgen. En comfort is fijn ja.quote:Op maandag 16 september 2013 10:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Is dat om dat je op dit moment nergens om geeft?
Of omdat je die lifestyle wel aanstaat?
Ik zou het niet kunnen. Ik zou hoorndol worden, ik kan wel genieten van een goed warm bed
In het eerste geval: Je moet (door)vragen. "Hoe voel je je? Heb je wel vrienden? Hoe is je contact met je ouders?, Je mag gerust zeggen dat je je slecht voelt., etc". Net zolang door blijven gaan totdat je er achter komt wat het probleem is.quote:Op maandag 16 september 2013 10:18 schreef kuolema het volgende:
Okee, maar wat als:
- Mensen die het niet goed doen bij hun studie doordat ze psychische problemen hebben, worden gevraagd wat er aan de hand is, en ze antwoorden dat ze gewoon lui zijn/geen zin hebben omdat ze zich niet willen aanstellen of omdat ze zich schamen? Om dezelfde reden dus dat ze niet zelf hulp zoeken. Er zijn heel veel studenten die het verprutsen terwijl ze geen persoonlijke problemen hebben, dus dat zouden ze gewoon moeten geloven want anders kun je iedereen wel de hulpverlening in sturen. Als ze íedereen moeten checken die niet goed presteert...
- Mensen ernstig lijden maar toch goed presteren?
Door een beetje preventief te handelen kun je enorm veel problemen voorkomen in de wereld.quote:Op maandag 16 september 2013 10:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Omdat veel mensen geen issues hebben met het feit dat er veel mensen creperen in deze wereld. Die slapen er geen nacht minder om als ze 500 man op straat hebben gezet. Etc.
Zo zit de hele wereld nu eenmaal in elkaar.
Als je zelf(!) niks(!) doet, eindig je op de straat in een hoekje helemaal alleen en sterf je van de kou.
Weet je hoeveel mensen daar niet op zitten te wachten?quote:Op maandag 16 september 2013 10:27 schreef Comp_Lex het volgende:
In het eerste geval: Je moet (door)vragen. "Hoe voel je je? Heb je wel vrienden? Hoe is je contact met je ouders?, Je mag gerust zeggen dat je je slecht voelt., etc". Net zolang door blijven gaan totdat je er achter komt wat het probleem is.
In het tweede geval: Je kunt ook preventief handelen en gewoon een maandelijkse checkup doen o.i.d.
Psychologen moeten dat vragen. Je zet op elke school een team van psychologen in. Het kan in principe een kort gesprekje zijn van max een half uurtje. Je kunt die psychologen later vervangen door gepersonaliseerde systemen die je over van alles en nog wat voorlichten.quote:Op maandag 16 september 2013 10:46 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Weet je hoeveel mensen daar niet op zitten te wachten?
En wie moet die vragen dan stellen? Want vrienden/familie kan je juist daardoor wegdrijven met je bemoeizucht.
En hoe lang moet je dan doorgaan? totdat ze eindelijk zeggen "ja er is iets mis" ? terwijl dat niet zo hoeft te zijn?
Ik kan me nu nog zelfs herinneren dat een leraar 13 jaar geleden mij eens vroeg waarom ik een 3 had gehaald voor een tentamen (hij dacht dat het kwam door de scheiding van m'n ouders een jaar daarvoor).. terwijl ik gewoon niet geleerd had. Als hij daarop was doorgegaan had ie het mooi kunnen bekijken.
Weet je wat daarvan de kosten zijn?quote:Op maandag 16 september 2013 11:00 schreef Comp_Lex het volgende:
Psychologen moeten dat vragen. Je zet op elke school een team van psychologen in. Het kan in principe een kort gesprekje zijn van max een half uurtje. Je kunt die psychologen later vervangen door gepersonaliseerde systemen die je over van alles en nog wat voorlichten.
Heb je geen moeite met het feit dat je een 3 had gehaald?
Er zijn inderdaad kosten. Het kost nu waarschijnlijk teveel om zoiets op te zetten en vandaar zit ik met de shit. Ik vind daarom dat geld moet verdwijnen uit de samenleving.quote:Op maandag 16 september 2013 11:03 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Weet je wat daarvan de kosten zijn?
Systemen kunnen een persoon niet doorgronden.Je kan wel voorlichting geven, maar daar doen jongeren echt niets mee. Vragenlijsten werken ook niet, want die kan je gewoon 'foutief' invullen.
Nop. Waarom zou ik? Het was in mijn geval iets wat ik van te voren al wist en zelf veroorzaakte. Niets ergs aan, geen consequenties.
dat gaat over het algemeen automatisch nu. het heeft me dus best wel lang gekost om dat aan te leren, maar ik sta nu gewoon een stuk vrolijker in het leven en geniet ook meer dus zou het iedereen aanraden.quote:Op maandag 16 september 2013 06:08 schreef Murmeli het volgende:
[..]tof!
Het is inderdaad voor een groot deel goed aan te leren.
Ben jij er nog bewust mee bezig om de zaken optimistisch te zien, of gaat dat inmiddels automatisch?
Wat ik ervaar is dat je niet een of andere knop kunt omdraaien dat je zaken optimistisch gaat zien.quote:Op maandag 16 september 2013 11:15 schreef msmid het volgende:
[..]
dat gaat over het algemeen automatisch nu. het heeft me dus best wel lang gekost om dat aan te leren, maar ik sta nu gewoon een stuk vrolijker in het leven en geniet ook meer dus zou het iedereen aanraden.
Geld of wat voor ruilmiddel zal nooit verdwijnen uit de samenleving.quote:Op maandag 16 september 2013 11:13 schreef Comp_Lex het volgende:
Er zijn inderdaad kosten. Het kost nu waarschijnlijk teveel om zoiets op te zetten en vandaar zit ik met de shit. Ik vind daarom dat geld moet verdwijnen uit de samenleving.
Ik had wel geluisterd naar de voorlichting. Als ik gehoord dat ik hulp kon krijgen voor het feit dat ik geen vrienden had, dan had ik echt wel hulp gezocht.
Je hebt toch zelf ook professioneel hulp gehad? Als dat zo is, dan weet je dat je op een gegeven moment mensen moet meenemen die je verhaal tot in details kunnen bevestigen.
Natuurlijk zijn er wel consequenties. Er zijn altijd consequenties. Je moet immers later meer doen dan je waarschijnlijk gewild had.
nou je kan zeker geen knop omdraaien maar je kan door jezelf er constant (maar dan ook constant!) aan te herinneren hoe goed je het eigenlijk hebt, en steeds als je over iets klaagt er bij stil te staan waar je precies over klaagt en of het het klagen waard is, zeker wel positivisme trainenquote:Op maandag 16 september 2013 11:20 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat ik ervaar is dat je niet een of andere knop kunt omdraaien dat je zaken optimistisch gaat zien.
Wat ik wel merk is dat misplaatste pessimisme verwijderen uit je gedachtegang een goed effect heeft op een optimistischere gedachtegang (maar in die zin eigenlijk ook realistischer aangezien het stukje pessimisme dus misplaatst was)
Negativisme uitschakelen zou ik het noemen.quote:Op maandag 16 september 2013 11:25 schreef msmid het volgende:
[..]
nou je kan zeker geen knop omdraaien maar je kan door jezelf er constant (maar dan ook constant!) aan te herinneren hoe goed je het eigenlijk hebt, en steeds als je over iets klaagt er bij stil te staan waar je precies over klaagt en of het het klagen waard is, zeker wel positivisme trainen
Maar dat is altijd een 'ten opzichte van'quote:Op maandag 16 september 2013 11:25 schreef msmid het volgende:
aan te herinneren hoe goed je het eigenlijk hebt,
positivisme aanleren, negativisme afleren, allemaal hetzelfdequote:Op maandag 16 september 2013 11:26 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Negativisme uitschakelen zou ik het noemen.
Jij zegt dat over geld, omdat je niets weet van alternatieve systemen. Je bent opgegroeid met geld, met het idee dat geld belangrijk is en daarom zeg je dat.quote:Op maandag 16 september 2013 11:20 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Geld of wat voor ruilmiddel zal nooit verdwijnen uit de samenleving.
Jij bent net als ik opgegroeid met de computers.. Toen eenmaal het internet bestond was alles mogelijk om op te zoeken. Als je even zou zoeken op astalavista of hoe het destijds ook heette op 'geen vrienden' was er al genoeg informatie te vinden.
Ja ik heb prof help nu. Maar wat bedoel je precies met mensen die je moet meenemen in je verhaal zodat ze het tot in detail kunnen bevestigen? Wat moeten zij bevestigen dan?
Die consequentie stelde niets voor in dit voorbeeld.
Nahquote:Op maandag 16 september 2013 11:27 schreef msmid het volgende:
[..]
positivisme aanleren, negativisme afleren, allemaal hetzelfde
Vroeger was er geen geld, vroeger (heel vroeger) was er gewoon leven. Totdat de mens zich ontwikkelde en men ging ruilen en uiteindelijk kwam er een keer geld. Ik geloof niet in een wereld waar dat er 'zomaar' uit kan worden gehaald. Het zal altijd weer terugkomen. Er zijn altijd personen die meer willen dan een ander, het beter wil hebben dan een ander.quote:Op maandag 16 september 2013 11:27 schreef Comp_Lex het volgende:
Jij zegt dat over geld, omdat je niets weet van alternatieve systemen. Je bent opgegroeid met geld, met het idee dat geld belangrijk is en daarom zeg je dat.
Je moet eerst wel weten dat je iets op kan zoeken over "geen vrienden" voordat je het op gaat zoeken. Dat is een aparte stap die je moet zetten.
Anderen moeten een verhaal kunnen vertellen dat overeen komt met je klachten. Ik heb bijvoorbeeld mijn ouders meegenomen naar een gesprek. Toen zij vertelden dat er nooit iemand bij mij over de vloer kwam, wist de arts wel genoeg. Hij begon direct over autisme e.d.
en wat de een realisme noemt, noemt de ander pessimisme. tis maar net vanuit welk punt je redeneert.quote:Op maandag 16 september 2013 11:31 schreef kingtoppie het volgende:
Nah
Positivisme aanleren kan ik niet eens.
Als ik het naar mijn zin heb ben ik een optimist in de trant van dat ik overal waar een kans in zit een kans zie, ik vind het persoonlijk realistisch maar een vriend van mij noemt het optimistisch.
De kans is groot dat het niks wordt, de kans is groot dat het wel wat wordt.quote:Op maandag 16 september 2013 11:33 schreef Cue_ het volgende:
[..]
en wat de een realisme noemt, noemt de ander pessimisme. tis maar net vanuit welk punt je redeneert.
Ik wil hier eigenlijk niet over doorgaan in dit topic. Ik ben trouwens een voorstander van The Venus Project. Ik raad je aan om daar eens naar te gaan kijken.quote:Op maandag 16 september 2013 11:32 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Vroeger was er geen geld, vroeger (heel vroeger) was er gewoon leven. Totdat de mens zich ontwikkelde en men ging ruilen en uiteindelijk kwam er een keer geld. Ik geloof niet in een wereld waar dat er 'zomaar' uit kan worden gehaald. Het zal altijd weer terugkomen. Er zijn altijd personen die meer willen dan een ander, het beter wil hebben dan een ander.
Het dikgedrukte stelt een oorzaak en gevolg voorquote:Hij begon echt niet over autisme doordat er niemand over de vloer kwam. Dat heeft te maken met dat je geen vrienden maakte en aan je gedrag wss en je verdere verhalen die je bij de arts vertelde.
Maar dat er niemand over de vloer kwam bij jou, dat kan je de arts ook zelf vertellen, daar had ie je ouders niet voor nodig lijkt me. Of je moet het zelf niet meer herinneren ofzo, maar dat zegt ook wel iets.
Niemand meenemen naar huis is geen oorzaak van geen vrienden hebben. Vrienden kan je op school / sport etc hebben. Hoef je ze niet voor mee naar huis te nemen .quote:Op maandag 16 september 2013 11:43 schreef Comp_Lex het volgende:
Het dikgedrukte stelt een oorzaak en gevolg voor
Ik "moest" significante andere personen in mijn leven meenemen.
Je moest het idd -zelf- doen (weet niet hoe het nu is), wel jammer dat daar de vinger niet sneller aan de pols gehouden werd. Maar goed, het verleden is het verleden, daar doe je niks aan. Ik kijk toch alleen maar naar het nu. Ik ben ook niet verbitterd (nja, misschien een heel klein beetje maar somsquote:Op maandag 16 september 2013 06:39 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee, maar optimisme en pessimisme hebben dan ook niks te maken met hoe je kansen daadwerkelijk liggen, maar met hoe je er naar kijktquote:Op maandag 16 september 2013 11:42 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
De kans is groot dat het niks wordt, de kans is groot dat het wel wat wordt.
Beide van toepassing op 1 stelling.... Alleen aan de negatieve uitkomst denken noemen we dan pessimistme en aan de positieve uitkomst denken optimisme? In wezen is het beide realistisch denk ik...
Ik denk dat we het optimistisch moeten noemen als je je kansen groter inschat voor de positieve uitkomst en pessimisme als je de kans voor het negatieve groter inschat dan die is.
Alleen tjah.... Niemand weet op voorhand hoe de kansen liggen.
Naja, als je kijkt naar hoe het bij mij ging, ik had wel m'n HAVO en VWO papiertjes gekregen, maar in 2 studies in totaal maar 2 studiepunten gehaald. Daar had elke leek wel aan kunnen merken dat er bij mij -iets- niet klopte. Maar niemand die naar mij toe kwam om te vragen hoe het nou zat (zelfs de docenten niet), ik moest het allemaal maar zelf uitzoeken.quote:Op maandag 16 september 2013 11:03 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Weet je wat daarvan de kosten zijn?
Systemen kunnen een persoon niet doorgronden.Je kan wel voorlichting geven, maar daar doen jongeren echt niets mee. Vragenlijsten werken ook niet, want die kan je gewoon 'foutief' invullen.
Nop. Waarom zou ik? Het was in mijn geval iets wat ik van te voren al wist en zelf veroorzaakte. Niets ergs aan, geen consequenties.
Geen vrienden hebben is wel de oorzaak van dat er bij mij niemand over de vloer kwamquote:Op maandag 16 september 2013 11:45 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Niemand meenemen naar huis is geen oorzaak van geen vrienden hebben. Vrienden kan je op school / sport etc hebben. Hoef je ze niet voor mee naar huis te nemen .
Dan vond je psych het blijkbaar wel nodig, voor extra info.
Maar het is niet noodzakelijk in alle gevallen. En ze hoeven het ook neit tot in detail te bevestigen. Voor hetzelfde ontkrachten ze je verhaal.
Het gaat er vooral om hoe jijzelf het ervaren hebt..
En als je het niets had gevonden, dan had je nu nog met je problemen gezeten. Het kan echt geen kwaad om een beetje ondersteuning en wat voorlichting te geven vind ik.quote:Op maandag 16 september 2013 11:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Naja, als je kijkt naar hoe het bij mij ging, ik had wel m'n HAVO en VWO papiertjes gekregen, maar in 2 studies in totaal maar 2 studiepunten gehaald. Daar had elke leek wel aan kunnen merken dat er bij mij -iets- niet klopte. Maar niemand die naar mij toe kwam om te vragen hoe het nou zat (zelfs de docenten niet), ik moest het allemaal maar zelf uitzoeken.
Maar het begint dan ook met 1e contact maken. Blijkbaar is dat iets wat jij wel kan in elk gevalquote:Op maandag 16 september 2013 11:56 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Geen vrienden hebben is wel de oorzaak van dat er bij mij niemand over de vloer kwam
Mensen die ik alleen op school en sport zie zijn medescholieren en clubgenoten. Als ik buiten die contexten niks doe met ze, dan zijn ze geen vrienden.
Ik zeg ook niet dat het niet beter kan hoor. Maar bij Complex heb ik het gevoel (zeker na z'n uitleg hoe die het voor zich ziet) dat men aan het handje meegenomen moet worden.quote:Op maandag 16 september 2013 11:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
Naja, als je kijkt naar hoe het bij mij ging, ik had wel m'n HAVO en VWO papiertjes gekregen, maar in 2 studies in totaal maar 2 studiepunten gehaald. Daar had elke leek wel aan kunnen merken dat er bij mij -iets- niet klopte. Maar niemand die naar mij toe kwam om te vragen hoe het nou zat (zelfs de docenten niet), ik moest het allemaal maar zelf uitzoeken.
Als ik wat niets had gevonden? Ik snap je post niet Lexquote:Op maandag 16 september 2013 11:57 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
En als je het niets had gevonden, dan had je nu nog met je problemen gezeten. Het kan echt geen kwaad om een beetje ondersteuning en wat voorlichting te geven vind ik.
Ik ben ook wel benieuwd wat Lex z'n plannen nou precies zijnquote:Op maandag 16 september 2013 11:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het niet beter kan hoor. Maar bij Complex heb ik het gevoel (zeker na z'n uitleg hoe die het voor zich ziet) dat men aan het handje meegenomen moet worden.
Het verschilt per school/studie/leraar in hoeverre ze betrokken (willen) zijn met de leerlingen. Met de mentorgroepen van mijn tijd had de leraar het vaak wel door. Maar als je je zo gedroeg dat het je allemaal niet boeide, dan waren ze er ook wel klaar mee. Studie (hbo/wo) is gewoon zelfstandig de dingen doen. Dus ook als het niet goed gaat, dat je zelf aan de bel trekt.
Dat je niet precies weet hoe /wat /waar oke. Maar de huisarts is zo gevonden natuurlijk. Dat heeft ieder kind wel geleerd van ouders/familie/omgeving/school/tv. Als er iets niet helemaal goed is/voelt, ga dan naar de huisarts.
Ik heb zelf bijna 5 jaar studievertraging met 1 studie. Daar kan elke leek ook wel voelen dat er iets niet klopt. Ik heb vorig jaar 0 studiepunten gehaald.quote:Op maandag 16 september 2013 11:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar het begint dan ook met 1e contact maken. Blijkbaar is dat iets wat jij wel kan in elk geval
Wat je erna mee doet, -dat- is het geheim van de smid
Nee sorry, dat heb ik niet geleerd. Ik heb zeer slecht contact met mijn familie. Ik zit 95% van de tijd gewoon op mijn kamertje en ik word door niemand bezocht. Ook niet door mijn ouders.quote:Op maandag 16 september 2013 11:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat je niet precies weet hoe /wat /waar oke. Maar de huisarts is zo gevonden natuurlijk. Dat heeft ieder kind wel geleerd van ouders/familie/omgeving/school/tv. Als er iets niet helemaal goed is/voelt, ga dan naar de huisarts.
Oh ok. Hoe is het bij jou gegaan dan? Ben je zelf achter het idee gekomen dat je hulp moest zoeken of heeft iemand dat tegen jou gezegd?quote:Op maandag 16 september 2013 11:58 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Als ik wat niets had gevonden? Ik snap je post niet Lex
Jij verwoordt het misschien beter dan ik, kloontjequote:Op maandag 16 september 2013 12:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wist ik weel, werd als kind dan ook min of meer aan mijn lot overgelaten.
Hmm, vind dat heel lastig om te begrijpen eigenlijk. Al zit je de hele dag voor de tv dan zijn er al zoveel programma's die je informatie geven over dergelijke onderwerpen.quote:Op maandag 16 september 2013 12:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd wat Lex z'n plannen nou precies zijn
En zelf aan de bel trekken deed ik dus niet, want het kwam niet eens in me op. Ik wist niet bij wie ik moest zijn. Had wel van zo'n studie-psycholoog oid gehoord, maar dacht dat dat alleen was voor mensen met psychische problemen en in die tijd was ik ervan overtuigd dat dat niet mijn problemen waren.
Ik had alleen maar geleerd dat je naar je huisarts ging als je ziek was (lichamelijk), niet als het met je studie niet ging. Wist ik weel, werd als kind dan ook min of meer aan mijn lot overgelaten.
Goed. Zo te horen kan het op de uni (je deed toch uni???) nog steeds beter.quote:Op maandag 16 september 2013 12:02 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb zelf bijna 5 jaar studievertraging met 1 studie. Daar kan elke leek ook wel voelen dat er iets niet klopt. Ik heb vorig jaar 0 studiepunten gehaald.
Bij mij is het probleem dat het meestal blijft bij het 1e contact. Een jaar later is het contact nog net zo als met het 1e contact. Ik merk heel erg dat daar een grens ligt en ik zie ook dat anderen, die met mij lid zijn geworden bij de vereniging, beter contact hebben met anderen dan ik. Ik merk heel erg dat er een groot verschil is qua behandeling. Ik zie ook weer de oude patronen ontstaan, zoals mij niet serieus nemen, half negeren en liever met anderen praten dan met mij. Het kan aan mij liggen en dat vind ik prima, maar dan moet ik het wel officieel op papier hebben dat het echt aan mij ligt en dat het niet simpel geklier is van andere mensen omdat ik een rustige jongen ben die toch niks terug doet.
Ik doe inderdaad uni. Dat het uni is betekent helaas nog steeds niet dat het helemaal perfect gaat in de zogenaamde futuristische 21e eeuw. (niet cynisch bedoelt trouwensquote:Op maandag 16 september 2013 12:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Goed. Zo te horen kan het op de uni (je deed toch uni???) nog steeds beter.
Zelf ben ik er wel een voorstander van dat er op uni's sneller ingegrepen wordt in dit soort situaties, want wij 2 zullen heus niet de enigen zijn die dermate hard falen op de uni....en vervolgens gebeurt er niks
Talk about wasting talent
Das een lang verhaal. Na mijn laatste studie verhuisde ik van Amsterdam naar de Zaanstreek (woonde nog thuis dus ik moest wel), kwam in de bijstand, deed daar een werktraject, tijdens dat werktraject werd door mijn begeleider daar voorgesteld vrijwilligerswerk te gaan doen en om naar het SMD te gaan. Bij het SMD konden ze me niet verder helpen, maar ze wouden me wel doorsturen naar de RIAGG (ik had zoiets van "mwah, beter dat dan niets"). Wachtlijst. Daar aangekomen had ik een paar gesprekken en PAS TOEN merkte ik dat "er meer in zat" dan ik had gedacht.quote:Op maandag 16 september 2013 12:05 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Oh ok. Hoe is het bij jou gegaan dan? Ben je zelf achter het idee gekomen dat je hulp moest zoeken of heeft iemand dat tegen jou gezegd?
Nou, ik ben het dus vol-le-dig met je eens dat dat gewoon beter moet! Leuk dat ze energie stoppen in wisselstudentjes enzo, maar de afvallers laten ze blijkbaar nog steeds aan hun lot over.quote:Op maandag 16 september 2013 12:10 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik doe inderdaad uni. Dat het uni is betekent helaas nog steeds niet dat het helemaal perfect gaat in de zogenaamde futuristische 21e eeuw. (niet cynisch bedoelt trouwensIk schop alleen tegen verwachtingen van mensen aan
)
tv overspoelt je met informatie waar je niks aan hebt (en zit boordevol waardeloze reclame). Op internet kun je gericht zoeken (en ongericht als je dat wilt).quote:Op maandag 16 september 2013 12:05 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hmm, vind dat heel lastig om te begrijpen eigenlijk. Al zit je de hele dag voor de tv dan zijn er al zoveel programma's die je informatie geven over dergelijke onderwerpen.
Laat staan als je het internet afstruint.
Dat je overspoelt wordt vind ik zelf wel meevallen. Maar dan nog, je kan er wel iets uithalen wat je weer op het internet kan uitdiepen. Simple as that denk ik dan.quote:Op maandag 16 september 2013 12:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
tv overspoelt je met informatie waar je niks aan hebt (en zit boordevol waardeloze reclame). Op internet kun je gericht zoeken (en ongericht als je dat wilt).
Het kan per persoon verschillen en dat mag best!
Maar voor mij geldt: Ik haal uit internet -veel- meer dan uit de tv
Krijg je wsl zo'n verhaal met dat je zelfstandig hoort te zijn, dat dat hoort bij de uni etz enz en die crapquote:Op maandag 16 september 2013 12:15 schreef Cue_ het volgende:
Wel eens een gesprek gehad met iemand van de uni dan? Om het hoe en waarom ze niet op dergelijke studenten reageren?
lijkt me dan wel heel interessant om die andere kant van het verhaal dan ook te horen.
Naja, ik heb dan ook een informatieverwerkingsstoornis, misschien dat dat het ook is hoorquote:Op maandag 16 september 2013 12:17 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat je overspoelt wordt vind ik zelf wel meevallen. Maar dan nog, je kan er wel iets uithalen wat je weer op het internet kan uitdiepen. Simple as that denk ik dan.
Waarom is dat crap? Het is gewoon een bepaalde standaard die zij hanteren. Kan je dat niet aan, dan hoor je daar niet.quote:Op maandag 16 september 2013 12:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
Krijg je wsl zo'n verhaal met dat je zelfstandig hoort te zijn, dat dat hoort bij de uni etz enz en die crap
Maar idd, waarom niet hun mening ook erover vragen?
Vang je bij hun bot, dan kun je altijd nog naar de politiek gaan (zeker als je erbij zegt dat het de uni niks kan schelen omdat zij hun centen toch wel vangen).
quote:Op maandag 16 september 2013 12:20 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Waarom is dat crap? Het is gewoon een bepaalde standaard die zij hanteren. Kan je dat niet aan, dan hoor je daar niet.
Misschien brengt het wat begrip bij je (algemeen) als je de redenen van de school kent.
Als het niet linksom gaat, dan maar rechtsom.quote:Op maandag 16 september 2013 12:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
(zeker als je erbij zegt dat het de uni niks kan schelen omdat zij hun centen toch wel vangen).
Lijkt mij voor een uni niet heel goed dat ze tig schoolverlaters hebben enzo. Geen goede marketing en volgens mij krijgen ze extra geld mbt afstudeerders enzo.. dat missen ze dan ook.quote:Op maandag 16 september 2013 12:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
Als het niet linksom gaat, dan maar rechtsom.
-Ik- vind dit een heel goed idee!!!![]()
Ik vind dat de politiek moet verdwijnen net als geld. Het is een één en al corrupte bende en het zal me niets verbazen dat gebrek aan geld de oorzaak is geweest waarom ik niet op een goede, preventieve manier benaderd ben. Alles moet gewoon zoveel mogelijk geautomatiseerd worden. Ieder persoon hoort zijn eigen systeem te zijn en van niks afhankelijk te zijn.quote:Op maandag 16 september 2013 12:14 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nou, ik ben het dus vol-le-dig met je eens dat dat gewoon beter moet! Leuk dat ze energie stoppen in wisselstudentjes enzo, maar de afvallers laten ze blijkbaar nog steeds aan hun lot over.
Lex, waarom zoek je het niet hogerop? Bijvoorbeeld in de politiek? Ga contact leggen met de landelijke politiek, maak bekend dat dit een issue is! Je mag ze dan ook vertellen dat het 15 jaar terug -net- zo ging als nu en dat er niks verbeterd is en dat er mensen 0 studiepunten kunnen halen terwijl de uni gewoon niks doet!
Het is toch van de zotte dat het zo werkt???
Ja. Er is tegen mij gezegd dat studenten zelf met hun problemen moeten komen. Ik heb toen gezegd dat er best wel preventief ingegrepen mocht worden. Toen heb ik het antwoord gekregen dat ze zelf wel door moeten hebben dat ze hulp nodig hebben en dat ze het willen hebben. Ik vind het maar een zwak antwoord eigenlijk. Het kan allemaal veel beter.quote:Op maandag 16 september 2013 12:15 schreef Cue_ het volgende:
Wel eens een gesprek gehad met iemand van de uni dan? Om het hoe en waarom ze niet op dergelijke studenten reageren?
lijkt me dan wel heel interessant om die andere kant van het verhaal dan ook te horen.
Het is helaas niet zo simpel als je denkt. Ik kijk zelf ook nooit TV.quote:Op maandag 16 september 2013 12:17 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat je overspoelt wordt vind ik zelf wel meevallen. Maar dan nog, je kan er wel iets uithalen wat je weer op het internet kan uitdiepen. Simple as that denk ik dan.
Je stelt het te simpel. Ik kan het makkelijk aan. Ik had jaren geleden al mijn studie klaar kunnen hebben als ik mijn problemen niet had. Ik ben nu, met problemen, ook aan het eind van de master gekomen.quote:Op maandag 16 september 2013 12:20 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Waarom is dat crap? Het is gewoon een bepaalde standaard die zij hanteren. Kan je dat niet aan, dan hoor je daar niet.
Misschien brengt het wat begrip bij je (algemeen) als je de redenen van de school kent.
Volgens mij krijgen ze ook extra geld door mensen bij wie het overduidelijk is dat het niks gaat worden, gewoon 5 jaar door laten modderen zonder in te grijpenquote:Op maandag 16 september 2013 12:22 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Lijkt mij voor een uni niet heel goed dat ze tig schoolverlaters hebben enzo. Geen goede marketing en volgens mij krijgen ze extra geld mbt afstudeerders enzo.. dat missen ze dan ook.
Onderstreepte ben ik ten stelligste met je oneensquote:Op maandag 16 september 2013 12:26 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik vind dat de politiek moet verdwijnen net als geld. Het is een één en al corrupte bende en het zal me niets verbazen dat gebrek aan geld de oorzaak is geweest waarom ik niet op een goede, preventieve manier benaderd ben. Alles moet gewoon zoveel mogelijk geautomatiseerd worden. Ieder persoon hoort zijn eigen systeem te zijn en van niks afhankelijk te zijn.
Het is inderdaad van de zotte dat het zo werkt.
The Venus Projectquote:Op maandag 16 september 2013 12:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Onderstreepte ben ik ten stelligste met je oneens
Wat wil je daarvoor in de plaats hebben?
Een dictatuur?
Communisme?
Politiek moet blijven en geld moet blijven, al is het alleen al omdat er momenteel geen beter alternatief is. Je moet niet -te- veel willen veranderen, begin bij het begin zou ik zeggen
quote:Op maandag 16 september 2013 12:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik ben te lui om dat te gaan googlen. Care to fill me in?
En ik ga ook geen reclamefilmpjes kijken.quote:
The Venus Project is an organization started by self-educated structural engineer, industrial designer, and futurist Jacque Fresco. Fresco's project aims to restructure society through worldwide utilization of a theoretical design that he calls a resource-based economy. Those ideas use a version of sustainable cities, energy efficiency, natural resource management and advanced automation with a global socio-economic system based on social cooperation and scientific methodology.quote:Op maandag 16 september 2013 12:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En ik ga ook geen reclamefilmpjes kijken.
Als je dat niet eens in je eigen woorden kan uitleggen, dan kan het niet zo best wezen
Leuk voor als hobby, maar daar ga ik niet aan meewerken.quote:Op maandag 16 september 2013 12:55 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
The Venus Project is an organization started by self-educated structural engineer, industrial designer, and futurist Jacque Fresco. Fresco's project aims to restructure society through worldwide utilization of a theoretical design that he calls a resource-based economy. Those ideas use a version of sustainable cities, energy efficiency, natural resource management and advanced automation with a global socio-economic system based on social cooperation and scientific methodology.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Venus_Project
Wat kan jou het schelen dat hij er niet blij mee is? Je moet goed om jezelf denken. Dat is het belangrijkstquote:Op maandag 16 september 2013 13:15 schreef Cue_ het volgende:
Zo.. m'n baas verteld dat ik wegga. Hij is er niet blij mee, maar vind het wel een goede zet van me
Men wat een zenuwen had ik ervoor![]()
Ik voelde m'n hart in m'n keel kloppen.
Het is toch fijn dat je baas je niet wil zien vertrekkenquote:Op maandag 16 september 2013 13:19 schreef Comp_Lex het volgende:
Wat kan jou het schelen dat hij er niet blij mee is? Je moet goed om jezelf denken. Dat is het belangrijkst
Knap dat je doorzet!quote:Op maandag 16 september 2013 13:15 schreef Cue_ het volgende:
Zo.. m'n baas verteld dat ik wegga. Hij is er niet blij mee, maar vind het wel een goede zet van me
Men wat een zenuwen had ik ervoor![]()
Ik voelde m'n hart in m'n keel kloppen.
Dat ben ik met je eensquote:Op maandag 16 september 2013 13:20 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het is toch fijn dat je baas je niet wil zien vertrekken
quote:Op maandag 16 september 2013 12:14 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Lex, waarom zoek je het niet hogerop?
Bijvoorbeeld in de politiek? Ga contact leggen met de landelijke politiek, maak bekend dat dit een issue is! Je mag ze dan ook vertellen dat het 15 jaar terug -net- zo ging als nu en dat er niks verbeterd is en dat er mensen 0 studiepunten kunnen halen terwijl de uni gewoon niks doet!
Het is toch van de zotte dat het zo werkt???
quote:Op maandag 16 september 2013 07:08 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Zinnig zijn hoeft niet altijd, vooral niet als het om gevoel gaat denk ikWaarom heb je het zwaar?
Dankjulliewel. Ik geloof niet dat ik dat aandurf voorlopig/zou weten waar ik moest beginnen. Misschien ooit ^^;quote:Op maandag 16 september 2013 07:36 schreef Murmeli het volgende:
[..]![]()
Sterkte! Neerzetten mag altijd.
Wil je er meer over kwijt of liever niet?
Ik ben een alternatieve "hogerop" aan het maken.quote:Op maandag 16 september 2013 14:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar Lex, krijg ik nog antwoord op deze vraag??
[..]
Je bedoelt dat je dat venus doodlopende weg dinges gaat doen ipv het op een meer praktische manier oplossen door het simpelweg bij de uni of de politiek aan te kaarten, wat VEEL sneller resultaat op zal leveren?quote:Op maandag 16 september 2013 15:49 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik ben een alternatieve "hogerop" aan het maken.
Op korte termijn probeer ik uiteraard op de "normale" manier iets te regelen. Op lange termijn moet er gewoon een permanente oplossing komen. Dat Venus ding is nooit afgerond en het is daarom niet doodlopend.quote:Op maandag 16 september 2013 15:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je dat venus doodlopende weg dinges gaat doen ipv het op een meer praktische manier oplossen door het simpelweg bij de uni of de politiek aan te kaarten, wat VEEL sneller resultaat op zal leveren?
En wanneer denk je dat dat venus project ding afgerond kan worden?
10 jaar?
100 jaar?
1000 jaar?
Nou ben ik wel benieuwd welke "normale" manier je bedoeltquote:Op maandag 16 september 2013 16:07 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Op korte termijn probeer ik uiteraard op de "normale" manier iets te regelen. Op lange termijn moet er gewoon een permanente oplossing komen. Dat Venus ding is nooit afgerond en het is daarom niet doodlopend.
Ik wil kijken wat ik nu via de decaan kan regelen als ik eenmaal de bewijsstukken heb.quote:Op maandag 16 september 2013 16:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nou ben ik wel benieuwd welke "normale" manier je bedoelt
Dat venus ding is doodlopend omdat het nooit afgerond zal worden.
Laten we eerlijk wezen:
1: Je kunt me niet eens uitleggen wat het is (eerst kom je met "google het maar", daarna met een youtube filmpje en ten slotte met een wikipagina) in je eigen woorden (oftewel je snapt het zelf niet eens)
2: Je kunt me ook niet vertellen hoe lang het zal duren dat venus project te implementeren
Ik denk dat magnetron met doodlopend bedoeld is dat het nooit zal werken.quote:Op maandag 16 september 2013 16:30 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik wil kijken wat ik nu via de decaan kan regelen als ik eenmaal de bewijsstukken heb.
Hoe kan iets nou doodlopen wat nooit stopt? Alleen als het kan stoppen kan het doodlopend zijn.
1) The Venus Project is een herstructurering van de maatschappij door gebruik te maken van een economisch ontwerp genaamd De Op Grondstoffen Gebaseerde Economie. Er is dus wel gewoon sprake van een economie, maar er komt geen geld bij kijken. Alles wordt gebouwd in geautomatiseerde fabrieken en via geautomatiseerd transport worden goederen bij de mensen gebracht. De steden zullen duurzaam zijn. De focus wordt gelegd op energie efficiëntie, duurzaamheid, goede beheer van grondstoffen. Er wordt verder uitgegaan van de wetenschappelijke methode en samenwerking.
2) Bij The Venus Project is er geen sprake van een eindtoestand. Het is volledig dynamisch en het zal nooit eindigen.
Dat zal hij dan aan moeten tonen. Vooralsnog wordt er al veel werk verzet op dit gebied en heeft project inmiddels 100k likes verzameld op Facebook.quote:Op maandag 16 september 2013 16:32 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik denk dat magnetron met doodlopend bedoeld is dat het nooit zal werken.
Zoiets ja, het zal nooit afgerond worden.quote:Op maandag 16 september 2013 16:32 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik denk dat magnetron met doodlopend bedoeld is dat het nooit zal werken.
Thats it?quote:Op maandag 16 september 2013 16:30 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik wil kijken wat ik nu via de decaan kan regelen als ik eenmaal de bewijsstukken heb.
Maar wanneer zal het beginnen?quote:Op maandag 16 september 2013 16:30 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
2) Bij The Venus Project is er geen sprake van een eindtoestand. Het is volledig dynamisch en het zal nooit eindigen.
Maar aan likes heb je helemaal niets natuurlijk.quote:Op maandag 16 september 2013 16:39 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat zal hij dan aan moeten tonen. Vooralsnog wordt er al veel werk verzet op dit gebied en heeft project inmiddels 100k likes verzameld op Facebook.
Ik moet aantonen dat het niet gaat werken? Das de omgekeerde wereld Lex, tegenwoordig moet je aantonen dat iets wel werkt voordat men kan besluiten dat dat de te bewandelende weg isquote:Op maandag 16 september 2013 16:39 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat zal hij dan aan moeten tonen. Vooralsnog wordt er al veel werk verzet op dit gebied en heeft project inmiddels 100k likes verzameld op Facebook.
Exact. Zodra een idee zulke grote vormen begint aan te nemen, zullen de machtswellustelingen "plotsklap" zich erbij aansluiten en de boel overnemen...net zoals met het communisme is gebeurd (helaas maar waar).quote:Op maandag 16 september 2013 16:40 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar aan likes heb je helemaal niets natuurlijk.
Is heel leuk dat er van alles geautomatiseerd gaat worden, maar daar zit beheer en ontwikkeling op. En wie gaat dit dan doen? En wie bepaald dat en wat krijgen ze er evt voor terug dat zij wel een aandeel daarin hebben en anderen er alleen van profiteren?
Vertel eens wat jouw ideeën zijn. Ik ben daar wel benieuwd naar.quote:Op maandag 16 september 2013 16:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zoiets ja, het zal nooit afgerond worden.
Maar als Lex zich daarvoor wilt inzetten, dan moet hij dat vooral gaan doen (al denk ik dat het zinloos is). Ik vind het een beetje te extremistisch voor mijn smaak en ben zelf meer fan van iets "gebalanseerders"
Waar ik het over gehad heb zijn in mijn ogen concrete stappen. Je kunt niks bereiken in deze wereld. Het is door en door corrupt en The Powers That Be geven niks om de welzijn van mensen.quote:Thats it?
En ik maar denken dat je echte concrete stappen ging ondernemen
Jammer, maar dan trek ik mijn eerdere statement (die om je te helpen), per direct weer terug
Het is al begonnen. Er wordt nu gewerkt aan het creëren van bewustzijn over het project bij mensen. Je moet natuurlijk wel een hele grote groep mensen achter je hebben staan voordat je daadwerkelijk iets kan doen. Vandaar dat ik begon over Facebook.quote:Maar wanneer zal het beginnen?
Ik denk dat dat begin er nooit gaat komen namelijk. Het is maar een droom en ik ben zelf meer van de realiteit.
Wij gaan dat doen met z'n allen. Er wordt niets bepaald, er wordt alleen geadviseerd. Wat ze er voor terugkrijgen is een goed leven zonder dat daar moeite voor gedaan hoeft te worden. Er is geen sprake van profiteren.quote:Op maandag 16 september 2013 16:40 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar aan likes heb je helemaal niets natuurlijk.
Is heel leuk dat er van alles geautomatiseerd gaat worden, maar daar zit beheer en ontwikkeling op. En wie gaat dit dan doen? En wie bepaald dat en wat krijgen ze er evt voor terug dat zij wel een aandeel daarin hebben en anderen er alleen van profiteren?
Het werkt, omdat het gewoon mogelijk zal zijn om een normaal mens te zijn. Corruptie wordt niet in de hand gewerkt zoals dat met geld het geval is.quote:Op maandag 16 september 2013 16:41 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik moet aantonen dat het niet gaat werken? Das de omgekeerde wereld Lex, tegenwoordig moet je aantonen dat iets wel werkt voordat men kan besluiten dat dat de te bewandelende weg is
En das toch minder likes dan project-X?![]()
Of vergis ik me nu?![]()
Bij The Venus Project is er geen sprake van sociale gelaagdheid. Er zijn geen politici en er is geen geld. Er kan niets overgenomen worden. Iedereen heeft evenveel macht.quote:Op maandag 16 september 2013 16:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Exact. Zodra een idee zulke grote vormen begint aan te nemen, zullen de machtswellustelingen "plotsklap" zich erbij aansluiten en de boel overnemen...net zoals met het communisme is gebeurd (helaas maar waar).
Mijn ideeen heb ik al verteld (Cue kwam met het originele idee trouwens): Ga naar de uni en vertel wat ze naar jouw smaak fout hebben gedaan.quote:Op maandag 16 september 2013 16:56 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Vertel eens wat jouw ideeën zijn. Ik ben daar wel benieuwd naar.
[..]
Waar ik het over gehad heb zijn in mijn ogen concrete stappen. Je kunt niks bereiken in deze wereld. Het is door en door corrupt en The Powers That Be geven niks om de welzijn van mensen.
Ja, dat werkt een beetje uhm...zo van "ik denk dat ik hier maar beter uit de buurt kan blijvenquote:Op maandag 16 september 2013 17:19 schreef Cue_ het volgende:
Mee eens dat we er te diep op ingaan. Mar ik vint t zeker wel wat zeggen over een persoon. Dergelijke denkwijzes.
? Ik had t over complex zn denkwijzes. Hij zou nu hier weg willen blijven?quote:Op maandag 16 september 2013 17:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja, dat werkt een beetje uhm...zo van "ik denk dat ik hier maar beter uit de buurt kan blijven", zo'n idee
Ja, ik ookquote:Op maandag 16 september 2013 17:29 schreef Cue_ het volgende:
[..]
? Ik had t over complex zn denkwijzes. Hij zou nu hier weg willen blijven?
Daarom gordijnenquote:Op maandag 16 september 2013 18:51 schreef sitting_elfling het volgende:
Lexie, lief enzo dat je aan dit soort dingen wil meewerken maar ik vind je persoonlijk wel enorm vatbaar voor dit soort dingen.
En mag ik even kotsen op mijn nieuwe buren? Een dagje lopen studeren in de OBA, trein terug gepakt. Was aan het eten en zie ik plots gasten van mijn buurman pontificaal door een klein stukje gluren van de ramen die niet dicht waren. Wat is dat voor gekke onzin? Ik ga toch ook niet om 6 uur met mijn snufferd letterlijk tegen het glas aan om te kijken wat je buren aan het doen zijn. Of ben ik nou gek?
Die had ik ook, maar je kunt altijd net een stukje zien aan de linker zijde van het glas. Bitch dat het wasquote:
De mijne kunnen helemaal dicht!quote:Op maandag 16 september 2013 18:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Die had ik ook, maar je kunt altijd net een stukje zien aan de linker zijde van het glas. Bitch dat het was.
Ik besef maar weer eens hoe belangrijk privacy voor me isquote:Op maandag 16 september 2013 18:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
De mijne kunnen helemaal dicht!![]()
Ik kan -echt- niet leven in een huis waarbij iedereen op elk moment naar binnen zou kunnen gluren
Niet in m'n eigen huis in elk geval
Hoe is het verder met je s_e?quote:Op maandag 16 september 2013 18:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik besef maar weer eens hoe belangrijk privacy voor me is
Zit sinds afgelopen woensdag in een nieuwe studio. Sinds vandaag dus issues met de buren. Heb het niet heel erg naar mijn zin maar ja. Ik heb ontzettend veel klein ge-etter en geruzie met mijn huidige dame. Niet major, gewoon enorm kleine dingen die tot enorm grote mesthopen worden ontwikkeld. Kan daar echt niet tegen, maar zo zijn we gistern naar The Conjuring geweest. Dat was wel weer gaaf en valt die stress weer wat van je schoenen.quote:Op maandag 16 september 2013 19:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hoe is het verder met je s_e?
Bij mij kwam en ging dat altijd in golven. Ik weet niet of het gezond zou zijn om me continu euforisch te voelen, vroeger of later moet je dan toch wel gaan instorten??quote:Op maandag 16 september 2013 19:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zit sinds afgelopen woensdag in een nieuwe studio. Sinds vandaag dus issues met de buren. Heb het niet heel erg naar mijn zin maar ja. Ik heb ontzettend veel klein ge-etter en geruzie met mijn huidige dame. Niet major, gewoon enorm kleine dingen die tot enorm grote mesthopen worden ontwikkeld. Kan daar echt niet tegen, maar zo zijn we gistern naar The Conjuring geweest. Dat was wel weer gaaf en valt die stress weer wat van je schoenen.
Het continu het gevoel dat mijn hoofd vol schijt zit, scherp nadenken, ho maar. Ik heb letterlijk nog 1 project hier die ik moet afronden(!) voor dat ik weg kan. Best een leuk project maar dat moet hier worden gedaan. Daarna, vrij om te staan en gaan waar ik wil.
Maar toch, ik voel miet niet scherp, niet fris, voel me kut. En ik kijk veel afleveringen van locked up abroad. Voor de rest vreet ik weinig uit.
Ik wil die gvd spark weer in het leven hebben. Dat gevoel van euphoria.
Klinkt heel goed! Ik hoop voor je dat je het haalt, want dan heb je veel meer mogelijkheden later in het levenquote:Op maandag 16 september 2013 19:12 schreef kuolema het volgende:
Vandaag dus naar college geweest, ben blij dat ik ben gegaan. Het is leuk en ik heb nu niet het gevoel dat ik niks doe. Goed voor mijn stemming. Ik heb aan de docent gevraagd hoe het zit met die open opdrachten, ze zei dat ik ze gewoon zo snel mogelijk moet inleveren. Oftewel, ik kan het vak nog halen. Maar er zit ook een presentatie aan te komen...
Hoe dan ook, ik ben gegaan, heb niets hoeven vertellen en dat geeft weer een beetje rust.
Echt goed van je dat je doorzet ondanks je problemen.quote:Op maandag 16 september 2013 14:13 schreef rednailpolish het volgende:
Over de uni gesproken, ik vind het erg moeilijk, deze master. Veel groepswerk, veel dingen buiten m'n comfort zone. Soms vraag ik me af wat ik mezelf aandoe, maar ik moet er van mezelf ook wel weer doorheen. Ik kan me alleen niet concentreren, slaap slecht en ben best wel onzeker over alles en maak me zorgen over hoe het moet als ik klaar ben. Gelukkig ben ik over 7 weken met het engste gedeelte klaar, maar ik zit er toch sterk aan te denken dit te bespreken met de coördinator. Ik studeer officieel met een beperking, dus misschien kan ik dat aankaarten. Heb alleen geen idee wat ze verder voor me kan doen, ik denk niet dat ik onder het groepswerk en presentaties uitkom.
quote:Op maandag 16 september 2013 17:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
Kijk, ik kan me best wel invoelen hoe Lex zich voelt, daar ik min of meer hetzelfde heb meegemaakt. Echter koos ik ervoor me niet in te laten in 1 van de vele 'alternatieven' die er waren. Ik probeerde de wereld te begrijpen door er veel over na te denken (was in de tijd dat ik best wel ver heen was). Daar ben ik uiteindelijk mee gestopt omdat ik het zinloos achtte en toen sloeg ik een nieuwe weg in (zonder te weten wat voor weg, ik ging een beetje 'doellozer' leven en meer naar m'n eigen instincten luisteren ofzo).
Ik was kwaad (woedend zelfs!), maar ik liet me er niet door leiden door anderen te gaan volgen, ik wou juist mezelf gaan volgen! M'n eigen weg vinden en niet de weg van 1 of andere vage gast uit Amerika met z'n wacko ideeen
Okee, ik zal daar ook eens een kijkje nemen.quote:Op maandag 16 september 2013 19:15 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik ben al verder gegaan in het bestaande topic in BNW
Ik wil het ook echt heel graag halen en ga mijn best doen.quote:Op maandag 16 september 2013 19:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Klinkt heel goed! Ik hoop voor je dat je het haalt, want dan heb je veel meer mogelijkheden later in het leven
Dankjequote:Op maandag 16 september 2013 19:21 schreef kuolema het volgende:
[..]
Echt goed van je dat je doorzet ondanks je problemen.Je klinkt toch nog vrij optimistisch. Het kan nooit kwaad om dit te bespreken, mocht het misgaan dan heb je het tenminste van tevoren aangegeven dat er iets speelt, als bewijs zeg maar, in plaats van achteraf, en dan kunnen ze nog wat voor je doen.
[..]
[..]
Okee, ik zal daar ook eens een kijkje nemen.
[..]
Ik wil het ook echt heel graag halen en ga mijn best doen.
Ik ben vorig jaar begonnen maar heb mijn propedeuse niet gehaald, dus ik moet nog wel even.quote:Op maandag 16 september 2013 20:13 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
DankjeVolgens ervaren we studeren zo te lezen wel een beetje hetzelfde. Moet je nog lang?
Ah leuk, alleen wel zwaar (vriendin van mij studeert het en zei dat het best zwaar was). Wel knap van je dat je door gaat hoor!quote:Op maandag 16 september 2013 20:21 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik ben vorig jaar begonnen maar heb mijn propedeuse niet gehaald, dus ik moet nog wel even.
Vind ik niet erg want het is een leuke studie (Psychologie). Maar ja wel veel frustratie dus.
Doe jij een master van 1 jaar?
Ik ben nu bezig met psychotherapie sinds ongeveer begin februari en sinds begin april doe ik nog aan groepspsychotherapie. Er was een vrij lange zomerpauze, die eigenlijk ook wel goed was omdat de therapie voor de zomerpauze vrij heftig en intensief was (2x per week). Op die manier kon ik er wel even een afstand van nemen en na een paar weken heb ik dan ook gemerkt dat er een aantal dingen zijn veranderd. Zo ben ik nu beter in staat mijn gevoelens te uiten en ben ik ook niet meer totaal geblokkeerd.quote:Op zondag 15 september 2013 21:39 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dus je voelt je weer slechter sinds de therapie verder is gegaan? Dat is vaak zo aan het begin van een therapie. Hoe lang ben je al bezig?
Hoe komt het dat je je zo goed voelde? Probeer dat eens na te gaan. Was het het weer? Vakantie, leuke dingen doen? Minder verplichtingen?
Het wordt weer beter
Dat klinkt als een heleboel werk...het is lastig dat je gespannen bent maar aan de andere kant werk je dus wel aan jezelf door al die dingen te doen en buiten je comfort zone te gaan. Ik hoop voor je dat het op den duur wat makkelijk wordt. Zolang je er ook nog plezier/voldoening uit haalt is dat mooiquote:Op maandag 16 september 2013 20:28 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Ah leuk, alleen wel zwaar (vriendin van mij studeert het en zei dat het best zwaar was). Wel knap van je dat je door gaat hoor!
Ja het duurt 1 jaar, maar het cursorische gedeelte eigenlijk maar t/m januari, daarna scriptie, en een stage in het buitenland. De master is geloof ik de enige Nederland dus ik vertel liever niet welke, maar het is gericht op mensen en redelijk internationaal. Aan de ene kant is het helemaal wat voor mij, maar tegelijkertijd waar ik het meest bang voor ben (veel mensen leren kennen en reizen). Dat is een beetje het tegenstrijdige aan mijn situatie, vandaar dat ik absoluut niet op wil geven maar wel steeds heel gespannen ben. I need to grow some balls
Waar zijn die therapieën precies op gericht? Het zal vast prettig zijn om je te beseffen dat je iets bereikt met die therapie. Geeft ook motivatie om ermee door te gaan lijkt me. Ik heb zelf twee keer cognitieve gedragstherapie gehad maar dat heeft nauwelijks geholpen.quote:Op maandag 16 september 2013 20:31 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
Ik ben nu bezig met psychotherapie sinds ongeveer begin februari en sinds begin april doe ik nog aan groepspsychotherapie. Er was een vrij lange zomerpauze, die eigenlijk ook wel goed was omdat de therapie voor de zomerpauze vrij heftig en intensief was (2x per week). Op die manier kon ik er wel even een afstand van nemen en na een paar weken heb ik dan ook gemerkt dat er een aantal dingen zijn veranderd. Zo ben ik nu beter in staat mijn gevoelens te uiten en ben ik ook niet meer totaal geblokkeerd.
Ik heb de indruk dat de afgelopen paar weken mij hebben laten zien, hoe het leven kan zijn wanneer ik beter met mijn verleden en problemen om kan gaan. Er was niet een bepaalde aanleiding volgens mij. Wel hoefde ik niet zo veel te werken en had ik vrij veel tijd voor mezelf. Nu heb ik alweer sinds een paar weken vrij veel te doen, werk, hobbie's, vrienden, therapie, etc. Misschien is het bijna teveel van het goede. Wanneer ik teveel hooi op mijn vork neem, raak ik gestresst, dan blokkeer ik en dan word ik weer depressief :-/.
Ik denk ook dat het normaal is dat het nu weer wat slechter gaat. Er wordt nu weer veel in mijn psyche gewoeld en dan is het normaal dat mijn shit weer omhoog komt. Gelukkig voel ik me vandaag al weer iets beter, maar wel supermoe.
Ach ja wat betreft studeren. Wat ben ik blij dat ik dat achter de rug heb zeg. Dat was voor mij ook echt een drama. Ooit begonnen met een opleiding. Na drie jaar mee gestopt omdat ik zeker wist dat ik niet in dat beroep wilde werken. Toen een jaar gewerkt. Daarna nieuwe opleiding. Ging het eerste anderhalf jaar goed. Daarna niet meer... Depressief, teveel blowen, blabla. Uiteindelijk heb ik het met heel veel zwoegen, stress en tussendoor ook nog liefdesverdriet dan vorig jaar toch nog af kunnen studeren. Wel met een studieschuld helaas. Ik herken me erg in jouw dingen die je schrijft over hoe je studeren ervaart en ook in de dingen van rednailpolish.
Hier heb ik beide tegelijk gedaan in de afgelopen 8 jaren (eerst mbo, 2jr pauze en toen hbo). Over het algemeen vond ik het heerlijk om me te verstoppen in m'n drukte, dat voorkwam een heleboel nadenk-werk. Lekker focussen op andere zaken en ik ben normaal gesproken nogal een druktemaker (als in dingen doen).quote:Op maandag 16 september 2013 20:52 schreef kuolema het volgende:
Wat ik me afvraag is, als je psychische problemen hebt, is het dan makkelijker om te werken of om te studeren? Want voor beide dingen moet je goed presteren en je concentreren wat lastig is, maar met werken heb je eerder sleur denk ik en met studeren heb je nog een doel waar je je aan vast kunt klampen. Als het je interesseert. Maar aan de andere kant, voor sommige soorten werk heb je minder concentratie nodig/hoef je niet zoveel na te denken in vergelijking met huiswerk maken en verslagen schrijven en dingen uit je hoofd leren. Ik weet het niet want ik heb geen ervaring met werk.
Wat denk jij? En wat denken anderen hier?
Ik vind studeren zelf fijner, merk ik wel nu ik werk. Werken zorgt toch voor een hoop zwaar weer.quote:Op maandag 16 september 2013 22:38 schreef minthy het volgende:
[..]
Hier heb ik beide tegelijk gedaan in de afgelopen 8 jaren (eerst mbo, 2jr pauze en toen hbo). Over het algemeen vond ik het heerlijk om me te verstoppen in m'n drukte, dat voorkwam een heleboel nadenk-werk. Lekker focussen op andere zaken en ik ben normaal gesproken nogal een druktemaker (als in dingen doen).
Uiteindelijk ben ik op het eind toch vastgelopen.
Hier is dat dubbel. Werk kan enorm zwaar zijn maar het gaf ook zo gruwelijk fijn veel afleidingquote:Op maandag 16 september 2013 22:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind studeren zelf fijner, merk ik wel nu ik werk. Werken zorgt toch voor een hoop zwaar weer.
Het ligt er ook een beetje aan wat je doet natuurlijk.quote:Op maandag 16 september 2013 23:03 schreef minthy het volgende:
[..]
Hier is dat dubbel. Werk kan enorm zwaar zijn maar het gaf ook zo gruwelijk fijn veel afleiding![]()
Vanmiddag nog even op de koffie geweest daar, ik wou dat ik weer mee kon draaien
Het ligt er natuurlijk ook aan waarom je werkt. Ja, de centen, dat snap ik, maar je hebt ook veel mensen die zich 'verliezen' in het werk om van hun eigen emoties te vluchten. En dus langer blijft werken, soms een weekend zou meedraaien etc.quote:Op maandag 16 september 2013 23:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het ligt er ook een beetje aan wat je doet natuurlijk.
Als je iets met veel plezier of met passie doet, denk ik.quote:Op maandag 16 september 2013 23:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het ligt er ook een beetje aan wat je doet natuurlijk.
Ik zie mijzelf dit baantje nog niet dagenlang doen.quote:Op maandag 16 september 2013 23:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het ligt er natuurlijk ook aan waarom je werkt. Ja, de centen, dat snap ik, maar je hebt ook veel mensen die zich 'verliezen' in het werk om van hun eigen emoties te vluchten. En dus langer blijft werken, soms een weekend zou meedraaien etc.
Voor de centen heb ik het in ieder geval nog nooit gedaan, binnen de GGZ word je niet rijkquote:Op maandag 16 september 2013 23:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het ligt er natuurlijk ook aan waarom je werkt. Ja, de centen, dat snap ik, maar je hebt ook veel mensen die zich 'verliezen' in het werk om van hun eigen emoties te vluchten. En dus langer blijft werken, soms een weekend zou meedraaien etc.
Geestdodend werk kan soms zo heerlijk ongecompliceerd zijn dat je vanzelf ook innerlijk rustig wordt. Althans dat heb ik.quote:Op maandag 16 september 2013 23:08 schreef minthy het volgende:
[..]
Als je iets met veel plezier of met passie doet, denk ik.
Zo'n 8 jaar in een fabriek gewerkt (productie) en daar had ik het ook bijzonder naar m'n zin
Absoluut. Weinig verantwoordelijkheden en veel geouwehoer daarbij opgeteldquote:Op dinsdag 17 september 2013 00:00 schreef MCH het volgende:
[..]
Geestdodend werk kan soms zo heerlijk ongecompliceerd zijn dat je vanzelf ook innerlijk rustig wordt. Althans dat heb ik.
quote:Op zondag 15 september 2013 00:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, kijk ik snap wel dat anderen dan zeggen dat zaken zoals Eckhart Tolle te zweverig zijn, maar daar zit ook weinig echt gegronde medische kennis achter. Dat is voor het grootste gedeelte gewoon paardenstront (zie Kumare). Mediteren, zoals je zelf al aangaf, is medisch gewoon bewezen dat het wel degelijk je hersenpan tot rust brengt.
quote:Mensen blijven je met ->aankijken Gray..
Daarom vind ik barwerk zo heerlijk, wanneer de klanten niet vervelend zijn dan; je raakt echt in een flow waarbij je van binnen helemaal kalm bent, zelfs wanneer het megadruk is en je op vol tempo bezig bent. Het oog in de storm noem ik dat vaak.quote:Op dinsdag 17 september 2013 00:00 schreef MCH het volgende:
[..]
Geestdodend werk kan soms zo heerlijk ongecompliceerd zijn dat je vanzelf ook innerlijk rustig wordt. Althans dat heb ik.
Ik heb daar de rust sowieso niet voor. Ook niet voor geestdodend werk. Ik kan niet tegen te veel en te lang van hetzelfde en ik heb de concentratieboog van een demente kip.quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:15 schreef minthy het volgende:
Ik heb mezelf eens getrakteerd op een hobby; breien en haken. Eens kijken of ik daarvoor het geduld kan opbrengen en de rust kan vinden
Hoe ziet dat naar beneden trekken eruit?quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:57 schreef sitting_elfling het volgende:
Babbel met de peut gehad today. De dosis nog maar even verhoogd voor komende maanden! Lijkt me een goede keus. Goed gesprek met mijn vader gehad en heb toch wel weer wat goede hoop voor de toekomst. Nu maar hopen dat niemand mij naar beneden wil trekken.
Toetsenbord helpt zeker ja.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:14 schreef Cue_ het volgende:
Heb ik ook eens geprobeerd, scgiet niet genoeg op, daarbij wordt ii er niet rustiger van. En verveeld het te snel.
Geestdodend werk vind ik af en toe wel lekker. Gewoon dom dingen invoeren ofzo, geen rpobleem mee... Mits t allemaal maar met t toetsenbord kan
Ik merk dat ik tot op bepaalde hoogte/met bepaalde zaken de meest efficiente manier zoek. En dat gaat met computerwerk niet als je van alles tussendoor met de muis moet doenquote:Op dinsdag 17 september 2013 20:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Toetsenbord helpt zeker ja.
Ja gewoon excel, heerlijkquote:Op dinsdag 17 september 2013 20:52 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik merk dat ik tot op bepaalde hoogte/met bepaalde zaken de meest efficiente manier zoek. En dat gaat met computerwerk niet als je van alles tussendoor met de muis moet doen
Excel is kutquote:
Lading van je af werpen is altijd een moment waarop je voor jezelf wat makkelijker meer keuzes kunt maken. Al is het nu natuurlijk nog een dagje in spanning zitten..quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:56 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Excel is kut
Maargoed even OT.. Mijn week is eigenlijk best goed![]()
Nu nog altijd gespannen wachten op telefoontje van mogelijk nieuw werk. Vandaag m'n baas nog gesproken en er is echt een last van m'n schouders afgevallen nu hij het weet.
Voor de rest is m'n humeur best oke, begin vroeg met werken, al vind ik de kou nu wel even kut en weer wennen.
Morgen misschien zwemmen met een vriendin.
Heb het danslessen afgezegd (had toch nog niet betaald), maar mocht ik ander werk krijgen is het gewoon niet handig en keek er relatief tegenop.
Nu maar hopen dat het doorgaat
Ik denk dat ik de komende weken nog wel in spanning zit.quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:58 schreef Mexicanobakker het volgende:Al is het nu natuurlijk nog een dagje in spanning zitten..
Ja ik ben geen dagelijkse volger, dus ik reageerde puur op de inhoud van die post. Maar dat zal dan ongetwijfeld zo zijn.quote:Op dinsdag 17 september 2013 21:01 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de komende weken nog wel in spanning zit.
Hier idem qua concentratie maar mogelijk verbetert dat weer iets als ik me ergens op focus. Geen idee, wil het eens een kans gevenquote:Op dinsdag 17 september 2013 16:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb daar de rust sowieso niet voor. Ook niet voor geestdodend werk. Ik kan niet tegen te veel en te lang van hetzelfde en ik heb de concentratieboog van een demente kip.
Ja daar ondervind ik ook nog wel eens last van. Maar dat zijn slechts kleine frustraties op een geheel.quote:Op dinsdag 17 september 2013 21:03 schreef minthy het volgende:
[..]
Hier idem qua concentratie maar mogelijk verbetert dat weer iets als ik me ergens op focus. Geen idee, wil het eens een kans geven![]()
Vooralsnog gefrustreerd omdat de handwerkwereld niet is ingesteld op linkshandige mensen
Nee, niet echt neequote:Op dinsdag 17 september 2013 20:52 schreef Clashy het volgende:
Jakkesss, van de winter word ik ook niet vrolijk.
Ik kan me soms compleet verliezen in de meest stompzinnige spelletjes, vrij ernstig soms dat het niet eens verveeltquote:Op dinsdag 17 september 2013 17:14 schreef Cue_ het volgende:
Heb ik ook eens geprobeerd, scgiet niet genoeg op, daarbij wordt ii er niet rustiger van. En verveeld het te snel.
Geestdodend werk vind ik af en toe wel lekker. Gewoon dom dingen invoeren ofzo, geen rpobleem mee... Mits t allemaal maar met t toetsenbord kan
Precies. Maar ook wel eens fijn om je alleen maar druk te maken over futiele zakenquote:Op dinsdag 17 september 2013 21:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja daar ondervind ik ook nog wel eens last van. Maar dat zijn slechts kleine frustraties op een geheel.
Same here hoor. Moet soms echt van die 'afkickperiodes' inlassen. Momenteel te vaak gedaan op het werk in de vakantieperiode. Dus nu weer aan het aflerenquote:Op dinsdag 17 september 2013 21:06 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik kan me soms compleet verliezen in de meest stompzinnige spelletjes, vrij ernstig soms dat het niet eens verveelt
Ja dat is een fijn gevoel. Ben blij dat ik dat tegenwoordig vaker kan.quote:Op dinsdag 17 september 2013 21:07 schreef minthy het volgende:
[..]
Precies. Maar ook wel eens fijn om je alleen maar druk te maken over futiele zaken
Wat ik volg is een psychoanalytische psychotherapie (zowel individueel als groeps, met 1 therapeute). Het is vooral gericht op wat vroeger in de kindertijd nu voor invloed heeft op hoe ik nu ben. Ik kamp eigenlijk al jaren (waarschijnlijk al sinds langer dan 10 / 15 jaar) met depressies, maar daar was ik me nooit zo bewust van, omdat het eigenlijk bij mij en mijn leven hoorde. Voor de therapie had ik natuurlijk wel ideeën en gedachtes over waar het mee te maken zou kunnen hebben dat ik me altijd zo slecht voel en het leven zo zwaar vind, maar hoe en wat precies wist ik ook niet en al helemaal niet hoe ik het zou kunnen veranderen. De therapie geeft me veel inzichten, wat me echt verder helpt. Maar het gaat niet alleen om dingen beter begrijpen, ook is het belangrijk dat ik nieuw gedrag ga oefenen. Dus een stuk gedragstherapie zit er ook wel in. Mijn therapeute heeft ook nog verschillende vervolgopleidingen gedaan en daardoor gebruikt zij volgens mij veel verschillende therapiemethodes (bijvoorbeeld psychoanalytische, gedrags, systeem, lichaamsgericht).quote:Op maandag 16 september 2013 20:52 schreef kuolema het volgende:
[..]
Waar zijn die therapieën precies op gericht? Het zal vast prettig zijn om je te beseffen dat je iets bereikt met die therapie. Geeft ook motivatie om ermee door te gaan lijkt me. Ik heb zelf twee keer cognitieve gedragstherapie gehad maar dat heeft nauwelijks geholpen.
Het is natuurlijk weer een overgang om weer van alles te doen te hebben, zelfs als dat leuke dingen zijn. En daarnaast ook weer met therapie verder. Dat went vast wel weer, maar let er inderdaad op dat je niet teveel hooi op je vork neemt. Heb je het idee dat je het op tijd kunt inzien wanneer het teveel wordt?
Nee ik heb nog geen baan die echt aansluit op mijn opleiding. Dit is een bewuste keuze. Na het afstuderen heb ik mijn bijbaan behouden en nog een tweede baan gezocht omdat mijn bijbaan niet genoeg geld opleverde. Mijn andere baan sluit iets beter aan bij mijn opleiding. Ik kan op dit moment geen werk aan wat te verantwoordelijk is. Dat levert me teveel stress op en dat kan ik er nu niet bij hebben. Ik wil me nu in de komende tijd eerst op mezelf richten en kijk dan verder wat ik wil met mijn leven. Want eigenlijk weet ik nog steeds niet wat ik wil.quote:Wat knap van je dat je het studeren niet hebt opgegeven! Heb je nu ook een baan die aansluit bij je opleiding? Lukt het werken een beetje?
Ik vind op dit moment werken veel fijner. Maar goed, zoals ik hierboven heb beschreven heb ik nu ook bewust geen werk met veel verantwoordelijkheden. Soms is het wel saai, maar dat is me nu liever. Ik vond studeren echt lastig. Doordat ik te onzeker en te perfectionistisch was, was ik vaak geblokkeerd en heb dan veel altijd uitgesteld. Eigenlijk echt stom, want rationeel gezien weet ik dat ik intelligent genoeg ben. Nou ja, en dat hele studerengedoe is bij mij zo slecht gelopen, dat ik het alleen daarom al fijn vind dat ik dat niet meer hoef te doen. Er hangt voor mij een hele negatieve lading omheen, helaas. Want eigenlijk ben ik best wel leergierig en vind nieuwe dingen leren en begrijpen ook echt leuk.quote:Wat ik me afvraag is, als je psychische problemen hebt, is het dan makkelijker om te werken of om te studeren? Want voor beide dingen moet je goed presteren en je concentreren wat lastig is, maar met werken heb je eerder sleur denk ik en met studeren heb je nog een doel waar je je aan vast kunt klampen. Als het je interesseert. Maar aan de andere kant, voor sommige soorten werk heb je minder concentratie nodig/hoef je niet zoveel na te denken in vergelijking met huiswerk maken en verslagen schrijven en dingen uit je hoofd leren. Ik weet het niet want ik heb geen ervaring met werk. Wat denk jij? En wat denken anderen hier?
Dat kan ik me dus écht niet voorstellen. Maar wel tof voor jouquote:Daarom vind ik barwerk zo heerlijk, wanneer de klanten niet vervelend zijn dan; je raakt echt in een flow waarbij je van binnen helemaal kalm bent, zelfs wanneer het megadruk is en je op vol tempo bezig bent. Het oog in de storm noem ik dat vaak.
Leuk! Altijd fijn om iets ontspannends te hebben om je op te richten. Wat ga je maken?quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:15 schreef minthy het volgende:
Ik heb mezelf eens getrakteerd op een hobby; breien en haken. Eens kijken of ik daarvoor het geduld kan opbrengen en de rust kan vinden
Het lijkt me zeker boeiend om zo diep in te gaan op de oorzaken van je gevoelens en problemen. Cognitieve gedragstherapie is meer direct, oplossingsgericht en legt de nadruk op symptomen. Je leert je bewust worden van je denkpatronen en fouten daarin te herkennen. Het probleem blijft bij mij het innerlijke conflict. Ik herken die 'denkfouten', maar er blijft een dominant stemmetje dat me ervan probeert te overtuigen dat ik mezelf niet voor de gek moet houden, dat mijn zogenaamde rationele denken betekent dat ik tegen mezelf lieg omdat ik de waarheid niet onder ogen wil zien. Klinkt misschien vaag maar beter kan ik het niet verwoorden, zo midden in de nacht...quote:
Volgens mij is dat de conclusie van elke hulpverlener die een oorzaak wil halen uit het verleden waarbij er geen concrete traumatische gebeurtenissen zijn geweest. Niet dat ik daarmee impliceer dat het onzin is, zeker niet, maar het klinkt gewoon zo clichéquote:Wat bij mij op dit moment de belangrijkste en ook de moeilijkste thema's zijn waar ik mee kamp zijn vooral verlatingsangst en vroeger op emotioneel gebied niet dat "gekregen" / "ontvangen" van mijn ouders wat ik nodig had als kind. Ik denk dat daar wel de kern zit van veel problemen die ik heb in mijn leven en daar werk ik dus nu aan.
Dat klinkt als een goed planquote:Nee ik heb nog geen baan die echt aansluit op mijn opleiding. Dit is een bewuste keuze. Na het afstuderen heb ik mijn bijbaan behouden en nog een tweede baan gezocht omdat mijn bijbaan niet genoeg geld opleverde. Mijn andere baan sluit iets beter aan bij mijn opleiding. Ik kan op dit moment geen werk aan wat te verantwoordelijk is. Dat levert me teveel stress op en dat kan ik er nu niet bij hebben. Ik wil me nu in de komende tijd eerst op mezelf richten en kijk dan verder wat ik wil met mijn leven. Want eigenlijk weet ik nog steeds niet wat ik wil.
Exact zoals het bij mij is. Ik zou me alleen enorm (nog meer) waardeloos voelen als ik zou stoppen met mijn studie. Fijn zou ik het nooit vinden. Het is lastig dat het aan de ene kant leuk is en houvast biedt, maar aan de andere kant stressvol is en een trigger voor depressie.quote:Ik vind op dit moment werken veel fijner. Maar goed, zoals ik hierboven heb beschreven heb ik nu ook bewust geen werk met veel verantwoordelijkheden. Soms is het wel saai, maar dat is me nu liever. Ik vond studeren echt lastig. Doordat ik te onzeker en te perfectionistisch was, was ik vaak geblokkeerd en heb dan veel altijd uitgesteld. Eigenlijk echt stom, want rationeel gezien weet ik dat ik intelligent genoeg ben. Nou ja, en dat hele studerengedoe is bij mij zo slecht gelopen, dat ik het alleen daarom al fijn vind dat ik dat niet meer hoef te doen. Er hangt voor mij een hele negatieve lading omheen, helaas. Want eigenlijk ben ik best wel leergierig en vind nieuwe dingen leren en begrijpen ook echt leuk.
Goeie!quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:15 schreef minthy het volgende:
Ben je ook bij een breiclub gegaan?quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:15 schreef minthy het volgende:
Hmm rottig dat je je daar zo voor schaamt. Ik herken dat wel, ik schaam me ook vaak voor dingen, ook voor dingen waarvoor het helemaal niet nodig is en door die schaamte kan ik vaak niet open over mezelf zijn. Bij jou is het eigenlijk ook niet nodig. Jij kan er toch ook niets aan doen dat je gepest bent geworden.quote:Op woensdag 18 september 2013 01:45 schreef kuolema het volgende:
[..]
Het lijkt me zeker boeiend om zo diep in te gaan op de oorzaken van je gevoelens en problemen. Cognitieve gedragstherapie is meer direct, oplossingsgericht en legt de nadruk op symptomen. Je leert je bewust worden van je denkpatronen en fouten daarin te herkennen. Het probleem blijft bij mij het innerlijke conflict. Ik herken die 'denkfouten', maar er blijft een dominant stemmetje dat me ervan probeert te overtuigen dat ik mezelf niet voor de gek moet houden, dat mijn zogenaamde rationele denken betekent dat ik tegen mezelf lieg omdat ik de waarheid niet onder ogen wil zien. Klinkt misschien vaag maar beter kan ik het niet verwoorden, zo midden in de nacht...
Het verleden is ook wel ter sprake gekomen, maar niet zo nadrukkelijk. En ik moet zeggen dat de keren dat het wel ter sprake kwam, ik dat vreselijk vond. Ik wilde er niets over zeggen. Het gaat dan vooral over pesten (lekker origineel) maar op de een of andere manier schaam ik me daarvoor. Dus in dat opzicht lijkt een psychoanalytische benadering mij niet prettig.
Ik snap wel waarom je dat zegt, met dat het cliché klinkt. Maar ik denk dat het bij veel mensen die niet een traumatische ervaring hebben opgelopen maar toch depressief zijn, ook vaak één van de oorzaken is. Zo heb ik bijvoorbeeld niet (voor zover ik weet) echt een heftige traumatische ervaring gehad, maar mijn vader bijvoorbeeld wel en dat heeft wel invloed gehad op hoe het bijvoorbeeld vroeger bij ons thuis is gelopen. Ik denk dat het bij mij meer een gevolg is van mijn omgeving, hoe ik ben opgegroeid, wat voor ervaringen ik als kind wel en niet gemaakt heb. Dat heeft natuurlijk weer invloed op hoe mijn persoonlijkheid zich heeft ontwikkeld en hoe ik nu ben. Ik geloof er niet zo sterk in dat een persoonlijkheid van een pasgeboren baby al helemaal vaststaat, maar dat veel dingen van de ouders door hoe de ouders zich gedragen worden doorgegeven. Natuurlijk spelen de genen (de natuur dus) ook wel een rol, maar ik vind die rol waarschijnlijk kleiner als de meeste andere mensen. Maar goed, het is nu niet mijn bedoeling hier een nature / nurture discussie te starten.quote:Volgens mij is dat de conclusie van elke hulpverlener die een oorzaak wil halen uit het verleden waarbij er geen concrete traumatische gebeurtenissen zijn geweest. Niet dat ik daarmee impliceer dat het onzin is, zeker niet, maar het klinkt gewoon zo cliché
Het is natuurlijk altijd een combinatie van factoren. Denk je dat het in jouw geval meer een gevolg is van je omgeving of van je persoonlijkheid?
Ik denk ook dat bij sommige mensen de problemen zo diep liggen en ook al zo lang aanwezig zijn, dat er meer tijd nodig is een misschien ook wel intensievere vormen van therapie, om een daadwerkelijke verandering te kunnen ondergaan.Ik kan zelf niet zoveel met begrippen als "persoonlijkheidsstoornissen" omdat dit voor mij impliceert dat er een norm heerst over wat normaal is en niet normaal. Dat vind ik in veel opzichten nogal problematisch. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat het voor sommige mensen ook prettig kan zijn wanneer ze een bepaalde diagnose hebben, daar niet van. Ook is het niet mijn bedoeling hier bepaalde mensen voor het hoofd te stoten met mijn mening hierover.quote:-knip-
Het gaat op zich. Ik werk gemiddeld gezien ongeveer 20 uur per week. De ene week zijn het eerder 30 uur, een andere week eerder 15. Qua hoeveelheid gaat het dus wel. Wat mij meer stresst is dat ik onregelmatige diensten draai en daardoor niet zo'n vast ritme heb. Maar het is wel veel hoor. Werken, therapie, tijd voor mezelf, tijd voor vrienden, tijd voor mijn relatie, tijd voor hobby's. Ik krijg dat ook vaak niet goed voor elkaar en vind het lastig prioriteiten te stellen.quote:Twee banen hebben lijkt me wel heel druk, hoe doe je dat in combinatie met die therapie? Hou je nog wel genoeg tijd over om te ontspannen?
Echt goed dat die opdracht gisteren goed gelukt is! Hoe gaat het nu?quote:En ik wil nog even kwijt dat ik me wel okee voel, ben optimistischer dan vorige week. Vanavond een opdracht gemaakt en dat ging goed. Morgenmiddag ga ik aan die opdrachten waar ik mee vastloop, hopelijk lukt het wel onder invloed. Ik ga het gewoon weer proberen.
Ik heb mezelf ook getrakteert op een hobby. Zwemmen (baantjes trekken). De eerste keer was heel lekker en de tweede keer minder. Maar ik ga het volhouden om elke maandag te doen ook voor de beweging.quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:15 schreef minthy het volgende:
Ik vind het best spannend, niet wetende wat het in gaat houden en bij wie ik terecht kom. Het lijkt me wel fijn om een vast persoon te hebben, want het afgelopen jaar heb ik meerdere psychiaters, psychologen en andere hulpverleners gesproken en ik vind het vervelend om elke keer weer bij een vreemde mijn verhaal te doen. Dus in dat opzicht heb ik er wel zin in.quote:Op woensdag 18 september 2013 17:00 schreef rainbowwarrior het volgende:
Ik ben benieuwd wat voor therapie je gaat volgen binnenkort. Heb je er "zin in"? (klinkt misschien een beetje raar, maar ja.)
Oh dat valt nog wel mee, ik had verwacht dat je aan meer uren zat met twee banen. Ik kan me voorstellen dat het echt niet prettig is om onregelmatige diensten te hebben. Hoe onregelmatig zijn die? Ook 's nachts? Scheelt ook dat je een relatie hebt, daarmee ben je één van de weinigen hier.quote:Het gaat op zich. Ik werk gemiddeld gezien ongeveer 20 uur per week. De ene week zijn het eerder 30 uur, een andere week eerder 15. Qua hoeveelheid gaat het dus wel. Wat mij meer stresst is dat ik onregelmatige diensten draai en daardoor niet zo'n vast ritme heb. Maar het is wel veel hoor. Werken, therapie, tijd voor mezelf, tijd voor vrienden, tijd voor mijn relatie, tijd voor hobby's. Ik krijg dat ook vaak niet goed voor elkaar en vind het lastig prioriteiten te stellen.
Ik had 15 mg oxazepam genomen en dat hielp wel vandaag. Was gewoon kalm toen ik bezig was. Ben alleen niet veel verder gekomen want ik was erg moe (te weinig geslapen) dus toen ben ik maar gaan slapen.quote:Echt goed dat die opdracht gisteren goed gelukt is! Hoe gaat het nu?
Ik voel me al sinds een paar dagen echt klote. Ik werk deze week echt veel en ben daardoor moe. Ik ben weinig onder de mensen, ik heb er aan de ene kant veel behoefte aan maar aan de andere kant ook niet. Ook zijn er weer eens een paar dingen die me storen in mijn relatie. Dus een "crisis"gesprek zit er ook weer aan te komen. Naja, ooit wordt het wel weer eens beter.
Ja! Ik ben dat ook van plan, één keer in de week zwemmen. Ik doe veel te weinig in de herfst/winter en vind zwemmen leuk dus dat leek me wel een goede optie. Ben van plan dat met mijn broertje te gaan doen, want hij heeft helemaal geen leven buiten zijn pc/playstation-wereld. Zal voor hem ook goed zijn.quote:Op woensdag 18 september 2013 17:13 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik heb mezelf ook getrakteert op een hobby. Zwemmen (baantjes trekken). De eerste keer was heel lekker en de tweede keer minder. Maar ik ga het volhouden om elke maandag te doen ook voor de beweging.
Merk wel dat ik me nog steeds niet veilig voel in m'n nieuwe klas. Er zijn wat 'eilandjes' en twee vervelende personen die mij soort van negeren (ook nadat ik een gesprek aan knoopte). Ik kan daar heel boos om worden, ik snap dat echt niet. Moeilijk om los te laten.
Kwa medicatie zit het wel oké, al ben ik soms wat warrig en lijkt het wel of ik wat teveel energie heb. Vanavond de psych bellen en kijken of hij vind dat ik nog meer omhoog moet.
Net met de psych gebeld en we gaan inderdaad niet nog meer omhoog. Wat ik wel soms heb is wat ik zelf het 'caffeïne-effect' noem. Beetje te niet-moe waardoor ik onrustig word, maar volgens de psych kan dat gewoon een bij-effect zijn omdat m'n lichaam aan de nieuwe dosering moet wennen. Dus nog even een paar weken aankijken hoe dat verder gaat.quote:Op woensdag 18 september 2013 18:24 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ja! Ik ben dat ook van plan, één keer in de week zwemmen. Ik doe veel te weinig in de herfst/winter en vind zwemmen leuk dus dat leek me wel een goede optie. Ben van plan dat met mijn broertje te gaan doen, want hij heeft helemaal geen leven buiten zijn pc/playstation-wereld. Zal voor hem ook goed zijn.
Ik vind het niet klinken alsof je nog meer omhoog moet met de medicatie, als je zegt dat je warrig bent en teveel energie hebt...en het klonk wel goed wat je in een andere post zei.
Dat blokkeer-effect, wat is dat?quote:Op woensdag 18 september 2013 18:24 schreef kuolema het volgende:
Ik had 15 mg oxazepam genomen en dat hielp wel vandaag. Was gewoon kalm toen ik bezig was. Ben alleen niet veel verder gekomen want ik was erg moe (te weinig geslapen) dus toen ben ik maar gaan slapen. Kon echt niet meer. Blokkeer-gevoel kwam meteen weer terug daarna, waarschijnlijk ook omdat ik nauwelijks ben opgeschoten en de druk weer hoger is.
Vanavond ga ik nog even verder als dat lukt. Waarschijnlijk niet. En anders probeer ik het morgen weer met oxa. Het schiet echt niet op zo. Ik voel me nu ook minder goed.
Dat dacht ik ook, dat het bijwerkingen zijn die waarschijnlijk weer weggaan, aangezien je pas net hebt verhoogd. Ik vraag me nu heel erg af wat je met die onveilige situatie bedoelt.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:40 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Net met de psych gebeld en we gaan inderdaad niet nog meer omhoog. Wat ik wel soms heb is wat ik zelf het 'caffeïne-effect' noem. Beetje te niet-moe waardoor ik onrustig word, maar volgens de psych kan dat gewoon een bij-effect zijn omdat m'n lichaam aan de nieuwe dosering moet wennen. Dus nog even een paar weken aankijken hoe dat verder gaat.
Verder voel ik me op het moment en gister gewoon kut. Maar dat heeft meer met mijn 'onveilige' situatie te maken. Ik zit nog wel in de depressie maar hij is veel beter in de hand te houden nu ik die medicatie heb en minder alcohol drink.
Je wilt iets gaan doen, maar alleen al bij de gedachte eraan of als je bezig bent maar het gaat niet meteen, voel je je gespannen en lijken je hersenen niet meer te werken. Alsof iets je tegenhoudt terwijl je wel wilt, er moet iets uit komen maar het zit vast.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:42 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dat blokkeer-effect, wat is dat?
Ik denk dat ik het herken maar leg 'ns uit
Nee, dat niet. De lokale breiclub heeft een gemiddelde leeftijd van 80+ en ondanks dat ik me bij vlagen onwijs oud en op voel denk ik dat ze me op basis van m'n leeftijd niet gaan accepteren als lidquote:Op woensdag 18 september 2013 14:58 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ben je ook bij een breiclub gegaan?
Ik kan heeel slecht tegen veranderingen. Mijn vriendengroep is al 3 jaar uit elkaar aan het vallen en daar heb ik nog steeds enorme moeite mee hoewel het logisch is dat mensen hun eigen pad gaan. Die vriendengroep was heel hecht op m'n 18e maar nu ben ik 23 en is het allemaal anders. Zelfde geldt voor mijn (4 jaar lange) relatie die uit ging en m'n beste vriend die nu wat met d'r heeft. Een goeie (andere) vriend die me volledig in de kou laat zitten. Die veranderingen maken me gek.quote:Op woensdag 18 september 2013 22:59 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, dat het bijwerkingen zijn die waarschijnlijk weer weggaan, aangezien je pas net hebt verhoogd. Ik vraag me nu heel erg af wat je met die onveilige situatie bedoelt.
Alcohol heb ik ook problemen mee als het niet goed gaat en dat maakt het eigenlijk alleen maar erger. Goed dat je bent gaan minderen, kost het je veel moeite?
Ik herken dit absoluut. Vooral in de vakanties en ongestrucuteerde tijden. In de vakantie heb ik zelfs afspraken met mijn psycholoog gemaakt over hoe ik hier het beste mee kon dealen. Mijn lichaam en geest was in de ochtend al compleet moe en uitgeput ondanks veel slaap. Alleen al naar de ontbijttafel gaan en een boterham smeren geeft angst en inderdaad dat trillerige en verlammende. Vervolgens moet ik ook nog wat met die dag gaan doen (gevolgt door gedachte: oh shit ik moet nu echt wat gaan doen, als ik niks doe ben ik nutteloos).quote:Je wilt iets gaan doen, maar alleen al bij de gedachte eraan of als je bezig bent maar het gaat niet meteen, voel je je gespannen en lijken je hersenen niet meer te werken. Alsof iets je tegenhoudt terwijl je wel wilt, er moet iets uit komen maar het zit vast.
Ik heb dan echt het gevoel dat iets me verlamt, zowel lichamelijk als geestelijk. En doordat je niet meer kunt nadenken, raak je nog meer gespannen en zo blijft dat dan doorgaan. Snelle hartslag, hartkloppingen, zweten en trillen. Of alleen een gespannen gevoel en wazig zijn. Heel naar is het in elk geval. Komt voort uit onzekerheid, perfectionisme, schaamte voor wat ik mogelijk voor doms zou kunnen opschrijven, of doen als het om sociale situaties gaat. De angst om dingen af te maken of om te beginnen, omdat het toch nooit perfect zal worden. Omdat het uiteindelijk afgerond en ingeleverd moet gaan worden en iemand anders het dan zal lezen. Hoewel ik daar op zo'n moment niet specifiek aan hoef te denken en het meer iets lichamelijks lijkt waar ik geen controle over heb, weet ik wel dat het daardoor komt.
Ik heb het zelfs wel eens als ik iets wil posten, dan lukt het me niet om te typen. Maar dat is niet erg, want ik hoef het niet te doen. Schoolzaken wel, en dat zorgt dus voor veel meer spanning.
Heb ik het zo goed uitgelegd?Is nog best moeilijk vind ik. Herken je het nog steeds? Zo ja, in wat voor situaties heb jij er last van?
Dus in het dagelijks leven heb je een vlotte babbel maar toch weinig zelfvertrouwen en een laag zelfbeeld. Hoe komt dat zo?quote:Op woensdag 18 september 2013 23:14 schreef minthy het volgende:
[..]
Nee, dat niet. De lokale breiclub heeft een gemiddelde leeftijd van 80+ en ondanks dat ik me bij vlagen onwijs oud en op voel denk ik dat ze me op basis van m'n leeftijd niet gaan accepteren als lid![]()
Het haken ontspant ook niet echt merk ik, al heb ik nu wel weer wat extra's te doen. Helaas hoef je je niet heel erg te concentreren met als gevolg dat m'n gepieker gewoon in volle vaart doorgaat.
Tof trouwens, iedereen aan de hobby's![]()
Vanochtend bij GGZ geweest, man wat is het lastig om te praten. Ik sta er in m'n sociale omgeving om bekend iedereen onder tafel te lullen maar bij hem kom ik gewoon niet fatsoenlijk uit m'n woorden. Wat in m'n hoofd zit komt er behoorlijk onsamenhangend uit en ik begin onwijs te ratelen...
Hij zag het als "geaccepteerd hebben dat je hulp hebt gezocht en nu wil je alles in één klap eruit knallen". Daar kan ie nog wel eens gelijk in hebben![]()
Qua behandeling gaan we insteken op m'n zelfbeeld/zelfwaardering/zelfvertrouwen en het invullen van gedachten. Daarbij wordt een stuk ontwijkgedrag meegepikt, exposure gaat over een tijdje centraal staan.
Deze week een dagboekje bijhouden met welke activiteiten ik per dag doe en een cijfer geven aan gevoel en stemming. Ik vind structureel dat ik veel te weinig doe, volgens hem gaat dat aardig meevallen. Ik ben benieuwd! En kapot.
Daar denk ik heel erg vaak over na maar daarin loop ik vast. Ik sta bij anderen bekend als vrolijk, kletskouserig, gezellig, positief ingesteld, geinponem eersteklas en betrokken. Daartegenover staat dat ik mezelf een naar, lelijk en achterlijk dom mens vind. Dat wat anderen vinden komt niet overeen met hoe ik mezelf zie. De oorzaak ligt in een pestverleden en thuis in de kindertijd een (gevoelsmatig) zeer onveilige en instabiele situatie. Ik "schop" mezelf vaak in situaties en ben dan dat vrolijke geval maar daaronder ligt een negatieve laag.quote:Op woensdag 18 september 2013 23:38 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dus in het dagelijks leven heb je een vlotte babbel maar toch weinig zelfvertrouwen en een laag zelfbeeld. Hoe komt dat zo?
Ik ken dat wel. Je doet een masker op. Je *doet* aardig en daarvoor trek je alles uit de kast. Je laat misschien iemand zien die je van nature niet bent, maar je misschien wel wilt zijn.quote:Op donderdag 19 september 2013 00:08 schreef minthy het volgende:
[..]
Daar denk ik heel erg vaak over na maar daarin loop ik vast. Ik sta bij anderen bekend als vrolijk, kletskouserig, gezellig, positief ingesteld, geinponem eersteklas en betrokken. Daartegenover staat dat ik mezelf een naar, lelijk en achterlijk dom mens vind. Dat wat anderen vinden komt niet overeen met hoe ik mezelf zie. De oorzaak ligt in een pestverleden en thuis in de kindertijd een (gevoelsmatig) zeer onveilige en instabiele situatie. Ik "schop" mezelf vaak in situaties en ben dan dat vrolijke geval maar daaronder ligt een negatieve laag.
Het gekke is dat ik niet alsof doe, zo ben ik gewoon als ik mensen wat beter ken. Ik kan ook heel direct zijn maar zoals bij alles moet ik daarbij wel veiligheid voelen.quote:Op donderdag 19 september 2013 00:42 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik ken dat wel. Je doet een masker op. Je *doet* aardig en daarvoor trek je alles uit de kast. Je laat misschien iemand zien die je van nature niet bent, maar je misschien wel wilt zijn.
quote:Op donderdag 19 september 2013 01:00 schreef minthy het volgende:
Het gekke is dat ik niet alsof doe, zo ben ik gewoon als ik mensen wat beter ken. Ik kan ook heel direct zijn maar zoals bij alles moet ik daarbij wel veiligheid voelen.
Het is denk ik meer dat ik later pas ga nadenken en mezelf ontzettend naar beneden ga halen. Dan denk ik dat ik niet aardig ben of dat anderen me een stom wicht vinden. Tijdens het contact is daarvan geen sprake![]()
Bij nieuwe contacten heb ik dat mezelf onderuit halen al bij voorbaat, een beetje dat "I am not worthy"-idee.
ja ik denk dat heel veel mensen dit doen, maar aan de andere kant, hoe wil je je gedragen als je niet verbergt wat je voelt?quote:Op donderdag 19 september 2013 00:08 schreef minthy het volgende:
[..]
Daar denk ik heel erg vaak over na maar daarin loop ik vast. Ik sta bij anderen bekend als vrolijk, kletskouserig, gezellig, positief ingesteld, geinponem eersteklas en betrokken. Daartegenover staat dat ik mezelf een naar, lelijk en achterlijk dom mens vind. Dat wat anderen vinden komt niet overeen met hoe ik mezelf zie. De oorzaak ligt in een pestverleden en thuis in de kindertijd een (gevoelsmatig) zeer onveilige en instabiele situatie. Ik "schop" mezelf vaak in situaties en ben dan dat vrolijke geval maar daaronder ligt een negatieve laag.
Goed bezigquote:Op woensdag 18 september 2013 23:14 schreef minthy het volgende:
[..]
Nee, dat niet. De lokale breiclub heeft een gemiddelde leeftijd van 80+ en ondanks dat ik me bij vlagen onwijs oud en op voel denk ik dat ze me op basis van m'n leeftijd niet gaan accepteren als lid![]()
Het haken ontspant ook niet echt merk ik, al heb ik nu wel weer wat extra's te doen. Helaas hoef je je niet heel erg te concentreren met als gevolg dat m'n gepieker gewoon in volle vaart doorgaat.
Tof trouwens, iedereen aan de hobby's![]()
Vanochtend bij GGZ geweest, man wat is het lastig om te praten. Ik sta er in m'n sociale omgeving om bekend iedereen onder tafel te lullen maar bij hem kom ik gewoon niet fatsoenlijk uit m'n woorden. Wat in m'n hoofd zit komt er behoorlijk onsamenhangend uit en ik begin onwijs te ratelen...
Hij zag het als "geaccepteerd hebben dat je hulp hebt gezocht en nu wil je alles in één klap eruit knallen". Daar kan ie nog wel eens gelijk in hebben![]()
Qua behandeling gaan we insteken op m'n zelfbeeld/zelfwaardering/zelfvertrouwen en het invullen van gedachten. Daarbij wordt een stuk ontwijkgedrag meegepikt, exposure gaat over een tijdje centraal staan.
Deze week een dagboekje bijhouden met welke activiteiten ik per dag doe en een cijfer geven aan gevoel en stemming. Ik vind structureel dat ik veel te weinig doe, volgens hem gaat dat aardig meevallen. Ik ben benieuwd! En kapot.
Als ik Minthy der posts zo lees herken ik wel veel. En dan is het idd geen masker zoals complex ervaart (ja natuurlijk soms wel zo, zoals iedereen dat wel heeft), maar is het echt dat je jezelf niet mooi/slim/etc vindt.quote:Op donderdag 19 september 2013 01:31 schreef Faeroer het volgende:
Heb je ook bewijzen voor 'not worthy'? Ben je objectief genoeg om dat voor anderen te gaan bepalen? De meeste mensen zijn in gedachten meer met zichzelf bezig dan met jou (of wie dan ook). En stel mensen vinden je een naar persoon (stel), wat dan nog? Lekker boeiend wat iedereen zegt, waarom hier zoveel waarde aan hechten? Mij kan het echt geen reet meer schelen wat mensen denken of vinden. In de meeste gevallen zijn de negatieve opmerkingen ontzettend ondoordacht en dom.
Klinkt niet echt als een stel goede vriendinnen. Dumpen en verder gaan.quote:Op donderdag 19 september 2013 10:31 schreef Catnip het volgende:
Hallo allemaal, ik wil even mijn verhaal kwijt van de afgelopen dagen..
Het begon al op school, kan me totaal niet concentreren. Er liepen al wat spanningen tussen ik en een van mijn beste vriendinnnen. Ik deed dingen waar zei zich aan irriteerde. Ze irriteert zich er ook aaan dat ik mijn leven zo ''ver kanker'' doordat ik nog een aantal nachtjes op acuut heb geslapen, doordat het thuis echt niet meer ging.
Maar toen kwam ik al op school, en toen zei ze ''Je moet echt iets doen aan die woeddeaanvallen'' (moet zij nodig zeggen) En je hebt een kutgezicht..Dat kwetste mij zo erg.. Als ik me lekker in mijn vel had gevoeld, had ik mijn schouders op kunnen halen en denken van die is niet wijs. Maar op dat moment lukte mij dat niet, en ben ik helemaal door het lint gegeaan. De docent was heel lief, sloeg een arm om me heen en bracht me ergens anders hee.
De volgende dag voelde ik me heel erg in de war, schreeuwen/huilen..echt niet leuk. Toen ben ik naar huis gestuurd.
Die dagen daarna wilde ik niet meer naar school, dus ben ik niet gegeaan. Nu ga ik halve dagen. En ben ik weer eens opgenomen, voor een aantal weken. Goed gedaan Catnip!!
En mijn pgb'er is mijn pgb'er niet meer, omdat het niet meer ging..en ik mis haar heel erg. Niet normaal. We mailen nog wel vaak..
Dat wilde ik even kwijt. Kutweken gehad..
Hallo! Wat is dat nou voor een 'beste vriendin' als ze zulke dingen zegt?! 'je hebt een kutgezicht'quote:Op donderdag 19 september 2013 10:31 schreef Catnip het volgende:
Het begon al op school, kan me totaal niet concentreren. Er liepen al wat spanningen tussen ik en een van mijn beste vriendinnnen. Ik deed dingen waar zei zich aan irriteerde. Ze irriteert zich er ook aaan dat ik mijn leven zo ''ver kanker'' doordat ik nog een aantal nachtjes op acuut heb geslapen, doordat het thuis echt niet meer ging.
Maar toen kwam ik al op school, en toen zei ze ''Je moet echt iets doen aan die woeddeaanvallen'' (moet zij nodig zeggen) En je hebt een kutgezicht..Dat kwetste mij zo erg.. Als ik me lekker in mijn vel had gevoeld, had ik mijn schouders op kunnen halen en denken van die is niet wijs. Maar op dat moment lukte mij dat niet, en ben ik helemaal door het lint gegeaan. De docent was heel lief, sloeg een arm om me heen en bracht me ergens anders hee.
De volgende dag voelde ik me heel erg in de war, schreeuwen/huilen..echt niet leuk. Toen ben ik naar huis gestuurd.
Die dagen daarna wilde ik niet meer naar school, dus ben ik niet gegeaan. Nu ga ik halve dagen. En ben ik weer eens opgenomen, voor een aantal weken. Goed gedaan Catnip!!
En mijn pgb'er is mijn pgb'er niet meer, omdat het niet meer ging..en ik mis haar heel erg. Niet normaal. We mailen nog wel vaak..
Dat is wel een lastige situatie inderdaad, die veranderingen waar je weinig controle over hebt. Dan heb je geen houvast, want alles kan veranderen. Je raakt het overzicht kwijt, logisch dat je dan het gevoel hebt dat het niet goed komt. Misschien ben je alleen bang dat die mensen uit je klas niet mogen, dan hoeft het niet zo te zijn. Richt je op de dingen waar je wel wat aan kunt doen, zoals dat, en laat de rest los, al is dat moeilijk. Denk je dat je die vrienden niet meer terug kunt krijgen, laat ze dan los. Maak nieuwe vrienden.quote:Op woensdag 18 september 2013 23:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik kan heeel slecht tegen veranderingen. Mijn vriendengroep is al 3 jaar uit elkaar aan het vallen en daar heb ik nog steeds enorme moeite mee hoewel het logisch is dat mensen hun eigen pad gaan. Die vriendengroep was heel hecht op m'n 18e maar nu ben ik 23 en is het allemaal anders. Zelfde geldt voor mijn (4 jaar lange) relatie die uit ging en m'n beste vriend die nu wat met d'r heeft. Een goeie (andere) vriend die me volledig in de kou laat zitten. Die veranderingen maken me gek.
Met name lange vakanties en nieuwe schooljaren etc. vind ik lastig.
Nu dus een nieuwe klas waar ik heel snel denk dat mensen mij niet mogen of dat ik er niet bij hoor. Vorig jaar had ik een klas waar de groep best hecht was geworden door het jaar heen en das ook weer helemaal weg. M'n huisgenoot waar ik bevriend mee raakte is vertrokken. Al dat soort dingen.
Ik denk al snel in doemgedachten dat het allemaal niet goed komt. Dat ik me niet thuis kan voelen in de klas en dat mensen mij niet zullen uitnodigen voor een stapavond. En buiten school dat me vrienden me laten zitten, dat ik nooit meer een vriendin zal vinden enz.
Qua alcohol, ik heb in de hele maand mei niks gedronken bij wijze van test en dat verliep in principe prima. Ik heb dat gedaan nadat ik een paar keer dronken was en ik me daar extreem schuldig over voelde tegenover mezelf en tegenover anderen (ook al had ik niks geks gedaan). Ik drink nu rustiger aan en drink veel water. Drugs raak ik niet meer aan.
Jij bent dus ook streng voor jezelf. Dat kan goed zijn, als je jezelf aanzet om toch dingen te doen als je depressief bent. Maar ook heel lastig, want dingen doen lukt dan juist niet en dat neem je jezelf dan erg kwalijk. Maar je hebt het wel goed aangepakt lees ik.quote:[..]
Ik herken dit absoluut. Vooral in de vakanties en ongestrucuteerde tijden. In de vakantie heb ik zelfs afspraken met mijn psycholoog gemaakt over hoe ik hier het beste mee kon dealen. Mijn lichaam en geest was in de ochtend al compleet moe en uitgeput ondanks veel slaap. Alleen al naar de ontbijttafel gaan en een boterham smeren geeft angst en inderdaad dat trillerige en verlammende. Vervolgens moet ik ook nog wat met die dag gaan doen (gevolgt door gedachte: oh shit ik moet nu echt wat gaan doen, als ik niks doe ben ik nutteloos).
In het ergste geval blijft dat gevoel hangen ookal ben ik al een uur bezig met de bezigheid. Gevoel dat het niet goed is. Ik heb in de vakantie mijn hele kamer overgeschilderd en ik luisterde naar cabaret op MP3. Mijn gedachten waren zelfs daarbij nog: "Nutteloos, wat kansloos dat ik al die cabaret luister. Zometeen ken ik alle shows van hans teeuwen en dat is echt voor nerds. Andere mensen doen vast iets moois met dit weer." (voorbeeldje hoor)
Met m'n psycholoog besproken, en ik ben die dagen doorgekomen door op tijd op te staan en gelijk te ontbijten. Vervolgens drie of vier uur te klussen en dan tijd voor mezelf te nemen. Dat werkte wel redelijk. Soms ging dat blokkadegevoel weg na een tijdje klussen.
Ik moest iig iets verrichten op een dag omdat ik anders alleen maar op de laptop op bed zou zitten. Gevolg daarvan is een enorme energieophoping en moeheid en een depressief gevoel later op de dag.
Je ziet zelf al in waar je gedachtegang niet klopt. Je weet ergens ook echt dat anderen je mogen. Zo ver ben je al en dat is mooi. Sommige mensen hebben dat besef nog niet en dat soort dingen leer je dus in therapie. Jij bent al een stap verder, nu moet je alleen nog leren dat anderen gelijk hebben en jij nietquote:Op donderdag 19 september 2013 00:08 schreef minthy het volgende:
[..]
Eens met de rest.. maar je vriendin had wel enigszins gelijk. Je moet wat doet aan je woedeaanvallen. Schreeuwen/huilen op school is gewoon niet de bedoeling.quote:Op donderdag 19 september 2013 10:31 schreef Catnip het volgende:
Dan hoeft ze het nog niet op zo'n manier te brengen...en ik neem aan dat die problemen bij de hulpverleners bekend zijn.quote:Op donderdag 19 september 2013 13:53 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Eens met de rest.. maar je vriendin had wel enigszins gelijk. Je moet wat doet aan je woedeaanvallen. Schreeuwen/huilen op school is gewoon niet de bedoeling.
Vandaar ook het "eens met de rest"quote:Op donderdag 19 september 2013 13:56 schreef kuolema het volgende:
Dan hoeft ze het nog niet op zo'n manier te brengen...en ik neem aan dat die problemen bij de hulpverleners bekend zijn.
Dit. Zelf zou ik niet echt weten hoe om te gaan met iemand die zijn/haar woede niet kan beheersen. Bovendien ben ik nogal allergisch voor geschreeuw en verder alles wat met geweld te maken heeft.quote:Op donderdag 19 september 2013 13:53 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Eens met de rest.. maar je vriendin had wel enigszins gelijk. Je moet wat doet aan je woedeaanvallen. Schreeuwen/huilen op school is gewoon niet de bedoeling.
Ja okeequote:Op donderdag 19 september 2013 13:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Vandaar ook het "eens met de rest"
Dat lijkt mij ook, maar als ik haar posts soms leest heeft ze zelf niet altijd even goed door hoe ernstig dergelijk gedrag kan zijn.
Weet ik, maar ik vind het echt heel lastig.quote:Op donderdag 19 september 2013 13:53 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Bespreek je dit met hulpverleners? Die kunnen je erbij helpen.quote:Op donderdag 19 september 2013 14:01 schreef Catnip het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik vind het echt heel lastig.
Waardoor komen die woede-aanvallen eigenlijk?quote:Op donderdag 19 september 2013 14:01 schreef Catnip het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik vind het echt heel lastig.
Nee, daarvoor heb ik geen bewijzen. Het is wel iets wat bij een gegeneraliseerde angststoornis hoortquote:Op donderdag 19 september 2013 01:31 schreef Faeroer het volgende:
[..]Heb je ook bewijzen voor 'not worthy'? Ben je objectief genoeg om dat voor anderen te gaan bepalen? De meeste mensen zijn in gedachten meer met zichzelf bezig dan met jou (of wie dan ook). En stel mensen vinden je een naar persoon (stel), wat dan nog? Lekker boeiend wat iedereen zegt, waarom hier zoveel waarde aan hechten? Mij kan het echt geen reet meer schelen wat mensen denken of vinden. In de meeste gevallen zijn de negatieve opmerkingen ontzettend ondoordacht en dom.
Vaak kan ik niet eens benoemen hoe ik me voelquote:Op donderdag 19 september 2013 08:01 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
ja ik denk dat heel veel mensen dit doen, maar aan de andere kant, hoe wil je je gedragen als je niet verbergt wat je voelt?
Op school doe ik ook zo spontaan en vrolijk als ik kan, en anders een matigen smoes zoals slecht geslapen of ziek.
Dat kan hij zeker, al gaf hij wel aan dat ik snel praatte. Dat doe ik wel vaker maar nu begon ik echt te struikelenquote:Op donderdag 19 september 2013 08:19 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Goed bezig
Onsamenhangendheid is niet erg, denk dat dat vooral gevoelsmatig is en hij er vast wel de belangrijke zaken uit kan halen.
En je hebt dezelfde opdracht gekregen als ik
Dat maakt het ook zo ontzettend verwarrend, zeker als ik mensen al een poosje niet heb gesproken of wanneer ze een poos rustig zijnquote:Op donderdag 19 september 2013 13:51 schreef kuolema het volgende:
Je ziet zelf al in waar je gedachtegang niet klopt. Je weet ergens ook echt dat anderen je mogen. Zo ver ben je al en dat is mooi. Sommige mensen hebben dat besef nog niet en dat soort dingen leer je dus in therapie. Jij bent al een stap verder, nu moet je alleen nog leren dat anderen gelijk hebben en jij niet
Hoe gaat het met breien/haken? Zelf kaarten maken is ook leuk.
Ik ga daar keihard tegenin. Ik beschouw mensen die (bewust) hun emoties verkrachten om de woede aanval op te wekken en daar in te blijven hangen als zeikerds. Ik blijfquote:Op donderdag 19 september 2013 13:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dit. Zelf zou ik niet echt weten hoe om te gaan met iemand die zijn/haar woede niet kan beheersen. Bovendien ben ik nogal allergisch voor geschreeuw en verder alles wat met geweld te maken heeft.
Ik heb meegemaakt dat ze dan helemaal ontspoorden en geweldadig werden, dus nee, dat is em niet voor mij.quote:Op donderdag 19 september 2013 23:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ga daar keihard tegenin. Ik beschouw mensen die (bewust) hun emoties verkrachten om de woede aanval op te wekken en daar in te blijven hangen als zeikerds. Ik blijfkijken richting deze mensen. En altijd maar rustig blijven, en altijd maar de discussie aan gaan met zo'n woede aanval figuur.
Ik heb vaak de grootste lol met mensen die hun emoties/woede aanvallen niet onder controle kunnen houden. Ik ga er niet in mee, dat weiger ik gewoon. Vaak kunnen ze daar absoluut niet tegen.
Vooral dat empathische geneuzel word ik snel zat bij vrouwen, ik begeleid zelf ook meer op een nuchtere mannen-manierquote:Op donderdag 19 september 2013 23:04 schreef Cue_ het volgende:
Graag gedaan, ben blij dat je voor een man kon kiezen (zonde de extra wachttijden waar ik las van zou hebben gehad). Merk wel dat het langzaam beter gaat met deze psych. Al blijft het een vrouw, die ook echt soms zo reageert.. maar ach
Oe, dat soort gestoorden ben ik sowieso nog nooit tegengekomenquote:Op donderdag 19 september 2013 23:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb meegemaakt dat ze dan helemaal ontspoorden en geweldadig werden, dus nee, dat is em niet voor mij.
Hah, voor mij is het ook zo, al is mijn gezicht dan meestal uitdrukkingsloos.quote:Op donderdag 19 september 2013 23:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ga daar keihard tegenin. Ik beschouw mensen die (bewust) hun emoties verkrachten om de woede aanval op te wekken en daar in te blijven hangen als zeikerds. Ik blijfkijken richting deze mensen. En altijd maar rustig blijven, en altijd maar de discussie aan gaan met zo'n woede aanval figuur.
Ik heb vaak de grootste lol met mensen die hun emoties/woede aanvallen niet onder controle kunnen houden. Ik ga er niet in mee, dat weiger ik gewoon. Vaak kunnen ze daar absoluut niet tegen.
Hehe, dit doe ik ook.quote:Op donderdag 19 september 2013 23:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eens, mannen zijn vaak gewoon wat simpeler, directer en niet zo overdreven meelevend. Dat is soms gewoon beter.quote:Op donderdag 19 september 2013 23:44 schreef minthy het volgende:
[..]
Vooral dat empathische geneuzel word ik snel zat bij vrouwen, ik begeleid zelf ook meer op een nuchtere mannen-manier
Dan heb ikzelf meer het idee dat er sprongen gemaakt worden. Met wat empathie is niets mis (dat toon ik ook wel) maar sommige mensen slaan daarin door met kusjekroel-gedrag
Inderdaad. Wij willen gewoon een kippenbout kapot scheuren met onze tanden, een blikje op ons voorhoofd kapot slaan, even een oerkreet maken en sport kijken. Geen geneuzel met 'limoen groen' en 'lila-blauw', maar gewoon 'groen' en 'blauw'. Geen "niks" antwoord als je vraagt wat er aan de hand is, maar gewoon 'het is kut'. Geen 'neus poederen' maar gewoon 'schijten'.quote:Op vrijdag 20 september 2013 00:08 schreef kuolema het volgende:
[..]
Eens, mannen zijn vaak gewoon wat simpeler, directer en niet zo overdreven meelevend. Dat is soms gewoon beter.
quote:Op vrijdag 20 september 2013 09:28 schreef J0ycie88 het volgende:
Tijdje terug heb ik hier mijn verhaal al eens gepost. Nu is het dus zo dat ik een maand geleden de stap heb genomen om naar mijn huisarts te gaan, om een verwijzing te krijgen voor een onderzoek zodat er wordt gekeken of ik de erfelijke afwijking heb die mijn vader ook had.
Ondertussen heb ik de echo al gehad 2 weken geleden, en moet ik maandag naar de arts in het ziekenhuis voor een hartfilmpje en de uitslag van de echo.
En heb nu al zon last van de spanning en angst... Weet niet wat ik moet verwachten, heb geen voorgevoel. Voel me nu zo onzeker.
Wilde even mijn ei kwijt..
Mannenquote:Op vrijdag 20 september 2013 01:24 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Inderdaad. Wij willen gewoon een kippenbout kapot scheuren met onze tanden, een blikje op ons voorhoofd kapot slaan, even een oerkreet maken en sport kijken. Geen geneuzel met 'limoen groen' en 'lila-blauw', maar gewoon 'groen' en 'blauw'. Geen "niks" antwoord als je vraagt wat er aan de hand is, maar gewoon 'het is kut'. Geen 'neus poederen' maar gewoon 'schijten'.
Ik sta tot dusverre nog altijd met een grote teen in de samenleving. Waarom ging je trouwens oude mailtjes van jezelf teruglezen?quote:Op zondag 22 september 2013 01:51 schreef kuolema het volgende:
Ik moet even kwijt dat ik verschrikkelijk walg van mezelf. Pure afkeer.![]()
Niet alleen van wie ik ben, maar ook van wie ik was en van wie ik zal zijn. Want ik zal mij blijven zolang ik leef. De trigger was nu dat ik oude mailtjes van mezelf heb teruggelezen. Niet zo slim.
Hoe gaat het met jullie? Het is een beetje stil hier. Hopelijk is dat iets goeds
Ik weet even niet meer hoe het gaat.quote:Op zondag 22 september 2013 01:51 schreef kuolema het volgende:
Hoe gaat het met jullie? Het is een beetje stil hier. Hopelijk is dat iets goeds
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 22 september 2013 11:51 schreef Gray het volgende:
Vannacht werd ik zomaar wakker, dus ging ik maar nadenken over het leven, het universum, en al het andere.
Ik dacht over de zin en onzin van spirituele verlichting, maar trok daar al snel de stekker uit.
Ik dacht over het afscheren van m'n baard, en dacht: dat zit wel snor.
Ik dacht over het nemen van een ander kapsel, maar wist niet welk. Aan dat verhaal kleeft dus nog een staartje.
Ik had kramp in m'n schouders, maar kon op de oorzaak m'n vinger niet leggen.
En het resultaat van al deze contemplatie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Towel day duurt nog wel evenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
Dat doe ik ook regelmatig..maar ik lach eromquote:Op zondag 22 september 2013 11:07 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik sta tot dusverre nog altijd met een grote teen in de samenleving. Waarom ging je trouwens oude mailtjes van jezelf teruglezen?
Vannacht werd ik zomaar wakker, dus ging ik maar nadenken over het leven, het universum, en al het andere.
Ik dacht over de zin en onzin van spirituele verlichting, maar trok daar al snel de stekker uit.
Ik dacht over het nemen van een ander kapsel, maar wist niet welk. Aan dat verhaal kleeft dus nog een staartje.
En het resultaat van al deze contemplatie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gray, wat ben je toch een held.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is iets, een grote teen.quote:Op zondag 22 september 2013 11:07 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik sta tot dusverre nog altijd met een grote teen in de samenleving. Waarom ging je trouwens oude mailtjes van jezelf teruglezen?
Ik was ineens benieuwd naar wat mijn oudste mailtje was dat ik had bewaard en zo ging ik verder lezen.Je hoeft er ook geen goed of slecht op te kunnen plakken. Wat is er gebeurd dan?quote:Op zondag 22 september 2013 11:08 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik weet even niet meer hoe het gaat.
Slecht of goedzoveel gebeurt in korte tijd.
Sommige dingen zijn ook wel grappig, daarom is het ook wel leuk om terug te lezen. Maar voor bepaalde dingen schaam ik me echt.quote:Op zondag 22 september 2013 13:47 schreef Catnip het volgende:
[..]
Dat doe ik ook regelmatig..maar ik lach erom
Mijn oude mailtjes/berichtjes zijn echt heel raar.
Wat bedoel je met raar?Why are you wearing that stupid man suit?
Je schaamt je voor bepaalde berichten, maar was het achteraf niet logisch dat die berichten zo waren opgezet?quote:Op zondag 22 september 2013 14:26 schreef kuolema het volgende:
[..]
Gray, wat ben je toch een held.
[..]
Het is iets, een grote teen.
Ik was ineens benieuwd naar wat mijn oudste mailtje was dat ik had bewaard en zo ging ik verder lezen.
[..]
Je hoeft er ook geen goed of slecht op te kunnen plakken. Wat is er gebeurd dan?
[..]
Sommige dingen zijn ook wel grappig, daarom is het ook wel leuk om terug te lezen. Maar voor bepaalde dingen schaam ik me echt.
Wat bedoel je met raar?
En het resultaat van al deze contemplatie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik snap het niet, maar je woordgrapjes zijn wel tof.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
Het is de bedoeling dat dat van mij te verwachten is, tenzij ik aangeef dat het niet goed met me gaatquote:Op zondag 22 september 2013 19:39 schreef Murmeli het volgende:
Complex, ik ben echt best wel trots op jou.
Je verrast me steeds met de positiviteit die steeds meer uit je berichten spreekt. Nog ff en ik ga het van je verwachten he...
Je moet alleen niet zorgen dat je doorslaat in het positief zien van dingen, anders kan het "backfiren"quote:Op zondag 22 september 2013 19:59 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat dat van mij te verwachten is, tenzij ik aangeef dat het niet goed met me gaat
Ja, daar wees mijn arts ook al op. Hij is bang dat ik in een manie zit, maar ik heb geen idee hoe het is om manisch te zijn eigenlijk.quote:Op zondag 22 september 2013 20:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je moet alleen niet zorgen dat je doorslaat in het positief zien van dingen, anders kan het "backfiren"
Geen idee of ik manisch was, maar bij mij schommelde het tussen "zoveel energie hebben dat ik niet stil kan zitten en als een typische a-autist van alles ondernemen" tot "me zo kut voelen dat ik dood wou zijn"quote:Op zondag 22 september 2013 20:07 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ja, daar wees mijn arts ook al op. Hij is bang dat ik in een manie zit, maar ik heb geen idee hoe het is om manisch te zijn eigenlijk.
Dank je, amen.quote:
Dingen gebeuren, soms leuk, soms niet. Er zitten wat 'plannen' tussen. Hoe dan ook, ondanks alles, of dankzij alles: ik voel me goed.quote:Op zondag 22 september 2013 19:38 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik snap het niet, maar je woordgrapjes zijn wel tof.
Meestal ontdek je dat pas achteraf, zelfs al overkomt het je vaker dan één keer. Het kan zijn dat je het realiseert terwijl je erin zit, dan kan het soms in één keer over zijn. Probeer jezelf te kalmeren, of het nou goed of slecht gaat met je bui.quote:Op zondag 22 september 2013 20:07 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ja, daar wees mijn arts ook al op. Hij is bang dat ik in een manie zit, maar ik heb geen idee hoe het is om manisch te zijn eigenlijk.
Ik heb nogal de neiging om FULL POWA te gaan!!!quote:Op zondag 22 september 2013 20:13 schreef Gray het volgende:
[..]
Probeer jezelf te kalmeren, of het nou goed of slecht gaat met je bui.
quote:Op zondag 22 september 2013 20:13 schreef Gray het volgende:
[..]
Dank je, amen.
[..]
Dingen gebeuren, soms leuk, soms niet. Er zitten wat 'plannen' tussen. Hoe dan ook, ondanks alles, of dankzij alles: ik voel me goed.
[..]
Meestal ontdek je dat pas achteraf, zelfs al overkomt het je vaker dan één keer. Het kan zijn dat je het realiseert terwijl je erin zit, dan kan het soms in één keer over zijn. Probeer jezelf te kalmeren, of het nou goed of slecht gaat met je bui.
Dat heb ik toevallig nou net niet. Full power gaan is ook mijn doel, maar daar zijn condities aan verbonden. Ik probeer juist het punt te bereiken dat ik denk dat het goed met me gaat, dat ik me goed voel, dat mijn persoonlijke problemen opgelost worden/zijn en dat ik daarom wel kan proberen om full power te gaanquote:Op zondag 22 september 2013 20:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb nogal de neiging om FULL POWA te gaan!!!
Nou, ik heb altijd al de neiging full power te gaan, tot op het punt dat het me uitput (lang leve de medicatie? O wacht, -dat- was ik dus vergeten!quote:Op zondag 22 september 2013 20:24 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
[..]
Dat heb ik toevallig nou net niet. Full power gaan is ook mijn doel, maar daar zijn condities aan verbonden. Ik probeer juist het punt te bereiken dat ik denk dat het goed met me gaat, dat ik me goed voel, dat mijn persoonlijke problemen opgelost worden/zijn en dat ik daarom wel kan proberen om full power te gaan
Ah, over 9000?quote:Op zondag 22 september 2013 20:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb nogal de neiging om FULL POWA te gaan!!!
Je kan prima full power gaan en tegelijkertijd kalm, maar in een manie zijn die twee niet goed te scheiden. Ook wanneer je niet full power gaat kan je vooruit komen. Misschien zelfs beter nog. Haastige spoed enzo, hardlopers doodlopers etc.quote:Op zondag 22 september 2013 20:24 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
[..]
Dat heb ik toevallig nou net niet. Full power gaan is ook mijn doel, maar daar zijn condities aan verbonden. Ik probeer juist het punt te bereiken dat ik denk dat het goed met me gaat, dat ik me goed voel, dat mijn persoonlijke problemen opgelost worden/zijn en dat ik daarom wel kan proberen om full power te gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |