abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131232750
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:06 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Goed. Zo te horen kan het op de uni (je deed toch uni???) nog steeds beter.
Zelf ben ik er wel een voorstander van dat er op uni's sneller ingegrepen wordt in dit soort situaties, want wij 2 zullen heus niet de enigen zijn die dermate hard falen op de uni....en vervolgens gebeurt er niks :(

Talk about wasting talent :')
Ik doe inderdaad uni. Dat het uni is betekent helaas nog steeds niet dat het helemaal perfect gaat in de zogenaamde futuristische 21e eeuw. (niet cynisch bedoelt trouwens :P Ik schop alleen tegen verwachtingen van mensen aan :) )
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_131232772
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:05 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Oh ok. Hoe is het bij jou gegaan dan? Ben je zelf achter het idee gekomen dat je hulp moest zoeken of heeft iemand dat tegen jou gezegd?
Das een lang verhaal. Na mijn laatste studie verhuisde ik van Amsterdam naar de Zaanstreek (woonde nog thuis dus ik moest wel), kwam in de bijstand, deed daar een werktraject, tijdens dat werktraject werd door mijn begeleider daar voorgesteld vrijwilligerswerk te gaan doen en om naar het SMD te gaan. Bij het SMD konden ze me niet verder helpen, maar ze wouden me wel doorsturen naar de RIAGG (ik had zoiets van "mwah, beter dat dan niets"). Wachtlijst. Daar aangekomen had ik een paar gesprekken en PAS TOEN merkte ik dat "er meer in zat" dan ik had gedacht.
En TOEN is het balletje pas gaan rollen!

Werktraject werd trouwens niets, ik werd opgenomen en ben daarna nooit meer daar teruggekeerd. Toen kwam het wajongverhaal aan het rollen en tot mijn grote verbazing (maar tegelijkertijd ook opluchting) werd ik voor werk helemaal afgekeurd.

En toen zat ik dus in de hulpverlening en fast forward zit ik op fok jou een reactie te tikken! :P
pi_131232849
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:10 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik doe inderdaad uni. Dat het uni is betekent helaas nog steeds niet dat het helemaal perfect gaat in de zogenaamde futuristische 21e eeuw. (niet cynisch bedoelt trouwens :P Ik schop alleen tegen verwachtingen van mensen aan :) )
Nou, ik ben het dus vol-le-dig met je eens dat dat gewoon beter moet! Leuk dat ze energie stoppen in wisselstudentjes enzo, maar de afvallers laten ze blijkbaar nog steeds aan hun lot over.

Lex, waarom zoek je het niet hogerop? Bijvoorbeeld in de politiek? Ga contact leggen met de landelijke politiek, maak bekend dat dit een issue is! Je mag ze dan ook vertellen dat het 15 jaar terug -net- zo ging als nu en dat er niks verbeterd is en dat er mensen 0 studiepunten kunnen halen terwijl de uni gewoon niks doet!
Het is toch van de zotte dat het zo werkt???

Edit: Lex, hierbij krijg je van mij officieel toestemming om van mijn verhaal ook melding te maken. Zo! Die heb je ook alvast in de pocket! :)
pi_131232908
Ik vind het wel een mooi idee wat Comp_Lex heeft.

Bij mij heeft nooit een leraar iets in de gaten gehad toen ik psychotisch werd (toen ik 16 was) en datzelfde jaar ben ik gestopt met school.
  maandag 16 september 2013 @ 12:15:24 #130
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131232911
Wel eens een gesprek gehad met iemand van de uni dan? Om het hoe en waarom ze niet op dergelijke studenten reageren?

lijkt me dan wel heel interessant om die andere kant van het verhaal dan ook te horen.
pi_131232945
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 12:05 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Hmm, vind dat heel lastig om te begrijpen eigenlijk. Al zit je de hele dag voor de tv dan zijn er al zoveel programma's die je informatie geven over dergelijke onderwerpen.
Laat staan als je het internet afstruint.
tv overspoelt je met informatie waar je niks aan hebt (en zit boordevol waardeloze reclame). Op internet kun je gericht zoeken (en ongericht als je dat wilt).
Het kan per persoon verschillen en dat mag best! :)

Maar voor mij geldt: Ik haal uit internet -veel- meer dan uit de tv :Y
  maandag 16 september 2013 @ 12:17:37 #132
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131232981
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:16 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

tv overspoelt je met informatie waar je niks aan hebt (en zit boordevol waardeloze reclame). Op internet kun je gericht zoeken (en ongericht als je dat wilt).
Het kan per persoon verschillen en dat mag best! :)

Maar voor mij geldt: Ik haal uit internet -veel- meer dan uit de tv :Y
Dat je overspoelt wordt vind ik zelf wel meevallen. Maar dan nog, je kan er wel iets uithalen wat je weer op het internet kan uitdiepen. Simple as that denk ik dan.
pi_131233021
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 12:15 schreef Cue_ het volgende:
Wel eens een gesprek gehad met iemand van de uni dan? Om het hoe en waarom ze niet op dergelijke studenten reageren?

lijkt me dan wel heel interessant om die andere kant van het verhaal dan ook te horen.
Krijg je wsl zo'n verhaal met dat je zelfstandig hoort te zijn, dat dat hoort bij de uni etz enz en die crap :P
Maar idd, waarom niet hun mening ook erover vragen?
Vang je bij hun bot, dan kun je altijd nog naar de politiek gaan (zeker als je erbij zegt dat het de uni niks kan schelen omdat zij hun centen toch wel vangen ;) ).
pi_131233044
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 12:17 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat je overspoelt wordt vind ik zelf wel meevallen. Maar dan nog, je kan er wel iets uithalen wat je weer op het internet kan uitdiepen. Simple as that denk ik dan.
Naja, ik heb dan ook een informatieverwerkingsstoornis, misschien dat dat het ook is hoor :P
  maandag 16 september 2013 @ 12:20:19 #135
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131233058
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:19 schreef magnetronkoffie het volgende:

Krijg je wsl zo'n verhaal met dat je zelfstandig hoort te zijn, dat dat hoort bij de uni etz enz en die crap :P
Maar idd, waarom niet hun mening ook erover vragen?
Vang je bij hun bot, dan kun je altijd nog naar de politiek gaan (zeker als je erbij zegt dat het de uni niks kan schelen omdat zij hun centen toch wel vangen ;) ).
Waarom is dat crap? Het is gewoon een bepaalde standaard die zij hanteren. Kan je dat niet aan, dan hoor je daar niet.

Misschien brengt het wat begrip bij je (algemeen) als je de redenen van de school kent.
pi_131233096
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 12:20 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Waarom is dat crap? Het is gewoon een bepaalde standaard die zij hanteren. Kan je dat niet aan, dan hoor je daar niet.

Misschien brengt het wat begrip bij je (algemeen) als je de redenen van de school kent.
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:19 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

(zeker als je erbij zegt dat het de uni niks kan schelen omdat zij hun centen toch wel vangen ;) ).
Als het niet linksom gaat, dan maar rechtsom.

-Ik- vind dit een heel goed idee!!! ^O^ ^O^
  maandag 16 september 2013 @ 12:22:46 #137
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131233141
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

Als het niet linksom gaat, dan maar rechtsom.

-Ik- vind dit een heel goed idee!!! ^O^ ^O^
Lijkt mij voor een uni niet heel goed dat ze tig schoolverlaters hebben enzo. Geen goede marketing en volgens mij krijgen ze extra geld mbt afstudeerders enzo.. dat missen ze dan ook.
pi_131233291
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:14 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nou, ik ben het dus vol-le-dig met je eens dat dat gewoon beter moet! Leuk dat ze energie stoppen in wisselstudentjes enzo, maar de afvallers laten ze blijkbaar nog steeds aan hun lot over.

Lex, waarom zoek je het niet hogerop? Bijvoorbeeld in de politiek? Ga contact leggen met de landelijke politiek, maak bekend dat dit een issue is! Je mag ze dan ook vertellen dat het 15 jaar terug -net- zo ging als nu en dat er niks verbeterd is en dat er mensen 0 studiepunten kunnen halen terwijl de uni gewoon niks doet!
Het is toch van de zotte dat het zo werkt???
Ik vind dat de politiek moet verdwijnen net als geld. Het is een één en al corrupte bende en het zal me niets verbazen dat gebrek aan geld de oorzaak is geweest waarom ik niet op een goede, preventieve manier benaderd ben. Alles moet gewoon zoveel mogelijk geautomatiseerd worden. Ieder persoon hoort zijn eigen systeem te zijn en van niks afhankelijk te zijn.
Het is inderdaad van de zotte dat het zo werkt.
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 12:15 schreef Cue_ het volgende:

Ja. Er is tegen mij gezegd dat studenten zelf met hun problemen moeten komen. Ik heb toen gezegd dat er best wel preventief ingegrepen mocht worden. Toen heb ik het antwoord gekregen dat ze zelf wel door moeten hebben dat ze hulp nodig hebben en dat ze het willen hebben. Ik vind het maar een zwak antwoord eigenlijk. Het kan allemaal veel beter.

Ik had persoonlijk niet door dat ik voor mijn sociale problemen hulp had moeten zoeken. Ik ben pas vorig jaar naar de studieadviseur gegaan en niet eens omdat ik geen vrienden heb, maar dat het niet goed ging met mijn studie. Pas later, na een aantal gesprekken, kwam ik er achter dat kut voelen toch niet zo normaal is als ik had gedacht. Ik had toen alles verteld over mijn verleden en met mijn ouders enzo. Toen stelde de adviseur voor dat ik eens professionele hulp ging zoeken. Dat was het eerste moment dat iets had van "Wauw, kun je hiervoor al hulp krijgen??? Bestaat dat???".
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 12:17 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Het is helaas niet zo simpel als je denkt. Ik kijk zelf ook nooit TV.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_131233377
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 12:20 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Je stelt het te simpel. Ik kan het makkelijk aan. Ik had jaren geleden al mijn studie klaar kunnen hebben als ik mijn problemen niet had. Ik ben nu, met problemen, ook aan het eind van de master gekomen.
pi_131233401
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 12:22 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Lijkt mij voor een uni niet heel goed dat ze tig schoolverlaters hebben enzo. Geen goede marketing en volgens mij krijgen ze extra geld mbt afstudeerders enzo.. dat missen ze dan ook.
Volgens mij krijgen ze ook extra geld door mensen bij wie het overduidelijk is dat het niks gaat worden, gewoon 5 jaar door laten modderen zonder in te grijpen

Mag ik even vangen? :D :')
pi_131233497
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:26 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik vind dat de politiek moet verdwijnen net als geld. Het is een één en al corrupte bende en het zal me niets verbazen dat gebrek aan geld de oorzaak is geweest waarom ik niet op een goede, preventieve manier benaderd ben. Alles moet gewoon zoveel mogelijk geautomatiseerd worden. Ieder persoon hoort zijn eigen systeem te zijn en van niks afhankelijk te zijn.
Het is inderdaad van de zotte dat het zo werkt.
Onderstreepte ben ik ten stelligste met je oneens

Wat wil je daarvoor in de plaats hebben?
Een dictatuur?
Communisme?

Politiek moet blijven en geld moet blijven, al is het alleen al omdat er momenteel geen beter alternatief is. Je moet niet -te- veel willen veranderen, begin bij het begin zou ik zeggen :Y
pi_131233516
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:32 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Onderstreepte ben ik ten stelligste met je oneens

Wat wil je daarvoor in de plaats hebben?
Een dictatuur?
Communisme?

Politiek moet blijven en geld moet blijven, al is het alleen al omdat er momenteel geen beter alternatief is. Je moet niet -te- veel willen veranderen, begin bij het begin zou ik zeggen :Y
The Venus Project ;)
pi_131233542
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:32 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

The Venus Project ;)
Ik ben te lui om dat te gaan googlen. Care to fill me in? :)
pi_131233567
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik ben te lui om dat te gaan googlen. Care to fill me in? :)
pi_131233584
quote:
En ik ga ook geen reclamefilmpjes kijken.

Als je dat niet eens in je eigen woorden kan uitleggen, dan kan het niet zo best wezen :P
pi_131233739
test lol

Edit: En maak er geen muur van tekst van bitte :P
pi_131234194
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:35 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En ik ga ook geen reclamefilmpjes kijken.

Als je dat niet eens in je eigen woorden kan uitleggen, dan kan het niet zo best wezen :P
The Venus Project is an organization started by self-educated structural engineer, industrial designer, and futurist Jacque Fresco. Fresco's project aims to restructure society through worldwide utilization of a theoretical design that he calls a resource-based economy. Those ideas use a version of sustainable cities, energy efficiency, natural resource management and advanced automation with a global socio-economic system based on social cooperation and scientific methodology.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Venus_Project
pi_131234376
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:55 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

The Venus Project is an organization started by self-educated structural engineer, industrial designer, and futurist Jacque Fresco. Fresco's project aims to restructure society through worldwide utilization of a theoretical design that he calls a resource-based economy. Those ideas use a version of sustainable cities, energy efficiency, natural resource management and advanced automation with a global socio-economic system based on social cooperation and scientific methodology.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Venus_Project
Leuk voor als hobby, maar daar ga ik niet aan meewerken.

Succes verder! ^O^
  maandag 16 september 2013 @ 13:15:02 #149
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131234826
Zo.. m'n baas verteld dat ik wegga. Hij is er niet blij mee, maar vind het wel een goede zet van me O+
Men wat een zenuwen had ik ervoor :r :X Ik voelde m'n hart in m'n keel kloppen.
pi_131234954
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 13:15 schreef Cue_ het volgende:
Zo.. m'n baas verteld dat ik wegga. Hij is er niet blij mee, maar vind het wel een goede zet van me O+
Men wat een zenuwen had ik ervoor :r :X Ik voelde m'n hart in m'n keel kloppen.
Wat kan jou het schelen dat hij er niet blij mee is? Je moet goed om jezelf denken. Dat is het belangrijkst :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')