Ik zie mijzelf dit baantje nog niet dagenlang doen.quote:Op maandag 16 september 2013 23:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het ligt er natuurlijk ook aan waarom je werkt. Ja, de centen, dat snap ik, maar je hebt ook veel mensen die zich 'verliezen' in het werk om van hun eigen emoties te vluchten. En dus langer blijft werken, soms een weekend zou meedraaien etc.
Voor de centen heb ik het in ieder geval nog nooit gedaan, binnen de GGZ word je niet rijkquote:Op maandag 16 september 2013 23:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het ligt er natuurlijk ook aan waarom je werkt. Ja, de centen, dat snap ik, maar je hebt ook veel mensen die zich 'verliezen' in het werk om van hun eigen emoties te vluchten. En dus langer blijft werken, soms een weekend zou meedraaien etc.
Geestdodend werk kan soms zo heerlijk ongecompliceerd zijn dat je vanzelf ook innerlijk rustig wordt. Althans dat heb ik.quote:Op maandag 16 september 2013 23:08 schreef minthy het volgende:
[..]
Als je iets met veel plezier of met passie doet, denk ik.
Zo'n 8 jaar in een fabriek gewerkt (productie) en daar had ik het ook bijzonder naar m'n zin
Absoluut. Weinig verantwoordelijkheden en veel geouwehoer daarbij opgeteldquote:Op dinsdag 17 september 2013 00:00 schreef MCH het volgende:
[..]
Geestdodend werk kan soms zo heerlijk ongecompliceerd zijn dat je vanzelf ook innerlijk rustig wordt. Althans dat heb ik.
quote:Op zondag 15 september 2013 00:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, kijk ik snap wel dat anderen dan zeggen dat zaken zoals Eckhart Tolle te zweverig zijn, maar daar zit ook weinig echt gegronde medische kennis achter. Dat is voor het grootste gedeelte gewoon paardenstront (zie Kumare). Mediteren, zoals je zelf al aangaf, is medisch gewoon bewezen dat het wel degelijk je hersenpan tot rust brengt.
quote:Mensen blijven je met ->aankijken Gray..
Daarom vind ik barwerk zo heerlijk, wanneer de klanten niet vervelend zijn dan; je raakt echt in een flow waarbij je van binnen helemaal kalm bent, zelfs wanneer het megadruk is en je op vol tempo bezig bent. Het oog in de storm noem ik dat vaak.quote:Op dinsdag 17 september 2013 00:00 schreef MCH het volgende:
[..]
Geestdodend werk kan soms zo heerlijk ongecompliceerd zijn dat je vanzelf ook innerlijk rustig wordt. Althans dat heb ik.
Ik heb daar de rust sowieso niet voor. Ook niet voor geestdodend werk. Ik kan niet tegen te veel en te lang van hetzelfde en ik heb de concentratieboog van een demente kip.quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:15 schreef minthy het volgende:
Ik heb mezelf eens getrakteerd op een hobby; breien en haken. Eens kijken of ik daarvoor het geduld kan opbrengen en de rust kan vinden
Hoe ziet dat naar beneden trekken eruit?quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:57 schreef sitting_elfling het volgende:
Babbel met de peut gehad today. De dosis nog maar even verhoogd voor komende maanden! Lijkt me een goede keus. Goed gesprek met mijn vader gehad en heb toch wel weer wat goede hoop voor de toekomst. Nu maar hopen dat niemand mij naar beneden wil trekken.
Toetsenbord helpt zeker ja.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:14 schreef Cue_ het volgende:
Heb ik ook eens geprobeerd, scgiet niet genoeg op, daarbij wordt ii er niet rustiger van. En verveeld het te snel.
Geestdodend werk vind ik af en toe wel lekker. Gewoon dom dingen invoeren ofzo, geen rpobleem mee... Mits t allemaal maar met t toetsenbord kan
Ik merk dat ik tot op bepaalde hoogte/met bepaalde zaken de meest efficiente manier zoek. En dat gaat met computerwerk niet als je van alles tussendoor met de muis moet doenquote:Op dinsdag 17 september 2013 20:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Toetsenbord helpt zeker ja.
Ja gewoon excel, heerlijkquote:Op dinsdag 17 september 2013 20:52 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik merk dat ik tot op bepaalde hoogte/met bepaalde zaken de meest efficiente manier zoek. En dat gaat met computerwerk niet als je van alles tussendoor met de muis moet doen
Excel is kutquote:
Lading van je af werpen is altijd een moment waarop je voor jezelf wat makkelijker meer keuzes kunt maken. Al is het nu natuurlijk nog een dagje in spanning zitten..quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:56 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Excel is kut
Maargoed even OT.. Mijn week is eigenlijk best goed![]()
Nu nog altijd gespannen wachten op telefoontje van mogelijk nieuw werk. Vandaag m'n baas nog gesproken en er is echt een last van m'n schouders afgevallen nu hij het weet.
Voor de rest is m'n humeur best oke, begin vroeg met werken, al vind ik de kou nu wel even kut en weer wennen.
Morgen misschien zwemmen met een vriendin.
Heb het danslessen afgezegd (had toch nog niet betaald), maar mocht ik ander werk krijgen is het gewoon niet handig en keek er relatief tegenop.
Nu maar hopen dat het doorgaat
Ik denk dat ik de komende weken nog wel in spanning zit.quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:58 schreef Mexicanobakker het volgende:Al is het nu natuurlijk nog een dagje in spanning zitten..
Ja ik ben geen dagelijkse volger, dus ik reageerde puur op de inhoud van die post. Maar dat zal dan ongetwijfeld zo zijn.quote:Op dinsdag 17 september 2013 21:01 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de komende weken nog wel in spanning zit.
Hier idem qua concentratie maar mogelijk verbetert dat weer iets als ik me ergens op focus. Geen idee, wil het eens een kans gevenquote:Op dinsdag 17 september 2013 16:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb daar de rust sowieso niet voor. Ook niet voor geestdodend werk. Ik kan niet tegen te veel en te lang van hetzelfde en ik heb de concentratieboog van een demente kip.
Ja daar ondervind ik ook nog wel eens last van. Maar dat zijn slechts kleine frustraties op een geheel.quote:Op dinsdag 17 september 2013 21:03 schreef minthy het volgende:
[..]
Hier idem qua concentratie maar mogelijk verbetert dat weer iets als ik me ergens op focus. Geen idee, wil het eens een kans geven![]()
Vooralsnog gefrustreerd omdat de handwerkwereld niet is ingesteld op linkshandige mensen
Nee, niet echt neequote:Op dinsdag 17 september 2013 20:52 schreef Clashy het volgende:
Jakkesss, van de winter word ik ook niet vrolijk.
Ik kan me soms compleet verliezen in de meest stompzinnige spelletjes, vrij ernstig soms dat het niet eens verveeltquote:Op dinsdag 17 september 2013 17:14 schreef Cue_ het volgende:
Heb ik ook eens geprobeerd, scgiet niet genoeg op, daarbij wordt ii er niet rustiger van. En verveeld het te snel.
Geestdodend werk vind ik af en toe wel lekker. Gewoon dom dingen invoeren ofzo, geen rpobleem mee... Mits t allemaal maar met t toetsenbord kan
Precies. Maar ook wel eens fijn om je alleen maar druk te maken over futiele zakenquote:Op dinsdag 17 september 2013 21:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja daar ondervind ik ook nog wel eens last van. Maar dat zijn slechts kleine frustraties op een geheel.
Same here hoor. Moet soms echt van die 'afkickperiodes' inlassen. Momenteel te vaak gedaan op het werk in de vakantieperiode. Dus nu weer aan het aflerenquote:Op dinsdag 17 september 2013 21:06 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik kan me soms compleet verliezen in de meest stompzinnige spelletjes, vrij ernstig soms dat het niet eens verveelt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |