abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 september 2013 @ 13:20:18 #151
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131234981
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:19 schreef Comp_Lex het volgende:

Wat kan jou het schelen dat hij er niet blij mee is? Je moet goed om jezelf denken. Dat is het belangrijkst :)
Het is toch fijn dat je baas je niet wil zien vertrekken ;)
pi_131234998
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 13:15 schreef Cue_ het volgende:
Zo.. m'n baas verteld dat ik wegga. Hij is er niet blij mee, maar vind het wel een goede zet van me O+
Men wat een zenuwen had ik ervoor :r :X Ik voelde m'n hart in m'n keel kloppen.
Knap dat je doorzet! _O_
Dat gevoel kan ik me helemaal voorstellen :D
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_131235631
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 13:20 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Het is toch fijn dat je baas je niet wil zien vertrekken ;)
Dat ben ik met je eens :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_131236987
Over de uni gesproken, ik vind het erg moeilijk, deze master. Veel groepswerk, veel dingen buiten m'n comfort zone. Soms vraag ik me af wat ik mezelf aandoe, maar ik moet er van mezelf ook wel weer doorheen. Ik kan me alleen niet concentreren, slaap slecht en ben best wel onzeker over alles en maak me zorgen over hoe het moet als ik klaar ben. Gelukkig ben ik over 7 weken met het engste gedeelte klaar, maar ik zit er toch sterk aan te denken dit te bespreken met de coördinator. Ik studeer officieel met een beperking, dus misschien kan ik dat aankaarten. Heb alleen geen idee wat ze verder voor me kan doen, ik denk niet dat ik onder het groepswerk en presentaties uitkom.
pi_131238472
Maar Lex, krijg ik nog antwoord op deze vraag??
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:14 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Lex, waarom zoek je het niet hogerop?
Bijvoorbeeld in de politiek? Ga contact leggen met de landelijke politiek, maak bekend dat dit een issue is! Je mag ze dan ook vertellen dat het 15 jaar terug -net- zo ging als nu en dat er niks verbeterd is en dat er mensen 0 studiepunten kunnen halen terwijl de uni gewoon niks doet!
Het is toch van de zotte dat het zo werkt???

pi_131239378
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 07:08 schreef rednailpolish het volgende:

[..]

Zinnig zijn hoeft niet altijd, vooral niet als het om gevoel gaat denk ik :) Waarom heb je het zwaar?
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 07:36 schreef Murmeli het volgende:

[..]

-O-
Sterkte! Neerzetten mag altijd.
Wil je er meer over kwijt of liever niet?
Dankjulliewel. Ik geloof niet dat ik dat aandurf voorlopig/zou weten waar ik moest beginnen. Misschien ooit ^^;
pi_131240773
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 14:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar Lex, krijg ik nog antwoord op deze vraag??

[..]

Ik ben een alternatieve "hogerop" aan het maken.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_131241170
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 15:49 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik ben een alternatieve "hogerop" aan het maken.
Je bedoelt dat je dat venus doodlopende weg dinges gaat doen ipv het op een meer praktische manier oplossen door het simpelweg bij de uni of de politiek aan te kaarten, wat VEEL sneller resultaat op zal leveren?

En wanneer denk je dat dat venus project ding afgerond kan worden?
10 jaar?
100 jaar?
1000 jaar?
pi_131241460
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 15:59 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je dat venus doodlopende weg dinges gaat doen ipv het op een meer praktische manier oplossen door het simpelweg bij de uni of de politiek aan te kaarten, wat VEEL sneller resultaat op zal leveren?

En wanneer denk je dat dat venus project ding afgerond kan worden?
10 jaar?
100 jaar?
1000 jaar?
Op korte termijn probeer ik uiteraard op de "normale" manier iets te regelen. Op lange termijn moet er gewoon een permanente oplossing komen. Dat Venus ding is nooit afgerond en het is daarom niet doodlopend.
pi_131241712
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 16:07 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Op korte termijn probeer ik uiteraard op de "normale" manier iets te regelen. Op lange termijn moet er gewoon een permanente oplossing komen. Dat Venus ding is nooit afgerond en het is daarom niet doodlopend.
Nou ben ik wel benieuwd welke "normale" manier je bedoelt :Y

Dat venus ding is doodlopend omdat het nooit afgerond zal worden.
Laten we eerlijk wezen:
1: Je kunt me niet eens uitleggen wat het is (eerst kom je met "google het maar", daarna met een youtube filmpje en ten slotte met een wikipagina) in je eigen woorden (oftewel je snapt het zelf niet eens)
2: Je kunt me ook niet vertellen hoe lang het zal duren dat venus project te implementeren
pi_131242435
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 16:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nou ben ik wel benieuwd welke "normale" manier je bedoelt :Y

Dat venus ding is doodlopend omdat het nooit afgerond zal worden.
Laten we eerlijk wezen:
1: Je kunt me niet eens uitleggen wat het is (eerst kom je met "google het maar", daarna met een youtube filmpje en ten slotte met een wikipagina) in je eigen woorden (oftewel je snapt het zelf niet eens)
2: Je kunt me ook niet vertellen hoe lang het zal duren dat venus project te implementeren
Ik wil kijken wat ik nu via de decaan kan regelen als ik eenmaal de bewijsstukken heb.

Hoe kan iets nou doodlopen wat nooit stopt? Alleen als het kan stoppen kan het doodlopend zijn.

1) The Venus Project is een herstructurering van de maatschappij door gebruik te maken van een economisch ontwerp genaamd De Op Grondstoffen Gebaseerde Economie. Er is dus wel gewoon sprake van een economie, maar er komt geen geld bij kijken. Alles wordt gebouwd in geautomatiseerde fabrieken en via geautomatiseerd transport worden goederen bij de mensen gebracht. De steden zullen duurzaam zijn. De focus wordt gelegd op energie efficiëntie, duurzaamheid, goede beheer van grondstoffen. Er wordt verder uitgegaan van de wetenschappelijke methode en samenwerking.

2) Bij The Venus Project is er geen sprake van een eindtoestand. Het is volledig dynamisch en het zal nooit eindigen.
  maandag 16 september 2013 @ 16:32:40 #162
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131242531
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 16:30 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik wil kijken wat ik nu via de decaan kan regelen als ik eenmaal de bewijsstukken heb.

Hoe kan iets nou doodlopen wat nooit stopt? Alleen als het kan stoppen kan het doodlopend zijn.

1) The Venus Project is een herstructurering van de maatschappij door gebruik te maken van een economisch ontwerp genaamd De Op Grondstoffen Gebaseerde Economie. Er is dus wel gewoon sprake van een economie, maar er komt geen geld bij kijken. Alles wordt gebouwd in geautomatiseerde fabrieken en via geautomatiseerd transport worden goederen bij de mensen gebracht. De steden zullen duurzaam zijn. De focus wordt gelegd op energie efficiëntie, duurzaamheid, goede beheer van grondstoffen. Er wordt verder uitgegaan van de wetenschappelijke methode en samenwerking.

2) Bij The Venus Project is er geen sprake van een eindtoestand. Het is volledig dynamisch en het zal nooit eindigen.
Ik denk dat magnetron met doodlopend bedoeld is dat het nooit zal werken.
pi_131242761
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 16:32 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat zal hij dan aan moeten tonen. Vooralsnog wordt er al veel werk verzet op dit gebied en heeft project inmiddels 100k likes verzameld op Facebook.
pi_131242774
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 16:32 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zoiets ja, het zal nooit afgerond worden.
Maar als Lex zich daarvoor wilt inzetten, dan moet hij dat vooral gaan doen (al denk ik dat het zinloos is). Ik vind het een beetje te extremistisch voor mijn smaak en ben zelf meer fan van iets "gebalanseerders" :Y
quote:

[..]

Thats it? ;(

En ik maar denken dat je echte concrete stappen ging ondernemen ;(
Jammer, maar dan trek ik mijn eerdere statement (die om je te helpen), per direct weer terug :{w

quote:

[..]

Maar wanneer zal het beginnen? :)
Ik denk dat dat begin er nooit gaat komen namelijk. Het is maar een droom en ik ben zelf meer van de realiteit.
  maandag 16 september 2013 @ 16:40:40 #165
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131242798
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 16:39 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat zal hij dan aan moeten tonen. Vooralsnog wordt er al veel werk verzet op dit gebied en heeft project inmiddels 100k likes verzameld op Facebook.
Maar aan likes heb je helemaal niets natuurlijk.

Is heel leuk dat er van alles geautomatiseerd gaat worden, maar daar zit beheer en ontwikkeling op. En wie gaat dit dan doen? En wie bepaald dat en wat krijgen ze er evt voor terug dat zij wel een aandeel daarin hebben en anderen er alleen van profiteren?
pi_131242834
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 16:39 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik moet aantonen dat het niet gaat werken? Das de omgekeerde wereld Lex, tegenwoordig moet je aantonen dat iets wel werkt voordat men kan besluiten dat dat de te bewandelende weg is :P

En das toch minder likes dan project-X? :D :P
Of vergis ik me nu? :@ :P
pi_131242907
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 16:40 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Is heel leuk dat er van alles geautomatiseerd gaat worden, maar daar zit beheer en ontwikkeling op. En wie gaat dit dan doen? En wie bepaald dat en wat krijgen ze er evt voor terug dat zij wel een aandeel daarin hebben en anderen er alleen van profiteren?
Exact. Zodra een idee zulke grote vormen begint aan te nemen, zullen de machtswellustelingen "plotsklap" zich erbij aansluiten en de boel overnemen...net zoals met het communisme is gebeurd (helaas maar waar).
pi_131243438
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 16:39 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zoiets ja, het zal nooit afgerond worden.
Maar als Lex zich daarvoor wilt inzetten, dan moet hij dat vooral gaan doen (al denk ik dat het zinloos is). Ik vind het een beetje te extremistisch voor mijn smaak en ben zelf meer fan van iets "gebalanseerders" :Y
Vertel eens wat jouw ideeën zijn. Ik ben daar wel benieuwd naar.
quote:
Thats it? ;(

En ik maar denken dat je echte concrete stappen ging ondernemen ;(
Jammer, maar dan trek ik mijn eerdere statement (die om je te helpen), per direct weer terug :{w
Waar ik het over gehad heb zijn in mijn ogen concrete stappen. Je kunt niks bereiken in deze wereld. Het is door en door corrupt en The Powers That Be geven niks om de welzijn van mensen.
quote:
Maar wanneer zal het beginnen? :)
Ik denk dat dat begin er nooit gaat komen namelijk. Het is maar een droom en ik ben zelf meer van de realiteit.
Het is al begonnen. Er wordt nu gewerkt aan het creëren van bewustzijn over het project bij mensen. Je moet natuurlijk wel een hele grote groep mensen achter je hebben staan voordat je daadwerkelijk iets kan doen. Vandaar dat ik begon over Facebook.
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 16:40 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wij gaan dat doen met z'n allen. Er wordt niets bepaald, er wordt alleen geadviseerd. Wat ze er voor terugkrijgen is een goed leven zonder dat daar moeite voor gedaan hoeft te worden. Er is geen sprake van profiteren.
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 16:41 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik moet aantonen dat het niet gaat werken? Das de omgekeerde wereld Lex, tegenwoordig moet je aantonen dat iets wel werkt voordat men kan besluiten dat dat de te bewandelende weg is :P

En das toch minder likes dan project-X? :D :P
Of vergis ik me nu? :@ :P
Het werkt, omdat het gewoon mogelijk zal zijn om een normaal mens te zijn. Corruptie wordt niet in de hand gewerkt zoals dat met geld het geval is.
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 16:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Exact. Zodra een idee zulke grote vormen begint aan te nemen, zullen de machtswellustelingen "plotsklap" zich erbij aansluiten en de boel overnemen...net zoals met het communisme is gebeurd (helaas maar waar).
Bij The Venus Project is er geen sprake van sociale gelaagdheid. Er zijn geen politici en er is geen geld. Er kan niets overgenomen worden. Iedereen heeft evenveel macht.
pi_131243583
Kan er elders een topic over geopend worden? Ik scroll me suf met m'n mobiel en deze discussie heeft volgens mij niet veel meer te maken met het onderwerp van dit topic.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  maandag 16 september 2013 @ 17:02:28 #170
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131243662
Natuurlijk heeft niet iedereen evenveel macht. Als jij t poppetje bent die t spul autnmatiseerd en beheert heb jij toch meer macht dan ik? Jij kan ontwikkelen wat die adviezen uit t systeem zullbn staan. Jij kan met de data knoeien. ik kan dat niet.

Iemand moet tovh bepalen dat de ene wel t beheer van t systeem mag doen en pietje niet (bv ondat diegene geen kennis heeft)
En hoe vind scholing plaats dat/ en waarom zou men nog scholing wille. Of willen geven? Op basis van vrijwilligers ga je t niet redden
pi_131243893
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 16:56 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Vertel eens wat jouw ideeën zijn. Ik ben daar wel benieuwd naar.

[..]

Waar ik het over gehad heb zijn in mijn ogen concrete stappen. Je kunt niks bereiken in deze wereld. Het is door en door corrupt en The Powers That Be geven niks om de welzijn van mensen.
Mijn ideeen heb ik al verteld (Cue kwam met het originele idee trouwens): Ga naar de uni en vertel wat ze naar jouw smaak fout hebben gedaan.
Als zij niet luisteren (want ze krijgen hun centen toch wel, ook als jij 5 jaar aan moet prutten, kan hun niks verrotten vw het geld dat ze krijgen voor je), ga dan naar de politiek en vertel wat jou overkomen is.

Mocht je naar de politiek gaan, -dan- sta ik eventueel open om met je mee te gaan zodat uitgelegd kan worden dat wat jou is overkomen (niemand greep in vw geldelijke belangen van de uni), mij 15 jaar geleden ook is overkomen.

En ik stop met dat venus gedoe, want Minthy heeft gewoon gelijk! ^O^ (al is het wel leuk om te horen wat een user hier zo bezighoudt).
  maandag 16 september 2013 @ 17:19:48 #172
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131244230
Mee eens dat we er te diep op ingaan. Mar ik vint t zeker wel wat zeggen over een persoon. Dergelijke denkwijzes.
pi_131244490
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 17:19 schreef Cue_ het volgende:
Mee eens dat we er te diep op ingaan. Mar ik vint t zeker wel wat zeggen over een persoon. Dergelijke denkwijzes.
Ja, dat werkt een beetje uhm...zo van "ik denk dat ik hier maar beter uit de buurt kan blijven :)", zo'n idee
  maandag 16 september 2013 @ 17:29:51 #174
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131244578
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 17:27 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja, dat werkt een beetje uhm...zo van "ik denk dat ik hier maar beter uit de buurt kan blijven :)", zo'n idee
? Ik had t over complex zn denkwijzes. Hij zou nu hier weg willen blijven?
pi_131244769
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 17:29 schreef Cue_ het volgende:

[..]

? Ik had t over complex zn denkwijzes. Hij zou nu hier weg willen blijven?
Ja, ik ook :)

Zou niet weten waarom hij hier zou willen wegblijven?

Kijk, ik kan me best wel invoelen hoe Lex zich voelt, daar ik min of meer hetzelfde heb meegemaakt. Echter koos ik ervoor me niet in te laten in 1 van de vele 'alternatieven' die er waren. Ik probeerde de wereld te begrijpen door er veel over na te denken (was in de tijd dat ik best wel ver heen was). Daar ben ik uiteindelijk mee gestopt omdat ik het zinloos achtte en toen sloeg ik een nieuwe weg in (zonder te weten wat voor weg, ik ging een beetje 'doellozer' leven en meer naar m'n eigen instincten luisteren ofzo).

Ik was kwaad (woedend zelfs!), maar ik liet me er niet door leiden door anderen te gaan volgen, ik wou juist mezelf gaan volgen! M'n eigen weg vinden en niet de weg van 1 of andere vage gast uit Amerika met z'n wacko ideeen :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')