Als ik Minthy der posts zo lees herken ik wel veel. En dan is het idd geen masker zoals complex ervaart (ja natuurlijk soms wel zo, zoals iedereen dat wel heeft), maar is het echt dat je jezelf niet mooi/slim/etc vindt.quote:Op donderdag 19 september 2013 01:31 schreef Faeroer het volgende:
Heb je ook bewijzen voor 'not worthy'? Ben je objectief genoeg om dat voor anderen te gaan bepalen? De meeste mensen zijn in gedachten meer met zichzelf bezig dan met jou (of wie dan ook). En stel mensen vinden je een naar persoon (stel), wat dan nog? Lekker boeiend wat iedereen zegt, waarom hier zoveel waarde aan hechten? Mij kan het echt geen reet meer schelen wat mensen denken of vinden. In de meeste gevallen zijn de negatieve opmerkingen ontzettend ondoordacht en dom.
Klinkt niet echt als een stel goede vriendinnen. Dumpen en verder gaan.quote:Op donderdag 19 september 2013 10:31 schreef Catnip het volgende:
Hallo allemaal, ik wil even mijn verhaal kwijt van de afgelopen dagen..
Het begon al op school, kan me totaal niet concentreren. Er liepen al wat spanningen tussen ik en een van mijn beste vriendinnnen. Ik deed dingen waar zei zich aan irriteerde. Ze irriteert zich er ook aaan dat ik mijn leven zo ''ver kanker'' doordat ik nog een aantal nachtjes op acuut heb geslapen, doordat het thuis echt niet meer ging.
Maar toen kwam ik al op school, en toen zei ze ''Je moet echt iets doen aan die woeddeaanvallen'' (moet zij nodig zeggen) En je hebt een kutgezicht..Dat kwetste mij zo erg.. Als ik me lekker in mijn vel had gevoeld, had ik mijn schouders op kunnen halen en denken van die is niet wijs. Maar op dat moment lukte mij dat niet, en ben ik helemaal door het lint gegeaan. De docent was heel lief, sloeg een arm om me heen en bracht me ergens anders hee.
De volgende dag voelde ik me heel erg in de war, schreeuwen/huilen..echt niet leuk. Toen ben ik naar huis gestuurd.
Die dagen daarna wilde ik niet meer naar school, dus ben ik niet gegeaan. Nu ga ik halve dagen. En ben ik weer eens opgenomen, voor een aantal weken. Goed gedaan Catnip!!
En mijn pgb'er is mijn pgb'er niet meer, omdat het niet meer ging..en ik mis haar heel erg. Niet normaal. We mailen nog wel vaak..
Dat wilde ik even kwijt. Kutweken gehad..
Hallo! Wat is dat nou voor een 'beste vriendin' als ze zulke dingen zegt?! 'je hebt een kutgezicht'quote:Op donderdag 19 september 2013 10:31 schreef Catnip het volgende:
Het begon al op school, kan me totaal niet concentreren. Er liepen al wat spanningen tussen ik en een van mijn beste vriendinnnen. Ik deed dingen waar zei zich aan irriteerde. Ze irriteert zich er ook aaan dat ik mijn leven zo ''ver kanker'' doordat ik nog een aantal nachtjes op acuut heb geslapen, doordat het thuis echt niet meer ging.
Maar toen kwam ik al op school, en toen zei ze ''Je moet echt iets doen aan die woeddeaanvallen'' (moet zij nodig zeggen) En je hebt een kutgezicht..Dat kwetste mij zo erg.. Als ik me lekker in mijn vel had gevoeld, had ik mijn schouders op kunnen halen en denken van die is niet wijs. Maar op dat moment lukte mij dat niet, en ben ik helemaal door het lint gegeaan. De docent was heel lief, sloeg een arm om me heen en bracht me ergens anders hee.
De volgende dag voelde ik me heel erg in de war, schreeuwen/huilen..echt niet leuk. Toen ben ik naar huis gestuurd.
Die dagen daarna wilde ik niet meer naar school, dus ben ik niet gegeaan. Nu ga ik halve dagen. En ben ik weer eens opgenomen, voor een aantal weken. Goed gedaan Catnip!!
En mijn pgb'er is mijn pgb'er niet meer, omdat het niet meer ging..en ik mis haar heel erg. Niet normaal. We mailen nog wel vaak..
Dat is wel een lastige situatie inderdaad, die veranderingen waar je weinig controle over hebt. Dan heb je geen houvast, want alles kan veranderen. Je raakt het overzicht kwijt, logisch dat je dan het gevoel hebt dat het niet goed komt. Misschien ben je alleen bang dat die mensen uit je klas niet mogen, dan hoeft het niet zo te zijn. Richt je op de dingen waar je wel wat aan kunt doen, zoals dat, en laat de rest los, al is dat moeilijk. Denk je dat je die vrienden niet meer terug kunt krijgen, laat ze dan los. Maak nieuwe vrienden.quote:Op woensdag 18 september 2013 23:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik kan heeel slecht tegen veranderingen. Mijn vriendengroep is al 3 jaar uit elkaar aan het vallen en daar heb ik nog steeds enorme moeite mee hoewel het logisch is dat mensen hun eigen pad gaan. Die vriendengroep was heel hecht op m'n 18e maar nu ben ik 23 en is het allemaal anders. Zelfde geldt voor mijn (4 jaar lange) relatie die uit ging en m'n beste vriend die nu wat met d'r heeft. Een goeie (andere) vriend die me volledig in de kou laat zitten. Die veranderingen maken me gek.
Met name lange vakanties en nieuwe schooljaren etc. vind ik lastig.
Nu dus een nieuwe klas waar ik heel snel denk dat mensen mij niet mogen of dat ik er niet bij hoor. Vorig jaar had ik een klas waar de groep best hecht was geworden door het jaar heen en das ook weer helemaal weg. M'n huisgenoot waar ik bevriend mee raakte is vertrokken. Al dat soort dingen.
Ik denk al snel in doemgedachten dat het allemaal niet goed komt. Dat ik me niet thuis kan voelen in de klas en dat mensen mij niet zullen uitnodigen voor een stapavond. En buiten school dat me vrienden me laten zitten, dat ik nooit meer een vriendin zal vinden enz.
Qua alcohol, ik heb in de hele maand mei niks gedronken bij wijze van test en dat verliep in principe prima. Ik heb dat gedaan nadat ik een paar keer dronken was en ik me daar extreem schuldig over voelde tegenover mezelf en tegenover anderen (ook al had ik niks geks gedaan). Ik drink nu rustiger aan en drink veel water. Drugs raak ik niet meer aan.
Jij bent dus ook streng voor jezelf. Dat kan goed zijn, als je jezelf aanzet om toch dingen te doen als je depressief bent. Maar ook heel lastig, want dingen doen lukt dan juist niet en dat neem je jezelf dan erg kwalijk. Maar je hebt het wel goed aangepakt lees ik.quote:[..]
Ik herken dit absoluut. Vooral in de vakanties en ongestrucuteerde tijden. In de vakantie heb ik zelfs afspraken met mijn psycholoog gemaakt over hoe ik hier het beste mee kon dealen. Mijn lichaam en geest was in de ochtend al compleet moe en uitgeput ondanks veel slaap. Alleen al naar de ontbijttafel gaan en een boterham smeren geeft angst en inderdaad dat trillerige en verlammende. Vervolgens moet ik ook nog wat met die dag gaan doen (gevolgt door gedachte: oh shit ik moet nu echt wat gaan doen, als ik niks doe ben ik nutteloos).
In het ergste geval blijft dat gevoel hangen ookal ben ik al een uur bezig met de bezigheid. Gevoel dat het niet goed is. Ik heb in de vakantie mijn hele kamer overgeschilderd en ik luisterde naar cabaret op MP3. Mijn gedachten waren zelfs daarbij nog: "Nutteloos, wat kansloos dat ik al die cabaret luister. Zometeen ken ik alle shows van hans teeuwen en dat is echt voor nerds. Andere mensen doen vast iets moois met dit weer." (voorbeeldje hoor)
Met m'n psycholoog besproken, en ik ben die dagen doorgekomen door op tijd op te staan en gelijk te ontbijten. Vervolgens drie of vier uur te klussen en dan tijd voor mezelf te nemen. Dat werkte wel redelijk. Soms ging dat blokkadegevoel weg na een tijdje klussen.
Ik moest iig iets verrichten op een dag omdat ik anders alleen maar op de laptop op bed zou zitten. Gevolg daarvan is een enorme energieophoping en moeheid en een depressief gevoel later op de dag.
Je ziet zelf al in waar je gedachtegang niet klopt. Je weet ergens ook echt dat anderen je mogen. Zo ver ben je al en dat is mooi. Sommige mensen hebben dat besef nog niet en dat soort dingen leer je dus in therapie. Jij bent al een stap verder, nu moet je alleen nog leren dat anderen gelijk hebben en jij nietquote:Op donderdag 19 september 2013 00:08 schreef minthy het volgende:
[..]
Daar denk ik heel erg vaak over na maar daarin loop ik vast. Ik sta bij anderen bekend als vrolijk, kletskouserig, gezellig, positief ingesteld, geinponem eersteklas en betrokken. Daartegenover staat dat ik mezelf een naar, lelijk en achterlijk dom mens vind. Dat wat anderen vinden komt niet overeen met hoe ik mezelf zie. De oorzaak ligt in een pestverleden en thuis in de kindertijd een (gevoelsmatig) zeer onveilige en instabiele situatie. Ik "schop" mezelf vaak in situaties en ben dan dat vrolijke geval maar daaronder ligt een negatieve laag.
Eens met de rest.. maar je vriendin had wel enigszins gelijk. Je moet wat doet aan je woedeaanvallen. Schreeuwen/huilen op school is gewoon niet de bedoeling.quote:Op donderdag 19 september 2013 10:31 schreef Catnip het volgende:
Dan hoeft ze het nog niet op zo'n manier te brengen...en ik neem aan dat die problemen bij de hulpverleners bekend zijn.quote:Op donderdag 19 september 2013 13:53 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Eens met de rest.. maar je vriendin had wel enigszins gelijk. Je moet wat doet aan je woedeaanvallen. Schreeuwen/huilen op school is gewoon niet de bedoeling.
Vandaar ook het "eens met de rest"quote:Op donderdag 19 september 2013 13:56 schreef kuolema het volgende:
Dan hoeft ze het nog niet op zo'n manier te brengen...en ik neem aan dat die problemen bij de hulpverleners bekend zijn.
Dit. Zelf zou ik niet echt weten hoe om te gaan met iemand die zijn/haar woede niet kan beheersen. Bovendien ben ik nogal allergisch voor geschreeuw en verder alles wat met geweld te maken heeft.quote:Op donderdag 19 september 2013 13:53 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Eens met de rest.. maar je vriendin had wel enigszins gelijk. Je moet wat doet aan je woedeaanvallen. Schreeuwen/huilen op school is gewoon niet de bedoeling.
Ja okeequote:Op donderdag 19 september 2013 13:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Vandaar ook het "eens met de rest"
Dat lijkt mij ook, maar als ik haar posts soms leest heeft ze zelf niet altijd even goed door hoe ernstig dergelijk gedrag kan zijn.
Weet ik, maar ik vind het echt heel lastig.quote:Op donderdag 19 september 2013 13:53 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Bespreek je dit met hulpverleners? Die kunnen je erbij helpen.quote:Op donderdag 19 september 2013 14:01 schreef Catnip het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik vind het echt heel lastig.
Waardoor komen die woede-aanvallen eigenlijk?quote:Op donderdag 19 september 2013 14:01 schreef Catnip het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik vind het echt heel lastig.
Nee, daarvoor heb ik geen bewijzen. Het is wel iets wat bij een gegeneraliseerde angststoornis hoortquote:Op donderdag 19 september 2013 01:31 schreef Faeroer het volgende:
[..]Heb je ook bewijzen voor 'not worthy'? Ben je objectief genoeg om dat voor anderen te gaan bepalen? De meeste mensen zijn in gedachten meer met zichzelf bezig dan met jou (of wie dan ook). En stel mensen vinden je een naar persoon (stel), wat dan nog? Lekker boeiend wat iedereen zegt, waarom hier zoveel waarde aan hechten? Mij kan het echt geen reet meer schelen wat mensen denken of vinden. In de meeste gevallen zijn de negatieve opmerkingen ontzettend ondoordacht en dom.
Vaak kan ik niet eens benoemen hoe ik me voelquote:Op donderdag 19 september 2013 08:01 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
ja ik denk dat heel veel mensen dit doen, maar aan de andere kant, hoe wil je je gedragen als je niet verbergt wat je voelt?
Op school doe ik ook zo spontaan en vrolijk als ik kan, en anders een matigen smoes zoals slecht geslapen of ziek.
Dat kan hij zeker, al gaf hij wel aan dat ik snel praatte. Dat doe ik wel vaker maar nu begon ik echt te struikelenquote:Op donderdag 19 september 2013 08:19 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Goed bezig
Onsamenhangendheid is niet erg, denk dat dat vooral gevoelsmatig is en hij er vast wel de belangrijke zaken uit kan halen.
En je hebt dezelfde opdracht gekregen als ik
Dat maakt het ook zo ontzettend verwarrend, zeker als ik mensen al een poosje niet heb gesproken of wanneer ze een poos rustig zijnquote:Op donderdag 19 september 2013 13:51 schreef kuolema het volgende:
Je ziet zelf al in waar je gedachtegang niet klopt. Je weet ergens ook echt dat anderen je mogen. Zo ver ben je al en dat is mooi. Sommige mensen hebben dat besef nog niet en dat soort dingen leer je dus in therapie. Jij bent al een stap verder, nu moet je alleen nog leren dat anderen gelijk hebben en jij niet
Hoe gaat het met breien/haken? Zelf kaarten maken is ook leuk.
Ik ga daar keihard tegenin. Ik beschouw mensen die (bewust) hun emoties verkrachten om de woede aanval op te wekken en daar in te blijven hangen als zeikerds. Ik blijfquote:Op donderdag 19 september 2013 13:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dit. Zelf zou ik niet echt weten hoe om te gaan met iemand die zijn/haar woede niet kan beheersen. Bovendien ben ik nogal allergisch voor geschreeuw en verder alles wat met geweld te maken heeft.
Ik heb meegemaakt dat ze dan helemaal ontspoorden en geweldadig werden, dus nee, dat is em niet voor mij.quote:Op donderdag 19 september 2013 23:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ga daar keihard tegenin. Ik beschouw mensen die (bewust) hun emoties verkrachten om de woede aanval op te wekken en daar in te blijven hangen als zeikerds. Ik blijfkijken richting deze mensen. En altijd maar rustig blijven, en altijd maar de discussie aan gaan met zo'n woede aanval figuur.
Ik heb vaak de grootste lol met mensen die hun emoties/woede aanvallen niet onder controle kunnen houden. Ik ga er niet in mee, dat weiger ik gewoon. Vaak kunnen ze daar absoluut niet tegen.
Vooral dat empathische geneuzel word ik snel zat bij vrouwen, ik begeleid zelf ook meer op een nuchtere mannen-manierquote:Op donderdag 19 september 2013 23:04 schreef Cue_ het volgende:
Graag gedaan, ben blij dat je voor een man kon kiezen (zonde de extra wachttijden waar ik las van zou hebben gehad). Merk wel dat het langzaam beter gaat met deze psych. Al blijft het een vrouw, die ook echt soms zo reageert.. maar ach
Oe, dat soort gestoorden ben ik sowieso nog nooit tegengekomenquote:Op donderdag 19 september 2013 23:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb meegemaakt dat ze dan helemaal ontspoorden en geweldadig werden, dus nee, dat is em niet voor mij.
Hah, voor mij is het ook zo, al is mijn gezicht dan meestal uitdrukkingsloos.quote:Op donderdag 19 september 2013 23:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ga daar keihard tegenin. Ik beschouw mensen die (bewust) hun emoties verkrachten om de woede aanval op te wekken en daar in te blijven hangen als zeikerds. Ik blijfkijken richting deze mensen. En altijd maar rustig blijven, en altijd maar de discussie aan gaan met zo'n woede aanval figuur.
Ik heb vaak de grootste lol met mensen die hun emoties/woede aanvallen niet onder controle kunnen houden. Ik ga er niet in mee, dat weiger ik gewoon. Vaak kunnen ze daar absoluut niet tegen.
Hehe, dit doe ik ook.quote:Op donderdag 19 september 2013 23:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eens, mannen zijn vaak gewoon wat simpeler, directer en niet zo overdreven meelevend. Dat is soms gewoon beter.quote:Op donderdag 19 september 2013 23:44 schreef minthy het volgende:
[..]
Vooral dat empathische geneuzel word ik snel zat bij vrouwen, ik begeleid zelf ook meer op een nuchtere mannen-manier
Dan heb ikzelf meer het idee dat er sprongen gemaakt worden. Met wat empathie is niets mis (dat toon ik ook wel) maar sommige mensen slaan daarin door met kusjekroel-gedrag
Inderdaad. Wij willen gewoon een kippenbout kapot scheuren met onze tanden, een blikje op ons voorhoofd kapot slaan, even een oerkreet maken en sport kijken. Geen geneuzel met 'limoen groen' en 'lila-blauw', maar gewoon 'groen' en 'blauw'. Geen "niks" antwoord als je vraagt wat er aan de hand is, maar gewoon 'het is kut'. Geen 'neus poederen' maar gewoon 'schijten'.quote:Op vrijdag 20 september 2013 00:08 schreef kuolema het volgende:
[..]
Eens, mannen zijn vaak gewoon wat simpeler, directer en niet zo overdreven meelevend. Dat is soms gewoon beter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |