Alleen de batterij, sneleheid gaat prima.quote:Op woensdag 4 september 2013 16:38 schreef Murdera het volgende:
Hij lijkt bij mij qua browser steeds langzamer te worden, en de batterij lijkt steeds sneller te gaan. ligt het aan mij of zijn er meer mensen die dit hebben?
Inderdaad. De losse lens nu alquote:Op woensdag 4 september 2013 16:45 schreef andreas612 het volgende:
wel echt vlotte presentatie, ze gaan er als een gek door heen
Fail.quote:Wat in ieder geval niet anders is, zijn de kijkhoeken. Net als bij de Xperia Z zijn die simpelweg niet zo goed als we gewend zijn van andere high-end smartphones. Als je het scherm onder een hoek bekijkt, dan zie je een enigszins flets beeld met een laag contrast. Dat is tijdens het gebruik van de telefoon vaak geen probleem, je bekijkt het scherm immers bijna altijd van voren, maar het doet wel een beetje afbreuk aan het high-end karakter van het toestel.
Mwha, kan meer dan prima leven met het scherm van de Z. Zoveel kijk je toch niet van de zijkant. De kleuren zijn gewoonweg nog steedsquote:
High-end telefoon onwaardig imoquote:Op woensdag 4 september 2013 16:52 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Mwha, kan meer dan prima leven met het scherm van de Z. Zoveel kijk je toch niet van de zijkant. De kleuren zijn gewoonweg nog steeds.
Maar toch, dit hadden ze inderdaad wel mogen veranderen.
Het is voor mij niet direct een dealbreaker. Maarjaquote:Op woensdag 4 september 2013 16:55 schreef Catch22- het volgende:
[..]
High-end telefoon onwaardig imo
Bij de ZU zijn de kijkhoeken uitstekent en de i1 heeft ook een Triluminos scherm dus klinkt als een bullshitverhaal.quote:
De kijkhoeken en scherm kwaliteit zijn nog steeds niet iPhone 5 of Galaxy S4 goed. Zie tweakers preview. Onzin dus, dat geweldige scherm....quote:Op woensdag 4 september 2013 20:57 schreef Beursaap het volgende:
WAT EEN BAZEN DING DIE Z1Eind september al te koop in NL
![]()
![]()
Alle maar dan ook alle kwalen van de Z zijn verholpen:
- Het scherm is fenomenaal. Betere kleurweergave, kijkhoeken en veel hogere zwartwaarde.
- De speakers zien er erg goed uit dus het geluid is ook flink verbeterd. (nog geen test over gezien)
- De batterij van 3000 mAh zorgt voor een veel langere batterijduur.
- De fysieke cameraknop maakt onder water foto's maken een fluitje van een cent.
- De 2,2 GHz processor spreekt voor zich....
- Etc. etc. etc. my god wat een bazen ding zeg. SONY maakt gehakt van Apple![]()
![]()
![]()
Al die iPhone 5 sukkels ga ik het nakijken geven met mijn Z1
achjoh, laat die fanboys lekker gaan. Als je denkt dat een androiddevice ook in de buurt van een iphone kan komen qua snelheid en kwaliteit ben je niet lekker in je bovenkamer.quote:Op woensdag 4 september 2013 21:00 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
De kijkhoeken en scherm kwaliteit zijn nog steeds niet iPhone 5 of Galaxy S4 goed. Zie tweakers preview. Onzin dus, dat geweldige scherm....
Vreemd omdat de ZU hetzelfde scherm heeft en wel goede kijkhoeken heeft. En die review zegt ook weinig op tweakers...quote:Op woensdag 4 september 2013 21:00 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
De kijkhoeken en scherm kwaliteit zijn nog steeds niet iPhone 5 of Galaxy S4 goed. Zie tweakers preview. Onzin dus, dat geweldige scherm....
volgens mij waren phonearena en engadget wel positief toch.. ?quote:Op woensdag 4 september 2013 21:37 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Vreemd omdat de ZU hetzelfde scherm heeft en wel goede kijkhoeken heeft. En die review zegt ook weinig op tweakers...
quote:Op donderdag 5 september 2013 03:39 schreef andreas612 het volgende:
[..]
volgens mij waren phonearena en engadget wel positief toch.. ?
quote:Now that Sony has finally fixed its LCD displays with the so-called 'Triluminos' screen, which first appeared in the Z Ultra phablet, the Z1 has absolutely nothing to worry about when it comes to its display panel. It's the same Trilumios tech here, which delivers nicely warm and saturated colors, along with some pretty likable viewing angles. We can't really say too much about the screen quality at this point, but it seems to be perfectly competitive.
Dat had ik dus ook. Cache vam chrome legen helpquote:Op woensdag 4 september 2013 21:29 schreef Leandra het volgende:
Het valt me op dat mijn Z steeds wat meer tijd nodig lijkt te hebben om de letters op het scherm te krijgen, dan ik nodig heb om ze te toetsen.... dat begint wel storend te worden.
Iemand enig idee hoe dat op te lossen?
Volgens mij is het sinds de update
Ik heb precies hetzelfde en had al een reparatie bij tmobile aangevraagd maar ik zie dat dr pinnetjes van de USB verbogen zijn, Vraag me of ze dit echt checken ipv gelijk een nieuwe te sturen.quote:Op zondag 1 september 2013 20:00 schreef N-E-R-D het volgende:
Ik plug mijn oplader verkeerd om erin en nou doet hij het niet meerWat zou een reparatie ongeveer gaan kosten?
Edit: ik heb geluk, met ander kabeltje werkt het wel heb dus niet mijn telefoon gesloopt
Het condens is voorlopig weg maar ik houd hem de komende tijd even niet onder de kraan, toch jammer.quote:Op maandag 9 september 2013 16:29 schreef Sharpdressedman het volgende:
Indicator gebruiken ze helaas wel snel.
Boh gek, wij van wceend kunnen ook photoshoppenquote:Op dinsdag 10 september 2013 09:29 schreef Beursaap het volgende:
Boh die Z1 heeft echt een beest van een camera zeg!
[ afbeelding ]
http://www.sonymobile.com(...)a-z1/#camera-android
En dat terwijl de HTC One zo goed zou moeten presteren bij weinig licht![]()
Had ik maar niet de Z gekocht
Jammer dat ze weer eens plaatjes gaan fotoshoppen terwijl ze zeker wel 1 van de betere camera's op een smartphone hebben neergezet.quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:29 schreef Beursaap het volgende:
Boh die Z1 heeft echt een beest van een camera zeg!
[ afbeelding ]
http://www.sonymobile.com(...)a-z1/#camera-android
En dat terwijl de HTC One zo goed zou moeten presteren bij weinig licht![]()
Had ik maar niet de Z gekocht
Alsof ze daarmee weg zouden komen. Ik denk dat je eerder moet kijken naar of ze wel of niet de resultaten gepubliceerd hadden wanneer dit niet positief uit kwam voor de Z1.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:33 schreef WH141 het volgende:
[..]
Jammer dat ze weer eens plaatjes gaan fotoshoppen terwijl ze zeker wel 1 van de betere camera's op een smartphone hebben neergezet.
Er komt ook een Z1 mini van 4,5" uit en het toestel is dikker gemaakt zodat er een grotere batterij in past > langere accuduur. Dat verhaal van die kijkhoeken snap ik echt niet... Miljoenen uitgeven aan ontwikkeling en dan zoiets stoms over het hoofd zien... De ZU heeft wel goeie kijkhoeken dus snap er niks van,,,quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:59 schreef Kenju het volgende:
[..]
Alsof ze daarmee weg zouden komen. Ik denk dat je eerder moet kijken naar of ze wel of niet de resultaten gepubliceerd hadden wanneer dit niet positief uit kwam voor de Z1.
Verder moet ik zeggen dat de camera leuk is, maar dat op het niveau waarop het hoogste segment van de markt en zelfs daaronder momenteel staat met de kwaliteit van de camera's, ik niet denk dat dit ze enorm veel gaat opleveren. Sterker nog, ik denk dat ze tov de Z gewoon een flinke fout hebben gemaakt met het design. Het toestel is groter en de bezels zijn dikker. Ze hadden gewoon een soort Xperia Z moeten maken, met een iets betere camera voorzover het formaat dit toestaat, en een betere processor met een scherm met betere kijkhoeken. Meer niet. Wellicht een cybershot-toestel voor mensen die perse het beste camera-toestel willen. Hoewel je ook mensen hebt die perse van alles het beste in een telefoon willen. Ik denk echter dat de verkoopbaarheid daarvan wat lager ligt dan gewoon een degelijk sexy-ogend toestel. Idealiter brengt Sony dus nog twee toestellen uit waarvan een goedkoper met deze camera en iets mindere specs, en een wat iets als de Xperia Z+ moet zijn.
Fotoshoppen? Hoe kom je daar nou weer bij? Bewijzen graag! Als je aan het trollen bent als Apple fanboy mag je van mij ergens anders gaan spammen, ga maar lekker naar de 5S kijken vanavond op je iTV. Hier een andere review:quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:33 schreef WH141 het volgende:
[..]
Jammer dat ze weer eens plaatjes gaan fotoshoppen terwijl ze zeker wel 1 van de betere camera's op een smartphone hebben neergezet.
Hier is een objectieve vergelijking tussen verschillende toestellen.
[ afbeelding ]
http://recombu.com/mobile(...)mparison_M19527.html
Ik denk dat het gewoon een Sony ding is waar ze het idee hebben gehad gewoon een goed scherm te maken met goede kleuren, en de kijkhoeken niet belangrijk zijn, of zelfs een positief gegeven omdat niet iedereen hoeft mee te kijken. Sony kan het heus wel, getuige bepaalde toestellen. Maar feitelijk kiezen ze voor de meeste toestellen voor een dergelijk scherm.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:34 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Er komt ook een Z1 mini van 4,5" uit en het toestel is dikker gemaakt zodat er een grotere batterij in past > langere accuduur. Dat verhaal van die kijkhoeken snap ik echt niet... Miljoenen uitgeven aan ontwikkeling en dan zoiets stoms over het hoofd zien... De ZU heeft wel goeie kijkhoeken dus snap er niks van,,,
Gelul over dat scherm van je:quote:Op woensdag 4 september 2013 21:00 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
quote:The Xperia Z1 is making full use of Sony's so-called Triluminos screen technology, and the improvement in image quality since the Xperia Z is obvious. With its decent characteristics, the 5" 1080x1920 display of the Z1 may not be a state-of-the-art IPS LCD panel, but it is still very good looking. As with any other 5" 1080p screen, the pixel density is incredibly high at 441 ppi, so everything looks extremely clean, without even the slightest form of pixelization.
Color balance of the Xperia Z1's display is also great, with only slightly dominant blue. As a whole, color reproduction is very accurate, with an average color error (Delta E) of about 4 (which is very good). Average color temperature is about 7000 K (kelvins), with the reference value considered to be 6500 K. In comparison, the Apple iPhone 5 has a color temperature of about 7300 K, so the Xperia Z1 is even slightly closer to what's considered the perfectly natural balance between red and blue. Sony is still having some touble with the gamma, as the Xperia Z1 averages around 2, with a reference value of 2.2. This is because the highlights tend to appear a bit too bright on this display, potentially causing some lost detail in whiter areas.
In terms of brightness, the Sony Xperia Z1 has a powerful enough output to guarantee fine outdoor viewing. It's just slightly worse than the iPhone 5, but it definitely qualifies as one of the better screens in this respect. It's much better than the Galaxy S4's screen, for example.
Sadly, viewing angles are still terrible. Even at smaller angles, brightness starts to drop noticeably, while the whole image almost immediately gets washed out unrecognizable. It's a pity, because it's a great display when you're facing it directly.
The Xperia Z1 supports the so-called X-Reality image enhancement technology, which attempts to boost the quality of photos and video viewed on the phone. Indeed, media that's displayed on the Z1's screen using the X-Reality engine looks very cool. For the most part, there's not rocket-science involved with X-Reality, as it tweaks things such as the contrast of the image, the sharpness, colors and other similar stuff, in order to come up with a more impressive picture.
Z/Z1?quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:47 schreef stbabylon het volgende:
Hij is gisteren verstuurd
Helaas betekend dat op zijn vroegst morgenavond pas in de handen.
Waterproof, nieuwere snellere processor, 20mpix camera die in reviews heel goed uit de bus komt, opladen zonder gekut met kabeltjes erin prikken, Sony die open source de community ondersteunt. Ik zou het wel wetenquote:Op dinsdag 24 september 2013 19:46 schreef augurkenjager het volgende:
Twijfel tussen de HTC ONE en de Z1. Hoewel de Z1 een stuk beter is kost ie ook n stukkie meer
Gellukkig komt er een 4,5" variant uit eind dit jaar. Verder hebben de cameralens/hardware en de grotere batterij meer ruimte in beslag genomen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 20:03 schreef Klonk het volgende:
ik twijfel echt alleen heel erg over de afmetingen van het toestel.
die rand onder en boven het beeldscherm, vraag me af of dat de handzaamheid echt gaat helpen, morgen maar eerst maar eens kijken of de lokale mm hem heeft liggen voor ik er een ga kopen.
Z1 natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:46 schreef augurkenjager het volgende:
Twijfel tussen de HTC ONE en de Z1. Hoewel de Z1 een stuk beter is kost ie ook n stukkie meer
Wachten tot januari idd. De Z1 is dan netjes in prijs gedaald..Zoiezo de Z1 nemen, meeste app aanbod. De nexus 5 zal wel weer niet in NL uitkomen.quote:Op woensdag 25 september 2013 08:52 schreef andreas612 het volgende:
Twijfel nog een beetje tussen z1, lumia 1020 en komende nexus 5. De lumia vanwege de camera, maar volgens mij is de z1 meer een allrounder tov de 1020, en sneller. Daarbij ben ik nog steeds best wel tevreden over android (nu nog versie 2.2, kan je nagaan). En de nexus 5 is nog niet uit maar die instant updates zijn ook wel nice natuurlijk. Maar camera en batterij van de 4 waren kut dus wacht het allemaal nog even af denk. Wel een lichte voorkeur voor de z1
Kan nog wachten t/m januari ongeveer
Ik kan tot januari wachten omdat ik tot die tijd nog een keer naar hongkong kan, is 20% goedkoper. Waarschijnlijk is daar ook wel een nexus te koop. Misschien wacht ik wel op een nieuw toestel van de CES begin januari, maar hoorde dat sony het verschoven heeft naar een eigen evenement later in maart/aprilquote:Op woensdag 25 september 2013 09:22 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Wachten tot januari idd. De Z1 is dan netjes in prijs gedaald..Zoiezo de Z1 nemen, meeste app aanbod. De nexus 5 zal wel weer niet in NL uitkomen.
whehehe, da's idd wel een flinke overgangquote:Op donderdag 26 september 2013 14:02 schreef MartijnUK het volgende:
Ik heb de Z1 sinds afgelopen dinsdag - monsterlijk snel vergeleken met mijn oude foon (1e generatie Android 2.3.7 - Nexus One!!)
lijkt me de Z ultra dichterbij liggen dan de Z1 niet?quote:Op woensdag 25 september 2013 16:33 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik heb de Z1 pre-ordered, ik wilde eigenlijk voor de Galaxy Mega gaan maar de specs waren ronduit slecht voor dat formaat (720p is niks mis mee, maar op een 6.3 inch toestel erg achterhaald)
ff kijken of je piemel groter lijkt?quote:Op donderdag 26 september 2013 15:06 schreef stbabylon het volgende:
Ik heb hem sinds gisteren, hij is wel ganz geil. Eerste onderwaterfoto's (in bad) zijn gemaakt. Niet nuttig, wel geinig
Ik heb niet eens piemelfoto's gemaaktquote:Op donderdag 26 september 2013 15:22 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
ff kijken of je piemel groter lijkt?
hehe
Niet alleen niet onder water, ook als je hem er weer uit haalt, is het scherm en je vingers nat, dus werkt dan pas na het afdrogen van beiden.quote:Op donderdag 26 september 2013 15:37 schreef MartijnUK het volgende:
Gelukkig maar, straks staan ze opeens op Facebook
http://www.dailymail.co.u(...)posted-Facebook.html
Eigenlijk best bizar die waterproof functie daar hadden we 10 jaar geleden alleen maar van kunnen dromen.
Ik heb wel gelezen dat het touchscreen niet of nauwelijks meer werkt onder water, klopt dat?
jah, maar T-mobile kan (gaat) hem niet leveren wisten ze mij te vertellen.quote:
Mijn pa heeft sinds een paar weken de Ultra bij Tmobile. Alleen wel besteld bij Typhoon.nlquote:Op donderdag 26 september 2013 16:30 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
jah, maar T-mobile kan (gaat) hem niet leveren wisten ze mij te vertellen.
Omdat ze een ander scherm hebben. Bij de Z waren ook 2 smaken schermen te krijgen waarvan de ene beter is dan de andere. Zal bij de Z1 wellicht gewoon weer het zelfde spelen (al is het verschil wel heel extreem).quote:Op vrijdag 27 september 2013 10:37 schreef Beursaap het volgende:
Eindelijk de Tweakers review kunnen lezen. Hoe komen ze erbij dat het contrast zo laag is bij de Z1? Ik heb de telefoon in m'n handen gehad en ze zwartwaarde is echt prima, volgens phonearena 1:1353 maar volgens Tweakers 507:1. Ik weet niet wat voor toestel zij hebben getest maar er klopt gwn geen bal van. Ook de kleurtemperatuur wijkt af bij Tweakers.
http://tweakers.net/revie(...)maar-weinig-wol.html
Er zijn (volgens meerdere topics op XDA ook) zeker minimaal 3 verschillende typen schermen die Sony gebruikt voor de Xperia Z1.quote:Op vrijdag 27 september 2013 10:37 schreef Beursaap het volgende:
Eindelijk de Tweakers review kunnen lezen. Hoe komen ze erbij dat het contrast zo laag is bij de Z1? Ik heb de telefoon in m'n handen gehad en ze zwartwaarde is echt prima, volgens phonearena 1:1353 maar volgens Tweakers 507:1. Ik weet niet wat voor toestel zij hebben getest maar er klopt gwn geen bal van. Ook de kleurtemperatuur wijkt af bij Tweakers.
http://tweakers.net/revie(...)maar-weinig-wol.html
De Firmware los Flashen.quote:Op zaterdag 28 september 2013 18:06 schreef _Dido_ het volgende:
Even een vraagje: ik heb al diverse malen geprobeerd mijn telefoon te updaten naar ICS, zowel via PC Companion als via Sony Update Service. Beide keren blijft de download vlak voor 'ie compleet is hangen. Iemand enig idee wat ik nog kan doen?
Dat vermoedde ik ook al ja, maar hoe halen ze zich het bij Sony in hun hoofd?quote:Op zaterdag 28 september 2013 16:15 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Omdat ze een ander scherm hebben. Bij de Z waren ook 2 smaken schermen te krijgen waarvan de ene beter is dan de andere. Zal bij de Z1 wellicht gewoon weer het zelfde spelen (al is het verschil wel heel extreem).
Daar ben ik niet technisch genoeg voor.quote:
Komt in december dit jaar uit.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:28 schreef Susanne2611 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de kwetsbaarheid van het toestel bij het per ongeluk laten vallen? Is mij bij mijn Samsung Galaxy Note 2 al een aantal keren overkomen(komt misschien ook door het gladde plastic en de onhandige flipcover) en bij deze zitten er al 2 plekjes aan de onderkant. De Z1 is van glas, die valt dan door het glas aan alle kanten meteen kapot lijkt me?
Ik twijfel ook nog steeds erg over welke mobiel het moet worden (mag over een kleine maand weer een nieuw toestel), moet wel mezelf blijven hihi.
Was er maar een mobiel die alles heeft...
- Edit -
De Z1 mini klinkt ook wel super interessant, maar die zit er voorlopig nog niet aan te komen, als hij überhaupt al naar Nederland gaat komen...
Waar heb je dat vandaan en hoe betrouwbaar is dat?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:51 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Komt in december dit jaar uit.
De camera heeft ook een update gehad http://blog.gsmarena.com/(...)&utm_medium=facebook
Zou zeker voor de Z1 gaan. De camera van de HTC One is echt bagger en ik vond de bediening erg onhandig met maar 2 knoppen erop. De S4 vind ik een verwijfde telefoon maar dat spreekt voor zich natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:03 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik mag nu mijn abonnement verlengen. Ik zit er ook aan te denken om een Z1 te nemen. Ik zat te twijfelen tussen de HTC One, Galaxy S4 of Z1. Als ik er zo even snel doorheen blader (webshop van mijn provider is overbelast wegens grote druktezal wel door de iPhone 5s komen) lijkt het erop dat de Z1 veruit het goedkoopst is.
Nou moet ik ook zeggen dat ik nu een HTC Sensation heb en dat is best een kutding gebleken, dus de One wil ik liever nietEn de S4 is een flink stuk meer bijbetalen bij mijn abonnementswensen dan de Z1, maar ik heb niet bepaald het idee dat die meerprijs gerechtvaardigd is.
Ik kom er iig binnenkort op terug, maar de Z1 lijkt het te worden
Gwn via internet natuurlijk. Wat kan er onbetrouwbaar aan zijn? Sony heeft deze updates al eerder aangekondigd zelfs. Denk dat je die updates gwn aanbevolen krijgt om te downloaden op je Z1. Dacht dat de Z ook zulke updates gekregen heeft om de Camera op te krikken.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:53 schreef Susanne2611 het volgende:
[..]
Waar heb je dat vandaan en hoe betrouwbaar is dat?
En zit die update dan automatisch op de nieuwe Z1's?
Als ik mijn abonnement verleng met de wensen die ik wil (meer MB's dan nu, minder minuten dan nu) dan ga ik dik 3 euro per maand minder betalen dan wat ik nu doe en hoef ik maar 6 tientjes oid bij te leggen voor de telefoon. 2 weken geleden was ik jarig, dus dan kan ik mijn verjaardagsgeld mooi daarvoor gebruiken. Lijkt me een prima deal dan.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:30 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Zou zeker voor de Z1 gaan. De camera van de HTC One is echt bagger en ik vond de bediening erg onhandig met maar 2 knoppen erop. De S4 vind ik een verwijfde telefoon maar dat spreekt voor zich natuurlijk.
Waarom niet los kopen? V00r 500,- krijg je 'm al bij webshops.
[..]
Ik heb ook op internet gekeken en ik las dat er nog geen releasedatum bekend is en dat hij mogelijk helemaal niet in NL uitkomt. Welke site heb je deze info vandaan dan? Het formaat en de kwetsbaarheid van het gebruik van glas weerhouden me toch een beetje van deze telefoon...quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:30 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Zou zeker voor de Z1 gaan. De camera van de HTC One is echt bagger en ik vond de bediening erg onhandig met maar 2 knoppen erop. De S4 vind ik een verwijfde telefoon maar dat spreekt voor zich natuurlijk.
Waarom niet los kopen? Voor 500,- krijg je 'm al bij webshops.
[..]
Gwn via internet natuurlijk. Wat kan er onbetrouwbaar aan zijn? Sony heeft deze updates al eerder aangekondigd zelfs. Denk dat je die updates gwn aanbevolen krijgt om te downloaden op je Z1. Dacht dat de Z ook zulke updates gekregen heeft om de Camera op te krikken.
Dit staat op de Sony site http://www.sonyxperiaz1.n(...)date-sony-xperia-z1/quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:53 schreef Susanne2611 het volgende:
[..]
Waar heb je dat vandaan en hoe betrouwbaar is dat?
En zit die update dan automatisch op de nieuwe Z1's?
Ok je moet het zelf weten maar die abbojongens zijn boeven hoor! Met een los toestel en een simpel abonnementje ben je veel minder kwijt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:34 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als ik mijn abonnement verleng met de wensen die ik wil (meer MB's dan nu, minder minuten dan nu) dan ga ik dik 3 euro per maand minder betalen dan wat ik nu doe en hoef ik maar 6 tientjes oid bij te leggen voor de telefoon. 2 weken geleden was ik jarig, dus dan kan ik mijn verjaardagsgeld mooi daarvoor gebruiken. Lijkt me een prima deal dan.
En voor mij als arme student is het sowieso al een flinke aanslag op de centjes om in 1 keer 500 euro uit te geven
Dacht dat ik dat ergens gelezen heb... Oja die is in Japan. Begin volgend jaar is die wel in NL verkrijgbaar dan.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:36 schreef Susanne2611 het volgende:
[..]
Ik heb ook op internet gekeken en ik las dat er nog geen releasedatum bekend is en dat hij mogelijk helemaal niet in NL uitkomt. Welke site heb je deze info vandaan dan? Het formaat en de kwetsbaarheid van het gebruik van glas weerhouden me toch een beetje van deze telefoon...
Die update is fijn, als het de Z1 wordt dan zal ik wel in de winkel vragen hoe ik aan die update kom.
Oh, dat sowieso jaquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:56 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Ok je moet het zelf weten maar die abbojongens zijn boeven hoor! Met een los toestel en een simpel abonnementje ben je veel minder kwijt.
Bedoelde ook niet of dat van die update betrouwbaar was, maar dat van de release in december... Is dus niet in NL.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:56 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Dit staat op de Sony site http://www.sonyxperiaz1.n(...)date-sony-xperia-z1/
Scherm krijgt ook nog eens een opfrisbeurt
[..]
Ok je moet het zelf weten maar die abbojongens zijn boeven hoor! Met een los toestel en een simpel abonnementje ben je veel minder kwijt.
[..]
Dacht dat ik dat ergens gelezen heb... Oja die is in Japan. Begin volgend jaar is die wel in NL verkrijgbaar dan.
Na de update nog steeds matig?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:56 schreef Catch22- het volgende:
Stukje sneller, beter afgewerkt, nog steeds een matig scherm
Ik vind 'm top. Net geupdate naar .257 (enige nadeel is dat ik bij T-Mobile zit, dus had eigenlijk moeten wachten nog 2 weken, maar zelf geflashed dus gelijk van die logo's etc af.)quote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:24 schreef Kruitdampje het volgende:
Ik zie dat een aantal van jullie inmiddels de Z1 in bezit hebben. Wat zijn de plus- en minpunten van het toestel? Gebaseerd op jullie eigen ervaringen? Ben zelf namelijk aan het overwegen om een Z1 aan te schaffen, alleen de review van tweakers viel me een beetje tegen.
Ah ok, nja ik heb nog 1,5 maand de tijd om een beslissing te nemen maar de voorkeur neigt sterk naar de Z1.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 15:36 schreef SevD het volgende:
57 (enige nadeel is dat ik bij T-Mobile zit, dus had eigenlijk moeten wachten nog 2 weken, maar zelf geflashed dus gelijk van die logo's etc af.)
Mocht je 'm halen en je wilt een hoesje nemen, let er op dat je flitser genoeg 'ruimte' heeft.quote:Op vrijdag 1 november 2013 13:06 schreef Kruitdampje het volgende:
[..]
Ah ok, nja ik heb nog 1,5 maand de tijd om een beslissing te nemen maar de voorkeur neigt sterk naar de Z1.
Ah goede tipquote:Op vrijdag 1 november 2013 17:18 schreef SevD het volgende:
[..]
Mocht je 'm halen en je wilt een hoesje nemen, let er op dat je flitser genoeg 'ruimte' heeft.
Ik heb er nu 1 die er vlak onder zit, waardoor foto's met flits in het hoesje een soort 'mistgloed' krijgen door de weerkaatsing van de flits
De Z1 (en alle andere vergelijkbare telefoons) zijn inderdaad reteduur, ¤35 per maand is al niet meer haalbaar, ¤40 en meer is heel gewoon en dat vind ik echt gewoon teveel.quote:Op zondag 3 november 2013 16:38 schreef Kruitdampje het volgende:
[..]
Ah goede tip. Denk dat een hoesje toch veel scheelt qua schade. Ben nog steeds aan het nadenken wat ik neem. Alleen die tel. abbo's zijn echt reteduur tegenwoordig
Bij tele2 hebben ze wel prima aanbiedingen, ook met de z1. Ik las op tweakers dat er ook een z1 mini komt met vrijwel dezelfde specs?quote:Op dinsdag 5 november 2013 08:53 schreef Susanne2611 het volgende:
[..]
De Z1 (en alle andere vergelijkbare telefoons) zijn inderdaad reteduur, ¤35 per maand is al niet meer haalbaar, ¤40 en meer is heel gewoon en dat vind ik echt gewoon teveel.
Toch wil ik straks heel graag een nieuwe mobiel, heeft iemand een goede suggestie?
Zijn de maten al bekend dan?quote:Op woensdag 13 november 2013 14:12 schreef Kenju het volgende:
Hij was vorige maand toch al aangekondigd?
Anyway, het toestel is niet veel kleiner dan de Z1. Persoonlijk vind ik dat ze de bezels kleiner hadden moeten maken, maar vooral ook de overige delen boven en onder die ervoor zorgen dat het toestel zo bulky is. Ook met de Z1 mini, blijft de iPhone het enige toestel in het topsegment dat van een kleiner formaat is.
Nee, maar er is wel al een foto waar ze naast elkaar afgebeeld worden (de Z1 en Z1S).quote:Op woensdag 13 november 2013 16:02 schreef Kruitdampje het volgende:
[..]
Zijn de maten al bekend dan?
http://www.ibtimes.co.in/(...)al-snapshot-leak.htmquote:Op woensdag 13 november 2013 16:51 schreef Kenju het volgende:
[..]
Nee, maar er is wel al een foto waar ze naast elkaar afgebeeld worden (de Z1 en Z1S).
Bij mij hangt het er nog half aan, echt lekker dicht gaat hij niet meer. Ik denkt niet dat dit te repareren valt. Oppassen dus als je i.c.m. water gebruikt.quote:Op vrijdag 29 november 2013 16:06 schreef Ayca het volgende:
Hm het rubber van het klepje is eraf gevallen. Klepje gaat dus niet meer dicht... Iemand hier ervaring mee, valt dit onder de garantie?
Ze zijn met wat druk wel redelijk coulant. Maar het hangt van het geval af of ze je helpen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 14:16 schreef Woods het volgende:
*blaast stof weg*
Hoe zit het eigenlijk met de garantie van een Xperia Z als een van de drie watersensors rood is? Stel dat bijv. het scherm ermee ophoudt, gooien ze het dan automatisch op dat rode sensortje terwijl het daar helemaal niet aan ligt?
Ja, valt onder de garantie zover ik heb gelezen. Opsturen kon/kan wel even duren.quote:Op vrijdag 29 november 2013 16:06 schreef Ayca het volgende:
Hm het rubber van het klepje is eraf gevallen. Klepje gaat dus niet meer dicht... Iemand hier ervaring mee, valt dit onder de garantie?
Je kan die klepjes ook evt op Ebay kopen maar je moet je telefoon wel open maken (en dus gevaar voor waterdichtheid).quote:Op vrijdag 29 november 2013 18:14 schreef Woods het volgende:
[..]
Bij mij hangt het er nog half aan, echt lekker dicht gaat hij niet meer. Ik denkt niet dat dit te repareren valt. Oppassen dus als je i.c.m. water gebruikt.
Waarom moet je de telefoon dan openmaken om de bevestiging van het klepje te vervangen?quote:Op vrijdag 29 november 2013 19:17 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Ze zijn met wat druk wel redelijk coulant. Maar het hangt van het geval af of ze je helpen.
In eerste instantie: Nee dus (maar dat is bij andere merken niet anders).
[..]
Ja, valt onder de garantie zover ik heb gelezen. Opsturen kon/kan wel even duren.
[..]
Je kan die klepjes ook evt op Ebay kopen maar je moet je telefoon wel open maken (en dus gevaar voor waterdichtheid).
Ja, heb het niet zelf gedaan dus weet het niet zeker. Maar heb dacht het ergens gelezen te hebben.quote:Op vrijdag 29 november 2013 19:20 schreef Woods het volgende:
[..]
Waarom moet je de telefoon dan openmaken om de bevestiging van het klepje te vervangen?
Nog niet voor de Xperia Z helaas, in ieder geval nog niet bij mijquote:
Verwarrend dat dit topic opeens ook over de Z1 gaat heb op mn Z ook nog geen 4.3quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:43 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Nog niet voor de Xperia Z helaas, in ieder geval nog niet bij mij
Dat heb ik ook idd.... Ik gebruik daarom de standaard Android weerwidget, die doet het wel automatischquote:Op woensdag 18 december 2013 08:45 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb trouwens die widget met het weer en een bepaalde locatie. Nou heb ik ingesteld dat ie de huidige locatie moet weergeven, maar hij staat eigenlijk altijd op mijn woonplaats. Als ik handmatig op laden klik gaat ie naar mijn huidge locatie, maar waarom doet ie dat niet automatisch?
Dit.quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:00 schreef renwan het volgende:
[..]
Verwarrend dat dit topic opeens ook over de Z1 gaat heb op mn Z ook nog geen 4.3
De nieuwste toestellen krijgen altijd voorrang. Is bij andere merken net zo goed zo. 4.3 En 4.4 zijn sowieso bevestigd voor de Z. Duurt gewoon effe.quote:Op woensdag 18 december 2013 21:41 schreef Woods het volgende:
Jammer dat reguliere Z gebruikers geen update naar 4.3 krijgen, Had er veel vertrouwen in toen ik hem kocht maar toen Sony na amper een half jaar de Z1 uitbracht wist ik het wel, ze laten wat dat betreft in de koud staan #slechte support.
Zou oud is de Z nou ook weer niet, kom opquote:Op woensdag 18 december 2013 21:57 schreef Kenju het volgende:
[..]
De nieuwste toestellen krijgen altijd voorrang. Is bij andere merken net zo goed zo. 4.3 En 4.4 zijn sowieso bevestigd voor de Z. Duurt gewoon effe.
Weet ik ook wel. Maar er zijn twee toestellen, de Z Ultra en Z1 die effe de voorkeur genieten...quote:Op woensdag 18 december 2013 22:17 schreef Woods het volgende:
[..]
Zou oud is de Z nou ook weer niet, kom op
Zou wel een érg frapante keuze zijn om de Z Ultra voor op de Z te trekkenquote:Op donderdag 19 december 2013 12:38 schreef Kenju het volgende:
[..]
Weet ik ook wel. Maar er zijn twee toestellen, de Z Ultra en Z1 die effe de voorkeur genieten...
Nieuwer, sneller. Heeft natuurlijk dezelfde SoC als de Z1. Niet zo onlogisch toch?quote:Op donderdag 19 december 2013 18:31 schreef Woods het volgende:
[..]
Zou wel een érg frapante keuze zijn om de Z Ultra voor op de Z te trekken
Hmm raar, heb een unbranded Z en nog steeds niets ontvangen terwijl update al vanaf 23 dec beschikbaar is. Straks maar even rondkijken op XDA.quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:14 schreef Ener-G het volgende:
T-Mobile schijnt het al te kunnen, Vodafone in ieder geval nog niet. Net gechecked.
Komt in februari uit voor iets van 550,-quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:39 schreef Apotheose het volgende:
mooie toestellen maakt sonyZou zo mn S willen inruilen voor de Z1 (compact). Maar ja, de prijs...
En daarna de opvolger van de Z1, helaas wel het design van de Z1 doorzetten ipv terug te gaan naar de elegantere Z of ZLquote:Op woensdag 8 januari 2014 23:11 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Komt in februari uit voor iets van 550,-
Heb m gister gedownload (T-mobile versie) telefoon is een stuk sneller geworden, maar moet nog wel wennen aan het nieuwe toetsenbordquote:Op woensdag 8 januari 2014 17:47 schreef Viro het volgende:
Heeft er hier iemand al een melding gekregen voor de update naar 4.3 voor de Z?
hier nog niets.quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:47 schreef Viro het volgende:
Heeft er hier iemand al een melding gekregen voor de update naar 4.3 voor de Z?
Dit draadje even in de gaten houden op xda-developers.com.quote:Netherlands Generic NL 1270-4975 10.3.1.A.2.67 R3B 10.3.1.A.2.67 R3B
Netherlands KPN Mobile NL 1270-4964 10.3.1.A.2.67 R5B 10.1.A.1.434 R5A
Netherlands T-Mobile NL 1270-3839 10.4.B.0.569 R6C 10.3.1.A.2.74 R8B
Netherlands Vodafone NL 1270-8442 10.3.1.A.2.67 R9B 10.3.1.A.2.67 R9B
Oke, dan kan het niet lang duren.quote:Op donderdag 9 januari 2014 09:32 schreef Spaghettivreter het volgende:
[..]
Heb m gister gedownload (T-mobile versie) telefoon is een stuk sneller geworden, maar moet nog wel wennen aan het nieuwe toetsenbord
Thnx voor de link.quote:Op donderdag 9 januari 2014 09:51 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Dit draadje even in de gaten houden op xda-developers.com.
Heb tmobile maar hier nog niksquote:Op donderdag 9 januari 2014 09:32 schreef Spaghettivreter het volgende:
[..]
Heb m gister gedownload (T-mobile versie) telefoon is een stuk sneller geworden, maar moet nog wel wennen aan het nieuwe toetsenbord
Ik heb nu een paar weken de Z1 en moet nog steeds aan het toetsenbord wennenquote:Op donderdag 9 januari 2014 09:32 schreef Spaghettivreter het volgende:
[..]
Kun je instellen hoor bij toetsenbord. Had eerst ook veel last daarvan.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:54 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik heb nu een paar weken de Z1 en moet nog steeds aan het toetsenbord wennen
Mijn oude telefoon had een veel langere spatiebalk, dus ik tik nu achterlijk veel punten
Ah, vanmiddag eens uitvogelen dan.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:03 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Kun je instellen hoor bij toetsenbord. Had eerst ook veel last daarvan.
Ik typte ook veel punten door die kleinere spatiebalk, maar dat heb ik nu aangepastquote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:54 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik heb nu een paar weken de Z1 en moet nog steeds aan het toetsenbord wennen
Mijn oude telefoon had een veel langere spatiebalk, dus ik tik nu achterlijk veel punten
ik heb dan geen Z, helaas, maar de komma zit bij mij gewoon boven het toetsenbord of onder de X bij lang ingedrukt.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:42 schreef Irritatie100 het volgende:
Langere spatiebalk geregeld, nu alleen nog wennen aan het feit dat ik voor een punt 2 keer de spatiebalk moet aantikken en voor een komma naar een ander 'tabblad' moet
Dat staat vast in je build.prop. Kan je wel relatief makkelijk aanpassen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:44 schreef Woods het volgende:
Waarom draait het startscherm nooit mee?
Ook met games?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:24 schreef Ener-G het volgende:
Knoppen zijn onderdeel van het scherm en maken het kleiner, als je video afspeelt bijvoorbeeld dan gebruikt je telefoon dat gedeelte wel
Volgens mij is dat op elke android zonder hardware knoppen zo.
Ja, dat maakt de telefoon we minder gebruiksvriendelijk vind ik. Toch blijft het voor mij nog altijd een betere keuze dan Samsung met hun plastic troep.quote:
Samsung is voor mij inderdaad ook een no-go. Was sowieso van plan om weer een Sony te halen en dat zal ik waarschijnlijk na de Z1 ook wel weer doen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:44 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Ja, dat maakt de telefoon we minder gebruiksvriendelijk vind ik. Toch blijft het voor mij nog altijd een betere keuze dan Samsung met hun plastic troep.
Ik vind de Z1 te groot en lomp, geef mij de Z1S maar of de Z2 waarvan het formaat nog niet bekend isquote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:52 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Samsung is voor mij inderdaad ook een no-go. Was sowieso van plan om weer een Sony te halen en dat zal ik waarschijnlijk na de Z1 ook wel weer doen.
Naast de Z1 leek me de Nexus 5 wel wat, maar die had maar 16gb of die nieuwe Huawei, maar dan moet ik wachten...
We weten geen kut eigelijk , maar we denken dat hij ooit een keer komt.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:11 schreef Beursaap het volgende:
http://www.sonyxperiaz2.com/
![]()
Sony gaat winnen!
![]()
quote:Uiteraard zal dit parade paardje ook stof en waterdicht zijn en uitgerust worden met een onbreekbaar scherm.
quote:Waarschijnlijk zullen we de Sony Xperia Z2 voor het eerst zien op de MWC 2014 in Barcelona! De zal gehouden worden op 24 tot met 27 februari. Dit toestel is voorlopig bekend onder de ontwikkelaars naam Sony Sirius.
Blijven speculaties natuurlijk. Hoop dat het scherm niet groter gaat worden dan 5" en qua formaat niet groter dan de Z. De Z1 vind ik gwn te grootquote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:32 schreef donald_dick het volgende:
[..]
We weten geen kut eigelijk , maar we denken dat hij ooit een keer komt.
En dan dit:
[..]
[..]
lg g2 een optie? 'k wil denk voor die gaan aangezien ik de z1 eigenlijk net niet vind.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:52 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Samsung is voor mij inderdaad ook een no-go. Was sowieso van plan om weer een Sony te halen en dat zal ik waarschijnlijk na de Z1 ook wel weer doen.
Naast de Z1 leek me de Nexus 5 wel wat, maar die had maar 16gb of die nieuwe Huawei, maar dan moet ik wachten...
Ik neem aan qua uiterlijk, want volgens mij zijn ze qua hardware redelijk gelijk toch?quote:Op woensdag 15 januari 2014 09:24 schreef andreas612 het volgende:
[..]
lg g2 een optie? 'k wil denk voor die gaan aangezien ik de z1 eigenlijk net niet vind.
Z1 heeft ook uitbreidbaar geheugen hoor.quote:Op woensdag 15 januari 2014 11:18 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Ik neem aan qua uiterlijk, want volgens mij zijn ze qua hardware redelijk gelijk toch?
Heeft de G2 wel uitbreidbaar opslag geheugen?
Ja dat weet ik, maar mijn vraag was ook meer of de G2 dat ook heeftquote:Op woensdag 15 januari 2014 11:29 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Z1 heeft ook uitbreidbaar geheugen hoor.
Ah, hoe het er stond interpreteerde ik het alsof je dacht dat de Z1 het niet heeftquote:Op woensdag 15 januari 2014 11:31 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar mijn vraag was ook meer of de G2 dat ook heeft
G2quote:Op woensdag 15 januari 2014 09:24 schreef andreas612 het volgende:
[..]
lg g2 een optie? 'k wil denk voor die gaan aangezien ik de z1 eigenlijk net niet vind.
Ja komt meer omdat de Nexus 5 dat namelijk niet heeft en het nagenoeg dezelfde telefoon is.quote:Op woensdag 15 januari 2014 11:39 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ah, hoe het er stond interpreteerde ik het alsof je dacht dat de Z1 het niet heeft
Hoezo? Ik denk dat dat meer een kwestie van wennen is.quote:Op woensdag 15 januari 2014 11:53 schreef Beursaap het volgende:
[..]
G2Een telefoon die je via de achterkant aan/uit en harder/zachter moet zetten
Dat faalt toch wel grandioos is mijn ogen.
Ik kijk wel, als het bevalt waarom niet... en net niet omdat de batterij niet zo sterk is en het formaat redelijk lomp is. D'r zit geen extra sd mogelijkheid in, maarja, als ik toch voor de 32gb ga, dan heb ik 't niet nodig.quote:Op woensdag 15 januari 2014 11:53 schreef Beursaap het volgende:
[..]
G2Een telefoon die je via de achterkant aan/uit en harder/zachter moet zetten
Dat faalt toch wel grandioos is mijn ogen.
Ik doe/deed gemiddeld >2dagen met mijn batterij, van 100% naar 15%. En ja, ik gebruik hem, zit soms voor mijn werk uren aan de telefoon.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:30 schreef Woods het volgende:
[ afbeelding ]
Valt me wel op dat mn batterij na 4.3 niet is verbetert. Zou dit ermee te maken hebben en hoe uit te zetten?
Locatiebepaling middels GPS viel er onder maar die staat nooit aan, ik zal kijken bij 10% wat zich allemaal heeft voorgedaan. Maar ik weet wel dat er sinds 4.3 veel Google troep bij is gezetquote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:36 schreef GTIMk1 het volgende:
[..]
Ik doe/deed gemiddeld >2dagen met mijn batterij, van 100% naar 15%. En ja, ik gebruik hem, zit soms voor mijn werk uren aan de telefoon.
Heb even gekeken, weet niet wat Google Services inhoudt, die staat er bij mij niet tussen, maar die pakt bij jou wel een hoop van je accu-duur weg lijkt het. Constante synchronisatie met het een of ander?
Dan doe je dat toch niet?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:53 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb de Z1 nu ruim een maand, maar durf nog steeds niet hem onder kraan te houden ofzo
Dus nog steeds niet de waterdichtheid getest
Lol ik heb met de Z een paar minuten onder water gedoken en nog steeds nergens last vanquote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:53 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb de Z1 nu ruim een maand, maar durf nog steeds niet hem onder kraan te houden ofzo
Neuh, maar als je een telefoon hebt die het kan is het eigenlijk ook leuk om uit te testenquote:
Gaat winnen...quote:Op maandag 13 januari 2014 22:11 schreef Beursaap het volgende:
http://www.sonyxperiaz2.com/
![]()
Sony gaat winnen!
![]()
Verschil met de Z1 is ook niet zo groot idd maar die van de Z wel. Vind het er veel beter en frisser uitzien. Juist met de Z1 kan je makkelijker onder water houden aangezien je niet hoeft lopen kutten met klepjes, iig de koptelefoon niet die bij mij al half lam is waardoor ik toch wel oppas om het onder water te houden.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:21 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Neuh, maar als je een telefoon hebt die het kan is het eigenlijk ook leuk om uit te testen
Is toch leuk om als iemand je belt en diegene vraagt 'wat ben je aan het doen?' als antwoord 'ik sta momenteel onder de douche' te geven
Maar goed, ik heb gisteren een softwareupdate gekregen. Ik zie verder geen verschil, maar mijn batterij laadt nu ineens véél langzamer op dan voorheen (maar loopt ook veel langzamer leeg).
Van Apple, Samsung die shitquote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:33 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Gaat winnen...Heb ik iets gemist?
damn.. jaloers! Ok, geen Z hier maar een S en die heb ik nu een uur en 20 min van de lader . In dat uur en 20min is ie 6% leeggelopen. Niks gedaan. 1 belletje proberen te plegen maar die nam niet op. Ik leg m elke avond/nacht aan de lader.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:36 schreef GTIMk1 het volgende:
[..]
Ik doe/deed gemiddeld >2dagen met mijn batterij, van 100% naar 15%. En ja, ik gebruik hem, zit soms voor mijn werk uren aan de telefoon.
Heb even gekeken, weet niet wat Google Services inhoudt, die staat er bij mij niet tussen, maar die pakt bij jou wel een hoop van je accu-duur weg lijkt het. Constante synchronisatie met het een of ander?
Ja.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:33 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Gaat winnen...Heb ik iets gemist?
Ik zou dat meteen testen juist want mocht die lek zijn dan kan je hem meteen omruilen en heb je die zorgen daarna ook nooit meer.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:53 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb de aflevering niet gezien maar daarna de thread op het forum van Radar gelezen. Ik weet niet wat ik er van moet denken, het lijkt me in de meeste gevallen toch echt een gebruikersfout. Van die mensen die het klepje open doen en dan een USB kabel verkeerd om erin rammen en duwen. Of in een broekzak stoppen en er op gaan zitten zodat de telefoon buigt.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:22 schreef Beursaap het volgende:
Gisteren werd de Z op de brandstapel gegooid bij Radar. Wat een haters zeg! Alsof ze betaalt worden door Samsung hiervoor... Ik heb vaak genoeg met mijn Z in m'n broek gefietst en andere rare bewegingen met m'n been gemaakt maar nog nooit is m'n telefoon zo omgebogen!
dat is omdat radar het bracht alsof de telefoon supersterke zou zijn. het is geen bouwvakkerstelefoon. Omdat ie waterdicht is betekend nog niet dat hij ook tegen schokken en stoten kanquote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:22 schreef Beursaap het volgende:
Gisteren werd de Z op de brandstapel gegooid bij Radar. Wat een haters zeg! Alsof ze betaalt worden door Samsung hiervoor... Ik heb vaak genoeg met mijn Z in m'n broek gefietst en andere rare bewegingen met m'n been gemaakt maar nog nooit is m'n telefoon zo omgebogen!
Zo sterk als metaal gaven ze telkens als reden omdat Sony dat beweerde. Als ze even verder keken dan hun neus lang was hadden ze gezien dat het daar over het materiaal van het frame ging. Je kan dus niet met je telefoon tegen een tafelpunt lopen en verwachten dat er geen ster in kan komenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:21 schreef donald_dick het volgende:
[..]
dat is omdat radar het bracht alsof de telefoon supersterke zou zijn. het is geen bouwvakkerstelefoon. Omdat ie waterdicht is betekend nog niet dat hij ook tegen schokken en stoten kan
Mooi toestel ja, hoewel het nog niet zeker is dat dit 'de' opvolger is. Het kan ook een variant zijn zoals de ZL toen bijvoorbeeld. Qua specs kan ik het mij bijna niet voorstellen namelijk.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:52 schreef MisterJ.Lo het volgende:
De opvolger van de Z1 ziet er mooi uit als je de leak foto's op sommige sites ziet. Hopelijk gaat dat ding langer mee en heeft het een goede ''viewing angle''.
[ afbeelding ]
Bij toetsenbordskins.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:12 schreef Murdera het volgende:
Ah, hier de update binnen, gelijk een ander toetsenbord enzo. hoe zet ik dat terug?
nadat je je toetsenbord opent 12!?-vakje indrukken > vakje rechts van spatie indrukken > toetsenbordskins etc.quote:
baasquote:Op donderdag 23 januari 2014 16:18 schreef Beursaap het volgende:
[..]
nadat je je toetsenbord opent 12!?-vakje indrukken > vakje rechts van spatie indrukken > toetsenbordskins etc.
moet je komma en punten uitzetten maar vind dat weer latiger. Ben nu gewend aan die kleinere spatie. Kwestie van wennenquote:Op donderdag 23 januari 2014 16:26 schreef Murdera het volgende:
[..]
baasmaar toch lijkt mn vorige er niet tussen te staan? Spatiebalk is veel kleiner. Nu enzo..
hmm ja, de spatiering tussen de keys is nu een stuk groter, ik had mn komma en punt wel altijd erin.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:28 schreef Beursaap het volgende:
[..]
moet je komma en punten uitzetten maar vind dat weer latiger. Ben nu gewend aan die kleinere spatie. Kwestie van wennen
4.3 op je unbranded? I'm jelly, heb nog steeds niets binnenquote:Op donderdag 23 januari 2014 16:12 schreef Murdera het volgende:
Ah, hier de update binnen, gelijk een ander toetsenbord enzo. hoe zet ik dat terug?
Menu's zijn zwaar verkankerd door Sony of Android ja. Het toetsenbord vind ik fijner typen wel. Hoop dat ze nog een menu optie geven om dat wit aan te passen want dit is echt om te huilenquote:Op donderdag 23 januari 2014 19:33 schreef Treinhomo het volgende:
Android 4.3 op de Z is vooralsnog geen onverdeeld genoegen:
Witte menu's.![]()
Het toetsenbord.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:13 schreef MartijnUK het volgende:
Witte menus? Ik draai al zeker sinds Kerst op 4.3 en heb nog geen wit menu gezien.
Ik heb echter wel een unbranded toestel via Vodafone UK.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:17 schreef Treinhomo het volgende:
Ik wil m'n mooie donkerzwart terug !![]()
Nee hoor; ik heb 'm hier geflasht met een kabeltje van Logitech.quote:Op zondag 26 januari 2014 12:48 schreef N-E-R-D het volgende:
Kan je de xperia z alleen connecten met een micro usb van sony of heb ik een ander probleem? Hij laad wel op met andere kabels maar connect niet met mijn computer.
Ja, alleen zou ik wachten tot de Z2quote:
Ik heb hem en zweer erbij. Werkt uitstekendquote:Op woensdag 29 januari 2014 23:57 schreef Thaboel het volgende:
Hie nog iemand die de" Magnetisch oplaaddock DK31" heeft en gebruikt? Want ik wil eigenlijk mn aansluiting niet meer gebruiken omdat slijtage van het klepje
Naja sluit niet echt aan bij mijn "bureau" werkzaamheden dus voor het kabeltje gegaan.quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:09 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Ik heb hem en zweer erbij. Werkt uitstekend
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:27 schreef Kruitdampje het volgende:
Sinds enkele dagen in het bezit van Xperia Compact....wat een geweldig toestel
Vind het scherm een stuk beter dan de Z1 die ik gezien heb.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:49 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Vind het scherm wat tegen vallen helaas, hopelijk komt hier nog een update voor. Voor de rest een pareltje van Sony weerNu nog de Z2 afwachten
die is bij mij echt stukken minder geworden, android staat nu steeds bovenaanquote:Op woensdag 12 februari 2014 07:33 schreef dezomervoorbij het volgende:
Zojuist Jelly Bean geinstalleerd. Ziet er prima uit![]()
Ben benieuwd naar de (beloofde) verbeterde batterijduur.
Loopt hier ook echt duidelijk sneller leeg. Uiterlijk is er wel stukken op vooruit gegaan!quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:13 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
die is bij mij echt stukken minder geworden, android staat nu steeds bovenaan
Had ik ook na de update, even bij netwerkinstellingen LTE als voorkeur aantikken en hij doet 't weer.quote:Op maandag 3 februari 2014 21:53 schreef Woods het volgende:
Het valt me op dat ik al een tijdje geen 4g meer heb maar het voorheen b maximale H+. Komt dit door interne aanpassingen?
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:33 schreef Gutz het volgende:
[..]
Had ik ook na de update, even bij netwerkinstellingen LTE als voorkeur aantikken en hij doet 't weer.
Schijnbaar zet ie 'm na de update standaard op HSDPA als voorkeur
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:56 schreef Woods het volgende:
Foutje door 4g ooit uitgezet te hebben en hem daarna uit de snelle instellingen te halen. Daarna is 4g volgens mij niet handmatig uit of aan te zetten.
[ afbeelding ]
Koop de Z1 Compactquote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:20 schreef Murdera het volgende:
Ennnn kapot.
Een barst van boven tot halverwege, en over de hoogte waar de barst zit doet touchscreen het niet meer. Dus ik ben fucked.
Heb heb niet uit mijn zak gehaald, was bij een optreden, heb gedanst, maar ben nergens tegenaan gestoten ofzo. fucked
Schijnt vaak voor te komen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:20 schreef Murdera het volgende:
Ennnn kapot.
Een barst van boven tot halverwege, en over de hoogte waar de barst zit doet touchscreen het niet meer. Dus ik ben fucked.
Heb heb niet uit mijn zak gehaald, was bij een optreden, heb gedanst, maar ben nergens tegenaan gestoten ofzo. fucked
Ah ja dit was ik al eens eerder tegengekomen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:19 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Schijnt vaak voor te komen.
http://www.trosradar.nl/u(...)-2014/sony-xperia-z/
Wow 200 euro voor scherm en gorilla glass?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 21:23 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ah ja dit was ik al eens eerder tegengekomen.
Mjah, ben bang dat er niets aan te doen is dan het gewoon laten repareren (voor 200 euro)
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:20 schreef Murdera het volgende:
Ennnn kapot.
Flink overdreven wel beide uitzendingen, zitten ook mensen tussen waarvan het gewoon duidelijk de eigen schuld isquote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:19 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Schijnt vaak voor te komen.
http://www.trosradar.nl/u(...)-2014/sony-xperia-z/
Dat is een groot nadeelquote:Op zaterdag 15 februari 2014 20:11 schreef Gedachtenstroom het volgende:
Mijn vervelendste dingetje aan de Z: Laadklepje gaat niet helemaal super optimaal goed meer dicht....
En sowieso: Die screenprotector die er opzit als je de telefoon krijgt; Om te huilen. Ding was 3 dagen oud in mijn zak, dikke kras. Gelukkig niet in het glas zelf, alleen op het plastic. Nadat ik er een nieuwe screen protector over had gelegd, zag ie er weer als nieuw uit.
(Helaas ziet nu niemand meer dat het een Sony is)
Echt? Fck, dan had ik hem nog niet weg moeten brengen.quote:Op zondag 16 februari 2014 01:46 schreef RobertNL het volgende:
[..]
[..]
Flink overdreven wel beide uitzendingen, zitten ook mensen tussen waarvan het gewoon duidelijk de eigen schuld is.
Ze zijn overigens wel redelijk coulant na die uitzendingen als ik zo hoor en sinds een aantal maanden worden dit soort barsten gewoon onder de garantie gerepareerd als het goed is:
hij moet waterdicht zijn, dus daarom is het extra duurquote:Op zondag 16 februari 2014 01:35 schreef Viro het volgende:
[..]
Wow 200 euro voor scherm en gorilla glass?
Koop de Z1 Compactquote:Op zondag 16 februari 2014 09:41 schreef Murdera het volgende:
tevens zeiden ze bij de winkel al dat ze sowieso niets vergoeden zonder verzekering (hij is 9 maanden oud) en dat ze dan eerst 50 euro onderzoekskosten vragen en daarna nog moeten repareren, dus dat zou duurder dan 200 worden.
Zoals de vrouw die zegt dat ze niet verwacht dat als hij (haar zoon) met de Xperia Z tegen een tafel loopt dat er dan een barst inkomt. Dat is gewoon dom. Sowieso moet je niet tegen een tafel lopen. Daarnaast moet je je smartphone met scherm naar je toe gericht in je broekzak doen. Kan er ook geen barst in het scherm komen als je tegen een tafel loopt. Maar ik geloof best dat er een aantal zijn waarbij er zomaar een barst in kwam.quote:Op zondag 16 februari 2014 01:46 schreef RobertNL het volgende:
zitten ook mensen tussen waarvan het gewoon duidelijk de eigen schuld is
Ja, maar dat laatste heeft Sony ook gewoon toegegeven (veel eerder al). Een schone barst is dan ook gewoon garantiequote:Op zondag 16 februari 2014 11:31 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Zoals de vrouw die zegt dat ze niet verwacht dat als hij (haar zoon) met de Xperia Z tegen een tafel loopt dat er dan een barst inkomt. Dat is gewoon dom. Sowieso moet je niet tegen een tafel lopen. Daarnaast moet je je smartphone met scherm naar je toe gericht in je broekzak doen. Kan er ook geen barst in het scherm komen als je tegen een tafel loopt. Maar ik geloof best dat er een aantal zijn waarbij er zomaar een barst in kwam.
Heb je een foto van de barst?quote:Op zondag 16 februari 2014 09:41 schreef Murdera het volgende:
tevens zeiden ze bij de winkel al dat ze sowieso niets vergoeden zonder verzekering (hij is 9 maanden oud) en dat ze dan eerst 50 euro onderzoekskosten vragen en daarna nog moeten repareren, dus dat zou duurder dan 200 worden.
Nee, mijn mobiel was de enige camera die ik had helaas, en in de winkel (T-mobile winkel) zeiden ze dat het begon met 50 euro die sowieso betaald zou moeten worden, en scherm vervanging ook sowieso betaald zou moeten worden omdat ik geen verzekering had, toen was ik zo saggo dat ik hem gelijk naar een reperatiezaakje heb gebracht zodat ik er niet meer over na hoefde te denken.quote:Op zondag 16 februari 2014 12:50 schreef RobertNL het volgende:
Heb je een foto van de barst?
En je betaald normaal alleen onderzoekskosten als je hem opstuurt en niet laat repareren,
Prijs van het scherm wisselt ook nog al eens een beetje, zie op Tweakers bedragen tussen de 130 en 200 euro.
Als ik dat zo hoor was dat gewoon garantie geweest. Jammer dat je het nu elders al hebt geregeldquote:Op zondag 16 februari 2014 12:57 schreef Murdera het volgende:
[..]
Nee, mijn mobiel was de enige camera die ik had helaas, en in de winkel (T-mobile winkel) zeiden ze dat het begon met 50 euro die sowieso betaald zou moeten worden, en scherm vervanging ook sowieso betaald zou moeten worden omdat ik geen verzekering had, toen was ik zo saggo dat ik hem gelijk naar een reperatiezaakje heb gebracht zodat ik er niet meer over na hoefde te denken.
maar de barst was echt puur 1 lijn, van midden boven tot halverwege zijkant. je zag hem ook niet als je niet vanaf de juiste hoek er naar keek.
Hij was heel erg stellig. "oh bij barst sowieso niets vergoed, geen verzekering? sowieso de lul"quote:Op zondag 16 februari 2014 13:22 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Als ik dat zo hoor was dat gewoon garantie geweest. Jammer dat je het nu elders al hebt geregeld
Die lui in de winkels zijn soms niet gehinderd door enige kennis als ze wat roepen, dus dat zal je ze moeten vergeven denk ik.
Smartphones kopen bij mocro'squote:Op zondag 16 februari 2014 13:25 schreef Murdera het volgende:
[..]
Hij was heel erg stellig. "oh bij barst sowieso niets vergoed, geen verzekering? sowieso de lul"
mocros in winkels
En ik vroeg nog "er is wettelijk toch op alle hardware een jaar garantie in nederland?"
Maar neee want barst is altijd jouw schuld weeetjeee
Om te huilen inderdaadquote:Op zondag 16 februari 2014 11:31 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Zoals de vrouw die zegt dat ze niet verwacht dat als hij (haar zoon) met de Xperia Z tegen een tafel loopt dat er dan een barst inkomt. Dat is gewoon dom. Sowieso moet je niet tegen een tafel lopen. Daarnaast moet je je smartphone met scherm naar je toe gericht in je broekzak doen. Kan er ook geen barst in het scherm komen als je tegen een tafel loopt. Maar ik geloof best dat er een aantal zijn waarbij er zomaar een barst in kwam.
Nvm al gevonden, als iemand anders dit heeft dan ligt het waarschijnlijk aan de lader(en het gebruiken tijdens het opladen)quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:27 schreef rboy14 het volgende:
ik heb even een vraagje, af en toe doet mijn xperia z nogal raar. wanneer ik bijvoorbeeld op de home toets druk dan registreert hij mij finger heel vaak en heel snel achter elkaar (niet alleen de homeknop maar overal) en dat doet hij dan een paar seconden en dan doet hij weer normaal, en soms doet het touchscreen bij het unlocken het helemaal niet en dan moet ik hem opnieuw opstarten.
iemand een idee/suggestie wat ik kan doen?
fijn, nu zal de z1 compact ook sneller in prijs dalenquote:Op maandag 24 februari 2014 11:44 schreef Beursaap het volgende:
http://www.nutech.nl/mobi(...)2-in-april-koop.html
Jup ik ook.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:17 schreef Spaghettivreter het volgende:
Sinds die laatste 4.3 T-Mobile update springt mijn Z gelijk op de speaker wanneer ik word gebeld. Meer mensen die hier last van hebben?
wat zou er moeten gebeuren dan? Het lost echt niet op ofzo hoorquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:23 schreef egelhond het volgende:
het is en blijft een plastic laagje ik vraag me af of dat ertegen kan
Hier ook soms last van. Ene keer direct op speaker, ander keer niet.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:17 schreef Spaghettivreter het volgende:
Sinds die laatste 4.3 T-Mobile update springt mijn Z gelijk op de speaker wanneer ik word gebeld. Meer mensen die hier last van hebben?
Hier ook. Schijnt een bekend euvel te zijn na de laatste update van Chrome. Niet alleen Sony's, ook HTC's en Nokia's hebben er last van. Updates van Chrome verwijderen schijnt een oplossing te zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:08 schreef Viro het volgende:
[..]
Hier ook soms last van. Ene keer direct op speaker, ander keer niet.
Niet gebruiken in zout water!! Staat in de handleiding!quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:20 schreef egelhond het volgende:
Ik heb nu een HTC One al bijna een jaar. Bevalt me prima maar de camera is om te janken zo slechte foto's af en toe.
Nu is mijn ook op de Xperia Z2 gevallen. Hij is ongeveer net zo groot als mijn HTC One dus daar ben ik alvast aan gewend.
Maar mijn volgende: op vakantie zal ik hem zeker onderwater gaan gebruiken. Maar ik heb altijd een schermfolie op het scherm ivm krassen. Zouden er schermfolies zijn die tegen water kunnen?
Hmm, even proberen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 03:21 schreef Opperprutser het volgende:
[..]
Hier ook. Schijnt een bekend euvel te zijn na de laatste update van Chrome. Niet alleen Sony's, ook HTC's en Nokia's hebben er last van. Updates van Chrome verwijderen schijnt een oplossing te zijn.
Zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1583644
Heb hier een screenprotector erop zitten die gewoon tegen water kan. Weet niet of je dat bedoeld?quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:20 schreef egelhond het volgende:
Ik heb nu een HTC One al bijna een jaar. Bevalt me prima maar de camera is om te janken zo slechte foto's af en toe.
Nu is mijn ook op de Xperia Z2 gevallen. Hij is ongeveer net zo groot als mijn HTC One dus daar ben ik alvast aan gewend.
Maar mijn volgende: op vakantie zal ik hem zeker onderwater gaan gebruiken. Maar ik heb altijd een schermfolie op het scherm ivm krassen. Zouden er schermfolies zijn die tegen water kunnen?
Dus de zee kan ik al niet in? Dan word het al niet interressantquote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:56 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Niet gebruiken in zout water!! Staat in de handleiding!
Bij de Z wordt dit in ieder geval afgeraden, weet niet hoe dit met overige modellen zit. Verder is de telefoon tot 1,5 meter waterdicht dus moet je heb niet laten vallen bij het duiken... Blijft nog steeds een bazentelefoon verderquote:Op maandag 17 maart 2014 22:14 schreef egelhond het volgende:
[..]
Dus de zee kan ik al niet in? Dan word het al niet interressant
Let op dat zeewater geen optie is met de Xperia.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:20 schreef egelhond het volgende:
toevallig mag ik binnenkort verlengen en deze is wel heel nice....quote:Op maandag 17 maart 2014 19:03 schreef Beursaap het volgende:
http://www.allaboutphones(...)nd-verkrijgbaar.html
![]()
Wie gaat 'm kopen? Ik heb helaas nog de gewone Z
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |