Mooi toestel ja, hoewel het nog niet zeker is dat dit 'de' opvolger is. Het kan ook een variant zijn zoals de ZL toen bijvoorbeeld. Qua specs kan ik het mij bijna niet voorstellen namelijk.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:52 schreef MisterJ.Lo het volgende:
De opvolger van de Z1 ziet er mooi uit als je de leak foto's op sommige sites ziet. Hopelijk gaat dat ding langer mee en heeft het een goede ''viewing angle''.
[ afbeelding ]
Bij toetsenbordskins.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:12 schreef Murdera het volgende:
Ah, hier de update binnen, gelijk een ander toetsenbord enzo. hoe zet ik dat terug?
nadat je je toetsenbord opent 12!?-vakje indrukken > vakje rechts van spatie indrukken > toetsenbordskins etc.quote:
baasquote:Op donderdag 23 januari 2014 16:18 schreef Beursaap het volgende:
[..]
nadat je je toetsenbord opent 12!?-vakje indrukken > vakje rechts van spatie indrukken > toetsenbordskins etc.
moet je komma en punten uitzetten maar vind dat weer latiger. Ben nu gewend aan die kleinere spatie. Kwestie van wennenquote:Op donderdag 23 januari 2014 16:26 schreef Murdera het volgende:
[..]
baasmaar toch lijkt mn vorige er niet tussen te staan? Spatiebalk is veel kleiner. Nu enzo..
hmm ja, de spatiering tussen de keys is nu een stuk groter, ik had mn komma en punt wel altijd erin.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:28 schreef Beursaap het volgende:
[..]
moet je komma en punten uitzetten maar vind dat weer latiger. Ben nu gewend aan die kleinere spatie. Kwestie van wennen
4.3 op je unbranded? I'm jelly, heb nog steeds niets binnenquote:Op donderdag 23 januari 2014 16:12 schreef Murdera het volgende:
Ah, hier de update binnen, gelijk een ander toetsenbord enzo. hoe zet ik dat terug?
Menu's zijn zwaar verkankerd door Sony of Android ja. Het toetsenbord vind ik fijner typen wel. Hoop dat ze nog een menu optie geven om dat wit aan te passen want dit is echt om te huilenquote:Op donderdag 23 januari 2014 19:33 schreef Treinhomo het volgende:
Android 4.3 op de Z is vooralsnog geen onverdeeld genoegen:
Witte menu's.![]()
Het toetsenbord.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:13 schreef MartijnUK het volgende:
Witte menus? Ik draai al zeker sinds Kerst op 4.3 en heb nog geen wit menu gezien.
Ik heb echter wel een unbranded toestel via Vodafone UK.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:17 schreef Treinhomo het volgende:
Ik wil m'n mooie donkerzwart terug !![]()
Nee hoor; ik heb 'm hier geflasht met een kabeltje van Logitech.quote:Op zondag 26 januari 2014 12:48 schreef N-E-R-D het volgende:
Kan je de xperia z alleen connecten met een micro usb van sony of heb ik een ander probleem? Hij laad wel op met andere kabels maar connect niet met mijn computer.
Ja, alleen zou ik wachten tot de Z2quote:
Ik heb hem en zweer erbij. Werkt uitstekendquote:Op woensdag 29 januari 2014 23:57 schreef Thaboel het volgende:
Hie nog iemand die de" Magnetisch oplaaddock DK31" heeft en gebruikt? Want ik wil eigenlijk mn aansluiting niet meer gebruiken omdat slijtage van het klepje
Naja sluit niet echt aan bij mijn "bureau" werkzaamheden dus voor het kabeltje gegaan.quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:09 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Ik heb hem en zweer erbij. Werkt uitstekend
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:27 schreef Kruitdampje het volgende:
Sinds enkele dagen in het bezit van Xperia Compact....wat een geweldig toestel
Vind het scherm een stuk beter dan de Z1 die ik gezien heb.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:49 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Vind het scherm wat tegen vallen helaas, hopelijk komt hier nog een update voor. Voor de rest een pareltje van Sony weerNu nog de Z2 afwachten
die is bij mij echt stukken minder geworden, android staat nu steeds bovenaanquote:Op woensdag 12 februari 2014 07:33 schreef dezomervoorbij het volgende:
Zojuist Jelly Bean geinstalleerd. Ziet er prima uit![]()
Ben benieuwd naar de (beloofde) verbeterde batterijduur.
Loopt hier ook echt duidelijk sneller leeg. Uiterlijk is er wel stukken op vooruit gegaan!quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:13 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
die is bij mij echt stukken minder geworden, android staat nu steeds bovenaan
Had ik ook na de update, even bij netwerkinstellingen LTE als voorkeur aantikken en hij doet 't weer.quote:Op maandag 3 februari 2014 21:53 schreef Woods het volgende:
Het valt me op dat ik al een tijdje geen 4g meer heb maar het voorheen b maximale H+. Komt dit door interne aanpassingen?
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:33 schreef Gutz het volgende:
[..]
Had ik ook na de update, even bij netwerkinstellingen LTE als voorkeur aantikken en hij doet 't weer.
Schijnbaar zet ie 'm na de update standaard op HSDPA als voorkeur
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:56 schreef Woods het volgende:
Foutje door 4g ooit uitgezet te hebben en hem daarna uit de snelle instellingen te halen. Daarna is 4g volgens mij niet handmatig uit of aan te zetten.
[ afbeelding ]
Koop de Z1 Compactquote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:20 schreef Murdera het volgende:
Ennnn kapot.
Een barst van boven tot halverwege, en over de hoogte waar de barst zit doet touchscreen het niet meer. Dus ik ben fucked.
Heb heb niet uit mijn zak gehaald, was bij een optreden, heb gedanst, maar ben nergens tegenaan gestoten ofzo. fucked
Schijnt vaak voor te komen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:20 schreef Murdera het volgende:
Ennnn kapot.
Een barst van boven tot halverwege, en over de hoogte waar de barst zit doet touchscreen het niet meer. Dus ik ben fucked.
Heb heb niet uit mijn zak gehaald, was bij een optreden, heb gedanst, maar ben nergens tegenaan gestoten ofzo. fucked
Ah ja dit was ik al eens eerder tegengekomen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:19 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Schijnt vaak voor te komen.
http://www.trosradar.nl/u(...)-2014/sony-xperia-z/
Wow 200 euro voor scherm en gorilla glass?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 21:23 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ah ja dit was ik al eens eerder tegengekomen.
Mjah, ben bang dat er niets aan te doen is dan het gewoon laten repareren (voor 200 euro)
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:20 schreef Murdera het volgende:
Ennnn kapot.
Flink overdreven wel beide uitzendingen, zitten ook mensen tussen waarvan het gewoon duidelijk de eigen schuld isquote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:19 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Schijnt vaak voor te komen.
http://www.trosradar.nl/u(...)-2014/sony-xperia-z/
Dat is een groot nadeelquote:Op zaterdag 15 februari 2014 20:11 schreef Gedachtenstroom het volgende:
Mijn vervelendste dingetje aan de Z: Laadklepje gaat niet helemaal super optimaal goed meer dicht....
En sowieso: Die screenprotector die er opzit als je de telefoon krijgt; Om te huilen. Ding was 3 dagen oud in mijn zak, dikke kras. Gelukkig niet in het glas zelf, alleen op het plastic. Nadat ik er een nieuwe screen protector over had gelegd, zag ie er weer als nieuw uit.
(Helaas ziet nu niemand meer dat het een Sony is)
Echt? Fck, dan had ik hem nog niet weg moeten brengen.quote:Op zondag 16 februari 2014 01:46 schreef RobertNL het volgende:
[..]
[..]
Flink overdreven wel beide uitzendingen, zitten ook mensen tussen waarvan het gewoon duidelijk de eigen schuld is.
Ze zijn overigens wel redelijk coulant na die uitzendingen als ik zo hoor en sinds een aantal maanden worden dit soort barsten gewoon onder de garantie gerepareerd als het goed is:
hij moet waterdicht zijn, dus daarom is het extra duurquote:Op zondag 16 februari 2014 01:35 schreef Viro het volgende:
[..]
Wow 200 euro voor scherm en gorilla glass?
Koop de Z1 Compactquote:Op zondag 16 februari 2014 09:41 schreef Murdera het volgende:
tevens zeiden ze bij de winkel al dat ze sowieso niets vergoeden zonder verzekering (hij is 9 maanden oud) en dat ze dan eerst 50 euro onderzoekskosten vragen en daarna nog moeten repareren, dus dat zou duurder dan 200 worden.
Zoals de vrouw die zegt dat ze niet verwacht dat als hij (haar zoon) met de Xperia Z tegen een tafel loopt dat er dan een barst inkomt. Dat is gewoon dom. Sowieso moet je niet tegen een tafel lopen. Daarnaast moet je je smartphone met scherm naar je toe gericht in je broekzak doen. Kan er ook geen barst in het scherm komen als je tegen een tafel loopt. Maar ik geloof best dat er een aantal zijn waarbij er zomaar een barst in kwam.quote:Op zondag 16 februari 2014 01:46 schreef RobertNL het volgende:
zitten ook mensen tussen waarvan het gewoon duidelijk de eigen schuld is
Ja, maar dat laatste heeft Sony ook gewoon toegegeven (veel eerder al). Een schone barst is dan ook gewoon garantiequote:Op zondag 16 februari 2014 11:31 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Zoals de vrouw die zegt dat ze niet verwacht dat als hij (haar zoon) met de Xperia Z tegen een tafel loopt dat er dan een barst inkomt. Dat is gewoon dom. Sowieso moet je niet tegen een tafel lopen. Daarnaast moet je je smartphone met scherm naar je toe gericht in je broekzak doen. Kan er ook geen barst in het scherm komen als je tegen een tafel loopt. Maar ik geloof best dat er een aantal zijn waarbij er zomaar een barst in kwam.
Heb je een foto van de barst?quote:Op zondag 16 februari 2014 09:41 schreef Murdera het volgende:
tevens zeiden ze bij de winkel al dat ze sowieso niets vergoeden zonder verzekering (hij is 9 maanden oud) en dat ze dan eerst 50 euro onderzoekskosten vragen en daarna nog moeten repareren, dus dat zou duurder dan 200 worden.
Nee, mijn mobiel was de enige camera die ik had helaas, en in de winkel (T-mobile winkel) zeiden ze dat het begon met 50 euro die sowieso betaald zou moeten worden, en scherm vervanging ook sowieso betaald zou moeten worden omdat ik geen verzekering had, toen was ik zo saggo dat ik hem gelijk naar een reperatiezaakje heb gebracht zodat ik er niet meer over na hoefde te denken.quote:Op zondag 16 februari 2014 12:50 schreef RobertNL het volgende:
Heb je een foto van de barst?
En je betaald normaal alleen onderzoekskosten als je hem opstuurt en niet laat repareren,
Prijs van het scherm wisselt ook nog al eens een beetje, zie op Tweakers bedragen tussen de 130 en 200 euro.
Als ik dat zo hoor was dat gewoon garantie geweest. Jammer dat je het nu elders al hebt geregeldquote:Op zondag 16 februari 2014 12:57 schreef Murdera het volgende:
[..]
Nee, mijn mobiel was de enige camera die ik had helaas, en in de winkel (T-mobile winkel) zeiden ze dat het begon met 50 euro die sowieso betaald zou moeten worden, en scherm vervanging ook sowieso betaald zou moeten worden omdat ik geen verzekering had, toen was ik zo saggo dat ik hem gelijk naar een reperatiezaakje heb gebracht zodat ik er niet meer over na hoefde te denken.
maar de barst was echt puur 1 lijn, van midden boven tot halverwege zijkant. je zag hem ook niet als je niet vanaf de juiste hoek er naar keek.
Hij was heel erg stellig. "oh bij barst sowieso niets vergoed, geen verzekering? sowieso de lul"quote:Op zondag 16 februari 2014 13:22 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Als ik dat zo hoor was dat gewoon garantie geweest. Jammer dat je het nu elders al hebt geregeld
Die lui in de winkels zijn soms niet gehinderd door enige kennis als ze wat roepen, dus dat zal je ze moeten vergeven denk ik.
Smartphones kopen bij mocro'squote:Op zondag 16 februari 2014 13:25 schreef Murdera het volgende:
[..]
Hij was heel erg stellig. "oh bij barst sowieso niets vergoed, geen verzekering? sowieso de lul"
mocros in winkels
En ik vroeg nog "er is wettelijk toch op alle hardware een jaar garantie in nederland?"
Maar neee want barst is altijd jouw schuld weeetjeee
Om te huilen inderdaadquote:Op zondag 16 februari 2014 11:31 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Zoals de vrouw die zegt dat ze niet verwacht dat als hij (haar zoon) met de Xperia Z tegen een tafel loopt dat er dan een barst inkomt. Dat is gewoon dom. Sowieso moet je niet tegen een tafel lopen. Daarnaast moet je je smartphone met scherm naar je toe gericht in je broekzak doen. Kan er ook geen barst in het scherm komen als je tegen een tafel loopt. Maar ik geloof best dat er een aantal zijn waarbij er zomaar een barst in kwam.
Nvm al gevonden, als iemand anders dit heeft dan ligt het waarschijnlijk aan de lader(en het gebruiken tijdens het opladen)quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:27 schreef rboy14 het volgende:
ik heb even een vraagje, af en toe doet mijn xperia z nogal raar. wanneer ik bijvoorbeeld op de home toets druk dan registreert hij mij finger heel vaak en heel snel achter elkaar (niet alleen de homeknop maar overal) en dat doet hij dan een paar seconden en dan doet hij weer normaal, en soms doet het touchscreen bij het unlocken het helemaal niet en dan moet ik hem opnieuw opstarten.
iemand een idee/suggestie wat ik kan doen?
fijn, nu zal de z1 compact ook sneller in prijs dalenquote:Op maandag 24 februari 2014 11:44 schreef Beursaap het volgende:
http://www.nutech.nl/mobi(...)2-in-april-koop.html
Jup ik ook.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:17 schreef Spaghettivreter het volgende:
Sinds die laatste 4.3 T-Mobile update springt mijn Z gelijk op de speaker wanneer ik word gebeld. Meer mensen die hier last van hebben?
wat zou er moeten gebeuren dan? Het lost echt niet op ofzo hoorquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:23 schreef egelhond het volgende:
het is en blijft een plastic laagje ik vraag me af of dat ertegen kan
Hier ook soms last van. Ene keer direct op speaker, ander keer niet.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:17 schreef Spaghettivreter het volgende:
Sinds die laatste 4.3 T-Mobile update springt mijn Z gelijk op de speaker wanneer ik word gebeld. Meer mensen die hier last van hebben?
Hier ook. Schijnt een bekend euvel te zijn na de laatste update van Chrome. Niet alleen Sony's, ook HTC's en Nokia's hebben er last van. Updates van Chrome verwijderen schijnt een oplossing te zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:08 schreef Viro het volgende:
[..]
Hier ook soms last van. Ene keer direct op speaker, ander keer niet.
Niet gebruiken in zout water!! Staat in de handleiding!quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:20 schreef egelhond het volgende:
Ik heb nu een HTC One al bijna een jaar. Bevalt me prima maar de camera is om te janken zo slechte foto's af en toe.
Nu is mijn ook op de Xperia Z2 gevallen. Hij is ongeveer net zo groot als mijn HTC One dus daar ben ik alvast aan gewend.
Maar mijn volgende: op vakantie zal ik hem zeker onderwater gaan gebruiken. Maar ik heb altijd een schermfolie op het scherm ivm krassen. Zouden er schermfolies zijn die tegen water kunnen?
Hmm, even proberen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 03:21 schreef Opperprutser het volgende:
[..]
Hier ook. Schijnt een bekend euvel te zijn na de laatste update van Chrome. Niet alleen Sony's, ook HTC's en Nokia's hebben er last van. Updates van Chrome verwijderen schijnt een oplossing te zijn.
Zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1583644
Heb hier een screenprotector erop zitten die gewoon tegen water kan. Weet niet of je dat bedoeld?quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:20 schreef egelhond het volgende:
Ik heb nu een HTC One al bijna een jaar. Bevalt me prima maar de camera is om te janken zo slechte foto's af en toe.
Nu is mijn ook op de Xperia Z2 gevallen. Hij is ongeveer net zo groot als mijn HTC One dus daar ben ik alvast aan gewend.
Maar mijn volgende: op vakantie zal ik hem zeker onderwater gaan gebruiken. Maar ik heb altijd een schermfolie op het scherm ivm krassen. Zouden er schermfolies zijn die tegen water kunnen?
Dus de zee kan ik al niet in? Dan word het al niet interressantquote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:56 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Niet gebruiken in zout water!! Staat in de handleiding!
Bij de Z wordt dit in ieder geval afgeraden, weet niet hoe dit met overige modellen zit. Verder is de telefoon tot 1,5 meter waterdicht dus moet je heb niet laten vallen bij het duiken... Blijft nog steeds een bazentelefoon verderquote:Op maandag 17 maart 2014 22:14 schreef egelhond het volgende:
[..]
Dus de zee kan ik al niet in? Dan word het al niet interressant
Let op dat zeewater geen optie is met de Xperia.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:20 schreef egelhond het volgende:
toevallig mag ik binnenkort verlengen en deze is wel heel nice....quote:Op maandag 17 maart 2014 19:03 schreef Beursaap het volgende:
http://www.allaboutphones(...)nd-verkrijgbaar.html
![]()
Wie gaat 'm kopen? Ik heb helaas nog de gewone Z
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |