SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier heb ik gelukkig geen last van. Ik denk dat je het ook wel had gemerkt als het bij jou het geval was.
Maar dit soort nare dingen kunnen dus wel gebeuren door een verzakking! En deze tip werd mij ook met een stalen gezicht gegeven.
+1quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:33 schreef Kyara het volgende:
Ik heb er natuurlijk wel het een en ander van mee gekregen maar als je het zo in zijn geheel weer leest: heftig.
Bij een vaginale verzakking is het steunweefsel in de vaginawand verslapt, zoals bij een uitgerekt elastiek. Hierdoor kan de blaas, baarmoeder of endeldarm van zijn plaats raken en via de schede naar buiten zakken. De organen verzakken dus omdat de vaginawant slap is, zal dit even toevoegen in de OP. Dankquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:52 schreef danic het volgende:
Ik ga zo de reacties lezen, maar je mag nog wat toevoegen aan organen die kunnen verzakken: de vaginawand (kan zowel voor- als achterkant zijn).
Aan de andere kant schijnt mijn gigapersactie, in 25 minuten was F er en ik heb hem gelanceerd, het ook niet echt beter te hebben gemaakt.. hoe dan ook gun ik je een superkorte persfase!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:24 schreef Gulara het volgende:
Ja ik heb ook 2 uur 15 min geperst. En ik denk dat het zo snel op de been zijn misschien ook niet heeft bijgedragen.
quote:
Dankjewel!quote:
Dit herken ik wel! En inderdaad is de pijn over zodra ik echt ongesteld ben, maar de tijd dat het pijn doet, moet ik er vaak ibuprofen voor slikken, anders kan ik niet staan of lopen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:02 schreef -Spring het volgende:
My god, Suiker.
Bij vijftig procent ook joh.Nooit geweten.
Naast mn hazenlip merk ik dat ik meer last heb van mn menstruatie. Vlak voordat ik het moet worden, voelt mn onderkant mega zwaar. Alsof ie er elk moment uit kan donderen of al op m'n knieën hangt.Maar da's direct over zodra ik ongesteld ben.
Voor mn zwangerschap had ik dit nooit.
Tof filmpje!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:46 schreef miss_sly het volgende:
Zoals iemand al zei: het is een van de best bewaarde geheimen van vrouwen. Nergens voor nodig, toch?
ja he, ik vond hem ook tof!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:51 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Tof filmpje!
"Do about ten double unders: I'm standing in a puddle"
Met glitters?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trampoline springen dat ga ik nog maar even niet proberen!![]()
Gheghe, elluk voordeel hep se nadeel!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:57 schreef Suikertante het volgende:
(of eigenlijk niet meer kan aanspannen)
Schiet me nog te binnen, mijn gyn heeft me ook nog geopereerd omdat ik te strak was gehecht en dat ook pijn deed tijdens seks (ik scheurde elke keer opnieuw uit.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:57 schreef Suikertante het volgende:
Mijn gyn wilde zelfs opereren om een nieuw litteken te maken als mijn litteken pijn bleef doen tijdens seks. Omdat ze dat wel belangrijk vond voor de kwaliteit van leven![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom zou jouw pijngrens laag liggen? Bij mij gaat het alleen om pijn bij seks, bij jou is het tijdens je gehele dagelijkse leven. Dat lijkt me nog beperkender.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:29 schreef Suikertante het volgende:
Heel graag gedaan en jij ook voor je ervaringen! 7 jaar, mijn hemel. Misschien ligt mijn pijngrens laag maar ik ga zo gewoon echt niet 8 uur staand werk verrichten.
Dan kun je nooit meer fakenquote:
Tnx for reminding me. Afspraak staat.quote:
Danic ik wist helemaal niet dat dat ook kon, alleen een verzakking van de wand zelf. Ik dacht dat door de verslapping van de wand de organen gingen verzakken maar dat is dus niet altijd het geval!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:27 schreef danic het volgende:
Oké, beetje verlaat, maar niks kan op tegen een kotsend gezin toch?
Na de geboorte van Eva...
Ik ben er eigenlijk altijd heel openhartig over geweest en vind dat ook helemaal niet raar. Iedereen vertelt te pas en te onpas hoeveel hechtingen ze wel niet hebben gekregen, maar dat spieren dan uitlubberen is ineens taboe, ik snap dat gewoon niet! Maar ik ben wel heel blij om hier wat ervaringen van anderen te lezenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:40 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik vind het heel knap dat iedereen er hier zo openhartig over praat.
Nou zeg dat is laat. Maar, je afspraak staat!quote:Op donderdag 29 augustus 2013 15:08 schreef Moonah het volgende:
[..]
Tnx for reminding me. Afspraak staat.
(pas over 2 maanden was er plek...).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit helpt niet echt mee en als je gewoon loopt, staat etc ga je toch je bekkenbodemspieren automatisch aanspannen. Het enige gedeelte dat ik kan aanspannen zit achterin en dat span ik dus heel hard aan en dat staat nu helemaal strak gespannen. Dit gedeelte van de spier zit vast aan het stuitje en daarom heb ik daar zo'n pijn.
Ze heeft de spier en mijn stuitje geprobeerd te masseren/los te maken. Dit was zeer onaangenaamDit deed ze van binnenuit, via de meest logische route, juist ja
Ze hoopt dat ik hierdoor vanavond/morgenochtend minder last heb, ik merk nu nog geen verlichting.
Ze vindt dat ik minimaal een maand niet eens aan werk mag denken en waarschijnlijk kan ik nog veel langer niet werken. Ze heeft me de naam van een specifieke gyn gegeven bij Allantvrouw naar wie ik moet vragen. En ik moet nog meer rusten en toch een balans vinden waarbij ik iets kan doen zonder dat ik verga van de pijn. Het drukgevoel moet ik sowieso voorkomen want als ik dat voel weet ik zeker dat ik de spier ook weer overbelast.
Het is natuurlijk niet echt geweldig nieuws maar ik ben toch heel blij dat de pijn nu aanwijsbaar is ofzo. Dat iemand die er verstand van heeft nu heeft gezien waarom het pijn doet en het serieus neemt (ik kon haar wel zoenen)!
Ga je goed naar haar luisteren?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 16:51 schreef Suikertante het volgende:
Ze vindt dat ik minimaal een maand niet eens aan werk mag denken en waarschijnlijk kan ik nog veel langer niet werken. Ze heeft me de naam van een specifieke gyn gegeven bij Allantvrouw naar wie ik moet vragen. En ik moet nog meer rusten en toch een balans vinden waarbij ik iets kan doen zonder dat ik verga van de pijn. Het drukgevoel moet ik sowieso voorkomen want als ik dat voel weet ik zeker dat ik de spier ook weer overbelast.
Ehm.... Omdat je wat streng voor jezelf overkomt? Ik ken je eerlijk gezegd alleen van dit topic, maar je legt de lat best hoog voor jezelf heb ik het idee. Je hebt een hoog arbeidsethos. Prima, maar niet ten koste van je gezondheid. Werk is nu blijkbaar het laatste dat goed voor je is. Dus ga eerst maar goed herstellen, dan leuke dingen doen, en daarna is werk aan de beurt. Lullig voor je werkgever, maar als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:30 schreef Suikertante het volgende:
Waarom is dat de eerste vraag die iedereen stelt?
quote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:54 schreef Suikertante het volgende:
Ik ben best een lui varken hoor, maar er zijn een paar dingen die ik lastig vind ja, waaronder dat werkgebeuren. Tegelijk geniet ik er best van dat ik verplicht op de bank moet liggenMaar ik doe het wel te weinig.
Het is dat jij een afspraak hebt, anders zou ik iets zeggen over 7 jaar..![]()
SPOILER: ander probleemOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Saffier, wat stom dat even op een bankje zitten het probleem alweer kan doen opvlammenIk raak daar zelf heel gefrustreerd van. Dan zit ik een uur achter mijn computer, best wel een mijlpaal, en dan geef ik de fles op de verkeerde stoel en kan ik weer gaan liggen.
Die standjesDaar heb ik dus geen last van, maar ik denk dat dat misschien door die ring komt. Daar kan ie gewoon langs en die houdt de BM-mond omhoog (dit klinkt niet zo geyl, maar ik probeer er gewoon niet over na te denken
)
Ik ga zeker vragen naar de chiropractor! De fysio begon nog over een manueel therapeut, dat dat misschien ook een mogelijkheid was (en die zit één deur verder dus dat zou wel makkelijk zijn).
Kom net bij de bedrijfsarts vandaan, zal het niet te uitgebreid verslaan: het was het raarste gesprek ooit, eerst dacht ik dat hij op alle fronten tegen mij was, maar de conclusie was dat ik op mijn strepen moest gaan staan bij de gyn en een duidelijk behandelplan moest eisen en dat ik in de tussentijd alleen een uurtje moest gaan werken als ik dacht dat het kon en dan nog moet ik elk kwartier iets anders gaan doen. Dus eigenlijk was hij al die tijd stiekem pro-Suikertante. En toen ik wegging drukte hij me nog even op het hart dat ik me niet schuldig moest voelen.![]()
mijn gynaecoloog zei dat het geven van borstvoeding niet helpt bij het steviger worden van je vagina en spieren. De hormonen houden de boel slap en week.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:04 schreef Suikertante het volgende:
Volgens mij moeten bij elke vrouw de spieren na de bevalling een half jaar tot een jaar aansterken. Dus ook zonder oefeningen verbetert er wel iets! Maar helaas niet bij iedereen genoeg..
En het is dus best lang, tot een jaar. En dat is eigenlijk heel normaal wordt me nu door de huisarts, gyn en fysio verteld. En door het te overbelasten duurt het alleen maar langer. Dan blijft er druk op die banden en spieren staan waardoor ze geen kans krijgen om te herstellen.
Spring ik ben nog niet ongesteld geweest dus of het dan erger wordt weet ik nog niet! Klinkt niet fijn.. En begrijp ik nou goed dat je dan ook meer last hebt van je lip?!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit bedoel je vast gewoon goed maar hoewel ik normaal ook probeer te leven en laten leven, wil ik de situatie waar ik nu in zit echt niet zomaar accepteren (en gelukkige hoeft dat ook niet).quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:03 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Maar ja, net zoals ik me aanpas en de mankementen in mijn huis, pas ik me ook aan aan de mankementen van mijn lichaam.Best een prettige levenshouding
.
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 21:36 schreef Suikertante het volgende:
Je hebt gelijk![]()
Euh, je kunt dus oefeningen doen, maar het beste onder begeleiding van een bekkenfysio!
Wat denk je van het doorbreken van het taboe?quote:Op zondag 1 september 2013 10:29 schreef Vanyel het volgende:
Weet niet wat ik hier precies mee probeer bij te dragen, maar ach...
quote:Op zondag 1 september 2013 10:34 schreef Moonah het volgende:
[..]
Wat denk je van het doorbreken van het taboe?![]()
Enne, welkom hoor, join the club!
Stáán ja, maar heb je ook gespróngen?quote:Op zondag 1 september 2013 10:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Ik stond op een trampoline, ik hoor hier niet hoor
Heb ik ook.quote:Op zondag 1 september 2013 10:47 schreef Brighteyes het volgende:
Dat was idd ook mijn probleem vlgs de bekkenbodemfysio Vanyel, dat ik altijd aanspan waardoor ik niet meer aan kan spannen als het echt nodig is. Zodra ik er aan denk dan laat ik idd los, maar ongemerkt span ik het dan toch weer aan.
quote:Op zondag 1 september 2013 10:44 schreef Moonah het volgende:
[..]
Stáán ja, maar heb je ook gespróngen?
Dat filmpje in de OP gaat daar dus overquote:Op zondag 1 september 2013 13:25 schreef Claudia_x het volgende:
Fijn topic! Ik ga denk ik ook maar eens naar de huisarts om een doorverwijzing te vragen. Ik heb er in het dagelijks leven geen last van, en met sporten zelfs ook niet. Maar nu ik ben begonnen met touwtje springen merk ik dat mijn bekkenbodem dat niet aankan. Na een keer of 10 springen houd ik het niet meer.
Van voor naar achter van links naar rechts werkt hier best wel goed en ook dit:quote:Op zondag 1 september 2013 13:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
Hmmm, ik denk dat ik ook niet ongeschonden ben.hier is vooral het probleem dat ik niet meer goed kan plassen, zit lang, bekken kantelen en moet echt moeite doen om te plassen. Hier geen inc, eerste maanden na bevalling wel gehad... En ik kan volleyballen en fitnessen zonder urineverlies inmiddels. Maar dat plassen blijft anders....
Ja, iemand had het filmpje eerder al in het dieettopic laten zien. Gek genoeg hielp het me echt om m'n probleem in perspectief te zien.quote:Op zondag 1 september 2013 15:01 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Dat filmpje in de OP gaat daar dus overVolgens mij is dat ongeveer de grootste belasting die je kunt vragen. (Vanyel jij bikkel
)
Je laatste opmerking!quote:Op zondag 1 september 2013 18:05 schreef Suikertante het volgende:
Haha het werkt echt hoor!
En Claudia ik kan me dat wel voorstellen eigenlijk, soms hebben andere dingen prioriteit en dan ineens realiseer je er klaar voor bent om ergens iets aan te doen. Ik heb het bijvoorbeeld ook met naar de kapper gaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eigenlijk vind ik dat ik mezelf nu een schop onder mijn hol moet geven, mijn benen moet epileren, naar de kapper moet gaan, mijn kleding wat beter uit moet zoeken zodat ik niet continu in dezelfde twee jurkjes loop, mijn agenda wat beter bij moet gaan houden, zodat die verzakking het enige jammere gevolg is nog!
En Buuf, nee dat heeft niet iedereenEn dat spiraaltje klinkt nasty zeg
![]()
Ik liep gisteren in de stad en moest niezen en dan ga ik dus echt stil staan en toen ging het net goed. Meestal kan ik van te voren vrij goed aanvoelen of ik mijn benen wel of niet over elkaar moet slaan, en ja, dat doe ik dan ook meestal maar in het openbaar want het alternatief is niet veel beter.quote:Op zondag 1 september 2013 18:23 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar t is dus niet normaal dat je een verschoning aanmoet na overgeven?of na 3 keer niezen? Of lopen en niezen tegelijk?
Ow, dat heb ik dus nog wel. Als ik merk dat iets heel fout valt en het eruit moet, ga ik altijd eerst snel plassenquote:Op zondag 1 september 2013 18:23 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar t is dus niet normaal dat je een verschoning aanmoet na overgeven?of na 3 keer niezen? Of lopen en niezen tegelijk?
ja eerst plassen en danquote:Op zondag 1 september 2013 20:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Ow, dat heb ik dus nog wel. Als ik merk dat iets heel fout valt en het eruit moet, ga ik altijd eerst snel plassen
ik heb een spuugemmer. Heel erg maar het is echt waar. soms wordt hij meegenomen door Ean en dan mis ik hem wel.quote:Op zondag 1 september 2013 20:58 schreef Suikertante het volgende:
Haha ferrari, ik zie jou al met de brokkels in je mond op de wc zitten, geen goed idee!
Hopelijk trekt het bij jou weer bij na de bevalling. Het plassen én het spugen
Ja, die optie is echt beter. Toen ik laatst buikgriep had deed ik t ook. En mijn schone ondergoed was op.quote:Op zondag 1 september 2013 21:00 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
ik heb een spuugemmer. Heel erg maar het is echt waar. soms wordt hij meegenomen door Ean en dan mis ik hem wel.
je moet ook gewoon zo je hele bakkes in die emmer steken.quote:Op zondag 1 september 2013 21:27 schreef ferrari_rood het volgende:
Als kind zat ik met een spuugbakje in de auto proberen te mikken. en nu dus op de wc. Maw niks verandert bij mij dus.
Al is mikken soms ook een kunst.
het is geen gewone emmer. zo'n kleintje ooit gekregen bij het fruit van de plus.quote:Op zondag 1 september 2013 22:27 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
je moet ook gewoon zo je hele bakkes in die emmer steken.
En daar blijkt dan een gaatje ofzo in te zitten.quote:Op zondag 1 september 2013 22:29 schreef Suikertante het volgende:
Of een plastic zak aan je mond zetten
ik heb genoeg gespuugd vandaag houd je vieze praat maar bij je.quote:Op zondag 1 september 2013 22:30 schreef Suikertante het volgende:
Moet je wat minder water drinken, dan blijft er wel een klontje hangen.
En toen moest ik lachenquote:Op zondag 1 september 2013 22:27 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
je moet ook gewoon zo je hele bakkes in die emmer steken.
quote:Op maandag 2 september 2013 19:25 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Team 'dweilen met de kraan open'
Nou, ik denk dat wij in hetzelfde schuitje zitten, ben jij ook je stuitje aan het terroriseren of heb je daar geen last van?quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:59 schreef jippie01 het volgende:
ik ben alleen als de dood dus dat er geen verbetering komt en dan? wat hebben ze tegen jou gezegd dat ze kunnen doen? ik moet morgen weer naar de gyn en heb dr nu al nachtmerries van.
Ik zou altijd bij de huisarts beginnen en die verwijst je dan, anders wordt er sowieso niets vergoed. Je kunt inderdaad naar de bekkenfysio maar het kan nooit kwaad om je ook een keer door een gyn te laten onderzoeken. Die kan dan kijken of het inderdaad om een verzakking gaat en je oefeningen eventueel toespitsen op de soort verzakking.quote:Op woensdag 4 september 2013 11:30 schreef Chan het volgende:
Hele suffe vraag waarschijnlijk en misschien is het al voorbij gekomen: met dit soort klachten (urineverlies) moet je toch bij een bekkenfysio zijn? En heb je per se een verzakking als je daar last van hebt of kan het ook zonder verzakking? Ze hebben tegen mij niks gezegd over een verzakking, voor zover ik me kan herinneren. Ze hebben wel gezegd dat ik wel wist waar ik terecht moest als ik last kreeg/zou hebben van urineverlies, maar eigenlijk wist ik dat helemaal niet zo goed.
Oh, dan loop ik achter! Goed geregeldquote:Op woensdag 4 september 2013 12:25 schreef ferrari_rood het volgende:
Het is toch zo dat je nu altijd zonder verwijzing naar een fysio kan. Deze voert je aanvraag en diagnose dan in en stuurt hem naar je verzekeraar.
Dat hangt toch van de soort operatie af lijkt me. Als je baarmoeder wordt verwijderd komt hij er echt niet meer uit zetten na 15 jaarquote:Op woensdag 4 september 2013 19:20 schreef jippie01 het volgende:
Even een vraagje....wat werd er gezegd over de houdbaarheid van een operatie? Volgens mijn gyn is dat ongeveer 15 jaar.
Dat kan wel, maar mijn verzekeraar doet het daar niet voor. Zonder verwijzing geen betaling.quote:Op woensdag 4 september 2013 12:25 schreef ferrari_rood het volgende:
Het is toch zo dat je nu altijd zonder verwijzing naar een fysio kan. Deze voert je aanvraag en diagnose dan in en stuurt hem naar je verzekeraar.
Als je baarmoeder weggehaald wordt, is er kans op andere verzakkingen ja...quote:Op woensdag 4 september 2013 19:57 schreef jippie01 het volgende:
Maar daar hebben ze bij alant niks over gezegd? Zij vertelde dat vrouwen na 15 jaar terugkomen met een nieuwe verzakking
De spookuterusquote:Op woensdag 4 september 2013 19:24 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Oh, dan loop ik achter! Goed geregeld
[..]
Dat hangt toch van de soort operatie af lijkt me. Als je baarmoeder wordt verwijderd komt hij er echt niet meer uit zetten na 15 jaar
jep, dat vertelde mijn gyn inderdaad ook. Stoppen met borstvoeding helpt ook.quote:Op vrijdag 6 september 2013 11:23 schreef jippie01 het volgende:
Tip: volgens gyn kan de pil ook bijdragen aan herstel door de hormonen. Dus gaan we maar weer mee beginnen.
Ja, het is ergerquote:
Dat is een fabeltje. Hardnekkig wel, hij wordt ook ingezet bij bekken(botten)klachten. De hormonen die een rol spelen bij borstvoeding zijn oxytocine en prolactine. Hebben niks te maken met verweking of verslapping.quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:28 schreef Aventura het volgende:
[..]
jep, dat vertelde mijn gyn inderdaad ook. Stoppen met borstvoeding helpt ook.
ik had wat problemen met plassen en met plas ophouden maar nu is alles weer in orde. 2 jaar geleden bevallen en sinds 1 jaar is alles weer zo goed als vanouds.quote:
Nou, dat bedoelde ik dus. Mijn gyn bagatelliseerde het ook zo.quote:Op zaterdag 7 september 2013 12:09 schreef gestreeptestoel het volgende:
Suikertante, mij is door de ha ook verteld dat meer mensen dit hebben dan je denkt. Ha vobd zelfs dat je bij mij amper wat zag, nou ik zag duidelijk iets wat er eerst niet was!
quote:Op zondag 15 september 2013 09:07 schreef Suikertante het volgende:
naar de krekels luisteren voor de dag weer verder gaat
Des te beter. Dan is het af te doen als dronkevrouwspraat.quote:Op zondag 15 september 2013 11:44 schreef Gaoxing het volgende:
Na, die hadden we niet. Het zal waarschijnlijk een borrel geweest zijn
Vriendinnen hadden niet verwacht dat ik ooit nog een tweede zou krijgen. Die is er wel gekomen, twee jaar later. Oudste is nu 11. Die gescheurde scheur is een krappe twee maanden later hersteld. Bij de tweede ben ik nauwelijks gescheurd. En zoals ik al schreef: wel wat verzakt, maar ik kan er goed mee leven.quote:Op zondag 15 september 2013 14:09 schreef Suikertante het volgende:
Haha dat bedoel ik dus Gaoxing!![]()
Herkenbaar hoor. Maar mensen stellen ook gewoon hele intieme vragen! En ik vind het niet erg om er eerlijk over te zijn, maar soms blijken ze het antwoord helemaal niet te willen horen. Tja..
Het klinkt trouwens wel heel naar zegBen jij goed hersteld?
SPOILER: off-topicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh wacht, dat heeft natuurlijk niks met verzakken te maken.Dacht dat de tt iets in de richting van 'na lang nog klachten' was oid.
Denk eens aan een chiropractor. Die kunnen ook veel met het bekkengebied. Vaak in samenwerking met een bekken fysio.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:37 schreef jippie01 het volgende:
oh jeetje, dat is niet leuk. Gelukkig kun je er morgen al heen. Hier ga ik voor n second opinion. Het is iets verbeterd, maar nog niet genoeg om er zo mee door te willen lopen. Ik weet, heb nog n half jaar herstel, maar of het realistisch is dat t nog n stuk terugtrekt?
quote:Op maandag 2 september 2013 12:57 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik moet binnenkort naar mn revalidatiearts, zal het daar eens voorleggen. Dat kan wel even in het loopje mee
quote:Op donderdag 29 augustus 2013 15:08 schreef Moonah het volgende:
[..]
Hoe gaat het met jullie?quote:Op zondag 1 september 2013 18:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom zou ik er niet op z'n minst advies over inwinnen bij de huisarts of een bekkenbodemtherapeut? Die weet veel beter wat er mogelijk is. Ik heb mezelf voorgenomen minder aan zelfdiagnose te doen.
Oh ik kan me voorstellen dat je daar tegenop ziet Taartjesfee. Het is echt lastig om precies iemand te vinden die bij je past en de juiste expertise heeft. Ik heb echt geluk gehad dat naast mijn fysio net een manueel therapeut zit die gespecialiseerd is in het stuitje. Als dat niet het geval was denk ik niet dat ik er ooit achter gekomen was dat dat kon helpen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:50 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wat een goed nieuws suikertante!
En hier euhm..nou de hond heeft mijn huiswerk opgegeten en het dekbed wilde me vanmorgen niet loslaten en euhm
Ik ben nog niet geweest bij de arts, dusMaarrr...ik ben gestopt met fysio en heb nu niet meer zoveel verschuivingen in mijn bekken. Dus dat is ook wel positief
De fsyio die ik had was veel te grof bezig waardoor de boel te veel te verduren kreeg. Ik ga nu op zoek naar een andere fysio. Een die met mijn hypermobiliteit uit de voeten kan en ook qua bekkenbodem. zal wel weer een onmogelijke opgave worden
Dat is een goed idee van buufquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 19:11 schreef debuurvrouw het volgende:
Taart, mijn manueel therapeute was opgeleid bij het spine and joint center in Rotterdam (schrijf je dat zo?) da's niet zo ver van waar jouw huis woont wellicht? En daar zitten de experts. Die hebben vast ook kijk op hypermobiel.
He, licht off-topic, maar ging dat in een keer goed? Ik neem het vanwege een stel hernia's en moet er eerdaags vanaf, maar ik heb een beetje de kriebels na allerlei horrorverhalen over stoppen met lyrica.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:05 schreef Suikertante het volgende:
Ben meteen gestopt me die snertmedicatie (lyrica) en ik voel me psychisch ook weer een stuk beter. Nu de pijn grotendeels weg is (want het lijkt steeds meer te zakken) kan ik me ook weer beter concentreren, het is allemaal nog niet als vanouds maar het gaat in elk geval eindelijk weer de goede kant op!
Daar moet jij echt contact mee opnemen, taartjesfee!! Ik ken daar echt goede verhalen van!quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 19:11 schreef debuurvrouw het volgende:
Taart, mijn manueel therapeute was opgeleid bij het spine and joint center in Rotterdam (schrijf je dat zo?) da's niet zo ver van waar jouw huis woont wellicht? En daar zitten de experts. Die hebben vast ook kijk op hypermobiel.
Ik stuur je even een PM!quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 19:51 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Dat is een goed idee van buuf
[..]
He, licht off-topic, maar ging dat in een keer goed? Ik neem het vanwege een stel hernia's en moet er eerdaags vanaf, maar ik heb een beetje de kriebels na allerlei horrorverhalen over stoppen met lyrica.
waar woon je?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:21 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb al een revalidatietraject bij Spine&Joint zelf achter de rug. 8 jaar terug. En daar mag je maar 1x terecht. En het traject daar zou voormij nu echt veel te zwaar zijn.
En ik heb weinig goede ervaringen met bahamdelaars die daar een stage hebben gevolgd. Diegene die ík tegenkwam waren alsnog veel te grof en wilden te snel te veel.
Ik ben een beetje sceptisch geworden tegenover behandelaars tegenwoordig
Westlandquote:Op zondag 13 oktober 2013 14:26 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
waar woon je?
mijn zus ook hypermobiel+bekkenproblemen heeft een goede bekkenfysio gevonden.
Als een bekkenbodemfysio je niet of niet voldoende kan helpen stuurt ze je naar de gyn door die je eventueel kan opereren.quote:Op zondag 13 oktober 2013 15:00 schreef jippie01 het volgende:
Maarre, wie weet wat er gedaan kan worden als n verzakking niet verbetert? Tips anyone?
Dat wordt hem dan niet. Of je moet er een fikse reistijd voor over hebben,quote:
heb zelf na mijn zw.schap fysio gehad van iemand die ook bij het S&J cursus oid had gedaan. Aan haar heb ik heelveel gehad. Zal morgen eens langslopen of ze daar nog zit. Ben haar naam vergeten (is inmiddels alweer bijna 13 jaar geledenquote:
Ik hoop het ook niet voor jequote:Op zondag 13 oktober 2013 20:59 schreef jippie01 het volgende:
@saffier hope not! Maar goed, zo wil ik ook niet doorlopen. Hoop bv dat anders n ring kan. Iig tot dat de kindjes ouder zijn.
Terug naar de bekkenbodemtherapeut of gynaecoloog en daar om oefeningen vragen, maar ze vooral niet zelf gaan proberen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:51 schreef welshcob het volgende:
Ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden om iets op te steken van andere dames die gelijkaardig euvel hebben ondervonden. Zelf ben ik half september een koets moeten gaan halen die geen normale opstap had. Ik heb toen 1 been op de grond gezet en het andere been in de koetsiersbak en dan moest ik veel druk uifoefenen om boven te raken. 'S avonds bij mijn stoelgang (die altijd zwaar en slechts 1 x per week was) heb ik zoals altijd veel kracht gezet en toen had ik een raar gevoel in de vaginastreek. ik ben dan met een spiegel gaan kijken en schrok mij een aap omdat ik diep erin een balvormig ding zag. Ik was zo angstig en beefde van schrik, want zoiets wordt ons nooit verteld. 's anderdaags naar de huisdokter die mij naar de uroloog stuurde en die stuurde mij door naar de nieuwe bekkenbodembank bij ons. Die 2 artsen (1 gyneacoloog samen met 1 uroloog) hebben mij fantastisch geholpen en gerust gesteld. Bleek dat ik een urineblaasverzakking fase 1 had en dat ik niets moest doen. Bij mijn vraag aan die man of ik terug mijn beroep in de paarden mocht uitoefenen zegde hij :" je mag alles doen, zelfs op je kop staan".Ik had die man wel kunnen kussen. Ondertussen heb ik zoveel mogelijk informatie op internet opgezocht en ook oefeningen gevonden om de bekkenbodem te versterken en ik heb de indruk dat ik op die korte tijd toch een lichte verbetering zie en voel. Kunnen jullie mij nog raad geven ?
Inwendig onderzoek op deze manier is nooit tof, maar we zijn heel wat wijzer. Er is behoorlijk wat 'schade' in het bekkenbodemgebied. Verzakking van de achterwand, blaas én baarmoederquote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:26 schreef jippie01 het volgende:
@saffier en hoe ging het vandaag? Ik moet 7 november dus weer nd gyn, ben benieuwd wat ze dan zegt.
Zo, ben bij mijn gyn geweest. Eea uitgebreid besproken, ze nam mijn klacht over pijn bij penetratie ook echt serieus. Zowel baarmoeder als blaas verzakt. Echter, zij vertelde me dat een ring door veel stellen bij de seks juist wordt verwijderd omdat men het niet prettig vindt. Combinatie van verzakking en feit dat mijn man 2 m lang is met een bijbehorend geslacht maakt het wrs pijnlijk. Plus ik zit volop in de overgang (HUUUUUUquote:Op donderdag 29 augustus 2013 15:08 schreef Moonah het volgende:
[..]
Tja, kwestie van jammer maar helaas. Bekkenoefeningen zijn altijd goed zei ze, maar helpen niet specifiek hiertegen. En een operatie is nu nog geen optie, maar als het tzt verergert bekijken we het weer.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:26 schreef RockabeIIa het volgende:
Da's wel erg shit zeg… Geen enkele optie qua hulp? Een hersteloperatie of bekkentherapie bijv.?
Och, het valt me best mee, gelukkig. Het is alleen zo'n gek idee!quote:ps. mag ik je teunisbloem aanraden vwb de overgangsproblemen die je wellicht hebt?
Nou, ik zei ook dat dat natuurlijk erg persoonlijk zou zijn (ik had me immers voorgenomen om echt assertief te zijn!). Zij vertelde dat het haar ervaring is dat het merendeel van de stellen seks heeft zonder die ring. Tegen de blaasproblemen zou de ring dan weer wel helpen, maar daar ben ik inmiddels zo aan gewend, ik bracht het in eerste instantie niet eens in verband met een verzakking.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:49 schreef Suikertante het volgende:
Ik vind die ring niet in de weg zitten bij seks eigenlijk,
Gheghe.... Da's eigenlijk wel erg offtopic he?!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:47 schreef miss_sly het volgende:
Hoe merk je dat je in de overgang bent?
Ik wil er helemaal niet op googlenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:03 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou, ik zei ook dat dat natuurlijk erg persoonlijk zou zijn (ik had me immers voorgenomen om echt assertief te zijn!). Zij vertelde dat het haar ervaring is dat het merendeel van de stellen seks heeft zonder die ring. Tegen de blaasproblemen zou de ring dan weer wel helpen, maar daar ben ik inmiddels zo aan gewend, ik bracht het in eerste instantie niet eens in verband met een verzakking.
[..]
Gheghe.... Da's eigenlijk wel erg offtopic he?!
Maar een veranderende cyclus is één van de eerste verschijnselen. En verder moet je maar eens googlen.Ik zit er echt al een aantal jaren in, maar had er gelukkig dermate weinig last van dat ik niet aan de overgang dacht. Pas toen ik al die verschijnselen bij elkaar zag telde ik 1 en 1 op.
Het is niet mijn bedoeling om je te pushen, dat dat even duidelijk is. Maar ik wil toch even mijn ervaring delen: toen ik die ring ging passen (want je moet zelf voelen welke maat het beste zit) was ik echt helemaal overdonderd van het effect. Inderdaad het gevoel dat ik moest plassen, dat was ineens weg. Maar ook een zwaar gevoel waarvan ik eigenlijk al niet eens meer door had dat het er was. Aan de ene kant wees het me op de klachten waar ik me niet eens meer bewust van was, maar het was ook een enorme opluchting dat ik ineens een soort ontspanning voelde die ik bijna niet meer kende.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:03 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou, ik zei ook dat dat natuurlijk erg persoonlijk zou zijn (ik had me immers voorgenomen om echt assertief te zijn!). Zij vertelde dat het haar ervaring is dat het merendeel van de stellen seks heeft zonder die ring. Tegen de blaasproblemen zou de ring dan weer wel helpen, maar daar ben ik inmiddels zo aan gewend, ik bracht het in eerste instantie niet eens in verband met een verzakking.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |