abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130889049
En de pil?
mama van 2 jongens
pi_130889212
De pil zorgt voor een kunstmatige cyclus, waardoor je de biologische hormoonschommelingen gedurende de maand mist. Dat zal best wel invloed kunnen hebben, zeker als je klachten verergeren rond ovulatie en menstruatie. Maar ik geloof nooit dat het wonderen verricht voor een ware verzakking.
pi_130889465
Dat gelooft idd nooit iemand als ik zeg dat stoppen met bv geen effect had op mijn bekkenklachten.
Oeps, nieuwe pagina...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_130901386
Mijn fysio, huisarts, bedrijfsarts én gyn hebben allemaal gezegd dat het in elk geval niet tegenwerkt dat ik fv geef -O-
  vrijdag 6 september 2013 @ 23:00:14 #205
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_130904072
Hulde voor je topic suikertante.

Ik heb zo ver ik weet geen verzakking maar heb wel vanaf de geboorte van O.
een stuitje gehad wat net niet helemaal goed stond en deels ook door de bekkenbodem niet te kunnen ontspannen heel veel pijn deed.
Herstel duurde lang, veel te lang :'(
Een jaar thuis gezeten met veel pijn en veel bekkenbodemfysio.
Ik heb wel een inwendig onderzoek gehad maar die inwendige massage klinkt als redelijke horror.
Ik zocht restaurants uit op hun stoelen :') vooral niet te hard. Fietsen doe ik nog steeds niet en in de auto zitten is ook nog steeds niet geweldig.
Koken etc, lang stil staan dus was ook een ramp maar daar heeft de hersteloperatie veel opgelost (dezelfde als moonah)

Ik ga wel nog even verder lezen want ook nog wat andere kwaaltjes die ik hier lees herken ik.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_130911156
Is er iemand trouwens die een verzakkingsoperatie heeft gehad?
mama van 2 jongens
pi_130912414
Hier half maart bevallen. Ik wilde op n dag de plek wat gehecht is bekijken en zag dus ook opeens een uitstulping. Schrok me rot!
Bij de huisarts geweest en die constateerde een lichte achterwand verzakking.
Ik ven toen naar de bekkenfysio gegaan en die constateerd een voor en achterwand verzakking.
pi_130912466
Ik had dus best wel in de gaten dat andere moeders dit zouden hebben maar het zijn er nog veel meer dan ik had verwacht! :o
pi_130912509
Nu ga ik 1 keer per 3 weken daar naartoe en moet ik ook oefenibgen doen. Vooral leren ontspannen door laag in de buik te ademen. Zij denkt dat dit met loop van tijd beter wordt.
Ik schijn blijkbaar al heel lang mijn bekkenspieren onnodig aan te spannen, waardoor de spieren "moe" zijn geworden.. En de bevalling was er nog eens n klap bovenop.

Ik heb er verder geen pijn door, moet alleen nog steeds te vaak plassen.

Ik lees later de rest.
pi_130912544
Suikertante, mij is door de ha ook verteld dat meer mensen dit hebben dan je denkt. Ha vobd zelfs dat je bij mij amper wat zag, nou ik zag duidelijk iets wat er eerst niet was!
pi_130912770
Ja is dat zo?
mama van 2 jongens
  zaterdag 7 september 2013 @ 12:26:20 #212
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_130912910
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 14:43 schreef jippie01 het volgende:
Waar heb jij last van?
ik had wat problemen met plassen en met plas ophouden maar nu is alles weer in orde. 2 jaar geleden bevallen en sinds 1 jaar is alles weer zo goed als vanouds.
pi_130914819
Das fijn dat t over is!
mama van 2 jongens
  zaterdag 7 september 2013 @ 14:45:24 #214
11682 Moonah
Jolie femme
pi_130916423
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 12:09 schreef gestreeptestoel het volgende:
Suikertante, mij is door de ha ook verteld dat meer mensen dit hebben dan je denkt. Ha vobd zelfs dat je bij mij amper wat zag, nou ik zag duidelijk iets wat er eerst niet was!
Nou, dat bedoelde ik dus. Mijn gyn bagatelliseerde het ook zo.
Maar het is eigenlijk van de zotte! Feit dat het bij een ander veel erger kan zijn maakt mijn klachten toch niet minder legitiem?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_130917077
Dat heb ik ook bij de fysio gezegd, sat de huisarts zoiets had van goh... Dit is niks.

Bij de fysio zegt ze: iemand kan een hele erge verzakking hebben, maar geen klachten. Iemand kan een verzakking hebben hebben waarvan zij denken.. Dit is niks, maar heeft diegene juist wel klachten.
pi_130917096
Ik ben ook op eigen houtje naar dr fysio gegaan
pi_130918081
Iedereen voelt t zijne toch? Alleen jijzelf weet hoe t voelt dus een ander kan daar niet over oordelen.
Bij mij zeggen ze dat ik me er niet zo druk om moet maken :0 nou...vind je t gek dat ik dat doe. Loop er nu al vijf maanden mee.
mama van 2 jongens
  zaterdag 7 september 2013 @ 20:18:29 #218
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_130926313
Oh wat leuk, een nieuw kliekje om bij te horen :+

Hier ook een bijna-totaal ruptuur en nu met name een endeldarmverzakking. Maar ik heb helemaal niets te klagen, afgezien van 'dat bochtje', en de genoemde problemen met name met overgeven. Touwtje springrn is ook niet waanzinnig, maar 50 keer haalde ik nog net. Goede reden om niet meer te springen ;)
pi_131033499
Vandaag bij de osteopaat geweest, bekken links zat iets scheef, heeft ie rechtgezet en hij heeft spanning uit mn darmen gehaald om de druk te verminderen. Moet thuis ook n paar keer per dag zelf doen. Hopelijk helpt t mee.
mama van 2 jongens
pi_131034874
Voel je nu verschil jippie? Ben wel heel benieuwd hoe je die druk eraf haalt, of is dat te gênant om te omschrijven? (Wat mij betreft is niets te gênant hoor, maar het is aan jou natuurlijk!)
pi_131036224
Hij 'tilde' zeg maar de dunne darm naar boven met zn handen, moet ik zelf ook proberen maar is lastig. Kan t dus ook niet goed uitleggen.
Vind t trouwens zo frustrerend dat je na n jaar, dus nog 7 mnd pas weet of t verbeterd is. Heb elke dag de meest nare gedachten erover. Herken je dat?
mama van 2 jongens
pi_131036997
Wat vertelden ze trouwens allemaal bij alant?
mama van 2 jongens
pi_131038322
De meest nare gedachten is meer dan wat ik heb, maar ik denk er natuurlijk wel regelmatig aan hoe dit verder zal gaan. Ik kan nu echt weinig en een termijn is er niet. En eigenlijk wil ik misschien nog wel een kind, hoe dat nou het handigst en fijnst te timen is enzo, daar wil ik niet mee bezig zijn maar ben ik soms wel.

Ik moet nog naar Alant, dacht volgende week!
pi_131039277
Ja, je wordt beperkt in dingen hierdoor. Ik heb geen drukkend gevoel van onder dat t pijnlijk is, maar wel mn blaas tweede graads, baarmoeder ook denk ik (bij de uitgang) en darm iets. Baarmoedermond zit vaak iets hoger de laatste tijd, maar dan hangt er weer iets anders (wand?) op die plek. Vind t zo erg!
Mag wel gewoon dingen doen als even de stad in ofzo,maar niet te lang en regelmatig zitten tussendoor. Maar ja, niet zwaar tillen, oppassen met bukken, bekkembodemoef etc. Dus beïnvloedt echt wel je dagelijks leven. :( werken doe ik nu ook niet. Ziektewet.
mama van 2 jongens
pi_131157062
Hier ook een verzakking. Kwam 3/4 mnd na de geboorte van mijn zoon (4350 gr) bij de fysio vanwege rugklachten en pijn in 1 heup. Werd toen beperkt in m'n bewegingen dus tijd om aan te pakken.
de tweede keer dat ik daar kwam had ik uit nieuwsgierigheid met een spiegel es gekeken hoe alles er nu uitzag, het voelde onder de douche wat vreemd. En zag een bult.
Fysio kijken, j een blaasverzakking. ZE geloofde me volgens mij niet toen ik zei dat ik geen last van incontinentie had, sterker nog, ik kon toen en nu nog erg goed en lang ophouden.
inwendig onderzoek, mijn bekkenbodemspieren konden wel wat oefening gebruiken. Daar kwam ook de pijn in mijn stuitje vandaan.
Inwendige massage heb im ook gehad, en idd Suiker, geen pretje is een understaitment.

ondertussen zijn we een half jaar verder en kan ik zeggen dat de klachten afgenomen zijn, en beheersbaar door de oefeningen. De verzakking zit er nog, ik ga daar in januari weer mee verder als daar nog klachten vandaan komen. Dan is Tobias ruim een jaar, en train ik de spieren ook alweer bijna een jaar.
nu geen fysio meer trouwens.
lang op een harde stoel,zitten kan ik nog steeds niet.

als ik het topic zo doorlees heb ik nog best weinig klachten.. Sterkte dames, ik vind het een hele nare pijn met flinke belemmeringen..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')