abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132192993
quote:
2s.gif
Op zondag 13
oktober 2013 17:23
schreef
De_Taartjesfee het
volgende:

[..]

Westland :)
heb zelf na mijn zw.schap fysio gehad van iemand die ook bij het S&J cursus oid had gedaan. Aan haar heb ik heelveel gehad. Zal morgen eens langslopen of ze daar nog zit. Ben haar naam vergeten (is inmiddels alweer bijna 13 jaar geleden ;) ) Delft is toch te doen voor je? Ben ff vergeten welke plaats je woont (jaren geleden heb je voor de verjaardag van mijn dochter Hello Kitty-cupcakes gemaakt O+ )
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:32:12 #277
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_132198652
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 20:59 schreef jippie01 het volgende:
@saffier hope not! Maar goed, zo wil ik ook niet doorlopen. Hoop bv dat anders n ring kan. Iig tot dat de kindjes ouder zijn.
Ik hoop het ook niet voor je :)

Ik 'mag' morgen. Jippie :{ Ik had me voor vorige week al ingesteld op lichamelijk onderzoek maar toen was het alleen de anamnese. Morgen uitgebreid lichamelijk dus.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:51:55 #278
414129 welshcob
urineblaasverzakking fase 1
pi_132199543
Ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden om iets op te steken van andere dames die gelijkaardig euvel hebben ondervonden. Zelf ben ik half september een koets moeten gaan halen die geen normale opstap had. Ik heb toen 1 been op de grond gezet en het andere been in de koetsiersbak en dan moest ik veel druk uifoefenen om boven te raken. 'S avonds bij mijn stoelgang (die altijd zwaar en slechts 1 x per week was) heb ik zoals altijd veel kracht gezet en toen had ik een raar gevoel in de vaginastreek. ik ben dan met een spiegel gaan kijken en schrok mij een aap omdat ik diep erin een balvormig ding zag. Ik was zo angstig en beefde van schrik, want zoiets wordt ons nooit verteld. 's anderdaags naar de huisdokter die mij naar de uroloog stuurde en die stuurde mij door naar de nieuwe bekkenbodembank bij ons. Die 2 artsen (1 gyneacoloog samen met 1 uroloog) hebben mij fantastisch geholpen en gerust gesteld. Bleek dat ik een urineblaasverzakking fase 1 had en dat ik niets moest doen. Bij mijn vraag aan die man of ik terug mijn beroep in de paarden mocht uitoefenen zegde hij :" je mag alles doen, zelfs op je kop staan".Ik had die man wel kunnen kussen. Ondertussen heb ik zoveel mogelijk informatie op internet opgezocht en ook oefeningen gevonden om de bekkenbodem te versterken en ik heb de indruk dat ik op die korte tijd toch een lichte verbetering zie en voel. Kunnen jullie mij nog raad geven ?
Ik wilde ervaringen uitwisselen met dames die gelijkaardige ervaringen hebben of hadden
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:54:47 #279
414129 welshcob
pi_132199648
Ik moet echter ook nog vermelden dat de gyneacoloog meende dat het grote probleem mijn stoelgang was en daar heeft hij een product voor genoteerd dat ik gedurende 2 weken moest nemen om dan alles geregeld te krijgen. Dit was echter na 1 week reeds opgelost en nu na 2 weken let ik op mijn voeding zodat ik een zachte stoelgang blijf behouden en dus ook iet meer moet persen.
Ik wilde ervaringen uitwisselen met dames die gelijkaardige ervaringen hebben of hadden
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:38:41 #280
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_132209503
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 19:51 schreef welshcob het volgende:
Ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden om iets op te steken van andere dames die gelijkaardig euvel hebben ondervonden. Zelf ben ik half september een koets moeten gaan halen die geen normale opstap had. Ik heb toen 1 been op de grond gezet en het andere been in de koetsiersbak en dan moest ik veel druk uifoefenen om boven te raken. 'S avonds bij mijn stoelgang (die altijd zwaar en slechts 1 x per week was) heb ik zoals altijd veel kracht gezet en toen had ik een raar gevoel in de vaginastreek. ik ben dan met een spiegel gaan kijken en schrok mij een aap omdat ik diep erin een balvormig ding zag. Ik was zo angstig en beefde van schrik, want zoiets wordt ons nooit verteld. 's anderdaags naar de huisdokter die mij naar de uroloog stuurde en die stuurde mij door naar de nieuwe bekkenbodembank bij ons. Die 2 artsen (1 gyneacoloog samen met 1 uroloog) hebben mij fantastisch geholpen en gerust gesteld. Bleek dat ik een urineblaasverzakking fase 1 had en dat ik niets moest doen. Bij mijn vraag aan die man of ik terug mijn beroep in de paarden mocht uitoefenen zegde hij :" je mag alles doen, zelfs op je kop staan".Ik had die man wel kunnen kussen. Ondertussen heb ik zoveel mogelijk informatie op internet opgezocht en ook oefeningen gevonden om de bekkenbodem te versterken en ik heb de indruk dat ik op die korte tijd toch een lichte verbetering zie en voel. Kunnen jullie mij nog raad geven ?
Terug naar de bekkenbodemtherapeut of gynaecoloog en daar om oefeningen vragen, maar ze vooral niet zelf gaan proberen.
Ylana
  woensdag 16 oktober 2013 @ 10:11:34 #281
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_132218480
Dat gevoel alsof er iets tussen je benen hangt, had ik ook telkens bij mijn menstruatie. Hád, want afgelopen menstruatie had ik er voor het eerst geen last meer van *O* Echt heel lastig. Dan loop je te winkelen en dan moet je af en toe op het karretje hangen en je benen bij elkaar knijpen omdat het gevoel tussen je benen anders té vervelend is :').
Bij is het begonnen na mijn miskraam (nu een jaar geleden, vruchtje met 8w5 dgn overleden, paar weken laten mk opgewekt). Natuurlijk lang niet zo heftig voor je lichaam als een bevalling, maar schijnbaar dus toch wel genoeg om de boel in je bekken wat minder stabiel te maken. Na de geboorte van onze dochter (9 jaar geleden) had ik nergens last van qua bekkenbodem, maar na de mk dus wel.

Maar ik hoop dat het nu wegblijft :).
Fuck the EBU
pi_132220266
@saffier en hoe ging het vandaag? Ik moet 7 november dus weer nd gyn, ben benieuwd wat ze dan zegt.
mama van 2 jongens
pi_132220299
@welshcob yep, bekkenfysio kan je goed daarbij helpen.
mama van 2 jongens
  woensdag 16 oktober 2013 @ 22:41:17 #284
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_132244378
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:26 schreef jippie01 het volgende:
@saffier en hoe ging het vandaag? Ik moet 7 november dus weer nd gyn, ben benieuwd wat ze dan zegt.
Inwendig onderzoek op deze manier is nooit tof, maar we zijn heel wat wijzer. Er is behoorlijk wat 'schade' in het bekkenbodemgebied. Verzakking van de achterwand, blaas én baarmoeder :{ . Daarbij een hypergevoelige bb die continue onder spanning staat, behalve wanneer dat moet (zoals bij hoesten of niezen) 2 littekens van de bevallingen die niet mooi genoeg hersteld zijn, bb die à-symmetrisch aanspant, en die nauwelijks conditie heeft, ik kan net aan 5 seconden aanspannen terwijl het er minimaal 15 moeten zijn. Beter nog 30.
Ik ben een grensgeval of ik doorgestuurd moet worden naar de gyn of niet. Dus eerst zelf aan de oefeningen en masseren van het litteken. Als het niet voldoende herstelt toch naar de gyn die dan waarschijnlijk een ring voorschrijft die je standaard moet dragen. Opereren zal de gyn zo lang mogelijk uitstellen ivm mijn leeftijd. Tijdens het dragen mag je de ring niet voelen. Dat is op dit moment onmogelijk omdat mijn bb hypergevoelig is.
Positief: ik had genoeg kracht tijdens het aanspannen in mijn bb :P
Ik dacht serieus dat het niet zo heftig zou zijn allemaal en al helemaal niet dat ik een grensgeval voor naar de gyn zou zijn.
Werk aan de winkel dus.
Ylana
pi_132250529
Oh jeetje, dat is geen leuk nieuws nee. Dus ook flink aan de oefeningen. Ik had in het begin een inactieve bekkenbodem, nu redelijk, maar ben er ook nog lang niet. Heb zoals je weet ook alle drie verzakt. Leuk hè, kindjes krijgen. Mag ik vragen hoe oud je bent? Ik 34.
Heb je er veel last van? Je hoort over rugpijn en buikpijn ed, dat heb ik allemaal niet, alleen een rotgevoel, je voelt dat t allemaal niet goed ziet daar.
30 seconden? Nou, dat kan ik ook echt niet. Kom rond de 10 en op halve kracht 15 sec. Bij niezen etc ben ik ook elke keer te laat met aanspannen. Dat is echt erg moeilijk.
Maar hoe kom je dan van een hypergevoelige bekkenbodem af?
mama van 2 jongens
  donderdag 17 oktober 2013 @ 11:48:24 #286
414129 welshcob
pi_132255402
Saffier... u had mij aangeraden om zelf geen oefeningen te doen, maar ik zie nu dat u ook twijfelt of u niet of wel moet gaan en zelf oefeningen doet. Ik moet u vertellen dat ik ondertussen elke dag enkele oefeningen doe en dat ik gedurende de dag die oefening doe waarbij ik mijn hielen bij de start tegen elkaar moet zetten, het bekken optrekken en zo te lopen. Dat heb ik sedertdien alle dagen vol gehouden en ik moet vaststellen dat er ondertussen verbetering is, geen wonderen maar als het op deze wijze stilaan beter wordt dan ben ik tevreden. In totaal doe ik deze oefening heel de dag als ik eraan denken en 2 andere al liggende. De eerste is de benen optrekken, handen ontspannen naast het lichaam, de buik opbollen met de ademhaling en dan bekken opheffen zonder de stuit van de grond te halen, gedurende 3 ademhalingen dit vasthouden en dan zachtjes naar beneden; Je kan deze oefening ook doen door het bekken te "liften" in 3 fasen en te laten dalen in 3 fasen. Dan doe ik nog een andere oefening zelfde houding maar bij begin enkels over elkaar, bekken liften en dan eerst enkels los en bekken stilaan laten zakken. Dit zijn wel oefeningen die ik gevonden heb om het bekken te versterken. Ik weet niet of deze oefeningen voor elk geval geschikt zijn.
pi_132255931
Saffier, ik dacht eerst "hee, dat is precies wat bij mij ook verzakt is", maar die spanning is dan weer heel anders. Ik kan ook net aan 5 seconden aanspannen trouwens, maar niet hard genoeg. Voordat ik beviel was mijn spanning altijd veel te hoog, maar nu is hij dus structureel te laag.
Hopelijk wordt je bb minder gevoelig want ik heb zóveel baat bij die ring. Dat drukkende gevoel en de neiging om elke vijf minuten te plassen is daardoor bijna weg. Ik heb een maand gewacht nadat ze het voorstelden, omdat mijn huid en de littekens nog heel gevoelig waren. Maar nu voel ik hem inderdaad niet zitten, het is als een goed zittende tampon. Ik doe hem elke avond uit en 's morgens weer in.

Jippie ik ben 30 en ik heb wel buik- en rugpijn. Ik probeer het vervelende gevoel wel te verminderen door mijn houding aan te passen en dat geldt al helemaal voor de pijn (die dus niets met de verzakking te maken blijkt te hebben).
Maar ik vind dat het na een drukke dag wel zo gevoelig is dat het bijna pijn genoemd kan worden. Het is dan echt een drukkend gevoel, maar tegen het scherpe aan. En ook het gevoel dat ik mijn poep heel hard probeer op te houden, niet aangenaam. Maar dat is misschien meer de endeldarmverzakking.

welshcob, nog bedankt voor je DM. Fijn dat je hier steun vindt! Je oefeningen klinken wel als plausibele bekkenbodemoefeningen, maar je kunt het toch beter onder begeleiding doen dan op eigen houtje. Zoals je hier leest zijn er hele verschillende verzakkingen. Ik kan bijvoorbeeld het achterste gedeelte van de spier niet goed aanspannen en het voorste gedeelte wel. Als ik nu oefeningen doe die op het voorste gedeelte focussen kan het zijn dat ik daarmee het achterste gedeelte wel compenseer, maar dat het voorste gedeelte veel te gespannen wordt, wat op termijn weer voor pijn en ongewenste spanning kan zorgen.
Kortom, van mij ook het advies om bij de fysio langs te gaan. In één afspraak kan ze je al wat basisoefeningen laten zien.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:47:35 #288
414129 welshcob
pi_132261567
Suiker..... ik ben EERST bij de bekkenbodemkliniek geweest waar 2 artsen samen zitting hebben (1 gyne en 1 uroloog) Na onderzoek werd mij verteld dat ik SLECHTS fase 1 heb endat ik NIETS moet doen, zelfs alles MAG doen - zelfs op mijn kop staan zegde de gyne - moest alleen zorgen dat mijn stoelgang vlot bleef gaan). Maar ik wil voorkomen dat ik in fase 2 beland en ik wilde dat vervelende gevoel kwijt (net of er een stukje hout of stro in mij slip zat).
Daarom doe ik die oefeningen en na 1 week begint het goed te voelen - probeer niet te overdrijven
pi_132268623
Hoi suiker, van verzakkingen kun je wel buik en rugpijn hebben. Maar de een heeft dat wel en de ander niet. Mijn kracht is ook niet zo goed. Mijn coördinatie gelukkig wel. Ik hoop dus ook dat t nog gaat toenemen de komende maanden. Van m'n achterwandverzakking heb ik alleen als klacht dat als ik moet voor nr 2, ahum, ik ook echt zsm moet gaan. Ik hoop ook zo dat n ring straks blijft zitten, maar als dit zo blijft zoals t nu is en een ring blijft niet zitten wil ik er echt aan geholpen worden. Zo'n onprettig gevoel dit!
mama van 2 jongens
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:53:48 #290
414129 welshcob
pi_132344503
Ik herinnerde mij dat er ooit gezegd was dat schoenen met hakken dragen het bekken in een andere positie brengt. Ik ben dan opnieuw schoenen en sandalen met een hak van 5 cm gaan dragen. En inderdaad mijn bekken komt hierbij in een andere positie wat dus ook het aantrekken van het bekken vergemakkelijkt bij het stappen. Ondertussen voel ik mij al beter, minder een vervelend gevoel en (ik hoop) heb de indruk dat het lichtjes verbeterd. Wonderen mag ik niet verwachten maar ik leef op hoop.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 10:19:30 #291
11682 Moonah
Jolie femme
pi_132716879
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 15:08 schreef Moonah het volgende:

[..]

Tnx for reminding me. Afspraak staat.
(pas over 2 maanden was er plek...).
Zo, ben bij mijn gyn geweest. Eea uitgebreid besproken, ze nam mijn klacht over pijn bij penetratie ook echt serieus. Zowel baarmoeder als blaas verzakt. Echter, zij vertelde me dat een ring door veel stellen bij de seks juist wordt verwijderd omdat men het niet prettig vindt. Combinatie van verzakking en feit dat mijn man 2 m lang is met een bijbehorend geslacht maakt het wrs pijnlijk. Plus ik zit volop in de overgang (HUUUUUU ;( }:| :X :{w ) en dat verergert het verzakkingsprobleem ivm verweking van bindweefsel. Over een aantal jaar gaan we het verder bekijken. Vooralsnog roeien met de riemen die we hebben, het hoort voor mij blijkbaar bij de fase waarin ik nu zit. :{
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 10:26:34 #292
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_132717035
:* Da's wel erg shit zeg… Geen enkele optie qua hulp? Een hersteloperatie of bekkentherapie bijv.?

ps. mag ik je teunisbloem aanraden vwb de overgangsproblemen die je wellicht hebt?
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 30 oktober 2013 @ 10:45:47 #293
11682 Moonah
Jolie femme
pi_132717412
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 10:26 schreef RockabeIIa het volgende:
:* Da's wel erg shit zeg… Geen enkele optie qua hulp? Een hersteloperatie of bekkentherapie bijv.?
Tja, kwestie van jammer maar helaas. Bekkenoefeningen zijn altijd goed zei ze, maar helpen niet specifiek hiertegen. En een operatie is nu nog geen optie, maar als het tzt verergert bekijken we het weer.
quote:
ps. mag ik je teunisbloem aanraden vwb de overgangsproblemen die je wellicht hebt?
Och, het valt me best mee, gelukkig. Het is alleen zo'n gek idee! :D
  Moderator woensdag 30 oktober 2013 @ 10:47:15 #294
5428 crew  miss_sly
pi_132717449
Hoe merk je dat je in de overgang bent?

Wel echt balen, Moonah, dat er neits aan gedaan kan worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_132717500
Ik vind die ring niet in de weg zitten bij seks eigenlijk, maar ik haal hem eruit voor ik naar bed ga dus ik heb hem inderdaad niet altijd in. Als je ook andere verzakkingsklachten hebt zou ik het toch overwegen. Balen wel dat er verder niets gedaan kan worden! :*
  woensdag 30 oktober 2013 @ 11:03:12 #296
11682 Moonah
Jolie femme
pi_132717776
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 10:49 schreef Suikertante het volgende:
Ik vind die ring niet in de weg zitten bij seks eigenlijk,
Nou, ik zei ook dat dat natuurlijk erg persoonlijk zou zijn (ik had me immers voorgenomen om echt assertief te zijn!). Zij vertelde dat het haar ervaring is dat het merendeel van de stellen seks heeft zonder die ring. Tegen de blaasproblemen zou de ring dan weer wel helpen, maar daar ben ik inmiddels zo aan gewend, ik bracht het in eerste instantie niet eens in verband met een verzakking.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 10:47 schreef miss_sly het volgende:
Hoe merk je dat je in de overgang bent?

Gheghe.... Da's eigenlijk wel erg offtopic he?!
Maar een veranderende cyclus is één van de eerste verschijnselen. En verder moet je maar eens googlen. ;) Ik zit er echt al een aantal jaren in, maar had er gelukkig dermate weinig last van dat ik niet aan de overgang dacht. Pas toen ik al die verschijnselen bij elkaar zag telde ik 1 en 1 op.
  Moderator woensdag 30 oktober 2013 @ 11:05:37 #297
5428 crew  miss_sly
pi_132717817
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 11:03 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou, ik zei ook dat dat natuurlijk erg persoonlijk zou zijn (ik had me immers voorgenomen om echt assertief te zijn!). Zij vertelde dat het haar ervaring is dat het merendeel van de stellen seks heeft zonder die ring. Tegen de blaasproblemen zou de ring dan weer wel helpen, maar daar ben ik inmiddels zo aan gewend, ik bracht het in eerste instantie niet eens in verband met een verzakking.

[..]

Gheghe.... Da's eigenlijk wel erg offtopic he?!
Maar een veranderende cyclus is één van de eerste verschijnselen. En verder moet je maar eens googlen. ;) Ik zit er echt al een aantal jaren in, maar had er gelukkig dermate weinig last van dat ik niet aan de overgang dacht. Pas toen ik al die verschijnselen bij elkaar zag telde ik 1 en 1 op.
Ik wil er helemaal niet op googlen :'(
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_132718743
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 11:03 schreef Moonah het volgende:

[..]

Het is niet mijn bedoeling om je te pushen, dat dat even duidelijk is. Maar ik wil toch even mijn ervaring delen: toen ik die ring ging passen (want je moet zelf voelen welke maat het beste zit) was ik echt helemaal overdonderd van het effect. Inderdaad het gevoel dat ik moest plassen, dat was ineens weg. Maar ook een zwaar gevoel waarvan ik eigenlijk al niet eens meer door had dat het er was. Aan de ene kant wees het me op de klachten waar ik me niet eens meer bewust van was, maar het was ook een enorme opluchting dat ik ineens een soort ontspanning voelde die ik bijna niet meer kende.

Ja, ik ben fan ;)
pi_132735731
Ben benieuwd hoop de 7e meer te horen bij de gyn en hoop dat ze dan ook n ring plaatsen. Baarmoeder blijkt wel minder verzakt dan ze dachten, lange baarmoedermond. Das dan n klein pluspuntje.
mama van 2 jongens
pi_132738760
mijn moeder had het en is ervan geopereerd omdat ze druk op haar blaas had.

ze heeft drie kinderen gebaard dus dat kan wel.
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')