heb zelf na mijn zw.schap fysio gehad van iemand die ook bij het S&J cursus oid had gedaan. Aan haar heb ik heelveel gehad. Zal morgen eens langslopen of ze daar nog zit. Ben haar naam vergeten (is inmiddels alweer bijna 13 jaar geledenquote:
Ik hoop het ook niet voor jequote:Op zondag 13 oktober 2013 20:59 schreef jippie01 het volgende:
@saffier hope not! Maar goed, zo wil ik ook niet doorlopen. Hoop bv dat anders n ring kan. Iig tot dat de kindjes ouder zijn.
Terug naar de bekkenbodemtherapeut of gynaecoloog en daar om oefeningen vragen, maar ze vooral niet zelf gaan proberen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:51 schreef welshcob het volgende:
Ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden om iets op te steken van andere dames die gelijkaardig euvel hebben ondervonden. Zelf ben ik half september een koets moeten gaan halen die geen normale opstap had. Ik heb toen 1 been op de grond gezet en het andere been in de koetsiersbak en dan moest ik veel druk uifoefenen om boven te raken. 'S avonds bij mijn stoelgang (die altijd zwaar en slechts 1 x per week was) heb ik zoals altijd veel kracht gezet en toen had ik een raar gevoel in de vaginastreek. ik ben dan met een spiegel gaan kijken en schrok mij een aap omdat ik diep erin een balvormig ding zag. Ik was zo angstig en beefde van schrik, want zoiets wordt ons nooit verteld. 's anderdaags naar de huisdokter die mij naar de uroloog stuurde en die stuurde mij door naar de nieuwe bekkenbodembank bij ons. Die 2 artsen (1 gyneacoloog samen met 1 uroloog) hebben mij fantastisch geholpen en gerust gesteld. Bleek dat ik een urineblaasverzakking fase 1 had en dat ik niets moest doen. Bij mijn vraag aan die man of ik terug mijn beroep in de paarden mocht uitoefenen zegde hij :" je mag alles doen, zelfs op je kop staan".Ik had die man wel kunnen kussen. Ondertussen heb ik zoveel mogelijk informatie op internet opgezocht en ook oefeningen gevonden om de bekkenbodem te versterken en ik heb de indruk dat ik op die korte tijd toch een lichte verbetering zie en voel. Kunnen jullie mij nog raad geven ?
Inwendig onderzoek op deze manier is nooit tof, maar we zijn heel wat wijzer. Er is behoorlijk wat 'schade' in het bekkenbodemgebied. Verzakking van de achterwand, blaas én baarmoederquote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:26 schreef jippie01 het volgende:
@saffier en hoe ging het vandaag? Ik moet 7 november dus weer nd gyn, ben benieuwd wat ze dan zegt.
Zo, ben bij mijn gyn geweest. Eea uitgebreid besproken, ze nam mijn klacht over pijn bij penetratie ook echt serieus. Zowel baarmoeder als blaas verzakt. Echter, zij vertelde me dat een ring door veel stellen bij de seks juist wordt verwijderd omdat men het niet prettig vindt. Combinatie van verzakking en feit dat mijn man 2 m lang is met een bijbehorend geslacht maakt het wrs pijnlijk. Plus ik zit volop in de overgang (HUUUUUUquote:Op donderdag 29 augustus 2013 15:08 schreef Moonah het volgende:
[..]
Tnx for reminding me. Afspraak staat.
(pas over 2 maanden was er plek...).
Tja, kwestie van jammer maar helaas. Bekkenoefeningen zijn altijd goed zei ze, maar helpen niet specifiek hiertegen. En een operatie is nu nog geen optie, maar als het tzt verergert bekijken we het weer.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:26 schreef RockabeIIa het volgende:
Da's wel erg shit zeg… Geen enkele optie qua hulp? Een hersteloperatie of bekkentherapie bijv.?
Och, het valt me best mee, gelukkig. Het is alleen zo'n gek idee!quote:ps. mag ik je teunisbloem aanraden vwb de overgangsproblemen die je wellicht hebt?
Nou, ik zei ook dat dat natuurlijk erg persoonlijk zou zijn (ik had me immers voorgenomen om echt assertief te zijn!). Zij vertelde dat het haar ervaring is dat het merendeel van de stellen seks heeft zonder die ring. Tegen de blaasproblemen zou de ring dan weer wel helpen, maar daar ben ik inmiddels zo aan gewend, ik bracht het in eerste instantie niet eens in verband met een verzakking.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:49 schreef Suikertante het volgende:
Ik vind die ring niet in de weg zitten bij seks eigenlijk,
Gheghe.... Da's eigenlijk wel erg offtopic he?!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:47 schreef miss_sly het volgende:
Hoe merk je dat je in de overgang bent?
Ik wil er helemaal niet op googlenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:03 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou, ik zei ook dat dat natuurlijk erg persoonlijk zou zijn (ik had me immers voorgenomen om echt assertief te zijn!). Zij vertelde dat het haar ervaring is dat het merendeel van de stellen seks heeft zonder die ring. Tegen de blaasproblemen zou de ring dan weer wel helpen, maar daar ben ik inmiddels zo aan gewend, ik bracht het in eerste instantie niet eens in verband met een verzakking.
[..]
Gheghe.... Da's eigenlijk wel erg offtopic he?!
Maar een veranderende cyclus is één van de eerste verschijnselen. En verder moet je maar eens googlen.Ik zit er echt al een aantal jaren in, maar had er gelukkig dermate weinig last van dat ik niet aan de overgang dacht. Pas toen ik al die verschijnselen bij elkaar zag telde ik 1 en 1 op.
Het is niet mijn bedoeling om je te pushen, dat dat even duidelijk is. Maar ik wil toch even mijn ervaring delen: toen ik die ring ging passen (want je moet zelf voelen welke maat het beste zit) was ik echt helemaal overdonderd van het effect. Inderdaad het gevoel dat ik moest plassen, dat was ineens weg. Maar ook een zwaar gevoel waarvan ik eigenlijk al niet eens meer door had dat het er was. Aan de ene kant wees het me op de klachten waar ik me niet eens meer bewust van was, maar het was ook een enorme opluchting dat ik ineens een soort ontspanning voelde die ik bijna niet meer kende.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:03 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou, ik zei ook dat dat natuurlijk erg persoonlijk zou zijn (ik had me immers voorgenomen om echt assertief te zijn!). Zij vertelde dat het haar ervaring is dat het merendeel van de stellen seks heeft zonder die ring. Tegen de blaasproblemen zou de ring dan weer wel helpen, maar daar ben ik inmiddels zo aan gewend, ik bracht het in eerste instantie niet eens in verband met een verzakking.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |