abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:47:20 #101
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130667502
Ja dat heb ik ook wel eigenlijk, maar dat zie ik inderdaad niet echt als kwaal of klacht. Meer als (in mijn geval) "ga die bekkenbodem oefeningen nou eens doehoen..." :')
pi_130696308
Hee, herkenning en gelukkig geen herkenning hier.
Ik heb ook rond ongesteldheid zo'n zwaar, drukkend gevoel van onderen. Pijn in mijn stuitje, pijn in mijn vagina en het gevoel alsof mijn baarmoeder van lood is. Gelukkig door de maand verder geen last daarvan. Nooit een link gelegd met evt verzakking.

Wel allerlei ander gemuts met mijn bekken en bekkenbodem, daarvoor heb ik nog regelmatig manuele therapie (zou ik eerder aanraden dan een chiropractor, hierbij word je niet alleen gekraakt maar ook houding en oefeningen meegenomen) en een paar keer een bekkenbodemfysio gezien. Die laatste heeft me vooral geleerd minder aan te spannen, dat scheelde enorm in het herstel van alle andere bekkenklachten (waaronder lichte incontinentie). Ik heb laatst zelfs een paar minuten op een trampoline gestaan zonder dat het misging (voor en na plassen en heftig spannen, dat wel).

Weet niet wat ik hier precies mee probeer bij te dragen, maar ach...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 1 september 2013 @ 10:34:28 #103
11682 Moonah
Jolie femme
pi_130696370
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 10:29 schreef Vanyel het volgende:

Weet niet wat ik hier precies mee probeer bij te dragen, maar ach...
Wat denk je van het doorbreken van het taboe? :7

Enne, welkom hoor, join the club! *O*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_130696422
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 10:34 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wat denk je van het doorbreken van het taboe? :7

Enne, welkom hoor, join the club! *O*
:{w
Ik stond op een trampoline, ik hoor hier niet hoor
;)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 1 september 2013 @ 10:44:15 #105
11682 Moonah
Jolie femme
pi_130696496
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 10:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:{w
Ik stond op een trampoline, ik hoor hier niet hoor
;)
Stáán ja, maar heb je ook gespróngen? ;)
  zondag 1 september 2013 @ 10:47:16 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_130696545
Dat was idd ook mijn probleem vlgs de bekkenbodemfysio Vanyel, dat ik altijd aanspan waardoor ik niet meer aan kan spannen als het echt nodig is. Zodra ik er aan denk dan laat ik idd los, maar ongemerkt span ik het dan toch weer aan.
  zondag 1 september 2013 @ 10:49:32 #107
11682 Moonah
Jolie femme
pi_130696582
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 10:47 schreef Brighteyes het volgende:
Dat was idd ook mijn probleem vlgs de bekkenbodemfysio Vanyel, dat ik altijd aanspan waardoor ik niet meer aan kan spannen als het echt nodig is. Zodra ik er aan denk dan laat ik idd los, maar ongemerkt span ik het dan toch weer aan.
Heb ik ook.
pi_130700092
Voor mijn zwangerschap liep ik al jaren bij een bekkenfysio omdat ik niet kon ontspannen. Ik heb de afgelopen tien jaar op elk moment van de dag geprobeerd mijn spieren los te laten, op de fiets, bij de bushalte etc. En nu moet ik ineens leren hoe ik ze weer moet aanspannen, het gaat nog steeds volledig tegen mijn natuur in.
Het gaat dus ook niet om keihard spannen nu maar om de middenweg vinden tussen spanning en ontspanning en op welke momenten.

Vanyel toch goed om te lezen hoor, en vooral je tip over manuele therapie. Daar had ik ook al een prettiger gevoel bij dan bij de chiropractor en jij verwoordt nu waarom. :Y
pi_130700842
Fijn topic! Ik ga denk ik ook maar eens naar de huisarts om een doorverwijzing te vragen. Ik heb er in het dagelijks leven geen last van, en met sporten zelfs ook niet. Maar nu ik ben begonnen met touwtje springen merk ik dat mijn bekkenbodem dat niet aankan. Na een keer of 10 springen houd ik het niet meer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 1 september 2013 @ 13:31:07 #110
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_130701020
Hmmm, ik denk dat ik ook niet ongeschonden ben.hier is vooral het probleem dat ik niet meer goed kan plassen, zit lang, bekken kantelen en moet echt moeite doen om te plassen. Hier geen inc, eerste maanden na bevalling wel gehad... En ik kan volleyballen en fitnessen zonder urineverlies inmiddels. Maar dat plassen blijft anders....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 1 september 2013 @ 13:31:42 #111
381212 Gulara
From the future
pi_130701045
Suiker ik vind dit nu al een top topic. Wat een hoop verschillende ervaringen. Fijn dat hier gewoon eens open over gesproken wordt.
pi_130701805
Ik lees ook opeens dingen die wel iets zouden verklaren..

Hier is het alleen na de 2e bevalling juist beter geworden. Alsof er met die bevalling iets is "rechtgezet?

Dat zware gevoel had ik na de eerste elke menstruatie tot anderhalf jaar, en daarna af en toe. Maar dat was een totaalruptuurtje, dus dat was al een brakke start. Bij de 2e is het bij dat af en toe gebleven. Eens in de 3-4 menstruaties, en dat is ook de keren dat mijn humeur tot het dieptepunt is gezakt. Hormonale kwestie denk ik?

Incontinentie bij springen en rennen soms een beetje, rond de menstruatie ook iets meer. Maar gelukkig ook dagen geen probleem. Kan alleen niet zo best tegen inlegkruisjes, misschien die tena toch eens proberen..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130704431
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 10:44 schreef Moonah het volgende:

[..]

Stáán ja, maar heb je ook gespróngen? ;)
:Y
*O*
pi_130704616
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 13:25 schreef Claudia_x het volgende:
Fijn topic! Ik ga denk ik ook maar eens naar de huisarts om een doorverwijzing te vragen. Ik heb er in het dagelijks leven geen last van, en met sporten zelfs ook niet. Maar nu ik ben begonnen met touwtje springen merk ik dat mijn bekkenbodem dat niet aankan. Na een keer of 10 springen houd ik het niet meer.
Dat filmpje in de OP gaat daar dus over :D Volgens mij is dat ongeveer de grootste belasting die je kunt vragen. (Vanyel jij bikkel :+ )
pi_130704703
Met lichte paniek en samengeknepen billen, dat moet ik misschien dan toch wel toegeven ;)
pi_130705119
Vanyel _O-

quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 13:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
Hmmm, ik denk dat ik ook niet ongeschonden ben.hier is vooral het probleem dat ik niet meer goed kan plassen, zit lang, bekken kantelen en moet echt moeite doen om te plassen. Hier geen inc, eerste maanden na bevalling wel gehad... En ik kan volleyballen en fitnessen zonder urineverlies inmiddels. Maar dat plassen blijft anders....
Van voor naar achter van links naar rechts werkt hier best wel goed en ook dit:
op een uitademing je bekkenbodemspieren helemaal intrekken en dan op de inademing weer helemaal los laten, even wachten, dan komen bij mij de laatste druppels.
En als het er niet allemaal uit wil, op een gegeven moment stoppen met proberen anders zakt alles steeds verder naar beneden.
Dat is hier he, ik weet niet of het voor jou ook werkt :7

En Gulara :* :)
pi_130710750
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 15:01 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Dat filmpje in de OP gaat daar dus over :D Volgens mij is dat ongeveer de grootste belasting die je kunt vragen. (Vanyel jij bikkel :+ )
Ja, iemand had het filmpje eerder al in het dieettopic laten zien. Gek genoeg hielp het me echt om m'n probleem in perspectief te zien. :Y)

Ik weet ook wel dat ik er in vergelijking met vele anderen goed vanaf kom, maar tot ik ging touwtje springen dacht ik eigenlijk dat ik min of meer schadevrij door de bevallingen heen was gekomen. Dat is klaarblijkelijk niet zo. Nu kan ik natuurlijk prima leven zonder touwtje te springen, maar ik wil het gewoon kunnen. :+
  zondag 1 september 2013 @ 17:46:08 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_130710842
Van voor naar achteren van links naar rechts! :D Ik denk dat ik dat voorlopig nog wel even hoor in mijn hoofd als ik ga plassen! :+
pi_130711494
Haha het werkt echt hoor!

En Claudia ik kan me dat wel voorstellen eigenlijk, soms hebben andere dingen prioriteit en dan ineens realiseer je er klaar voor bent om ergens iets aan te doen. Ik heb het bijvoorbeeld ook met naar de kapper gaan :')
pi_130711599
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 18:05 schreef Suikertante het volgende:
Haha het werkt echt hoor!

En Claudia ik kan me dat wel voorstellen eigenlijk, soms hebben andere dingen prioriteit en dan ineens realiseer je er klaar voor bent om ergens iets aan te doen. Ik heb het bijvoorbeeld ook met naar de kapper gaan :')
Je laatste opmerking! :D

Ja, dat is dus ook zo. Ik ben er echt klaar voor om meer met mezelf bezig te zijn en ik wil niet zomaar genoegen nemen met een kwaaltje (want voor mij is het niet meer dan dat). Misschien zal ik dat uiteindelijk wel moeten en dat is dan maar zo, maar waarom zou ik er niet op z'n minst advies over inwinnen bij de huisarts of een bekkenbodemtherapeut? Die weet veel beter wat er mogelijk is. Ik heb mezelf voorgenomen minder aan zelfdiagnose te doen. :+
  zondag 1 september 2013 @ 18:23:21 #121
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130712138
Ai....

Ja, ik denk toch dat ik ook in deze categorie thuis hoor. Tijdens het plaatsen van mijn spiraaltje 4 jaar geleden ben ik bijkans aangerand omdat mijn baarmoeder achterover of opzij ligt. Nou ben ik niet verbaast opzich. 3 dikke kinderen die er in no time uit waren. Die organen hadden ook alle vrijheid om zich te herpositioneren :+

Maar wat ik merk is dat plassen geen automatisme meer is en 'ontlasten' meestal een horde lijkt te moeten nemen. Tenzij ik bijna ongesteld moet worden. Dan gaat t weer a-okay. (Dit kwartje viel pas geleden pas hoor. Ik luister blijkbaar noet zo geweldig naar mijn lijf :@ )
T lijkt nu trouwens langzaam beter te worden. (Na verwijderen van spiraal) Pijn die ik had bij zitten op een harde stoel, of fietsen (van die diepe pijn :@) is nu weg. Blijkbaar stak dat stokje dan via mijn baarmoeder in mijn darm ofzo.

Maar t is dus niet normaal dat je een verschoning aanmoet na overgeven? :@ of na 3 keer niezen? Of lopen en niezen tegelijk?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_130712207
Claudia, you go girl! *O*
:D

Ik heb het eigenlijk een beetje andersom. Voordat ik zwanger was bedacht ik dat ik striae best kon accepteren, dat ik over een beetje een slappe buik ook wel heen zou komen, dat ik het niet erg vond om wat minder attent te worden doordat ik meer aan mijn baby zou denken. Als ik dan nu bedenk wat er allemaal is gebeurd en hoe ik me nu voel, dan krijg ik het er benauwd van.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eigenlijk vind ik dat ik mezelf nu een schop onder mijn hol moet geven, mijn benen moet epileren, naar de kapper moet gaan, mijn kleding wat beter uit moet zoeken zodat ik niet continu in dezelfde twee jurkjes loop, mijn agenda wat beter bij moet gaan houden, zodat die verzakking het enige jammere gevolg is nog!

En Buuf, nee dat heeft niet iedereen ;) En dat spiraaltje klinkt nasty zeg :X
  zondag 1 september 2013 @ 18:30:26 #123
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130712389
Ow. -O-

Nou ja, het is niks vergeleken elke dag pijn en andere beperkingen. Dus in die zin is het gewoon een kwaaltje. Zo vaak hoef ik niet over te geven zeg maar. ;)
Maar al je ingewanden weer op z'n plek. Kan dat eenvoudig? Of ben je dan verplicht een matje te nemen ofzo?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_130714387
Je kunt het vaak een goed eind op weg helpen door fysiotherapie, als dat niet helpt kan een operatie wel een oplossing zijn, maar daar ben je zelf bij natuurlijk.

Zelf draag ik nu een pessarium (met een gat in het midden, een donut dus) die de blaas beter op zijn plek houdt. Dit zorgt er bij mij voor dat ik niet de hele tijd het gevoel heb dat ik moet plassen, en dat het plassen zelf ook wat beter lukt.
  zondag 1 september 2013 @ 19:35:32 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_130715004
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 18:23 schreef debuurvrouw het volgende:

Maar t is dus niet normaal dat je een verschoning aanmoet na overgeven? :@ of na 3 keer niezen? Of lopen en niezen tegelijk?
Ik liep gisteren in de stad en moest niezen en dan ga ik dus echt stil staan en toen ging het net goed. Meestal kan ik van te voren vrij goed aanvoelen of ik mijn benen wel of niet over elkaar moet slaan, en ja, dat doe ik dan ook meestal maar in het openbaar want het alternatief is niet veel beter. :@

Oh en suiker... Die scheten. -O- Ik kan doen wat ik wil, maar uiteindelijk gaat dat toch mis. Die opgebouwde druk he... -O- :X :@ Nooit daaraan gelinkt! :o

En ik stel opnieuw naar de fysio al tijden uit want druk, en als ik af val gaat dat vast ook een stuk beter enzo...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')