wat dan?quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:09 schreef mega-worstje het volgende:
[..]
Kun je geen betere oplossing verzinnen
Niks, die zit natuurlijk onder de plak...quote:
zij vind het doodnormaal.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:09 schreef SchavuitPiet het volgende:
Waarom zeg jij er niet wat van in plaats van een topic aan te maken.
Het is jou zusje, en niet jou moeder.
Ben je de letter w kwijt?quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:09 schreef SchavuitPiet het volgende:
Waarom zeg jij er niet wat van in plaats van een topic aan te maken.
Het is jou zusje, en niet jou moeder.
ditquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:09 schreef MAHL het volgende:
En? Niets mis met een corrigerende tik. Anders worden het ettertjes die denken dat de wereld voor hen alleen is. Discipline, dat moeten ze leren.
Onder de plak dusquote:
Waarom praat je een onverstaanbare taal hier?quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:08 schreef Waterloos het volgende:
Pics of your crying sister or didn't happen.
Klinkt als mijn vader, en daar kom jij in het verhaal. Niets mis met je zusje beschermen. Nou was het voor mij makkelijker natuurlijk omdat ik een vrouw ben, maar toch...quote:
het was geen corrigerende tik. Het was echt gewoon slaan.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:09 schreef MAHL het volgende:
En? Niets mis met een corrigerende tik. Anders worden het ettertjes die denken dat de wereld voor hen alleen is. Discipline, dat moeten ze leren.
Wat had ze gedaan dan? Je OP mist wat essentiële informatie.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:11 schreef GreatBritain het volgende:
[..]
het was geen corrigerende tik. Het was echt gewoon slaan.
En met een riem dan? Mijn zusje werd ook gewoon volop geslagen, en niet omdat ze mijn zusje is maar het is het meest makkelijke kind dat je kunt hebben. Eet alles op wat op haar bord ligt, luistert altijd en ze is gewoon ontzettend lief, zorgzaam en slim voor haar leeftijd.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:09 schreef MAHL het volgende:
Jij was toch zelf homo?quote:
quote:
quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:59 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]
Nee, je bent gewoon een flikker...
quote:
Heb je dat van je vader?quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:04 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]
Een homofiele gay flikker, om precies te zijn
Nee ik ben niet bang, maar ik gaer maar niet op in want dan krijg ik dat gezeur weer over me heen, en blijft ze de hele avond door gaan.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:11 schreef terrorsjaak het volgende:
Ben jij bang voor je stiefmoeder ofzo? Als iemand mijn broertje slaat stomp ik die gewoon op zn smoel. Laat staan een zusje, een meisje!!
Niets tegen mijn vader jij, homoquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:10 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Onder de plak dusJe vader is homo
quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:13 schreef GreatBritain het volgende:
[..]
Nee ik ben niet bang, maar ik gaer maar niet op in want dan krijg ik dat gezeur weer over me heen, en blijft ze de hele avond door gaan.
Zo houdt het nooit op neequote:Op maandag 26 augustus 2013 22:13 schreef GreatBritain het volgende:
[..]
Nee ik ben niet bang, maar ik gaer maar niet op in want dan krijg ik dat gezeur weer over me heen, en blijft ze de hele avond door gaan.
Die slapjanus doet toch nietsquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:14 schreef GreatBritain het volgende:
[..]
Niets tegen mijn vader jij, homo
Dus je laat over je heen lopen?quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:13 schreef GreatBritain het volgende:
[..]
Care? Ik heb maandenlange ruzie gehad met mijn stiefmoeder. O.a. door dit. Pas toen ik een half jaar lang het huis uit was is mijn vader naar mij toe gekomen of ik alsjeblieft weer normaal kan doen, heb haar gezegd dat ze maar 1 kans krijgt en sindsdien doet ze poeslief. Ze kookt zelfs als we langskomen en geeft eten mee.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:13 schreef GreatBritain het volgende:
[..]
Praat eens met je vader, dit kan echt niet hoor.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:15 schreef GreatBritain het volgende:
[..]
Jij kent mijn vader helemaal niet, dus hoe kan je dat nou weten
Je zegt net zelf dat hij niets doetquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:15 schreef GreatBritain het volgende:
[..]
Jij kent mijn vader helemaal niet, dus hoe kan je dat nou weten
wat gebeurd er dan als ik het meld aan de AMK?quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:18 schreef Renesite het volgende:
AMK, anonieme melding. Maar doe iets, of houd je niet genoeg van je zusje, is ze het niet waard?
De bedoeling was om die zin in het Engels te typen, maar blijkbaar wordt dat niet gewaardeerd.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:10 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Waarom praat je een onverstaanbare taal hier?
Dan is het geregistreerd en wordt er mogelijk contact opgenomen in hoeverre ze het serieus nemen. Maar vaak wordt er gebeld of er iets gaande is. Zoiets heb ik eens meegemaakt. Of ze komen gewoon langs.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:19 schreef GreatBritain het volgende:
[..]
wat gebeurd er dan als ik het meld aan de AMK?
ik zal even naar mijn zusje toegaan, misschien kan ik wel pics nemen van het geslagen deelquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:19 schreef Waterloos het volgende:
[..]
De bedoeling was om die zin in het Engels te typen, maar blijkbaar wordt dat niet gewaardeerd.
Wat ik wilde aangeven was dat ik het verhaal niet bepaald geloofwaardig vond, aangezien hier zeer regelmatig verzonnen topics worden aangemaakt.
neeen, beenhaarquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:27 schreef GreatBritain het volgende:
Jongens,ik heb een pic van haar been dat geslagen is, alleen heeft ze haar beenhaar laten staan![]()
is dit erg?
Is het eenmalig? Oooooooooohquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:24 schreef MichaelScott het volgende:
Of je overdrijft niet zo.
Waarom moet je het AMK lastig vallen voor een incident?
Je kunt het beter eerst melden aan je vader en (stief-)moeder.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:19 schreef GreatBritain het volgende:
[..]
wat gebeurd er dan als ik het meld aan de AMK?
Dit dus.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:09 schreef MAHL het volgende:
Kom maar door ja, dat is wel belangrijk als je verdere advisering wil.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:21 schreef GreatBritain het volgende:
[..]
ik zal even naar mijn zusje toegaan, misschien kan ik wel pics nemen van het geslagen deel
Nee, het gaat er om dat het rode deel duidelijk zichtbaar is.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:27 schreef GreatBritain het volgende:
Jongens,ik heb een pic van haar been dat geslagen is, alleen heeft ze haar beenhaar voor een stukje laten staan![]()
is dit erg?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:30 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Nee, het gaat er om dat het rode deel duidelijk zichtbaar is.link staat ergens in dit topicSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kom zeg, ik zie bijna nietsquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:29 schreef GreatBritain het volgende:
http://i.imgur.com/xLA2YFo.jpg
misschien stel ik me wel aan
Ohja, dit is wel normaal ja. Doen de leraren op school toch ook altijd?quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:29 schreef GreatBritain het volgende:
Hmm ik had een riem gebruikt, dit gaat nergens over.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:29 schreef GreatBritain het volgende:
In uwen tijd misschien, in de huidige tijd nietquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:31 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Ohja, dit is wel normaal ja. Doen de leraren op school toch ook altijd?
Riemquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:31 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Hmm ik had een riem gebruikt, dit gaat nergens over.
valt wel mee eigenlijk, ik denk dat ze geen zin had om te scherenquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:33 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Beenhaar in de zomerDie is duidelijk lelijk
on topic graagquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:35 schreef Vaatwastablet het volgende:
BeenhaarDie neukt duidelijk dus nooit.
Moeten we jouw met een bamboestok te grazen nemen? Gewoon 1 recht op je bakkes.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:32 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Riem
Bamboestok komt harder aan
neequote:Op maandag 26 augustus 2013 22:38 schreef Der_Profi het volgende:
Heb je aan haar gevraagd of je foto's mocht maken van haar geslagen (en tevens enigszins behaarde) been voor je topic?
Pas maar op dat ik die bamboestok niet in uw nol steekquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:39 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Moeten we jouw met een bamboestok te grazen nemen? Gewoon 1 recht op je bakkes.
Heb je een band met je stiefzusje dan?quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:37 schreef GreatBritain het volgende:
Ach, al stel ik me aan, het blijft toch m'n zusje he
Ja een fietsbandquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:41 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Heb je een band met je stiefzusje dan?
Voile jeanetquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:41 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Pas maar op dat ik die bamboestok niet in uw nol steek
eigenlijk wel, ik behandel haar gewoon als een normaal zusjequote:Op maandag 26 augustus 2013 22:41 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Heb je een band met je stiefzusje dan?
Heb je haar al geneukt?quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:42 schreef GreatBritain het volgende:
[..]
eigenlijk wel, ik behandel haar gewoon als een normaal zusje
En wat zei je?quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:40 schreef GreatBritain het volgende:
[..]
nee![]()
ze vroeg alleen wel waarom ik foto's van haar Been aan t maken was
ha ha wat grappigquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:44 schreef capuchon_jongen het volgende:
Stiefzusjes mag je trouwens neuken , is toch geen familie...
Trouwens vertel aan je stiefmoeder dat een uurtje op de knieën zitten een veel beter straf is dan dat slaan
Neuk jij met je eigen familie?quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:45 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Dan behandel je haar ook niet als zusje, verzonnen topic.
Soms als ik zin heb.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:46 schreef GreatBritain het volgende:
[..]
Neuk jij met je eigen familie?
Die behaarde lul van je papa smaakt toch zo zoet hequote:
Dood.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:47 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Die behaarde lul van je opa smaakt toch zo zoet he
Jij kan het weten.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:47 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:47 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Laten we ''papa'' van makenquote:
Ook overleden lekker bezig jij of niet?quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:49 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
[..]
Laten we ''papa'' van maken
Ben je een ouwe rukker van 75 mss?quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:49 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Ook overleden lekker bezig jij of niet?
quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:49 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Ook overleden lekker bezig jij of niet?
Nee een jonge rukker van 23.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:49 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ben je een ouwe rukker van 75 mss?
Waar aan is je vader overleden?quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:50 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Nee een jonge rukker van 23.
Hartaanval.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:51 schreef GreatBritain het volgende:
[..]
Waar aan is je vader overleden?
Nee, dat is zeker niet normaal nee....mensen die kinderen slaan moeten ze meteen opsluiten vind ik.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:04 schreef GreatBritain het volgende:
Mijn stiefzusje (nee geen pics) zit nu op haar kamer te huilen om dat ze net keihard is geslagen door mijn stief-moeder, ik hoorde de het gewoon hoe hard het was.
ik vind dit echt niet normaal
klacht; zie TT en OP
Doe ff normaal manquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:51 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ook geen leuk leventje als je vader en je opa op het kerkhof liggen...?
Jij bent echt super triest vetkwab.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:51 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ook een leuk leventje als je vader en je opa op het kerkhof liggen...?
komop, ik zeg gewoon dat het niet leuk is je vader en je opa op zulke vroege leeftijd kwijt geraken, wat is er hier triest aan?quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:56 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Jij bent echt super triest vetkwab.
Jij bent echt fucking triestquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:51 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Oh wacht je hebt hem geedit er stond eer '' een'' inplaats van ''geen''quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:57 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
komop, ik zeg gewoon dat het niet leuk is je vader en je opa op zulke vroege leeftijd kwijt geraken, wat is er hier triest aan?
Je moeder.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:51 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ik werd verkeerd begrepenquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:58 schreef Amatoeter het volgende:
[..]
Jij bent echt fucking triest
En je achterhoofd is lelijk
Je vaderquote:
jaquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:02 schreef Bami_Flikker het volgende:
[..]
Leuk
hoor
Al
Die
Enters
Gr gr,
Theo Eringlijer
Neehoor, behalve dat ik nu de neiging heb om morgen je moeder te palen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:03 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
ja
dat
vind
ik
heel
erg
cool
heb
je
daar
problemen
mee?
Ja.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:03 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
ja
dat
vind
ik
heel
erg
cool
heb
je
daar
problemen
mee?
miederquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:05 schreef Bami_Flikker het volgende:
[..]
Neehoor, behalve dat ik nu de neiging heb om morgen je mieder te palen.
Gr.
Henk Iv
Dat is dan jouw probleem niet de mijnequote:
Zo is beter idd.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:07 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Dat is dan jouw probleem niet de mijne
Het mijne*quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:07 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Dat is dan jouw probleem niet de mijne
Gewoon flink klappen, worden ze hard vanquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:08 schreef PalmRoyale het volgende:
Mensen die hun kinderen slaan falen zo ontzettend hard als ouders. Mijn broer wou mijn nichtje van 4 toen ze een keer bij ons op bezoek waren een tik geven omdat ze vervelend was en niet wou luisteren. Tsja, kan gebeuren op die leeftijd. Dat heb ik dus een stokje voor gestoken. Ik zal mijn kleine lieve nichtje ten alle tijden beschermen, dus ook voor mijn broer als die haar wil slaan.
Heb je je broer met een stok gestoken?quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:08 schreef PalmRoyale het volgende:
Mensen die hun kinderen slaan falen zo ontzettend hard als ouders. Mijn broer wou mijn nichtje van 4 toen ze een keer bij ons op bezoek waren een tik geven omdat ze vervelend was en niet wou luisteren. Tsja, kan gebeuren op die leeftijd. Dat heb ik dus een stokje voor gestoken. Ik zal mijn kleine lieve nichtje ten alle tijden beschermen, dus ook voor mijn broer als die haar wil slaan.
de mijne kan ookquote:
Niet kunnen begrijpend lezenquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:09 schreef Bami_Flikker het volgende:
[..]
Heb je je broer met een stok gestoken?
Zeer triest
Geeft niet meid. We zijn niet boos.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:07 schreef capuchon_jongen het volgende:
Het is weer capuchon_jongen VS de rest
Mensen die uit frustratie kleine kinderen slaan zijn pas triest.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:09 schreef Bami_Flikker het volgende:
[..]
Zeer triest
Met zijn eigen stok, HHAHAHAHAHA PALMROYALE HEEFT ZIJN BROER GEPRIKT EN DAARNA ZIJN NICHTJE!!!!EINZ!!!quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:09 schreef Bami_Flikker het volgende:
[..]
Zeer triest
De probleem ja?quote:
Niet goed kunnen formulerenquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:09 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Niet kunnen begrijpend lezen
Je maakt het er zelf naar.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:07 schreef capuchon_jongen het volgende:
Het is weer capuchon_jongen VS de rest
Oahh echt ja? Ik ben zes keer gestenigd en moest wekelijks op de brandstapel...quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
Als klein jongentje vaak harde zweepslagen gekregen.
Was dan
Op de knieën handen in de lucht en zweep slagen op de rug. kreeg ik 20 zweepslagen moest ik 20 keer 5 minuten op de knieën blijven zitten. Dus 20 zweepslagen staat voor 100 minuten op de knieën en armen in de lucht.
Dit is het bewijs dat je een rotte persoonlijkheid er niet uit kunt slaan maar andere middelen nodig hebt om daar vanaf te komen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
Als klein jongentje vaak harde zweepslagen gekregen.
Was dan
Op de knieën handen in de lucht en zweep slagen op de rug. kreeg ik 20 zweepslagen moest ik 20 keer 5 minuten op de knieën blijven zitten. Dus 20 zweepslagen staat voor 100 minuten op de knieën en armen in de lucht.
Jij was op vakantie in noord-Mali?quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:13 schreef Amatoeter het volgende:
[..]
Oahh echt ja? Ik ben zes keer gestenigd
Nee ik was een weekendje te gast bij capuchon_jongen, daar gaat het nou eenmaal zoquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:14 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Jij was op vakantie in noord-Mali?
Belgie-Mali geen verschil.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:16 schreef Amatoeter het volgende:
[..]
Nee ik was een weekendje te gast bij capuchon_jongen, daar gaat het nou eenmaal zo
Klopt, overal idiotenquote:
Inderdaad beide landen zijn beter dan NLquote:
Alleen Mali Belgie is een broedplaats voor Jihadisten en corruptie.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:22 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Inderdaad beide landen zijn beter dan NL
Bedankt voor je bijdrage Ria.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:27 schreef Equalz het volgende:
Ik sla mijn kinderen ook altijd.
gr. Ria
Ik haat je mamquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:27 schreef Equalz het volgende:
Ik sla mijn kinderen ook altijd.
gr. Ria
quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:28 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Bedankt voor je bijdrage Ria.
Gr. Hans
Lees haar posts b.v.d.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:27 schreef strijdlustige_Ria het volgende:
nee ik hou me aan de regels en wil net zoals jullie plezier maken hier en vrienden maken ( wat al aardig lukt)
gr ria
Wie ben jij? Ria is van mij,quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:28 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Bedankt voor je bijdrage Ria.
Gr. Hans
quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:29 schreef Amatoeter het volgende:
[..]
Wie ben jij? Ria is van mij,
gr. hendrik
Als je zo naar bed komt kan je dan de aambeienzalf meenemen schat?quote:
Alsjeblieft lees lapoquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:31 schreef Amatoeter het volgende:
[..]
Als je zo naar bed komt kan je dan de aambeienzalf meenemen schat?
gr. hendrik
quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:11 schreef terrorsjaak het volgende:
Ben jij bang voor je stiefmoeder ofzo? Als iemand mijn broertje slaat stomp ik die gewoon op zn smoel. Laat staan een zusje, een meisje!!
Het doet wel lekker zeer als je op de goede plek slaat.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:05 schreef Piye het volgende:
Ben ik de enige die zich afvraagt waarom je iemand op haar been zou slaan? Dat is toch totaal niet handig?
Dat geloof ik gelijk, maar ik kan het me slecht voor de geest halen. Ga je dan zo door je knieen om haar een tik op d'r been te geven. Of leg je d'r over je knie om een tik op d'r been te geven.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:27 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Het doet wel lekker zeer als je op de goede plek slaat.
Vind je dat lekker ja?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:27 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Het doet wel lekker zeer als je op de goede plek slaat.
Corrigerende tikken zijn anders gewoon een belangrijk deel van de opvoeding. Het leren van normen en waarden begint heel basaal: ongewenst gedrag moet geassocieerd worden met iets dat niet fijn is. In het geval van een corrigerende tik is dat pijn. Alleen als je kind al een tiener is of zo, dan heeft het geen nut meer.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:06 schreef Saysem het volgende:
Mensen die als kind geslagen zijn en het nog goedpraten ook zijn zonder uitzondering verknipte tokkies.
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:15 schreef Piye het volgende:
[..]
Corrigerende tikken zijn anders gewoon een belangrijk deel van de opvoeding. Het leren van normen en waarden begint heel basaal: ongewenst gedrag moet geassocieerd worden met iets dat niet fijn is. In het geval van een corrigerende tik is dat pijn.
Bij honden zie je het ook al: van die mensen die ze als tere zieltjes behandelen die niks kunnen hebben. Met een kind van 4 kan je niet in discussie gaan. Dat komt wel als het wat ouder is.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:18 schreef Saysem het volgende:
[..]
Bij honden misschien ja. Kinderen dienen te leren dat geweld niks oplost, en dat je je moet gedragen uit respect voor je medemens, niet uit angst voor autoriteit.
Of een corrigerende piledriver.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:57 schreef chroestjov het volgende:
Niets mis met een opvoedkundige karatetrap.
Het lastige is dat slaan een agressieve uitlating is. Ouders voelen ook woede, die bepaalt dan ook hoe hard je slaat.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:20 schreef Piye het volgende:
[..]
Bij honden zie je het ook al: van die mensen die ze als tere zieltjes behandelen die niks kunnen hebben. Met een kind van 4 kan je niet in discussie gaan. Dat komt wel als het wat ouder is.
De vorming van je kind gaat natuurlijk langer door. Dat je je kind op jonge leeftijd af en toe een tik geeft om duidelijk te maken dat wat het doet verkeerd is, betekent niet dat je kind voor zijn of haar verdere leven zal denken dat je iedereen moet slaan die iets verkeerds doet. Zou je kind die opvatting er wel op nahouden, komt het door het falen in de verdere opvoeding.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:09 schreef Angst het volgende:
[..]
Het lastige is dat slaan een agressieve uitlating is. Ouders voelen ook woede, die bepaalt dan ook hoe hard je slaat.
Het is gewoon niet rationeel te doen.
Het voordeel is dat de kinderen die je nog niets kan uitleggen nog niet zo sterk zijn. Die kan je gewoon op de gang plaatsen of iets dergelijks. Dat is ook met fysieke overmacht, maar toch iets anders dan slaan.
Ik vind het niet gelijk kindermishandeling als een kind een keer wordt geslagen, maar ik vind het goede maatregel.
Als je alleen de ander pijn kan doen, om te laten zien dat je gelijk hebt, welke waardes geef je kind dan mee.
quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:09 schreef MAHL het volgende:
Om het te doen wel ja.quote:
Ik heb zelf geen kinderen maar werk met pubersquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:40 schreef Piye het volgende:
[..]
De vorming van je kind gaat natuurlijk langer door. Dat je je kind op jonge leeftijd af en toe een tik geeft om duidelijk te maken dat wat het doet verkeerd is, betekent niet dat je kind voor zijn of haar verdere leven zal denken dat je iedereen moet slaan die iets verkeerds doet. Zou je kind die opvatting er wel op nahouden, komt het door het falen in de verdere opvoeding.
Time-outs zijn geen effectieve straf op jonge leeftijd, want kleine kinderen maken van alles iets leuks. Zou je ze op de gang zetten of naar hun kamer sturen, weten ze daar echt wel plezier in te vinden. Bij een corrigerende tik is dat anders, het creeert direct een negatieve asociatie met ongewenst gedrag.
Het idee dat je je kinderen met de zachte hand moet aanpakken, zorgt alleen maar voor vervelende kinderen. Hoe vaak ik wel niet kinderen hun ouders helemaal gek zie maken en de ouders hoor komen met zwakke bedreigingen als "Wanneer we thuis zijn mag je gelijk naar je kamer."Ouders die de corrigerende tik daarentegen goed toepassen, hoeven hun kind alleen op de juiste manier aan te kijken en het weet al dat het zich moet gedragen.
Als je weet wat je doet als opvoeder is dat helemaal niet waar. Het is misschien wel lastiger dan gewoon een tik uitdelen, maar een beetje moeite doen mag.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:40 schreef Piye het volgende:
Het idee dat je je kinderen met de zachte hand moet aanpakken, zorgt alleen maar voor vervelende kinderen.
Dit dus inderdaad.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:13 schreef Angst het volgende:
Ik weet niet hoe het met kleine kinderen werkt, maar pubers vinden het heel vervelend als je echt (doet alsof) je boos op ze bent.
Ik kan me niet voorstellen dat puber dat vervelender vinden als ik boos ben, dan als kleine kinderen een boze papa/mama hebben. Als je dat goed duidelijk kan maken zonder te slaan, zal dat vaak toch effect hebben.
soms kijk ik stiekem de supernanny en vaak lijkt consequent gedrag zonder uitingen van boosheid goed te werken.
Je bent het vast wel met me eens dat die ouders die jij omschrijft vaak ook niet consequent zijn.
De meeste ouders zijn niet consequent. Ouders die een time-out wel een echt zware straf vinden ook niet. Maar de ouders die corrigerende tikken geven, zijn doorgaans wel effectiever.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:13 schreef Angst het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen kinderen maar werk met pubers. Dus misschien heb ik makkelijk praten.
Het enge aan fysieke straf vind ik dat iedereen wel eens uit zijn slof schiet of zijn zelfbeheersing verlies. Als je dan slaat, sla je te hard. Als je schreeuwt, schreeuw je te hard, dat heeft minder consequenties...
Ik weet niet hoe het met kleine kinderen werkt, maar pubers vinden het heel vervelend als je echt (doet alsof) je boos op ze bent.
Ik kan me niet voorstellen dat puber dat vervelender vinden als ik boos ben, dan als kleine kinderen een boze papa/mama hebben. Als je dat goed duidelijk kan maken zonder te slaan, zal dat vaak toch effect hebben.
soms kijk ik stiekem de supernanny en vaak lijkt consequent gedrag zonder uitingen van boosheid goed te werken.
Je bent het vast wel met me eens dat die ouders die jij omschrijft vaak ook niet consequent zijn.
Als je om je heen kijkt, zie je dat gewoon aan de lopende band. Maar die ouders kunnen wel mooi roepen dat ze zo lekker modern zijn, hun kinderen nooit zouden slaan en hun kinderen toch heel lief zijn, terwijl het de meest irritante kutkinderen zijn die je maar kan vinden.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:20 schreef Saysem het volgende:
[..]
Als je weet wat je doet als opvoeder is dat helemaal niet waar. Het is misschien wel lastiger dan gewoon een tik uitdelen, maar een beetje moeite doen mag.
Als ik een stiefzusje had, zou ik d'r wel neuken. Draagt toch een zekere spanning.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:43 schreef GreatBritain het volgende:
[..]
jij denkt ook alleen maar aan seks he
Ze is nog maar 14...quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:44 schreef Piye het volgende:
[..]
Als ik een stiefzusje had, zou ik d'r wel neuken. Draagt toch een zekere spanning.
Oke, dat is wel iets te oud. Nog maar 2 jaartjes wachten dus.quote:
jaquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:47 schreef Piye het volgende:
[..]
Oke, dat is wel iets te oud. Nog maar 2 jaartjes wachten dus.
Dit bedoel ik dus TSquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:44 schreef Piye het volgende:
[..]
Als ik een stiefzusje had, zou ik d'r wel neuken. Draagt toch een zekere spanning.
zoals iemand anders al zei. Als je je echt zorgen maakt meldpuntkindermishandeling.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:40 schreef GreatBritain het volgende:
Ik krijg net te horen dat mijn stiefmoeder sloeg omdat ze te veel op haar telefoon zat
dude, 16 en 26?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:24 schreef Piye het volgende:
TS kan ook op zichzelf gaan wonen en z'n stiefzusje meenemen. Mooi script voor een Franse romantische film.
Iemand van 16 zit of komt net van de middelbare school terwijl je op je 26ste meestal gewoon een huis en werk hebt. Maarja je hebt volwassen 16-jarige en kinderlijke 26-jarige, maar ik zou als 26-jarige echt niet geilen op middelbareschool tieners hoogstwaarschijnlijk. Dat is gewoon totaal niet dezelfde golflengte.quote:
Dat is geen corrigerende tik maar mishandelingquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:12 schreef oLexie het volgende:
[..]
En met een riem dan? Mijn zusje werd ook gewoon volop geslagen, en niet omdat ze mijn zusje is maar het is het meest makkelijke kind dat je kunt hebben. Eet alles op wat op haar bord ligt, luistert altijd en ze is gewoon ontzettend lief, zorgzaam en slim voor haar leeftijd.
Stiefmoeder had teveel frustraties en het is dan makkelijk om je op je kind af te reageren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |