Heb het topic niet doorgelezen, de OP wel. Met opvoedkundig slaan is niets mis vind ik, de generatie aan wie grenzen werd gesteld -al dan niet door een corrigerende tik- kennen hun eigen grenzen, weten wat ze wel en niet moet flikken en weten tegelijkertijd dat het niet alleen maar lol en feest en je toch zelf aan de bak moet. Uiteraard kan het ook in sommige gevallen zonder die tik, maar dit hangt van een kind af, sommigen zijn soms gewoon even niet meer voor rede vatbaar.
Anders wordt het natuurlijk wanneer de term 'opvoedkundige/corrigerende tik' wordt gebruikt om een flink pak rammel te verbloemen. Slaan dat plekken achter laat, verwondt of duidelijk geen tikje meer is, is mishandeling en gewoon uit den boze.
Uiteraard weet ik niet hoe het er bij TS aan toegaat, maar als dat zusje gieters water over de nieuwe televisie aan het heengieten was en niet tot reden was te brengen met wat geouwehoer dan vind ik het niet onterecht dat je stiefmoeder een tik uitdeelt. Zo een tik kan incidenteel wat harder uitvallen en daarmee bedoel ik eens in de 5 jaar. Als het elke dag schering en inslag is dan geef ik je inderdaad gelijk dat dat niet kan. Maar zo niet dan noem ik het geen mishandeling.
Een heer met stijl