En dan wel later blij zijn dat ie kan gaan vissen met zijn zoon op zijn oude dagquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:39 schreef sitting_elfling het volgende:
OT mensen
En ja, ik zie het geregeld gebeuren. Ook dat de relatie door zo'n poep-machine kapot gaatHet is ook vaak dat de man in kwestie alleen onder zijn maten toegeeft spijt te hebben van zo'n kleine drol en bij de babyshowers zo'n fake smile opzet.
Wat zijn babyshowers? Douchen met de baby o.i.d.?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:39 schreef sitting_elfling het volgende:
OT mensen
En ja, ik zie het geregeld gebeuren. Ook dat de relatie door zo'n poep-machine kapot gaatHet is ook vaak dat de man in kwestie alleen onder zijn maten toegeeft spijt te hebben van zo'n kleine drol en bij de babyshowers zo'n fake smile opzet.
Na al die jaren alimentatie te hebben betaaldquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:41 schreef Mishu het volgende:
[..]
En dan wel later blij zijn dat ie kan gaan vissen met zijn zoon op zijn oude dag
Damn mijn broer heeft geluk dat mijn schoonzus niet zo isquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Na al die jaren alimentatie te hebben betaald.
Nee maar serieus. Ik heb veel relaties kapot zien gaan toen er een baby kwam, niet direct, maar wel omdat het het leven compleet ontregeld en de dame in kwestie nog wel eens in een enorm egoistisch schreeuw wijf kan ontwikkelen die zich alleen nog maar om de baby gaat ontfermen terwijl de vader er dan op de kuttige uren uit bed mag om de luier te verschonen en zijn rust niet meer krijgt.
En helaas ook vaak meegemaakt dat de vrouw in kwestie voor en tijdens de zwangerschap nog wel netjes vertelde dat ze daarna ook weer aan het werk wou maar als de kleine poepmachine geboren is toch een 180 graden draai krijgt en graag met de andere moeders de babyshowers af wil lopen en alleen nog maar moedertje wil spelen..
Zie link. Het geeft een goed beeld van de huidige zieke maatschappij dat ze dit soort dingen hebben ontwikkeld. Als mijn vriendin of een vriend in kwestie met dit soort dingen op de proppen zou komen zou ik hard weg rennen. Ik kots echt op dit soort praktijken. Dat soort ploerten krijgen echt het idee dat zwangerschap iets wonderbaarlijks is en dat de baby heel speciaal isquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:42 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Wat zijn babyshowers? Douchen met de baby o.i.d.?
Het is toch ook leuk om zwanger te zijn?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zie link. Het geeft een goed beeld van de huidige zieke maatschappij dat ze dit soort dingen hebben ontwikkeld. Als mijn vriendin of een vriend in kwestie met dit soort dingen op de proppen zou komen zou ik hard weg rennen. Ik kots echt op dit soort praktijken. Dat soort ploerten krijgen echt het idee dat zwangerschap iets wonderbaarlijks is en dat de baby heel speciaal is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ken welgeteld 1 voorbeeld waar de dame in kwestie echt normaal is gebleven. Maar dat is ook echt een tof wijf!quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:47 schreef Mishu het volgende:
[..]
Damn mijn broer heeft geluk dat mijn schoonzus niet zo isZij werkt gewoon nog, al dan niet part-time maar ze maakt nog wel carrière enzo.
Hoe weet jij nou dat al die vrouwen per definitie in egoistische schreeuwwijven zijn veranderd? Heb je het met je eigen ogen gezien?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Nee maar serieus. Ik heb veel relaties kapot zien gaan toen er een baby kwam, niet direct, maar wel omdat het het leven compleet ontregeld en de dame in kwestie nog wel eens in een enorm egoistisch schreeuw wijf kan ontwikkelen die zich alleen nog maar om de baby gaat ontfermen terwijl de vader er dan op de kuttige uren uit bed mag om de luier te verschonen en zijn rust niet meer krijgt.
Misschien heb jij niet zo'n normale omgeving. Sowieso begrijp ik niet wat je nou precies wil zeggen: de meeste vrouwen veranderen na het krijgen van een kind? Lijkt mij redelijk vanzelfsprekend; evenals voor mannen. En hoe, de knop om? Ik vind mensen die eigen ervaringen presenteren als algemene feiten altijd zo apart.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik ken welgeteld 1 voorbeeld waar de dame in kwestie echt normaal is gebleven. Maar dat is ook echt een tof wijf!
Voor de rest is er sooner or later, niet misschien direct, maar dan wel na 1 of 2 jaar een knop om gegaan... Enge dames. Je hebt ze vast ook veel in OUD zitten. Rillingen krijg ik er van.
Vaak genoeg de dame in kwestie over de werkvloer zien komen om de kleine spruit te laten showen aan de rest van de collega'squote:Op zaterdag 24 augustus 2013 01:04 schreef Musthaves1 het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou dat al die vrouwen per definitie in egoistische schreeuwwijven zijn veranderd? Heb je het met je eigen ogen gezien?
Dan ben je toch geen schreeuwlelijkerd?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 01:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Vaak genoeg de dame in kwestie over de werkvloer zien komen om de kleine spruit te laten showen aan de rest van de collega's.
Om nog maar te zwijgen over de BBQ's, dinnertjes, drankje doen, voice mails, etc. En dan heb ik het nog niet eens over de mannelijke collega's die dus hun eigen dame hebben zien veranderen in een schreeuw lelijkerd.
Wat ik bedoel te zeggen dat gedane afspraken voor en tijdens een zwangerschap vaak de prullenbak in gaan. Het misschien een aantal jaar goed gaat en dat de dame in kwestie dan gaat zaniken/zeiken etc. Je was er niet genoeg voor me tijdens de zwangerschappen etc. Ik heb dat gelul net even wat te vaak moeten aanhoren.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 01:06 schreef Musthaves1 het volgende:
[..]
Misschien heb jij niet zo'n normale omgeving. Sowieso begrijp ik niet wat je nou precies wil zeggen: de meeste vrouwen veranderen na het krijgen van een kind? Lijkt mij redelijk vanzelfsprekend; evenals voor mannen. En hoe, de knop om? Ik vind mensen die eigen ervaringen presenteren als algemene feiten altijd zo apart.
Je denkt zeker dat de vrouw in kwestie zich normaal gedraagd?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 01:10 schreef Musthaves1 het volgende:
[..]
Dan ben je toch geen schreeuwlelijkerd?Ik vind het eerder sociaal zijn.
Ik heb ook serieus het idee (en dan met name in de financiele sector) dat veel dames die er werken hun spruit als een soort van status symbool gebruiken.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 01:14 schreef Musthaves1 het volgende:
Ik snap het punt niet echt, nee. Trotse moeders die het kind willen showen en enthousiast en sociaal doen.
Uhu. Wij waren er de zwangerschap niet bij he. Of die kerels zijn gewoon bange lamballen, kan ook nog. Sowieso goed nadenken met wie je een kind op de wereld gaat zetten. Maar gaat er blijkbaar bij een heleboel mensen niet in.
Ik heb serieus het idee dat de users die tot nu toe hebben gereageerd, sowieso al ontzettend verbitterd in het leven staan.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 01:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb ook serieus het idee (en dan met name in de financiele sector) dat veel dames die er werken hun spruit als een soort van status symbool gebruiken.
quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:49 schreef Mishu het volgende:
[..]
Het is toch ook leuk om zwanger te zijn?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En al jouw reacties:.
Ligt gewoon aan het niveau van de mensen, denk ik.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 01:22 schreef twiFight het volgende:
Ben blij dat ik dat niet meegemaakt heb. Misschien is leeftijd en relatieduur nog een factor? De mensen in mijn omgeving waren allemaal 30 of daar in de buurt en hadden al vele jaren een stabiele relatie. Kinderen waren dan ook echt een keus en niet iets dat ze opeens overkwam.
Hun reacties zijn nogal kortzichtig idd. Ik herken dit namelijk helemaal niet. Ik zal ook niet gaan roepen dat het helemaal niet voorkomt.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 01:21 schreef Musthaves1 het volgende:
[..]
Ik heb serieus het idee dat de users die tot nu toe hebben gereageerd, sowieso al ontzettend verbitterd in het leven staan.
[..]![]()
En al jouw reacties:.
Hoe bedoel je, 'afspraken'? In een gezonde relatie beweeg je met elkaar mee en ben je niet op je 40-ste nog dezelfde 15-jarigen die toen verliefd op elkaar werden.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 01:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat ik bedoel te zeggen dat gedane afspraken voor en tijdens een zwangerschap vaak de prullenbak in gaan. Het misschien een aantal jaar goed gaat en dat de dame in kwestie dan gaat zaniken/zeiken etc. Je was er niet genoeg voor me tijdens de zwangerschappen etc. Ik heb dat gelul net even wat te vaak moeten aanhoren.
"To get cold feet" is niet naar het Nederlands te vertalen met "koude voeten krijgen". Wel kun je stellen dat het de betreffende mannen te heet onder de voeten wordt.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:32 schreef Mishu het volgende:
Je ziet het vaak genoeg in series en reality tv shows: mannen die koude voeten krijgen zodra hun vrouw/vriendin daadwerkelijk zwanger wordt.
[...] meneer gaat de hort op en gaat scharrelen met jonge 19-jarigen om weg te vluchten.
Ik ben lui maar als het bijvoorbeeld om mijn katten gaat, dan gaan die weer altijd voorquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 01:57 schreef Trini-Kwan het volgende:
Dan neem je een baby met een ei.
Wat wil zeggen dat je het 'baby maken met' niet goed genoeg hebt doorgedacht.
Voordat je aan een baby begint moet je met elkaar kunnen praten...
Ik snap niet hoe vrouwen zich laten bezwangeren zonder dat ze weten hoe ze met die kerel kunnen praten. Als hij goed kan praten en relativeren, krijg je ook een inkijk over wat voor een vader het zou zijn. Daar hoort ook bij praten over hoe het gaat als de relatie niet goed loopt... en alle narigheid die zou kunnen gebeuren... Voor dat je samen een baby neemt moet je zelfs daarover op dezelfde lijn zitten, en bewijs hebben. Een kerel of meid kan zeggen dat ze verantwoordelijk zijn, maar [BEWIJS. Als hij/zij nu al eens moeilijk doet/je slaat/niet verantwoordelijk is/ zeurt/lui is/etc. dan verandert dat niet als er een kind is.
Mijn moeder noemt het altijd koudwatervreesquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 02:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
"To get cold feet" is niet naar het Nederlands te vertalen met "koude voeten krijgen". Wel kun je stellen dat het de betreffende mannen te heet onder de voeten wordt.![]()
Ik ken dit overigens zelf niet uit mijn omgeving.
Mijn clou is, dat ik hoop dat je oor dat je een kat nam ook nagedacht hebt...quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 02:03 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik ben lui maar als het bijvoorbeeld om mijn katten gaat, dan gaan die weer altijd voorDus ik neem aan dat dat met baby's ook zo gaat. Dat dat je wel in beweging zet. Of daar ga je in ieder geval van uit.
Of denkt de man dat de vrouw het maar in dr eentje kan oplossen in principe?
Want op 20-jarige leeftijd is de keuze niet overwogen? Ik denk dat 20-jarigen de gevolgen ook heel goed kunnen inschatten en op basis daarvan een keuze maken op dit gebied.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 02:03 schreef rhubarbje het volgende:
Nee ik heb dat nog nooit zien gebeuren
Het zal wel liggen aan het type mensen waar ik mee omga: ze krijgen pas kinderen na jaaaaren relatie. Ze zijn zelf ook geen 20 meer en maken hun keuzes dus wel overwogen en kunnen de gevolgen ook wat beter inschatten
tja en ik denk dat nietquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 02:13 schreef Musthaves1 het volgende:
[..]
Want op 20-jarige leeftijd is de keuze niet overwogen? Ik denk dat 20-jarigen de gevolgen ook heel goed kunnen inschatten en op basis daarvan een keuze maken op dit gebied.
Ik ken het verhaal ook andersom. Een vrouw die met opzet zwanger raakt zonder het geld en de gelegenheid te hebben hun dochter met alle gemakken op te voeden.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:39 schreef sitting_elfling het volgende:
OT mensen
Klopt, het zal uiteraard wel eens gebeuren. Evenals een kerel in een lambal veranderd en whatever. Maar om nou zo verbitterd te doen: kom op zeg. Mensen die zulke zaken beweren komen uit een zeer vreemde omgeving met - ik denk - kansarme types. Een beetje de aso's, ik denk dat aso's namelijk niet zo heel goed kunnen kijken naar consequenties, en zo.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 01:27 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Hun reacties zijn nogal kortzichtig idd. Ik herken dit namelijk helemaal niet. Ik zal ook niet gaan roepen dat het helemaal niet voorkomt.
Edit - zegt trouwens genoeg dat ik dacht dat het om letterlijk koude voeten ging. Dacht een nieuwe ontdekking ofzo.
Ja hoor, dat denken de mannen na het krijgen van een kind. Opgelost.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 02:03 schreef Mishu het volgende:
Of denkt de man dat de vrouw het maar in dr eentje kan oplossen in principe?
Ik denk dat je met 20 juist volwassen bent en prima bepaalde zaken kunt inzien en de gevolgen daarvan. Tenzij je niet heel erg intelligent bent.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 02:16 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
tja en ik denk dat niet
de gemiddelde 20jarige dan he
er zullen altijd uitzonderingen zijn die het fantastich doen
Dat heb ik ook wel vaak meegemaakt, maar alsnog blijft het dan altijd een vermoeden want je gaat zoiets natuurlijk niet hardop uitsprekenquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 02:17 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Ik ken het verhaal ook andersom. Een vrouw die met opzet zwanger raakt zonder het geld en de gelegenheid te hebben hun dochter met alle gemakken op te voeden.
Mwah een ongelukje zoals dat, een Borderliner die praat over een kind zonder dat de vriend/man het weet. En maar beweren dat ze de pil goed gebruikt.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 02:39 schreef Mishu het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel vaak meegemaakt, maar alsnog blijft het dan altijd een vermoeden want je gaat zoiets natuurlijk niet hardop uitspreken
Ze noemen het dan vaak een 'ongelukje'.Het komt altijd over als een soort wapenstilstand waar ze het toch nooit over eens gaan worden.
Dit is absoluut gezien misschien wel waar (misschienquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 02:18 schreef Musthaves1 het volgende:
Ik denk dat je met 20 juist volwassen bent en prima bepaalde zaken kunt inzien en de gevolgen daarvan. Tenzij je niet heel erg intelligent bent.![]()
Niet iedereen, al ben ik dan wsl de enige.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 03:20 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dit is absoluut gezien misschien wel waar (misschien), maar in de context van zwangerschap zit er toch een wereld van verschil tussen iemand van 20 die een kind neemt en iemand van 30. Daarmee wil ik niet zeggen dat geen enkele 20 jarige er volwassen genoeg voor is, maar ik denk wel dat mannen van 30 veel minder snel zullen vluchten, omdat ze met meer volwassenheid en levenservaring beginnen aan kinderen.
Iedereen van 20 zal zeggen dat hij/zij volledig volwassen is, omdat je wereldbeeld dan simpelweg niet verder rijkt dat je 20 jarige leven. Als je 30 bent kijk je terug op hoe je was toen je 20 was en besef je je dat je toen nog een hoop te leren had. En dat gaat ongetwijfeld zo door tot je 100 bent.
wat loop jij te zeiken zegquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ken welgeteld 1 voorbeeld waar de dame in kwestie echt normaal is gebleven. Maar dat is ook echt een tof wijf!
Voor de rest is er sooner or later, niet misschien direct, maar dan wel na 1 of 2 jaar een knop om gegaan... Enge dames. Je hebt ze vast ook veel in OUD zitten. Rillingen krijg ik er van.
En het is typisch vaak een topic of discussion onder de mannelijke collega's
Echt hoor.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:29 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
wat loop jij te zeiken zeg
Baby's noem je poepmachines en dat de man wegloopt ligtaan dat kind én aan de vrouw die verandert, maar niet aan die man
Nou dat beschrijft S.E idd!quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:59 schreef Fascination het volgende:
[..]
Echt hoor.Zo'n verzuurde zeikerd die alle problemen op vrouwen afschuift. Eigenlijk bestaat 3/4 van fok uit dat soort types.
Dat snap ik en daar verwees ik ook naar in mijn post, maar dat is dus niet wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:47 schreef twiFight het volgende:
Verwar willen niet met kunnen. Als je als man je kinderen wil zien loop je tegen een muur van onwil aan bij de instanties waar je van afhankelijk bent. Als de moeder de vader weg wil houden (en geloof me, daar zijn er een heleboel van) dan sta je als man al vrij machteloos.
Nou ja, vaders kunnen daar dus niet makkelijk mee leven. Die schijn krijg je misschien, omdat een vader dan een keus moet maken. Aan de ene kant heb je kinderen, die je weinig ziet en die bij een moeder wonen die waarschijnlijk je nog zwart maakt ook. Aan de andere kant heb je kinderen, waar je een echte vader voor kan, maar ook moet zijn. Ik denk dat de meeste vaders dan toch kiezen voor de kinderen waarbij ze een echte vader kunnen zijn. Waarschijnlijk uit een soort beschermende drang voor 'zijn huidige nest'.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:52 schreef Anmer het volgende:
[..]
Dat snap ik en daar verwees ik ook naar in mijn post, maar dat is dus niet wat ik bedoel.
Sorry hoor maar waarom heb je dan geen abortus gepleegd? Je wist dat hij er niet klaar voor was en zij dus geen vader zou hebbenquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:28 schreef ladyjaye het volgende:
Mijn vriend was ook gevlucht na een onbedoelde zwangerschap. Het liet mij echt stikken in de hele situatie die ook voor mij moeilijk was. Daar zit je dan met een dikke buik je hbo opleiding af te ronden. Iedereen die je aankijkt en bevooroordeeld over je is. Je leven wordt een stuk moeilijker en vooral als je nergens op voorbereid bent.
Ik heb het gered en heb nu een echt prachtige dochter van 2 jaar. Die helaas geen vader heeft. Hij heeft haar niet erkend(zelfs na aandringen van mij en zijn moeder) en daar krijgt hij de mogelijkheid ook niet meer voor.
Nog steeds laat hij mij stikken. Op financieel en ondersteunend gebied. Ik red me wel, daar niet van, maar zo'n lul hoef ik ook niet meer in mijn leven. En aan de andere kant is het (helaas) wel de vader van 'onze' dochter en zal hij toch een keer in haar leven moeten komen. Niet om hem, maar om haar. Zij verdient ook een vader.
Bij een ongewenste zwangerschap blijft het leven moeilijk, maar als je eenmaal hebt gezien hoeveel liefde je van een kind krijgt, is je liefde onvoorwaardelijk en besef je dat het, het mooiste op de wereld is. (zo krijg het ff moeilijk bij deze zin*snif*).
Of altijd zeiken over de kinderen tijdens het huwelijk maar daarna wel bezoekrecht willenquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:10 schreef Anmer het volgende:
Er is wel iets merkwaardigs met vaders, dat moeders niet hebben. Over het algemeen gesproken, dan. Ik ken natuurlijk genoeg verhalen van vaders die het afschuwelijk vinden dat zij hun kinderen niet mogen zien en er alles aan doen om dat te veranderen, maar over het algemeen is het bijna vanzelfsprekend dat kinderen na een scheiding bij hun moeder blijven en 1 keer in de 2 weken ofzo naar hun vader gaan. Hoe kan het dat vaders daar zo makkelijk mee kunnen leven? Ik kan me echt niet voorstellen als ik kinderen zou hebben en ik zou ze elke dag zien en dan na een scheiding opeens alleen nog maar 2 weekenden per maand. En dan hoor je dat die moeder haar kinderen dat weekend dat ze bij die ex zijn heel erg mist, maar die vader begint op den duur gewoon een tweede leg bij zijn nieuwe partner en hoeft dan die kinderen uit het vorige gezin die 2 weekenden per maand ook niet meer. Ik vind het niet te bevatten.
U serious?!quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:01 schreef Mishu het volgende:
[..]
Sorry hoor maar waarom heb je dan geen abortus gepleegd? Je wist dat hij er niet klaar voor was en zij dus geen vader zou hebben
Nouja het kind is er nu en zal vast heel leuk zijn maar destijds zou ik het geen verstandige volwassen keuze noemen nee.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
U serious?!
Volgens mij is ze hardstikke dankbaar en trots op haar kind,maar omdat die vent wel wilde wippen maar de gevolgen niet wilde dragen had ze het maar weg moeten laten halen??
Echt jouw reacties
Dat weet je toch niet? Jij weet op geen enkele manier hoe zij er emotioneel en financieel voor stond op dat momentquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:45 schreef Mishu het volgende:
[..]
Nouja het kind is er nu en zal vast heel leuk zijn maar destijds zou ik het geen verstandige volwassen keuze noemen nee.
Alleen maar omdat ze besloot het.zonder man te doen..quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:45 schreef Mishu het volgende:
[..]
Nouja het kind is er nu en zal vast heel leuk zijn maar destijds zou ik het geen verstandige volwassen keuze noemen nee.
Poepmachines was het woord wat we op de werkvloer voor babies gebruikten. Dat de man wegloopt ligt meer aan de dame dan aan het kind. Zo'n kind kan er niet zo veel aan doen. Het heeft ook wel veel met de sector te maken hoor. In de financiele sector zijn het toch vaak uiterst rationele mensen die niet tegen dat softe baby gedoe kunnen. Als je in de zorg zou zitten zou dat vast helemaal anders zijn.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:29 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
wat loop jij te zeiken zeg
Baby's noem je poepmachines en dat de man wegloopt ligtaan dat kind én aan de vrouw die verandert, maar niet aan die man
Ik ben het enigszins wel met je eens.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:45 schreef Mishu het volgende:
[..]
Het besluiten maar zonder man te doen vind ik echt egoistisch. Dat je als persoon dus maar even denkt een kind in je eentje te kunnen opvoeden. Sla er een psychologie boek over open wat er gebeurt met een kind wat vader liefde (of moeder liefde) mist tijdens zijn jeugd om nog maar over het gehele lul te zwijgen dat het kind straks te horen krijgt dat haar biologische vader niks met haar te maken wou hebben. Nee stabiele basis voor de toekomst...quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Alleen maar omdat ze besloot het.zonder man te doen..
En ja met de studie zullen.het tropenjaren zijn geweest maar ik vind het toch mooi dat ze t geflikt heeft... En ik vind het juist heel volwassen dat je de consequenties van je acties draagt!
En dat is egoistisch. Als ik dan hoor dat een kind 'zoveel liefde' geeft aan moeder doet het me eerder denken dat moeder het kind wil hebben. En daar baat bij heeft ...quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:14 schreef Mishu het volgende:
Je ontneemt in feite het kind de kans om op te groeien in een normaal liefdevol gezin waar hij of zij super gewenst is.
Heerlijk hoe makkelijk je erover denkt. Denk je dat ik dit allemaal ingepland had? Ik zat in de feestperiode van mijn leven. Lekker feesten, genieten van mijn vrijheid, 'leuke' relatie toen, studie ging perfect, had geld kortom: had niks te klagen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:58 schreef Mishu het volgende:
Die man is ook een kind door zijn strot gedouwd. Zou ik niet blij mee zijn. Zwangerschap kan altijd een keertje gebeuren maar de meeste mensen zullen dan in samenspraak een beslissing nemen. Je maakt zo'n beslissing niet ff in je eentje om dat kind te houden.
Lijkt me niet echt on-topic ditquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:38 schreef formerjellybean het volgende:
ik krijg altijd koude voeten van geesten
ik begrijp die aannames nooit zo goed.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:56 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nou ja, vaders kunnen daar dus niet makkelijk mee leven. Die schijn krijg je misschien, omdat een vader dan een keus moet maken. Aan de ene kant heb je kinderen, die je weinig ziet en die bij een moeder wonen die waarschijnlijk je nog zwart maakt ook. Aan de andere kant heb je kinderen, waar je een echte vader voor kan, maar ook moet zijn. Ik denk dat de meeste vaders dan toch kiezen voor de kinderen waarbij ze een echte vader kunnen zijn. Waarschijnlijk uit een soort beschermende drang voor 'zijn huidige nest'.
Ja, dit is precies wat ik ook bedoelde.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 16:40 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik begrijp die aannames nooit zo goed.
Een beetje: ik zelf zit niet zo in elkaar, dus ik kan me ook niet voorstellen dat anderen zo denken.
Ik ken meer mannen die het zo wel prima vinden, dan die er moeite mee hebben dat ze hun kinderen niet zo vaak zien, en dat is geen schijn, die hebben er zelf voor gekozen en hebben geen tweede leg. Ze vinden het gewoon te druk, teveel gedoe, weet ik t.
Natuurlijk zijn er ook genoeg die het wél erg vinden, maar doe niet net of er geen/weinig vaders zijn die het wel prima vinden om niet de dagelijkse zorg te hebben voor de kinderen, niet de lasten, wel de lusten.
Dat kan, maar dan nog is het niet nodig om te roepen dat het schijn is dat t niet zo nodig hoeft van die mannen, prima als je aangeeft dat het zo kan zijn of wat dan ook, maar ga het niet brengen als een feit, zo klinkt het nl.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 16:41 schreef twiFight het volgende:
Dat gaan we overduidelijk met een ander soort mensen om
Alsof een kind dat opgroeit in een één-oudergezin per definitie gedoemd is tot een ongelukkig leven. Natuurlijk is het beter voor een kind om op te groeien in een gezin met twee ouders die van hem/haar houden, maar dat betekend niet dat een kind niet gelukkig kan zijn in een één-oudergezin.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het besluiten maar zonder man te doen vind ik echt egoistisch. Dat je als persoon dus maar even denkt een kind in je eentje te kunnen opvoeden. Sla er een psychologie boek over open wat er gebeurt met een kind wat vader liefde (of moeder liefde) mist tijdens zijn jeugd om nog maar over het gehele lul te zwijgen dat het kind straks te horen krijgt dat haar biologische vader niks met haar te maken wou hebben. Nee stabiele basis voor de toekomst...
Je ontneemt het kind niet de kans om op te groeien in een liefdevol gezin waarin hij of zij super gewenst is. Een één-oudergezin is inderdaad geen 'normaal' gezin, maar een gezin met 2 moeders of 2 vaders is ook niet 'normaal', een gezin waar de ouders een LAT-relatie hebben is ook niet 'normaal', een gezin waarbij de ouders uit verschillende culturen komen is ook niet 'normaal', etc. Niet normaal betekend niet 'minder goed' het betekend stom weg 'afwijkend van de norm, anders'.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:14 schreef Mishu het volgende:
Je ontneemt in feite het kind de kans om op te groeien in een normaal liefdevol gezin waar hij of zij super gewenst is.
Het is niet egoïstisch om als moeder voor je kind te willen zorgen en het is prachtig hoeveel liefde je van je eigen kind krijgt daar is niks verkeerds aan.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En dat is egoistisch. Als ik dan hoor dat een kind 'zoveel liefde' geeft aan moeder doet het me eerder denken dat moeder het kind wil hebben. En daar baat bij heeft ...
En niet andersom...
Ik vind dat je hier veel te gemakkelijk over praat. Ik kom zelf uit een opvoeding met maar 1 ouder (en heb verder geen broertjes of zusjes) en heb de zelfde bullshit moeten horen wat jij nu loopt te vertellen. Goed netwerk, zo ons best gedaan met de familie.... blablablaquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:31 schreef madam-april het volgende:
[..]
Alsof een kind dat opgroeit in een één-oudergezin per definitie gedoemd is tot een ongelukkig leven. Natuurlijk is het beter voor een kind om op te groeien in een gezin met twee ouders die van hem/haar houden, maar dat betekend niet dat een kind niet gelukkig kan zijn in een één-oudergezin.
Het is geen besluit dat je 'maar even neemt', er spelen meer dingen mee. Als je een goed netwerk van familie en vrienden om je heen hebt die je steunen en waar je op kunt terug vallen. En je hebt de (financiële) middelen om voor het kindje te zorgen dan kun je het kindje een prima leven/toekomst bieden.
Je doet het weer. Je eigen ervaring als een algemeen feit beschouwen. Er zijn ontzettend veel personen die ontzettend gelukkig zijn en uit een 1 ouder gezin komen. Jouw situatie geldt niet voor iedereen. Plaats jezelf overigens niet zo in zo'n slachtofferrolletje. Het is allemaal de schuld van het verleden en ach, wat ben je zielig. Kijk eens naar jezelf nu i.p.v. het verleden. Wat een onnozele onzin kraam je in het topic ook uit, slaat allemaal als een tang op een varken.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:46 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb mijn jeugd achter me gelaten maar loop nu bij een psycholoog, en de huidige problemen waar ik nu tegen aanloop zijn allemaal te herleiden naar mijn verleden en opvoeding door een 1-ouder gezin wat door meerdere psychologen is bevestigd. En die 'zogenaamde hulp en voor elkaar klaar staan bullshit' wat je noemt... puur egoisme.
Als een dame mij dit wist te vertellen zonder ook maar een emotie te vertonen zou ik hard wegrennen. Het is egoistisch om het leven van een kind, je eigen kind te beeindigen omdat je er geen zin in hebt? Ik krijg daar stuiptrekkingen van, nee, lekker toch maar wel een kind baren en je best doen om hem toch de beste opvoeding geven die mogelijk is. Je hebt geen idee waar je een kind mee kunt opzadelen voor de rest van zijn leven(!) Dat is 100x erger dan het leven ontnemen van iets in je buik.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:31 schreef madam-april het volgende:
Het is niet egoïstisch om als moeder voor je kind te willen zorgen en het is prachtig hoeveel liefde je van je eigen kind krijgt daar is niks verkeerds aan.
Het is egoïstisch om er als man niet voor je kind te willen zijn 'omdat het jou even niet uitkomt'. Het is egoïstisch om het leven van een kind, je eigen kind!, te willen beëindigen 'omdat je er geen zin in hebt'.
Als je geen vader wil worden moet je dit bedenken voor je seks hebt en niet pas als ze als zwanger is. Als je geen vader wil worden, moet je dus óf geen seks hebben óf alleen seks hebben met én een condoom én met een meisje/vrouw die de pil slikt of een spiraaltje oid heeft.
Een kind kan je wel overkomen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:45 schreef Mishu het volgende:
Een kind plan je, het is in principe niet iets wat je overkomt want je kunt altijd abortus plegen.
Mja guttegutquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:49 schreef Musthaves1 het volgende:
[..]
Je doet het weer. Je eigen ervaring als een algemeen feit beschouwen. Er zijn ontzettend veel personen die ontzettend gelukkig zijn en uit een 1 ouder gezin komen. Jouw situatie geldt niet voor iedereen. Plaats jezelf overigens niet zo in zo'n slachtofferrolletje. Het is allemaal de schuld van het verleden en ach, wat ben je zielig. Kijk eens naar jezelf nu i.p.v. het verleden. Wat een onnozele onzin kraam je in het topic ook uit, slaat allemaal als een tang op een varken.
quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:53 schreef Musthaves1 het volgende:
[..]
Een kind kan je wel overkomen.
En jij denkt dat je op deze manier bijdraagt aan dat 'preventief voorkomen'?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja guttegut. Ik ben eigenlijk ook maar de enige die uit een 1-ouder gezin kwam die er blijkbaar wel moeite mee had. De rest had nergens last van en heeft een fantastisch leven. Oh wait, iets met generaliseren... Ik doe dat alleen maar om tegengas te geven.
Je kunt praten als brugman maar je zult me nooit overtuigen dat het grootste gedeelte van kinderen uit een 1-ouder gezin een fantastisch leven heeft en niet tegen dit soort problemen aan loopt vanwege een egoistische moeder/vader. Dan maar beter preventief voorkomen dat een kind in een 1-ouder gezin terecht komt omdat het kind statistisch gezien een betere kans heeft op een beter leven met 2 ouders.
Dat jij het bij jou niet goed is gegaan betekend niet dat het nooit goed gaat. Net zoals dat het hebben van een twee-oudergezin is geen garantie geeft voor een goede jeugd en opvoeding. Ik ken genoeg mensen die, net als jij, een moeilijke jeugd hebben gehad en problemen ondervinden die te herleiden zijn naar hun verleden en hun opvoeding maar die gewoon uit een twee-oudergezin komen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik vind dat je hier veel te gemakkelijk over praat. Ik kom zelf uit een opvoeding met maar 1 ouder (en heb verder geen broertjes of zusjes) en heb de zelfde bullshit moeten horen wat jij nu loopt te vertellen. Goed netwerk, zo ons best gedaan met de familie.... blablabla
Ik heb mijn jeugd achter me gelaten maar loop nu bij een psycholoog, en de huidige problemen waar ik nu tegen aanloop zijn allemaal te herleiden naar mijn verleden en opvoeding door een 1-ouder gezin wat door meerdere psychologen is bevestigd. En die 'zogenaamde hulp en voor elkaar klaar staan bullshit' wat je noemt... puur egoisme.
Als je bewust een kind in een 1-ouder gezin wil opvoeden ben je mijn inziens gewoon een egoistische lambal.Stel ik zou bij een sollicitatie gesprek aan de andere kant van de tafel zitten en dit soort geleutel horen dan heb ik er geen moeite mee om dit soort mensen niet aan te nemen. Je hebt geen idee als ouder zijnde wat je je eigen kind kunt meegeven voor de rest van zijn leven.
Natuurlijk niet. De mensen die in dit soort situaties komen waar blijkbaar zwanger worden 'je overkomt' valt weinig preventief bij te doen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En jij denkt dat je op deze manier bijdraagt aan dat 'preventief voorkomen'?
Welnee, een kind kan je wel degelijk overkomen. Ik moet nu denken aan het 12-jarige meisje ergens uit Groningen die seksueel werd misbruikt (verkracht?) door haar vader, zwanger bleek te zijn en op een schoolkamp beviel van een kind. Niemand die het door had, misschien zijzelf ook niet. Natuurlijk: uniek geval, maar het kan je wel overkomen dus.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]Onzin. Een auto-ongeluk kan je overkomen.
Ik vind dat 'makkelijk praten' wel meevallen. Wat niet meevalt, is de frustratie die van je reacties afdruipt. Misschien beter dat je even wat anders gaat doen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. De mensen die in dit soort situaties komen waar blijkbaar zwanger worden 'je overkomt' valt weinig preventief bij te doen.Ik krijg gewoon kippenvel als ik mensen zo gemakkelijk zie praten over het opvoeden van een kind in je eentje.
Ik heb het puur over 'kansen'. De kans dat je een goed leven hebt als je je gehele jeugd 2 ouders hebt en liefde en aandacht krijgt is nou eenmaal vele malen groter. En dat is iets wat je wel als ouder zijnde kunt kiezen(!). En als je net zwanger bent en er dan al voor kiest om dat te laten varen ben je mijn inziens ook gewoon egoistisch...quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:00 schreef madam-april het volgende:
[..]
Dat jij het bij jou niet goed is gegaan betekend niet dat het nooit goed gaat. Net zoals dat het hebben van een twee-oudergezin is geen garantie geeft voor een goede jeugd en opvoeding. Ik ken genoeg mensen die, net als jij, een moeilijke jeugd hebben gehad en problemen ondervinden die te herleiden zijn naar hun verleden en hun opvoeding maar die gewoon uit een twee-oudergezin komen.
Mooi zoquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:48 schreef Trebo het volgende:
Mijn vrouw is zwanger, nog geen koude voeten gehad.
De kans op een goed leven is groter als je je gehele jeugd liefde en aandacht krijgt. Een twee-oudergezin staat niet gelijk aan je gehele jeugd liefde en aandacht krijgen. Je kan beter uit een één-oudergezin komen waarin je je gehele jeugd liefde en aandacht hebt gekregen dan uit een twee-oudergezin waarin je je gehele jeugd geen liefde en aandacht hebt gekregen..quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb het puur over 'kansen'. De kans dat je een goed leven hebt als je je gehele jeugd 2 ouders hebt en liefde en aandacht krijgt is nou eenmaal vele malen groter. En dat is iets wat je wel als ouder zijnde kunt kiezen(!). En als je net zwanger bent en er dan al voor kiest om dat te laten varen ben je mijn inziens ook gewoon egoistisch...
?quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:25 schreef Mishu het volgende:
Statistisch gezien doen kinderen uit 1-oudergezinnen het slechter dan kinderen uit 2-oudergezinnen dus het is sowieso een beetje omgekeerde wereld. Komen vaker bij jeugdzorg enzovoorts.
Zeker in het geval dat de vader geen contact wilt of heeft met het kind.
Elke willekeurige dataset die ik ooit voor ogen heb gekregen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:27 schreef Musthaves1 het volgende:
[..]
?
Bron. Sowieso voor de laatste zin.
Statistiek is niet helemaal de goede reden denk ik om een kind om te aborteren.quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:25 schreef Mishu het volgende:
Wie zegt dat 2-oudergezinnen geen liefde kennen
Statistisch gezien doen kinderen uit 1-oudergezinnen het slechter dan kinderen uit 2-oudergezinnen dus het is sowieso een beetje omgekeerde wereld. Komen vaker bij jeugdzorg enzovoorts.
Zeker in het geval dat de vader geen contact wilt of heeft met het kind.
Nee maar het niet meenemen in je beslissing is ook domquote:Op zondag 25 augustus 2013 00:28 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Statistiek is niet helemaal de goede reden denk ik om een kind om te aborteren.
Praat dan niet met feiten als je 't niet kunt laten zien.quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:28 schreef Mishu het volgende:
[..]
Elke willekeurige dataset die ik ooit voor ogen heb gekregen.
Een kind nemen met een zeikpersoon met allerlei issues, das nog dommer.quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:29 schreef Mishu het volgende:
Nee maar het niet meenemen in je beslissing is ook dom
Ja ongetwijfeld... Nou ik ben blij dat ik besta... Heb een goede band met mn ouders en ben inmiddels zelf gelukkig getrouwd.. Life sucks!quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:44 schreef JaniesBrownie het volgende:
Mja, maar dan hadden ze dus gewoon geen kinderen moeten nemen zal de redenatie zijn...
Dit inderdaad, het is zo situatieafhankelijk hoe het kinderen gaat beïnvloeden of je ze samen of alleen opvoedt, je kunt hoogstens van tevoren een inschatting maken hoe het zal gaan als je zelf in zo'n situatie terecht komt. En als je denkt dat je in het onderhoud van een kind kunt voorzien en het genoeg liefde kan geven, zie ik niet in waarom het een verkeerde of vreemde keuze zou zijn.quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nou mishu en.SE moeten misschien samen gaan droeftoeteren en vooral niet aan kinderen beginnen, want zekerheid enz
Ik ben opgegroeid met 2 ouders, ouders die ontzettend veel van mij en mn zus houden. Helaas houd pa ook veel van heel veel bier... Dus vroeger was pa of werken of lazerus, ma heeft ons dus voor 90% alleeb opgevoed, zo zie je maar dat 2 ouders nog geen happy joyjoy situaties garanderen
Deze zin zegt alles. De kritiek op mensen die dus bewust voor hun kind, een 1-ouder gezin kiezen, hebben de draadjes in de bovenkamer los zitten. Die kun je verbaal niet genoeg aanvallen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:25 schreef Mishu het volgende:
Statistisch gezien doen kinderen uit 1-oudergezinnen het slechter dan kinderen uit 2-oudergezinnen
Je doet hetzelfde als SE, generaliseren. Zoals Musthaves1 het al zei, alles over 1 vlak trekken. Leuk dat SE een voorbeeld geeft, leuk dat jij er 1 geeft maar OT heb je er niks aan.quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nou mishu en.SE moeten misschien samen gaan droeftoeteren en vooral niet aan kinderen beginnen, want zekerheid enz
Ik ben opgegroeid met 2 ouders, ouders die ontzettend veel van mij en mn zus houden. Helaas houd pa ook veel van heel veel bier... Dus vroeger was pa of werken of lazerus, ma heeft ons dus voor 90% alleeb opgevoed, zo zie je maar dat 2 ouders nog geen happy joyjoy situaties garanderen
Wat valt er niet te begrijpen aan:quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:45 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dit inderdaad, het is zo situatieafhankelijk hoe het kinderen gaat beïnvloeden of je ze samen of alleen opvoedt, je kunt hoogstens van tevoren een inschatting maken hoe het zal gaan als je zelf in zo'n situatie terecht komt. En als je denkt dat je in het onderhoud van een kind kunt voorzien en het genoeg liefde kan geven, zie ik niet in waarom het een verkeerde of vreemde keuze zou zijn.
Dat zegt zij, maar kom eens met specifieke bron. Ik heb daar niks aan. Zij zegt wel meer aparte dingen hier.quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:53 schreef VuileRat het volgende:
[..]
Wat valt er niet te begrijpen aan:
"Statistisch gezien doen kinderen uit 1-oudergezinnen het slechter dan kinderen uit 2-oudergezinnen"
Aparte vergelijking (slaat echt nergens op). Sowieso proberen te vergelijken in dit soort situaties: doe maar niet. Iedere situatie is namelijk weer anders.quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:51 schreef VuileRat het volgende:
Je gaat toch ook niet een Afrikaans kind adopteren en in een racistische wijk in Italie wonen? Ja, van de 10 ouders die het doen zal er vast 1 een goede jeugd hebben. De rest niet.
Ik begrijp het hoor, maar statistisch zegt niets over persoonlijke situaties, die je toch echt beter zelf kunt inschatten dan een statistiekbureau dat kan.quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:53 schreef VuileRat het volgende:
[..]
"Statistisch gezien doen kinderen uit 1-oudergezinnen het slechter dan kinderen uit 2-oudergezinnen"
Er is één kwaliteit die alle dieren delen, en dat is nakomelingen produceren. Zelfs de dieren die door dezelfde opening eten en poepen zijn in staat kinderen te maken. Als je dan als mens trots moet zijn op het produceren van nakomelingen heb je toch ergens de boot gemist.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:49 schreef Mishu het volgende:
[..]
Het is toch ook leuk om zwanger te zijn?
Hierbij spelen heel veel andere factoren een rol. Ook wordt er getwijfeld aan de objectiviteit van de onderzoeken waaruit blijkt dat kinderen uit één-oudergezinnen het slechter doen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:53 schreef VuileRat het volgende:
[..]
Niks apart aan. Iedere situatie anders? Jij bent er zeker eentje die uitgaat van het gezegde "elk kind is speciaal?".quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:56 schreef Musthaves1 het volgende:
[..]
Aparte vergelijking (slaat echt nergens op). Sowieso proberen te vergelijken in dit soort situaties: doe maar niet. Iedere situatie is namelijk weer anders.
Dit inderdaad.quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:58 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik begrijp het hoor, maar statistisch zegt niets over persoonlijke situaties, die je toch echt beter zelf kunt inschatten dan een statistiekbureau dat kan.
Zoiets moet je vooral in OUD vertellen of op een babyshowerquote:Op zondag 25 augustus 2013 01:01 schreef tarantism het volgende:
[..]
Er is één kwaliteit die alle dieren delen, en dat is nakomelingen produceren. Zelfs de dieren die door dezelfde opening eten en poepen zijn in staat kinderen te maken. Als je dan als mens trots moet zijn op het produceren van nakomelingen heb je toch ergens de boot gemist.
Dus omdat alle dieren nakomelingen kunnen produceren is het niet leuk en bijzonder om zwanger te zijn?quote:Op zondag 25 augustus 2013 01:01 schreef tarantism het volgende:
[..]
Er is één kwaliteit die alle dieren delen, en dat is nakomelingen produceren. Zelfs de dieren die door dezelfde opening eten en poepen zijn in staat kinderen te maken. Als je dan als mens trots moet zijn op het produceren van nakomelingen heb je toch ergens de boot gemist.
Begrijp je dan ook dat er dus mensen, zoals tarantism terecht zegt, dat grote onzin vinden? Waarom moeten bepaalde mensen er zoiets overduidelijk iets speciaals en bijzonders van maken want dat is het dus niet.quote:Op zondag 25 augustus 2013 01:15 schreef madam-april het volgende:
[..]
Dus omdat alle dieren nakomelingen kunnen produceren is het niet leuk en bijzonder om zwanger te zijn?Wat een onzin! Zwanger zijn is een hele leuke, mooie en bijzondere ervaring!
![]()
En is dit verschil significant wanneer er gecorrigeerd wordt voor confounders zoals leeftijd, opleidingsniveau en inkomen van de ouders? Denk het niet..quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:25 schreef Mishu het volgende:
Niet echt een objectieve bron hè..quote:Op zondag 25 augustus 2013 01:07 schreef VuileRat het volgende:
Bron
Children in single- parent families comprise 27% of all American children, yet they account for 62% of all poor children...
Ik kan genoeg statistiek vinden over waarom bewust kiezen voor een 1 ouder gezin zo veel terechte kritiek krijgt in dit topic. Uitzonderingen heb je altijd.
[..]
Niks apart aan. Iedere situatie anders? Jij bent er zeker eentje die uitgaat van het gezegde "elk kind is speciaal?".
Het is wel bijzonder, dat alle dieren het ook kunnen maakt het niet minder bijzonder of speciaal.quote:Op zondag 25 augustus 2013 01:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Begrijp je dan ook dat er dus mensen, zoals tarantism terecht zegt, dat grote onzin vinden? Waarom moeten bepaalde mensen er zoiets overduidelijk iets speciaals en bijzonders van maken want dat is het dus niet.
Volgens mij zijn alle Amerikaanse bronnen over dit soort zaken sowieso irrelevant. Iets met geloof enzo!quote:Op zondag 25 augustus 2013 01:22 schreef madam-april het volgende:
[..]
Niet echt een objectieve bron hè..![]()
MISSION STATEMENT
Founded in 1973, The Heritage Foundation is a research and educational institute—a think
tank—whose mission is to formulate and promote conservative public policies based on the principles of free enterprise, limited government, individual freedom, traditional American values, and a
strong national defense.
bron
En ja ieder kind is speciaal en iedere situatie is anders. Statistieken zeggen niets over individuele situaties.
Misschien zou je het iets meer bijzonder vinden als JIJ dat kind moest dragen en baren.. Daarnaast is het érg bijzonder: een zaadcel en een eicel worden een volgroeid kind.. Het blijft een wonder..quote:Op zondag 25 augustus 2013 01:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Begrijp je dan ook dat er dus mensen, zoals tarantism terecht zegt, dat grote onzin vinden? Waarom moeten bepaalde mensen er zoiets overduidelijk iets speciaals en bijzonders van maken want dat is het dus niet.
Jij ligt met je benen wijdt.quote:Op zondag 25 augustus 2013 01:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Misschien zou je het iets meer bijzonder vinden als JIJ dat kind moest dragen en baren.. Daarnaast is het érg bijzonder: een zaadcel en een eicel worden een volgroeid kind.. Het blijft een wonder..
Whut is disquote:Op zondag 25 augustus 2013 01:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Misschien zou je het iets meer bijzonder vinden als JIJ dat kind moest dragen en baren.. Daarnaast is het érg bijzonder: een zaadcel en een eicel worden een volgroeid kind.. Het blijft een wonder..
1. Het is "wijd"quote:
Is toch best wel een ingrijpende gebeurtenis in je leven lijkt me, ook al maakt de grote meerderheid van de mensen het een keer mee. Ik vind het niet raar dat ze daar enthousiast en blij over doen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 01:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het was dan ook meer bedoeld voor die naïeve kutjes, die met hun 16/20e met een mokka kindje rond lopenquote:Op zondag 25 augustus 2013 01:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
1. Het is "wijd"
2. Nope
EDIT: 3. Ik heb geen kinderwens
Ja, leuk. En nu?quote:Op zondag 25 augustus 2013 01:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Eens hoorquote:Op zondag 25 augustus 2013 01:31 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Is toch best wel een ingrijpende gebeurtenis in je leven lijkt me, ook al maakt de grote meerderheid van de mensen het een keer mee. Ik vind het niet raar dat ze daar enthousiast en blij over doen.
En als je dat zelf niet zo bekijkt, kun je ze toch gewoon laten genieten enzo van hoe bijzonder het voor hun persoonlijk is, zonder meteen verzuurd over aanstellerij en dergelijke te beginnen. Anderen een beetje in hun waarde laten is nooit verkeerd.
En nu? Nu blijft het gewoon speciaal en bijzonder.quote:Op zondag 25 augustus 2013 01:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ja, leuk. En nu?
[..]
Eens hoor. Anderen in hun waarde laten is zelfs erg belangrijk. Jammer dat de mensen waar bij zoiets zou gebeuren, anderen helaas niet altijd in hun waarde laten
.
Laagopgeleide mensen zijn idd vaker alleenstaande ouders ook wel tienermoeders genoemd.quote:Op zondag 25 augustus 2013 01:21 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
En is dit verschil significant wanneer er gecorrigeerd wordt voor confounders zoals leeftijd, opleidingsniveau en inkomen van de ouders? Denk het niet..
Ze zeggen wel iets over trends en algemeenheden. Dus als je een alleenstaande ouder hebt dan is het met zoveel procent waarschijnlijker dat je zus en zo hebt/krijgt.quote:Op zondag 25 augustus 2013 01:22 schreef madam-april het volgende:
[..]
MISSION STATEMENT
Founded in 1973, The Heritage Foundation is a research and educational institute—a think
tank—whose mission is to formulate and promote conservative public policies based on the principles of free enterprise, limited government, individual freedom, traditional American values, and a
strong national defense.
bron
En ja ieder kind is speciaal en iedere situatie is anders. Statistieken zeggen niets over individuele situaties.
Ehm, dat zijn geen synoniemen voor dezelfde groepquote:Op zondag 25 augustus 2013 01:50 schreef Mishu het volgende:
[..]
Laagopgeleide mensen zijn idd vaker alleenstaande ouders ook wel tienermoeders genoemd.
Scheelt niet veel aanquote:Op zondag 25 augustus 2013 01:52 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ehm, dat zijn geen synoniemen voor dezelfde groep
Tienermoeders zijn bijna altijd alleenstaand maar alleenstaande ouders kom je van verschillende leeftijden tegenquote:
Dit. Een laag opleidingsniveau en een jonge leeftijd kùnnen samen voorkomen, maar dat hoeft natuurlijk niet: een 21-jarige met alleen VMBO is geen tienermoeder.quote:Op zondag 25 augustus 2013 01:52 schreef Lokasenna het volgende:
Ehm, dat zijn geen synoniemen voor dezelfde groep
Dat bepaal jij?quote:Op zondag 25 augustus 2013 01:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En nu? Nu blijft het gewoon speciaal en bijzonder.
JIJ bepaalt van niet?quote:
Nou nee het komt van twee kanten. Dat wonder gedoe is in jouw hoofdquote:
Uh allemaal het zelfde, der moet er een weg gaan anders word je niet alleen staand, of dat nou Mohammed is met zijn schoudertas groter dan dat van de Aldi of Rogier die de luiers al op 2500km kan ruiken. Maakt niet uitquote:Op zondag 25 augustus 2013 01:58 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Tienermoeders zijn bijna altijd alleenstaand maar alleenstaande ouders kom je van verschillende leeftijden tegen
Maar het is toch ook gewoon een bijzondere gebeurtenis op zich voor de ouders? Een nieuw persoon in huis, hele verantwoordelijkheid, alles wordt anders.quote:
Wat is dit voor bron?quote:Op zondag 25 augustus 2013 01:07 schreef VuileRat het volgende:
Bron
Children in single- parent families comprise 27% of all American children, yet they account for 62% of all poor children...
Ik kan genoeg statistiek vinden over waarom bewust kiezen voor een 1 ouder gezin zo veel terechte kritiek krijgt in dit topic. Uitzonderingen heb je altijd.
[..]
Niks apart aan. Iedere situatie anders? Jij bent er zeker eentje die uitgaat van het gezegde "elk kind is speciaal?".
ze zegt dat het leuk en bijzonder is om mee te maken, ik vond zwanger zijn ook leuk en heel erg fijn en ja, een bijzondere ervaring, dat wil toch niet zeggen dat ik het bijzonder vond dát ik zwanger was, dat is het idd niet, zoals opgemerkt zijn wij niet de enige diersoort.quote:Op zondag 25 augustus 2013 01:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
ik ga er vooralsnog van uit dat dat vooral geldt voor jonge, arme moeders, aangeziendie waarschijnlijk het grootste deel van de groep alleenstaande moeders uitmaken en moeders met een goede baan, die volwassen zijn een minder grote groep.quote:Op zondag 25 augustus 2013 01:52 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ze zeggen wel iets over trends en algemeenheden. Dus als je een alleenstaande ouder hebt dan is het met zoveel procent waarschijnlijker dat je zus en zo hebt/krijgt.
er zijn ook moeders die alleen aan n kind beginnen en waarbij dus niemand weggaat.quote:Op zondag 25 augustus 2013 02:35 schreef Geerd het volgende:
[..]
Uh allemaal het zelfde, der moet er een weg gaan anders word je niet alleen staand, of dat nou Mohammed is met zijn schoudertas groter dan dat van de Aldi of Rogier die de luiers al op 2500km kan ruiken. Maakt niet uit
Omdat ze hun conservatieve standpunt willen onderbouwen en dus het onderzoek hoogstwaarschijnlijk zo hebben uitgevoerd dat de uitkomst voor hun goed uitkomt. Ze noemen bijvoorbeeld alle gezinnen waarbij de ouders niet getrouwd zijn één-oudergezinnen, dit geeft dus al geen correcte weergave van de werkelijkheid. Er zijn genoeg twee-oudergezinnen waarvan de ouders niet getrouwd zijn, het werkelijke aantal één-oudergezinnen ligt dus (een stuk) lager.quote:Op zondag 25 augustus 2013 01:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Volgens mij zijn alle Amerikaanse bronnen over dit soort zaken sowieso irrelevant. Iets met geloof enzo!! Ik snap alleen niet waarom je zegt niet objectief? Wat is er niet objectief aan een gemeten inkomen (en dus de mogelijkheden etc. etc. etc.)? Hij geeft toch een voorbeeld over het inkomen?
Je klinkt net zo dom als dat PVV wijf in de 2e Kamer, die ook bleef roepen dat het niets over individuen zegt.quote:Op zondag 25 augustus 2013 01:22 schreef madam-april het volgende:
[..]
MISSION STATEMENT
strong national defense.
bron
als man heb je je vriendin maar op haar blauwe ogen te geloven dat ze der pil goed slikt en hem niet uitgekotst of gescheten (diarree) heeft.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:08 schreef JaniesBrownie het volgende:
Mannen geloven het nooit als een vrouw onbedoeld zwanger raakt, ze worden er altijd ingeluisd
En als ze dat hebben gedaan en ze raken zwanger (kans is niet groot, maar hij is er wel) wordt dat alsnog niet geloofd. Of je vertelt het wel degelijk (ik ben ziek geweest en heb hem een dagje gemist) vent zegt: ach, wat condoom?! en ze raakt zwanger, dan wordt nóg beweerd dat ze hem erin geluisd heeft. Das t standaard verweer nl.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:19 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
als man heb je je vriendin maar op haar blauwe ogen te geloven dat ze der pil goed slikt en hem niet uitgekotst of gescheten (diarree) heeft.
Ik zeg niet altijd dat vrouwen mannen erin luisteren. Sommige mannen zouden net zo goed beter moeten weten, ook hier op Fok! heb je van die kneuzen die zeggen: "Sex altijd zonder condoom en anders maar niet!"quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:29 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
En als ze dat hebben gedaan en ze raken zwanger (kans is niet groot, maar hij is er wel) wordt dat alsnog niet geloofd. Of je vertelt het wel degelijk (ik ben ziek geweest en heb hem een dagje gemist) vent zegt: ach, wat condoom?! en ze raakt zwanger, dan wordt nóg beweerd dat ze hem erin geluisd heeft. Das t standaard verweer nl.
Je kan een kind niet plannen. Je kan wel 10 jaar getrouwd zijn, financieel en relationeel stabiel maar ja als je dan onvruchtbaar blijkt te zijn gaat het ook niet hey.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:45 schreef Mishu het volgende:
Een kind plan je, het is in principe niet iets wat je overkomt want je kunt altijd abortus plegen.
Als een vader niet meebeslist met de keuze voor een kind, vind je het dan gek dat hij zich compleet belazerd en voor het blok gezet voelt?
Zo'n grote beslissing die je zomaar, BOEM, voor iemand anders neemt.
Je ontneemt hem voor altijd de kans om zelf op een moment dat voor hem goed is, vader te worden. Maar nee mevrouw moet een kind dus moet het eerder.
Nee hoor. Vrouwen die hun emotionele perceptie van realiteit laten afhangen van "series en reality tv shows" zijn per definitie ongeschikt om DNA mee te combineren.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:32 schreef Mishu het volgende:
Je ziet het vaak genoeg in series en reality tv shows:
quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:00 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Nee hoor. Vrouwen die hun emotionele perceptie van realiteit laten afhangen van "series en reality tv shows" zijn per definitie ongeschikt om DNA mee te combineren.
Dat kun je aan de hand van de bron niet stellen omdat je niet weet hoeveel van de gezinnen die zij als één-oudergezinnen aanduiden ook daadwerkelijk één-oudergezinnen zijn.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:39 schreef Godshand het volgende:
[..]
Je klinkt net zo dom als dat PVV wijf in de 2e Kamer, die ook bleef roepen dat het niets over individuen zegt.
Het zegt trouwens wel wat, dat onderzoek: die individuele situaties waar kinderen wel goed terecht komen uit een 1 ouder gezin zijn in de minderheid![]()
ik ben het met je eens dat er mogelijk wat partijdigheid in de bron zit
Jij bent er zeker ook zo eentje als ze een onderzoek doen onder Nederlanders en slechts een aantal duizend kiezen het niet relevant is omdat ze er minstens een paar miljoen moesten pakken?quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:05 schreef madam-april het volgende:
[..]
Dat kun je aan de hand van de bron niet stellen omdat je niet weet hoeveel van de gezinnen die zij als één-oudergezinnen aanduiden ook daadwerkelijk één-oudergezinnen zijn.
Statistieken geven een algemeen beeld dat niet in iedere situatie van toepassing is, er spelen in iedere situatie meerdere factoren een rol en niet al deze factoren kunnen in zo'n onderzoek worden meegenomen.
Als je logisch nadenkt snap je dit zelf natuurlijk ook wel..
Maar abortus was ook een optie.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:16 schreef madam-april het volgende:
Ik ben zwanger geworden doordat mijn arts mij verkeerd had voorgelicht, volgens haar hadden de medicijnen die zij mij voorschreef geen effect op de werking van de pil.. Toen ik twee maanden later zwanger bleek te zijn was haar reactie 'oeps sorry'.
Moraal van dit verhaal: ongelukjes bestaan dus wel..
Voor haar misschien niet! Leer t verschil tussen gepland en gewenst nou eensquote:Op maandag 26 augustus 2013 18:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar abortus was ook een optie.
Nee, jij denkt niet logisch na!quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:05 schreef madam-april het volgende:
[..]
Dat kun je aan de hand van de bron niet stellen omdat je niet weet hoeveel van de gezinnen die zij als één-oudergezinnen aanduiden ook daadwerkelijk één-oudergezinnen zijn.
Statistieken geven een algemeen beeld dat niet in iedere situatie van toepassing is, er spelen in iedere situatie meerdere factoren een rol en niet al deze factoren kunnen in zo'n onderzoek worden meegenomen.
Als je logisch nadenkt snap je dit zelf natuurlijk ook wel..
stel even he, dat 75% van de alleenstaande ouders ongepland tienermoeder zonder inkomen is en 25% een vrouw van 25-35 met een goede baan en een grote kinderwens.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jij bent er zeker ook zo eentje als ze een onderzoek doen onder Nederlanders en slechts een aantal duizend kiezen het niet relevant is omdat ze er minstens een paar miljoen moesten pakken?
Statistiek > logisch nadenken wat betreft jouw geval.
Ja, heel veel factoren spelen mee. Heel veel, maar over het algemeen(!) gemiddeld genomen(!), is een kind uit een 2 ouder-gezin beter af ivg met een 1 ouder gezin. En je mag op basis daarvan toch wel zeggen dat een ouder die bewust een kind wil opvoeden in een 1-ouder gezin egoistisch is?
ik heb nu een spiraal, dus maak ik me verder niet drukquote:Op maandag 26 augustus 2013 14:52 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik zeg niet altijd dat vrouwen mannen erin luisteren. Sommige mannen zouden net zo goed beter moeten weten, ook hier op Fok! heb je van die kneuzen die zeggen: "Sex altijd zonder condoom en anders maar niet!"
Maar vrouwen die echt niet zwanger willen worden zijn altijd wel 10x zo voorzichtig. Dat merk ik met mijn huidige vriendin maar met vorige scharrel die echt geen kinderen wilde ook. Zodra ze zich beroerd voelen of pil veregeten zijn, seksen ze niet of eisen condoomgebruik.
De meeste ongelukjes mevrouwen zijn niet zo nauwkeurig en mn eerste vriendin die heel graag kinderen destijds wilde was ook heel slordig met haar pilgebruik. Ik moest daar dan nauwer opletten ik vond mijzelf toen te jong. Haar vriend na mij deed dat niet en hoppa, zwanger binnen 6 weken
dat is het dus niet altijd.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Daarom is het nog wel een optie. Dat je er voor kiest niet voor die optie te gaan betekent niet dat het niet een optie is. (Een) ouder(s) die kiezen het kind te houden en dus bewust kiezen niet een abortus te ondergaan moeten daarna wel hun verantwoordelijkheid nemen en niet doen alsof ze geen keus hadden. Dat geen van beize keuzes makkelijk is, is niet anders, zo is het wel vaker in het leven.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:18 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat is het dus niet altijd.
Mensen denken daar vaak zó gemakkelijk over, ik zou het niet gekund hebben.
Vriendin van me heeft abortus laten plegen toen ze 18 was, daar had ze het de eerste jaren heel moeilijk mee en daarna was t 'over'. Tot ze een dochtertje kreeg en zich besefte dat ze anders een kind gehad zou hebben van 10. Toen heeft ze het weer heel erg moeilijk gehad.
Soms is je gevoel gewoon te sterk aanwezig en is rationeel denken moeilijk.
die vrouwen nemen dan toch ook de verantwoordelijkheid?quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:35 schreef twiFight het volgende:
[..]
Daarom is het nog wel een optie. Dat je er voor kiest niet voor die optie te gaan betekent niet dat het niet een optie is. (Een) ouder(s) die kiezen het kind te houden en dus bewust kiezen niet een abortus te ondergaan moeten daarna wel hun verantwoordelijkheid nemen en niet doen alsof ze geen keus hadden. Dat geen van beize keuzes makkelijk is, is niet anders, zo is het wel vaker in het leven.
en dan nog stemrecht willen ookquote:Op maandag 26 augustus 2013 19:18 schreef JaniesBrownie het volgende:
Soms is je gevoel gewoon te sterk aanwezig en is rationeel denken moeilijk.
soms is altijd net precies op de momenten dat je moet gaan stemmen helaasquote:Op maandag 26 augustus 2013 19:43 schreef tarantism het volgende:
[..]
en dan nog stemrecht willen ook
Sorry hoor, maar ik zeg alleen dat het een optie was. Het was toch ook een optie? Abortus is namelijk altijd een optie. Altijd, dat je er niet voor kiest of dat je het niet als een optie ziet wil niet zeggen dat het geen optie WAS.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Voor haar misschien niet! Leer t verschil tussen gepland en gewenst nou eens
Ach, iets met bevolking krijgt regering wat het verdient enzoquote:Op maandag 26 augustus 2013 19:43 schreef tarantism het volgende:
[..]
en dan nog stemrecht willen ook
Moet je wel met de gevolgen van een kind leven en niet zeiken...quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:38 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
die vrouwen nemen dan toch ook de verantwoordelijkheid?
Dat doen ze dus in beide gevallen, ik wilde alleen maar aangeven dat abortus niet (voor iedereen) zo gemakkelijk is als veel mensen graag zouden denken.
Dat is waar! Maar een optie was het altijd. Natuurlijk is die keus niet makkelijk. Dat snap ik zelf ook wel. Maar dan moet je bijv. niet gaan mekkeren als je bijv. financiele issues krijgt als 1-ouder gezin of dat je kind je na je 18e niet meer wil zien of wat dan ook. Stank voor dank gevallen. Ik ken daar helaas ook een aantal gevallen van.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:38 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
die vrouwen nemen dan toch ook de verantwoordelijkheid?
Dat doen ze dus in beide gevallen, ik wilde alleen maar aangeven dat abortus niet (voor iedereen) zo gemakkelijk is als veel mensen graag zouden denken.
Ligt eraan, wat wordt er onderzocht. Voor sommige onderzoeken is een groep van een aantal duizend mensen genoeg en in sommige gevallen niet. Over het algemeen vind ik de grote van de groep niet zo belangrijk, de samenstelling van de groep vind ik belangrijker. Als een onderzoek gaat over de Nederlandse bevolking moeten de groep wel een weergave zijn van de Nederlandse bevolking.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jij bent er zeker ook zo eentje als ze een onderzoek doen onder Nederlanders en slechts een aantal duizend kiezen het niet relevant is omdat ze er minstens een paar miljoen moesten pakken?
Nee want als iets over het algemeen zo is betekend het niet dat het altijd zo is. Dat kinderen uit een één-oudergezin het statistisch gezien minder goed doen komt o.a. omdat één-oudergezinnen het vaakst voorkomen in een lagere bevolkingsklasse (dus met een laag inkomen). Kinderen uit een één-oudergezin met een gemiddeld of hoog inkomen doen het over het algemeen prima.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ja, heel veel factoren spelen mee. Heel veel, maar over het algemeen(!) gemiddeld genomen(!), is een kind uit een 2 ouder-gezin beter af ivg met een 1 ouder gezin. En je mag op basis daarvan toch wel zeggen dat een ouder die bewust een kind wil opvoeden in een 1-ouder gezin egoistisch is?
quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:34 schreef madam-april het volgende:
Dat kinderen uit een één-oudergezin het statistisch gezien minder goed doen komt o.a. omdat één-oudergezinnen het vaakst voorkomen in een lagere bevolkingsklasse (dus met een laag inkomen). Kinderen uit een één-oudergezin met een gemiddeld of hoog inkomen doen het over het algemeen prima.
Zeg je nu onbewust dat hoog opgeleide vrouwen met veel geld kinderen goed kunnen opvoeden?quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:48 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dit probeerde ik dus ook duidelijk te maken. Ik ken een vrouw die op haar 40ste een bewust alleenstaande moeder is geworden via een KID-traject (kunstmatige inseminatie met donorsperma). Ze is hoogopgeleid (universitair), ze heeft een koophuis en een vaste baan. Ze was alleen nooit de partner tegengekomen waar ze een gezin mee wilde stichten. De groep één-oudergezinnen varieert dus van dit soort mensen tot de 15-jarige VMBO-meisjes die per ongeluk zwanger raken, en daar moet je voor corrigeren.
of je had zelf de bijsluiter gelezenquote:Op maandag 26 augustus 2013 18:16 schreef madam-april het volgende:
Ik ben zwanger geworden doordat mijn arts mij verkeerd had voorgelicht, volgens haar hadden de medicijnen die zij mij voorschreef geen effect op de werking van de pil.. Toen ik twee maanden later zwanger bleek te zijn was haar reactie 'oeps sorry'.
Moraal van dit verhaal: ongelukjes bestaan dus wel..
quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:05 schreef Godshand het volgende:
[..]
Nee, jij denkt niet logisch na!
Even uit die bron die eerder genoemd werd, van de Heritage Foundation.
een grafiekje dat ik vond:
Adolescents in married families are less likely to be depressive
Percentage adolescenten die zeiden: " Depressief te voelen, gedurende het grootste deel van de afgelopen week", bij navraag.
Pubers met getrouwde ouders: 5,2%
Pubers van single moeders: 9,4%
Er valt natuurlijk wat af te dingen, om iemand depressief te beoordelen, als ze dat zelf vinden. Het is geen psychiatrische diagnose, of beoordeelt met een test die depressieve symptomen meet. Maar het geeft een aardig beeld hoe gelukkig ze zich afgelopen week voelden.
Het schijnt uit een longitudinale studie te komen, er staat helaas niet bij, bij hoeveel pubers dit is gevraagd.
Maar stel dat er 10.000 zijn gevraagd. Dan zitten daar zowel pubers bij die vreselijke getrouwde ouders hebben, die hun als boksbal gebruiken, als pubers met de meest fantastische alleenstaande moeders.
Maar als er dan toch zo'n relatief verschil in welbevinden wordt gevonden zegt dat wel wat. Ik heb geen getal gezien hoe significant de cijfers zijn (de vraag in hoeverre het verschil tussen 9,4 en 5,2% op toeval berust) en zie ze ook niet genoemd, maar stel dat het significant zou zijn. Dat betekent dat meer pubers binnen 1-ouder gezinnen zich ongelukkiger voelen, vergeleken met 2-ouder gezinnen, ongeacht hoe het er in al die gezinnen aan toe gaat.
Die individuele situatie boeit hier niet. Het geeft gewoon weer, als jij de straat oploopt en duizenden pubers gaat vragen of ze zich afgelopen week depressief hebben gevoeld, degene die van eenstaande ouders zijn, wat vaker ja zullen zeggen tegen je.
Dat betekent ook, dat iedereen die alleenstaande moeder is, een wat grotere kans heeft dat zijn haar/dochter zich tijdens de puber tijd wat depressiever zal voelen, dan als jij een partner naast je zijde had.
Dat je niet weet of het werkelijk 1-ouder gezinnen zijn? Daar valt over te twijfelen natuurlijk, een helder definitie van 1 ouder gezinnen hebben ze niet, maar burgerlijke status zegt natuurlijk een hoop.
Hij zegt dat de kans groter is dat ze dat kunnen dan een 16-jarige zonder opleiding of geld.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zeg je nu onbewust dat hoog opgeleide vrouwen met veel geld kinderen goed kunnen opvoeden?
Het stond niet in de bijsluiter.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:50 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
of je had zelf de bijsluiter gelezen
Ik vind het trouwens wel heel onverantwoord om als vrouw op je 40ste nog aan kinderen te beginnen. Ik dacht dat vrouwen van 40 helemaal niet in aanmerking kwamen voor KID e.d.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:48 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dit probeerde ik dus ook duidelijk te maken. Ik ken een vrouw die op haar 40ste een bewust alleenstaande moeder is geworden via een KID-traject (kunstmatige inseminatie met donorsperma). Ze is hoogopgeleid (universitair), ze heeft een koophuis en een vaste baan. Ze was alleen nooit de partner tegengekomen waar ze een gezin mee wilde stichten. De groep één-oudergezinnen varieert dus van dit soort mensen tot de 15-jarige VMBO-meisjes die per ongeluk zwanger raken, en daar moet je voor corrigeren.
Als kind uit een eenoudergezin kan ik je vertellen dat daar als kind niets leuks aan is. Helaas zijn er andere factoren in het spel dan de opvoeding van de ouder alleen. Je kunt als ouder niet alles plannen natuurlijk, maar een ouder die bewust in zijn/haar eentje een kind neemt mag van mij branden in de hel.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:34 schreef madam-april het volgende:
Nee want als iets over het algemeen zo is betekend het niet dat het altijd zo is. Dat kinderen uit een één-oudergezin het statistisch gezien minder goed doen komt o.a. omdat één-oudergezinnen het vaakst voorkomen in een lagere bevolkingsklasse (dus met een laag inkomen). Kinderen uit een één-oudergezin met een gemiddeld of hoog inkomen doen het over het algemeen prima.
Ik vind het wel egoïstisch als iemand er voor kiest een kindje te krijgen terwijl hij/zij niet is staat is voor het kindje te zorgen en het te bieden wat het nodig heeft, dat heeft niks te maken met de samenstelling van het gezin maar met de situatie waarin het gezin zich bevindt.
Je kán het natuurlijk ook overdrijvenquote:Op maandag 26 augustus 2013 21:15 schreef twiFight het volgende:
[..]
Als kind uit een eenoudergezin kan ik je vertellen dat daar als kind niets leuks aan is. Helaas zijn er andere factoren in het spel dan de opvoeding van de ouder alleen. Je kunt als ouder niet alles plannen natuurlijk, maar een ouder die bewust in zijn/haar eentje een kind neemt mag van mij branden in de hel.
Ik overdrijf niets, maar het is mijn mening he. Er zullen vast kinderen van eenoudergezinnen zijn die nergens last van gehad hebben. Maar ik heb er veel leed van gehad en verafschuw ouders die dat bewust doen dan ook.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:17 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Je kán het natuurlijk ook overdrijven
Waarom heel onverantwoord, vanwege de verhoogde kans op een kindje met het syndroom van Down misschien? Ze heeft dat tijdens de zwangerschap laten onderzoeken. Overigens was ze 37 toen ze aan het traject begon.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:05 schreef madam-april het volgende:
Ik vind het trouwens wel heel onverantwoord om als vrouw op je 40ste nog aan kinderen te beginnen. Ik dacht dat vrouwen van 40 helemaal niet in aanmerking kwamen voor KID e.d.
Whehehe!quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:15 schreef twiFight het volgende:
[..]
Als kind uit een eenoudergezin kan ik je vertellen dat daar als kind niets leuks aan is. Helaas zijn er andere factoren in het spel dan de opvoeding van de ouder alleen. Je kunt als ouder niet alles plannen natuurlijk, maar een ouder die bewust in zijn/haar eentje een kind neemt mag van mij branden in de hel.
Niet alleen het syndroom van Down maar nog veel meer afwijkingen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:16 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Waarom heel onverantwoord, vanwege de verhoogde kans op een kindje met het syndroom van Down misschien? Ze heeft dat tijdens de zwangerschap laten onderzoeken. Overigens was ze 37 toen ze aan het traject begon.
Op welke gebieden vond je het moeilijk als kind?quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:15 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik denk dat het nogal overdreven wordt. Ik heb in mijn leven maar een paar keer een vrouw ontmoet die tijdens haar zwangerschap ontdekte dat haar man was vreemd gegaan waarna de relatie beëindigd werd. Overigens is het wel evolutionair verklaarbaar, een man gaat zich pas hechten aan een vrouw (en kind) nadat het kind van hem ook daadwerkelijk geboren wordt. Als je als vrouw merkt dat je man niet meer verliefd op je is kun je beter überhaupt niet zwanger maken - maar vaak doet ze dat dan wel juist in de hoop de relatie te redden. Dat is dan niet handig, want juist in de zwangerschap zijn mannen geneigd om de handdoek in de ring te gooien, want zoals ik eerder al memoriseerde is het hechtingsproces nog niet begonnen en houdt slechts de verliefdheid de relatie levend. Maar dan moet die er (nog) wel zijn.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:32 schreef Mishu het volgende:
Je ziet het vaak genoeg in series en reality tv shows: mannen die koude voeten krijgen zodra hun vrouw/vriendin daadwerkelijk zwanger wordt.
Aanvankelijk was het een gezamenlijke keuze maar dan is het echt en pats boem: het gaat ze benauwen en meneer gaat de hort op en gaat scharrelen met jonge 19-jarigen om weg te vluchten. Soms met alle mogelijke gevolgen van dien (meneer weg voordat het kind geboren is).
Heeft iemand van jullie dit ooit eens meegemaakt zelf of in zijn omgeving? Aan de mannen: wat was het dat je deed panieken?
Ik heb het even opgezocht, de leeftijdsgrens voor een KID-traject is 42 jaar.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:50 schreef madam-april het volgende:
Niet alleen het syndroom van Down maar nog veel meer afwijkingen.
Ok, ik heb altijd begrepen dat de kans op afwijkingen veel groter was maar als dat niet zo is neem ik het terug.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:15 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik heb het even opgezocht, de leeftijdsgrens voor een KID-traject is 42 jaar.
Bij een oudere moeder is de kans op kinderen met afwijkingen weliswaar verhoogd ten opzichte van kinderen van jongere moeders, maar het blijft een heel kleine kans. Om bij het voorbeeld van Down te blijven: de kans verhoogt dan van circa 0,2% naar 2%. Bron Bovendien is er prenatale diagnostiek (en eventueel zwangerschapsafbreking) mogelijk. Om dan te zeggen dat het "heel onverantwoord" is dat 40-jarige vrouwen moeder worden vind ik wat overtrokken.
Ja, dat komt doordat het relatieve risico groot is (verschil tussen 0.2% en 2% = 10 keer grotere kans), maar het absolute risico laag blijft (slechts 2%). In de media wordt vaak alleen het relatieve risico benoemd.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:26 schreef madam-april het volgende:
Ok, ik heb altijd begrepen dat de kans op afwijkingen veel groter was maar als dat niet zo is neem ik het terug.
Wat maar weer eens aangeeft dat literatuurstudies en antropologisch onderzoek geen enkele kennis over hormoonsignalering of endocrinologie oplevert.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:03 schreef jaha het volgende:
Op basis van literatuurstudie en een beetje antropologisch onderzoek durf ik de stelling aan dat een verliefdheid maximaal 4 tot 7 jaar duurt. Daarna is het hormoontechnisch gezien gewoon over,
Aan de ene kant heb je natuurlijk het gebrek van een vaderfiguur in je leven. Je moet veel dingen zelf leren, je hebt minder steun, ook aan de kant van de moeder (want naast werken en opvoeden tegelijk houd een ouder weinig tijd over voor je persoonlijke zaken). Je mist een voorbeeld, een houvast in het leven, wat veel onzekerheid veroorzaakt.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:54 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Op welke gebieden vond je het moeilijk als kind?
Ik ben 24 en amper volwassenquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:34 schreef jaha het volgende:
Volgens mij is de kans op afwijkingen vooral groter als het het EERSTE kind van de moeder betreft. De gemiddelde leeftijd waarop vrouwen nu kinderen krijgen is volgens mij 30 jaar. Dat is - maatschappelijk gezien - een prima leeftijd, maar biologisch gezien kunnen vrouwen beter op hun 20e hun eerste kind krijgen. Als de kleine naar de kleuterschool gaat is mamma 25 en dat is ook nog een mooie leeftijd om met een carriere te beginnen. Ik was (als man zijnde) pas op mijn 26e afgestudeerd per slot van rekening.
De ongetrouwde 2 oudergezinnen is in dat grafiekje ook opgenomen, maar uit luiheid en overzichtelijkheid heb ik die niet genoemd. Ik nam aan dat je het grafiekje in die PDF ook wel gezien had, niet dusquote:Op maandag 26 augustus 2013 20:53 schreef madam-april het volgende:
[..]![]()
Je kunt hoogstens zeggen dat pubers met getrouwde ouders zich over het algemeen gelukkiger voelen dan pubers van ongetrouwde ouders. Je kunt niks zeggen over één- en twee-oudergezinnen omdat de twee-oudergezinnen waar de ouders niet getrouwd zijn als één-oudergezinnen worden beschouwd.
Individuele situaties zijn inderdaad niet van belang als je het alleen over de statistieken hebt maar als je gaat zeggen 'omdat kinderen uit één-oudergezinnen het statistisch gezien minder goed doen is het verkeerd/egoïstisch om een kind bewust in een één-oudergezin te laten opgroeien'. En daar heb ik het over.
Ik ken trouwens meer ongetrouwde stellen met kinderen dan getrouwde dus burgerlijke status zegt dus niet zoveel.
Ik had inderdaad niet de hele bron gelezen omdat ik hem niet erg betrouwbaar vond. Ik snap het idee van statistiek wel en ik ben het met je eens dat als je het alleen over de statistieken hebt individuele situaties er niet toe doen. Maar om een oordeel te vellen over een individuele situatie moet je wel naar meer dan alleen de statistieken kijken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 03:39 schreef Godshand het volgende:
[..]
De ongetrouwde 2 oudergezinnen is in dat grafiekje ook opgenomen, maar uit luiheid en overzichtelijkheid heb ik die niet genoemd. Ik nam aan dat je het grafiekje in die PDF ook wel gezien had, niet dus
Qua percentage stond die tussen de single ouders en getrouwde stellen in. Maar het gaat mij om even het idee van statistiek uitleggen...
Waarom is een man die geen kind wil op die leeftijd een slappe zak?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:31 schreef ladyjaye het volgende:
[..]
Heerlijk hoe makkelijk je erover denkt. Denk je dat ik dit allemaal ingepland had? Ik zat in de feestperiode van mijn leven. Lekker feesten, genieten van mijn vrijheid, 'leuke' relatie toen, studie ging perfect, had geld kortom: had niks te klagen.
Dan blijft de menstruatie ineens uit en ben je kotsmisselijk. Dit zie je even aan als ontkenning en je wordt steeds emotioneler. Dan toch de schaamte trotseren en zwangerschapstesten kopen. Want het zal toch niet? Alleen op de wc lopen janken omdat dat ding aangeeft dat je zwanger bent en je ineens keuzes moet gaan maken. Wie ga je dit toe vertrouwen als eerste, hoe zullen mensen reageren?
Het begint bij de vrouw. En vanaf dan moet de vrouw al sterk zijn. Ondanks de emotionele schommelingen moeten er zware keuzes gemaakt worden.
Dan heb je het eerst aan de personen verteld die het dienen te weten. Moeder, vriend etc. Dan krijg je kamp abortus en kamp niet abortus. Nou, ik kan je vertellen dat het een supermoeilijke keuze was. En ja, ik ging voor de makkelijkste. Het houden. Die slappe zak steunde mij vanaf het begin al niet en liep weg.
Allemaal door niet zorgvuldig met anticonceptie om te gaan. Maar de vrouw lost het wel even op tussen het boodschappen en koken door toch?
Ik had mijn leven ook anders voorgesteld en het afschuw voor kinderen. Vond ze verschrikkelijk. Wilde absoluut geen kinderen en al helemaal niet op dat moment.
Dan komt het opvoeden er nog eens bij.
Maar wij hebben nu niks te klagen. Het leven kan ons veel makkelijker worden met alimentatie, maar oke, we redden ons ook zonder met mijn salaris en toeslagen. Hij weet echt niet wat hij mist zo'n mooi klein mensje.
Ik zou het gewend moeten zijn ondertussen, maar ik blijf mij weer verbazen over hoe mensen hierover denken.
Oeh ik ga het randje over, maar echt he? De pil is niet zo betrouwbaar, me reet.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:10 schreef bobbiey het volgende:
[..]
Waarom is een man die geen kind wil op die leeftijd een slappe zak?
Als de rollen omgekeerd waren en hij wilde het kind maar jij wilde abortus? kon ie jou toch ook niet verplichten om er mee door te gaan.
Dat jij dat kind wilde houden is jouw zaak, dat hij hier niet klaar voor is mag hij zelf uitmaken.
Sowieso als je als man akkoord gaat om aanwezig te zijn bij een fucking babyshower wordt het misschien eens tijd om je testikels te laten verwijderenquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:39 schreef sitting_elfling het volgende:
OT mensen
Wat? Ga je met me akkoord of wat zeg je nu allemaal? :pquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:35 schreef Soury het volgende:
[..]
Oeh ik ga het randje over, maar echt he? De pil is niet zo betrouwbaar, me reet.Die vrouwen zijn minder te vertrouwen.
Dat is gewoon zn eigen schuld. Moet ie zn Wijf (ja die benaming is hier op zn plaats) maar korter houden en de pinpas intrekken.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:54 schreef oLexie het volgende:
Hier eentje die direct toen ze wist dat ze zwanger was is gestopt met werken!![]()
Inmiddels is het kind al bijna 1 en heeft ze in die tijd gewoon GEEN ENKELE CENT binnen gebracht en vaders alles maar betalen.![]()
Die werkt zich helemaal in de rondte en zij doet gewoon geen ene fuck, pas als hij thuiskomt uit werk komt zij d'r nest uit.
Nu gaat ze een opleiding doen, KIEST ZE EEN PARTICULIEREN OPLEIDING. Geen StuFi dus, ik kan er echt zo ontzettend pissig om worden. Jammer dat ik met haar zit opgescheept gezien we beiden in dezelfde familie zijn gekomen. Verwend wijf dat helemaal NIETS inlevert in de relatie en hij maar werken. Alles altijd op haar manier en volgens haar regels.
Ahja, hij is tenminste wel een echte man die zijn plicht doet en een hele trotse vader. Jammer dat zijn ruggengraat wat week is, hij had haar allang een schop onder d'r hol moeten geven maar in plaats daarvan zijn ze getrouwd op 22 jarige leeftijd.
Heeft trouwens niets met dit topic te maken maar ik kom even gal spuwen. Iedere kans op werk die ze aangereikt krijgt van ons wuift ze gewoon weg.
Is het ook een beetje, maar ze kan toch ook wel voor zichzelf nadenken? Ik zou me helemaal vierkant schamen tegenover iedereen als ik zo zou zijn.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:06 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat is gewoon zn eigen schuld. Moet ie zn Wijf (ja die benaming is hier op zn plaats) maar korter houden en de pinpas intrekken.
Voor veel mannen is zo iemand een droom vrouw hoorquote:Op maandag 26 augustus 2013 21:54 schreef oLexie het volgende:
Hier eentje die direct toen ze wist dat ze zwanger was is gestopt met werken!![]()
Inmiddels is het kind al bijna 1 en heeft ze in die tijd gewoon GEEN ENKELE CENT binnen gebracht en vaders alles maar betalen.![]()
Die werkt zich helemaal in de rondte en zij doet gewoon geen ene fuck, pas als hij thuiskomt uit werk komt zij d'r nest uit.
Nu gaat ze een opleiding doen, KIEST ZE EEN PARTICULIEREN OPLEIDING. Geen StuFi dus, ik kan er echt zo ontzettend pissig om worden. Jammer dat ik met haar zit opgescheept gezien we beiden in dezelfde familie zijn gekomen. Verwend wijf dat helemaal NIETS inlevert in de relatie en hij maar werken. Alles altijd op haar manier en volgens haar regels.
Ahja, hij is tenminste wel een echte man die zijn plicht doet en een hele trotse vader. Jammer dat zijn ruggengraat wat week is, hij had haar allang een schop onder d'r hol moeten geven maar in plaats daarvan zijn ze getrouwd op 22 jarige leeftijd.
Heeft trouwens niets met dit topic te maken maar ik kom even gal spuwen. Iedere kans op werk die ze aangereikt krijgt van ons wuift ze gewoon weg.
Ze doet in huis ook geen ene fuck, het is echt een parasiet en ik kan mij in deze tijd toch echt niet voorstellen dat een man met een minimum uurloon er blij van wordt om in zijn eentje vrouw en kind te moeten verzorgen. Ze redden het nu nog omdat ze bij haar moeder wonen, zie ze ook echt het huis niet uit gaan voorlopig want ze gaat toch niet werken. Intussen loopt ze wel enkel in merkkleding en doet ze een peperdure opleiding.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 13:53 schreef Godshand het volgende:
[..]
Voor veel mannen is zo iemand een droom vrouw hoor
Zolang ze huis beetje bijhoud, kinderen voedt hem een beurt geeft op zijn tijd vindt hij het prima. Gaat ze lastig doen, stort ie per ongeluk meer geld op de spaarrekeni,ng van zijn kinderen, zodat ze even niet kan shoppen
Weet je al hoe seks en babysmaken werkt?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:10 schreef bobbiey het volgende:
[..]
Waarom is een man die geen kind wil op die leeftijd een slappe zak?
Als de rollen omgekeerd waren en hij wilde het kind maar jij wilde abortus? kon ie jou toch ook niet verplichten om er mee door te gaan.
Dat jij dat kind wilde houden is jouw zaak, dat hij hier niet klaar voor is mag hij zelf uitmaken.
Ja, want elke keer als een vrouw haar benen wijd doet, moeten wij in ons achterhoofd houden: "Als ze haar anticonceptie maar goed geregeld heeft!"...quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:21 schreef ladyjaye het volgende:
[..]
Weet je al hoe seks en babysmaken werkt?
Condooms zijn je onbekend?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:33 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ja, want elke keer als een vrouw haar benen wijd doet, moeten wij in ons achterhoofd houden: "Als ze haar anticonceptie maar goed geregeld heeft!"...
Baas in eigen buik, betekent ook baas over wie je zelf tussen je benen toe laat en of je het zelf wel allemaal vertrouwd.. Maar daar denken vrouwen zelden aan, de geilheid op dat moment floreert net zo hard (wellicht harder) als bij de man!
Tuurlijk niet. Wel wil je in een vaste relatie daar zo snel mogelijk van af...quote:
Als je echt geen vader wil worden moet je altijd ook een condoom gebruiken, ook als je een vaste relatie hebt en zij aan de pil oid is! Wil je geen condoom gebruiken dan moet je of geen seks hebben of de mogelijke gevolgen (een kind) accepteren.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:39 schreef Godshand het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Wel wil je in een vaste relatie daar zo snel mogelijk van af...
En als je dan aangeeft geen kids te willen vertrouw je erop dat zij met je mee denkt...maar nee hoor.
En dan komt dat kind (*Oops I did it again) en dan alsnog boos worden dat mijnheer wegloopt, terwijl deze toch HEEL DUIDELIJK is geweest!
Echt, sommige vrouwen:1000000000000000000000000000000000000x
Ohja, ik ben nog steeds geen vader, dus ik heb hier geen ervaring mee
quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:39 schreef Godshand het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Wel wil je in een vaste relatie daar zo snel mogelijk van af...
En als je dan aangeeft geen kids te willen vertrouw je erop dat zij met je mee denkt...maar nee hoor.
En dan komt dat kind (*Oops I did it again) en dan alsnog boos worden dat mijnheer wegloopt, terwijl deze toch HEEL DUIDELIJK is geweest!
Echt, sommige vrouwen:1000000000000000000000000000000000000x
Ohja, ik ben nog steeds geen vader, dus ik heb hier geen ervaring mee
En dus mannen hebben 1 kans condoom. Vergeet die of scheurt ie dan moet je betalen en papa worden anders ben je een nietsnut en laffaard.quote:
Neem je eigen verantwoordelijkheid kneus. Je legt het bij de vrouw neer en gaat vervolgens janken als de vrouw door de anticonceptie heen of welke reken dan ook zwanger wordt.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:12 schreef bobbiey het volgende:
[..]
En dus mannen hebben 1 kans condoom. Vergeet die of scheurt ie dan moet je betalen en papa worden anders ben je een nietsnut en laffaard.
Terwijl vrouwen eerst de pil kunnen nemen, ook aan condoom kunnen denken, noodpil, abortus eventueel (waar de man geen enkele zeggenschap over heeft, terecht maar waarom moet hij dan ook de gevolgen dragen van de beslissing van de vrouw?)
Situatie 1: bij de seks was niemand slim of nuchter genoeg om aan anticonceptie te denken. Vrouw wil geen kind want ze is er nog niet klaar voor man wil wel kind. Abortus en man heeft pech, is de vrouw hier nu een slecht mens en laf omdat ze nog niet klaar was om een gezin te stichten? Volgens mij niet.
Situatie 2: ook weer geen anticonceptie. Man wil geen kind, vrouw wel. Geen abortus en de man is verplicht om alimentatie te betalen en als ie de rol van vader dan niet wil opnemen is hij laf, gemeen en een slecht mens. Redelijk hypocriet volgens mij.
Ik ben voor die alimentatie regeling hoor, omdat zo een kind het al erg genoeg heeft met maar 1 ouder en het in belang van kind is dat er financieele steun mogelijk is. Maar het gaat er hier blijkbaar niet in dat ook een man liever wacht met echt een gezin te starten totdat hi in een andere fase is gekomen.
Snaar geraakt zie ik, de vrouw heeft in die situatie nu eenmaal meer zeggenschap over wat er met het ongeboren kind zal gebeuren. Ja aan die macht om te beslissen of er al dan niet effectief een kind komt hangt er ook een verantwoordelijkheid en de man heeft naar mijn mening ook het recht om zelf te bepalen wanneer hij er klaar voor is.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:15 schreef Ennn91 het volgende:
[..]
Neem je eigen verantwoordelijkheid kneus. Je legt het bij de vrouw neer en gaat vervolgens janken als de vrouw door de anticonceptie heen of welke reken dan ook zwanger wordt.
Klopt. Zulke dommigheid kan ik namelijk echt niet snappen. En je snapt het nog steeds niet wat verantwoordelijkheid betekent.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:18 schreef bobbiey het volgende:
[..]
Snaar geraakt zie ik, de vrouw heeft in die situatie nu eenmaal meer zeggenschap over wat er met het ongeboren kind zal gebeuren. Ja aan die macht om te beslissen of er al dan niet effectief een kind komt hangt er ook een verantwoordelijkheid en de man heeft naar mijn mening ook het recht om zelf te bepalen wanneer hij er klaar voor is.
Waarom hebben vrouwen recht op abortus dan?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:19 schreef Ennn91 het volgende:
[..]
Klopt. Zulke dommigheid kan ik namelijk echt niet snappen. En je snapt het nog steeds niet wat verantwoordelijkheid betekent.
quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:15 schreef Ennn91 het volgende:
[..]
Neem je eigen verantwoordelijkheid kneus. Je legt het bij de vrouw neer en gaat vervolgens janken als de vrouw door de anticonceptie heen of welke reken dan ook zwanger wordt.
Maar ze is wel van plan om te werken en steentje bij te dragen na die dure opleiding toch? Misschien dat ze het dan ruimschoots goedmaakt omdat ze dan veel meer gaat verdienen. Al zie ik dan nog sommige mensen in staat om dan weg te gaan omdat ze 'hun partner ontgroeid' zijn of dergelijkequote:Op donderdag 29 augustus 2013 14:02 schreef oLexie het volgende:
[..]
Ze doet in huis ook geen ene fuck, het is echt een parasiet en ik kan mij in deze tijd toch echt niet voorstellen dat een man met een minimum uurloon er blij van wordt om in zijn eentje vrouw en kind te moeten verzorgen. Ze redden het nu nog omdat ze bij haar moeder wonen, zie ze ook echt het huis niet uit gaan voorlopig want ze gaat toch niet werken. Intussen loopt ze wel enkel in merkkleding en doet ze een peperdure opleiding.
Ahja, ze heeft d'r man en d'r ouders wel flink onder de duim.
Aan de kinderlijke en makkelijke reacties te zien is dat ook maar beter ook.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]! Er is niks mis met de verantwoordelijkheid neerleggen bij de vrouw.
quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:21 schreef ladyjaye het volgende:
[..]
Weet je al hoe seks en babysmaken werkt?
quote:
quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:50 schreef Ennn91 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar beter ook dat je geen kinderen hebt of beter krijg je ze ook niet.
.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:19 schreef Ennn91 het volgende:
[..]
Klopt. Zulke dommigheid kan ik namelijk echt niet snappen. En je snapt het nog steeds niet wat verantwoordelijkheid betekent.
quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:30 schreef Ennn91 het volgende:
[..]
Aan de kinderlijke en makkelijke reacties te zien is dat ook maar beter ook.
Ik ga het nog een keer herhalen en zoek het dan maar uit: verantwoordelijkheid. Als jij een condoom gebruikt en de vrouw slikt de pil en er vanuit gaande dat de condoom niet scheurt en er de kans bestaat van 1:100000 dat het door de pil heen toch misgaat ga jij dus een abortus van de vrouw eisen of je erkent het kind anders niet? Dan ben je oprecht een kneus ja. Maar jullie zijn zo infantiel om de condoom weg te laten en vervolgens lopen te janken als het alsnog door de pil heen(relatief kleine kans tot bijna nihil) of dat de vrouw trouw de pil doorslikt en niet vergeet. Neem dan je verantwoordelijkheid en als je dan wegloopt verdien je een castratie. Oke, dat gaat wel ver maar die stompzinnigheid irriteert me mateloos.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:24 schreef bobbiey het volgende:
[..]
Waarom hebben vrouwen recht op abortus dan?
Toch ook hun (samen met de man) verantwoordelijkheid om bij de seks ervoor te zorgen dat er een condoom gebruikt wordt? Als ik jou goed begrijp moeten mannen zich maar neerleggen bij de keuze van de vrouw eenmaal ze hun kwakje gedropt hebben. Een vrouw mag beslissen dat ze liever niet op pakweg haar 22ste moeder wordt maar een man moet zen bek houden en niet zeuren.
Dit slaat dan weer echt nergens op. Mensen die zo denken verdienen een baby.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]! Er is niks mis met de verantwoordelijkheid neerleggen bij de vrouw.
Jij bent ook baas over bij welk type vrouw jij je pener naar binnen doet.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:33 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ja, want elke keer als een vrouw haar benen wijd doet, moeten wij in ons achterhoofd houden: "Als ze haar anticonceptie maar goed geregeld heeft!"...
Baas in eigen buik, betekent ook baas over wie je zelf tussen je benen toe laat en of je het zelf wel allemaal vertrouwd.. Maar daar denken vrouwen zelden aan, de geilheid op dat moment floreert net zo hard (wellicht harder) als bij de man!
Ik denk gewoon in veel gevallen dat de man wel denkt, die neemt wel een abortus, maar plots wil de dame in kwestie het kind houden en verandert ze in zo'n baby-loving feeks.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:42 schreef Ennn91 het volgende:
[..]
Ik ga het nog een keer herhalen en zoek het dan maar uit: verantwoordelijkheid. Als jij een condoom gebruikt en de vrouw slikt de pil en er vanuit gaande dat de condoom niet scheurt en er de kans bestaat van 1:100000 dat het door de pil heen toch misgaat ga jij dus een abortus van de vrouw eisen of je erkent het kind anders niet? Dan ben je oprecht een kneus ja. Maar jullie zijn zo infantiel om de condoom weg te laten en vervolgens lopen te janken als het alsnog door de pil heen(relatief kleine kans tot bijna nihil) of dat de vrouw trouw de pil doorslikt en niet vergeet. Neem dan je verantwoordelijkheid en als je dan wegloopt verdien je een castratie. Oke, dat gaat wel ver maar die stompzinnigheid irriteert me mateloos.
Dus, ik moet eigenlijk altijd vrouwen wantrouwen? Het zijn toch maar domme meiden, dus ik kan beter aan het condoom?!quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:50 schreef madam-april het volgende:
[..]
Als je echt geen vader wil worden moet je altijd ook een condoom gebruiken, ook als je een vaste relatie hebt en zij aan de pil oid is! Wil je geen condoom gebruiken dan moet je of geen seks hebben of de mogelijke gevolgen (een kind) accepteren.
Neem dan zelf je verantwoordelijkheid, trut! Hij geeft toch aan geen kind te willen? En jij wilde ook neuken of niet soms?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:42 schreef Ennn91 het volgende:
[..]
Ik ga het nog een keer herhalen en zoek het dan maar uit: verantwoordelijkheid. Als jij een condoom gebruikt en de vrouw slikt de pil en er vanuit gaande dat de condoom niet scheurt en er de kans bestaat van 1:100000 dat het door de pil heen toch misgaat ga jij dus een abortus van de vrouw eisen of je erkent het kind anders niet? Dan ben je oprecht een kneus ja. Maar jullie zijn zo infantiel om de condoom weg te laten en vervolgens lopen te janken als het alsnog door de pil heen(relatief kleine kans tot bijna nihil) of dat de vrouw trouw de pil doorslikt en niet vergeet. Neem dan je verantwoordelijkheid en als je dan wegloopt verdien je een castratie. Oke, dat gaat wel ver maar die stompzinnigheid irriteert me mateloos.
Jij dus net zo goed...quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:36 schreef Mishu het volgende:
[..]
Jij bent ook baas over bij welk type vrouw jij je pener naar binnen doet.
ik heb de afspraak gemaakt met mijn vriendin (willen beide geen kinderen):quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik denk gewoon in veel gevallen dat de man wel denkt, die neemt wel een abortus, maar plots wil de dame in kwestie het kind houden en verandert ze in zo'n baby-loving feeks.
Hoe oud ben jij?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 08:46 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ik heb de afspraak gemaakt met mijn vriendin (willen beide geen kinderen):
mocht ze om de een of andere reden toch zwanger raken dan moet ze een abortus ondergaan, zo niet dan schop ik haar het huis uit.
beide partijen akkoordhopelijk hoef ik nooit die afspraak na te komen
Jij hebt opgelet bij biologie vroeger en weet dat de condoom de enige anticonceptie is met 100% veiligheid? Met pil heb je altijd nog een minieme kans zwanger te worden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 03:17 schreef Godshand het volgende:
[..]
Neem dan zelf je verantwoordelijkheid, trut! Hij geeft toch aan geen kind te willen? En jij wilde ook neuken of niet soms?
En dan moeilijk doen als er een abortus wordt geeist, ook al ben je 1 uit de duizend die de zwangerschap door de pil heen overkomt
ik ben gewoon stellig in mijn kinderhaatquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:52 schreef tonthesnake het volgende:
[..]
Dacht aan je post te zien zo rond 17-18. No offence
Gelukkig heb jij je vrouw onder controle inderdaadquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:53 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ik ben gewoon stellig in mijn kinderhaat
en zij is dat ook
maar mocht ze om de een of andere reden veranderen van mening (door hormonen bijv.) dan weet ze de consequenties
ik ben daar liever vooraf al heel duidelijk over: dat voorkomt gezeik achteraf
ik denk dat ze heel vaak denken dat een kind huwelijksproblemen kan oplossen, dat het de 'lijm' van hun huwelijk wordt. Die hebben een soort romantisch droombeeld voor ogen. Maar als het tussen je partner en jou niet goed zit, groeit dat alleen nog maar meer scheef als je een kind hebt.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 01:57 schreef Trini-Kwan het volgende:
Dan neem je een baby met een ei.
Wat wil zeggen dat je het 'baby maken met' niet goed genoeg hebt doorgedacht.
Voordat je aan een baby begint moet je met elkaar kunnen praten...
Ik snap niet hoe vrouwen zich laten bezwangeren zonder dat ze weten hoe ze met die kerel kunnen praten. Als hij goed kan praten en relativeren, krijg je ook een inkijk over wat voor een vader het zou zijn. Daar hoort ook bij praten over hoe het gaat als de relatie niet goed loopt...
Baas!quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 08:46 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
mocht ze om de een of andere reden toch zwanger raken dan moet ze een abortus ondergaan, zo niet dan schop ik haar het huis uit.
Ik hoop het ja, zie het alleen niet gauw gebeuren gezien ze nu ook iedere kans op werk gewoon wegwuift. Sowieso ook de opleiding die ze doetquote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:27 schreef bobbiey het volgende:
[..]
Maar ze is wel van plan om te werken en steentje bij te dragen na die dure opleiding toch? Misschien dat ze het dan ruimschoots goedmaakt omdat ze dan veel meer gaat verdienen. Al zie ik dan nog sommige mensen in staat om dan weg te gaan omdat ze 'hun partner ontgroeid' zijn of dergelijke
En ik zie het juist veel meer andersom. Sterker nog, ik ken maar 1 vrouw die haar kind weg houdt bij dr ex, en dat is imo volledig terecht, hij is drugsverslaafd en leeft op straat...quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:52 schreef snakelady het volgende:
In mijn directe omgeving zie ik het eigenlijk weinig tot niet, wel dat een moeder de kinderen weghoud van hun vader omdat ze pissig is op hem, nu met het gevolg dat hij al een jaar zijn dochters niet heeft gezien en hij krijgt nergens steun, meerdere malen gewprobeerd via justitie zijn kinderen weer te zien en uiteindelijk gebeurd er helemaal niks en kan zei doen wat ze wil doen.
Ik ben zelf in elk geval blij dat ik er altijd goed over na heb gedacht, ik wil namelijk nooit zo'n klootzak zijn die wel een kind gaat maken, en vervolgens de vrouw alleen achterlaat...dat mijn eigen geslacht zich zo kan opstellen, ongelofelijkquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:32 schreef Mishu het volgende:
Aanvankelijk was het een gezamenlijke keuze maar dan is het echt en pats boem: het gaat ze benauwen en meneer gaat de hort op en gaat scharrelen met jonge 19-jarigen om weg te vluchten. Soms met alle mogelijke gevolgen van dien (meneer weg voordat het kind geboren is).
Heeft iemand van jullie dit ooit eens meegemaakt zelf of in zijn omgeving? Aan de mannen: wat was het dat je deed panieken?
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:33 schreef Mishu het volgende:
[..]
Dit slaat dan weer echt nergens op. Mensen die zo denken verdienen een baby.
Nee, je moet vrouwen niet altijd wantrouwen, maar als je als man zijnde echt geen kind wil dan moet je het risico niet nemen dat ze zwanger wordt. Als je geen condoom wil gebruiken dan neem je een risico dus dan moet je de eventuele gevolgen hiervan dragen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 03:14 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dus, ik moet eigenlijk altijd vrouwen wantrouwen? Het zijn toch maar domme meiden, dus ik kan beter aan het condoom?!
Zij vergeet ze toch maar zonder iets te zeggen, en wanneer ze aan de schijterij is, of aan de medicijnen die de werking van de pil verminderen (in het laatste geval, als ze het weet als ze de bijsluiter las en de apotheek of de voorschrijvende dokter wat zei) zegt ze toch niets?
Je hebt wel een hoge dunk van je geslachtsgenoten
Je kunt als je niet zwanger bent wel makkelijk zeggen 'dan laat ik het wel gewoon weghalen' maar als je dan eenmaal zwanger bent is het ineens niet meer zo makkelijk.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 08:46 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
Laat er gewoon een knoop inleggen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:53 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ik ben gewoon stellig in mijn kinderhaat
en zij is dat ook
maar mocht ze om de een of andere reden veranderen van mening (door hormonen bijv.) dan weet ze de consequenties
ik ben daar liever vooraf al heel duidelijk over: dat voorkomt gezeik achteraf
Ja, al denk ik dat er genoeg mensen rondlopen die zich er niet voor schamen of zelfs trots op zijn dat ze zo'n goed leven hebben en er geen ene flikker voor moeten doen. Maar ach ja zo lang ze er alletwee blij mee zijn... Al heb ik zo indruk dat die vent nit veel ruggengraat heeft en er als de dood voor is dat zen vrouwtje hem maar eens zou kunnen verlaten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:19 schreef oLexie het volgende:
[..]
Ik hoop het ja, zie het alleen niet gauw gebeuren gezien ze nu ook iedere kans op werk gewoon wegwuift. Sowieso ook de opleiding die ze doetiets met media. Die opleidingen heb je ook gewoon normaal waar je wel stufi bij krijgt.
Ik begrijp gewoon echt niet hoe je zo kunt zijn/denken/doen zonder jezelf helemaal kapot te schamen tegenover je eigen en de familie van je man (flink grote en hechte familie). Ik zou echt niet bekend willen staan als verwende klaploper die geen flikker uitvoert.
Nou, nee. Ze gaat hem niet verlaten, qua liefde zit het wel goed. Hij en haar moeder proberen alleen een beetje conflicten uit de weg te gaan met haar, dieptriest. Fel wijfie zal het wel zijn, maargoed, ze is volledig afhankelijk van hem voor de rest. Zou het zelf niet erg vinden als ze zouden scheiden, vind het knap dat hij het allemaal nog kan handelen. Het is de broer van mijn vriend, gelukkig zijn het wel twee hele verschillende persoonlijkheden. Ik krijg tegengas en een schop onder mijn kont als ik zulke dingen doe.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 21:05 schreef bobbiey het volgende:
[..]
Ja, al denk ik dat er genoeg mensen rondlopen die zich er niet voor schamen of zelfs trots op zijn dat ze zo'n goed leven hebben en er geen ene flikker voor moeten doen. Maar ach ja zo lang ze er alletwee blij mee zijn... Al heb ik zo indruk dat die vent nit veel ruggengraat heeft en er als de dood voor is dat zen vrouwtje hem maar eens zou kunnen verlaten.
Oh, jij bent er zo eentje?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 21:13 schreef oLexie het volgende:
[..]
Nou, nee. Ze gaat hem niet verlaten, qua liefde zit het wel goed. Hij en haar moeder proberen alleen een beetje conflicten uit de weg te gaan met haar, dieptriest. Fel wijfie zal het wel zijn, maargoed, ze is volledig afhankelijk van hem voor de rest. Zou het zelf niet erg vinden als ze zouden scheiden, vind het knap dat hij het allemaal nog kan handelen. Het is de broer van mijn vriend, gelukkig zijn het wel twee hele verschillende persoonlijkheden. Ik krijg tegengas en een schop onder mijn kont als ik zulke dingen doe.
dat is zowel voor mij als voor mijn vriendin niet makkelijk: geen enkele arts wil daar aan mee werken op onze leeftijd (en omdat we geen kinderen hebbenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 20:42 schreef madam-april het volgende:
[..]
Laat er gewoon een knoop inleggen.
Haha, eentje die wel drie keer terug mept ja. Maar een man moet gewoon een man zijn en geen watje.quote:
quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:18 schreef bobbiey het volgende:
[..]
Snaar geraakt zie ik, de vrouw heeft in die situatie nu eenmaal meer zeggenschap over wat er met het ongeboren kind zal gebeuren. Ja aan die macht om te beslissen of er al dan niet effectief een kind komt hangt er ook een verantwoordelijkheid en de man heeft naar mijn mening ook het recht om zelf te bepalen wanneer hij er klaar voor is.
Een vrouw heeft inderdaad meer zeggenschap als er eenmaal sprake is van een zwangerschap. Dit weet je van tevoren, dus moet je als man zijnde voorkomen je overgeleverd bent aan de keuze van de vrouw dus moet je voorkomen dat ze zwanger wordt, hier heb je namelijk wel iets over te zeggen. Dat je als man minder manieren hebt om een zwangerschap te voorkomen betekend niet dat je als man minder verantwoordelijkheid hebt om een zwangerschap te voorkomen. Je weet dat je, als je het zonder condoom doet, het risico loopt dat ze zwanger wordt en dat je, als ze eenmaal zwanger is, overgeleverd bent aan haar beslissing, dus als je dit niet wil moet je voorkomen dat ze zwanger wordt en niet achteraf lopen janken. Je mag als man best beslissen dat je nog geen vader wil worden maar dit moet je als man nou eenmaal doen vóór er sprake is van een zwangerschap. Dit is misschien niet eerlijk, maar ik heb nieuws voor je.. het leven is niet eerlijk.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:24 schreef bobbiey het volgende:
[..]
Waarom hebben vrouwen recht op abortus dan?
Toch ook hun (samen met de man) verantwoordelijkheid om bij de seks ervoor te zorgen dat er een condoom gebruikt wordt? Als ik jou goed begrijp moeten mannen zich maar neerleggen bij de keuze van de vrouw eenmaal ze hun kwakje gedropt hebben. Een vrouw mag beslissen dat ze liever niet op pakweg haar 22ste moeder wordt maar een man moet zen bek houden en niet zeuren.
Onzinquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 21:30 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dat is zowel voor mij als voor mijn vriendin niet makkelijk: geen enkele arts wil daar aan mee werken op onze leeftijd (en omdat we geen kinderen hebben)
ah de eerste die er een leeftijd bij zetquote:
Uit nieuwsgierigheid hoor, maar wat is de reden dat jullie hebben besloten dat zij de sterilisatie zal ondergaan? Aangezien de ingreep bij jou veel minder ingrijpend is en hij nu al uitgevoerd zou kunnen worden..quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:04 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ah de eerste die er een leeftijd bij zetmaar dan voor de man
maar zelf hebben we besloten dat het mijn vriendin zal zijn welke de sterilisatie zal ondergaan als ze 30 is (dus nog even wachten)
(overigens haar keuze)
Maar dat is het probleem juist; veel mannen willen net als vrouwen in hun jonge jaren geen kind (een deel van de mannen nooit ja).quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 20:37 schreef madam-april het volgende:
[..]
Nee, je moet vrouwen niet altijd wantrouwen, maar als je als man zijnde echt geen kind wil dan moet je het risico niet nemen dat ze zwanger wordt. Als je geen condoom wil gebruiken dan neem je een risico dus dan moet je de eventuele gevolgen hiervan dragen.
met de essure methode is het juist voor haar het minst ingrijpendquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:23 schreef madam-april het volgende:
[..]
Uit nieuwsgierigheid hoor, maar wat is de reden dat jullie hebben besloten dat zij de sterilisatie zal ondergaan? Aangezien de ingreep bij jou veel minder ingrijpend is en hij nu al uitgevoerd zou kunnen worden..
Aan het hebben van seks zijn een aantal risico's verboden één hiervan is het risico op een zwangerschap. Dit risico kun je heel erg verkleinen door het gebruik van voorbehoedsmiddelen, zoals een condoom, de pil, een spiraaltje, etc. Door het gebruik van een condoom te combineren met nog een ander voorbehoedsmiddel (bijv. de pil) verklein je het risico nog meer. Je sluit het risico alleen uit door geen seks te hebben.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:29 schreef Godshand het volgende:
[..]
Maar dat is het probleem juist; veel mannen willen net als vrouwen in hun jonge jaren geen kind (een deel van de mannen nooit ja).
Condooms zijn overigens zeker niet heilig: ze kunnen scheuren, sperma kan op je hand lekken die je uiteindelijk bij haar naar binnen duwt etc.
Het beste is niet neuken om geen kinderen te krijgen (ook anaal niet, want het kan er alsnog inlopen), dus alleen hand- en blowjobs te doen.
Dat wil niemand, dus voor pil- en condoom gebruik staat sterilisatie bij de man waarbij het van het soort sterilisatie afhangt hoe groot de kans op zwangerschap dan nog is ( orde van 0,1 tot 1%).
Maar als je je als man laat steriliseren en je wil later alsnog kinderen, dan is de kans op een geslaagde herstel operatie klein.
Daarmee dwing je een man wel een heel rigoureuze hoek in, niet waar?
Dit ben ik niet met je eens. Alles zou een keuze moeten zijn die je samen maakt. Dus, als je gewoon lekker van bil wilt dan kies je er beide voor voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Of dat een condoom is, de pil, beiden of compleet wat anders dat kun je samen afspreken. Mocht de dame in kwestie dan toch onverhoopt zwanger worden, dan moet je wederom een keuze maken. Ik zeg niet dat het een makkelijke keuze is, maar desalniettemin moet die gemaakt worden. De crux zit hem in het volgende: je kunt samen kiezen voor een abortus of samen kiezen het kind te houden. Als je het niet eens bent kan de vrouw een keuze afdwingen, maar de man niet. Nu komt de vrouw daar wel mee weg, maar dan moet je ook je verantwoordelijkheid nemen als je alleen als vrouw er voor kiest het kind te houden. Doen waar je zelf zin in hebt en dan de man een lafaard noemen doet het heel goed in de columns van de Libelle, maar in de realiteit dwing je daar geen papa mee af.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 21:37 schreef madam-april het volgende:
(...) dat je, als ze eenmaal zwanger is, overgeleverd bent aan haar beslissing, dus als je dit niet wil moet je voorkomen dat ze zwanger wordt en niet achteraf lopen janken. Je mag als man best beslissen dat je nog geen vader wil worden maar dit moet je als man nou eenmaal doen vóór er sprake is van een zwangerschap.
Ik vind niet dat je dat zo algemeen kan stellen. Elke situatie is anders en moet apart beoordeeld worden wmb.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 23:25 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dit ben ik niet met je eens. Alles zou een keuze moeten zijn die je samen maakt. Dus, als je gewoon lekker van bil wilt dan kies je er beide voor voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Of dat een condoom is, de pil, beiden of compleet wat anders dat kun je samen afspreken. Mocht de dame in kwestie dan toch onverhoopt zwanger worden, dan moet je wederom een keuze maken. Ik zeg niet dat het een makkelijke keuze is, maar desalniettemin moet die gemaakt worden. De crux zit hem in het volgende: je kunt samen kiezen voor een abortus of samen kiezen het kind te houden. Als je het niet eens bent kan de vrouw een keuze afdwingen, maar de man niet. Nu komt de vrouw daar wel mee weg, maar dan moet je ook je verantwoordelijkheid nemen als je alleen als vrouw er voor kiest het kind te houden. Doen waar je zelf zin in hebt en dan de man een lafaard noemen doet het heel goed in de columns van de Libelle, maar in de realiteit dwing je daar geen papa mee af.
nee, dus dat kán niet.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 00:21 schreef twiFight het volgende:
Dat hoor je mij in ieder geval niet zeggenZoals ik al zei moet het altijd een keuze van beide zijn. En ja, dat is complex, want mensen zijn het lang niet altijd eens.
Zo gaat het meestal. Qua moederliefde voor een kind dus. Die een prima leven heeft, ook zonder vader. Je zou je dochter niet meer kunnen missen en je gunt haar ook een leven.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:28 schreef ladyjaye het volgende:
Mijn vriend was ook gevlucht na een onbedoelde zwangerschap. Het liet mij echt stikken in de hele situatie die ook voor mij moeilijk was. Daar zit je dan met een dikke buik je hbo opleiding af te ronden. Iedereen die je aankijkt en bevooroordeeld over je is. Je leven wordt een stuk moeilijker en vooral als je nergens op voorbereid bent.
Ik heb het gered en heb nu een echt prachtige dochter van 2 jaar. Die helaas geen vader heeft. Hij heeft haar niet erkend(zelfs na aandringen van mij en zijn moeder) en daar krijgt hij de mogelijkheid ook niet meer voor.
Nog steeds laat hij mij stikken. Op financieel en ondersteunend gebied. Ik red me wel, daar niet van, maar zo'n lul hoef ik ook niet meer in mijn leven. En aan de andere kant is het (helaas) wel de vader van 'onze' dochter en zal hij toch een keer in haar leven moeten komen. Niet om hem, maar om haar. Zij verdient ook een vader.
Bij een ongewenste zwangerschap blijft het leven moeilijk, maar als je eenmaal hebt gezien hoeveel liefde je van een kind krijgt, is je liefde onvoorwaardelijk en besef je dat het, het mooiste op de wereld is. (zo krijg het ff moeilijk bij deze zin*snif*).
Haha en ik postte bovenstaande voor ik deze post las.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:01 schreef Mishu het volgende:
[..]
Sorry hoor maar waarom heb je dan geen abortus gepleegd? Je wist dat hij er niet klaar voor was en zij dus geen vader zou hebben
Mensen dwingenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 00:36 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nee, dus dat kán niet.
En in t geval dat de moeder dan toch voor ja kiest, zijn er best scenario's te bedenken waarin vader wel gedwongen moet kunnen worden.
Ook genoeg waarin dag niet hoeft te kunnen btw.
En dus moet het maar helemaal niet leven? Ik kan jou niet volgenquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:14 schreef Mishu het volgende:
dwingen te betalen. Niet dwingen contact te hebben met z'n kind.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 09:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mensen dwingenaltijd garantie voor succes.
Ik zie het al, jij moet maar niet gaan werken bij Women on wavesquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 09:59 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
En dus moet het maar helemaal niet leven? Ik kan jou niet volgen
Eigenlijk wel want nog altijd geldt: de beste bode is de man zelf.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 03:14 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dus, ik moet eigenlijk altijd vrouwen wantrouwen? Het zijn toch maar domme meiden, dus ik kan beter aan het condoom?!
Nee dat is inderdaad niks voor mij. Ik hou het maar gewoon bij mensen beter makenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:22 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik zie het al, jij moet maar niet gaan werken bij Women on waves
Tjee zeg! Lekker voor je lijf...quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:33 schreef _Lily_ het volgende:
Ik heb een spiraal en toen ik een relatie had gebruikte ik daarnaast ook de pil.
even een zijspoor hoor, maar mensen veranderen altíjd als ze n kind krijgen (in meer of mindere mate) als je elkaar al heel lang kent, kan het óók moeilijk zijn om met die verandering om te gaan. Ken je elkaar pas net, dan leer je elkaar dus al als ouders kennen en komt die verandering niet meer.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:53 schreef Alan_Bastard het volgende:
De vrouwen die veranderen in hysterische 'wijven' of moeders, die zijn echt niet opeens zo geworden, daar kon je het van te voren ook al aan zien. Ik heb er echt een hekel aan als een vrouw verandert in 'de moeder van' en het kind niet 'het kind van' is.
Daarom vind ik het ook zo erg als mensen binnen de eerste paar jaar van hun relatie al 'aan kinderen beginnen', dan is de kans dat de relatie fout loopt zo enorm groot; je kent elkaar echt nog niet goed genoeg om te weten of je de druk van het ouderschap goed kunt dragen met elkaar.
Nee joh daar merk je niks vanquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Tjee zeg! Lekker voor je lijf...
Ben het niet eens met wat je zegt trouwens. In een vaste relatie vind ik dat je moet kunnen vertrouwen op je partner. Wel vind ik het zeer verstandig om te weten hoe de ander erover denkt mocht het toch misgaan, wel of geen abortus, zodat je niet ineens voor een verrassing staat als er dan toch wat mis gaat.
Bij onsjes of neukertje vind ik het oerdom om het zonder condoom te doen als man zijnde en als er dan wat mis gaat moet je als man niet huilen, maar in een vaste relatie is dat anders, dan moet je op elkaar kunnen leunen.
Ik denk dat je elkaar dan vaak goed genoeg kent om te weten hoe iemand om zal gaan met zo'n situatie.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:19 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
even een zijspoor hoor, maar mensen veranderen altíjd als ze n kind krijgen (in meer of mindere mate)
Ja, maar de basis die je samen hebt is veel sterker en kun je er waarschijnlijk beter mee om gaan.quote:als je elkaar al heel lang kent, kan het óók moeilijk zijn om met die verandering om te gaan.
En dan is er weer een een-ouder gezin...quote:Ken je elkaar pas net, dan leer je elkaar dus al als ouders kennen en komt die verandering niet meer.
Valt wellicht ook wat voor te zeggeb
mensen gaan vaker uit elkaar als ze elkaar nog niet zo lang kenden voor ze kinderen kregen? Dat onderzoek ken ik niet!quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:21 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Ik denk dat je elkaar dan vaak goed genoeg kent om te weten hoe iemand om zal gaan met zo'n situatie.
[..]
Ja, maar de basis die je samen hebt is veel sterker en kun je er waarschijnlijk beter mee om gaan.
[..]
En dan is er weer een een-ouder gezin...
In de realiteit is het gewoon wel eerlijk want een man die nog geen vader wil worden krijgt dan 'koude voeten'. Leuk ook dat je antwoord op iedereen die jou tegensrpeekt is dat ze er maar een knoop in moeten laten leggen, erg volwassen. Ik heb als man de keuze om geen vader te worden, als mijn vriendin dan zwanger wordt en ik zeg dat ik het niet wil dan heeft zij de keuze om het alleen op te voeden, abortus of om iemand anders te zoeken om gezinnetje mee te spelen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 21:37 schreef madam-april het volgende:
[..]
[..]
Een vrouw heeft inderdaad meer zeggenschap als er eenmaal sprake is van een zwangerschap. Dit weet je van tevoren, dus moet je als man zijnde voorkomen je overgeleverd bent aan de keuze van de vrouw dus moet je voorkomen dat ze zwanger wordt, hier heb je namelijk wel iets over te zeggen. Dat je als man minder manieren hebt om een zwangerschap te voorkomen betekend niet dat je als man minder verantwoordelijkheid hebt om een zwangerschap te voorkomen. Je weet dat je, als je het zonder condoom doet, het risico loopt dat ze zwanger wordt en dat je, als ze eenmaal zwanger is, overgeleverd bent aan haar beslissing, dus als je dit niet wil moet je voorkomen dat ze zwanger wordt en niet achteraf lopen janken. Je mag als man best beslissen dat je nog geen vader wil worden maar dit moet je als man nou eenmaal doen vóór er sprake is van een zwangerschap. Dit is misschien niet eerlijk, maar ik heb nieuws voor je.. het leven is niet eerlijk.Dat het niet eerlijk is maakt jou niet minder verantwoordelijk.
Als ik jou was zou ik er trouwens gewoon een knoop in laten leggen, sommige mensen moeten zich gewoon niet voortplanten.
In een relatie vind ik gewoon dat je op elkaar moet kunnen bouwen en dan moet je kunnen vertrouwen op het anticonceptie-gebruik van de ander. Wel verwacht ik van de man wat interesse daarin, kortom, weten hoe de partner over zaken als ongelukjes denkt, maar ook weten hoe netjes iemand is met bv het pil-gebruik(heb vrouwen gekend waar maandelijks meerdere pillen vergeten vrij veel voor kwam).quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:20 schreef _Lily_ het volgende:
Dat vertrouwen is leuk maar met een ongewenste zwangerschap ben je als vrouw mooi de sjaak. Als man natuurlijk ook maar als vrouw moet je of dat kind baren of de horror van een abortus ondergaan.
Ik bedank ervoor. En ik maak dus geen compromissen over mijn anticonceptie. Ik gebruik niet altijd een condoom maar dat zou ik wel doen als ik een man was omdat ik dan geen controle zou kunnen hebben over het pil- en spiraalgebeuren
Door mannen die verantwoordelijkheid te laten ontlopen worden vrouwen weer heel kwetsbaar, net als vroeger, dat lijkt me geen goed idee.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:02 schreef bobbiey het volgende:
[..]
In de realiteit is het gewoon wel eerlijk want een man die nog geen vader wil worden krijgt dan 'koude voeten'. Leuk ook dat je antwoord op iedereen die jou tegensrpeekt is dat ze er maar een knoop in moeten laten leggen, erg volwassen. Ik heb als man de keuze om geen vader te worden, als mijn vriendin dan zwanger wordt en ik zeg dat ik het niet wil dan heeft zij de keuze om het alleen op te voeden, abortus of om iemand anders te zoeken om gezinnetje mee te spelen.
Blijft er natuurlijk kwestie van alimentatie dat nog slecht geregeld is.Er zou volgens mij toch mogelijkheid moeten zijn als man om in het begin van de zwangerschap afstand te doen van elke verantwoordelijkheid net zoals een vrouw dat kan. Maar je kan natuurlijk elk onrecht verantwoorden door te zeggen "tjah maar de wereld is nu eenmaal niet eerlijk..". Kunnen we ook einde maken aan alle anti discriminatie wetten of elke vorm van sociale zekerheid want het leven is nu eenmaal niet eerlijk...
.
Dat kan en is een mooi streven, maar dan moet je bereid zijn het risico te lopen dat er een ongewenste zwangerschap uit kan rollen en dan moet er niet gejankt worden. Ik heb daar ook weinig respect voor, ook als iemand het vervolgens aborteert alsof dat niks voorstelt. Foutje, bedankt. Bahquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:23 schreef erodome het volgende:
[..]
In een relatie vind ik gewoon dat je op elkaar moet kunnen bouwen en dan moet je kunnen vertrouwen op het anticonceptie-gebruik van de ander. Wel verwacht ik van de man wat interesse daarin, kortom, weten hoe de partner over zaken als ongelukjes denkt, maar ook weten hoe netjes iemand is met bv het pil-gebruik(heb vrouwen gekend waar maandelijks meerdere pillen vergeten vrij veel voor kwam).
Maar pil en spiraal vind ik echt overkill, net zoals ik (in een vaste relatie, waarin elkaar kent en moet kunnen vertrouwen) condoomgebruik naast pil of ander anticonceptiemiddel onnodig vind.
Ik ben het niet helemaal met je eens want de keuze voor abortus ligt voor een vrouw heel anders dan voor een man. Als je seks hebt neem je een risico, wil je dit risico niet nemen dan moet je het niet doen, heel simpel. Je kan het risico heel sterk verkleinen maar het blijft een risico met de eventuele gevolgen van dien.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 23:25 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dit ben ik niet met je eens. Alles zou een keuze moeten zijn die je samen maakt. Dus, als je gewoon lekker van bil wilt dan kies je er beide voor voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Of dat een condoom is, de pil, beiden of compleet wat anders dat kun je samen afspreken. Mocht de dame in kwestie dan toch onverhoopt zwanger worden, dan moet je wederom een keuze maken. Ik zeg niet dat het een makkelijke keuze is, maar desalniettemin moet die gemaakt worden. De crux zit hem in het volgende: je kunt samen kiezen voor een abortus of samen kiezen het kind te houden. Als je het niet eens bent kan de vrouw een keuze afdwingen, maar de man niet. Nu komt de vrouw daar wel mee weg, maar dan moet je ook je verantwoordelijkheid nemen als je alleen als vrouw er voor kiest het kind te houden. Doen waar je zelf zin in hebt en dan de man een lafaard noemen doet het heel goed in de columns van de Libelle, maar in de realiteit dwing je daar geen papa mee af.
Als jij de verantwoordelijkheid niet wil nemen om een condoom te gebruiken en de verantwoordelijkheid voor een eventueel kind niet wil nemen en wel seks wil hebben dan vind ik inderdaad dat je er maar een knoop in moet leggen. Dat kan je onvolwassen vinden, ik vind het onvolwassen dat je alle verantwoordelijkheid buiten jezelf legt. Jij hebt de keuze om geen vader te worden, deze keuze neem je door of geen seks te hebben of je juiste voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Abortus is geen vervanging van een condoom, dat abortus mogelijk is betekend niet dat je als man dus geen verantwoordelijkheid meer hoeft te nemen om een zwangerschap te voorkomen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:02 schreef bobbiey het volgende:
[..]
In de realiteit is het gewoon wel eerlijk want een man die nog geen vader wil worden krijgt dan 'koude voeten'. Leuk ook dat je antwoord op iedereen die jou tegensrpeekt is dat ze er maar een knoop in moeten laten leggen, erg volwassen. Ik heb als man de keuze om geen vader te worden, als mijn vriendin dan zwanger wordt en ik zeg dat ik het niet wil dan heeft zij de keuze om het alleen op te voeden, abortus of om iemand anders te zoeken om gezinnetje mee te spelen.
Blijft er natuurlijk kwestie van alimentatie dat nog slecht geregeld is.Er zou volgens mij toch mogelijkheid moeten zijn als man om in het begin van de zwangerschap afstand te doen van elke verantwoordelijkheid net zoals een vrouw dat kan. Maar je kan natuurlijk elk onrecht verantwoorden door te zeggen "tjah maar de wereld is nu eenmaal niet eerlijk..". Kunnen we ook einde maken aan alle anti discriminatie wetten of elke vorm van sociale zekerheid want het leven is nu eenmaal niet eerlijk...
.
Je mag natuurlijk ook nooit je eigen beleving van zwanger worden als maatstaf nemen voor ieder ander die zwanger is geworden.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:03 schreef madam-april het volgende:
Je kunt je als je nooit zwanger bent geweest je geen voorstelling maken van de impact die een zwangerschap op je heeft. Je kunt onmogelijk zeggen hoe je dan zult reageren omdat je het niet hebt meegemaakt. Je kunt vooraf wel zeggen dat je het dan laat weghalen maar als je dan eenmaal zwanger bent kan het heel goed zijn dat je er ineens heel anders over denkt.
Het kan ook zijn dat je er anders over denkt. Zeker als je heel erg misselijk bent en verder niets van het kindje voelt, Dan denk je wellicht wat andersquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:03 schreef madam-april het volgende:
Je kunt je als je nooit zwanger bent geweest je geen voorstelling maken van de impact die een zwangerschap op je heeft. Je kunt onmogelijk zeggen hoe je dan zult reageren omdat je het niet hebt meegemaakt. Je kunt vooraf wel zeggen dat je het dan laat weghalen maar als je dan eenmaal zwanger bent kan het heel goed zijn dat je er ineens heel anders over denkt.
Dat doe ik ook niet, ik zeg niet dat iedereen dezelfde beleving zal hebben, ik zeg alleen dat je vooraf niet weet hoe het zal zijn en je dus niet met zekerheid kan zeggen dat je het dan 'wel even weg laat halen'.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je mag natuurlijk ook nooit je eigen beleving van zwanger worden als maatstaf nemen voor ieder ander die zwanger is geworden.
Ik zeg ook niet dat het voor alle vrouwen geldt maar voor de meeste wel.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:10 schreef Godshand het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat je er anders over denkt. Zeker als je heel erg misselijk bent en verder niets van het kindje voelt, Dan denk je wellicht wat anders
Een hoop vrouwen die tijdens de (niet eens eerste) zwangerschap gewoon doorroken, zuipen of de voorgeschreven medicatie niet op tijd innemen (als het nodig mocht zijn), want ze voelen zich niet lekker, een sigaretje moet kunnen en dat ze al 20 weken zwanger zijn vergeten ze maar voor het gemak...
Dus zoveel band voelen ze dan denk ik niet volgens mij, eerder pas NA de geboorte...
Ik vind dat je van te voren ALTIJD uit mag gaan van 'de optie' abortus. Als je dan plots kriebels krijgt dat je een vrucht als een levend wezen gaat beschouwen terwijl het net zo normaal is als naar de wc gaan (om maar iets te zeggen) dat het probleem van de vrouw is, en die dat probleem niet op de schoot van de man mag leggen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:12 schreef madam-april het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet, ik zeg niet dat iedereen dezelfde beleving zal hebben, ik zeg alleen dat je vooraf niet weet hoe het zal zijn en je dus niet met zekerheid kan zeggen dat je het dan 'wel even weg laat halen'.
Hooooooooooo wie wat waar hoe laat? Bronnen willen we zien! Of hebben we het over, naar idee van Madam-april ... ?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:15 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het voor alle vrouwen geldt maar voor de meeste wel.
Dit!quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hooooooooooo wie wat waar hoe laat? Bronnen willen we zien! Of hebben we het over, naar idee van Madam-april ... ?
Ik ben het dus meer met Erodome eens. Hoe je aan geboortebeperking doet is een keus van beiden (ik spreek even over vaste relaties, gescharrel doe ik niet aan). Het is dus niet de keus van de vrouw om wel of niet de pil te slikken en het is niet de keus van de man om wel of niet een condoom om te doen, maar beide is een keus van allebei!quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 16:05 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ik ben het niet helemaal met je eens want de keuze voor abortus ligt voor een vrouw heel anders dan voor een man. Als je seks hebt neem je een risico, wil je dit risico niet nemen dan moet je het niet doen, heel simpel. Je kan het risico heel sterk verkleinen maar het blijft een risico met de eventuele gevolgen van dien.
Het is een keus van beiden maar dat is zo gruwelijk naief. Het zit in de buik van moeders en die doet uiteindelijk echt wat ze wil. Beiden is sprookjesboeken werk.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:19 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik ben het dus meer met Erodome eens. Hoe je aan geboortebeperking doet is een keus van beiden (ik spreek even over vaste relaties, gescharrel doe ik niet aan). Het is dus niet de keus van de vrouw om wel of niet de pil te slikken en het is niet de keus van de man om wel of niet een condoom om te doen, maar beide is een keus van allebei!
Als het dan mis gaat, dan ben je dus ook samen verantwoordelijk. Wel vind ik het essentieel dat je ook samen, van te voren, afspreekt wat globaal de gevoelens zijn wanneer het mis gaat.
Daar heb je veel meer aan dan 'ieder voor zich' zonder elkaar te vertrouwen, wat mijns inziens ook niet thuishoort in een relatie. Plus dat je met pil én condoom nog steeds zwanger kunt raken, dus je dekt er alsnog niet alle situaties mee af.
Klopt, maar de discussie kwam vanuit de hoek dat de man dan een onverantwoordelijke lafaard is. Als de vrouw dus, na afspraken, zelf bepaalt dat ze toch het kind wil houden, dan vind ik dat je als vrouw dan ook zelf verantwoordelijk moet zijn en niet de man dingen moet verwijten en lafaard noemen, ook al wist je van te voren al dat hij geen kind wil.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is een keus van beiden maar dat is zo gruwelijk naief. Het zit in de buik van moeders en die doet uiteindelijk echt wat ze wil. Beiden is sprookjesboeken werk.
Eens.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:28 schreef twiFight het volgende:
[..]
Klopt, maar de discussie kwam vanuit de hoek dat de man dan een onverantwoordelijke lafaard is. Als de vrouw dus, na afspraken, zelf bepaalt dat ze toch het kind wil houden, dan vind ik dat je als vrouw dan ook zelf verantwoordelijk moet zijn en niet de man dingen moet verwijten en lafaard noemen, ook al wist je van te voren al dat hij geen kind wil.
Yes! Zonder alimentatie!quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:31 schreef JaniesBrownie het volgende:
En dan dus helemaal alleen doen, zonder alimentatie?
ik vind dat naar.quote:
Je vind dat naar?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:39 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik vind dat naar.
Ik kan me prima gevallen voorstellen waarin vader zegt:zoek t maar uit, maar imo wél alimentatie zou moeten betalen, maar ook waarin ik dat niet vind.
Het moet wmb ook weer niet te gemakkelijk zijn om daar vanaf te komen.
Zo dan.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je vind dat naar?Hahahaha!
Waarom zou een vader alimentatie moeten betalen? De vader wil dat kind niet, dus de vrouw trekt die vrucht er maar uit. En zo niet zet je hem klaar voor adoptie. Abortus is altijd een optie. Als jij het financieel niet kan trekken moet je niet aan kinderen beginnen. Alimentatie is echt iets duivels.
Altijd, nee, alleen als iemand dat vantevoren een goed idee vindt. Als iemand zo al zegt niet voor abortus voor zichzelf te zijn dan lijkt het me meer dan onverstandig om wel van abortus uit te gaan.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik vind dat je van te voren ALTIJD uit mag gaan van 'de optie' abortus. Als je dan plots kriebels krijgt dat je een vrucht als een levend wezen gaat beschouwen terwijl het net zo normaal is als naar de wc gaan (om maar iets te zeggen) dat het probleem van de vrouw is, en die dat probleem niet op de schoot van de man mag leggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |