ah de eerste die er een leeftijd bij zetquote:
Uit nieuwsgierigheid hoor, maar wat is de reden dat jullie hebben besloten dat zij de sterilisatie zal ondergaan? Aangezien de ingreep bij jou veel minder ingrijpend is en hij nu al uitgevoerd zou kunnen worden..quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:04 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ah de eerste die er een leeftijd bij zetmaar dan voor de man
maar zelf hebben we besloten dat het mijn vriendin zal zijn welke de sterilisatie zal ondergaan als ze 30 is (dus nog even wachten)
(overigens haar keuze)
Maar dat is het probleem juist; veel mannen willen net als vrouwen in hun jonge jaren geen kind (een deel van de mannen nooit ja).quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 20:37 schreef madam-april het volgende:
[..]
Nee, je moet vrouwen niet altijd wantrouwen, maar als je als man zijnde echt geen kind wil dan moet je het risico niet nemen dat ze zwanger wordt. Als je geen condoom wil gebruiken dan neem je een risico dus dan moet je de eventuele gevolgen hiervan dragen.
met de essure methode is het juist voor haar het minst ingrijpendquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:23 schreef madam-april het volgende:
[..]
Uit nieuwsgierigheid hoor, maar wat is de reden dat jullie hebben besloten dat zij de sterilisatie zal ondergaan? Aangezien de ingreep bij jou veel minder ingrijpend is en hij nu al uitgevoerd zou kunnen worden..
Aan het hebben van seks zijn een aantal risico's verboden één hiervan is het risico op een zwangerschap. Dit risico kun je heel erg verkleinen door het gebruik van voorbehoedsmiddelen, zoals een condoom, de pil, een spiraaltje, etc. Door het gebruik van een condoom te combineren met nog een ander voorbehoedsmiddel (bijv. de pil) verklein je het risico nog meer. Je sluit het risico alleen uit door geen seks te hebben.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:29 schreef Godshand het volgende:
[..]
Maar dat is het probleem juist; veel mannen willen net als vrouwen in hun jonge jaren geen kind (een deel van de mannen nooit ja).
Condooms zijn overigens zeker niet heilig: ze kunnen scheuren, sperma kan op je hand lekken die je uiteindelijk bij haar naar binnen duwt etc.
Het beste is niet neuken om geen kinderen te krijgen (ook anaal niet, want het kan er alsnog inlopen), dus alleen hand- en blowjobs te doen.
Dat wil niemand, dus voor pil- en condoom gebruik staat sterilisatie bij de man waarbij het van het soort sterilisatie afhangt hoe groot de kans op zwangerschap dan nog is ( orde van 0,1 tot 1%).
Maar als je je als man laat steriliseren en je wil later alsnog kinderen, dan is de kans op een geslaagde herstel operatie klein.
Daarmee dwing je een man wel een heel rigoureuze hoek in, niet waar?
Dit ben ik niet met je eens. Alles zou een keuze moeten zijn die je samen maakt. Dus, als je gewoon lekker van bil wilt dan kies je er beide voor voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Of dat een condoom is, de pil, beiden of compleet wat anders dat kun je samen afspreken. Mocht de dame in kwestie dan toch onverhoopt zwanger worden, dan moet je wederom een keuze maken. Ik zeg niet dat het een makkelijke keuze is, maar desalniettemin moet die gemaakt worden. De crux zit hem in het volgende: je kunt samen kiezen voor een abortus of samen kiezen het kind te houden. Als je het niet eens bent kan de vrouw een keuze afdwingen, maar de man niet. Nu komt de vrouw daar wel mee weg, maar dan moet je ook je verantwoordelijkheid nemen als je alleen als vrouw er voor kiest het kind te houden. Doen waar je zelf zin in hebt en dan de man een lafaard noemen doet het heel goed in de columns van de Libelle, maar in de realiteit dwing je daar geen papa mee af.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 21:37 schreef madam-april het volgende:
(...) dat je, als ze eenmaal zwanger is, overgeleverd bent aan haar beslissing, dus als je dit niet wil moet je voorkomen dat ze zwanger wordt en niet achteraf lopen janken. Je mag als man best beslissen dat je nog geen vader wil worden maar dit moet je als man nou eenmaal doen vóór er sprake is van een zwangerschap.
Ik vind niet dat je dat zo algemeen kan stellen. Elke situatie is anders en moet apart beoordeeld worden wmb.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 23:25 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dit ben ik niet met je eens. Alles zou een keuze moeten zijn die je samen maakt. Dus, als je gewoon lekker van bil wilt dan kies je er beide voor voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Of dat een condoom is, de pil, beiden of compleet wat anders dat kun je samen afspreken. Mocht de dame in kwestie dan toch onverhoopt zwanger worden, dan moet je wederom een keuze maken. Ik zeg niet dat het een makkelijke keuze is, maar desalniettemin moet die gemaakt worden. De crux zit hem in het volgende: je kunt samen kiezen voor een abortus of samen kiezen het kind te houden. Als je het niet eens bent kan de vrouw een keuze afdwingen, maar de man niet. Nu komt de vrouw daar wel mee weg, maar dan moet je ook je verantwoordelijkheid nemen als je alleen als vrouw er voor kiest het kind te houden. Doen waar je zelf zin in hebt en dan de man een lafaard noemen doet het heel goed in de columns van de Libelle, maar in de realiteit dwing je daar geen papa mee af.
nee, dus dat kán niet.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 00:21 schreef twiFight het volgende:
Dat hoor je mij in ieder geval niet zeggenZoals ik al zei moet het altijd een keuze van beide zijn. En ja, dat is complex, want mensen zijn het lang niet altijd eens.
Zo gaat het meestal. Qua moederliefde voor een kind dus. Die een prima leven heeft, ook zonder vader. Je zou je dochter niet meer kunnen missen en je gunt haar ook een leven.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:28 schreef ladyjaye het volgende:
Mijn vriend was ook gevlucht na een onbedoelde zwangerschap. Het liet mij echt stikken in de hele situatie die ook voor mij moeilijk was. Daar zit je dan met een dikke buik je hbo opleiding af te ronden. Iedereen die je aankijkt en bevooroordeeld over je is. Je leven wordt een stuk moeilijker en vooral als je nergens op voorbereid bent.
Ik heb het gered en heb nu een echt prachtige dochter van 2 jaar. Die helaas geen vader heeft. Hij heeft haar niet erkend(zelfs na aandringen van mij en zijn moeder) en daar krijgt hij de mogelijkheid ook niet meer voor.
Nog steeds laat hij mij stikken. Op financieel en ondersteunend gebied. Ik red me wel, daar niet van, maar zo'n lul hoef ik ook niet meer in mijn leven. En aan de andere kant is het (helaas) wel de vader van 'onze' dochter en zal hij toch een keer in haar leven moeten komen. Niet om hem, maar om haar. Zij verdient ook een vader.
Bij een ongewenste zwangerschap blijft het leven moeilijk, maar als je eenmaal hebt gezien hoeveel liefde je van een kind krijgt, is je liefde onvoorwaardelijk en besef je dat het, het mooiste op de wereld is. (zo krijg het ff moeilijk bij deze zin*snif*).
Haha en ik postte bovenstaande voor ik deze post las.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:01 schreef Mishu het volgende:
[..]
Sorry hoor maar waarom heb je dan geen abortus gepleegd? Je wist dat hij er niet klaar voor was en zij dus geen vader zou hebben
Mensen dwingenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 00:36 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nee, dus dat kán niet.
En in t geval dat de moeder dan toch voor ja kiest, zijn er best scenario's te bedenken waarin vader wel gedwongen moet kunnen worden.
Ook genoeg waarin dag niet hoeft te kunnen btw.
En dus moet het maar helemaal niet leven? Ik kan jou niet volgenquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:14 schreef Mishu het volgende:
Je ontneemt in feite het kind de kans om op te groeien in een normaal liefdevol gezin waar hij of zij super gewenst is.
dwingen te betalen. Niet dwingen contact te hebben met z'n kind.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 09:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mensen dwingenaltijd garantie voor succes.
Ik zie het al, jij moet maar niet gaan werken bij Women on wavesquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 09:59 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
En dus moet het maar helemaal niet leven? Ik kan jou niet volgen
Eigenlijk wel want nog altijd geldt: de beste bode is de man zelf.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 03:14 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dus, ik moet eigenlijk altijd vrouwen wantrouwen? Het zijn toch maar domme meiden, dus ik kan beter aan het condoom?!
Nee dat is inderdaad niks voor mij. Ik hou het maar gewoon bij mensen beter makenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:22 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik zie het al, jij moet maar niet gaan werken bij Women on waves
Tjee zeg! Lekker voor je lijf...quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:33 schreef _Lily_ het volgende:
Ik heb een spiraal en toen ik een relatie had gebruikte ik daarnaast ook de pil.
even een zijspoor hoor, maar mensen veranderen altíjd als ze n kind krijgen (in meer of mindere mate) als je elkaar al heel lang kent, kan het óók moeilijk zijn om met die verandering om te gaan. Ken je elkaar pas net, dan leer je elkaar dus al als ouders kennen en komt die verandering niet meer.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:53 schreef Alan_Bastard het volgende:
De vrouwen die veranderen in hysterische 'wijven' of moeders, die zijn echt niet opeens zo geworden, daar kon je het van te voren ook al aan zien. Ik heb er echt een hekel aan als een vrouw verandert in 'de moeder van' en het kind niet 'het kind van' is.
Daarom vind ik het ook zo erg als mensen binnen de eerste paar jaar van hun relatie al 'aan kinderen beginnen', dan is de kans dat de relatie fout loopt zo enorm groot; je kent elkaar echt nog niet goed genoeg om te weten of je de druk van het ouderschap goed kunt dragen met elkaar.
Nee joh daar merk je niks vanquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Tjee zeg! Lekker voor je lijf...
Ben het niet eens met wat je zegt trouwens. In een vaste relatie vind ik dat je moet kunnen vertrouwen op je partner. Wel vind ik het zeer verstandig om te weten hoe de ander erover denkt mocht het toch misgaan, wel of geen abortus, zodat je niet ineens voor een verrassing staat als er dan toch wat mis gaat.
Bij onsjes of neukertje vind ik het oerdom om het zonder condoom te doen als man zijnde en als er dan wat mis gaat moet je als man niet huilen, maar in een vaste relatie is dat anders, dan moet je op elkaar kunnen leunen.
Ik denk dat je elkaar dan vaak goed genoeg kent om te weten hoe iemand om zal gaan met zo'n situatie.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:19 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
even een zijspoor hoor, maar mensen veranderen altíjd als ze n kind krijgen (in meer of mindere mate)
Ja, maar de basis die je samen hebt is veel sterker en kun je er waarschijnlijk beter mee om gaan.quote:als je elkaar al heel lang kent, kan het óók moeilijk zijn om met die verandering om te gaan.
En dan is er weer een een-ouder gezin...quote:Ken je elkaar pas net, dan leer je elkaar dus al als ouders kennen en komt die verandering niet meer.
Valt wellicht ook wat voor te zeggeb
mensen gaan vaker uit elkaar als ze elkaar nog niet zo lang kenden voor ze kinderen kregen? Dat onderzoek ken ik niet!quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:21 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Ik denk dat je elkaar dan vaak goed genoeg kent om te weten hoe iemand om zal gaan met zo'n situatie.
[..]
Ja, maar de basis die je samen hebt is veel sterker en kun je er waarschijnlijk beter mee om gaan.
[..]
En dan is er weer een een-ouder gezin...
In de realiteit is het gewoon wel eerlijk want een man die nog geen vader wil worden krijgt dan 'koude voeten'. Leuk ook dat je antwoord op iedereen die jou tegensrpeekt is dat ze er maar een knoop in moeten laten leggen, erg volwassen. Ik heb als man de keuze om geen vader te worden, als mijn vriendin dan zwanger wordt en ik zeg dat ik het niet wil dan heeft zij de keuze om het alleen op te voeden, abortus of om iemand anders te zoeken om gezinnetje mee te spelen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 21:37 schreef madam-april het volgende:
[..]
[..]
Een vrouw heeft inderdaad meer zeggenschap als er eenmaal sprake is van een zwangerschap. Dit weet je van tevoren, dus moet je als man zijnde voorkomen je overgeleverd bent aan de keuze van de vrouw dus moet je voorkomen dat ze zwanger wordt, hier heb je namelijk wel iets over te zeggen. Dat je als man minder manieren hebt om een zwangerschap te voorkomen betekend niet dat je als man minder verantwoordelijkheid hebt om een zwangerschap te voorkomen. Je weet dat je, als je het zonder condoom doet, het risico loopt dat ze zwanger wordt en dat je, als ze eenmaal zwanger is, overgeleverd bent aan haar beslissing, dus als je dit niet wil moet je voorkomen dat ze zwanger wordt en niet achteraf lopen janken. Je mag als man best beslissen dat je nog geen vader wil worden maar dit moet je als man nou eenmaal doen vóór er sprake is van een zwangerschap. Dit is misschien niet eerlijk, maar ik heb nieuws voor je.. het leven is niet eerlijk.Dat het niet eerlijk is maakt jou niet minder verantwoordelijk.
Als ik jou was zou ik er trouwens gewoon een knoop in laten leggen, sommige mensen moeten zich gewoon niet voortplanten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |