abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130483943
quote:
5s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:39 schreef Godshand het volgende:

[..]

Je klinkt net zo dom als dat PVV wijf in de 2e Kamer, die ook bleef roepen dat het niets over individuen zegt.

Het zegt trouwens wel wat, dat onderzoek: die individuele situaties waar kinderen wel goed terecht komen uit een 1 ouder gezin zijn in de minderheid :+

ik ben het met je eens dat er mogelijk wat partijdigheid in de bron zit :')

Dat kun je aan de hand van de bron niet stellen omdat je niet weet hoeveel van de gezinnen die zij als één-oudergezinnen aanduiden ook daadwerkelijk één-oudergezinnen zijn.

Statistieken geven een algemeen beeld dat niet in iedere situatie van toepassing is, er spelen in iedere situatie meerdere factoren een rol en niet al deze factoren kunnen in zo'n onderzoek worden meegenomen.

Als je logisch nadenkt snap je dit zelf natuurlijk ook wel.. ;)
pi_130484232
Ik ben zwanger geworden doordat mijn arts mij verkeerd had voorgelicht, volgens haar hadden de medicijnen die zij mij voorschreef geen effect op de werking van de pil.. Toen ik twee maanden later zwanger bleek te zijn was haar reactie 'oeps sorry'.

Moraal van dit verhaal: ongelukjes bestaan dus wel..
pi_130484235
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 18:05 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat kun je aan de hand van de bron niet stellen omdat je niet weet hoeveel van de gezinnen die zij als één-oudergezinnen aanduiden ook daadwerkelijk één-oudergezinnen zijn.

Statistieken geven een algemeen beeld dat niet in iedere situatie van toepassing is, er spelen in iedere situatie meerdere factoren een rol en niet al deze factoren kunnen in zo'n onderzoek worden meegenomen.

Jij bent er zeker ook zo eentje als ze een onderzoek doen onder Nederlanders en slechts een aantal duizend kiezen het niet relevant is omdat ze er minstens een paar miljoen moesten pakken?

Statistiek > logisch nadenken wat betreft jouw geval.

Ja, heel veel factoren spelen mee. Heel veel, maar over het algemeen(!) gemiddeld genomen(!), is een kind uit een 2 ouder-gezin beter af ivg met een 1 ouder gezin. En je mag op basis daarvan toch wel zeggen dat een ouder die bewust een kind wil opvoeden in een 1-ouder gezin egoistisch is?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_130484289
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 18:16 schreef madam-april het volgende:
Ik ben zwanger geworden doordat mijn arts mij verkeerd had voorgelicht, volgens haar hadden de medicijnen die zij mij voorschreef geen effect op de werking van de pil.. Toen ik twee maanden later zwanger bleek te zijn was haar reactie 'oeps sorry'.

Maar abortus was ook een optie.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_130485047
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 18:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Voor haar misschien niet! Leer t verschil tussen gepland en gewenst nou eens
S. 2014
J. 2016
pi_130485561
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 18:05 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nee, jij denkt niet logisch na!

Even uit die bron die eerder genoemd werd, van de Heritage Foundation.

een grafiekje dat ik vond:
Adolescents in married families are less likely to be depressive
Percentage adolescenten die zeiden: " Depressief te voelen, gedurende het grootste deel van de afgelopen week", bij navraag.
Pubers met getrouwde ouders: 5,2%
Pubers van single moeders: 9,4%

Er valt natuurlijk wat af te dingen, om iemand depressief te beoordelen, als ze dat zelf vinden. Het is geen psychiatrische diagnose, of beoordeelt met een test die depressieve symptomen meet. Maar het geeft een aardig beeld hoe gelukkig ze zich afgelopen week voelden.

Het schijnt uit een longitudinale studie te komen, er staat helaas niet bij, bij hoeveel pubers dit is gevraagd.
Maar stel dat er 10.000 zijn gevraagd. Dan zitten daar zowel pubers bij die vreselijke getrouwde ouders hebben, die hun als boksbal gebruiken, als pubers met de meest fantastische alleenstaande moeders.

Maar als er dan toch zo'n relatief verschil in welbevinden wordt gevonden zegt dat wel wat. Ik heb geen getal gezien hoe significant de cijfers zijn (de vraag in hoeverre het verschil tussen 9,4 en 5,2% op toeval berust) en zie ze ook niet genoemd, maar stel dat het significant zou zijn. Dat betekent dat meer pubers binnen 1-ouder gezinnen zich ongelukkiger voelen, vergeleken met 2-ouder gezinnen, ongeacht hoe het er in al die gezinnen aan toe gaat.

Die individuele situatie boeit hier niet. Het geeft gewoon weer, als jij de straat oploopt en duizenden pubers gaat vragen of ze zich afgelopen week depressief hebben gevoeld, degene die van eenstaande ouders zijn, wat vaker ja zullen zeggen tegen je.

Dat betekent ook, dat iedereen die alleenstaande moeder is, een wat grotere kans heeft dat zijn haar/dochter zich tijdens de puber tijd wat depressiever zal voelen, dan als jij een partner naast je zijde had.

Dat je niet weet of het werkelijk 1-ouder gezinnen zijn? Daar valt over te twijfelen natuurlijk, een helder definitie van 1 ouder gezinnen hebben ze niet, maar burgerlijke status zegt natuurlijk een hoop.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_130485731
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 18:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Jij bent er zeker ook zo eentje als ze een onderzoek doen onder Nederlanders en slechts een aantal duizend kiezen het niet relevant is omdat ze er minstens een paar miljoen moesten pakken?

Statistiek > logisch nadenken wat betreft jouw geval.

Ja, heel veel factoren spelen mee. Heel veel, maar over het algemeen(!) gemiddeld genomen(!), is een kind uit een 2 ouder-gezin beter af ivg met een 1 ouder gezin. En je mag op basis daarvan toch wel zeggen dat een ouder die bewust een kind wil opvoeden in een 1-ouder gezin egoistisch is?
stel even he, dat 75% van de alleenstaande ouders ongepland tienermoeder zonder inkomen is en 25% een vrouw van 25-35 met een goede baan en een grote kinderwens.
Van de gezinnen met twee ouders is het andersom, 25% zijn jonge ouders, zonder vast inkomen, die het niet verwachtten en 75% heeft een grote kinderwens en een goed inkomen.
Dan is de kans natuurlijk groter dat de alleenstaande ouder er slechter af komt, omdat die groep verder óók slechtere omstandigheden heeft.

Ik bedoel, die factoren spelen voor het geluk van een kind ook wel degelijk mee... Wat ik zeg klopt overigens niet uiteraard, maar het klopt ook niet dat het per definitie egoistisch is puur op basis van statistiek, je zou een gelijke uitgangssituatie moeten hebben(familie om op terug te vallen, fatsoenlijk inkomen, enz) om daar een fatsoenlijk oordeel over te kunnen vellen.

Overigens is het meestal egoisme waarom mensen een kind krijgen. Ook in gezinnen met twee ouders.

[ Bericht 0% gewijzigd door JaniesBrownie op 26-08-2013 19:20:29 ]
compact en kleverig.
pi_130485828
quote:
4s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:52 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ik zeg niet altijd dat vrouwen mannen erin luisteren. Sommige mannen zouden net zo goed beter moeten weten, ook hier op Fok! heb je van die kneuzen die zeggen: "Sex altijd zonder condoom en anders maar niet!" :')

Maar vrouwen die echt niet zwanger willen worden zijn altijd wel 10x zo voorzichtig. Dat merk ik met mijn huidige vriendin maar met vorige scharrel die echt geen kinderen wilde ook. Zodra ze zich beroerd voelen of pil veregeten zijn, seksen ze niet of eisen condoomgebruik.
De meeste ongelukjes mevrouwen zijn niet zo nauwkeurig en mn eerste vriendin die heel graag kinderen destijds wilde was ook heel slordig met haar pilgebruik. Ik moest daar dan nauwer opletten ik vond mijzelf toen te jong. Haar vriend na mij deed dat niet en hoppa, zwanger binnen 6 weken :')
ik heb nu een spiraal, dus maak ik me verder niet druk :+

Maar ik slik vanaf mijn 16e de pil en begreep altijd dat het niet zoveel kwaad kon als ik m vergat en n dagje later slikte, dat gebeurde ook regelmatig (ik zou mezelf ook nu niet vertrouwen met een pil, al hoef ik écht geen kind meer) en ik raakte nooit zwanger. Dokter zei ook dat t niet zoveel kwaad kon (maar beter van niet uiteraard!!!)en ik was redelijk naief daarin en éigenlijk stond ik er gewoon totaal niet bij stil.
Ja, stom, ik weet t, raakte zwanger op mn 20e.
compact en kleverig.
pi_130485959
quote:

[..]

dat is het dus niet altijd.
Mensen denken daar vaak zó gemakkelijk over, ik zou het niet gekund hebben.
Vriendin van me heeft abortus laten plegen toen ze 18 was, daar had ze het de eerste jaren heel moeilijk mee en daarna was t 'over'. Tot ze een dochtertje kreeg en zich besefte dat ze anders een kind gehad zou hebben van 10. Toen heeft ze het weer heel erg moeilijk gehad.

Soms is je gevoel gewoon te sterk aanwezig en is rationeel denken moeilijk.
compact en kleverig.
  maandag 26 augustus 2013 @ 19:35:30 #160
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_130486551
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 19:18 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat is het dus niet altijd.
Mensen denken daar vaak zó gemakkelijk over, ik zou het niet gekund hebben.
Vriendin van me heeft abortus laten plegen toen ze 18 was, daar had ze het de eerste jaren heel moeilijk mee en daarna was t 'over'. Tot ze een dochtertje kreeg en zich besefte dat ze anders een kind gehad zou hebben van 10. Toen heeft ze het weer heel erg moeilijk gehad.

Daarom is het nog wel een optie. Dat je er voor kiest niet voor die optie te gaan betekent niet dat het niet een optie is. (Een) ouder(s) die kiezen het kind te houden en dus bewust kiezen niet een abortus te ondergaan moeten daarna wel hun verantwoordelijkheid nemen en niet doen alsof ze geen keus hadden. Dat geen van beize keuzes makkelijk is, is niet anders, zo is het wel vaker in het leven.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_130486683
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 19:35 schreef twiFight het volgende:

[..]

Daarom is het nog wel een optie. Dat je er voor kiest niet voor die optie te gaan betekent niet dat het niet een optie is. (Een) ouder(s) die kiezen het kind te houden en dus bewust kiezen niet een abortus te ondergaan moeten daarna wel hun verantwoordelijkheid nemen en niet doen alsof ze geen keus hadden. Dat geen van beize keuzes makkelijk is, is niet anders, zo is het wel vaker in het leven.
die vrouwen nemen dan toch ook de verantwoordelijkheid?
Dat doen ze dus in beide gevallen, ik wilde alleen maar aangeven dat abortus niet (voor iedereen) zo gemakkelijk is als veel mensen graag zouden denken.
compact en kleverig.
  maandag 26 augustus 2013 @ 19:43:19 #162
294141 tarantism
hups in die kont
pi_130486892
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 19:18 schreef JaniesBrownie het volgende:

en dan nog stemrecht willen ook :')
pi_130486937
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 19:43 schreef tarantism het volgende:

[..]

soms is altijd net precies op de momenten dat je moet gaan stemmen helaas ;(
compact en kleverig.
pi_130487830
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 18:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Voor haar misschien niet! Leer t verschil tussen gepland en gewenst nou eens
Sorry hoor, maar ik zeg alleen dat het een optie was. Het was toch ook een optie? Abortus is namelijk altijd een optie. Altijd, dat je er niet voor kiest of dat je het niet als een optie ziet wil niet zeggen dat het geen optie WAS.
pi_130487858
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 19:43 schreef tarantism het volgende:

[..]

Ach, iets met bevolking krijgt regering wat het verdient enzo :+
  maandag 26 augustus 2013 @ 20:09:45 #166
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130487939
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 19:38 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dat doen ze dus in beide gevallen, ik wilde alleen maar aangeven dat abortus niet (voor iedereen) zo gemakkelijk is als veel mensen graag zouden denken.
Moet je wel met de gevolgen van een kind leven en niet zeiken...
pi_130487959
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 19:38 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dat is waar! Maar een optie was het altijd. Natuurlijk is die keus niet makkelijk. Dat snap ik zelf ook wel. Maar dan moet je bijv. niet gaan mekkeren als je bijv. financiele issues krijgt als 1-ouder gezin of dat je kind je na je 18e niet meer wil zien of wat dan ook. Stank voor dank gevallen. Ik ken daar helaas ook een aantal gevallen van.
pi_130488160
Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed wat dat nou met deze discussie te maken heeft :') het ging toch niet over ouders die zeuren?
compact en kleverig.
pi_130489142
quote:

[..]

Ligt eraan, wat wordt er onderzocht. Voor sommige onderzoeken is een groep van een aantal duizend mensen genoeg en in sommige gevallen niet. Over het algemeen vind ik de grote van de groep niet zo belangrijk, de samenstelling van de groep vind ik belangrijker. Als een onderzoek gaat over de Nederlandse bevolking moeten de groep wel een weergave zijn van de Nederlandse bevolking.

quote:

[..]

Nee want als iets over het algemeen zo is betekend het niet dat het altijd zo is. Dat kinderen uit een één-oudergezin het statistisch gezien minder goed doen komt o.a. omdat één-oudergezinnen het vaakst voorkomen in een lagere bevolkingsklasse (dus met een laag inkomen). Kinderen uit een één-oudergezin met een gemiddeld of hoog inkomen doen het over het algemeen prima.

Ik vind het wel egoïstisch als iemand er voor kiest een kindje te krijgen terwijl hij/zij niet is staat is voor het kindje te zorgen en het te bieden wat het nodig heeft, dat heeft niks te maken met de samenstelling van het gezin maar met de situatie waarin het gezin zich bevindt.

quote:

[..]

:|W
Ik zegt toch niet dat ik per ongeluk een kind heb gekregen?
  Manager PR/Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 20:48:01 #170
269689 crew  Viv
pi_130489769
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:34 schreef madam-april het volgende:
Dat kinderen uit een één-oudergezin het statistisch gezien minder goed doen komt o.a. omdat één-oudergezinnen het vaakst voorkomen in een lagere bevolkingsklasse (dus met een laag inkomen). Kinderen uit een één-oudergezin met een gemiddeld of hoog inkomen doen het over het algemeen prima.
_O_
Dit probeerde ik dus ook duidelijk te maken. Ik ken een vrouw die op haar 40ste een bewust alleenstaande moeder is geworden via een KID-traject (kunstmatige inseminatie met donorsperma). Ze is hoogopgeleid (universitair), ze heeft een koophuis en een vaste baan. Ze was alleen nooit de partner tegengekomen waar ze een gezin mee wilde stichten. De groep één-oudergezinnen varieert dus van dit soort mensen tot de 15-jarige VMBO-meisjes die per ongeluk zwanger raken, en daar moet je voor corrigeren.
pi_130489868
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:48 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

_O_
Dit probeerde ik dus ook duidelijk te maken. Ik ken een vrouw die op haar 40ste een bewust alleenstaande moeder is geworden via een KID-traject (kunstmatige inseminatie met donorsperma). Ze is hoogopgeleid (universitair), ze heeft een koophuis en een vaste baan. Ze was alleen nooit de partner tegengekomen waar ze een gezin mee wilde stichten. De groep één-oudergezinnen varieert dus van dit soort mensen tot de 15-jarige VMBO-meisjes die per ongeluk zwanger raken, en daar moet je voor corrigeren.
Zeg je nu onbewust dat hoog opgeleide vrouwen met veel geld kinderen goed kunnen opvoeden?
pi_130489897
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 18:16 schreef madam-april het volgende:

of je had zelf de bijsluiter gelezen :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_130490029
quote:
4s.gif Op maandag 26 augustus 2013 19:05 schreef Godshand het volgende:

[..]

Nee, jij denkt niet logisch na!

Even uit die bron die eerder genoemd werd, van de Heritage Foundation.

een grafiekje dat ik vond:
Adolescents in married families are less likely to be depressive
Percentage adolescenten die zeiden: " Depressief te voelen, gedurende het grootste deel van de afgelopen week", bij navraag.
Pubers met getrouwde ouders: 5,2%
Pubers van single moeders: 9,4%

Er valt natuurlijk wat af te dingen, om iemand depressief te beoordelen, als ze dat zelf vinden. Het is geen psychiatrische diagnose, of beoordeelt met een test die depressieve symptomen meet. Maar het geeft een aardig beeld hoe gelukkig ze zich afgelopen week voelden.

Het schijnt uit een longitudinale studie te komen, er staat helaas niet bij, bij hoeveel pubers dit is gevraagd.
Maar stel dat er 10.000 zijn gevraagd. Dan zitten daar zowel pubers bij die vreselijke getrouwde ouders hebben, die hun als boksbal gebruiken, als pubers met de meest fantastische alleenstaande moeders.

Maar als er dan toch zo'n relatief verschil in welbevinden wordt gevonden zegt dat wel wat. Ik heb geen getal gezien hoe significant de cijfers zijn (de vraag in hoeverre het verschil tussen 9,4 en 5,2% op toeval berust) en zie ze ook niet genoemd, maar stel dat het significant zou zijn. Dat betekent dat meer pubers binnen 1-ouder gezinnen zich ongelukkiger voelen, vergeleken met 2-ouder gezinnen, ongeacht hoe het er in al die gezinnen aan toe gaat.

Die individuele situatie boeit hier niet. Het geeft gewoon weer, als jij de straat oploopt en duizenden pubers gaat vragen of ze zich afgelopen week depressief hebben gevoeld, degene die van eenstaande ouders zijn, wat vaker ja zullen zeggen tegen je.

Dat betekent ook, dat iedereen die alleenstaande moeder is, een wat grotere kans heeft dat zijn haar/dochter zich tijdens de puber tijd wat depressiever zal voelen, dan als jij een partner naast je zijde had.

Dat je niet weet of het werkelijk 1-ouder gezinnen zijn? Daar valt over te twijfelen natuurlijk, een helder definitie van 1 ouder gezinnen hebben ze niet, maar burgerlijke status zegt natuurlijk een hoop.
:|W

Je kunt hoogstens zeggen dat pubers met getrouwde ouders zich over het algemeen gelukkiger voelen dan pubers van ongetrouwde ouders. Je kunt niks zeggen over één- en twee-oudergezinnen omdat de twee-oudergezinnen waar de ouders niet getrouwd zijn als één-oudergezinnen worden beschouwd.

Individuele situaties zijn inderdaad niet van belang als je het alleen over de statistieken hebt maar als je gaat zeggen 'omdat kinderen uit één-oudergezinnen het statistisch gezien minder goed doen is het verkeerd/egoïstisch om een kind bewust in een één-oudergezin te laten opgroeien'. En daar heb ik het over.

Ik ken trouwens meer ongetrouwde stellen met kinderen dan getrouwde dus burgerlijke status zegt dus niet zoveel.
pi_130490077
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zeg je nu onbewust dat hoog opgeleide vrouwen met veel geld kinderen goed kunnen opvoeden?
Hij zegt dat de kans groter is dat ze dat kunnen dan een 16-jarige zonder opleiding of geld.
En dat zeg ik ook steeds :')
compact en kleverig.
pi_130490197
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:50 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

of je had zelf de bijsluiter gelezen :')
Het stond niet in de bijsluiter. }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')