abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130432448
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 00:53 schreef VuileRat het volgende:

[..]

Wat valt er niet te begrijpen aan:

"Statistisch gezien doen kinderen uit 1-oudergezinnen het slechter dan kinderen uit 2-oudergezinnen"

Dat zegt zij, maar kom eens met specifieke bron. Ik heb daar niks aan. Zij zegt wel meer aparte dingen hier.
pi_130432451
Whehe, grote mond hebben over generaliseren, maar wel zelf roepen dat mensen die er bewust voor kiezen hun kind alleen op te voeden een steekje los hebben zitten. :') _O_
compact en kleverig.
pi_130432479
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 00:51 schreef VuileRat het volgende:

Je gaat toch ook niet een Afrikaans kind adopteren en in een racistische wijk in Italie wonen? Ja, van de 10 ouders die het doen zal er vast 1 een goede jeugd hebben. De rest niet.
Aparte vergelijking (slaat echt nergens op). Sowieso proberen te vergelijken in dit soort situaties: doe maar niet. Iedere situatie is namelijk weer anders.
pi_130432556
quote:

[..]

"Statistisch gezien doen kinderen uit 1-oudergezinnen het slechter dan kinderen uit 2-oudergezinnen"

Ik begrijp het hoor, maar statistisch zegt niets over persoonlijke situaties, die je toch echt beter zelf kunt inschatten dan een statistiekbureau dat kan.
  zondag 25 augustus 2013 @ 01:01:25 #105
294141 tarantism
hups in die kont
pi_130432629
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:49 schreef Mishu het volgende:

[..]

Het is toch ook leuk om zwanger te zijn?

Er is één kwaliteit die alle dieren delen, en dat is nakomelingen produceren. Zelfs de dieren die door dezelfde opening eten en poepen zijn in staat kinderen te maken. Als je dan als mens trots moet zijn op het produceren van nakomelingen heb je toch ergens de boot gemist.
pi_130432790
quote:

[..]

Hierbij spelen heel veel andere factoren een rol. Ook wordt er getwijfeld aan de objectiviteit van de onderzoeken waaruit blijkt dat kinderen uit één-oudergezinnen het slechter doen.

bron
  zondag 25 augustus 2013 @ 01:07:02 #107
408379 VuileRat
Kiss my ass u autistic brat
pi_130432806
Bron

Children in single- parent families comprise 27% of all American children, yet they account for 62% of all poor children...

Ik kan genoeg statistiek vinden over waarom bewust kiezen voor een 1 ouder gezin zo veel terechte kritiek krijgt in dit topic. Uitzonderingen heb je altijd.

quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 00:56 schreef Musthaves1 het volgende:

[..]

Aparte vergelijking (slaat echt nergens op). Sowieso proberen te vergelijken in dit soort situaties: doe maar niet. Iedere situatie is namelijk weer anders.
Niks apart aan. Iedere situatie anders? Jij bent er zeker eentje die uitgaat van het gezegde "elk kind is speciaal?".
The clever cat eats cheese and breathes down rat holes with baited breath.
pi_130432825
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 00:58 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik begrijp het hoor, maar statistisch zegt niets over persoonlijke situaties, die je toch echt beter zelf kunt inschatten dan een statistiekbureau dat kan.
Dit inderdaad.
pi_130432958
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 01:01 schreef tarantism het volgende:

[..]

Er is één kwaliteit die alle dieren delen, en dat is nakomelingen produceren. Zelfs de dieren die door dezelfde opening eten en poepen zijn in staat kinderen te maken. Als je dan als mens trots moet zijn op het produceren van nakomelingen heb je toch ergens de boot gemist.
Zoiets moet je vooral in OUD vertellen of op een babyshower :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_130433034
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 01:01 schreef tarantism het volgende:

[..]

Dus omdat alle dieren nakomelingen kunnen produceren is het niet leuk en bijzonder om zwanger te zijn? :? Wat een onzin! Zwanger zijn is een hele leuke, mooie en bijzondere ervaring! O+
pi_130433141
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 01:15 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dus omdat alle dieren nakomelingen kunnen produceren is het niet leuk en bijzonder om zwanger te zijn? :? Wat een onzin! Zwanger zijn is een hele leuke, mooie en bijzondere ervaring! O+
Begrijp je dan ook dat er dus mensen, zoals tarantism terecht zegt, dat grote onzin vinden? Waarom moeten bepaalde mensen er zoiets overduidelijk iets speciaals en bijzonders van maken want dat is het dus niet.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  Manager PR/Moderator zondag 25 augustus 2013 @ 01:21:32 #112
269689 crew  Viv
pi_130433184
quote:
13s.gif Op zondag 25 augustus 2013 00:25 schreef Mishu het volgende:
Statistisch gezien doen kinderen uit 1-oudergezinnen het slechter dan kinderen uit 2-oudergezinnen dus het is sowieso een beetje omgekeerde wereld. Komen vaker bij jeugdzorg enzovoorts.
En is dit verschil significant wanneer er gecorrigeerd wordt voor confounders zoals leeftijd, opleidingsniveau en inkomen van de ouders? Denk het niet..
pi_130433196
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 01:07 schreef VuileRat het volgende:
Bron

Children in single- parent families comprise 27% of all American children, yet they account for 62% of all poor children...

Ik kan genoeg statistiek vinden over waarom bewust kiezen voor een 1 ouder gezin zo veel terechte kritiek krijgt in dit topic. Uitzonderingen heb je altijd.

[..]

Niks apart aan. Iedere situatie anders? Jij bent er zeker eentje die uitgaat van het gezegde "elk kind is speciaal?".
Niet echt een objectieve bron hè.. :')

MISSION STATEMENT
Founded in 1973, The Heritage Foundation is a research and educational institute—a think
tank—whose mission is to formulate and promote conservative public policies based on the principles of free enterprise, limited government, individual freedom, traditional American values, and a
strong national defense.

bron

En ja ieder kind is speciaal en iedere situatie is anders. Statistieken zeggen niets over individuele situaties.
pi_130433254
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 01:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Begrijp je dan ook dat er dus mensen, zoals tarantism terecht zegt, dat grote onzin vinden? Waarom moeten bepaalde mensen er zoiets overduidelijk iets speciaals en bijzonders van maken want dat is het dus niet.
Het is wel bijzonder, dat alle dieren het ook kunnen maakt het niet minder bijzonder of speciaal.
pi_130433295
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 01:22 schreef madam-april het volgende:

[..]

MISSION STATEMENT
Founded in 1973, The Heritage Foundation is a research and educational institute—a think
tank—whose mission is to formulate and promote conservative public policies based on the principles of free enterprise, limited government, individual freedom, traditional American values, and a
strong national defense.

bron

En ja ieder kind is speciaal en iedere situatie is anders. Statistieken zeggen niets over individuele situaties.
Volgens mij zijn alle Amerikaanse bronnen over dit soort zaken sowieso irrelevant. Iets met geloof enzo! :')! Ik snap alleen niet waarom je zegt niet objectief? Wat is er niet objectief aan een gemeten inkomen (en dus de mogelijkheden etc. etc. etc.)? Hij geeft toch een voorbeeld over het inkomen?
  zondag 25 augustus 2013 @ 01:28:01 #116
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130433296
quote:

[..]

Misschien zou je het iets meer bijzonder vinden als JIJ dat kind moest dragen en baren.. Daarnaast is het érg bijzonder: een zaadcel en een eicel worden een volgroeid kind.. Het blijft een wonder..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_130433322
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 01:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Misschien zou je het iets meer bijzonder vinden als JIJ dat kind moest dragen en baren.. Daarnaast is het érg bijzonder: een zaadcel en een eicel worden een volgroeid kind.. Het blijft een wonder..
Jij ligt met je benen wijdt.
Ik zwaai naar dieren.
pi_130433324
quote:

[..]

Whut is dis _O-
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zondag 25 augustus 2013 @ 01:30:12 #119
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130433332
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 01:29 schreef Geerd het volgende:

[..]

Jij ligt met je benen wijdt.
1. Het is "wijd"
2. Nope
EDIT: 3. Ik heb geen kinderwens
pi_130433349
quote:

[..]

Is toch best wel een ingrijpende gebeurtenis in je leven lijkt me, ook al maakt de grote meerderheid van de mensen het een keer mee. Ik vind het niet raar dat ze daar enthousiast en blij over doen.
En als je dat zelf niet zo bekijkt, kun je ze toch gewoon laten genieten enzo van hoe bijzonder het voor hun persoonlijk is, zonder meteen verzuurd over aanstellerij en dergelijke te beginnen. Anderen een beetje in hun waarde laten is nooit verkeerd.
pi_130433409
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 01:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

1. Het is "wijd"
2. Nope
EDIT: 3. Ik heb geen kinderwens
Het was dan ook meer bedoeld voor die naïeve kutjes, die met hun 16/20e met een mokka kindje rond lopen :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_130433434
quote:

[..]

Ja, leuk. En nu?

quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 01:31 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Is toch best wel een ingrijpende gebeurtenis in je leven lijkt me, ook al maakt de grote meerderheid van de mensen het een keer mee. Ik vind het niet raar dat ze daar enthousiast en blij over doen.
En als je dat zelf niet zo bekijkt, kun je ze toch gewoon laten genieten enzo van hoe bijzonder het voor hun persoonlijk is, zonder meteen verzuurd over aanstellerij en dergelijke te beginnen. Anderen een beetje in hun waarde laten is nooit verkeerd.
Eens hoor :). Anderen in hun waarde laten is zelfs erg belangrijk. Jammer dat de mensen waar bij zoiets zou gebeuren, anderen helaas niet altijd in hun waarde laten :). :P
  zondag 25 augustus 2013 @ 01:38:55 #123
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130433479
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 01:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ja, leuk. En nu?

[..]

Eens hoor :). Anderen in hun waarde laten is zelfs erg belangrijk. Jammer dat de mensen waar bij zoiets zou gebeuren, anderen helaas niet altijd in hun waarde laten :). :P
En nu? Nu blijft het gewoon speciaal en bijzonder.
  zondag 25 augustus 2013 @ 01:50:27 #124
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130433651
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 01:21 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

En is dit verschil significant wanneer er gecorrigeerd wordt voor confounders zoals leeftijd, opleidingsniveau en inkomen van de ouders? Denk het niet..
Laagopgeleide mensen zijn idd vaker alleenstaande ouders ook wel tienermoeders genoemd.
  zondag 25 augustus 2013 @ 01:52:29 #125
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130433684
quote:

[..]

MISSION STATEMENT
strong national defense.

bron

Ze zeggen wel iets over trends en algemeenheden. Dus als je een alleenstaande ouder hebt dan is het met zoveel procent waarschijnlijker dat je zus en zo hebt/krijgt.
pi_130433688
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 01:50 schreef Mishu het volgende:

[..]

Laagopgeleide mensen zijn idd vaker alleenstaande ouders ook wel tienermoeders genoemd.
Ehm, dat zijn geen synoniemen voor dezelfde groep :P
pi_130433737
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 01:52 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Scheelt niet veel aan :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_130433757
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 01:56 schreef Geerd het volgende:

[..]

Scheelt niet veel aan :P
Tienermoeders zijn bijna altijd alleenstaand maar alleenstaande ouders kom je van verschillende leeftijden tegen :{w
  Manager PR/Moderator zondag 25 augustus 2013 @ 01:59:20 #129
269689 crew  Viv
pi_130433763
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 01:52 schreef Lokasenna het volgende:
Dit. Een laag opleidingsniveau en een jonge leeftijd kùnnen samen voorkomen, maar dat hoeft natuurlijk niet: een 21-jarige met alleen VMBO is geen tienermoeder.

Mijn inschatting is dat het opleidingsniveau, de leeftijd en het inkomen van de ouders van invloed is op de vraag welke kinderen het slechter doen, niet het opgroeien in een 1-ouder-gezin an sich.
pi_130433942
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 01:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En nu? Nu blijft het gewoon speciaal en bijzonder.
Dat bepaal jij?
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zondag 25 augustus 2013 @ 02:18:30 #131
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130433946
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 02:18 schreef Soury het volgende:

[..]

Dat bepaal jij?
JIJ bepaalt van niet?

Ik geef mijn mening (ondanks dat ik zelf niet eens kinderen wil), het is verder geen discussiepunt.
pi_130433969
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 02:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

JIJ bepaalt van niet?
Nou nee het komt van twee kanten. Dat wonder gedoe is in jouw hoofd
pi_130434093
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 01:58 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Tienermoeders zijn bijna altijd alleenstaand maar alleenstaande ouders kom je van verschillende leeftijden tegen :{w
Uh allemaal het zelfde, der moet er een weg gaan anders word je niet alleen staand, of dat nou Mohammed is met zijn schoudertas groter dan dat van de Aldi of Rogier die de luiers al op 2500km kan ruiken. Maakt niet uit
Ik zwaai naar dieren.
pi_130434862
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 02:18 schreef Soury het volgende:

[..]

Dat bepaal jij?
Maar het is toch ook gewoon een bijzondere gebeurtenis op zich voor de ouders? Een nieuw persoon in huis, hele verantwoordelijkheid, alles wordt anders.
pi_130434868
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 01:07 schreef VuileRat het volgende:
Bron

[..]

Wat is dit voor bron? :')

Ik kan niks vinden, vandaar dat ik het jou vraag. Maar kom dan ook met goede bronnen. :')

Iedere persoonlijke situatie is wel degelijk anders. Kan niet anders. Je hebt het namelijk over mensen. Ik vind 't een beetje apart dat je zo'n reactie geeft. Je bent toch geen autist? Het is vanzelfsprekend dat iedere situatie anders is als we het hebben over kinderen, verschillende thuissituaties, mensen, e.d. Heeft niks te maken met 'ieder kind is speciaal' :').
pi_130434883
wat een topic :')
pi_130435725
quote:

[..]

ze zegt dat het leuk en bijzonder is om mee te maken, ik vond zwanger zijn ook leuk en heel erg fijn en ja, een bijzondere ervaring, dat wil toch niet zeggen dat ik het bijzonder vond dát ik zwanger was, dat is het idd niet, zoals opgemerkt zijn wij niet de enige diersoort.
compact en kleverig.
pi_130435790
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 01:52 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ze zeggen wel iets over trends en algemeenheden. Dus als je een alleenstaande ouder hebt dan is het met zoveel procent waarschijnlijker dat je zus en zo hebt/krijgt.
ik ga er vooralsnog van uit dat dat vooral geldt voor jonge, arme moeders, aangeziendie waarschijnlijk het grootste deel van de groep alleenstaande moeders uitmaken en moeders met een goede baan, die volwassen zijn een minder grote groep.
compact en kleverig.
pi_130435861
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 02:35 schreef Geerd het volgende:

[..]

Uh allemaal het zelfde, der moet er een weg gaan anders word je niet alleen staand, of dat nou Mohammed is met zijn schoudertas groter dan dat van de Aldi of Rogier die de luiers al op 2500km kan ruiken. Maakt niet uit
er zijn ook moeders die alleen aan n kind beginnen en waarbij dus niemand weggaat.
Maar dan nog is het niet hetzelfde als n moeder 28 is, n fatsoenlijke baan heeft en al 2 jaar een kinderwens heeft, dan wanneer ze op haar 16e ongewenst zwanger raakt en geen baan heeft. Daar zit wel degelijk een groot verschil in.
compact en kleverig.
pi_130453242
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 01:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Volgens mij zijn alle Amerikaanse bronnen over dit soort zaken sowieso irrelevant. Iets met geloof enzo! :')! Ik snap alleen niet waarom je zegt niet objectief? Wat is er niet objectief aan een gemeten inkomen (en dus de mogelijkheden etc. etc. etc.)? Hij geeft toch een voorbeeld over het inkomen?
Omdat ze hun conservatieve standpunt willen onderbouwen en dus het onderzoek hoogstwaarschijnlijk zo hebben uitgevoerd dat de uitkomst voor hun goed uitkomt. Ze noemen bijvoorbeeld alle gezinnen waarbij de ouders niet getrouwd zijn één-oudergezinnen, dit geeft dus al geen correcte weergave van de werkelijkheid. Er zijn genoeg twee-oudergezinnen waarvan de ouders niet getrouwd zijn, het werkelijke aantal één-oudergezinnen ligt dus (een stuk) lager.
pi_130474307
quote:

[..]

MISSION STATEMENT
strong national defense.

bron

Je klinkt net zo dom als dat PVV wijf in de 2e Kamer, die ook bleef roepen dat het niets over individuen zegt.

Het zegt trouwens wel wat, dat onderzoek: die individuele situaties waar kinderen wel goed terecht komen uit een 1 ouder gezin zijn in de minderheid :+

ik ben het met je eens dat er mogelijk wat partijdigheid in de bron zit :')

Heb zelf geen kinderen, wil ze wel maar mijn huidige vriendin niet :{ (nog geen conclusies uitgetrokken). Maar ze geeft voorbeelden uit haar vriendinnenkring die niet mals zijn:
-Pa doet geen fuck aan het huishouden/opvoeding van haar kind en breekt uiteindelijk: zij en haar kind nemen ZIJN vrijheid af en dat is natuurlijk veel belangrijker! (Wat een kneuzen er in dit land leven... :X )
-Zwanger na een ongelukje (echt he, donder op met dit woord! Het is geen ongeluk, als vrouw weet je heel goed dat je je de pil niet slikte, of anders had je het de volgende dag wel door. Maar gewoon verdommen iets te zeggen tegen je vent of een morning after nemen en gewoon neuken met die hap...) en vent heeft opeens een nieuwe vriendin :')

In mijn vriendenkring zijn zijn er 2 vader en daar wordt je ook niet vrolijk van:
-de ene had er wel bewust voor gekozen samen met zijn vrouw. Maar betreurde toch wel het verlies van vrijheid erna. Wel gek van zijn kinderen maar wranger is dat zijn vrouw uit het buitenland komt en dus af en toe naar de buitenlandse grootouders gaat en hij zijn kinderen soms 2 maanden moet missen :{ Bij deze man beproefde ik dus een dubbel gevoel; de ene voet was koud, de ander niet :+
-de andere is ook vader geworden, bij een vrouw die gepland zomaar een "ongelukje" kreeg. Voor het ongelukje was hij zeer gewenst, daarna kon hij opdonderen. Ze had al een kind uit een vorige relatie en deze van mijn vriend zou ze ook alleen opvoeden. Bij vriendinnen en kennissen zielig doen, dat hij haar er zou inluizen. Maar het tegendeel is waar, hij zou zeer graag vader geweest willen zijn.
Ze moet er niets van weten, de belangen zijn te groot voor haar:
-dubbele kinderbijslag
-dubbel alimentatie eisen
-lekker aandacht trekken
Overigens onbegrijpelijk, uit de verhalen die ik opmaakte van hem had ze nu niet heel breed, met die vriend van mij erbij zou ze het economisch stukken makkelijker hebben. Maar ze verdomd het.
Nu 3 jaar verder heeft hij zijn kind nog steeds niet mogen zien, op 30 seconden in het ziekenhuis na, toen ze hem wegblafte en aan de verpleging vroeg of hij verwijderd kon worden...
Hij had geen koude voeten dus, maar de andere kant op kan het ook werken, zij kreeg koude voeten met het idee samen het kind op te moeten voeden :S

Kortom, het kan best leuk zijn denk ik, maar wat kunnen mensen elkaar het leven zo zuur maken, over de rug van kinderen. Dat is nog het meest trieste eigenlijk... :'(
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_130475116
Mannen geloven het nooit als een vrouw onbedoeld zwanger raakt, ze worden er altijd ingeluisd :')

Overigens: Natuurlijk moet je naar individuele situaties kijken, het is stom om een beslissing alleen maar te baseren op een gemiddelde.
compact en kleverig.
pi_130475414
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:08 schreef JaniesBrownie het volgende:
Mannen geloven het nooit als een vrouw onbedoeld zwanger raakt, ze worden er altijd ingeluisd :')

als man heb je je vriendin maar op haar blauwe ogen te geloven dat ze der pil goed slikt en hem niet uitgekotst of gescheten (diarree) heeft.

:r
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_130475516
quote:
14s.gif Op zondag 25 augustus 2013 07:21 schreef andreas612 het volgende:
wat een topic :')
Dit dus.

Mishu-topics. O+
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_130475728
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:19 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

als man heb je je vriendin maar op haar blauwe ogen te geloven dat ze der pil goed slikt en hem niet uitgekotst of gescheten (diarree) heeft.

:r
En als ze dat hebben gedaan en ze raken zwanger (kans is niet groot, maar hij is er wel) wordt dat alsnog niet geloofd. Of je vertelt het wel degelijk (ik ben ziek geweest en heb hem een dagje gemist) vent zegt: ach, wat condoom?! en ze raakt zwanger, dan wordt nóg beweerd dat ze hem erin geluisd heeft. Das t standaard verweer nl.
compact en kleverig.
pi_130478205
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:29 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

En als ze dat hebben gedaan en ze raken zwanger (kans is niet groot, maar hij is er wel) wordt dat alsnog niet geloofd. Of je vertelt het wel degelijk (ik ben ziek geweest en heb hem een dagje gemist) vent zegt: ach, wat condoom?! en ze raakt zwanger, dan wordt nóg beweerd dat ze hem erin geluisd heeft. Das t standaard verweer nl.
Ik zeg niet altijd dat vrouwen mannen erin luisteren. Sommige mannen zouden net zo goed beter moeten weten, ook hier op Fok! heb je van die kneuzen die zeggen: "Sex altijd zonder condoom en anders maar niet!" :')

Maar vrouwen die echt niet zwanger willen worden zijn altijd wel 10x zo voorzichtig. Dat merk ik met mijn huidige vriendin maar met vorige scharrel die echt geen kinderen wilde ook. Zodra ze zich beroerd voelen of pil veregeten zijn, seksen ze niet of eisen condoomgebruik.
De meeste ongelukjes mevrouwen zijn niet zo nauwkeurig en mn eerste vriendin die heel graag kinderen destijds wilde was ook heel slordig met haar pilgebruik. Ik moest daar dan nauwer opletten ik vond mijzelf toen te jong. Haar vriend na mij deed dat niet en hoppa, zwanger binnen 6 weken :')
pi_130479888
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 23:45 schreef Mishu het volgende:
Een kind plan je, het is in principe niet iets wat je overkomt want je kunt altijd abortus plegen.

Als een vader niet meebeslist met de keuze voor een kind, vind je het dan gek dat hij zich compleet belazerd en voor het blok gezet voelt?

Zo'n grote beslissing die je zomaar, BOEM, voor iemand anders neemt.

Je ontneemt hem voor altijd de kans om zelf op een moment dat voor hem goed is, vader te worden. Maar nee mevrouw moet een kind dus moet het eerder.
Je kan een kind niet plannen. Je kan wel 10 jaar getrouwd zijn, financieel en relationeel stabiel maar ja als je dan onvruchtbaar blijkt te zijn gaat het ook niet hey.
Haters gonna hate.
pi_130480042
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:32 schreef Mishu het volgende:
Je ziet het vaak genoeg in series en reality tv shows:
Nee hoor. Vrouwen die hun emotionele perceptie van realiteit laten afhangen van "series en reality tv shows" zijn per definitie ongeschikt om DNA mee te combineren.
  maandag 26 augustus 2013 @ 16:03:34 #149
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130480129
quote:
6s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:00 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Nee hoor. Vrouwen die hun emotionele perceptie van realiteit laten afhangen van "series en reality tv shows" zijn per definitie ongeschikt om DNA mee te combineren.
:')
  maandag 26 augustus 2013 @ 17:51:13 #150
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_130483490
Schijnt wel een dure hobby te zijn. Naar verluidt kost een kind van 0 tot 18 jaar een slordige 100.000 euro, dat drukt de persoonlijke begroting toch aardig.
pi_130483943
quote:
5s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:39 schreef Godshand het volgende:

[..]

Je klinkt net zo dom als dat PVV wijf in de 2e Kamer, die ook bleef roepen dat het niets over individuen zegt.

Het zegt trouwens wel wat, dat onderzoek: die individuele situaties waar kinderen wel goed terecht komen uit een 1 ouder gezin zijn in de minderheid :+

ik ben het met je eens dat er mogelijk wat partijdigheid in de bron zit :')

Dat kun je aan de hand van de bron niet stellen omdat je niet weet hoeveel van de gezinnen die zij als één-oudergezinnen aanduiden ook daadwerkelijk één-oudergezinnen zijn.

Statistieken geven een algemeen beeld dat niet in iedere situatie van toepassing is, er spelen in iedere situatie meerdere factoren een rol en niet al deze factoren kunnen in zo'n onderzoek worden meegenomen.

Als je logisch nadenkt snap je dit zelf natuurlijk ook wel.. ;)
pi_130484232
Ik ben zwanger geworden doordat mijn arts mij verkeerd had voorgelicht, volgens haar hadden de medicijnen die zij mij voorschreef geen effect op de werking van de pil.. Toen ik twee maanden later zwanger bleek te zijn was haar reactie 'oeps sorry'.

Moraal van dit verhaal: ongelukjes bestaan dus wel..
pi_130484235
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 18:05 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat kun je aan de hand van de bron niet stellen omdat je niet weet hoeveel van de gezinnen die zij als één-oudergezinnen aanduiden ook daadwerkelijk één-oudergezinnen zijn.

Statistieken geven een algemeen beeld dat niet in iedere situatie van toepassing is, er spelen in iedere situatie meerdere factoren een rol en niet al deze factoren kunnen in zo'n onderzoek worden meegenomen.

Jij bent er zeker ook zo eentje als ze een onderzoek doen onder Nederlanders en slechts een aantal duizend kiezen het niet relevant is omdat ze er minstens een paar miljoen moesten pakken?

Statistiek > logisch nadenken wat betreft jouw geval.

Ja, heel veel factoren spelen mee. Heel veel, maar over het algemeen(!) gemiddeld genomen(!), is een kind uit een 2 ouder-gezin beter af ivg met een 1 ouder gezin. En je mag op basis daarvan toch wel zeggen dat een ouder die bewust een kind wil opvoeden in een 1-ouder gezin egoistisch is?
pi_130484289
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 18:16 schreef madam-april het volgende:
Ik ben zwanger geworden doordat mijn arts mij verkeerd had voorgelicht, volgens haar hadden de medicijnen die zij mij voorschreef geen effect op de werking van de pil.. Toen ik twee maanden later zwanger bleek te zijn was haar reactie 'oeps sorry'.

Maar abortus was ook een optie.
pi_130485047
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 18:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Voor haar misschien niet! Leer t verschil tussen gepland en gewenst nou eens
S. 2014
J. 2016
pi_130485561
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 18:05 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nee, jij denkt niet logisch na!

Even uit die bron die eerder genoemd werd, van de Heritage Foundation.

een grafiekje dat ik vond:
Adolescents in married families are less likely to be depressive
Percentage adolescenten die zeiden: " Depressief te voelen, gedurende het grootste deel van de afgelopen week", bij navraag.
Pubers met getrouwde ouders: 5,2%
Pubers van single moeders: 9,4%

Er valt natuurlijk wat af te dingen, om iemand depressief te beoordelen, als ze dat zelf vinden. Het is geen psychiatrische diagnose, of beoordeelt met een test die depressieve symptomen meet. Maar het geeft een aardig beeld hoe gelukkig ze zich afgelopen week voelden.

Het schijnt uit een longitudinale studie te komen, er staat helaas niet bij, bij hoeveel pubers dit is gevraagd.
Maar stel dat er 10.000 zijn gevraagd. Dan zitten daar zowel pubers bij die vreselijke getrouwde ouders hebben, die hun als boksbal gebruiken, als pubers met de meest fantastische alleenstaande moeders.

Maar als er dan toch zo'n relatief verschil in welbevinden wordt gevonden zegt dat wel wat. Ik heb geen getal gezien hoe significant de cijfers zijn (de vraag in hoeverre het verschil tussen 9,4 en 5,2% op toeval berust) en zie ze ook niet genoemd, maar stel dat het significant zou zijn. Dat betekent dat meer pubers binnen 1-ouder gezinnen zich ongelukkiger voelen, vergeleken met 2-ouder gezinnen, ongeacht hoe het er in al die gezinnen aan toe gaat.

Die individuele situatie boeit hier niet. Het geeft gewoon weer, als jij de straat oploopt en duizenden pubers gaat vragen of ze zich afgelopen week depressief hebben gevoeld, degene die van eenstaande ouders zijn, wat vaker ja zullen zeggen tegen je.

Dat betekent ook, dat iedereen die alleenstaande moeder is, een wat grotere kans heeft dat zijn haar/dochter zich tijdens de puber tijd wat depressiever zal voelen, dan als jij een partner naast je zijde had.

Dat je niet weet of het werkelijk 1-ouder gezinnen zijn? Daar valt over te twijfelen natuurlijk, een helder definitie van 1 ouder gezinnen hebben ze niet, maar burgerlijke status zegt natuurlijk een hoop.
pi_130485731
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 18:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Jij bent er zeker ook zo eentje als ze een onderzoek doen onder Nederlanders en slechts een aantal duizend kiezen het niet relevant is omdat ze er minstens een paar miljoen moesten pakken?

Statistiek > logisch nadenken wat betreft jouw geval.

Ja, heel veel factoren spelen mee. Heel veel, maar over het algemeen(!) gemiddeld genomen(!), is een kind uit een 2 ouder-gezin beter af ivg met een 1 ouder gezin. En je mag op basis daarvan toch wel zeggen dat een ouder die bewust een kind wil opvoeden in een 1-ouder gezin egoistisch is?
stel even he, dat 75% van de alleenstaande ouders ongepland tienermoeder zonder inkomen is en 25% een vrouw van 25-35 met een goede baan en een grote kinderwens.
Van de gezinnen met twee ouders is het andersom, 25% zijn jonge ouders, zonder vast inkomen, die het niet verwachtten en 75% heeft een grote kinderwens en een goed inkomen.
Dan is de kans natuurlijk groter dat de alleenstaande ouder er slechter af komt, omdat die groep verder óók slechtere omstandigheden heeft.

Ik bedoel, die factoren spelen voor het geluk van een kind ook wel degelijk mee... Wat ik zeg klopt overigens niet uiteraard, maar het klopt ook niet dat het per definitie egoistisch is puur op basis van statistiek, je zou een gelijke uitgangssituatie moeten hebben(familie om op terug te vallen, fatsoenlijk inkomen, enz) om daar een fatsoenlijk oordeel over te kunnen vellen.

Overigens is het meestal egoisme waarom mensen een kind krijgen. Ook in gezinnen met twee ouders.

[ Bericht 0% gewijzigd door JaniesBrownie op 26-08-2013 19:20:29 ]
compact en kleverig.
pi_130485828
quote:
4s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:52 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ik zeg niet altijd dat vrouwen mannen erin luisteren. Sommige mannen zouden net zo goed beter moeten weten, ook hier op Fok! heb je van die kneuzen die zeggen: "Sex altijd zonder condoom en anders maar niet!" :')

Maar vrouwen die echt niet zwanger willen worden zijn altijd wel 10x zo voorzichtig. Dat merk ik met mijn huidige vriendin maar met vorige scharrel die echt geen kinderen wilde ook. Zodra ze zich beroerd voelen of pil veregeten zijn, seksen ze niet of eisen condoomgebruik.
De meeste ongelukjes mevrouwen zijn niet zo nauwkeurig en mn eerste vriendin die heel graag kinderen destijds wilde was ook heel slordig met haar pilgebruik. Ik moest daar dan nauwer opletten ik vond mijzelf toen te jong. Haar vriend na mij deed dat niet en hoppa, zwanger binnen 6 weken :')
ik heb nu een spiraal, dus maak ik me verder niet druk :+

Maar ik slik vanaf mijn 16e de pil en begreep altijd dat het niet zoveel kwaad kon als ik m vergat en n dagje later slikte, dat gebeurde ook regelmatig (ik zou mezelf ook nu niet vertrouwen met een pil, al hoef ik écht geen kind meer) en ik raakte nooit zwanger. Dokter zei ook dat t niet zoveel kwaad kon (maar beter van niet uiteraard!!!)en ik was redelijk naief daarin en éigenlijk stond ik er gewoon totaal niet bij stil.
Ja, stom, ik weet t, raakte zwanger op mn 20e.
compact en kleverig.
pi_130485959
quote:

[..]

dat is het dus niet altijd.
Mensen denken daar vaak zó gemakkelijk over, ik zou het niet gekund hebben.
Vriendin van me heeft abortus laten plegen toen ze 18 was, daar had ze het de eerste jaren heel moeilijk mee en daarna was t 'over'. Tot ze een dochtertje kreeg en zich besefte dat ze anders een kind gehad zou hebben van 10. Toen heeft ze het weer heel erg moeilijk gehad.

Soms is je gevoel gewoon te sterk aanwezig en is rationeel denken moeilijk.
compact en kleverig.
  maandag 26 augustus 2013 @ 19:35:30 #160
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_130486551
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 19:18 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat is het dus niet altijd.
Mensen denken daar vaak zó gemakkelijk over, ik zou het niet gekund hebben.
Vriendin van me heeft abortus laten plegen toen ze 18 was, daar had ze het de eerste jaren heel moeilijk mee en daarna was t 'over'. Tot ze een dochtertje kreeg en zich besefte dat ze anders een kind gehad zou hebben van 10. Toen heeft ze het weer heel erg moeilijk gehad.

Daarom is het nog wel een optie. Dat je er voor kiest niet voor die optie te gaan betekent niet dat het niet een optie is. (Een) ouder(s) die kiezen het kind te houden en dus bewust kiezen niet een abortus te ondergaan moeten daarna wel hun verantwoordelijkheid nemen en niet doen alsof ze geen keus hadden. Dat geen van beize keuzes makkelijk is, is niet anders, zo is het wel vaker in het leven.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_130486683
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 19:35 schreef twiFight het volgende:

[..]

Daarom is het nog wel een optie. Dat je er voor kiest niet voor die optie te gaan betekent niet dat het niet een optie is. (Een) ouder(s) die kiezen het kind te houden en dus bewust kiezen niet een abortus te ondergaan moeten daarna wel hun verantwoordelijkheid nemen en niet doen alsof ze geen keus hadden. Dat geen van beize keuzes makkelijk is, is niet anders, zo is het wel vaker in het leven.
die vrouwen nemen dan toch ook de verantwoordelijkheid?
Dat doen ze dus in beide gevallen, ik wilde alleen maar aangeven dat abortus niet (voor iedereen) zo gemakkelijk is als veel mensen graag zouden denken.
compact en kleverig.
  maandag 26 augustus 2013 @ 19:43:19 #162
294141 tarantism
hups in die kont
pi_130486892
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 19:18 schreef JaniesBrownie het volgende:

en dan nog stemrecht willen ook :')
pi_130486937
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 19:43 schreef tarantism het volgende:

[..]

soms is altijd net precies op de momenten dat je moet gaan stemmen helaas ;(
compact en kleverig.
pi_130487830
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 18:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Voor haar misschien niet! Leer t verschil tussen gepland en gewenst nou eens
Sorry hoor, maar ik zeg alleen dat het een optie was. Het was toch ook een optie? Abortus is namelijk altijd een optie. Altijd, dat je er niet voor kiest of dat je het niet als een optie ziet wil niet zeggen dat het geen optie WAS.
pi_130487858
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 19:43 schreef tarantism het volgende:

[..]

Ach, iets met bevolking krijgt regering wat het verdient enzo :+
  maandag 26 augustus 2013 @ 20:09:45 #166
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130487939
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 19:38 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dat doen ze dus in beide gevallen, ik wilde alleen maar aangeven dat abortus niet (voor iedereen) zo gemakkelijk is als veel mensen graag zouden denken.
Moet je wel met de gevolgen van een kind leven en niet zeiken...
pi_130487959
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 19:38 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dat is waar! Maar een optie was het altijd. Natuurlijk is die keus niet makkelijk. Dat snap ik zelf ook wel. Maar dan moet je bijv. niet gaan mekkeren als je bijv. financiele issues krijgt als 1-ouder gezin of dat je kind je na je 18e niet meer wil zien of wat dan ook. Stank voor dank gevallen. Ik ken daar helaas ook een aantal gevallen van.
pi_130488160
Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed wat dat nou met deze discussie te maken heeft :') het ging toch niet over ouders die zeuren?
compact en kleverig.
pi_130489142
quote:

[..]

Ligt eraan, wat wordt er onderzocht. Voor sommige onderzoeken is een groep van een aantal duizend mensen genoeg en in sommige gevallen niet. Over het algemeen vind ik de grote van de groep niet zo belangrijk, de samenstelling van de groep vind ik belangrijker. Als een onderzoek gaat over de Nederlandse bevolking moeten de groep wel een weergave zijn van de Nederlandse bevolking.

quote:

[..]

Nee want als iets over het algemeen zo is betekend het niet dat het altijd zo is. Dat kinderen uit een één-oudergezin het statistisch gezien minder goed doen komt o.a. omdat één-oudergezinnen het vaakst voorkomen in een lagere bevolkingsklasse (dus met een laag inkomen). Kinderen uit een één-oudergezin met een gemiddeld of hoog inkomen doen het over het algemeen prima.

Ik vind het wel egoïstisch als iemand er voor kiest een kindje te krijgen terwijl hij/zij niet is staat is voor het kindje te zorgen en het te bieden wat het nodig heeft, dat heeft niks te maken met de samenstelling van het gezin maar met de situatie waarin het gezin zich bevindt.

quote:

[..]

:|W
Ik zegt toch niet dat ik per ongeluk een kind heb gekregen?
  Manager PR/Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 20:48:01 #170
269689 crew  Viv
pi_130489769
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:34 schreef madam-april het volgende:
Dat kinderen uit een één-oudergezin het statistisch gezien minder goed doen komt o.a. omdat één-oudergezinnen het vaakst voorkomen in een lagere bevolkingsklasse (dus met een laag inkomen). Kinderen uit een één-oudergezin met een gemiddeld of hoog inkomen doen het over het algemeen prima.
_O_
Dit probeerde ik dus ook duidelijk te maken. Ik ken een vrouw die op haar 40ste een bewust alleenstaande moeder is geworden via een KID-traject (kunstmatige inseminatie met donorsperma). Ze is hoogopgeleid (universitair), ze heeft een koophuis en een vaste baan. Ze was alleen nooit de partner tegengekomen waar ze een gezin mee wilde stichten. De groep één-oudergezinnen varieert dus van dit soort mensen tot de 15-jarige VMBO-meisjes die per ongeluk zwanger raken, en daar moet je voor corrigeren.
pi_130489868
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:48 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

_O_
Dit probeerde ik dus ook duidelijk te maken. Ik ken een vrouw die op haar 40ste een bewust alleenstaande moeder is geworden via een KID-traject (kunstmatige inseminatie met donorsperma). Ze is hoogopgeleid (universitair), ze heeft een koophuis en een vaste baan. Ze was alleen nooit de partner tegengekomen waar ze een gezin mee wilde stichten. De groep één-oudergezinnen varieert dus van dit soort mensen tot de 15-jarige VMBO-meisjes die per ongeluk zwanger raken, en daar moet je voor corrigeren.
Zeg je nu onbewust dat hoog opgeleide vrouwen met veel geld kinderen goed kunnen opvoeden?
pi_130489897
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 18:16 schreef madam-april het volgende:

of je had zelf de bijsluiter gelezen :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_130490029
quote:
4s.gif Op maandag 26 augustus 2013 19:05 schreef Godshand het volgende:

[..]

Nee, jij denkt niet logisch na!

Even uit die bron die eerder genoemd werd, van de Heritage Foundation.

een grafiekje dat ik vond:
Adolescents in married families are less likely to be depressive
Percentage adolescenten die zeiden: " Depressief te voelen, gedurende het grootste deel van de afgelopen week", bij navraag.
Pubers met getrouwde ouders: 5,2%
Pubers van single moeders: 9,4%

Er valt natuurlijk wat af te dingen, om iemand depressief te beoordelen, als ze dat zelf vinden. Het is geen psychiatrische diagnose, of beoordeelt met een test die depressieve symptomen meet. Maar het geeft een aardig beeld hoe gelukkig ze zich afgelopen week voelden.

Het schijnt uit een longitudinale studie te komen, er staat helaas niet bij, bij hoeveel pubers dit is gevraagd.
Maar stel dat er 10.000 zijn gevraagd. Dan zitten daar zowel pubers bij die vreselijke getrouwde ouders hebben, die hun als boksbal gebruiken, als pubers met de meest fantastische alleenstaande moeders.

Maar als er dan toch zo'n relatief verschil in welbevinden wordt gevonden zegt dat wel wat. Ik heb geen getal gezien hoe significant de cijfers zijn (de vraag in hoeverre het verschil tussen 9,4 en 5,2% op toeval berust) en zie ze ook niet genoemd, maar stel dat het significant zou zijn. Dat betekent dat meer pubers binnen 1-ouder gezinnen zich ongelukkiger voelen, vergeleken met 2-ouder gezinnen, ongeacht hoe het er in al die gezinnen aan toe gaat.

Die individuele situatie boeit hier niet. Het geeft gewoon weer, als jij de straat oploopt en duizenden pubers gaat vragen of ze zich afgelopen week depressief hebben gevoeld, degene die van eenstaande ouders zijn, wat vaker ja zullen zeggen tegen je.

Dat betekent ook, dat iedereen die alleenstaande moeder is, een wat grotere kans heeft dat zijn haar/dochter zich tijdens de puber tijd wat depressiever zal voelen, dan als jij een partner naast je zijde had.

Dat je niet weet of het werkelijk 1-ouder gezinnen zijn? Daar valt over te twijfelen natuurlijk, een helder definitie van 1 ouder gezinnen hebben ze niet, maar burgerlijke status zegt natuurlijk een hoop.

Je kunt hoogstens zeggen dat pubers met getrouwde ouders zich over het algemeen gelukkiger voelen dan pubers van ongetrouwde ouders. Je kunt niks zeggen over één- en twee-oudergezinnen omdat de twee-oudergezinnen waar de ouders niet getrouwd zijn als één-oudergezinnen worden beschouwd.

Individuele situaties zijn inderdaad niet van belang als je het alleen over de statistieken hebt maar als je gaat zeggen 'omdat kinderen uit één-oudergezinnen het statistisch gezien minder goed doen is het verkeerd/egoïstisch om een kind bewust in een één-oudergezin te laten opgroeien'. En daar heb ik het over.

Ik ken trouwens meer ongetrouwde stellen met kinderen dan getrouwde dus burgerlijke status zegt dus niet zoveel.
pi_130490077
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zeg je nu onbewust dat hoog opgeleide vrouwen met veel geld kinderen goed kunnen opvoeden?
Hij zegt dat de kans groter is dat ze dat kunnen dan een 16-jarige zonder opleiding of geld.
En dat zeg ik ook steeds :')
compact en kleverig.
pi_130490197
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:50 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

of je had zelf de bijsluiter gelezen :')
Het stond niet in de bijsluiter. }:|
pi_130490652
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:48 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

_O_
Ik vind het trouwens wel heel onverantwoord om als vrouw op je 40ste nog aan kinderen te beginnen. Ik dacht dat vrouwen van 40 helemaal niet in aanmerking kwamen voor KID e.d.
  maandag 26 augustus 2013 @ 21:15:13 #177
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_130491111
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:34 schreef madam-april het volgende:
Nee want als iets over het algemeen zo is betekend het niet dat het altijd zo is. Dat kinderen uit een één-oudergezin het statistisch gezien minder goed doen komt o.a. omdat één-oudergezinnen het vaakst voorkomen in een lagere bevolkingsklasse (dus met een laag inkomen). Kinderen uit een één-oudergezin met een gemiddeld of hoog inkomen doen het over het algemeen prima.

Ik vind het wel egoïstisch als iemand er voor kiest een kindje te krijgen terwijl hij/zij niet is staat is voor het kindje te zorgen en het te bieden wat het nodig heeft, dat heeft niks te maken met de samenstelling van het gezin maar met de situatie waarin het gezin zich bevindt.
Als kind uit een eenoudergezin kan ik je vertellen dat daar als kind niets leuks aan is. Helaas zijn er andere factoren in het spel dan de opvoeding van de ouder alleen. Je kunt als ouder niet alles plannen natuurlijk, maar een ouder die bewust in zijn/haar eentje een kind neemt mag van mij branden in de hel.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
pi_130491267
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 21:15 schreef twiFight het volgende:

[..]

Als kind uit een eenoudergezin kan ik je vertellen dat daar als kind niets leuks aan is. Helaas zijn er andere factoren in het spel dan de opvoeding van de ouder alleen. Je kunt als ouder niet alles plannen natuurlijk, maar een ouder die bewust in zijn/haar eentje een kind neemt mag van mij branden in de hel.
Je kán het natuurlijk ook overdrijven *O*
compact en kleverig.
  maandag 26 augustus 2013 @ 21:19:06 #179
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_130491345
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 21:17 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Je kán het natuurlijk ook overdrijven *O*
Ik overdrijf niets, maar het is mijn mening he. Er zullen vast kinderen van eenoudergezinnen zijn die nergens last van gehad hebben. Maar ik heb er veel leed van gehad en verafschuw ouders die dat bewust doen dan ook.
  maandag 26 augustus 2013 @ 21:54:10 #180
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_130493311
Hier eentje die direct toen ze wist dat ze zwanger was is gestopt met werken! :r
Inmiddels is het kind al bijna 1 en heeft ze in die tijd gewoon GEEN ENKELE CENT binnen gebracht en vaders alles maar betalen. ;(

Die werkt zich helemaal in de rondte en zij doet gewoon geen ene fuck, pas als hij thuiskomt uit werk komt zij d'r nest uit.

Nu gaat ze een opleiding doen, KIEST ZE EEN PARTICULIEREN OPLEIDING. Geen StuFi dus, ik kan er echt zo ontzettend pissig om worden. Jammer dat ik met haar zit opgescheept gezien we beiden in dezelfde familie zijn gekomen. Verwend wijf dat helemaal NIETS inlevert in de relatie en hij maar werken. Alles altijd op haar manier en volgens haar regels.

Ahja, hij is tenminste wel een echte man die zijn plicht doet en een hele trotse vader. Jammer dat zijn ruggengraat wat week is, hij had haar allang een schop onder d'r hol moeten geven maar in plaats daarvan zijn ze getrouwd op 22 jarige leeftijd.

Heeft trouwens niets met dit topic te maken maar ik kom even gal spuwen. Iedere kans op werk die ze aangereikt krijgt van ons wuift ze gewoon weg. :r
Bay of Plenty
  Manager PR/Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 22:16:25 #181
269689 crew  Viv
pi_130494674
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 21:05 schreef madam-april het volgende:
Ik vind het trouwens wel heel onverantwoord om als vrouw op je 40ste nog aan kinderen te beginnen. Ik dacht dat vrouwen van 40 helemaal niet in aanmerking kwamen voor KID e.d.
Waarom heel onverantwoord, vanwege de verhoogde kans op een kindje met het syndroom van Down misschien? Ze heeft dat tijdens de zwangerschap laten onderzoeken. Overigens was ze 37 toen ze aan het traject begon.
pi_130494708
quote:

[..]

Whehehe! :Y)
pi_130496799
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:16 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Waarom heel onverantwoord, vanwege de verhoogde kans op een kindje met het syndroom van Down misschien? Ze heeft dat tijdens de zwangerschap laten onderzoeken. Overigens was ze 37 toen ze aan het traject begon.
Niet alleen het syndroom van Down maar nog veel meer afwijkingen.
pi_130497034
quote:

[..]

Op welke gebieden vond je het moeilijk als kind?
pi_130497589
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:32 schreef Mishu het volgende:
Je ziet het vaak genoeg in series en reality tv shows: mannen die koude voeten krijgen zodra hun vrouw/vriendin daadwerkelijk zwanger wordt.

Aanvankelijk was het een gezamenlijke keuze maar dan is het echt en pats boem: het gaat ze benauwen en meneer gaat de hort op en gaat scharrelen met jonge 19-jarigen om weg te vluchten. Soms met alle mogelijke gevolgen van dien (meneer weg voordat het kind geboren is).

Heeft iemand van jullie dit ooit eens meegemaakt zelf of in zijn omgeving? Aan de mannen: wat was het dat je deed panieken?
Ik denk dat het nogal overdreven wordt. Ik heb in mijn leven maar een paar keer een vrouw ontmoet die tijdens haar zwangerschap ontdekte dat haar man was vreemd gegaan waarna de relatie beëindigd werd. Overigens is het wel evolutionair verklaarbaar, een man gaat zich pas hechten aan een vrouw (en kind) nadat het kind van hem ook daadwerkelijk geboren wordt. Als je als vrouw merkt dat je man niet meer verliefd op je is kun je beter überhaupt niet zwanger maken - maar vaak doet ze dat dan wel juist in de hoop de relatie te redden. Dat is dan niet handig, want juist in de zwangerschap zijn mannen geneigd om de handdoek in de ring te gooien, want zoals ik eerder al memoriseerde is het hechtingsproces nog niet begonnen en houdt slechts de verliefdheid de relatie levend. Maar dan moet die er (nog) wel zijn.

Op basis van literatuurstudie en een beetje antropologisch onderzoek durf ik de stelling aan dat een verliefdheid maximaal 4 tot 7 jaar duurt. Daarna is het hormoontechnisch gezien gewoon over, en "hoort" de man al vader geworden te zijn. Als het bindingsproces na de geboorte verder goed verloopt (gelukkig zijn er ook gewoon ouders die wel bij elkaar blijven, en dat is nog altijd de meerderheid :)) dan zal de vrouw zich gesteund weten door een liefhebbende echtgenoot totdat de kinderen minimaal oud genoeg zijn om op eigen benen te staan.
  Manager PR/Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 23:15:59 #186
269689 crew  Viv
pi_130498209
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:50 schreef madam-april het volgende:
Niet alleen het syndroom van Down maar nog veel meer afwijkingen.
Ik heb het even opgezocht, de leeftijdsgrens voor een KID-traject is 42 jaar.

Bij een oudere moeder is de kans op kinderen met afwijkingen weliswaar verhoogd ten opzichte van kinderen van jongere moeders, maar het blijft een heel kleine kans. Om bij het voorbeeld van Down te blijven: de kans verhoogt dan van circa 0,2% naar 2%. Bron Bovendien is er prenatale diagnostiek (en eventueel zwangerschapsafbreking) mogelijk. Om dan te zeggen dat het "heel onverantwoord" is dat 40-jarige vrouwen moeder worden vind ik wat overtrokken.
pi_130498715
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:15 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik heb het even opgezocht, de leeftijdsgrens voor een KID-traject is 42 jaar.

Bij een oudere moeder is de kans op kinderen met afwijkingen weliswaar verhoogd ten opzichte van kinderen van jongere moeders, maar het blijft een heel kleine kans. Om bij het voorbeeld van Down te blijven: de kans verhoogt dan van circa 0,2% naar 2%. Bron Bovendien is er prenatale diagnostiek (en eventueel zwangerschapsafbreking) mogelijk. Om dan te zeggen dat het "heel onverantwoord" is dat 40-jarige vrouwen moeder worden vind ik wat overtrokken.
Ok, ik heb altijd begrepen dat de kans op afwijkingen veel groter was maar als dat niet zo is neem ik het terug.
  Manager PR/Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 23:33:56 #188
269689 crew  Viv
pi_130499050
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:26 schreef madam-april het volgende:
Ok, ik heb altijd begrepen dat de kans op afwijkingen veel groter was maar als dat niet zo is neem ik het terug.
Ja, dat komt doordat het relatieve risico groot is (verschil tussen 0.2% en 2% = 10 keer grotere kans), maar het absolute risico laag blijft (slechts 2%). In de media wordt vaak alleen het relatieve risico benoemd. ;)
pi_130499054
Volgens mij is de kans op afwijkingen vooral groter als het het EERSTE kind van de moeder betreft. De gemiddelde leeftijd waarop vrouwen nu kinderen krijgen is volgens mij 30 jaar. Dat is - maatschappelijk gezien - een prima leeftijd, maar biologisch gezien kunnen vrouwen beter op hun 20e hun eerste kind krijgen. Als de kleine naar de kleuterschool gaat is mamma 25 en dat is ook nog een mooie leeftijd om met een carriere te beginnen. Ik was (als man zijnde) pas op mijn 26e afgestudeerd per slot van rekening.
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:38:22 #190
294141 tarantism
hups in die kont
pi_130499231
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:03 schreef jaha het volgende:

Op basis van literatuurstudie en een beetje antropologisch onderzoek durf ik de stelling aan dat een verliefdheid maximaal 4 tot 7 jaar duurt. Daarna is het hormoontechnisch gezien gewoon over,
Wat maar weer eens aangeeft dat literatuurstudies en antropologisch onderzoek geen enkele kennis over hormoonsignalering of endocrinologie oplevert.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:23:19 #191
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_130500756
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:54 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Op welke gebieden vond je het moeilijk als kind?
Aan de ene kant heb je natuurlijk het gebrek van een vaderfiguur in je leven. Je moet veel dingen zelf leren, je hebt minder steun, ook aan de kant van de moeder (want naast werken en opvoeden tegelijk houd een ouder weinig tijd over voor je persoonlijke zaken). Je mist een voorbeeld, een houvast in het leven, wat veel onzekerheid veroorzaakt.

Daarnaast is het zo dat je als kind van een alleenstaande ouder nog steeds een paria bent. Een raar kind, 'anders'. Dit is rationeel gezien natuurlijk bullshit, maar daar heb je weinig aan als je het wel elke dag meemaakt in jouw jeugd. Misschien dat dit nu anders is, maar ik heb het veel gemerkt in mijn jeugd. Leeftijdsgenoten vinden je sneu, andere ouders kijken op je neer, alsof je minderwaardig bent. En daar komt een heleboel gepest bij kijken.

Ik ben al met al nog wel goed terechtgekomen, maar ik vind het onacceptabel dat een (alleenstaande) ouder een kind dit moedwillig mee laat maken.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:25:45 #192
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130500827
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:34 schreef jaha het volgende:
Volgens mij is de kans op afwijkingen vooral groter als het het EERSTE kind van de moeder betreft. De gemiddelde leeftijd waarop vrouwen nu kinderen krijgen is volgens mij 30 jaar. Dat is - maatschappelijk gezien - een prima leeftijd, maar biologisch gezien kunnen vrouwen beter op hun 20e hun eerste kind krijgen. Als de kleine naar de kleuterschool gaat is mamma 25 en dat is ook nog een mooie leeftijd om met een carriere te beginnen. Ik was (als man zijnde) pas op mijn 26e afgestudeerd per slot van rekening.
Ik ben 24 en amper volwassen :{

Ik ben nog niet eens begonnen aan mijn eerste echte baan. Ik moet er niet aan denken daar nu al een behoevende baby aan toe te voegen :{
pi_130502787
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:53 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je kunt hoogstens zeggen dat pubers met getrouwde ouders zich over het algemeen gelukkiger voelen dan pubers van ongetrouwde ouders. Je kunt niks zeggen over één- en twee-oudergezinnen omdat de twee-oudergezinnen waar de ouders niet getrouwd zijn als één-oudergezinnen worden beschouwd.

Individuele situaties zijn inderdaad niet van belang als je het alleen over de statistieken hebt maar als je gaat zeggen 'omdat kinderen uit één-oudergezinnen het statistisch gezien minder goed doen is het verkeerd/egoïstisch om een kind bewust in een één-oudergezin te laten opgroeien'. En daar heb ik het over.

Ik ken trouwens meer ongetrouwde stellen met kinderen dan getrouwde dus burgerlijke status zegt dus niet zoveel.
De ongetrouwde 2 oudergezinnen is in dat grafiekje ook opgenomen, maar uit luiheid en overzichtelijkheid heb ik die niet genoemd. Ik nam aan dat je het grafiekje in die PDF ook wel gezien had, niet dus :')

Qua percentage stond die tussen de single ouders en getrouwde stellen in. Maar het gaat mij om even het idee van statistiek uitleggen...
pi_130521793
quote:
4s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 03:39 schreef Godshand het volgende:

[..]

De ongetrouwde 2 oudergezinnen is in dat grafiekje ook opgenomen, maar uit luiheid en overzichtelijkheid heb ik die niet genoemd. Ik nam aan dat je het grafiekje in die PDF ook wel gezien had, niet dus :')

Qua percentage stond die tussen de single ouders en getrouwde stellen in. Maar het gaat mij om even het idee van statistiek uitleggen...
Ik had inderdaad niet de hele bron gelezen omdat ik hem niet erg betrouwbaar vond. Ik snap het idee van statistiek wel en ik ben het met je eens dat als je het alleen over de statistieken hebt individuele situaties er niet toe doen. Maar om een oordeel te vellen over een individuele situatie moet je wel naar meer dan alleen de statistieken kijken.
pi_130522315
Alsof je niet kan inschatten of er een kans is dat die weg zou lopen of niet...
Ligt toch ook verantwoordelijkheid bij de moeder om niet met de eerste de beste aan kinderen te beginnen he.
pi_130522558
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:31 schreef ladyjaye het volgende:

[..]

Heerlijk hoe makkelijk je erover denkt. Denk je dat ik dit allemaal ingepland had? Ik zat in de feestperiode van mijn leven. Lekker feesten, genieten van mijn vrijheid, 'leuke' relatie toen, studie ging perfect, had geld kortom: had niks te klagen.

Dan blijft de menstruatie ineens uit en ben je kotsmisselijk. Dit zie je even aan als ontkenning en je wordt steeds emotioneler. Dan toch de schaamte trotseren en zwangerschapstesten kopen. Want het zal toch niet? Alleen op de wc lopen janken omdat dat ding aangeeft dat je zwanger bent en je ineens keuzes moet gaan maken. Wie ga je dit toe vertrouwen als eerste, hoe zullen mensen reageren?

Het begint bij de vrouw. En vanaf dan moet de vrouw al sterk zijn. Ondanks de emotionele schommelingen moeten er zware keuzes gemaakt worden.

Dan heb je het eerst aan de personen verteld die het dienen te weten. Moeder, vriend etc. Dan krijg je kamp abortus en kamp niet abortus. Nou, ik kan je vertellen dat het een supermoeilijke keuze was. En ja, ik ging voor de makkelijkste. Het houden. Die slappe zak steunde mij vanaf het begin al niet en liep weg.

Allemaal door niet zorgvuldig met anticonceptie om te gaan. Maar de vrouw lost het wel even op tussen het boodschappen en koken door toch?

Ik had mijn leven ook anders voorgesteld en het afschuw voor kinderen. Vond ze verschrikkelijk. Wilde absoluut geen kinderen en al helemaal niet op dat moment.

Dan komt het opvoeden er nog eens bij.

Maar wij hebben nu niks te klagen. Het leven kan ons veel makkelijker worden met alimentatie, maar oke, we redden ons ook zonder met mijn salaris en toeslagen. Hij weet echt niet wat hij mist zo'n mooi klein mensje.

Ik zou het gewend moeten zijn ondertussen, maar ik blijf mij weer verbazen over hoe mensen hierover denken.
Waarom is een man die geen kind wil op die leeftijd een slappe zak?
Als de rollen omgekeerd waren en hij wilde het kind maar jij wilde abortus? kon ie jou toch ook niet verplichten om er mee door te gaan.

Dat jij dat kind wilde houden is jouw zaak, dat hij hier niet klaar voor is mag hij zelf uitmaken.
pi_130523430
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:10 schreef bobbiey het volgende:

[..]

Waarom is een man die geen kind wil op die leeftijd een slappe zak?
Als de rollen omgekeerd waren en hij wilde het kind maar jij wilde abortus? kon ie jou toch ook niet verplichten om er mee door te gaan.

Dat jij dat kind wilde houden is jouw zaak, dat hij hier niet klaar voor is mag hij zelf uitmaken.
Oeh ik ga het randje over, maar echt he? De pil is niet zo betrouwbaar, me reet. :+ Die vrouwen zijn minder te vertrouwen.
pi_130533901
De vrouw bepaalt uiteindelijk of de baby er daadwerkelijk komt. Het interessante is dat de man er in veel gevallen financieel voor mag opdraaien :+
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:56:01 #199
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_130534338
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:39 schreef sitting_elfling het volgende:
OT mensen :)

En ja, ik zie het geregeld gebeuren. Ook dat de relatie door zo'n poep-machine kapot gaat :) Het is ook vaak dat de man in kwestie alleen onder zijn maten toegeeft spijt te hebben van zo'n kleine drol en bij de babyshowers zo'n fake smile opzet.
Sowieso als je als man akkoord gaat om aanwezig te zijn bij een fucking babyshower wordt het misschien eens tijd om je testikels te laten verwijderen :').
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_130534510
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 19:35 schreef Soury het volgende:

[..]

Oeh ik ga het randje over, maar echt he? De pil is niet zo betrouwbaar, me reet. :+ Die vrouwen zijn minder te vertrouwen.
Wat? Ga je met me akkoord of wat zeg je nu allemaal? :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')