abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:32:50 #1
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130404465
Je ziet het vaak genoeg in series en reality tv shows: mannen die koude voeten krijgen zodra hun vrouw/vriendin daadwerkelijk zwanger wordt.

Aanvankelijk was het een gezamenlijke keuze maar dan is het echt en pats boem: het gaat ze benauwen en meneer gaat de hort op en gaat scharrelen met jonge 19-jarigen om weg te vluchten. Soms met alle mogelijke gevolgen van dien (meneer weg voordat het kind geboren is).

Heeft iemand van jullie dit ooit eens meegemaakt zelf of in zijn omgeving? Aan de mannen: wat was het dat je deed panieken?
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:36:37 #2
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130404609
Beide reacties zijn gediskwalificeerd }:|
pi_130404632
Slechte doorbloeding, komt vooral door het roken bij mij
pi_130404662
ik krijg altijd koude voeten van geesten :Y
pi_130404712
OT mensen :)

En ja, ik zie het geregeld gebeuren. Ook dat de relatie door zo'n poep-machine kapot gaat :) Het is ook vaak dat de man in kwestie alleen onder zijn maten toegeeft spijt te hebben van zo'n kleine drol en bij de babyshowers zo'n fake smile opzet.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:41:13 #6
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130404750
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:39 schreef sitting_elfling het volgende:

En ja, ik zie het geregeld gebeuren. Ook dat de relatie door zo'n poep-machine kapot gaat :) Het is ook vaak dat de man in kwestie alleen onder zijn maten toegeeft spijt te hebben van zo'n kleine drol en bij de babyshowers zo'n fake smile opzet.
En dan wel later blij zijn dat ie kan gaan vissen met zijn zoon op zijn oude dag :')
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:42:33 #7
400409 DomineeGremdaat
Kent U die uitdrukking?
pi_130404795
quote:

Wat zijn babyshowers? Douchen met de baby o.i.d.?
Kapitein Høken was een monster kearl
pi_130404842
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:41 schreef Mishu het volgende:

[..]

En dan wel later blij zijn dat ie kan gaan vissen met zijn zoon op zijn oude dag :')
Na al die jaren alimentatie te hebben betaald :D.

Nee maar serieus. Ik heb veel relaties kapot zien gaan toen er een baby kwam, niet direct, maar wel omdat het het leven compleet ontregeld en de dame in kwestie nog wel eens in een enorm egoistisch schreeuw wijf kan ontwikkelen die zich alleen nog maar om de baby gaat ontfermen terwijl de vader er dan op de kuttige uren uit bed mag om de luier te verschonen en zijn rust niet meer krijgt.

En helaas ook vaak meegemaakt dat de vrouw in kwestie voor en tijdens de zwangerschap nog wel netjes vertelde dat ze daarna ook weer aan het werk wou maar als de kleine poepmachine geboren is toch een 180 graden draai krijgt en graag met de andere moeders de babyshowers af wil lopen en alleen nog maar moedertje wil spelen.

:').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:47:36 #9
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130404944
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Na al die jaren alimentatie te hebben betaald :D.

Nee maar serieus. Ik heb veel relaties kapot zien gaan toen er een baby kwam, niet direct, maar wel omdat het het leven compleet ontregeld en de dame in kwestie nog wel eens in een enorm egoistisch schreeuw wijf kan ontwikkelen die zich alleen nog maar om de baby gaat ontfermen terwijl de vader er dan op de kuttige uren uit bed mag om de luier te verschonen en zijn rust niet meer krijgt.

En helaas ook vaak meegemaakt dat de vrouw in kwestie voor en tijdens de zwangerschap nog wel netjes vertelde dat ze daarna ook weer aan het werk wou maar als de kleine poepmachine geboren is toch een 180 graden draai krijgt en graag met de andere moeders de babyshowers af wil lopen en alleen nog maar moedertje wil spelen.

:').
Damn mijn broer heeft geluk dat mijn schoonzus niet zo is :{ Zij werkt gewoon nog, al dan niet part-time maar ze maakt nog wel carrière enzo.
pi_130404949
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:42 schreef DomineeGremdaat het volgende:

[..]

Wat zijn babyshowers? Douchen met de baby o.i.d.?
Zie link. Het geeft een goed beeld van de huidige zieke maatschappij dat ze dit soort dingen hebben ontwikkeld. Als mijn vriendin of een vriend in kwestie met dit soort dingen op de proppen zou komen zou ik hard weg rennen. Ik kots echt op dit soort praktijken. Dat soort ploerten krijgen echt het idee dat zwangerschap iets wonderbaarlijks is en dat de baby heel speciaal is :').
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:49:03 #11
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130404996
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zie link. Het geeft een goed beeld van de huidige zieke maatschappij dat ze dit soort dingen hebben ontwikkeld. Als mijn vriendin of een vriend in kwestie met dit soort dingen op de proppen zou komen zou ik hard weg rennen. Ik kots echt op dit soort praktijken. Dat soort ploerten krijgen echt het idee dat zwangerschap iets wonderbaarlijks is en dat de baby heel speciaal is :').
Het is toch ook leuk om zwanger te zijn?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130405010
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:47 schreef Mishu het volgende:

[..]

Damn mijn broer heeft geluk dat mijn schoonzus niet zo is :{ Zij werkt gewoon nog, al dan niet part-time maar ze maakt nog wel carrière enzo.
Ik ken welgeteld 1 voorbeeld waar de dame in kwestie echt normaal is gebleven. Maar dat is ook echt een tof wijf!

Voor de rest is er sooner or later, niet misschien direct, maar dan wel na 1 of 2 jaar een knop om gegaan... Enge dames. Je hebt ze vast ook veel in OUD zitten. Rillingen krijg ik er van.

En het is typisch vaak een topic of discussion onder de mannelijke collega's :D
pi_130405443
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe weet jij nou dat al die vrouwen per definitie in egoistische schreeuwwijven zijn veranderd? Heb je het met je eigen ogen gezien? :')
pi_130405481
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik ken welgeteld 1 voorbeeld waar de dame in kwestie echt normaal is gebleven. Maar dat is ook echt een tof wijf!

Voor de rest is er sooner or later, niet misschien direct, maar dan wel na 1 of 2 jaar een knop om gegaan... Enge dames. Je hebt ze vast ook veel in OUD zitten. Rillingen krijg ik er van.
Misschien heb jij niet zo'n normale omgeving. Sowieso begrijp ik niet wat je nou precies wil zeggen: de meeste vrouwen veranderen na het krijgen van een kind? Lijkt mij redelijk vanzelfsprekend; evenals voor mannen. En hoe, de knop om? Ik vind mensen die eigen ervaringen presenteren als algemene feiten altijd zo apart.
pi_130405526
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:04 schreef Musthaves1 het volgende:

[..]

Hoe weet jij nou dat al die vrouwen per definitie in egoistische schreeuwwijven zijn veranderd? Heb je het met je eigen ogen gezien? :')
Vaak genoeg de dame in kwestie over de werkvloer zien komen om de kleine spruit te laten showen aan de rest van de collega's :').

Om nog maar te zwijgen over de BBQ's, dinnertjes, drankje doen, voice mails, etc. En dan heb ik het nog niet eens over de mannelijke collega's die dus hun eigen dame hebben zien veranderen in een schreeuw lelijkerd :).
pi_130405551
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Vaak genoeg de dame in kwestie over de werkvloer zien komen om de kleine spruit te laten showen aan de rest van de collega's :').

Om nog maar te zwijgen over de BBQ's, dinnertjes, drankje doen, voice mails, etc. En dan heb ik het nog niet eens over de mannelijke collega's die dus hun eigen dame hebben zien veranderen in een schreeuw lelijkerd :).
Dan ben je toch geen schreeuwlelijkerd? :') Ik vind het eerder sociaal zijn.
pi_130405553
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:06 schreef Musthaves1 het volgende:

[..]

Misschien heb jij niet zo'n normale omgeving. Sowieso begrijp ik niet wat je nou precies wil zeggen: de meeste vrouwen veranderen na het krijgen van een kind? Lijkt mij redelijk vanzelfsprekend; evenals voor mannen. En hoe, de knop om? Ik vind mensen die eigen ervaringen presenteren als algemene feiten altijd zo apart.
Wat ik bedoel te zeggen dat gedane afspraken voor en tijdens een zwangerschap vaak de prullenbak in gaan. Het misschien een aantal jaar goed gaat en dat de dame in kwestie dan gaat zaniken/zeiken etc. Je was er niet genoeg voor me tijdens de zwangerschappen etc. Ik heb dat gelul net even wat te vaak moeten aanhoren.
pi_130405585
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:10 schreef Musthaves1 het volgende:

[..]

Dan ben je toch geen schreeuwlelijkerd? :') Ik vind het eerder sociaal zijn.
Je denkt zeker dat de vrouw in kwestie zich normaal gedraagd? :'). We hebben het overigens wel over de financiele dienstverlening. 1 keer zelfs gehad dat de man in kwestie (was toen nog stagiair, jaren terug) zich maar even in de WC had verscholen. Vrouw in kwestie vond het blijkbaar noodzakelijk om de gehele vloer af te gaan en te 'schreeuwen' wie de spruit in kwestie van "x" nog niet had gezien _O-
pi_130405635
Ik snap het punt niet echt, nee. Trotse moeders die het kind willen showen en enthousiast en sociaal doen.

Uhu. Wij waren er de zwangerschap niet bij he. Of die kerels zijn gewoon bange lamballen, kan ook nog. Sowieso goed nadenken met wie je een kind op de wereld gaat zetten. Maar gaat er blijkbaar bij een heleboel mensen niet in.
pi_130405741
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:14 schreef Musthaves1 het volgende:
Ik snap het punt niet echt, nee. Trotse moeders die het kind willen showen en enthousiast en sociaal doen.

Uhu. Wij waren er de zwangerschap niet bij he. Of die kerels zijn gewoon bange lamballen, kan ook nog. Sowieso goed nadenken met wie je een kind op de wereld gaat zetten. Maar gaat er blijkbaar bij een heleboel mensen niet in.
Ik heb ook serieus het idee (en dan met name in de financiele sector) dat veel dames die er werken hun spruit als een soort van status symbool gebruiken.
pi_130405805
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb ook serieus het idee (en dan met name in de financiele sector) dat veel dames die er werken hun spruit als een soort van status symbool gebruiken.
Ik heb serieus het idee dat de users die tot nu toe hebben gereageerd, sowieso al ontzettend verbitterd in het leven staan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:49 schreef Mishu het volgende:

[..]

Het is toch ook leuk om zwanger te zijn?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')

En al jouw reacties: :') .
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 01:22:22 #22
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_130405820
Ben blij dat ik dat niet meegemaakt heb. Misschien is leeftijd en relatieduur nog een factor? De mensen in mijn omgeving waren allemaal 30 of daar in de buurt en hadden al vele jaren een stabiele relatie. Kinderen waren dan ook echt een keus en niet iets dat ze opeens overkwam.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_130405842
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:22 schreef twiFight het volgende:
Ben blij dat ik dat niet meegemaakt heb. Misschien is leeftijd en relatieduur nog een factor? De mensen in mijn omgeving waren allemaal 30 of daar in de buurt en hadden al vele jaren een stabiele relatie. Kinderen waren dan ook echt een keus en niet iets dat ze opeens overkwam.
Ligt gewoon aan het niveau van de mensen, denk ik.
pi_130405900
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:21 schreef Musthaves1 het volgende:

[..]

Ik heb serieus het idee dat de users die tot nu toe hebben gereageerd, sowieso al ontzettend verbitterd in het leven staan.

[..]

:')

En al jouw reacties: :') .
Hun reacties zijn nogal kortzichtig idd. Ik herken dit namelijk helemaal niet. Ik zal ook niet gaan roepen dat het helemaal niet voorkomt.

Edit - zegt trouwens genoeg dat ik dacht dat het om letterlijk koude voeten ging. Dacht een nieuwe ontdekking ofzo. :')
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 01:52:18 #25
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130406371
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat ik bedoel te zeggen dat gedane afspraken voor en tijdens een zwangerschap vaak de prullenbak in gaan. Het misschien een aantal jaar goed gaat en dat de dame in kwestie dan gaat zaniken/zeiken etc. Je was er niet genoeg voor me tijdens de zwangerschappen etc. Ik heb dat gelul net even wat te vaak moeten aanhoren.
Hoe bedoel je, 'afspraken'? In een gezonde relatie beweeg je met elkaar mee en ben je niet op je 40-ste nog dezelfde 15-jarigen die toen verliefd op elkaar werden.

Als het goed is groei je met elkaar mee :)
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 01:57:40 #26
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_130406510
Dan neem je een baby met een ei.
Wat wil zeggen dat je het 'baby maken met' niet goed genoeg hebt doorgedacht.

Voordat je aan een baby begint moet je met elkaar kunnen praten...
Ik snap niet hoe vrouwen zich laten bezwangeren zonder dat ze weten hoe ze met die kerel kunnen praten. Als hij goed kan praten en relativeren, krijg je ook een inkijk over wat voor een vader het zou zijn. Daar hoort ook bij praten over hoe het gaat als de relatie niet goed loopt... en alle narigheid die zou kunnen gebeuren... Voor dat je samen een baby neemt moet je zelfs daarover op dezelfde lijn zitten, en bewijs hebben. Een kerel of meid kan zeggen dat ze verantwoordelijk zijn, maar [BEWIJS. Als hij/zij nu al eens moeilijk doet/je slaat/niet verantwoordelijk is/ zeurt/lui is/etc. dan verandert dat niet als er een kind is.
  Manager PR/Moderator zaterdag 24 augustus 2013 @ 02:02:30 #27
269689 crew  Viv
pi_130406655
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:32 schreef Mishu het volgende:
Je ziet het vaak genoeg in series en reality tv shows: mannen die koude voeten krijgen zodra hun vrouw/vriendin daadwerkelijk zwanger wordt.
[...] meneer gaat de hort op en gaat scharrelen met jonge 19-jarigen om weg te vluchten.
"To get cold feet" is niet naar het Nederlands te vertalen met "koude voeten krijgen". Wel kun je stellen dat het de betreffende mannen te heet onder de voeten wordt. :D

Ik ken dit overigens zelf niet uit mijn omgeving.
pi_130406698
Nee ik heb dat nog nooit zien gebeuren
Het zal wel liggen aan het type mensen waar ik mee omga: ze krijgen pas kinderen na jaaaaren relatie. Ze zijn zelf ook geen 20 meer en maken hun keuzes dus wel overwogen en kunnen de gevolgen ook wat beter inschatten
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 02:03:54 #29
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130406704
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:57 schreef Trini-Kwan het volgende:
Dan neem je een baby met een ei.
Wat wil zeggen dat je het 'baby maken met' niet goed genoeg hebt doorgedacht.

Voordat je aan een baby begint moet je met elkaar kunnen praten...
Ik snap niet hoe vrouwen zich laten bezwangeren zonder dat ze weten hoe ze met die kerel kunnen praten. Als hij goed kan praten en relativeren, krijg je ook een inkijk over wat voor een vader het zou zijn. Daar hoort ook bij praten over hoe het gaat als de relatie niet goed loopt... en alle narigheid die zou kunnen gebeuren... Voor dat je samen een baby neemt moet je zelfs daarover op dezelfde lijn zitten, en bewijs hebben. Een kerel of meid kan zeggen dat ze verantwoordelijk zijn, maar [BEWIJS. Als hij/zij nu al eens moeilijk doet/je slaat/niet verantwoordelijk is/ zeurt/lui is/etc. dan verandert dat niet als er een kind is.
Ik ben lui maar als het bijvoorbeeld om mijn katten gaat, dan gaan die weer altijd voor :? Dus ik neem aan dat dat met baby's ook zo gaat. Dat dat je wel in beweging zet. Of daar ga je in ieder geval van uit.

Of denkt de man dat de vrouw het maar in dr eentje kan oplossen in principe?
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 02:04:35 #30
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130406719
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 02:02 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

"To get cold feet" is niet naar het Nederlands te vertalen met "koude voeten krijgen". Wel kun je stellen dat het de betreffende mannen te heet onder de voeten wordt. :D

Ik ken dit overigens zelf niet uit mijn omgeving.
Mijn moeder noemt het altijd koudwatervrees ^O^
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 02:08:33 #31
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_130406814
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 02:03 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik ben lui maar als het bijvoorbeeld om mijn katten gaat, dan gaan die weer altijd voor :? Dus ik neem aan dat dat met baby's ook zo gaat. Dat dat je wel in beweging zet. Of daar ga je in ieder geval van uit.

Mijn clou is, dat ik hoop dat je oor dat je een kat nam ook nagedacht hebt...
Ik heb ook een supergave toffe kat.. mee dat ik die nam besefte ik me dat ik nergens kon wonen waar je geen huisdieren mocht hebben.. al raak ik dakloos, ik heb mee dat ik een kat nam een belofte aan mijn kat gemaakt.
En zo is het met baby's ook. Als je seks hebt, weet je de gevolgen. Gelukkig zijn ze klein als je een condoom en de pil gebruikt... maar ik vind persoonlijk dat mee dat je seks hebt, je ook moet nadenken over de gevolgen, en verantwoordelijkheid moet nemen voor de gevolgen...
pi_130406903
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 02:03 schreef rhubarbje het volgende:
Nee ik heb dat nog nooit zien gebeuren
Het zal wel liggen aan het type mensen waar ik mee omga: ze krijgen pas kinderen na jaaaaren relatie. Ze zijn zelf ook geen 20 meer en maken hun keuzes dus wel overwogen en kunnen de gevolgen ook wat beter inschatten
Want op 20-jarige leeftijd is de keuze niet overwogen? Ik denk dat 20-jarigen de gevolgen ook heel goed kunnen inschatten en op basis daarvan een keuze maken op dit gebied.
pi_130406951
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 02:13 schreef Musthaves1 het volgende:

[..]

Want op 20-jarige leeftijd is de keuze niet overwogen? Ik denk dat 20-jarigen de gevolgen ook heel goed kunnen inschatten en op basis daarvan een keuze maken op dit gebied.
tja en ik denk dat niet

de gemiddelde 20jarige dan he
er zullen altijd uitzonderingen zijn die het fantastich doen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_130406963
quote:

Ik ken het verhaal ook andersom. Een vrouw die met opzet zwanger raakt zonder het geld en de gelegenheid te hebben hun dochter met alle gemakken op te voeden.
pi_130406967
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:27 schreef Dieter_Dengler het volgende:

[..]

Hun reacties zijn nogal kortzichtig idd. Ik herken dit namelijk helemaal niet. Ik zal ook niet gaan roepen dat het helemaal niet voorkomt.

Edit - zegt trouwens genoeg dat ik dacht dat het om letterlijk koude voeten ging. Dacht een nieuwe ontdekking ofzo. :')
Klopt, het zal uiteraard wel eens gebeuren. Evenals een kerel in een lambal veranderd en whatever. Maar om nou zo verbitterd te doen: kom op zeg. Mensen die zulke zaken beweren komen uit een zeer vreemde omgeving met - ik denk - kansarme types. Een beetje de aso's, ik denk dat aso's namelijk niet zo heel goed kunnen kijken naar consequenties, en zo.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 02:03 schreef Mishu het volgende:

Ja hoor, dat denken de mannen na het krijgen van een kind. Opgelost. :')

quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 02:16 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

tja en ik denk dat niet

de gemiddelde 20jarige dan he
er zullen altijd uitzonderingen zijn die het fantastich doen
Ik denk dat je met 20 juist volwassen bent en prima bepaalde zaken kunt inzien en de gevolgen daarvan. Tenzij je niet heel erg intelligent bent. :P
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 02:39:55 #36
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130407215
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 02:17 schreef KeesBromfiets het volgende:

[..]

Ik ken het verhaal ook andersom. Een vrouw die met opzet zwanger raakt zonder het geld en de gelegenheid te hebben hun dochter met alle gemakken op te voeden.
Dat heb ik ook wel vaak meegemaakt, maar alsnog blijft het dan altijd een vermoeden want je gaat zoiets natuurlijk niet hardop uitspreken :')

Ze noemen het dan vaak een 'ongelukje'. :') Het komt altijd over als een soort wapenstilstand waar ze het toch nooit over eens gaan worden.
pi_130407259
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 02:39 schreef Mishu het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel vaak meegemaakt, maar alsnog blijft het dan altijd een vermoeden want je gaat zoiets natuurlijk niet hardop uitspreken :')

Ze noemen het dan vaak een 'ongelukje'. :') Het komt altijd over als een soort wapenstilstand waar ze het toch nooit over eens gaan worden.
Mwah een ongelukje zoals dat, een Borderliner die praat over een kind zonder dat de vriend/man het weet. En maar beweren dat ze de pil goed gebruikt.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 03:20:09 #38
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_130407612
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 02:18 schreef Musthaves1 het volgende:
Ik denk dat je met 20 juist volwassen bent en prima bepaalde zaken kunt inzien en de gevolgen daarvan. Tenzij je niet heel erg intelligent bent. :P
Dit is absoluut gezien misschien wel waar (misschien :P), maar in de context van zwangerschap zit er toch een wereld van verschil tussen iemand van 20 die een kind neemt en iemand van 30. Daarmee wil ik niet zeggen dat geen enkele 20 jarige er volwassen genoeg voor is, maar ik denk wel dat mannen van 30 veel minder snel zullen vluchten, omdat ze met meer volwassenheid en levenservaring beginnen aan kinderen.

Iedereen van 20 zal zeggen dat hij/zij volledig volwassen is, omdat je wereldbeeld dan simpelweg niet verder rijkt dat je 20 jarige leven. Als je 30 bent kijk je terug op hoe je was toen je 20 was en besef je je dat je toen nog een hoop te leren had. En dat gaat ongetwijfeld zo door tot je 100 bent.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 03:53:20 #39
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_130407871
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 03:20 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dit is absoluut gezien misschien wel waar (misschien :P), maar in de context van zwangerschap zit er toch een wereld van verschil tussen iemand van 20 die een kind neemt en iemand van 30. Daarmee wil ik niet zeggen dat geen enkele 20 jarige er volwassen genoeg voor is, maar ik denk wel dat mannen van 30 veel minder snel zullen vluchten, omdat ze met meer volwassenheid en levenservaring beginnen aan kinderen.

Iedereen van 20 zal zeggen dat hij/zij volledig volwassen is, omdat je wereldbeeld dan simpelweg niet verder rijkt dat je 20 jarige leven. Als je 30 bent kijk je terug op hoe je was toen je 20 was en besef je je dat je toen nog een hoop te leren had. En dat gaat ongetwijfeld zo door tot je 100 bent.
Niet iedereen, al ben ik dan wsl de enige. :{w
Kaleidoscopiklimax
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 06:59:35 #40
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_130408216
Geldt dit specifiek voor mannen dan? Volgens mij zijn er ook genoeg vrouwen die het als puntje bij paaltje komt allemaal te veel vinden. Het lijkt mij in elk geval een erg spannende bedoening, terwijl mijn vriend al een tijd graag kinderen wil. Ik zou het daarom niet zo grappig vinden als hij dan ineens moeilijk zou lopen doen.
...as always
pi_130409652
Mijn vriend was ook gevlucht na een onbedoelde zwangerschap. Het liet mij echt stikken in de hele situatie die ook voor mij moeilijk was. Daar zit je dan met een dikke buik je hbo opleiding af te ronden. Iedereen die je aankijkt en bevooroordeeld over je is. Je leven wordt een stuk moeilijker en vooral als je nergens op voorbereid bent.

Ik heb het gered en heb nu een echt prachtige dochter van 2 jaar. Die helaas geen vader heeft. Hij heeft haar niet erkend(zelfs na aandringen van mij en zijn moeder) en daar krijgt hij de mogelijkheid ook niet meer voor.

Nog steeds laat hij mij stikken. Op financieel en ondersteunend gebied. Ik red me wel, daar niet van, maar zo'n lul hoef ik ook niet meer in mijn leven. En aan de andere kant is het (helaas) wel de vader van 'onze' dochter en zal hij toch een keer in haar leven moeten komen. Niet om hem, maar om haar. Zij verdient ook een vader.

Bij een ongewenste zwangerschap blijft het leven moeilijk, maar als je eenmaal hebt gezien hoeveel liefde je van een kind krijgt, is je liefde onvoorwaardelijk en besef je dat het, het mooiste op de wereld is. (zo krijg het ff moeilijk bij deze zin*snif*).
pi_130409665
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En het is typisch vaak een topic of discussion onder de mannelijke collega's :D
wat loop jij te zeiken zeg :')
Baby's noem je poepmachines en dat de man wegloopt ligtaan dat kind én aan de vrouw die verandert, maar niet aan die man 8)7
compact en kleverig.
pi_130411073
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 10:29 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Baby's noem je poepmachines en dat de man wegloopt ligtaan dat kind én aan de vrouw die verandert, maar niet aan die man 8)7
Echt hoor. :') Zo'n verzuurde zeikerd die alle problemen op vrouwen afschuift. Eigenlijk bestaat 3/4 van fok uit dat soort types. ;(
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_130411863
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:59 schreef Fascination het volgende:

[..]

Echt hoor. :') Zo'n verzuurde zeikerd die alle problemen op vrouwen afschuift. Eigenlijk bestaat 3/4 van fok uit dat soort types. ;(
Nou dat beschrijft S.E idd!
Het kan ook aan de man liggen hoor
S. 2014
J. 2016
pi_130412455
Er is wel iets merkwaardigs met vaders, dat moeders niet hebben. Over het algemeen gesproken, dan. Ik ken natuurlijk genoeg verhalen van vaders die het afschuwelijk vinden dat zij hun kinderen niet mogen zien en er alles aan doen om dat te veranderen, maar over het algemeen is het bijna vanzelfsprekend dat kinderen na een scheiding bij hun moeder blijven en 1 keer in de 2 weken ofzo naar hun vader gaan. Hoe kan het dat vaders daar zo makkelijk mee kunnen leven? Ik kan me echt niet voorstellen als ik kinderen zou hebben en ik zou ze elke dag zien en dan na een scheiding opeens alleen nog maar 2 weekenden per maand. En dan hoor je dat die moeder haar kinderen dat weekend dat ze bij die ex zijn heel erg mist, maar die vader begint op den duur gewoon een tweede leg bij zijn nieuwe partner en hoeft dan die kinderen uit het vorige gezin die 2 weekenden per maand ook niet meer. Ik vind het niet te bevatten.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:47:40 #46
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_130413268
Verwar willen niet met kunnen. Als je als man je kinderen wil zien loop je tegen een muur van onwil aan bij de instanties waar je van afhankelijk bent. Als de moeder de vader weg wil houden (en geloof me, daar zijn er een heleboel van) dan sta je als man al vrij machteloos.
pi_130413385
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:47 schreef twiFight het volgende:
Verwar willen niet met kunnen. Als je als man je kinderen wil zien loop je tegen een muur van onwil aan bij de instanties waar je van afhankelijk bent. Als de moeder de vader weg wil houden (en geloof me, daar zijn er een heleboel van) dan sta je als man al vrij machteloos.
Dat snap ik en daar verwees ik ook naar in mijn post, maar dat is dus niet wat ik bedoel.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:56:01 #48
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_130413469
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:52 schreef Anmer het volgende:

[..]

Dat snap ik en daar verwees ik ook naar in mijn post, maar dat is dus niet wat ik bedoel.
Nou ja, vaders kunnen daar dus niet makkelijk mee leven. Die schijn krijg je misschien, omdat een vader dan een keus moet maken. Aan de ene kant heb je kinderen, die je weinig ziet en die bij een moeder wonen die waarschijnlijk je nog zwart maakt ook. Aan de andere kant heb je kinderen, waar je een echte vader voor kan, maar ook moet zijn. Ik denk dat de meeste vaders dan toch kiezen voor de kinderen waarbij ze een echte vader kunnen zijn. Waarschijnlijk uit een soort beschermende drang voor 'zijn huidige nest'.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:01:28 #49
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130413605
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 10:28 schreef ladyjaye het volgende:
Mijn vriend was ook gevlucht na een onbedoelde zwangerschap. Het liet mij echt stikken in de hele situatie die ook voor mij moeilijk was. Daar zit je dan met een dikke buik je hbo opleiding af te ronden. Iedereen die je aankijkt en bevooroordeeld over je is. Je leven wordt een stuk moeilijker en vooral als je nergens op voorbereid bent.

Ik heb het gered en heb nu een echt prachtige dochter van 2 jaar. Die helaas geen vader heeft. Hij heeft haar niet erkend(zelfs na aandringen van mij en zijn moeder) en daar krijgt hij de mogelijkheid ook niet meer voor.

Nog steeds laat hij mij stikken. Op financieel en ondersteunend gebied. Ik red me wel, daar niet van, maar zo'n lul hoef ik ook niet meer in mijn leven. En aan de andere kant is het (helaas) wel de vader van 'onze' dochter en zal hij toch een keer in haar leven moeten komen. Niet om hem, maar om haar. Zij verdient ook een vader.

Bij een ongewenste zwangerschap blijft het leven moeilijk, maar als je eenmaal hebt gezien hoeveel liefde je van een kind krijgt, is je liefde onvoorwaardelijk en besef je dat het, het mooiste op de wereld is. (zo krijg het ff moeilijk bij deze zin*snif*).
Sorry hoor maar waarom heb je dan geen abortus gepleegd? Je wist dat hij er niet klaar voor was en zij dus geen vader zou hebben :')
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:03:52 #50
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130413656
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:10 schreef Anmer het volgende:
Er is wel iets merkwaardigs met vaders, dat moeders niet hebben. Over het algemeen gesproken, dan. Ik ken natuurlijk genoeg verhalen van vaders die het afschuwelijk vinden dat zij hun kinderen niet mogen zien en er alles aan doen om dat te veranderen, maar over het algemeen is het bijna vanzelfsprekend dat kinderen na een scheiding bij hun moeder blijven en 1 keer in de 2 weken ofzo naar hun vader gaan. Hoe kan het dat vaders daar zo makkelijk mee kunnen leven? Ik kan me echt niet voorstellen als ik kinderen zou hebben en ik zou ze elke dag zien en dan na een scheiding opeens alleen nog maar 2 weekenden per maand. En dan hoor je dat die moeder haar kinderen dat weekend dat ze bij die ex zijn heel erg mist, maar die vader begint op den duur gewoon een tweede leg bij zijn nieuwe partner en hoeft dan die kinderen uit het vorige gezin die 2 weekenden per maand ook niet meer. Ik vind het niet te bevatten.
Of altijd zeiken over de kinderen tijdens het huwelijk maar daarna wel bezoekrecht willen :')

Die man is ook een kind door zijn strot gedouwd. Zou ik niet blij mee zijn. Zwangerschap kan altijd een keertje gebeuren maar de meeste mensen zullen dan in samenspraak een beslissing nemen. Je maakt zo'n beslissing niet ff in je eentje om dat kind te houden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mishu op 24-08-2013 14:50:43 ]
pi_130414305
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:01 schreef Mishu het volgende:

[..]

Sorry hoor maar waarom heb je dan geen abortus gepleegd? Je wist dat hij er niet klaar voor was en zij dus geen vader zou hebben :')
U serious?!
Volgens mij is ze hardstikke dankbaar en trots op haar kind,maar omdat die vent wel wilde wippen maar de gevolgen niet wilde dragen had ze het maar weg moeten laten halen??
Echt jouw reacties :')
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:45:41 #52
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130414484
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

U serious?!
Volgens mij is ze hardstikke dankbaar en trots op haar kind,maar omdat die vent wel wilde wippen maar de gevolgen niet wilde dragen had ze het maar weg moeten laten halen??
Echt jouw reacties :')
Nouja het kind is er nu en zal vast heel leuk zijn maar destijds zou ik het geen verstandige volwassen keuze noemen nee.
pi_130414614
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:45 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nouja het kind is er nu en zal vast heel leuk zijn maar destijds zou ik het geen verstandige volwassen keuze noemen nee.
Dat weet je toch niet? Jij weet op geen enkele manier hoe zij er emotioneel en financieel voor stond op dat moment
Als zij dat kind kon hebben en er voor heeft gekozen om de gevolgen van haar acties (waarmee ik bedoel de acties die tot de zwangerschap hebben geleid) te dragen is dat juist een volwassen keuze

Dat jij zo oordeelt zonder te weten hoe en wat is weer wat minder volwassen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_130414651
quote:

[..]

Alleen maar omdat ze besloot het.zonder man te doen..
En ja met de studie zullen.het tropenjaren zijn geweest maar ik vind het toch mooi dat ze t geflikt heeft... En ik vind het juist heel volwassen dat je de consequenties van je acties draagt!
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:58:29 #55
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130414717
Die man is ook een kind door zijn strot gedouwd. Zou ik niet blij mee zijn. Zwangerschap kan altijd een keertje gebeuren maar de meeste mensen zullen dan in samenspraak een beslissing nemen. Je maakt zo'n beslissing niet ff in je eentje om dat kind te houden.
pi_130414936
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 10:29 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Poepmachines was het woord wat we op de werkvloer voor babies gebruikten. Dat de man wegloopt ligt meer aan de dame dan aan het kind. Zo'n kind kan er niet zo veel aan doen. Het heeft ook wel veel met de sector te maken hoor. In de financiele sector zijn het toch vaak uiterst rationele mensen die niet tegen dat softe baby gedoe kunnen. Als je in de zorg zou zitten zou dat vast helemaal anders zijn.
pi_130414999
quote:

[..]

Ik ben het enigszins wel met je eens.

Dat je als moeder de keuze neemt om dan het kind zelf maar op te voeden omdat de vader er niks mee wil en je zit al tijdens de zwangerschap .. waarom dan niet weghalen? Ik vind het bizar egoistisch om dan het kind maar zelf te houden en dan te zeuren dat de man het kind niet wil zijn. Abortus was ook een optie. Een kind heeft altijd meer baat bij een gezamelijke opvoeding ipv slechts 1 ouder.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:14:24 #58
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130415041
Je ontneemt in feite het kind de kans om op te groeien in een normaal liefdevol gezin waar hij of zij super gewenst is.
pi_130415051
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Alleen maar omdat ze besloot het.zonder man te doen..
En ja met de studie zullen.het tropenjaren zijn geweest maar ik vind het toch mooi dat ze t geflikt heeft... En ik vind het juist heel volwassen dat je de consequenties van je acties draagt!
Het besluiten maar zonder man te doen vind ik echt egoistisch. Dat je als persoon dus maar even denkt een kind in je eentje te kunnen opvoeden. Sla er een psychologie boek over open wat er gebeurt met een kind wat vader liefde (of moeder liefde) mist tijdens zijn jeugd om nog maar over het gehele lul te zwijgen dat het kind straks te horen krijgt dat haar biologische vader niks met haar te maken wou hebben. Nee stabiele basis voor de toekomst...
pi_130415072
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:14 schreef Mishu het volgende:
Je ontneemt in feite het kind de kans om op te groeien in een normaal liefdevol gezin waar hij of zij super gewenst is.
En dat is egoistisch. Als ik dan hoor dat een kind 'zoveel liefde' geeft aan moeder doet het me eerder denken dat moeder het kind wil hebben. En daar baat bij heeft ...

En niet andersom...
pi_130415415
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:58 schreef Mishu het volgende:
Heerlijk hoe makkelijk je erover denkt. Denk je dat ik dit allemaal ingepland had? Ik zat in de feestperiode van mijn leven. Lekker feesten, genieten van mijn vrijheid, 'leuke' relatie toen, studie ging perfect, had geld kortom: had niks te klagen.

Dan blijft de menstruatie ineens uit en ben je kotsmisselijk. Dit zie je even aan als ontkenning en je wordt steeds emotioneler. Dan toch de schaamte trotseren en zwangerschapstesten kopen. Want het zal toch niet? Alleen op de wc lopen janken omdat dat ding aangeeft dat je zwanger bent en je ineens keuzes moet gaan maken. Wie ga je dit toe vertrouwen als eerste, hoe zullen mensen reageren?

Het begint bij de vrouw. En vanaf dan moet de vrouw al sterk zijn. Ondanks de emotionele schommelingen moeten er zware keuzes gemaakt worden.

Dan heb je het eerst aan de personen verteld die het dienen te weten. Moeder, vriend etc. Dan krijg je kamp abortus en kamp niet abortus. Nou, ik kan je vertellen dat het een supermoeilijke keuze was. En ja, ik ging voor de makkelijkste. Het houden. Die slappe zak steunde mij vanaf het begin al niet en liep weg.

Allemaal door niet zorgvuldig met anticonceptie om te gaan. Maar de vrouw lost het wel even op tussen het boodschappen en koken door toch?

Ik had mijn leven ook anders voorgesteld en het afschuw voor kinderen. Vond ze verschrikkelijk. Wilde absoluut geen kinderen en al helemaal niet op dat moment.

Dan komt het opvoeden er nog eens bij.

Maar wij hebben nu niks te klagen. Het leven kan ons veel makkelijker worden met alimentatie, maar oke, we redden ons ook zonder met mijn salaris en toeslagen. Hij weet echt niet wat hij mist zo'n mooi klein mensje.

Ik zou het gewend moeten zijn ondertussen, maar ik blijf mij weer verbazen over hoe mensen hierover denken.
pi_130415559
Ow en de zwangerschap is standaard de schuld van de vrouw uiteraard.
pi_130416162
Lady, ik vind helemaal niet dat je de makkelijkste weg hebt gekozen! Ik vind het ontzettend tof dat het zo goed gaat!

Se ik verbaas mij over jouw kortzichtige blik, je stelt in feite dat een kind die zonder beide ouders opgroeit sowieso ongelukkig is... Wat als de vader overlijd nog voor het kind geboren is? Of als moeder besluit dat ze het na n jaar niet meer ziet zitten en kind bij vader achterlaat?
Wat als er in dat happy happy joy joy gezin zaken spelen waar de buitenwereld niets van weet maar die wel invloed hebben op het kind.

Is het is jouw gedachte gang wel eens opgekomen dat het kindje van ladyjaye misschien niet gepland was maar wel hardstikke welkom?! Dan heb je altijd nog meer aan een moeder die voor 200% van je houdt dan 2 ouders waarvan er 1 is die je als ongewenst ziet...

Kortzichtig en zwart wit mishu en S E
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:16:19 #64
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_130416491
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:38 schreef formerjellybean het volgende:
ik krijg altijd koude voeten van geesten :Y
Lijkt me niet echt on-topic dit :P :D
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_130417098
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:56 schreef twiFight het volgende:

[..]

Nou ja, vaders kunnen daar dus niet makkelijk mee leven. Die schijn krijg je misschien, omdat een vader dan een keus moet maken. Aan de ene kant heb je kinderen, die je weinig ziet en die bij een moeder wonen die waarschijnlijk je nog zwart maakt ook. Aan de andere kant heb je kinderen, waar je een echte vader voor kan, maar ook moet zijn. Ik denk dat de meeste vaders dan toch kiezen voor de kinderen waarbij ze een echte vader kunnen zijn. Waarschijnlijk uit een soort beschermende drang voor 'zijn huidige nest'.
ik begrijp die aannames nooit zo goed.

Een beetje: ik zelf zit niet zo in elkaar, dus ik kan me ook niet voorstellen dat anderen zo denken.

Ik ken meer mannen die het zo wel prima vinden, dan die er moeite mee hebben dat ze hun kinderen niet zo vaak zien, en dat is geen schijn, die hebben er zelf voor gekozen en hebben geen tweede leg. Ze vinden het gewoon te druk, teveel gedoe, weet ik t.

Natuurlijk zijn er ook genoeg die het wél erg vinden, maar doe niet net of er geen/weinig vaders zijn die het wel prima vinden om niet de dagelijkse zorg te hebben voor de kinderen, niet de lasten, wel de lusten.
compact en kleverig.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:41:56 #66
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_130417149
Dat gaan we overduidelijk met een ander soort mensen om :)
pi_130417296
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 16:40 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik begrijp die aannames nooit zo goed.

Een beetje: ik zelf zit niet zo in elkaar, dus ik kan me ook niet voorstellen dat anderen zo denken.

Ik ken meer mannen die het zo wel prima vinden, dan die er moeite mee hebben dat ze hun kinderen niet zo vaak zien, en dat is geen schijn, die hebben er zelf voor gekozen en hebben geen tweede leg. Ze vinden het gewoon te druk, teveel gedoe, weet ik t.

Natuurlijk zijn er ook genoeg die het wél erg vinden, maar doe niet net of er geen/weinig vaders zijn die het wel prima vinden om niet de dagelijkse zorg te hebben voor de kinderen, niet de lasten, wel de lusten.
Ja, dit is precies wat ik ook bedoelde.

Er zullen ook wel andere factoren meespelen. Bijvoorbeeld dat er veel gezinnen zijn met een traditionele rolverdeling waarbij de moeder parttime werkt en voor de kinderen zorgt en de vader fulltime werkt. Maar dan nog vind ik het erg merkwaardig.
pi_130417899
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 16:41 schreef twiFight het volgende:
Dat gaan we overduidelijk met een ander soort mensen om :)
Dat kan, maar dan nog is het niet nodig om te roepen dat het schijn is dat t niet zo nodig hoeft van die mannen, prima als je aangeeft dat het zo kan zijn of wat dan ook, maar ga het niet brengen als een feit, zo klinkt het nl.

Overigens heb ik t ook meegemaakt, twee keer met dezelfde man :') ik ben nogal hardleers...
Nou ja, hij wilde de kinderen wel, maar hij vond t toch nodig een ander te neuken tijdens de zwangerschappen en mij duidelijk te maken dat hij met hen verder wilde en dan de kinderen wel eens in de twee weken wilde zien ofzo.
We zijn veel later pas uit elkaar gegaan overigens. Dus echt helemaal weg was ie niet.

Ik denk dat hij me niet zo aantrekkelijk vond met mn zwangere buik (al heeft hij dat nooit gezegd) en dat hij daarom buiten de deur wilde eten.
compact en kleverig.
pi_130417953
Ga maar keer met de trein naar Almere :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_130429960
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het besluiten maar zonder man te doen vind ik echt egoistisch. Dat je als persoon dus maar even denkt een kind in je eentje te kunnen opvoeden. Sla er een psychologie boek over open wat er gebeurt met een kind wat vader liefde (of moeder liefde) mist tijdens zijn jeugd om nog maar over het gehele lul te zwijgen dat het kind straks te horen krijgt dat haar biologische vader niks met haar te maken wou hebben. Nee stabiele basis voor de toekomst...
Alsof een kind dat opgroeit in een één-oudergezin per definitie gedoemd is tot een ongelukkig leven. Natuurlijk is het beter voor een kind om op te groeien in een gezin met twee ouders die van hem/haar houden, maar dat betekend niet dat een kind niet gelukkig kan zijn in een één-oudergezin.

Het is geen besluit dat je 'maar even neemt', er spelen meer dingen mee. Als je een goed netwerk van familie en vrienden om je heen hebt die je steunen en waar je op kunt terug vallen. En je hebt de (financiële) middelen om voor het kindje te zorgen dan kun je het kindje een prima leven/toekomst bieden.

Natuurlijk is het voor een kind heel moeilijk om te horen dat zijn/haar vader niks met hem/haar te maken wilden hebben, maar ieder kind krijgt in zijn/haar leven met dingen te maken die moeilijk en niet leuk zijn. Of een kind hier (veel) last van krijgt ligt heel erg aan de manier waarop de omgeving hier mee om gaat bijvoorbeeld aan de manier waarop het aan het kind verteld wordt. Als je het kind verteld 'hij wilde je niet' dan is het logisch dat het kind het hier moeilijk mee heeft. Het klinkt op die manier alsof het de schuld van het kind is dat zijn/haar vader er niet is. Maar vertel je het kind 'hij was nog niet klaar voor een kind' dan zal het kind hier (waarschijnlijk) veel minder moeite mee hebben. Het klinkt op die manier niet alsof het de schuld is van het kind en ook niet alsof de vader het niet wilde maar dat hij het nog niet kon.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:14 schreef Mishu het volgende:
Je ontneemt het kind niet de kans om op te groeien in een liefdevol gezin waarin hij of zij super gewenst is. Een één-oudergezin is inderdaad geen 'normaal' gezin, maar een gezin met 2 moeders of 2 vaders is ook niet 'normaal', een gezin waar de ouders een LAT-relatie hebben is ook niet 'normaal', een gezin waarbij de ouders uit verschillende culturen komen is ook niet 'normaal', etc. Niet normaal betekend niet 'minder goed' het betekend stom weg 'afwijkend van de norm, anders'.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En dat is egoistisch. Als ik dan hoor dat een kind 'zoveel liefde' geeft aan moeder doet het me eerder denken dat moeder het kind wil hebben. En daar baat bij heeft ...

En niet andersom...
Het is niet egoïstisch om als moeder voor je kind te willen zorgen en het is prachtig hoeveel liefde je van je eigen kind krijgt daar is niks verkeerds aan.

Het is egoïstisch om er als man niet voor je kind te willen zijn 'omdat het jou even niet uitkomt'. Het is egoïstisch om het leven van een kind, je eigen kind!, te willen beëindigen 'omdat je er geen zin in hebt'.

Als je geen vader wil worden moet je dit bedenken voor je seks hebt en niet pas als ze als zwanger is. Als je geen vader wil worden, moet je dus óf geen seks hebben óf alleen seks hebben met én een condoom én met een meisje/vrouw die de pil slikt of een spiraaltje oid heeft.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:45:53 #71
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130430383
Een kind plan je, het is in principe niet iets wat je overkomt want je kunt altijd abortus plegen.

Als een vader niet meebeslist met de keuze voor een kind, vind je het dan gek dat hij zich compleet belazerd en voor het blok gezet voelt?

Zo'n grote beslissing die je zomaar, BOEM, voor iemand anders neemt.

Je ontneemt hem voor altijd de kans om zelf op een moment dat voor hem goed is, vader te worden. Maar nee mevrouw moet een kind dus moet het eerder.
pi_130430403
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 23:31 schreef madam-april het volgende:

[..]

Alsof een kind dat opgroeit in een één-oudergezin per definitie gedoemd is tot een ongelukkig leven. Natuurlijk is het beter voor een kind om op te groeien in een gezin met twee ouders die van hem/haar houden, maar dat betekend niet dat een kind niet gelukkig kan zijn in een één-oudergezin.

Het is geen besluit dat je 'maar even neemt', er spelen meer dingen mee. Als je een goed netwerk van familie en vrienden om je heen hebt die je steunen en waar je op kunt terug vallen. En je hebt de (financiële) middelen om voor het kindje te zorgen dan kun je het kindje een prima leven/toekomst bieden.
Ik vind dat je hier veel te gemakkelijk over praat. Ik kom zelf uit een opvoeding met maar 1 ouder (en heb verder geen broertjes of zusjes) en heb de zelfde bullshit moeten horen wat jij nu loopt te vertellen. Goed netwerk, zo ons best gedaan met de familie.... blablabla

Ik heb mijn jeugd achter me gelaten maar loop nu bij een psycholoog, en de huidige problemen waar ik nu tegen aanloop zijn allemaal te herleiden naar mijn verleden en opvoeding door een 1-ouder gezin wat door meerdere psychologen is bevestigd. En die 'zogenaamde hulp en voor elkaar klaar staan bullshit' wat je noemt... puur egoisme.

Als je bewust een kind in een 1-ouder gezin wil opvoeden ben je mijn inziens gewoon een egoistische lambal. :r Stel ik zou bij een sollicitatie gesprek aan de andere kant van de tafel zitten en dit soort geleutel horen dan heb ik er geen moeite mee om dit soort mensen niet aan te nemen. Je hebt geen idee als ouder zijnde wat je je eigen kind kunt meegeven voor de rest van zijn leven.
pi_130430482
Mijn vrouw is zwanger, nog geen koude voeten gehad.
pi_130430488
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 23:46 schreef sitting_elfling het volgende:

Ik heb mijn jeugd achter me gelaten maar loop nu bij een psycholoog, en de huidige problemen waar ik nu tegen aanloop zijn allemaal te herleiden naar mijn verleden en opvoeding door een 1-ouder gezin wat door meerdere psychologen is bevestigd. En die 'zogenaamde hulp en voor elkaar klaar staan bullshit' wat je noemt... puur egoisme.
Je doet het weer. Je eigen ervaring als een algemeen feit beschouwen. Er zijn ontzettend veel personen die ontzettend gelukkig zijn en uit een 1 ouder gezin komen. Jouw situatie geldt niet voor iedereen. Plaats jezelf overigens niet zo in zo'n slachtofferrolletje. Het is allemaal de schuld van het verleden en ach, wat ben je zielig. Kijk eens naar jezelf nu i.p.v. het verleden. Wat een onnozele onzin kraam je in het topic ook uit, slaat allemaal als een tang op een varken.
pi_130430507
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 23:31 schreef madam-april het volgende:

Het is niet egoïstisch om als moeder voor je kind te willen zorgen en het is prachtig hoeveel liefde je van je eigen kind krijgt daar is niks verkeerds aan.

Het is egoïstisch om er als man niet voor je kind te willen zijn 'omdat het jou even niet uitkomt'. Het is egoïstisch om het leven van een kind, je eigen kind!, te willen beëindigen 'omdat je er geen zin in hebt'.

Als je geen vader wil worden moet je dit bedenken voor je seks hebt en niet pas als ze als zwanger is. Als je geen vader wil worden, moet je dus óf geen seks hebben óf alleen seks hebben met én een condoom én met een meisje/vrouw die de pil slikt of een spiraaltje oid heeft.
Als een dame mij dit wist te vertellen zonder ook maar een emotie te vertonen zou ik hard wegrennen. Het is egoistisch om het leven van een kind, je eigen kind te beeindigen omdat je er geen zin in hebt? Ik krijg daar stuiptrekkingen van, nee, lekker toch maar wel een kind baren en je best doen om hem toch de beste opvoeding geven die mogelijk is. Je hebt geen idee waar je een kind mee kunt opzadelen voor de rest van zijn leven(!) Dat is 100x erger dan het leven ontnemen van iets in je buik. :r
pi_130430626
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 23:45 schreef Mishu het volgende:
Een kind plan je, het is in principe niet iets wat je overkomt want je kunt altijd abortus plegen.
Een kind kan je wel overkomen.
pi_130430708
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 23:49 schreef Musthaves1 het volgende:

[..]

Je doet het weer. Je eigen ervaring als een algemeen feit beschouwen. Er zijn ontzettend veel personen die ontzettend gelukkig zijn en uit een 1 ouder gezin komen. Jouw situatie geldt niet voor iedereen. Plaats jezelf overigens niet zo in zo'n slachtofferrolletje. Het is allemaal de schuld van het verleden en ach, wat ben je zielig. Kijk eens naar jezelf nu i.p.v. het verleden. Wat een onnozele onzin kraam je in het topic ook uit, slaat allemaal als een tang op een varken.
Mja guttegut :'). Ik ben eigenlijk ook maar de enige die uit een 1-ouder gezin kwam die er blijkbaar wel moeite mee had. De rest had nergens last van en heeft een fantastisch leven. Oh wait, iets met generaliseren... Ik doe dat alleen maar om tegengas te geven.

Je kunt praten als brugman maar je zult me nooit overtuigen dat het grootste gedeelte van kinderen uit een 1-ouder gezin een fantastisch leven heeft en niet tegen dit soort problemen aan loopt vanwege een egoistische moeder/vader. Dan maar beter preventief voorkomen dat een kind in een 1-ouder gezin terecht komt omdat het kind statistisch gezien een betere kans heeft op een beter leven met 2 ouders.
pi_130430741
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 23:53 schreef Musthaves1 het volgende:

[..]

Een kind kan je wel overkomen.
:|W Onzin. Een auto-ongeluk kan je overkomen.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:57:16 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130430793
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 23:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja guttegut :'). Ik ben eigenlijk ook maar de enige die uit een 1-ouder gezin kwam die er blijkbaar wel moeite mee had. De rest had nergens last van en heeft een fantastisch leven. Oh wait, iets met generaliseren... Ik doe dat alleen maar om tegengas te geven.

Je kunt praten als brugman maar je zult me nooit overtuigen dat het grootste gedeelte van kinderen uit een 1-ouder gezin een fantastisch leven heeft en niet tegen dit soort problemen aan loopt vanwege een egoistische moeder/vader. Dan maar beter preventief voorkomen dat een kind in een 1-ouder gezin terecht komt omdat het kind statistisch gezien een betere kans heeft op een beter leven met 2 ouders.
En jij denkt dat je op deze manier bijdraagt aan dat 'preventief voorkomen'?
The love you take is equal to the love you make.
pi_130430883
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 23:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik vind dat je hier veel te gemakkelijk over praat. Ik kom zelf uit een opvoeding met maar 1 ouder (en heb verder geen broertjes of zusjes) en heb de zelfde bullshit moeten horen wat jij nu loopt te vertellen. Goed netwerk, zo ons best gedaan met de familie.... blablabla

Als je bewust een kind in een 1-ouder gezin wil opvoeden ben je mijn inziens gewoon een egoistische lambal. :r Stel ik zou bij een sollicitatie gesprek aan de andere kant van de tafel zitten en dit soort geleutel horen dan heb ik er geen moeite mee om dit soort mensen niet aan te nemen. Je hebt geen idee als ouder zijnde wat je je eigen kind kunt meegeven voor de rest van zijn leven.
Dat jij het bij jou niet goed is gegaan betekend niet dat het nooit goed gaat. Net zoals dat het hebben van een twee-oudergezin is geen garantie geeft voor een goede jeugd en opvoeding. Ik ken genoeg mensen die, net als jij, een moeilijke jeugd hebben gehad en problemen ondervinden die te herleiden zijn naar hun verleden en hun opvoeding maar die gewoon uit een twee-oudergezin komen.
pi_130430889
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 23:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En jij denkt dat je op deze manier bijdraagt aan dat 'preventief voorkomen'?
Natuurlijk niet. De mensen die in dit soort situaties komen waar blijkbaar zwanger worden 'je overkomt' valt weinig preventief bij te doen. :') Ik krijg gewoon kippenvel als ik mensen zo gemakkelijk zie praten over het opvoeden van een kind in je eentje.
pi_130430897
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 23:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

:|W Onzin. Een auto-ongeluk kan je overkomen.
Welnee, een kind kan je wel degelijk overkomen. Ik moet nu denken aan het 12-jarige meisje ergens uit Groningen die seksueel werd misbruikt (verkracht?) door haar vader, zwanger bleek te zijn en op een schoolkamp beviel van een kind. Niemand die het door had, misschien zijzelf ook niet. Natuurlijk: uniek geval, maar het kan je wel overkomen dus.
  zondag 25 augustus 2013 @ 00:01:51 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130430938
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 00:00 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. De mensen die in dit soort situaties komen waar blijkbaar zwanger worden 'je overkomt' valt weinig preventief bij te doen. :') Ik krijg gewoon kippenvel als ik mensen zo gemakkelijk zie praten over het opvoeden van een kind in je eentje.
Ik vind dat 'makkelijk praten' wel meevallen. Wat niet meevalt, is de frustratie die van je reacties afdruipt. Misschien beter dat je even wat anders gaat doen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_130430973
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 00:00 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat jij het bij jou niet goed is gegaan betekend niet dat het nooit goed gaat. Net zoals dat het hebben van een twee-oudergezin is geen garantie geeft voor een goede jeugd en opvoeding. Ik ken genoeg mensen die, net als jij, een moeilijke jeugd hebben gehad en problemen ondervinden die te herleiden zijn naar hun verleden en hun opvoeding maar die gewoon uit een twee-oudergezin komen.
Ik heb het puur over 'kansen'. De kans dat je een goed leven hebt als je je gehele jeugd 2 ouders hebt en liefde en aandacht krijgt is nou eenmaal vele malen groter. En dat is iets wat je wel als ouder zijnde kunt kiezen(!). En als je net zwanger bent en er dan al voor kiest om dat te laten varen ben je mijn inziens ook gewoon egoistisch...
  zondag 25 augustus 2013 @ 00:08:52 #85
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130431135
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 23:48 schreef Trebo het volgende:
Mijn vrouw is zwanger, nog geen koude voeten gehad.
Mooi zo ^O^

Wel extra sokken aan blijven doen he? :Y
pi_130431468
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 00:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb het puur over 'kansen'. De kans dat je een goed leven hebt als je je gehele jeugd 2 ouders hebt en liefde en aandacht krijgt is nou eenmaal vele malen groter. En dat is iets wat je wel als ouder zijnde kunt kiezen(!). En als je net zwanger bent en er dan al voor kiest om dat te laten varen ben je mijn inziens ook gewoon egoistisch...
De kans op een goed leven is groter als je je gehele jeugd liefde en aandacht krijgt. Een twee-oudergezin staat niet gelijk aan je gehele jeugd liefde en aandacht krijgen. Je kan beter uit een één-oudergezin komen waarin je je gehele jeugd liefde en aandacht hebt gekregen dan uit een twee-oudergezin waarin je je gehele jeugd geen liefde en aandacht hebt gekregen..

Nogmaals als je geen vader wil worden moet je voorkomen dat je iemand zwanger maakt, als je wel iemand zwanger maakt moet je de consequenties accepteren en moet je je verantwoordelijkheid nemen en voor het kind zorgen.
  zondag 25 augustus 2013 @ 00:25:04 #87
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130431590
Wie zegt dat 2-oudergezinnen geen liefde kennen :')

Statistisch gezien doen kinderen uit 1-oudergezinnen het slechter dan kinderen uit 2-oudergezinnen dus het is sowieso een beetje omgekeerde wereld. Komen vaker bij jeugdzorg enzovoorts.

Zeker in het geval dat de vader geen contact wilt of heeft met het kind.
pi_130431646
quote:
13s.gif Op zondag 25 augustus 2013 00:25 schreef Mishu het volgende:
Statistisch gezien doen kinderen uit 1-oudergezinnen het slechter dan kinderen uit 2-oudergezinnen dus het is sowieso een beetje omgekeerde wereld. Komen vaker bij jeugdzorg enzovoorts.

?

Bron. Sowieso voor de laatste zin.
  zondag 25 augustus 2013 @ 00:28:39 #89
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130431689
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 00:27 schreef Musthaves1 het volgende:

[..]

?

Bron. Sowieso voor de laatste zin.
Elke willekeurige dataset die ik ooit voor ogen heb gekregen.
pi_130431694
quote:
Wie zegt dat 2-oudergezinnen geen liefde kennen :')

Statistiek is niet helemaal de goede reden denk ik om een kind om te aborteren.
  zondag 25 augustus 2013 @ 00:29:43 #91
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130431721
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 00:28 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Statistiek is niet helemaal de goede reden denk ik om een kind om te aborteren.
Nee maar het niet meenemen in je beslissing is ook dom :')

Er zal vast een mechanisme zijn wat er voor zorgt dat kinderen uit 1-oudergezinnen vaak achterlopen op bepaalde dingen, dan wel lager eindigen.

Over het algemeen dus, wat betreft algemene trends en correlaties.
pi_130431768
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 00:28 schreef Mishu het volgende:

[..]

Elke willekeurige dataset die ik ooit voor ogen heb gekregen.
Praat dan niet met feiten als je 't niet kunt laten zien.
pi_130431786
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 00:29 schreef Mishu het volgende:
Nee maar het niet meenemen in je beslissing is ook dom :')
Een kind nemen met een zeikpersoon met allerlei issues, das nog dommer.
pi_130431909
Vind dat er ook wel gemakkelijk gepraat wordt over abortus, dat doe je gewoon even...
Ik heb twee kinderen, een vriend en een spiraal en wil geen derde kind, hij ook niet, maar mocht ik nu zwanger raken, dan denk ik niet dat ik het zou kunnen, abortus. Noem dat egoïstisch wat je wil, ik denk ook niet dat ik m'n voet eraf zou kunnen zagen als ik anders dood zou gaan.
Morning after pil zou ik dan weer wel doen, maar daar is niet altijd sprake van.
compact en kleverig.
pi_130432070
Nou mishu en.SE moeten misschien samen gaan droeftoeteren en vooral niet aan kinderen beginnen, want zekerheid enz

Ik ben opgegroeid met 2 ouders, ouders die ontzettend veel van mij en mn zus houden. Helaas houd pa ook veel van heel veel bier... Dus vroeger was pa of werken of lazerus, ma heeft ons dus voor 90% alleeb opgevoed, zo zie je maar dat 2 ouders nog geen happy joyjoy situaties garanderen
S. 2014
J. 2016
pi_130432125
Mja, maar dan hadden ze dus gewoon geen kinderen moeten nemen zal de redenatie zijn...
compact en kleverig.
pi_130432167
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 00:44 schreef JaniesBrownie het volgende:
Mja, maar dan hadden ze dus gewoon geen kinderen moeten nemen zal de redenatie zijn...
Ja ongetwijfeld... Nou ik ben blij dat ik besta... Heb een goede band met mn ouders en ben inmiddels zelf gelukkig getrouwd.. Life sucks! :Y)
S. 2014
J. 2016
pi_130432170
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 00:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nou mishu en.SE moeten misschien samen gaan droeftoeteren en vooral niet aan kinderen beginnen, want zekerheid enz

Ik ben opgegroeid met 2 ouders, ouders die ontzettend veel van mij en mn zus houden. Helaas houd pa ook veel van heel veel bier... Dus vroeger was pa of werken of lazerus, ma heeft ons dus voor 90% alleeb opgevoed, zo zie je maar dat 2 ouders nog geen happy joyjoy situaties garanderen
Dit inderdaad, het is zo situatieafhankelijk hoe het kinderen gaat beïnvloeden of je ze samen of alleen opvoedt, je kunt hoogstens van tevoren een inschatting maken hoe het zal gaan als je zelf in zo'n situatie terecht komt. En als je denkt dat je in het onderhoud van een kind kunt voorzien en het genoeg liefde kan geven, zie ik niet in waarom het een verkeerde of vreemde keuze zou zijn.
  zondag 25 augustus 2013 @ 00:51:08 #99
408379 VuileRat
Kiss my ass u autistic brat
pi_130432349
quote:
Statistisch gezien doen kinderen uit 1-oudergezinnen het slechter dan kinderen uit 2-oudergezinnen
Deze zin zegt alles. De kritiek op mensen die dus bewust voor hun kind, een 1-ouder gezin kiezen, hebben de draadjes in de bovenkamer los zitten. Die kun je verbaal niet genoeg aanvallen.

Je gaat toch ook niet een Afrikaans kind adopteren en in een racistische wijk in Italie wonen? Ja, van de 10 ouders die het doen zal er vast 1 een goede jeugd hebben. De rest niet.

quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 00:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Je doet hetzelfde als SE, generaliseren. Zoals Musthaves1 het al zei, alles over 1 vlak trekken. Leuk dat SE een voorbeeld geeft, leuk dat jij er 1 geeft maar OT heb je er niks aan.
The clever cat eats cheese and breathes down rat holes with baited breath.
  zondag 25 augustus 2013 @ 00:53:36 #100
408379 VuileRat
Kiss my ass u autistic brat
pi_130432415
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 00:45 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Dit inderdaad, het is zo situatieafhankelijk hoe het kinderen gaat beïnvloeden of je ze samen of alleen opvoedt, je kunt hoogstens van tevoren een inschatting maken hoe het zal gaan als je zelf in zo'n situatie terecht komt. En als je denkt dat je in het onderhoud van een kind kunt voorzien en het genoeg liefde kan geven, zie ik niet in waarom het een verkeerde of vreemde keuze zou zijn.
Wat valt er niet te begrijpen aan:

"Statistisch gezien doen kinderen uit 1-oudergezinnen het slechter dan kinderen uit 2-oudergezinnen"
The clever cat eats cheese and breathes down rat holes with baited breath.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')