SPOILER: Uw DJ's (in alfabetische volgorde)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Luisteren in een media player?
Dat kan: klik HIER of kopieer anders de link en open 'm in je mediaspeler. Wij bevelen VLC Media Player aan.
Wat kan ik als luisteraar verwachten op Radio 49?
Alles. Simpeler is het niet samen te vatten. Iedere DJ heeft zijn eigen stijl, van muziekspecials tot talkshows en verzoekprogramma's.
En als er geen DJ draait?
Dan zorgt Guppy (de verzoekjesautomaat) voor muziek. Klik op de grote zwarte VERZOEKJES knop hierboven om iets aan te vragen. Gup wordt beheerd door robdriessen. Voor al je vragen, opmerkingen en verzoekjes voor Gup kun je mailen naar postvoorgup@gmail.com
Wie draait er nu?
Kijk op www.radio49.nlDraait DJ Guppy? Da's onze verzoekjesbot. Staat er een andere naam? Dan heb je je antwoord.
Ik wil ook! Hoe meld ik me aan en kom ik op het rooster?
Aanmelden voor het DJ team kan door een PM te sturen naar robdriessen. Zodra je een account hebt, krijg je de inloggegevens. Als je gaat draaien, laat jezelf dan wel even op het rooster zetten door een PM te sturen naar Melting, LovelyLady of Rafeiro.
Zijn er eisen aan DJ's of hun programma's?
Nee. Draai wat je leuk vindt, of beter nog: wat de luisteraars in het forum leuk vinden. Hoe meer stijlen, hoe beter! Het enige wat we van je vragen is enthousiasme, de juiste software (zoals SAM of VDJ) en als je durft: een goede microfoon!
Slowchat is toegestaan, maar tot bepaalde hoogte! Praat het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak![]()
Joh....quote:
Als iets opgerakeld blijft worden, is dat een teken dat het NIET is uitgepraat. Dat houdt dus in dat één van de partijen niet (meer) wil communiceren.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:21 schreef xBubbles het volgende:
[..]
Mja, dat is ook meerdere keren aangegeven, dat het uit het topic moest blijven. Ieder had z'n zegje gedaan, prima, was het klaar. Maar het blijft telkens opgerakeld worden en DAT is nou juist het probleem
idd!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:26 schreef MaryMouse het volgende:
Bummer je was mij te snel
Ow, maar ik zou geen topic meer kapen![]()
One Team One Drama leek mij wel een hele mooie TTquote:
Levert weer allemaal vragen enzo op!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:27 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
One Team One Drama leek mij wel een hele mooie TT
...laminaat?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:28 schreef dekatophetspek het volgende:
All You Need Is...
[ afbeelding ]
Eerder: "20 individuals, 1 drama"quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:27 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
One Team One Drama leek mij wel een hele mooie TT
Een mandje...quote:
Kijk naar mijn onderschrift, en ik ben echt één van de laatste die Possie laat rellenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:27 schreef WickedTunes het volgende:
[..]
Als iets opgerakeld blijft worden, is dat een teken dat het NIET is uitgepraat. Dat houdt dus in dat één van de partijen niet (meer) wil communiceren.
Dan kan je wel willen dat het niet in het topic gebracht wordt, maar blijkbaar is daar nog behoefte aan...![]()
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:28 schreef dekatophetspek het volgende:
All You Need Is...
[ afbeelding ]
beide...quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:29 schreef ToT het volgende:
[..]
[..]
:"( JA WAT IS HET NOU?????
Tegenstrijdige berichten alom hier!
Nee love isquote:
Daar sta ik om bekend!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:29 schreef ToT het volgende:
[..]
[..]JA WAT IS HET NOU?????
Tegenstrijdige berichten alom hier!
Ow ja, ik ben echt geloof ik soms te def-gebrainwashedquote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:28 schreef WickedTunes het volgende:
[..]
Eerder: "20 individuals, 1 drama"
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:30 schreef xBubbles het volgende:
[..]
Nee love is![]()
![]()
![]()
![]()
[..]
Daar sta ik om bekend!
Op mijn foto zeker!quote:
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:33 schreef xBubbles het volgende:
Ik word wiebelig van het poppetje in de pointer
De dans smileyquote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Oh zeker iets van een reclame?Heb ik uit staan dus ik weet ff niet waar het over gaat.
De danssmiley in de pointer, ik word er echt wiebelig vanquote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Oh zeker iets van een reclame?Heb ik uit staan dus ik weet ff niet waar het over gaat.
Owwww dat!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:35 schreef xBubbles het volgende:
[..]
''Dit is een topicpointer[ afbeelding ]''
hey haantje...quote:
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:37 schreef ACT-F het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En meer:
http://www.boredpanda.com/men-and-kittens/
Awesome poezelsquote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:37 schreef ACT-F het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En meer:
http://www.boredpanda.com/men-and-kittens/
Oh, het gaat niet over rakketten en zoquote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:36 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Iemand geinteresseerd in Noord-Korea dingens..?
NWS / VN onderzoekt misstanden mensenrechten Noord-Korea
Fuck die mislukte atoombomschreeuwert Kim Yong Un en laten we eens kijken naar de situatie daar ipv bang te worden voor een schreeuwende puberquote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:38 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Oh, het gaat niet over rakketten en zo
Dit is een pinkring van Cheech Marin...quote:
Zal wel navulbaar zijn, maar het is dan idd echt elke dag opnieuw bijvullen, en voor zware rokers tussentijds meerdere keren!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:41 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Jammer dat het voor eenmalig gebruik is
Om elke vinger 1 ring?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:41 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Jammer dat het voor eenmalig gebruik is
Defensiequote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Fuck die mislukte atoombomschreeuwert Kim Yong Un en laten we eens kijken naar de situatie daar ipv bang te worden voor een schreeuwende puber
Die van die 2 blowers? Cheech and Chong of zo?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:42 schreef dekatophetspek het volgende:
[..]
Dit is een pinkring van Cheech Marin...
Ze jatten in elk geval niet meer je vuur zo snel...quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:42 schreef ToT het volgende:
[..]
Zal wel navulbaar zijn, maar het is dan idd echt elke dag opnieuw bijvullen, en voor zware rokers tussentijds meerdere keren!
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Die van die 2 blowers? Cheech and Chong of zo?
Geef je ze één vinger, nemen ze je hele hand!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:43 schreef dekatophetspek het volgende:
[..]
Ze jatten in elk geval niet meer je vuur zo snel...
Geef me even je vuurtje....en daar ging je weer.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Geef je ze één vinger, nemen ze je hele hand!
Leuk voorraadje!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:46 schreef dekatophetspek het volgende:
Ik zei nog zo verstop de drugs, niet verstop je onder de drugs
[ afbeelding ]
Kan me niet heugen dat ik ooit zo'n voorraad had...quote:
Dat is toch geen drugs? Dat zijn tuinkruidenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:46 schreef dekatophetspek het volgende:
[ afbeelding ]
Nu je het zegt.....ik volgens mij ook niet!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:47 schreef dekatophetspek het volgende:
[..]
Kan me niet heugen dat ik ooit zo'n voorraad had...
Inderdaad. Oregano hoor... niks te zien mensen. Loop maar doorquote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is toch geen drugs? Dat zijn tuinkruiden
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:46 schreef dekatophetspek het volgende:
[ afbeelding ]
LOL Sure, en daarna ga ik slapen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:50 schreef dekatophetspek het volgende:
wil je een echte diehard stoner zien?
Inb4 die ene link die naar je eigen facebook gaatquote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:50 schreef dekatophetspek het volgende:
wil je een echte diehard stoner zien?
quote:
snurk zequote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:51 schreef ToT het volgende:
Maar goed; ik ga dus maffen!Trusten folks!
Al draagt een aap...quote:
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:51 schreef dekatophetspek het volgende:
[..]wel knap zoveel stenen op een fiets vervoeren...
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:51 schreef ToT het volgende:
Maar goed; ik ga dus maffen!Trusten folks!
Sandler: "And also... you can put your weed there"quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:46 schreef dekatophetspek het volgende:
[ afbeelding ]
Meur zequote:
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:53 schreef WickedTunes het volgende:
[..]
Sandler: "And also... you can put your weed there"
Wie was je tot dienst?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:54 schreef dekatophetspek het volgende:
Vandaag foto's gezien uit mijn diensttijd in 1986. Een hoog omg wtf gehalte kan ik je zeggen...
Het Koninkrijk der Nederlanden en hare Majesteit den Koninginquote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:55 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Wie was je tot dienst?
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:55 schreef dekatophetspek het volgende:
[..]
Het Koninkrijk der Nederlanden en hare Majesteit den Koningin
Pics pleasequote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:54 schreef dekatophetspek het volgende:
Vandaag foto's gezien uit mijn diensttijd in 1986. Een hoog omg wtf gehalte kan ik je zeggen...
103e verkenningsbataljon SSV Huzaren van Boreel - Seedorf 86-3. Ik zal binnenkort wat spul inscannenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:56 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Pics please
Mag ik bekennen dat ik enigzins verrast ben dat je in dienst bent geweest (:@ ik had je als een aquarius type ingeschat, ingezet op vervangende dienstplicht2 )
KL, kom op zeg...... Muis waardering heeft voor ex-dienstplichtigen hoor, die de dienstplicht neit ontvluchten via studie en zoquote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:55 schreef dekatophetspek het volgende:
[..]
Het Koninkrijk der Nederlanden en hare Majesteit den Koningin
Zo pleegde men dat te noemen destijds bij opkomst in de opleiding. Had er verder weinig mee. Vond schieten met de Fal veel leuker op een houten doelwit uiteraard.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:58 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
KL, kom op zeg...... Muis waardering heeft voor ex-dienstplichtigen hoor, die de dienstplicht neit ontvluchten via studie en zo
Ik heb mijn keuring ontlopen door te melden dat ik voorlopig nog studeerquote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:58 schreef MaryMouse het volgende:
die de dienstplicht neit ontvluchten via studie en zo
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:00 schreef WickedTunes het volgende:
Zeg, mensen het was weer goed en mooi. Slaap lekker
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:00 schreef WickedTunes het volgende:
Zeg, mensen het was weer goed en mooi. Slaap lekker
Kan datquote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:58 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
KL, kom op zeg...... Muis waardering heeft voor ex-dienstplichtigen hoor, die de dienstplicht neit ontvluchten via studie en zo
Huidige 13 Megbrich,quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:58 schreef dekatophetspek het volgende:
[..]
103e verkenningsbataljon SSV Huzaren van Boreel - Seedorf 86-3. Ik zal binnenkort wat spul inscannen
Ik zal binnenkort daar eens een blik werpen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:04 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Huidige 13 Megbrich,
Als je spul inscant, zijn ze in Defensie denk ik wel geïnteresseerd
De standaard oproepbrief dat de dienstplicht is opgeschort, maar dat je nog steeds opgeroepen kunt worden als de nood aan de man isquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Kan dat?
Ik kreeg volgens mij wel een of andere dienstplichtbrief toen ik 17 werd
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:06 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
De standaard oproepbrief dat de dienstplicht is opgeschort, maar dat je nog steeds opgeroepen kunt worden als de nood aan de man is
Laatste keer dat dat gebeurde was in 1937.
Ja zoiets stond in die brief. als dat gebeurt ga ik onderduikenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:06 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
De standaard oproepbrief dat de dienstplicht is opgeschort, maar dat je nog steeds opgeroepen kunt worden als de nood aan de man is
Laatste keer dat dat gebeurde was in 1937.
Ja, dat is mij ook overkomen toen mijn pa overleedquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:08 schreef dekatophetspek het volgende:
Verdomme hoor net dat de legendarische Elmore Leonard niet meer is. Hij was de schrijver van Get Shorty en 3.10 to Yuma. Weer een held weg!
Wens ik je veel succes, geen zin om het juiste wetsartikel er nu bij te zoeken dat je dan ietwat in overtredeing bent en zoquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:09 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
[..]
Ja zoiets stond in die brief. als dat gebeurt ga ik onderduiken
Boeiend, ik ga met plezier zittenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:11 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Wens ik je veel succes, geen zin om het juiste wetsartikel er nu bij te zoeken dat je dan ietwat in overtredeing bent en zo
En daarna alsnog in dienstquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:13 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Boeiend, ik ga met plezier zitten![]()
Of krijg ik dan 10 jaar cel?
Kan in theorie meer zijn als het als landverraad wordt gezien.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:13 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Boeiend, ik ga met plezier zitten![]()
Of krijg ik dan 10 jaar cel?
Als er geen noodsituatie is toch niet?quote:
Wtfquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:14 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Kan in theorie meer zijn als het als landverraad wordt gezien.
Je kent ondertusen mijquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:18 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Als er geen noodsituatie is toch niet?
[..]
Wtf
Ik heb niks ondertekend, ga weg.
OF ik ga gewoon wel meevechten en gewoon vluchten naar huis en doen alsof ik dood ben. En als ze me vinden een verhaal ophangen dat ik gemarteld ben ofzo.
Ik dacht vroeger altijd, als ik inde oorlog zit ga ik gewoon doen alsof ik mee doe maar eigenlijk niemand vermoorden, gewoon doen alsof. Moet kunnen toch
quote:In Nederland is sinds 1 mei 1997 de opkomstplicht officieel opgeschort. Sinds 22 augustus 1996 werden er al geen nieuwe dienstplichtigen meer opgeroepen. De opschorting wil zeggen dat burgers geen militaire dienst hoeven te vervullen zolang de veiligheidssituatie dat niet vereist. Het Nederlandse leger bestaat hierdoor sinds die tijd volledig uit (vrijwillige) beroepsmilitairen. Wel krijgt iedere mannelijke staatsburger een dienstplichtbrief waarin wordt verteld dat hij is ingeschreven, maar niet opkomstplichtig is. Veel mensen zijn in de veronderstelling dat de dienstplicht is afgeschaft. Het is echter de opkomstplicht die is opgeschort, de dienstplicht is nog steeds van kracht. De Kaderwet dienstplicht regelt dat opschorting en beëindiging daarvan bij Koninklijk Besluit wordt geregeld, maar dat wordt ingetrokken als de Staten-Generaal bezwaar maakt.
Passifist for life! fight war not wars!! Weg met wapens!!1quote:
Ik heb toch nooit iets anders beweerdquote:
Gewoon een bootcampquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:18 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Daarvoor moest dus iedereen een tijdje training volgen?quote:
Is voor mij ook een totaal hypothetisch verhaal, enige wat ik je wel kan zeggen en garanderen is je dat in oorlogsituatie totaal anders kan reageren dan je nu denkt te doenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:18 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
[..]
Wtf
Ik heb niks ondertekend, ga weg.
OF ik ga gewoon wel meevechten en gewoon vluchten naar huis en doen alsof ik dood ben. En als ze me vinden een verhaal ophangen dat ik gemarteld ben ofzo.
Ik dacht vroeger altijd, als ik inde oorlog zit ga ik gewoon doen alsof ik mee doe maar eigenlijk niemand vermoorden, gewoon doen alsof. Moet kunnen toch
Wil ik best onder het genot van een glaasje whisky eens een avondje met je over bomenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:26 schreef Rafeiro het volgende:
Toch is defensie tegenwoordig nog best van belang.
Een grote werkgever.
Ondanks het formaat van Nederland worden we militair internationaal zeer gerespecteerd.
Kijk Nederland verdedigen kunnen we toch niet, maar zo kan je iig nog wat andere gunsten afdwingen (kort door de bocht)
Misschien wel, voor de veiligheid van mensen om me heen en mezelf. Ik kan echt met geen cel in mijn lichaam bevatten dat mensen strijden voor 'hun land'. Nationalisme brengt maar weinig goeds.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:27 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Is voor mij ook een totaal hypothetisch verhaal, enige wat ik je wel kan zeggen en garanderen is je dat in oorlogsituatie totaal anders kan reageren dan je nu denkt te doen
Dan zit ik er bij en ik luister aandachtig terwijl ik af en toe n00bvragen stelquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:28 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Wil ik best onder het genot van een glaasje whisky eens een avondje met je over bomen
Binnenkort eerst maar eens ontslag nemen, dan heb ik er misschien tijd voorquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:28 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Wil ik best onder het genot van een glaasje whisky eens een avondje met je over bomen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You sound reasonable...Time to up my medication.
Daar verschillen wij dus duidelijk van mening maar ik respekteer jouw mening wel hoorquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:29 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Misschien wel, voor de veiligheid van mensen om me heen en mezelf. Ik kan echt met geen cel in mijn lichaam bevatten dat mensen strijden voor 'hun land'. Nationalisme brengt maar weinig goeds.
En ik begrijp dat dus welquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:29 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Misschien wel, voor de veiligheid van mensen om me heen en mezelf. Ik kan echt met geen cel in mijn lichaam bevatten dat mensen strijden voor 'hun land'. Nationalisme brengt maar weinig goeds.
Kat en muis moeten eens om een kampvuur gaan zittenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:30 schreef dekatophetspek het volgende:
[..]
Daar verschillen wij dus duidelijk van mening maar ik respekteer jouw mening wel hoor
Weet je wat het is, een ieder kan speculeren hoe hij of zij zal reageren in een oorlogssituatie, maar hoe je werkelijk reageert dat weet je pas als je erin zitquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:35 schreef Rafeiro het volgende:
Ik denk dat ik in oorlogssituatie meer tegen het onderdrukken zal zijn dan dat ik heel nationalistisch wordt. Daarvoor zou ik bij wijze van in het verzet gaan. Om de onderdrukking te stoppen lastig te verwoorden, maar zoiets
En ik denk dat niemand hier in het topic die ervaring heeft, want je moet denk ik zo'n 75+ zijn om de laatste oorlog hier bewust te hebben meegemaaktquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:38 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Weet je wat het is, een ieder kan speculeren hoe hij of zij zal reageren in een oorlogssituatie, maar hoe je werkelijk reageert dat weet je pas als je erin zit
In West en Oost-berlijn hing al de sfeer van een soort van stille oorlog in 1986. Er was altijd iets vijandigs in de lucht.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:40 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
En ik denk dat niemand hier in het topic die ervaring heeft, want je moet denk ik zo'n 75+ zijn om de laatste oorlog hier bewust te hebben meegemaakt
Ik ben wel in oorlogstijd in Servië geweest, in 1991 volgens mij. Geen aanrader, ondanks dat we ver weg waren van de gevechten. De spanning is er om te snijden en de (politie)ambtenaren zijn zo corrupt als het maar kan.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:40 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
En ik denk dat niemand hier in het topic die ervaring heeft, want je moet denk ik zo'n 75+ zijn om de laatste oorlog hier bewust te hebben meegemaakt
Als ik in 1984 in dienst was gegaan had ik naar Libanon gemoeten en dat wilde ik dus per definitie niet.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:40 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Hier in het topic kan je mogelijk wel gelijk in hebben.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:40 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:42 schreef dekatophetspek het volgende:
[..]
In West en Oost-berlijn hing al de sfeer van een soort van stille oorlog in 1986. Er was altijd iets vijandigs in de lucht.
En toch is dat (denk ik) anders, hier woont je familie en wonen je geliefden. Toch een andere stress factor dan wanneer het "enkel" jou behelst. (denk ik dus)quote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:42 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik ben wel in oorlogstijd in Servië geweest, in 1991 volgens mij. Geen aanrader, ondanks dat we ver weg waren van de gevechten. De spanning is er om te snijden en de (politie)ambtenaren zijn zo corrupt als het maar kan.
Als je in dienst zit dan zijn je dienstmaten je familie. Ze moeten op jou kunnen vertrouwen en vice versa.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:44 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
[..]
En toch is dat (denk ik) anders, hier woont je familie en wonen je geliefden. Toch een andere stress factor dan wanneer het "enkel" jou behelst. (denk ik dus)
Dat dus, de Koude Oorlog, die blijkbaar nu nog maar 10 pagina's in het geschiedenisboek zijn van de huidige middelbare scholieren. heeft wél ruim 40 jaar geduurd.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:42 schreef dekatophetspek het volgende:
[..]
In West en Oost-berlijn hing al de sfeer van een soort van stille oorlog in 1986. Er was altijd iets vijandigs in de lucht.
Het RODE gevaarquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:45 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dat dus, de Koude Oorlog, die blijkbaar nu nog maar 10 pagina's in het geschiedenisboek zijn van de huidige middelbare scholieren. heeft wél ruim 40 jaar geduurd.
Dat weet ik, maar ik ben geen ouder, gelukkig voor de koters op deze aardkloot, maar ik denk dat je voor je kind toch net iets verder gaat dan voor een collega die (bijna) familie is.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:45 schreef dekatophetspek het volgende:
[..]
Als je in dienst zit dan zijn je dienstmaten je familie. Ze moeten op jou kunnen vertrouwen en vice versa.
Oorlog is 'niet' simpel. Heel simpel gezegt kunnen mensen in DEF spreken over de PTSS die ze hebben opgelopen door hun uitzending naar Joegoslavie. Andere kant van het verhaal is wel dat de ouders van mijn huidige leidinggevende in de kelders zaten toen de Navo vliegtuigen overvlogenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:44 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Eve
[..]
En toch is dat (denk ik) anders, hier woont je familie en wonen je geliefden. Toch een andere stress factor dan wanneer het "enkel" jou behelst. (denk ik dus)
Hou nog even deze blik op de maatschappij vast alsjeblieft, want het maakt wie je bent, een net als ik soms naief maar goed persoonquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:50 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar ik ben geen ouder, gelukkig voor de koters op deze aardkloot, maar ik denk dat je voor je kind toch net iets verder gaat dan voor een collega die (bijna) familie is.
En op iemand vertrouwen wil niet persé zeggen dat je irrationeel risico voor iemand moet gaan lopen en dat zie ik eerder gebeuren voor echte familie.
Rationeel inhouden kan juist veel beter zijn denk ik, er vol ingaan met oogkleppen op is geen tactiek.
Toen was het al ROOD, mijn grootmoeder leefde nog tussen WO ! en WO 2 in, en die sprak nog over het GELE gevaar, ondanks cuba en zoquote:
Waar komt die trots dan vandaan? Dat je nou net op dit stukje grond geboren bent, tja, generatiekloofquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:30 schreef dekatophetspek het volgende:
[..]
Daar verschillen wij dus duidelijk van mening maar ik respekteer jouw mening wel hoor
Het is geen trots maar meer de verdediging van dat kleine lapje grond dat we nog hebben. Al is er van die 'eigen' identiteit weinig meer terug te vinden in dit land heden ten dage.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Waar komt die trots dan vandaan? Dat je nou net op dit stukje grond geboren bent, tja, generatiekloof?
Hop hop bijna twee uur!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:55 schreef MaryMouse het volgende:
Ow 01:55 of zo, en ikke en morgen ziekenhuizen en weer en zo
Dat kleine lapje grond is trouwens wél even een lapje grond waar...................quote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:57 schreef dekatophetspek het volgende:
[..]
Het is geen trots maar meer de verdediging van dat kleine lapje grond dat we nog hebben. Al is er van die 'eigen' identiteit weinig meer terug te vinden in dit land heden ten dage.
Ik woon veiligquote:Op woensdag 21 augustus 2013 02:01 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dat kleine lapje grond is trouwens wél even een lapje grond waar...................
Ow, nee ik kan nu wel een heel archeologisch betoog voor het behoud van de provincie Friesland gaan houden, ik heb die stijfkoppigen hier inmiddels wel leren kennen
Zij trekken zich gewoon weer terug met hun eigen taal op hun terpen als de rest van Nederland onder water komt te staan
Ik hoef gelukkig pas om 11:45 in het ziekenhuis te zijnquote:
Ik heb helemaal niet het gevoel dat ik mijn identiteit verleen aan mijn land. Ik ben wel trots op dat we welvarend zijn en dat mensen hier niet zo denken als de republikeinen in de VS. Maar verder ja. Boeiend. Of ik nou NL of Duitsland of welk land dan ook zou moeten verdedigen we zijn toch allemaal mensenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:57 schreef dekatophetspek het volgende:
[..]
Het is geen trots maar meer de verdediging van dat kleine lapje grond dat we nog hebben. Al is er van die 'eigen' identiteit weinig meer terug te vinden in dit land heden ten dage.
Geen idee of het generatie is, ik ben toch iets ouder dan jij bent, maar ben juist door mijn reizen en internationale wek nationalistischer gewordenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 02:04 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niet het gevoel dat ik mijn identiteit verleen aan mijn land. Ik ben wel trots op dat we welvarend zijn en dat mensen hier niet zo denken als de republikeinen in de VS. Maar verder ja. Boeiend. Of ik nou NL of Duitsland of welk land dan ook zou moeten verdedigen we zijn toch allemaal mensenMaar misschien is dat mijn generatie die er zo over denkt. Individualisme enzo
Misschien de bejaarden maar onze generatie niet zo durect denk ik.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 02:01 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dat kleine lapje grond is trouwens wél even een lapje grond waar...................
Ow, nee ik kan nu wel een heel archeologisch betoog voor het behoud van de provincie Friesland gaan houden, ik heb die stijfkoppigen hier inmiddels wel leren kennen
Zij trekken zich gewoon weer terug met hun eigen taal op hun terpen als de rest van Nederland onder water komt te staan
Waarom dan? OMdat je in andere landen ziet dat het kutter is? Ik heb ok wel aardig wat gereisd voor mn leeftijd maar ik ben er juist minder nationalistisch van gewordenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 02:06 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Geen idee of het generatie is, ik ben toch iets ouder dan jij bent, maar ben juist door mijn reizen en internationale wek nationalistischer geworden
Waarom gaat dat een probleem worden?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 02:06 schreef Rafeiro het volgende:
Individualisme gaat denk ik echt nog een heel groot probleem worden.
Het nadeel van de ontwikkeling van de mobiele telefonie en internet.
Hoop ik oprecht wél dat de huidige generatie Friezen nog steeds wel op willen komen voor taal en land.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 02:06 schreef dekatophetspek het volgende:
[..]
Misschien de bejaarden maar onze generatie niet zo durect denk ik.
Waarom is dat behoud belangrijk?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 02:08 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Hoop ik oprecht wél dat de huidige generatie Friezen nog steeds wel op willen komen voor taal en land.
mogguhquote:Op woensdag 21 augustus 2013 08:41 schreef PriemGirl het volgende:
Morgeuhhhh !!
SOAD-dayWat moet ik aaaannnn [/vrouwmodus]
![]()
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 08:50 schreef gianni61 het volgende:
[..]
mogguh
Zo min mogelijk [/manmodus]
kom je wel misschien op het podiumquote:Op woensdag 21 augustus 2013 08:53 schreef PriemGirl het volgende:
[..]![]()
Straks kijkt iedereen naar mij ipv naar Serj... Moeten we niet hebben![]()
Ooeoeeehhhhhhquote:Op woensdag 21 augustus 2013 08:54 schreef gianni61 het volgende:
[..]
kom je wel misschien op het podium
waar spelen ze eigenlijk?
heb serj wel ooit live gezien als gewoon serj tankian zonder soad..
ah oke, nooit geweest. kom niet vaak in amsterdamquote:Op woensdag 21 augustus 2013 08:56 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Ooeoeeehhhhhh![]()
Nee denk niet dat ik zo ver voorin ga staan overigens
![]()
In ziggo domeEerste keer dat ik daar kom ook tbh.
Dat klinkt alsof iedereen daar toch al minstens 5 keer geweest moet zijnquote:Op woensdag 21 augustus 2013 08:56 schreef PriemGirl het volgende:
In ziggo domeEerste keer dat ik daar kom ook tbh.
Ik ga vanavond ook met 2 fokkersquote:Op woensdag 21 augustus 2013 08:57 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ah oke, nooit geweest. kom niet vaak in amsterdam
weet wel meer fokkers die gaan
quote:
Je ne sais pas; je m'excuse beaucoupquote:
Apology exceptedquote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:05 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Je ne sais pas; je m'excuse beaucoup
toch topic doodquote:
Ik doe mijn bestquote:
jij hebt tenminste nog collega'squote:
Je mag haar hebbenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:53 schreef gianni61 het volgende:
[..]
jij hebt tenminste nog collega's
mwa..quote:
collega overspannen, dus ik krijg allemaal vragen over dingen waar ik geen ruk van af weetquote:
Ahhh klote is dat zeg!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:30 schreef gianni61 het volgende:
[..]
collega overspannen, dus ik krijg allemaal vragen over dingen waar ik geen ruk van af weet
ach ja, trekt wel weer voorbijquote:
als hij echt een vriend is kan die daar wel tegenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:40 schreef Uccie het volgende:
Ahhh woensdag gehaktdag....en die is begonnen door mijn beste vriend een jankbal te noemen
Overigens geheel terecht, want hij was gewoon een jankbalen dat weet hij ook, anders belt hij me niet.
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:41 schreef gianni61 het volgende:
[..]
als hij echt een vriend is kan die daar wel tegen
en goedemorgen
Ah fijn!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:44 schreef Uccie het volgende:
[..]hihi
Ja, hij voelt dat hij er dan in blijft hangen en belt ie mij omdat ie weet dat ik hem een trap onder zijn hol geef. Om vervolgens te zeggen dat ik een kreng ben en dat hij blij is dat hij niet met mij getrouwd is en volgende week voor de deur te staan met chocolade...zo rollen wij
is hij een feeder?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:44 schreef Uccie het volgende:
[..]hihi
Ja, hij voelt dat hij er dan in blijft hangen en belt ie mij omdat ie weet dat ik hem een trap onder zijn hol geef. Om vervolgens te zeggen dat ik een kreng ben en dat hij blij is dat hij niet met mij getrouwd is en volgende week voor de deur te staan met chocolade...zo rollen wij
Na 5 jaar ontstaat wel een patroonquote:
Nee, hij valt op kleine aziatische vrouwenquote:
Herkenbaar!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:47 schreef Uccie het volgende:
[..]
Na 5 jaar ontstaat wel een patroon
En hij is geweldig hoor, wij hebben zoveel lol samen, maar hij kan heel erg in een gevoel blijven hangen en het overzicht dan kwijtraken.
op jou dus?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:47 schreef Uccie het volgende:
[..]
Nee, hij valt op kleine aziatische vrouwen
Ja ooit wel, nu niet meer.quote:
Nee hoor, we hebben nooit iets gehad. Gaat ook nooit gebeuren.quote:
dat kanquote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:02 schreef Uccie het volgende:
[..]
Nee hoor, we hebben nooit iets gehad. Gaat ook nooit gebeuren.
middagquote:
Hij is dus geen militair?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:02 schreef Uccie het volgende:
[..]
Nee hoor, we hebben nooit iets gehad. Gaat ook nooit gebeuren.
Neequote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Hij is dus geen militair?Just kidding!
Nee begrijp ik; jij moet geen emo typje hebben he!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:05 schreef Uccie het volgende:
[..]
Neezelfde beroep als ik...dus dat is sowieso een no-go.
Maar soms heb je dat met iemand, alles klopt, maar net 1 ding niet. Dat hebben wij.
dat is toch een vereiste voor muis?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Hij is dus geen militair?Just kidding!
Het is gewoon meer een klein broertjequote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee begrijp ik; jij moet geen emo typje hebben he!
Uc heeft een keer een heel interessante opmerking geplaatst over haar militaire vriendjes!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:06 schreef gianni61 het volgende:
[..]
dat is toch een vereiste voor muis?
of ook voor uc?
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:07 schreef Uccie het volgende:
[..]
Het is gewoon meer een klein broertjevan 2mtr
Been there, done that....didn't even bother with the t-shirtquote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:06 schreef gianni61 het volgende:
[..]
dat is toch een vereiste voor muis?
of ook voor uc?
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Uc heeft een keer een heel interessante opmerking geplaatst over haar militaire vriendjes!
vertel?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Uc heeft een keer een heel interessante opmerking geplaatst over haar militaire vriendjes!
Ach de uitleg daarna maakte het wel weer een beetje duidelijker, en leuker!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:08 schreef Uccie het volgende:
[..]![]()
ik ga dat niet herhalen want het werd nogal verkeerd begrepen.
Blijkbaar moet je in het leger zitten en nogal carrièregericht zijn!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:08 schreef gianni61 het volgende:
[..]
vertel?
moet ik in militaire dienst gaan om kans te maken bij uc?
Ja alle rangen tot en met kaptein zijn al van de bingokaartquote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Blijkbaar moet je in het leger zitten en nogal carrièregericht zijn!
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:11 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ja alle rangen tot en met kaptein zijn al van de bingokaart
Ja eigenlijk majoor ook, maar die is twijfelachtig.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:12 schreef ToT het volgende:
[..]![]()
Dus je moet minimaal 1 rang boven kapitein zijn!
Hoezo twijfelachtig?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:14 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ja eigenlijk majoor ook, maar die is twijfelachtig.
Omdat het uitging toen hij zijn nieuwe rang kreegquote:
Ahhh.....quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:16 schreef Uccie het volgende:
[..]
Omdat het uitging toen hij zijn nieuwe rang kreeg
Ja hij had wel bericht, maar nog niet de rang.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Ahhh.....Maar dat zal toch wel vlak voor of vlak na het moment zelf geweest zijn?
Dus dan kan majoor ook nog wel!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:17 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ja hij had wel bericht, maar nog niet de rang.
Dus tja...
Kletskoppen heb ik wel in het kastjequote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:18 schreef ToT het volgende:
Is een kletsmajoor misschien een optie dan?
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:18 schreef Uccie het volgende:
[..]
Kletskoppen heb ik wel in het kastje
Ja, maar eerst een boerenomelette zoquote:
Ja ik moet ook nog ontbijten, maar heb nog nergens echt zin is sinds ik maandag het glazuur uit de pot heb zitten kotsen!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:25 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ja, maar eerst een boerenomelette zo
Dat geldt niet voor alle soorten pijnquote:
Je hoeft ook niet met saté te ontbijten hequote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja ik moet ook nog ontbijten, maar heb nog nergens echt zin is sinds ik maandag het glazuur uit de pot heb zitten kotsen!
Nee, sorry, je hebt gelijkquote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:27 schreef Uccie het volgende:
[..]
Dat geldt niet voor alle soorten pijn
Hehehe die troep heb ik gelukkig niet meer in huis.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:27 schreef D. het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet met saté te ontbijten he
Maar had jij niet 'maar' 4 stokjes?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:28 schreef ToT het volgende:
[..]
Hehehe die troep heb ik gelukkig niet meer in huis.
Die vent kennende had ik gewoon ook eerst 1 stokje moeten proberen en de rest voor de volgende dag moeten bewaren. Ik WEET dat die vent alles behalve hygiënisch is!
Die is immuunquote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:29 schreef D. het volgende:
[..]
Maar had jij niet 'maar' 4 stokjes?
Hoe is hij er aan toe?
* Uccie kijkt op klokquote:
Nou laat ik het zo zeggen:quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:29 schreef D. het volgende:
[..]
Maar had jij niet 'maar' 4 stokjes?
Hoe is hij er aan toe?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mij welquote:
quote:
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Nou laat ik het zo zeggen:
(ranzig)bedankt voor mijn wtf moment van deze dagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Nou laat ik het zo zeggen:
(ranzig)JammieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:34 schreef gianni61 het volgende:
[..]
bedankt voor mijn wtf moment van deze dag
Ach dit zijn nog de minst erge dingen die ik bij die vent heb meegemaakt!quote:
hoe kan zo'n ransaap nog een vrouw en kind in huis krijgenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:35 schreef ToT het volgende:
[..]
[..]
Ach dit zijn nog de minst erge dingen die ik bij die vent heb meegemaakt!
Wat dapper om die saté te eten danquote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:35 schreef ToT het volgende:
[..]
[..]
Ach dit zijn nog de minst erge dingen die ik bij die vent heb meegemaakt!
Geïmporteerd!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:36 schreef gianni61 het volgende:
[..]
hoe kan zo'n ransaap nog een vrouw en kind in huis krijgen
fixedquote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:36 schreef D. het volgende:
[..]
Wat ongelofelijk dom om die saté te eten dan
Tja ik dacht: met de voedselbank is het eten ook vaak net op of net over datum, en daar word ik ook niet ziek van, dus #YOLO.quote:
hoe gaat ie nu ?quote:
Ach wel weer wat beter.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:40 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
[..]
hoe gaat ie nu ?
Mooiquote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Ach wel weer wat beter.Heb ff brood gepakt, kijken of ik dat kan eten. Gisteren een klein beetje gehakt gegeten en dat bleef ook wel binnen.
straks nasi makenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Ach wel weer wat beter.Heb ff brood gepakt, kijken of ik dat kan eten. Gisteren een klein beetje gehakt gegeten en dat bleef ook wel binnen.
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:43 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
ik voel me verdovend
Kom ik net soort van vandaanquote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:44 schreef ToT het volgende:
[..]Kun je mooi op operatiekamers gaan werken!
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:44 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
[..]
Kom ik net soort van vandaan
Klopt moest net naar de tandartsquote:
Ah, je had een gaatje?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:45 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
[..]
Klopt moest net naar de tandarts
2quote:
Slechte mondhygiëne!quote:
ik snap wie je bedoeltquote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Slechte mondhygiëne!Wel 2x per dag poetsen he!!!
[/flauwe verwijzing naar een eerdere discussie hier in het topic met iemand! :') ]
quote:
Yupz dus worden ze nu gedumptquote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:52 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah right!Tof!
Die zijn toch behoorlijk aan het floppen qua verkoopcijfers?
erm ...quote:
Beterrrrr!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:54 schreef _F.U.B.A.R_ het volgende:
[..]
Yupz dus worden ze nu gedumpt
Met aardige korting,Kon hem bestellen via mn werk.
En dan weer van mn persoonlijk budget afhalen en dan kost hij mij effectief een paar 10tjes![]()
En dan is het altijd leuk speelgoed
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |