Ik heb toch nooit iets anders beweerdquote:
Gewoon een bootcampquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:18 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Als er geen noodsituatie is toch niet?
Daarvoor moest dus iedereen een tijdje training volgen?quote:
Is voor mij ook een totaal hypothetisch verhaal, enige wat ik je wel kan zeggen en garanderen is je dat in oorlogsituatie totaal anders kan reageren dan je nu denkt te doenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:18 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Als er geen noodsituatie is toch niet?
[..]
Wtf
Ik heb niks ondertekend, ga weg.
OF ik ga gewoon wel meevechten en gewoon vluchten naar huis en doen alsof ik dood ben. En als ze me vinden een verhaal ophangen dat ik gemarteld ben ofzo.
Ik dacht vroeger altijd, als ik inde oorlog zit ga ik gewoon doen alsof ik mee doe maar eigenlijk niemand vermoorden, gewoon doen alsof. Moet kunnen toch
Wil ik best onder het genot van een glaasje whisky eens een avondje met je over bomenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:26 schreef Rafeiro het volgende:
Toch is defensie tegenwoordig nog best van belang.
Een grote werkgever.
Ondanks het formaat van Nederland worden we militair internationaal zeer gerespecteerd.
Kijk Nederland verdedigen kunnen we toch niet, maar zo kan je iig nog wat andere gunsten afdwingen (kort door de bocht)
Misschien wel, voor de veiligheid van mensen om me heen en mezelf. Ik kan echt met geen cel in mijn lichaam bevatten dat mensen strijden voor 'hun land'. Nationalisme brengt maar weinig goeds.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:27 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Is voor mij ook een totaal hypothetisch verhaal, enige wat ik je wel kan zeggen en garanderen is je dat in oorlogsituatie totaal anders kan reageren dan je nu denkt te doen
Dan zit ik er bij en ik luister aandachtig terwijl ik af en toe n00bvragen stelquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:28 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Wil ik best onder het genot van een glaasje whisky eens een avondje met je over bomen
Binnenkort eerst maar eens ontslag nemen, dan heb ik er misschien tijd voorquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:28 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Wil ik best onder het genot van een glaasje whisky eens een avondje met je over bomen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You sound reasonable...Time to up my medication.
Daar verschillen wij dus duidelijk van mening maar ik respekteer jouw mening wel hoorquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:29 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Misschien wel, voor de veiligheid van mensen om me heen en mezelf. Ik kan echt met geen cel in mijn lichaam bevatten dat mensen strijden voor 'hun land'. Nationalisme brengt maar weinig goeds.
En ik begrijp dat dus welquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:29 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Misschien wel, voor de veiligheid van mensen om me heen en mezelf. Ik kan echt met geen cel in mijn lichaam bevatten dat mensen strijden voor 'hun land'. Nationalisme brengt maar weinig goeds.
Kat en muis moeten eens om een kampvuur gaan zittenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:30 schreef dekatophetspek het volgende:
[..]
Daar verschillen wij dus duidelijk van mening maar ik respekteer jouw mening wel hoor
Weet je wat het is, een ieder kan speculeren hoe hij of zij zal reageren in een oorlogssituatie, maar hoe je werkelijk reageert dat weet je pas als je erin zitquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:35 schreef Rafeiro het volgende:
Ik denk dat ik in oorlogssituatie meer tegen het onderdrukken zal zijn dan dat ik heel nationalistisch wordt. Daarvoor zou ik bij wijze van in het verzet gaan. Om de onderdrukking te stoppen lastig te verwoorden, maar zoiets
En ik denk dat niemand hier in het topic die ervaring heeft, want je moet denk ik zo'n 75+ zijn om de laatste oorlog hier bewust te hebben meegemaaktquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:38 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Weet je wat het is, een ieder kan speculeren hoe hij of zij zal reageren in een oorlogssituatie, maar hoe je werkelijk reageert dat weet je pas als je erin zit
In West en Oost-berlijn hing al de sfeer van een soort van stille oorlog in 1986. Er was altijd iets vijandigs in de lucht.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:40 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
En ik denk dat niemand hier in het topic die ervaring heeft, want je moet denk ik zo'n 75+ zijn om de laatste oorlog hier bewust te hebben meegemaakt
Ik ben wel in oorlogstijd in Servië geweest, in 1991 volgens mij. Geen aanrader, ondanks dat we ver weg waren van de gevechten. De spanning is er om te snijden en de (politie)ambtenaren zijn zo corrupt als het maar kan.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:40 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
En ik denk dat niemand hier in het topic die ervaring heeft, want je moet denk ik zo'n 75+ zijn om de laatste oorlog hier bewust te hebben meegemaakt
Als ik in 1984 in dienst was gegaan had ik naar Libanon gemoeten en dat wilde ik dus per definitie niet.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:40 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Hier in het topic kan je mogelijk wel gelijk in hebben.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:40 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:42 schreef dekatophetspek het volgende:
[..]
In West en Oost-berlijn hing al de sfeer van een soort van stille oorlog in 1986. Er was altijd iets vijandigs in de lucht.
En toch is dat (denk ik) anders, hier woont je familie en wonen je geliefden. Toch een andere stress factor dan wanneer het "enkel" jou behelst. (denk ik dus)quote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:42 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik ben wel in oorlogstijd in Servië geweest, in 1991 volgens mij. Geen aanrader, ondanks dat we ver weg waren van de gevechten. De spanning is er om te snijden en de (politie)ambtenaren zijn zo corrupt als het maar kan.
Als je in dienst zit dan zijn je dienstmaten je familie. Ze moeten op jou kunnen vertrouwen en vice versa.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:44 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
[..]
En toch is dat (denk ik) anders, hier woont je familie en wonen je geliefden. Toch een andere stress factor dan wanneer het "enkel" jou behelst. (denk ik dus)
Dat dus, de Koude Oorlog, die blijkbaar nu nog maar 10 pagina's in het geschiedenisboek zijn van de huidige middelbare scholieren. heeft wél ruim 40 jaar geduurd.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:42 schreef dekatophetspek het volgende:
[..]
In West en Oost-berlijn hing al de sfeer van een soort van stille oorlog in 1986. Er was altijd iets vijandigs in de lucht.
Het RODE gevaarquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:45 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dat dus, de Koude Oorlog, die blijkbaar nu nog maar 10 pagina's in het geschiedenisboek zijn van de huidige middelbare scholieren. heeft wél ruim 40 jaar geduurd.
Dat weet ik, maar ik ben geen ouder, gelukkig voor de koters op deze aardkloot, maar ik denk dat je voor je kind toch net iets verder gaat dan voor een collega die (bijna) familie is.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:45 schreef dekatophetspek het volgende:
[..]
Als je in dienst zit dan zijn je dienstmaten je familie. Ze moeten op jou kunnen vertrouwen en vice versa.
Oorlog is 'niet' simpel. Heel simpel gezegt kunnen mensen in DEF spreken over de PTSS die ze hebben opgelopen door hun uitzending naar Joegoslavie. Andere kant van het verhaal is wel dat de ouders van mijn huidige leidinggevende in de kelders zaten toen de Navo vliegtuigen overvlogenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:44 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Eve
[..]
En toch is dat (denk ik) anders, hier woont je familie en wonen je geliefden. Toch een andere stress factor dan wanneer het "enkel" jou behelst. (denk ik dus)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |