Als ie m nu op zou pakken is dat op 't moment gebaseerd op niets meer dan vermoedens, hij heeft nog niet ''the smoking gun'' gevonden waarmee ie Walt definitief achter slot en grendel krijgt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:54 schreef planethugo het volgende:
[..]
toch zie ik geen wezenlijk verschil met als hij hem nu op zou pakken. Dat bewijs moet toch wel ergens te vinden zijn, zonder dat ie daar zichzelf alleen maar in de problemen mee helpt. Maar daar vindt hij het waarschijnlijk ook nog te vroeg voor, denkend aan Walter Jr en Skyler.
ik ook, maar desalniettemin zou men toch wel makkelijk kunnen achterhalen dat Walt niet pluis is. Ze hoeven alleen maar de financiering van de carwash na te gaanquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:04 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Als ie m nu op zou pakken is dat op 't moment gebaseerd op niets meer dan vermoedens, hij heeft nog niet ''the smoking gun'' gevonden waarmee ie Walt definitief achter slot en grendel krijgt.
Daarom zei ie ook in de EP van gisteren dat ie liever wacht totdat hij die smoking gun wel heeft want dan gaat ie de geschiedenisboeken in als DE man die zaak Heisenberg opgelost heeft, dat ie dan alsnog door collega's beschimpt zal worden omdat 't zijn zwager was vindt ie dan minder erg.
Zo heb ik 't begrepen iig.
Mocht iemands anders dan die smoking gun gaan leveren (en dat zou best kunnen als het hele team meewerkt), dan komt Hank nooit meer van dat "stigma" af lijkt me.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:04 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Als ie m nu op zou pakken is dat op 't moment gebaseerd op niets meer dan vermoedens, hij heeft nog niet ''the smoking gun'' gevonden waarmee ie Walt definitief achter slot en grendel krijgt.
Daarom zei ie ook in de EP van gisteren dat ie liever wacht totdat hij die smoking gun wel heeft want dan gaat ie de geschiedenisboeken in als DE man die zaak Heisenberg opgelost heeft, dat ie dan alsnog door collega's beschimpt zal worden omdat 't zijn zwager was vindt ie dan minder erg.
Zo heb ik 't begrepen iig.
Prima zo, tochquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:03 schreef BaasBanaan het volgende:
Sorry mensen! Ik dacht dat ik in m'n vaste SC zat, waar lapohunten niet zo raar is.
Vergeef mij alsjeblieft.
En ook nog eens de nummering verkeerd.
Gelukkig maar.quote:
Dat weten wij wel, maar kan Hank dat bewijzen?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:42 schreef Luxuria het volgende:
Ik vind het eigenlijk ook best vreemd waarom Hank ontslagen zou worden.
De dader is dan wel recht onder zijn neus en familie, maar hij kon toch niet weten dat Walt het was?
Waarom is dat Hank aan te rekenen?
Ik denk dat die mineralen dan het moordwapen zullen zijnquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:22 schreef Heeinz het volgende:
Misschien wordt Hank wel krankzinnig omdat hij het niet kan bewijzen, en daarmee ook niemand hem gelooft en schiet hij Walt neer.
Als Jesse weigert om tegen hem over Walt te praten (wat ik denk), dan kan hij maar beter hopen dat Jesse helemaal tegen niemand z'n mond open doet. Alleen zo lang Jesse vast zit en verder ook niet door hem verhoord word, kan hij daar niet gerust op zijn. Als iets hem tot waanzin drijft zal het vooral dat zijn, dus misschien komt het er nog van dat Hank Jesse uit de weg ruimt voordat deze gaat praten.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:22 schreef Heeinz het volgende:
Misschien wordt Hank wel krankzinnig omdat hij het niet kan bewijzen, en daarmee ook niemand hem gelooft en schiet hij Walt neer.
denk eerder dat walt Jesse ombrengtquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:30 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Als Jesse weigert om tegen hem over Walt te praten (wat ik denk), dan kan hij maar beter hopen dat Jesse helemaal tegen niemand z'n mond open doet. Alleen zo lang Jesse vast zit en verder ook niet door hem verhoord word, kan hij daar niet gerust op zijn. Als iets hem tot waanzin drijft zal het vooral dat zijn, dus misschien komt het er nog van dat Hank Jesse uit de weg ruimt voordat deze gaat praten.
Dat zit er voor mijn gevoel ook aan te komen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:22 schreef Kutjelik het volgende:
[..]
denk eerder dat walt Jesse ombrengt
Voor mijn gevoel ook, maar dan denk ik weer van niet, want de schrijvers van Br Ba blijven je verrassen dus als we iets voorspellen, moet het wel verkeerd zijn.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:52 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat zit er voor mijn gevoel ook aan te komen.
Nog een leuke Matt Damon grap:quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:50 schreef contactpersoon het volgende:
Leuke nickname voor Todd die ik tegen kwam op een ander forum: Meth Damon
SPOILER: Scary Movie 5 sceneOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik in de buurt ben rij ik even langsquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:33 schreef Heeinz het volgende:
https://maps.google.com/m(...)0046c1870be90355ce60
Leuk om even naar te kijken
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:57 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Nog een leuke Matt Damon grap:Zo, die is wel enorm treurig.SPOILER: Scary Movie 5 sceneOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You know.. where Mike went to..quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:21 schreef brojo het volgende:
'Well, have you given any thought to, um, sending him on a trip to Belize?'
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:21 schreef brojo het volgende:
'Well, have you given any thought to, um, sending him on a trip to Belize?'
Dan moet je de rest eens kijkenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:03 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Zo, die is wel enorm treurig.
Omdat het ook gewoon seizoen 5 is. Alleen opgesplitst in 2 delenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:43 schreef Tism het volgende:
Omg..waarom staan die torrents van het nieuw seizoen (6) op de site waar ik ze vandaan haal onder de naam S05E09 en S0510...wtf1!1???..
Omdat het geen nieuw seizoen is.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:43 schreef Tism het volgende:
Omg..waarom staan die torrents van het nieuw seizoen (6) op de site waar ik ze vandaan haal onder de naam S05E09 en S0510...wtf1!1???..
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:49 schreef Sautor het volgende:
[..]
Omdat het ook gewoon seizoen 5 is. Alleen opgesplitst in 2 delen
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:49 schreef Sautor het volgende:
[..]
Omdat het ook gewoon seizoen 5 is. Alleen opgesplitst in 2 delen
Wat een onzin..na een onderbreking van bijna een jaar is er m.i.z. gewoon een nieuw seizoen aangebroken...of de wereld is gek geworden..quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Omdat het geen nieuw seizoen is.
Of jij snapt het niet.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:53 schreef Tism het volgende:
Wat een onzin..na een onderbreking van bijna een jaar is er m.i.z. gewoon een nieuw seizoen aangebroken...of de wereld is gek geworden..
Wel na het ontbijt hoop ik voor mquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:52 schreef Baghdaddy het volgende:
Ik denk dat Walter Jr. op de een of andere manier komt te overlijden
Tijdens.quote:
Of het is allemaal heel logisch en ben jij degene die gek is geworden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:53 schreef Tism het volgende:
[..]
[..]
Wat een onzin..na een onderbreking van bijna een jaar is er m.i.z. gewoon een nieuw seizoen aangebroken...of de wereld is gek geworden..
Jij loopt voor op de daadwerkelijke productie?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:43 schreef Tism het volgende:
Of, zoals iemand anders al opperde, hij beseft wat er aan de hand is, en hij verlinkt Walt niet aan Hank maar aan iemand anders binnen de DEA. Daarmee pakt hij Walt en Hank tegelijkertijd.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:50 schreef Mr.Silencer het volgende:
Ik denk dat Walt en Skyler gezien de situatie alleen maar dichter bij elkaar zullen komen, vooral vanwege de toekomst van hun kinderen en hoe zij hier op terug gaan kijken.
De scene tussen Skyler en Hank liet al snel genoeg zien dat Skyler slim genoeg is om de consequenties te begrijpen als zij alles verteld, maar ik hoopte eigenlijk dat ze meer een beeld wilden schetsen van een emotioneel wrak die in de verdediging schiet, dan de terughoudendheid die ze in het restaurant liet zien. Ze kan het wel want bij Ted in ziekenhuis deed ze zich ook anders voor. Het gevaar van haar aanpak kan nu zo zijn dat Hank de hoop voor haar opgeeft en zij nu ook in zijn vizier komt.
Hank zal de jacht op Heisenberg denk ik ten koste van alles door laten gaan. Eerdere seizoenen lieten al zien dat hij met moeite afstand kon doen van de zaak en liever zelfstandig erop afgaat. Hij zal zich zwaar verraden voelen en wat er verder dit afgelopen 1,5 jaar met hem fysiek en mentaal is gebeurd denk ik niet dat hij de strijd met Walter zal winnen.
De zwakste schakel blijft Jesse, maar het blijft lastig in te schatten of hij uiteindelijk wat van zijn kaarten laat zien of dat hij een andere weg kiest vanwege zijn eerdere problematische ontmoetingen met Hank. Zelf blijf ik er vanuit gaan dat het belangrijkste moment van dit seizoen tussen Jesse en Walt gaat afspelen, dus het lijkt me interessanter als Jesse Hank op afstand kan houden, maar het weggegooide geld zal hem nog wel wat problemen opleveren.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:53 schreef Tism het volgende:
[..]
[..]
Nee hoor, de wereld is gek geworden.quote:
gast laat het gaan.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 08:25 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
[..]
Nee hoor, de wereld is gek geworden.
Slaat helemaal nergens op om dit seizoen 5 te noemen. Zal wel uit een of ander raar marketingkokertje komen. Maar dan kunnen we Return of the Jedi ook wel als Star Wars 5, deel 2 gaan zien.
Die hint zag je in het voorstukje toch al?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:22 schreef Kutjelik het volgende:
[..]
denk eerder dat walt Jesse ombrengt
niet opgevallenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:59 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Die hint zag je in het voorstukje toch al?
S05E08 in die flashforwardquote:
Denk eerder dat die toen al omgebracht is,die mgun is voor Todd bedoeld gok ikquote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:05 schreef hugecooll het volgende:
[..]
S05E08 in die flashforward
het 'voorstukje' van dit deel van het seizoen bedoel ik dus, was geen spoiler
Nah, jas van Walter is de hint (als Walter op zijn 'normale' tour doorgaat)quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:07 schreef Kutjelik het volgende:
[..]
Denk eerder dat die toen al omgebracht is,die mgun is voor Todd bedoeld gok ik
Jas komt niet hetzelfde over als die van Jessequote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:08 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nah, jas van Walter is de hint (als Walter op zijn 'normale' tour doorgaat)
Mwahquote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:12 schreef Kutjelik het volgende:
[..]
Jas komt niet hetzelfde over als die van Jesse
Naja het is een theorie dat Walt dingen/trekjes overneemt van degenen die hij heeft gedood/vermoord. Van Crazy 8 z'n brood zonder korsten. Van Gus de Volvo, het opgerolde handdoekje voor het overgeven en het 'in je rol van bedrijfsleider blijven'. Van Mike de ijs in z'n whiskey en wat taalgebruik: "Learn to take yes for an answer" (maar dat is vrij gebruikelijk).quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:28 schreef contactpersoon het volgende:
Jesse heeft zoveel jassen gedragen in de serie, dus waarom juist deze?
Kijk, dat klinkt al een stuk aannemelijker. Ik denk namelijk wél dat Walt Todd op zeker moment doodt en dat die M60 voor de neo-nazi oom van Todd en z'n maten is.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:45 schreef Discombobulate het volgende:
Todd heeft in een aflevering ook dezelfde jas aan btw.
Kan het plaatje ff niet posten.
Todd heeft maar één jas, toch?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:51 schreef FredVleespet het volgende:
Die dingen die Walt overneemt doen ze er wel bewust in maar volgens mij moet je daar verder niet te veel achter zoeken. Vince Gilligan heeft ook gezegd dat ze het Gus handdoekje ook bewust hebben gedaan als grap en herkenbaar dingetje voor de fans. Alleen die jas is ten eerste een compleet andere jas en Jesse heeft zoveel jassen gedragen dat het niet echt herkenbaar is. Het was wat anders geweest als hij altijd dezelfde jas had gedragen.
Klopt, maar die jas bedoel ik helemaal niet.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:55 schreef FredVleespet het volgende:
[ afbeelding ]
Is ook niet dezelfde jas
Je bedoeld die van de afgelopen aflevering? Want die is het ook niet. Die heeft ook van die dingen op z'n schouders.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Klopt, maar die jas bedoel ik helemaal niet.
Ik zal ff zoeken.
Ergens in een van de afleveringen van s5 1-8.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:02 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Je bedoeld die van de afgelopen aflevering? Want die is het ook niet. Die heeft ook van die dingen op z'n schouders.
Maar het hoeft toch niet precies dezelfde te zijn? Die Volvo was ook niet precies hetzelfde als die van Gus. Het gaat er mij om dat Todd ALTIJD van dit soort jasjes draagt, terwijl dat in het geval van Jesse totaal niet opgaat.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:02 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Je bedoeld die van de afgelopen aflevering? Want die is het ook niet. Die heeft ook van die dingen op z'n schouders.
Oh, die bedoel ik wel dus ipv die zwarte.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:02 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Die Volvo hoeft ook niks te betekenen. Gilligan heeft alleen gezegd dat ze herkenbare dingen soms express erin doen voor de fans. Maar je hoeft niet overal wat achter te zoeken. Herkenbare dingen zoals afgelopen aflevering waar Walt zijn geld begraaft is dezelfde locatie van de pilot. Gus handdoekje, Lydia die zegt: 'We're gonna make alot of money together' is een Tuco verwijzing. Alleen hoeft niet alles perse wat te betekenen. De jas vind ik gewoon wat ver gezocht. Ook gebruiken ze vaak dezelfde camerastandpunten. Zoals met de 'kanker'scan in s5 aflevering 8, die zat ook in de pilot.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:10 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Maar het hoeft toch niet precies dezelfde te zijn? Die Volvo was ook niet precies hetzelfde als die van Gus. Het gaat er mij om dat Todd ALTIJD van dit soort jasjes draagt, terwijl dat in het geval van Jesse totaal niet opgaat.
Overigens klopt die theorie best vrij aardig en Gillian heeft dat zelf ook toegegeven volgens mij. Alleen dat handdoekje van Gus was een instinker omdat Walt dat nooit gezien heeft.
Albuquerque Studiosquote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:32 schreef Mattt het volgende:
Toch maar even de GPS coördinaten van Walt geprobeerd in google maps.
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:32 schreef Mattt het volgende:
Denk ik ook.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oh, die bedoel ik wel dus ipv die zwarte.
In ieder geval die jas lijkt net zo veel op die van Jesse, dus je kun net zo goed een theorie over die jas van Todd maken, alleen lijkt het mij aannemelijker dat Walt Todd vermoord ipv Jesse.
Edit: My bet: Walt gaat Todd vermoorden.
En iets verderop: DEA.quote:
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:32 schreef Mattt het volgende:
Ik krijg elke keer dat ik dit topic/deze pagina bezoek, een melding van Kaspersky dat dit plaatje een kwaadaardige URL bevat (en krijg het plaatje ook niet te zien).quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:55 schreef FredVleespet het volgende:
[ afbeelding ]
Is ook niet dezelfde jas
Interessant. Zou zo maar kunnen kloppen. Jesse het laten doen had ik nog niet aan gedacht.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:43 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Denk ik ook.
Volgens mij gaat het ongeveer als volgt: Lydia probeert eerst om Todd meth te laten maken, maar de kwaliteit is nog steeds niet hoog genoeg, waarna ze een hoop gezeik krijgt met die Tsjechen. Dan ontvoeren ze Jesse om het doen, die weigert, waarna Todd Jesse vermoord. Walt doodt op zijn beurt Todd waarna die oom en z'n groep achter hem aangaat, dat is het moment waarop die M60 in beeld komt.
Wat er met Skyler en de kids gaat gebeuren weet ik niet, denk dat Walt ze door die ene gast van Saul een andere identiteit laat bezorgen en dat 'ie uiteindelijk zelf niet eens meer weet waar ze zijn, oid.
Hank en Marie weet ik echt niet.
Maar Lydia weet toch al hoe goed/slecht Todd is en weet -neem ik aan- intussen toch ook wel welke eisen die Tsjechen wel/niet stellen?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:20 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Interessant. Zou zo maar kunnen kloppen. Jesse het laten doen had ik nog niet aan gedacht.
Dat is ook iets wat ik heel erg in het verhaal hierboven mis... Hank zijn rol... ik ga er toch vanuit, dat die rol heel groot gaat/blijft zijn. Zou dat anders ook wel een flinke teleurstelling vinden.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:23 schreef Norrage het volgende:
Ik zou het jammer vinden als de nadruk helemaal op Todd en Lydia gaat liggen de laatste eps. Deze 8 eps zouden puur om Hank moeten gaan mijns inziens, dat is waar we eigenlijk helemaal naar toegeleefd hebben. De rest hebben we allemaal al wel een beetje gezien in vorige seizoen met al die drugsbendes etc. Maar ik hoop dat Vince ons het tegendeel bewijst
Hank krijgt een nieuwe doos met stenen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:27 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dat is ook iets wat ik heel erg in het verhaal hierboven mis... Hank zijn rol... ik ga er toch vanuit, dat die rol heel groot gaat/blijft zijn. Zou dat anders ook wel een flinke teleurstelling vinden.
Jezus BaasBanaan, het zijn mineralen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:29 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Hank krijgt een nieuwe doos met stenen.
Je was me net voorquote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:30 schreef Levolution het volgende:
[..]
Jezus BaasBanaan, het zijn mineralen.
M'n koffie, ik had het moeten verwachten.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:30 schreef Levolution het volgende:
[..]
Jezus BaasBanaan, het zijn mineralen.
Ik zei dat ik geen flauw idee had, niet dat Hank geen enkele rol van betekenis meer zou hebben. Ik kan gewoon niks zinnigs bedenken.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:27 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dat is ook iets wat ik heel erg in het verhaal hierboven mis... Hank zijn rol... ik ga er toch vanuit, dat die rol heel groot gaat/blijft zijn. Zou dat anders ook wel een flinke teleurstelling vinden.
Klopt, dat zei je ook niet en dat beweer ik ook niet, maar al met al ontbreekt hij dus wel in jouw verhaal.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:38 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Ik zei dat ik geen flauw idee had, niet dat Hank geen enkele rol van betekenis meer zou hebben. Ik kan gewoon niks zinnigs bedenken.
Al denk ik dat Walt en Hank iig tot een soort wapenstilstand komen. Net als Skyler en Marie. Die laatste heeft trouwens verdomd weinig recht van spreken als het om liegen gaat...
toch zie ik nog niet zo hoe het tot de flashforwards komt. Walt is bekend als Heisenberg en ondergedoken (zelf gevlucht of door getuigenbescherming) en komt terug om wraak te nemen of iemand uit schuldgevoel te helpen bijv Jesse die door Lydia gedwongen wordt om te koken.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:38 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Ik zei dat ik geen flauw idee had, niet dat Hank geen enkele rol van betekenis meer zou hebben. Ik kan gewoon niks zinnigs bedenken.
Al denk ik dat Walt en Hank iig tot een soort wapenstilstand komen. Net als Skyler en Marie. Die laatste heeft trouwens verdomd weinig recht van spreken als het om liegen gaat...
Ja en? Ben je nu alweer vergeten dat dit precies is wat ze tegen Declan zei? Het is een wanhoopspoging van haar, die natuurlijk op niks uitloopt, maar het gaat wel gebeuren. Daarna zal ze merken dat die Tsjechen er echt geen genoegen mee nemen en dus komt Jesse in beeld (of Walt, maar die weigert pertinent en bovendien is ze daar bang voor).quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:43 schreef Forbry het volgende:
[..]
Klopt, dat zei je ook niet en dat beweer ik ook niet, maar al met al ontbreekt hij dus wel in jouw verhaal.
Wapenstilstand tussen Hank en Walt zou ik echt een deceptie van enorme proporties vinden en ik vind de leugens van Marie zelf echt niet te vergelijken met die van Skyler...
Verder herhaal ik het nog even: Lydia weet toch hoe slecht/goed die Todd is en we zouden toch wel mogen aannemen dat ze inmiddels wel weet welke eisen die Tsjechen wel/niet stellen?
Zie ook mijn edit (laatste zin)quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:47 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Ja en? Ben je nu alweer vergeten dat dit precies is wat ze tegen Declan zei? Het is een wanhoopspoging van haar, die natuurlijk op niks uitloopt, maar het gaat wel gebeuren. Daarna zal ze merken dat die Tsjechen er echt geen genoegen mee nemen en dus komt Jesse in beeld (of Walt, maar die weigert pertinent en bovendien is ze daar bang voor).
ik vind die Todd echt een creep hopelijk word die gauw koud gemaaktquote:
Zoals ik het snap was het de bedoeling dat Todd de boel zou overnemen (nadat Walt er mee stopte bedoel ik), maar die heeft het blijkbaar een keer verknalt en bovendien vertrouwde Declan hem sowiezo niet. Dit is niet iets waar Lydia (toen) veel invloed op had, imo, omdat ze daar eenvoudig de macht niet voor had. Daarna kreeg ze dus problemen met de Tsjechen, want die waren immers de kwaliteit gewend die Walt kon leveren en vond ze dat ze wel moest handelen door die gekke oom van Todd en z'n maatjes in te huren.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:50 schreef Forbry het volgende:
[..]
Zie ook mijn edit (laatste zin)
Van die Declan (zijn kookmannetje) wist ze van te voren toch níet hoe goed/slecht die zou zijn? Dat zei ze toch ook tegen Walt, dat de kwaliteit veel lager was uitgevallen dan ze dacht dat die zou zijn?
Misschien slaat ze die stap met Todd als meth cook ook wel over hoor en gaat ze in plaats daarvan gelijk achter Jesse aan. Als die tenminste weer vrij komt! Maar ik verwacht eigenlijk dat dit wel zal lukken via Saul.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:09 schreef Forbry het volgende:
En Lydia is gewoon wel echt een héle domme doos, als ze wél weet welke kwaliteit Todd kan bereiken, maar nog níet weet of die Tsjechen daar wél genoegen mee nemen en dat ze dan wel Declan en team heeft laten uitmoorden, alleen maar om Todd weer aan het werk te kunnen zetten en in jouw theorie die dus uiteindelijk toch weer moet vervangen door Jesse.![]()
Het kan hoor, dat het ongeveer zo zal gaan, maar dat zegt dan niet veel goeds over de verstandelijke vermogens/de pragmatische blik van Lydia in ieder geval.
Dat is precies hoe ik het ook heb begrepen (zijn we het daar over eensquote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:21 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Zoals ik het snap was het de bedoeling dat Todd de boel zou overnemen (nadat Walt er mee stopte bedoel ik), maar die heeft het blijkbaar een keer verknalt en bovendien vertrouwde Declan hem sowiezo niet. Dit is niet iets waar Lydia (toen) veel invloed op had, imo, omdat ze daar eenvoudig de macht niet voor had. Daarna kreeg ze dus problemen met de Tsjechen, want die waren immers de kwaliteit gewend die Walt kon leveren en vond ze dat ze wel moest handelen door die gekke oom van Todd en z'n maatjes in te huren.
Saul... de badguy, die in mijn ogen te grappig is om niet leuk te vindenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:35 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Misschien slaat ze die stap met Todd als meth cook ook wel over hoor en gaat ze in plaats daarvan gelijk achter Jesse aan. Als die tenminste weer vrij komt! Maar ik verwacht eigenlijk dat dit wel zal lukken via Saul.
Lydia had in feite alleen maar te maken met die Tsjechen, de rest liep allemaal via Walt. Toen hij stopte heeft 'ie de boel overgedragen aan Declan, misschien met de verzekering aan Lydia dat Todd het koken voortaan wel alleen kon. Dat bleek dus niet zo te zijn, waarna Declan Todd aan de kant heeft gezet.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:40 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dat is precies hoe ik het ook heb begrepen (zijn we het daar over eens), maar het probleem zat er dus inderdaad in, dat Todd door Declan werd vervangen door een andere, blijkbaar minder goede, kok. Daar heeft Lydia inderdaad geen invloed op gehad. Echter, als Todd die plaats weer inneemt is alles dus weer zoals "afgesproken". Als jij dan vervolgens stelt dat Lydia Todd toch weer door Jesse moet vervangen om die Tsjechen tevreden te houden, dan had ze haar zaakjes helemaal niet op orde, al vanaf het moment dat Walt zijn handdoek in de ring gooide.
Op deze manier vind ik het al stukken logischer klinkenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:52 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Lydia had in feite alleen maar te maken met die Tsjechen, de rest liep allemaal via Walt. Toen hij stopte heeft 'ie de boel overgedragen aan Declan, misschien met de verzekering aan Lydia dat Todd het koken voortaan wel alleen kon. Dat bleek dus niet zo te zijn, waarna Declan Todd aan de kant heeft gezet.
Hij zei toch dat bij de derde cook de boel in de fik vloog?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:26 schreef Forbry het volgende:
[..]
Op deze manier vind ik het al stukken logischer klinken(al gaf Declan aan Todd niet te vertrouwen, niet dat Todd niet goed genoeg was).
Klopt, dat had ik zowaar onthouden en had al het idee dat je daarmee zou komenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:50 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Hij zei toch dat bij de derde cook de boel in de fik vloog?
Lydia: "Todd. Use Todd again. Look, he learned from him,
all right? At least Todd's first two cooks were at 74%."
Declan: "On his third cook, he started a fire. Look, I tried Heisenberg's way. It didn't work out. I wanna cook in my territory, I wanna use guys that I trust, not Todd, who I don't."
Volgens mij heb ik dat ook niet geschreven? Ik heb steeds beide redenen genoemd omdat hij (Declan) dat dus ook deed.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:03 schreef Forbry het volgende:
[..]
Klopt, dat had ik zowaar onthouden en had al het idee dat je daarmee zou komen, maar ik vind persoonlijk niet dat je daaruit heel concreet kunt opmaken dat Declan hem echt vond onderpresteren en hem daarom vervangen had. De nadruk lag in mijn ogen overduidelijk op het niet-vertrouwen. Zie ook dat laatste stuk dus: "I wanna cook in my territory, I wanna use guys that I trust, not Todd, who I don't".
Maar goed, het maakt ook niet uit.... we zullen wel zien wat er gebeurt. Ik veeg jouw theorie in ieder geval niet (geheel) van tafel hoor
Declan maakt de kwaliteit niet zoveel uit zolang het maar verkocht werd, en dat gebeurde. Maar de tsjechen zullen er waarschijnlijk wel een probleem van maken. Of Todd een betere kok is dan degene die hij had maakte hem weinig uit, want hij was niet te vetrouwen. De rest weten we niet. Kort maar krachtigquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:03 schreef Forbry het volgende:
[..]
Klopt, dat had ik zowaar onthouden en had al het idee dat je daarmee zou komen, maar ik vind persoonlijk niet dat je daaruit heel concreet kunt opmaken dat Declan hem echt vond onderpresteren en hem daarom vervangen had. De nadruk lag in mijn ogen overduidelijk op het niet-vertrouwen. Zie ook dat laatste stuk dus: "I wanna cook in my territory, I wanna use guys that I trust, not Todd, who I don't".
Maar goed, het maakt ook niet uit.... we zullen wel zien wat er gebeurt. Ik veeg jouw theorie in ieder geval niet (geheel) van tafel hoor
Het maakt hem niet uit, maar Lydia wel. Hij gebruikte het feit dat Todd de boel in de fik liet vliegen als een reden om hem te wippen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:21 schreef planethugo het volgende:
[..]
Declan maakt de kwaliteit niet zoveel uit zolang het maar verkocht werd, en dat gebeurde. Maar de tsjechen zullen er waarschijnlijk wel een probleem van maken. Of Todd een betere kok is dan degene die hij had maakte hem weinig uit, want hij was niet te vetrouwen. De rest weten we niet. Kort maar krachtig
quote:
Nietquote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:36 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Blij dat hij dood is. Ik mocht hem echt niet.
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:36 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:36 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Ik mocht hem niet doordat hij altijd alles beter moest weten en altijd tegen Walt inging.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:39 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
[..]Obivous troll is obvious enzo
Hij wist ook alles beter.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:45 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Ik mocht hem niet doordat hij altijd alles beter moest weten en altijd tegen Walt inging.
Lijkt me stug, Mike is opgelost, letterlijk.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:04 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Hij wist ook alles beter.
Wat als de DEA op de een of andere manier Mike gevonden heeft, en Jesse daar achter komt? Ben benieuwd wat er dan gebeurt..
Mike niet toch..?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:06 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Lijkt me stug, Mike is opgelost, letterlijk.
Ik heb hetzelfde hoor.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:45 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Ik mocht hem niet doordat hij altijd alles beter moest weten en altijd tegen Walt inging.
Niet via Todd, dat personage word echt gespeeld als een soort slaaf die exact luistert naar wat die moet doen, die verlult zich niet denk ik. Maar who knows.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:24 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Mike niet toch..?
Edit: Toch wel. Misschien komt Jesse het dan wel te weten via Todd?
Ik vind die Lydia & Marie echt gruwelijk slecht acteren. God wat wil je die mensen een klap geven en vragen of ze niet zo aan over acting doen. Hank ben ik helaas in een ander dag licht gaan zien na de verschrikkelijk slechte acteer prestaties in Under the Dome.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:24 schreef Xurk het volgende:
Daar zitten er maar twee bij die echt first-hand door Walt vermoord zijn
Sowieso zat ik van de week na te denken over hoeveel levens hij daadwerkelijk zelf genomen heeft en dat valt best mee eigenlijk (kijkend naar hoeveel moorden er in totaal gepleegd zijn). Emilio & Krazy 8, twee dealers van Gus, twee bewakers van Gus in de meth lab en Mike. Je zou ook nog kunnen beargumenteren dat hij Jane vermoord heeft, maar dat is meer dood door schuld en niet met voorbedachte rade. En dan zijn eigenlijk alleen de moorden op de twee dealers en de twee bewakers echt overtuigend gedaan, bij de rest scheet hij van te voren of direct erna bijna letterlijk in zijn broek van schrik / angstHij is vooral goed in het manipuleren / bevelen van anderen om zijn dirty work op te knappen.
Ik vind die Lydia eigenlijk best "eng", als in dat ze een soort 'kat in het nauw'-vibe afgeeft. Je hebt geen idee wat ze gaat doen. Het ene moment neem je haar totaal niet serieus omdat ze zo neurotisch en nerveus als wat is of bang wordt van Skyler (:')), het andere moment laat ze hele drugsbendes uitmoorden. Ik ben erg benieuwd wat voor problemen ze nog (meer) gaat veroorzaken.
En die gasten die hij heeft laten uitmoorden in de bak binnen 2 minuten tijd, dat is onder zijn direct bevel gedaan. Dat waren er ook 10 (of 11) toch?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:24 schreef Xurk het volgende:
Daar zitten er maar twee bij die echt first-hand door Walt vermoord zijn
Sowieso zat ik van de week na te denken over hoeveel levens hij daadwerkelijk zelf genomen heeft en dat valt best mee eigenlijk (kijkend naar hoeveel moorden er in totaal gepleegd zijn). Emilio & Krazy 8, twee dealers van Gus, twee bewakers van Gus in de meth lab en Mike. Je zou ook nog kunnen beargumenteren dat hij Jane vermoord heeft, maar dat is meer dood door schuld en niet met voorbedachte rade. En dan zijn eigenlijk alleen de moorden op de twee dealers en de twee bewakers echt overtuigend gedaan, bij de rest scheet hij van te voren of direct erna bijna letterlijk in zijn broek van schrik / angstHij is vooral goed in het manipuleren / bevelen van anderen om zijn dirty work op te knappen.
Ik vind die Lydia eigenlijk best "eng", als in dat ze een soort 'kat in het nauw'-vibe afgeeft. Je hebt geen idee wat ze gaat doen. Het ene moment neem je haar totaal niet serieus omdat ze zo neurotisch en nerveus als wat is of bang wordt van Skyler (), het andere moment laat ze hele drugsbendes uitmoorden. Ik ben erg benieuwd wat voor problemen ze nog (meer) gaat veroorzaken.
Ik vind Lydia en Marie juist wel goed. Zijn allebei hysterisch, en dat wordt erg goed gespeeld naar mijn mening.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik vind die Lydia & Marie echt gruwelijk slecht acteren. God wat wil je die mensen een klap geven en vragen of ze niet zo aan over acting doen. Hank ben ik helaas in een ander dag licht gaan zien na de verschrikkelijk slechte acteer prestaties in Under the Dome.
Ben wel benieuwd hoe het nu met walt verder gaat.
Ik heb het over de moorden die hij met zijn eigen handen heeft gepleegd. Die jij noemt valt weer onder het talent wat hij heeft voor manipuleren / delegerenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:58 schreef HostiMeister het volgende:
En die gasten die hij heeft laten uitmoorden in de bak binnen 2 minuten tijd, dat is onder zijn direct bevel gedaan. Dat waren er ook 10 (of 11) toch?
Hij heeft er voor betaald. Dat is (volgens mij zelfs voor de wet) hetzelfde als zelf de trekker overhalen, maar dat is miereneuken misschien.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:11 schreef Xurk het volgende:
[..]
Ik heb het over de moorden die hij met zijn eigen handen heeft gepleegd. Die jij noemt valt weer onder het talent wat hij heeft voor manipuleren / delegeren
Ik zie het eerder andersom, als Walt beter had geluisterd naar Mike hadden ze er een veel grotere business van kunnen maken. Walt kan goede meth maken, maar van een crimineel netwerk runnen heeft Mike veel meer kaas gegeten.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:24 schreef bambino het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde hoor.
Als mike een stuk vriendelijker was tegenover Walt hadden ze er een veel grotere business van kunnen maken. Ik vond het wel tof dat het uiteindelijk zo afliep en Walt laat zien wie de baas is (sort of).
[..]
Niet via Todd, dat personage word echt gespeeld als een soort slaaf die exact luistert naar wat die moet doen, die verlult zich niet denk ik. Maar who knows.
Dat is natuurlijk ook zo, alle moorden waarbij hij betrokken is zijn zeker strafbaar. Maar ik probeerde slechts aan te geven dat hij niet vaak zelf degene is die het leven van de ander neemt, er zitten bijna altijd anderen tussen die het namens hem doen. En de keren dat hij het zelf doet zijn lang niet altijd koelbloedig.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:23 schreef HostiMeister het volgende:
Hij heeft er voor betaald. Dat is (volgens mij zelfs voor de wet) hetzelfde als zelf de trekker overhalen, maar dat is miereneuken misschien.
Eens. Ook tekenend voor de groeiende arrogantie en grootheidswaanzin is het feit dat hij helemaal gek werd toen Mike een deel van hun eerste opbrengst zonder Gus "afpakte" om andere zaken en personen te bekostigen. Dat kon hij echt niet hebben, terwijl hij bij Gus gruwelijk onderbetaald werd (volgens de berekeningen van Jesse) en er destijds genoegen mee nam en Jesse juist degene was die klaagde dat ze te weinig geld verdienden.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:03 schreef BaasBanaan het volgende:
Ik zie het eerder andersom, als Walt beter had geluisterd naar Mike hadden ze er een veel grotere business van kunnen maken. Walt kan goede meth maken, maar van een crimineel netwerk runnen heeft Mike veel meer kaas gegeten.
Heb jij niet het idee dat ze onrealistisch naief zijn? Ik krijg continu de feeling bij Marie om d'r een klap te geven en te schreeuwen; "Denk eens na dom wijf!". Als ik haar weer zie op het beeld krijg ik 1 grotequote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:58 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Ik vind Lydia en Marie juist wel goed. Zijn allebei hysterisch, en dat wordt erg goed gespeeld naar mijn mening.
Ja zo kun je het ook zien idd, maar ik denk meer in het voordeel van de hoofdpersoon.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:03 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik zie het eerder andersom, als Walt beter had geluisterd naar Mike hadden ze er een veel grotere business van kunnen maken. Walt kan goede meth maken, maar van een crimineel netwerk runnen heeft Mike veel meer kaas gegeten.
Toen hij voor Gus werkte was Walt niet de baas, dus kon hij geen demands maken (althans niet zo groot). Eenmaal met Jesse en Mike was hij de baas dus is de pure winst voor hem.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:22 schreef Xurk het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook zo, alle moorden waarbij hij betrokken is zijn zeker strafbaar. Maar ik probeerde slechts aan te geven dat hij niet vaak zelf degene is die het leven van de ander neemt, er zitten bijna altijd anderen tussen die het namens hem doen. En de keren dat hij het zelf doet zijn lang niet altijd koelbloedig.
[..]
Eens. Ook tekenend voor de groeiende arrogantie en grootheidswaanzin is het feit dat hij helemaal gek werd toen Mike een deel van hun eerste opbrengst zonder Gus "afpakte" om andere zaken en personen te bekostigen. Dat kon hij echt niet hebben, terwijl hij bij Gus gruwelijk onderbetaald werd (volgens de berekeningen van Jesse) en er destijds genoegen mee nam en Jesse juist degene was die klaagde dat ze te weinig geld verdienden.
Of via Saul.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:24 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Mike niet toch..?
Edit: Toch wel. Misschien komt Jesse het dan wel te weten via Todd?
Dean Norris is niet geweldig in Under the Dome nee. Al is hij nog de minst slechtequote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik vind die Lydia & Marie echt gruwelijk slecht acteren. God wat wil je die mensen een klap geven en vragen of ze niet zo aan over acting doen. Hank ben ik helaas in een ander dag licht gaan zien na de verschrikkelijk slechte acteer prestaties in Under the Dome.
Ben wel benieuwd hoe het nu met walt verder gaat.
Dan eerder wel bij Marie idd. Lydia vind ik wel echt goed gespeeld. Marie dan wel iets minder, maar zeker niet slecht.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heb jij niet het idee dat ze onrealistisch naief zijn? Ik krijg continu de feeling bij Marie om d'r een klap te geven en te schreeuwen; "Denk eens na dom wijf!". Als ik haar weer zie op het beeld krijg ik 1 groteop m'n gezicht.
Dat heeft natuurlijk helemaal niets met acteerprestaties te maken, en alles met het script en de regie.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heb jij niet het idee dat ze onrealistisch naief zijn? Ik krijg continu de feeling bij Marie om d'r een klap te geven en te schreeuwen; "Denk eens na dom wijf!". Als ik haar weer zie op het beeld krijg ik 1 groteop m'n gezicht.
Maw, pluk iemand van de straat en je krijgt hetzelfde mits het script en de regie hetzelfde zijn?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:50 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Dat heeft natuurlijk helemaal niets met acteerprestaties te maken, en alles met het script en de regie.
Nee, het maakt wel een verschil of je jam op een boterham smeert of jam op een baksteen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maw, pluk iemand van de straat en je krijgt hetzelfde mits het script en de regie hetzelfde zijn?
Nee, maar de dingen die jij benoemt (zoals naïef zijn) is neem ik aan gebaseerd op haar handelingen, dus dat lijkt me toch vooral het script.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maw, pluk iemand van de straat en je krijgt hetzelfde mits het script en de regie hetzelfde zijn?
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:06 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Nee, het maakt wel een verschil of je jam op een boterham smeert of jam op een baksteen.
Je hebt de serie wel gezien?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:24 schreef bambino het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde hoor.
Als mike een stuk vriendelijker was tegenover Walt hadden ze er een veel grotere business van kunnen maken. Ik vond het wel tof dat het uiteindelijk zo afliep en Walt laat zien wie de baas is (sort of).
[..]
Ik moest wel echt weer even overschakelen dat hij in Breaking Bad niet expres de bad guy isquote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:39 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Dean Norris is niet geweldig in Under the Dome nee. Al is hij nog de minst slechte. Zo zie je maar wat een goed script/schrijfwerk/directors en medeacteurs voor een invloed hebben.
Heb je tussendoor nog kunnen eten en slapen?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:14 schreef Syphixx het volgende:
vorig week donderdag aller eerste episode van BB gezien
het weekend even er goed heen doorgeknald en nu net epi 10 van S5
deze serie is gewoon ge-wel-dig
Hier ook! Binnen paar dagen alle seizoenen erdoorheen gekeken, snap niet waarom nu pas!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:14 schreef Syphixx het volgende:
vorig week donderdag aller eerste episode van BB gezien
het weekend even er goed heen doorgeknald en nu net epi 10 van S5
deze serie is gewoon ge-wel-dig
teveel chips en snacks dat me lief is jaquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:19 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Heb je tussendoor nog kunnen eten en slapen?
Ik heb ooit een week vrij genomen om alle afleveringen van The Soprano's te kijken, dus ik snap precies waar je het over hebt.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:56 schreef Syphixx het volgende:
[..]
teveel chips en snacks dat me lief is ja![]()
had donderdag en vrijdag verlof dus de hele dag door gekeken
is het erg als ik zei dat ik me er niet voor schaam?
...
Hier twee weken mezelf ziek gemeld voor Lost.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:58 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Ik heb ooit een week vrij genomen om alle afleveringen van The Soprano's te kijken, dus ik snap precies waar je het over hebt.
Ziek zelfsquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:10 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Hier twee weken mezelf ziek gemeld voor Lost.
Ja, 3 keer van begin tot eind.quote:
Ja, Walt was niet in charge en schoot ongecontroleerd, uit woede en misschien ook schaamte, Mike dood. Wat achteraf niet hoefde. Dus ja, je zegt iets raars.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:49 schreef bambino het volgende:
[..]
Ja, 3 keer van begin tot eind.
Zeg ik iets wat niet zo is dan?
Op het laatst was Walt "in charge" Jesse stopte Mike stopte (Mike dood).
Walt verder met Todd en die chick voor Europa.
Je zegt precies het goede denk ik.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:41 schreef Meneerik2 het volgende:
[..]
Ja, Walt was niet in charge en schoot ongecontroleerd, uit woede en misschien ook schaamte, Mike dood. Wat achteraf niet hoefde. Dus ja, je zegt iets raars.
Ik vind 'm ondertussen ook niet sympathiek meer. Voor mij hoeft ie niet dood of in de cel, want daar ligt hij volgens mij zelfs ook niet echt wakker van, maar ik hoop toch wel dat hij (en zijn familie) al het geld kwijt raken, zodat het allemaal voor niets is geweest. Als het even kan door toedoen van Jesse, want diens leven is net iets te vaak verneukt door Walt.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:19 schreef Xaobotnik het volgende:
Het ding is dat je inmiddels toch kan stellen dat Walt gewoon de bad-guy is. De sympathie ligt bij hem omdat we hem volgen en de manier waarop het begon. Maar het aantal slachtoffers dat hij maakt, waarbij hij niet discrimineert tussen mensen die het niet verdienen en slechteriken in de industrie, maakt dat hij het eigenlijk niet verdient om te winnen.
Hij is inderdaad in charge, maar vooral doordat hij dat perse wil zijn.
Dat was precies zo bij de Sopranos, eerst leek Tony die leuke crimineel maar aan t eind was ie dat niet meer.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:19 schreef Xaobotnik het volgende:
Het ding is dat je inmiddels toch kan stellen dat Walt gewoon de bad-guy is. De sympathie ligt bij hem omdat we hem volgen en de manier waarop het begon. Maar het aantal slachtoffers dat hij maakt, waarbij hij niet discrimineert tussen mensen die het niet verdienen en slechteriken in de industrie, maakt dat hij het eigenlijk niet verdient om te winnen.
Hij is inderdaad in charge, maar vooral doordat hij dat perse wil zijn.
Het lijkt me sowieso sterk dat het anders zou aflopen. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat criminaliteit uiteindelijk loont.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 08:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
maar ik hoop toch wel dat hij (en zijn familie) al het geld kwijt raken, zodat het allemaal voor niets is geweest.
Ik hoop juist dat deze serie het DAAROM anders doet, en de bad guy(s) er WEL weg mee laat komen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 08:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het lijkt me sowieso sterk dat het anders zou aflopen. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat criminaliteit uiteindelijk loont.
Walter White.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:24 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik hoop juist dat deze serie het DAAROM anders doet, en de bad guy(s) er WEL weg mee laat komen.
Gewoon. Omdat dat standaard voorspelbare politiek correcte gelul van 'misdaad loont niet/nooit' gewoon niet altijd realistisch is.
Tuurlijk verliest Walt. De vraag is WAT hij verliest? Jesse? Zijn familie? Zijn geld? Misschien maar 2 van de 3, en blijft hij straks helemaal alleen in de wereld over met een bak geld, en nog 3 weken te leven ofzo ... wat het allemaal nog zinlozer heeft gemaakt.
Zijn er series waar de badguy op t laatst ermee wegkomt?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 08:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het lijkt me sowieso sterk dat het anders zou aflopen. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat criminaliteit uiteindelijk loont.
De grote vraag wat mij betreft is of Walt Jr. uiteindelijk iets van het geld te zien krijgt. Als dat gebeurt, kun je eigenlijk wel zeggen dat het originele plan toch is gelukt.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:24 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik hoop juist dat deze serie het DAAROM anders doet, en de bad guy(s) er WEL weg mee laat komen.
Gewoon. Omdat dat standaard voorspelbare politiek correcte gelul van 'misdaad loont niet/nooit' gewoon niet altijd realistisch is.
Tuurlijk verliest Walt. De vraag is WAT hij verliest? Jesse? Zijn familie? Zijn geld? Misschien maar 2 van de 3, en blijft hij straks helemaal alleen in de wereld over met een bak geld, en nog 3 weken te leven ofzo ... wat het allemaal nog zinlozer heeft gemaakt.
Beide ouders dood, bekend als de grootste meth-bazen van de USA van de laatste 10 jaar ofzo, en dan heb je een bak geld. Veel succes ermeequote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
De grote vraag wat mij betreft is of Walt Jr. uiteindelijk iets van het geld te zien krijgt. Als dat gebeurt, kun je eigenlijk wel zeggen dat het originele plan toch is gelukt.
Ja, maar spoilers.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:39 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Zijn er series waar de badguy op t laatst ermee wegkomt?
word een vette afleveing zo aan de promo te zienquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:04 schreef Levolution het volgende:
Het is weer bijna zover. Gezien weekends nooit lang duren.
Ik vroeg of ik iets zei wat niet zo was, en je zegt eerst ja en daarna maak je er van dat het ineens raar is?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:41 schreef Meneerik2 het volgende:
[..]
Ja, Walt was niet in charge en schoot ongecontroleerd, uit woede en misschien ook schaamte, Mike dood. Wat achteraf niet hoefde. Dus ja, je zegt iets raars.
Volgens mij praten we langs elkaar heen. Je zei in het begin dat Walt laat zien aan Mike wie de baas is toen hij hem doodschoot, en dat hij daarmee in charge is. Dat is raar.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:09 schreef bambino het volgende:
[..]
Ik vroeg of ik iets zei wat niet zo was, en je zegt eerst ja en daarna maak je er van dat het ineens raar is?
Maar goed, ik ben het niet met je eens.
Voor mijn gevoel was Walt degene die in charge was, niet tijdens de 33-33-33 split maar toen Mike dus wou stoppen en Jesse ook. Uiteindelijk ging Mike nog dood maar dat is bijzaak (anders was Mike verdwenen en hadden we hem waarschijnlijk ook niet meer gezien).
Daarbij komt dat Walt de moord op die inmates heeft geregeld.
Dus het punt waar Walt naartoe wilde is de baas zijn van het empire.
En tot het moment dat hij zelf stopte (met Todd) was hij dat.
Als jij dat niet zo vind moet jij weten
quote:
Bij de Sopranos heb ik nooit het idee gehad dat Tony een leuke crimineel is. De vergelijking met Walt is natuurlijk sowieso niet treffend, daar Walt van iemand die het geweld altijd schuwde en alleen voor zijn kinderen en vrouw erin stapte zich 'doorontwikkelde' naar een criminele sociopaat.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 08:35 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dat was precies zo bij de Sopranos, eerst leek Tony die leuke crimineel maar aan t eind was ie dat niet meer.
Mwah, volgens mij komt de hoofdpersoon er in de meeste series juist mee weg, doordat het de hoofdpersoon is. Het gaat dus niet om het idee dat misdaad wel of niet loont, maar of dat de protagonist wel of niet wint. Meestal wint hij in films en series vaak ook wel met een persoonlijk offer, maar toch aan de winnende kant. Of het nu een slechterik is of niet. Het ding is dat de protagonist meestal gewoon aan de goede kant staat.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:24 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Volgens mij heb je niet helemaal goed gelezen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:19 schreef Meneerik2 het volgende:
[..]
Volgens mij praten we langs elkaar heen. Je zei in het begin dat Walt laat zien aan Mike wie de baas is toen hij hem doodschoot, en dat hij daarmee in charge is. Dat is raar.
Je vroeg me of het raar was dat je dat zei. Waarop ik ja antwoordde, want het is een rare mening.
En het is raar, omdat op het moment dat Walt Mike doodschoot, het een ongecontroleerde, domme daad was. Hij was toen niet in charge, omdat Mike dat was
Post2:quote:Ik heb hetzelfde hoor.
Ik neem nergens het woord raar in de mond, ik vroeg of ik iets zei wat niet waar was.quote:Ja, 3 keer van begin tot eind.
Zeg ik iets wat niet zo is dan?
Op het laatst was Walt "in charge" Jesse stopte Mike stopte (Mike dood).
Walt verder met Todd en die chick voor Europa.
Walt is toch gewoon gestopt nu en "chick" is dus ook zijn employee niet?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 18:49 schreef bambino het volgende:
[..]
Volgens mij heb je niet helemaal goed gelezen.
Post1:
[..]
Post2:
[..]
Ik neem nergens het woord raar in de mond, ik vroeg of ik iets zei wat niet waar was.
Ik vind namelijk van niet.
Laatste zin post 1:
Dat walt laat zien wie de baas is (SORT OF)
Hij schiet Mike dood omdat hij de baas wilt zijn en niet meer afhankelijk wilt zijn van Mike.
Walt is daardoor de baas want er is niemand anders, Jesse is gestopt.
Walt gaat door met Todd (Todd als leerling).
Walt gaat door met die chick voor europa, chick als employee.
Dus óf je begrijpt het niet óf je wilt mij niet begrijpen óf je bent het niet met me eens.
De enige die hier dus raar is met zijn posts ben jij.
Op dit moment in de serie wel idd.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:00 schreef Forbry het volgende:
[..]
Walt is toch gewoon gestopt nu en "chick" is dus ook zijn employee niet?
Lydia, Tsjechië.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:27 schreef bambino het volgende:
[..]
Op dit moment in de serie wel idd.
Maar na dat Mike dood geschoten werd, ging Walt nog tijdelijk verder met Todd en met haar voor deals in Europa. Ben haar naam en het land ff vergeten.
Ze kreeg zeker minder dan 50% maar goedquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:33 schreef Forbry het volgende:
[..]
Lydia, Tsjechië.
Ook toen was zij niet zijn employee dacht ik.
30 dacht ik. Van gus kreeg ze zelfs 35%quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:10 schreef bambino het volgende:
[..]
Ze kreeg zeker minder dan 50% maar goed
Lydia: "Now, with Fring... my end was gonna be 30 percent,quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:10 schreef Syphixx het volgende:
[..]
30 dacht ik. Van gus kreeg ze zelfs 35%
quote:LOS ANGELES — PLAYING Skyler White on the television show “Breaking Bad” for the past five seasons has been one of the most rewarding creative journeys I’ve embarked on as an actor. But the role has also taken me on another kind of journey — one I never would have imagined.
My character, to judge from the popularity of Web sites and Facebook pages devoted to hating her, has become a flash point for many people’s feelings about strong, nonsubmissive, ill-treated women. As the hatred of Skyler blurred into loathing for me as a person, I saw glimpses of an anger that, at first, simply bewildered me.
For those unfamiliar with the show: Skyler is the wife of Walter White, a high-school chemistry teacher who, after learning he has lung cancer, begins cooking and selling methamphetamine to leave a nest egg for Skyler, their teenage son and their unborn daughter. After his prognosis improves, however, Walter continues in the drug trade — with considerable success — descending deeper and deeper into a life of crime.
When Skyler discovers what Walter has been up to, she tries to stop him, to no avail. She is outraged by the violence and destruction of the drug world, fearful for her children’s safety, disgusted by the money Walter brings in and undone by the lies and manipulation to which he subjects her.
Because Walter is the show’s protagonist, there is a natural tendency to empathize with and root for him, despite his moral failings. (That viewers can identify with this antihero is also a testament to how deftly his character is written and acted.) As the one character who consistently opposes Walter and calls him on his lies, Skyler is, in a sense, his antagonist. So from the beginning, I was aware that she might not be the show’s most popular character.
But I was unprepared for the vitriolic response she inspired. Thousands of people have “liked” the Facebook page “I Hate Skyler White.” Tens of thousands have “liked” a similar Facebook page with a name that cannot be printed here. When people started telling me about the “hate boards” for Skyler on the Web site for AMC, the network that broadcasts the show, I knew it was probably best not to look, but I wanted to understand what was happening.
A typical online post complained that Skyler was a “shrieking, hypocritical harpy” and didn’t “deserve the great life she has.”
“I have never hated a TV-show character as much as I hate her,” one poster wrote. The consensus among the haters was clear: Skyler was a ball-and-chain, a drag, a shrew, an “annoying bitch wife.”
I enjoy taking on complex, difficult characters and have always striven to capture the truth of those people, whether or not it’s popular. Vince Gilligan, the creator of “Breaking Bad,” wanted Skyler to be a woman with a backbone of steel who would stand up to whatever came her way, who wouldn’t just collapse in the corner or wring her hands in despair. He and the show’s writers made Skyler multilayered and, in her own way, morally compromised. But at the end of the day, she hasn’t been judged by the same set of standards as Walter.
As an actress, I realize that viewers are entitled to have whatever feelings they want about the characters they watch. But as a human being, I’m concerned that so many people react to Skyler with such venom. Could it be that they can’t stand a woman who won’t suffer silently or “stand by her man”? That they despise her because she won’t back down or give up? Or because she is, in fact, Walter’s equal?
It’s notable that viewers have expressed similar feelings about other complex TV wives — Carmela Soprano of “The Sopranos,” Betty Draper of “Mad Men.” Male characters don’t seem to inspire this kind of public venting and vitriol.
At some point on the message boards, the character of Skyler seemed to drop out of the conversation, and people transferred their negative feelings directly to me. The already harsh online comments became outright personal attacks. One such post read: “Could somebody tell me where I can find Anna Gunn so I can kill her?” Besides being frightened (and taking steps to ensure my safety), I was also astonished: how had disliking a character spiraled into homicidal rage at the actress playing her?
But I finally realized that most people’s hatred of Skyler had little to do with me and a lot to do with their own perception of women and wives. Because Skyler didn’t conform to a comfortable ideal of the archetypical female, she had become a kind of Rorschach test for society, a measure of our attitudes toward gender.
I can’t say that I have enjoyed being the center of the storm of Skyler hate. But in the end, I’m glad that this discussion has happened, that it has taken place in public and that it has illuminated some of the dark and murky corners that we often ignore or pretend aren’t still there in our everyday lives.
Anna Gunn is an actress.
Goed stuk en helemaal met haar eens!quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 16:43 schreef FredVleespet het volgende:
Anna Gunn (Skyler) heeft een stukje geschreven in de NY Times
[..]
triest dat mensen doodsbedreigingen direct aan haar richten, maar vind het verder een hele irritante drogredenering. als je haar character kut vindt ben je niet gelijk een misogynistquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 16:43 schreef FredVleespet het volgende:
Anna Gunn (Skyler) heeft een stukje geschreven in de NY Times
[..]
Doet me denken aan dat vervelende zeikwijf van Tony Soprano.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 21:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Skyler is gewoon een zeikwijf.
Ofwel doe je mee, deel je de winst en hou je je kop. Of anders dump je hem en ga je naar de DEA, fuck die "oh nee, dan weten mijn kindjes dat pappie een boef is" onzin, alsof ze dat sowieso niet ooit te weten gaan komen. Maar dat tweeslachtig gedoe, waarbij ze wel verontwaardigd met het vingertje wil zwaaien, maar toch ook het geld wil... nah.
Ik denk dat veel vrouwen in series worden "gehaat" omdat heel veel schrijvers mannen zijn en problemen hebben om genuanceerde vrouwenrollen op papier te zetten, het blijft toch altijd de onschuldige engel of de verleidelijke vamp of een zeurderige bitch.
Zie je ook vaak bij toplijstjes van beste TV-personages ooit, daar staan dan 3 vrouwen in de top 50 of zo.
quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 21:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Doet me denken aan dat vervelende zeikwijf van Tony Soprano.
Die was inderdaad veel erger ja. Goeie genade wat een hypocriet wicht was dat.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 21:28 schreef FredVleespet het volgende:
[..]die was 10x erger dan Skyler. Ik erger me eigenlijk nauwelijks aan Skyler
Was ze niet gewoon zwanger?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 21:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het enige wat je Anna Gunn wel kan verwijten is dat ze de continuity heeft verneukt door opvallend dikker te worden tussen seizoen 3 en 4. Dat het Walt niet is opgevallen dat Skyler op een dag 10 kilo was bijgekomen toen hij thuis kwam.
Walt gedraagt zich nog vele malen tweeslachtiger. Bovendien is Skyler, in ieder geval in vergelijking met vele andere vrouwen in series, juist wél een "genuanceerd" type, met zowel goede als slechte eigenschappen, dus juist zij zou gezien jouw (voor)laatste opmerking dan niet zo gehaat moeten worden.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 21:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Skyler is gewoon een zeikwijf.
Ofwel doe je mee, deel je de winst en hou je je kop. Of anders dump je hem en ga je naar de DEA, fuck die "oh nee, dan weten mijn kindjes dat pappie een boef is" onzin, alsof ze dat sowieso niet ooit te weten gaan komen. Maar dat tweeslachtig gedoe, waarbij ze wel verontwaardigd met het vingertje wil zwaaien, maar toch ook het geld wil... nah.
Ik denk dat veel vrouwen in series worden "gehaat" omdat heel veel schrijvers mannen zijn en problemen hebben om genuanceerde vrouwenrollen op papier te zetten, het blijft toch altijd de onschuldige engel of de verleidelijke vamp of een zeurderige bitch.
Zie je ook vaak bij toplijstjes van beste TV-personages ooit, daar staan dan 3 vrouwen in de top 50 of zo.
Aanvankelijk vond ik dat "huichelen" van Skyler erg meevallen (al was er op haar moraliteit ook best wel iets aan te merken), maar sinds de laatste aflevering is zij wat dat aangaat helemaal Walt achterna gegaan (of althans, daar lijkt het wel heel sterk op... stiekem heb ik nog (hoogstwaarschijnlijk valse) hoop dat zij juist een val voor Walt aan het opzetten isquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 22:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het zijn gewoon allebei vrij zwakke figuren. Walt doet het voor het geld en wil bepaalde grenzen niet overschrijden, maar al snel is veel geld niet genoeg, gaat het over macht en verlegt hij constant de grenzen van het aanvaardbare.
Skyler is ook eerst de morele superioriteit zelve, wil er niets mee te maken hebben, maar omdat het toch allemaal net iets gemakkelijker is om gewoon mee te doen, gaan ook daar de principes al snel overboord.
Het zijn gewoon 2 huichelaars.
Uiteindelijk is het de (ex-)junk Jesse die nog het meest tegenspartelt om enigszins in de buurt van zijn principes te blijven.
inddquote:Op zondag 25 augustus 2013 19:55 schreef Heeinz het volgende:
Ben ik de enige die jaloers is op mensen die deze serie nog niet gezien hebben? Ik zou graag alles weer vergeten en opnieuw kijken![]()
Zeker, maar dat heb ik nog veel meer bij Lostquote:Op zondag 25 augustus 2013 19:55 schreef Heeinz het volgende:
Ben ik de enige die jaloers is op mensen die deze serie nog niet gezien hebben? Ik zou graag alles weer vergeten en opnieuw kijken![]()
Vind je die beter? Ken het niet hoor, op de naam na. Misschien maar mee beginnen na BB.quote:Op zondag 25 augustus 2013 21:46 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Zeker, maar dat heb ik nog veel meer bij Lost
twee keer kijkenquote:Op zondag 25 augustus 2013 21:45 schreef TwyLight het volgende:
Shit, ik heb een vriend belooft tot dinsdagavond te wachten met het kijken van E11
Nouja, beter is lastig te zeggen, het zijn twee heel verschillende series. Maar Lost is wel mijn favoriete serie aller tijden ja.quote:Op zondag 25 augustus 2013 21:46 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Vind je die beter? Ken het niet hoor, op de naam na. Misschien maar mee beginnen na BB.
Vannacht. Morgen te downloadenquote:Op zondag 25 augustus 2013 22:02 schreef SchavuitPiet het volgende:
Wanneer is de nieuwe aflevering?
EDIT:
Episode 11
Je weet dat er al 2 afleveringen uit zijn nadat Hank erachter komt?quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:08 schreef SchavuitPiet het volgende:
MEEN JE NIET !!
Godverdomme wat heb ik daar lang op gewacht![]()
![]()
![]()
Wat zallie doen wat zallie doen![]()
![]()
Lol?quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:10 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Je weet dat er al 2 afleveringen uit zijn nadat Hank erachter komt?
AMC is het trouwens.
quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:15 schreef SchavuitPiet het volgende:
omg.
Breaking Bad S05E10 HDTV x264 ASAP mp4
Breaking Bad S05E09 HDTV x264 ASAP mp4
Snel downloaden lol![]()
![]()
![]()
Zie PMquote:Op zondag 25 augustus 2013 22:34 schreef Discombobulate het volgende:
Iemand trouwens een site waar ik de aflevering van vanavond kan kijken?
Moet morgen namelijk weer naar school en wil hem daarvoor nog even kijken.
Anders zoek ik me weer dood om een goeie link te vinden.
Ik kan pas woensdagavond kijkenquote:Op zondag 25 augustus 2013 21:18 schreef Heeinz het volgende:
[..]
En dan kan ik morgen ook pas laat op de dag de nieuwe aflevering kijken.. Wat een ellende!
Het is vrij simpel. Een karakter van het andere geslacht is moeilijk te schrijven, de meeste showrunners zijn mannen, daarom zijn vrouwelijke karakters vaker slecht geschreven dan mannelijke karakters. Ik vind Walter echt een vele malen beter geschreven karakter dan Skyler. Ik vind Skyler juist erg een dimensionaal. Ik hoef niet eens haar scenes af te wachten om te kijken hoe ze ergens op reageert, want het is exact te voorspellen zonder er ook maar over na te hoeven denken. Alleen het gesprek met Hank was sterk.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 22:03 schreef Forbry het volgende:
Hier gaat het vooral om: "But at the end of the day, she hasn’t been judged by the same set of standards as Walter" en dat zie je ook terug in sommige reacties hier
[..]
Walt gedraagt zich nog vele malen tweeslachtiger. Bovendien is Skyler, in ieder geval in vergelijking met vele andere vrouwen in series, juist wél een "genuanceerd" type, met zowel goede als slechte eigenschappen, dus juist zij zou gezien jouw (voor)laatste opmerking dan niet zo gehaat moeten worden.
Hoiquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:48 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Het is vrij simpel. Een karakter van het andere geslacht is moeilijk te schrijven, de meeste showrunners zijn mannen, daarom zijn vrouwelijke karakters vaker slecht geschreven dan mannelijke karakters. Ik vind Walter echt een vele malen beter geschreven karakter dan Skyler. Ik vind Skyler juist erg een dimensionaal. Ik hoef niet eens haar scenes af te wachten om te kijken hoe ze ergens op reageert, want het is exact te voorspellen zonder er ook maar over na te hoeven denken. Alleen het gesprek met Hank was sterk.
Kom je met zoveel enthousiasme binnenrollen, lig je gewoon al 2 (bijna 3) afleveringen achterquote:Op zondag 25 augustus 2013 22:08 schreef SchavuitPiet het volgende:
MEEN JE NIET !!
Godverdomme wat heb ik daar lang op gewacht![]()
![]()
![]()
Wat zallie doen wat zallie doen![]()
![]()
Nee. Seizoen 1 en 2, en voor een deel 3 zijn heel goed. Maa zelfs als je dan stopt met kijken is het niet beter.quote:Op zondag 25 augustus 2013 21:46 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Vind je die beter? Ken het niet hoor, op de naam na. Misschien maar mee beginnen na BB.
Heb ik iets anders gekekenquote:Op maandag 26 augustus 2013 05:43 schreef verdacht.individu het volgende:
Ben benieuwd of Walter echt Marie gaat vermoorden. Spannende cliffhanger en kan niet wachten op afl 12! Leek alsof Walter haar echt wou vermoorden.
Volgens mij zien we de ricine weer in aflevering 9.quote:Op maandag 26 augustus 2013 09:15 schreef Rmie het volgende:
Hoe zit het nu met de cigarette met Ricin? Vroeg ik me af.
Breaking Bad Ricin.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
Wat?quote:Op maandag 26 augustus 2013 05:43 schreef verdacht.individu het volgende:
Ben benieuwd of Walter echt Marie gaat vermoorden. Spannende cliffhanger en kan niet wachten op afl 12! Leek alsof Walter haar echt wou vermoorden. Maar of het lukt zie je helaas pas in volgende aflevering.
Nee man.quote:Op maandag 26 augustus 2013 09:41 schreef BaasBanaan het volgende:
Denken jullie trouwens nog dat Walt echt om Jesse geeft?
Inderdaad, vooralsnog maakten ze geen aanstalten om iets met Walt te willen, wel geeft het telefoontje van Todd aan dat hij Walt nog steeds als de verantwoordelijke ziet (daarom geeft hij het netjes door).quote:Op maandag 26 augustus 2013 09:50 schreef Discombobulate het volgende:
FUCK FUCK FUCK, wat een episode.
Nu gaat het down gewoon.
Je kan nu wel een beetje raden waar het heen gaat.
Waar het overigens het nog compleet gissen is, zijn Todd en de nazi's.
Jij denkt dat-ie dat ooit heeft gedaan?quote:Op maandag 26 augustus 2013 09:41 schreef BaasBanaan het volgende:
Denken jullie trouwens nog dat Walt echt om Jesse geeft?
quote:Op maandag 26 augustus 2013 09:54 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Dus Hank was al die tijd Heisenberg, de twists in deze episodeBravo Vince
Ik vind dit wel een goede, de echte Heisenberg had Hank ook kunnen vermoorden, dit is nog best netjes. Hij slikt hier zelfs zijn trots in, dus echt Heisenberg kun je het niet noemen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 10:27 schreef FredVleespet het volgende:
Dat stuk met die 'Confession' ook. Ook weer beginnen 'My name is Walter Hartwell White i live in..' waar kende we dat ook alweer van. En dan Hank erbij naaien. Toch weer de Heisenberg in hem die naar boven komt
Ik denk het wel, hij heeft vroeger nog wel eens zijn nek uitgestoken voor Jesse. Maar ik weet het niet zeker.quote:Op maandag 26 augustus 2013 09:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jij denkt dat-ie dat ooit heeft gedaan?
Puur eigen gewin.quote:Op maandag 26 augustus 2013 10:43 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik denk het wel, hij heeft vroeger nog wel eens zijn nek uitgestoken voor Jesse. Maar ik weet het niet zeker.
Het gaat Walt om zijn gezin hè, op deze manier kunnen Skyler en zijn kinderen het geld houden nadat hij dood is en zou Walt ook nog eens zijn naam zuiveren wat in het voordeel van zijn gezin is.quote:Op maandag 26 augustus 2013 10:59 schreef Meneerik2 het volgende:
Wat een aflevering
-edit-
Zit er trouwens even over na te denken, maar nog even over die bedreiging op de cd-rom:
Ik denk niet dat Hank hier bang voor hoeft te zijn. Enerzijds niet omdat ik niet denk dat het verhaal daar heen zal gaan, maar anderzijds: Stel dat Hank bewijs vindt (crystal meth in de wc) dat Walt Heisenberg is. Dan zal Walt toch niet ook nog even, voor zijn dood, Hank meenemen? Ik denk in ieder geval niet dat Hank zich er door moet laten afschrikken. Maar goed, daar gaat het verhaal niet naartoe
Hoe kun je dat missen, het is geen klein detail ofzo, het is van cruciaal belang voor het plot.quote:Op maandag 26 augustus 2013 11:32 schreef watheet het volgende:
hoe zit dat nou ook al weer met die sigaretten? Ik heb eigenlijk helemaal niet door waarom Jesse ineens helemaal doorflipt
Zo had ik het niet bekekenquote:Op maandag 26 augustus 2013 11:32 schreef Levolution het volgende:
[..]
Het gaat Walt om zijn gezin hè, op deze manier kunnen Skyler en zijn kinderen het geld houden nadat hij dood is en zou Walt ook nog eens zijn naam zuiveren wat in het voordeel van zijn gezin is.
Verder is de dreigement een wanhoopsdaad om Hank de mond te snoeren.
Maar ik ben benieuwd, Hank is koppig dus wat zal er gebeuren?
Klopt, maar misschien kunnen ze zeggen dat ze helemaal niet zoveel van het geld mochten houden en dat alles naar Hank ging? Het geld is immers verstopt.quote:Op maandag 26 augustus 2013 11:34 schreef Meneerik2 het volgende:
[..]
Zo had ik het niet bekeken, maar ik denk dat ze dat geld dan ook niet mogen houden, drugsgeld blijft drugsgeld.
help me nou ffquote:Op maandag 26 augustus 2013 11:33 schreef Levolution het volgende:
[..]
Hoe kun je dat missen, het is geen klein detail ofzo, het is van cruciaal belang voor het plot.
Het staat hier uitgelegd onder "For Gus":quote:
quote:Op maandag 26 augustus 2013 09:15 schreef Rmie het volgende:
Hoe zit het nu met de cigarette met Ricin? Vroeg ik me af.
Breaking Bad Ricin.
quote:Op maandag 26 augustus 2013 11:49 schreef MrSweets het volgende:
Jesse had die fake ricin toch weer terug ? hoezo is het nu weer weg ? ik snap er niks van.
"He hid the fake capsule in a cigarette and planted it in Jesse's Roomba to put Jesse's mind at ease."quote:
Dat weet hij niet, dat maakt ook niet uit.quote:Op maandag 26 augustus 2013 11:55 schreef MrSweets het volgende:
"He hid the fake capsule in a cigarette and planted it in Jesse's Roomba to put Jesse's mind at ease."
Toen was die hem toch kwijt, en hadden ze hem weer gevonden, nu met fake ricin.
Hoe weet jesse nu dat het fake is ?
Hey, ik kan de serie prima volgen als ik stoned ben.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:09 schreef Meneerik2 het volgende:
Die mensen die de serie stoned kijken en vervolgens hier vragen stellen waarvan het antwoord met 1 klik te vinden is, verneuken dit draadje
Nee, duh. Het was die plant die bij Walt in de tuin stond, he.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:31 schreef matthijst het volgende:
Wat is nou het probleem met die ricin?
Waarom flipt die Jesse? "He poisoned Brock, he poisoned Brock"![]()
Although initially in danger of dying, doctors say that he would survive, and tests showed that it was not ricin
Dat bedoel ik dus, slimpie. Het was die Lily of The Valley, dus waarom flipt die Jesse dan zo?quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, duh. Het was die plant die bij Walt in de tuin stond, he.
Soms vraag ik me af of iedereen hier wel dezelfde serie volgt
Ik vraag me af of ik geen troll voer, maar toch maar even antwoorden.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:39 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, slimpie. Het was die Lily of The Valley, dus waarom flipt die Jesse dan zo?
Maar Brock was geen ricin, dus gaat nergens over?quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:41 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik vraag me af of ik geen troll voer, maar toch maar even antwoorden.
Jesse heeft door dat die uit zijn zak verdwenen ricine destijds door Huell is gezakrold omdat hij nu zijn wiet heeft afgepakt op dezelfde manier. Hij legt nu de link dat Brock dus wel iets met Walt te maken had.
Welke andere reden zou er zijn om hem destijds met Brock van zijn ricine te zakkenrollen dan?quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:43 schreef matthijst het volgende:
[..]
Maar Brock was geen ricin, dus gaat nergens over?
Grappi, erg grappig, maar nog geen antwoord op de vraag: waarom flipt ie zo, als Brock niet met ricin is vergiftigdquote:
Toen Jesse naar Walts huis ging om hem te vermoorden zei hij al dat Huell de ricin sigaret uit zijn jas gepakt had. Precies zoals het echt gebeurt is dus, alleen overtuigde Walt hem toen dat Gus het gedaan had. Zo vergezocht is het allemaal niet, mensen moeten gewoon beter oplettenquote:Op maandag 26 augustus 2013 12:49 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
Ik vind de 'realisatie' van Jesse een beetje vergezocht eigenlijk. Omdat Huell die dope uit z'n zak gestolen heeft, legt hij ineens de connectie dat hij ook die sigaret heeft gestolen voor Walt, en ook nog eens dat het Walt was die Brock vergiftige ipv Guz om zo z'n vertrouwen terug te winnen. Zo slim is die jongen helemaal niet
Wellicht dat het eerder paranoia is na alle heisa die zich om Walt voordoetquote:Op maandag 26 augustus 2013 12:49 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
Ik vind de 'realisatie' van Jesse een beetje vergezocht eigenlijk. Omdat Huell die dope uit z'n zak gestolen heeft, legt hij ineens de connectie dat hij ook die sigaret heeft gestolen voor Walt, en ook nog eens dat het Walt was die Brock vergiftige ipv Guz om zo z'n vertrouwen terug te winnen. Zo slim is die jongen helemaal niet
Dat zal het wel zijn, want het slaat nergens op. Vooral dat "He poisoned Brock, he poisoned Brock" schreeuwenquote:Op maandag 26 augustus 2013 12:52 schreef BDIL het volgende:
[..]
Wellicht dat het eerder paranoia is na alle heisa die zich om Walt voordoetIk denk zelf niet dat hij hier rationeel naar heeft gekeken maar meer uit wanhoop en frustratie ineens zo uitschiet.
Ja, ik vraag me op zulke momenten altijd af waar Junior is.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:58 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
Niet helemaal out of the blue but still.... zorgt iig voor een mooie heisa, hopelijk zijn de kinderen veilig
Het is alsof je in een bioscoop vol geestelijk uitgedaagden The Godfather II zit te kijken.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:50 schreef FredVleespet het volgende:
mensen moeten gewoon beter opletten
Ik vind het nog steeds wel vergezocht hoor.... op het randje imo. Helemaal omdat het om Jesse gaat.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:59 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Het is alsof je in een bioscoop vol geestelijk uitgedaagden The Godfather II zit te kijken.
Haha, sure.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:59 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Het is alsof je in een bioscoop vol geestelijk uitgedaagden The Godfather II zit te kijken.
quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:08 schreef BaasBanaan het volgende:
Damn, echt, sommige mensen hier.![]()
Hij besefte zich dat Walt die ricine had laten jatten, doordat hij nu zeker wist dat Huell z'n zakken gerold had. Dat was al exact wat hij destijds met de ricine vermoedde, vandaar dat hij zo overtuigd die link kon leggen. Brock mag dan wel niet vergiftigd zijn met ricine, maar Jesse snapt nu wel dat Walt die indruk wilde wekken. Walt wilde ervoor zorgen dat Jesse dacht dat Brock met zijn ricine vergiftigd was, dus dan moet Walt er ook voor gezorgd hebben dat Brock ziek werd. Anders rust zijn plan op een toevallige gebeurtenis.
Gedaan, kwam deze recap tegen:quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:02 schreef matthijst het volgende:
[..]
Haha, sure.
Google die scene even,
Hoe duidelijk wil je het hebben?quote:4-12 - "End Times"
Jesse, upon receiving a bunch of calls from Saul, goes to his office to discover shit has hit the fan with Walt and Gus and Saul is leaving town. When he arrives, Huell pats him down ostensibly for weapons. During this pat down, he removes the back of cigarettes with the ricin inside and switches it out for another pack.
Later that episode, he steps out to smoke at the hospital and notices the ricin cigarette is gone. He panics, goes to Walt, accuses him of poisoning Brock. Walt vehemently denies and even holds Jesse's gun to his own head. Walt convinces Jesse to help him kill Gus.
4-13 - "Face Off"
Jesse suggests ricin to Andrea, who tells the doctors. Doctors call the cops, Jesse gets hauled in for questioning. Turns out to not be ricin after all, but Lily of the Valley. Episode ends with a close up of the plant in Walt's backyard, obviously identifying Walt as the poisoner
Somewhere between season 4 and 5, Vince Gilligan in an interview or podcast says Walt slipped Brock the poison via a juice box at his school.
5-1 - "Live Free Or Die"
Saul returns the ricin cigarette to Walt while confirming Huell lifted it; he says it's a wonder he didn't break it open with his "hot dog fingers." Walt removes the ricin capsule and hides it behind an outlet cover in his bedroom (where it will stay until the teaser for 5-9).
5-2 - "Madrigal"
Jesse is stressing about losing the cigarette, so Walt makes a duplicate using salt in place of the poison and plants it in Jesse's Roomba under the guise of helping him look for it around his house. Jesse finds it and breaks down crying and apologizing for suspecting Walt, and Walt flushes the duplicate.
Dat snapt iedereen hier wel hoorquote:Op maandag 26 augustus 2013 13:08 schreef BaasBanaan het volgende:
Hij besefte zich dat Walt die ricine had laten jatten, doordat hij nu zeker wist dat Huell z'n zakken gerold had. Dat was al exact wat hij destijds met de ricine vermoedde, vandaar dat hij zo overtuigd die link kon leggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |