Peterselieman | maandag 19 augustus 2013 @ 18:35 |
![]() De kalender voor het jaar 2013 inclusief tabel met betrekking tot live-uitzendingen: ![]() Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams Wie staan er in 2013 aan de start: ![]() WCC 2012 Chassis/Motor: RB9 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12 02. Mark Webber ![]() Chassis/Motor: Ferrari F138 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 03. Fernando Alonso WDC 2005/06 04. Felipe Massa ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-28 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 05. Jenson Button WDC 2009 06. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Lotus E21 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 08. Romain Grosjean ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W04 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 09. Nico Rosberg 10. Lewis Hamilton WDC 2008 ![]() Chassis/Motor: Sauber C32 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 11. Nico Hulkenberg 12. Esteban Gutiérrez ![]() Chassis/Motor: Force India VJM06 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 14. Paul di Resta 15. Adrian Sutil ![]() Chassis/Motor: Williams FW35 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 16. Pastor Maldonado 17. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR8 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 18. Jean-Éric Vergne 19. Daniel Ricciardo ![]() Chassis/Motor: Caterham CT03 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 20. Charles Pic 21. Giedo van der Garde ![]() Chassis/Motor: Marussia MR-02 - Cosworth CA2013 KERS: Ja 22. Jules Bianchi 23. Max Chilton Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic. F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder het topic over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Testschema 2013 ![]() Informatie omtrent samenvattingen en rechtstreekse verslaggeving: ![]() Uitzendingen van BBC: Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. Denk aan het uur verschil met Engeland! Op het open net gaat BBC alle Formule 1-races in samenvatting uitzenden. De GP's die live worden uitgezonden door de BBC: CHINA 14 April SPAIN 12 May CANADA 9 June BRITAIN 30 June TBA* 21 July BELGIUM 25 August ITALY 8 September JAPAN 13 October INDIA 27 October BRAZIL 24 November ![]() (Live-)Uitzendingen van Veronica: De Formule 1 krijgt in Nederland een constructie die vrijwel gelijk is aan die in het Verenigd Koninkrijk. Op het open net gaat Veronica alle Formule 1-races in samenvatting uitzenden. De Grand Prixs van Canada, Brazilië en Amerika zullen rechtstreeks op Veronica worden uitgezonden. 9 juni 2013 , Canada, Montreal 17 november 2013, Verenigde Staten, Circuit of the Americas 24 november 2013, Brazilië, Interlagos ![]() Live-uitzendingen op RTL Deutschland: Alle races die op de kalender staan worden door RTL Deutschland rechtstreeks uitgezonden. ![]() Live-uitzendingen op Sport1: Alle Formule 1-races zijn de komende drie jaar achter de decoder bij betaalzender Sport1 te bekijken. De betaalzender meldt dat er een definitieve overeenkomst met rechtenhouder FOM over de uitzendrechten is. Het abonnement kan maandelijks opgezegd worden bij de meeste aanbieders. ![]() FOK!sport F1-gedeelte FOK! Formule 1-manager 2013 De OP is hier te vinden Zeer interesante uitleg over de werking van coanda-uitlaten in F1: ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 19 augustus 2013 @ 18:38 |
Nu Maldonado bij Lotus genoemd wordt zie ik bij Williams wel mogelijkheden. Zou een mooi team zijn om bij te beginnen | |
Peterselieman | maandag 19 augustus 2013 @ 18:39 |
ik geef zondag de Benzen weer de beste kans | |
Geralt | maandag 19 augustus 2013 @ 18:45 |
Voor de mensen die te lui zijn om het op te zoeken en dit weekend naar Spa gaan:
![]() | |
sasquatsch | maandag 19 augustus 2013 @ 19:18 |
Als er al een ander bij Williams gaat rijden denk ik eerder dat dat Juncadella zal zijn. | |
AldoTheApache | maandag 19 augustus 2013 @ 19:37 |
Maldonado naar Lotus? ![]() | |
Peterselieman | maandag 19 augustus 2013 @ 19:40 |
mja, die gaat voor derde rijder. Als je bijvoorbeeld Randstad achter je weet te krijgen, dan kan het serieus worden | |
Geralt | maandag 19 augustus 2013 @ 19:50 |
Randstad moet Frijns sponsoren godverdomme. Niet voor zichzelf maar voor de nederlandse fans ![]() | |
M.Melandri | maandag 19 augustus 2013 @ 21:01 |
Williams zit ook diep in de financiële problemen, die gaan gewoon voor een coureur met veel geld. | |
kepler | maandag 19 augustus 2013 @ 21:29 |
Top, dank je! ![]() | |
Nattekat | maandag 19 augustus 2013 @ 21:54 |
Toch het beste wat er kan gebeuren ![]() Weg bij Williams. | |
Meike26 | maandag 19 augustus 2013 @ 21:57 |
Zoals in het andere topic gezegd, zie ik Van Der Garde veel eerder bij Williams komen dan Frijns. Giedo heeft McGregor, Williams ook. Enige wat er hoeft te komen is extra steun van Randstad, McGregor en/of Mercedes Benelux als Williams volgend jaar met die motoren gaat rijden. Ook daarin is Giedo een veel geschiktere kop en persoonlijkheid dan Frijns, die het alleen om het racen te doen is. Maar dan nog zie ik Van Der Garde pas in 2015 naar Williams gaan en Frijns dan naar Caterham. Het is dan nog niet te laat ![]() *roze bril af, bedtijd* | |
Geralt | maandag 19 augustus 2013 @ 22:36 |
Dat is een beetje de kloterij met Frijns. Die heeft een beetje Kimi-instelling volgens mij. Gewoon racen en als het kut is dat vooral ook zeggen. In elk geval jammer dat talent alleen al lang niet meer genoeg is. Ik denk dat Frijns beter is dan een aantal jongens die nu mee rijden. Maargoed, nog een jaartje of 4 en dan eens kijken wat Max het tot de F1 weet te schuppen. ![]() | |
Peterselieman | maandag 19 augustus 2013 @ 22:37 |
hij weet van zijn pa hoe het wel en vooral ook hoe het niet moet ![]() | |
Geralt | maandag 19 augustus 2013 @ 23:11 |
Ik mag hopen dat tegen de tijd dat Max een beetje in de kijker komt dat die lul van een Kotsengatter al onder de grond ligt. Verstappen moet dat zelf toch ook wel gezien hebben dat die klootviool hem niet verder bracht en toch bleef ie erbij. ![]() | |
Marks | dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:34 |
Verstappen heeft zelf ook fuck ups gemaakt op momenten dat hij dat niet had moeten doen. Grootste voorbeeld is Brazilie 2003. Als al meerdere auto´s met toppers van de baan zijn gevlogen in een bepaalde bocht, prent dan in je hoofd dat no matter what, jij NIET de baan afvliegt op die plek. Maar nee... En sterker: Jos reed toen hij spinde en uitviel zelfs voor de man die de race zou winnen. ![]() Voor mij is dat het keerpunt in zijn carriere en het begin van het eind in de F1. Hij had daar, gewoon door te finishen, wellicht een podium kunnen pakken met de Minardi. | |
Marks | dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:35 |
En nog een hersenspinsel: Waarom zijn de gesprekken met Kimi en Red Bull gestopt en op niets uitgelopen... Is dat omdat ze bij Red Bull een 2e rijder willen naast Vettel en Kimi dat niet wil zijn? | |
Geralt | dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:42 |
Nouja die toppers die er allemaal af vlogen zullen zichzelf dat toch ook wel voorgenomen hebben destijds. Ik zat vloekend en tierend voor de TV toen; zeker toen ik zag wie er later won. Zo jammer was dat, maar om hem dat nou aan te rekenen weet ik niet. Kijk eens welke namen er allemaal óók af vlogen toen. Niet de minste. ![]() | |
Marks | dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:45 |
Ik blijf het idee hebben dat Schumacher, Button en de rest van de toppers op zulke momenten minder belang hebben bij het moment. Zij krijgen nog wel nieuwe kansen, ze rijden immers in de beste auto's. Een achterhoederijder krijgt echter zelden zo'n kans en als je hem krijgt MOET je hem bijna pakken. Daarom bijvoorbeeld kudo's voor vd Garde in Monaco kwalificatie. | |
Rembrand21 | dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:56 |
Of Kimi wilde gewoon teveel centjes... | |
Nattekat | dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:59 |
Begint er toch op te lijken dat Riccardo volgend jaar het stoeltje over neemt als ik zo al het nieuws bekijk. | |
Tarado | dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:01 |
Z'n hand een beetje overspeeld, tja dat wordt inleveren bij Lotus | |
sasquatsch | dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:07 |
Nee en Ja. Toppers hebben ook belang bij zo'n moment. Het kan ze de titel kosten. Zeker in dat seizoen waar het verschil tussen de nummer 1 en 2 erg klein was. Maar je hebt wel gelijk dat je eigenlijk in dit soort races je kans moet pakken. Alhoewel ik het geen fuck-up van Jos vond, gezien de omstandigheden. Een echte fuck-up maakte hij 2 jaar daarvoor op hetzelfde circuit toen hij achterop Montoya reed met de Arrows toen hij werd gelapt. En het begin van het einde? Ik denk dat dat de ondergang van Arrows was waardoor hij weer zonder stoeltje zat. Minardi was een noodgreep en in de besprekingen met Jordan het jaar erop overspeelde Rothengatter zijn hand en was het over en uit. | |
sasquatsch | dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:08 |
Hij schijnt nog steeds meerdere opties te hebben. Lotus wil hem niet kwijt en Ferrari blijft een hardnekkig gerucht. | |
Rembrand21 | dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:18 |
Geruchten komen ergens vandaan meestal. Zal me niets verbazen al hij Alonso gaat vervangen bij Ferrari. | |
4-elements | dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:26 |
Het is te hopen dat de teams nu eens serieus werk gaan maken van een budgetplafond. Zoveel teams hebben financiële problemen, dat kan niet lang meer goed gaan. En ook voor het niveau van de coureurs zou het beter zijn dat er met een lager budget gewerkt kan worden, zodat teams niet afhankelijk zijn van coureurs als Maldonado. | |
JohnB52 | dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:28 |
Er is nu weinig mis meer met Maldonado mi... | |
Rossdale | dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:37 |
Als mensen zeiken op Grosjean, dan zouden ze dat net zo hard op Maldonado moeten doen. Beide zijn best goede maar roekeloze rijders. Zelf mag ik dat wel en ben ik wel fan van Grosjean, maarja de meesten zien dat anders. | |
Rembrand21 | dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:51 |
Maldonado is een hele matige rijder. Grosjean is beter maar nog steeds geen top rijder. Ik verwacht dat hij een beetje in de categorie Button/Webber zit. | |
4-elements | dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:57 |
Ik heb hem anders weinig bijzondere dingen zien doen. Het enige hoogtepuntje van Williams dit jaar was de kwalificatie van Bottas in Canada. | |
Tarado | dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:59 |
Ik vind Maldonado een betere racer, Grosjean is waarschijnlijk de snellere rijder maar dat is wat anders dan racen. | |
sasquatsch | dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:27 |
Als Maldonado zijn emoties in bedwang houdt wel. Maar hij heeft er nogal een handje van om zijn kop te verliezen als hij onder druk komt te staan en dan maakt hij nogal wat fouten, zoals vorig jaar een aantal keer te zien was. | |
Meike26 | dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:31 |
Grove beledinging voor Webber en Button en andere net-niet top coureurs. Goed ik kan mij indenken dat Button en Webber niet zoveel fans hebben, maar het zijn sympathieke kerels op en naast de baan. Grosjean is veel eerder de categorie Takuma Sato, Kobayashi , Maldonado en Perez. Dit plaatje vat goed samen welke categorie coureurs deze behoren. Niet dat het persé slecht is, ik houd van de rijstijl van Maldonado. Kobayahsi is ook ene heerlijk leuke coureur om naar te kijken als hij zijn dag heeft. Perez nog niet veel van gezien dit jaar behalve Bahrein bij nota bene Button zelf. Grosjean staat bovenaan en imo ook het minst sympathiek op de baan. | |
Marks | dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:43 |
Inderdaad, een van de meest ondergewaardeerde coureurs net als Heidfeld en Glock dat waren. En Massa, Webber en Button rijden maar jaar na jaar bij de topteams... | |
Geralt | dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:46 |
Grosjean ligt veel te veel onder een vergrootglas. Tuurlijk een paar dingen waren onhandig vorig jaar, maar het gros ervan was of gewoon een raceongeval of was makkelijk te voorkomen geweest door de tegenpartij. Die DSQ hebben zn collega's hem aangenaaid door alles compleet op te kloppen imo. | |
Marks | dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:46 |
Het hoeft geen welles nietes discussie te worden, maar de crash tussen Montoya en Verstappen kwam door Montoya. Er was duidelijk geworden dat Montoya om wat voor vreemde reden dan ook opeens 30 meter dacht ik eerder remde dan normaal. Hij was zelf dan ook niet eens boos toen hij uitstapte, wetende dat het zijn eigen fout was en natuurlijk de gedachte dat hij in een van zijn eerste races al schumacher verslagen had in en gevecht en zich al met de besten kon meten. In deze serie interviews met verstappen uit 2001 komt het nog bij langs, leuk om te zien trouwens | |
Rembrand21 | dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:49 |
Webber is echt geen "net-niet" top coureur maar een goede 2de rijder (al dat zijn gedrag daar ook weer te wensen overlaat). De resultaten die hij heeft behaald zijn echt niet goed voor de auto waar hij in reed. Webber heft 200+ races gereden en 9? (zeg het nu even uit me hoofd) overwinningen behaald. Nou is Button een ander verhaal dus daar kan ik me je kritiek wel voorstellen. Was misschien niet zo handig om die te noemen ![]() | |
M.Melandri | dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:11 |
Zijn mensen vergeten dat Maldonado vorig jaar gewoon een race wist te winnen? Grosjean is dat in een veel betere auto nog niet gelukt. Maldonado is een hele snelle coureur, alleen heeft met zijn gooi en smijt werk wel een auto nodig die veel downforce aan de achterzijde heeft en daar schort het aan bij de huidige Williams. | |
Rembrand21 | dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:27 |
Hij wint 1 race en behoort dan gelijk bij de "net-niet" top coureurs, nee toch? De resultaten van de rest van seizoen 2012 waren nou ook niet om over naar huis te schrijven! | |
M.Melandri | dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:39 |
Je hebt het net over middelmatig, dan zou hij echt geen race winnen in de Williams. Het is geen topcoureur maar absoluut wel iemand in de F1 hoor. Waarom Grosjean beter zou zijn vraag ik me ook af, die weet in een top auto niet verder te komen dan een paar podiumplaatsen. | |
Rembrand21 | dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:54 |
Wat je zegt zit absoluut wat in. Al dat ik Grosjean persoonlijk meer vin hebben. Ik vin hem completer dan Maldonado. En zoals ik al zei: ik denk dat het een goede complete 2de rijder kan worden. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:20 |
Ach ja, als je nie wee of je d of een t moe gebruiken, laa je ze gewoon helemaal weg. Da vin ik wel slim! ![]() Volgens de theorie van Weltschmertz is Grosjean trouwens een dramatisch slechte rijder. Als KImi slechts middelmatig is en Grosjean Kimi duidleijk niet aankan, dan is Grosjean duidelijk waardeloos. ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2013 16:22:41 ] | |
Sinister-D- | dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:19 |
Kaartjes voor vrijdag ook maar even besteld nog ![]() Bleken toch wat duurder te zijn aan de poort dan bij de webshop. ¤50 ter plaatse itt ¤20 via digitale kanalen ![]() | |
RolStaart-Beer | dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:25 |
Dat is echt absurd ![]() | |
Yvie_lu | dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:12 |
Dank u! ben niet te lui, maar toch altijd handiger als iemand het voor je doet ![]() | |
Geralt | dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:20 |
GEWOON TE LUI DUS ![]() ![]() | |
Schunckelstar | dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:39 |
weet iemand of er regels zijn voor het gebruiken van zo'n ding: http://www.quadrocoptershop.nl/parrot-ardrone-20 ik wil volgend jaar zo'n ding aanschaffen en dan beelden maken van boven de tribune ![]() als ik bij de toiletten ga staan moet dat makkelijk te doen zijn. ik ben uiteraard niet van plan ook maar enigszins in de buurt te komen van het circuit. ik neem hem iig sowieso mee naar de camping ![]() | |
Geralt | dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:41 |
Vanaf de camping gewoon over het circuit vliegen man. FullHD camera erop en ju ![]() | |
Schunckelstar | dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:42 |
dat haalt ie niet denk ik ![]() vriend van me heeft ook zo'n ding en het bereik is maar een paar honderd meter. | |
RolStaart-Beer | woensdag 21 augustus 2013 @ 09:46 |
Is het trouwens nog mogelijk om ter plekke parkeerkaarten te kopen? | |
Geralt | woensdag 21 augustus 2013 @ 09:49 |
Je kan sowieso redelijk in de buurt parkeren. Iedereen met een grasveldje of braak stuk land achter zn huis veranderd tijdens een F1 weekend in een Q park ![]() Ow en een gratis tip: niet te vlug aan de kant parkeren als voor je neus de auto's links en rechts de Q parks in draaien, verder door is altijd nog plaats en anders moet je best ver lopen ![]() | |
Anne | woensdag 21 augustus 2013 @ 09:50 |
![]() | |
Schunckelstar | woensdag 21 augustus 2013 @ 09:52 |
Een weekend spa zonder regen is niet compleet ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 augustus 2013 @ 09:53 |
ene Michael Schumacher weet wel hoe regen op Spa eruit kan zien ![]() | |
staticdata | woensdag 21 augustus 2013 @ 09:54 |
![]() ![]() ![]() | |
Geralt | woensdag 21 augustus 2013 @ 09:54 |
Zo is dat, ik heb het er net met Brennie over dat de paraplu mee moet zaterdag ![]() | |
Geralt | woensdag 21 augustus 2013 @ 09:55 |
Coulthard ook ![]() Wat zouden ze anno 2013 eigenlijk doen bij zo een startcrash? Nu hebben ze geen T cars meer. Wat nou als de helft eruit ligt? | |
Schunckelstar | woensdag 21 augustus 2013 @ 09:55 |
Dat dorpje hebben ze niet voor niks vernoemd naar water ![]() | |
sasquatsch | woensdag 21 augustus 2013 @ 09:55 |
Racen met de andere helft. ![]() | |
Geralt | woensdag 21 augustus 2013 @ 09:57 |
Dat water hebben ze toch vernoemd naar dat riviertje? ![]() | |
D. | woensdag 21 augustus 2013 @ 09:57 |
Wel eerst goed oefenen he ![]() Meer info vind je hier: DIG / [Drones] Het boeiende quadcoptertopic #1 | |
Geralt | woensdag 21 augustus 2013 @ 09:57 |
Waarschijnlijk wel ja ![]() Mooie race was dat toen evengoed ![]() | |
Anne | woensdag 21 augustus 2013 @ 10:07 |
Ik heb staanplaatsen ![]() | |
sasquatsch | woensdag 21 augustus 2013 @ 10:08 |
Paraplu en regenjas mee. | |
Peterselieman | woensdag 21 augustus 2013 @ 10:10 |
denk niet meer dat het voor zal komen. In tegenstelling tot vroeger zullen ze nu achter de safety car starten en dan zo het veld op gang brengen ![]() | |
Geralt | woensdag 21 augustus 2013 @ 10:11 |
Owja inderdaad. Eerst 20 rondjes achter de SC natuurlijk.![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 augustus 2013 @ 10:14 |
je mist hierdoor wel een deel van de charme van de sport | |
Meike26 | woensdag 21 augustus 2013 @ 10:14 |
Nee, Spa is een lange baan. 20 is wel wat overdreven. 17 denk ik. | |
Geralt | woensdag 21 augustus 2013 @ 10:16 |
![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 augustus 2013 @ 10:18 |
Je sluit hierdoor nogal wat verrassingen uit. Komt waarschijnlijk ook vanwege de druk van de commercie. | |
Geralt | woensdag 21 augustus 2013 @ 10:20 |
Ik lees net dat Alonso nog nooit gewonnen heeft op Spa. Zou je ook niet zeggen als je er niet over nadenkt.![]() | |
Anne | woensdag 21 augustus 2013 @ 10:21 |
En regenlaarsjes ![]() | |
Geralt | woensdag 21 augustus 2013 @ 10:29 |
Meestal zijn het maar buitjes. Half uur later vaak weer een lekker zonnetje en dan is het gras ook weer zo droog ![]() Gewoon een paraplu mee en dat is zat. En lange mouwen, want het kan flink afkoelen als het regent daar. ![]() | |
Anne | woensdag 21 augustus 2013 @ 10:33 |
Oke ![]() | |
nils7 | woensdag 21 augustus 2013 @ 10:33 |
Als je de F3000 mee telt dan wel... | |
Geralt | woensdag 21 augustus 2013 @ 10:35 |
Jamaar dit is het F1 topic natuurlijk he ![]() | |
Geralt | woensdag 21 augustus 2013 @ 10:36 |
Poll: Welke dag gaan jullie? • Vrijdag • Zaterdag • Zondag • Hele weekend Tussenstand: Ook een poll maken? Klik hier | |
Geralt | woensdag 21 augustus 2013 @ 10:37 |
Wij de zaterdag ![]() | |
RolStaart-Beer | woensdag 21 augustus 2013 @ 10:39 |
Vrijdag ![]() | |
Geralt | woensdag 21 augustus 2013 @ 10:51 |
Zo, kaartjes zijn binnen, nr 28.039 en 28.040 ![]() Duurt nog lang ![]() | |
RolStaart-Beer | woensdag 21 augustus 2013 @ 11:59 |
DutchTrain | woensdag 21 augustus 2013 @ 14:02 |
Ja. Hier wat fotootjes. Zoals gewoonlijk waren de toeschouweraantallen weer eens sterk overdreven. Had tribunekaarten die ik gelukkig gratis had gekregen, want die waren geen zeventig euro waard. Gebeurde zo goed als niets daar. Op de hoek van Coolsingel en Blaak wel en daar kon je ook 's middags nog makkelijk aansluiten en wat zien. Voordeel van de tribunekaarten was wel, dat we na afloop de paddock in konden, waar Guido, Olav, Robin en Tim en Tom zich lieten zien voor een praatje, foto en/of handtekening. | |
soepp | woensdag 21 augustus 2013 @ 14:14 |
Ik kan aan 2 kaarten komen voor zaterdag kwalificatie bronze voor 35e , is dat een goede deal ? Heb er totaal geen verstand van. | |
RolStaart-Beer | woensdag 21 augustus 2013 @ 16:26 |
Per stuk kosten ze 45 euro, dus het is wel een goede deal. | |
Sinister-D- | woensdag 21 augustus 2013 @ 17:01 |
iig een betere deal als dat je ze daar aan de poort zou moeten kopen, dan kosten ze meer als het dubbele ![]() ![]() | |
staticdata | woensdag 21 augustus 2013 @ 18:08 |
Wel als je daardoor een super race krijgt. ![]() | |
Schunckelstar | woensdag 21 augustus 2013 @ 18:36 |
ik ga toch weer niet vrijdag... ![]() net vrijdag komen ze hier nieuwe deuren hangen en moet ik thuis zijn ![]() | |
Geralt | woensdag 21 augustus 2013 @ 19:07 |
Kosten op internet 40 euro voor de zaterdag. Aan de poort zal wel 45 of 50 zijn gok ik. | |
Sinister-D- | woensdag 21 augustus 2013 @ 19:18 |
Dat had ik ook gedacht over de vrijdags kaartjes die ¤20 in webshops kosten, dat die 'n ¤5 duurder zouden zijn. Toch maar een mailtje gestuurd gisteren wat de kaarten aan de poort kosten: ¤50 ![]() Heeft me nu met UPS verzending ook ¤50 gekost voor 2 kaarten ![]() | |
Geralt | woensdag 21 augustus 2013 @ 19:20 |
Hier ook ups 5 tientjes voor 2 kaartjes. Wel flink duurder geworden de laatste paar jaar. Vorig jaar had Spa nog iets van 12 miljoen verlies, dus het zal er allemaal niet goedkoper op worden. ![]() Aan de andere kant, je bent wel voor 100 euro inclusief parkeren, wat eten en drinken de hele dag onder de pannen. Als je gaat uit eten in een simpel restaurantje en een schnitzel besteld en daarna naar de bios gaat ben je datzelfde geld ook kwijt. | |
LWD-Godius | woensdag 21 augustus 2013 @ 20:38 |
interlagos 2014:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 21 augustus 2013 @ 20:48 |
Ja leuk zo'n modern pitcomplex, maar waarom moet er dan weer direct aan de layout geprutst worden ![]() | |
Bluurgh | woensdag 21 augustus 2013 @ 20:56 |
Doe dan gewoon weer een stuk ouwe layout erbij ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 21 augustus 2013 @ 21:08 |
Dan kan Kimi ook een keer de weg vinden ![]() | |
Marks | woensdag 21 augustus 2013 @ 21:44 |
Wat is er aan de lay out veranderd dan? | |
Sinister-D- | woensdag 21 augustus 2013 @ 21:54 |
Bocht 4 op dit plaatje/het gele gedeelte op het eerste geposte plaatje. ![]() | |
RolStaart-Beer | woensdag 21 augustus 2013 @ 21:56 |
Veranderen ze ook van rijrichting? Anders duiken ze wel heel vroeg de pits in. | |
Sinister-D- | woensdag 21 augustus 2013 @ 21:56 |
Dat maakt toch niets uit, anders duurt het uitrijden heel lang ![]() | |
Nattekat | woensdag 21 augustus 2013 @ 21:59 |
Moesten ze nou de start/finish verplaatsen? ![]() | |
Marks | woensdag 21 augustus 2013 @ 22:00 |
Ok... Als er maar geen uitloopstrook bij ´´Subida dos boxes´´ komt zoals ze van plan waren. Anders is er weer een baan verkloot. | |
Sinister-D- | woensdag 21 augustus 2013 @ 22:01 |
Idd, nogal zoiets ![]() ![]() | |
Nattekat | woensdag 21 augustus 2013 @ 22:03 |
Geniet er dit jaar nog maar extra goed van ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 augustus 2013 @ 22:04 |
nee. Ze gaan in de toekomst in de Senna S de pits induiken. | |
4-elements | woensdag 21 augustus 2013 @ 22:05 |
Weer een circuit (deels) verpest. Waarom iets wat goed is veranderen? Een nieuw pitcomplex moet kunnen, waarom gelijk weer de lay-out veranderen? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 augustus 2013 @ 22:05 |
jup. Bij een nieuw pitcomplex hoort een nieuwe start/finishlijn. Zie ook Silverstone waar dat gebeurd is | |
Sinister-D- | woensdag 21 augustus 2013 @ 22:07 |
Weinig andere keus natuurlijk. Terwijl ze bouwen racen ze natuurlijk gewoon door, en dan blijft het oude gedeelte uiteraard in gebruik. Dan krijg je dus automatisch dat S/F uiteindelijk verplaatst naar het nieuwe complex. | |
Peterselieman | woensdag 21 augustus 2013 @ 22:08 |
daar komt het wel op neer ja en het is de enige logische plek waar het complex kan komen. De rest van het circuit is er niet geschikt voor | |
4-elements | woensdag 21 augustus 2013 @ 22:10 |
Er zullen daar toch ook wel maanden zijn dat ze weinig van het circuit gebruik maken. Dus in principe moet het gewoon op de oude plek kunnen. Maar dan moeten ze wel een beetje snel doorwerken. Oh wacht, het is in Brazilië he... ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 augustus 2013 @ 22:12 |
je mag voor de bouw gerust een maand of 8 rekenen. Ook in Europa ben je zo een half jaar kwijt met zo'n project | |
Nattekat | woensdag 21 augustus 2013 @ 22:13 |
Als ze t4 niet veranderd hadden was het nog niet zo erg, nu is het net als op al die nieuwe banen. Toch gaat er veel nostalgie verloren zo. | |
4-elements | woensdag 21 augustus 2013 @ 22:15 |
Dat is met bijna alle circuits zo. Alles moet maar hypermodern worden. Terwijl juist de oude circuits meer charme hebben. Daar ruik je de geschiedenis. Plekken van glorie en drama. Maar daar heeft Circus Bernie geen oog voor. Money money money. | |
Marks | woensdag 21 augustus 2013 @ 22:20 |
Ik vind het nog meevallen, als de muur maar blijft bij de ´´laatste bocht´´ en bij deze mag SIEMENS weer terug aub ipv LG... Tenminste leesbaar en ook alleen een melding van een gele vlag als er echt iets is gebeurd ![]() En mooi te zien, gewoon 2 NLers in de F1 ![]() | |
twiFight | donderdag 22 augustus 2013 @ 01:46 |
Hangt er maar net vanaf hoe je je inzet. In Azie bouwen ze twee wolkenkrabbers in die tijd. In Nederland ben je al snel 3 jaar bezig met zo'n project, waarbij de deadline met 2 jaar wordt overschreden en het budget uiteindelijk met 300% van gepland wordt overschreden. In Duitsland bouwen ze ergens een vliegveld naar dit model ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 22 augustus 2013 @ 02:29 |
Proost. Neem er nog eentje. | |
Geralt | donderdag 22 augustus 2013 @ 03:06 |
Proost ik doe mee ![]() | |
IkWilbert | donderdag 22 augustus 2013 @ 09:38 |
Olav Mol@Olav_Mol1m Goed nieuws voor ned.autosportfans: Robin Frijns terug in GP2. Zal poberen Spa n extra ned tintje te geven. TOP | |
RolStaart-Beer | donderdag 22 augustus 2013 @ 09:40 |
![]() | |
IkWilbert | donderdag 22 augustus 2013 @ 09:47 |
Zojuist ook door Frijns zelf bevestigd op twitter ![]() | |
alwaysonhold | donderdag 22 augustus 2013 @ 09:48 |
En ook bij zijn oude team Hillmer. Yeaaaah. Die zagen dus in hoe belangrijk hij was, vooraan meestrijden met hem en zonder zijn feedback waren ze vorig GP2 weekend nergens..yes!!! Is het al zaterdag:)? | |
alwaysonhold | donderdag 22 augustus 2013 @ 10:04 |
Het is trouwens een Spa only deal. Als ik de tweets lees. Dat is dan weer jammer. | |
Rossdale | donderdag 22 augustus 2013 @ 10:05 |
Top voor Frijns ![]() ![]() | |
Anne | donderdag 22 augustus 2013 @ 10:26 |
Het wordt steeds erger ![]() ![]() | |
Geralt | donderdag 22 augustus 2013 @ 10:29 |
Het was al gezegd dat regen er gewoon bij hoort in Spa Anne. Ook als je aankomt bij het circuit en het is een strakke blauwe lucht zonder wolken, neem maar gewoon die plu mee uit de auto, want een uur later kan het zomaar regenen om vervolgens een half uur daarna weer zonnig te zijn. Ik heb er geen problemen mee in elk geval ![]() | |
sasquatsch | donderdag 22 augustus 2013 @ 10:41 |
Kovalainen rijdt de vrijdagtraining voor Caterham ipv Giedo.
| |
Geralt | donderdag 22 augustus 2013 @ 10:42 |
Toch jammer om in zn "thuis Grand Prix" die auto af te moeten staan ![]() | |
Geralt | donderdag 22 augustus 2013 @ 10:43 |
Waterdichte contracten bestaan niet in de Formule 1. Dat zou Guido toch ook wel moeten weten; daar is hij oud genoeg voor lijkt me. | |
Marks | donderdag 22 augustus 2013 @ 10:43 |
Verstappen dacht ook dat hij een waterdicht contract had bij Benetton destijds ![]() Maargoed, ik geloof inderdaad niet dat Giedo vervangen gaat worden. Daar is geen enkele reden toe. Het is gewoon logisch dat er nu een 3e coureur zijn feedback kan geven over de auto, hoe meer advies hoe beter. Verder kent Giedo de baan, dus wat dat betreft is het minder duur dan een baan waar hij nog nooit gereden heeft zoals bijvoorbeeld Austin (en Suzuka vraag ik me ook af) | |
RolStaart-Beer | donderdag 22 augustus 2013 @ 10:44 |
Gevaarlijke uitspraak. Alles kan kapot. | |
sasquatsch | donderdag 22 augustus 2013 @ 10:44 |
Maar even het volledige bericht ipv alleen de mededeling. Frijns rijdt in Spa-Francorchamps weer voor Hilmer
| |
sasquatsch | donderdag 22 augustus 2013 @ 10:45 |
Volgens mij was het Arrows waar hij een waterdicht contract had (ook erkend door de CRB) en toch aan de kant gezet werd. Het enige effect van een waterdicht contract is dat je schadevergoeding kan eisen voor contractbreuk. Helaas viel er bij Arrows niets meer te halen. | |
JohnB52 | donderdag 22 augustus 2013 @ 10:46 |
Jij denkt dat t door LG komt, zo vaak gele vlag in beeld? Als er een auto van de baan raakt, dan registreert het "systeem" dat... En inmiddels zijn de technieken ook iets verder dan 2006. | |
sasquatsch | donderdag 22 augustus 2013 @ 10:48 |
En vaak zijn dat alleen maar de sponsors van het systeem en niet de makers. ![]() | |
Marks | donderdag 22 augustus 2013 @ 10:48 |
Toen wist je : geel = problemen. Nu zie je soms niet eens een herhaling van de reden van het geel ![]() En, maar dat ligt ook aan mij, stoor me aan het wisselen tussen interval en verschil t.o.v. leider wat zo onopvallend gaat op de een of andere manier. In ieder geval vond ik de Siemens lay out tig keren duidelijker, om maar niet te beginnen over good old Tag Heuer. | |
Geralt | donderdag 22 augustus 2013 @ 10:54 |
Hear hear! | |
Geralt | donderdag 22 augustus 2013 @ 10:56 |
![]() ![]() | |
Marks | donderdag 22 augustus 2013 @ 10:57 |
Lol Kan niet beter dan dit toch ![]() | |
JohnB52 | donderdag 22 augustus 2013 @ 10:58 |
Ook maar weer terug naar SD uitzendingen dan? Bij LG heb je tenminste live speedtraps, bij die oude was t alleen de sectortijden, en daarvoor alleen verschil bij start finish... Maar ik zou zeggen, bel Siemens eens op, en vraag of ze het weer willen gaan doen... En dan denk ik ook nog dat t puur de naam is, en niet LG zelf die de timing verzorgt. | |
Geralt | donderdag 22 augustus 2013 @ 10:58 |
Jawel; een Fin in die auto is beter ![]() | |
JohnB52 | donderdag 22 augustus 2013 @ 11:00 |
Maar die zijn middelmatig, en rijden dan niet op P1 Hier de combi van beide | |
Geralt | donderdag 22 augustus 2013 @ 11:00 |
Hoi Weltschmerz; log even in op je eigen account, wel zo duidelijk voor iedereen! | |
JohnB52 | donderdag 22 augustus 2013 @ 11:02 |
Moet jij nodig zeggen Vosss ;-) | |
Geralt | donderdag 22 augustus 2013 @ 11:03 |
1-0 voor Weltschmerz ![]() ![]() | |
JohnB52 | donderdag 22 augustus 2013 @ 11:04 |
Ff voor de duidelijkheid ik ben geen wereldsmertz he! | |
Geralt | donderdag 22 augustus 2013 @ 11:05 |
No shit! ![]() Overigens over dat filmpje hierboven: wat een mooie auto's he ![]() De jaren daarna zijn ze (imo dan) alleen maar lelijker geworden ![]() | |
Peterselieman | donderdag 22 augustus 2013 @ 11:10 |
klopt. Ik had het dan ook niet over Azië waar ze nadat de fundering gelegd is in 15 dagen tijd een groot gebouw uit de grond stampen | |
JohnB52 | donderdag 22 augustus 2013 @ 11:16 |
En dan hebben ze nog 9 dagen weekend ook: | |
JohnB52 | donderdag 22 augustus 2013 @ 11:17 |
Heb je ook de naam van de uploader gezien? | |
Geralt | donderdag 22 augustus 2013 @ 11:18 |
vos ![]() | |
Peterselieman | donderdag 22 augustus 2013 @ 11:23 |
oh ja, dat was het | |
Marks | donderdag 22 augustus 2013 @ 11:23 |
Ho Ho, de Marussia en Mclaren van dit jaar zijn echt MOOI. In 2007 tot 2010 waren het gedrochten, vooral met de wieldoppen ![]() | |
JohnB52 | donderdag 22 augustus 2013 @ 11:27 |
Tsja, wieldoppen horen ook niet op een sportwagen... | |
sasquatsch | donderdag 22 augustus 2013 @ 11:45 |
Doe maar een Nederlander. (Frijns bijvoorbeeld). ![]() | |
Nattekat | donderdag 22 augustus 2013 @ 12:32 |
Niks bijvoorbeeld, gewoon Frijns ![]() | |
Nattekat | donderdag 22 augustus 2013 @ 12:33 |
![]() | |
staticdata | donderdag 22 augustus 2013 @ 12:39 |
Hopelijk kan Frijns iets moois laten zien en zich niet laten misleiden door Do and Die acties. Op Nurburgring was het wel mooi om te zien maar verstandig was anders ![]() | |
nils7 | donderdag 22 augustus 2013 @ 12:39 |
![]() Wat is hier mis mee? | |
Geralt | donderdag 22 augustus 2013 @ 12:40 |
In het echt vond ik dat jaar de BrawnGP het mooist. ![]() | |
Nattekat | donderdag 22 augustus 2013 @ 12:41 |
Een echte racer, van het kaliber Hamilton. Daar hebben ze er in de F1 meer van nodig. | |
staticdata | donderdag 22 augustus 2013 @ 12:45 |
Dat ben ik absoluut met je eens, maar als hij dit vaker doet zal het een negatieve impact kunnen hebben. Ik denk vooraan rijden en ipv 2e dan bijvoorbeeld 3e worden maar wel punten pakken en zeker niet uitvallen beter is. ![]() | |
Geralt | donderdag 22 augustus 2013 @ 12:46 |
Dat weet je niet. Kan zomaar zijn dat dalijk een keer een partij denkt die kerel moeten we hebben of sponsoren. Wie weet ![]() | |
Nattekat | donderdag 22 augustus 2013 @ 12:48 |
Die actie van Hilmer nu geeft ook wel wat hoop, het draait toch niet helemaal om geld. | |
sasquatsch | donderdag 22 augustus 2013 @ 12:49 |
Op de Nurburgring was helemaal geen Do or Die actie. Hij had gewoon de pech dat Bird net op dat moment Ericson wilde inhalen. Als Bird dat niet gedaan had, had Frijns gewoon Bird ingehaald. Want als die actie van Frijns al een Do or Die actie was, was die van Bird dat nog erger, omdat die veel later begon met inhalen. ![]() | |
JohnB52 | donderdag 22 augustus 2013 @ 13:08 |
Wie weet... Of die ander heeft niet betaald, of nu geen geld meer... | |
Rossdale | donderdag 22 augustus 2013 @ 13:09 |
Wie weet heeft Pipelife wat voor hem kunnen betekenen en zit hij daarom weer bij Hilmer | |
Nattekat | donderdag 22 augustus 2013 @ 13:10 |
Las net dat die paydriver blijft, Frijns vervangt zijn oude teamgenoot. | |
Gramulanion | donderdag 22 augustus 2013 @ 14:10 |
![]() Helm van Giedo ![]() | |
sasquatsch | donderdag 22 augustus 2013 @ 14:18 |
Hij is van Michel Vaillant overgestapt op Delfts Blauw. ![]() | |
Geralt | donderdag 22 augustus 2013 @ 14:19 |
Nice ![]() | |
LWD-Godius | donderdag 22 augustus 2013 @ 14:53 |
Het geeft wel een betere uitremmogelijkheid dan bij de huidige bocht (4). | |
gpvin | donderdag 22 augustus 2013 @ 14:59 |
Hallo, Ik ga aankomend weekend richting Spa om het allemaal live mee te maken. Ik huurde de afgelopen jaren altijd een Fan Vision kastje maar helaas zijn die er vanaf dit jaar niet meer. Nu is mijn vraag: Weten jullie of het ook mogelijk is om via FM/AM/SW/MW/LW ergens Engels commentaar te horen? Dat Franse geblaat wat uit de circuit speakers komt is niet om aan te horen namelijk. Iemand enig idee? | |
Marks | donderdag 22 augustus 2013 @ 15:10 |
Mooi, houden zo. | |
Geralt | donderdag 22 augustus 2013 @ 15:11 |
Die dingen met livetiming enzo erop? Zijn die er serieus niet meer dit jaar? ![]() | |
Geralt | donderdag 22 augustus 2013 @ 15:12 |
Er is wel een app die het allemaal netjes bij houdt in realtime, maar ik heb geen enkel idee hoe de internet dekking daar is. Op mijn tablet thuis doet ie het in elk geval prima, maarja, dat is een thuisverbinding en geen verbinding in Spa. | |
RolStaart-Beer | donderdag 22 augustus 2013 @ 15:13 |
Dekking van 3G van Vodafone is perfect langs de baan. 2 maanden geleden in ieder geval wel. | |
gpvin | donderdag 22 augustus 2013 @ 15:14 |
Klopt, zie: http://www.autosport.com/news/report.php/id/105060 | |
Geralt | donderdag 22 augustus 2013 @ 15:14 |
OW dat is wel erg jammer; ik wilde juist dit jaar voor het eerst zo een ding huren ![]() | |
gpvin | donderdag 22 augustus 2013 @ 15:15 |
Het gaat me eigenlijk vooral om het commentaar ipv de posities enzo. Ik vermoed dat het ook nogal wat MB's verbruikt, die F1 app. | |
RolStaart-Beer | donderdag 22 augustus 2013 @ 15:15 |
BBC 5 live zit ergens op de korte golf. Ben even de frequentie kwijt. | |
gpvin | donderdag 22 augustus 2013 @ 15:15 |
Iemand die hem kan vinden? Zit al een poosje te zoeken.. 5Live heeft altijd goed commentaar! | |
Geralt | donderdag 22 augustus 2013 @ 15:17 |
909/693 MW | |
Geralt | donderdag 22 augustus 2013 @ 15:18 |
Geen idee wat sports extra precies is. | |
RolStaart-Beer | donderdag 22 augustus 2013 @ 15:18 |
Dat is hem idd ![]() | |
Geralt | donderdag 22 augustus 2013 @ 15:20 |
Rest van het weekend geen uitzending zo te zien. | |
gpvin | donderdag 22 augustus 2013 @ 15:26 |
Ga vanavond even testen met mijn wereldradio of ik wat kan ontvangen ![]() I.c.m. het live verslag van GPupdate kom ik een heel eind denk ik. | |
Geralt | donderdag 22 augustus 2013 @ 15:26 |
Kut zo een ding zou wel handig zijn. | |
gpvin | donderdag 22 augustus 2013 @ 15:29 |
Ja wat was dat handig! Je kunt echt alles letterlijk volgen met beeld en al... Bernie wou teveel geld hebben voor de rechten, en wie zijn de dupe; Juist..... De Fans! | |
Geralt | donderdag 22 augustus 2013 @ 15:29 |
Ik doelde op die wereldradio ![]() ![]() | |
StevenQ | donderdag 22 augustus 2013 @ 15:30 |
Heino gesignaleerd in Spa!![]() | |
Funzel | donderdag 22 augustus 2013 @ 15:33 |
Zo lijkt die wel heel erg blond zeg. | |
SuzukiSwift | donderdag 22 augustus 2013 @ 15:38 |
2 jaar geleden was de 3G dekking perfect tijdens de race. | |
gpvin | donderdag 22 augustus 2013 @ 15:39 |
Oke, dan denk ik dat de Liveupdate pagina van GPupdate wel voldoet. Die is ook niet zo zwaar denk ik qua MB's. | |
gpvin | donderdag 22 augustus 2013 @ 15:40 |
Of twitter! | |
Peterselieman | donderdag 22 augustus 2013 @ 15:43 |
Aan het haar te zien gaat hij dit weekend niet winnen ![]() | |
Yvie_lu | donderdag 22 augustus 2013 @ 19:47 |
Jawel, dit is gewoon een vriendelijke gebaar richting alle Finnen. | |
rubbereend | donderdag 22 augustus 2013 @ 21:28 |
die bouw is stilgelegd omdat het nooit veilig kan in die tijd ![]() | |
twiFight | vrijdag 23 augustus 2013 @ 00:27 |
Mijn punt was dat hoe snel een verbouwing klaar is vooral een functie is van hoeveel mensen je er tegenaan gooit (en dus geld). Op enkele zaken na, die gewoon even duren, hoeft bouwen echt niet lang te duren. Je kunt makkelijk buiten de F1 race om een circuit verbouwen. Tijd zat. Maar het blijft toch een geldkwestie, dus helaas moet de oude vertrouwde layout van een circuit er dan aan geloven ![]() | |
gpvin | vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:54 |
Ik had helaas weinig bereik op 693 MW. Heel in de verte kon ik BBC Radio5 Live ontvangen. Wat denken jullie, ligt het aan mijn wereld radio? Is er nog iemand anders die het eens wil testen? | |
Rossdale | vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:04 |
http://www.f1-fansite.com(...)ri-at-finnish-party/ Kimi + drank = mooie combinatie ![]() Zou hij echt zijn mond voorbij gepraat hebben? | |
StevenQ | vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:12 |
Crash van Giedo Van der Garde in VT2 | |
StevenQ | vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:42 |
![]() | |
Nieuwschierig | vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:48 |
Zelfde plek als Verstappen indertijd? | |
StevenQ | vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:52 |
klopt, Blanchimont | |
sasquatsch | vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:00 |
Crash VdG was in Stavelot, niet Blanchimont. | |
Breaker.Faker | vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:08 |
Kimi is paar jaar geleden door Ferrari aan de kant geweest toen had hij nog een contract voor een jaar. Ik denk niet dat hij zo maar zal instappen bij Ferrari. | |
alwaysonhold | zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:38 |
Eerst zien, lijkt me wat te voorbarig. Maar toch: "3 jarig racecontract ligt klaar voor Frijns bij Sauber'' Robin Frijns is een serieuze gegadigde voor een racestoeltje bij Sauber voor 2014. Dat onthulde oud-coureur Robert Doornbos als co-commentator bij Sport1 tijdens de derde vrije training voor de Belgische Grand Prix. Hij sprak gisteren met de manager van Frijns op Spa-Francorchamps. Werner Heinz behartigt de belangen van Frijns en deelde aan Doornbos mede dat een driejarig contract bij Sauber klaar ligt voor de regerend World Series by Renault-kampioen. Het zou een optie in zijn huidige verbintenis betreffen, met een deadline van 15 september om die te lichten. Doornbos wist te melden: "Ik heb gisteren met de manager van Robin gesproken, Werner Heinz. Hij vertelde mij dat het huidige contract van Robin Frijns een optie heeft. Als Sauber deze optie voor 15 september licht dan heeft hij een nieuw contract voor drie jaar bij het Zwitserse team. Dan zou je de combinatie Sirotkin en Frijns krijgen volgend jaar. Licht Sauber de optie niet, dan is Robin vrij om te gaan en staan waar hij wil voor volgend seizoen." Mocht Sauber dat doen, dan kiest de Zwitserse renstal voor een uitermate jonge line-up voor volgend seizoen, met Frijns naast Sergey Sirotkin. De Russische tiener maakt onderdeel uit van een kapitaalinjectie om de toekomst van het team te waarborgen. Bron: F1today [ Bericht 2% gewijzigd door alwaysonhold op 24-08-2013 12:44:58 ] | |
Nattekat | zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:53 |
Ik had al het idee dat het nog niet over was, dit bevestigt het. ![]() Nu maar duimen.... | |
THEFXR | zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:00 |
begint nu de voorbeschouwing op de BBC? | |
Schunckelstar | zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:03 |
vanaf 10 over ![]() | |
Meike26 | zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:08 |
Eerst zien, dan geloven. Dit soort uitlatingen met een bron erbij (zijn manager) kan ook nog wel eens nadelig werken omdat de concurrerende partijen kunnen over bieden. Weg kans ! | |
Schunckelstar | zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:09 |
sowieso raar dat doornbos daar iets over zegt, terwijl de betrokkenen allemaal moeite doen om niks te zeggen ![]() maar ik hoop dat het klopt ![]() | |
alwaysonhold | zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:11 |
Ik denk dat dit soort contracten bij F1 coureurs wel vaker zijn aangeboden, ik zie het nog niet zo positief in. 2 rookies aan de start in 1 team? Nog nooit gebeurd bij Sauber. De druk wordt dan heel hoog bij Frijns om te presteren.... | |
alwaysonhold | zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:13 |
Het klopt dus niet: Kamp Robin Frijns baalt van geruchten over racedeal: "Absoluut niets van waar" SPA-FRANCORCHAMPS – Hevige geruchten in de paddock van Spa-Francorchamps: er zou een driejarig racecontract bij het Sauber F1 Team klaarliggen voor Robin Frijns. Althans, als we Robert Doornbos mogen geloven. De oud-Formule 1-coureur zou in de paddock met Werner Heinz, de manager van Frijns, gesproken hebben. Hij zou dat nieuws door hebben gespeeld aan de Rotterdammer. Het zou gaan om een optie in het huidige contract, die door Sauber voor 15 september gelicht kan worden. Gebeurt dat niet, dan is Frijns vrij om te gaan en staan waar hij wil. Gebeurt dat wel, dan is hij de komende drie jaar de tweede rijder, aldus Doornbos. RaceXpress.nl zocht direct contact met Pieter Belmans, de begeleider van de Nederlander. Hij was zeer helder over de berichtgeving: “Het is dikke bullshit en absoluut niets van waar. Ik ben helemaal niet blij met dergelijke berichten, er is totaal geen sprake van.” RaceExpress.nl Sukkeltje, die Doornbos ![]() | |
THEFXR | zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:14 |
lange chick, die vrouw | |
Schunckelstar | zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:14 |
of wel, maar ontkennen ze het vanwege de reden die meike noemt. daarom snap ik ook niet dat doornbos dit soort uitlatingen doet ![]() | |
alwaysonhold | zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:16 |
Nogmaals, ik zie Sauber echt niet met 2 rookies verschijnen op de grid ![]() | |
Schunckelstar | zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:18 |
wel een gok, maar wel een die goed uit kan pakken ![]() dat zie ik eigenlijk niet als reden om het af te laten ketsen, mischien dat ze een soort van heikki constructie kunnen doen ![]() of mischien hoop ik wel te hard ![]() | |
THEFXR | zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:20 |
Ik denk dat het wel waar is, maar de optie is nog niet gelicht, dan wil je dat ook niet in de media hebben, maar pas als de deal rond is. Verder denk ik dat dit verteld is aan de bar, dus prive info en had doornbos niet de journalisten pet op. | |
M.Melandri | zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:31 |
Mag Doornbos wel als co-commentator, weet nog wel interessante dingen te vertellen. Hij liet alleen weten dat er een optie in het contract zit, meer niet. | |
Toekito | zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:34 |
RD ![]() | |
alwaysonhold | zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:34 |
![]() ![]() | |
Schunckelstar | zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:36 |
wel een symphatieke kerel verder ![]() | |
Nattekat | zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:42 |
De enige co-commentator commentator die iets zinnigs zegt ![]() | |
THEFXR | zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:49 |
rain, rain ![]() | |
Tarado | zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:51 |
2013 Formula 1 GP's #47 - Shell Belgium Grand Prix! | |
twiFight | zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:53 |
Gaat puur om de kijkcijfers. Elke scheet over Frijns levert je gelijk tienduizenden views op aangezien hele kuddes nederlanders met een stijve rondlopen voor Frijns. F1 kijkers zouden toch als geen ander moeten weten dat je pas zeker bent dat Frijns rijdt als hij in Australie op de start grid staat te wachten tot de rode lichten uit gaan. | |
M.Melandri | zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:51 |
Zo spectaculair is het ook niet wat Doornbos zei, er is een optie in het contract opgenomen welke Sauber kan lichten. Of ze dat doen is een tweede. | |
staticdata | zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:07 |
Daarnaast staat er iets verder in de tekst dat het gaat om een contract voor 3 jaar, maar niet specifiek als racecoureur. | |
sasquatsch | zaterdag 24 augustus 2013 @ 22:29 |
Dat komt omdat hij nooit gekart heeft en pas op latere leeftijd is gaan racen. Vergelijkbaar met Bruno Senna en imho knap van ze dat ze ondanks die achterstand zo ver gekomen zijn. Wat Frijns betreft, denk ik dat dat contract al voor dit seizoen is opgesteld om Frijns aan zich te binden met de bedoeling om hem mogelijk in 2014 te laten racen. Ze willen niet in hem investeren en dan zo maar laten gaan. Vandaar de optie. Frijns kan niets anders dan wachten tot 15 september. Pas daarna zou hij maar een ander team kunnen gaan. De situatie met Sirotkin en het Russische geld heeft echter alles doen veranderen waardoor de kans dat de optie gelicht wordt erg klein is geworden. | |
Peterselieman | woensdag 28 augustus 2013 @ 13:06 |
De eerste versie voor de 2014-kalender zal op 24 september naar buiten worden gebracht. Rijkelijk laat, maar het komt doordat er te veel races ingepland zijn en er maar 20 plekken zijn. Hierdoor moeten nogal wat plooien gladgestreken worden, zeker omdat ze veelal ook in dezelfde maanden willen zitten. Voorbeeldje is Monaco eind mei en dan in juni/juli Canada, New Jersey, Groot-Brittannië, Oostenrijk, Duitsland en Hongarije. | |
nils7 | woensdag 28 augustus 2013 @ 14:13 |
Als die Rus een grote som mee brengt dan kan Frijns natuurlijk prima er naast rijden.... | |
JohnB52 | woensdag 28 augustus 2013 @ 14:15 |
Streep New Jersey maar door, die rijden ze volgend jaar niet. | |
sasquatsch | woensdag 28 augustus 2013 @ 14:15 |
Twee rookies in een team als Sauber? Lijkt me niet. Denk eerder dat ze een 'ervaren' rijder ernaast zetten. Als het al geen Hulkenberg of Gutierrez is dan een Bianchi of Massa die hier worden genoemd. | |
nils7 | woensdag 28 augustus 2013 @ 14:17 |
Deden ze eerder met Raikkonen ook toen met Heidfeld ernaast... Iemand met 1 seizoen achter de rug wil ik nou niet echt ervaren noemen. | |
JohnB52 | woensdag 28 augustus 2013 @ 14:17 |
Vorig jaar nog 2 bijna rookies... Edit: kobayshi reed als n rookie | |
sasquatsch | woensdag 28 augustus 2013 @ 14:21 |
Vandaar de ' '. | |
Peterselieman | woensdag 28 augustus 2013 @ 14:27 |
dat zeg je wel, maar ze werken nog steeds aan het circuit daar en officieel is er nog niets geschrapt, behalve India dan. | |
Geralt | vrijdag 30 augustus 2013 @ 01:33 |
En Schumacher kan tot 2020 weer 20 miljoen bijschrijven op zn rekening. In ruil daarvoor 6x een avond aan elkaar lullen over zn leven voor die sponsor. Absurde bedragen voor zoiets ![]() | |
twiFight | vrijdag 30 augustus 2013 @ 02:41 |
Op zich wel, maar als het die sponsor meer dan 20 miljoen oplevert dan is het natuurlijk een hele normale deal. | |
Tarado | vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:06 |
Tegen die tijd heeft Vettel wel meer wereldtitels dan hij | |
Schunckelstar | vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:06 |
Meende vorige week ergens gelezen hebben dqt ie niet doorging vanwege financiele problemen. Op fok! Volgens mij zelfs ![]() Maar ik kan me vergissen ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:47 |
dat kan kloppen, maar dat was niet meer dan een verwachting. De organisatie zelf zegt dat ze er nog steeds aan werken, alleen ik heb er zelf een hard hoofd in | |
sasquatsch | vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:34 |
Ecclestone: 'New Jersey kan nog doorgaan' | |
Meike26 | vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:05 |
Als ik dat bericht zomag geloven krijgen we dus een uniek iets op de kalender. - Eerst de race in New Jersey en daarna gelijk door naar Austin, Texas? - Of het moet een om en om GP worden met Austin zoals Hockenheim en Nurburgring. - Of ze gaan heel onlogisch van Amerika naar Azië en terug naar Amerika, ja de F1 moet goedkoper worden... ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:09 |
New Jersey moet aan Canada gekoppeld worden, terwijl Austin dat aan Brazilië is | |
Geralt | vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:08 |
Zolang Melbourne maar gewoon de opener blijft en Brazilië de afsluiter zal het me eerlijk gezegd jeuken hoe vaak ze op en neer moeten vliegen ![]() | |
Nattekat | vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:13 |
Zolang Duitsland maar op een goede datum valt boeit het me niks. | |
Peterselieman | vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:14 |
er is één datum heilig en dat is Monaco: eind mei, op dezelfde dag als de Indy 500.
| |
JohnB52 | vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:34 |
Tussen (week) 40/45 doen ze dat toch altijd? | |
Schunckelstar | vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:50 |
ah ok ![]() ik hoop het, het zag er op zich best leuk uit ![]() | |
Geralt | zondag 1 september 2013 @ 16:27 |
Geen F1, maar wellicht interessant: http://www.dailymotion.com/video/xpg7wv_fia-wec-live_auto Live vanaf 17:00 tot 23:00, de vierde race van het FIA World Endurance Championship in Sao Paulo met onder andere Fisico, Koba en Bruno Senna die mee doen. Volgens mij een HD (720p) stream, dus prima te kijken zometeen ![]() | |
Geralt | zondag 1 september 2013 @ 16:29 |
Ow ik zie net dat die op Motors TV ook is, echter is dat geen HD (bij Ziggo tenminste). En gezien de namen die mee doen toch een heel klein beetje F1 nieuwswaardig zegmaar ![]() | |
sasquatsch | zondag 1 september 2013 @ 16:33 |
Clasht voor een deel met de IndyCar race van Baltimore om 20.30 die ik de voorrang geef boven deze race. Misschien dat ik de eerste uren mee pak. ![]() | |
Geralt | zondag 1 september 2013 @ 16:33 |
En dat clashed dan weer volgens mij met dus je denkt dat je kan dansen wat Brennie wil kijken ![]() | |
sasquatsch | zondag 1 september 2013 @ 16:36 |
Dat kun je op TV kijken. De Indycar race en de WEC race via een livesteam (heb geen Motors TV). Dus twee dingen tegelijk kan. | |
nils7 | zondag 1 september 2013 @ 21:45 |
Op MotorsTV hadden ze t er net over dat ze net hebben binnen gekregen over groot nieuws over Fernando Alonso... | |
Ferry_76 | zondag 1 september 2013 @ 21:48 |
Misschien vandaag, maar anders binnen enkele dagen zou er nieuws komen over de carriere van Alonso. P.s. voor de liefhebbers van het oudere spul, hier wat foto's van mij, gisteren gemaakt op Zandvoort: FOT / Zandvoort Historic Grand Prix. | |
Geralt | zondag 1 september 2013 @ 21:55 |
Lotus is ook weer aan het grappen en grollen op twitter:![]() ![]() ![]() | |
Geralt | zondag 1 september 2013 @ 21:55 |
[offtopic] Hoe moet ik twitter berichten eigenlijk quoten zegmaar op FOK? ![]() Ik gebruik geen twitter en snap er niets van namelijk ![]() | |
sasquatsch | zondag 1 september 2013 @ 21:56 |
Link plaatsen en op vogeltje klikken. | |
Peterselieman | zondag 1 september 2013 @ 21:57 |
elk twitterbericht heeft een uniek link, die kopieer je. Op het forum hier klik je op het vogeltje en daar plak je link van de tweet in. | |
Geralt | zondag 1 september 2013 @ 21:57 |
Stoppen, Kimi terug op nr 1 bij Ferrari, Helkunberg ernaast als 2de man, Massa terug naar Brazilie en dan nog ergens een plekje voor Frijns ![]() | |
Peterselieman | zondag 1 september 2013 @ 21:59 |
| |
Geralt | zondag 1 september 2013 @ 22:00 |
Dan zet ie zo een leeg bericht neer?! | |
#ANONIEM | zondag 1 september 2013 @ 22:02 |
't is wat offtopic hier, maar misschien wel interessant: Zaterdag ga ik rondjes fietsen op de Nordschleife, dan is Rad am Ring ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2013 22:02:55 ] | |
Gebraden_Wombat | zondag 1 september 2013 @ 22:05 |
Lijkt me niet dat het gaat over een nieuwe teammaat, want dan zou hij het niet hebben over "ik". Ik kan me eigenlijk maar 1 "belangrijk nieuws" voorstellen: hij gaat naar een ander team. En ik kan me maar 1 team voorstellen waarvoor hij Ferrari zou verlaten: Red Bull. | |
kepler | zondag 1 september 2013 @ 22:06 |
En ze vertellen niet wat?? ![]() | |
Geralt | zondag 1 september 2013 @ 22:06 |
Nou het lukt me niet hoor om bovenstaande 2 foto's van Lotus met de tweet erbij te zetten ![]() | |
Geralt | zondag 1 september 2013 @ 22:08 |
Nou gelukt. Wat een onhandig gedoe heel dat twitter. En waarom staan de foto;'s er nu niet bij?! ![]() ![]() | |
sasquatsch | zondag 1 september 2013 @ 22:08 |
De bovenste staat al in het GP topic. | |
sasquatsch | zondag 1 september 2013 @ 22:09 |
De foto's staan in de link. | |
Fiorano | zondag 1 september 2013 @ 22:11 |
Vandaag naar Zandvoort geweest, gaaf dagje met als hoogtepunt de JPS Lotussen. Wauw wat een gave dingen. | |
ElmarO | zondag 1 september 2013 @ 22:12 |
Misschien heeft-ie zijn vriendin wel zwanger gemaakt of hij gaat trouwen. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 1 september 2013 @ 22:12 |
Of hij stopt. Want ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat 'ie naar Red Bull gaat. | |
sasquatsch | zondag 1 september 2013 @ 22:13 |
Toch naar Lotus dan? | |
ElmarO | zondag 1 september 2013 @ 22:13 |
Naar RBR zie ik ook niet zo snel gebeuren. Zie hem dan eerder richting Lotus gaan. | |
#ANONIEM | zondag 1 september 2013 @ 22:15 |
Da's dan nog waarschijnlijker. Maar kunnen die 'm betalen dan? Die hebben al moeite om het salaris van Kimi bij elkaar te sprokkelen en ik neem aan dat Alonso niet goedkoper is. | |
Gebraden_Wombat | zondag 1 september 2013 @ 22:15 |
Wat kan Lotus Alonso in godsnaam bieden dat hij bij Ferrari niet heeft? Red Bull heeft (voorlopig) het enige dat hij niet kan krijgen: een snellere wagen. | |
ElmarO | zondag 1 september 2013 @ 22:17 |
Lotus schijnt ook bezig te zijn om meer steun te krijgen van Renault, dus wie weet wat dat voor gevolgen heeft. Maar om eerlijk te zijn lijkt het me sterk dat hij op deze manier een wissel van teams aankondigt, maar we gaan het zien. | |
Geralt | zondag 1 september 2013 @ 22:19 |
Toffe foto's Ferry ![]() OT: Alonso naar Red Bull. Zou wat zijn. Denk ik niet. Stoppen of Lotus. McLaren was geen succes, Mercedes zit vol, dan zijn er geen andere opties. En bij Lotus/Renault 2 titels gehaald. Maarja, voor een tweede keer terug gaan. Zie ik hem eigenlijk ook niet doen. Stoppen ook niet. Hij wil die 3de titel. Wat is Flavio eigenlijk aan het doen? Gaat die nog Bernie opvolgen als ie dood neer valt of zijn de laatste geruchten nog steeds dat die dude van Red Bull die op de maker van The Elder Scrolls games lijkt die rol gaat vervullen? ![]() | |
kepler | zondag 1 september 2013 @ 22:23 |
Zou zijn vriendin niet gewoon zwanger zijn of iets anders wat totaal niet met F1 te maken heeft? ![]() | |
sasquatsch | zondag 1 september 2013 @ 22:23 |
Santander zou dan mee gaan naar Lotus. Hij gaat niet naar Red Bull, Ricciardo schijnt daar al een stoeltje gepast te hebben | |
Gebraden_Wombat | zondag 1 september 2013 @ 22:26 |
Zou heel goed kunnen, maar het is wel een beetje vreemd om daar een aankondiging van een aankondiging voor te doen. | |
Peterselieman | zondag 1 september 2013 @ 22:27 |
ik denk het en dat ie Santander meeneemt. Verder denk ik dat Renault er ook wel blij mee is en dat dit bedrijf meer steun aan Lotus toegezegd heeft, onder de voorwaarde dat Alonso komt. Maar goed, dat is allemaal speculaas ![]() | |
Geralt | zondag 1 september 2013 @ 22:30 |
Die daar behoorlijk lastig in paste!! | |
kepler | zondag 1 september 2013 @ 22:31 |
Staat nergens dat het over de F1 gaat ![]() | |
Gebraden_Wombat | zondag 1 september 2013 @ 22:32 |
Hoe dat zo? Hij is 6 cm korter dan Webber. | |
Geralt | zondag 1 september 2013 @ 22:33 |
'Ricciardo past stoeltje bij RBR' http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=52071 http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=18516 Etc etc. Hij schijnt brede heupen te hebben. | |
Ferry_76 | zondag 1 september 2013 @ 22:38 |
Dank je! Was een erg leuk dagje, met voor mij zowel de eerste keer Zandvoort en de eerste keer dat ik F1 auto's heb zien rijden! En Alonso..? Tsja, bij MotorsTV weten ze het ook nog niet, maar ik betwijfel of het iets met de stoelendans te maken heeft. | |
nils7 | maandag 2 september 2013 @ 13:37 |
Even een blunder mijnerzijds... ![]() Ik wil weer gaan karten (wat ik vroeger deed en inmiddels een paar jaar en kilo's later) wilde ik dat dus weer oppakken door in Veldhoven lekker over de buitenbaan te raggen met een huurkart. ![]() Door dit avontuurtje heb ik m'n ribben zwaar gekneusd ![]() De huisarts vroeg of ik een ongeluk had gehad... maar dat was niet zo... ![]() Ik ging gewoon te hard door de bocht ![]() | |
Peterselieman | maandag 2 september 2013 @ 14:12 |
dit lijkt het nieuws te zijn waarmee Alonso zal komen: 'Alonso houdt Euskaltel in wielerpeloton' | |
JohnB52 | maandag 2 september 2013 @ 14:15 |
Ik ben op de indoorkartbaan hier ook een x vol gebeukt met 70, leek wel een wijnvlek, die blauwe plek vanaf mijn oksel tot mn heup... Mannetje die mij beukte mocht ook niet meer rijden, en mijn kart reed ook niet meer helemaal recht... | |
nils7 | maandag 2 september 2013 @ 14:35 |
Ik ben niet gebeukt... de banden waren wel aan flarden want de marbles vlogen er vanaf ![]() Denk door de trillingen daarvan dat ik mijn ribben vern*ukt heb. | |
Mexicanobakker | maandag 2 september 2013 @ 14:47 |
Alonso en Euskaltel. Topshow ![]() | |
Gebraden_Wombat | maandag 2 september 2013 @ 19:33 |
lol ![]() | |
Geralt | maandag 2 september 2013 @ 20:03 |
De tering ![]() | |
Breaker.Faker | maandag 2 september 2013 @ 21:41 |
Bron:gpupdate | |
twiFight | maandag 2 september 2013 @ 22:13 |
En natuurlijk volledig voorspelbaar. Anders zouden ze in een klap het hele nut van Toro Rosso teniet doen. | |
opreis | maandag 2 september 2013 @ 22:24 |
Ben benieuwd of er nu nog een stoelendans op gang komt maar lijkt me sterk | |
Marks | dinsdag 3 september 2013 @ 08:47 |
Het wordt tijd voor het MONZA topic | |
Marks | dinsdag 3 september 2013 @ 08:49 |
De vraag is ook of Massa dan eens weg gaat. Die rijdt inmiddels al zijn 8e seizoen voor Ferrari... Barrichello reed er ´´maar´´ 6, om aan te geven hoe lang Massa er al rijdt ![]() | |
Marks | dinsdag 3 september 2013 @ 08:50 |
En nu is het topic vol... op naar Monza en Spa snel vergeten ![]() |