abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130704287
Dit weekend vind in Zandvoort de tweede Historic Grand Prix plaats, met daar in diverse klassieke races, gereden met toerwagens, GT's en diverse monoposto's waaronder maar liefst drie verschillende Formule 1 klassen (Tot '61. tot '65 en tot '85). Gegarandeerd spektakel, dus een goede reden om dan eindelijk eens het circuit te bezoeken; natuurlijk met camera!
Een kleine selectie:

Ford Falcon blokkeert een wiel bij het aanremmen van de chicane in de Youngtimer trophy:

Een Maserati 250F in de 'pre-61' formule 1 race :

Een Lotus 18 in dezelfde klasse over de Hunserug onderweg naar het Scheivlak:

Een Alfa Romeo T33 in de World Sportscar Masters klasse:

Arie Luijendijk mocht een McLaren M8 Can-Am beest demonstreren:

Tegelijkertijd reden Michel Bleekemolen en Jan Lammers met Coloni Formule 1 wagens uit begin jaren '90 rond; 'Bleek' ging stuk en Jan verremde zichzelf in de Tarzan bocht:

De Duitse Youngtimer Trophy, met diverse Porsche 911's en een Ford GT40 aan kop:

Een Lotus 25 in aktie tijdens de Formule 1 '61-'65 klasse:

Ondanks de leeftijd van de deelnemende auto's werd er toch flink doorgereden, en dat liep niet altijd goed af:

Het in Nederland gevestigde Yamaha Classic Racing Team houdt ermee op, de motoren gaan naar Japan en dit weekeinde mochten diverse coureurs nog eenmaal op de oude motoren stappen voor demonstraties, zo ook vijftienvoudig (!) wereldkampioen Giacomo Agostini:

Tijd voor het echte werk dan, de formule 1 wagens van '68 tot 1985, zoals deze Shadow DN1 van het voormalige team van Graham Hill:

De Tyrrell 003 van Francois Cevert:

De geflopte Lotus 76, met dubbele achtervleugel:

Nog een Lotus, een 87, eindigde in de grindbak na een spin in de chicane:

Tom Coronel in een AC Cobra tijdens de kwalificatie voor de Gentleman drivers klasse:

Porsche 904/6 gereden door voormalig Porsche fabriekscoureur Jurgen Barth:

Een Lotus 11 Le Mans in de laagstaande zon door de chicane:

pi_130724263
Heb je meer foto's?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_130724784
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 21:57 schreef Beach het volgende:
Heb je meer foto's?
Een stuk of duizend meer, maar die ga ik hier niet allemaal posten..

In m'n photobucket album zitten er wat meer: http://s13.photobucket.co(...)202013?sort=3&page=1
pi_130725536
_O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 2 september 2013 @ 10:43:20 #5
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_130735638
Mooie foto's.

Volgend jaar misschien ook maar eens kijken.
Ik was er 2 weken eerder, bij de DNRT.
Zal daar ook eens een verslagje van maken.

Auto's op een circuit fotograferen is een kunst opzich, en hier zitten best een aantal erg mooie plaatjes tussen :D
NIEUW: Foto's!
pi_130737302
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 22:04 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Een stuk of duizend meer, maar die ga ik hier niet allemaal posten..
Maak je die foto's puur uit eigen interesse of heb je nog opdrachtgevers of iets dergelijks. Gewoon uit interesse hoor, ik vind 1000+ clicks van een dagje auto's kijken namelijk wel behoorlijk veel :P
pi_130738201
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 11:48 schreef Uncle het volgende:
Maak je die foto's puur uit eigen interesse of heb je nog opdrachtgevers of iets dergelijks. Gewoon uit interesse hoor, ik vind 1000+ clicks van een dagje auto's kijken namelijk wel behoorlijk veel :P
Puur uit eigen interesse, al komen ze wel op facebook en een aantal forums. Ik ga het aantal nog wel wat uitdunnen, al heb ik er al tweehonderd weggegooid. :P
pi_130738226
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 10:43 schreef Cryothic het volgende:
Mooie foto's.

Auto's op een circuit fotograferen is een kunst opzich, en hier zitten best een aantal erg mooie plaatjes tussen :D
Dank je!

Ik ben vliegtuigen gewend en die gaan toch nog wel wat harder, dus dit viel op zich nog wel mee.
Gelukkig zijn er op Zandvoort wel een paar goede plekken om te fotograferen.
  maandag 2 september 2013 @ 12:53:10 #9
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_130738928
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 12:20 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Dank je!

Ik ben vliegtuigen gewend en die gaan toch nog wel wat harder, dus dit viel op zich nog wel mee.
Gelukkig zijn er op Zandvoort wel een paar goede plekken om te fotograferen.
Ik vind de hekken vrij hoog :P
Binnenkant bij de Hunserug beviel me wel. Verder vind ik het maar lastig.
pi_130758455
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 12:53 schreef Cryothic het volgende:
Ik vind de hekken vrij hoog :P
Binnenkant bij de Hunserug beviel me wel. Verder vind ik het maar lastig.
Binnenkant Hunzerug/Audi-s was inderdaad een prima plek, daar heb ik ook een paar keer gestaan. Op de bult naast de tribune aan het einde van het rechte stuk was ook prima te doen. Voor de Luijendijkbocht waren de hekken te hoog, maar de bocht daarvoor was wel weer goed te doen.
Voor mij was het de eerste keer Zandvoort, maar buitenom lopen richting het Scheivlak schijnt ook een goed punt te zijn.
  maandag 2 september 2013 @ 22:33:37 #11
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_130761857
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:35 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Binnenkant Hunzerug/Audi-s was inderdaad een prima plek, daar heb ik ook een paar keer gestaan. Op de bult naast de tribune aan het einde van het rechte stuk was ook prima te doen. Voor de Luijendijkbocht waren de hekken te hoog, maar de bocht daarvoor was wel weer goed te doen.
Voor mij was het de eerste keer Zandvoort, maar buitenom lopen richting het Scheivlak schijnt ook een goed punt te zijn.
Maar dat is zo'n takke eind lopen :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')