SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
+1, maar ik doe toch even een poging:quote:Op maandag 19 augustus 2013 08:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het heel moeilijk om mensen aan te spreken met enorm afwijkende lijstjes en totaal andere ideeën over afvallen en wat gezonde voeding is. Ik doe dat dan ook maar niet, want misschien heeft diegene zich wel heel goed in zijn of haar methode verdiept en is er verder van overtuigd dat het de juiste is. Het is soms net religie, voedsel
Daarom reageer ik er ook weinig op, want ik zie hier iedere dag lijstjes die ik niet gezond zou noemen, maar die prima passen bij wat mensen daar zelf van vinden. Daar kan ik iedere dag over gaan beginnen, maar ik accepteer liever dat mensen op verschillende manieren eten en daar verschillende ideeën over hebben.quote:Op maandag 19 augustus 2013 08:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het heel moeilijk om mensen aan te spreken met enorm afwijkende lijstjes en totaal andere ideeën over afvallen en wat gezonde voeding is. Ik doe dat dan ook maar niet, want misschien heeft diegene zich wel heel goed in zijn of haar methode verdiept en is er verder van overtuigd dat het de juiste is. Het is soms net religie, voedsel
Frustrerende gevoelens en heel herkenbaarquote:Op maandag 19 augustus 2013 08:55 schreef Tink89 het volgende:
Vreemd eigenlijk, het gaat al jaren goed om op een borrel eerst te bedenken waar ik het meeste zin in heb, maar het was gisteren allemaal aantrekkelijk.
Ik kan echt niet eten voor het sporten. Nog nooit gekund. Als ik vroeger langer moest sporten nam ik verdund appelsap mee en van tevoren 3 hapjes muesli, meer dan zo'n hoeveelheid lukt gewoon niet.quote:Op maandag 19 augustus 2013 08:55 schreef Tink89 het volgende:
[..]
+1, maar ik doe toch even een poging:
LadyO, ik vind je lijstje ook wel wat vreemd. Het is weinig en de dingen die je dan neemt, zijn niet altijd de gezondste keuzes. Je geeft aan dat het enige alternatief is om te kotsen tijdens het sporten, maar kun je niet iets anders nemen waar je niet misselijk van wordt? Een bak kwark ofzo? Iets substantielers dan twee dadels iig?
Hier was het weekend heel erg gezellig en tof, maar zeker niet het beste ooit qua eten en bewegen. Wel op gewicht gebleven -nou ja, + 0,2 tov atl-, maar ik verwacht dat ik morgen de twee wijntjes, bbq, stokbroodjes en chipjes wel ga zien. Vreemd eigenlijk, het gaat al jaren goed om op een borrel eerst te bedenken waar ik het meeste zin in heb, maar het was gisteren allemaal aantrekkelijk. Uiteindelijk als avondeten alleen nog komkommer met een beetje feta en 3 lijnzaadcrackers gegeten. Zat redelijk vol van de borrel en had niet echt meer trek, maar zat ook weer niet zo vol dat ik er de rest van de avond op zou kunnen teren. Ben er niet trots op, maar ergens denk ik ook wel 'mweh, maar twee wijntjes, valt reuze mee... en ach, af en toe kan het best, enz.'. En dat is dus mijn valkuil: van af en toe langzaam naar net iets vaker dan de bedoeling is naar wanneer ik er dan ook maar zin in heb. De 31e gaat een van mijn beste vriendinnen trouwen en mijn bedoeling is om tot dan binnen de lijntjes te eten. Dat betekent: gewone lijstjes, genoeg eten, twee keer per week bewegen, maar eventjes niks extra's...
Voor vandaag in ieder geval een aardige planning:
O: 1 volkoren bth met aardbeien. 125 ml kwark met aardbeien. 2 theelepeltjes suiker.
T: Heb zo een extern overleg, dus doe een pakje crackertjes of een appel. Iets wat onderweg kan, iig.
L: 4 volkoren. 2 gerookte kipfilet, 2 30+kaas, 1/3 komkommer.
T: Komkommer met een beetje feta. Jum!
D: Airfryer-aardappeltjes, tilapiafilet, sugarsnaps of ijsbergsla.
Dat moet iedereen eigenlijk zelf weten. En wat gezond is, daar is de wetenschap het nog niet eens over eens. In grote lijnen wel natuurlijkquote:Op maandag 19 augustus 2013 09:28 schreef Sarabi het volgende:
Tja zo lang je lijstjes post kan je commentaar verwachten.
Het is misschien geen gezond slank maar ik denk dat we toch wel een beetje kunnen proberen om gezond te leven en niet alleen af te vallen.
Je hebt voor zeker 2 uur glycogeenvoorraad in je lijf, maak je verder niet druk. Sporten op nuchtere maag kan zelfs prima hoor. Verwacht alleen geen topprestaties, maar dat doen we geen van allen geloof ikquote:Op maandag 19 augustus 2013 09:32 schreef LadyOracle het volgende:
Ik kan echt niet eten voor het sporten. Nog nooit gekund. Als ik vroeger langer moest sporten nam ik verdund appelsap mee en van tevoren 3 hapjes muesli, meer dan zo'n hoeveelheid lukt gewoon niet.
Ik ga altijd vanaf de eerste dag van ongesteldheid naar beneden.quote:Op maandag 19 augustus 2013 09:48 schreef Myraela het volgende:
Bah, 0.3 aangekomen volgens de weegschaal vandaag. Ook ongesteld geworden, dus de rest van de week maar proberen niet te wegen, want anders ga ik waarschijnlijk heel erg hard balen.
Eigenlijk zou ik hier niet van morgen balen overigens, sinds vorige week zaterdag al 3 kilo kwijt. Het kan niet altijd zo'n feest zijn he. Maar ik wilde op mijn verjaardag gewoon zo graag een lager getalletje zien.
Vanavond sushi eten. Ik ga het weer proberen tenminste, moet er telkens van kokhalzen.Ach, is in ieder geval iets eten waarbij ik geen patat zit te eten. En m'n vriend is er wel gek op, dus ik wil het ook leren eten.
Maar je hebt wel dingen die duidelijk ongezond zijn toch?quote:Op maandag 19 augustus 2013 09:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat moet iedereen eigenlijk zelf weten. En wat gezond is, daar is de wetenschap het nog niet eens over eens. In grote lijnen wel natuurlijkDe enige crux is dat je bepaalde voedingsstoffen nodig hebt om bijv vet af te breken. Je hebt eiwitten nodig, B-vitamines etc. En als je daar niet voldoende van binnen krijgt dan wordt de vetafbraak al moeizamer en kan je lichaam vocht vasthouden en aan spierweefsel beginnen als energiebron. Ook als je veel sport heb je bepaalde energie nodig in de vorm van koolhydraten. Dus als je goed wilt afvallen, is goed en gezond eten wel belangrijk, maar zelfs de slechtste lijstjes hier kunnen nog wel eens een stuk beter zijn dan wat mensen voorheen gewend waren te eten en in hun ogen dus al een énorme verbetering zijn.
Mocht je commentaar op mijn lijstje hebben, hoor ik die graagquote:Op maandag 19 augustus 2013 09:24 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Daarom reageer ik er ook weinig op, want ik zie hier iedere dag lijstjes die ik niet gezond zou noemen, maar die prima passen bij wat mensen daar zelf van vinden. Daar kan ik iedere dag over gaan beginnen, maar ik accepteer liever dat mensen op verschillende manieren eten en daar verschillende ideeën over hebben.
Ik rende ook altijd op een lege maagquote:Op maandag 19 augustus 2013 09:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je hebt voor zeker 2 uur glycogeenvoorraad in je lijf, maak je verder niet druk. Sporten op nuchtere maag kan zelfs prima hoor. Verwacht alleen geen topprestaties, maar dat doen we geen van allen geloof ik
Uitstekend lijstjequote:Op maandag 19 augustus 2013 10:06 schreef Qwea het volgende:
Mocht je commentaar op mijn lijstje hebben, hoor ik die graag![]()
quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:10 schreef kwakz0r het volgende:
Ik rende ook altijd op een lege maagalleen at ik dan direct daarna wel wat meestal.
Ik geloof dat ik verder niks toe te voegen heb want ik ben het gewoon met isa eens in alle posts op deze pagina (saaaaaaaai)
Heeeeeeeppie bursdeeeeeeeeee!quote:Op maandag 19 augustus 2013 09:48 schreef Myraela het volgende:
Bah, 0.3 aangekomen volgens de weegschaal vandaag. Ook ongesteld geworden, dus de rest van de week maar proberen niet te wegen, want anders ga ik waarschijnlijk heel erg hard balen.
Eigenlijk zou ik hier niet van morgen balen overigens, sinds vorige week zaterdag al 3 kilo kwijt. Het kan niet altijd zo'n feest zijn he. Maar ik wilde op mijn verjaardag gewoon zo graag een lager getalletje zien.
Vanavond sushi eten. Ik ga het weer proberen tenminste, moet er telkens van kokhalzen.Ach, is in ieder geval iets eten waarbij ik geen patat zit te eten. En m'n vriend is er wel gek op, dus ik wil het ook leren eten.
Dat was ook wat iedereen miste in het lijstje van LadyOracle.quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:10 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik rende ook altijd op een lege maagalleen at ik dan direct daarna wel wat meestal.
Ik heb mijn appel vervangen door een broodje. Leek me handiger vanwege het sporten -> koolhydraten en mijn appels smaken kei meligquote:
Gefeliciteerd babe!quote:Op maandag 19 augustus 2013 09:48 schreef Myraela het volgende:
Dat heeft iedereen: verschil in vocht, veel/weinig kakken op een dag etc.quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:03 schreef Qwea het volgende:
En ik schommel echt ontzettend
Eerst 76, toen 76,4, toen was ik zaterdag na de pizza van vrijdag 76,7, toen had ik zaterdag decibel, echt alles gevreten wat los en vast zat en 5 biertjes gehad, en vandaag 76,5![]()
Heb het even opgezocht. Mijn crackers zijn niet meer lijnzaadcrackers, maar de lichtgewicht crackers van Wasa. Volgens mij zijn de lijnzaadcrackers uit het assortiment. Ze bevatten trouwens maar 30 kcals per stuk, vind ik reuze meevallenquote:Op maandag 19 augustus 2013 09:32 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ik kan echt niet eten voor het sporten. Nog nooit gekund. Als ik vroeger langer moest sporten nam ik verdund appelsap mee en van tevoren 3 hapjes muesli, meer dan zo'n hoeveelheid lukt gewoon niet.
Verder ben ik nogal van een grote lijnen. Wat er vandaag te weinig binnen komt, komt later in de week wel weer.
Weet je waarom je nu uitgerekend bij dit feestje meer geheten hebt dan je wilde? Is er een moment waarop je verandert van 'opletten' naar 'het mag wel weer'?
Zijn die lijnzaadcrackers trouwens niet heel calorierijk? Of zijn het gewoon crackers met lijnzaad? Want van 'mijn' merk was ik nogal geschrokken...
Ja.quote:Op maandag 19 augustus 2013 09:53 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ik ga altijd vanaf de eerste dag van ongesteldheid naar beneden.
En ja je mag daar inderdaad niet van balen, 0,3 is een normale schommeling en als je normaal ook zwaarder bent met je ongesteldheid hoort het er gewoon bij en is het ook zo weer verdwenen.
Ben je vandaag jarig?
quote:
Dank.quote:
De meeste van mijn collega's nemen er nog steeds twee. Bij de koffie 's morgens één en 's middags.quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:24 schreef sorcees het volgende:
Vandaag een jarige op het werk, gebak dus.
Ik heb niets genomen, vroeger (2 maanden geleden) nam ik er 2.
Was nieteens moeilijk.
Ben nu al benieuwd naar de weegschaal morgenvroeg.
Ik geloof niet dat wij collega's zijn (waren)quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De meeste van mijn collega's nemen er nog steeds twee. Bij de koffie 's morgens één en 's middags.
Echt waar......quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De meeste van mijn collega's nemen er nog steeds twee. Bij de koffie 's morgens één en 's middags.
Dan eet je nu iets lichts en na het werk en tussendoortje en na het sporten de rest van je avondmaaltijd?quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:29 schreef J0ycie88 het volgende:
Gefeliciteerd myraela!
Zo ik ga maar een poging doen om uit bed te gaan. Wat een rot nacht . Vriend zou opgehaald worden om 5 uur om half 7 was er nog niemand..
Toen ik er uit om hem weg te brengen en op zoek naar de vermiste collega die gewoon nog in bed lag. Pff maar dus wel van 4 tot half 8 continue wakker geweest. Kan ik zo slecht tegen! En nu zit ik in de penarie.
Wilde zo al warm eten omdat ik vanavond uit het werk meteen wil sporten.
Maar dat zie ik nu nog niet echt zitten..
quote:
Ik dat echt gewoon bijna normaal dat je dat doet?quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind de meeste multivlaai ook best lekkerquote:Op maandag 19 augustus 2013 10:30 schreef kwakz0r het volgende:
Bij ons hebben ze altijd van die ranzige multivlaai. Die neem ik sowieso niet. Er is maar 1 shirt die ik lekker vind, brownievlaai, als die er is wil ik wel even uitrekenen of ik nog punten over heb.
Voordeel is dat als je niet meer trakteert, je op een gegeven moment ook niets meer aangeboden krijgt.quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:33 schreef Sarabi het volgende:
@Kwak typ jij de laatste tijd vaak op je mobiel/tablet? Zie steeds bijzondere autocorrects
@Isa ja dat heb ik ook altijd met trakteren, meestal trakteer ik dus maar helemaal niet.....
Ik denk dat dan het word. Zorg ik gewoon dat ik het alleen nog maar aan hoef te zetten. Ben rond 8 uur thuis van het sporten denk ik. Dus dat gaat nog wel..quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:32 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dan eet je nu iets lichts en na het werk en tussendoortje en na het sporten de rest van je avondmaaltijd?
multivlaaishirtsquote:Op maandag 19 augustus 2013 10:33 schreef Sarabi het volgende:
@Kwak typ jij de laatste tijd vaak op je mobiel/tablet? Zie steeds bijzondere autocorrects
@Isa ja dat heb ik ook altijd met trakteren, meestal trakteer ik dus maar helemaal niet.....
Zo werkt dat bij ons op de dansschool helaas nietquote:Op maandag 19 augustus 2013 10:34 schreef sorcees het volgende:
[..]
Voordeel is dat als je niet meer trakteert, je op een gegeven moment ook niets meer aangeboden krijgt.
Die slagroomtaart van de hemaquote:Op maandag 19 augustus 2013 10:36 schreef Isabeau het volgende:
Enige taarten die ik echt niet lekker vind zijn met cake er tussen, van het type slagroomtaart en zo.
En taarten die uit de diepvries komen
Er is zo'n schuimtaart, uit de diepvries. Die is best wel lekker.quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:36 schreef Isabeau het volgende:
Enige taarten die ik echt niet lekker vind zijn met cake er tussen, van het type slagroomtaart en zo.
En taarten die uit de diepvries komen
Wel bij een goed dessert. Dan wordt de smaak van ijs of iets dergelijks niet verpestquote:Op maandag 19 augustus 2013 10:46 schreef sorcees het volgende:
Ongezoete slagroom (duitse sahne) is niet lekker, dan liever helemaal zonder.
Vrijwel uitsluitend op mobiel (in de vakantie zetk mn laptop zelden aan). Ik probeer de meeste te verbeteren, maar soms maakt hij er pad op het laatst ineens een ander woord van en zie ik het niet :,)quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:33 schreef Sarabi het volgende:
wow, 10 van 13!!!quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Was 10 van 13 zit er in. Het einde is in zicht Alle handwasjes zijn ook al gedaan. Alleen een beetje jammer dat ik de keuken kon dweilen omdat het glazen dak nog openstond tijdens een flinke regenbui...
Oh, juist wel lekker!quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:46 schreef sorcees het volgende:
Ongezoete slagroom (duitse sahne) is niet lekker, dan liever helemaal zonder.
Er gaan bij mij toch wel regelmatig alarmbellen af als ik je over eten hoor praten.quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:32 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik dat echt gewoon bijna normaal dat je dat doet?
Ik heb met zulke dingen altijd het voordeel dat ik enorm angstig ben met in zulke situaties eten. Ik zou het nooit zomaar pakken, mensen zouden het echt moeten aanbieden. En zelfs dan zou ik de helft van de tijd nog afwijzen, afhankelijk van of andere wel of niet nemen.
Ik had voor de vakantie niet alles wassen gedaan maar meer prioriteit gegeven aan schoonmaken. Wel een goede keuze hoor, ik heb alleen nu nog veel sopdoekjes, beddengoed en badhanddoeken. Plus de kleding van 2 weken vakantie, een was met weekendtas, rugzak en toilettas en een was strandlakens.quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
wow, 10 van 13!!!Hoe krijg je dat voor elkaar
En over handwasjes gesproken, ik heb nog een shirt dat op de hand moet, maar ik blijf het maar uitstellen.
Het is wel heel handig maar je kunt dus nooit wassen en drogen tegelijk. En als het ene apparaat kapot gaat, heb je helemaal niets meer. We willen de bovenverdieping verbouwen en willen dan de wasmachine naar boven verplaatsen en twee aansluitingen laten maken. Als deze kapot gaat, kiezen we toch voor 2 apparaten denk ik.quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:58 schreef Isabeau het volgende:
Een wasdroogcombinatie lijkt me hemelsNu nog een wasdroogstrijkcombinatie
Of een vriend die kan en wil strijken
Veel groente en fruit er in gooienquote:Op maandag 19 augustus 2013 11:03 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik ben vanmorgen als een oud wijf uit bed gekomen. Alles doet me zeer. Bah! En ook totaal geen trek in eten (beetje misselijk)..
Ik wil niet ziek wordenWant ik moet woensdag meedraaien op een kinderdagverblijf voor een sollicitatie die ik een tijdje terug had.
En tijd nemen om te rusten als je je niet goed voelt! Voldoende slaap en dergelijke.quote:
Dan moet mijn lijf eerst willen eten..quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Veel groente en fruit er in gooien
Ik hoop dus stiekem dat ik niet word gebeld voor een dienst morgen. Want ik wil vanavond gewoon sporten. Anders kom ik nooit in mijn ritme terug.. En moet woensdag van 8.45 tot 18.00 meedraaien. Zolang heb ik al heel lang niet meer gewerkt dus zal wel pittig worden.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En tijd nemen om te rusten als je je niet goed voelt! Voldoende slaap en dergelijke.
Het is echt mijn lijf dat niet wilt eten. Mijn verstand weet dat ik toch echt iets binnen moet krijgen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:09 schreef Sarabi het volgende:
Is het je lijf of je hoofd dat niet wil eten? Met kleine porties beginnen, van niet eten ga je je nu niet beter voelen.
Gewoon goed voor jezelf zorgen en dan kan je er woensdag tegen aan
Ik weet het, maar dat voelt zo als falen op het moment als ik niet ga sporten.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:16 schreef Sarabi het volgende:
Als je ziek bent en niet kan eten moet je natuurlijk niet gaan sporten lijkt mij?
quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:19 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik weet het, maar dat voelt zo als falen op het moment als ik niet ga sporten.
Hoezo alarmbellen?quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:55 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Er gaan bij mij toch wel regelmatig alarmbellen af als ik je over eten hoor praten.
Niet toevallig nog wat fruit in huis, vind ik tenminste fijn als ik ziek ben of begin te worden.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:18 schreef J0ycie88 het volgende:
Planning voor vandaag
O: (11.15) Boterham met jam
L: (12.45) Kwark met fruit
T: Stuk komkommer
T: Boterham met ham
S: Cardio en krachttraining
D: Aardappels met peentjes en wat vlees.
Qua kcals veel te weinig. Maar dat komt ook omdat ik net uit bed ben. En omdat ik niet moet denken aan eten.
Je hebt gelijk.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]![]()
sowieso is het niet gezond maar het lijkt me ook belangrijk (belangrijker dan sporten) dat je zorgt dat je woensdag kan werken, toch?
Het klinkt als niet-gezonde gedachten over eten.quote:
Genoeg groente en fruit in huis. Maar als ik er naar kijk dan word ik al misselijk. Ga mijn boterham met jam maar eens proberen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:24 schreef Myraela het volgende:
[..]
Niet toevallig nog wat fruit in huis, vind ik tenminste fijn als ik ziek ben of begin te worden.
Mja, dat soort trekjes zijn een beetje de nasleep van mijn eetstoornis. Maar ik vind het allemaal geen ramp. Geen taart durven eten is niet echt een gemis. Zo zijn er nog wel wat dingen die ik niet durf te eten, zeker niet als ik alleen in het openbaar ben. Vooral geen ongezonde dingen, maar ook weer geen extreem gezonde dingen, alsin fruit of een salade.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:24 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Het klinkt als niet-gezonde gedachten over eten.
Bang zijn om eten te pakken in gezelschap, dat is echt niet ok en niet normaal.
Ik heb er zelf gewoon eentje die alleen het gewicht meet, maar mijn moeder had zo'n fancy ding gekocht. En uiteindelijk kon die ook alleen het gewicht weergeven, bij de statistiekjes gaf die een error omdat ze nog te zwaar was of iets.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:43 schreef sorcees het volgende:
Ik zoek een nieuwe weegschaal, tegenwoordig kunnen die ook al vetpercentages meten.
Is dat betrouwbaar en welk merk/type kunnen jullie me aanraden?
quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:18 schreef J0ycie88 het volgende:
Planning voor vandaag
O-L: Thuis 1 boterham met pindakaas en een minneola, mee naar werk 2 boterhammen met pindakaas
T: Stuk komkommer
T: Boterham met ham
S: Cardio en krachttraining
D: Aardappels met peentjes en wat vlees.
Qua kcals veel te weinig. Maar dat komt ook omdat ik net uit bed ben. En omdat ik niet moet denken aan eten.
Vind ik ook. Ik ben er heel terughoudend in, maar met name bij heel weinig (en weinig voedzaam) eten vind ik dat er wel een opmerking over gemaakt mag worden. Want laten we wel wezen, dit is een dieettopic en als je daar al niet meer over kunt praten, waar dan wel over?quote:Op maandag 19 augustus 2013 08:26 schreef Isabeau het volgende:
Ja, noten zijn een goede manier om wat meer kcal binnen te krijgen! Een handvol tikt al enorm aan. Misschien kun je ook ander broodbeleg gaan kiezen nu je meer kcal binnen wilt krijgen?quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:03 schreef Qwea het volgende:
Lijstje van wat ik tot nu toe heb
O:150gr magere kwark, 100gr yoghurt, minneola, 30gr muesli.
S: 1,5u fitness zometee : Crosstrainer, bovenste extremiteiten, buikspieren, evt fietsen of lopen op de loopband of hometrainer.
L: 4 vlk brood. 2 met dieet halvarine, 2 met light jam 2 met 20+ smeerkaas (of rosbief, miss haal ik wel rosbief)
T: Kwark of een appel ofzulks.
D : 300gr bloemkool, 140gr aardappelen, 25gr jus van juspoeder, 100gr kipfilet, vla.
T: Kwark met muesli en een smoothie.
1646kcal.
Ik ga maar noten halen
De mensen die Sonja Bakkers dieet volgden zijn er ook op aangesproken dat ze wel heel weinig aten. Ik vind dat wel goed om te blijven benadrukken in dit topic, dat eten niet een vijand is of zo en dat je moet proberen om er maar zo weinig mogelijk van binnen te krijgen. Vooral als je bedenkt dat velen van ons een problematische relatie met eten hebben of hebben gehad.quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:47 schreef Isabeau het volgende:
Iemand die als lunch elke dag frikandellen met mayonaise eet zal ik ook absoluut aanspreken hoor
Ik heb er een van Withings omdat 'ie automatisch m'n specs naar een online profiel wegschrijft en ik kick op dat soort dingen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:43 schreef sorcees het volgende:
Ik zoek een nieuwe weegschaal, tegenwoordig kunnen die ook al vetpercentages meten.
Is dat betrouwbaar en welk merk/type kunnen jullie me aanraden?
gadgetsquote:Op maandag 19 augustus 2013 12:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb er een van Withings omdat 'ie automatisch m'n specs naar een online profiel wegschrijft en ik kick op dat soort dingen.
Dat doe ik echt NOOIT. Ik probeer juist te gaan sporten als ik ziek ben. Lekker de griep eruit zweten en daarna de hele dag bijkomen op de bank.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:37 schreef _Dido_ het volgende:
Ziek zijn en sportenstelregel is dat je voor elke dag ziek een dag rust neemt. Drie dagen ziek = zes dagen niet sporten.
Beterschap!
Ja had al bedacht pindakaasquote:Op maandag 19 augustus 2013 12:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, noten zijn een goede manier om wat meer kcal binnen te krijgen! Een handvol tikt al enorm aan. Misschien kun je ook ander broodbeleg gaan kiezen nu je meer kcal binnen wilt krijgen?
quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb er een van Withings omdat 'ie automatisch m'n specs naar een online profiel wegschrijft en ik kick op dat soort dingen.
Heb je een lekker recept? Ik vind tofu namelijk echt niet lekker, ook niet met allerlei marinades etc. Ben wel benieuwd naar een broodje tempeh.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:25 schreef LadyOracle het volgende:
Tempehsalade of een broodje tempeh is echt superlekker. Tofu vinden veel mensen wat minder.
Bananenquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:25 schreef LadyOracle het volgende:
Qwea, noten zijn een goede aanvulling ja, met al die mineralen. Paranoten bijvoorbeeld bevatten selenium wat meeste mensen weinig binnen krijgen, en amandelen bevatten veel calcium. En bananen zijn ook fijn als je veel sport.
Gaat me om de eiwitten. Niet calciumquote:Verder zou ik minder zuivel gebruiken. Tenzij je de volvette varianten gebruikt zijn ze niet erg nuttig voor calcium (integendeel) en die zijn weer erg vet. Op een dag kwark, yoghurt, kaas, kwark, vla en weer kwark is wel erg veel en gaat je waarschijnlijk ook de keel uit hangen als je dat dagelijks doet.
Klinkt allemaal niet erg lekkerquote:In plaats daarvan kun je bijvoorbeeld meer peulvruchten toevoegen, salades met kikkererwten of linzen bijvoorbeeld, of snack van groente met hummus of guacamole als dip. Kokos en avocado zetten ook meer aan een bevatten gezonde vetten.
Dadelsquote:Als gezonde snack hou ik erg van medjouldadels, maar niet te veel: ze bevatten zo'n 65 kcal geloof ik. Maar dan heb ik verder ook geen trek meer in zoet en even geen honger meer.
Ja, ik ga dan wel voor dat eitjequote:Ook eiwitrijke maar vetarme producten als tofu of tempeh, zijn denk ik een goede optie. In het westen zijn we tofu en tempeh niet gewend en wordt het gezien als 'nepvlees' maar dat is een onderschatting van die producten. Tempehsalade of een broodje tempeh is echt superlekker. Tofu vinden veel mensen wat minder.
Of een eitje natuurlijk.
Acquired taste denk ik. Tofu kreeg ik ook nooit weg, tot mijn zelfgemaakte tofu saté. Nu vind ik het wel lekker. Zelfs rauw door een salade, gemarineerd, ipv feta. Maar dat is redelijk hardcore. :-pquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb je een lekker recept? Ik vind tofu namelijk echt niet lekker, ook niet met allerlei marinades etc. Ben wel benieuwd naar een broodje tempeh.
Dat. Ik lustte ook geen dadels. :-pquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:31 schreef Isabeau het volgende:
Ken je medjoul dadels, Qwea? Paar weken geleden aan iemand die geen dadels lust laten proeven en deze vond ze wel lekker. Alhoewel ze nog steeds dadelig smaken, zijn ze wel veel zachter en 'smeuïger' (ook niet het juiste woord).
jup, mijn ouders hadden ze vorige week. Ik vind ze niet te pruimen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:31 schreef Isabeau het volgende:
Ken je medjoul dadels, Qwea? Paar weken geleden aan iemand die geen dadels lust laten proeven en deze vond ze wel lekker. Alhoewel ze nog steeds dadelig smaken, zijn ze wel veel zachter en 'smeuïger' (ook niet het juiste woord).
De reden dat het wordt afgeraden is dat virale infecties, en zeker echte griep, door sporten je spieren kunnen beschadigen en met name je hart. Dat laatste is heel gevaarlijk en niet omkeerbaar.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:22 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat doe ik echt NOOIT. Ik probeer juist te gaan sporten als ik ziek ben. Lekker de griep eruit zweten en daarna de hele dag bijkomen op de bank.
Wij houden echt van andere dingen. Ik ben gek op kikkererwten en hummus en avocado. Mijn vriend heeft me wel een tijdelijk kikkererwtenverbod opgelegd omdat hij ze zat wasquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
jup, mijn ouders hadden ze vorige week. Ik vind ze niet te pruimen.
met verkoudheid sporten mag idd wel. Ging idd om pijn vanaf de schouders.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:37 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
De reden dat het wordt afgeraden is dat virale infecties, en zeker echte griep, door sporten je spieren kunnen beschadigen en met name je hart. Dat laatste is heel gevaarlijk en niet omkeerbaar.
Doktersadvies is met klem om niet te sporten als je koorts hebt. Nooit. Ook al vind je het lekker.
Verkoudheid zonder koorts kan juist wel lekker en goed zijn om t eruit te snotteren.
Ik ga tegenwoordig bijzonder weinig uit eten (mijn vorige partners waren er dol op, Ross vindt het alleen maar geldverspilling...), maar als ik dan ga dan heb ik ook grote moeite met verantwoorde keuzes. Het woord alleen al 'verantwoord'. Nah, dan wil ik gewoon waar ik zin in heb. Met friet! En een toetje!quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:54 schreef _Dido_ het volgende:
Uit eten gaan en goede keuzes maken zal mij nooit lukken, vrees ik. Dan heb ik zoiets van: nu mag het, het is er, ik wil het!
ik ook maar weinig, gelukkigquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ga tegenwoordig bijzonder weinig uit eten (mijn vorige partners waren er dol op, Ross vindt het alleen maar geldverspilling...), maar als ik dan ga dan heb ik ook grote moeite met verantwoorde keuzes. Het woord alleen al 'verantwoord'. Nah, dan wil ik gewoon waar ik zin in heb. Met friet! En een toetje!
Tuurlijk, moet kunnen, maar niet helemaal zelf alleen opeten!quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:58 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
ik ook maar weinig, gelukkig. Hooguit eens in de een à twee maanden. En gisteren wilde ik bittergarnituur op het terras "want dat hoort erbij"
Dan kan ik beter stoppen met sporten geloof ikquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:37 schreef kwakz0r het volgende:
Doktersadvies is met klem om niet te sporten als je koorts hebt. Nooit. Ook al vind je het lekker.
Zoveel, zo vaak koorts?quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dan kan ik beter stoppen met sporten geloof ik
quote:
Als je gedurende de dag veel minder gaat eten dan heb je juist op het moment dat je uit eten gaat veel meer honger en eet je waarschijnlijk meer dan je had gedaan als je normaal gegeten had. Als ik al ga compenseren dan eerder de dagen er na, en dan ook niet overdreven veel. Ik probeer dan gewoon netjes te eten zonder extraatjes.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:50 schreef Cathmar het volgende:
Meelezer hier... met een vraag.
Ik ben nu eindelijk weer een beetje op gewicht na zwangerschap en wil dat graag zou houden. Het schommelde door de jaren heen nogal.
Maar goed, ik ga uit eten (of snack eens wat tijdens een uitje) en dan.... compenseer je de calorieen gedurende de dag al? Of de dag daarna uit-balanseren?
Echt geen idee
Terechte klacht, toetjes zijn te duur en vaak niet lekker, prijs/kwalietsverhouding is subzero.quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:18 schreef Myraela het volgende:
Ik ga niet zo vaak uiteten, de laatste tijd wel vaker, gewoon omdat ik het gezellig vind. Scheelt dat ik in ieder geval nooit toetjes neem. Veul te duur.
ook al voordat je veel sportte?quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:07 schreef Qwea het volgende:
[..]Regelmatig ja. Laatste 1.5e week gaat het erg goed *afkloppen*
ik in principe ook maar merk wel dat ik liever niet te veel eet als ik uit eten ga. Zeker bij een all you can eat restaurant wil ik zo veel mogelijk etenquote:Op maandag 19 augustus 2013 15:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je gedurende de dag veel minder gaat eten dan heb je juist op het moment dat je uit eten gaat veel meer honger en eet je waarschijnlijk meer dan je had gedaan als je normaal gegeten had. Als ik al ga compenseren dan eerder de dagen er na, en dan ook niet overdreven veel. Ik probeer dan gewoon netjes te eten zonder extraatjes.
Ja dat merk ik bij een all you can eat restaurant ook wel.quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:33 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
ik in principe ook maar merk wel dat ik liever niet te veel eet als ik uit eten ga. Zeker bij een all you can eat restaurant wil ik zo veel mogelijk etenhaal zeker drie rondes bij Sumo. Toch wel 25 hapjes, alles bij elkaar.
in een gewoon restaurant maakt het minder uit maar je denkt: het kost 25 euro pp, dan wil ik ook alles eruit halen!!quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja dat merk ik bij een all you can eat restaurant ook wel.
Eigenlijk best slecht
Ik wilde er bijna ook heen gaan, zeker met die verjaardag actie. Maarja, toch maar niet.quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:32 schreef Qwea het volgende:
bahn kah
Ik ging sinds lange tijd weer uit eten :
CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #10
De neuk, woon je hier in de buurt?quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:31 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik wilde er bijna ook heen gaan, zeker met die verjaardag actie. Maarja, toch maar niet.
Nou nee, ik woon in Rotterdam en dus omdat ik niet in de buurt woon.quote:Op maandag 19 augustus 2013 17:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
De neuk, woon je hier in de buurt?
En waarom niet?
oooooohquote:Op maandag 19 augustus 2013 17:07 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nou nee, ik woon in Rotterdam en dus omdat ik niet in de buurt woon.![]()
Maar het eten zag er zo lekker uit in jouw review.
Ik vermijd all you can eat concepts zo veel mogelijk! En bij een wokrestaurant (wil mijn familie nog wel eens naar toe) neem ik geen rijst, nasi of bami.quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:33 schreef _Dido_ het volgende:
ik in principe ook maar merk wel dat ik liever niet te veel eet als ik uit eten ga. Zeker bij een all you can eat restaurant wil ik zo veel mogelijk etenhaal zeker drie rondes bij Sumo. Toch wel 25 hapjes, alles bij elkaar.
Happy Grill?quote:Op maandag 19 augustus 2013 17:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vermijd all you can eat concepts zo veel mogelijk! En bij een wokrestaurant (wil mijn familie nog wel eens naar toe) neem ik geen rijst, nasi of bami.
Nou, sterkte...quote:Op maandag 19 augustus 2013 17:37 schreef Mokkels het volgende:
Eten wat de pot schaftVanavond is het 'makkelijk' bij m'n moeder. Als ik zeg dat het lijkt op een blik waar van dat hondenvoer inzit overdrijf ik niet. Iets met saté ofzo....
Ik ga sowieso liever ergens iets lekkers eten, dan ergens eten waar het eten matig is maar je wel enorm veel kunt eten.quote:Op maandag 19 augustus 2013 17:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vermijd all you can eat concepts zo veel mogelijk! En bij een wokrestaurant (wil mijn familie nog wel eens naar toe) neem ik geen rijst, nasi of bami.
Dankje....quote:Op maandag 19 augustus 2013 17:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, sterkte...
En 'happy grill' ken ik nietWel Melvin's bbq restaurant in de vroegere Kei
Maar dat is ook niet meer wat het geweest is.
Nee, maar laat weten hoe het was, want ik ben wel nieuwsgierig.quote:Op maandag 19 augustus 2013 17:42 schreef Sarabi het volgende:
Kent iemand trouwens de tapasboot in Rotterdam?
Daar ga ik over een paar weken heen, ben erg benieuwd.
Helemaal mee eensquote:Op maandag 19 augustus 2013 17:40 schreef Myraela het volgende:
Ik ga sowieso liever ergens iets lekkers eten, dan ergens eten waar het eten matig is maar je wel enorm veel kunt eten.
Onbeperkt tapas zijn wel lekker.
Ja zoiets.. geen idee hoe het precies heette want ik ben er nooit geweest zover ik me kan herinneren. Bij Happy Grill is het ook altijd mega druk maar meer omdat het zo goed bekend staat. Sowieso niet in het weekend gaan!quote:Op maandag 19 augustus 2013 17:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Helemaal mee eens
En naar die in Pesse zijn we met de familie regelmatig geweest. Dat was toch Wok Palace oid? Was op een gegeven moment echt een enorme vreetschuur. Afgeladen vol op bijv een zondag (kwam daar met schoonfamilie terecht. bleh).
Als ik al ga dan is dat de beslissing van bijv mijn ouders hoor, dus dan heb ik niets te zeggen over de dagquote:Op maandag 19 augustus 2013 17:45 schreef Mokkels het volgende:
Ja zoiets.. geen idee hoe het precies heette want ik ben er nooit geweest zover ik me kan herinneren. Bij Happy Grill is het ook altijd mega druk maar meer omdat het zo goed bekend staat. Sowieso niet in het weekend gaan!
Dat had ik kunnen zeggenquote:Op maandag 19 augustus 2013 17:46 schreef Myraela het volgende:
Ik eet het liefst ook dingen waarbij ik het gevoel heb dat ik het thuis niet zomaar zou (kunnen) maken.
Als ik ergens eet en ondertussen denk van "mijn risotto is lekkerder", dan zit ik verkeerd.
WALK AWAY FROM THE PIZZA!!quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:25 schreef Zeester het volgende:
Interessante observatie is trouwens dat ik écht niet meer kan eten wat ik vroeger deed. Qua maagzuur niet, en qua maag niet. Als ik nu bestel wat ik een jaar geleden echt zo naar binnen had geschoven bij de Burger King zit ik nu halverwege kreunend te bedenken waar ik het moet laten. En zelfde met pizza, ik heb net nog niet eens een halve bestelpizza op en ik hoef gewoon niet meer!
Ja dat laatste had ik Vrijdag ook. MikeyMo wilde perse pizza van Domino's. Nou, okeeeej. En echt, halverwege was ik misselijkquote:Op maandag 19 augustus 2013 18:25 schreef Zeester het volgende:
Interessante observatie is trouwens dat ik écht niet meer kan eten wat ik vroeger deed. Qua maagzuur niet, en qua maag niet. Als ik nu bestel wat ik een jaar geleden echt zo naar binnen had geschoven bij de Burger King zit ik nu halverwege kreunend te bedenken waar ik het moet laten. En zelfde met pizza, ik heb net nog niet eens een halve bestelpizza op en ik hoef gewoon niet meer!
Jup, reumaquote:Op maandag 19 augustus 2013 18:27 schreef kwakz0r het volgende:
Qwea, als ik het goed heb is jouw koets door ontstekingen? Dan weet je dat het geen virus is en dan kan het wel.
Het gaat om virusinfecties en het voorkomen van virale myocarditis...
Uh huh, maar het is bekend dat sporten het risico op verspreiding in je lichaam verhoogt...quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jup, reumaEn idd, virale infectie is dat niet nee
![]()
Maar goed, hartspier ontsteking kun je ook krijgen van wondjes op je handen
Me too... Daarom landen we heel veel alsnog thuis aan tafel als we eigenlijk een avond uit eten zouden gaan. Dan weet ik dat het lekker is en ben ik voor 20 euro incl wijn klaar ipv 80quote:Op maandag 19 augustus 2013 17:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat had ik kunnen zeggen(en ik weet zeker dat ik dat al regelmatig op FOK! gedaan heb in de afgelopen jaren
)
onbeperkt sushi ookquote:Op maandag 19 augustus 2013 17:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ga sowieso liever ergens iets lekkers eten, dan ergens eten waar het eten matig is maar je wel enorm veel kunt eten.
Onbeperkt tapas zijn wel lekker.
Hoe kan jij dat nou voor haar invullen? Dit is wat zij vindt...quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:01 schreef _Dido_ het volgende:
onbeperkt sushi ookhet een sluit het ander niet uit en zo doe je het nu wel voorkomen.
True story, bro! True story!quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:43 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Uh huh, maar het is bekend dat sporten het risico op verspreiding in je lichaam verhoogt...
Een van leven ga je dood enzo.
Ik ben het met _Dido_ eens hoor.quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe kan jij dat nou voor haar invullen? Dit is wat zij vindt...
zij zegt dat je niet lekker kunt eten in een all you can eat restaurant. Vind ik nogal een voorbarige conclusie. Tenzij je alle all you can eat restaurants van het land hebt gehad. En dan is het nog steeds een meningquote:Op maandag 19 augustus 2013 19:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe kan jij dat nou voor haar invullen? Dit is wat zij vindt...
Maar dat is het toch ook, haar meningquote:Op maandag 19 augustus 2013 19:18 schreef _Dido_ het volgende:
zij zegt dat je niet lekker kunt eten in een all you can eat restaurant. Vind ik nogal een voorbarige conclusie. Tenzij je alle all you can eat restaurants van het land hebt gehad. En dan is het nog steeds een mening
En all you can eat tapas zijn altijd lekker. Dat lijkt me ook wat voorbarig.quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:18 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
zij zegt dat je niet lekker kunt eten in een all you can eat restaurant. Vind ik nogal een voorbarige conclusie. Tenzij je alle all you can eat restaurants van het land hebt gehad. En dan is het nog steeds een mening
zij zegt dat zij eten in een all-you-can-eat restaurant niet lekker vind, prima toch... Blijft er meer sushi voor ons overquote:Op maandag 19 augustus 2013 19:18 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Ik houd niet zo van sushi, maar dat kan ik me voorstellen. Buffeten en wok is niet zo mijn ding.quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:01 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
onbeperkt sushi ookhet een sluit het ander niet uit en zo doe je het nu wel voorkomen.
Zeg ik overigens ook weer niet goed, want ook daarin zijn er genoeg uitzonderingen. Mijn stief-oom zit in de catering, en die zet op filmsets buffetten neer waar ik totaal geen problemen mee zou hebben.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:55 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik houd niet zo van sushi, maar dat kan ik me voorstellen. Buffeten en wok is niet zo mijn ding.
Klik op je naam, kies dm, klik op je ui. Dmen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:19 schreef kwakz0r het volgende:
Zeg, kun je ook zelf een dm versturen op mobiel, of kun je alleen reageren? /offtopic
Kom op L_S, dat lijstje lukt je wel.quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Poeh, ik heb het mezelf moeilijk gemaakt. Vrije dag en die zo stom ingepland dat ik net pas op de bank zit. Mijn vriend en ik hebben mijn leven gehackt op vakantie en een aantal nieuwe regeltjes voor me gemaakt. Moet van mezelf natuurlijk, niet van hem.
Maar goed, ik 'moet' dus een uur voor ik naar bed ga de tablet en mobiel neerleggen. En na het eten een eetlijstje maken voor morgen. Ik ga over 3 kwartier slapen, wil hier even klagen en weet niet meer hoe ik een lijstje moet maken. En mijn Duitse blauwe bessen zijn melig.
Het is meer stoppen met internetten terwijl ik tv kijkquote:Op maandag 19 augustus 2013 21:52 schreef Myraela het volgende:
Alle schermen uitzetten een uur voordat je gaat slapen is wel een goede, zou je een stuk beter van moeten gaan slapen.
ja met die pizza bedoel je? Dat snapte ik ook niet helemaal nee..quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik snap niet dat sommige mensen proppen (Sorry las het een tijd geleden, kon toen even niet replyen) als je wil afvallen lijkt het me de makkelijkste stap de dingen die je niet meer wil eten te laten staan
Autocorrectquote:Op maandag 19 augustus 2013 22:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Meergranenstokbrood pannenkoek? Que?
Weet niet precies op welke post/discussie je doelt. Maar goed punt ja. Al heb ik dat mezelf wel weer moeten leren hoor. Dat ik mijn bord niet leeg hoef te eten en dat de pannen niet leeg moeten.quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik snap niet dat sommige mensen proppen (Sorry las het een tijd geleden, kon toen even niet replyen) als je wil afvallen lijkt het me de makkelijkste stap de dingen die je niet meer wil eten te laten staan
quote:
Misschien heeft je lichaam niet genoeg reservesquote:Op maandag 19 augustus 2013 21:12 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik ben net thuis van het sporten. Vanmiddag niets meer gegeten, ook totaal geen honger.
Nu MOET ik iets eten van mezelf.
Moet trouwens ook niet overgeven of veel naar het toilet. Dus snap echt niet wat het is.
Het is dus echt slecht. Maar heb maar 3 boterhammen en een minneola vandaag.. En een uur flink gesport.
Maar denk dat mijn lijf wel genoeg reserves heeft
Vind ik ook makkelijker gezegd dan gedaan. Dat wil zeggen, ik ben enorm voorgeprogrammeerd om mijn bord leeg te eten doordat het bij ons thuis zo hoorde. Niet dat het moest van mijn ouders, maar het was een gewoonte. De borden werden zelfs afgelikt en niets ging de prullenbak in. Ik merk dat ik nog steeds de neiging heb mijn bord leeg te eten of om zelfs wat van het bord van mijn lief te eten als hij dingen laat staan, met name als het vlees of vis is. Want dat gooi je toch niet weg!quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:41 schreef Myraela het volgende:
[..]
Weet niet precies op welke post/discussie je doelt. Maar goed punt ja. Al heb ik dat mezelf wel weer moeten leren hoor. Dat ik mijn bord niet leeg hoef te eten en dat de pannen niet leeg moeten.
Ik vind het wel grappig dat je dat zegt, want ik ben nooit zo ziek, zwak en misselijk geweest als toen ik dikker was. Nu gaat het qua gezondheid heel aardig en dat schrijf ik voor het gemak maar toe aan regelmatig bewegen, gezond eten en het slikken van vitamine D en een multivitamine. Ik heb echt het idee dat alles elkaar beïnvloedt, het me fysiek sterk voelen en het me daardoor ook mentaal sterk voelen en daardoor niet ziek worden. Misschien is het dikke onzin, maar ik houd het mezelf graag voor.quote:Op maandag 19 augustus 2013 23:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Misschien heeft je lichaam niet genoeg reserves
De laatste tijd ben je volgens mij vaker ziek geweest
Deze snap ik niet hoor... Als je gaat zitten proppen en je bent halverwege de pizza al misselijk, waarom eet je dan doorquote:Op maandag 19 augustus 2013 18:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja dat laatste had ik Vrijdag ook. MikeyMo wilde perse pizza van Domino's. Nou, okeeeej. En echt, halverwege was ik misselijkheb echt lopen stouwen om alles naar binnen te krijgen
Uhm, misschien zou dat een eye-opener kunnen zijn dat de porties die we zelf maken eigenlijk aan de grote kant zijn? Al weet ik natuurlijk niet in wat voor restaurants jij gaat eten... Ik merk in restaurants dat ik vaak minder eet dan thuis en dat ik me er dan wel opeens bewust van word dat ik thuis best veel eet. In hoeveel restaurants krijg je niet een stukje aardappelgratin of twee aardappelkroketjes bij je vlees/vis en groente? Dat is eigenlijk best prima, alleen eten wij thuis met z'n tweeën een halve zak aardappelkroketjes (en dat is dan al de helft van wat we vroeger aten).quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:10 schreef Claudia_x het volgende:
In de restaurants waar ik naartoe ga, zijn de porties meestal juist aan de kleine kant. Behalve dan in Italië en dat is meteen een succesrecept voor veel aankomen.
Volgens mij is restauranteten er op gemaakt dat er nog een voorafje en dessert bij past.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:09 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Uhm, misschien zou dat een eye-opener kunnen zijn dat de porties die we zelf maken eigenlijk aan de grote kant zijn? Al weet ik natuurlijk niet in wat voor restaurants jij gaat eten... Ik merk in restaurants dat ik vaak minder eet dan thuis en dat ik me er dan wel opeens bewust van word dat ik thuis best veel eet. In hoeveel restaurants krijg je niet een stukje aardappelgratin of twee aardappelkroketjes bij je vlees/vis en groente? Dat is eigenlijk best prima, alleen eten wij thuis met z'n tweeën een halve zak aardappelkroketjes (en dat is dan al de helft van wat we vroeger aten).
Misschien moet je ook een programma met trendlijn gaan gebruiken, want je raakt veel te gefrustreerd van doodnormale schommelingen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:43 schreef Qwea het volgende:
Hmmz, what teh fuck. 77,1. Ik woog 76,5 gisteren
Dat vind ik ook. 'Helaas' kan ik zelf vrij aardig koken en gebeurt dat me dus nogal eens...quote:Op maandag 19 augustus 2013 17:46 schreef Myraela het volgende:
Ik eet het liefst ook dingen waarbij ik het gevoel heb dat ik het thuis niet zomaar zou (kunnen) maken.
Als ik ergens eet en ondertussen denk van "mijn risotto is lekkerder", dan zit ik verkeerd.
Zullen we een praatgroep oprichten voor lotgenoten? ;-(quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:54 schreef Isabeau het volgende:
Mij maak je ook heel blij met kikkererwten, linzen en bonen in het algemeenMaar vriendlief wil het ook niet zo vaak als ik.
Vaak wel ja, toch ben ik er zo wel wel achter gekomen dat wat voor mij een normale portie pasta was, niet echt een normale portie was.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Volgens mij is restauranteten er op gemaakt dat er nog een voorafje en dessert bij past.
Puur uit interesse hoor, maar hoort bij een veganistisch eetpatroon wel sushi? Dat is toch ook vis = dier?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:49 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Blij dat ik in Nederland tenminste weet waar ik goed terecht kan. En Shabu Shabu vind ik af en toe ook prima hoor. Vanavond afhaalsushi want m'n vriend is er niet (en die houdt niet van sushi).
Echt ziek is lang geleden. Wel niet lekker en het blegh-gevoel.. Maar er speelt op dit moment een stuk meer bij mij, waardoor ik denk dat dat er ook mee te maken heeft.quote:Op maandag 19 augustus 2013 23:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Misschien heeft je lichaam niet genoeg reserves
De laatste tijd ben je volgens mij vaker ziek geweest
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
Je hebt toch ook sushi met komkommer en zo? Misschien ook wel met tofoe en dergelijke. Lijkt me toch niet hetzelfde als sushi met zalm of ei oid. Lang geleden dat ik zelf sushi heb gemaakt trouwens! Toch weer een keertje doen, altijd lekkerquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:04 schreef miss_sly het volgende:
Puur uit interesse hoor, maar hoort bij een veganistisch eetpatroon wel sushi? Dat is toch ook vis = dier?
En hoe zit het dan met yoghurt of kaas of eieren?
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:13 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Echt ziek is lang geleden. Wel niet lekker en het blegh-gevoel.. Maar er speelt op dit moment een stuk meer bij mij, waardoor ik denk dat dat er ook mee te maken heeft.
Zou ook niet zeggen dat ik echt ziek was gisteren. Maar totaal geen eetlust. En 's morgens ook Wat last van mijn lichaam.Wat naar! Wanneer laat je je onderzoeken? Zo snel mogelijk lijkt me, dan ben je er vanaf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Ik ga vandaag voor een verwijzing bellen. En die hoop ik vanmiddag op te kunnen halen en dan ga ik meteen een afspraak maken.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat naar! Wanneer laat je je onderzoeken? Zo snel mogelijk lijkt me, dan ben je er vanaf.
O ja, die rijst met komkommer of avocado. Dat zijn voor zover ik me herinner een beetje degene zonder dierlijke produkten, maar ik ben slecht op de hoogte, hoor.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je hebt toch ook sushi met komkommer en zo? Misschien ook wel met tofoe en dergelijke. Lijkt me toch niet hetzelfde als sushi met zalm of ei oid. Lang geleden dat ik zelf sushi heb gemaakt trouwens! Toch weer een keertje doen, altijd lekker
Wat heftig allemaal. Maar wie weet mankeer je helemaal niets en heb je ook geen reden meer om jezelf angstig te maken. Ik heb ook een tijdje paniekaanvallen gehad en daar hoorde ook druk op mijn borst bij.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:40 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik ga vandaag voor een verwijzing bellen. En die hoop ik vanmiddag op te kunnen halen en dan ga ik meteen een afspraak maken.
Zal nog wel een afspraak overheen gaan ben ik bang omdat ze moeten kortsluiten wat er onderzocht moet worden met het Erasmus in Rotterdam. En ik dus eerst het verhaal bij de cardioloog moet uitleggen.
Het zal nog wel wat tranen kosten de komende dagen.. Maar ben blij denk ik als het achter de rug is. Hopende op een goede uitslag..
mijn man, nu klink ik zo als enen oud lijckquote:Op maandag 19 augustus 2013 18:12 schreef Zeester het volgende:
Hey liefies, ben weer terug van Lowlands. Volgens mij ben ik 1921928 kilo aangekomen, maar dat maakt niet uit want het was heel leuk! Geen stem meer en permanent zure oprispingen nu, maar het is het waard.
Het was heel leuk om Lonaa en SQ (en haar man wat ook een schatje was) te ontmoeten! Nu ga ik nog even bestelpizza eten en dan morgen weer netjes doen
Ja, mailbox openen na drie dagen vrij en 110 ongelezen emails vinden, mijn hart sloeg even overquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:12 schreef Sarabi het volgende:
Wat is het rustig hier....iedereen aan het werk?
quote:
Ja er kan van alles uitkomen. Of ik heb het niet of wel of ik ben alleen draagster. Heb net de dokter gebeld. En word donderdagmiddag teruggebeld. Hij had vandaag geen telefonisch spreekuur.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat heftig allemaal. Maar wie weet mankeer je helemaal niets en heb je ook geen reden meer om jezelf angstig te maken. Ik heb ook een tijdje paniekaanvallen gehad en daar hoorde ook druk op mijn borst bij.
Ahh dat is altijd weer leuk beginnen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, mailbox openen na drie dagen vrij en 110 ongelezen emails vinden, mijn hart sloeg even over
hehe, valt mee he? Zou wat zijn, als ik IRL ineens een heel verlegen kakmeisje zou zijn jaquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vond het fijn dat jij op de meet net zo plat bent als dat ik dacht (ik heb het niet over je voorgevel dus, maar over de gesprekken.)
Na 5 minuten een gesprek over hangende balzakken heb ik, helaas, meestal niet met iedereen.
Ja.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hehe, valt mee he? Zou wat zijn, als ik IRL ineens een heel verlegen kakmeisje zou zijn ja
Ja, erg goed! En mijn man (quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:40 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja.
Ik heb het idee dat ik dat ook niet echt was.![]()
Hoe is Lowlands je bevallen?
Natuurlijkquote:
Dat geeft niks. Ik heb het zondagochtend licht zien worden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:41 schreef Stormqueen het volgende:
Ik merkte wel pijnlijck dat ik geen 17 meer ben en heb derhalve zondagochtend mijn boeltje gepakt en ben teruggereden![]()
![]()
Moet je doen! Het is zo leukquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, erg goed! En mijn man () wonderwel ook! Dus misschien gaan we nog wel een keer
![]()
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:44 schreef Zeester het volgende:
Ik merkte ook dat ik geen 17 meer was. Ik heb zoveel gedronken dat deze Lowlands minstens een dag korter leek door alle gaten in mijn geheugen!
Ja, + 0,7 geloof ik.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
iemand ondertussen al op de weegschaal durven staan?
Morgen. Ik denk trouwens echt dat het wel meevalt. Ja, je drinkt je naar de tering, maar je eet relatief weinig en beweegt relatief veel.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Jagermeister.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:45 schreef Zeester het volgende:
En mijn fles jagermeister was donderdagavond al op, en heb de rest vh festival rondgelopen met heel groot 'Jagermeister?' op m'n arm
ja, kilo er bij, viel me erg meequote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik heb de hele zaterdagnacht/zondagochtend bij de partytent gezeten met nog een zooitje anderen. Toen werd het ook half 6.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:45 schreef Stormqueen het volgende:
nou, ik ging dus zaterdagnacht/zondagochtend pissen om 5 uur (ik moet elke nacht pissen, erg fijn) en toen waren er echt teringveel mensen op de been die nog aan het feesten waren. Ik sliep al 5,5 uur. Toen voelde ik me wel serieus oud!!!
Ik had bijna wafels gehaald, maar niets van dat alles. Ook geen friet.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:52 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb churro's staan nassen zaterdagavond![]()
De hot sandwichquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:55 schreef Lonaa het volgende:
En zondagavond had ik een broodje dat onder een warmteplaat vandaan kwam met daarop: kaas, kruidenkaas, kaas, andere kaas, een dikke plak beenham en bovenop het broodje nog kaas. Dikke boeie.
Hier is er anderhalve strip Rennies ingegaan!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:58 schreef Stormqueen het volgende:
Die kaasfondue was ook chill, jammer dat ik een uur later over de grond lag te rollen van de darmkrampen
Mijn maagleverdarmstelsel is het nooit zo eens met dit soort weekenden![]()
Hier ook.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:59 schreef Zeester het volgende:
[..]
Hier is er anderhalve strip Rennies ingegaan!
Volgens mij heb ik 3 slokken water gehad.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:05 schreef friekin_ het volgende:
Ik heb geen Rennies gehad. Ik heb wel te weinig water gedronken, en dat merk ik meteen aan mijn huid. Ik heb in ieder geval genoten. De weegkater komt later.
Dank!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:06 schreef Puala het volgende:
[..]
[img=400] aan het begin ipv die andere img tag.
Lemon Coolers van de Oxfam Novibquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:05 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik 3 slokken water gehad.
De rest van mijn water kwam uit het bier. En de ijsblokjes in de cocktails.
Jane Bug bij de Charlie.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:07 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Lemon Coolers van de Oxfam Novib
Hamburgerquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:08 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Jane Bug bij de Charlie.
Sex on the beach.
SPOILER: hoe ik 2 kilo aankwam :')Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ziet er allemaal lekker uit. Op de varkensknie naSPOILER: hoe ik 2 kilo aankwam :')Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
2 kilo maar?SPOILER: hoe ik 2 kilo aankwam :')Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
Hoe langer ik bezig was met de foto's, hoe knapper ik het vond van mezelfquote:
volgens mij was L_S nou net weer niet op Lowlandsquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:40 schreef Isabeau het volgende:
Een Berg. Bij Biddinghuizen? De befaamde bergketen daar?
Nee, die was in Tsjechiequote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
volgens mij was L_S nou net weer niet op Lowlands
! Oh, ik ging er al vanuit dat iedereen naar Lowlands is geweestquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:43 schreef Stormqueen het volgende:
volgens mij was L_S nou net weer niet op Lowlands
Die varkensknie komt elke vakantie een keer terug, dit was de 4e keer. De eerste keer ging ik bijna over mijn nek toen hij hem aan het eten was, echt te goor als het velletje eraf komt. Ik ben er inmiddels aan gewend en ben blij voor hem als het hem goed smaakt. Die van dit jaar was echt prachtig, het vel was onwijs knapperig. Maar die van vorig jaar was alleen gekookt, toen heb ik mijn toch al niet bijzondere eten laten staan.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
! Oh, ik ging er al vanuit dat iedereen naar Lowlands is geweestMaar sommige mensen zijn ook 'gewoon' op vakantie geweest natuurlijk
(vandaar de varkenspoot, vond het al niet echt Lowlands, maar wel apart
)
Balansdagidee?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:54 schreef Myraela het volgende:
Als jullie een balansdagje houden, hoe streng zijn jullie dan voor jezelf? Ik vind het lastig om te bepalen.Ik zorg in ieder geval voor een redelijk licht avondmaal. Een salade met bonen, tomaat, ui en sla. En daarbij heb ik nog een hele wijting om te bakken. Misschien is dat wel te veel. Ik weet het niet.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
! Oh, ik ging er al vanuit dat iedereen naar Lowlands is geweestMaar sommige mensen zijn ook 'gewoon' op vakantie geweest natuurlijk
(vandaar de varkenspoot, vond het al niet echt Lowlands, maar wel apart
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |