Dat doe ik echt NOOIT. Ik probeer juist te gaan sporten als ik ziek ben. Lekker de griep eruit zweten en daarna de hele dag bijkomen op de bank.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:37 schreef _Dido_ het volgende:
Ziek zijn en sportenstelregel is dat je voor elke dag ziek een dag rust neemt. Drie dagen ziek = zes dagen niet sporten.
Beterschap!
Ja had al bedacht pindakaasquote:Op maandag 19 augustus 2013 12:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, noten zijn een goede manier om wat meer kcal binnen te krijgen! Een handvol tikt al enorm aan. Misschien kun je ook ander broodbeleg gaan kiezen nu je meer kcal binnen wilt krijgen?
quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb er een van Withings omdat 'ie automatisch m'n specs naar een online profiel wegschrijft en ik kick op dat soort dingen.
Heb je een lekker recept? Ik vind tofu namelijk echt niet lekker, ook niet met allerlei marinades etc. Ben wel benieuwd naar een broodje tempeh.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:25 schreef LadyOracle het volgende:
Tempehsalade of een broodje tempeh is echt superlekker. Tofu vinden veel mensen wat minder.
Bananenquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:25 schreef LadyOracle het volgende:
Qwea, noten zijn een goede aanvulling ja, met al die mineralen. Paranoten bijvoorbeeld bevatten selenium wat meeste mensen weinig binnen krijgen, en amandelen bevatten veel calcium. En bananen zijn ook fijn als je veel sport.
Gaat me om de eiwitten. Niet calciumquote:Verder zou ik minder zuivel gebruiken. Tenzij je de volvette varianten gebruikt zijn ze niet erg nuttig voor calcium (integendeel) en die zijn weer erg vet. Op een dag kwark, yoghurt, kaas, kwark, vla en weer kwark is wel erg veel en gaat je waarschijnlijk ook de keel uit hangen als je dat dagelijks doet.
Klinkt allemaal niet erg lekkerquote:In plaats daarvan kun je bijvoorbeeld meer peulvruchten toevoegen, salades met kikkererwten of linzen bijvoorbeeld, of snack van groente met hummus of guacamole als dip. Kokos en avocado zetten ook meer aan een bevatten gezonde vetten.
Dadelsquote:Als gezonde snack hou ik erg van medjouldadels, maar niet te veel: ze bevatten zo'n 65 kcal geloof ik. Maar dan heb ik verder ook geen trek meer in zoet en even geen honger meer.
Ja, ik ga dan wel voor dat eitjequote:Ook eiwitrijke maar vetarme producten als tofu of tempeh, zijn denk ik een goede optie. In het westen zijn we tofu en tempeh niet gewend en wordt het gezien als 'nepvlees' maar dat is een onderschatting van die producten. Tempehsalade of een broodje tempeh is echt superlekker. Tofu vinden veel mensen wat minder.
Of een eitje natuurlijk.
Acquired taste denk ik. Tofu kreeg ik ook nooit weg, tot mijn zelfgemaakte tofu saté. Nu vind ik het wel lekker. Zelfs rauw door een salade, gemarineerd, ipv feta. Maar dat is redelijk hardcore. :-pquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb je een lekker recept? Ik vind tofu namelijk echt niet lekker, ook niet met allerlei marinades etc. Ben wel benieuwd naar een broodje tempeh.
Dat. Ik lustte ook geen dadels. :-pquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:31 schreef Isabeau het volgende:
Ken je medjoul dadels, Qwea? Paar weken geleden aan iemand die geen dadels lust laten proeven en deze vond ze wel lekker. Alhoewel ze nog steeds dadelig smaken, zijn ze wel veel zachter en 'smeuïger' (ook niet het juiste woord).
jup, mijn ouders hadden ze vorige week. Ik vind ze niet te pruimen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:31 schreef Isabeau het volgende:
Ken je medjoul dadels, Qwea? Paar weken geleden aan iemand die geen dadels lust laten proeven en deze vond ze wel lekker. Alhoewel ze nog steeds dadelig smaken, zijn ze wel veel zachter en 'smeuïger' (ook niet het juiste woord).
De reden dat het wordt afgeraden is dat virale infecties, en zeker echte griep, door sporten je spieren kunnen beschadigen en met name je hart. Dat laatste is heel gevaarlijk en niet omkeerbaar.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:22 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat doe ik echt NOOIT. Ik probeer juist te gaan sporten als ik ziek ben. Lekker de griep eruit zweten en daarna de hele dag bijkomen op de bank.
Wij houden echt van andere dingen. Ik ben gek op kikkererwten en hummus en avocado. Mijn vriend heeft me wel een tijdelijk kikkererwtenverbod opgelegd omdat hij ze zat wasquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
jup, mijn ouders hadden ze vorige week. Ik vind ze niet te pruimen.
met verkoudheid sporten mag idd wel. Ging idd om pijn vanaf de schouders.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:37 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
De reden dat het wordt afgeraden is dat virale infecties, en zeker echte griep, door sporten je spieren kunnen beschadigen en met name je hart. Dat laatste is heel gevaarlijk en niet omkeerbaar.
Doktersadvies is met klem om niet te sporten als je koorts hebt. Nooit. Ook al vind je het lekker.
Verkoudheid zonder koorts kan juist wel lekker en goed zijn om t eruit te snotteren.
Ik ga tegenwoordig bijzonder weinig uit eten (mijn vorige partners waren er dol op, Ross vindt het alleen maar geldverspilling...), maar als ik dan ga dan heb ik ook grote moeite met verantwoorde keuzes. Het woord alleen al 'verantwoord'. Nah, dan wil ik gewoon waar ik zin in heb. Met friet! En een toetje!quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:54 schreef _Dido_ het volgende:
Uit eten gaan en goede keuzes maken zal mij nooit lukken, vrees ik. Dan heb ik zoiets van: nu mag het, het is er, ik wil het!
ik ook maar weinig, gelukkigquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ga tegenwoordig bijzonder weinig uit eten (mijn vorige partners waren er dol op, Ross vindt het alleen maar geldverspilling...), maar als ik dan ga dan heb ik ook grote moeite met verantwoorde keuzes. Het woord alleen al 'verantwoord'. Nah, dan wil ik gewoon waar ik zin in heb. Met friet! En een toetje!
Tuurlijk, moet kunnen, maar niet helemaal zelf alleen opeten!quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:58 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
ik ook maar weinig, gelukkig. Hooguit eens in de een à twee maanden. En gisteren wilde ik bittergarnituur op het terras "want dat hoort erbij"
Dan kan ik beter stoppen met sporten geloof ikquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:37 schreef kwakz0r het volgende:
Doktersadvies is met klem om niet te sporten als je koorts hebt. Nooit. Ook al vind je het lekker.
Zoveel, zo vaak koorts?quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dan kan ik beter stoppen met sporten geloof ik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |