Ik hoop dus stiekem dat ik niet word gebeld voor een dienst morgen. Want ik wil vanavond gewoon sporten. Anders kom ik nooit in mijn ritme terug.. En moet woensdag van 8.45 tot 18.00 meedraaien. Zolang heb ik al heel lang niet meer gewerkt dus zal wel pittig worden.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En tijd nemen om te rusten als je je niet goed voelt! Voldoende slaap en dergelijke.
Het is echt mijn lijf dat niet wilt eten. Mijn verstand weet dat ik toch echt iets binnen moet krijgen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:09 schreef Sarabi het volgende:
Is het je lijf of je hoofd dat niet wil eten? Met kleine porties beginnen, van niet eten ga je je nu niet beter voelen.
Gewoon goed voor jezelf zorgen en dan kan je er woensdag tegen aan
Ik weet het, maar dat voelt zo als falen op het moment als ik niet ga sporten.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:16 schreef Sarabi het volgende:
Als je ziek bent en niet kan eten moet je natuurlijk niet gaan sporten lijkt mij?
quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:19 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik weet het, maar dat voelt zo als falen op het moment als ik niet ga sporten.
Hoezo alarmbellen?quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:55 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Er gaan bij mij toch wel regelmatig alarmbellen af als ik je over eten hoor praten.
Niet toevallig nog wat fruit in huis, vind ik tenminste fijn als ik ziek ben of begin te worden.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:18 schreef J0ycie88 het volgende:
Planning voor vandaag
O: (11.15) Boterham met jam
L: (12.45) Kwark met fruit
T: Stuk komkommer
T: Boterham met ham
S: Cardio en krachttraining
D: Aardappels met peentjes en wat vlees.
Qua kcals veel te weinig. Maar dat komt ook omdat ik net uit bed ben. En omdat ik niet moet denken aan eten.
Je hebt gelijk.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]![]()
sowieso is het niet gezond maar het lijkt me ook belangrijk (belangrijker dan sporten) dat je zorgt dat je woensdag kan werken, toch?
Het klinkt als niet-gezonde gedachten over eten.quote:
Genoeg groente en fruit in huis. Maar als ik er naar kijk dan word ik al misselijk. Ga mijn boterham met jam maar eens proberen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:24 schreef Myraela het volgende:
[..]
Niet toevallig nog wat fruit in huis, vind ik tenminste fijn als ik ziek ben of begin te worden.
Mja, dat soort trekjes zijn een beetje de nasleep van mijn eetstoornis. Maar ik vind het allemaal geen ramp. Geen taart durven eten is niet echt een gemis. Zo zijn er nog wel wat dingen die ik niet durf te eten, zeker niet als ik alleen in het openbaar ben. Vooral geen ongezonde dingen, maar ook weer geen extreem gezonde dingen, alsin fruit of een salade.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:24 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Het klinkt als niet-gezonde gedachten over eten.
Bang zijn om eten te pakken in gezelschap, dat is echt niet ok en niet normaal.
Ik heb er zelf gewoon eentje die alleen het gewicht meet, maar mijn moeder had zo'n fancy ding gekocht. En uiteindelijk kon die ook alleen het gewicht weergeven, bij de statistiekjes gaf die een error omdat ze nog te zwaar was of iets.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:43 schreef sorcees het volgende:
Ik zoek een nieuwe weegschaal, tegenwoordig kunnen die ook al vetpercentages meten.
Is dat betrouwbaar en welk merk/type kunnen jullie me aanraden?
quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:18 schreef J0ycie88 het volgende:
Planning voor vandaag
O-L: Thuis 1 boterham met pindakaas en een minneola, mee naar werk 2 boterhammen met pindakaas
T: Stuk komkommer
T: Boterham met ham
S: Cardio en krachttraining
D: Aardappels met peentjes en wat vlees.
Qua kcals veel te weinig. Maar dat komt ook omdat ik net uit bed ben. En omdat ik niet moet denken aan eten.
Vind ik ook. Ik ben er heel terughoudend in, maar met name bij heel weinig (en weinig voedzaam) eten vind ik dat er wel een opmerking over gemaakt mag worden. Want laten we wel wezen, dit is een dieettopic en als je daar al niet meer over kunt praten, waar dan wel over?quote:Op maandag 19 augustus 2013 08:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het heel moeilijk om mensen aan te spreken met enorm afwijkende lijstjes en totaal andere ideeën over afvallen en wat gezonde voeding is. Ik doe dat dan ook maar niet, want misschien heeft diegene zich wel heel goed in zijn of haar methode verdiept en is er verder van overtuigd dat het de juiste is. Het is soms net religie, voedsel
Ja, noten zijn een goede manier om wat meer kcal binnen te krijgen! Een handvol tikt al enorm aan. Misschien kun je ook ander broodbeleg gaan kiezen nu je meer kcal binnen wilt krijgen?quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:03 schreef Qwea het volgende:
Lijstje van wat ik tot nu toe heb
O:150gr magere kwark, 100gr yoghurt, minneola, 30gr muesli.
S: 1,5u fitness zometee : Crosstrainer, bovenste extremiteiten, buikspieren, evt fietsen of lopen op de loopband of hometrainer.
L: 4 vlk brood. 2 met dieet halvarine, 2 met light jam 2 met 20+ smeerkaas (of rosbief, miss haal ik wel rosbief)
T: Kwark of een appel ofzulks.
D : 300gr bloemkool, 140gr aardappelen, 25gr jus van juspoeder, 100gr kipfilet, vla.
T: Kwark met muesli en een smoothie.
1646kcal.
Ik ga maar noten halen
De mensen die Sonja Bakkers dieet volgden zijn er ook op aangesproken dat ze wel heel weinig aten. Ik vind dat wel goed om te blijven benadrukken in dit topic, dat eten niet een vijand is of zo en dat je moet proberen om er maar zo weinig mogelijk van binnen te krijgen. Vooral als je bedenkt dat velen van ons een problematische relatie met eten hebben of hebben gehad.quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:47 schreef Isabeau het volgende:
Iemand die als lunch elke dag frikandellen met mayonaise eet zal ik ook absoluut aanspreken hoor
Ik heb er een van Withings omdat 'ie automatisch m'n specs naar een online profiel wegschrijft en ik kick op dat soort dingen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:43 schreef sorcees het volgende:
Ik zoek een nieuwe weegschaal, tegenwoordig kunnen die ook al vetpercentages meten.
Is dat betrouwbaar en welk merk/type kunnen jullie me aanraden?
gadgetsquote:Op maandag 19 augustus 2013 12:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb er een van Withings omdat 'ie automatisch m'n specs naar een online profiel wegschrijft en ik kick op dat soort dingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |