SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.4 augustus
Nelleke Noordervliet (Rotterdam 1945) schrijft romans en publiceert verhalen, essays, lezingen en columns in weekbladen en tijdschriften.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.11 augustus
Beatrice de Graaf (Putten 1976) is als hoogleraar Conflict en veiligheid verbonden aan het Centrum voor Terrorisme en Contraterrorisme van de Universiteit Leiden (Campus Den Haag).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.18 augustus
Johan Simons (Heerjansdam 1946) is intendant bij de Münchner Kammerspiele, een van de meest vooraanstaande Duitse theatergezelschappen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.25 augustus
Wouter Bos (Vlaardingen 1963) is de kersverse baas van het VU Medisch Centrum.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1 september
Daan Roosegaarde (Nieuwkoop 1979) is kunstenaar, entrepreneur en ontwerper.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Game on.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !![]()
Gaat het leuk worden met die Opstelten look-a-like of gaat het een avondje oud Duits theater worden met een vleugje opera?![]()
Kultur mit ein grosse K.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer![]()
Op zich wel weer leuk met Wilfried dan die er volgens mij ook de ballen van snapt...quote:Op zondag 18 augustus 2013 19:58 schreef Karina het volgende:
Bah cultuur. Ik houd het wel bij SBS. Meer mijn stijl![]()
Ik spring er wel in na WMBquote:Op zondag 18 augustus 2013 20:01 schreef waxmask het volgende:
[..]
Op zich wel weer leuk met Wilfried dan die er volgens mij ook de ballen van snapt...Als ik er fut voor heb. Want ik snap er ook de ballen van, kunst en zo.
![]()
Dan word je vanavond misschien wel verrast!quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:01 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik spring er wel in na WMBAls ik er fut voor heb. Want ik snap er ook de ballen van, kunst en zo.
![]()
![]()
Dan kan ook negatieve verrassing zijnquote:Op zondag 18 augustus 2013 20:02 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dan word je vanavond misschien wel verrast!![]()
![]()
Volgens mij heeft hij jarenlang over kunst geschreven in de Rotterdamse media.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:01 schreef waxmask het volgende:
[..]
Op zich wel weer leuk met Wilfried dan die er volgens mij ook de ballen van snapt...![]()
Ik vind hem juist op Robert Kranenborg lijkenquote:Op zondag 18 augustus 2013 19:54 schreef waxmask het volgende:
Gaat het leuk worden met die Opstelten look-a-like of gaat het een avondje oud Duits theater worden met een vleugje opera?
know'm sayin?
word? word.![]()
quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:11 schreef alors het volgende:
[..]
Ik vind hem juist op Robert Kranenborg lijken![]()
![]()
"Met Wilfried de Jong tref ik een goede gesprekspartner, vermoed ik. Hij weet tenminste wat theater is en heeft vroeger ook veel voorstellingen van Hollandia gezien."quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:01 schreef waxmask het volgende:
[..]
Op zich wel weer leuk met Wilfried dan die er volgens mij ook de ballen van snapt...
Aldus Johan Simons gisteren in de Volkskrant.![]()
Ik vind hem wat meer weghebben van Erik Schaffema.Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!![]()
De ontbrekende ringvinger is nou wel genoeg in beeld geweest.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !![]()
Wel vreemd voor iemand met een theateropleiding.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:01 schreef waxmask het volgende:
[..]
Op zich wel weer leuk met Wilfried dan die er volgens mij ook de ballen van snapt...
Inderdaad. Die kent zijn klassiekers wel.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:11 schreef Apostrof het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij jarenlang over kunst geschreven in de Rotterdamse media.
Ik op de architect Cees Dam.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:11 schreef alors het volgende:
[..]
Ik vind hem juist op Robert Kranenborg lijken
Geniale man idd.quote:
- Haha, mooi.
- Haha, ja, wat vind je er mooi aan?.
- Wat gaat er door je heen als je dit fragment ziet?He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
- 'Wat zijn je toekomstplannen?'quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:29 schreef Ringo het volgende:
- Haha, mooi.
- Wat gaat er door je heen als je dit fragment ziet?![]()
Toon vergelijken met Obama is ook wel weer grappig. Obama is ook natuurlijk wel een groot komiek.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Het boeit me. Wordt een leuke avond denk ik.
Volgend jaar is Mart Smeets de interviewerquote:Op zondag 18 augustus 2013 20:29 schreef Ringo het volgende:
- Haha, mooi.
- Wat gaat er door je heen als je dit fragment ziet?
Willen we dit fragement nog een keer zien?In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Beter acteur in ieder geval. Mooie acteurs komen in Hollywood, lelijke acteurs in Washington, aldus Steven Colbert.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:31 schreef golfer het volgende:
Toon vergelijken met Obama is ook wel weer grappig. Obama is ook natuurlijk wel een groot komiek.![]()
Ohhhh van de schoonheid en de troost...de dvd set hier nog liggen.Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
Wat praar Wilfred veel...I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors![]()
Schitterende serie was dat van Wim Kayser.
Het einde was met al die mensen aan een grote tafel. Karel Appel in tranen.
Vorige week kreeg ie de kans niet. Dit is een gesprek. Geen overhoring gelukkig.quote:
Dit is een beetje te metajournalistiek voor mij.
Wel een heerlijk rustig tempo dit interview. Heb je dat tegenwoordig nog na de dood van Het Gesprek?![]()
Interessant doen over dingen die elk mens ervaart.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:38 schreef Apostrof het volgende:
Dit is een beetje te metajournalistiek voor mij.![]()
Ik denk dat hij gewoon een stoornis heeft.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Interessant doen over dingen die elk mens ervaart.![]()
Lekker gesprek dit.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:38 schreef Apostrof het volgende:
Dit is een beetje te metajournalistiek voor mij.
Wel een heerlijk rustig tempo dit interview. Heb je dat tegenwoordig nog na de dood van Het Gesprek?
Leg eens uit.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Interessant doen over dingen die elk mens ervaart.
Tsja, stel je voor dat je geen spuitelf bent :SQuestion authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
Dat zou kunnen, maar ik denk het niet.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:41 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ik denk dat hij gewoon een stoornis heeft.![]()
Aha, goede uitleg waarom hij dus zo praat. Moet nu aan die ene advocate denken waar ik de naam van ben vergeten maar die lijdt daar ook een beetje aan, literair praten.![]()
Wim Kayzer blaast gewone zaken graag op, het is een pompeuze man. En Coetzee wil niet gewoon doen, alhoewel hij het volgens mij wel zou kunnen.quote:
![]()
![]()
Lemsky ?quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:43 schreef Apostrof het volgende:
Aha, goede uitleg waarom hij dus zo praat. Moet nu aan die ene advocate denken waar ik de naam van ben vergeten maar die lijdt daar ook een beetje aan, literair praten.
Maar dat is een spraakwaterval.
Wat is er gewoon om achter de schoonheid en kwetsbaarheid te komen door geniale kunstenaars en wetenschappers te interviewen ?quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Wim Kayzer blaast gewone zaken graag op, het is een pompeuze man. En Coetzee wil niet gewoon doen, alhoewel hij het volgens mij wel zou kunnen.
Tja, het zal deels ook een kwestie van smaak zijn. Ik heb Kayzer altijd een nepperd gevonden.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat is er gewoon om achter de schoonheid en kwetsbaarheid te komen door geniale kunstenaars en wetenschappers te interviewen ?![]()
Dik doen over niks.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Tja, het zal deels ook een kwestie van smaak zijn. Ik heb Kayzer altijd een nepperd gevonden.![]()
Kan ik me niks bij voorstellen. Hij spreekt me juist erg aan. Het is niet altijd gemakkelijk wat ie maakt, maar de onderwerpen interesseren me.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Tja, het zal deels ook een kwestie van smaak zijn. Ik heb Kayzer altijd een nepperd gevonden.
Geef eens voorbeelden.quote:
Ah, gelukkig komen de jeugdtrauma's ook nog even aan bod om samen met z'n dyslexie en gebrek aan talenkennis z'n tegenwoordige gedrag te verklaren.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Het is perfectionisme tot het obsessieve af. Natuurlijk is dat een psychische stoornis.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar ik denk het niet.![]()
Wat ik zeg: smaak. En ik zeg het terwijl ik heel mijn volwassen leven al lid van de VPRO ben, en vind dat ze geweldige programma's hebben gemaakt. Maar sommige keuzes waren niet de mijne. Grunberg bijvoorbeeld hebben ze in het zadel geholpen, dat vind ik ook een opgeblazen padje.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kan ik me niks bij voorstellen. Hij spreekt me juist erg aan. Het is niet altijd gemakkelijk wat ie maakt, maar de onderwerpen interesseren me.![]()
Wat deed ie verkeerd buiten een introverte teruggetrokken schrijver te interviewen ?quote:
Vanwaar het cynismequote:Op zondag 18 augustus 2013 20:51 schreef golfer het volgende:
Ah, gelukkig komen de jeugdtrauma's ook nog even aan bod om samen met z'n dyslexie en gebrek aan talenkennis z'n tegenwoordige gedrag te verklaren.
Hij is de gast die een persoonlijke keuze maakt qua fragmenten. Is het dan vreemd dat ie refereert aan zijn jeugd ?
Grunberg kwam voor het eerst op radio en TV bij Ischa Meijer.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:51 schreef Disana het volgende:
Maar sommige keuzes waren niet de mijne. Grunberg bijvoorbeeld hebben ze in het zadel geholpen, dat vind ik ook een opgeblazen padje.
Toch vreemd dat Grunberg alle literaire prijzen won voordat ie 30 was, niet slecht voor een mislukte kikker.
Het was Wim Noordhoek die hem als eerste stimuleerde. Op de radio.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Grunberg kwam voor het eerst op radio en TV bij Ischa Meijer.
Toch vreemd dat Grunberg alle literaire prijzen won voordat ie 30 was, niet slecht voor een mislukte kikker.![]()
Ik dacht bij een uur Ischa. Kan het dus mis hebben. Maar goed. Liever Grunberg stimuleren door de VPRO dan Jantje Smit door de TROS.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Het was Wim Noordhoek die hem als eerste stimuleerde. Op de radio.
Ja vind ik ook.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:58 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Dit klikt wel goed tussen die twee. Best interessant tot nu toe.![]()
Zijn verhalen zijn heel toegankelijk.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:58 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Dit klikt wel goed tussen die twee. Best interessant tot nu toe.![]()
Ja idd, voor het eerst ook volgens mij.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:58 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Dit klikt wel goed tussen die twee. Best interessant tot nu toe.know'm sayin?
word? word.![]()
Ik vraag mij de hele tijd af in hoeverre Johan als regisseur bezig is dit gesprek heel erg te sturen en te leiden.
Wilfried stelt precies de vragen die hij wil horen, volgens mij.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Ik vind de edities waarbij ze economen, politici, wetenschappers, of medici of zoiets altijd vele malen leuker en frisser dan de edities met kunstenaars (in breedste zin vh woord). Kunstenaars doen altijd zo moeilijk.![]()
Hij laat fragmenten zien die breed zijn maar toch raakvlakken hebben met hemzelf. Dan is het logisch dat het gesprek geleid lijkt.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:01 schreef golfer het volgende:
Ik vraag mij de hele tijd af in hoeverre Johan als regisseur bezig is dit gesprek heel erg te sturen en te leiden.
Wilfried stelt precies de vragen die hij wil horen, volgens mij.
Ze zijn vaker over hun vakgebied dan over zichzelf, die avonden. Vind zelf beiden interessant.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:01 schreef Grumpey het volgende:
Ik vind de edities waarbij ze economen, politici, wetenschappers, of medici of zoiets altijd vele malen leuker en frisser dan de edities met kunstenaars (in breedste zin vh woord). Kunstenaars doen altijd zo moeilijk.![]()
Wat is hier moeilijk aan ?quote:
Oh, ik vind niet dat hij moeilijk praat. Hij is prima te volgen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:01 schreef Grumpey het volgende:
niet moeilijk in de zin dat het niet begrijpen is, maar moeilijk in de zin dat er altijd complexen zijn, ener altijd een vleugje pretentieusheid en een door cultuur gevoede intellectuele verhevenheid om de hoek komt kijken (al valt het nu mee).quote:![]()
In vind jouw zin complexer en pretentieuser dan wat ik tot dusver heb gezien.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:08 schreef Grumpey het volgende:
[..]
niet moeilijk in de zin dat het niet begrijpen is, maar moeilijk in de zin dat er altijd complexen zijn, ener altijd een vleugje pretentieusheid en een door cultuur gevoede intellectuele verhevenheid om de hoek komt kijken (al valt het nu mee).
Wat een briljant filmfragment.![]()
En zo helemaal VPRO.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Ik heb de hele docu gezien. Echt geweldig idd.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:13 schreef golfer het volgende:
Wat een briljant filmfragment.![]()
En zo helemaal VPRO.
Jos de Putter heeft zo'n docu gemaakt over zijn ouders op het platteland van Zeeland. 'Het is een mooie dag geweest.' Gewoon minutenlang stiltes.
Misschien weten ze niet beter en zijn ze op hun manier gelukkig.quote:
Putten?Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
Mja het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar Nederland mooier vinden dan Griekenland, hm....Dan hou je inderdaad erg van overzicht.Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
Soms klinkt hij als Jan Mulder en dat is irritant.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
Ik woon in een uitewaardengebied. De schoonheid zie ik soms niet meer. Maar is echt mooi en uniek.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:22 schreef truthortruth het volgende:
Mja het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar Nederland mooier vinden dan Griekenland, hm....Dan hou je inderdaad erg van overzicht.
Wat ver weg is wil nog niet mooier zijn. Al is het de hoogste berg.
Daarom zeg ik, een kwestie van smaak. Ik heb niet zoveel met die vlakke uitgestrekte overzichtelijke graslandschappen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik woon in een uitewaardengebied. De schoonheid zie ik soms niet meer. Maar is echt mooi en uniek.
Wat ver weg is wil nog niet mooier zijn. Al is het de hoogste berg.Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
Mijn ouders ook. Nu ik jaren ergens anders woon, middenin rotterdam, zie ik weer de schoonheid als ik er ben. Zo prachtig.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik woon in een uitewaardengebied. De schoonheid zie ik soms niet meer. Maar is echt mooi en uniek.
Wat ver weg is wil nog niet mooier zijn. Al is het de hoogste berg.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.![]()
Prachtig he?quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:25 schreef hmmmz het volgende:
'de grootste straf van god is dat hij niet bestaat'![]()
Hij vond het zelf een geweldige grap.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:25 schreef hmmmz het volgende:
'de grootste straf van god is dat hij niet bestaat'Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
Ook genoten van Salo ?quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:27 schreef Lavenderr het volgende:
Pasolini, goeie keuze.
Fascinerende man.
Kwam wel luguber aan z'n einde.
Ja, dat einde was afschuwelijk. Maar ook wel weer geheel in zijn 'stijl'.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ook genoten van Salo ?
Kwam wel luguber aan z'n einde.![]()
Ja, goed gejat van een ander.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:25 schreef hmmmz het volgende:
'de grootste straf van god is dat hij niet bestaat'![]()
Pasolini: "Ik maak geen werk voor het volk, de massa. Vandaar dat ik andere onbegrijpelijke films maak."
Wat een slap getaai. Ik Vertrek-time.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Doe de deur goed dicht, ik wil niet op de tocht zitten als ik geniet.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:33 schreef marcodej het volgende:
Wat een slap getaai. Ik Vertrek-time.
Objectief oordelen over de cultuur die je betaald?Kein gewalt! Wir sind das volk!
Integendeel. Hij is juist erg duidelijk en a-pretentieus.quote:
Ontzettend down to earth. Hij kan er niets aan doen dat ie in de toneel-kunstwereld werkt en sommige dingen probeert te duiden.
Niks mis met de elite. Zie alleen in het werk van hem niet echt hoe hij de elite ondervraagt of ze goed bezig zijn.Kein gewalt! Wir sind das volk!
We moeten het vaker oneens zijn.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Integendeel. Hij is juist erg duidelijk en a-pretentieus.
Ontzettend down to earth. Hij kan er niets aan doen dat ie in de toneel-kunstwereld werkt en sommige dingen probeert te duiden.![]()
![]()
Voor de recensie: ' hij regiseerde zijn eigen avond'Kein gewalt! Wir sind das volk!
Het gesprek is boeiend en de fragmenten zijn mooi.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:46 schreef TargaFlorio het volgende:
Het gesprek is wel aardig, de fragmenten daarentegen vind ik niks aan.
Argh, zelfs bij Jeff Wall wist 'ie de plank volledig mis te slaan. Ik haak af.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
"Acteurs hebben ook gedrag op toneel."quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:40 schreef tong80 het volgende:
Integendeel. Hij is juist erg duidelijk en a-pretentieus.
Ontzettend down to earth. Hij kan er niets aan doen dat ie in de toneel-kunstwereld werkt en sommige dingen probeert te duiden.
Na deze filosofische volzin ben ik afgehaakt.He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
De Uitverkorene. Prachtige film gebaseerd op de gebroeders Baan.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Dat was vanaf het begin duidelijk Hij blijft regisseur.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:51 schreef Grumpey het volgende:
Hij wil die controle over het verhaal en over zijn 'avond' houdenThere is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Hoezo ? Het is toch zijn avond ? Het zijn zijn fragmenten. Wilfried komt meer aan bod dan bij de monoloog van vorige week.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:51 schreef Grumpey het volgende:
Hij wil die controle over het verhaal en over zijn 'avond' houden
Begrijp je hem niet ?quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:51 schreef Ringo het volgende:
[..]
"Acteurs hebben ook gedrag op toneel."
Na deze filosofische volzin ben ik afgehaakt.
Inderdaad. Eerste goede fragment voor mij tot nu toe.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:51 schreef golfer het volgende:
De Uitverkorene. Prachtige film gebaseerd op de gebroeders Baan.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Ach dat controlegebeuren zeggen ze bij zoveel gasten. Is iets heel normaals in deze setting. Het gaat om zijn avond.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat was vanaf het begin duidelijk Hij blijft regisseur.
het is vooral een observatie, en ook niet raar natuurlijk: het is zijn baan.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hoezo ? Het is toch zijn avond ? Het zijn zijn fragmenten. Wilfried komt meer aan bod dan bij de monoloog van vorige week.![]()
Observatie ? Net werd hem nog verweten dat ie te veel over zichzelf sprak.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:55 schreef Grumpey het volgende:
[..]
het is vooral een observatie, en ook niet raar natuurlijk: het is zijn baan.
Laten we hopen op meer.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:55 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Inderdaad. Eerste goede fragment voor mij tot nu toe.![]()
Toon was leuk, de Russen waren aandoenlijk, Passolini was confronterend, Pierre Bokma was briljant....quote:
Ik heb er eh… eeehhh… niet… te lang… eeehhh… over willen… nadenken.quote:He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
Toon kan ooit over 30 jaar well weer eens worden getoond. De Russen was gewoon totaal niet leuk. Passolini is overbodig.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Toon was leuk, de Russen waren aandoenlijk, Passolini was confronterend, Pierre Bokma was briljant....![]()
Die Russische docu is trouwens in zijn geheel te zien morgenavond op Holland Doc 24There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Begrijp ik. Word je moe van.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:01 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik heb er eh… eeehhh… niet… te lang… eeehhh… over willen… nadenken.
Visconti, alweer zo leuk high-brow en elitair.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Ja, iemand die de filmwereld heeft gerevolutionaliseerd is niet relevant.quote:
Mijn favoriete regisseur, nog altijd.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:03 schreef golfer het volgende:
Visconti, alweer zo leuk high-brow en elitair.![]()
Alweer ?quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:03 schreef golfer het volgende:
Visconti, alweer zo leuk high-brow en elitair.
Ken je zijn films wel ?
Dat ook, en het levert meestal niks op. Denken is overschat.quote:He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
Goeie smaak.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Mijn favoriete regisseur, nog altijd.
Moest ik ook gelijk aan denken.quote:
'Ik denk, dus ik besta.'quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat ook, en het levert meestal niks op. Denken is overschat.
Ik mis nog een beetje een lijn.
Vind het niet erg dat het elitair is, beter dan de darts uitzending van Ben Verwaayen, maar het raakt nog niet.Kein gewalt! Wir sind das volk!
quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:05 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ik ken hem niet en zo'n fragment zal mij ook niet aanzetten om hem te willen kennen.Hoe kun je iemand overbodig noemen die je niet kentquote:
Dat is niet zo moeilijk.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
[..]
Hoe kun je iemand overbodig noemen die je niet kent![]()
![]()
Qua fragment. Het gaat om fragmentenquote:Op zondag 18 augustus 2013 22:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
[..]
Hoe kun je iemand overbodig noemen die je niet kent
Sowieso vertrouw ik theatermakers niet als het gaat om smaak in films.![]()
Dat was Pascal, die leerde de mensheid rekenen. De meesten van ons kunnen beter naar de wolken blijven kijken.quote:He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
Alex van Warmerdam en Fassbender wonnen als theatermakers talloze prijzen met hun films. Ingmar Bergman begon ook op het toneel. Net als Chaplin.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:08 schreef Deckard het volgende:
Sowieso vertrouw ik theatermakers niet als het gaat om smaak in films.
Descartes.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:10 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat was Pascal, die leerde de mensheid rekenen.
Jazeker.quote:There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Vreemd om Jeroen Willems Duits te zien spreken en spelen.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Sowieso een raar gevoel als ik hem zie spelen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:12 schreef golfer het volgende:
Vreemd om Jeroen Willems Duits te zien spreken en spelen.
Hoewel ik de teksten die hij daar in het Duits uitbraakte nogal pretentieus vond, speelde hij het vol overtuiging en was het inderdaad een groot en vooral veelzijdig acteur.
Zo'n Jeroen Willems is net een sportman. Mike Tyson stond uit angst te huilen voor ie de ring in stapte.
Eenmaal als de gong ging sloopte ie zijn tegenstanders.
Dat zie je er ook van af.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Alex van Warmerdam en Fassbender wonnen als theatermakers talloze prijzen met hun films. Ingmar Bergman begon ook op het toneel. Net als Chaplin.![]()
Mooie zin: hij had 100.000 levens in zich.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Hij wordt steeds beter.
Hij kon niet meer.
Ok.Kein gewalt! Wir sind das volk!
maar hij leefde maar 50 jaar.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:22 schreef golfer het volgende:
Mooie zin: hij had 100.000 levens in zich.![]()
![]()
Traantjes.
Goeie confronterende vraag Wilfried.
'Fokken is aanstootgevend.'
Wel 2 uitzendingen achter elkaar met veel op Duitsland gerichte en Duitstalige fragmenten.
Toeval of is het weer 'in' ?There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Ben persoonlijk wel blij met een switch van frans naar duits, voel me daar veel meer in thuis, maar of het hip is: geen idee.![]()
'In' weet ik niet. Het is iig geen taboe meer. Heb nog een topic geopend in TTK over dat ik Duits de mooiste taal vind. Kwamen een stel andere users vertellen dat ze dat ook vinden en dat je er vroeger raar door werd aangekeken als je dat zei.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:34 schreef golfer het volgende:
Wel 2 uitzendingen achter elkaar met veel op Duitsland gerichte en Duitstalige fragmenten.
Toeval of is het weer 'in' ?
Hoe veel verder kun je de diepte in gaan dan dat iemand een onderwerp aansnijdt waarbij ie zijn tranen niet kan inhouden ?quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:35 schreef Deckard het volgende:
Dit is wel weer interessant maar niet echt veel de diepte in
middenpunt van de lever?quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:38 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hoe veel verder kun je de diepte in gaan dan dat iemand een onderwerp aansnijdt waarbij ie zijn tranen niet kan inhouden ?![]()
Dat heeft Wim T. Schippers ook al eens gedaan met herdershonden op het toneel.
Klopt. Was behoorlijk waardeloos om naar te kijkenquote:Op zondag 18 augustus 2013 22:39 schreef golfer het volgende:
Dat heeft Wim T. Schippers ook al eens gedaan met herdershonden op het toneel.![]()
![]()
ik ben enorme Duits fan, de taal klinkt veel fijner/directer dan Frans, maar mensen kijken je nog steeds raar aan hoor, het is nog steeds wel not done Frans lelijker dan Duits te vinden, maar je mag het wel zeggen weer.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
'In' weet ik niet. Het is iig geen taboe meer. Heb nog een topic geopend in TTK over dat ik Duits de mooiste taal vind. Kwamen een stel andere users vertellen dat ze dat ook vinden en dat je er vroeger raar door werd aangekeken als je dat zei.![]()
Going to the dogs.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:40 schreef Disana het volgende:
Klopt. Was behoorlijk waardeloos om naar te kijkenThere is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
'Going to the dogs.'quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:39 schreef golfer het volgende:
Dat heeft Wim T. Schippers ook al eens gedaan met herdershonden op het toneel.
Fragment had wat langer moeten duren. Meh.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:38 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hoe veel verder kun je de diepte in gaan dan dat iemand een onderwerp aansnijdt waarbij ie zijn tranen niet kan inhouden ?![]()
Le Sacre du Printemp werd ook neergesabeld na de premiere.quote:
Ben jij d'r ook zo ene die nu pas ontdekt dat Berlijn de hipste stad van Europa is?quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:34 schreef golfer het volgende:
Toeval of is het weer 'in' ?He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
Dit is zo mooi
Ik ben er nog nooit geweest en zal er ook nooit naartoe gaan.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:45 schreef Ringo het volgende:
Ben jij d'r ook zo ene die nu pas ontdekt dat Berlijn de hipste stad van Europa is?There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Wow, wat een kippenvelmoment bij die opera in Italië.
Kippenvel bij deze gitaarrocker.
God, mooi fragment
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
Jammer, gemiste kans. Blijven hangen in het verleden, dat is nu juist waar Berlijn geen last van heeft.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:47 schreef golfer het volgende:
Ik ben er nog nooit geweest en zal er ook nooit naartoe gaan.He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
Ik nog wel. Dagelijks.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:54 schreef Ringo het volgende:
. Blijven hangen in het verleden, dat is nu juist waar Berlijn geen last van heeft.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Tot nu veruit de beste van dit seizoen.
Stemt tot nadenken.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Weltrustenquote:Op zondag 18 augustus 2013 22:57 schreef Disana het volgende:
Bedtijd voor mij. Ik vond het een prima avond
Ik zit de hele avond al te genieten.
gnightquote:Op zondag 18 augustus 2013 22:57 schreef Disana het volgende:
Bedtijd voor mij. Ik vond het een prima avond![]()
Berlijn is fantastisch. Dit is trouwens ook een mooie zomergasten.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jammer, gemiste kans. Blijven hangen in het verleden, dat is nu juist waar Berlijn geen last van heeft.![]()
Dit fragment maakte de avond al de moeite waard. Verder sowieso een boeiende man zonder fratsen, ook wel eens prettig.Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik![]()
Dat was het vorige kabinet.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:59 schreef Deckard het volgende:
Het blijft inderdaad een kabinet van niks. Zo stuurloos als wat.
Alleen daarom al zou ik je een zondagse wandeling over vliegveld Tempelhof kunnen aanraden.quote:He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
Er werd hier een paar keer gesteld dat het pretentieus geneuzel is. Het is juist verfrissend down to earth.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:00 schreef shmoopy het volgende:
Dit fragment maakte de avond al de moeite waard. Verder sowieso een boeiende man zonder fratsen, ook wel eens prettig.
De rondleiding door de gebouwen is ook fantastisch.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:01 schreef Ringo het volgende:
[..]
Alleen daarom al zou ik je een zondagse wandeling over vliegveld Tempelhof kunnen aanraden.
De bezuinigen op kunst gaan wat ver, maar de kunst weet er net als de media wel erg over te huilen. De fabrieksarbeider die ontslagen wordt en maar moet zien of hij nog een baan krijgt heeft een veel kleinere stem.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Waarom kan er niet op kunstsubsidie bezuinigd worden? Het is crisis, ook de overheid heeft weinig geld. Kiezen. Geef je het geld aan een school, ziekenhuis of een groep kunstenaars?![]()
verre van pretentieus zelfs. Jammer dat ik alleen mobiel kan meedoen vanavond, dat volgt toch een stuk minder.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:01 schreef tong80 het volgende:
Er werd hier een paar keer gesteld dat het pretentieus geneuzel is. Het is juist verfrissend down to earth.Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik![]()
Dit kabinet pakt het van al jouw opties af.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:04 schreef luxerobots het volgende:
Waarom kan er niet op kunstsubsidie bezuinigd worden? Het is crisis, ook de overheid heeft weinig geld. Kiezen. Geef je het geld aan een school, ziekenhuis of een groep kunstenaars?
Ik zit er vanavond helemaal in. Echt mijn ding.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:05 schreef shmoopy het volgende:
[..]
verre van pretentieus zelfs. Jammer dat ik alleen mobiel kan meedoen vanavond, dat volgt toch een stuk minder.
Ik hou van cultuur, maar ben het met je eens.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:04 schreef luxerobots het volgende:
Waarom kan er niet op kunstsubsidie bezuinigd worden? Het is crisis, ook de overheid heeft weinig geld. Kiezen. Geef je het geld aan een school, ziekenhuis of een groep kunstenaars?
Maar het is natuurlijk wel van de zotte dat de belangenbehartiger van de sector dan doodleuk toegeeft dat het hem iig maar weinig doet en dat dat het snijden lekker makkelijk maakt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
Dat vond ik een terecht punt. Bezuinigen kan ook met respect.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik hou van cultuur, maar ben het met je eens.
Maar het is natuurlijk wel van de zotte dat de belangenbehartiger van de sector dan doodleuk toegeeft dat het hem iig maar weinig doet en dat dat het snijden lekker makkelijk maakt.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Bezuiniging is geen oplossing voor een langdurig probleem.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:04 schreef luxerobots het volgende:
Waarom kan er niet op kunstsubsidie bezuinigd worden? Het is crisis, ook de overheid heeft weinig geld. Kiezen. Geef je het geld aan een school, ziekenhuis of een groep kunstenaars?![]()
Nieeeeeeeeeet onderbreken...I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
Het kwaad is geschied, maar daarmee zijn de opkomende slechte beslissingen nog steeds niet van tafel.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:06 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Maar Halve Zoolstra is nu geen staatssecretaris meer.![]()
Dat sowieso en kabinetten die bezuinigen op cultuur bezuinigen uiteindelijk op het voortbestaan van creativiteit en vernieuwing door de toekomstige generaties.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:07 schreef Deckard het volgende:
Bezuiniging is geen oplossing voor een langdurig probleem.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Tedje en van Es : 'Laat ze zelluf bezuiniguh.'quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:07 schreef Deckard het volgende:
[..]
Bezuiniging is geen oplossing voor een langdurig probleem.
Ik vind ook niet dat het kabinet visie heeft en slim bezuinigd. De VVD braakt vaak een PVV-riedeltje uit, kijk maar naar Zeilstra en Teeven. Ik mag toch hopen dat deze mensen niet oprecht zo beperkt zijn.![]()
Ik heb al hele goeie dingen gemaakt.
Ik denk dat ik hem begrijp. Ik ben niet bang voor de dood, wel voor wat er aan vooraf gaat.
Ik ben bang niet als eerste te gaan.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
De zaal uit bij Bokma?quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben bang niet als eerste te gaan.
Precies.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat sowieso en kabinetten die bezuinigen op cultuur bezuinigen uiteindelijk op het voortbestaan van creativiteit en vernieuwing door de toekomstige generaties.quote:During the Second World War, Winston Churchill’s finance minister said Britain should cut arts funding to support the war effort. Churchill’s response: “Then what are we fighting for?”![]()
Ik zit vaak in het kringetje van kunstenaars, ik zie zo vaak dat ze zichzelf fantastisch vinden. Echter kunnen ze niet bestaan zonder subsidie. Dan is er blijkbaar gewoon weinig vraag naar. Pas je aan, maar voor de overheid zijn er, uitzonderingen daargelaten, belangrijker dingen.![]()
Dat er bezuinigd wordt prima. Maar het grootste probleem is dat er geen beleid of plan achter zit. Deze bezuiniging kwam alleen maar uit rancune.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:13 schreef luxerobots het volgende:
Ik zit vaak in het kringetje van kunstenaars, ik zie zo vaak dat ze zichzelf fantastisch vinden. Echter kunnen ze niet bestaan zonder subsidie, dan is er blijkbaar gewoon weinig vraag naar. Pas je aan, maar voor de overheid zijn er, uitzonderingen daargelaten, belangrijker dingen.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Sommige mensen zullen dit megalomaan vinden. Ik ben geïmponeerd door dit durfen te doen.
Hoe vaak koop je kunstwerken?quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:13 schreef luxerobots het volgende:
Ik zit vaak in het kringetje van kunstenaars, ik zie zo vaak dat ze zichzelf fantastisch vinden. Echter kunnen ze niet bestaan zonder subsidie. Dan is er blijkbaar gewoon weinig vraag naar. Pas je aan, maar voor de overheid zijn er, uitzonderingen daargelaten, belangrijker dingen.
Hoe vaak ga je naar theater of opera?There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Het is ook megalomaan, maar dat maakt het weer indrukwekkend.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:15 schreef tong80 het volgende:
Sommige mensen zullen dit megalomaan vinden. Ik ben geïmponeerd door dit durfen te doen.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Die verkiezingsposters met "bezuinigen is ook een kunst"...quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:10 schreef luxerobots het volgende:
Ik vind ook niet dat het kabinet visie heeft en slim bezuinigd. De VVD braakt vaak een PVV-riedeltje uit, kijk maar naar Zeilstra en Teeven. Ik mag toch hopen dat deze mensen niet oprecht zo beperkt zijn.![]()
Zomergasten trekt net iets meer dan 300.000 kijkers. Jantje Smit 1 miljoen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:13 schreef luxerobots het volgende:
Ik zit vaak in het kringetje van kunstenaars, ik zie zo vaak dat ze zichzelf fantastisch vinden. Echter kunnen ze niet bestaan zonder subsidie. Dan is er blijkbaar gewoon weinig vraag naar. Pas je aan, maar voor de overheid zijn er, uitzonderingen daargelaten, belangrijker dingen.
Dus de vraag op de markt bepaalt de geldstroom ?
Die emoties van De Leeuw op het einde.
Zo van: het is volbracht. Nu kan ik dood gaan.
De grote kliek vooral VVD-stemmende bezuinigers kopen zelf nooit kunst, gaan nooit naar theater en blijven dan kritiek hebben op het feit dat kunstenaars niet kunnen leven zonder subsidie.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:17 schreef tong80 het volgende:
Dus de vraag op de markt bepaalt de geldstroom ?There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Daarom kan ik Pechthold waarderen. Heeft kunstgeschiedenis gestudeerd en verzamelt het al vanaf zijn adolescensie.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:19 schreef golfer het volgende:
[..]
De grote kliek vooral VVD-stemmende bezuinigers kopen zelf nooit kunst, gaan nooit naar theater en blijven dan kritiek hebben op het feit dat kunstenaars niet kunnen leven zonder subsidie.
Een brandweer is een pyromaan en een psychiater mankeert zelf vaak iets.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:13 schreef luxerobots het volgende:
Een boel kunstenaars gaat het uiteindelijk om van hun onzekerheid af te komen, vandaar ook dat ze roepen dat ze zichzelf zo geweldig vinden. Niets nieuws daar hoor.
De werking van commercie en kunst werkt nooit een op een. Zo simpel zit de wereld niet in elkaar.![]()
Maar dat geeft toch ook niet? Als ik iets maak waar niemand op zit te wachten, kan ik toch ook niet naar de overheid gaan "jullie willen het niet kopen, maar mag ik dan wel geld?"quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:19 schreef golfer het volgende:
[..]
De grote kliek vooral VVD-stemmende bezuinigers kopen zelf nooit kunst, gaan nooit naar theater en blijven dan kritiek hebben op het feit dat kunstenaars niet kunnen leven zonder subsidie.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
Wilfried vond het zelf ook leuk, heb ik het idee.
En toch nog even Jimi.
Geweldige aflevering. Van begin tot eind geboeid geweest en genoten.
Benieuwd wat de kritisie ervan vinden.
Nog ff lekker Jimy.
Eenschquote:Op zondag 18 augustus 2013 23:23 schreef tong80 het volgende:
Geweldige aflevering. Van begin tot eind geboeid geweest en genoten.
Benieuwd wat de kritisie ervan vinden.
Nog ff lekker Jimi
Wel wat kort![]()
![]()
Oh ja, je nieuwe baas begint straks op jouw werk in z'n nieuwe baan.quote:
De VVD wil het liefst de nationale omroepen plus subsidie afschaffen. De vrije markt je weet. Dus wie er bloemkolen wil krijgt bloemkolen. Voor de fijnproevers blijft er niks meer over. Hoevaal kunstenaars hebben niet moeten ploeteren om door te breken ? Dan is een steuntje in de rug welkom.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Maar dat geeft toch ook niet? Als ik iets maak waar niemand op zit te wachten, kan ik toch ook niet naar de overheid gaan "jullie willen het niet kopen, maar mag ik dan wel geld?"
Rare vergelijking.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Maar dat geeft toch ook niet? Als ik iets maak waar niemand op zit te wachten, kan ik toch ook niet naar de overheid gaan "jullie willen het niet kopen, maar mag ik dan wel geld?"![]()
Ja, dat is juist mijn hele puntquote:
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
Ik vind het een lastig onderwerp waar ik niet een heel duidelijk gevormde mening over heb. Het hangt van mitsen en ja-maren en ja wat nou alsen aan elkaar.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
De VVD wil het liefst de nationale omroepen plus subsidie afschaffen. De vrije markt je weet. Dus wie er bloemkolen wil krijgt bloemkolen. Voor de fijnproevers blijft er niks meer over. Hoevaal kunstenaars hebben niet moeten ploeteren om door te breken ? Dan is een steuntje in de rug welkom.
Want als een kunstenaar eenmaal doorbreekt dan gaat het vaak om inkomsten waar jij en ik niet eens van durven dromen. Dus de inzet is hoog, maar de winsten zijn ook hoog.
Ik weet het niet, ik vind het een lastig iets, dus mijn mening een beetje ongevormd.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
Kunst moet per definitie niet om geld verdienen gaan.
Als je kunst maakt om geld te verdienen ben je geen kunstenaar.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Maar er moet toch brood op de plank.quote:Op maandag 19 augustus 2013 00:26 schreef golfer het volgende:
Als je kunst maakt om geld te verdienen ben je geen kunstenaar.He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
Dus de Nachtwacht is geen kunst? De Sixtijnse Kapel? De David?quote:Op maandag 19 augustus 2013 00:26 schreef golfer het volgende:
Als je kunst maakt om geld te verdienen ben je geen kunstenaar.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.![]()
Waarom kan kunst niet gewoon een goed doel worden? Het is vooral raar dat er veel geld naar toe gaat terwijl driekwart vd bevolking nooit iets terug ziet van hun eigen zuur verdiende geld. De toegevoegde waarde van kunst is beperkt, een luxeproduct, en ik snap heel goed dat daar veel druk was om de overheidsbijdrage eens flink tandje lager te laten worden. In de basis zou alles zelfvoorzienend kunnen zijn: het is immers een recreatief product. Dat er wat geld naar toe gaat is prima, maar het was veel te veel.![]()
Al die theatergezelschappen die zichzelf wijsmaken dat ze het zonder half miljoen op jaarbasis niet kunnen redden. De rituele dans om subsidies. De bureaucratisering van de artistieke sector. De zelfingenomenheid, de navelstaarderij, de totale wereldvervreemding. Dat er met het scheiden van het kaf ook wat koren is meegenomen, wil ik geloven. Maar Grote Kunst (voor wat die waard is) is tegen meer ellende bestand dan de bezuinigingsdrift van een proletenkabinet in economisch slechte tijden.He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
En dit is waar het mis gaat.quote:Op maandag 19 augustus 2013 00:26 schreef golfer het volgende:
Als je kunst maakt om geld te verdienen ben je geen kunstenaar.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Waar Wilfried de Jong vorige week niet mee kon in het verhaal van zijn gast, was er gisteren een bruisende chemie, schrijft columnist Martijn Simons over de vierde aflevering van Zomergasten met theaterregisseur Johan Simons. .
Voordeel van deze gast was dat hij, in tegenstelling tot de acteurs met wie hij dagelijks werkt, nauwelijks in de openbaarheid treedtKijk, en toen kregen we een aflevering van Zomergasten zoals de bedoeling van de makers moet zijn geweest. Vorige week was al een aardige opmaat, maar op de uitzending van gisteren, met theaterregisseur Johan Simons, was werkelijk weinig aan te merken.
Voordeel van deze gast was dat hij, in tegenstelling tot de acteurs met wie hij dagelijks werkt, nauwelijks in de openbaarheid treedt. Zo had je, anders dan bijvoorbeeld bij Hans Teeuwen, geen last van het beeld dat je bij voorbaat al van hem had en kon je onbevangen luisteren naar wat een onbevangen spreker zou blijken te zijn.
Simons, met het ruwe uiterlijk en de grove lichaamstaal van een landarbeider, trapte af met Toon Hermans, een fragment uit zijn one manshow uit 1980. Hij had het over 'de manier waarop hij staat'. Met de benen dicht bij elkaar, continu op zoek naar evenwicht, kwetsbaar. Het was de eerste waardevolle insight in de wereld van het theater, later nog aangevuld met ruime aandacht voor het bijzondere talent van Pierre Bokma en Jeroen Willems, beide acteurs met wie Simons veel gemaakt heeft.
Al vrij snel na aanvang wist Simons de kijker voor zich te winnen met het verhaal van zijn vader, een man met een hazenlip die door Simons droogkomisch werd nagedaan, en vervolgens de anekdote over het pijnlijke verlies van zijn ringvinger, nota bene op de werkvloer. Dat hij in de nasleep van dat ongeluk ook nog een 'winkelhaak in zijn scrotum' opliep, duidde erop dat we hier te maken hadden met iemand die echt voor zijn kunst leefde.
Er kwam veel kunst voorbij: Pasolini, met wie Simons een zekere verwantschap voelde waar het de stichtende taak van de kunstenaar betrof, opera, zowel Italiaans en Frans, Reinbert de Leeuw, Ulrich Seidl. Telkens legde Simons uit dat hij kunst beschouwt als een richtingwijzer voor de maatschappij. 'De kunst hangt boven de cultuur,' zei hij meer dan eens. En levert daar dus commentaar op. Als een evangelist van Het Schone reeg Simons de fragmenten aan elkaar.
Verreweg het mooiste fragment, dat waarin alles waar Simons in zijn werk voor staat zich samenbalde, ging over de Canadese fotograaf Jeff Wall. Zijn foto's zijn recreaties van beelden die hij eerder in het echte leven gezien heeft. Zoals Wall zelf zegt over de beelden die hij maakt: 'In order to see it, it has to be remade.' Wall zoekt in zijn werk het punt waarop kunst en leven elkaar raken, zicht met elkaar verbinden op zo'n manier dat zich iets nieuws aandient, iets wat er eerder nog niet was en wat meer is dan de som der delen. Minutieus ensceneert Wall beelden die in hun kunstmatige documentairestijl ijzingwekkend sterk zijn. Precies zo, leek Simons te willen zeggen, wil ik te werk gaan. Het herscheppen van de werkelijkheid, op zo'n manier dat er iets ontstaat wat daarboven uitstijgt. Wilfried De Jong knikte instemmend.
Want ja, ook de interviewer was gisteravond op dreef. Waar De Jong vorige week niet mee kon in het verhaal van zijn gast - hij stootte zich meermaals aan de steen van het geloof -, was er gisteren een bruisende chemie. Gast en presentator voelden elkaar aan, De Jong leek precies te begrijpen wat Simons bedoelde en durfde hem herhaaldelijk te interrumperen. Hij was zeker van de dingen die hij vroeg, stond op gelijke voet met zijn gast.
Tegen het einde van de uitzending ging het kort over kritiek en erkenning, en de lastige positie van de regisseur, die tijdens de première slechts in de zaal kan zitten en moet toezien hoe zijn acteurs na de voorstelling het applaus in ontvangst nemen.
'Waarom doe je het dan?' vroeg De Jong.
'Om de schoonheid,' zei Simons.
Martijn Simons is schrijver en columnist. Afwisselend met schrijver Martine de Jong recenseert hij Zomergasten voor Volkskrant.nl.
Het publiek van Zomergasten kreeg gisteravond, in de woorden van onze televisierecensent Hans Beerekamp, een gedenkwaardig gesprek voorgeschoteld met toneelregisseur Johan Simons, die een uitvoerig pleidooi voor de kunst verzorgde.
Het zal niet meevallen om dit gesprek met Simons de komende weken nog te overtreffen volgens Beerenkamp: presentator Wilfried de Jong legde "een foutloos parcours" af, en op Twitter klonken bijna unanieme lofuitingen.
aliettejonkers Aliëtte Jonkers
Hoe kunnen mensen deze uitzending van Zomergasten níet fantastisch vinden? Ik geniet me suf. Tijd en aandacht voor schoonheid. #zg13
11 uur geleden
SissiMeindersma Sissi Meindersma
Môgge mensen, wat een prachtavond gisteren #zg13 'LEEF DE KUNST'!!!, die houden we er nog even in, DANK! @JohanSimonsMK @wilfrieddejong
2 uur geleden
kunstenaar Tim Hinterding
legendarische aflevering. zoveel goeds. er is hoop #zg13
49 minuten geleden
De Jong verloste zijn gast tijdens een emotioneel moment
Zo wist De Jong aan een emotioneel moment in het gesprek een elegante draai te geven, aldus Beerenkamp:
"Met tranen in de ogen zei de regisseur dat de vorig jaar overleden acteur Jeroen Willems als een zoon voor hem was. De Jong liet een stilte toe, waarover Simons eerder op de avond gedoceerd had aan de hand van Toon Hermans en een gesprek van Wim Kayzer met schrijver J M Coetzee. En direct daarna verloste De Jong zijn gast door voor te stellen nog eens naar Willems te gaan kijken."
Ook volgens andere kijkers een bijzonder moment:
FrankVanLaeken Frank Van Laeken
'n Studiogast die vol schiet en Jeroen Willems die vervolgens Brel 'wordt' ('speelt' is een understatement). Pijnlijk mooie televisie. #zg13
11 uur geleden
rvwaarde Rob van Waarde
"Juist in wat onvolmaakt is wordt het humane zichtbaar" Johan Simons in #zg13 prachtige fragmenten van Jeroen Willems
2 uur geleden
cornaldm Cornald Maas
En daar is ie - Jeroen Willems, op z'n best, dankzij Johan Simons, die hem de dichter onder de acteurs noemt #zg13
11 uur geleden
De uitzending:
'Kunst is nu verdacht'
Als intendant van de Münchner Kammerspiele behoort regisseur Johan Simons (Heerjansdam 1946) tot de top van het Europese theater.Zijn beschouwing over kunst en cultuur is met gejuich ontvangen, waarin hij het belang van subsidie voor kunst benadrukt. Simons:
"In Nederland worden kunst en cultuur vaak door elkaar gehaald. De kunst hangt boven de cultuur en levert er commentaar op. Daarom moet die kunst ook gesubsidieerd worden, want die moet objectief kunnen oordelen."
CarineCrutzen Carine Crutzen
Zo eens met Johan Simons: polemische theatercultuur is wenselijk, geen consensus. Onafhankelijk. En daarom afhankelijk van subsidie. #zg13
11 uur geleden
SanneWallis Sanne Wallis deVries
Kijkt u ook, meneer Rutte? Meneer Zijlstra? #zg13
10 uur geleden
John_Heijligers John Heijligers
De kunst moet subsidie krijgen om objectief te kunnen blijven. Dank johan Simons. Heel helder! #zg13
10 uur geleden
Beerenkamp legt uit dat ook Simons zonder subsidie nooit zover was gekomen:
"Simons is de eerste om toe te geven dat hij zonder subsidie nooit deze carrière had kunnen maken. Zijn theatergroep Hollandia had hij volledig te danken aan het fijnmazige subsidiesysteem, dat experimenten en vernieuwing bevorderde: 'We hadden door die fijne structuren een heel goede naam in het buitenland. Dat is in korte tijd helemaal verwoest. Kunst is nu verdacht.'
Het is een tijd geleden dat op televisie zo uitvoerig werd gepleit voor kunst die niet iedereen behaagt. Misschien ook omdat de pleitbezorger zichtbaar niet zelf tot de oude elite behoorde."
Kortom: De Jong kon met een tevreden gevoel naar bed na zijn vierde Zomergasten:
SanneWallis Sanne Wallis deVries
Heerlijk die tevreden en blije snuit van @wilfrieddejong na z'n slotwoord bij #zg13
10 uur geleden
Ondanks de kwaliteit was dit de minst goed bekeken uitzending van Zomergasten tot dusver, er keken gisteren 497.000 mensen. Vorige week bij Beatrice de Graaf waren dat er nog 609.000, min of meer hetzelfde aantal als bij Nelleke Noordervliet. Naar de eerste aflevering met Hans Teeuwen keken 812.000 mensen.
Wel jammer. Voor mij was dit de meest onderhoudende uitzending.quote:Op maandag 19 augustus 2013 09:34 schreef tong80 het volgende:
Ondanks de kwaliteit was dit de minst goed bekeken uitzending van Zomergasten tot dusver, er keken gisteren 497.000 mensen. Vorige week bij Beatrice de Graaf waren dat er nog 609.000, min of meer hetzelfde aantal als bij Nelleke Noordervliet. Naar de eerste aflevering met Hans Teeuwen keken 812.000 mensen.![]()
een half miljoen kijkers, zijn theaters genoeg die dat niet hebben in een jaarIn Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Ik schakelde in rond het moment dat hij vertelde over het verlies van zijn vinger, maar de uitzending wist mij niet te raken. Vreemde gewaarwording om dan die lovende en juichende recensies te lezen.Geen zorgen voor de dag van morgen.![]()
Wederom een goede aflevering. Die van vorige week paste meer in mijn straatje, maar deze aflevering is inderdaad typisch zoals de makers het waarschijnlijk voor zich zien. Opmerkelijk dat er weer, praktisch, geen hond naar kijkt.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon![]()
Ik postte het gisteren al heel snel dat ie me boeide. Hij bleef dat 3 uur lang doen. Ik vind het één van de beste afleveringen ooit. Het was een gesprek. Wilfried ging in zijn wereld mee en stelde de juiste vragen of nam op het juiste moment deel aan het gesprek. Dit was geen interview. Het was interactief. Verder was het niet hoogdravend zoals je bij sommige kunstenaars ziet. Hij stond met beide voeten in de Hollandse klei zonder provinciaals te zijn.quote:Op maandag 19 augustus 2013 09:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Wel jammer. Voor mij was dit de meest onderhoudende uitzending.
Zo weinig maarquote:Op maandag 19 augustus 2013 09:57 schreef Pietverdriet het volgende:
een half miljoen kijkers, zijn theaters genoeg die dat niet hebben in een jaar![]()
![]()
Voor mij ook! Ik vond het een mooie uitzending ! Geniet van cultuur etcquote:Op maandag 19 augustus 2013 09:50 schreef Disana het volgende:
Wel jammer. Voor mij was dit de meest onderhoudende uitzending.![]()
Ja hè. En zo rustig en goed uitgelegd allemaal. Geen poeha, geen dure woorden.quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:53 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Voor mij ook! Ik vond het een mooie uitzending ! Geniet van cultuur etc![]()
Eens!quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:58 schreef golfer het volgende:
Tot nu veruit de beste van dit seizoen.
Stemt tot nadenken.![]()
Ik ga de aflevering vanavond kijken. Ben benieuwd. De keuze film had ik al gezien.“My ambition is handicapped by laziness” (C.Bukowski)![]()
Ja inderdaad Disana, een rustige man die het goed uitlegd en verwoord en Wilfried zat ook op zijn gemak met Johan ..Ik vond Wilfried nu beter interviewen als bij vorige uitzendingen..Ik heb die van vorige week niet gekeken. Wel met Hans Teeuwenquote:Op maandag 19 augustus 2013 10:54 schreef Disana het volgende:
Ja hè. En zo rustig en goed uitgelegd allemaal. Geen poeha, geen dure woorden.En Nelleke Noordervliet
![]()
![]()
Ik was blij dat ik het nog even had volgehouden. Over het algemeen een redelijke uitzending. Het einde maakte een boel goed. Maar niet echts iets interessants.![]()
Je interesses liggen waarschijnlijk niet op dat gebied. Dan kun je het alsnog boeiend vinden.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:04 schreef Deckard het volgende:
Ik was blij dat ik het nog even had volgehouden. Over het algemeen een redelijke uitzending. Het einde maakte een boel goed. Maar niet echts iets interessants.
Dat is ook meestal het doel waarom ik het kijk. Of om nieuwe interesses aan te boren.quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je interesses liggen waarschijnlijk niet op dat gebied. Dan kun je het alsnog boeiend vinden.![]()
Kijk, en toen kregen we een aflevering van Zomergasten zoals de bedoeling van de makers moet zijn geweest.
http://www.volkskrant.nl/(...)-bedoeling-was.dhtml
Mooie recensie.![]()
Lees eens terug.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:58 schreef Disana het volgende:
Kijk, en toen kregen we een aflevering van Zomergasten zoals de bedoeling van de makers moet zijn geweest.
Mooie recensie.
Eens!quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:58 schreef Disana het volgende:
Mooie recensie.![]()
Is niet erg. Deze column verdient twee keer te worden gepost.quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Oeps, overheen gelezen. Nou ja, geeft maar aan hoe enthousiast ik ben.
Ik vond het, tot nu toe, de minst boeiende zomergasten van dit seizoen. Het zal wel vloeken in de kerk zijn in dit topic.
Simons zei veel dingen die interessant klinken, maar er zat gewoon weinig samenhang in zijn betoog. Zoals dat kunst boven de cultuur staat. Je kan net zo makkelijk beweren dat kunst uit cultuur voortkomt of hand in hand gaan.
Dat Simons een elite wil in Nederland. En het afbranden van de bezuinigingen, je kan Zeilstra een proleet vinden, maar de bezuinigingen op kunst zijn niet het grootste probleem in Nederland.
De film over Krupp vond ik mooi. Natuurlijk is het vreemd dat het in het Engels is, heeft meer met afzetmarkt te maken dan met smaak. Maar het Nederlandse alternatief stak er, qua dialoog, setting en beelvoering, wel heel karig tegen af.
Ik ben geen voorstander van alles wat 'het volk' goed of leuk vindt, maar ik vond deze zomergasten vooral pretendieus.![]()
quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:04 schreef luxerobots het volgende:
Simons zei veel dingen die interessant klinken, maar er zat gewoon weinig samenhang in zijn betoog. Wat was er onsamenhangend aan ? Zoals dat kunst boven de cultuur staat. Je kan net zo makkelijk beweren dat kunst uit cultuur voortkomt of hand in hand gaan.Dan heb je hem verkeerd begrepen
Dat Simons een elite wil in Nederland. Hij wilde dat niet, hij heeft er geen probleem mee dat kunst geen massaproduct is En het afbranden van de bezuinigingen, je kan Zeilstra een proleet vinden, maar de bezuinigingen op kunst zijn niet het grootste probleem in Nederland. Wat is wel het grootste probleem dan ? En zijn er gradaties in problemen ?
De film over Krupp vond ik mooi. Natuurlijk is het vreemd dat het in het Engels is, heeft meer met afzetmarkt te maken dan met smaak. Maar het Nederlandse alternatief stak er, qua dialoog, setting en beelvoering, wel heel karig tegen af. Leg eens uit
Ik ben geen voorstander van alles wat 'het volk' goed of leuk vindt, maar ik vond deze zomergasten vooral pretendieus. Dat wel ja, zelden iemand zo pretendieus horen praten. Zeggen ze wel eens dat Berry van Aerle pretendieus is, maar deze man overtrof ons Ber in pretendieusheid
What the fuck is Hundstage nou weer voor een film.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010![]()
In kleur, met acteurs en zo.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 01:12 schreef Stefan het volgende:
What the fuck is Hundstage nou weer voor een film.
Acteurs, echt? Niet van straat getrokken tokkies uit de parenclub en het bejaardenhuis?quote:Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010![]()
Eigenlijk wel een beetje.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:41 schreef Stefan het volgende:
[..]
Acteurs, echt? Niet van straat getrokken tokkies uit de parenclub en het bejaardenhuis?
Ligt eraan, als Federico Fellini een sigarettenverkoopster in een film had, klopte ze zo goed omdat het een sigarettenverkoopster wasIn Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Ik kon de film niet aanzien. Alle karakters waren dom en het ging nergens over. Iedereen was debiel, die met de lijstjes, die gast in de auto met dat magere vriendinnetje met een minderwaardigheidscomplex, dat SM stel en die vriend Lucky die het niet snapte.quote:![]()
Bij Passolini ook.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Ligt eraan, als Federico Fellini een sigarettenverkoopster in een film had, klopte ze zo goed omdat het een sigarettenverkoopster was
Denk je? Volgens mij ging het 'm vooral om haar reusachtige tieten.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Ligt eraan, als Federico Fellini een sigarettenverkoopster in een film had, klopte ze zo goed omdat het een sigarettenverkoopster wasHe's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
Wilfried is met deze zomergasten voor mij definitief door de mand gevallen als allround interviewer. Jammer, want ik had echt meer van heb verwacht. Allereerst is hij niet in staat om echt interesse te tonen en kritische doch belangstellende vragen te stellen die verder gaan dan het plichtmatige en het voordehandliggende. Daarnaast is hij soms ontzettend onhandig en niet op een charmante manier. En verder is hij kennelijk alleen tot een gesprek in staat als iemand in zijn straatje past.
De fragmenten vond ik wel boeiend dit keer en hoe Johan over Jeroen Willems sprak, vond ik ontroerend maar dat kan ook aan mijn hysterische hormonen liggen momenteel.The real is always way ahead of what we can imagine.![]()
Je kunt Wilfried de Jong de totaal mislukte avond met mevrouw van Putten niet in de schoenen schuiven. Hoe hij ook z'n best deed, ze bleef er een monotone hoorcollege van maken.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:11 schreef mane het volgende:
Wilfried is met deze zomergasten voor mij definitief door de mand gevallen als allround interviewer. Jammer, want ik had echt meer van heb verwacht. Allereerst is hij niet in staat om echt interesse te tonen en kritische doch belangstellende vragen te stellen die verder gaan dan het plichtmatige en het voordehandliggende. Daarnaast is hij soms ontzettend onhandig en niet op een charmante manier. En verder is hij kennelijk alleen tot een gesprek in staat als iemand in zijn straatje past.
De fragmenten vond ik wel boeiend dit keer en hoe Johan over Jeroen Willems sprak, vond ik ontroerend maar dat kan ook aan mijn hysterische hormonen liggen momenteel.
Zijn interactie met Johan Simons kun je niet wegwuiven met de dooddoener dat het in zijn straatje pastte. Het was een open gesprekspartner, waardoor er een gesprek opgang kwam dat van het begin tot het einde boeiend was. We zullen zien of dat met Wouter Bos ook het geval zal zijn. Dan mogen we wel een conclusie trekken lijkt me.
Ik verstond het goed met m'n nieuwe TV. Ik had alleen wel ondertiteling nodig om het te begrijpen.quote:
Totaal mislukt zou ik de avond met Beatrice de Graaf niet noemen. Maar ik denk dat het Wilfried wel 'aan te rekenen' valt dat hij niet overweg kon met haar spraakwaterval en ook dat hij onhandig en zelfs ronduit dom bezig was toen hij doorvroeg over haar geloof. Het was heel duidelijk dat hij niet overweg kon met de achtergrond van zijn gast en dat is in mijn ogen voor een interviewer een groot mankement. Ik had niet het gevoel dat hij echt zijn best deed haar te begrijpen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je kunt Wilfried de Jong de totaal mislukte avond met mevrouw van Putten niet in de schoenen schuiven. Hoe hij ook z'n best deed, ze bleef er een monotone hoorcollege van maken.
Zijn interactie met Johan Simons kun je niet wegwuiven met de dooddoener dat het in zijn straatje pastte. Het was een open gesprekspartner, waardoor er een gesprek opgang kwam dat van het begin tot het einde boeiend was. We zullen zien of dat met Wouter Bos ook het geval zal zijn. Dan mogen we wel een conclusie trekken lijkt me.
En bij Johan Simons kwam hij wel los en deed hij wel zijn best. Zo'n groot contrast kun je niet wijten aan de gasten. Wilfried zou als interviewer- ongeacht zijn gast - in staat moeten zijn belangstellend over te komen en goede, kritische vragen te stellen. Ik vind hem lomp, niet kritisch genoeg, en hij laat zich teveel bepalen door wie er tegenover hem zit.The real is always way ahead of what we can imagine.![]()
Je spreekt jezelf hier behoorlijk tegen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:42 schreef mane het volgende:
Maar ik denk dat het Wilfried wel 'aan te rekenen' valt dat hij niet overweg kon met haar spraakwaterval en ook dat hij onhandig en zelfs ronduit dom bezig was toen hij doorvroeg over haar geloof.
Wilfried zou als interviewer- ongeacht zijn gast - in staat moeten zijn belangstellend over te komen en goede, kritische vragen te stellen.
Mensen, vraagje.
Ik heb de uitzending met Beatrice de Graaf gemist, maar kom er nu achter dat dat echt een interessant onderwerp is. Nu zie ik dat de uitzending tot vanavond nog te bekijken is op uitzending gemist, en daarna niet meer. Ik kan vanavond helaas niet kijken, iemand enig idee hoe ik dat later nog kan kijken?
Alvast bedanktHij krijgt dus een service van Roddick met 141 mijl per uur in zijn gezicht. Weet niet hoeveel een mijl is. 5 km ofzo? :? Maar dan zou die service iets van 750 km per uur zijn geweest en dat slaat natuurlijk nergens op. :{![]()
GemistDownloader?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:40 schreef geindoctrineerd het volgende:
Mensen, vraagje.
Ik heb de uitzending met Beatrice de Graaf gemist, maar kom er nu achter dat dat echt een interessant onderwerp is. Nu zie ik dat de uitzending tot vanavond nog te bekijken is op uitzending gemist, en daarna niet meer. Ik kan vanavond helaas niet kijken, iemand enig idee hoe ik dat later nog kan kijken?
Alvast bedankt
Forum Opties Forumhop: Hop naar: