Dik doen over niks.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Tja, het zal deels ook een kwestie van smaak zijn. Ik heb Kayzer altijd een nepperd gevonden.
Kan ik me niks bij voorstellen. Hij spreekt me juist erg aan. Het is niet altijd gemakkelijk wat ie maakt, maar de onderwerpen interesseren me.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Tja, het zal deels ook een kwestie van smaak zijn. Ik heb Kayzer altijd een nepperd gevonden.
Geef eens voorbeelden.quote:
Het is perfectionisme tot het obsessieve af. Natuurlijk is dat een psychische stoornis.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar ik denk het niet.
Wat ik zeg: smaak. En ik zeg het terwijl ik heel mijn volwassen leven al lid van de VPRO ben, en vind dat ze geweldige programma's hebben gemaakt. Maar sommige keuzes waren niet de mijne. Grunberg bijvoorbeeld hebben ze in het zadel geholpen, dat vind ik ook een opgeblazen padje.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kan ik me niks bij voorstellen. Hij spreekt me juist erg aan. Het is niet altijd gemakkelijk wat ie maakt, maar de onderwerpen interesseren me.
Wat deed ie verkeerd buiten een introverte teruggetrokken schrijver te interviewen ?quote:
Vanwaar het cynismequote:Op zondag 18 augustus 2013 20:51 schreef golfer het volgende:
Ah, gelukkig komen de jeugdtrauma's ook nog even aan bod om samen met z'n dyslexie en gebrek aan talenkennis z'n tegenwoordige gedrag te verklaren.
Grunberg kwam voor het eerst op radio en TV bij Ischa Meijer.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:51 schreef Disana het volgende:
Maar sommige keuzes waren niet de mijne. Grunberg bijvoorbeeld hebben ze in het zadel geholpen, dat vind ik ook een opgeblazen padje.
Het was Wim Noordhoek die hem als eerste stimuleerde. Op de radio.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Grunberg kwam voor het eerst op radio en TV bij Ischa Meijer.
Toch vreemd dat Grunberg alle literaire prijzen won voordat ie 30 was, niet slecht voor een mislukte kikker.
Ik dacht bij een uur Ischa. Kan het dus mis hebben. Maar goed. Liever Grunberg stimuleren door de VPRO dan Jantje Smit door de TROS.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Het was Wim Noordhoek die hem als eerste stimuleerde. Op de radio.
Ja vind ik ook.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:58 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Dit klikt wel goed tussen die twee. Best interessant tot nu toe.
Zijn verhalen zijn heel toegankelijk.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:58 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Ja idd, voor het eerst ook volgens mij.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:58 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Hij laat fragmenten zien die breed zijn maar toch raakvlakken hebben met hemzelf. Dan is het logisch dat het gesprek geleid lijkt.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:01 schreef golfer het volgende:
Ik vraag mij de hele tijd af in hoeverre Johan als regisseur bezig is dit gesprek heel erg te sturen en te leiden.
Wilfried stelt precies de vragen die hij wil horen, volgens mij.
Ze zijn vaker over hun vakgebied dan over zichzelf, die avonden. Vind zelf beiden interessant.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:01 schreef Grumpey het volgende:
Ik vind de edities waarbij ze economen, politici, wetenschappers, of medici of zoiets altijd vele malen leuker en frisser dan de edities met kunstenaars (in breedste zin vh woord). Kunstenaars doen altijd zo moeilijk.
Wat is hier moeilijk aan ?quote:
Oh, ik vind niet dat hij moeilijk praat. Hij is prima te volgen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:01 schreef Grumpey het volgende:
Ik vind de edities waarbij ze economen, politici, wetenschappers, of medici of zoiets altijd vele malen leuker en frisser dan de edities met kunstenaars (in breedste zin vh woord). Kunstenaars doen altijd zo moeilijk.
niet moeilijk in de zin dat het niet begrijpen is, maar moeilijk in de zin dat er altijd complexen zijn, ener altijd een vleugje pretentieusheid en een door cultuur gevoede intellectuele verhevenheid om de hoek komt kijken (al valt het nu mee).quote:
In vind jouw zin complexer en pretentieuser dan wat ik tot dusver heb gezien.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:08 schreef Grumpey het volgende:
[..]
niet moeilijk in de zin dat het niet begrijpen is, maar moeilijk in de zin dat er altijd complexen zijn, ener altijd een vleugje pretentieusheid en een door cultuur gevoede intellectuele verhevenheid om de hoek komt kijken (al valt het nu mee).
Ik heb de hele docu gezien. Echt geweldig idd.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:13 schreef golfer het volgende:
Wat een briljant filmfragment.![]()
En zo helemaal VPRO.
Misschien weten ze niet beter en zijn ze op hun manier gelukkig.quote:
Ik woon in een uitewaardengebied. De schoonheid zie ik soms niet meer. Maar is echt mooi en uniek.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:22 schreef truthortruth het volgende:
Mja het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar Nederland mooier vinden dan Griekenland, hm....Dan hou je inderdaad erg van overzicht.
Daarom zeg ik, een kwestie van smaak. Ik heb niet zoveel met die vlakke uitgestrekte overzichtelijke graslandschappen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik woon in een uitewaardengebied. De schoonheid zie ik soms niet meer. Maar is echt mooi en uniek.
Wat ver weg is wil nog niet mooier zijn. Al is het de hoogste berg.
Mijn ouders ook. Nu ik jaren ergens anders woon, middenin rotterdam, zie ik weer de schoonheid als ik er ben. Zo prachtig.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik woon in een uitewaardengebied. De schoonheid zie ik soms niet meer. Maar is echt mooi en uniek.
Wat ver weg is wil nog niet mooier zijn. Al is het de hoogste berg.
Prachtig he?quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:25 schreef hmmmz het volgende:
'de grootste straf van god is dat hij niet bestaat'
Hij vond het zelf een geweldige grap.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:25 schreef hmmmz het volgende:
Ook genoten van Salo ?quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:27 schreef Lavenderr het volgende:
Pasolini, goeie keuze.
Fascinerende man.
Ja, dat einde was afschuwelijk. Maar ook wel weer geheel in zijn 'stijl'.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ook genoten van Salo ?
Kwam wel luguber aan z'n einde.
Ja, goed gejat van een ander.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:25 schreef hmmmz het volgende:
Doe de deur goed dicht, ik wil niet op de tocht zitten als ik geniet.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:33 schreef marcodej het volgende:
Wat een slap getaai. Ik Vertrek-time.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |