Precies.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat sowieso en kabinetten die bezuinigen op cultuur bezuinigen uiteindelijk op het voortbestaan van creativiteit en vernieuwing door de toekomstige generaties.
quote:During the Second World War, Winston Churchill’s finance minister said Britain should cut arts funding to support the war effort. Churchill’s response: “Then what are we fighting for?”
Dat er bezuinigd wordt prima. Maar het grootste probleem is dat er geen beleid of plan achter zit. Deze bezuiniging kwam alleen maar uit rancune.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:13 schreef luxerobots het volgende:
Ik zit vaak in het kringetje van kunstenaars, ik zie zo vaak dat ze zichzelf fantastisch vinden. Echter kunnen ze niet bestaan zonder subsidie, dan is er blijkbaar gewoon weinig vraag naar. Pas je aan, maar voor de overheid zijn er, uitzonderingen daargelaten, belangrijker dingen.
Hoe vaak koop je kunstwerken?quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:13 schreef luxerobots het volgende:
Ik zit vaak in het kringetje van kunstenaars, ik zie zo vaak dat ze zichzelf fantastisch vinden. Echter kunnen ze niet bestaan zonder subsidie. Dan is er blijkbaar gewoon weinig vraag naar. Pas je aan, maar voor de overheid zijn er, uitzonderingen daargelaten, belangrijker dingen.
Het is ook megalomaan, maar dat maakt het weer indrukwekkend.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:15 schreef tong80 het volgende:
Sommige mensen zullen dit megalomaan vinden. Ik ben geïmponeerd door dit durfen te doen.
Die verkiezingsposters met "bezuinigen is ook een kunst"...quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:10 schreef luxerobots het volgende:
Ik vind ook niet dat het kabinet visie heeft en slim bezuinigd. De VVD braakt vaak een PVV-riedeltje uit, kijk maar naar Zeilstra en Teeven. Ik mag toch hopen dat deze mensen niet oprecht zo beperkt zijn.
Zomergasten trekt net iets meer dan 300.000 kijkers. Jantje Smit 1 miljoen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:13 schreef luxerobots het volgende:
Ik zit vaak in het kringetje van kunstenaars, ik zie zo vaak dat ze zichzelf fantastisch vinden. Echter kunnen ze niet bestaan zonder subsidie. Dan is er blijkbaar gewoon weinig vraag naar. Pas je aan, maar voor de overheid zijn er, uitzonderingen daargelaten, belangrijker dingen.
De grote kliek vooral VVD-stemmende bezuinigers kopen zelf nooit kunst, gaan nooit naar theater en blijven dan kritiek hebben op het feit dat kunstenaars niet kunnen leven zonder subsidie.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:17 schreef tong80 het volgende:
Dus de vraag op de markt bepaalt de geldstroom ?
Daarom kan ik Pechthold waarderen. Heeft kunstgeschiedenis gestudeerd en verzamelt het al vanaf zijn adolescensie.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:19 schreef golfer het volgende:
[..]
De grote kliek vooral VVD-stemmende bezuinigers kopen zelf nooit kunst, gaan nooit naar theater en blijven dan kritiek hebben op het feit dat kunstenaars niet kunnen leven zonder subsidie.
Een brandweer is een pyromaan en een psychiater mankeert zelf vaak iets.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:13 schreef luxerobots het volgende:
Maar dat geeft toch ook niet? Als ik iets maak waar niemand op zit te wachten, kan ik toch ook niet naar de overheid gaan "jullie willen het niet kopen, maar mag ik dan wel geld?"quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:19 schreef golfer het volgende:
[..]
De grote kliek vooral VVD-stemmende bezuinigers kopen zelf nooit kunst, gaan nooit naar theater en blijven dan kritiek hebben op het feit dat kunstenaars niet kunnen leven zonder subsidie.
Eenschquote:Op zondag 18 augustus 2013 23:23 schreef tong80 het volgende:
Geweldige aflevering. Van begin tot eind geboeid geweest en genoten.
Benieuwd wat de kritisie ervan vinden.
Nog ff lekker Jimi
Oh ja, je nieuwe baas begint straks op jouw werk in z'n nieuwe baan.quote:
De VVD wil het liefst de nationale omroepen plus subsidie afschaffen. De vrije markt je weet. Dus wie er bloemkolen wil krijgt bloemkolen. Voor de fijnproevers blijft er niks meer over. Hoevaal kunstenaars hebben niet moeten ploeteren om door te breken ? Dan is een steuntje in de rug welkom.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Maar dat geeft toch ook niet? Als ik iets maak waar niemand op zit te wachten, kan ik toch ook niet naar de overheid gaan "jullie willen het niet kopen, maar mag ik dan wel geld?"
Rare vergelijking.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Maar dat geeft toch ook niet? Als ik iets maak waar niemand op zit te wachten, kan ik toch ook niet naar de overheid gaan "jullie willen het niet kopen, maar mag ik dan wel geld?"
Ja, dat is juist mijn hele puntquote:
Ik vind het een lastig onderwerp waar ik niet een heel duidelijk gevormde mening over heb. Het hangt van mitsen en ja-maren en ja wat nou alsen aan elkaar.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
De VVD wil het liefst de nationale omroepen plus subsidie afschaffen. De vrije markt je weet. Dus wie er bloemkolen wil krijgt bloemkolen. Voor de fijnproevers blijft er niks meer over. Hoevaal kunstenaars hebben niet moeten ploeteren om door te breken ? Dan is een steuntje in de rug welkom.
Maar er moet toch brood op de plank.quote:Op maandag 19 augustus 2013 00:26 schreef golfer het volgende:
Kunst moet per definitie niet om geld verdienen gaan.
Als je kunst maakt om geld te verdienen ben je geen kunstenaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |