quote:Zojuist op het NOS journaal.
Communiqué van de Rijksvoorlichtingsdienst
Zijne Majesteit de Koning deelt met groot leedwezen mede dat vanochtend Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Johan Friso Bernhard Christiaan David, Prins van Oranje-Nassau, Jonkheer van Amsberg op Paleis Huis ten Bosch in Den Haag is overleden op 44-jarige leeftijd.
Prins Friso is overleden aan complicaties die zijn opgetreden ten gevolge van de hersenbeschadiging veroorzaakt door zuurstoftekort bij zijn ski-ongeval op 17 februari 2012 in Lech, Oostenrijk.
Na behandeling op de intensive care van het Landeskrankenhaus in Innsbruck werd de Prins begin maart 2012 overgebracht naar het Wellington ziekenhuis in zijn woonplaats Londen. Sinds november 2012 vertoonde Prins Friso tekenen van zeer gering bewustzijn ("minimal consciousness"), een toestand waarin zich sindsdien geen veranderingen hebben voorgedaan. Begin juli 2013 werd hij overgebracht naar Paleis Huis ten Bosch.
De Koninklijke Familie dankt allen die voor Prins Friso hebben gezorgd zeer hartelijk voor de uitstekende en toegewijde verzorging.
quote:Reactie minister-president Rutte op het overlijden van Prins Friso
In een eerste reactie noemde minister-president Rutte het overlijden van Prins Friso intens verdrietig. Ondanks alles komt dit nieuws toch als een schok. Prins Friso was pas 44 jaar oud en stond tot aan het skiongeluk, nu ruim anderhalf jaar geleden, midden in het leven. Voor Prinses Mabel en hun twee dochters Luana en Zaria moet het nauwelijks te bevatten zijn dat zij nu definitief verder moeten zonder hun man en vader. Bij hen zijn onze gedachten nu in de eerste plaats.
Ook voor Prinses Beatrix is het verlies onbeschrijflijk groot. Een kind dat overlijdt, is het allerergste dat een ouder kan overkomen. Koning Willem-Alexander, Koningin Máxima, Prins Constantijn en Prinses Laurentien verliezen een broer en zwager die veel voor hen betekende. Ook voor hen is dit een zwarte en droevige dag.
Het belangrijkste dat ik op dit moment, zo kort na het overlijden van de Prins, tegen Prinses Mabel en tegen de rest van de familie wil zeggen, is dat heel Nederland intens meeleeft en dat wij hen veel sterkte en kracht toewensen in deze moeilijke en verdrietige tijd.
Prins Friso blijft in onze gedachten als een man met een brede belangstelling die zijn veelzijdige talenten altijd in dienst heeft gesteld van de samenleving. Professioneel en gepassioneerd, dat was zijn stijl. Wij herdenken Prins Friso met het diepste respect.
quote:Begrafenis Prins Friso - Het Koninklijk Huis
De begrafenis van Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Friso vindt plaats op vrijdagmiddag 16 augustus in besloten kring in Lage Vuursche, gemeente Baarn.
Na een dienst in de Stulpkerk in Lage Vuursche wordt de Prins begraven op de daarbij gelegen begraafplaats.
De dienst wordt geleid door dominee C.A. ter Linden.
Later dit jaar vindt een herdenkingsbijeenkomst voor Prins Friso plaats.
Bron: www.koninklijkhuis.nl
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Laysa op 16-08-2013 22:52:46 ]
Werkelijk....quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 22:28 schreef roos85 het volgende:
Wat staan er weer walgelijke artikelen op internet
Edit:
Toch maar het linkje...
http://www.hpdetijd.nl/20(...)en-mabel-wisse-smit/
Ze schrijven het ook heel sarcastisch, duidelijk hun afkeer laten doorschemeren, vind ik:quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 22:45 schreef miss_dynastie het volgende:
Dat is toch zo'n zogenaamd kwaliteitsblad?
quote:Volgens de astrologe, die blijkbaar niet alleen horoscopen kan lezen maar ook in een glazen bol kan kijken,
quote:En dan komt de uitsmijter:
Ik vind bij zúlke stupiditeit (en omdat het op twitter rondgaat), dat zo'n blad daar best hun afkeer over mag laten blijken.quote:Dank Wilma, fijn dat je ons juist vandaag even uit de droom hebt geholpen.
Ze moeten dat soort mensen helemaal geen podium geven. Nu willen ze zelf juist verdienen aan dat soort idioten.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 22:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze schrijven het ook heel sarcastisch, duidelijk hun afkeer laten doorschemeren, vind ik:
[..]
[..]
[..]
Ik vind bij zúlke stupiditeit (en omdat het op twitter rondgaat), dat zo'n blad daar best hun afkeer over mag laten blijken.
Ja hoor.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 22:47 schreef Laysa het volgende:
mag ik een foto van de rouwstoet in de op zetten?
Ja da's ook wel weer waar.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 22:49 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ze moeten dat soort mensen helemaal geen podium geven. Nu willen ze zelf juist verdienen aan dat soort idioten.
Ze nemen d'r gewoon, terecht, in de zeik.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 22:45 schreef miss_dynastie het volgende:
Dat is toch zo'n zogenaamd kwaliteitsblad?
Ik zie het eerder als 'graantje meepikken van', maar zelfs als je gelijk hebt, laat dat lekker aan geen stijl over en laat als kwaliteitsblad die gifbeker even aan je voorbij gaan...quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 22:50 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ze nemen d'r gewoon, terecht, in de zeik.
Inderdaad jaquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 23:02 schreef Deisyy het volgende:
Ik vind dat er aardig wat foto's en filmmateriaal van de uitvaart zijn vrijgegeven.
Ja best veel!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 23:02 schreef Deisyy het volgende:
Ik vind dat er aardig wat foto's en filmmateriaal van de uitvaart zijn vrijgegeven.
Bron?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 23:15 schreef Pino112 het volgende:
"Vorig jaar is Friso naar de hemel geskied, en vandaag is hij daar aangekomen", stond er in een mailtje van Mabel naar een aantal mensen wie ze op de hoogte hield.
En waar is hij dan afgelopen week geweest tussen overlijden en begraven?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 23:15 schreef Pino112 het volgende:
"Vorig jaar is Friso naar de hemel geskied, en vandaag is hij daar aangekomen", stond er in een mailtje van Mabel naar een aantal mensen wie ze op de hoogte hield.
Onderweg natuurlijk, het is nogal ver.... het is een mooie gedachte, als 't waar is.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 23:29 schreef Greys het volgende:
[..]
En waar is hij dan afgelopen week geweest tussen overlijden en begraven?![]()
En ze schreef datzelfde zinnetje aan diverse mensen 'die ze op de hoogte hield'. Wisten die mensen niet dat ie vandaag begraven werd dan ofzo? Ik zal het wel niet snappen. Wie vertelde dat dan? En bovenal... waarom maken die mensen zo'n persoonlijke mail openbaar?
ik ga er van uit, dat als dit echt is, dit uit een mailtje van maandag komt hequote:Op vrijdag 16 augustus 2013 23:29 schreef Greys het volgende:
[..]
En waar is hij dan afgelopen week geweest tussen overlijden en begraven?![]()
En ze schreef datzelfde zinnetje aan diverse mensen 'die ze op de hoogte hield'. Wisten die mensen niet dat ie vandaag begraven werd dan ofzo? Ik zal het wel niet snappen. Wie vertelde dat dan? En bovenal... waarom maken die mensen zo'n persoonlijke mail openbaar?
Ja en ja. Vriend van Friso zei het.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 23:35 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
ik ga er van uit, dat als dit echt is, dit uit een mailtje van maandag komt he
Gisteren was Pieter Winsemius bij KvdB en die zei bij de aankondiging, dat hij er met toestemming van de koninklijke familie zat. Ik heb dan ook het idee dat vooraf ook besproken is wat hij wel en niet mocht vrijgeven. Misschien vonden ze het wel mooi om te delen. Ik vind het geen man om zomaar uit de school te klappen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 23:40 schreef Greys het volgende:
Ah oke, sorry, verkeerd begrepen.
Maar dan nog, dat je een persoonlijk mailtje dan op tv gaat zitten quoten.
Dat je uberhaupt meewerkt aan een tv-programma als persoonlijke vriend zijnde. Ik snap het niet.
Wil je dan zo graag dat mensen zien dat jij zijn vriend was?
vond wel dat Knevel rare vragen stelde.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 09:28 schreef Uccie het volgende:
[..]
Gisteren was Pieter Winsemius bij KvdB en die zei bij de aankondiging, dat hij er met toestemming van de koninklijke familie zat. Ik heb dan ook het idee dat vooraf ook besproken is wat hij wel en niet mocht vrijgeven. Misschien vonden ze het wel mooi om te delen. Ik vind het geen man om zomaar uit de school te klappen.
Ik heb het begin alleen maar gezien, ga straks even terugkijken. Maar ik vind Knevel sowieso een rare man, ik zou er heel ongemakkelijk van worden.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 09:30 schreef Toekito het volgende:
[..]
vond wel dat Knevel rare vragen stelde.
gaat u hem missen?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 09:33 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik heb het begin alleen maar gezien, ga straks even terugkijken. Maar ik vind Knevel sowieso een rare man, ik zou er heel ongemakkelijk van worden.
Dat is geen rare vraag, dat is gewoon een hele domme vraag!quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 09:34 schreef Toekito het volgende:
[..]
gaat u hem missen?
Dat vraag je niet aan een vriend van een overleden persoon. Prins os geen prins. Maakt niet uit.
rare domme vraagquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 09:36 schreef Uccie het volgende:
[..]
Dat is geen rare vraag, dat is gewoon een hele domme vraag!
Vraag dan op z'n minst, wat gaat u het meest missen aan uw vriend....en ik ben verre van journalistiek.quote:
ja zulke dingen. Vraag niet hoe het met Mabel is vandaag, dat snappen we allemaal wel hoe het met haar was gisteren.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 09:40 schreef Uccie het volgende:
[..]
Vraag dan op z'n minst, wat gaat u het meest missen aan uw vriend....en ik ben verre van journalistiek.
Open deur intrappen inderdaad. Wat verwachtte hij voor een antwoord? "Nee, ik ga hem niet missen, hij liet al anderhalf jaar niets horen?"quote:
Zo praten Knevel en Bevel altijd ..inderdaad erg raarquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 09:34 schreef Toekito het volgende:
gaat u hem missen?
Dat vraag je niet aan een vriend van een overleden persoon. Prins os geen prins. Maakt niet uit.
En jij hebt het allemaal zitten meelezenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 10:30 schreef SunChaser het volgende:
Hahaha wat zitten er hier veel hypocriete mensen, afgeven op de vele verslaggevers maar wel elk beeld opzuigen en hier in tig deeltjes met elkaar willen bespreken
Ja maar ik jank ook niet over de vele journalisten en mediaaandachtquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 10:32 schreef Ireth het volgende:
[..]
En jij hebt het allemaal zitten meelezenAnders kon je je dit beeld niet vormen
met als toppunt die discussie van die gleufjes op de laatste paar pagina's van het vorige topicquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 10:30 schreef SunChaser het volgende:
Hahaha wat zitten er hier veel hypocriete mensen, afgeven op de vele verslaggevers maar wel elk beeld opzuigen en hier in tig deeltjes met elkaar willen bespreken
OMGquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 10:41 schreef superniger het volgende:
[..]
met als toppunt die discussie van die gleufjes op de laatste paar pagina's van het vorige topic
En jij jankt terwijl je niet eens weet waarover het gaat, dit topic loopt al sinds het ski-ongeluk, dus er zijn geen 50 topics volgepost over zijn overlijdenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 10:33 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja maar ik jank ook niet over de vele journalisten en mediaaandacht
Sommige hierwel maar wel 50 delen reeks inmiddels meepraten over Friso's overlijden
Dat geeft alleen nog maar meer de sensatiezucht aanquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 10:55 schreef Deisyy het volgende:
[..]
En jij jankt terwijl je niet eens weet waarover het gaat, dit topic loopt al sinds het ski-ongeluk, dus er zijn geen 50 topics volgepost over zijn overlijden
opgeluchtquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 09:41 schreef Toekito het volgende:
[..]
ja zulke dingen. Vraag niet hoe het met Mabel is vandaag, dat snappen we allemaal wel hoe het met haar was gisteren.
Er is niets stiekem aan dat ik geinteresseerd ben in hetgeen het koninklijk huis hierover naar buiten brengt.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 11:05 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dat geeft alleen nog maar meer de sensatiezucht aan
Heb er geen problemen mee, maar doe niet hypocriet dat je stiekum alles wilt weten en zien
Ik noem geen namen maar blijkbaar voel jij je wel aangesprokenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 11:20 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Er is niets stiekem aan dat ik geinteresseerd ben in hetgeen het koninklijk huis hierover naar buiten brengt.
Ik voel me juist helemaal niet aangesproken, maar wil wel reageren als jij vindt dat mensen geen kritiek op rare vragen van een journalist mogen hebben alleen om het feit dat ze hier posten.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 11:22 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik noem geen namen maar blijkbaar voel jij je wel aangesproken
Ik vind het hypocrietheidsgehalte hier groot, zo ervaar ik hetquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 11:27 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik voel me juist helemaal niet aangesproken, maar wil wel reageren als jij vindt dat mensen geen kritiek op rare vragen van een journalist mogen hebben alleen om het feit dat ze hier posten.
Bedankt voor het mededelen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 11:29 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik vind het hypocrietheidsgehalte hier groot, zo ervaar ik het
http://nos.nl/koningshuis(...)-uitvaart-friso.htmlquote:Veel kijkers uitvaart Friso
Het Achtuurjournaal van de NOS met beelden van de uitvaart van prins Friso, heeft gisteren ruim een half miljoen extra kijkers getrokken. De uitzending is door ruim 2,4 miljoen mensen bekeken.
Het journaal van 20.00 uur was daarmee het best bekeken programma van vrijdag. Het NOS Journaal van 18.00 uur is door 1,3 miljoen mensen gezien. Het RTL Nieuws van 19.30 uur had ruim 1,2 miljoen kijkers.
De besloten uitvaartdienst van prins Friso in Lage Vuursche werd niet rechtstreeks uitgezonden. De beelden waren, in overleg met de koninklijke familie, voor het eerst pas na 18.00 uur te zien.
Dat denk ik ook. Vooral gezien haar opmerking in dat mailtje dat hij al 1.5 jaar bezig was om naar de hemel te gaan.quote:
Dat kanquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 11:29 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dat heet gewoon hypocrisiequote:Op zaterdag 17 augustus 2013 11:29 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik begin onderhand te vermoeden dat zowel deze meneer als meneer Anders door de familie gevraagd zijn dit te doen en geen stap verder zijn gegaan dan vooraf door de familie aangegeven...quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 23:40 schreef Greys het volgende:
Ah oke, sorry, verkeerd begrepen.
Maar dan nog, dat je een persoonlijk mailtje dan op tv gaat zitten quoten.
Dat je uberhaupt meewerkt aan een tv-programma als persoonlijke vriend zijnde. Ik snap het niet.
Wil je dan zo graag dat mensen zien dat jij zijn vriend was?
gelukkigquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 11:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik begin onderhand te vermoeden dat zowel deze meneer als meneer Anders door de familie gevraagd zijn dit te doen en geen stap verder zijn gegaan dan vooraf door de familie aangegeven...
Nou Stefan, we nemen het mee naar achterenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 11:29 schreef SunChaser het volgende:
Bij mij ookquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:06 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik weet niet of het zo is he... maar het komt zo op mij over
En de bijbehorende fototwitter:Geert_RTLNieuws twitterde op zaterdag 17-08-2013 om 11:30:03Graf van prins #Friso vanaf vandaag te bezoeken. Gemeente verwacht veel volk, heeft verkeersregelaars ingezet. http://t.co/1wFCKVmreS reageer retweet
Je hoeft ook niet altijd overal iets van te vindenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:22 schreef massy het volgende:
En de bijbehorende fototwitter:Geert_RTLNieuws twitterde op zaterdag 17-08-2013 om 11:30:03Graf van prins #Friso vanaf vandaag te bezoeken. Gemeente verwacht veel volk, heeft verkeersregelaars ingezet. http://t.co/1wFCKVmreS reageer retweet
[ afbeelding ]
Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden.
Oh, nou dat is fijn danquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:25 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet altijd overal iets van te vinden
Ik denk dat er in de omgeving genoeg mensen wonen die Friso als kind daar hebben meegemaakt en oprecht hun laatste eer willen bewijzen. Dat je dan even langs het graf loopt en er bij stil staat vind ik dan wel mooi. Dagjesmensen die daar wel even gaan gluren omdat het kan, heb ik dan weer weinig respect voor.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:22 schreef massy het volgende:
[ afbeelding ]
Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden.
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:01 schreef Copycat het volgende:
Nou Stefan, we nemen het mee naar achteren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:50 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]Het is geen geheim ofzo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anyway, ik vermaak me wel met jullie online dagjesmensenposts
Overigens was Maaike vannacht nog op de radio van 3FM; Ze mag er niks over zeggen
Daarom. Kun je het beter in zo goed mogelijke banen leiden. En vooralsnog lukt dat imo aardig.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:40 schreef Specularium het volgende:
Geef het een paar weken en dan bezoekt alleen de familie het graf nog.
Dit is toch niet tegen te houden.
Hoi Stefanquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:55 schreef SunChaser het volgende:
Het is geen geheim ofzo.
Anyway, ik vermaak me wel met jullie online dagjesmensenposts
Overigens was Maaike vannacht nog op de radio van 3FM; Ze mag er niks over zeggen
Ik post met 2 accounts omdat ik op 2 pcs ben ingelogd onder andere naam en haaibaaike raakt er een beetje van in de warquote:
Oooohhhhh, is dat alles.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:14 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik post met 2 accounts omdat ik op 2 pcs ben ingelogd onder andere naam en haaibaaike raakt er een beetje van in de war
zolang men niet gaat lunchen op het tegenoverliggende grasveldje kan het weinig kwaad tochquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:30 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik denk dat er in de omgeving genoeg mensen wonen die Friso als kind daar hebben meegemaakt en oprecht hun laatste eer willen bewijzen. Dat je dan even langs het graf loopt en er bij stil staat vind ik dan wel mooi. Dagjesmensen die daar wel even gaan gluren omdat het kan, heb ik dan weer weinig respect voor.
Ik bedoelde te zeggen, dat ik onderscheid maak tussen mensen die oprecht afscheid komen nemen (om wat voor persoonlijke reden dan ook) en mensen die er heengaan om tegen iedereen te zeggen dat ze daar ook geweest zijn.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:41 schreef SunChaser het volgende:
Waarom wordt het gezien als gluren als je gewoon afscheid wilt nemen van een publiek persoon?
Kan iemand mij even oprapen?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:35 schreef Samuray13 het volgende:
Nu komt hij nooit meer uit de kast kist.
Ik denk dat als ze dat had gewild, het graf nog wel een dag afgeschermd had kunnen worden, toch?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:36 schreef miss_dynastie het volgende:
Lijkt me wel moeilijk voor Mabel dat zij er nu vandaag niet of maar moeilijk heen kan. Juist op die eerste dag na de begrafenis voelen veel mensen de behoefte om even te gaan...
Mabel is met haar kinderen naar Frankrijk naar vrienden ( volgens Evert Santegoeds in shownieuws gisteren vertelde)quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:36 schreef miss_dynastie het volgende:
Lijkt me wel moeilijk voor Mabel dat zij er nu vandaag niet of maar moeilijk heen kan. Juist op die eerste dag na de begrafenis voelen veel mensen de behoefte om even te gaan...
Sinds februari 2012.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 16:05 schreef Amarantha het volgende:
Zijn hier serieus 48 topics over vol gepost?!
!
In 1,5 jaar,...valt wel mee, zijn wel eens onderwerpen geweest die sneller liepen zoals met die twee jochies.quote:
Ze kan vanuit de tuin van haar schoonmoeder het graf bijna aanraken.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:36 schreef miss_dynastie het volgende:
Nou, ik weet niet, op zich past dat niet zo bij de 'we doen het in stilte en zo normaal mogelijk'-houding die ze zich hebben aangenomen. Maar als ze naar Frankrijk zijn, speelt het natuurlijk helemaal nietquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 16:02 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik denk dat als ze dat had gewild, het graf nog wel een dag afgeschermd had kunnen worden, toch?
Geheel met je eensquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 16:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat is toch niet zo raar dat mensen zijn graf gaan bezoeken. Heeft ook iets historisch. Ik heb op vakantie ook graven bezocht van Napoleon, Padre Pio, Dante Alighieri en dit jaar in Bari zelfs van Sinterklaas. Maar die leeft natuurlijk eigenlijk nog.
Nee, 47.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 16:05 schreef Amarantha het volgende:
Zijn hier serieus 48 topics over vol gepost?!
!
Vooral niet vergeten foto's te maken.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 23:25 schreef Adelante het volgende:
Op volkskrant.nl staan nog veel meer van dit soort foto's. Goedkoop uitje dat wel.
http://www.volkskrant.nl/(...)af-prins-Friso.dhtml
Ben ik nou ouderwets dat ik dat respectloos vind? Niet zozeer alleen bij dit graf, maar in het algemeen.quote:
Nee hoor, slippers en korte broek zijn voor thuis of het strand. Andere plekken, andere kleding.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 23:33 schreef Karina het volgende:
[..]
Ben ik nou ouderwets dat ik dat respectloos vind? Niet zozeer alleen bij dit graf, maar in het algemeen.
Nee hoor. Op je slippers bij een graf vind ik ook respectloos.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 23:33 schreef Karina het volgende:
[..]
Ben ik nou ouderwets dat ik dat respectloos vind? Niet zozeer alleen bij dit graf, maar in het algemeen.
Hoogtijd voor eenquote:Op zondag 18 augustus 2013 00:14 schreef sig000 het volgende:
[..]
Daarnaast is hij al anderhalf jaar min of meer dood en nu definitief begraven.
Deze TT blijft wel actueelquote:Op zondag 18 augustus 2013 00:00 schreef sig000 het volgende:
De TT kan wel veranderd worden inmiddels.
Het is gewoon online ramptoerisme.quote:
als er toch een slotje opkomt vind ik dit wel een mooi eind:quote:Op zondag 18 augustus 2013 06:55 schreef Pugg het volgende:
[..]
Hoogtijd voor een
[ link | afbeelding ]
Waarin precies?quote:Op zondag 18 augustus 2013 00:00 schreef sig000 het volgende:
De TT kan wel veranderd worden inmiddels.
Topic blijft gewoon open.quote:Op zondag 18 augustus 2013 11:30 schreef computergirl het volgende:
[..]
als er toch een slotje opkomt vind ik dit wel een mooi eind:
[ afbeelding ]
Het zou wel ongewoon moeten zijn.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 23:49 schreef miss_dynastie het volgende:
Gezellig met je kindertjes ook
Op het gras lopen is geen probleem hoor greys, althans, hier is dat niet ongewoon...
Lopen op het gras is iets anders dan lopen op graven!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:20 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Het zou wel ongewoon moeten zijn.
Er is een keer iemand door een graf heen gezakt, met één been omlaag en kon niet los komen.
Dat zat zo: het was een gedeeld graf. Dus twee korte stenen op de plaats van eentje. En om bij het achterste graf te komen, zou ze over het eerste heen moeten lopen.
Het is ongetwijfeld een nachtmerrie, maar hoe haalde ze het in het hoofd om altijd op dat andere graf te gaan staan?
Maar ze kon dus nooit bij het achterste graf komen om bv een bloemetje op te leggen zonder op de voorste te gaan staan? Ze kon niet via de achterkant ofzo?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:20 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Het zou wel ongewoon moeten zijn.
Er is een keer iemand door een graf heen gezakt, met één been omlaag en kon niet los komen.
Dat zat zo: het was een gedeeld graf. Dus twee korte stenen op de plaats van eentje. En om bij het achterste graf te komen, zou ze over het eerste heen moeten lopen.
Het is ongetwijfeld een nachtmerrie, maar hoe haalde ze het in het hoofd om altijd op dat andere graf te gaan staan?
Nee, grond verzakt doordat het deksel van de kist onder de druk klapt en de grond erin loopt.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:22 schreef Webschip het volgende:
Zat die persoon dan met een been in de kist ofzo?
Toch maar een eng idee.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:28 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, grond verzakt doordat het deksel van de kist onder de druk klapt en de grond erin loopt.
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Lopen op het gras is iets anders dan lopen op graven!
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar ze kon dus nooit bij het achterste graf komen om bv een bloemetje op te leggen zonder op de voorste te gaan staan? Ze kon niet via de achterkant ofzo?
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:22 schreef Webschip het volgende:
Zat die persoon dan met een been in de kist ofzo?
Natuurlijk is het een horror-ervaring. Maar je gaat niet op een graf staan of eroverheen lopen. Enerzijds juist omdat er een of twee holle ruimtes onder zijn en anderzijds natuurlijk uit piëteit.quote:
De Oranjes blijft weinig bespaard zeg...quote:Prins Bernhard jr. heeft kanker
DEN HAAG -
Prins Bernhard Junior, de tweede zoon van prinses Margriet en professor Pieter van Vollenhoven, lijdt aan lymfklierkanker. Dat heeft de RVD donderdagavond laten weten in een verklaring.
"Deze ziekte, die nog nader wordt onderzocht, zal voorlopig het dagelijks functioneren van de Prins belemmeren.
De Prins wordt al enige jaren behandeld voor de ziekte van Crohn", laat de RVD weten.
Jeetje!!! :/quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:02 schreef Greys het volgende:
[..]
De Oranjes blijft weinig bespaard zeg...
http://www.telegraaf.nl/b(...)_heeft_kanker__.html
[ afbeelding ]
Het kan dooien en het kan vriezen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:11 schreef Greys het volgende:
Maar dit is in een (groot?) aantal gevallen nog wel te genezen, dacht ik?
Ik bedoel, 't is niet dat hij nu al ten dode is opgeschreven toch?
Ik ken iemand die heeft of had een jaar of 5 de ziekte van chron maar hij is nu overledenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:11 schreef Greys het volgende:
Tuurlijk, dat sowieso...quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
Lymfeklierkanker is wel redelijk heftig hoor.
aan Crone hoef je niet te overlijden hoor, zie Nance van Lingo bijv.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:14 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik ken iemand die heeft of had een jaar of 5 de ziekte van chron maar hij is nu overleden
Sjit ik bedoelde Lymfklierkanker had de persoon die ik kende.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:15 schreef Toekito het volgende:
aan Crone hoef je niet te overlijden hoor, zie Nance van Lingo bijv.
Ligt er aan welk type hij heeft, hodgkin of non-hodgkinquote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:11 schreef Greys het volgende:
Ja, daar staat het ook in SHO, is een apart topic van zelfs zag ik.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:18 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ligt er aan welk type hij heeft, hodgkin of non-hodgkin
Maar BTW er is volgens mij ook gewoon een 'koninklijk nieuws' topic?
oh dacht al.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:16 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Sjit ik bedoelde Lymfklierkanker had de persoon die ik kende.
Ik bedoelde deze SHO / Koninklijk Nieuws & Foto's - Deel 11, maar een eigen topic is ook terechtquote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, daar staat het ook in SHO, is een apart topic van zelfs zag ik.
Wist niet zo goed waar het moest en had het aparte topic nog niet gezien
SHO / Prins Bernhard jr. heeft kanker
non- hodgkin volgens nu.nlquote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:18 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ligt er aan welk type hij heeft, hodgkin of non-hodgkin
Het is net een gewone familie... hopelijk komt hij er snel volledig bovenopquote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:02 schreef Greys het volgende:
[..]
De Oranjes blijft weinig bespaard zeg...
http://www.telegraaf.nl/b(...)_heeft_kanker__.html
[ afbeelding ]
Ja, de ziekte van Crohn, ontstekingen in de dunne darm.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:42 schreef Haaibaaike het volgende:
Volgens Peter vd Vorst lijdt hij ook aan de ziekte van chron. Zei hij op twitter
Ja dat klopt.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:47 schreef Disana het volgende:
Ja, de ziekte van Crohn, ontstekingen in de dunne darm.
quote:Tweede Kamer herdenkt prins Friso
De Tweede Kamer heeft dinsdag kort stilgestaan bij het overlijden van prins Friso.
Kamervoorzitter Anouchka van Miltenburg zei dat ze namens de Kamer eerder de condoleances heeft overgebracht aan zijn vrouw Mabel, zijn moeder prinses Beatrix en broer koning Willem-Alexander.
Friso, de tweede zoon van prinses Beatrix en prins Claus, overleed 12 augustus op 44-jarige leeftijd. Hij had daarvoor maandenlang in coma gelegen als gevolg van een ski-ongeval in het Oostenrijkse Lech.
Bron: nu.nl
twitter:MabelvanOranje twitterde op donderdag 05-09-2013 om 11:05:46Hartelijk dank voor de warme woorden en blijken van steun en medeleven, incl tweets http://t.co/VD3UGmniaC reageer retweet
quote:Herdenkingsbijeenkomst prins Friso in Delft
De herdenkingsbijeenkomst voor prins Friso wordt zaterdag 2 november gehouden in de Oude Kerk in Delft. Dit maakte de koninklijke familie dinsdag bekend via de Rijksvoorlichtingsdienst.
Voor deze bijeenkomst worden familieleden, vrienden en collega's van de prins uitgenodigd. Prins Friso studeerde in Delft en het kerkelijk huwelijk van de prins met prinses Mabel vond plaats in de Oude Kerk.
Prins Friso overleed op 12 augustus aan de gevolgen van het ski-ongeval op 17 februari 2012 in Lech in Oostenrijk. Hij werd op 16 augustus in besloten kring begraven in Lage Vuursche op de begraafplaats naast kasteel Drakensteyn. Voorafgaand aan de begrafenis had de familie al laten weten later dit jaar nog een herdenkingsbijeenkomst te organiseren.
Bron: Volkskrant
quote:Veel bijzondere gasten bij herdenking Friso in Delft
De koninklijke familie en honderden vrienden, bekenden en collega's van prins Friso zijn vanmiddag samengekomen in de Oude Kerk in Delft om de op 12 augustus overleden prins te herdenken. De besloten bijeenkomst duurt naar verwachting zo'n anderhalf uur. Na afloop stelt de familie enkele opnamen beschikbaar.
De Oude Kerk, de oudste kerk van Delft, is waar prins Friso in 2004 in het huwelijk trad met Mabel Wisse Smit. De prins woonde er tijdens zijn studietijd in Delft schuin tegenover, aan de Oude Delft. Ook Mabel, die haar eerste jaren in Pijnacker doorbracht, heeft goede herinneringen aan Delft, reden om er destijds te trouwen en nu de herdenking te houden.
Bij de kerk hadden zich enkele honderden belangstellenden verzameld. Die zagen vanaf 13.00 uur een gestage stroom genodigden voorbijkomen, onder wie het modeduo Viktor & Rolf, de U2-zanger Bono, minister-president Mark Rutte, Duitse neven en nichten van Friso, en vertegenwoordigers uit politiek en bedrijfsleven.
The Elders
The Elders, de groep wijze oud/wereldleiders waarvan prinses Mabel tot het ski-ongeluk van Friso directeur was, waren ruim vertegenwoordigd met aartsbisschop Desmond Tutu en oud-VN-secretaris-generaal Kofi Annan en de oud-presidenten van Ierland en Finland en oud-premier Brundtland van Noorwegen.
Koninklijke gasten waren er ook. De vorst van het Duitse Waldeck-Pyrmont, een ver familielid van koningin Emma, de Noorse kroonprins Haakon met zijn zus Märtha Louise en haar man Ari Behn, prins Hassan van Jordanië met familieleden, de kroonprins van Bahrein en leden van de Duitse adel.
Moosbrugger
Florian Moosbrugger, de vriend die bij Friso's ski-ongeval in Lech aanwezig was, is eveneens in Delft.
De koninklijke familie was vrijwel compleet. Alleen de zieke prins Bernhard en echtgenote prinses Annette ontbraken, alsmede de net bevallen prinses Annemarie en de in Amerika wonende Nicolás Guillermo waren niet aanwezig.
Bron: Volkskrant
Doe niet zo mal, er gaan dagelijks mensen zoals hij (of beter) doodquote:Op zaterdag 2 november 2013 23:03 schreef Postbus100 het volgende:
Op uitzendinggemist staat een overzicht van de herdenkingsdienst van vanmiddag. Vanaf de 22e minuut zijn het een aantal interviews met verschillende vrienden van Friso. Tjee zeg, wat een man moet het zijn geweest. Pas nu zie ik wat voor man Nederland moet missen.
quote:Op zondag 3 november 2013 09:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het viel me wel op dat prins Bernhard jr. er niet was. Het gaat dan misschien toch niet goed met hem?
Geen idee wat-ie heeft?quote:De koninklijke familie was vrijwel compleet. Alleen de zieke prins Bernhard en echtgenote prinses Annette ontbraken, alsmede de net bevallen prinses Annemarie en de in Amerika wonende Nicolás Guillermo waren niet aanwezig.
Uit het stukje uit de krant een paar posts boven je:quote:Op zondag 3 november 2013 09:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het viel me wel op dat prins Bernhard jr. er niet was. Het gaat dan misschien toch niet goed met hem?
Hij was ziek dus, dat kan van alles zijn tussen een griepje z'n lymfeklierkanker.quote:De koninklijke familie was vrijwel compleet. Alleen de zieke prins Bernhard en echtgenote prinses Annette ontbraken, alsmede de net bevallen prinses Annemarie en de in Amerika wonende Nicolás Guillermo waren niet aanwezig.
Kans is dus aanwezig dat hij door chemotherapie behoorlijk gesloopt is.quote:Volgens de RVD lijdt de 43-jarige prins aan non-Hodgkinlymfoom. De ziekte, die nog nader wordt onderzocht, zal voorlopig het dagelijks functioneren van de prins belemmeren, aldus de dienst.
Eeh ja, dat quote ik ook net.quote:Op zondag 3 november 2013 10:40 schreef Leandra het volgende:
Uit het stukje uit de krant een paar posts boven je:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |