quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:27 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Overal zag men zich als oorlogsslachtoffer. Joden werden in Rusland en Oekrane (Sovjet-Unie) gewoon als slachtoffers ontvangen, maar zelf waren de Russen dat ook. Er was geen onderscheid.
In Nederland was er de mythologisering van ons zgn. 'verzet'. En had niet iedereen kleding, radio en fiets verloren?
Kleinburgerlijke onwetendheid over de concentratiekampen was het.
[..]
Er was veel wraakgevoel bij de joodse gemeenschap internationaal, in Nederland echter waren de teruggekeerde joden die niet zionistisch werden uiterst assimilationistisch (zoals ook voor 1941 hevig). Veel joden werden gereformeerd, katholiek, Nederlands hervormd of liberaal - zonder enig joods karakter.
Overigens is afgezien van de angst, de vlucht voor nieuw antisemitisme (en gebleven antisemitisme tot 1965), alleen het joodse wraakgevoel (tegenover vroegere machteloosheid) een verklaring voor de totstandkoming van Isral. Het Thuisland in Palestina was echter al in 1917 door de Balfour-verklaring aan Lord Rothschild een uitgemaakte politieke zaak. Die door de Rothschilds dan ook decennialang goed werd behartigd, zeker na het Britse failliet door WO2 en de Amerikaanse winst uit WO2. In 1948 moesten de Britten wel 'instemmen en meewerken'. Het Britse Rijk is ook verslagen in de Tweede Wereldoorlog uiteindelijk.
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:33 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Dat is absoluut niet waar. Haganah, Irgoen en andere Joodse terreurorganisaties die later het legitieme Isralische leger zouden gaan uitmaken, hebben vanaf 1946 tot 1948 (voor 14 mei zelfs) constant de gebieden van de toekomstige Arabische Palestijnse staat geterroriseerd en gepoogd te zuiveren. In 1948 lukte dat ook met grote gebieden.
Overigens is het inderdaad zo dat de Arabische staten (net gedekolonialiseerd in de omgeving) dit ook niet accepteerden en ook inzetten op de verdrijving van de joden.
Het is daarom ook triest dat Isral juist maronitische en katholieke Palestijnen in huidig noordelijk Isral even hard behandelde en interneerde (en beroofde van hun gehele dorpen en landerijen) als vechtende Arabische clans.
Isral van de kaart vegen is al sinds 1967 geen thema meer. Het gaat sindsdien om het terugkrijgen van bezette gebieden. Isral is dus nu geen slachtoffer meer volkenrechtelijk gezien. En was het in 1947-1948 ook niet eenzijdig en alleen. Ook Arabische Palestijnen waren toch massaal slachtoffer (ook veel Palestijnse Joden zoals in Hebron en Jeruzalem helaas soms).
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:35 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Reformjudentum enz. stamt toch al uit 1818. In de 18e eeuw waren er al veel assimilationistische joden en sinds de Franse Revolutie kwamen er overal liberale joodse synagogen en reformrabbijnen.
Tot niet tot eind 19e eeuw. Zeker niet in Duitsland. In Rusland misschien wel en in de Kaukasus of de Sefarische joden in Arabische landen. Dat ontken ik niet. Maar in West-Europa was het al eerder liberaal en herzien.
Juist in dat liberale jodendom kwam inderdaad - als na-aping van het idealisme en romanticisme - het nationalisme als filosofie op. Het joodse nationalisme. Door Herzl Zionisme genaamd.
Naast dit nationalisme bestond ook het assimilationisme natuurlijk, ook in de liberale joodse gemeenschappen van bijv. Duitsland. Veel joden in Duitsland in 1914 waren felle Duitse nationalisten voor keizer en rijk, maar 'Duitsers van joods geloof'.
quote:Op maandag 12 augustus 2013 18:32 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Correct, de religieuze zionisten zijn het ergste.
Een historisch feit uiteindelijk, daar heb jij als ultraorthodoxe joodse (antizionistische) FOK!-deelnemer gelijk in.quote:Het maakt niet uit hoe joden zich wel of niet gedragen. Vroom of niet. Ze blijven altijd vreemd in de ogen van de niet joden.
Het zijn vaak 'modern-orthodoxe' religieus-zionistische Israli's en kolonisten die de ultraorthodoxe joden (niet-zionistisch of zelfs anti-zionistisch) beschimpen en aan hun pijpekrullen trekken in Mea Shearim (maar daar durven modern-orthodoxen met gestikte keppel vaak niet te komen meer).quote:Als ze wapens pakken zijn ze wel een verrijking wil je zeggen? Mensen kidnappen, kinderen in gevangenis pleuren. (nog niet de spreken over de nazi praktijken tegen over de Palestijnen/ Arabieren) Synagoges kapot trappen . Vrome joden , of zoals zionisten ze graag noemen: ''de zwarten' in elkaar schoppen, aan hun pijpekrullen trekken.
Een terreurstaat niet altijd, zo zijn er wel meer. De Verenigde Staten of Nederland of Groot-Brittanni gebruiken ook zulke methoden tegen dissidenten en spionnen.quote:Zelfs stroomstoten worden niet geschuwd. Wat een 'licht' is de staat Israel!!! Het is gewoon een terreurstaat zoals elk ander.
Het zijn terroristen, (zionistische) beesten. Kiijk eens goed: wie gebruikt geweld?
Het Zionisme wil een nieuwe Hebreeuwse sterke mens, een soldaat-krijger-nationalist.quote:Ze zijn geen ''verrijking' voor Israel omdat de zionisten ze gewoonweg niet moeten en waarom? Omdat het zionisme een nieuw Hebreeuwse mens wil, ze willen niet meer de Jiddische diaspora jood. DAT is de reden.
?quote:nou bravo , moeten we er trots op zijn?
Dat zijn geen christenen.quote:Laat je niks wijs maken door de zionistische propaganda of de christelijke lobbys met hun ' Christians for Israel'.
Natuurlijk heeft het een terugslag op niet-zionistische herkenbare (orthodoxe) joden in alle landen van de wereld.quote:Wat daar in Israel gebeurd schaad alle joden, dus ja het maakt wel degelijk ,zoals jij het zo mooi kan zeggen, een FLIKKER uit. Na verschillende acties van de terreurstaat (Russische) Israel werden joden oa in Turkije bang, ze konden zelfs niet meer naar de synagoge .
Als christen zeg ik daarop, dat de rabbijnen de wet van Mozes verkeerd verstaan hebben sinds de School van Jamnia (Jamne) na 79 n. Chr. Na de val van Jeruzalem en de verwoesting van de tempel is de Talmoed (Babylonisch en Jeruzalem-) ontstaan met de eigen mondelinge en schriftelijke overleveringen van geleerden. Dit terwijl uiteindelijk slechts de wet, de profeten en de tempelcultus van belang waren in het Oude Jodendom.quote:We hebben de wet van Moshe gekregen. Het jodendom is een religie van vrede en barmachtigheid.
Natuurlijk. Bovendien zijn er overal goyim (zoals mijn grootouders) geweest die joden beschermden bij vervolgingen. In de Middeleeuwen beschermde de Kerk de synagoge en joden, omdat godsdienst geen dwang in geweten moet behelzen. Ook de bisschoppen en prinsen beschermden de joden tegen de woede en haat van het 'gewone' volk. Dat volk wilde dat joden 'gewoon als de massa' zouden worden en gedragen. (Verder ging het helaas om rente, woekerrente, daarbij behorende welstand en later afgunst tegenover rijke joodse families. De arme eenvoudige joden kregen echter vaak de schuld als zondebokken.)quote:Ik wil er wel bij zeggen dat ik zionisten wel begrijp, de gedachtengoed, maar het is verkeerd. De staat is opgericht uit angst, angst dat we er niet meer zouden bestaan , maar, WE ZIJN ER NOG STEEDS
Het Heilige Land is het gebied van Jeruzalem, de profeten, het oude Volk Israls en de plaatsen waar de Messias - Jezus Christus - gelopen en geleefd heeft. Het gehele land. Bethlehem (nu staat Palestina sinds 22 november 2012), Tyrus, Sidon (Libanon), Nazareth, Golgotha, Bethani, Hebron, enz. enz.quote:En straks is er van 'hun' heilige land niks meer over (wat de reden ook mag zijn) , en dan zullen ze wenen, maar WIJ zijn er nog steeds hier in Nederland, Europa , Azie en overal ter wereld.
Ik ben niet (ultra) orthodox. Ik heb alleen antizionistische gedachtengoed.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:00 schreef Veldkamp het volgende:
Een historisch feit uiteindelijk, daar heb jij als ultraorthodoxe joodse (antizionistische) FOK!-deelnemer gelijk in.
'meer'? En sinds wanneer zijn zij bang? De vrome joden gebruiken geen geweld. Ik heb het ook over het leger en de politie. Zij gedragen zich als beesten.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:00 schreef Veldkamp het volgende:
Het zijn vaak 'modern-orthodoxe' religieus-zionistische Israli's en kolonisten die de ultraorthodoxe joden (niet-zionistisch of zelfs anti-zionistisch) beschimpen en aan hun pijpekrullen trekken in Mea Shearim (maar daar durven modern-orthodoxen met gestikte keppel vaak niet te komen meer).
Ik heb nooit gezegd dat er moorden gepleegd worden.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:00 schreef Veldkamp het volgende:
In Isral worden ultraorthodoxe joden die het zionisme niet steunen helaas als verraders gezien. Maar niet doodgemaakt, hoor.
Dus ze hebben de joodse religie misbruikt. En dat is het ergste misdaad dat ooit is gepleegd. Ze mogen handelen en doen, maar wel als zionist, niet als jood!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:00 schreef Veldkamp het volgende:
Het Zionisme wil een nieuwe Hebreeuwse sterke mens, een soldaat-krijger-nationalist.
Propaganda doet goed zijn werk blijkt wel weerquote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:00 schreef Veldkamp het volgende:
De jood uit de diaspora, de orthodoxe Jiddisch sprekende joden uit alle landen, wordt gezien als symbool van zwakte en onderwerping. Van 'ghetto-mentaliteit', zoals veel Isralische historici beweren.
Ben ik het niet mee eens. Maar heb me daar eigenlijk niet in verdiept. Heb je daar bronnen van? Ik hoor het tegenovergestelde, steeds meer Christenen willen dat de joden terug keren naar dat land omdat ze denken dat Jezus dat terug komt.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:00 schreef Veldkamp het volgende:
Dat zijn geen christenen.
De Katholieke Kerk, de oosters-orthodoxe kerken, de orintaals-orthodoxe kerken, de luthers-protestantse en veel andere protestantse kerkgenootschappen steunen in overgrote meerderheid de rechten en terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen.
Ik weet niet zoveel van Jezus af.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:00 schreef Veldkamp het volgende:
Het Kruisoffer van Christus (HaMoschiach) op Golgotha is de vervulling van alle onvolmaakte dierenoffers in de (eerste en tweede) Tempel.
Door hun uitlevering van Christus aan het kruis van de heidense Romeinse autoriteiten in Eretz, hebben de hogepriesters indirect het laatste volkomen Goddelijke verzoeningsoffer gebracht (daaraan meegewerkt). Aan de genaden ervan wilden zij echter part noch deel hebben. Een deel van het Joodse volk ging overigens wel over tot de Messias en werd christen. Die toenmalige Isralitische bekeerlingen vormen (een zeker deel van) de voorouders van de huidige Palestijnen (die later deels gedwongen geslamiseerd werden door de Arabische zuidelijke invasoren).
Natuurlijk. Bovendien zijn er overal goyim (zoals mijn grootouders) geweest die joden beschermden bij vervolgingen. In de Middeleeuwen beschermde de Kerk de synagoge en joden, omdat godsdienst geen dwang in geweten moet behelzen. Ook de bisschoppen en prinsen beschermden de joden tegen de woede en haat van het 'gewone' volk. Dat volk wilde dat joden 'gewoon als de massa' zouden worden en gedragen. (Verder ging het helaas om rente, woekerrente, daarbij behorende welstand en later afgunst tegenover rijke joodse families. De arme eenvoudige joden kregen echter vaak de schuld als zondebokken.)
Het Land kan niet heilig zijn binnen het jodendom.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:00 schreef Veldkamp het volgende:
Het Heilige Land is het gebied van Jeruzalem, de profeten, het oude Volk Israls en de plaatsen waar de Messias - Jezus Christus - gelopen en geleefd heeft. Het gehele land. Bethlehem (nu staat Palestina sinds 22 november 2012), Tyrus, Sidon (Libanon), Nazareth, Golgotha, Bethani, Hebron, enz. enz.
Israel is geen vakantie landquote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:49 schreef sp3c het volgende:
kolere hey
gebeurt er niets op de grond waar we het over kunnen hebben want dit gaat niet echt ergens heen volgens mij
nooit geweest?quote:
Haha ik maakte een grapje en dat laatste ben ik het mee eens. Het is alleen dat ik niks van de politiek aldaar weet.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
nooit geweest?
want dat wat je zegt is niet helemaal waar
maar dat is net zo goed niet helemaal waar dit topic over zou moeten gaan
Haha, je weet daadwerkelijk niet hoeveel toeristen jaarlijks naar Isral gaan?quote:
I was jokingquote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:12 schreef waht het volgende:
[..]
Haha, je weet daadwerkelijk niet hoeveel toeristen jaarlijks naar Isral gaan?
Het probleem is dat islamitische leiders(en dus ook een zogenoemde leider van Palestina als het er ooit zou komen) sowieso anti-israel zijn. Dat betekent dus nog meer gevaar in het bestaan van Israel. Snap je? Joden kunnen best naast Arabieren leven, Arabieren ook naast Joden. Alleen Arabische leiders, die vaak mchtsgeil zijn en oorlogszuchtig, willen altijd het bestaansrecht van Israel in gevaar brengen. Daarbij komen nog de islamitische geestelijken met veel macht die verwijzen naar de koran waarin staat dat Joden vijanden zijn van moslims...quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 00:07 schreef Kees22 het volgende:
Ik vind dit wel een interessant gesprek. Ik kan niet alles meteen plaatsen, maar er worden wel bredere verbanden geschetst en het is niet zo beperkt als de gebruikelijke "zij zijn slecht en wij zijn zielig"-mantra.
Ik heb in de vakantie Hans Keilson "In de ban van de tegenstander" gelezen. En nog maar een keer, want ik kon het maar matig volgen. Hij beschrijft schrijnende ervaringen, maar het grappige is, dat hij heel bewust erg vaag is over plaats en tijd en bevolkingsgroep. Hij noemt slechts op een of twee plaatsen iets herkenbaars. In het verhaal zelf dan, het raam is iets concreter.
Wij herkennen uiteraard wel het Duitsland van de jaren 30, maar in feite zijn veel van de schrijnendste zinnen meteen van toepassing op de Palestijnen in het huidige Israel en de bezette gebieden. Of, in breder verband, op elke uitgestoten en onderdrukte bevolkingsgroep.
"Ben jij niet hier geboren?"
"Jawel, natuurlijk ben ik hier geboren!"
"Ja, en toch worden je alle rechten ontnomen, zonder dat je iets gedaan hebt."
Je debiteert een veronderstelling over het gedrag van mensen die je helemaal niet kent en waar je ook niks over weet. Dat (het uit je nek kletsen) lijkt me nou juist het grootste gevaar voor het bestaan van Israel.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 00:14 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Het probleem is dat islamitische leiders(en dus ook een zogenoemde leider van Palestina als het er ooit zou komen) sowieso anti-israel zijn. Dat betekent dus nog meer gevaar in het bestaan van Israel. Snap je? Joden kunnen best naast Arabieren leven, Arabieren ook naast Joden. Alleen Arabische leiders, die vaak mchtsgeil zijn en oorlogszuchtig, willen altijd het bestaansrecht van Israel in gevaar brengen. Daarbij komen nog de islamitische geestelijken met veel macht die verwijzen naar de koran waarin staat dat Joden vijanden zijn van moslims...
militair gezien zou het voor Israel beter zijn als er een erkende Palestijnse staat is, liefst met een megolomane, machtsgeile en oorlogszuchtige Hamasleiderquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 00:14 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Het probleem is dat islamitische leiders(en dus ook een zogenoemde leider van Palestina als het er ooit zou komen) sowieso anti-israel zijn. Dat betekent dus nog meer gevaar in het bestaan van Israel. Snap je? Joden kunnen best naast Arabieren leven, Arabieren ook naast Joden. Alleen Arabische leiders, die vaak mchtsgeil zijn en oorlogszuchtig, willen altijd het bestaansrecht van Israel in gevaar brengen. Daarbij komen nog de islamitische geestelijken met veel macht die verwijzen naar de koran waarin staat dat Joden vijanden zijn van moslims...
Verder mag ik opmerken dat een operatie als die tegen Gaza ook een stuk makkelijker was omdat de joden uit Gaza verwijderd waren (en overgeplaatst naar de bezette gebieden op de westoever).quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 00:30 schreef sp3c het volgende:
zie bv hoe ze tekeer gingen in Libanon met die howitzers
tegen een Palestijnse staat kun je dat maken, tegen het Palestijnse volk niet
Ik heb je onderschat in mijn eerdere antwoord. Ik had moeten herkennen dat je refereert aan het boek van Keilson.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 00:14 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
quote:Al-Maliki vreest dat Isral vredesgesprekken wil opblazen
Isral wil de vredesgesprekken met de Palestijnen vroegtijdig laten ontsporen. Dat vreest de Palestijnse minister van Buitenlandse Zaken Riyad al-Maliki, die Europa en de internationale gemeenschap vraagt de onderhandelingen te ondersteunen.
"De EU en de internationale gemeenschap kunnen mechanismen voorstellen om de verklaringen en de daden van beide partijen te controleren", zei al-Maliki na een ontmoeting met zijn Bulgaarse ambtgenoot Kristian Vigenin in Sofia. Hij rekent naar eigen zeggen op Bulgarije, dat zowel met Isral als met de Palestijnen goede banden heeft, om zijn boodschap over te brengen in Europa.
Planning nederzettingen
De nieuwe vredesgesprekken - de eerste in drie jaar - worden overschaduwd door de aankondigingen van Isral, dat duizenden nieuwe woningen in de kolonin op de Westelijke Jordaanoever plant. "Als je de onderhandelingen welwillend voert, ga je niet publiek aankondigen dat je nieuwe illegale woningen in bezet gebied wil bouwen", zei al-Maliki vrijdag.
Ban Ki-Moon, secretaris-generaal van de Verenigde Naties, had vrijdag een gesprek met de Isralische president Shimon Peres, een dag nadat hij de Palestijnse president Mahmoud Abbas zag. "Echte vrede vereist leiderschap en compromissen", zei hij tegen het Isralische staatshoofd. Peres leek het ermee eens dat vrede de enige optie is. "Vrede is een noodzaak voor beide partijen, wij noch zij hebben een alternatief".
http://www.gva.be/nieuws/(...)en-wil-opblazen.aspx
Het is juist het gebrek aan staat wat ingrijpen vaak noodzakelijk en acceptabel maakt, hoe dan ook zijn er wel wat redenen te bedenken waarom Netanyahu voorlopig nog geen Palestijnse staat wil (goede en ook zeer slechte redenen), maar hij is dan ook niet de man die zich al te veel moet bemoeien met de onderhandelingen, Livni bvb heeft hopelijk ook echt een mandaat haar vertrouw ik meer, net als Lapid, Israel dient ook te begrijpen dat ze echt meer krediet moeten geven aan Abbas, hij is geen Arafat en onder zijn beleid zijn ook op de Jordaanoever al zo veel terroristem opgepakt door de Palestijnse veiligheidsdiensten, Netanyahu dient nu verstandig te zijn en een belangrijpe stap voor het welzijn van Israel te nemen, geef niet toe aan de rechtse vraag om meer nederzettingen, en probeer desnoods in de buurt van Sharon te komen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 00:30 schreef sp3c het volgende:
zie bv hoe ze tekeer gingen in Libanon met die howitzers
tegen een Palestijnse staat kun je dat maken, tegen het Palestijnse volk niet
quote:Isralisch leger doodt Palestijn op Westelijke Jordaanoever
Isralische militairen hebben afgelopen nacht een Palestijnse jongeman doodgeschoten op de door Isral bezette Westelijke Jordaanoever. Twee andere Palestijnen raakten gewond.
De slachtoffers vielen in de stad Jenin toen het Isralische leger een terreurverdachte in een vluchtelingenkamp wilde arresteren, melden Isralische media. Palestijnen gooiden met stenen en flessen naar de militairen, die reageerden met kogels en traangas.
Twee militairen raakten lichtgewond. Volgens het Isralische leger zijn de militairen ook beschoten.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)e-Jordaanoever.dhtml
Waarom wil je met een joodse?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 02:59 schreef Terminator2000bc het volgende:
Even een vraagje aan de joodse fokkers hier. Zijn er plaatsen in Nederland waar de kans om een Joods meisje aan de haak te slaan wat groter is?
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE97P03V20130826quote:Israeli troops kill two Palestinians in predawn raid: hospital
(Reuters) - Israeli troops on Monday shot dead two Palestinians and wounded more than a dozen in an early morning raid to arrest a suspected militant in a refugee camp near Jerusalem, Palestinian medical sources told Reuters.
Hoe dom ben je dan ook om bewapende soldaten en politieagenten te gaan aanvallenquote:Palestijnen gedood bij onlusten
Bij Ramallah op de Westelijke Jordaanoever zijn drie Palestijnen doodgeschoten door Isralische veiligheidstroepen. De slachtoffers vielen vanochtend in Qalandia, tussen Jeruzalem en Ramallah. Isralische troepen waren naar Qalandia gegaan om een aantal Palestijnen te arresteren.
Een Isralische politiemacht werd bij het huis van een van de beoogde arrestanten omsingeld door jonge Palestijnen, bericht de Isralische krant Haaretz.
Onlusten
Volgens Isral werden militairen, die de politie begeleidden, door zo'n 1500 Palestijnen aangevallen. Ze zouden onder meer met molotovcocktails hebben gegooid.
Palestijnse bronnen bestrijden die lezing en zeggen dat Palestijnen alleen met stenen gooiden.
Vorige week kwam bij een vergelijkbaar incident op de Westoever, in Jenin, ook een Palestijn om het leven door Isralisch vuur.
http://nos.nl/artikel/544273-palestijnen-gedood-bij-onlusten.html
Je neemt wat klapvee en gooit ze voor de leeuwen, je laat de leeuwen er slecht uitzienquote:Op maandag 26 augustus 2013 11:56 schreef zwaaien het volgende:
Het waren er 3
[..]
Hoe dom ben je dan ook om bewapende soldaten en politieagenten te gaan aanvallen
Dat werkt voor velen geloof ik al minstens 20 jaarquote:Op maandag 26 augustus 2013 11:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je neemt wat klapvee en gooit ze voor de leeuwen, je laat de leeuwen er slecht uitzien
Ja, dan lijken de leeuwen opeens moordlustige vleeseters. Volkomen ten onrechte natuurlijk, want eigenlijk zijn vegetarirs.quote:Op maandag 26 augustus 2013 11:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je neemt wat klapvee en gooit ze voor de leeuwen, je laat de leeuwen er slecht uitzien
Wat moesten de Isralische soldaten volgens jou doen?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dan lijken de leeuwen opeens moordlustige vleeseters. Volkomen ten onrechte natuurlijk, want eigenlijk zijn vegetarirs.
Wat gaan Israeli's iemand in Palestijns gebied arresteren?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:25 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Wat moesten de Isralische soldaten volgens jou doen?
Wel, de Isralirs zitten in de Westbank omdat de arabieren Isral probeerden te vernietigen. Toen ik klein was zou ik gezegd hebben "eigen schuld, dikke bult". Het zou dom zijn om nu de Westbank aka Judea en Samaria te verlaten want dan krijg je gewoon een Gaza 2quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat gaan Israeli's iemand in Palestijns gebied arresteren?
Ik rust mijn Kees. Tegen dit soort domheid kan ik geen argumenten meer bedenken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 01:15 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Wel, de Isralirs zitten in de Westbank omdat de arabieren Isral probeerden te vernietigen. Toen ik klein was zou ik gezegd hebben "eigen schuld, dikke bult". Het zou dom zijn om nu de Westbank aka Judea en Samaria te verlaten want dan krijg je gewoon een Gaza 2
Daarom zijn er nu nieuwe vredesbesprekingen aan de gang, maar daar heb ik niet veel vertrouwen in. De verschillen zijn gewoon te groot, Abbas zal nooit een Palestijnse staat oprichten zonder Oost-Jeruzalem als hoofdstad terwijl zelf de gematigde partij van Yair Lapid Oost-Jeruzalem als deel van Isral ziet.
Iets met afvinklijstjes enzo...quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 03:09 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Waarom wil je met een joodse?
(ben geen jood, gewoon een vraag)
"Vredesproces"quote:Isralische soldaten gestraft vanwege dans met Palestijnen
Een groep Isralische soldaten is door de legerleiding gestraft nadat ze in Hebron gedanst hadden met Palestijnen. Welke straf ze kregen is niet bekendgemaakt.
Het Isralische tv-station Channel2 zond beelden uit van de soldaten in een dansgelegenheid waar ze samen met tientallen Palestijnen de hit Gangnam Style dansten. De militairen waren in uniform en droegen wapens. Een van hen werd door de Palestijnen op de schouders genomen, anderen sloegen de handen ineen met de Palestijnen.
De danspartij zou zich maandag hebben voorgedaan. Volgens de Isralische legerleiding hadden de soldaten zichzelf onnodig in gevaar gebracht en waren ze disciplinair gestraft.
Hebron is traditioneel een plaats waar joden en Palestijnen elkaar vaak in de haren vliegen.
Die hassan nasr (satan) is zelf de grootste kanker.quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:25 schreef zwaaien het volgende:
Deze man heeft de macht over het kernprogramma in Iran
Het doet pijn h? Dat hij wel wat heeft betekend in de strijd tegen Isral en tientallen Arabische landen(inclusief, nee, VOORAL SA) niet?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 09:46 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Die hassan nasr (satan) is zelf de grootste kanker.
Onder werktijd met de concurrentie, en de vertrouwelijke informatie voor 't grijpen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 13:31 schreef waht het volgende:
Tja, weinig werkgevers zullen toestaan dat hun werknemers feesten onder werktijd.
Ik vond het grappig en het laat maar weer zien dat we allemaal mensen zijn. Bij Haaretz is het filmpje te zien:quote:Op donderdag 29 augustus 2013 12:25 schreef TLC het volgende:
Een groep Isralische militairen is geschorst omdat ze een dansje deden met Palestijnen in een club in Hebron.
De militairen van de elitebrigade Givati kwamen tijdens een patrouille langs een club waar de hit Gangnam Style van de Zuid-Koreaanse zanger Psy uit de boxen schalde.
Ze konden het wijsje kennelijk niet weerstaan en gingen de club binnen, waar ze begonnen mee te dansen met het publiek. Dat is vastgelegd op camera en de beelden werden gisteren uitgezonden op de Isralische tv-zender Channel 2 TV.
Op de beelden is te zien hoe een van de militairen in uniform en volledig bewapend op de schouders zit van een Palestijnse clubbezoeker. De andere militairen dansen eromheen, sommige hand in hand met Palestijnen.
Pro-Hamas
Volgens Channel 2 wordt de club vooral bezocht door leden van een Palestijnse stam die bekendstaat als pro-Hamas. In Hebron vlamt het geweld tussen Palestijnen en Joden regelmatig op.
Het Isralische leger neemt de zaak hoog op en stelt een onderzoek in. De militairen zijn gedurende het onderzoek geschorst
(nos.nl)
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dit wel.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 09:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
"Vredesproces"
[..]
"Vredesproces"
Maar ook dit.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 13:37 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Onder werktijd met de concurrentie, en de vertrouwelijke informatie voor 't grijpen.
Ik denk niet dat een soldaat binnen de diensturen dit moet doen... Voor hetzelfde wordt er weer een Isralische soldaat ontvoerd en moeten er weer meer dan 1000 palestijnen worden ingeruild...quote:Op donderdag 29 augustus 2013 14:09 schreef Brum_brum het volgende:
Eindelijk een beetje verbroedering en begrip kweken, en dan moeten de hoge legerpikkies het weer hoog oppakken. Papa trainde vroeger dienstplichtigen en was ook vaak in Duitsland en als ik die verhalen hoor mogen de meeste jongens uit die tijd blij zijn dat er nog geen videocamera's waren overal.
Oh nee? Maak je maar niet ongerust hoor! Ze redden zich heus wel.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:23 schreef zwaaien het volgende:
[..]
trouwens, typisch palestijnen ook, je ziet nooit een vrouw dansen of plezier maken. Deze mogen dat niet
quote:Op zondag 1 september 2013 02:59 schreef zwaaien het volgende:
Een doodgewone dag in de Westbank (5 dagen geleden)
Stel je nu eens voor dat die auto in panne valt ofzo en die soldaat niet bewapend is. Die Joden worden gewoon ter plaatse gelynchd...
Dus het is de schuld van die soldaten en niet van de Palestijnen?quote:Op zondag 1 september 2013 03:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]![]()
Zoals ik al schreef: jij probeert gewoon je vooroordelen te bevestigen en op anderen over te brengen.
Dit filmpje zegt mij helemaal niks. Behalve dat die bestuurders van die auto's behoorlijk imbeciel zijn.
Welke soldaten? Welke Palestijnen?quote:Op zondag 1 september 2013 03:07 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Dus het is de schuld van die soldaten en niet van de Palestijnen?
Als dit filmpje je niets zegt, ben je gevoelloos. Ik ben bang in die soldaten hun plaats.
Het gaat tussen Isralirs en Palestijnen, ik heb het van de site van likud. Zie de reacties onder het youtube filmpje als bewijsquote:Op zondag 1 september 2013 03:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Welke soldaten? Welke Palestijnen?
Ik heb geen idee wat ik zie. Fransen ergens in een ban-lieue? Mot in een Afrikaanse stad? Bendeoorlog in een sloppenwijk in Brazili?
Als ik het onbevooroordeeld zie, zijn er mensen van boven op woongebouwen erg boos en enkele gasten in grote auto's willen daar blijkbaar doorheen karren. Dat is stom, stupide, debiel en provocerend. Een normaal mens zou dat niet in zijn hoofd halen.
Wat voor werk dan? Met dikke gepantserde auto's door achterstandswijken rijden.quote:Op zondag 1 september 2013 03:21 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Het gaat tussen Isralirs en Palestijnen, ik heb het van de site van likud. Zie de reacties onder het youtube filmpje als bewijs
Deze soldaten zijn aan het werken en doen hun gewoon hun job
Ze gingen enkele palestijnen arresteren omdat ze verkeerde dingen gedaan haddenquote:Op zondag 1 september 2013 03:27 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat voor werk dan? Met dikke gepantserde auto's door achterstandswijken rijden.
En wat wil je nou bewijzen met dit filmpje? Dat Palestijnen debiel zijn of dat Isreali's debiel zijn?
Israelische soldaten gaan enkele Palestijnen arresteren omdat die verkeerde dingen gedaan hadden?quote:Op zondag 1 september 2013 03:31 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Ze gingen enkele palestijnen arresteren omdat ze verkeerde dingen gedaan hadden
wat ik hiermee wil tonen is, dat er niet n goede vs n slechte partij is zoals sommige ons willen doen geloven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan zo vastlopen in een boze wijk. Wat een losers. Maar dan wel een grote bek hebben.
Maar wat heeft dat met goede en slechte partij te maken?Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Vlkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
quote:Op zondag 1 september 2013 03:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Israelische soldaten gaan enkele Palestijnen arresteren omdat die verkeerde dingen gedaan hadden?
Is er geen Palestijnse Autoriteit? Is er geen politie? Ofwel Palestijns ofwel Israelisch?
Enkele Palestijnen arresteren omdat die verkeerde dingen gedaan hadden.Dan zal het wel Area C geweest zijn heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan zo vastlopen in een boze wijk. Wat een losers. Maar dan wel een grote bek hebben.
Maar wat heeft dat met goede en slechte partij te maken?![]()
.
Levenslang opsluiten deze gekkiesquote:Aanslag op Jeruzalems winkelcentrum voorkomen
De Isralische inlichtingendienst Shin Bet heeft twee Arabische inwoners van Jeruzalem gearresteerd, die volgens de autoriteiten een explosief wilden ontsteken in het Jeruzalemse winkelcentrum Mamila.
De explosie zou moeten plaatsvinden tijdens de komende Joodse hoge feestdagen, wanneer veel mensen onderweg zijn tussen het winkelcentrum Mamila en de Jaffapoort van de Oude Stad.
Het brein achter de geplande aanslag was volgens Isralische bronnen een 22-jarige man uit Ramallah, die contact heeft met de Islamitische organisatie Hamas. In zijn huis hebben de veiligheidstroepen explosieven en handleidingen voor de bouw van bommen aangetroffen.
De beide Arabieren, 23 en 27 jaar oud, bezaten Isralische identiteitskaarten. Ze hadden de opdracht, het explosief naar Jeruzalem te smokkelen. Ze werkten in een van de winkels van Mamila en wilden het explosief daar in een toilet verbergen. Die bom zou dan later in een restaurant ontploffen, meldde de inlichtingendienst. Het was de bedoeling om 40 metalen kogels aan de bom te bevestigen om het aantal doden en gewonden te vergroten.
De terreurcel plande nog meer aanvallen, ook tegen Isralische soldaten. De verijdelde aanslag leidde tot een hernieuwde discussie over de mogelijke gevaren van Arabieren met de Isralische paspoorten, die zich vrij kunnen bewegen in het land.
http://israeltoday.nl/hea(...)kelcentrum-voorkomen
Tja, hoe zit het met die joodse gekkies die in 1946 een aanslag op een Jeruzalems station pleegden? Zitten die nog steeds vast of zijn ze inmiddels dood?quote:Op maandag 2 september 2013 20:02 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Levenslang opsluiten deze gekkies
Maar, maar, maar hunnie doen het ookquote:Op woensdag 4 september 2013 00:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Tja, hoe zit het met die joodse gekkies die in 1946 een aanslag op een Jeruzalems station pleegden? Zitten die nog steeds vast of zijn ze inmiddels dood?
Allebei in zekere zin. Maar het gaat ze ook om vrijheid van movement in Jeruzalem, hun gedeelte althans, en dezelfde mogelijkheden hebben om hun land en deel van de stad op te bouwen als wie dan ook.quote:Op woensdag 4 september 2013 09:34 schreef Nielsch het volgende:
Gaat het de Palestijnen trouwens om Jeruzalem als stad of om de Al Aqsa moskee specifiek? Kunnen ze die niet gewoon afbreken en elders in Palestina weer herbouwen? Dan mag Israel wel Jeruzalem hebben.
waarom ligt er zoveel rommel op die daken ? staken de vuilnis ophalers ofzoquote:Op zondag 1 september 2013 02:59 schreef zwaaien het volgende:
Een doodgewone dag in de Westbank (5 dagen geleden)
Stel je nu eens voor dat die auto in panne valt ofzo en die soldaat niet bewapend is. Die Joden worden gewoon ter plaatse gelynchd...
Veel kolonisten willen dan best vertrekken die zitten er vaak om economische redenen. Veel Joden wonen er al langer dan 1948, of althans hun familie, die interesseert het weinig in welke staat ze wonen.quote:Op woensdag 4 september 2013 09:34 schreef Nielsch het volgende:
Gaat het de Palestijnen trouwens om Jeruzalem als stad of om de Al Aqsa moskee specifiek? Kunnen ze die niet gewoon afbreken en elders in Palestina weer herbouwen? Dan mag Israel wel Jeruzalem hebben. Geen gezeik meer over dat gebied.
Verder mogen de kolonisten kiezen: of vertrekken naar Israel of Joodse burgers van Palestina worden. Godsdienstvrijheid moet dan wel gegarandeerd zijn en beschermd worden.
Bouw een muur op de grens en klaar.
Nee, dat was het probleem niet. Het probleem was levenslange opsluiting van aanslagplegers. Dus zijn die joodse aanslagplegers ook levenslang opgesloten?quote:Op woensdag 4 september 2013 06:59 schreef Karrs het volgende:
[..]
Maar, maar, maar hunnie doen het ook
Palestijnse terreurplegers komen met de onderhandelingen toch veelal vrij. Overigens ziet zelfs de PA ze als terroristen, pakt ze ook op wat met Abbas al veel aanslagen heeft gescheeld, dus dat ze terrorist zijn is wel objectief te staven itt jouw voorbeeld.quote:Op donderdag 5 september 2013 00:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, dat was het probleem niet. Het probleem was levenslange opsluiting van aanslagplegers. Dus zijn die joodse aanslagplegers ook levenslang opgesloten?
Hunnie doen het dus niet.
quote:Op maandag 2 september 2013 20:02 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Levenslang opsluiten deze gekkies
Kom jongens, komt er nog een antwoord? Donderdag 31 October 1946 in het Utrechtsch Nieuwsblad over de vorige dag. Hoe is het afgelopen met die joodse terroristen?quote:Op woensdag 4 september 2013 06:59 schreef Karrs het volgende:
[..]
Maar, maar, maar hunnie doen het ook
Schuld van de joden, ik weet het, Kees.quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
[..]
Kom jongens, komt er nog een antwoord? Donderdag 31 October 1946 in het Utrechtsch Nieuwsblad over de vorige dag. Hoe is het afgelopen met die joodse terroristen?
Bommen in een treinstation. Van wie zou Al Qaida dat hebben?
Welke terroristen?quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
[..]
Kom jongens, komt er nog een antwoord? Donderdag 31 October 1946 in het Utrechtsch Nieuwsblad over de vorige dag. Hoe is het afgelopen met die joodse terroristen?
Dat is geen antwoord.quote:Op vrijdag 6 september 2013 06:57 schreef Karrs het volgende:
[..]
Schuld van de joden, ik weet het, Kees.
Je zou ze er bijna om gaan haten...
Meisje pleegt bomaanslag op het station te Jeruzalemquote:Op vrijdag 6 september 2013 00:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
[..]
Oeps.quote:
Oeps.quote:En ik geef geen schuld.
Vind het wel grappig dat jij het woord 'hypocriet' in de mond durft te nemen... maar ook dat is onderdeel van hypocrisie, denk ik dan maar.quote:En dit is op zichzelf geen reden om ze te gaan haten. Het is trouwens sowieso imbeciel om een groep mensen te haten vanwege de daden van enkelingen.
Maar het is natuurlijk wel erg hypocriet om tegenstanders er van te beschuldigen dat ze jouw trucjes hebben gejat.
Per saldo word je dan 'strijder' of 'vrijheidsstrijder' genoemd, toch?quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
Welke terroristen?
Het betrof een vuurgevecht met Britse soldaten ben je dan ook al een terrorist![]()
?
Onopgemerkt heeft ze de bommen niet neergelegd he.quote:Op zaterdag 7 september 2013 02:43 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Meisje pleegt bomaanslag op het station te Jeruzalem
Een meisje, dat gisteren ongemerkt op het station te Jeruzalem had weten te komen, hield een spoorwegklerk in bedwang met een revolver en plaatste enkele koffers met bommen in de wachtkamer. Vervolgens rende zij het station uit , sprong in een taxi , die met snelle vaart wegreed, terwijl de politie , die inmiddels gealarmeerd was, vurend uit automatische wapens de achtervolging inzette.
Een Engelsche expert zette zich onmiddellijk aan het werk om de geplaatste bommen onschadelijk te maken. En van de drie koffers werd veilig naar buiten gebracht, mwhahaha... geen zin meer ....
maar 'een meisje was ongemerkt op het station gekomen' was het in 1946 abnormaal om als vrouw buiten te lopen ofzo ?
Revolutionair is ook een mooie.quote:Op zaterdag 7 september 2013 13:15 schreef Karrs het volgende:
[..]
Per saldo word je dan 'strijder' of 'vrijheidsstrijder' genoemd, toch?
Heel goed!quote:Op zaterdag 7 september 2013 02:43 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Meisje pleegt bomaanslag op het station te Jeruzalem
Een meisje, dat gisteren ongemerkt op het station te Jeruzalem had weten te komen, hield een spoorwegklerk in bedwang met een revolver en plaatste enkele koffers met bommen in de wachtkamer. Vervolgens rende zij het station uit , sprong in een taxi , die met snelle vaart wegreed, terwijl de politie , die inmiddels gealarmeerd was, vurend uit automatische wapens de achtervolging inzette.
Een Engelsche expert zette zich onmiddellijk aan het werk om de geplaatste bommen onschadelijk te maken. En van de drie koffers werd veilig naar buiten gebracht, mwhahaha... geen zin meer ....
maar 'een meisje was ongemerkt op het station gekomen' was het in 1946 abnormaal om als vrouw buiten te lopen ofzo ?
Ja en ja.quote:Op zaterdag 7 september 2013 13:14 schreef Karrs het volgende:
[..]
Oeps.
[..]
Oeps.
[..]
Vind het wel grappig dat jij het woord 'hypocriet' in de mond durft te nemen... maar ook dat is onderdeel van hypocrisie, denk ik dan maar.
In geval van een vuurgevecht kun je dat nog zeggen. Al is het wel wat vreemd om joden in Palestina van toen vrijheidsstrijders te noemen. Ze werden immers niet onderdrukt.quote:Op zaterdag 7 september 2013 13:15 schreef Karrs het volgende:
[..]
Per saldo word je dan 'strijder' of 'vrijheidsstrijder' genoemd, toch?
Ja, dat snap ik. Ik vind het al te prijzen dat je het bericht opgezocht hebt. En niet dom uit je nek lult, zoals sommigen doen.quote:Op zondag 8 september 2013 00:25 schreef arjan1212 het volgende:
ik bedoelde met geen zin meer, dat ik geen zin had om de rest over te typen
Dat weet je dondersgoed. Dat weet trouwens iedereen dondersgoed.quote:Op zondag 8 september 2013 00:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja en ja.
Verlicht me: op welk punt ben ik hypocriet?
Ad hominem? Neen. Dan had ik moeten zeggen "je hebt ongelijk omdat je een jodenhater bent".quote:Als is dit uiteraard wel erg buiten de orde, want ad hominem.
Hypocriet? Nee, ik heb geen idee.quote:Op zondag 8 september 2013 00:33 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat weet je dondersgoed. Dat weet trouwens iedereen dondersgoed.
Nee, je speelt het op de man, op mij dus. Deze discussie gaat immers niet meer over de vraag of een aanslag met drie bomkoffers in 1946 op een station in Jeruzalem een terroristische aanslag was (dit in het kader van een topic Israel-Palestina in 2013) maar over de vraag of ik hypocriet ben en of ik steeds de schuld op de joden schuif.quote:[..]
Ad hominem? Neen. Dan had ik moeten zeggen "je hebt ongelijk omdat je een jodenhater bent".
Voor ad hominems heb je trouwens een discussie nodig. En met jou is discussiren niet echt mogelijk. Alles is namelijk zeer eenzijdig en altijd de schuld van joden. Dan heb je geen discussie, dan heb je een roeptoeter.
Het is mij niet meteen duidelijk welk gebied je nou bedoelt: het rode, het witte of het gestreepte.quote:Op zondag 8 september 2013 00:55 schreef arjan1212 het volgende:
als Israel een 100% joodse staat wil
dan zouden ze deze provincie aan de Palestijnse staat moeten geven
[ afbeelding ]
50% van de inwoners is joods hier, in alle andere provincies is dat 90% de joden die daar wonen moeten dan verhuizen naar de andere provincies en de niet joden die in de rest van Israel wonen gaan dan hier wonen.. vervolgens voeg je dat samen met de westbank en heb je Palestina en vrede
O? Hier moet ik even over nadenken. Het rode gebied zou dus aan de Palestijnen komen (geven is een raar woord voor iets wat je niet bezit!)quote:
Extremisten blijven er altijd. Zie bijv. het conflict in Ulster.quote:Op zondag 8 september 2013 02:05 schreef zwaaien het volgende:
Ik geloof niet dat er dan vrede zal zijn. Het zou imo een goede verdeling zijn maar aan beide kanten zitten teveel extremisten
Er zijn veel Joden die vinden dat het hele gebied van hen is, er zijn veel Palestijnen die vinden dat het hele gebied van hun is. Deze zullen elkaar blijven bekampen tot het moment dat ze het hele land bezitten
Dat rode gebied bezit Isral wel hoor, dat is internationaal aanvaard. Dat gestreepte is wel bezet gebied (golan hoogtes)quote:Op zondag 8 september 2013 02:06 schreef Kees22 het volgende:
[..]
O? Hier moet ik even over nadenken. Het rode gebied zou dus aan de Palestijnen komen (geven is een raar woord voor iets wat je niet bezit!)
Ik heb te weinig idee van de lokale situatie om me daar een mening over te vormen.
Ah. En dan nog alle illegale nederzettingen opgeven in het witte gebied? Plus de verkeerd geplaatste muur? Want dat gebied is dus van de Palestijnen. Internationaal aanvaard.quote:Op zondag 8 september 2013 02:17 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Dat rode gebied bezit Isral wel hoor, dat is internationaal aanvaard. Dat gestreepte is wel bezet gebied (golan hoogtes)
Ik zou dat een goede oplossing vinden, de palestijnen van israel naar palestina en de joden uit de westbank naar israelquote:Op zondag 8 september 2013 02:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ah. En dan nog alle illegale nederzettingen opgeven in het witte gebied? Plus de verkeerd geplaatste muur? Want dat gebied is dus van de Palestijnen. Internationaal aanvaard.
Wenselijk. Dat wel.
Peace. Piece by piece.
Ahasveros. Elke plaats waar hij zijn voet neerzet wordt joods. En eeuwig wandelt hij voort, tot hij de hele wereld heeft geraakt.
Moeten ze vooral doen. Veel burgerdoden maken. Dan is het direct afgelopen met die gekke underdog-steun die ze vanuit het Westen krijgen.quote:Op donderdag 12 september 2013 16:35 schreef zwaaien het volgende:
Martelarenbrigades roepen op tot terreur tegen Isral
De Palestijnen zitten met de Israli's aan de onderhandelingstafel en praten over vrede. Tegelijkertijd roepen de Al-Aqsa Martelarenbrigades op tot terreuraanslagen tegen Isral. Deze terroristische groep staat dicht bij de Fatachpartij van de Palestijnse president Abbas.
In een folder, die dinsdag werd verspreid in Gaza, wordt gevraagd om aanvallen op de zionistische vijand, die op vrijdag moeten beginnen. Op vrijdagavond begint Jom Kippoer, de hoogste Joodse feestdag, die de Joden voornamelijk in de synagogen doorbrengen.
De islamistische fanatici motiveren hun oproep tot terreur met de vermeende 'judasering en verdeling' van de al-Aqsa moskee op de Tempelberg in Jeruzalem. Ze willen een 'volksopstand' en hebben opgeroepen tot confrontaties met Isralische soldaten bij checkpoints tussen Isral en de Palestijnse gebieden.
Fatach-woordvoerder Achmed Assaf onderstreepte dat alleen de Palestijnen aanspraak hebben op de Tempelberg. Daar stond eens de heiligste plaats van het Jodendom, vandaag wordt het gebied gedomineerd door de islamitische Rotskoepel en de Al-Aqsa Moskee. Joden mogen het terrein op bepaalde tijden betreden, maar er niet bidden. Assaf waarschuwde Isral, dat Joodse aanwezigheid op de Tempelberg de vredesbesprekingen zou saboteren. Verdere Joodse bezoeken aan dit terrein zou de hele regio in extremisme en geweld storten.
De Isralische veiligheidsdiensten verwachten een verhoogde terreurdreiging . De Isralische luchtvaartmaatschappij El Al vreest zelfs raketaanvallen van terroristen vanuit de Sina, en heeft voor die dag alle vluchten van Tel Aviv naar Eilat aan de Rode Zee geschrapt.
In de toekomst zullen de aanvliegroutes worden veranderd, zodat de Isralische vliegtuigen bij de landing niet meer tot aan de Egyptische grens behoeven te vliegen. Daar zijn ze binnen het bereik van raketten van de islamistische terroristen.
http://israeltoday.nl/hea(...)terreur-tegen-israel
Morgen feest
Met de wil van God zal de Tempelberg in alle glorie hersteld wordenquote:Op donderdag 12 september 2013 17:45 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Gewoon een grote bom op die moskee en op de plek een nieuwe tempel bouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |