Is die er dan?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:21 schreef JesseW het volgende:
Hier verder.
Heeft iemand al actie kaartjes gemaakt via de nieuwe marketing tool in WITS? Waardeloos. Lekker de templates in WORD blijven gebruiken
Er is een nieuwe marketing tool, daar kun je promotie materiaal bestellen en actie signing afdrukken/aanpassen. Het probleem is dat als je het vanuit de marketing tool uitprint dat hij op een hele verkeerde plek van het papier komt te staan.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:25 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Is die er dan?
Wij printen die zooi inderdaad gewoon met behulp van de templates in word.
Wat werkt er niet fijn aan dan?
Best handig, lekker alles bij elkaar, alleen dat het dan op de verkeerde plek wordt geprint doet de tool een beetje de das om... Ik zal er volgende week ook eens naar kijken.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:28 schreef JesseW het volgende:
[..]
Er is een nieuwe marketing tool, daar kun je promotie materiaal bestellen en actie signing afdrukken/aanpassen. Het probleem is dat als je het vanuit de marketing tool uitprint dat hij op een hele verkeerde plek van het papier komt te staan.
Ik hou het dus bij WORD
WGR / Jumbo-werknemers-topic [deel 1] Hallo Medewerkerstopicquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:12 schreef danzazlol het volgende:
Waar kan ik het vorige deel teruglezen? Ik heb de laatste posts gemist
Japquote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:45 schreef Loll het volgende:
Jumbonet.nl is toch het interne systeem voor het kader?
quote:
Laatste posts gingen nergens overquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:12 schreef danzazlol het volgende:
Waar kan ik het vorige deel teruglezen? Ik heb de laatste posts gemist
alleen die ava alquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:22 schreef danzazlol het volgende:
Stiekem hoopte ik natuurlijk dat je mij ouder zou schatten, maarja.
Hoezo nu al teamleider wat houd het in een blouse en een stropdasquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:56 schreef psvtje10 het volgende:
Ben ook trotse DKW-erBen 15, werk er nu 6 maanden, 'teamleider' van de 15-jarigen en lekker veel uurtjes in de vakantie! Nog meer DKW-ers hier uit Rosmalen?
Een blouse is alleen voor winkelkader (valt teamleider/vulploegleider niet onder) en een stropdas alleen voor SM of ASMquote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:06 schreef Loll het volgende:
[..]
Hoezo nu al teamleider wat houd het in een blouse en een stropdas
Hij bedoelt, neem ik aan, vulploegleider.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:06 schreef Loll het volgende:
[..]
Thanks!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:18 schreef danzazlol het volgende:
Hij is goed gelukt de OP Jessew! En die kop van Frits valt hartstikke mee bij nader inzien :p.
Ik heb bij een paar franchise vestigingen wel gezien dat de vulploegleiders in blouse met stropdas rondliepen vind het wel slim motiveert extra en kost niks.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:11 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Hij bedoelt, neem ik aan, vulploegleider.
Die hoeven helemaal geen blouse en stropdas :'?
Als je het over overdressed hebt hahaha!
Als je kijkt naar de gemiddeldes in het supermarktwezen zit Jumbo goed.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:30 schreef Woods het volgende:
Hoe voelt dat nou om onderbetaald te worden?
Excepties hoeven niet persé voor 8 uur, maar is wel handiger omdat je direct je voorraad kunt aanpassen bij exceptie 5 & 6 zonder dat je met voorraad correcties moet gaan werken.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:28 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Moeten jullie bij DKW ook elke dag vóór 8 uur excepties hebben gelopen met de terminal?
Bij vleeswaren is dit namelijk standaard.
Excepties?? Bedoel je data controleren van koelingen enzo? Daar beginnen ze bij ons meestal rond 8'en mee, maar wij sluiten dan ook pas om 9.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:28 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Moeten jullie bij DKW ook elke dag vóór 8 uur excepties hebben gelopen met de terminal?
Bij vleeswaren is dit namelijk standaard.
Hmm interessant. Ik heb het nog nooit gezien.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:31 schreef Loll het volgende:
[..]
Ik heb bij een paar franchise vestigingen wel gezien dat de vulploegleiders in blouse met stropdas rondliepen vind het wel slim motiveert extra en kost niks.
Nee, het staat ook wel bekend als lege vakken lopen. En ik bedoelde 8 uur 's ochtends haha.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:37 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Excepties?? Bedoel je data controleren van koelingen enzo? Daar beginnen ze bij ons meestal rond 8'en mee, maar wij sluiten dan ook pas om 9.
Owh oke, zodat je de voorraad voor dat product in het schap dan op 0 zet mocht het anders zijn ofzo?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:39 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Nee, het staat ook wel bekend als lege vakken lopen. En ik bedoelde 8 uur 's ochtends haha.
Ho is even. Excepties doen is heuuull wat anders als lege vakken lopen!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:39 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Nee, het staat ook wel bekend als lege vakken lopen. En ik bedoelde 8 uur 's ochtends haha.
Dan zal ik inderdaad even iets door elkaar aan het halen zijn.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:48 schreef JesseW het volgende:
[..]
Ho is even. Excepties doen is heuuull wat anders als lege vakken lopen!
Ik leg t morgen wel ff uit. Ga nu slapen.
Blijkbaar ben ik op het moment zaken door elkaar aan het halen, excuus.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:42 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Owh oke, zodat je de voorraad voor dat product in het schap dan op 0 zet mocht het anders zijn ofzo?
Bedoelde sowieso vulploegleider, maar mag wel wat meer als normale DKW'ersquote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:06 schreef Loll het volgende:
[..]
kill op je 15 vulploegleider zijn er geen 17/18 jarige?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 00:02 schreef psvtje10 het volgende:
En mag je als 15-jarige op zondag werken?
Ik vind het wel knap van je! Wat mag jij dan meer dan zij?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:59 schreef psvtje10 het volgende:
[..]
Bedoelde sowieso vulploegleider, maar mag wel wat meer als normale DKW'ersVoor mij zelf betekend het veel, boeit mij niet wat jij ervan denkt
Alleen als je niet op zaterdag werkt.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 00:02 schreef psvtje10 het volgende:
En mag je als 15-jarige op zondag werken?
Ja, klote. Dacht dat ik maar de slagerij in ging zodat ik meer ging verdienen. Maar toen ik er achter kwam dat ik daar net zo veel verdien als een vulploegkneusje dan was ik er snel weg.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:30 schreef Woods het volgende:
Hoe voelt dat nou om onderbetaald te worden?
Planningen maken, zeggen wat andere moeten doenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 00:28 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Ik vind het wel knap van je! Wat mag jij dan meer dan zij?
Lege vakken opname - met de lege vakken opname scan je alle schapkaarten van de vakken die leeg zijn. Als de voorraad iets anders aangeeft dan 0 dan ga je kijken of het nog tussen de voorraad zit. Is dit niet het geval en weet je zeker dat het er niet meer is? Dan vink je de Nultelling aan. De voorraad wordt dan 0.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:52 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Dan zal ik inderdaad even iets door elkaar aan het halen zijn.
Ik zal morgen ook eens even kijken wat ik in mijn papieren heb staan met betrekking tot excepties lopen.
Hoor morgen graag van je!
Ik verdien niks meer en mn functie staat nog vulploegmedewerker.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:24 schreef Loll het volgende:
Meestal wordt je ingedeeld in loon schaal B.
Zo maar weer een shift tot eind.
Die lege vakken had ik goedquote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:35 schreef JesseW het volgende:
[..]
Lege vakken opname - met de lege vakken opname scan je alle schapkaarten van de vakken die leeg zijn. Als de voorraad iets anders aangeeft dan 0 dan ga je kijken of het nog tussen de voorraad zit. Is dit niet het geval en weet je zeker dat het er niet meer is? Dan vink je de Nultelling aan. De voorraad wordt dan 0.
Excepties - met excepties heb je overzichten van alle veranderingen in je assortiment. Je hebt excepties 1 t/m 6. Er zijn lijsten voor producten die in de aanbieding komen, die in de aanbieding zijn en in de aanbieding zijn geweest. Je hebt ook een lijst waar alle producten met voorraad 0 op staan, zo kun je controleren of ze ook daad werkelijk leeg zijn. En de laatste exceptie is alle producten met een negatieve voorraad (-1,-2,-3 ect)
Het is niet ongebruikelijk dat je als vulploegleider meer doet voor hetzelfde salaris. Dit komt omdat de functie eigenlijk niet 'bestaat' (in de salaristabellen ten minste).quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:49 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik verdien niks meer en mn functie staat nog vulploegmedewerker.
Dan is het product of gejat of niet "goed" uitgescand. En daardoor heb je uiteindelijk een negatieve voorraad omdat het volgens het systeem er nog wel niet zijn.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:50 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Die lege vakken had ik goed. Maar hoe kan je nou een negatieve voorraad hebben? Is het dan op DC ook op ofzo?
Ik vraag me altijd al af hoe ze die planningen maken. Heb je een lijst van medewerkers per pad of weet je uit je hoofd wie op welk pad kan? Hou je ook rekening met loonsom o.i.d.?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 06:31 schreef psvtje10 het volgende:
[..]
Planningen maken, zeggen wat andere moeten doen, meer uren, anderen controleren en nog wat andere kleine dingen.
Stelt niet super veel voor, maar ben wel blij dat ik het mag en ik ben gekozen. M'n chef is wel een aardige gozer
Je weet wel uit je hoofd waar wie goed in is. En loonsom?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:55 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd al af hoe ze die planningen maken. Heb je een lijst van medewerkers per pad of weet je uit je hoofd wie op welk pad kan? Hou je ook rekening met loonsom o.i.d.?
Je plakt het collo overzicht (staat in dat je bijv 200 colli koffie binnen krijgt ect) in exel. Je stelt de norm in. 40 CPU bijv. En dan komt er uit hoelang de medewerker er over mag doen. Op basis daar van ga je dan mensen inplannen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:55 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd al af hoe ze die planningen maken. Heb je een lijst van medewerkers per pad of weet je uit je hoofd wie op welk pad kan? Hou je ook rekening met loonsom o.i.d.?
Ik heb een product bijvoorbeeld Pindakaas. Het vak is leeg en de voorraad van de PDA is 6. Ik heb gezocht in het magazijn maar ik kan ze niet vinden. Ik ga het product dan op 0 zetten. De voorraad in de PDA staat dus nu op 0. Later blijkt dat die 6 Pindakaas potten toch tussen de restanten zitten.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:50 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Die lege vakken had ik goed. Maar hoe kan je nou een negatieve voorraad hebben? Is het dan op DC ook op ofzo?
Loonsom, hoeveel loon je uitbetaalt. bv. dat als je allemaal 18 jarigen inroostert het meer kost dan 15-jarigen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:05 schreef psvtje10 het volgende:
[..]
Je weet wel uit je hoofd waar wie goed in is. En loonsom?
Oke, en stel je hebt het berekend voor een medewerker op het koffie, koekjes, thee pad. Hij hoort 3 uur en 45 min te doen over zijn vracht. Maar hij is na 2,5 uur al klaar. Wat kan er dan mis zijn. Want ik ben altijd minimaal een half uur eerder klaar dan de planning, en ik FIFO en vul spiegelend dus ik 'steel' niet echt tijd oid.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:22 schreef JesseW het volgende:
[..]
Je plakt het collo overzicht (staat in dat je bijv 200 colli koffie binnen krijgt ect) in exel. Je stelt de norm in. 40 CPU bijv. En dan komt er uit hoelang de medewerker er over mag doen. Op basis daar van ga je dan mensen inplannen.
Ik heb dat documentje nog wel ergens staan op mijn thuis PC, misschien dat ik hem nog wel even hier upload straks.
Hmm, oke zo! Ja bedankt nu snap ik hem helemaal. De uitleg van lollo was me iets te abstract dus met dit voorbeeld snap ik het beterquote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:30 schreef JesseW het volgende:
[..]
Ik heb een product bijvoorbeeld Pindakaas. Het vak is leeg en de voorraad van de PDA is 6. Ik heb gezocht in het magazijn maar ik kan ze niet vinden. Ik ga het product dan op 0 zetten. De voorraad in de PDA staat dus nu op 0. Later blijkt dat die 6 Pindakaas potten toch tussen de restanten zitten.
De vulploegmedewerker die de restanten nakijkt vult hem in het vak.
Er staan dan nu 6 potten in het vak, maar de voorraad blijft 0 (Als het niet aangepast wordt). Dan komt er een klant die die pindakaas koopt. De klant koopt 3 potten. Die 3 potten worden gescand bij de kassa. 's nachts om 00.00 worden de verkopen verwerkt in SAP Store. De PDA ziet dan dat er 3 zijn verkocht en gaat er 3 afboeken. Dan heb je dus een voorraad van -3.
De volgende dag ga ik excepties lopen en zie de pindakaas in de lijst van exceptie 6 (negatieve voorraad) staan en ik loop richting het vak. Daar zie ik dat er nog 3 potten in het vak staan. Dus ik ga er 6 bij boeken. En het is weer opgelost
Bedankt voor deze uitleg en die van de vorige bladzijde.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:30 schreef JesseW het volgende:
[..]
Ik heb een product bijvoorbeeld Pindakaas. Het vak is leeg en de voorraad van de PDA is 6. Ik heb gezocht in het magazijn maar ik kan ze niet vinden. Ik ga het product dan op 0 zetten. De voorraad in de PDA staat dus nu op 0. Later blijkt dat die 6 Pindakaas potten toch tussen de restanten zitten.
De vulploegmedewerker die de restanten nakijkt vult hem in het vak.
Er staan dan nu 6 potten in het vak, maar de voorraad blijft 0 (Als het niet aangepast wordt). Dan komt er een klant die die pindakaas koopt. De klant koopt 3 potten. Die 3 potten worden gescand bij de kassa. 's nachts om 00.00 worden de verkopen verwerkt in SAP Store. De PDA ziet dan dat er 3 zijn verkocht en gaat er 3 afboeken. Dan heb je dus een voorraad van -3.
De volgende dag ga ik excepties lopen en zie de pindakaas in de lijst van exceptie 6 (negatieve voorraad) staan en ik loop richting het vak. Daar zie ik dat er nog 3 potten in het vak staan. Dus ik ga er 6 bij boeken. En het is weer opgelost
Oh nee, ik ga alleen over de 15-jarigen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:44 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Loonsom, hoeveel loon je uitbetaalt. bv. dat als je allemaal 18 jarigen inroostert het meer kost dan 15-jarigen.
[..]
Oke, en stel je hebt het berekend voor een medewerker op het koffie, koekjes, thee pad. Hij hoort 3 uur en 45 min te doen over zijn vracht. Maar hij is na 2,5 uur al klaar. Wat kan er dan mis zijn. Want ik ben altijd minimaal een half uur eerder klaar dan de planning, en ik FIFO en vul spiegelend dus ik 'steel' niet echt tijd oid.
[..]
Hmm, oke zo! Ja bedankt nu snap ik hem helemaal. De uitleg van lollo was me iets te abstract dus met dit voorbeeld snap ik het beterbedankt
Als iets gestolen of kapot gaat maar niet wordt afgeboekt kan de voorraad toch niet negatief gaan. De kassa boekt immers niets af. Dus het lijkt mij dat als iets kapot of gevallen is je het zelf af moet boeken aangezien de kassa het nu niet voor je doet. En ze zonder dit in de voorraad blijven staan.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:11 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Bedankt voor deze uitleg en die van de vorige bladzijde.
Wat als nu het vak leeg is, maar ze zijn niet gescand bij de kassa (bv. Kapotgevallen of gestolen), dan boek je er dus 3 bij? ( want systeem zegt -3, er zijn in feite maar 0 potten in het vak, dus vandaar + 3?) (is dit ongeacht de oorzaak van het verschil?)
Werken jullie dan met zoveel 15-jarigen? Wij hebben hooguit 1 iemand die 15 is die werkt. Want 15-jarigen kunnen maar tot 19:00 op een schooldag dus dat lijkt mij niet zo functioneel.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:28 schreef psvtje10 het volgende:
[..]
Oh nee, ik ga alleen over de 15-jarigen.
Welkom bij de Jumbo familie 😊quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:33 schreef danzazlol het volgende:
En waarom is de TT eigenlijk welkom C1000?
We hebben er een stuk of 8. Maar wat je al zegt, ze kunnen niet lang werken. En daarbij komt ook dat ze vaak nog geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben en niet doorwerken. Waarschijnlijk werken ze puur omdat het van mammie en pappie moet.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:32 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Werken jullie dan met zoveel 15-jarigen? Wij hebben hooguit 1 iemand die 15 is die werkt. Want 15-jarigen kunnen maar tot 19:00 op een schooldag dus dat lijkt mij niet zo functioneel.
Lijkt me inderdaad heel vervelend.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:17 schreef Pinklady89 het volgende:
Hee maar mensen van de Jumbo he... Daar ben ik weer, nu met een vraag als klant.
Ik kom bij de Jumbo in mijn woonplaats speciaal voor 2 bepaalde producten. E;en van die producten ga ik meestel 2x per week halen en daar fiets ik dan 20 minuten enkele rit voor.
Nu is dat product er meestal 1x per week in ieder geval niet.
Dus ik heb gevraagd of ze konden zorgen dat het er was en ik heb via de website een klacht gemaild. Het helpt niets, want het product is er dus nog steeds vaak niet, ondanks de belofte dat het systeem goed gezet zou worden, zodat het er in ieder geval altijd zou zijn.
Ik baal er echt van dat ik redelijk vaak voor niets kom en ik sta nu op het punt om gewoon niet meer te gaan (maar het is de enige winkel in mijn woonplaats die het verkoopt en ik wil het wel graag hebben). Dus: als Jumbo nou zorgt dat het er gewoon is, dan is het win-win: ik gelukkig, want ik heb mijn product. Jumbo ook gelukkig, want omzet. Maar waarom doet dat stel oelewappers dan niets? En wat kan ik nou nog meer doen, zodat doordringt dat ik gewoon graag zie dat het product er ligt als ik kom?
Ik zou niet weten waarom je geen 15-jarigen meer wil. Wij nemen voor de vulploeg alleen nog maar 14, 15 jarige aan.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:53 schreef psvtje10 het volgende:
Maar stel, je wilt geen 15-jarigen meer, dit gebeurd ook bij een AH in de buurt, welke shifts gebruik je dan?
Maar je zal toch een voorraadcoreectie uit moeten voeren. Dan boek je die gewoon af met de terminal op diefstal, en dan is het goed?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:30 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Als iets gestolen of kapot gaat maar niet wordt afgeboekt kan de voorraad toch niet negatief gaan. De kassa boekt immers niets af. Dus whet lijkt mij dat als iets kapot of gevallen is je het zelf af moet boeken aangezien de kassa het nu niet voor je doet. En ze zonder dit in de voorraad blijven staan.
Of sla ik nu de plank volledig mis?
14 jaar zelfs nog? Nemen jullie überhaupt nog mensen van 17 aan?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:17 schreef JesseW het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom je geen 15-jarigen meer wil. Wij nemen voor de vulploeg alleen nog maar 14, 15 jarige aan.
Niet eens van 16. 15 is de max.Voor de vulploeg heb ik het dan over he! Verslijn is een ander verhaal.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:38 schreef Loll het volgende:
[..]
14 jaar zelfs nog? Nemen jullie überhaupt nog mensen van 17 aan?
Als je weet dat het gestolen is wel ja. Alleen doen als er ook iemand is aangehouden.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:23 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Maar je zal toch een voorraadcoreectie uit moeten voeren. Dan boek je die gewoon af met de terminal op diefstal, en dan is het goed?
Ja, heb ik ook aan gedacht, maar ik kom wel vrij onregelmatig. Ik weet nooit op welke dag ik kom, dus dat is lastiger apart houden.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:27 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad heel vervelend.
Wat je kan vragen of ze het product speciaal voor jou willen bestellen, dan wordt het apart gehouden als klantenorder.
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:17 schreef JesseW het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom je geen 15-jarigen meer wil. Wij nemen voor de vulploeg alleen nog maar 14, 15 jarige aan.
Puur uit kosten besparingen? vliegen ze er ook allemaal op hun 16e 17e uit?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:39 schreef JesseW het volgende:
[..]
Niet eens van 16. 15 is de max.Voor de vulploeg heb ik het dan over he! Verslijn is een ander verhaal.
Wij werken meestal van 1800-2100 en bij uitzondering 1700-2100. Dus 15-jarigen zouden bij ons niet echt rendabel zijn.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:53 schreef psvtje10 het volgende:
Maar stel, je wilt geen 15-jarigen meer, dit gebeurd ook bij een AH in de buurt, welke shifts gebruik je dan?
Lijkt mij wel, maar JesseW is de expertquote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:23 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Maar je zal toch een voorraadcoreectie uit moeten voeren. Dan boek je die gewoon af met de terminal op diefstal, en dan is het goed?
Lopen ze dan niet ontzettend te kloten?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:39 schreef JesseW het volgende:
[..]
Niet eens van 16. 15 is de max.Voor de vulploeg heb ik het dan over he! Verslijn is een ander verhaal.
Niet alleen uit kosten besparing. Als iemand binnen komt op z'n 14/15e binnen komt dan zijn ze over het algemeen vrij flexibel. Je kunt zo iemand beter vormen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:47 schreef Loll het volgende:
[..]
Puur uit kosten besparingen? vliegen ze er ook allemaal op hun 16e 17e uit?
Verslijn is natuurlijk altijd vanaf 16 en 14/15 voor kaskade.
Een vakkenvuller vormen? Volgensmij bedoel je gewoon dat ze hun bek (nog) niet durven open te trekken.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:00 schreef JesseW het volgende:
[..]
Niet alleen uit kosten besparing. Als iemand binnen komt op z'n 14/15e binnen komt dan zijn ze over het algemeen vrij flexibel. Je kunt zo iemand beter vormen.
Zeker niet! Er werken ook mensen van 23 bij ons in de vulploeg.
Juist niet. Eerste echte baantje nemen ze wel serieus hoor (je hebt altijd uitzonderingen op de regel uiteraard). Klantenomgang kun je trainen, de 3 meter regel. En die kennis van zaken komt van zelf wel. En daar hebben we ook vulploegleider voor lopen. Als zo iemand er niet uit komt: 'Heeft U een ogenblikje? Ik vraag het even na aan mijn collega'. Daar hebben ze klanten geen moeite mee hoor. Ze voelen zich dan juist serieus genomen omdat de chef er bij komt.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:58 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Lopen ze dan niet ontzettend te kloten?
En hebben ze wel goede klantenomgang en kennis van zaken enz.
Waarom maak je dan geen 2e shift? 17.00 - 19.00 voor de 14,15 jarige en om 19.00 nemen de oudere het over tot 21.00quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:55 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Wij werken meestal van 1800-2100 en bij uitzondering 1700-2100. Dus 15-jarigen zouden bij ons niet echt rendabel zijn.
Dat komt waarschijnlijk omdat de personen aan wie je het gevraagd hebt te lui waren of niet wisten wat ze moesten doen. Vraag anders een keer naar de vulploegleider of teamleider.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:17 schreef Pinklady89 het volgende:
Hee maar mensen van de Jumbo he... Daar ben ik weer, nu met een vraag als klant.
Ik kom bij de Jumbo in mijn woonplaats speciaal voor 2 bepaalde producten. E;en van die producten ga ik meestel 2x per week halen en daar fiets ik dan 20 minuten enkele rit voor.
Nu is dat product er meestal 1x per week in ieder geval niet.
Dus ik heb gevraagd of ze konden zorgen dat het er was en ik heb via de website een klacht gemaild. Het helpt niets, want het product is er dus nog steeds vaak niet, ondanks de belofte dat het systeem goed gezet zou worden, zodat het er in ieder geval altijd zou zijn.
Ik baal er echt van dat ik redelijk vaak voor niets kom en ik sta nu op het punt om gewoon niet meer te gaan (maar het is de enige winkel in mijn woonplaats die het verkoopt en ik wil het wel graag hebben). Dus: als Jumbo nou zorgt dat het er gewoon is, dan is het win-win: ik gelukkig, want ik heb mijn product. Jumbo ook gelukkig, want omzet. Maar waarom doet dat stel oelewappers dan niets? En wat kan ik nou nog meer doen, zodat doordringt dat ik gewoon graag zie dat het product er ligt als ik kom?
Dan hoef je ook geen pauze te geven, waardoor je nog meer bespaard.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:06 schreef JesseW het volgende:
[..]
Waarom maak je dan geen 2e shift? 17.00 - 19.00 voor de 14,15 jarige en om 19.00 nemen de oudere het over tot 21.00
Pauzes zijn onbetaald dus dat maakt opzich niet heel erg veel uit.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:12 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Dan hoef je ook geen pauze te geven, waardoor je nog meer bespaard.
Edit: verschil in werkwijze ah en jumbo dus mijn uitleg klopt niet (voor een jumbo topic).quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:11 schreef Jirdo het volgende:
[..]
Dat komt waarschijnlijk omdat de personen aan wie je het gevraagd hebt te lui waren of niet wisten wat ze moesten doen. Vraag anders een keer naar de vulploegleider of teamleider.
Ik zou zelf eerlijk gezegd ook niet precies weten wat ik moet doen, gewoon in dat boek opschrijven? Ik heb nog nooit meegemaakt dat een klant vroeg of ik iets wilde bestellen.
Pauzes worden toch niet uitbetaaldquote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:12 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Opschrijven in het 7-zekerheden logboek. Leidinggevende gaat dan beoordelen of het toegevoegd kan worden aan het assortiment of dat het überhaupt wel besteld kan worden. Die leidinggevende neemt dan contact op met de klant en het formulier wordt in de kader vergadering besproken of het goed is opgelost.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:11 schreef Jirdo het volgende:
[..]
Dat komt waarschijnlijk omdat de personen aan wie je het gevraagd hebt te lui waren of niet wisten wat ze moesten doen. Vraag anders een keer naar de vulploegleider of teamleider.
Ik zou zelf eerlijk gezegd ook niet precies weten wat ik moet doen, gewoon in dat boek opschrijven? Ik heb nog nooit meegemaakt dat een klant vroeg of ik iets wilde bestellen.
Dan heb je wel een kwartier waar in een gang niks gebeurt, klanten kunnen minder vragen want er zijn minder mensen op de vloer.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:14 schreef JesseW het volgende:
[..]
Pauzes zijn onbetaald dus dat maakt opzich niet heel erg veel uit.
Dan heb je wel een kwartier waar in een gang niks gebeurt, klanten kunnen minder vragen want er zijn minder mensen op de vloer.Door shifts van 2 uur is de productiviteit hoger.Het vereist alleen iets meer planning (zorgen dat je ook niet boven de contracturen komt ivm toeslaguren).quote:
Dan moet je de pauzes gaan inplannen zodat de helft wel op de winkel vloer is. Als er normaal 2 man per pad staan dan na elkaar pauze houden.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:19 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Dan heb je wel een kwartier waar in een gang niks gebeurt, klanten kunnen minder vragen want er zijn minder mensen op de vloer.
Door shifts van 2 uur is de productiviteit hoger.
Het vereist alleen iets meer planning (zorgen dat je ook niet boven de contracturen komt ivm toeslaguren).
Hmm daar ben ik niet mee eens. Door een pauze is de mogelijkheid om even te roken.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:24 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Dan heb je wel een kwartier waar in een gang niks gebeurt, klanten kunnen minder vragen want er zijn minder mensen op de vloer.Door shifts van 2 uur is de productiviteit hoger.Het vereist alleen iets meer planning (zorgen dat je ook niet boven de contracturen komt ivm toeslaguren).
Tja wij hebben niet zoveel 15-jarigen en aangezien ze bij ons nu al niet goed mensen kunnen inplannen zal dit voor meer problemen zorgen dan winst.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:06 schreef JesseW het volgende:
[..]
Waarom maak je dan geen 2e shift? 17.00 - 19.00 voor de 14,15 jarige en om 19.00 nemen de oudere het over tot 21.00
Wanneer heb je dan recht op pauze? Ik heb 1x een pauze gehad toen we van 1700 tot 2300 werkten. Maar van 5 of 6 tot 10 krijgen wij nooit pauze hoor.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:12 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Als je er in investeert dan kun je er zeker wel winst uit halen. Moet je wel willen natuurlijk.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:30 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Tja wij hebben niet zoveel 15-jarigen en aangezien ze bij ons nu al niet goed mensen kunnen inplannen zal dit voor meer problemen zorgen dan winst.
Vanaf 4 uur achter elkaar werken krijg je een kwartier pauze. Laat ik het anders zeggen, je heb er recht op. Heel veel mensen die van 5-9 werken nemen die pauze niet.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:32 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Wanneer heb je dan recht op pauze? Ik heb 1x een pauze gehad toen we van 1700 tot 2300 werkten. Maar van 5 of 6 tot 10 krijgen wij nooit pauze hoor.
Wanneer je van 2 tot 8 's avonds werkt krijg je pauze van een half uur en maaltijdvergoeding.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:32 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Wanneer heb je dan recht op pauze? Ik heb 1x een pauze gehad toen we van 1700 tot 2300 werkten. Maar van 5 of 6 tot 10 krijgen wij nooit pauze hoor.
Klopt maar ik neem ze wel altijd het punt is dat als ik ze niet klok ze denken dat ik vergeet te klokken of dat het er gewoon standaard afgaat ik weet het niet precies maar mijn advies gewoon nemen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:34 schreef JesseW het volgende:
[..]
Vanaf 4 uur achter elkaar werken krijg je een kwartier pauze. Laat ik het anders zeggen, je heb er recht op. Heel veel mensen die van 5-9 werken nemen die pauze niet.
ha ha wat een rot streek Ik heb mooi een 2 tot 12 uren contract toch nog een beetje zekerheid :-) meestal werk ik veel meer dan volgens mee contract :-).quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:26 schreef JesseW het volgende:
[..]
Dan moet je de pauzes gaan inplannen zodat de helft wel op de winkel vloer is. Als er normaal 2 man per pad staan dan na elkaar pauze houden.
Het verlies op de productiviteit is nihil als ze elkaar aflossen.
En die contracturen.. Elke vakkenvuller bij mij heeft een prachtig 0 uren contractje.
Dan wordt de nulmeting hier weer toegepast. Per saldo bedraagt het dan 0, mochten er ergens producten gevonden worden o.i.d. dan wordt dit vaak automatisch weer correct bijgewerkt door de eerstvolgende telling/controle.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:11 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Bedankt voor deze uitleg en die van de vorige bladzijde.
Wat als nu het vak leeg is, maar ze zijn niet gescand bij de kassa (bv. Kapotgevallen of gestolen), dan boek je er dus 3 bij? ( want systeem zegt -3, er zijn in feite maar 0 potten in het vak, dus vandaar + 3?) (is dit ongeacht de oorzaak van het verschil?)
Nou, dan hebben ze de verkeerde mensen achter de servicebalie staan (de servicebalie lijkt me dé aangewezen plek om dergelijke service te verlenen, of niet dan?) en dan weet de filiaalmanager (heeft volgens de mail persoonlijk gereageerd!) ook niet waar hij het over heeft.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:11 schreef Jirdo het volgende:
[..]
Waarom is dat een rot streek?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 00:39 schreef Loll het volgende:
[..]
ha ha wat een rot streek Ik heb mooi een 2 tot 12 uren contract toch nog een beetje zekerheid :-) meestal werk ik veel meer dan volgens mee contract :-).
@wdevpl/jessew waar kan je eigenlijk uitkiezen als je iemand aanneemt.
Ik vind nul uren contracten beetje discutabel omdat je als medewerker totaal geen zekerheid hebt op werk.quote:
Ik verplicht ze niets? Als je geen 0 uren contract wil, prima. Dan ga je ergens anders werken. Lijkt mij geen rotstreek. Je krijgt gewoon geld voor de uren die je gewerkt hebt. Een vulploeg met alleen maar 12 uurs contracten is niet te doen joh.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:11 schreef Loll het volgende:
[..]
Ik vind nul uren contracten beetje discutabel omdat je als medewerker totaal geen zekerheid hebt op werk.
Je verplicht ze hiermee toch duidelijk om een 0-uren contract te nemen...quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:19 schreef JesseW het volgende:
[..]
Ik verplicht ze niets? Als je geen 0 uren contract wil, prima. Dan ga je ergens anders werken.Lijkt mij geen rotstreek. Je krijgt gewoon geld voor de uren die je gewerkt hebt. Een vulploeg met alleen maar 12 uurs contracten is niet te doen joh.
Ik begrijp nu wel waarom jij alleen maar 15 jarigen aanneemt. Die durven hier nog niet tegenin te gaan en denken dat dit normaal isquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:19 schreef JesseW het volgende:
[..]
Ik verplicht ze niets? Als je geen 0 uren contract wil, prima. Dan ga je ergens anders werken. Lijkt mij geen rotstreek. Je krijgt gewoon geld voor de uren die je gewerkt hebt. Een vulploeg met alleen maar 12 uurs contracten is niet te doen joh.
Dat staat niet op onze planningen, maar ze houden ook niks in dus dat scheelt :p.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:37 schreef koei het volgende:
[..]
Verder staan op de planningen precies hoeveel pauze je recht op hebt. Werk je langer dan 3 uur achtereen, heb je recht op minimaal een kwartier pauze. En als je die pauze niet neemt wordt hij meestal alsnog ingehouden (moet handmatig gecorrigeerd worden), dus controleer dan goed.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:44 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Dat staat niet op onze planningen, maar ze houden ook niks in dus dat scheelt :p.
Ik neem aan dat jullie ook gewoon met r&r(web) werken? Dan staat er op de planning precies hoeveel uur je per dag werkt. Eindtijd - begintijd = aantal aanwezige uren. Trek daar het aantal uren vanaf dat je volgens planning daadwerkelijk werkt (staat er direct achter) en dan zie je precies hoeveel pauze je recht op hebt. Dat doet het systeem automatisch.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:44 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Dat staat niet op onze planningen, maar ze houden ook niks in dus dat scheelt :p.
Het is tegenwoordig overal zo..quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:37 schreef koei het volgende:
[..]
Ik begrijp nu wel waarom jij alleen maar 15 jarigen aanneemt. Die durven hier nog niet tegenin te gaan en denken dat dit normaal isoverigens vind ik het als klant zijnde een groot minpunt als er alleen maar kinderen rondlopen, en dan een 'chef' van net 18 die ook nog geen idee heeft wat gecondenseerde melk is en waar dat staat.
Verder staan op de planningen precies hoeveel pauze je recht op hebt. Werk je langer dan 3 uur achtereen, heb je recht op minimaal een kwartier pauze. En als je die pauze niet neemt wordt hij meestal alsnog ingehouden (moet handmatig gecorrigeerd worden), dus controleer dan goed.
Een rotstreek wil ik het niet noemen, maar het is wel jammer voor degenen die er werken.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 00:39 schreef Loll het volgende:
[..]
ha ha wat een rot streek Ik heb mooi een 2 tot 12 uren contract toch nog een beetje zekerheid :-) meestal werk ik veel meer dan volgens mee contract :-).
@wdevpl/jessew waar kan je eigenlijk uitkiezen als je iemand aanneemt.
Nope. Er hangt wel een rooster maar alleen de begintijd is bindend, eindtijd kan varieren. Gewerkte uren schrijf je handmatig zelf op in een boekje. Niks over pauzes ofzo.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:40 schreef koei het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jullie ook gewoon met r&r(web) werken? Dan staat er op de planning precies hoeveel uur je per dag werkt. Eindtijd - begintijd = aantal aanwezige uren. Trek daar het aantal uren vanaf dat je volgens planning daadwerkelijk werkt (staat er direct achter) en dan zie je precies hoeveel pauze je recht op hebt. Dat doet het systeem automatisch.
Vertel ze dat jullie de flessen niet in het assortiment hebben en dat jullie ze vandaar, heel spijtig maar waar, niet kunnen innemen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:52 schreef Loll het volgende:
Hoe kijken jullie naar de emblage?
Vaak komen er bij ons een paar opa's en een paar Marokkanen/turken.
Die meestal Duitse flessen en flessen van aldi en of lidl bij ons willen inleveren.
Wij nemen ze niet aan maar het is vaak moeilijk uit te leggen met de 7 zekerheden ook de mutsen van vers en kassa falen want die denken dat het gewoon Nederlandse flessen zijn. Waardoor er verwarring ontstaat bij de de klanten.
Is dit trouwens wat jij bedoelde met "waar iemand uit kan kiezen"?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 18:55 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Een rotstreek wil ik het niet noemen, maar het is wel jammer voor degenen die er werken.
Uitkiezen? Je bedoelt wat we kunnen geven qua contracturen?
0 uren, 2-12 uren, 12-24, 24-36 of gewoon FT.
Ja klopt thnx dus eigenlijk heb als chef voor de vulploeg dus maar 2 keuzes.quote:Op zondag 11 augustus 2013 15:41 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Is dit trouwens wat jij bedoelde met "waar iemand uit kan kiezen"?
Vroeger deden we dat wel. Helaas mag het nu niet meer van de filiaalmanager..quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:47 schreef danzazlol het volgende:
Hallo mede Jumborianen,
Doen jullie eigenlijk ook aan het gezamenlijk bier drinken na het werk?
Bij ons ligt het eraan welke vpl je hebt, maar het is wel gezellig altijd.
Betalen jullie het dan zelf, of schrijven jullie het intern af?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:47 schreef danzazlol het volgende:
Hallo mede Jumborianen,
Doen jullie eigenlijk ook aan het gezamenlijk bier drinken na het werk?
Bij ons ligt het eraan welke vpl je hebt, maar het is wel gezellig altijd.
Dat is ook niet correct want alle andere flessen van supermarkten worden ook ingenomen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 15:40 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Vertel ze dat jullie de flessen niet in het assortiment hebben en dat jullie ze vandaar, heel spijtig maar waar, niet kunnen innemen.
Niemand betaalt iets, dus het zal wel afgeschreven worden intern.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:48 schreef psvtje10 het volgende:
[..]
Betalen jullie het dan zelf, of schrijven jullie het intern af?
Het is bij ons 1-2 biertjes de man en duurt ook maar een halfuurtje max en de vpl zit erbij dus zoiets zal nooit gebeuren :p. Wel wat overtrokken om het dan in ieder filiaal te verbieden.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:51 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Nee bij ons doen we dat niet. Ook bij de ah mag het officieel echt niet meer. Iemand is namelijk een keer in coma geraakt door het drinken na het werk.
Hoezo niet dan?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:02 schreef Baje het volgende:
[..]
Vroeger deden we dat wel. Helaas mag het nu niet meer van de filiaalmanager..
Nee, ook niks van gehoord in mijn filiaal. Doe jij mee?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:17 schreef Loll het volgende:
Doet iemand van jullie nog mee aan de jumbo hardloop wedstrijd.
Niks van gehoord of gelezen. Wat lopen ze voor?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:17 schreef Loll het volgende:
Eerste keer dat ik ervan hoor.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:17 schreef Loll het volgende:
Dat is wel correct als het om duitse flessen gaat. Zit namelijk geen statiegeld op.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 17:17 schreef Loll het volgende:
[..]
Dat is ook niet correct want alle andere flessen van supermarkten worden ook ingenomen.
2000 m2quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:35 schreef Loll het volgende:
Hoe groot zijn jullie filialen mijn filiaal is ongeveer 850 vierkante meter verkoop oppervlak.
Tja, als het niet officieel gezien niet toegestaan werd, creëert dat een maatschappelijk beeld van jouw organisatie wat je niet (moet) wilt (willen). Dus wat dat betreft snap ik het zeker wel.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:09 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Het is bij ons 1-2 biertjes de man en duurt ook maar een halfuurtje max en de vpl zit erbij dus zoiets zal nooit gebeuren :p. Wel wat overtrokken om het dan in ieder filiaal te verbieden.
De eerste keer dat ik van het bestaan van deze regel hoorquote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:52 schreef danzazlol het volgende:
Doen jullie zelf trouwens aan die 'klanten binnen 3 meter groeten'-regel. Ik vind het zelf zo niet spontaan en geforceerd regeltje, ik groet klanten, maar houd er geen meetlat bij.
Op de Jumbotrainingsdag in Veghel kregen wij dat te horen. Ik heb er zelf lak aan hoor, maar dit soort regeltjes verzinnen ze welquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:33 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik van het bestaan van deze regel hoor.
Dus pas wanneer een klant binnen 3 meter van jou is, groet je hem of haar?
Je kan toch zelf echt wel inschatten of de klant naar je kijkt etcetera en binnen de normale spreekafstand zit ?
Als ik het zo hoor is het een regel van niks...
tuurlijk nietquote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:52 schreef danzazlol het volgende:
Doen jullie zelf trouwens aan die 'klanten binnen 3 meter groeten'-regel. Ik vind het zelf zo niet spontaan en geforceerd regeltje, ik groet klanten, maar houd er geen meetlat bij.
Afgelopen maandag heb ik die dag ook gehad, kom van C1000 af. Wat een overdreven, geforceerde, neppe boel was dat man.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:22 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Op de Jumbotrainingsdag in Veghel kregen wij dat te horen. Ik heb er zelf lak aan hoor, maar dit soort regeltjes verzinnen ze wel
Top regel!quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:33 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik van het bestaan van deze regel hoor.
Dus pas wanneer een klant binnen 3 meter van jou is, groet je hem of haar?
Je kan toch zelf echt wel inschatten of de klant naar je kijkt etcetera en binnen de normale spreekafstand zit ?
Als ik het zo hoor is het een regel van niks...
Ja ik werk op de verslijn he, dus alleen 16 + medewerkers die je normaal wel nog kan bijsturen om de medewerker de klanten te begroeten zonder de regel. Maar jij werkt ook veel met 14-en 15-jarigen die die regel vaak nog iets meer nodig hebben.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:04 schreef JesseW het volgende:
[..]
Top regel!
Als je dat kunt inschatten dan is er toch niets aan de hand? De regel is vooral als een stok achter de deur bij de vulploeg. In de praktijk blijkt namelijk dat er veel jongens/meisjes in de vulploeg dat niet zo goed kunnen inschatten.
Jup, veel dingen ga je ook nooit meer gebruiken maar het is zo'n marketing zooi. Met al die zelfverzonnen termen als GBV enz.quote:Op zondag 25 augustus 2013 10:33 schreef Mandéra het volgende:
[..]
Afgelopen maandag heb ik die dag ook gehad, kom van C1000 af. Wat een overdreven, geforceerde, neppe boel was dat man.
De toets hadden ze op de dag zelf er uit gelaten, gaan ze niet meer doen ook. Moesten nu oefenen met een acteur enzo. Wat een onzin.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:12 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Jup, veel dingen ga je ook nooit meer gebruiken maar het is zo'n marketing zooi. Met al die zelfverzonnen termen als GBV enz.
Had je ook 0 fout bij de toets?
Als je ze gaat bijsturen dan vertel je ze toch dat ze de klant moeten begroeten, lijkt mij? Dat is precies het zelfde wat men met die regel wil zeggen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:23 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Ja ik werk op de verslijn he, dus alleen 16 + medewerkers die je normaal wel nog kan bijsturen om de medewerker de klanten te begroeten zonder de regel. Maar jij werkt ook veel met 14-en 15-jarigen die die regel vaak nog iets meer nodig hebben.
Ik reageerde dan ook vooral vanuit de verslijn situatie![]()
.
Mensen die de regel nodig hebben, ook goed.
De bottom line is, als het maar gebeurd, daar draait het natuurlijk allemaal om.
Hoezo?quote:Op zondag 11 augustus 2013 16:27 schreef Loll het volgende:
[..]
Ja klopt thnx dus eigenlijk heb als chef voor de vulploeg dus maar 2 keuzes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 29 augustus 2013 16:53 schreef danzazlol het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met acties.
Worden die landelijk bepaald? Regionaal? Of mag iedere Jumbo of misschien alleen franchise het zelf verzinnen?Alles in het bonusboekje wordt landelijk bepaald, lijkt me zo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De franchiser kan natuurlijk, binnen de vastgestelde kaders, bij wijze van spreken doen en laten wat hij/zij wil.
Dat is iig wat ik ervan denk![]()
Bonusboekje...quote:Op donderdag 29 augustus 2013 17:53 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Alles in het bonusboekje wordt landelijk bepaald, lijkt me zo.
De franchiser kan natuurlijk, binnen de vastgestelde kaders, bij wijze van spreken doen en laten wat hij/zij wil.
Dat is iig wat ik ervan denk
Haha, ah-termquote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:47 schreef JesseW het volgende:
[..]
Bonusboekje...
De JumboDeals zijn landelijk, daar doet elke winkel verplicht aan mee.
Daarnaast mag de franchiser zelf weten wat voor extra acties hij doet, geen vastgestelde kaders.
Misschien is het beter om hier te reageren.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:00 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Hmm interessante ontwikkeling.
Dat is inderdaad meer ah stijl ja. Sowieso heeft de Jumbo altijd al een extra leidinggevende laag gehad (eerste medewerker bv of vpl).
Wanneer gaan ze dat implementeren?
Hoe willen ze de echte slager gaan vervangen door een afdelingschef?
En brood dan?
Inderdaad dat dacht ik zelf ook al haha.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:13 schreef JesseW het volgende:
[..]
Misschien is het beter om hier te reageren.
Een datum stond er niet bij.
De echte slager blijft maar heeft niet meer de eind-verantwoordelijkheid. Het brood viel altijd al onder de verantwoordelijkheid van de afdelingschef verslijn.
Dkwquote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:16 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Inderdaad dat dacht ik zelf ook al haha.
Er zijn filialen waar ze een afdelingschef brood en vleeswaren/kaas hebben. Daarnaast een slager, hoofdcaissière en dkw-chef.
Hoe kom jij anders aan 5?
Had de mijne inderdaad al aangepastquote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:21 schreef JesseW het volgende:
[..]
Dkw
Kassa
Verslijn (vleeswaren/kaas/brood)
A.G.F.
Slagerij
De A.G.F. en slagerij gaan dus samen met verslijn 1 afdeling worden.
Franchise? Wat valt er bij jullie nu onder verslijn dan? Welke werkzaamheden voerd de afdelingschef verslijn bij julkie concreet dagelijks uit?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:23 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Had de mijne inderdaad al aangepast.
Dat wordt dan wel een hele grote vergroting van de afdeling.
Stuk of 35 man, denk ik zo.
Hoeveel heb jij er op de DKW?
Overplaatsen naar andere filialen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:20 schreef Loll het volgende:
Hmm jesse hoe willen ze dat aanpakken dan wat willen ze doen met al die overbodige mensen?
Trouwens, zijn jullie weleens in die megajumbo in Breda geweest?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:24 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Overplaatsen naar andere filialen.
En anders hebben ze vast nog mensen nodig inde Foodmarkt in Breda haha ::P.
Nee zonder grappen, ze zullen natuurlijk zo veel mogelijk een passende werkbetrekking binnen de Jumbo proberen te zoeken.
Ik ben er met het kaderteam geweest. Goeie winkel, fantastisch concept! Dat het niet rendabel is hoeft ook niet.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:40 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Trouwens, zijn jullie weleens in die megajumbo in Breda geweest?
Ik vond het een erg nette en strakke winkel hoewel ik betwijfel of het rendabel is.
Waarom zou dat niet hoeven? Is het meer een paradepaardje?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:52 schreef JesseW het volgende:
[..]
Ik ben er met het kaderteam geweest. Goeie winkel, fantastisch concept! Dat het niet rendabel is hoeft ook niet.
Ze starten met winkels die nu omgebouwd gaan worden. Daarna gaan ze kijken waar ze die chefs die 'overbodig' zijn kunnen onderbrengen. Ze worden niet ontslagen iig. Ze gaan zoeken naar een vervangende functie of in een ander filiaal.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:20 schreef Loll het volgende:
Hmm jesse hoe willen ze dat aanpakken dan wat willen ze doen met al die overbodige mensen?
Ja, volgens mij verliezen ze er flink op. Gehoord dat ze er flink wat weggooien ookquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:10 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet hoeven? Is het meer een paradepaardje?
Niet echt een paradepaardje. Ze willen met deze winkel concepten uitproberen. Heel veel dingen die in de Foodmarkt zijn komen op korte termijn ook in de reguliere winkels. Daarnaast geloven ze dat dit de toekomst is van de supermarkten dus willen ze voorlopen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:10 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet hoeven? Is het meer een paradepaardje?
Te geforceerde regel. Ik ken zat klanten die het erg ongemakkelijk lijken te vinden om gegroet te worden. Die krijgen van mij een knikje, glimlach of soms echt niets.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:14 schreef JesseW het volgende:
[..]
Als je ze gaat bijsturen dan vertel je ze toch dat ze de klant moeten begroeten, lijkt mij? Dat is precies het zelfde wat men met die regel wil zeggen.
Het moet natuurlijk niet geforceerd over komen. Mensen die dat ongemakkelijk vinden reageren niet, dat is voor de meeste medewerkers wel het teken dat de volgende keer dat die klant komt (als het een vaste klant is) inderdaad niet begroet. Die regel is een richtlijn. Je krijgt echt geen officiële waarschuwing als je een keer een klant niet begroet hebt hoor.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 19:03 schreef Pinklady89 het volgende:
[..]
Te geforceerde regel. Ik ken zat klanten die het erg ongemakkelijk lijken te vinden om gegroet te worden. Die krijgen van mij een knikje, glimlach of soms echt niets.
Ikzelf ben er ook zo één. Als ik door elke vulploegmedewerker gegroet zou (moeten) worden, zou ik gek worden. En dan vind ik het ook niet meer oprecht en gemeend. Dan kunnen ze beter niets zeggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door danzazlol op 07-09-2013 22:40:57 ]
De vragen die je stelt zijn eigenlijk allemaal afhankelijk van het filiaal, franchise ect.quote:Op vrijdag 20 september 2013 16:31 schreef Woods het volgende:
Ik zit erover na te denken om de overstap van AH naar Jumbo te maken, alleen vraag ik me het volgende af. Is er een systeem waarmee je online je uren kan zien enz? Hoe gaat de logistiek intern, laden/lossen splitsen enz? En natuurlijk het salaris.
Franchiser?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 07:41 schreef Mandéra het volgende:
Werk nu een maand of 2 bij Jumbo (ex-C1000), hetgeen waar ik het meeste mee zit is hun dervingssysteem. Snelste manier ooit om geld letterlijk weg te gooien....
Afgelopen zaterdag 360 euro derving gehad op slagerij en mag niks meegeven aan voedselbank of iets dergelijks, merendeel van het vlees is gewoon nog 2 dagen goed. Onzin.
Klokken is ook belachelijk overigens, zeker als je het normaal nooit heb hoeven doen.
Elk product valt eronder ook verzorging.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:17 schreef Deezertje het volgende:
Jumbo mag dan wel 'altijd' goedkoper zijn met de normale boodschappen, maar vallen verzorgingsproducten daar dan niet onder? Een fles deodorant, pot Nivea creme of haargel kost toch allemaal flink meer bij de Jumbo dan bij een Albert Heijn of Kruidvat (oké dat is geen supermarkt).
En ben benieuwd hoelang ze de 'altijd 99 cent per kilo' actie hanteren voor de bananen. Lijkt me voor nu gewoon een slimme marketingtruc. Jumbo is gewoon beduidend duurder dan een Aldi of Lidl met groente en fruit. Als ze goedkoper worden moeten ze met de prijs mee lijkt me en als ze duurder worden houden ze de dan op 99 cent? Zelfde als met de Hema toen, 'altijd voor x aantal euro'. Paar maanden later bleek in iedere verpakking minder te zitten maar wel tegen hetzelfde bedrag. Zo kan ik ook 'altijd' een product voor een vaste prijs verkopen...
Als het precies het zelfde product is en niet in de aanbieding bij de desbetreffende winkel valt dat onder de laagsteprijsgarantie.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:17 schreef Deezertje het volgende:
Jumbo mag dan wel 'altijd' goedkoper zijn met de normale boodschappen, maar vallen verzorgingsproducten daar dan niet onder? Een fles deodorant, pot Nivea creme of haargel kost toch allemaal flink meer bij de Jumbo dan bij een Albert Heijn of Kruidvat (oké dat is geen supermarkt).
En ben benieuwd hoelang ze de 'altijd 99 cent per kilo' actie hanteren voor de bananen. Lijkt me voor nu gewoon een slimme marketingtruc. Jumbo is gewoon beduidend duurder dan een Aldi of Lidl met groente en fruit. Als ze goedkoper worden moeten ze met de prijs mee lijkt me en als ze duurder worden houden ze de dan op 99 cent? Zelfde als met de Hema toen, 'altijd voor x aantal euro'. Paar maanden later bleek in iedere verpakking minder te zitten maar wel tegen hetzelfde bedrag. Zo kan ik ook 'altijd' een product voor een vaste prijs verkopen...
Jumbo staat voor verse producten en daar passen producten die krap aan de datum zijn niet bij.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:47 schreef Miniem het volgende:
Derving is idd slecht geregeld.
Allemaal nog prima te eten.
Geef het dan voor de helft van de prijs mee met de datum van vandaag.
En klokken vind ik oke, maar vaak wordt er een kwartier door je neus geboord. Als je om :14 uitklokt bijv. Of als je 1 min te laat terug komt van pauze.
Geef het dan mee aan de voedselbank.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:32 schreef JesseW het volgende:
[..]
Jumbo staat voor verse producten en daar passen producten die krap aan de datum zijn niet bij.
Meegeven aan de voedselbank is per winkel verschillend.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:33 schreef Miniem het volgende:
[..]
Geef het dan mee aan de voedselbank.
En genoeg mensen die het wel zouden meenemen met 50% korting hoor.
Maar het is toch fucking belachelijk wat er wordt weggegooid?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:36 schreef JesseW het volgende:
[..]
Meegeven aan de voedselbank is per winkel verschillend.
Er zullen ook genoeg mensen zijn die het niet erg vinden om iets langer te wachten bij de kassa, maar dat is niet waar Jumbo voor staat. Dat zijn de uitgangspunten van de formule.
Je kunt het ook 'fucking' belachelijk vinden dat er dingen gratis worden weggeven als het personeel een fout maakt. Nogmaals: dat is gewoon waar de formule voor staat.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:38 schreef Miniem het volgende:
[..]
Maar het is toch fucking belachelijk wat er wordt weggegooid?
Vraag Watdoeneeenvulploegleider even. Die weet dat wel.quote:Op maandag 13 januari 2014 00:40 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Geven ze vast contract bij jumbo
Wisselt per winkel en per maand. Over het algemeen geldt dat wanneer je werk doet dat ook door een 15/16-jarige gedaan kan worden doet, je contract wanneer het een vast contract zou moeten worden niet meer verlengd wordt tenzij je extreem goed of flexibel in je werk bent.quote:Op maandag 13 januari 2014 00:40 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Geven ze vast contract bij jumbo
Sorry, maar mag ik eventjes dit doenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:32 schreef JesseW het volgende:
[..]
Jumbo staat voor verse producten en daar passen producten die krap aan de datum zijn niet bij.
http://www.distrifood.nl/(...)er-de-loep-1441638W/quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 07:41 schreef Mandéra het volgende:
Werk nu een maand of 2 bij Jumbo (ex-C1000), hetgeen waar ik het meeste mee zit is hun dervingssysteem. Snelste manier ooit om geld letterlijk weg te gooien....
Afgelopen zaterdag 360 euro derving gehad op slagerij en mag niks meegeven aan voedselbank of iets dergelijks, merendeel van het vlees is gewoon nog 2 dagen goed. Onzin.
Klokken is ook belachelijk overigens, zeker als je het normaal nooit heb hoeven doen.
Jeej pagina 9!quote:Op maandag 13 januari 2014 14:02 schreef Loll het volgende:
[..]
http://www.distrifood.nl/(...)er-de-loep-1441638W/
Verraderquote:Op maandag 20 januari 2014 14:00 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Wat is de uurloon voor 21 jarige bij jumbo?
en bij de foodmarkt in Breda?quote:Op maandag 13 januari 2014 00:55 schreef koei het volgende:
[..]
Wisselt per winkel en per maand. Over het algemeen geldt dat wanneer je werk doet dat ook door een 15/16-jarige gedaan kan worden doet, je contract wanneer het een vast contract zou moeten worden niet meer verlengd wordt tenzij je extreem goed of flexibel in je werk bent.
Maar goed, dit wisselt per maand, afhankelijk van de bui van de regiomanager volgens mij. Bij ons zijn er een tijd terug een aantal goede uitgegooid, terwijl wat mindere hulpkrachten vlak voor de kerst wel een vast contract kregen.
Dat mag niet.quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:00 schreef Pinklady89 het volgende:
Zijn alle werknemers ontslagen en opnieuw aangenomen?
Ja, de broer van mijn zwager had een overbuurman die dat ook ooit geroepen heeft.quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:04 schreef Pinklady89 het volgende:
[..]
Onder het mom van een reorganisatie heb ik gehoord dat dat ergens gebeurd is.
Het leek mij ook redelijk onwaarschijnlijk, maar de bron leek me destijds betrouwbaar. Daarom even navraag bij mensen die wellicht al hebben meegemaakt hoe het allemaal in z'n werk gaat.quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, de broer van mijn zwager had een overbuurman die dat ook ooit geroepen heeft.
Het mag niet. Het gebeurt ook niet. Bij een overname van deze omvang zijn er allerlei OR's en vakbonden betrokken en wordt dat allemaal netjes geregeld.
Voor een ondernemer geldt niets anders dan voor de filialen. Sterker nog, daarvoor maakt het helemaal niets uit omdat je werkgever niet veranderd, alleen het logo boven de voordeur.
Ik dacht functiegroep D.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:54 schreef babybanaan het volgende:
Weet iemand welke functiewaardering bij de chefs van Jumbo hoort? Dus chef DKW, chef verslijn en welke heb je nog meer? Chef kassa? Wat ben je dan in termen van de CAO? Afdelingschef?
Errug laat, maar misschien toch nog van toepassing.quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:09 schreef Pinklady89 het volgende:
[..]
Het leek mij ook redelijk onwaarschijnlijk, maar de bron leek me destijds betrouwbaar. Daarom even navraag bij mensen die wellicht al hebben meegemaakt hoe het allemaal in z'n werk gaat.
Maar bedankt voor je reactie.
Hahaha, ik waardeer je humor.quote:
Dat maakt het nog erger dan het al was. Wat vind jij van zijn optreden?quote:Op zondag 13 april 2014 22:36 schreef Loll het volgende:
Het was een "teamleider" dat soort kleding heeft alleen een dkw chef of een eerste verkoop medewerker. En volgens mij zijn dat ook teamleiders bij ah.
Wat wordt er verbeterd dan?quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:05 schreef harmentiem het volgende:
Dat gebeurd bij ons ook vaak hoor met zelf scan.
Al gehoord dat SAP store geupgrade wordt per pinksteren?
Via internet? Of hoe bedoel je? Heb afgelopen maand nog gewoon via de post binnengekregen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:43 schreef ikweetnietwat het volgende:
Jeeej, eindelijk krijgen wij digitale loonstrookjes
Vanaf periode 8 krijgen we de loonstrookjes per email volgens de brief die ik vandaag heb gekregenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:17 schreef psvtje10 het volgende:
[..]
Via internet? Of hoe bedoel je? Heb afgelopen maand nog gewoon via de post binnengekregen.
Ge-wel-dig!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:52 schreef ikweetnietwat het volgende:
[..]
Vanaf periode 8 krijgen we de loonstrookjes per email volgens de brief die ik vandaag heb gekregen
Wel gelijk spiegelen héquote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:21 schreef ikweetnietwat het volgende:
Gisteravond weer 2 uur kwijt aan de kaas/vlees cascade helemaal herstellen van de schade die een collega met niet-FIFO vullen heeft aangericht
Kutwerk soms ook. Gelukkig komt die gast vrijwel zeker niet meer door zijn proeftijd heen
Niet fifo vullen is zo hatelijk vooral als je niet weet wie het doet.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:21 schreef ikweetnietwat het volgende:
Gisteravond weer 2 uur kwijt aan de kaas/vlees cascade helemaal herstellen van de schade die een collega met niet-FIFO vullen heeft aangericht
Kutwerk soms ook. Gelukkig komt die gast vrijwel zeker niet meer door zijn proeftijd heen
Lullig als jij het dan verbeterd en je norm niet kan halen. Krijg je vervolgens nog commentaar ookquote:Op vrijdag 18 juli 2014 22:41 schreef Loll het volgende:
[..]
Niet fifo vullen is zo hatelijk vooral als je niet weet wie het doet.
Gelukkig heb ik een toffe bedrijfsleider die iemand erbij inroosterd voor het helpen met herstellenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:38 schreef psvtje10 het volgende:
[..]
Lullig als jij het dan verbeterd en je norm niet kan halen. Krijg je vervolgens nog commentaar ook
Bij de AH gaat dat inderdaad iets sneller. Maar bij de Jumbo heb je geen bonuskaart nodig en kan je ook contant betalen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:44 schreef Y073 het volgende:
Gister voor het eerst in de nieuwe Jumbo in Vught geweest.
Ik vind het absoluut niet fijn winkelen. Waar slaat dat zelf-scannen op? Als je je boodschappen zelf scant en vervolgens moet gaan afrekenen aan de infobalie dan is dat niet echt zelf-scannen hè.
Oh well, I'll stick to the good old Albert Heijn
Klopt. Maar dat vind ik zo onnodig. Het hele nut van zelf-scannen is dan gewoon weg. Ik weet bovendien dat uit mijn ervaring dat als je achter de infobalie staat en je bent bezig met een klant en je moet er voor gaan bellen en het duurt heel lang.. dan is het best onhandig dat er een hele rij mensen staan die willen afrekenen met hun zelf-scan apparaat.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:45 schreef Jirdo het volgende:
[..]
Bij de AH gaat dat inderdaad iets sneller. Maar bij de Jumbo heb je geen bonuskaart nodig en kan je ook contant betalen.
Volgensmij moet het voor de veiligheid alleen al met twee personen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:41 schreef Jirdo het volgende:
Met hoeveel mensen laden en lossen ze bij jullie? Ik moet het regelmatig in mijn eentje doen, maar dan moet je echt heel hard werken.
Dat moet dan wel een kleine Jumbo zijn, want hier hebben we aparte zelfscankassa's.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 16:42 schreef Y073 het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat vind ik zo onnodig. Het hele nut van zelf-scannen is dan gewoon weg. Ik weet bovendien dat uit mijn ervaring dat als je achter de infobalie staat en je bent bezig met een klant en je moet er voor gaan bellen en het duurt heel lang.. dan is het best onhandig dat er een hele rij mensen staan die willen afrekenen met hun zelf-scan apparaat.
Was nog een best ruime/grote Jumbo. Vond het sowieso al vreemd dat ze alleen twee grote kassa's hadden...quote:Op zaterdag 19 juli 2014 17:30 schreef Jirdo het volgende:
[..]
Dat moet dan wel een kleine Jumbo zijn, want hier hebben we aparte zelfscankassa's.
3 mensen van DKW en filiaalmanager(die ook meehelpt ;o;)quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:41 schreef Jirdo het volgende:
Met hoeveel mensen laden en lossen ze bij jullie? Ik moet het regelmatig in mijn eentje doen, maar dan moet je echt heel hard werken.
De vraag is eerder of je als studdent met 19 of 20 jaar word aangenomen bij een supermarkt. Als je graag fulltime bij een supermarkt wil werken dan heb je wel een kans.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 23:29 schreef CookieSlikker het volgende:
Is werken bij Jumbo aan te raden? Of ben je eerlijk en kan ik beter naar de AH gaan?
De Foodmarkt in Amsterdam lijkt mij namelijk wel iets namelijk voor minimaal de proeftijd.
En de vraag wat je als 19 en 20 verdient per uur.
↑↑↑↑↑↑↑↑quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:38 schreef psvtje10 het volgende:
[..]
Lullig als jij het dan verbeterd en je norm niet kan halen. Krijg je vervolgens nog commentaar ook
Onzin ik los soms de hele week de DKW vracht om 7:00 's ochtends (verkoop klaar bij jou) en doe dat gewoon in mijn eentje. Meestal zijn het tussen de 50 en 75 containers. Ik weet van sommige vrachtwagen chauffeurs dat ze in sommige franchise filialen wel met wat extra mensen lossen om te controleren of alle cbl kratten goed op de vrachtbrief staan.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 16:46 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Volgensmij moet het voor de veiligheid alleen al met twee personen.
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:00 schreef Loll het volgende:
[..]
Onzin ik los soms de hele week de DKW vracht om 7:00 's ochtends (verkoop klaar bij jou) en doe dat gewoon in mijn eentje. Meestal zijn het tussen de 50 en 75 containers. Ik weet van sommige vrachtwagen chauffeurs dat ze in sommige franchise filialen wel met wat extra mensen lossen om te controleren of alle cbl kratten goed op de vrachtbrief staan.
Zou ik niet weten ik los nooit op met een dock.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:21 schreef mujentas het volgende:
[..]![]()
Tenzij je een dok hebt natuurlijk.
Twee keer de helft.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:51 schreef MarcuitG het volgende:
Wat verdient een Verkoopmedewerker DKW bij de Jumbo netto ongeveer?
Leeftijd?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:51 schreef MarcuitG het volgende:
Wat verdient een Verkoopmedewerker DKW en Afdelingschef Kassa bij de Jumbo netto ongeveer?
Op de manier waarop je het hier ook vertelt?quote:Op maandag 1 september 2014 14:58 schreef ikweetnietwat het volgende:
Case: Collega op verslijn(snijwaren) avondploeg die we(collega's avondploeg DKW/AGF en zelfs beveiliger) weg willen hebben.
Hij is ongemotiveerd, doet de helft van zijn taken om daarna in de kantine te zitten of rondjes te lopen door de winkel![]()
Er blijft ook altijd een bende achter voor de ochtendploeg(lege kratjes, niet bijgevulde schappen in versplein, smerige vloer en grill) en de avondploeg erop(niet FIFO gevuld, allemaal overcode)
Hoe kaart ik dit het beste bij mijn leidinggevende aan?
Het eerst tegen hem zelf uitspreken mocht hij niet willen luisteren dan de chef er bij halen.quote:Op maandag 1 september 2014 14:58 schreef ikweetnietwat het volgende:
Case: Collega op verslijn(snijwaren) avondploeg die we(collega's avondploeg DKW/AGF en zelfs beveiliger) weg willen hebben.
Hij is ongemotiveerd, doet de helft van zijn taken om daarna in de kantine te zitten of rondjes te lopen door de winkel![]()
Er blijft ook altijd een bende achter voor de ochtendploeg(lege kratjes, niet bijgevulde schappen in versplein, smerige vloer en grill) en de avondploeg erop(niet FIFO gevuld, allemaal overcode)
Hangt er vanaf hoe de omgang onder collega's in de winkel is. Ik ben zelf leidinggevende in een supermarkt en iedereen in de winkel weet dat ik het alleen maar fijn vind als ze me melden wat ik nog niet weet. Dus als er bij ons iets mis gaat met één van de collega's, voor wie ik verantwoordelijk ben, dan komt er meestal ook wel iemand naar me toe, en dan sla ik het op. Mocht ik research willen doen, dan kan ik dat doen (en doe ik het ook). Soms laat ik dingen ook gewoon voor wat ze zijn, maar soms heb ik dan ook handvatten om beter uit te zoeken wat er precies gebeurt.quote:Op maandag 1 september 2014 14:58 schreef ikweetnietwat het volgende:
Ben je al vulploegleider afdelingsmanager verslijn?quote:Op maandag 1 september 2014 23:58 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Edit: wat Lolly zegt.![]()
Dat gaat van hun omzet af dacht ik.quote:Moeten franchisenemers zelf de kosten betalen voor artikelen die ze 'gratis' meegeven voor de versgarantie
Sinds wanneer is dat normaal?, Het is verboden en er staan zware boetes op, lijkt me sterk dat dit normaal is.quote:dag van te voren nieuwe sticker erop met langere datum
Dat laatste was sarcastisch, maar zo gaat het vaak wel... Hoe komt vlees er anders al zo slecht uit te zien terwijl het volgens de verpakking nog 5 dagen goed is?quote:Op dinsdag 2 september 2014 16:04 schreef ikweetnietwat het volgende:
[..]
Dat gaat van hun omzet af dacht ik.
[..]
Sinds wanneer is dat normaal?, Het is verboden en er staan zware boetes op, lijkt me sterk dat dit normaal is.
Dat jij het op die manier doet, wil natuurlijk niet betekenen dat de regels niet anders kunnen zijn.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:00 schreef Loll het volgende:
[..]
Onzin ik los soms de hele week de DKW vracht om 7:00 's ochtends (verkoop klaar bij jou) en doe dat gewoon in mijn eentje. Meestal zijn het tussen de 50 en 75 containers. Ik weet van sommige vrachtwagen chauffeurs dat ze in sommige franchise filialen wel met wat extra mensen lossen om te controleren of alle cbl kratten goed op de vrachtbrief staan.
Eensquote:Op dinsdag 16 september 2014 17:45 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dat jij het op die manier doet, wil natuurlijk niet betekenen dat de regels niet anders kunnen zijn.
Op de computers in het bestelkantoorquote:
Er isbtoch een site voor??quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:31 schreef ikweetnietwat het volgende:
[..]
Op de computers in het bestelkantoor
Nope; gewoon klagen daarquote:Op maandag 6 oktober 2014 01:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
Serieus, waarom haalt Jumbo (franchise voormalig c1000) nu alle pyamapap uit het assortiment, helft van olvarit babyvoeding en assortiment luiers zo goed als geen keus meer![]()
Gezien ik dit nodig heb haal ik nu alle boodschappen bij AH want ga niet in 2 winkels shoppen
Is deze inkrimping jumbo wide?
Op de pyamapap zit een boycot dat wil zeggen dat afdeling inkoop het niet meer wil afnemen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 01:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
Serieus, waarom haalt Jumbo (franchise voormalig c1000) nu alle pyamapap uit het assortiment, helft van olvarit babyvoeding en assortiment luiers zo goed als geen keus meer![]()
Gezien ik dit nodig heb haal ik nu alle boodschappen bij AH want ga niet in 2 winkels shoppen
Is deze inkrimping jumbo wide?
Gewoon scannen, bij het afrekenen wordt er meestal extra bon geprint(vooral bij beltegoed) met een eventuele activeringscodequote:Op zondag 7 december 2014 14:57 schreef Jirdo het volgende:
Hoe werken cadeaubonnen überhaupt? Als een klant er een zou willen kopen zou ik niet weten wat ik zou moeten doen. Heb het nog nooit gehad.
Alles voor de beeldvorming toch? Een reclame op zich is niet realistisch, het is gewoon bedoelt om klanten te triggeren.quote:Op donderdag 11 december 2014 10:46 schreef Mandéra het volgende:
Die commercial van Jumbo gaat echt te ver, in de winkels wordt ons verboden om ook maar 1 gram mee te geven aan een voedselbank of ander goed doel. Op TV spelen ze good guys die alles op alles zetten om ook de minima in december iets extra's te geven.
Ik vind het echt belachelijk.
Klopt niet wat je zegt. Bij ons zijn alle sintrestanten bijvoorbeeld naar de voedselbank gegaan.quote:Op donderdag 11 december 2014 16:20 schreef Mandéra het volgende:
Ja maar er zijn ook zat supermarkten (C1000 bijv.) die wel geven aan voedselbanken, het hele jaar door. Jumbo verbied dit haar personeel ten allen tijde en maakt nu reclame dat ze dingen weggeven aan de voedselbank, terwijl dat gewoon niet waar is. Ze smijten liever alles weg.
Is gewoon valse reclame.
?quote:Op zaterdag 20 december 2014 00:38 schreef ikweetnietwat het volgende:
Wie heeft er al zin in lekker 2 pizza's incl snijder+borden en ¤7,50 aan verse ingrediënten(aka tray energy)?
Hulpkrachten kerstpakket 2014 in ons filiaalquote:
Wat heb je gekregen dan?quote:Op zaterdag 20 december 2014 00:39 schreef ikweetnietwat het volgende:
[..]
Hulpkrachten kerstpakket 2014 in ons filiaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |