Ik vraag me altijd al af hoe ze die planningen maken. Heb je een lijst van medewerkers per pad of weet je uit je hoofd wie op welk pad kan? Hou je ook rekening met loonsom o.i.d.?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 06:31 schreef psvtje10 het volgende:
[..]
Planningen maken, zeggen wat andere moeten doen, meer uren, anderen controleren en nog wat andere kleine dingen.
Stelt niet super veel voor, maar ben wel blij dat ik het mag en ik ben gekozen. M'n chef is wel een aardige gozer
Je weet wel uit je hoofd waar wie goed in is. En loonsom?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:55 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd al af hoe ze die planningen maken. Heb je een lijst van medewerkers per pad of weet je uit je hoofd wie op welk pad kan? Hou je ook rekening met loonsom o.i.d.?
Je plakt het collo overzicht (staat in dat je bijv 200 colli koffie binnen krijgt ect) in exel. Je stelt de norm in. 40 CPU bijv. En dan komt er uit hoelang de medewerker er over mag doen. Op basis daar van ga je dan mensen inplannen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:55 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd al af hoe ze die planningen maken. Heb je een lijst van medewerkers per pad of weet je uit je hoofd wie op welk pad kan? Hou je ook rekening met loonsom o.i.d.?
Ik heb een product bijvoorbeeld Pindakaas. Het vak is leeg en de voorraad van de PDA is 6. Ik heb gezocht in het magazijn maar ik kan ze niet vinden. Ik ga het product dan op 0 zetten. De voorraad in de PDA staat dus nu op 0. Later blijkt dat die 6 Pindakaas potten toch tussen de restanten zitten.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:50 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Die lege vakken had ik goed. Maar hoe kan je nou een negatieve voorraad hebben? Is het dan op DC ook op ofzo?
Loonsom, hoeveel loon je uitbetaalt. bv. dat als je allemaal 18 jarigen inroostert het meer kost dan 15-jarigen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:05 schreef psvtje10 het volgende:
[..]
Je weet wel uit je hoofd waar wie goed in is. En loonsom?
Oke, en stel je hebt het berekend voor een medewerker op het koffie, koekjes, thee pad. Hij hoort 3 uur en 45 min te doen over zijn vracht. Maar hij is na 2,5 uur al klaar. Wat kan er dan mis zijn. Want ik ben altijd minimaal een half uur eerder klaar dan de planning, en ik FIFO en vul spiegelend dus ik 'steel' niet echt tijd oid.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:22 schreef JesseW het volgende:
[..]
Je plakt het collo overzicht (staat in dat je bijv 200 colli koffie binnen krijgt ect) in exel. Je stelt de norm in. 40 CPU bijv. En dan komt er uit hoelang de medewerker er over mag doen. Op basis daar van ga je dan mensen inplannen.
Ik heb dat documentje nog wel ergens staan op mijn thuis PC, misschien dat ik hem nog wel even hier upload straks.
Hmm, oke zo! Ja bedankt nu snap ik hem helemaal. De uitleg van lollo was me iets te abstract dus met dit voorbeeld snap ik het beterquote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:30 schreef JesseW het volgende:
[..]
Ik heb een product bijvoorbeeld Pindakaas. Het vak is leeg en de voorraad van de PDA is 6. Ik heb gezocht in het magazijn maar ik kan ze niet vinden. Ik ga het product dan op 0 zetten. De voorraad in de PDA staat dus nu op 0. Later blijkt dat die 6 Pindakaas potten toch tussen de restanten zitten.
De vulploegmedewerker die de restanten nakijkt vult hem in het vak.
Er staan dan nu 6 potten in het vak, maar de voorraad blijft 0 (Als het niet aangepast wordt). Dan komt er een klant die die pindakaas koopt. De klant koopt 3 potten. Die 3 potten worden gescand bij de kassa. 's nachts om 00.00 worden de verkopen verwerkt in SAP Store. De PDA ziet dan dat er 3 zijn verkocht en gaat er 3 afboeken. Dan heb je dus een voorraad van -3.
De volgende dag ga ik excepties lopen en zie de pindakaas in de lijst van exceptie 6 (negatieve voorraad) staan en ik loop richting het vak. Daar zie ik dat er nog 3 potten in het vak staan. Dus ik ga er 6 bij boeken. En het is weer opgelost
Bedankt voor deze uitleg en die van de vorige bladzijde.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:30 schreef JesseW het volgende:
[..]
Ik heb een product bijvoorbeeld Pindakaas. Het vak is leeg en de voorraad van de PDA is 6. Ik heb gezocht in het magazijn maar ik kan ze niet vinden. Ik ga het product dan op 0 zetten. De voorraad in de PDA staat dus nu op 0. Later blijkt dat die 6 Pindakaas potten toch tussen de restanten zitten.
De vulploegmedewerker die de restanten nakijkt vult hem in het vak.
Er staan dan nu 6 potten in het vak, maar de voorraad blijft 0 (Als het niet aangepast wordt). Dan komt er een klant die die pindakaas koopt. De klant koopt 3 potten. Die 3 potten worden gescand bij de kassa. 's nachts om 00.00 worden de verkopen verwerkt in SAP Store. De PDA ziet dan dat er 3 zijn verkocht en gaat er 3 afboeken. Dan heb je dus een voorraad van -3.
De volgende dag ga ik excepties lopen en zie de pindakaas in de lijst van exceptie 6 (negatieve voorraad) staan en ik loop richting het vak. Daar zie ik dat er nog 3 potten in het vak staan. Dus ik ga er 6 bij boeken. En het is weer opgelost
Oh nee, ik ga alleen over de 15-jarigen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:44 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Loonsom, hoeveel loon je uitbetaalt. bv. dat als je allemaal 18 jarigen inroostert het meer kost dan 15-jarigen.
[..]
Oke, en stel je hebt het berekend voor een medewerker op het koffie, koekjes, thee pad. Hij hoort 3 uur en 45 min te doen over zijn vracht. Maar hij is na 2,5 uur al klaar. Wat kan er dan mis zijn. Want ik ben altijd minimaal een half uur eerder klaar dan de planning, en ik FIFO en vul spiegelend dus ik 'steel' niet echt tijd oid.
[..]
Hmm, oke zo! Ja bedankt nu snap ik hem helemaal. De uitleg van lollo was me iets te abstract dus met dit voorbeeld snap ik het beterbedankt
Als iets gestolen of kapot gaat maar niet wordt afgeboekt kan de voorraad toch niet negatief gaan. De kassa boekt immers niets af. Dus het lijkt mij dat als iets kapot of gevallen is je het zelf af moet boeken aangezien de kassa het nu niet voor je doet. En ze zonder dit in de voorraad blijven staan.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:11 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Bedankt voor deze uitleg en die van de vorige bladzijde.
Wat als nu het vak leeg is, maar ze zijn niet gescand bij de kassa (bv. Kapotgevallen of gestolen), dan boek je er dus 3 bij? ( want systeem zegt -3, er zijn in feite maar 0 potten in het vak, dus vandaar + 3?) (is dit ongeacht de oorzaak van het verschil?)
Werken jullie dan met zoveel 15-jarigen? Wij hebben hooguit 1 iemand die 15 is die werkt. Want 15-jarigen kunnen maar tot 19:00 op een schooldag dus dat lijkt mij niet zo functioneel.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:28 schreef psvtje10 het volgende:
[..]
Oh nee, ik ga alleen over de 15-jarigen.
Welkom bij de Jumbo familie 😊quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:33 schreef danzazlol het volgende:
En waarom is de TT eigenlijk welkom C1000?
We hebben er een stuk of 8. Maar wat je al zegt, ze kunnen niet lang werken. En daarbij komt ook dat ze vaak nog geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben en niet doorwerken. Waarschijnlijk werken ze puur omdat het van mammie en pappie moet.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:32 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Werken jullie dan met zoveel 15-jarigen? Wij hebben hooguit 1 iemand die 15 is die werkt. Want 15-jarigen kunnen maar tot 19:00 op een schooldag dus dat lijkt mij niet zo functioneel.
Lijkt me inderdaad heel vervelend.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:17 schreef Pinklady89 het volgende:
Hee maar mensen van de Jumbo he... Daar ben ik weer, nu met een vraag als klant.
Ik kom bij de Jumbo in mijn woonplaats speciaal voor 2 bepaalde producten. E;en van die producten ga ik meestel 2x per week halen en daar fiets ik dan 20 minuten enkele rit voor.
Nu is dat product er meestal 1x per week in ieder geval niet.
Dus ik heb gevraagd of ze konden zorgen dat het er was en ik heb via de website een klacht gemaild. Het helpt niets, want het product is er dus nog steeds vaak niet, ondanks de belofte dat het systeem goed gezet zou worden, zodat het er in ieder geval altijd zou zijn.
Ik baal er echt van dat ik redelijk vaak voor niets kom en ik sta nu op het punt om gewoon niet meer te gaan (maar het is de enige winkel in mijn woonplaats die het verkoopt en ik wil het wel graag hebben). Dus: als Jumbo nou zorgt dat het er gewoon is, dan is het win-win: ik gelukkig, want ik heb mijn product. Jumbo ook gelukkig, want omzet. Maar waarom doet dat stel oelewappers dan niets? En wat kan ik nou nog meer doen, zodat doordringt dat ik gewoon graag zie dat het product er ligt als ik kom?
Ik zou niet weten waarom je geen 15-jarigen meer wil. Wij nemen voor de vulploeg alleen nog maar 14, 15 jarige aan.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:53 schreef psvtje10 het volgende:
Maar stel, je wilt geen 15-jarigen meer, dit gebeurd ook bij een AH in de buurt, welke shifts gebruik je dan?
Maar je zal toch een voorraadcoreectie uit moeten voeren. Dan boek je die gewoon af met de terminal op diefstal, en dan is het goed?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:30 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Als iets gestolen of kapot gaat maar niet wordt afgeboekt kan de voorraad toch niet negatief gaan. De kassa boekt immers niets af. Dus whet lijkt mij dat als iets kapot of gevallen is je het zelf af moet boeken aangezien de kassa het nu niet voor je doet. En ze zonder dit in de voorraad blijven staan.
Of sla ik nu de plank volledig mis?
14 jaar zelfs nog? Nemen jullie überhaupt nog mensen van 17 aan?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:17 schreef JesseW het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom je geen 15-jarigen meer wil. Wij nemen voor de vulploeg alleen nog maar 14, 15 jarige aan.
Niet eens van 16. 15 is de max.Voor de vulploeg heb ik het dan over he! Verslijn is een ander verhaal.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:38 schreef Loll het volgende:
[..]
14 jaar zelfs nog? Nemen jullie überhaupt nog mensen van 17 aan?
Als je weet dat het gestolen is wel ja. Alleen doen als er ook iemand is aangehouden.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:23 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Maar je zal toch een voorraadcoreectie uit moeten voeren. Dan boek je die gewoon af met de terminal op diefstal, en dan is het goed?
Ja, heb ik ook aan gedacht, maar ik kom wel vrij onregelmatig. Ik weet nooit op welke dag ik kom, dus dat is lastiger apart houden.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:27 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad heel vervelend.
Wat je kan vragen of ze het product speciaal voor jou willen bestellen, dan wordt het apart gehouden als klantenorder.
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:17 schreef JesseW het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom je geen 15-jarigen meer wil. Wij nemen voor de vulploeg alleen nog maar 14, 15 jarige aan.
Puur uit kosten besparingen? vliegen ze er ook allemaal op hun 16e 17e uit?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:39 schreef JesseW het volgende:
[..]
Niet eens van 16. 15 is de max.Voor de vulploeg heb ik het dan over he! Verslijn is een ander verhaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |