Wij werken meestal van 1800-2100 en bij uitzondering 1700-2100. Dus 15-jarigen zouden bij ons niet echt rendabel zijn.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:53 schreef psvtje10 het volgende:
Maar stel, je wilt geen 15-jarigen meer, dit gebeurd ook bij een AH in de buurt, welke shifts gebruik je dan?
Lijkt mij wel, maar JesseW is de expertquote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:23 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Maar je zal toch een voorraadcoreectie uit moeten voeren. Dan boek je die gewoon af met de terminal op diefstal, en dan is het goed?
Lopen ze dan niet ontzettend te kloten?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:39 schreef JesseW het volgende:
[..]
Niet eens van 16. 15 is de max.Voor de vulploeg heb ik het dan over he! Verslijn is een ander verhaal.
Niet alleen uit kosten besparing. Als iemand binnen komt op z'n 14/15e binnen komt dan zijn ze over het algemeen vrij flexibel. Je kunt zo iemand beter vormen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:47 schreef Loll het volgende:
[..]
Puur uit kosten besparingen? vliegen ze er ook allemaal op hun 16e 17e uit?
Verslijn is natuurlijk altijd vanaf 16 en 14/15 voor kaskade.
Een vakkenvuller vormen? Volgensmij bedoel je gewoon dat ze hun bek (nog) niet durven open te trekken.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:00 schreef JesseW het volgende:
[..]
Niet alleen uit kosten besparing. Als iemand binnen komt op z'n 14/15e binnen komt dan zijn ze over het algemeen vrij flexibel. Je kunt zo iemand beter vormen.
Zeker niet! Er werken ook mensen van 23 bij ons in de vulploeg.
Juist niet. Eerste echte baantje nemen ze wel serieus hoor (je hebt altijd uitzonderingen op de regel uiteraard). Klantenomgang kun je trainen, de 3 meter regel. En die kennis van zaken komt van zelf wel. En daar hebben we ook vulploegleider voor lopen. Als zo iemand er niet uit komt: 'Heeft U een ogenblikje? Ik vraag het even na aan mijn collega'. Daar hebben ze klanten geen moeite mee hoor. Ze voelen zich dan juist serieus genomen omdat de chef er bij komt.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:58 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Lopen ze dan niet ontzettend te kloten?
En hebben ze wel goede klantenomgang en kennis van zaken enz.
Waarom maak je dan geen 2e shift? 17.00 - 19.00 voor de 14,15 jarige en om 19.00 nemen de oudere het over tot 21.00quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:55 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Wij werken meestal van 1800-2100 en bij uitzondering 1700-2100. Dus 15-jarigen zouden bij ons niet echt rendabel zijn.
Dat komt waarschijnlijk omdat de personen aan wie je het gevraagd hebt te lui waren of niet wisten wat ze moesten doen. Vraag anders een keer naar de vulploegleider of teamleider.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:17 schreef Pinklady89 het volgende:
Hee maar mensen van de Jumbo he... Daar ben ik weer, nu met een vraag als klant.
Ik kom bij de Jumbo in mijn woonplaats speciaal voor 2 bepaalde producten. E;en van die producten ga ik meestel 2x per week halen en daar fiets ik dan 20 minuten enkele rit voor.
Nu is dat product er meestal 1x per week in ieder geval niet.
Dus ik heb gevraagd of ze konden zorgen dat het er was en ik heb via de website een klacht gemaild. Het helpt niets, want het product is er dus nog steeds vaak niet, ondanks de belofte dat het systeem goed gezet zou worden, zodat het er in ieder geval altijd zou zijn.
Ik baal er echt van dat ik redelijk vaak voor niets kom en ik sta nu op het punt om gewoon niet meer te gaan (maar het is de enige winkel in mijn woonplaats die het verkoopt en ik wil het wel graag hebben). Dus: als Jumbo nou zorgt dat het er gewoon is, dan is het win-win: ik gelukkig, want ik heb mijn product. Jumbo ook gelukkig, want omzet. Maar waarom doet dat stel oelewappers dan niets? En wat kan ik nou nog meer doen, zodat doordringt dat ik gewoon graag zie dat het product er ligt als ik kom?
Dan hoef je ook geen pauze te geven, waardoor je nog meer bespaard.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:06 schreef JesseW het volgende:
[..]
Waarom maak je dan geen 2e shift? 17.00 - 19.00 voor de 14,15 jarige en om 19.00 nemen de oudere het over tot 21.00
Pauzes zijn onbetaald dus dat maakt opzich niet heel erg veel uit.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:12 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Dan hoef je ook geen pauze te geven, waardoor je nog meer bespaard.
Edit: verschil in werkwijze ah en jumbo dus mijn uitleg klopt niet (voor een jumbo topic).quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:11 schreef Jirdo het volgende:
[..]
Dat komt waarschijnlijk omdat de personen aan wie je het gevraagd hebt te lui waren of niet wisten wat ze moesten doen. Vraag anders een keer naar de vulploegleider of teamleider.
Ik zou zelf eerlijk gezegd ook niet precies weten wat ik moet doen, gewoon in dat boek opschrijven? Ik heb nog nooit meegemaakt dat een klant vroeg of ik iets wilde bestellen.
Pauzes worden toch niet uitbetaaldquote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:12 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Opschrijven in het 7-zekerheden logboek. Leidinggevende gaat dan beoordelen of het toegevoegd kan worden aan het assortiment of dat het überhaupt wel besteld kan worden. Die leidinggevende neemt dan contact op met de klant en het formulier wordt in de kader vergadering besproken of het goed is opgelost.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:11 schreef Jirdo het volgende:
[..]
Dat komt waarschijnlijk omdat de personen aan wie je het gevraagd hebt te lui waren of niet wisten wat ze moesten doen. Vraag anders een keer naar de vulploegleider of teamleider.
Ik zou zelf eerlijk gezegd ook niet precies weten wat ik moet doen, gewoon in dat boek opschrijven? Ik heb nog nooit meegemaakt dat een klant vroeg of ik iets wilde bestellen.
Dan heb je wel een kwartier waar in een gang niks gebeurt, klanten kunnen minder vragen want er zijn minder mensen op de vloer.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:14 schreef JesseW het volgende:
[..]
Pauzes zijn onbetaald dus dat maakt opzich niet heel erg veel uit.
Dan heb je wel een kwartier waar in een gang niks gebeurt, klanten kunnen minder vragen want er zijn minder mensen op de vloer.Door shifts van 2 uur is de productiviteit hoger.Het vereist alleen iets meer planning (zorgen dat je ook niet boven de contracturen komt ivm toeslaguren).quote:
Dan moet je de pauzes gaan inplannen zodat de helft wel op de winkel vloer is. Als er normaal 2 man per pad staan dan na elkaar pauze houden.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:19 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Dan heb je wel een kwartier waar in een gang niks gebeurt, klanten kunnen minder vragen want er zijn minder mensen op de vloer.
Door shifts van 2 uur is de productiviteit hoger.
Het vereist alleen iets meer planning (zorgen dat je ook niet boven de contracturen komt ivm toeslaguren).
Hmm daar ben ik niet mee eens. Door een pauze is de mogelijkheid om even te roken.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:24 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Dan heb je wel een kwartier waar in een gang niks gebeurt, klanten kunnen minder vragen want er zijn minder mensen op de vloer.Door shifts van 2 uur is de productiviteit hoger.Het vereist alleen iets meer planning (zorgen dat je ook niet boven de contracturen komt ivm toeslaguren).
Tja wij hebben niet zoveel 15-jarigen en aangezien ze bij ons nu al niet goed mensen kunnen inplannen zal dit voor meer problemen zorgen dan winst.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:06 schreef JesseW het volgende:
[..]
Waarom maak je dan geen 2e shift? 17.00 - 19.00 voor de 14,15 jarige en om 19.00 nemen de oudere het over tot 21.00
Wanneer heb je dan recht op pauze? Ik heb 1x een pauze gehad toen we van 1700 tot 2300 werkten. Maar van 5 of 6 tot 10 krijgen wij nooit pauze hoor.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:12 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Als je er in investeert dan kun je er zeker wel winst uit halen. Moet je wel willen natuurlijk.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:30 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Tja wij hebben niet zoveel 15-jarigen en aangezien ze bij ons nu al niet goed mensen kunnen inplannen zal dit voor meer problemen zorgen dan winst.
Vanaf 4 uur achter elkaar werken krijg je een kwartier pauze. Laat ik het anders zeggen, je heb er recht op. Heel veel mensen die van 5-9 werken nemen die pauze niet.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:32 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Wanneer heb je dan recht op pauze? Ik heb 1x een pauze gehad toen we van 1700 tot 2300 werkten. Maar van 5 of 6 tot 10 krijgen wij nooit pauze hoor.
Wanneer je van 2 tot 8 's avonds werkt krijg je pauze van een half uur en maaltijdvergoeding.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:32 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Wanneer heb je dan recht op pauze? Ik heb 1x een pauze gehad toen we van 1700 tot 2300 werkten. Maar van 5 of 6 tot 10 krijgen wij nooit pauze hoor.
Klopt maar ik neem ze wel altijd het punt is dat als ik ze niet klok ze denken dat ik vergeet te klokken of dat het er gewoon standaard afgaat ik weet het niet precies maar mijn advies gewoon nemen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:34 schreef JesseW het volgende:
[..]
Vanaf 4 uur achter elkaar werken krijg je een kwartier pauze. Laat ik het anders zeggen, je heb er recht op. Heel veel mensen die van 5-9 werken nemen die pauze niet.
ha ha wat een rot streek Ik heb mooi een 2 tot 12 uren contract toch nog een beetje zekerheid :-) meestal werk ik veel meer dan volgens mee contract :-).quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:26 schreef JesseW het volgende:
[..]
Dan moet je de pauzes gaan inplannen zodat de helft wel op de winkel vloer is. Als er normaal 2 man per pad staan dan na elkaar pauze houden.
Het verlies op de productiviteit is nihil als ze elkaar aflossen.
En die contracturen.. Elke vakkenvuller bij mij heeft een prachtig 0 uren contractje.
Dan wordt de nulmeting hier weer toegepast. Per saldo bedraagt het dan 0, mochten er ergens producten gevonden worden o.i.d. dan wordt dit vaak automatisch weer correct bijgewerkt door de eerstvolgende telling/controle.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:11 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Bedankt voor deze uitleg en die van de vorige bladzijde.
Wat als nu het vak leeg is, maar ze zijn niet gescand bij de kassa (bv. Kapotgevallen of gestolen), dan boek je er dus 3 bij? ( want systeem zegt -3, er zijn in feite maar 0 potten in het vak, dus vandaar + 3?) (is dit ongeacht de oorzaak van het verschil?)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |