Als je ze gaat bijsturen dan vertel je ze toch dat ze de klant moeten begroeten, lijkt mij? Dat is precies het zelfde wat men met die regel wil zeggen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:23 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Ja ik werk op de verslijn he, dus alleen 16 + medewerkers die je normaal wel nog kan bijsturen om de medewerker de klanten te begroeten zonder de regel. Maar jij werkt ook veel met 14-en 15-jarigen die die regel vaak nog iets meer nodig hebben.
Ik reageerde dan ook vooral vanuit de verslijn situatie![]()
.
Mensen die de regel nodig hebben, ook goed.
De bottom line is, als het maar gebeurd, daar draait het natuurlijk allemaal om.
Hoezo?quote:Op zondag 11 augustus 2013 16:27 schreef Loll het volgende:
[..]
Ja klopt thnx dus eigenlijk heb als chef voor de vulploeg dus maar 2 keuzes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 29 augustus 2013 16:53 schreef danzazlol het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met acties.
Worden die landelijk bepaald? Regionaal? Of mag iedere Jumbo of misschien alleen franchise het zelf verzinnen?Alles in het bonusboekje wordt landelijk bepaald, lijkt me zo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De franchiser kan natuurlijk, binnen de vastgestelde kaders, bij wijze van spreken doen en laten wat hij/zij wil.
Dat is iig wat ik ervan denk![]()
Bonusboekje...quote:Op donderdag 29 augustus 2013 17:53 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Alles in het bonusboekje wordt landelijk bepaald, lijkt me zo.
De franchiser kan natuurlijk, binnen de vastgestelde kaders, bij wijze van spreken doen en laten wat hij/zij wil.
Dat is iig wat ik ervan denk
Haha, ah-termquote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:47 schreef JesseW het volgende:
[..]
Bonusboekje...
De JumboDeals zijn landelijk, daar doet elke winkel verplicht aan mee.
Daarnaast mag de franchiser zelf weten wat voor extra acties hij doet, geen vastgestelde kaders.
Misschien is het beter om hier te reageren.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:00 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Hmm interessante ontwikkeling.
Dat is inderdaad meer ah stijl ja. Sowieso heeft de Jumbo altijd al een extra leidinggevende laag gehad (eerste medewerker bv of vpl).
Wanneer gaan ze dat implementeren?
Hoe willen ze de echte slager gaan vervangen door een afdelingschef?
En brood dan?
Inderdaad dat dacht ik zelf ook al haha.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:13 schreef JesseW het volgende:
[..]
Misschien is het beter om hier te reageren.
Een datum stond er niet bij.
De echte slager blijft maar heeft niet meer de eind-verantwoordelijkheid. Het brood viel altijd al onder de verantwoordelijkheid van de afdelingschef verslijn.
Dkwquote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:16 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Inderdaad dat dacht ik zelf ook al haha.
Er zijn filialen waar ze een afdelingschef brood en vleeswaren/kaas hebben. Daarnaast een slager, hoofdcaissière en dkw-chef.
Hoe kom jij anders aan 5?
Had de mijne inderdaad al aangepastquote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:21 schreef JesseW het volgende:
[..]
Dkw
Kassa
Verslijn (vleeswaren/kaas/brood)
A.G.F.
Slagerij
De A.G.F. en slagerij gaan dus samen met verslijn 1 afdeling worden.
Franchise? Wat valt er bij jullie nu onder verslijn dan? Welke werkzaamheden voerd de afdelingschef verslijn bij julkie concreet dagelijks uit?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:23 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Had de mijne inderdaad al aangepast.
Dat wordt dan wel een hele grote vergroting van de afdeling.
Stuk of 35 man, denk ik zo.
Hoeveel heb jij er op de DKW?
Overplaatsen naar andere filialen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:20 schreef Loll het volgende:
Hmm jesse hoe willen ze dat aanpakken dan wat willen ze doen met al die overbodige mensen?
Trouwens, zijn jullie weleens in die megajumbo in Breda geweest?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:24 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Overplaatsen naar andere filialen.
En anders hebben ze vast nog mensen nodig inde Foodmarkt in Breda haha ::P.
Nee zonder grappen, ze zullen natuurlijk zo veel mogelijk een passende werkbetrekking binnen de Jumbo proberen te zoeken.
Ik ben er met het kaderteam geweest. Goeie winkel, fantastisch concept! Dat het niet rendabel is hoeft ook niet.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:40 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Trouwens, zijn jullie weleens in die megajumbo in Breda geweest?
Ik vond het een erg nette en strakke winkel hoewel ik betwijfel of het rendabel is.
Waarom zou dat niet hoeven? Is het meer een paradepaardje?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:52 schreef JesseW het volgende:
[..]
Ik ben er met het kaderteam geweest. Goeie winkel, fantastisch concept! Dat het niet rendabel is hoeft ook niet.
Ze starten met winkels die nu omgebouwd gaan worden. Daarna gaan ze kijken waar ze die chefs die 'overbodig' zijn kunnen onderbrengen. Ze worden niet ontslagen iig. Ze gaan zoeken naar een vervangende functie of in een ander filiaal.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:20 schreef Loll het volgende:
Hmm jesse hoe willen ze dat aanpakken dan wat willen ze doen met al die overbodige mensen?
Ja, volgens mij verliezen ze er flink op. Gehoord dat ze er flink wat weggooien ookquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:10 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet hoeven? Is het meer een paradepaardje?
Niet echt een paradepaardje. Ze willen met deze winkel concepten uitproberen. Heel veel dingen die in de Foodmarkt zijn komen op korte termijn ook in de reguliere winkels. Daarnaast geloven ze dat dit de toekomst is van de supermarkten dus willen ze voorlopen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:10 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet hoeven? Is het meer een paradepaardje?
Te geforceerde regel. Ik ken zat klanten die het erg ongemakkelijk lijken te vinden om gegroet te worden. Die krijgen van mij een knikje, glimlach of soms echt niets.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:14 schreef JesseW het volgende:
[..]
Als je ze gaat bijsturen dan vertel je ze toch dat ze de klant moeten begroeten, lijkt mij? Dat is precies het zelfde wat men met die regel wil zeggen.
Het moet natuurlijk niet geforceerd over komen. Mensen die dat ongemakkelijk vinden reageren niet, dat is voor de meeste medewerkers wel het teken dat de volgende keer dat die klant komt (als het een vaste klant is) inderdaad niet begroet. Die regel is een richtlijn. Je krijgt echt geen officiële waarschuwing als je een keer een klant niet begroet hebt hoor.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 19:03 schreef Pinklady89 het volgende:
[..]
Te geforceerde regel. Ik ken zat klanten die het erg ongemakkelijk lijken te vinden om gegroet te worden. Die krijgen van mij een knikje, glimlach of soms echt niets.
Ikzelf ben er ook zo één. Als ik door elke vulploegmedewerker gegroet zou (moeten) worden, zou ik gek worden. En dan vind ik het ook niet meer oprecht en gemeend. Dan kunnen ze beter niets zeggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door danzazlol op 07-09-2013 22:40:57 ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |