abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129400376
quote:
De manier waarop de PVV moslims omschrijft, lijkt op de propaganda van de nazi's over joden. Dat constateert de Leidse historicus Bart van der Boom maandag in het NTR-radioprogramma Dichtbij Nederland, meldt de omroep vrijdag.

Van der Boom stelt verder dat de meeste Nederlanders wel wisten dat de nazi's slecht omgingen met joden, maar dat over het algemeen niet bekend was dat ze direct na hun deportatie massaal zouden worden vermoord. Dat gebrek aan kennis was medebepalend voor de houding van Nederlanders in de Tweede Wereldoorlog, betoogt de historicus.

De historicus zegt dat er veel overeenkomsten zijn tussen de PVV- en de nazipropaganda. "Het soort beeld dat de PVV neerzet van moslimkolonisten die het op ons gemunt hebben - en: het is wij of zij - lijkt wel degelijk op de propaganda van de nazi's in de jaren veertig", zegt Van der Boom. "Dat wil niet zeggen dat er weer een Holocaust dreigt. Maar als er één les is die we kunnen leren, dan is het dat we van deze PVV-uitspraken buitengewoon zenuwachtig zouden moeten worden."

Partijleider Geert Wilders heeft talrijke negatieve uitspraken gedaan over moslims, hun geloof en de koran. In 2009 zei hij op de Deense televisie dat alle moslims in Europa die problemen veroorzaken, moeten worden uitgezet. Ook zou de nationaliteit van deze groep moeten worden afgenomen. De omstreden politicus zei dat het gaat om miljoenen mensen. "Het is nog een minderheid, maar zodra ze sterker worden zullen ze van toon veranderen en dan is het te laat om terug te vechten."

Van der Boom won afgelopen jaar de Libris Geschiedenis Prijs met zijn boek Wij Weten Niets van Hun Lot, waarin aan de hand van dagboeken wordt beschreven wat Nederlanders wisten van de jodenvervolging. Het gesprek met Bart van der Boom wordt maandagavond uitgezonden op Radio 5.
PVV- en nazipropaganda vertonen paralellen
Wat mij betreft heeft deze historicus helemaal gelijk. Propaganda van de nazi's en dat van de PVV tonen veel overeenkomsten. Ze zoeken op dezelfde manier een makkelijke zondebok.

In hoeverre vinden jullie de PVV een gevaar? Is de partij fascistisch? Zijn er inderdaad overeenkomsten te vinden tussen de NSDAP en de PVV?

Zoals de TT al suggereert vind ik de PVV eigenlijk gewoon de nazi's van deze tijd en dienen we deze groep goed in de gaten te houden. Gelukkig hebben ze nog geen electoraal succes geboekt, maar het aantal virtuele zetels doet me toch even schrikken.
pi_129400436
Eens met TS.

En wie PVV stemt, moet beseffen dat hij heult met nazi's die antisemitisme hebben verruild voor moslimhaat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_129400467
Blablabla. Goede partij, ik zie weinig partijen die hier aan kunnen tippen.

Gejank om niks.
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
  zaterdag 27 juli 2013 @ 12:16:53 #4
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_129400487
Kijk maar uit met dit soort topics. Heb er gisteren een geopend in NWS en daar is een 4 delige SC uit ontstaan die gelukkig door en mod is gesloten. :+
reset
pi_129400525
Ja want de Joden bliezen zichzelf toentertijd ook op, eisten allemaal privileges uit naam van Jaweh, floten de blanke vrouwen na, hadden leiders die keer op keer weer propageerden dat de westerse wereld de duivel was en dat het Jodendom uiteindelijk de hele aarde zal bezetten.

Onee wacht.

Mijn post betekent niet dat ik het eens ben met alle punten van de PVV maar wel dat het natuurlijk een compleet andere situatie is dan voor WOII.
pi_129400533
Het is trouwens altijd 'als' 'als' 'als'. Ik kan ook heel veel dingen met als roepen die niet waar kunnen zijn. Hemels geleuter.

Dat wil niet zo zeggen dat ze zo ook zijn.
- Wiet van Broeckhoven
  zaterdag 27 juli 2013 @ 12:19:18 #7
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_129400553
Ben het eens met TS...PVV heeft niet eens zozeer te maken met wat bepaalde moslims doen...maar het gaat echt over haat jegens de Islam die zich verschuilt achter smoesjes
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_129400587
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:15 schreef Greyson het volgende:
Blablabla. Goede partij, ik zie weinig partijen die hier aan kunnen tippen.

Gejank om niks.
Ook in moeilijke tijden.
pi_129400598
De TT PVV=Nazi... is flauwekul, natuurlijk.
Dit is ook niet wat van der Boom beweert.
Maar natuurlijk zijn er parallellen te vinden in hedendaags islamietenhaat en de jodenhaat van damals . Klar..... Daar zijn al meer dan 10 jaar felle discussies over op FOK !.

De PVV is geen fascistische partij. De PVV is loyaal aan de parlementaire democratie, (maar intern is de partij 'dictatorgeorganiseerd' ) terwijl fascisten die willen afschaffen. Dit was een fundament van het fascisme.

Toch moet je de intolerantie tov islamieten in de gaten houden. Waar gaat dat heen?
En daarbinnen heb je de vraag.. als de PVV erg populair wordt, hoe ontwikkelt zich dat ?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 juli 2013 @ 12:21:51 #10
862 Arcee
Look closer
pi_129400633
Zie ook de reeds gesloten reeks in NWS: Topicreeks: PVV- en nazipropaganda vertonen paralellen
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_129400684
Je kan je beter afvragen waarom de PVV zo populair is? Komt dat doordat andere politieke partijen steken laten liggen?
pi_129400723
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:21 schreef Arcee het volgende:
Zie ook de reeds gesloten reeks in NWS: Topicreeks: PVV- en nazipropaganda vertonen paralellen
Nou en. Dit is POL.
pi_129400725
Meneer Van der Boom heeft wel heel selectief in de nazi-propaganda geshopt.

Alle partijen die communisme als een groot gevaar afschilderen doen volgens zijn logica ook aan Nazi-propaganda:

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 juli 2013 @ 12:25:31 #14
862 Arcee
Look closer
pi_129400743
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
Nou en. Dit is POL.
Vandaar ook zie óók. Voor geïnteresseerden dus.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 12:25:39 #15
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_129400750
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
Je kan je beter afvragen waarom de PVV zo populair is? Komt dat doordat andere politieke partijen steken laten liggen?
Dit. Doordat de gevestigde politiek zo slecht luistert naar het volk geven ze ruimte aan populisten.
reset
  zaterdag 27 juli 2013 @ 12:26:10 #16
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_129400759
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:18 schreef RichardDawkins het volgende:
Ja want de Joden bliezen zichzelf toentertijd ook op, eisten allemaal privileges uit naam van Jaweh, floten de blanke vrouwen na, hadden leiders die keer op keer weer propageerden dat de westerse wereld de duivel was en dat het Jodendom uiteindelijk de hele aarde zal bezetten.

Onee wacht.

Mijn post betekent niet dat ik het eens ben met alle punten van de PVV maar wel dat het natuurlijk een compleet andere situatie is dan voor WOII.
Ik vindt het sneu voor mensen die niet inzien dat er een verschil is tussen het normale Islamitische volk en de extremisten die ''in naam van God en de Islam'' terrorsiten spelen. Vindt het nog zieliger dat je denkt dat moslims blanke vrouwen na fluiten....dat heeft niks met de Islam te maken, zulke dingen worden juist gezien als fout. De mensen die dat doen bestaan overal, bij elk volk...dan heb je net bepaalde Marokkanen die dat wat vaker doen, maar alsnog heeft 't niks met Islam te maken.
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_129400808
quote:
Populariteit is gevoed door de kiezersbedrog die de Vvd en PvdA op hun naam hebben staan.
En dan is opeens dat anti-islam punt niet eens meer zo boeiend en kijken mensen naar de
andere plannen/punten die deze partij heeft.
Ook in moeilijke tijden.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 12:28:02 #18
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_129400825
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:25 schreef Arcee het volgende:

[..]

Vandaar ook zie óók. Voor geïnteresseerden dus.
Na de eerste paar dozijn posts verzandt het in een nachtbagger zonder enig toegevoegde waarde. Meer dan 1000 posts in 10 uur, maar weinig waarde.
reset
pi_129400905
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:25 schreef Individual het volgende:

[..]

Dit. Doordat de gevestigde politiek zo slecht luistert naar het volk geven ze ruimte aan populisten.
Onzin natuurlijk. Het is niet meer dan logisch dat een partij als de PVV veel (potentiële) stemmers trekt in tijden van economische neergang. De PVV biedt ogenschijnlijk hapklare oplossingen en belooft dat het roer omgaat. Mensen die het momenteel wat minder hebben verwelkomen een beloofde koerswijziging.

En bepaalde lieden vinden het prettig om een bevolkingsgroep te hebben waar zij hun frustraties op kunnen richten.
pi_129400958
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. Het is niet meer dan logisch dat een partij als de PVV veel (potentiële) stemmers trekt in tijden van economische neergang. De PVV biedt ogenschijnlijk hapklare oplossingen en belooft dat het roer omgaat. Mensen die het momenteel wat minder hebben verwelkomen een beloofde koerswijziging.

En bepaalde lieden vinden het prettig om een bevolkingsgroep te hebben waar zij hun frustraties op kunnen richten.
Wat een grote onzin. Hoezo subjectieve mening?
- Wiet van Broeckhoven
pi_129401010
quote:
Veel joden hadden goede banen en verdienden een hoop geld, ondanks de crisis. De nazi's legden daar sterk de nadruk op en wisten op deze wijze de woede van veel Duitsers aan te spreken.

Tevens hadden de nazi's het regelmatig over het joodse complot om de wereld te overheersen.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 12:34:06 #22
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_129401020
quote:

De PVV biedt ogenschijnlijk hapklare oplossingen en belooft dat het roer omgaat.
Ze beloven veel, maar er komt niets van terecht. Gebakken lucht.

De gevestigde partijen doen dat trouwens ook.. ;(
reset
pi_129401037
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:32 schreef Greyson het volgende:

[..]

Wat een grote onzin. Hoezo subjectieve mening?
Een mening is per definitie subjectief, held.
pi_129401058
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een mening is per definitie subjectief, held.
Ik sta niet groot te lullen in tegendeel wat jij wel doet :).
- Wiet van Broeckhoven
pi_129401066
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:34 schreef Individual het volgende:

[..]

Ze beloven veel, maar er komt niets van terecht. Gebakken lucht.

De gevestigde partijen doen dat trouwens ook.. ;(
Er zijn ook geen makkelijke oplossingen voor de crisis. Wat we moeten doen is de storm uitzitten. Helaas.
pi_129401071
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:25 schreef Individual het volgende:

[..]

Waarom moet de 'gevestigde politiek' luisteren naar het volk? Het volk heeft ze gekozen en ze daarmee een mandaat gegeven. Vergeet niet dat we leven in een parlementaire democratie, niet in een directe democratie.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_129401090
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:35 schreef Greyson het volgende:

[..]

Ik geef mijn kijk op zaken. Dat doen mensen op fora.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 12:37:48 #28
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_129401139
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:35 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Waarom moet de 'gevestigde politiek' luisteren naar het volk? Het volk heeft ze gekozen en ze daarmee een mandaat gegeven. Vergeet niet dat we leven in een parlementaire democratie, niet in een directe democratie.
Het zou mooi zijn als ze verkiezingsbeloften zouden houden en niet te verschuilen in "Ja, maar we moeten concessies doen en daarom doen we niet niet wat we beloofden."

Verantwoordelijkheid is een vies woord in de politiek.
reset
  zaterdag 27 juli 2013 @ 12:39:00 #29
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_129401165
Door persoonlijke aanvallen/verwijten is de gesloten reeks ook vermodderd.. :N
reset
pi_129401171
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:37 schreef Individual het volgende:

[..]

Het zou mooi zijn als ze verkiezingsbeloften zouden houden en niet te verschuilen in "Ja, maar we moeten concessies doen en daarom doen we niet niet wat we beloofden."

Je bent dan ook niet bepaald een verlichte geest als je je stem af laat hangen van verkiezingsbeloften. Met alle respect.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 12:40:11 #31
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_129401206
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je bent dan ook niet bepaald een verlichte geest als je je stem af laat hangen van verkiezingsbeloften. Met alle respect.
Ik stem al 15 jaar niet meer.. maar zeur wel. :P
reset
pi_129401242
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:37 schreef Individual het volgende:

[..]

Dat is een gevolg van de manier waarop in Nederland al sinds mensenheugenis politiek wordt bedreven, het poldermodel. M.i. is dat meer werkbaar dan bijvoorbeeld politiek op z'n Italiaans, waar je partijen hebt die in geen geval willen samenwerken met het 'establishment', waardoor coalitievorming onmogelijk wordt (meest recente voorbeeld is Beppe Grillo en zijn Moviemente 5 Stelle).
  zaterdag 27 juli 2013 @ 12:41:41 #33
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_129401260
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:35 schreef Greyson het volgende:

[..]

Alsjeblieft, stop maar even.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 12:43:14 #34
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_129401304

[ Bericht 100% gewijzigd door Paper_Tiger op 27-07-2013 12:44:58 ]
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_129401310
quote:

[..]

De LPF was er tijden voor de economisch teruggang, hoe verklaar je dat dan? Vast weer een slap verhaal wat er gaat komen
  zaterdag 27 juli 2013 @ 12:44:31 #36
379943 Paper_Tiger
pi_129401347
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:35 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

We mogen onze dictators zelf kiezen.
pi_129401435
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:20 schreef Bluesdude het volgende:
De TT PVV=Nazi... is flauwekul, natuurlijk.
Dit is ook niet wat van der Boom beweert.
Maar natuurlijk zijn er parallellen te vinden in hedendaags islamietenhaat en de jodenhaat van damals . Klar..... Daar zijn al meer dan 10 jaar felle discussies over op FOK !.

De PVV is geen fascistische partij. De PVV is loyaal aan de parlementaire democratie, (maar intern is de partij 'dictatorgeorganiseerd' ) terwijl fascisten die willen afschaffen. Dit was een fundament van het fascisme.

Toch moet je de intolerantie tov islamieten in de gaten houden. Waar gaat dat heen?
En daarbinnen heb je de vraag.. als de PVV erg populair wordt, hoe ontwikkelt zich dat ?
De PVV is wel een fascistische partij want ze stellen de vrijheden van de burgers ondergeschikt aan wat zij de Nederlandse cultuur vinden.
pi_129401453
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:43 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

De LPF was er tijden voor de economisch teruggang, hoe verklaar je dat dan? Vast weer een slap verhaal wat er gaat komen
Er is helaas altijd een markt voor zulk soort partijen. Ik weet dat ik hierboven heb gepleit voor het poldermodel, maar ik vind dat partijen zoals de LPF moeten worden buitengesloten middels een cordon sanitaire, daar kan niet mee worden gepolderd.
pi_129401547
Moslims uitsluiten mag niet, politieke partijen wel...

Iets met hypocriet.
Ook in moeilijke tijden.
pi_129401555
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:43 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

De LPF profiteerde ook van onvrede. De gouden jaren Paars lagen achter ons en het verval was ingezet. Daar speelde Fortuyn handig op in (de puinhopen van Paars). Veel mensen wilde verandering en Fortuyn beloofde die.

Wat ook een rol speelde was dat Fortuyn zich als een van de eersten uitsprak tegen de overlast van Marokkaanse jongeren.

Overigens vind ik het niet juist om Fortuyn in een adem te noemen met Wilders. Dat is teveel eer voor de laatste.
pi_129401589
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De PVV is wel een fascistische partij want ze stellen de vrijheden van de burgers ondergeschikt aan wat zij de Nederlandse cultuur vinden.
Mwoah, de PVV bezit wellicht fascistische trekjes, maar ik zou de partij niet fascistisch willen noemen.
pi_129401723
quote:
Dit dus, als de andere partijen de problemen met een niet nader te noemen volk zouden herkennen, dan kan de pvv inpakken. Niemand stemt pvv om hun economische ideeën
pi_129401757
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, de PVV bezit wellicht fascistische trekjes, maar ik zou de partij niet fascistisch willen noemen.
Volgens mij is cruciaal dat je burgerlijke vrijheden ondergeschikt wil maken aan de gewenste cultuur bij fascisme. Daarnaast is de PVV organisatorisch natuurlijk dictatoriaal, wordt geweld verheerlijkt met zelfs de wens tot verplicht schieten door de politie bij rellen en is het extreem nationalistisch. Genoeg om de partij fascistisch te noemen, dat ze zich conformeren aan de Nederlandse democratie is in mijn ogen onvoldoende om ze niet fascistisch te noemen. Ook elders heb je fascistische partijen binnen een democratisch bestel, je kunt ze wel fascistisch noemen maar niet gelijkstellen met de Nazi's.
pi_129401767
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:50 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

Iets met hypocriet.
Samenwerken met een partij die aanzet tot geweld en de maatschappelijke cohesie ondermijnt is onethisch, hoe je het ook wendt of keert. Dat zo'n partij een groot aantal kiezers heeft doet daar niks aan af.
pi_129401781
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:55 schreef Astonmartin22 het volgende:

[..]

Dit dus, als de andere partijen de problemen met een niet nader te noemen volk zouden herkennen, dan kan de pvv inpakken. Niemand stemt pvv om hun economische ideeën
Het is de PVV-stemmer louter te doen om Marokkaanse lastpakken?

Dan heb ik het electoraat van de PVV verkeerd ingeschat. Dat is nog vele malen dommer dan ik dacht.
pi_129401848
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Inderdaad.

En ik snap niet wat de klagers dan willen. Helemaal geen invloed en wel de verkiezingsbeloften schreeuwen in de oppositie? Dan liever wat concessies zodat je in ieder geval wat vinger in de pap hebt.
pi_129401992
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:56 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Samenwerken met een partij die aanzet tot geweld en de maatschappelijke cohesie ondermijnt is onethisch, hoe je het ook wendt of keert. Dat zo'n partij een groot aantal kiezers heeft doet daar niks aan af.
Dat ben ik volledig met je eens hoor, maar als je uitsluiten afkeurt, moet jezelf ook niet uitsluiten.
De enige reden waarom deze partij nu zo groot is, omdat het misbruik maakt van de situatie, olie op het vuur gooit, en het er in wrijft dat Rutte en Samson hun beloftes niet nakomen.
Ook in moeilijke tijden.
pi_129402068
Altijd leuk om te zien dat je wel helemaal links mag zijn en bomen knuffelen, of lekker zonder eigen wil in het midden, maar als je wat rechtser bent of denkt word je meteen weggezet als Nazi, Racist, Antisemiet etc. etc. En dan heb je de eeuwige knurften die weer een vergelijk moeten trekken met de 2e wereldoorlog...

Waarom is in heel Europa rechts zo populair? Zijn we allemaal opeens racistische nazi's, of zou het kunnen zijn dat er een hele groep mensen klaar zijn met het linkse beleid wat de laatste 20 zo enorm populistisch naar voren is geschoven.

Ik stem PVV, niet omdat ik een racist ben, een bolsjewiek, een antisemiet, maar omdat ik het meer dan spuugzat ben hoe de zoveelste waardeloze regering zowel Nederland alsmede haar burgers in het verderf storten door het doordrukken van regeltjes, veranderingen die de Nederlander niet dienen.
Het enigste waar Nederland de laatste 20 jaar actief mee bezig is geweest is het beste jongetje van de klas willen uithangen in Europa, overal vooraan staan als er weer iets veranderd zou moeten worden in de toekomst, op de knieën achter zowel Brussel als ook de USA aan hobbelen, een immigratiebeleid om van te janken en vervolgens bakken met ons zuurverdiende geld in die bodemloze put van een Brussel en EU storten...

Ik denk dat TS eens verder moet kijken dan de eenzijdige blik die hij nu hanteert en er van uit te gaan dat iedereen die PVV stemt per definitie "fout" is...

Maar goed, redenen die ik hierboven aangeef zijn meestal tegen dovemansoren gezegd omdat men alleen hun eigen standpunt zal erkennen als juist en correct, en iedereen die daar van afwijkt niet slim genoeg is om daar een mening over te vormen...
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:06:39 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_129402124
Zoals ik ook in het andere topic al zei. Ik vind dat dit soort vergelijkingen er veel te snel bijgehaald worden.

Zoals dus het jongentje dat steeds "brand" roept als het er niet is en dan niet meer wordt geloofd als er echt brand is.

Dat de PVV er dubieuze standpunten op nahoudt klopt. Echter vind ik de PVV op teveel punten afwijkend van de NSDAP in de jaren 30. De PVV is een ongeorganiseerd zooitje en het is Wilders er duidelijk alles aan gelegen dat zo te houden. In die zin kan ik voorlopig niet bang worden van die club.
pi_129402155
Je kan rustig rechts zijn zonder dat er een vergelijking wordt gemaakt met de nazi's, m'n beste.
pi_129402208
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:06 schreef Hexagon het volgende:
Zoals ik ook in het andere topic al zei. Ik vind dat dit soort vergelijkingen er veel te snel bijgehaald worden.

Zoals dus het jongentje dat steeds "brand" roept als het er niet is en dan niet meer wordt geloofd als er echt brand is.

Dat de PVV er dubieuze standpunten op nahoudt klopt. Echter vind ik de PVV op teveel punten afwijkend van de NSDAP in de jaren 30. De PVV is een ongeorganiseerd zooitje en het is Wilders er duidelijk alles aan gelegen dat zo te houden. In die zin kan ik voorlopig niet bang worden van die club.
De onderzoeker benoemt dan ook een aspect (de propaganda). Hij claimt niet dat de PVV een kopie is van de NSDAP.
pi_129402267
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:02 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

De enige reden waarom deze partij nu zo groot is, omdat het misbruik maakt van de situatie, olie op het vuur gooit, en het er in wrijft dat Rutte en Samson hun beloftes niet nakomen.
En zolang er geen partij is als een PVV, zal er nooit tegengas worden gegeven en zit je iedere nieuwe verkiezing weer met hetzelfde probleem waar iedereen van baalt, maar niemand de mond voor heeft om er iets aan te doen.

De PVV is zeker niet zaligmakend, maar het is meer dan bewezen dat de PVDA, D66, VVD, etc. etc. dat ook niet zijn, en hun beleid van de afgelopen jaren keer op keer heeft gefaald, en in de toekomst zeer waarschijnlijk niet zal verbeteren, omdat er niemand is die de vinger op de zere plek wil leggen om maar de lieve vrede te bewaren in de EU. Wilders doet dat wel, lomp als hij soms is, weinig tact, maar hij draagt zeer zeker punten aan die spelen onder de bevolking, en niet in het mooie binnenhof...
pi_129402325
Beleid heeft gefaald? In welk land leef jij?
pi_129402469
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:05 schreef Shaggy8675 het volgende:
Altijd leuk om te zien dat je wel helemaal links mag zijn en bomen knuffelen, of lekker zonder eigen wil in het midden, maar als je wat rechtser bent of denkt word je meteen weggezet als Nazi, Racist, Antisemiet etc. etc. En dan heb je de eeuwige knurften die weer een vergelijk moeten trekken met de 2e wereldoorlog...

Waarom is in heel Europa rechts zo populair? Zijn we allemaal opeens racistische nazi's, of zou het kunnen zijn dat er een hele groep mensen klaar zijn met het linkse beleid wat de laatste 20 zo enorm populistisch naar voren is geschoven.

Ik stem PVV, niet omdat ik een racist ben, een bolsjewiek, een antisemiet, maar omdat ik het meer dan spuugzat ben hoe de zoveelste waardeloze regering zowel Nederland alsmede haar burgers in het verderf storten door het doordrukken van regeltjes, veranderingen die de Nederlander niet dienen.
Het enigste waar Nederland de laatste 20 jaar actief mee bezig is geweest is het beste jongetje van de klas willen uithangen in Europa, overal vooraan staan als er weer iets veranderd zou moeten worden in de toekomst, op de knieën achter zowel Brussel als ook de USA aan hobbelen, een immigratiebeleid om van te janken en vervolgens bakken met ons zuurverdiende geld in die bodemloze put van een Brussel en EU storten...

Ik denk dat TS eens verder moet kijken dan de eenzijdige blik die hij nu hanteert en er van uit te gaan dat iedereen die PVV stemt per definitie "fout" is...

Maar goed, redenen die ik hierboven aangeef zijn meestal tegen dovemansoren gezegd omdat men alleen hun eigen standpunt zal erkennen als juist en correct, en iedereen die daar van afwijkt niet slim genoeg is om daar een mening over te vormen...
De PVV kun je niet gelijkstellen met een PVV stemmer zoals jij doet. De PVV is de partij, zijn standpunten en hun publicaties. Van mensen die op een kieslijst van de PVV staan kun je nog stellen dat ze bij de PVV horen maar hun kiezers zeker niet.
pi_129402514
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:12 schreef KoosVogels het volgende:
Beleid heeft gefaald? In welk land leef jij?
Hetzelfde als jij, maar dat ik iets vind, wil niet zeggen dat jij dat moet vinden.

Als ik vind dat bijv. het immigratiebeleid, het financiële reilen en zeilen qua Euro, het geld wegpompen naar lidstaten etc. gefaald hebben,en dat is mijn mening, toch? Jij zal het waarschijnlijk prachtig vinden dat er veel geld naar Brussel gaat, of dat de grenzen wagenwijd openstaan voor iedereen, ik ben een andere mening bedeelt.
pi_129402625
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:10 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

En zolang er geen partij is als een PVV, zal er nooit tegengas worden gegeven en zit je iedere nieuwe verkiezing weer met hetzelfde probleem waar iedereen van baalt, maar niemand de mond voor heeft om er iets aan te doen.

De PVV is zeker niet zaligmakend, maar het is meer dan bewezen dat de PVDA, D66, VVD, etc. etc. dat ook niet zijn, en hun beleid van de afgelopen jaren keer op keer heeft gefaald, en in de toekomst zeer waarschijnlijk niet zal verbeteren, omdat er niemand is die de vinger op de zere plek wil leggen om maar de lieve vrede te bewaren in de EU. Wilders doet dat wel, lomp als hij soms is, weinig tact, maar hij draagt zeer zeker punten aan die spelen onder de bevolking, en niet in het mooie binnenhof...
Hij zegt soms wel eens dingen, bijv. over punten als Brussel, waarin hij best wel gelijk heeft.
En omdat het 'pijn' doet gaan mensen roepen dat het populistisch gepeupel is. Je hebt een punt in wat je zegt. Jarenlang blijkt al dat de gevaren koers en de uitgezette koers faliekant gaat falen. Maar wat de PVV wil en uitdraagt is onrealistisch in deze tijd.
Ook in moeilijke tijden.
pi_129402647
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:17 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Hetzelfde als jij, maar dat ik iets vind, wil niet zeggen dat jij dat moet vinden.

Als ik vind dat het immigratiebeleid, het financiële reilen en zeilen qua Euro, geld wegpompen naar lidstaten etc. gefaald hebben is dat mijn mening, toch? Jij zal het waarschijnlijk prachtig vinden dat er veel geld naar Brussel gaat, of dat de grenzen wagenwijd openstaan voor iedereen, ik ben een andere mening bedeelt.
Dat staat je vrij, inderdaad. Maar wellicht is het ook beter voor jezelf te bedenken dat Nederland nog steeds een van de meest welvarende en veilige landen ter wereld is.

Goed voor je gemoedsrust. Ken bijvoorbeeld ook vrijwel geen mensen die echt aan de grond zitten. Dat is moeilijk voor elkaar te krijgen in Nederland.
pi_129402707
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:21 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Hij zegt soms wel eens dingen, bijv. over punten als Brussel, waarin hij best wel gelijk heeft.
En omdat het 'pijn' doet gaan mensen roepen dat het populistisch gepeupel is. Je hebt een punt in wat je zegt. Jarenlang blijkt al dat de gevaren koers en de uitgezette koers faliekant gaat falen. Maar wat de PVV wil en uitdraagt is onrealistisch in deze tijd.
Helemaal mee eens, maar het is iig wel een mogelijkheid voor het volk om duidelijk te laten blijken dat de manier waarop het tot nu is gegaan niet meer acceptabel is en er dus iets anders moet gebeuren. Want als we weer op dezelfde voet doorgaan zal de onvrede alleen maar toenemen en krijgen echte extremisten steeds meer de kans om op te staan straks.
pi_129403016
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:41 schreef H4ppy het volgende:

[..]

Alsjeblieft, stop maar even.
Omdat? Ik mag mijn kijk ook niet geven, happy man?
- Wiet van Broeckhoven
pi_129403051
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:21 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Jaja.. statistisch zegt ie ook wel eens ware dingen. De grootste mafkees doet dat.

quote:
En omdat het 'pijn' doet gaan mensen roepen dat het populistisch gepeupel is.
ohh er kan wel een zekere waarheid zijn.... maar populisme is die waarheid overdrijven, koppelen aan nonsens en mensen bang maken of inspelen op bepaalde gevoelens.
Dat zie je bij Wilders over islamieten en Europese Unie.
pi_129403054
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:24 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, maar het is iig wel een mogelijkheid voor het volk om duidelijk te laten blijken dat de manier waarop het tot nu is gegaan niet meer acceptabel is en er dus iets anders moet gebeuren. Want als we weer op dezelfde voet doorgaan zal de onvrede alleen maar toenemen en krijgen echte extremisten steeds meer de kans om op te staan straks.
Als je op deze koers doorgaat, krijg je inderdaad juist te maken met een versplintering van extremisten. Pappen en nat houden zonder dat er een bevolkingsgroep in het geding komt. Ook deze bevolkingsgroepen ergeren zich aan het feit dat hun naam te grabbel wordt gegooid door onwillende landgenoten. Zo ook in mijn geval. Ik heb de pleuris aan West-Europeanen die hier op hun luie reet de boel uitzuigen, en weigeren een dag te werken of zich te ontwikkelen. En hoe meer die gevoed wordt door gepamper en slappe consequenties, hoe sterker de mate van toename zal zijn.

Grote delen van het volk zit, staat of ligt schaapachtig toe te kijken hoe er meerdere kapiteins op het schip ruzie maken over de kleur van het hout in plaats van waar ze heen willen.
Ook in moeilijke tijden.
pi_129403184
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:34 schreef Greyson het volgende:

[..]

Je geeft geen inzicht in jouw kijk op zaken. Je zit enkel te zaniken op anderen.
pi_129403262
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je geeft geen inzicht in jouw kijk op zaken. Je zit enkel te zaniken op anderen.
Nee hoor, ik ben geen 'als'-roeper. Je kunt net zo hard 'als' roepen als je wil maar je schiet er niets mee op.

Als de regering dit, als de PVV dat.

Als ik een dodelijke ziekte had, was ik al dood.

Blijf maar lekker roepen...
- Wiet van Broeckhoven
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:46:30 #64
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_129403353
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:34 schreef Greyson het volgende:

[..]

Je loopt alleen maar onzin uit te kramen die niks te maken heeft met het onderwerp. Je reacties schreeuwen gewoon "oh kijk mij nou ik mag mijn zegje ook doen".
Hoe kan je iemand die het over een "subjectieve mening" heeft nou serieus nemen? En dan al helemaal in een discussie over de politiek. Vandaar dat ik je even had verzocht om alsjeblieft te stoppen.
pi_129403524
De PVV is dan ook een fascistische partij.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 14:03:16 #66
379943 Paper_Tiger
pi_129403838
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat staat je vrij, inderdaad. Maar wellicht is het ook beter voor jezelf te bedenken dat Nederland nog steeds een van de meest welvarende en veilige landen ter wereld is.

Goed voor je gemoedsrust. Ken bijvoorbeeld ook vrijwel geen mensen die echt aan de grond zitten. Dat is moeilijk voor elkaar te krijgen in Nederland.
Ik moet altijd een beetje gniffelen als iemand weer eens die eerste zin van jou te voorschijn tovert. Alle welvaart is schijn gebaseerd op schulden en die schulden lopen per dag met 90 miljoen op. Welvaart die jij noemt is een illusie op kosten van een ongeboren generatie.
pi_129403967
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:46 schreef H4ppy het volgende:

[..]

Je loopt alleen maar onzin uit te kramen die niks te maken heeft met het onderwerp. Je reacties schreeuwen gewoon "oh kijk mij nou ik mag mijn zegje ook doen".
Hoe kan je iemand die het over een "subjectieve mening" heeft nou serieus nemen? En dan al helemaal in een discussie over de politiek. Vandaar dat ik je even had verzocht om alsjeblieft te stoppen.
Wat grappig, voel je aangesproken? -- Ik kan serieus zijn maar ik doe precies waar ik zin in heb. Discussies over de PVV gaat toch nergens meer over als iedereen zijn gelijk probeert te halen.

Ga fietsen.
- Wiet van Broeckhoven
pi_129404009
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 14:03 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik moet altijd een beetje gniffelen als iemand weer eens die eerste zin van jou te voorschijn tovert. Alle welvaart is schijn gebaseerd op schulden en die schulden lopen per dag met 90 miljoen op. Welvaart die jij noemt is een illusie op kosten van een ongeboren generatie.
Tsja, en ik moet gniffelen als je weer eens aan komt zetten met die libertarische lulkoek.
pi_129404633
quote:

Onee wacht.

Ik las jouw comment eerst zonder mijn sarcasme sensor. Ik schrok al
pi_129405101
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:50 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

Iets met hypocriet.
_O-

Iesj rasjiesme!
  zaterdag 27 juli 2013 @ 14:53:54 #71
379943 Paper_Tiger
pi_129405237
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 14:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, en ik moet gniffelen als je weer eens aan komt zetten met die libertarische lulkoek.
Ondertussen heb ik natuurlijk gewoon gelijk.
pi_129405573
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 14:53 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ondertussen heb ik natuurlijk gewoon gelijk.
Uiteraard. Libertariers hebben altijd gelijk aangezien zij de enigen zijn die het licht hebben gezien.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 15:13:03 #73
379943 Paper_Tiger
pi_129405619
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 15:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Uiteraard. Libertariers hebben altijd gelijk aangezien zij de enigen zijn die het licht hebben gezien.
Fijn dat we dat even helder hebben.
pi_129412829
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De onderzoeker benoemt dan ook een aspect (de propaganda). Hij claimt niet dat de PVV een kopie is van de NSDAP.
Maar het vergelijken van de PVV met de NSDAP op één gebied roept natuurlijk wél (verkeerde) associaties op.

De onderzoeker claimt inderdaad niet dat de PVV een kopie is, maar hij weet, als hij naar de pers stapt, natuurlijk wel dat mensen het zo zullen interpreteren.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:25:42 #75
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129412975
deel 5 :') !
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:31:53 #76
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_129413126
quote:
Denk dat de discussie PVV hier altijd op zal terugdraaien. PVV is enkel zo populair als het aantal stemmers bepaald.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:51:28 #77
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_129413584
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 14:07 schreef Greyson het volgende:

[..]

Wat grappig, voel je aangesproken? -- Ik kan serieus zijn maar ik doe precies waar ik zin in heb. Discussies over de PVV gaat toch nergens meer over als iedereen zijn gelijk probeert te halen.

Ga fietsen.
"voel je je* aangesproken","Discussies over de PVV gaat gaan* toch nergens meer over"

Verder was het oke.
pi_129414477
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:10 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Het is ook wel des PVV's om te doen alsof de gevestigde partijen bepaalde problematiek niet willen aanpakken. Realiteit is natuurlijk dat bepaalde problematiek niet simpel is op te lossen. Het lijkt mij groter kiezersbedrog om te doen alsof dat wel kan, zonder ooit maar 1 keer verantwoordelijk voor dat soort uitspraken te hoeven nemen.

Dat is de PVV, net als figuren die hier bij elke nieuwsbericht uit de Telegraaf roepen "gewoon kapotschieten", "nooit meer vrijlaten" en "laat die Grieken het zelf uitzoeken".

Prima dat soort borreltafelmeningen, in de politiek horen ze niet thuis, laat staan dat het ergens toe bijdraagt. De gemiddelde Jan met de pet heeft geen benul van rechtspraak, de EU of welk onderwerp ook waar feitenkennis bij komt kijken.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 21:39:08 #79
395200 deadprez
One more rail
pi_129415002
Het topic in NWS liep een stuk beter.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_129415128
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 21:23 schreef gelly het volgende:

[..]

Het is ook wel des PVV's om te doen alsof de gevestigde partijen bepaalde problematiek niet willen aanpakken. Realiteit is natuurlijk dat bepaalde problematiek niet simpel is op te lossen. Het lijkt mij groter kiezersbedrog om te doen alsof dat wel kan, zonder ooit maar 1 keer verantwoordelijk voor dat soort uitspraken te hoeven nemen.

Dat is de PVV, net als figuren die hier bij elke nieuwsbericht uit de Telegraaf roepen "gewoon kapotschieten", "nooit meer vrijlaten" en "laat die Grieken het zelf uitzoeken".

Prima dat soort borreltafelmeningen, in de politiek horen ze niet thuis, laat staan dat het ergens toe bijdraagt. De gemiddelde Jan met de pet heeft geen benul van rechtspraak, de EU of welk onderwerp ook waar feitenkennis bij komt kijken.
De mensen die zeggen ' laat de grieken het zelf uitzoeken' hebben gewoon gelijk, die hele steun operatie heeft geen zak geholpen en uiteindelijk verdwijnt de euro alsnog
pi_129415161
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 21:44 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

De mensen die zeggen ' laat de grieken het zelf uitzoeken' hebben gewoon gelijk, die hele steun operatie heeft geen zak geholpen en uiteindelijk verdwijnt de euro alsnog
QED
pi_129419984
quote:

[..]

Helemaal mee eens.

Populisme is iets dat in een fatsoenlijke democratie niet thuishoort. Juist omdat het de parlementaire democratie ondermijnt. Je kiest iemand omdat die het beter weet dan jij, daarom hebben we geen directe democratie, niet om iemand te hebben die alles zegt wat je onderbuik roept.
pi_129422156
quote:

[..]

Nou, het is wel gebleken dat de politiek bepaalde onderwerpen nooit wilde, en nog steeds liever niet dan wel, wil aanpakken.
Vroeger had je Janmaat, dat was een racist, nazi, noem maar op, dat kon niet. Toen kregen we jaren en jaren van kabinetten die bepaalde vraagstukken idd niet wilde doen en overlieten aan een volgend kabinet. Toen stond er opeens ene Pim Fortuyn op en verdorie, die zei dingen die niet in de politie thuis hoorde, hij was racist, extreem, en nog homo ook...
En wat bleek, hij zou toch wel heel veel stemmen hebben gekregen als hij niet eerder door zo'n Vokskrantaanhanger was doodgeschoten, want extremen, ongeacht of ze de waarheid vertellen of niet houden we hier niet van. Mensen die buiten de hokjes denken en een vinger op een zere plek kunnen leggen willen we niet in de politiek, want we doen de laaste 25 jaar niets anders dan pappen en nathouden, en het ene naar het andere kabinet over de kop laten gaan, dat is ook een hobby ;)

De PVV hoefd ook geen verantwoordelijkheid te nemen voor de feiten die zij voor de voeten gooien van de regering, want hoe jammer ook, of hoe lomp ook, hij blijkt af en toe toch best gelijk te hebben in die feiten, die niet hij heeft begaan, of juist heeft nagelaten, maar een kabinet wat "wij" het volk hebben gekozen op beloftes en zaken die keer op keer niet worden nagekomen.

Wat is er mis met mensen die zeggen dat de Grieken het zelf maar uit moeten zoeken, dat we heel die balkanlanden etc niet bij de Euro willen. Moet Nederland dan maar weer het beste jongetje uit de klas spelen en iedereen een lolly geven om zichzelf vervolgens een dikke duim in het achterwerk te steken vol trots, en vervolgens aan het volk wat hun gekozen heeft maar weer wat bezuinigingen en belastingverhogingen doorvoeren?

Als je nog steeds gelooft dat de EU in zijn huidige staat, Brussel, de Euro etc. etc. een goede toekomst tegemoet gaan wens ik je veel plezier toe, maar ik ben overtuigd dat je van een koude kermis gaat thuiskomen. En borrelpraat... En laat een klein clubje als de PVV die weinig tot geen macht hebben dan maar lekker tegen de gevestigde orde schoppen om iedereen wakker te houden en te voorkomen dat we weer 30 jaar aan een paars kabinet of aanverwante vastzitten en het land nog verder naar de klote gaat dan het al aan het doen is. Dat soort mensen heb je nodig om iedereen scherp te houden en te zorgen dat ze geconfronteerd worden met feiten die de gewone man dagelijks bezig houd, want Nederland is meer dan Europa en alles waar de regering zich mee inlaat... Als je dat niet kan inzien heb je enorme oogkleppen op ben ik bang...
pi_129422261
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 21:45 schreef gelly het volgende:

[..]

QED
Tsja, als het zo doorgaat zal het bewijs er sneller liggen dan je lief is... Daar helpt geen interessant klinkende Latijnse term je bij...
pi_129422474
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:12 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Tsja, als het zo doorgaat zal het bewijs er sneller liggen dan je lief is... Daar helpt geen interessant klinkende Latijnse term je bij...
Dat roepen mensen als jij al meer dan 10 jaar. Er is hooguit een 20% van de bevolking vatbaar voor dat soort populistische retoriek. Na Wilders weer een andere roeptoeter.
  zondag 28 juli 2013 @ 01:23:38 #86
104871 remlof
Europees federalist
pi_129422678
De PVV heeft geen enkel alternatief dat in de praktijk zou werken. Als het land geregeerd zou worden volgens het PVV-programma zouden we binnen no-time de paria van Europa zijn en zouden we er nog slechter aan toe zijn dan Griekenland. Maar wij hebben dan geen EU meer om bij aan te kloppen.
pi_129422709
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:17 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat roepen mensen als jij al meer dan 10 jaar. Er is hooguit een 20% van de bevolking vatbaar voor dat soort populistische retoriek. Na Wilders weer een andere roeptoeter.
Ahh, dus in jouw ogen is of die 20% van de bevolking waarschijnlijk allemaal of: Dom, of laaggeschoold, of telegraaflezer, of borrelprater maar bovenal niet serieus te nemen als stemgerechtigde.

Toch knap als je zo 1/5 van de bevolking wil wegzetten. Ik neem aan dat jij wel baalt dat de CPN niet meer bestaat om jouw weloverwogen stem aan te geven ;)
pi_129422784
quote:
7s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:23 schreef remlof het volgende:
De PVV heeft geen enkel alternatief dat in de praktijk zou werken. Als het land geregeerd zou worden volgens het PVV-programma zouden we binnen no-time de paria van Europa zijn en zouden we er nog slechter aan toe zijn dan Griekenland. Maar wij hebben dan geen EU meer om bij aan te kloppen.
Hoezo deze beweringen?
  zondag 28 juli 2013 @ 01:27:50 #89
104871 remlof
Europees federalist
pi_129422818
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:24 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Ahh, dus in jouw ogen is of die 20% van de bevolking waarschijnlijk allemaal of: Dom, of laaggeschoold, of telegraaflezer, of borrelprater maar bovenal niet serieus te nemen als stemgerechtigde.
Die 20% mag gewoon stemmen, maar ze zijn inderdaad niet serieus te nemen. Daarom hebben we de PVV. De partij die bewezen heeft geen verantwoordelijkheid te willen en kunnen dragen.
pi_129422837
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:24 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Ik neem iedere stem serieus. Sommige mensen beheersen inderdaad niet de materie of hebben de inzichten niet, maar dat neemt niet weg dat ze stemrecht hebben. Probleem is echter dat deze mensen denken dat stemrecht betekent dat wat waarop zij gestemd hebben ook moet gebeuren, alsof 80% van het land zich aan hun moet aanpassen. Anders luistert de politiek zogenaamd niet naar ze.
  zondag 28 juli 2013 @ 01:28:28 #91
104871 remlof
Europees federalist
pi_129422839
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:26 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Hoezo deze beweringen?
Noem eens één oplossing die de PVV aandraagt die zou werken dan?
pi_129422858
quote:
7s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:23 schreef remlof het volgende:
Imo hoeven dit soort kleine partijen ook niet altijd met de oplossing te komen, maar de vragen dienen wel gesteld te worden toch? Anders gaan alle partijen weer door met wat ze de afgelopen 25 jaar deden, praatjes maken en ja, nee en amen zeggen, maar vooral niet te gekke dingen doen...

En ik ben benieuwd wie Nederland zou komen helpen als wij in de shit komen, hoor daar graag een antwoord op wie dat op dit moment in tijd zouden zijn? Duitsland? België? Italië? Griekenland? wie o wie? Ach misschien Roemenië wel.
pi_129422899
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:29 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Imo hoeven dit soort kleine partijen ook niet altijd met de oplossing te komen, maar de vragen dienen wel gesteld te worden toch? Anders gaan alle partijen weer door met wat ze de afgelopen 25 jaar deden, praatjes maken en ja, nee en amen zeggen, maar vooral niet te gekke dingen doen...

En ik ben benieuwd wie Nederland zou komen helpen als wij in de shit komen, hoor daar graag een antwoord op wie dat op dit moment in tijd zouden zijn? Duitsland? België? Italië? Griekenland? wie o wie? Ach misschien Roemenië wel.
Duitsland Engeland Zweden en Noorwegen. de laatste 3 hebben Ierland ook geholpen
pi_129422960
quote:
7s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:27 schreef remlof het volgende:

[..]

Die 20% mag gewoon stemmen, maar ze zijn inderdaad niet serieus te nemen. Daarom hebben we de PVV. De partij die bewezen heeft geen verantwoordelijkheid te willen en kunnen dragen.
Gelukkig hebben het CDA, PVDA, VVD etc. inmiddels bewezen dat het onder hun leiding zeer goed gaat, al helemaal door hun voorbeeldige samenwerkingen...
pi_129422990
quote:
7s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:28 schreef remlof het volgende:

[..]

Noem eens één oplossing die de PVV aandraagt die zou werken dan?
Welk onderwerp ?
pi_129423014
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:30 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Duitsland Engeland Zweden en Noorwegen. de laatste 3 hebben Ierland ook geholpen
Ja, die zullen staan te trappelen om Nederland bij te spekken.
pi_129423037
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:31 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Gelukkig hebben het CDA, PVDA, VVD etc. inmiddels bewezen dat het onder hun leiding zeer goed gaat, al helemaal door hun voorbeeldige samenwerkingen...
Nederland staat al jaren in de top 10 van prettigste landen om te wonen, dus ja, je kunt wel stellen dat het goed gaat. Het dramaqueen gehalte bij PVV'ers is ook altijd nogal hoog, het lijken wel pessimisten van geboorte. In plaats van te kijken naar wat allemaal goed gaat plukken ze de paar gevallen uit waar dat niet zo is.
  zondag 28 juli 2013 @ 01:34:34 #98
104871 remlof
Europees federalist
pi_129423039
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:31 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Gaat het slecht in Nederland dan? Moet je elke morgen een uur in de rij staan voor water en dan ook nog een uur voor een kom soep voordat je je bij de arbeidscommandant moet melden?
pi_129423050
of anders Japan.. die zijn van plan om zoveel geld te gaan printen dat ze de hele wereld wel kunnen opkopen.
  zondag 28 juli 2013 @ 01:36:13 #100
104871 remlof
Europees federalist
pi_129423078
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:33 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Welk onderwerp ?
Pick one.
pi_129423085
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:33 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Ja, die zullen staan te trappelen om Nederland bij te spekken.
Ja, dat lijkt me wel gezien de economische afhankelijkheid binnen de EU. Precies waarom wij ook andere landen steunen. Misschien is het ook handig om naar het verleden van Europa te kijken en de situatie nu, waar samenwerking voorop staat en niet het uitmoorden van elkaar.
pi_129423194
de criminaliteit.
  zondag 28 juli 2013 @ 01:41:25 #103
104871 remlof
Europees federalist
pi_129423236
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:39 schreef arjan1212 het volgende:
de criminaliteit.
De doodstraf voor elke inbreker? :')
pi_129423246
quote:
7s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:34 schreef remlof het volgende:

[..]

Gaat het slecht in Nederland dan? Moet je elke morgen een uur in de rij staan voor water en dan ook nog een uur voor een kom soep voordat je je bij de arbeidscommandant moet melden?
Nee, Nederland floreert door de goede zorgen van onze democratisch gekozen leiders..

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-helft-van-dit-jaar/

http://plazilla.com/meer-(...)-regering-doet-niets

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)2013/2013-048-pb.htm

En het einde is nog niet in zicht, dus ja, we staan idd nog niet in de lijn te wachten voor een kom soep, maar er zijn best wel wat mensen die al een kom en lepel hebben besteld...
pi_129423262
Dat staat niet in het verkiezingsprogramma.
  zondag 28 juli 2013 @ 01:43:29 #106
104871 remlof
Europees federalist
pi_129423312
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:41 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Nee, Nederland floreert door de goede zorgen van onze democratisch gekozen leiders..

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-helft-van-dit-jaar/

http://plazilla.com/meer-(...)-regering-doet-niets

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)2013/2013-048-pb.htm

En het einde is nog niet in zicht, dus ja, we staan idd nog niet in de lijn te wachten voor een kom soep, maar er zijn best wel wat mensen die al een kom en lepel hebben besteld...
Ik begrijp uit je reactie dat jij je aan de onderkant van de samenleving bevindt. Hoeveel euro heb je per maand te besteden?
pi_129423360
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:41 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

De Nederlandse regering heeft invloed op de wereldeconomie ? We zitten in een recessie, daar komen we straks weer uit, huilpartijen als de PVV verdwijnen weer en 10/15 jaar daarna steken ze de kop weer op. En dan met iets anders dan moslims als kop-van-jut. Waarschijnlijk oostblokkers.
pi_129423392
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:45 schreef gelly het volgende:

[..]

De Nederlandse regering heeft invloed op de wereldeconomie ? We zitten in een recessie, daar komen we straks weer uit, huilpartijen als de PVV verdwijnen weer en 10/15 jaar daarna steken ze de kop weer op. En dan met iets anders dan moslims als kop-van-jut. Waarschijnlijk oostblokkers.
ik denk van niet. hoe verklaar je de opkomst van pim fortuin dan, in 2003 was er helemaal geen crisis, die is pas na 2007 begonnen
  zondag 28 juli 2013 @ 01:47:05 #109
104871 remlof
Europees federalist
pi_129423414
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:46 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

ik denk van niet. hoe verklaar je de opkomst van pim fortuin dan, in 2003 was er helemaal geen crisis, die is pas na 2007 begonnen
Moslimhaat na 9/11.
pi_129423417
quote:
11s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:43 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik begrijp uit je reactie dat jij je aan de onderkant van de samenleving bevindt. Hoeveel euro heb je per maand te besteden?
Nou, ik zit niet echt aan de onderkant, heb echt wel een paar daagjes scholing gehad, en kan aardig rondkomen iedere maand. Laten we het op bovenmodaal houden.
  zondag 28 juli 2013 @ 01:48:17 #111
104871 remlof
Europees federalist
pi_129423443
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:47 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Nou, ik zit niet echt aan de onderkant, heb echt wel een paar daagjes scholing gehad, en kan aardig rondkomen iedere maand. Laten we het op bovenmodaal houden.
Ik verdien ook bovenmodaal. En ik heb niks te klagen. Waar zou het dan aan liggen?
pi_129423453
quote:
15s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:47 schreef remlof het volgende:

[..]

Moslimhaat na 9/11.
Mag je ook al niemand meer haten tegenwoordig???

Lets make love, not war ;)
pi_129423468
en de opkomst van de sp. het leeglopen van het cda .. dat is ook structureel
pi_129423470
quote:
7s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik verdien ook bovenmodaal. En ik heb niks te klagen. Waar zou het dan aan liggen?
Omdat je alleen op je eigen niveau en daarboven wenst te verkeren en kijken misschien?

Ps, en ik ga slapen, moet namelijk morgen, op zondag, tijdens mijn zomervakantie werken... Helpen om de economie draaiend te houden en zo ;)
pi_129423525
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:46 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Verveling. Mensen hadden het gewoon goed en werden gezapig. Net zoals op de camping ineens wordt geroepen tijdens de 5e BBQ van de week onder het genot van een biertje "Nou, ik lust ook wel eens een lekker patatje met !". Fortuyn was een hype. Hoeveel van de huilebalken die op de route van de begravenis stonden komen nog jaarlijks op de herdenking ?

Niet dat er geen problemen zijn of waren, maar die staan niet in perspectief tot het zetelaantal dat een Fortuyn of Wilders hebben en hadden.
  zondag 28 juli 2013 @ 01:51:14 #116
104871 remlof
Europees federalist
pi_129423535
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:49 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Omdat je alleen op je eigen niveau en daarboven wenst te verkeren en kijken misschien?
Ja vast, 3 van mijn 4 buren zijn Turks of Marokkaans. Ik woon in een flatje in een Vogelaarwijk. En jij?
pi_129423566
waarom woon je daar als je zo goed verdiend?
pi_129423574
quote:
7s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja vast, 3 van mijn 4 buren zijn Turks of Marokkaans. Ik woon in een flatje in een Vogelaarwijk. En jij?
Ik woon naast de grootste Moskee van Tilburg en eet meer Baklava dan mijn tandarts goed vind...
pi_129423576
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:52 schreef arjan1212 het volgende:
Waarom zou je verhuizen als je er prima woont ?
  zondag 28 juli 2013 @ 01:53:25 #120
104871 remlof
Europees federalist
pi_129423590
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:52 schreef arjan1212 het volgende:
Omdat ik daar geen enkel probleem mee heb, lekker dicht bij het centrum en Turkse winkeltjes die altijd open zijn.
pi_129423596
te klein, verrot huis in een straat waar je nergens je auto kan parkeren ?
pi_129423621
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:53 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom zou je verhuizen als je er prima woont ?
Bevorderd de huizenmarkt, doorstroming en het geld wat gewoon moet rollen, heeft onze regering pas nog geadviseerd geloof ik.

Nu ga ik echt slapen, truste mensen, was me een genoegen :)
pi_129423628
En nu moet je de 'scheefhuurderstoeslag' gaan betalen
  zondag 28 juli 2013 @ 01:54:55 #124
104871 remlof
Europees federalist
pi_129423632
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:53 schreef arjan1212 het volgende:
te klein, verrot huis in een straat waar je nergens je auto kan parkeren ?
Nee, gebouwd in '87 en parkeerplek genoeg. Al heb ik mijn auto er vorig jaar uitgegooid vanwege niet meer nodig.
  zondag 28 juli 2013 @ 01:55:50 #125
104871 remlof
Europees federalist
pi_129423660
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:54 schreef arjan1212 het volgende:
En nu moet je de 'scheefhuurderstoeslag' gaan betalen
Dat wel, maar daar heb ik geen enkel probleem mee.
pi_129424229
Verkopen hun eigenlijk krakelingen, speculaas en pindakaas, remlof?
  zondag 28 juli 2013 @ 02:23:40 #127
104871 remlof
Europees federalist
pi_129424336
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 02:19 schreef arjan1212 het volgende:
Verkopen hun eigenlijk krakelingen, speculaas en pindakaas, remlof?
Hun?
pi_129424473
de Turkse buurtsupers
  zondag 28 juli 2013 @ 02:32:07 #129
104871 remlof
Europees federalist
pi_129424502
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 02:30 schreef arjan1212 het volgende:
de Turkse buurtsupers
Geen idee, daar koop ik alleen brood, fruit en olijfolie enzo. Het is een extra, naast de Coop.
pi_129427384
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:20 schreef Bluesdude het volgende:

Hoe dit zich zal ontwikkelen kan je zien aan dingen als provocatie, propaganda en rethoriek (door PVV weg te zetten als nazistisch en de opvallend simpele politiek van de voorman), dit zal zorgen voor verzet in de oppositie partijen, dat zal vooral de SP (de meest linker flank) gaan worden (en kan daardoor heel groot worden) Je zag dit beeld (groei flanken) al voor verkiezingen 12 sept 2012 beginnen te ontstaan. Die verkiezingen waren ook anders dan die ervoor, de enorme partijpromotie via enorme zuilen en de meeste propaganda ooit, men heeft vorig jaar heel groot uitgepakt. Dit zal men waarschijnlijk weer gaan doen, om maar zoveel mogelijk zetels in handen te krijgen, want het draait om macht in de politiek, niet om de burger te vertegenwoordigen en problemen op te lossen (want dit poltieke probleem had nooit ontstaan als de burger had worden vertegenwoordigt en hun problemen hadden worden opgelost, sinds er politiek is, en dat is er al ruim een eeuw) Wij kunnen door deze ontwikkeling zelfs onze vrijheid gaan verliezen (doordat er een strijd kan ontstaan op de flanken) Hoe het verzet tegen een partij voor de vrijheid kan zorgen voor einde vrijheid. Verzet, strijd dat is het hele fundamentele probleem, emotie en verzet, dus het groeperen van een volk is namelijk heel natuurlijk, doen alle dieren en vissen, een groep/school is sterker dan een individu. Dus alleen via kennis kan je zorgen voor behoud huidige vrije situatie (want op moment dat een partij een absolute meerderheid weet te behalen is dat plotseling een alleenheersende partij in het electoraat geworden (kan alles doordrukken en/of blokkeren, wat al sterk dictatorisch lijkt), en dat kan ontwikkelen, al is het lastig om 76 zetels te behalen, maar men heeft het al gehad over terug naar honderd zetels en een kiesdrempel. Inmiddels is de organisatie burger/kiezer al een paar decennia lang gaande, wordt dus steeds lastiger om dit politieke proces te stoppen. Mits iemand die kiezers weet te waarschuwen, maar de burger heeft geen invloed op de media, heeft alleen internet en de telefoon om snel te communiseren en anderen te informeren cq waarschuwen wat de situatie is en wat je vooral wel of niet moet doen in een historische periode als deze, en dat is deze, grootste terreuraanslag ooit en daarna opvallend veel veranderingen en problemen die zorgden voor woede en verzet in de burger, die is dan ook eenheel eind radicaler geworden en doen en denken, dus veel makkelijker te organiseren, die organisatie zie je dan ook gebeuren. En dit is niet alleen hier gaande, maar overal in de wereld.
pi_129427650
Zucht.
pi_129427670
Volgens hem is alles vooropgezet en geplant ofzo, hij doet dit altijd, strijd en emotie enz enz
  zondag 28 juli 2013 @ 10:49:30 #133
63302 rockstah
New World Disorder
pi_129427673
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:29 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Lol, de PVV doet al helemaal niets anders dan praatjes maken. Heb je ooit een tweede kamer debat gezien? De PVV is bij uitstek een partij die niet meedoet aan debatten en de politiek enkel gebruikt als podium om haar eigen verhaaltje af te draaien. Het is een partij waarvan bekend is dat ze extreme en onrealistische standpunten aannemen omdat ze lekker klinken bij hun achterban, ze hoeven ze immers toch niet te verdedigen.
Er is geen enkele partij meer die ze serieus neemt dus dat zogenaamde wakker houden van de politiek kun je vergeten. Daar is het namelijk niet toereikend om enkel je eigen gelijk als uitgangspunt te nemen en dat dan te rechtvaardigen met het feit dat je stemmen hebt gekregen, je zult in debat moeten. Hoe weet je immers of jouw standpunten de juiste voor Nederland zijn als de andere partijen geen weerwoord kunnen bieden?

Sowieso hebben de andere partijen meer leden (als in meer dan nul) en hebben alleen op basis daarvan al meer recht om voor 'het volk' te kunnen spreken. Wilders werkt als alleenheerser, kan gewoon lekker zijn standpunten uit de telegraaf halen en vervolgens is er niemand die er op controleert dat hij zijn afspraken ook echt nakomt.
Daarnaast kiezen we in Nederland geen kabinet, we stemmen voor een evenredige volksvertegenwoordiging. Als jij op de PVV stemt voel je je dus vertegenwoordigd door een bijzonder dubieus figuur die in zijn politieke carrière in bijna al zijn standpunten een draai van 180 graden gemaakt heeft toen hij de VVD verliet en waarbij er tussen alle retoriek en waanbeelden door bijna niemand meer weet wat hij nou echt wil. Oh en dat stel baldadige randdebielen die hij op sleeptouw neemt natuurlijk.
pi_129427738
als wilders de pvv een ledenpartij enz maakt, dan krijg je juist 'een toestroom van idioten en randdebielen' daarom doen ze dat ( nog ) niet
pi_129427818
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 10:53 schreef arjan1212 het volgende:
als wilders de pvv een ledenpartij enz maakt, dan krijg je juist 'een toestroom van idioten en randdebielen' daarom doen ze dat ( nog ) niet
Misschien zegt dat ook wel wat over het gedachtegoed. ;)
  zondag 28 juli 2013 @ 11:15:33 #136
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_129427994
clickbait-TT
  zondag 28 juli 2013 @ 11:19:12 #137
63302 rockstah
New World Disorder
pi_129428038
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 10:53 schreef arjan1212 het volgende:
Maar natuurlijk, en linkse infiltranten had hij het ook nog over. Sorry maar dat geeft enkel aan hoe paranoïde die vent is als hij niet gewoon glashard staat te liegen.
Het maakt verder ook niet uit of je leden hoogvliegers zijn, het gaat erom dat je een basis hebt om je standpunten op af te kaatsen en ook om een controleorgaan te hebben. Die idioten en randdebielen zijn toch precies de mensen die hij beweert te vertegenwoordigen?
De huidige situatie komt hem veel te goed uit.
pi_129428265
Mooi ook dat (vermoedelijke) PVV-stemmers een drolletje leggen in dit topic om vervolgens de benen te nemen.
pi_129428408
Wat ?
pi_129428438
Dat Wilders bang is voor idioten in zijn partij als men lid mag worden zegt genoeg over wie Wilders denkt te vertegenwoordigen en hoe hij over ze denkt. En daar voelen mensen zich prettig bij, apart. Maar ik krijg wel vaker het idee dat PVV'ers eigenlijk op zoek zijn naar een sterke man die de touwtjes alleen in handen krijgt "om de problemen op te lossen".

Maar vergelijkingen met de jaren 30 van nazi-Duitsland mag je niet maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2013 11:42:03 ]
pi_129428510
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 11:40 schreef arjan1212 het volgende:
Wat ?
Je hoeft je toch niet aangesproken te voelen, flapdrol.
pi_129428526
zeg dan welke postings je bedoeld
pi_129428545
De PVV gaan vergelijken met het nationaal socialisme is natuurlijk een absurde vorm van het populisme.

Degene die die vergelijk trekt past zich als het ware aan aan het niveau van de PVV.
pi_129428579
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 11:41 schreef gelly het volgende:
Dat Wilders bang is voor idioten in zijn partij als men lid mag worden zegt genoeg over wie Wilders denkt te vertegenwoordigen en hoe hij over ze denkt. En daar voelen mensen zich prettig bij, apart. Maar ik krijg wel vaker het idee dat PVV'ers eigenlijk op zoek zijn naar een sterke man die de touwtjes alleen in handen krijgt "om de problemen op te lossen".

Maar vergelijkingen met de jaren 30 van nazi-Duitsland mag je niet maken.
Het is natuurlijk ook veelzeggend wanneer PVV'ers roepen dat die vergelijking onterecht is omdat joden, in tegenstelling tot moslims, niks verkeerd deden.
pi_129428637
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 11:47 schreef theunderdog het volgende:
De PVV gaan vergelijken met het nationaal socialisme is natuurlijk een absurde vorm van het populisme.

Misschien moet je beter lezen blinde, ik sprak over de hang naar een sterke man die het alleenrecht krijgt, zonder die politieke elite en linkse partijen, om orde op zaken te stellen. Dan is nazi-Duitsland met Adolf Hitler een vrij recent voorbeeld. Waarom zou je dat niet mogen benoemen ?

Ik durf ook wel te stellen dat PVV'ers als ze in de jaren 30 hadden geleefd op de NSDAP hadden gestemd. Daarmee is de PVV niet de NSDAP, het gaat om de mentaliteit van de kiezers.
pi_129428676
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2013 11:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook veelzeggend wanneer PVV'ers roepen dat die vergelijking onterecht is omdat joden, in tegenstelling tot moslims, niks verkeerd deden.
En dat terwijl veel Joden destijds in de lagere sociale klassen verkeerden en crimineel waren. De fabel dat de nazi's een hekel aan Joden hadden omdat ze rijk waren en dus jaloers is ook wel apart.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2013 11:54:11 ]
pi_129428728
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2013 11:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou die joden konden er ook wat van hoor, in WO II. Ze zeiden dat die Duitsers erg waren maar we weten wel beter.
pi_129428732
Waar haal je dat vandaan Gelly ?
pi_129428750
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 11:56 schreef arjan1212 het volgende:
Waar haal de dat vandaan Gelly ?
Uit geschiedenisboeken.
pi_129428777
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 11:53 schreef gelly het volgende:

[..]

En dat terwijl veel Joden destijds in de lagere sociale klassen verkeerden en crimineel waren. De fabel dat de nazi's een hekel aan Joden hadden omdat ze rijk waren en dus jaloers is ook wel apart.
Ik ga mijn geld terugvragen van de middelbare school, ze hebben me voorgelogen.
pi_129428783
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 11:53 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat lees ik altijd wel overal terug. Is dat een fabel dan?

Ik weet alleen dat de nazi's joden verantwoordelijk hielden voor zo'n beetje al het leed in de wereld. Van het bolsjewisme tot het verliezen van WOI.
pi_129428975
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 11:51 schreef gelly het volgende:

[..]

Misschien moet je beter lezen blinde, ik sprak over de hang naar een sterke man die het alleenrecht krijgt, zonder die politieke elite en linkse partijen, om orde op zaken te stellen. Dan is nazi-Duitsland met Adolf Hitler een vrij recent voorbeeld. Waarom zou je dat niet mogen benoemen ?

Ik durf ook wel te stellen dat PVV'ers als ze in de jaren 30 hadden geleefd op de NSDAP hadden gestemd. Daarmee is de PVV niet de NSDAP, het gaat om de mentaliteit van de kiezers.
Het is nog steeds een domme vergelijking.
pi_129429306
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 12:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is nog steeds een domme vergelijking.
Neuh.
pi_129429418
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2013 11:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik weet alleen dat de nazi's joden verantwoordelijk hielden voor zo'n beetje al het leed in de wereld. Van het bolsjewisme tot het verliezen van WOI.
Het was 1 van de redenen. Er waren wijken met veel Joodse vluchtelingen waar veel werkloosheid en criminaliteit was. Buiten dat rekenden ze vaak hoge rente voor leningen wat in crisistijd nogal wat wrevel gaf.

Het waren natuurlijk allemaal kulredenen, de Joden zijn al sinds de middeleeuwen de sjaak in Europa.
pi_129429570
Joodse vluchtelingen in de weimar republiek / Nazi-Duitsland ? Waar kwamen die vandaan dan? Rusland ofzo ?
pi_129431251
quote:
9s.gif Op zondag 28 juli 2013 11:15 schreef Terecht het volgende:
clickbait-TT
;)
pi_129463826
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2013 11:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt wat Gelly zegt; er waren veel verpauperde Joden richting Duitsland en vooral Oostenrijk getrokken (na WO1 en eerder door pogroms verderop in Rusland) en er bestond ook bij de veelal geassimileerde Joden m.n. in Oostenrijk een behoorlijk groot dedain tav deze verpauperde, om in hun levensonderhoud te voorzien, sjacherende Joden.
I´m back.
pi_129464272
Overigens, voor zover ik het kan opmaken uit de OP, vind ik de redenering te kort door de bocht. De suggestie wordt gewekt dat de nazi's al van stond af aan de Holocaust gepland hadden; dat is niet zo. Wel de verwijdering van Joden uit de samenleving, beginnend in juridische zin met de Neurenberger wetten van 1935, maar wat daarna in fysieke zin moest gebeuren dat wist men afhankelijk niet. Men heeft verschillende opties onderzocht: Brits Palestina, Madagaskar, Nisko-plan. Toen operatie Barbarossa begon, de overval op de Sovjetunie, werd men door een zich ontwikkelende praktijk, van genocide ter plaatse, ingehaald en besloot men op de Wannsee conferentie tot wat wij nu de daadwerkelijke Holocaust noemen.
Daarnaast bevat iedere in filosofische zin absolutistische stroming een sterk wij-zij sentiment gekoppeld aan een verlossing-element. In iedere totalitaire stroming en of samenleving zul je die in de praktijk dan ook tegenkomen. Ook de Abrahmistische religies zijn hier niet vies van.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 29-07-2013 11:59:32 ]
I´m back.
pi_129464353
Eens met TS.
  maandag 29 juli 2013 @ 22:48:02 #160
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_129488247
Natuurlijk zijn er overeenkomsten te vinden tussen de PVV en [insert].
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_129488362
Godver, ik denk er komt eindelijk weer een keer een reactie met verstand van zaken... misschien met een andere visie dan de mijne...
I´m back.
pi_129510980
Kan ik me al aanmelden voor de nacht van de lange messen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_129511044
Overigens zie ik meer overeenkomsten tussen de PVV en Sterren springen van de Schans, zet een zooitje idioten bij elkaar, laat ze iets mals doen, en we kijken en lachen er met ze allen om.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 30 juli 2013 @ 19:19:34 #164
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_129515789
Dat soort vergelijkingen moet je uiterst voorzichtig mee zijn.

En hoewel ik de PVV geen prettige partij vind is het in dit geval wat mij betreft zwaar overdreven. Dit lijkt me een gevalletje Godwin.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 31 juli 2013 @ 02:01:00 #165
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_129532196
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 19:19 schreef Molurus het volgende:
Dat soort vergelijkingen moet je uiterst voorzichtig mee zijn.

En hoewel ik de PVV geen prettige partij vind is het in dit geval wat mij betreft zwaar overdreven. Dit lijkt me een gevalletje Godwin.
Kan je dit ook onderbouwen? De PVV heeft rassenscheiding en inferieure rassendeportatie als nr 1 van het handvest. Dat is wel zo'n beetje 1 op 1 met het verleden.
  woensdag 31 juli 2013 @ 02:02:47 #166
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_129532222
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2013 02:01 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Kan je dit ook onderbouwen? De PVV heeft rassenscheiding en inferieure rassendeportatie als nr 1 van het handvest. Dat is wel zo'n beetje 1 op 1 met het verleden.
Daar hardop voor pleiten zou strafbaar zijn. Maar tot een veroordeling is het nooit gekomen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_129532384
Het is veel te gemakkelijk voor de gevestigde politieke orde om de PVV af te schilderen als Nazi-partij. Iedere partij die een ideologie heeft, en niet enkel een technocratisch ad-hoc-beleid nastreeft, heeft een zeker wij-zij wereldbeeld. Het creëren van een "in"-groep heeft als inherent gevolg dat er een "uit"-groep is. Die ingroep moet vervolgens de gunst winnen ten opzichte van de uitgroep. Wat dat betreft is de PVV niet verwijtbaarder aan het handelen dat bijvoorbeeld de socialisten doen tegenover de liberalen en vice versa.

De suggestie wordt gewekt dat de manier waarop de PVV moslims afschildert gelijk is aan de manier waarop de Nazi's joden afschilderden. Als die vergelijking al redelijk onderbouwd zou kunnen worden loopt deze nog mank doordat de Islam een overtuiging is en geen etnisch of raciaal gegeven. Oordelen over overtuigingen is moreel bezien vele malen meer voorkomend, en eenvoudig te rechtvaardigen, zoals in dit topic al wel blijkt.
pi_129532394
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:21 schreef ruimteaapje het volgende:
Dit schreef ik hier twee jaar geleden al eens over:

Als de opkomst van de PVV met de opkomst van de nazi's wordt vergeleken roepen de meeste mensen altijd meteen dat Wilders de moslims niet wil vermoorden en dat er "dus" geen overeenkomst is. Maar de overeenkomst ligt niet in de Tweede Wereldoorlog maar in de jaren daarvoor, de jaren dertig - de periode waarin Hitler en zijn nazi's via verkiezingen, in een periode van economische tegenslag en met de schijn een democratische beweging te zijn aan de macht kwamen, waarbij zij voortdurend hamerden op het slechte functioneren van hun politieke tegenstanders, de heersende politieke (Weimar) elite en "links", maar vooral hun gal spuwden over de Joden, die zij als de oorzaak van de ellende bestempelden. Joden die niet integreerden werden als een gevaar gezien en Joden die wel meedraaiden in de samenleving ook: ze konden het nooit goed doen. Dit culmineerde in een vijandbeeld, een "joods-bolsjewistisch gevaar" waarin de bevolking het beeld werd voorgespiegeld dat Joden niet zomaar inwoners van Duitsland waren maar parasieten die profiteerden van de hardwerkende Duitsers, die alleen loyaal waren aan andere Joden en niet aan Duitsland of de Duitsers. Door hen te koppelen aan het communisme werd hen een gevaarlijke politieke agenda toegedicht en de nazi's stelden dat de Joden daarom kost wat kost gestopt moesten worden met wetten die Joden anders behandelden dan de overige Duitsers. Toen zij eenmaal aan de macht waren werden deze wetten ook daadwerkelijk ingevoerd en Joden moesten het land uit. In eerste instantie door met genoemde wetten het leven van de Joden zo onaangenaam te maken dat zij vanzelf vertrokken (wat veel Duitse joden in de jaren dertig ook deden of probeerden) waarbij de hetze tegen de Joden steeds verder werd opgevoerd wat uitmondde in de Kristallnacht, waarbij de aanslagen op Vom Rath en Gustloff en de (vermeende) rol van Joden bij de bloedige Russische revolutie en in het Sovjet-terreurapparaat koren op de molen waren voor de nazi's om alle Joden als gevaarlijk te bestempelen, net als de moord op Van Gogh en het islamitisch terrorisme dat zijn voor de PVV'ers.

Wie de overeenkomsten niet ziet of ontkent moet toch echt nog eens heel goed nadenken waar hij mee bezig is.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_129532400
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2013 02:01 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat de pvv een geheime agenda heeft, want bovenstaande is strafbaar en staat niet in welk document van de pvv dan ook, als dat wel zo is geef daar dan een link van ?
pi_129532503
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 02:20 schreef Polacco het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat Amerika en Duitsland het toelaten dat er in een klein land als Nederland concentratiekampen voor moslims komen ?
pi_129803665
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:12 schreef robin007bond het volgende:

Wat mij betreft heeft deze historicus helemaal gelijk. Propaganda van de nazi's en dat van de PVV tonen veel overeenkomsten. Ze zoeken op dezelfde manier een makkelijke zondebok.
Kletsverhaal van deze historicus want dan kan ik zo zaken opsommen die ook heel veel overeenkomsten met nazi-propaganda hebben.

quote:
In hoeverre vinden jullie de PVV een gevaar? Is de partij fascistisch? Zijn er inderdaad overeenkomsten te vinden tussen de NSDAP en de PVV?
De hele overeenkomst gaat mank op heel veel punten.

quote:
Zoals de TT al suggereert vind ik de PVV eigenlijk gewoon de nazi's van deze tijd en dienen we deze groep goed in de gaten te houden. Gelukkig hebben ze nog geen electoraal succes geboekt, maar het aantal virtuele zetels doet me toch even schrikken.
Ik houd mij liever bezig met de radicale groeperingen/personen in dit land die gekoesterd worden door partijen als Groen Links e.d. en die hun Geloof boven onze wetten stellen, dan mij druk maken over wat populistisch gebral van een Geert Wilders die alleen een podium krijgt doordat de andere politieke partijen e.e.a. nalaten inzake een goed aanpak van het tuig van dit land.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 20:18:16 #172
104871 remlof
Europees federalist
pi_129803849
De PVV ìs een radicale groepering.
pi_129807643
quote:
15s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:14 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Kletsverhaal van deze historicus want dan kan ik zo zaken opsommen die ook heel veel overeenkomsten met nazi-propaganda hebben.
Dus je erkent dat die overeenkomsten er zijn ?
Dan is het geen kletsverhaal

quote:
Ik houd mij liever bezig met de radicale groeperingen/personen in dit land die gekoesterd worden door partijen als Groen Links e.d. en die hun Geloof boven onze wetten stellen, .
Je bent daadwerkelijk bezig met de band van Groen Links en geloofsradicalen?
Noem eens voorbeelden. Welke gelovige groepen, die buiten de wet opereren zijn dat die Groen Links koestert .
Ik ken ze niet .
pi_129809117
quote:
Op het moment doet zich in Europa geen echte totalitaire beweging voor. We zien wel dat populistische formaties de propagandatechnieken uit die hoek lenen om zich aanhang te verwerven. Je kunt dat heel goed zien aan de politici die het schrikbeeld van de islam gebruiken om kiezers te trekken. De parallellen met de totalitaire propagandatechnieken zijn treffend. De islam als zodanig is geen georganiseerd blok maar iedereen kent wel islamieten. Er wonen er meer dan vroeger in de straat en als de leider zegt dat er een islamisering van de maatschappij aan de gang is, dan klinkt dat geloofwaardig.
http://www.joop.nl/opinie(...)tator_zo_doe_je_dat/
  woensdag 7 augustus 2013 @ 23:00:42 #175
104871 remlof
Europees federalist
pi_129812828
Want Gaat het om het verslaan van een vijand, dan mag je opofferingen vragen. Het gaat er immers om het absolute kwaad te overwinnen.

Daarom moet eerst die vijand gecreëerd worden. En daar is Wilders erg goed in.
pi_129813084
quote:

Onee wacht.

Waarom verkondig je dit soort praatjes niet gewoon op de sociale werkplaats ipv hier? Het slaat nergens op.

Nee.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 23:12:40 #177
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_129813440
Hey, hoe kan een topic dat begint met een Godwin nu zo lang duren ?
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  woensdag 7 augustus 2013 @ 23:36:27 #178
104871 remlof
Europees federalist
pi_129814790
quote:
11s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:12 schreef Waaghals het volgende:
Hey, hoe kan een topic dat begint met een Godwin nu zo lang duren ?
Een Godwin is een absurde vergelijking met WO2, dat is dit niet.
pi_129818401
quote:
2s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:18 schreef remlof het volgende:
De PVV ìs een radicale groepering.
Ja, zo denk ik er ook over.

Wat ik lees en hoor van de PVV zijn maatregelen die niet passen in onze rechtstaat. Dat maakt de PVV radicaal.
pi_129840621
Ach de PVV, laat ze zo snel mogelijk gaan regeren dan zijn we er nog sneller vanaf zoals met de LPF destijds.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 19:43:49 #181
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_129840642
Weet je wie er ook nazi was?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_129840724
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:43 schreef Catch22- het volgende:
Weet je wie er ook nazi was?
Vertel
  donderdag 8 augustus 2013 @ 19:47:56 #183
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_129840781
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:46 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Vertel
Goebbels
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:01:49 #184
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129841251
quote:
2s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 01:13 schreef skrn het volgende:

[..]

Ja, zo denk ik er ook over.

Wat ik lees en hoor van de PVV zijn maatregelen die niet passen in onze rechtstaat. Dat maakt de PVV radicaal.
dan is de pvda, cda of vvd ook radicaal, dan is radicaal de norm en is niemand radicaal _O_
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:53:57 #185
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_129843032
geloof :')
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:55:03 #186
407403 Ironisch
Psychotisch en chaotisch
pi_129843069
Geert gebruikt Twitter als een propaganda middel.
He's Simple, He's Dumb, He's the Pilot
pi_129843243
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:55 schreef Ironisch het volgende:
Wat mij vooral opvalt bij zijn twitter account, aantal personen dat ie volgt = 0
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:03:44 #188
104871 remlof
Europees federalist
pi_129843435
quote:
9s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:01 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dan is de pvda, cda of vvd ook radicaal, dan is radicaal de norm en is niemand radicaal _O_
Wat is er radicaal aan pvda, cda of vvd dan?
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:04:07 #189
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_129843449
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:55 schreef Ironisch het volgende:
Dat is het bij uitstek toch ook?
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:04:59 #190
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_129843477
quote:
5s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:03 schreef remlof het volgende:

[..]

Radicaal antiradicaal.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:16:50 #191
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129843887
quote:
5s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:03 schreef remlof het volgende:

[..]

het past niet in de rechtsstaat, dat is blijkbaar radicaal..
pi_129843920
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:16 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

het past niet in de rechtsstaat, dat is blijkbaar radicaal..
Hoezo passen PvdA, CDA en VVD niet in deze rechtsstaat? :')
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:18:15 #193
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129843938
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:17 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hoezo passen PvdA, CDA en VVD niet in deze rechtsstaat? :')
om dezelfde reden dat de pvv er niet in zou passen
pi_129843986
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:18 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

om dezelfde reden dat de pvv er niet in zou passen
De conventionele partijen zie ik nog niet zo snel ongrondwettelijk handelen en tegen de beginselen van de rechtsstaat strijden.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:21:53 #195
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129844103
quote:
2s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:19 schreef robin007bond het volgende:

[..]

De conventionele partijen zie ik nog niet zo snel ongrondwettelijk handelen en tegen de beginselen van de rechtsstaat strijden.
de pvv doet dat ook niet

de vvd heeft daadwerkelijk lak aan de rechtsstaat, en daar schamen ze zich niet voor
dat zie ik de pvv niet doen
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 18:26:42 #196
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_129905397
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:12 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Idem.

De PVV zijn enge racisten.
pi_129915839
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:14 schreef KoosVogels het volgende:

En wie PVV stemt, moet beseffen dat hij heult met nazi's die antisemitisme hebben verruild voor moslimhaat.
:')
pi_129915929
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 18:26 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

De PVV zijn enge racisten.
pi_129916137
De politiek correcte gedachtenpolitie van FOK! krijgt zowaar een stijve van dit topic. :')
pi_129918546
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:44 schreef Misty_eyes het volgende:
De politiek correcte gedachtenpolitie van FOK! krijgt zowaar een stijve van dit topic. :')
Ah, een PVV-er.
  zondag 11 augustus 2013 @ 08:22:11 #201
366229 Oldie57
pi_129927424
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, een PVV-er.
Ze schijnen nog steeds in het wild voor te komen.
  zondag 11 augustus 2013 @ 08:25:11 #202
366229 Oldie57
pi_129927444
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:36 schreef remlof het volgende:

[..]

Een Godwin is een absurde vergelijking met WO2, dat is dit niet.
Klopt want de PVV put haar denkbeelden en ideeën over etnische minderheden uit het gedachtegoed van de nazi's.
  zondag 11 augustus 2013 @ 10:07:32 #203
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_129928504
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 08:25 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

Klopt want de PVV put haar denkbeelden en ideeën over etnische minderheden uit het gedachtegoed van de nazi's.
Je denkt dat de PVV welbewust bij de nazi's shopt voor ideeen?
  zondag 11 augustus 2013 @ 10:30:05 #204
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_129928816
Ik vind de vergelijking waanzinnig.

Je zou per definitie alle vergelijkingen met het nazisme moeten voorkomen. Het is smakeloos, populistisch en de domheid voorbij. Deze vergelijking grenst aan het criminele.

Voor de mensen die dit niet direct inzien wil het best even uitleggen: Het nazisme stond voor de zgn. endlosung en het zgn. lebensraum, met alle bekende dramatische gevolgen. Je kunt van de PVV zeggen wat je wilt, maar niets wijst op eliminatie (in de zin van vernietiging) van bepaalde bevolkingsgroepen of territoriale uitbreiding. Ook roept de PVV niet op tot oproer en geweld, wat de Nazi-partij wel deed.
Het losmaken van nationale gevoelens lijkt mij een kwestie van smaak, maar niet verboden. Het bespotten en afkeuren van een geloofsstroming idem dito. Een kwestie van onnozelheid en wansmaak, zou ik willen zeggen. Maar dan zijn de grenzen van het Nazisme nog lang niet in beeld.

Dat de PVV op vrij smakeloze wijze onderbuikgevoelens losmaakt in grote delen van de bevolking en daarmee stemmers bij de PvdA -of een vergelijkbare politieke partij- weghaalt, mogen de PvdA en consorten zichzelf aanrekenen. Als dit een persoonlijke frustratie bij de betreffende wetenschapper losmaakt -hetgeen ik vermoed-, moet hij hier eerlijk voor uitkomen, in plaats van deze criminele vergelijking te maken.
pi_129928900
PVV is inderdaad een partj die de NSDAP van Hitler kopieert op allerlei fronten.

Tik in google gelijknissen PVV en NSDAP in en dan kom je de gelijknissen tegen.

Ik heb het idee dat Wilders op alle fronten de Partij van Hitler bewust aan kopieren is.

Bovendien zit Nederland in dezelfde situatie als de Duitsers in de jaren 30 zaten. Economische crisis. Daar wil Wilders optimaal van profiteren. Wilders wil helemaal niet dat deze crisis snel voorbij gaat. Hoe langer deze crisis duurt hoe meer zeteltjes in de peilingen hij verwacht.

Zo zie je maar het Nederlandse volk verschilt niet veel van het Duitse volk jaren 30.
Ajax is mijn leven!
pi_129929064
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:37 schreef Misty_eyes het volgende:

[..]

Wilders = Hitler 2.0
  zondag 11 augustus 2013 @ 10:47:09 #207
409244 spiegelspel
ik doe aan ventileren
pi_129929086
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 10:35 schreef fantasyboy het volgende:
PVV is inderdaad een partj die de NSDAP van Hitler kopieert op allerlei fronten.

Ik heb het idee dat Wilders op alle fronten de Partij van Hitler bewust aan kopieren is.

Bovendien zit Nederland in dezelfde situatie als de Duitsers in de jaren 30 zaten. Economische crisis. Daar wil Wilders optimaal van profiteren. Wilders wil helemaal niet dat deze crisis snel voorbij gaat. Hoe langer deze crisis duurt hoe meer zeteltjes in de peilingen hij verwacht.

Zo zie je maar het Nederlandse volk verschilt niet veel van het Duitse volk jaren 30.
Volgens mij was de pvv al voor de crisis opgericht
pi_129929123
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 10:47 schreef spiegelspel het volgende:

[..]

Volgens mij was de pvv al voor de crisis opgericht
Dat was de nsdap van Hitler ook.....pas in de crisis konden beide partijen echt groot worden blijkt.
Ajax is mijn leven!
pi_129929234
quote:
.

.
Het werkt averechts om Wilders zo te verketteren.
Mensen weten dat het valse beschuldigingen zijn en daarmee kweek je zelf credits voor Wilders.
  zondag 11 augustus 2013 @ 10:56:03 #210
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_129929243
quote:

Jij denkt dat Wilders en kornuiten 's avonds aandachtig luisteren naar de toespraken van Goebbels? Worden de redevoeringen van Heidegger minutieus bestudeerd? Het partijkader van de NSDAP binnenstebuiten gekeerd? Hoe zie je dat precies voor je?
pi_129929287
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 10:56 schreef Terecht het volgende:

[..]

Jij denkt dat Wilders en kornuiten 's avonds aandachtig luisteren naar de toespraken van Goebbels? Worden de redevoeringen van Heidegger minutieus bestudeerd? Het partijkader van de NSDAP binnenstebuiten gekeerd? Hoe zie je dat precies voor je?
Dat zou ook wel wat vreemd zijn.
pi_129929296
quote:
9s.gif Op zondag 11 augustus 2013 10:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wilders = Hitler 2.0
Niet de discussie opfokken, Koos.
  zondag 11 augustus 2013 @ 11:04:19 #213
409244 spiegelspel
ik doe aan ventileren
pi_129929387
Ik heb ff het partij programma door gekeken van de pvv en er zijn veel verschillen van de nsdap.

ze komen op voor homo,s
minder ambtenaren
tegen overheids propaganda

Ik moet wel toegeven dat de pvv populistisch en nationalistisch is

Maarja dat is de sp ook.
pi_129929487
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 11:04 schreef spiegelspel het volgende:
Ik heb ff het partij programma door gekeken van de pvv en er zijn veel verschillen van de nsdap.

ze komen op voor homo,s
minder ambtenaren
tegen overheids propaganda

Ik moet wel toegeven dat de pvv populistisch en nationalistisch is

Maarja dat is de sp ook.
Niet om het een of ander, maar die onderzoeker suggereert ook geen 1-op-1 vergelijking. Hij stelt dat de toon van de PVV richting moslims te vergelijken is met hoe de nazi's joden bejegenden.
pi_129929578
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 10:56 schreef Terecht het volgende:

[..]

Doe niet zo grappig man...

In principe voert de PVV helemaal niet zo ingewikkelde politiek
Ze spelen in op de onderbuikgevoelens van de mens bij alles wat ze doen.

Ze hadden paar jaar gelden 24 zetels en gingen bij de vorige verkiezing naar 15 zetels. Daaruit bleek al dat ze gefaald hadden volgens de kiezers. Zeker met al dat gezeik over kamerleden die zelfs door brievenbussen pisten enzovoorts...

Nu hebben ze in korte volgens peilingen ineens weer 30 zetels gehaald door crisis en door de vele bezuinigingen die worden door gevoerd. In principe haalt de PVV voornamelijk zetels als protest tegen het het huidige beleid.

PVV doet dat op een goedkope manier
-haatzaaien is nog altijd de goedkoopste manier, zeg gewoon altijd dat het de schuld van anderen is in de samenleving en je krijgt zo een pak zetels. Zondebokken werken nu eenmaal heel erg goed in een land waar het slecht mee gaat.

-Overal waar wilders in het buitenland verschijnt zie je kaalkoppen met hakenkruizen die hem toejuichen, dan moet je gewoon erkennen dat nazitische fascistische groeperingen de punten van Wilders als de zijne beschouwen.

Als over 2 jaar deze crisis helemaal voorbij zou kunnen zijn is het weer helemaal over met de PVV
Ajax is mijn leven!
  zondag 11 augustus 2013 @ 11:22:50 #216
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_129929739
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 11:15 schreef fantasyboy het volgende:

[..]

Doe niet zo grappig man...

In principe voert de PVV helemaal niet zo ingewikkelde politiek
Ze spelen in op de onderbuikgevoelens van de mens bij alles wat ze doen.

Ze hadden paar jaar gelden 24 zetels en gingen bij de vorige verkiezing naar 15 zetels. Daaruit bleek al dat ze gefaald hadden volgens de kiezers. Zeker met al dat gezeik over kamerleden die zelfs door brievenbussen pisten enzovoorts...

Nu hebben ze in korte volgens peilingen ineens weer 30 zetels gehaald door crisis en door de vele bezuinigingen die worden door gevoerd. In principe haalt de PVV voornamelijk zetels als protest tegen het het huidige beleid.

PVV doet dat op een goedkope manier
-haatzaaien is nog altijd de goedkoopste manier, zeg gewoon altijd dat het de schuld van anderen is in de samenleving en je krijgt zo een pak zetels. Zondebokken werken nu eenmaal heel erg goed in een land waar het slecht mee gaat.

-Overal waar wilders in het buitenland verschijnt zie je kaalkoppen met hakenkruizen die hem toejuichen, dan moet je gewoon erkennen dat nazitische fascistische groeperingen de punten van Wilders als de zijne beschouwen.

Als over 2 jaar deze crisis helemaal voorbij zou kunnen zijn is het weer helemaal over met de PVV
Er klopt dus eigenlijk geen reet van je bewering dat Wilders op alle fronten de Partij van Hitler bewust aan kopieren is. Waarom dan toch die vergelijking zo sterk aanzetten?
pi_129929860
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 11:22 schreef Terecht het volgende:

[..]

Er klopt dus eigenlijk geen reet van je bewering dat Wilders op alle fronten de Partij van Hitler bewust aan kopieren is. Waarom dan toch die vergelijking zo sterk aanzetten?
Hoezo klopt het volgens jou niet? Volgens mij klopt het namelijk wel

Wilders heeft de Moslims en de islam als zondebok
Hitler had de Joden

Hitler ging de strijd aan tegen europa dmv een oorlog
Wilders is net zo krankzinnig en zou ook wel een oorlog willen beginnen maar dat kan anno 21e eeuw niet meer, dus hij zet zich op andere manieren af tegen Europa en de wereld.

Hitler was populistisch
Wilders is populistisch, hij is elke dag met elk puntje waarvan hij denkt dat hij daarmee de burger kan bespelen in het groot aan uitvergroten door maar onzin in de media te roepen.

Hitler had NSB verradersclubje
Wilders heeft zijn zogenaamde Meldpunten op internet als verradersclubje

Hitler en Wilders hebben beide een vogel in hun embleem...

Hiler voerde een oorlog uit tegen de hele wereld
Wilders is een zinloze oorlog tegen de Islam bezig met 4 miljard aanhangers.....

conclusie beide compleet gestoord.
Ajax is mijn leven!
pi_129929970
Vergelijking slaat gewoon nergens op.
  zondag 11 augustus 2013 @ 11:40:19 #219
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_129930123
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 11:28 schreef fantasyboy het volgende:

[..]

Hoezo klopt het volgens jou niet? Volgens mij klopt het namelijk wel

Wilders heeft de Moslims en de islam als zondebok
Hitler had de Joden

Hitler ging de strijd aan tegen europa dmv een oorlog
Wilders is net zo krankzinnig en zou ook wel een oorlog willen beginnen maar dat kan anno 21e eeuw niet meer, dus hij zet zich op andere manieren af tegen Europa en de wereld.

Hitler was populistisch
Wilders is populistisch, hij is elke dag met elk puntje waarvan hij denkt dat hij daarmee de burger kan bespelen in het groot aan uitvergroten door maar onzin in de media te roepen.

Hitler had NSB verradersclubje
Wilders heeft zijn zogenaamde Meldpunten op internet als verradersclubje

Hitler en Wilders hebben beide een vogel in hun embleem...

Hiler voerde een oorlog uit tegen de hele wereld
Wilders is een zinloze oorlog tegen de Islam bezig met 4 miljard aanhangers.....

conclusie beide compleet gestoord.
Je blaast de vergelijkingen op en daarmee maak je jezelf belachelijk. Wilders is uit op een Europees conflict zoals Hitler toentertijd was? Wilders voert met zijn islamstrijd een gelijkwaardige oorlog als Hitler deed in WO2? Kom op man.
  zondag 11 augustus 2013 @ 11:50:29 #220
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_129930400
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 11:33 schreef arjan1212 het volgende:
Vergelijking slaat gewoon nergens op.
Vergelijking gaat prima op, alleen niet zoals hij in dit topic wordt opgeblazen. De achtergronden en de psychologie achter de manier waarop de PVV zich profileert zijn prima te vergelijken met hoe de nazi-partij opereerde, met name in de opkomstjaren, de jaren '20. Het hakken op de regering, zonder met realistische oplossingen te komen, het inzetten op de onderbuikgevoelens van de bevolking, vooral de lager opgeleiden, het aanwijzen van een zondebok voor allerlei problemen, het zijn allemaal technieken, die rechtstreeks uit het boekje van Goebbels komen.
En natuurlijk zijn er verschillen. Duitse politiek in de jaren na WO 1 kun je niet vergelijken met de Nederlandse politiek anno nu. Het was toen simpelweg veel intenser, inclusief enorme straatgevechten tussen aanhangers van partijen en geregelde knokploegen als onderdeel van het partij-apparaat. Dat heb je niet meer. Maar verder...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_129930449
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 11:40 schreef Terecht het volgende:

[..]

Je blaast de vergelijkingen op en daarmee maak je jezelf belachelijk. Wilders is uit op een Europees conflict zoals Hitler toentertijd was? Wilders voert met zijn islamstrijd een gelijkwaardige oorlog als Hitler deed in WO2? Kom op man.
Wilders wil dat Nederland uit europa stapt
Wilders wil de gulden terug
Wilders denkt dat Nederland zonder de rest van de wereld kan
Wilders en zijn kiezers willen dat alle buitenlanders het land uitmoeten.
De haat tegen buitenlanders is de afgelopen jaren sinds Wilders er is heel erg toegenomen.
Wilders en de PVV doen alsof voor homoos opkomen maar stemmen op een homo wet in de EU in brussel tegen.
Wilders doet alsof hij voor de gewone man maar is falikant tegen nivellering in de samenleving, dus zegt hij eigenlijk dat hij voor de rijken is.
Wilders maakt denigrerende opmerkingen over Linkse politiek, terwijl grootste deel van zijn aanhang links is....

Het grootste deel van de Wilders aanhang stemt om rascistische redenen op de PVV

Deze man is echt helemaal niet goed bij zijn hoofd, ik denk dat het gross van zijn aanhang niet eens weet waar deze man voor staat.
Ajax is mijn leven!
pi_129933688
Angstig gedoe om niets. Maargoed, ik zie wel vaker mensen die niets begrijpen van politiek afgeven op Wilders. Dat is immers hip en populair.
Conscience do cost.
pi_129933901
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:40 schreef ems. het volgende:
Angstig gedoe om niets. Maargoed, ik zie wel vaker mensen die niets begrijpen van politiek afgeven op Wilders. Dat is immers hip en populair.
Je doelt op de onderzoeker wiens uitspraken aanleiding zijn geweest voor dit topic?
pi_129934222
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 11:52 schreef fantasyboy het volgende:

[..]

Wilders wil dat Nederland uit europa stapt
Wilders wil de gulden terug
Wilders denkt dat Nederland zonder de rest van de wereld kan
Wilders en zijn kiezers willen dat alle buitenlanders het land uitmoeten.
De haat tegen buitenlanders is de afgelopen jaren sinds Wilders er is heel erg toegenomen.
Wilders en de PVV doen alsof voor homoos opkomen maar stemmen op een homo wet in de EU in brussel tegen.
Wilders doet alsof hij voor de gewone man maar is falikant tegen nivellering in de samenleving, dus zegt hij eigenlijk dat hij voor de rijken is.
Wilders maakt denigrerende opmerkingen over Linkse politiek, terwijl grootste deel van zijn aanhang links is....

Het grootste deel van de Wilders aanhang stemt om rascistische redenen op de PVV

Deze man is echt helemaal niet goed bij zijn hoofd, ik denk dat het gross van zijn aanhang niet eens weet waar deze man voor staat.
Dat je vergelijkingen ziet m.b.t. de opkomst van nazi's kan ik me nog voorstellen, maar dit gaat nergens over.
pi_129935587
quote:
9s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat je vergelijkingen ziet m.b.t. de opkomst van nazi's kan ik me nog voorstellen, maar dit gaat nergens over.
Jongen dit zijn gewoon de keiharde feiten.
Ajax is mijn leven!
pi_129935721
Nee, het zijn keiharde meningen.
Conscience do cost.
pi_129935953
Samenwerken met fascistische rascistische Front national en vlaams blok, partijen die openlijk met hakenkruizen rondlopen

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-Vlaams-Belang.dhtml

Wilders wil Europees blok met Front National en Vlaams Belang

PVV-leider Wilders wil in het Europees parlement de krachten bundelen met het Franse Front National en het Vlaams Belang. Wilders gaat de komende maanden gesprekken voeren met die en andere anti-europartijen, zegt Wilders in het AD.

De samenwerking moet een vuist kunnen vormen tegen de al bestaande verbonden van sociaaldemocraten, liberalen en christendemocraten. 'Dat zou een enorm signaal zijn', zegt Wilders.

De PVV-leider was eerder terughoudend met toenaderingspogingen van het Front National en het Vlaams Belang, nu zegt hij meer met die partijen te hebben 'dan met de hele Tweede Kamer'. Afgelopen maandag lunchte Wilders al met Marine le Pen, leider van het Front National.
Ajax is mijn leven!
pi_129935975
http://www.joop.nl/politi(...)n_met_extreemrechts/

Wilders schurkt verder tegen Europees extreemrechts aan
PVV wil samenwerken met andere ultranationalisten ... Intussen verliest Front National-leider Le Pen onschendbaarheid en kan ze worden aangeklaagd voor uitspraken over moslims

PVV-leider Wilders schurkt verder tegen extreemrechtse bewegingen in Europa aan. Hij zegt met partijen die kritisch zijn over Europa te willen samenwerken bij de Europese verkiezingen van volgend jaar. Het was al bekend dat hij gesproken heeft met het Belgische Vlaams Belang en het Front National in Frankrijk, maar hij heeft ook gepraat met de Zweedse Democraten en hij gaat dat nog doen met de Lega Nord in Italië, meldt de NOS.

De NOS legde Wilders de vraag voor waarom hij niet eerder toenadering heeft gezocht tot bijvoorbeeld het Front National en of het Vlaams Belang. De PVV-voorman dat hij bang was voor wat de pers en de kiezers daarvan zouden vinden.

Wilders:

"Maar we laten ons nu niet meer gijzelen door journalisten of andere politici; als we veel gemeenschappelijk hebben, werken we samen; als we dat niet hebben, doen we dat niet"

Le Pen
Als Wilders wil samenwerken met de Marine Le Pen, de leider van het Franse Front National, moet hij opschieten. De Franse extreem-rechtse Europarlementariër is niet langer diplomatiek onschendbaar meldt de NOS. Het Europees Parlement in Straatsburg heeft in een stemming haar onschendbaarheid opgeheven. Daardoor kan ze worden aangeklaagd voor haar uitspraken over moslims.

NOS:

In 2010 maakte Le Pen een vergelijking tussen biddende moslims op straat in Frankrijk en de Duitse bezetting tijdens de Tweede Wereldoorlog. Ze was toen nog geen leider van het nationalistische Front National.

NOS: Wilders: samenwerken met anderen

NOS: Le Pen verliest onschendbaarheid
Ajax is mijn leven!
pi_129936831
Het Vlaams Blok van de Winter heeft ook een bijzonder verleden. Bas Paternotte schreef er bijvoorbeeld het volgende over (23 juni 2013).

Eind vorig jaar speelde holocaust-technisch de kwestie rondom de Vlaams Belanger Sam Freson die op Twitter stelde dat de Shoah niet meer is geweest dan een ‘holohoax’. Drie jaar terug werd oud-VB-senator Roeland Raes veroordeeld door het Brusselse Hof vanwege Holocaustontkenning. Hij had twijfels geuit bij de echtheid van het dagboek van Anne Frank en de omvang en systematiek van de Holocaust. (..)
Wat ons brengt op de man bij wie Geert Wilders afgelopen week een kopje thee heeft gedronken. Op maandag 7 november 1988 werd een jonge Filip Dewinter geïnterviewd door het toenmalige AVRO-actualiteitenprogramma Televizier. Hij was in het Belgische Lommel om de daar begraven Duitse soldaten en Oostfront-strijders te herdenken. Tientallen gesneuvelde Vlaamse SS’ers om precies te zijn. Dewinter zei dat iedereen het recht heeft zijn doden te herdenken. Aan zijn zijde stond die dag VB’er Gerolf Annemans.

En Geert Wilders stond (..) breed lachend tussen deze twee SS-herdenkers in. (Fantastische ontmoeting gehad met Filip Dewinter en Gerolf Annemans van VB. Kijk uit naar intensievere samenwerking! Wilders in een tweet op 21 juni 2013)

Filip de Winter wist ook te vertellen dat de enige remedie tegen AIDS puur heteroseksuele relaties is, zijn felle weerzin tegen homo's daarmee verwoordend. Zoals hij in het Vlaams Parlement ook uitriep dat islamofobie een plicht is.

http://stophetgevaarwilde(...)rs-ware-gezicht.html

[ Bericht 6% gewijzigd door fantasyboy op 11-08-2013 14:53:22 ]
Ajax is mijn leven!
pi_129937181
En nu?
Conscience do cost.
pi_129938152
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:14 schreef fantasyboy het volgende:

[..]

Jongen dit zijn gewoon de keiharde feiten.
Wat ik probeerde te zeggen is: als je dan vergelijkingen maakt met de opkomst van het nazisme, dan zijn er wel belangrijkere overeenkomsten te noemen dan dit rijtje.
pi_129938868
http://weblogs.nos.nl/met(...)11/geert-wilders.jpg
ik denk niet dat deze clown europa kan veroveren
  zondag 11 augustus 2013 @ 15:43:09 #233
366229 Oldie57
pi_129939175
quote:
9s.gif Op zondag 11 augustus 2013 10:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wilders = Hitler 2.0
Inderdaad want een leider van een partij die een etnische minderheid vergelijkt met beesten ('Kopvodden', 'Islamitisch stemvee') is een geboren nazi, een kampcommandant die weet hoe hij mensen van vlees en bloed kan onmenselijken.
pi_129939311
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 15:43 schreef Oldie57 het volgende:
Een leider van een partij die een etnische minderheid vergelijkt met beesten ('Kopvodden', 'Islamitisch stemvee') is een geboren nazi, een kampcommandant die weet hoe hij mensen van vlees en bloed kan onmenselijken.
Je kunt ook overdrijven. Ik vind de polarisatie die hij in de hand werkt ook verwerpelijk, maar een kampcommandant? Daar is 'ie veel te laf voor.
pi_129942492
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 11:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Vergelijking gaat prima op, alleen niet zoals hij in dit topic wordt opgeblazen. De achtergronden en de psychologie achter de manier waarop de PVV zich profileert zijn prima te vergelijken met hoe de nazi-partij opereerde, met name in de opkomstjaren, de jaren '20. Het hakken op de regering, zonder met realistische oplossingen te komen, het inzetten op de onderbuikgevoelens van de bevolking, vooral de lager opgeleiden, het aanwijzen van een zondebok voor allerlei problemen, het zijn allemaal technieken, die rechtstreeks uit het boekje van Goebbels komen.
En natuurlijk zijn er verschillen. Duitse politiek in de jaren na WO 1 kun je niet vergelijken met de Nederlandse politiek anno nu. Het was toen simpelweg veel intenser, inclusief enorme straatgevechten tussen aanhangers van partijen en geregelde knokploegen als onderdeel van het partij-apparaat. Dat heb je niet meer. Maar verder...
Het militarisme was toch wel één van de belangrijkste fenomenologische kenmerken van het nationaalsocialisme, ik zie dat echter niet terug bij de PVV (vooralsnog).
Dat militarisme kwam verder ook terug in de Weltanschauung van het nationaalsocialisme. Zwakke staten hadden het recht om sterke staten te overheersen. Duitsland moest via territoriale veroveringen Lebensraum veroveren in het Oosten. Verder stond in de samenleving die de nazi's voor ogen stond een militaire hiërarchie als organisatorisch principe centraal.
Al deze vrij fundamentele kenmerken die samenhangen met het nationaalsocialisme zien we niet terug bij de PVV.
Of heb ik nu Ian Kershaw niet goed begrepen???
I´m back.
pi_129943067
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 16:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het militarisme was toch wel één van de belangrijkste fenomenologische kenmerken van het nationaalsocialisme, ik zie dat echter niet terug bij de PVV (vooralsnog).
Dat militarisme kwam verder ook terug in de Weltanschauung van het nationaalsocialisme. Zwakke staten hadden het recht om sterke staten te overheersen. Duitsland moest via territoriale veroveringen Lebensraum veroveren in het Oosten. Verder stond in de samenleving die de nazi's voor ogen stond een militaire hiërarchie als organisatorisch principe centraal.
Al deze vrij fundamentele kenmerken die samenhangen met het nationaalsocialisme zien we niet terug bij de PVV.
Militarisme dat is toch niet meer realistische anno 21e eeuw?
Dat zie je toch ook niet bij het vlaams blok of andere europese fascistische partijeen, het zou moeten gaan gebeuren dat dit het geval zou worden....pfffffffffffffff

Maar op alle andere punten komt het gewoon overeen met het fascisme en denkbeelden van Hitler
Ajax is mijn leven!
pi_129943296
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 16:54 schreef fantasyboy het volgende:

[..]

Militarisme dat is toch niet meer realistische anno 21e eeuw?
Dat zie je toch ook niet bij het vlaams blok of andere europese fascistische partijeen, het zou moeten gaan gebeuren dat dit het geval zou worden....pfffffffffffffff

Maar op alle andere punten komt het gewoon overeen met het fascisme en denkbeelden van Hitler en zijn fascisme.
Ik denk dat je moet uitkijken met een dergelijke redenering, want dat leidt tot inflatie van het begrip. Dat komt het juiste verstaan van de historische werkelijkheid ook niet ten goede.
Komt nog eens bij, dat, volgens mij, de rol van Wilders wel zo'n beetje is uitgespeeld, toch?
Ik bedoel, op twitter is het meer een komiek dan een ideoloog.
Dat is geen propaganda, maar meer een soort van humor.
Ook de rol trouwens van de conservatieve ideologen, die direct na de moord op Van Gogh hun finest hour beleefden, is nagenoeg, of eigenlijk helemaal, uitgespeeld, volgens mij...
I´m back.
pi_129943517
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 16:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat je moet uitkijken met een dergelijke redenering, want dat leidt tot inflatie van het begrip. Dat komt het juiste verstaan van de historische werkelijkheid ook niet ten goede.
Komt nog eens bij, dat volgens mij de rol van Wilders wel zo'n beetje is uitgespeeld, toch?
Ik bedoel, op twitter is het meer een komiek dan een ideoloog.
Dat is geen propaganda, maar meer een soort van humor.
Ook de rol trouwens van de conservatieve ideologen, die direct na de moord op Van Gogh hun finest hour beleefden, is nagenoeg, of eigenlijk helemaal, uitgespeeld, volgens mij...
Ik denk niet dat de rol van Wilders uitgespeeld is. Als Wilders morgen dood is staat er gewoon weer iemand op die het zelfde gaat roepen. Het is een gat in de markt gebleken na Fortuyn.

Bovendien de nieuwe generatie jongeren nemen steeds meer zijn Nationalistische ideeen over. Kijk maar naar polls die op scholen gehouden worden.

De haat tegen buitenlanders zal de komende jaren alleen maar erger worden.

Er zal in Nederland een tweedeling plaatsvinden verwacht ik.

twitter boeit mij niet zo
Ajax is mijn leven!
pi_129943722
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 17:04 schreef fantasyboy het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de rol van Wilders uitgespeeld is. Als Wilders morgen dood is staat er gewoon weer iemand op die het zelfde gaat roepen. Het is een gat in de markt gebleken na Fortuyn.

Bovendien de nieuwe generatie jongeren nemen steeds meer zijn Nationalistische ideeen over. Kijk maar naar polls die op scholen gehouden worden.

De haat tegen buitenlanders zal de komende jaren alleen maar erger worden.

Er zal in Nederland een tweedeling plaatsvinden verwacht ik.
Ja, dat geloof ik dus niet, tegenwoordig gaat het debat alleen nog over de economie, en daar zou het ook over moeten gaan.
Ik denk dat de niche, die eerst Fortuyn en later Wilders invulden, totaal zijn uitwerking mist tegenwoordig.
En er zal idd misschien wel een tweedeling ontstaan, maar dat zal via andere lijnen tot stand komen.
Als de versoepeling van het arbeidsrecht wordt ingevoerd dan zullen er over een bepaalde periode mensen met een vast arbeidscontract overblijven en mensen die flexibel worden in gezet in "onze" samenleving... Een tweedeling zal dus eventueel ontstaan via sociaaleconomische lijnen, niet via ethnische lijnen...
I´m back.
pi_129945307
Hier gaan opmerkelijk weinig mensen op in...
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 02:20 schreef Polacco het volgende:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:21 schreef ruimteaapje het volgende:
Dit schreef ik hier twee jaar geleden al eens over:

Als de opkomst van de PVV met de opkomst van de nazi's wordt vergeleken roepen de meeste mensen altijd meteen dat Wilders de moslims niet wil vermoorden en dat er "dus" geen overeenkomst is. Maar de overeenkomst ligt niet in de Tweede Wereldoorlog maar in de jaren daarvoor, de jaren dertig - de periode waarin Hitler en zijn nazi's via verkiezingen, in een periode van economische tegenslag en met de schijn een democratische beweging te zijn aan de macht kwamen, waarbij zij voortdurend hamerden op het slechte functioneren van hun politieke tegenstanders, de heersende politieke (Weimar) elite en "links", maar vooral hun gal spuwden over de Joden, die zij als de oorzaak van de ellende bestempelden. Joden die niet integreerden werden als een gevaar gezien en Joden die wel meedraaiden in de samenleving ook: ze konden het nooit goed doen. Dit culmineerde in een vijandbeeld, een "joods-bolsjewistisch gevaar" waarin de bevolking het beeld werd voorgespiegeld dat Joden niet zomaar inwoners van Duitsland waren maar parasieten die profiteerden van de hardwerkende Duitsers, die alleen loyaal waren aan andere Joden en niet aan Duitsland of de Duitsers. Door hen te koppelen aan het communisme werd hen een gevaarlijke politieke agenda toegedicht en de nazi's stelden dat de Joden daarom kost wat kost gestopt moesten worden met wetten die Joden anders behandelden dan de overige Duitsers. Toen zij eenmaal aan de macht waren werden deze wetten ook daadwerkelijk ingevoerd en Joden moesten het land uit. In eerste instantie door met genoemde wetten het leven van de Joden zo onaangenaam te maken dat zij vanzelf vertrokken (wat veel Duitse joden in de jaren dertig ook deden of probeerden) waarbij de hetze tegen de Joden steeds verder werd opgevoerd wat uitmondde in de Kristallnacht, waarbij de aanslagen op Vom Rath en Gustloff en de (vermeende) rol van Joden bij de bloedige Russische revolutie en in het Sovjet-terreurapparaat koren op de molen waren voor de nazi's om alle Joden als gevaarlijk te bestempelen, net als de moord op Van Gogh en het islamitisch terrorisme dat zijn voor de PVV'ers.

Wie de overeenkomsten niet ziet of ontkent moet toch echt nog eens heel goed nadenken waar hij mee bezig is.
pi_129945631
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 17:52 schreef ruimteaapje het volgende:
Hier gaan opmerkelijk weinig mensen op in...

[..]

Omdat het imho niet echt relevant is.
Duitsland werd in 1918 op slag democratie gemaakt, vanuit een situatie waarin in Duitsland (en de onderlinge koninkrijken daarvoor) nooit echt democratie had bestaan... Die situatie is niet te vergelijken met de situatie in Nederland annonu, ik denk dat hier niemand een dictatuur voorstaat (afgezien van wat gekke FOK!kers uiteraard), omdat we een lange traditie kennen van democratie.
Ook de problemen waarmee Duitsland in het interbellum worstelde zijn onvergelijkbaar met onze problemen... De overgang die wij misschien wel of niet zullen meemaken is meer een overgang naar Amerikaanse sociaaleconomische toestanden.
Daarbij kennen we geen militaristische traditie, waardoor we vatbaar zouden kunnen worden voor nationaalsocialisme, onze traditie is de polder, het pappen en nathouden.
I´m back.
pi_129945982
Mijn uitleg gaat helemaal niet over de voedingsbodem waaruit beide bewegingen zijn ontstaan en ook niet over hypothetische overeenkomsten in de toekomst , ik wijs op de identieke wijze waarop beide bewegingen hun werkelijke en vermeende politieke tegenstanders en plus een complete bevolkingsgroep als schuldigen en als gevaar framen.De relevantie zit in de overeenkomsten, niet in de verschillen. Om de overeenkomsten te kunnen bagatelliseren vermijd je (bewust of onbewust?) direct op deze overeenkomsten in te gaan en vlucht je weg in een serie drogredenen. Ga bijvoorbeeld eens in op de overeenkomst tussen het framen van "links", "de overheid", "de regering" en vooral "de joden" enerzijds en het framen van diezelfde groepen met als afwijkende zondebok "de moslims" anderzijds.

"Ik ontzeg niemand een gezinsleven. Ook niet-westerse allochtonen niet. Ze mogen trouwen, ze mogen samenwonen. Alleen niet in Nederland."” - Geert Wilders, Volkskrant 7 oktober 2006

"Ik vind wel dat er minder moslims moeten zijn in Nederland. Ik vind de ideologie van de islam abject, fascistisch en fout." - Geert Wilders, Het Nieuwsblad (Vlaams), 9 februari 2008

"De islam is Het Kwaad zelf." - Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007

"Niet uit haat, maar uit trots en zelfbehoud van onze Nederlandse identiteit en onze westerse waarden, verdedig ik een immigratiestop uit islamitische landen." - Geert Wilders, Het Nieuwsblad (Vlaams), 9 februari 2008

"Het is volstrekt onwenselijk dat Amsterdam maar liefst 177 nationaliteiten telt" - Geert Wilders, AT5, 22/8/2007

"Veel fundamentele problemen in Nederland, zoals infrastructuur, files, huisvestingsproblemen en de verzorgingsstaat, kun je rechtstreeks
toeschrijven aan migranten." - Geert Wilders in interview met DPA, 3 januari 2008

"De islam is een gewelddadige religie. (… ) Het zit in die gemeenschap zelf." - Geert Wilders, Volkskrant 7 oktober 2006

"Migranten bestaan" "hun hypothetische afwezigheid binnen de Nederlandse realiteit mag dan wel mijn utopia zijn, maar is niet realistisch" - Interview van Wilders met het Duitse persbureau DPA

[ Bericht 37% gewijzigd door ruimteaapje op 11-08-2013 18:24:20 ]
pi_129946436
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 18:12 schreef ruimteaapje het volgende:
De relevantie zit in de overeenkomsten, niet in de verschillen. Om de overeenkomsten te kunnen bagatelliseren vermijd je (bewust of onbewust?) direct op deze overeenkomsten in te gaan en vlucht je weg in een serie drogredenen. Ga bijvoorbeeld eens in op de overeenkomst tussen het framen van "links", "de overheid", "de regering" en vooral "de joden" enerzijds en het framen van diezelfde groepen met als afwijkende zondebok "de moslims" anderzijds.
Maar, dat getuigt van dezelfde absolutistische moraal die gelovige moslims aanhangen toch?
Als we ergens als progressieve linkse mensen voor te vrezen hebben dan is het van de absolutistische moraal die zowel conservatieve ideologen zoals Wilders aanhangen als moslims.
Verder gebruik ik geen drogredeneringen volgens mij, wat ik mededeelde kun je zo teruglezen in de geschiedenisboeken, zelfs tijdens de bezetting was de collaboratie met de nazi's nog redelijk gering, omdat we opgedeeld in zuilen bij onze eigen zuilen bleven, polderen, pappen en nathouden. No way, dat een schertsfiguur, een nar, als Wilders daarin ooit enige verandering kan aanbrengen... Bovendien zijn rol is totaal en effectief uitgespeeld.
I´m back.
pi_129946670
Interessant dat je weer niet ingaat op wat ik nu eigenlijk schrijf en je in mijn tweede post zelfs specifiek vroeg. Moet ik hieruit afleiden dat je eigenlijk geen antwoorden hebt? Ik heb het helemaal niet over hoe vatbaar Nederlanders wel of niet zijn voor nationaalsocialistische denkbeelden, ik zeg zelfs niet dat de denkbeelden van Wilders nationaalsocialistisch zijn. Hoe Nederlanders er destijds voor de oorlog op reageerden doet dus niet ter zake, hoe zij er tijdens de bezetting op reageerden nog veel minder. Ook de voedingsbodem 80 jaar geleden doet niet ter zake. Mijn vergelijking gaat over het framen - de manier waarop de NSDAP en de PVV hun werkelijke en vermeende tegenstanders zwartmaakten c.q. -maken om de (potentiële) achterban een angstbeeld voor te spiegelen.
pi_129946888
De gemiddelde Nederlander weet niet eens wat de Islam inhoudt en denken dat alle mensen van buitenlandse afkomst een moslim is. Dit lijkt grappig maar is gewoon de realiteit.

De islam en moslims zijn voor wilders niets anders dan een hulpmiddel om aversie tegen buitenlanders in het algemeen te zaaien.

[ Bericht 1% gewijzigd door fantasyboy op 11-08-2013 18:49:09 ]
Ajax is mijn leven!
pi_129947326
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 18:33 schreef ruimteaapje het volgende:
Interessant dat je weer niet ingaat op wat ik nu eigenlijk schrijf en je in mijn tweede post zelfs specifiek vroeg. Moet ik hieruit afleiden dat je eigenlijk geen antwoorden hebt? Ik heb het helemaal niet over hoe vatbaar Nederlanders wel of niet zijn voor nationaalsocialistische denkbeelden, ik zeg zelfs niet dat de denkbeelden van Wilders nationaalsocialistisch zijn. Hoe Nederlanders er destijds voor de oorlog op reageerden doet dus niet ter zake, hoe zij er tijdens de bezetting op reageerden nog veel minder. Ook de voedingsbodem 80 jaar geleden doet niet ter zake. Mijn vergelijking gaat over het framen - de manier waarop de NSDAP en de PVV hun werkelijke en vermeende tegenstanders zwartmaakten c.q. -maken om de (potentiële) achterban een angstbeeld voor te spiegelen.
Je begrijpt het gewoon niet, denk ik.

Of je nu wel of niet "framet" de rol van de PVV is compleet uitgespeeld (los of het dus waar is wat je hier beweert), het debat gaat over economie niet over etniciteit en mensen van een andere etniciteit wel of niet "framen".
Het geouwehoer dat de moslims ons over een luttel aantal decennia hebben overgenomen is allang bij de angel weggenomen als zijnde een plat samenzweringsverhaaltje.
Mensen zijn tegenwoordig blij dat ze nog een baan hebben en hun rekeningen kunnen betalen, daar gaat het maatschappelijke debat Annonu over.
Daarbij het "framen" zoals jij dat noemt dat is iedere politicus in de mond bestorven. Herinner je nog hoe Rutte laatste TK-verkiezingen (net als Wilders) de linksen framede, om er vervolgens na de verkiezingen mee samen te werken?
En ja, alsof dat soort uitlatingen, inclusief die van Wilders, überhaupt in de buurt komen van hoe de nationaalsocialisten (en zeker nadat zij aan de macht kwamen) de Joden "frameden"... Een vergelijking die je alleen maar kunt maken, als je werkelijk alleen maar sporadisch kennis hebt gemaakt met de geschiedenis van die periode... :').
Nee, verder mag men gewoon kritiek uiten op de religie Islam, dat is geen framen.
We mogen ook kritiek uiten op andere bekende religies en haar aanhangers.
I´m back.
pi_129947478
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 18:41 schreef fantasyboy het volgende:
De gemiddelde Nederlander weet niet eens wat de Islam inhoudt en denken dat alle mensen van buitenlandse afkomst een moslim is. Dit lijkt grappig maar is gewoon de realiteit.

De islam en moslims zijn voor wilders niets anders dan een hulpmiddel om aversie tegen buitenlanders in het algemeen te zaaien.
Zelfs de gemiddelde moslim weet niet eens wat Islam inhoudt. :D.
I´m back.
pi_129947557
Maar goed, beetje meeliften op het leed van de Holocaust dus...
I´m back.
pi_129947574
quote:
14s.gif Op zondag 11 augustus 2013 18:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zelfs de gemiddelde moslim weet niet eens wat Islam inhoudt. :D.
Hoe bedoel je?
pi_129947637
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Dat de meeste dingen mbt de Islam en de geschiedenis die daar aan vast zit ,en ook stromingen binnen de Islam, de polderlandse hulp-moslim boven zijn pet gaat.
Is ook met christenen en Joden zo hoor.
I´m back.
pi_129947661
LOL, het punt is nu juist dat die manier van framen zeer zeker te vergelijken is en als zodanig dus wel degelijk "in de buurt komt". Sterker, ik heb hierboven uitgebreid mijn argumentatie daarvoor gegeven. Dat jij dat even snel afdoet als "sporadische kennis" moet jij weten, het ontbreekt je alleen andermaal aan argumenten.
pi_129947668
quote:
10s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat de meeste dingen mbt de Islam en de geschiedenis die daar aan vast zit ,en ook stromingen binnen de Islam, de polderlandse hulp-moslim boven zijn pet gaat.
Zoals?
pi_129947710
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:04 schreef ruimteaapje het volgende:
LOL, het punt is nu juist dat die manier van framen zeer zeker te vergelijken is en als zodanig dus wel degelijk "in de buurt komt". Sterker, ik heb hierboven uitgebreid mijn argumentatie daarvoor gegeven. Dat jij dat even snel afdoet als "sporadische kennis" moet jij weten, het ontbreekt je alleen andermaal aan argumenten.
Joh, ga je nou niet vergelijken met het lot van Joden in nazi-Duitsalnd hè, door wat gebral van ene Gekke Geertje Wilders, want dan heb je echt geen sjoege...
I´m back.
pi_129947728
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zoals?
Ja, daar moet je dikke boeken van geleerde mensen voor lezen hoor.
I´m back.
pi_129947777
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Joh, ga je nou niet vergelijken met het lot van Joden in nazi-Duitsalnd hè, door wat gebral van ene Gekke Geertje Wilders, want dan heb je echt geen sjoege...
Lees de eerste zinnen van mijn argumentatie er nog eens op na voordat je met zulke overbodige opmerkingen komt.
pi_129947803
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, daar moet je dikke boeken van geleerde mensen voor lezen hoor.
Je kunt dus niets concreets benoemen?
pi_129947811
quote:
10s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je kunt dus niets concreets benoemen?
Jawel. :).
I´m back.
pi_129947900
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jawel. :).
Matige trollpoging.
pi_129947949
Tis allemaal bijzaak waar het nu ineens in deze topic over gaat.

Conclusie moet gewoon zijn dat PVV en Wilders een nazi partij vertegenwoordigen. Gezien ook het eerder aangehaalde feit dat ze steeds meer met buitenlandse fascistische partijen zoals National Front en vlaams blok gaan samenwerken.
Ajax is mijn leven!
pi_129948108
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:07 schreef ruimteaapje het volgende:

[..]

Lees de eerste zinnen van mijn argumentatie er nog eens op na voordat je met zulke overbodige opmerkingen komt.
Het is niet overbodig, Wilders reageert op wangedrag van moslimjongens (dat idere dag weer in de media verschijnt) en jij extrapoleert dat naar een situatie dat je onder nazi-Duitsland leeft. En probeert zo te beweren dat Wilders de bevolking framet om ook een Holocaust te beginnen oid?
Dat is hysterisch geouwehoer.
Je zou het op zijn minst eens moeten zijn dat heel wat "moslimjongens"" de boel behoorlijk vergaand aan het verstieren zijn.
Maar nee, Wilders framet ons in een Holocaust tegen de arme moslimpjes...
Ga wat tegen dat wangedrag doen, ipv de Nederlandse bevolking willen opzadelen met een complex vatbaar te zijn voor nationaalsocialisme, omdat fucking Gekke Geertje ons zogenaamd framet.
Maar goed dat stukje eerlijkheid, daar moeten we nog even op wachten.
Het komt wel een keer.
I´m back.
pi_129948205
quote:
9s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Matige trollpoging.
Ik heb vaak genoeg boeken opgesomd, maar net als voor conservatieve ideologen, zijn dat boeken van de verkeerde schrijvers...
Verder blijkt dat een rondgang op wikipedia ook al tot info leidt waarvan de eerste de beste moslim op FOK! een beetje staat te kijken.
Omdat-ie dat gewoon niet kent.
I´m back.
pi_129948411
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is niet overbodig, Wilders reageert op wangedrag van moslimjongens (dat idere dag weer in de media verschijnt) en jij extrapoleert dat naar een situatie dat je onder nazi-Duitsland leeft. En probeert zo te beweren dat Wilders de bevolking framet om ook een Holocaust te beginnen oid?
Dat is hysterisch geouwehoer.
Je zou het op zijn minst eens moeten zijn dat heel wat "moslimjongens"" de boel behoorlijk vergaand aan het verstieren zijn.
Maar nee, Wilders framet ons in een Holocaust tegen de arme moslimpjes...
Ga wat tegen dat wangedrag doen, ipv de Nederlandse bevolking willen opzadelen met een complex vatbaar te zijn voor nationaalsocialisme, omdat fucking Gekke Geertje ons zogenaamd framet.
Maar goed dat stukje eerlijkheid, daar moeten we nog even op wachten.
Het komt wel een keer.
Doe je dat wel vaker, dat je een argumentatie 180 draait en iemand precies het tegenovergestelde aanwrijft dan wat hij werkelijk schrijft? Ik het het helemaal nergens in mijn argumentatie over de reactie van de Nederlandse bevolking, ook helemaal nergens over iets waar ik die bevolking mee wil opzadelen, ik stel in mijn reacties op jou zelfs nog eens letterlijk dat ik het daar niet over heb...en jou conclusie is dat ik het daarover heb. En hetgeen waar ik het wel over heb, en wat ik zelfs met bewijzen en citaten onderbouw, ontken je dan nog eens door zonder enige onderbouwing te beweren dat Wilders zijn pijlen enkel op "moslimjongens" richt. Ik sluit mij aan bij Xa1pt, je bent een matige troll.
pi_129948480
Wellicht kun je even uitleggen hoe onderstaande citaten enkel betrekking hebben op "moslimjongens"

"Ik ontzeg niemand een gezinsleven. Ook niet-westerse allochtonen niet. Ze mogen trouwen, ze mogen samenwonen. Alleen niet in Nederland."” - Geert Wilders, Volkskrant 7 oktober 2006

"Ik vind wel dat er minder moslims moeten zijn in Nederland. Ik vind de ideologie van de islam abject, fascistisch en fout." - Geert Wilders, Het Nieuwsblad (Vlaams), 9 februari 2008

"De islam is Het Kwaad zelf." - Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007

"Niet uit haat, maar uit trots en zelfbehoud van onze Nederlandse identiteit en onze westerse waarden, verdedig ik een immigratiestop uit islamitische landen." - Geert Wilders, Het Nieuwsblad (Vlaams), 9 februari 2008

"Het is volstrekt onwenselijk dat Amsterdam maar liefst 177 nationaliteiten telt" - Geert Wilders, AT5, 22/8/2007

"Veel fundamentele problemen in Nederland, zoals infrastructuur, files, huisvestingsproblemen en de verzorgingsstaat, kun je rechtstreeks
toeschrijven aan migranten." - Geert Wilders in interview met DPA, 3 januari 2008

"De islam is een gewelddadige religie. (… ) Het zit in die gemeenschap zelf." - Geert Wilders, Volkskrant 7 oktober 2006

"Migranten bestaan" "hun hypothetische afwezigheid binnen de Nederlandse realiteit mag dan wel mijn utopia zijn, maar is niet realistisch" - Interview van Wilders met het Duitse persbureau DPA
pi_129948617
Geert Wilders heeft een indische achtergrond, is getrouwd met een bulgaarse vrouw en loopt met een keppeltje in Israel rond..../

Dit even voor de duidelijkheid.
Ajax is mijn leven!
pi_129948625
Heeft dit ook betrekking op "moslimjongens", of raakt dit aan mijn argumentatie? PVV'er Machiel de Graaf in een interview in De Volkskrant:

"Knap hoe Abouta­leb zich om hoog heeft gewerkt, maar hij ‘is wel één van de waterdrup­pels van de tsunami van de islamisering. Eerst zie je de moslims in de onderlaag van de samenleving verschijnen, vervolgens in de boven­laag"

Kortom: zijn moslims onaangepast, dan zijn ze een bedreiging – zijn ze goed geïnte­greerd, dan zijn ze het ook.
pi_129948805
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:23 schreef ruimteaapje het volgende:

[..]

Doe je dat wel vaker, dat je een argumentatie 180 draait en iemand precies het tegenovergestelde aanwrijft dan wat hij werkelijk schrijft? Ik het het helemaal nergens in mijn argumentatie over de reactie van de Nederlandse bevolking, ook helemaal nergens over iets waar ik die bevolking mee wil opzadelen, ik stel in mijn reacties op jou zelfs nog eens letterlijk dat ik het daar niet over heb...en jou conclusie is dat ik het daarover heb. En hetgeen waar ik het wel over heb, en wat ik zelfs met bewijzen en citaten onderbouw, ontken je dan nog eens door zonder enige onderbouwing te beweren dat Wilders zijn pijlen enkel op "moslimjongens" richt. Ik sluit mij aan bij Xa1pt, je bent een matige troll.
Dus je denkt werkelijk dat je in hetzelfde "schuitje" zit als de Joden onder de nazi's?
En als iemand dit niet inziet, dan trollt die?
Lijkt me toch wat ik eerder al zei hysterie, niet overeenstemmend met de werkelijkheid.
I´m back.
pi_129948998
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:29 schreef fantasyboy het volgende:
Geert Wilders heeft een indische achtergrond, is getrouwd met een bulgaarse vrouw en loopt met een keppeltje in Israel rond..../

Dit even voor de duidelijkheid.
Hij is getrouwd met een Hongaarse vrouw, maar goed.
pi_129949042
quote:
10s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus je denkt werkelijk dat je in hetzelfde "schuitje" zit als de Joden onder de nazi's?
Lijkt me toch wat ik eerder al zei hysterie, niet overeenstemmend met de werkelijkheid.
Of het hysterie is moet nog blijken.....
Als Wilders 75 zetels haalt is het misschien geen hysterie meer....
Die zal die wel nooit gaan halen ...maar toch..

Conclusie moet zijn dat Nederlanders weles de nieuwe duitsers van de jaren 30 kunnen gaan worden.
Ajax is mijn leven!
pi_129949112
quote:
10s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ook dat denk ik niet. Lijkt mij dat begrijpend lezen niet aan jou is besteed. Ik maak een observatie van de gebruikte methodes om een bevolkingsgroep plus de politieke tegenstand te framen. Dat jij daar niet op in wil gaan en in plaats daarvan voortdurend zaken aanhaalt die ik niet denk en waarover ik helemaal niets schrijf moet jij weten maar het begint een beetje irritant te worden om steeds te reageren op hoe jij mijn woorden ver uit hun verband trekt en helemaal nooit ingaat op wat ik wel schrijf.
pi_129949123
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:39 schreef karton2 het volgende:

[..]

Hij is getrouwd met een Hongaarse vrouw, maar goed.
hongaars bulgaars wat maakt het uit,hij zal der wel opgepikt hebben uit een tippelzone
Ajax is mijn leven!
pi_129949205
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:42 schreef fantasyboy het volgende:

[..]

hongaars bulgaars wat maakt het uit,hij zal der wel opgepikt hebben uit een tippelzone
Denk eerder ergens in diplomatieke kringen.
pi_129949480
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:42 schreef ruimteaapje het volgende:

[..]

Nee, ook dat denk ik niet. Lijkt mij dat begrijpend lezen niet aan jou is besteed. Ik maak een observatie van de gebruikte methodes om een bevolkingsgroep plus de politieke tegenstand te framen. Dat jij daar niet op in wil gaan en in plaats daarvan voortdurend zaken aanhaalt die ik niet denk en waarover ik helemaal niets schrijf moet jij weten maar het begint een beetje irritant te worden om steeds te reageren op hoe jij mijn woorden ver uit hun verband trekt en helemaal nooit ingaat op wat ik wel schrijf.
Het is niet hetzelfde, bij lange na niet. Maar ja, je kent de geschiedenis niet.
I´m back.
pi_129949624
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:44 schreef karton2 het volgende:

[..]

Denk eerder ergens in diplomatieke kringen.
Lijkt me sterk, diplomaten willen niets te maken hebben met iemand als wilders
Ajax is mijn leven!
pi_129949742
Het is goed met je, niet begrijpen wat ik zeg, daardoor een pagina lang verkeerde conclusies trekken en als ik je voor de zoveelste keer vraag om eindelijk eens daadwerkelijk in te gaan op wat ik wel schrijf kom je met een slappe insinuatie over mijn historische kennis. Ga jij eerst maar eens opzoeken wie Vom Rath en Gustloff waren, probeer mijn argumentatie te doorgronden, vergelijk bijvoorbeeld de hierboven geciteerde woorden van Machiel de Graaf en Geert Wilders eens met de uitspraken die de nazi's over de Joden en het "joods-bolsjewistische gevaar" deden en dan praten we verder.
pi_129950476
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:56 schreef ruimteaapje het volgende:
Het is goed met je, niet begrijpen wat ik zeg, daardoor een pagina lang verkeerde conclusies trekken en als ik je voor de zoveelste keer vraag om eindelijk eens daadwerkelijk in te gaan op wat ik wel schrijf kom je met een slappe insinuatie over mijn historische kennis. Ga jij eerst maar eens opzoeken wie Vom Rath en Gustloff waren, probeer mijn argumentatie te doorgronden, vergelijk bijvoorbeeld de hierboven geciteerde woorden van Machiel de Graaf en Geert Wilders eens met de uitspraken die de nazi's over de Joden en het "joods-bolsjewistische gevaar" deden en dan praten we verder.
Joh, het antisemitisme werd er met de paplepel in gegoten vanaf 1933, het verscheen in schoolboeken, inclusief leerkundige plaatjes over hoe de Jood eruit zag, het kwam voor in diverse welbekende filmische uitingen, de Duitsers werden er via de verschillende nieuwsbronnen mee geïndoctrineerd, zoals de Völkischer Beobachter en Der Stürmer van bijv. Julius Streicher, die werkelijk waar een ziekelijke haat verkondigde tav Joden, ze stonden er mee op en gingen ermee naar bed, en nu wil jij beweren dat Wilders en De Graaf (evt dmv de 142 karakters die je via twitter kunt gebruiken) hetzelfde riedeltje gebruiken tav moslims? Volgens mij ben je werkelijk waar hysterisch. En indien niet zo zit je mee te liften op het echte leed dat Joden is aangedaan in de historische periode onder de nazi's.
Dat is op zijn minst bedenkelijk, of misschien beter nog grotesque.
Punt is dat de moslims in dit land nog nooit leed is aangedaan, noch hebben ze ooit kritiek te verduren gekregen, en al helemaal niet die narcistische jongetjes, die zich blijven misdragen in het publieke domein. Terwijl de rest van de Islamitische gemeenschap zijn schouders erbij lijkt op te trekken. Want ja...
I´m back.
pi_129950652
Joh, het grote verschil is dan ook dat de NSDAP de verkiezingen won (voor 1933 ging wat jij beschrijft niet op) en Wilders niet.Het riedeltje is het zelfde, alleen moet Wilders manoeuvreren binnen zijn wettelijke mogelijkheden omdat hij de wetten, in tegenstelling tot de nazi's, niet mag schrijven en de media niet onder controle heeft. Voor de rest is het inderdaad dezelfde manier van framen, alleen met de middelen maar ook beperkingen van nu.
pi_129950733
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 20:21 schreef ruimteaapje het volgende:
Joh, het grote verschil is dan ook dat de NSDAP de verkiezingen won (voor 1933 ging wat jij beschrijft niet op) en Wilders niet.Het riedeltje is het zelfde, alleen moet Wilders manoeuvreren binnen zijn wettelijke mogelijkheden omdat hij de wetten, in tegenstelling tot de nazi's, niet mag schrijven en de media niet onder controle heeft. Voor de rest is het inderdaad dezelfde manier van framen, alleen met de middelen maar ook beperkingen van nu.
En hij zal dus nooit in staat zijn om te bereiken wat Hitler bereikte, en dat heb ik al uitgelegd waarom niet...
I´m back.
pi_129950937
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 20:21 schreef ruimteaapje het volgende:
En overigens ik ken de moslimbroeders over het algemeen zelf als zeer racistisch, moet je horen wat ze zeggen als ze een negroïde sub-Sahara Afrikaan zien...
Maar goed, dat zullen wel weer zoals mutant dat noemt moslims zijn van de onderkant van de samenleving hè. :').
I´m back.
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:30:57 #279
63302 rockstah
New World Disorder
pi_129953977
quote:

[..]

Mijn zus heeft een tijdje voor haar gewerkt geloof ik, schijnt een erg sterke en intelligente vrouw te zijn.
pi_129954731
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 20:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En overigens ik ken de moslimbroeders over het algemeen zelf als zeer racistisch, moet je horen wat ze zeggen als ze een negroïde sub-Sahara Afrikaan zien...
Maar goed, dat zullen wel weer zoals mutant dat noemt moslims zijn van de onderkant van de samenleving hè. :').
Jij bent ook wel direct helemaal doorgeslagen naar de andere kant, he?
pi_129954995
quote:

[..]

ik denk een dochter van asielzoekers, gevlucht voor de sowjet bezetting
pi_129955170
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:12 schreef fantasyboy het volgende:
Tis allemaal bijzaak waar het nu ineens in deze topic over gaat.

Conclusie moet gewoon zijn dat PVV en Wilders een nazi partij vertegenwoordigen. Gezien ook het eerder aangehaalde feit dat ze steeds meer met buitenlandse fascistische partijen zoals National Front en vlaams blok gaan samenwerken.
nee.. de echte nazi partijen zoals de NDP en Gouden Dageraad wil ie niet mee samenwerken
pi_129955409
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:51 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

nee.. de echte nazi partijen zoals de NDP en Gouden Dageraad wil ie niet mee samenwerken
Door met die andere nationalistische partijen samen te werken begeef je je wel degelijk op glad ijs.
  zondag 11 augustus 2013 @ 22:04:51 #284
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129955881
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:26 schreef ruimteaapje het volgende:
Veel fundamentele problemen in Nederland, zoals infrastructuur, files.... kun je rechtstreeks
toeschrijven aan migranten
die heb ik nog nooit eerder gehoord _O- !
pi_129958935
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:51 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Wat valt er met die partijen samen te werken dan voor de pvv dan? die zijn kwa grote helemaal niets waard om mee samen te werken. Wilders wil gewoon met andere grote extreem rechtse partijen samenwerken waarmee hij een groot blok kan vormen.
Ajax is mijn leven!
pi_129959334
quote:
10s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:21 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

de pvv doet dat ook niet

de vvd heeft daadwerkelijk lak aan de rechtsstaat, en daar schamen ze zich niet voor
dat zie ik de pvv niet doen
Nee, niet? Niet het sluiten van moskeeën, het ondertekenen van integratie-contracten, het belasten van hoofddoekjes? Die maatregelen passen wel in een rechtstaat volgens jou?
  zondag 11 augustus 2013 @ 23:23:53 #287
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129960238
quote:
10s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:04 schreef skrn het volgende:

[..]

Nee, niet? Niet het sluiten van moskeeën, het ondertekenen van integratie-contracten, het belasten van hoofddoekjes? Die maatregelen passen wel in een rechtstaat volgens jou?
Welke moskeeen zijn gesloten
integratiecontract, wat? :')
hoofdoek belasting, hoe veel bedraagt die?
pi_129960722
quote:
10s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:23 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Welke moskeeen zijn gesloten
integratiecontract, wat? :')
hoofdoek belasting, hoe veel bedraagt die?
Ik lepel zo uit mijn hoofd plannen van de PVV op, ideeën die de PVV mondeling als schriftelijk heegt geopenbaard.
  zondag 11 augustus 2013 @ 23:36:05 #289
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129960774
quote:
10s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:35 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik lepel zo uit mijn hoofd plannen van de PVV op, ideeën die de PVV mondeling als schriftelijk heegt geopenbaard.
oh dus dat heeft niets te maken met rechtsstaat, of eigenlijk niet eens met de pvv, maar je onderbuikje is weer warm gevuld he, tokkie :N
  zondag 11 augustus 2013 @ 23:43:30 #290
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_129961118
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 22:04 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

die heb ik nog nooit eerder gehoord _O- !
Alsof migranten werken en ´s ochtends in de file staan. :P
Alhoewel; ze komen nooit op tijd; dus misschien staan ze wel in de ochtendfile omdat hun zoveelste rooftocht in de blanke sub-urbs weer eens is uitgelopen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 11 augustus 2013 @ 23:54:12 #291
104871 remlof
Europees federalist
pi_129961667
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:43 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Alsof migranten werken en ´s ochtends in de file staan. :P
Alhoewel; ze komen nooit op tijd; dus misschien staan ze wel in de ochtendfile omdat hun zoveelste rooftocht in de blanke sub-urbs weer eens is uitgelopen.
Zo, jij bent goed in generaliseren.
pi_129961682
quote:
7s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:36 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

oh dus dat heeft niets te maken met rechtsstaat, of eigenlijk niet eens met de pvv, maar je onderbuikje is weer warm gevuld he, tokkie :N
Waaat? Uitspraken gedaan door PVV'ers hebben niks met de PVV te maken?

Ik merk het wel vaker in 'discussies' met PVV'ers. De meest extreme uitspraken van de PVV moet men niet te letterlijk en/of serieus nemen.

Raar.
pi_129962482
quote:
10s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:54 schreef skrn het volgende:

[..]

Waaat? Uitspraken gedaan door PVV'ers hebben niks met de PVV te maken?

Ik merk het wel vaker in 'discussies' met PVV'ers. De meest extreme uitspraken van de PVV moet men niet te letterlijk en/of serieus nemen.

Raar.
Men moet dat extremisme wel serieus beoordelen Misschien extra wel als het als een grap wordt gebracht. Das het principe van wolf in schaapskleren.
  maandag 12 augustus 2013 @ 04:02:41 #294
379943 Paper_Tiger
pi_129966690
De PVV is nationalistisch en socialistisch dus de term nationaal socialisme is in ieder geval op zijn plaats. De NAZI partij kenmerkte zich door een militaristische structuur iets wat ik mis bij Wilders.
De afkeer van buitenlanders past bij nationalisme en de Islam is niet alleen een religie maar ook een dwingende manier van leven net als het socialisme en de afgeleide sociaal democratie dus daar is een waarschuwing wel op zijn plaats.
  maandag 12 augustus 2013 @ 04:15:35 #295
405133 Hninjamaster
I'ts all about the Time
pi_129966729
Iemand het interview gezien van ex pvv'er arnoud van doorn ??
Dat helpt mischien
Ohohohoho
ho-ho-ho
ho-ho-ho
Lololololooo...
pi_129966751
Links Nederland heeft toppunt van de ijsberg bereikt qua Wilders fobie, gaan ze hem ook elimineren net zoals Fortuyn?

die peilingen moeten pijn doen, zonder Wilders waren er 50% minder statements geweest van al die correcte partijtjes.

Nu is het telkens weer standpunt van Wilders proberen te bashen en makkelijk scoren.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_129966760
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 04:36 schreef epicbeardman het volgende:
Links Nederland heeft toppunt van de ijsberg bereikt qua Wilders fobie, gaan ze hem ook elimineren net zoals Fortuyn?

nee. Fortuyn werd niet beveiligd
  maandag 12 augustus 2013 @ 08:19:58 #298
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_129967546
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 16:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je hebt Kershaw wellicht wel goed begrepen, je begrijpt alleen mijn betoog niet. Ik geef nu juist aan dat er geen 1:1 vergelijking mogelijk is. Die knokploegen waaren daar een goed voorbeeld van.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_129968171
quote:

die peilingen moeten pijn doen, zonder Wilders waren er 50% minder statements geweest van al die correcte partijtjes.

Nu is het telkens weer standpunt van Wilders proberen te bashen en makkelijk scoren.
Deze man _O_
pi_129969057
quote:

Niemand hoeft Wilders te elimineren. Hij heeft zichzelf al helemaal weg elimineerd uit deze wereld.

Hij weet dat een leven buiten de politiek en zonder beveiliging helemaal never nooit meer voor hem mogelijk zal zijn. Dat is ook 1 van de redenen dat hij zich helemaal nergens meer over druk hoeft te maken en volledig los kan gaan met zijn beledigingen tegen de rest van de wereld.

Het maakt voor hem geen zak meer uit, er is geen andere leven voor hem meer mogelijk tot zijn dood. Waar andere politici altijd letten op hun woorden hoeft wilders dat helemaal niet meer. En dan wordt er gezegd dat hij alles durft te zeggen.....

En de belastingbetaler/gemeenschapt betaalt die 10 miljoen beveiliging wat ik ooit weles gelezen heb op internet.
Ajax is mijn leven!
pi_129969078
Toedeloe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')