abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 augustus 2013 @ 08:22:11 #201
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_129927424
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, een PVV-er.
Ze schijnen nog steeds in het wild voor te komen.
  zondag 11 augustus 2013 @ 08:25:11 #202
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_129927444
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:36 schreef remlof het volgende:

[..]

Een Godwin is een absurde vergelijking met WO2, dat is dit niet.
Klopt want de PVV put haar denkbeelden en ideeën over etnische minderheden uit het gedachtegoed van de nazi's.
  zondag 11 augustus 2013 @ 10:07:32 #203
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_129928504
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 08:25 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

Klopt want de PVV put haar denkbeelden en ideeën over etnische minderheden uit het gedachtegoed van de nazi's.
Je denkt dat de PVV welbewust bij de nazi's shopt voor ideeen?
  zondag 11 augustus 2013 @ 10:30:05 #204
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_129928816
Ik vind de vergelijking waanzinnig.

Je zou per definitie alle vergelijkingen met het nazisme moeten voorkomen. Het is smakeloos, populistisch en de domheid voorbij. Deze vergelijking grenst aan het criminele.

Voor de mensen die dit niet direct inzien wil het best even uitleggen: Het nazisme stond voor de zgn. endlosung en het zgn. lebensraum, met alle bekende dramatische gevolgen. Je kunt van de PVV zeggen wat je wilt, maar niets wijst op eliminatie (in de zin van vernietiging) van bepaalde bevolkingsgroepen of territoriale uitbreiding. Ook roept de PVV niet op tot oproer en geweld, wat de Nazi-partij wel deed.
Het losmaken van nationale gevoelens lijkt mij een kwestie van smaak, maar niet verboden. Het bespotten en afkeuren van een geloofsstroming idem dito. Een kwestie van onnozelheid en wansmaak, zou ik willen zeggen. Maar dan zijn de grenzen van het Nazisme nog lang niet in beeld.

Dat de PVV op vrij smakeloze wijze onderbuikgevoelens losmaakt in grote delen van de bevolking en daarmee stemmers bij de PvdA -of een vergelijkbare politieke partij- weghaalt, mogen de PvdA en consorten zichzelf aanrekenen. Als dit een persoonlijke frustratie bij de betreffende wetenschapper losmaakt -hetgeen ik vermoed-, moet hij hier eerlijk voor uitkomen, in plaats van deze criminele vergelijking te maken.
pi_129928900
PVV is inderdaad een partj die de NSDAP van Hitler kopieert op allerlei fronten.

Tik in google gelijknissen PVV en NSDAP in en dan kom je de gelijknissen tegen.

Ik heb het idee dat Wilders op alle fronten de Partij van Hitler bewust aan kopieren is.

Bovendien zit Nederland in dezelfde situatie als de Duitsers in de jaren 30 zaten. Economische crisis. Daar wil Wilders optimaal van profiteren. Wilders wil helemaal niet dat deze crisis snel voorbij gaat. Hoe langer deze crisis duurt hoe meer zeteltjes in de peilingen hij verwacht.

Zo zie je maar het Nederlandse volk verschilt niet veel van het Duitse volk jaren 30.
Ajax is mijn leven!
pi_129929064
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:37 schreef Misty_eyes het volgende:

[..]

:')
Wilders = Hitler 2.0
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 11 augustus 2013 @ 10:47:09 #207
409244 spiegelspel
ik doe aan ventileren
pi_129929086
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 10:35 schreef fantasyboy het volgende:
PVV is inderdaad een partj die de NSDAP van Hitler kopieert op allerlei fronten.

Ik heb het idee dat Wilders op alle fronten de Partij van Hitler bewust aan kopieren is.

Bovendien zit Nederland in dezelfde situatie als de Duitsers in de jaren 30 zaten. Economische crisis. Daar wil Wilders optimaal van profiteren. Wilders wil helemaal niet dat deze crisis snel voorbij gaat. Hoe langer deze crisis duurt hoe meer zeteltjes in de peilingen hij verwacht.

Zo zie je maar het Nederlandse volk verschilt niet veel van het Duitse volk jaren 30.
Volgens mij was de pvv al voor de crisis opgericht
pi_129929123
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 10:47 schreef spiegelspel het volgende:

[..]

Volgens mij was de pvv al voor de crisis opgericht
Dat was de nsdap van Hitler ook.....pas in de crisis konden beide partijen echt groot worden blijkt.
Ajax is mijn leven!
pi_129929234
quote:
.

.
Het werkt averechts om Wilders zo te verketteren.
Mensen weten dat het valse beschuldigingen zijn en daarmee kweek je zelf credits voor Wilders.
  zondag 11 augustus 2013 @ 10:56:03 #210
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_129929243
quote:

Jij denkt dat Wilders en kornuiten 's avonds aandachtig luisteren naar de toespraken van Goebbels? Worden de redevoeringen van Heidegger minutieus bestudeerd? Het partijkader van de NSDAP binnenstebuiten gekeerd? Hoe zie je dat precies voor je?
pi_129929287
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 10:56 schreef Terecht het volgende:

[..]

Jij denkt dat Wilders en kornuiten 's avonds aandachtig luisteren naar de toespraken van Goebbels? Worden de redevoeringen van Heidegger minutieus bestudeerd? Het partijkader van de NSDAP binnenstebuiten gekeerd? Hoe zie je dat precies voor je?
Dat zou ook wel wat vreemd zijn.
pi_129929296
quote:
9s.gif Op zondag 11 augustus 2013 10:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wilders = Hitler 2.0
Niet de discussie opfokken, Koos.
  zondag 11 augustus 2013 @ 11:04:19 #213
409244 spiegelspel
ik doe aan ventileren
pi_129929387
Ik heb ff het partij programma door gekeken van de pvv en er zijn veel verschillen van de nsdap.

ze komen op voor homo,s
minder ambtenaren
tegen overheids propaganda

Ik moet wel toegeven dat de pvv populistisch en nationalistisch is

Maarja dat is de sp ook.
pi_129929487
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 11:04 schreef spiegelspel het volgende:
Ik heb ff het partij programma door gekeken van de pvv en er zijn veel verschillen van de nsdap.

ze komen op voor homo,s
minder ambtenaren
tegen overheids propaganda

Ik moet wel toegeven dat de pvv populistisch en nationalistisch is

Maarja dat is de sp ook.
Niet om het een of ander, maar die onderzoeker suggereert ook geen 1-op-1 vergelijking. Hij stelt dat de toon van de PVV richting moslims te vergelijken is met hoe de nazi's joden bejegenden.
pi_129929578
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 10:56 schreef Terecht het volgende:

[..]

Doe niet zo grappig man...

In principe voert de PVV helemaal niet zo ingewikkelde politiek
Ze spelen in op de onderbuikgevoelens van de mens bij alles wat ze doen.

Ze hadden paar jaar gelden 24 zetels en gingen bij de vorige verkiezing naar 15 zetels. Daaruit bleek al dat ze gefaald hadden volgens de kiezers. Zeker met al dat gezeik over kamerleden die zelfs door brievenbussen pisten enzovoorts...

Nu hebben ze in korte volgens peilingen ineens weer 30 zetels gehaald door crisis en door de vele bezuinigingen die worden door gevoerd. In principe haalt de PVV voornamelijk zetels als protest tegen het het huidige beleid.

PVV doet dat op een goedkope manier
-haatzaaien is nog altijd de goedkoopste manier, zeg gewoon altijd dat het de schuld van anderen is in de samenleving en je krijgt zo een pak zetels. Zondebokken werken nu eenmaal heel erg goed in een land waar het slecht mee gaat.

-Overal waar wilders in het buitenland verschijnt zie je kaalkoppen met hakenkruizen die hem toejuichen, dan moet je gewoon erkennen dat nazitische fascistische groeperingen de punten van Wilders als de zijne beschouwen.

Als over 2 jaar deze crisis helemaal voorbij zou kunnen zijn is het weer helemaal over met de PVV
Ajax is mijn leven!
  zondag 11 augustus 2013 @ 11:22:50 #216
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_129929739
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 11:15 schreef fantasyboy het volgende:

[..]

Doe niet zo grappig man...

In principe voert de PVV helemaal niet zo ingewikkelde politiek
Ze spelen in op de onderbuikgevoelens van de mens bij alles wat ze doen.

Ze hadden paar jaar gelden 24 zetels en gingen bij de vorige verkiezing naar 15 zetels. Daaruit bleek al dat ze gefaald hadden volgens de kiezers. Zeker met al dat gezeik over kamerleden die zelfs door brievenbussen pisten enzovoorts...

Nu hebben ze in korte volgens peilingen ineens weer 30 zetels gehaald door crisis en door de vele bezuinigingen die worden door gevoerd. In principe haalt de PVV voornamelijk zetels als protest tegen het het huidige beleid.

PVV doet dat op een goedkope manier
-haatzaaien is nog altijd de goedkoopste manier, zeg gewoon altijd dat het de schuld van anderen is in de samenleving en je krijgt zo een pak zetels. Zondebokken werken nu eenmaal heel erg goed in een land waar het slecht mee gaat.

-Overal waar wilders in het buitenland verschijnt zie je kaalkoppen met hakenkruizen die hem toejuichen, dan moet je gewoon erkennen dat nazitische fascistische groeperingen de punten van Wilders als de zijne beschouwen.

Als over 2 jaar deze crisis helemaal voorbij zou kunnen zijn is het weer helemaal over met de PVV
Er klopt dus eigenlijk geen reet van je bewering dat Wilders op alle fronten de Partij van Hitler bewust aan kopieren is. Waarom dan toch die vergelijking zo sterk aanzetten?
pi_129929860
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 11:22 schreef Terecht het volgende:

[..]

Er klopt dus eigenlijk geen reet van je bewering dat Wilders op alle fronten de Partij van Hitler bewust aan kopieren is. Waarom dan toch die vergelijking zo sterk aanzetten?
Hoezo klopt het volgens jou niet? Volgens mij klopt het namelijk wel

Wilders heeft de Moslims en de islam als zondebok
Hitler had de Joden

Hitler ging de strijd aan tegen europa dmv een oorlog
Wilders is net zo krankzinnig en zou ook wel een oorlog willen beginnen maar dat kan anno 21e eeuw niet meer, dus hij zet zich op andere manieren af tegen Europa en de wereld.

Hitler was populistisch
Wilders is populistisch, hij is elke dag met elk puntje waarvan hij denkt dat hij daarmee de burger kan bespelen in het groot aan uitvergroten door maar onzin in de media te roepen.

Hitler had NSB verradersclubje
Wilders heeft zijn zogenaamde Meldpunten op internet als verradersclubje

Hitler en Wilders hebben beide een vogel in hun embleem...

Hiler voerde een oorlog uit tegen de hele wereld
Wilders is een zinloze oorlog tegen de Islam bezig met 4 miljard aanhangers.....

conclusie beide compleet gestoord.
Ajax is mijn leven!
pi_129929970
Vergelijking slaat gewoon nergens op.
  zondag 11 augustus 2013 @ 11:40:19 #219
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_129930123
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 11:28 schreef fantasyboy het volgende:

[..]

Hoezo klopt het volgens jou niet? Volgens mij klopt het namelijk wel

Wilders heeft de Moslims en de islam als zondebok
Hitler had de Joden

Hitler ging de strijd aan tegen europa dmv een oorlog
Wilders is net zo krankzinnig en zou ook wel een oorlog willen beginnen maar dat kan anno 21e eeuw niet meer, dus hij zet zich op andere manieren af tegen Europa en de wereld.

Hitler was populistisch
Wilders is populistisch, hij is elke dag met elk puntje waarvan hij denkt dat hij daarmee de burger kan bespelen in het groot aan uitvergroten door maar onzin in de media te roepen.

Hitler had NSB verradersclubje
Wilders heeft zijn zogenaamde Meldpunten op internet als verradersclubje

Hitler en Wilders hebben beide een vogel in hun embleem...

Hiler voerde een oorlog uit tegen de hele wereld
Wilders is een zinloze oorlog tegen de Islam bezig met 4 miljard aanhangers.....

conclusie beide compleet gestoord.
Je blaast de vergelijkingen op en daarmee maak je jezelf belachelijk. Wilders is uit op een Europees conflict zoals Hitler toentertijd was? Wilders voert met zijn islamstrijd een gelijkwaardige oorlog als Hitler deed in WO2? Kom op man.
  zondag 11 augustus 2013 @ 11:50:29 #220
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_129930400
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 11:33 schreef arjan1212 het volgende:
Vergelijking slaat gewoon nergens op.
Vergelijking gaat prima op, alleen niet zoals hij in dit topic wordt opgeblazen. De achtergronden en de psychologie achter de manier waarop de PVV zich profileert zijn prima te vergelijken met hoe de nazi-partij opereerde, met name in de opkomstjaren, de jaren '20. Het hakken op de regering, zonder met realistische oplossingen te komen, het inzetten op de onderbuikgevoelens van de bevolking, vooral de lager opgeleiden, het aanwijzen van een zondebok voor allerlei problemen, het zijn allemaal technieken, die rechtstreeks uit het boekje van Goebbels komen.
En natuurlijk zijn er verschillen. Duitse politiek in de jaren na WO 1 kun je niet vergelijken met de Nederlandse politiek anno nu. Het was toen simpelweg veel intenser, inclusief enorme straatgevechten tussen aanhangers van partijen en geregelde knokploegen als onderdeel van het partij-apparaat. Dat heb je niet meer. Maar verder...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_129930449
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 11:40 schreef Terecht het volgende:

[..]

Je blaast de vergelijkingen op en daarmee maak je jezelf belachelijk. Wilders is uit op een Europees conflict zoals Hitler toentertijd was? Wilders voert met zijn islamstrijd een gelijkwaardige oorlog als Hitler deed in WO2? Kom op man.
Wilders wil dat Nederland uit europa stapt
Wilders wil de gulden terug
Wilders denkt dat Nederland zonder de rest van de wereld kan
Wilders en zijn kiezers willen dat alle buitenlanders het land uitmoeten.
De haat tegen buitenlanders is de afgelopen jaren sinds Wilders er is heel erg toegenomen.
Wilders en de PVV doen alsof voor homoos opkomen maar stemmen op een homo wet in de EU in brussel tegen.
Wilders doet alsof hij voor de gewone man maar is falikant tegen nivellering in de samenleving, dus zegt hij eigenlijk dat hij voor de rijken is.
Wilders maakt denigrerende opmerkingen over Linkse politiek, terwijl grootste deel van zijn aanhang links is....

Het grootste deel van de Wilders aanhang stemt om rascistische redenen op de PVV

Deze man is echt helemaal niet goed bij zijn hoofd, ik denk dat het gross van zijn aanhang niet eens weet waar deze man voor staat.
Ajax is mijn leven!
pi_129933688
Angstig gedoe om niets. Maargoed, ik zie wel vaker mensen die niets begrijpen van politiek afgeven op Wilders. Dat is immers hip en populair.
Conscience do cost.
pi_129933901
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:40 schreef ems. het volgende:
Angstig gedoe om niets. Maargoed, ik zie wel vaker mensen die niets begrijpen van politiek afgeven op Wilders. Dat is immers hip en populair.
Je doelt op de onderzoeker wiens uitspraken aanleiding zijn geweest voor dit topic?
pi_129934222
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 11:52 schreef fantasyboy het volgende:

[..]

Wilders wil dat Nederland uit europa stapt
Wilders wil de gulden terug
Wilders denkt dat Nederland zonder de rest van de wereld kan
Wilders en zijn kiezers willen dat alle buitenlanders het land uitmoeten.
De haat tegen buitenlanders is de afgelopen jaren sinds Wilders er is heel erg toegenomen.
Wilders en de PVV doen alsof voor homoos opkomen maar stemmen op een homo wet in de EU in brussel tegen.
Wilders doet alsof hij voor de gewone man maar is falikant tegen nivellering in de samenleving, dus zegt hij eigenlijk dat hij voor de rijken is.
Wilders maakt denigrerende opmerkingen over Linkse politiek, terwijl grootste deel van zijn aanhang links is....

Het grootste deel van de Wilders aanhang stemt om rascistische redenen op de PVV

Deze man is echt helemaal niet goed bij zijn hoofd, ik denk dat het gross van zijn aanhang niet eens weet waar deze man voor staat.
Dat je vergelijkingen ziet m.b.t. de opkomst van nazi's kan ik me nog voorstellen, maar dit gaat nergens over.
pi_129935587
quote:
9s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat je vergelijkingen ziet m.b.t. de opkomst van nazi's kan ik me nog voorstellen, maar dit gaat nergens over.
Jongen dit zijn gewoon de keiharde feiten.
Ajax is mijn leven!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')