abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:34:03 #101
181126 MouzurX
Misschien?
pi_129293458
Ik las laatst ook dat de binnenlandse vraag omlaag gaat .. maar met minder dan ons besteedbaar inkomen. Oftewel ze moeten niet zo zeiken dat we niks meer uitgeven. .. Door alle belastingen kunnen we nou eenmaal niet zoveel uitgeven als in 2007.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:36:38 #102
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129293523
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:28 schreef Homey het volgende:
Het maatschappelijk gevaar is dat bijna iedereen aan het overheidsinfuus ligt dmv subsidies, uitkeringen, HRA, you name it. En aan de andere kant aan de ketting genaamd het belastingsysteem.

Iedereen is slaaf van de overheid, wie kan er echt vrij leven? Nederlanders die rijk worden vertrekken meteen naar het buitenland, dat zegt wel wat.
En wat niemand wil weten is dat het sigaren uit eigen doos zijn, en dat de overheadkosten van het hele circus net zo groot zijn als het uitgekeerde bedrag.
Kortom iedere euro die we met zijn allen ontvangen aan subsidie, HRA, toeslagen en andere zaken een euro extra kost voor het omverdelen.
Stop met omverdelen, neem die pijn, flikker of de omverdelers de keien op, of zet ze in op fraude en corruptiebestrijding (waarbij ze zichzelf moeten verdienen) en we gaan er enorm op vooruit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129293524
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er zijn maar weinig landen waar de woningmarkt zo enorm gereguleerd, gesubsidieerd en belast wordt als in Nederland. Dat is de hoofdreden voor de exorbitante prijzen, en de problemen op die markt en in de economie op de eerste plaats!
Dat is een misvatting, de overheid heeft er belangen maar de daadwerkelijke controle over die markt hebben ze uit handen gegeven, de woningmarkt staat niet op zichzelf.

[..]

quote:
Investeren in tijden van recessie is in principe ok. Maar wel investeringen die dus geld opleveren op termijn.
Maar ook investeren in datgene wat het consumentenvertrouwen weer kan versterken, toch ook sociale zekerheid, op een of andere manier dient men daar geld voor te vinden.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

en nog steeds geen enkel inhoudelijk argument.
Meer dan je denkt.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, net als Griekenland 10% rente gaan betalen over je staatsschuld! Dan krijg je pas echte bezuinigingen over een paar jaar, afgedwongen door Europa. Nu is het allemaal nog wat kaasschaven, maar dan gaat het pas echt los.
Gelukkig dat de SP niet in de regering zit!
Griekenland heeft niet hervormd dus dat is appels met peren vergelijken, investeren en hervormen gaat prima samen, daarnaast was er wel meer mis met Griekenland, hun staatsschuld was het symbool van een veel dieper liggend probleem, dat is wel meer helder geworden de laatste tijd daar.
  Eindredactie Games woensdag 24 juli 2013 @ 15:49:54 #104
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_129293929
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Pardon?

Hoe kun je nou Rutte niet de schuld geven van zijn eigen neoliberale crisis en zijn eigen verergering daarvan?

De persoon waar ik op reageerde gaf aan dat men gemakshalve vaak de schuld neerlegt bij de mensen die nu aan het roer staan. Ik vind dat deels terecht, alleen bij de oorzaak van iets groots als een recessie voert dat iets verder dan een paar Nederlandse politici.

Post aangepast trouwens omdat onduidelijk.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:54:14 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129294067
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In principe waren we bezig met tulpenbollen hype de economie kunstmatig te laten groeien ipv dat dit werd veroorzaakt door productiviteitsgroei of veel innovatieve producten voor de export.
Wat DeParo wil doorzetten door de overheid veel meer schulden te laten maken en daarmee te bouwen om te bouwen.
Wat je wel zou kunnen doen is bijvoorbeeld de BTW op nieuwbouw omlaag brengen naar 10%. Dan stijgen je inkomsten (nu zeer laag ivm de extreem hoge BTW), dalen je uitgaven (bouw zwengelt aan, meer werkgelegenheid) en neemt de overheidsbemoeienis af (want minder belasting). Dat is win-win-win.
Beter dan allerhande rare subsidies in het leven roepen.
The End Times are wild
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:56:07 #106
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129294139
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:36 schreef DeParo het volgende:

Griekenland heeft niet hervormd dus dat is appels met peren vergelijken, investeren en hervormen gaat prima samen, daarnaast was er wel meer mis met Griekenland, hun staatsschuld was het symbool van een veel dieper liggend probleem, dat is wel meer helder geworden de laatste tijd daar.
Wat ik zeggen wil: de reden dat onze hoge staatschuld ons nog (relatief) weinig pijn doet is dat we hem zo goedkoop kunnen financieren. Laten we alsjeblieft niet onze kredietwaardigheid op het spel zetten en hiermee het dubbele gaan betalen! Dan zijn de rapen echt gaar!
The End Times are wild
pi_129295154
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:49 schreef 2dope het volgende:

[..]

De persoon waar ik op reageerde gaf aan dat men gemakshalve vaak de schuld neerlegt bij de mensen die nu aan het roer staan. Ik vind dat deels terecht, alleen bij de oorzaak van iets groots als een recessie voert dat iets verder dan een paar Nederlandse politici.

Post aangepast trouwens omdat onduidelijk.
Helder. Ik begin alleen meteen te steigeren zodra er de indruk zou kunnen worden gewekt dat de crisis ons allemaal maar overkomen is van buitenaf en dat de VVD geen pleitbezorger was van de koers en de principes die tot de crisis hebben geleid.

Daar moeten we vooral Rutte op blijven afrekenen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 24 juli 2013 @ 16:27:37 #108
45206 Pietverdriet
pi_129295197
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:36 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat is een misvatting, de overheid heeft er belangen maar de daadwerkelijke controle over die markt hebben ze uit handen gegeven, de woningmarkt staat niet op zichzelf.

[..]

[..]

Maar ook investeren in datgene wat het consumentenvertrouwen weer kan versterken, toch ook sociale zekerheid, op een of andere manier dient men daar geld voor te vinden.

[..]

Meer dan je denkt.

[..]

Sorry, maar als jij alleen maar in vage aanduidingen wilt praten zonder ooit inhoudelijk wat te melden, kom je bij mij op /ignore
pi_129296740
'Het beste kabinet sinds de oorlog' aldus Rutte ;(
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 24 juli 2013 @ 17:23:54 #110
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_129296855
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juli 2013 17:20 schreef eight het volgende:
'Het beste kabinet sinds de oorlog' aldus Rutte ;(
Rutte weet stiekem ook wel dat die er geen fuck van bakt
RED ONS HENNIEGOD
pi_129299402
quote:
9s.gif Op woensdag 24 juli 2013 17:23 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Rutte weet stiekem ook wel dat die er geen fuck van bakt
Het gaat toch prima? De werkloosheid stijgt, het draagvlak voor de verzorgingsstaat erodeert, meer privatisering komt in beeld en Nederland heeft al bijna geaccepteerd dat er ook in de toekomst als de recessie voorbij is langer en harder zal moeten worden gewerkt voor minder geld, minder zekerheid en andere welvaart. Zodat een heel klein groepje meer aan ons werk kan verdienen.

Dus zijn werkelijke achterban kan tevreden zijn, het gaat uitstekend met dat wat Rutte altijd al wilde.
  woensdag 24 juli 2013 @ 18:42:27 #112
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_129299582
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:37 schreef Weltschmerz het volgende:

Dus zijn werkelijke achterban kan tevreden zijn, het gaat uitstekend met dat wat Rutte altijd al wilde.
Dus eindelijk eens een betrouwbare politicus.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  woensdag 24 juli 2013 @ 18:45:31 #113
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_129299709
quote:

[..]

Het gaat toch prima? De werkloosheid stijgt, het draagvlak voor de verzorgingsstaat erodeert, meer privatisering komt in beeld en Nederland heeft al bijna geaccepteerd dat er ook in de toekomst als de recessie voorbij is langer en harder zal moeten worden gewerkt voor minder geld, minder zekerheid en andere welvaart. Zodat een heel klein groepje meer aan ons werk kan verdienen.

Kakkers en ander hoog volk kunnen tevreden zijn ja. Verder is de beste man doodsbang dat die zijn macht verliest
RED ONS HENNIEGOD
  woensdag 24 juli 2013 @ 18:47:54 #114
45206 Pietverdriet
pi_129299784
quote:

[..]

Is die hoed van alufolie?
pi_129300111

Gelukkig hebben we misschien wel het beste kabinet ooit, anders had de economie er misschien nog wel slechter voorgestaan. :')

Nee serieus, ik snap best dat er verschillende meningen bestaan over hoe een beleid te voeren, maar nu begint het er steeds meer op te lijken dat men het eigen ongelijk niet toe wil geven en blijft volharden, terwijl vrijwel alle economen het er over eens zijn dat de wijze van bezuinigen/lasten verzwaren desastreus is. Ik ben echt bang dat dit afbraakbeleid gewoon doorgezet wordt om ze te trots zijn om tot inkeer te komen. Erg treurig.
pi_129300215
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is die hoed van alufolie?
Nou, ik had er niets eens op deze wijze naar gekeken, maar verdraaid, ik vind het niet eens onaannemelijk klinken. :{ Zeker, het is vergezocht en zou wel erg listig zijn maar het zou wel het een en ander verklaren. Van de andere kant raakt deze crisis ook een groot deel van de VVD-achterban dus het lijkt me niet heel waarschijnlijk.

Maar ik vind het zeker een interessante benadering.
pi_129302058
Lasten verzwaren is een feestje. Dankzij dit en het vorige faalkabinet is de NL economie in een neerwaartse spiraal terecht gekomen. Werkelijk iedere maatregel pakt slecht uit en ondermijnt het consumentenvertrouwen nog verder.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2013 19:56:23 ]
pi_129302089
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Lasten verzwaren is een feestje. Dankzij dit en het vorige faalkabinet is de NL economie in een neerwaartse spiraal terecht gekomen. Werkelijk iedere maatregel pakt slecht uit en ondermijnt het consumentenvertrouwen nog verder.
Hoe moet het dan wel ? En dan zonder dat Nederland failliet gaat ?
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:24:03 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129303058
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:57 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

-BTW op nieuwbouw fors omlaag
-Investeren in projecten die (op termijn) geld opleveren
-Uitkeringen omlaag en Oost-Europeanen het land uit, zodat de mensen hier kunnen werken en het geld in NL blijft
-Projecten in ICT die uiteindelijk het werk efficiënter maken en de productiviteit doen stijgen
-Loonmatiging
The End Times are wild
pi_129303077
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:57 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Economie stimuleren in plaats van kapot te bezuinigen. Is op lange termijn veel beter. Als de boel dan weer draait kan je de begroting op orde brengen, wat wel nodig is.

De manier waarop daar invulling aangegeven wordt is een ander verhaal en daar kunnen de meningen over verschillen. Maar waar het om gaat is dat er nu als een gek bezuinigd wordt terwijl het beperken van de staatsschuld (hoewel erg hoog) veel minder urgent is , dan nu de economie weer aan de gang te krijgen.
pi_129303152
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:24 schreef LXIV het volgende:

-Uitkeringen omlaag en Oost-Europeanen het land uit, zodat de mensen hier kunnen werken en het geld in NL blijft

Grenzen dicht voor gastarbeiders voor laaggeschoold werk, hier Nederlandse langdurig werkelozen voor inzetten met subsidie. Uitkeringen hoeven niet verlaagd te worden, er zullen veel minder mensen een uitkering hebben, alleen de mensen die het echt nodig hebben.
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:26:48 #122
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_129303170
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 16:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Helder. Ik begin alleen meteen te steigeren zodra er de indruk zou kunnen worden gewekt dat de crisis ons allemaal maar overkomen is van buitenaf en dat de VVD geen pleitbezorger was van de koers en de principes die tot de crisis hebben geleid.

Daar moeten we vooral Rutte op blijven afrekenen.
Neen. Als de crisis de schuld is van de VVD ( :') ), moet je dat de kiezers aanrekenen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:28:01 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129303223
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:26 schreef Ludd het volgende:

[..]

Grenzen dicht voor gastarbeiders voor laaggeschoold werk, hier Nederlandse langdurig werkelozen voor inzetten met subsidie. Uitkeringen hoeven niet verlaagd te worden, er zullen veel minder mensen een uitkering hebben, alleen de mensen die het echt nodig hebben.
Ze moeten omlaag om de mensen een prikkel te geven om te gaan werken. Niet omdat die uitkeringen zelf nu zo ontzettend veel kosten of economisch ongunstig zijn.

Maar een Pool die iedere maand 1000 euro naar Polen stuurt, is wel negatief op de handelsbalans als hetzelfde werk ook door een (thuiszittende) Nederlander gedaan wordt.
Heb je het over 100.000 MOE'ers, dan gaat het wel om 1,2 miljard per jaar.
The End Times are wild
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:29:05 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129303267
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Neen. Als de crisis de schuld is van de VVD ( :') ), moet je dat de kiezers aanrekenen.
VVD heeft wel zeker ook schuld, bijv met hun halstarrig weigeren de HRA aan te pakken toen dit nog vrijwel pijnloos kon.
Onschuldigen zijn er eigenlijk niet, muv partijen die nooit regeringsverantwoordelijkheid gedragen hebben.
The End Times are wild
pi_129303345
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ze moeten omlaag om de mensen een prikkel te geven om te gaan werken. Niet omdat die uitkeringen zelf nu zo ontzettend veel kosten of economisch ongunstig zijn.
Daarbij ga je er vanuit dat mensen die prikkel nodig hebben. Dat vind ik een verkeerd uitgangspunt, daarnaast worden degenen die terecht een beroep doen op een uitkeringen daardoor gestraft, dat kan niet de bedoeling zijn. Gewoon iedereen die geen beperking heeft aan het werk zetten.
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:32:02 #126
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_129303384
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat je wel zou kunnen doen is bijvoorbeeld de BTW op nieuwbouw omlaag brengen naar 10%. Dan stijgen je inkomsten (nu zeer laag ivm de extreem hoge BTW), dalen je uitgaven (bouw zwengelt aan, meer werkgelegenheid) en neemt de overheidsbemoeienis af (want minder belasting). Dat is win-win-win.
Beter dan allerhande rare subsidies in het leven roepen.
Alleen jammer dat er veel te weinig bouwgrond is, of toch op die plekken waar ook mensen willen wonen.
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:35:01 #127
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_129303533
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

VVD heeft wel zeker ook schuld, bijv met hun halstarrig weigeren de HRA aan te pakken toen dit nog vrijwel pijnloos kon.
Onschuldigen zijn er eigenlijk niet, muv partijen die nooit regeringsverantwoordelijkheid gedragen hebben.
Nee, die zijn lekker onschuldig. Alles maar blokkeren en de Eerste Kamer gebruiken om partijpolitiek te bedrijven. Het is wat mij betreft allemaal een een zootje, ontstaan door oppervlakkige media en ongeinteresseerd, makkelijk te manipuleren stemvee.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_129303562
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:32 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Alleen jammer dat er veel te weinig bouwgrond is, of toch op die plekken waar ook mensen willen wonen.
Sowieso is Nederland al aardig volgebouwd dacht ik zo. Dat vind ik wel een groot voordeel van huidige economische malaise, consumptie loopt terug is dus wel beter voor moeder aarde.

Overigens ben ik bang dat wanneer de bouw flink aantrekt dat er alsnog een hoop gastarbeiders het werk komen doen, dus dat het effect op de werkeloosheid betrekkelijk is. Dat zag je bijvoorbeeld met die centrale van RWE in Groningen. Er werd met een hoop bravoure gebracht dat dit zo goed zo zijn voor de werkeloosheid, in een gebied dat toch een hoge werkeloosheid kent. Vervolgens wordt die centrale gebouw door vrijwel uitsluiten niet-Nederlanders. Daar schiet je dus alsnog weinig mee op.
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:37:27 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129303659
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:32 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Bouwgrond is met één hamerslag zoveel aan te maken als nodig.
Daarnaast zijn er nog complete wijken verpauperd of verouderd. Genoeg werk hoor!
The End Times are wild
pi_129303839
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daarnaast zijn er nog complete wijken verpauperd of verouderd. Genoeg werk hoor!
Er staat ook nog enorm veel kantoorruimte te verpieteren. Kan je dat niet beter een andere bestemming geven dan nog maar meer te bouwen?
pi_129303862
Boeien wat de VS van ons denken. Meestal kunnen die lui hun eigen economie niet eens goed voorspellen. :')
pi_129303972
The Wall Street Journal is wel een kwaliteitskrant .. De financial Times zou je ook wel niet waarderen.. Dan het Financieel Dagblad of Het NRC of de Tijd...
pi_129304073
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:42 schreef _Water_ het volgende:
Boeien wat de VS van ons denken. Meestal kunnen die lui hun eigen economie niet eens goed voorspellen. :')
De grootste CRA's zijn Amerikaans. Daarom is het wel van belang wat die van ons denken.
  Eindredactie Games woensdag 24 juli 2013 @ 20:47:28 #134
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_129304133
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:44 schreef arjan1212 het volgende:
The Wall Street Journal is wel een kwaliteitskrant .. De financial Times zou je ook wel niet waarderen.. Dan het Financieel Dagblad of Het NRC of de Tijd...
Maar de telegraaf is weer geen kwaliteitskrant... Wat nu?!
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:50:37 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129304324
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:41 schreef Ludd het volgende:

Op woensdag 24 juli 2013 20:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er staat ook nog enorm veel kantoorruimte te verpieteren. Kan je dat niet beter een andere bestemming geven dan nog maar meer te bouwen?
Dan sloop je dat en bouw je er woningen. Of zoiets.
The End Times are wild
pi_129304413
in een dorp verderop stond een politie bureau leeg. die waren verhuist. dat is nu een zorginstelling voor gehandicapten
pi_129304452
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:46 schreef Ludd het volgende:

[..]

De grootste CRA's zijn Amerikaans. Daarom is het wel van belang wat die van ons denken.
Ik bedoelde eerder te zeggen dat hun cijfermatige berekeningen/voorspellingen zowel als inhoudelijke analyses vaak niet eens kloppen.

Niet per se hun beoordelingen en de impacten daarvan.
pi_129304461
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:42 schreef _Water_ het volgende:
Natuurlijk is dat boeiend. Niet alleen zijn de VS een van Nederlands belangrijkste handelspartners maar ook veel investeerders komen er vandaan. En Moody's en Standard & Poor's, de belangrijkste kredietbeoordelaars (die weer grote invloed hebben op onze financiën).
pi_129304665
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan sloop je dat en bouw je er woningen. Of zoiets.
Is het geen optie om ze te verbouwen? Lijkt me economischer en duurzamer.
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:58:29 #140
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129304705
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:57 schreef Ludd het volgende:

[..]

Is het geen optie om ze te verbouwen? Lijkt me economischer en duurzamer.
Leek mij ook, maar dat schijnt toch lastiger te zijn dan je in eerste instantie zou denken
The End Times are wild
pi_129304725
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat boeiend. Niet alleen zijn de VS een van Nederlands belangrijkste handelspartners maar ook veel investeerders komen er vandaan. En Moody's en Standard & Poor's, de belangrijkste kredietbeoordelaars (die weer grote invloed hebben op onze financiën).
Lees de reactie net boven de jouwe voor uitleg.
pi_129304778
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:58 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Lees de reactie net boven de jouwe voor uitleg.
Ik zag 'm al ja ;) Excuus.
pi_129304824
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Leek mij ook, maar dat schijnt toch lastiger te zijn dan je in eerste instantie zou denken
Ik heb ook een keer gelezen inderdaad dat er zo veel kosten aan verbonden zijn dat het economisch (niet duurzaam natuurlijk) gezien beter is het gewoon plat te gooien en opnieuw op te bouwen.
pi_129304992
quote:
De steeds verder wegzakkende Nederlandse economie is ook in de internationale financiele wereld het gesprek van de dag.
_O- Een Nederlandse auteur heeft een vrij kort stukje erover geschreven; en dat is opgenomen in een krant. Voor de rest praten we onszelf een trauma aan, maar dat wisten we al.
pi_129305036
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Mja, ik kan me er iets bij voorstellen. De infrastructuur/leidingwerk is natuurlijk heel anders, dus het zal wel niet zo zijn dat je er met het plaatsen van een paar tassenwandjes bent.
pi_129305106
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

_O- Een Nederlandse auteur heeft een vrij kort stukje erover geschreven; en dat is opgenomen in een krant. Voor de rest praten we onszelf een trauma aan, maar dat wisten we al.
Internationaal weet ik niet, maar in Duitsland hebben ze wel in de gaten dat het niet goed gaat. Nederland heeft zich altijd opgetrokken aan Duitsland. Als kleine broertje, maar wel solide en sterk. Nu blijven ze toch wel erg achter. Meerdere Duitsers die ik ken hebben dit uitgesproken, dus het is daar ook wel een issue denk ik.
pi_129305412
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:06 schreef Ludd het volgende:

[..]

Internationaal weet ik niet, maar in Duitsland hebben ze wel in de gaten dat het niet goed gaat. Nederland heeft zich altijd opgetrokken aan Duitsland. Als kleine broertje, maar wel solide en sterk. Nu blijven ze toch wel erg achter. Meerdere Duitsers die ik ken hebben dit uitgesproken, dus het is daar ook wel een issue denk ik.
Tja, de economie kan wel wat minder VVD gebruiken. Maar wat doe je eraan? Ze zijn de grootste partij van het land geworden bij de verkiezingen.

Het échte probleem ligt trouwens bij de bevolking; bij de consumenten. Die gedragen zich onnodig panisch en besteden te weinig. De export is echt het probleem niet.
  woensdag 24 juli 2013 @ 21:14:46 #148
380998 DarkAccountant
pi_129305473
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:41 schreef Ludd het volgende:

[..]

Er ligt vooral heel veel landbouwgrond die enkel rendabel te bebouwen is door torenhoge EU-subsidies (en bovendien met vervuilende machines). Je kan beter een paar grote akkers opofferen.

Trouwens, Nederland "volgebouwd"? Ha, laat me niet lachen. Rij eens de grens over met België, dát is volgebouwd (en zelfs daar heb je nog mooi natuurgebied). De agglomeratie van Londen is in zijn eentje al even groot (misschien zelfs groter) als de hele Randstad, maar nee, hier willen ze een "groen hart" behouden.

Beter creër je een nieuw groen hart in gebieden waar de mensen wegtrekken. In de binnenlanden van Frankrijk en Spanje, waar bijna geen jongeren meer wonen, of in de landen van Oost-Europa, die sinds de val van de Muur hun hele platteland hebben zien leeg- en weglopen naar de stad of naar West-Europa.
pi_129305594
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:14 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Er ligt vooral heel veel landbouwgrond die enkel rendabel te bebouwen is door torenhoge EU-subsidies (en bovendien met vervuilende machines). Je kan beter een paar grote akkers opofferen.

Trouwens, Nederland "volgebouwd"? Ha, laat me niet lachen. Rij eens de grens over met België, dát is volgebouwd (en zelfs daar heb je nog mooi natuurgebied). De agglomeratie van Londen is in zijn eentje al even groot (misschien zelfs groter) als de hele Randstad, maar nee, hier willen ze een "groen hart" behouden.

Beter creër je een nieuw groen hart in gebieden waar de mensen wegtrekken. In de binnenlanden van Frankrijk en Spanje, waar bijna geen jongeren meer wonen, of in de landen van Oost-Europa, die sinds de val van de Muur hun hele platteland hebben zien leeg- en weglopen naar de stad of naar West-Europa.
Dit is echt waar ik van gruwel. Economisch gezien heb je wellicht gelijk, maar het staat voor alles waar ik tegen ben.
pi_129305635
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar een Pool die iedere maand 1000 euro naar Polen stuurt, is wel negatief op de handelsbalans als hetzelfde werk ook door een (thuiszittende) Nederlander gedaan wordt.
Heb je het over 100.000 MOE'ers, dan gaat het wel om 1,2 miljard per jaar.
De Nederlandse handelsbalans is hartstikke positief, dus dat is het probleem niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:35 schreef Ludd het volgende:

[..]

Overigens ben ik bang dat wanneer de bouw flink aantrekt dat er alsnog een hoop gastarbeiders het werk komen doen, dus dat het effect op de werkeloosheid betrekkelijk is. Dat zag je bijvoorbeeld met die centrale van RWE in Groningen. Er werd met een hoop bravoure gebracht dat dit zo goed zo zijn voor de werkeloosheid, in een gebied dat toch een hoge werkeloosheid kent. Vervolgens wordt die centrale gebouw door vrijwel uitsluiten niet-Nederlanders. Daar schiet je dus alsnog weinig mee op.
Dan moet je die Nederlandse werklozen beter opleiden / herscholen, uitkeringen verlagen, minimumloon verlagen etc. zodat ze aan het werk willen en kunnen en werkgevers ze ook graag willen.

Met verboden en beperkingen ondernemers dwingen om inefficiënt(er) te werken lijkt me niet de methode om de economie weer op gang te brengen.
  woensdag 24 juli 2013 @ 21:21:50 #151
380998 DarkAccountant
pi_129305775
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:17 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dit is echt waar ik van gruwel. Economisch gezien heb je wellicht gelijk, maar het staat voor alles waar ik tegen ben.
Maar snap je het dan niet? Je wil natuur precies op die plek waar het belemmerend werkt voor de menselijke soort (die uiteraard ook natuurlijk is, maar ik bedoel dat het niet verenigbaar is met onze moderne manier van "overleven").

En de plekken waar zo ondertussen ruimte zat is en waar eigenlijk amper nog eens mens wil wonen, die vind je dan niet interessant voor het creëren van nieuwe natuur. Ik snap dat nooit zo hoor, je bewijst er de mensheid geen dienst mee en de natuur eigenlijk ook niet.
pi_129305882
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:18 schreef Igen het volgende:
Dan moet je die Nederlandse werklozen beter opleiden / herscholen
Een groot deel van die Oost-Europeanen komt ongeschoold werk doen.

quote:
Met verboden en beperkingen ondernemers dwingen om inefficiënt(er) te werken lijkt me niet de methode om de economie weer op gang te brengen.
Het vergt een compleet ander politiek model, dus niet denkbaar in Nederland maar het zou wel haalbaar moeten zijn. Al zijn ze maar half-productief qua werktempo dan is het altijd nog goedkoper om twee mensen gesubsidieerd aan het werk te stellen, dan 2 mensen de rest van hun leven een uitkering te geven omdat ze het werktempo niet aankunnen/ niet efficiënt genoeg zijn. De minst productieven zou je middels werkverschaffing voor de publieke sector in kunnen zetten.

Maar goed, zoals ik al eerder aangaf dit is geneuzel binnen de marge, waar het nu echt om gaat is dat de overheid momenteel een enorme rem voor de economie is, waar deze juist gestimuleerd zou moeten worden.
pi_129305999
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:21 schreef DarkAccountant het volgende:
et verenigbaar is met onze moderne manier van "overleven").

En de plekken waar zo ondertussen ruimte zat is en waar eigenlijk amper nog eens mens wil wonen, die vind je dan niet interessant voor het creëren van nieuwe natuur. Ik snap dat nooit zo hoor, je bewijst er de mensheid geen dienst mee en de natuur eigenlijk ook niet.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik wil dat niet.
Ik wil niet in een betonnen jungle wonen, en hecht waarde aan traditie, wat dat betreft ben ik conservatief ingesteld. Daarnaast ben ik fel gekant tegen de EU en vind ik dat Nederland zoveel mogelijk autonoom moet blijven. Een beetje voedeselvoorziening in eigen hand houden is dan wel het minste wat je kan doen.
pi_129306101
Wanneer word je boer ?
  woensdag 24 juli 2013 @ 21:29:05 #155
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129306120
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:18 schreef Igen het volgende:

[..]

De Nederlandse handelsbalans is hartstikke positief, dus dat is het probleem niet.

Die balans laat enkel zien wat er via de officiële export/import binnenkomt. Dit soort geldstromen blijven buiten beschouwing.
The End Times are wild
pi_129306157
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:24 schreef Ludd het volgende:

[..]

Een groot deel van die Oost-Europeanen komt ongeschoold werk doen.
Als het echt zo dom werk is, waarom halen ze dan Oost-Europanen hierheen? Waarom nemen ze dan niet gewoon Nederlanders, als die het ook kunnen? Omdat ze te duur zijn natuurlijk. Dan zijn er dus twee opties: of je maakt ze goedkoper, of je moet ze herscholen zodat ze iets kunnen dat ook daadwerkelijk minstens het minimumloon waard is.
quote:
[..]

Het vergt een compleet ander politiek model, dus niet denkbaar in Nederland maar het zou wel haalbaar moeten zijn. Al zijn ze maar half-productief qua werktempo dan is het altijd nog goedkoper om twee mensen gesubsidieerd aan het werk te stellen, dan 2 mensen de rest van hun leven een uitkering te geven omdat ze het werktempo niet aankunnen/ niet efficiënt genoeg zijn. De minst productieven zou je middels werkverschaffing voor de publieke sector in kunnen zetten.
Dat kan. Doen ze in Duitsland ook: geen minimumloon, en wie onder bijstandsniveau werkt krijgt het verschil aangevuld. Een deel van de bevolking werkt zo gesubsidieerd maar het is idd. goedkoper dan een uitkering.
pi_129306177
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die balans laat enkel zien wat er via de officiële export/import binnenkomt. Dit soort geldstromen blijven buiten beschouwing.
De betalingsbalans houdt er wel rekening mee en die is ook hartstikke positief voor Nederland.
  woensdag 24 juli 2013 @ 21:32:20 #158
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129306271
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:30 schreef Igen het volgende:

[..]

De betalingsbalans houdt er wel rekening mee en die is ook hartstikke positief voor Nederland.
Ok, wist ik niet!
The End Times are wild
pi_129306418
quote:
15s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Tja, de economie kan wel wat minder VVD gebruiken. Maar wat doe je eraan? Ze zijn de grootste partij van het land geworden bij de verkiezingen.

Het échte probleem ligt trouwens bij de bevolking; bij de consumenten. Die gedragen zich onnodig panisch en besteden te weinig. De export is echt het probleem niet.
Het is niet alsof de mensen massaal geld oppotten, de spaarquote is de afgelopen jaren niet noemenswaardig veranderd. Dus waar moeten de mensen het geld volgens jou vandaan halen om extra te besteden?
pi_129307985
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is niet alsof de mensen massaal geld oppotten, de spaarquote is de afgelopen jaren niet noemenswaardig veranderd. Dus waar moeten de mensen het geld volgens jou vandaan halen om extra te besteden?
Dat wens ik toch tegen te spreken. De spaartegoeden zijn naar recordhoogte gestegen, terwijl de economie stagneert: http://www.nu.nl/geldzake(...)en-nieuw-record.html

Mensen hebben geld zat. Ze zijn alleen bang (gemaakt) om wat te besteden.
pi_129309159
quote:
15s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat wens ik toch tegen te spreken. De spaartegoeden zijn naar recordhoogte gestegen, terwijl de economie stagneert: http://www.nu.nl/geldzake(...)en-nieuw-record.html

Mensen hebben geld zat. Ze zijn alleen bang (gemaakt) om wat te besteden.
Potten de mensen dat geld niet op om de waardedaling van hun huis op te vangen om bij een verhuizing geen problemen met een restschuld te krijgen?
pi_129309782
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Potten de mensen dat geld niet op om de waardedaling van hun huis op te vangen om bij een verhuizing geen problemen met een restschuld te krijgen?
Dat zou dan knap dom zijn gezien de huidige rente op spaarrekeningen, in verhouding tot de rente die mensen over hun hypotheek betalen. Ik heb zelf eerder dit jaar een flink bedrag afgelost...
pi_129310090
Het is ook prettig om naast het aflossen een bedrag vrij beschikbaar te hebben om de inkomensdaling aan te vullen zoals in geval van werkloosheid. Je geld zit anders vast in je huis.
Start de band maar
pi_129310487
quote:
15s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat zou dan knap dom zijn gezien de huidige rente op spaarrekeningen, in verhouding tot de rente die mensen over hun hypotheek betalen. Ik heb zelf eerder dit jaar een flink bedrag afgelost...
Ok, het was maar een vraag. :)

Maar dan nog. Het is niet alleen dat de consumptie en de particuliere investeringen teruglopen, maar tegelijk lopen ook de kosten voor de overheid te ver op. Rond de eeuwwisseling waren consumptieve overheidsuitgaven nog zo'n 22% van het bbp, nu is dat al meer dan 28% geworden. Zelfs in Zweden hebben ze niet zo'n grote overheid (en zeker niet eentje die zo hard groeit).

Het gevolg zie je ook mooi terug als je de absolute bedragen erbij pakt. Bijvoorbeeld:
- Het Nederlandse bbp in 2010 was per huishouden ¤ 35.300, waarvan o.a. ¤ 15.800 consumptie door huishoudens, ¤ 10.100 consumptie door de overheid.
- Het Duitse bbp in 2010 was per huishouden ¤ 30.500, waarvan o.a. ¤ 17.000 consumptie door huishoudens, ¤ 6.000 consumptie door de overheid.

Het lijkt me dus sterk dat alleen paniekerig sparen de oorzaak van de problemen is. De overheid groeit ook gewoon veel te hard - ook voor de crisis al.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2013 23:10:24 ]
pi_129310799
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar dan nog. Het is niet alleen dat de consumptie en de particuliere investeringen teruglopen, maar tegelijk lopen ook de kosten voor de overheid te ver op. Rond de eeuwwisseling waren consumptieve overheidsuitgaven nog zo'n 22% van het bbp, nu is dat al meer dan 28% geworden. Zelfs in Zweden hebben ze niet zo'n grote overheid (en zeker niet eentje die zo hard groeit).

Het gevolg zie je ook mooi terug als je de absolute bedragen erbij pakt. Bijvoorbeeld:
- Het Nederlandse bbp in 2010 was per inwoner ¤ 35.300, waarvan o.a. ¤ 15.800 consumptie door huishoudens, ¤ 10.100 consumptie door de overheid.
- Het Duitse bbp in 2010 was per inwoner ¤ 30.500, waarvan o.a. ¤ 17.000 consumptie door huishoudens, ¤ 6.000 consumptie door de overheid.

Het lijkt me dus sterk dat alleen paniekerig sparen de oorzaak van de problemen is. De overheid groeit ook gewoon veel te hard - ook voor de crisis al.
De regering is dan ook bezig om een kentering te bewerkstelligen, door te bezuinigen. Het probleem is wat mij betreft toch echt dat "het volk" er lichtelijk panisch op reageert en krampachtig de hand op de knip houdt. Als de bestedingen weer aantrekken, verdwijnt de economische malaise (ik weiger nog over een crisis te spreken) als sneeuw voor de zon.
  woensdag 24 juli 2013 @ 23:05:02 #166
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129310865
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:57 schreef Igen het volgende:

[..]

- Het Nederlandse bbp in 2010 was per inwoner ¤ 35.300, waarvan o.a. ¤ 15.800 consumptie door huishoudens, ¤ 10.100 consumptie door de overheid.
- Het Duitse bbp in 2010 was per inwoner ¤ 30.500, waarvan o.a. ¤ 17.000 consumptie door huishoudens, ¤ 6.000 consumptie door de overheid.

Dat zou betekenen dat een gezin (van 4) dus in 2010 60.000 euro moest consumeren? Is dat niet heel erg veel?
The End Times are wild
pi_129311166
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat een gezin (van 4) dus in 2010 60.000 euro moest consumeren? Is dat niet heel erg veel?
Oeps, is per huishouden natuurlijk. :)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2013 23:10:15 ]
  woensdag 24 juli 2013 @ 23:12:01 #168
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129311260
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Oeps, is per huishouden natuurlijk. :)
Ik schrok al! Danzou ik ruim onder modaal zitten!
The End Times are wild
  woensdag 24 juli 2013 @ 23:19:25 #169
181126 MouzurX
Misschien?
pi_129311702
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

We handelen nauwelijks met de vs.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_129311703
quote:
15s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De regering is dan ook bezig om een kentering te bewerkstelligen, door te bezuinigen. Het probleem is wat mij betreft toch echt dat "het volk" er lichtelijk panisch op reageert en krampachtig de hand op de knip houdt. Als de bestedingen weer aantrekken, verdwijnt de economische malaise (ik weiger nog over een crisis te spreken) als sneeuw voor de zon.
Hmm, meer besteden wat zorgt dat de economische malaise opgelost wordt en we kunnen gewoon weer op de oude voet verder. Iets zegt mij dat dit niet gaat werken.
Start de band maar
pi_129312239
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:19 schreef cassettedeck het volgende:

[..]

Hmm, meer besteden wat zorgt dat de economische malaise opgelost wordt en we kunnen gewoon weer op de oude voet verder. Iets zegt mij dat dit niet gaat werken.
Nee, inderdaad... we moeten er ook mee leren leven dat we een minuscuul stapje terug moeten doen. Accepteer dat, in plaats van een drama van te maken.
pi_129312382
Ja als je in een unie zit met landen die allemaal zo goed als failliet zijn dan moet je niet raar opkijken als het ook slecht gaat in je eigen land.
  woensdag 24 juli 2013 @ 23:45:45 #173
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_129313054
Maar gaat het dan in Nederland zoveel slechter dan andere eu landen? Gaat het slechter dan Belgie en Frankrijk bijvoorbeeld?
pi_129319720
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:32 schreef Bombshell het volgende:
Ja als je in een unie zit met landen die allemaal zo goed als failliet zijn dan moet je niet raar opkijken als het ook slecht gaat in je eigen land.
Ik zat al te wachten op de eerste die dit ding zeggen, maar in het verleden ging Nederland altijd redelijk met Duitsland mee. Nu presteert de Nederlandse economie veel slechter dan de Duitse.
pi_129319847
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:45 schreef Daarnaast het volgende:
Maar gaat het dan in Nederland zoveel slechter dan andere eu landen? Gaat het slechter dan Belgie en Frankrijk bijvoorbeeld?
Ja. Daar kosten de huizen nog evenveel als in 1990
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 25 juli 2013 @ 09:29:24 #176
862 Arcee
Look closer
pi_129320769
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 08:31 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Dat kan niet beter zijn, toch?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_129321906
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:29 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat kan niet beter zijn, toch?
Hoezo niet? Iedereen moet wonen immers. Hoe goedkoper dat is, hoe meer koopkracht je overhoudt om welvarend te zijn.

Het idee dat stijgende huizenprijzen goed zijn is nou juist onderdeel van de gedachtengang die ten grondslag ligt aan deze crisis. Er ging gewoon steeds meer geld naar de banken voor dezelfde huizen en uit de zak van de burgers, zodat die lekker veel geld hadden om te vergokken.
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:29:17 #178
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_129322107
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 08:31 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Lijkt me vrij logisch dat de huizenprijs hier hoger is, er zijn immers meer mensen per km2. Kwestie van vraag en aanbod. Mensen moeten eens stoppen met het vergelijken met andere landen.
pi_129322164
De hele crisis in Nederland komt toch gewoon omdat de huizen prijzen teveel gestegen zijn en nu weer dalen.. in belgie en duitsland hebben ze daar geen last van.. hoezo mag je niet vergelijken dan
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:33:28 #180
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_129322219
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:31 schreef arjan1212 het volgende:
De hele crisis in Nederland komt toch gewoon omdat de huizen prijzen teveel gestegen zijn en nu weer dalen.. in belgie en duitsland hebben ze daar geen last van.. hoezo mag je niet vergelijken dan
De hele crisis in Nederland komt omdat wij te verwend zijn en niet genoegen nemen met minder dan wat de buurman bezit.
pi_129322256
of juist omdat we dat niet doen...
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:39:53 #182
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_129322362
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:34 schreef arjan1212 het volgende:
of juist omdat we dat niet doen...
:D :D

Schei toch uit, men wil starten in een vrijstaande woning met dubbele garage. Wat is er mis mee om te starten in een rijtjeshuis in een kutwijk? De term starter kan er bij vele niet meer in. Je start ( dus onderaan) op de huizenmarkt als je het goed doet klim je omhoog van rijtjeshuis in een kutwijk naar een rijtjeshuis in een mindere kutwijk en zo steeds verder. Maar nee, men wil inspringen op 3/4e van de ladder wat een torenhoge hypotheek met zich meebrengt en zijn ze verplicht met zijn tweeën te werken, valt een baan weg door ontslag ziekte of zwangerschap beginnen ze te janken.
pi_129322422
ik ken niemand die op zijn 25ste een vrijstaande woning koopt.

maar wat jij zegt dat is ook niks..

dan moet je 7 keer verhuizen
pi_129322437
In Turkije kwam de Nederlandse economie ook al slecht in het nieuws.
pi_129322455
Vertel ? Kwamen er te weinig Nederlanders op vakantie ofzo ?
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:47:12 #186
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_129322514
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:43 schreef arjan1212 het volgende:
ik ken niemand die op zijn 25ste een vrijstaande woning koopt.

maar wat jij zegt dat is ook niks..

Wat snap jij niet aan het woordje "wil"?
pi_129322526
Zag het pas later na het zappen, wat ik meekreeg is dat ze zeiden dat armoede aan het stijgen is en al inmiddels meer dan 70.000 (weet het aantal niet meer zeker) gezinnen gebruik maken van voedselbanken.
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:48:20 #188
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_129322543
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:43 schreef arjan1212 het volgende:
Hoeveel keer verhuist de Nederlander gemiddeld?
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:49:10 #189
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_129322562
Wanneer gaat het buitenland eens wat geld storten op giro 555 voor ons? Als het zooo slecht met ons gaat dan zouden ze in de rij moeten staan om ons koffers met geld toe te werpen zoals wij dat bij andere landen ook hebben gedaan.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_129322573
Ja 6 keer. Maar van de rabobank moeten we duitsers worden die verhuizen maar 3 keer en betalen 20% aan als ze een huis kopen...
pi_129322593
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:49 schreef SpecialK het volgende:
Wanneer gaat het buitenland eens wat geld storten op giro 555 voor ons? Als het zooo slecht met ons gaat dan zouden ze in de rij moeten staan.
Cordaid is aan ontwikkelingshulp in Nederland begonnen..
pi_129322612
quote:
Slechte staat Nederlandse economie wereldnieuws
Alleen jammer dat de eerste auteur een Nederlander is :')
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_129322675
als ze wat over Zambia schrijven is dat ook door een zambianees, enz.
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:54:30 #194
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_129322710
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:49 schreef arjan1212 het volgende:
Ja 6 keer. Maar van de rabobank moeten we duitsers worden die verhuizen maar 3 keer en betalen 20% aan als ze een huis kopen...
Grond pachten, dat willen we niet hier he. Dat is eng.
pi_129322738
Hoezo in den haag , rotterdam en amsterdam heb je zat huizen op erfpacht
pi_129322739
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:49 schreef arjan1212 het volgende:
Van de rabobank _moet_ je niks... hooguit, als je geld wil lenen moet je wel voldoen aan de voorwaarden die een kredietverstrekker stelt...
maar niemand dwingt je om geld te lenen.

Soms kan dat zijn dat je erg hoge rente moet betalen (wat overigens momenteel allerminst een probleem is, de rente staat extreem laag).
maar soms worden kredieten onder andere voorwaarden verstrekt; B.v. kan een verstrekker een garantie vragen dat er goed afgelost wordt op dit krediet, wat bij een hypotheek natuurlijk betekent dat de tegenwaarde die zij als hypotheek cq onderpand nemen, relatief snel al duidelijk en met een zekere veiligheid opweegt tegen de uitstaande schuld.
Wat voor de kredietverstrekker vaak betekent dat die een laag risico lopen...

des te lager de rente is (oftewel, de bank 'verdient' minder aan het uitlenen), des te lager wil de kredietverstrekker ook risico's lopen...
Een oplopende rente kan dit probleem bv ook 'oplossen'.. als de banken weer bv 9-10% rente per jaar vangen voor hypotheken, zoals vijfentwintig jaar terug, zal hun wens hypotheken te verstrekken ook toenemen, zelfs de meer risicovolle.

Overigens, het is een goed teken als het wereldnieuws is dat de nederlandse economie problemen zou hebben...
Erger zou eerder zijn als dat géén nieuws meer is
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:58:03 #197
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_129322831
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:55 schreef arjan1212 het volgende:
Hoezo in den haag , rotterdam en amsterdam heb je zat huizen op erfpacht
Ik zeg ook niet dat het niet voorkomt. Amsterdam zit op 80-85%.
pi_129326189
quote:
Gewezen wordt ook op de moeilijke situatie waarin het kabinet van Mark Rutte zich bevindt, waarbij nieuwe bezuinigingen het vertrouwen in de economie verder kunnen ondermijnen
Nu ook de gehele internationale wereld er zich bij bemoeit en er fijntjes op wijst dat nieuwe bezuinigingen onze Nederlandse economie nog meer ondermijnen, blijven Rutte en de eurofielen doodleuk roepen dat we de begrotingseis van 3% vanuit Brussel moeten handhaven.

Hi-la-risch gewoon.

Ondertussen stijgt de werkloosheid, mensen sparen als meer dan ooit tevoren, terwijl de eurofielen enkel oog voor Das Behefl aus Berlin Brussel hebben.
pi_129326317
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:38 schreef arjan1212 het volgende:
Stoppen met bezuinigen en gaan investeren? Met het beleid van Rutte is de staatsschuld over 4 jaar 500 miljard, het is nu 400 miljard, en zonder bezuinigingen zoals de sp en de pvv wilden, zou dat 600 miljard geweest zijn
Wat alsnog geen ramp is. Landen als Canada hebben een hogere staatsschuld, maar daar groeit de economie wel tenminste.

Wat je nu ziet is koste wat het kost bezuinigen en lastenverzwaringen. Mensen geven minder geld uit --> meer (kleine) bedrijven failliet --> meer ontslagen --> minder belastinginkomsten en meer uitkeringen --> hogere staatsschuld --> meer bezuinigen en lastenverzwaringen.

Oftewel, we zitten in een negatieve vicieuze cirkel.
pi_129326558
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoezo niet? Iedereen moet wonen immers. Hoe goedkoper dat is, hoe meer koopkracht je overhoudt om welvarend te zijn.

Het idee dat stijgende huizenprijzen goed zijn is nou juist onderdeel van de gedachtengang die ten grondslag ligt aan deze crisis. Er ging gewoon steeds meer geld naar de banken voor dezelfde huizen en uit de zak van de burgers, zodat die lekker veel geld hadden om te vergokken.
Hier heb je wel een heel goed punt in.

We betalen nu de rekening van de vastgoedbubbel. De enigen die ervan profiteren, zijn de banken, want zij verstrekken grote hypotheken.

Mijn inziens had de overheid in de jaren '90 en de jaren '00 de stijging van de huizenprijzen moeten afremmen. Een mogelijk was bijvoorbeeld om simpelweg nooit aan die HRA te beginnen dan wel voort te zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')