abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:32:02 #126
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_129303384
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat je wel zou kunnen doen is bijvoorbeeld de BTW op nieuwbouw omlaag brengen naar 10%. Dan stijgen je inkomsten (nu zeer laag ivm de extreem hoge BTW), dalen je uitgaven (bouw zwengelt aan, meer werkgelegenheid) en neemt de overheidsbemoeienis af (want minder belasting). Dat is win-win-win.
Beter dan allerhande rare subsidies in het leven roepen.
Alleen jammer dat er veel te weinig bouwgrond is, of toch op die plekken waar ook mensen willen wonen.
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:35:01 #127
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_129303533
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

VVD heeft wel zeker ook schuld, bijv met hun halstarrig weigeren de HRA aan te pakken toen dit nog vrijwel pijnloos kon.
Onschuldigen zijn er eigenlijk niet, muv partijen die nooit regeringsverantwoordelijkheid gedragen hebben.
Nee, die zijn lekker onschuldig. Alles maar blokkeren en de Eerste Kamer gebruiken om partijpolitiek te bedrijven. Het is wat mij betreft allemaal een een zootje, ontstaan door oppervlakkige media en ongeinteresseerd, makkelijk te manipuleren stemvee.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_129303562
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:32 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Alleen jammer dat er veel te weinig bouwgrond is, of toch op die plekken waar ook mensen willen wonen.
Sowieso is Nederland al aardig volgebouwd dacht ik zo. Dat vind ik wel een groot voordeel van huidige economische malaise, consumptie loopt terug is dus wel beter voor moeder aarde.

Overigens ben ik bang dat wanneer de bouw flink aantrekt dat er alsnog een hoop gastarbeiders het werk komen doen, dus dat het effect op de werkeloosheid betrekkelijk is. Dat zag je bijvoorbeeld met die centrale van RWE in Groningen. Er werd met een hoop bravoure gebracht dat dit zo goed zo zijn voor de werkeloosheid, in een gebied dat toch een hoge werkeloosheid kent. Vervolgens wordt die centrale gebouw door vrijwel uitsluiten niet-Nederlanders. Daar schiet je dus alsnog weinig mee op.
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:37:27 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129303659
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:32 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Bouwgrond is met één hamerslag zoveel aan te maken als nodig.
Daarnaast zijn er nog complete wijken verpauperd of verouderd. Genoeg werk hoor!
The End Times are wild
pi_129303839
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daarnaast zijn er nog complete wijken verpauperd of verouderd. Genoeg werk hoor!
Er staat ook nog enorm veel kantoorruimte te verpieteren. Kan je dat niet beter een andere bestemming geven dan nog maar meer te bouwen?
pi_129303862
Boeien wat de VS van ons denken. Meestal kunnen die lui hun eigen economie niet eens goed voorspellen. :')
pi_129303972
The Wall Street Journal is wel een kwaliteitskrant .. De financial Times zou je ook wel niet waarderen.. Dan het Financieel Dagblad of Het NRC of de Tijd...
pi_129304073
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:42 schreef _Water_ het volgende:
Boeien wat de VS van ons denken. Meestal kunnen die lui hun eigen economie niet eens goed voorspellen. :')
De grootste CRA's zijn Amerikaans. Daarom is het wel van belang wat die van ons denken.
  Eindredactie Games woensdag 24 juli 2013 @ 20:47:28 #134
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_129304133
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:44 schreef arjan1212 het volgende:
The Wall Street Journal is wel een kwaliteitskrant .. De financial Times zou je ook wel niet waarderen.. Dan het Financieel Dagblad of Het NRC of de Tijd...
Maar de telegraaf is weer geen kwaliteitskrant... Wat nu?!
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:50:37 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129304324
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:41 schreef Ludd het volgende:

Op woensdag 24 juli 2013 20:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er staat ook nog enorm veel kantoorruimte te verpieteren. Kan je dat niet beter een andere bestemming geven dan nog maar meer te bouwen?
Dan sloop je dat en bouw je er woningen. Of zoiets.
The End Times are wild
pi_129304413
in een dorp verderop stond een politie bureau leeg. die waren verhuist. dat is nu een zorginstelling voor gehandicapten
pi_129304452
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:46 schreef Ludd het volgende:

[..]

De grootste CRA's zijn Amerikaans. Daarom is het wel van belang wat die van ons denken.
Ik bedoelde eerder te zeggen dat hun cijfermatige berekeningen/voorspellingen zowel als inhoudelijke analyses vaak niet eens kloppen.

Niet per se hun beoordelingen en de impacten daarvan.
pi_129304461
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:42 schreef _Water_ het volgende:
Natuurlijk is dat boeiend. Niet alleen zijn de VS een van Nederlands belangrijkste handelspartners maar ook veel investeerders komen er vandaan. En Moody's en Standard & Poor's, de belangrijkste kredietbeoordelaars (die weer grote invloed hebben op onze financiën).
pi_129304665
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan sloop je dat en bouw je er woningen. Of zoiets.
Is het geen optie om ze te verbouwen? Lijkt me economischer en duurzamer.
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:58:29 #140
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129304705
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:57 schreef Ludd het volgende:

[..]

Is het geen optie om ze te verbouwen? Lijkt me economischer en duurzamer.
Leek mij ook, maar dat schijnt toch lastiger te zijn dan je in eerste instantie zou denken
The End Times are wild
pi_129304725
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat boeiend. Niet alleen zijn de VS een van Nederlands belangrijkste handelspartners maar ook veel investeerders komen er vandaan. En Moody's en Standard & Poor's, de belangrijkste kredietbeoordelaars (die weer grote invloed hebben op onze financiën).
Lees de reactie net boven de jouwe voor uitleg.
pi_129304778
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:58 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Lees de reactie net boven de jouwe voor uitleg.
Ik zag 'm al ja ;) Excuus.
pi_129304824
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Leek mij ook, maar dat schijnt toch lastiger te zijn dan je in eerste instantie zou denken
Ik heb ook een keer gelezen inderdaad dat er zo veel kosten aan verbonden zijn dat het economisch (niet duurzaam natuurlijk) gezien beter is het gewoon plat te gooien en opnieuw op te bouwen.
pi_129304992
quote:
De steeds verder wegzakkende Nederlandse economie is ook in de internationale financiele wereld het gesprek van de dag.
_O- Een Nederlandse auteur heeft een vrij kort stukje erover geschreven; en dat is opgenomen in een krant. Voor de rest praten we onszelf een trauma aan, maar dat wisten we al.
pi_129305036
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Mja, ik kan me er iets bij voorstellen. De infrastructuur/leidingwerk is natuurlijk heel anders, dus het zal wel niet zo zijn dat je er met het plaatsen van een paar tassenwandjes bent.
pi_129305106
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

_O- Een Nederlandse auteur heeft een vrij kort stukje erover geschreven; en dat is opgenomen in een krant. Voor de rest praten we onszelf een trauma aan, maar dat wisten we al.
Internationaal weet ik niet, maar in Duitsland hebben ze wel in de gaten dat het niet goed gaat. Nederland heeft zich altijd opgetrokken aan Duitsland. Als kleine broertje, maar wel solide en sterk. Nu blijven ze toch wel erg achter. Meerdere Duitsers die ik ken hebben dit uitgesproken, dus het is daar ook wel een issue denk ik.
pi_129305412
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:06 schreef Ludd het volgende:

[..]

Internationaal weet ik niet, maar in Duitsland hebben ze wel in de gaten dat het niet goed gaat. Nederland heeft zich altijd opgetrokken aan Duitsland. Als kleine broertje, maar wel solide en sterk. Nu blijven ze toch wel erg achter. Meerdere Duitsers die ik ken hebben dit uitgesproken, dus het is daar ook wel een issue denk ik.
Tja, de economie kan wel wat minder VVD gebruiken. Maar wat doe je eraan? Ze zijn de grootste partij van het land geworden bij de verkiezingen.

Het échte probleem ligt trouwens bij de bevolking; bij de consumenten. Die gedragen zich onnodig panisch en besteden te weinig. De export is echt het probleem niet.
  woensdag 24 juli 2013 @ 21:14:46 #148
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_129305473
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:41 schreef Ludd het volgende:

[..]

Er ligt vooral heel veel landbouwgrond die enkel rendabel te bebouwen is door torenhoge EU-subsidies (en bovendien met vervuilende machines). Je kan beter een paar grote akkers opofferen.

Trouwens, Nederland "volgebouwd"? Ha, laat me niet lachen. Rij eens de grens over met België, dát is volgebouwd (en zelfs daar heb je nog mooi natuurgebied). De agglomeratie van Londen is in zijn eentje al even groot (misschien zelfs groter) als de hele Randstad, maar nee, hier willen ze een "groen hart" behouden.

Beter creër je een nieuw groen hart in gebieden waar de mensen wegtrekken. In de binnenlanden van Frankrijk en Spanje, waar bijna geen jongeren meer wonen, of in de landen van Oost-Europa, die sinds de val van de Muur hun hele platteland hebben zien leeg- en weglopen naar de stad of naar West-Europa.
pi_129305594
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:14 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Er ligt vooral heel veel landbouwgrond die enkel rendabel te bebouwen is door torenhoge EU-subsidies (en bovendien met vervuilende machines). Je kan beter een paar grote akkers opofferen.

Trouwens, Nederland "volgebouwd"? Ha, laat me niet lachen. Rij eens de grens over met België, dát is volgebouwd (en zelfs daar heb je nog mooi natuurgebied). De agglomeratie van Londen is in zijn eentje al even groot (misschien zelfs groter) als de hele Randstad, maar nee, hier willen ze een "groen hart" behouden.

Beter creër je een nieuw groen hart in gebieden waar de mensen wegtrekken. In de binnenlanden van Frankrijk en Spanje, waar bijna geen jongeren meer wonen, of in de landen van Oost-Europa, die sinds de val van de Muur hun hele platteland hebben zien leeg- en weglopen naar de stad of naar West-Europa.
Dit is echt waar ik van gruwel. Economisch gezien heb je wellicht gelijk, maar het staat voor alles waar ik tegen ben.
pi_129305635
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar een Pool die iedere maand 1000 euro naar Polen stuurt, is wel negatief op de handelsbalans als hetzelfde werk ook door een (thuiszittende) Nederlander gedaan wordt.
Heb je het over 100.000 MOE'ers, dan gaat het wel om 1,2 miljard per jaar.
De Nederlandse handelsbalans is hartstikke positief, dus dat is het probleem niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:35 schreef Ludd het volgende:

[..]

Overigens ben ik bang dat wanneer de bouw flink aantrekt dat er alsnog een hoop gastarbeiders het werk komen doen, dus dat het effect op de werkeloosheid betrekkelijk is. Dat zag je bijvoorbeeld met die centrale van RWE in Groningen. Er werd met een hoop bravoure gebracht dat dit zo goed zo zijn voor de werkeloosheid, in een gebied dat toch een hoge werkeloosheid kent. Vervolgens wordt die centrale gebouw door vrijwel uitsluiten niet-Nederlanders. Daar schiet je dus alsnog weinig mee op.
Dan moet je die Nederlandse werklozen beter opleiden / herscholen, uitkeringen verlagen, minimumloon verlagen etc. zodat ze aan het werk willen en kunnen en werkgevers ze ook graag willen.

Met verboden en beperkingen ondernemers dwingen om inefficiënt(er) te werken lijkt me niet de methode om de economie weer op gang te brengen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')