abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:34:03 #101
181126 MouzurX
Misschien?
pi_129293458
Ik las laatst ook dat de binnenlandse vraag omlaag gaat .. maar met minder dan ons besteedbaar inkomen. Oftewel ze moeten niet zo zeiken dat we niks meer uitgeven. .. Door alle belastingen kunnen we nou eenmaal niet zoveel uitgeven als in 2007.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:36:38 #102
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129293523
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:28 schreef Homey het volgende:
Het maatschappelijk gevaar is dat bijna iedereen aan het overheidsinfuus ligt dmv subsidies, uitkeringen, HRA, you name it. En aan de andere kant aan de ketting genaamd het belastingsysteem.

Iedereen is slaaf van de overheid, wie kan er echt vrij leven? Nederlanders die rijk worden vertrekken meteen naar het buitenland, dat zegt wel wat.
En wat niemand wil weten is dat het sigaren uit eigen doos zijn, en dat de overheadkosten van het hele circus net zo groot zijn als het uitgekeerde bedrag.
Kortom iedere euro die we met zijn allen ontvangen aan subsidie, HRA, toeslagen en andere zaken een euro extra kost voor het omverdelen.
Stop met omverdelen, neem die pijn, flikker of de omverdelers de keien op, of zet ze in op fraude en corruptiebestrijding (waarbij ze zichzelf moeten verdienen) en we gaan er enorm op vooruit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129293524
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er zijn maar weinig landen waar de woningmarkt zo enorm gereguleerd, gesubsidieerd en belast wordt als in Nederland. Dat is de hoofdreden voor de exorbitante prijzen, en de problemen op die markt en in de economie op de eerste plaats!
Dat is een misvatting, de overheid heeft er belangen maar de daadwerkelijke controle over die markt hebben ze uit handen gegeven, de woningmarkt staat niet op zichzelf.

[..]

quote:
Investeren in tijden van recessie is in principe ok. Maar wel investeringen die dus geld opleveren op termijn.
Maar ook investeren in datgene wat het consumentenvertrouwen weer kan versterken, toch ook sociale zekerheid, op een of andere manier dient men daar geld voor te vinden.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

en nog steeds geen enkel inhoudelijk argument.
Meer dan je denkt.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, net als Griekenland 10% rente gaan betalen over je staatsschuld! Dan krijg je pas echte bezuinigingen over een paar jaar, afgedwongen door Europa. Nu is het allemaal nog wat kaasschaven, maar dan gaat het pas echt los.
Gelukkig dat de SP niet in de regering zit!
Griekenland heeft niet hervormd dus dat is appels met peren vergelijken, investeren en hervormen gaat prima samen, daarnaast was er wel meer mis met Griekenland, hun staatsschuld was het symbool van een veel dieper liggend probleem, dat is wel meer helder geworden de laatste tijd daar.
  Eindredactie Games woensdag 24 juli 2013 @ 15:49:54 #104
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_129293929
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Pardon?

Hoe kun je nou Rutte niet de schuld geven van zijn eigen neoliberale crisis en zijn eigen verergering daarvan?

De persoon waar ik op reageerde gaf aan dat men gemakshalve vaak de schuld neerlegt bij de mensen die nu aan het roer staan. Ik vind dat deels terecht, alleen bij de oorzaak van iets groots als een recessie voert dat iets verder dan een paar Nederlandse politici.

Post aangepast trouwens omdat onduidelijk.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:54:14 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129294067
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In principe waren we bezig met tulpenbollen hype de economie kunstmatig te laten groeien ipv dat dit werd veroorzaakt door productiviteitsgroei of veel innovatieve producten voor de export.
Wat DeParo wil doorzetten door de overheid veel meer schulden te laten maken en daarmee te bouwen om te bouwen.
Wat je wel zou kunnen doen is bijvoorbeeld de BTW op nieuwbouw omlaag brengen naar 10%. Dan stijgen je inkomsten (nu zeer laag ivm de extreem hoge BTW), dalen je uitgaven (bouw zwengelt aan, meer werkgelegenheid) en neemt de overheidsbemoeienis af (want minder belasting). Dat is win-win-win.
Beter dan allerhande rare subsidies in het leven roepen.
The End Times are wild
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:56:07 #106
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129294139
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:36 schreef DeParo het volgende:

Griekenland heeft niet hervormd dus dat is appels met peren vergelijken, investeren en hervormen gaat prima samen, daarnaast was er wel meer mis met Griekenland, hun staatsschuld was het symbool van een veel dieper liggend probleem, dat is wel meer helder geworden de laatste tijd daar.
Wat ik zeggen wil: de reden dat onze hoge staatschuld ons nog (relatief) weinig pijn doet is dat we hem zo goedkoop kunnen financieren. Laten we alsjeblieft niet onze kredietwaardigheid op het spel zetten en hiermee het dubbele gaan betalen! Dan zijn de rapen echt gaar!
The End Times are wild
pi_129295154
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:49 schreef 2dope het volgende:

[..]

De persoon waar ik op reageerde gaf aan dat men gemakshalve vaak de schuld neerlegt bij de mensen die nu aan het roer staan. Ik vind dat deels terecht, alleen bij de oorzaak van iets groots als een recessie voert dat iets verder dan een paar Nederlandse politici.

Post aangepast trouwens omdat onduidelijk.
Helder. Ik begin alleen meteen te steigeren zodra er de indruk zou kunnen worden gewekt dat de crisis ons allemaal maar overkomen is van buitenaf en dat de VVD geen pleitbezorger was van de koers en de principes die tot de crisis hebben geleid.

Daar moeten we vooral Rutte op blijven afrekenen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 24 juli 2013 @ 16:27:37 #108
45206 Pietverdriet
pi_129295197
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:36 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat is een misvatting, de overheid heeft er belangen maar de daadwerkelijke controle over die markt hebben ze uit handen gegeven, de woningmarkt staat niet op zichzelf.

[..]

[..]

Maar ook investeren in datgene wat het consumentenvertrouwen weer kan versterken, toch ook sociale zekerheid, op een of andere manier dient men daar geld voor te vinden.

[..]

Meer dan je denkt.

[..]

Sorry, maar als jij alleen maar in vage aanduidingen wilt praten zonder ooit inhoudelijk wat te melden, kom je bij mij op /ignore
pi_129296740
'Het beste kabinet sinds de oorlog' aldus Rutte ;(
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 24 juli 2013 @ 17:23:54 #110
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_129296855
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juli 2013 17:20 schreef eight het volgende:
'Het beste kabinet sinds de oorlog' aldus Rutte ;(
Rutte weet stiekem ook wel dat die er geen fuck van bakt
RED ONS HENNIEGOD
pi_129299402
quote:
9s.gif Op woensdag 24 juli 2013 17:23 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Rutte weet stiekem ook wel dat die er geen fuck van bakt
Het gaat toch prima? De werkloosheid stijgt, het draagvlak voor de verzorgingsstaat erodeert, meer privatisering komt in beeld en Nederland heeft al bijna geaccepteerd dat er ook in de toekomst als de recessie voorbij is langer en harder zal moeten worden gewerkt voor minder geld, minder zekerheid en andere welvaart. Zodat een heel klein groepje meer aan ons werk kan verdienen.

Dus zijn werkelijke achterban kan tevreden zijn, het gaat uitstekend met dat wat Rutte altijd al wilde.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 24 juli 2013 @ 18:42:27 #112
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_129299582
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:37 schreef Weltschmerz het volgende:

Dus zijn werkelijke achterban kan tevreden zijn, het gaat uitstekend met dat wat Rutte altijd al wilde.
Dus eindelijk eens een betrouwbare politicus.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  woensdag 24 juli 2013 @ 18:45:31 #113
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_129299709
quote:

[..]

Het gaat toch prima? De werkloosheid stijgt, het draagvlak voor de verzorgingsstaat erodeert, meer privatisering komt in beeld en Nederland heeft al bijna geaccepteerd dat er ook in de toekomst als de recessie voorbij is langer en harder zal moeten worden gewerkt voor minder geld, minder zekerheid en andere welvaart. Zodat een heel klein groepje meer aan ons werk kan verdienen.

Kakkers en ander hoog volk kunnen tevreden zijn ja. Verder is de beste man doodsbang dat die zijn macht verliest
RED ONS HENNIEGOD
  woensdag 24 juli 2013 @ 18:47:54 #114
45206 Pietverdriet
pi_129299784
quote:

[..]

Is die hoed van alufolie?
pi_129300111

Gelukkig hebben we misschien wel het beste kabinet ooit, anders had de economie er misschien nog wel slechter voorgestaan. :')

Nee serieus, ik snap best dat er verschillende meningen bestaan over hoe een beleid te voeren, maar nu begint het er steeds meer op te lijken dat men het eigen ongelijk niet toe wil geven en blijft volharden, terwijl vrijwel alle economen het er over eens zijn dat de wijze van bezuinigen/lasten verzwaren desastreus is. Ik ben echt bang dat dit afbraakbeleid gewoon doorgezet wordt om ze te trots zijn om tot inkeer te komen. Erg treurig.
pi_129300215
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is die hoed van alufolie?
Nou, ik had er niets eens op deze wijze naar gekeken, maar verdraaid, ik vind het niet eens onaannemelijk klinken. :{ Zeker, het is vergezocht en zou wel erg listig zijn maar het zou wel het een en ander verklaren. Van de andere kant raakt deze crisis ook een groot deel van de VVD-achterban dus het lijkt me niet heel waarschijnlijk.

Maar ik vind het zeker een interessante benadering.
pi_129302058
Lasten verzwaren is een feestje. Dankzij dit en het vorige faalkabinet is de NL economie in een neerwaartse spiraal terecht gekomen. Werkelijk iedere maatregel pakt slecht uit en ondermijnt het consumentenvertrouwen nog verder.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2013 19:56:23 ]
pi_129302089
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Lasten verzwaren is een feestje. Dankzij dit en het vorige faalkabinet is de NL economie in een neerwaartse spiraal terecht gekomen. Werkelijk iedere maatregel pakt slecht uit en ondermijnt het consumentenvertrouwen nog verder.
Hoe moet het dan wel ? En dan zonder dat Nederland failliet gaat ?
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:24:03 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129303058
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:57 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

-BTW op nieuwbouw fors omlaag
-Investeren in projecten die (op termijn) geld opleveren
-Uitkeringen omlaag en Oost-Europeanen het land uit, zodat de mensen hier kunnen werken en het geld in NL blijft
-Projecten in ICT die uiteindelijk het werk efficiėnter maken en de productiviteit doen stijgen
-Loonmatiging
The End Times are wild
pi_129303077
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:57 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Economie stimuleren in plaats van kapot te bezuinigen. Is op lange termijn veel beter. Als de boel dan weer draait kan je de begroting op orde brengen, wat wel nodig is.

De manier waarop daar invulling aangegeven wordt is een ander verhaal en daar kunnen de meningen over verschillen. Maar waar het om gaat is dat er nu als een gek bezuinigd wordt terwijl het beperken van de staatsschuld (hoewel erg hoog) veel minder urgent is , dan nu de economie weer aan de gang te krijgen.
pi_129303152
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:24 schreef LXIV het volgende:

-Uitkeringen omlaag en Oost-Europeanen het land uit, zodat de mensen hier kunnen werken en het geld in NL blijft

Grenzen dicht voor gastarbeiders voor laaggeschoold werk, hier Nederlandse langdurig werkelozen voor inzetten met subsidie. Uitkeringen hoeven niet verlaagd te worden, er zullen veel minder mensen een uitkering hebben, alleen de mensen die het echt nodig hebben.
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:26:48 #122
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_129303170
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 16:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Helder. Ik begin alleen meteen te steigeren zodra er de indruk zou kunnen worden gewekt dat de crisis ons allemaal maar overkomen is van buitenaf en dat de VVD geen pleitbezorger was van de koers en de principes die tot de crisis hebben geleid.

Daar moeten we vooral Rutte op blijven afrekenen.
Neen. Als de crisis de schuld is van de VVD ( :') ), moet je dat de kiezers aanrekenen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:28:01 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129303223
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:26 schreef Ludd het volgende:

[..]

Grenzen dicht voor gastarbeiders voor laaggeschoold werk, hier Nederlandse langdurig werkelozen voor inzetten met subsidie. Uitkeringen hoeven niet verlaagd te worden, er zullen veel minder mensen een uitkering hebben, alleen de mensen die het echt nodig hebben.
Ze moeten omlaag om de mensen een prikkel te geven om te gaan werken. Niet omdat die uitkeringen zelf nu zo ontzettend veel kosten of economisch ongunstig zijn.

Maar een Pool die iedere maand 1000 euro naar Polen stuurt, is wel negatief op de handelsbalans als hetzelfde werk ook door een (thuiszittende) Nederlander gedaan wordt.
Heb je het over 100.000 MOE'ers, dan gaat het wel om 1,2 miljard per jaar.
The End Times are wild
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:29:05 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129303267
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Neen. Als de crisis de schuld is van de VVD ( :') ), moet je dat de kiezers aanrekenen.
VVD heeft wel zeker ook schuld, bijv met hun halstarrig weigeren de HRA aan te pakken toen dit nog vrijwel pijnloos kon.
Onschuldigen zijn er eigenlijk niet, muv partijen die nooit regeringsverantwoordelijkheid gedragen hebben.
The End Times are wild
pi_129303345
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ze moeten omlaag om de mensen een prikkel te geven om te gaan werken. Niet omdat die uitkeringen zelf nu zo ontzettend veel kosten of economisch ongunstig zijn.
Daarbij ga je er vanuit dat mensen die prikkel nodig hebben. Dat vind ik een verkeerd uitgangspunt, daarnaast worden degenen die terecht een beroep doen op een uitkeringen daardoor gestraft, dat kan niet de bedoeling zijn. Gewoon iedereen die geen beperking heeft aan het werk zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')